Gisteren een windmeter besteld en deze bestaat uit 3 pakketen van elk circa een kilo? Vreemde is ook dat ik vandaag pakket 1/3 ontvang en dinsdag de rest. Volgens mij gaat hier iets niet goed.
Niet toevallig een windmolen besteldNeefdave schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:20:
Gisteren een windmeter besteld en deze bestaat uit 3 pakketen van elk circa een kilo? Vreemde is ook dat ik vandaag pakket 1/3 ontvang en dinsdag de rest. Volgens mij gaat hier iets niet goed.
Ondertussen nog weer even gespeeld met de HomeWizard API en wat basis ondersteuning voor Scene's toegevoegd aan mijn iPad app.

Ik zie het zo voor me dat je straks ook nog de individuele knoppen van een scene kan schakelen, maar op dit moment doe ik vooral functionaliteit bouwen
Je maakt wel een grapje maar heb m net binnen. Jezus, wat is die meter grooooot :-/
mss kan je er ook gelijk energie mee opwekken 
Neefdave schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:41:
Je maakt wel een grapje maar heb m net binnen. Jezus, wat is die meter grooooot :-/
Misschien ook handiger voor de home automation boys hier :
DennusB schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:25:
Ik heb een Github repo gemaakt met tools en scripts voor de Eneco Toon API!
https://github.com/dennusb/eneco_toon_api
Suggeties ? Laat het me weten!
Owner of DBIT Consultancy
Heeft iemand een foto hoe hij / zij de windmeter gemonteerd heeft?
Anoniem: 119584
Foto,foto,fotoNeefdave schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:41:
Anoniem: 119584
Zo heb ik hem gemonteerd.Neefdave schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:53:
https://www.dropbox.com/s...2012-03-17%2013.51.09.jpg
- martinvdm
- Registratie: Januari 2001
- Laatst online: 26-05 22:11
:strip_icc():strip_exif()/u/20659/60x60.jpg?f=community)
Hier ook al tijden in gebruik incl UV meter. Ok van de zomer nog even verplaatsen zodat ie helemaal vrij hangt. Maar zo groot is die ook weer niet hoor 

[ Voor 24% gewijzigd door martinvdm op 09-03-2014 00:07 ]
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Ik heb hem een stukje verlengt zodat hij boven het dak uitsteekt.Neefdave schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:53:
Dak loopt aan de andere kant naar beneden dus hij kan vrij "zien".

Ik heb hem op het dak gemonteerd met koperen buis een beugel gemaakt en steekt net boven het dak uit.Neefdave schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:53:

Ik heb een KAKU dimmer stekker doos. Ik heb deze op een lamp gezet waar gewoon een E27 fitting zit, daarin heb ik een dimbare led lamp gedaan.
Ik kan de lamp bedienen, maar dimmen lukt niet. Als ik kies voor dimmen dan komt hij in een loop van minimaal verlichting naar max. Dit doet hij een aantal keer en dan blijft hij op een willekeurige stand staan.
Iemand een idee of dit wel kan zo?
Ik kan de lamp bedienen, maar dimmen lukt niet. Als ik kies voor dimmen dan komt hij in een loop van minimaal verlichting naar max. Dit doet hij een aantal keer en dan blijft hij op een willekeurige stand staan.
Iemand een idee of dit wel kan zo?
Hoe stuur je die dimmer aan? Vanuit de HW als zijnde een dimmer, of dmv. aan/uit commando's?
En werkt gewoon "uit" zetten wel goed? (uit zetten kan lastig zijn wanneer de lamp die je schakelt de ontvangst stoort)
En werkt gewoon "uit" zetten wel goed? (uit zetten kan lastig zijn wanneer de lamp die je schakelt de ontvangst stoort)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb de dimmer eerst geactiveerd met een afstandsbediening die erbij hoort, daarna de code overgenomen in HW, dimmer sensor.
Uit en aanzetten gaat prima. Alleen kan ik de lamp niet laten dimmen zonder in een loop te belanden.
Op de lamp zit alleen een schakelaar aan/uit geen dim mogelijkheid. Zou dat het kunnen zijn?
Uit en aanzetten gaat prima. Alleen kan ik de lamp niet laten dimmen zonder in een loop te belanden.
Op de lamp zit alleen een schakelaar aan/uit geen dim mogelijkheid. Zou dat het kunnen zijn?
Ik heb eerst ook problemen gehad met een stopcontact met dimmer omdat ik de code had overgenomen van de afstandbediening. Dimmen werkte bij mij van geen kant.vanputten80 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:16:
Ik heb de dimmer eerst geactiveerd met een afstandsbediening die erbij hoort, daarna de code overgenomen in HW, dimmer sensor.
Later heb ik een dimmer aangemaakt in de HW en de HW een code laten genereren. Nu werkt de dimmer naar behoren.
Ik zou dus die overgenomen code eruit halen en een door de HW gemaakte code gebruiken.
Dimmen via de standaard knoppen of afstandsbediening is ook echt kut inderdaad, maar dat staat eigenlijk los van HW
. Juist met de HomeWizard werkt het dimmen prima, terwijl het met de knoppen nog steeds ruk werkt.

Mooi vormgegeven hoor, wanneer komt de eerste versie in de AppStoresorted.bits schreef op zondag 09 maart 2014 @ 09:01:
Dimmen via de standaard knoppen of afstandsbediening is ook echt kut inderdaad, maar dat staat eigenlijk los van HW. Juist met de HomeWizard werkt het dimmen prima, terwijl het met de knoppen nog steeds ruk werkt.
[afbeelding]
Ik zie dat veel HW gebruikers tegen het zelfde euvel aanlopen. Als je eenmaal echt gaat automatiseren zijn 40 schakelaars, 15 scenes en acties zo "op". Ik ben zelf ook bezig met een workarround voor dit vraagstuk, zonder dat de HW erg traag wordt. Een tweede HW lost ook niet alles op omdat de hw's niet onderling communiceren. Zeker met complexere en/of situaties wil je schakelaars en sensors uit 2 HW combineren. Ik ben benieuwd naar jouw ideeen. Mogelijk kunnen we samenwerken?Anoniem: 443294 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:02:
[...]
Nee, dat is helaas niet mogelijk met alleen de Homewizard.
Ik weet dat de HPM dergelijke dingen aanbiedt, maar of jij er mee uit de voeten kunt.... kijk maar eens.
Overigens heb ik zelf soortgelijke wensen, maar omdat ik nog maar 1 switch in de HW vrij heb kan ik het niet met de HPM oplossen, dus ik ben nu bezig om zelf iets te bouwen om uitgebreidere logica op de HW-sensoren en switches etc. toe te passen. Wellicht lees je daar binnenkort meer over .....
Zijn nog vrij veel dingen die ik moet oplossen voordat er een eerste beta versie de deur uit kan:Mediacj schreef op zondag 09 maart 2014 @ 09:45:
[...]
Mooi vormgegeven hoor, wanneer komt de eerste versie in de AppStore
- Error handling wanneer connectie met HW weg is
- Alle knoppen en graphs in dezelfde styling gooien
- Confuratiescherm maken
En dan heb ik nog mijn wensenlijst (niet op volgorde):
- Moooooiere graphs
- Standby modus
- Intro schermpje, met uitleg hoe je kan slepen en bepaalde dingen kan configureren.
- Standby scherm
- Custom naam aan controls hangen.
- Meer aparaten ondersteunen (HeatLink, rookmelders, etc)
- XBMC of Airplay integratie (iig basic, voor bijvoorbeeld muziek)
- Misschien HomeWizard Online gebruiken voor connectie naar HomeWizard?
Beetje overbodig misschien, maar je hebt wel begrepen dat je nog een keer "aan" moet schakelen als je in die "loop" zit om de dim-stand vast te zetten?vanputten80 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:16:
Is het ook mogelijk om de grafieken te gebruiken op eigen website. Ik ben bezig met het maken van mijn eigen website en ik wil graag de grafieken van mijn zonnepanelen opbrengst en zonneboiler gaan gebruiken op mijn website.
Nog een kleine update. De dimmer toont ondertussen geen percentage meer, maar is nu wel in dezelfde stijl als de gewone knoppen.
Nu nog iets voor de scene's. Die dingen hebben geen status op de HomeWizard, want ze zijn afhankelijk van een aantal knoppen in de scene.
Zou ik er een gewone switch voor gebruiken en de statussen van de knoppen binnen de scene's gebruiken om te kijken of een scene actief is? Oftewel:
De scene woonkamer bevat 3 knoppen:
- Plank Lampje
- Staande lamp
- Afdak
Als je de scene aan zet, zet hij die 3 dingen aan. Betekent het dan ook dat wanneer die lampen aan staan, de scene actief is?
Nu nog iets voor de scene's. Die dingen hebben geen status op de HomeWizard, want ze zijn afhankelijk van een aantal knoppen in de scene.
Zou ik er een gewone switch voor gebruiken en de statussen van de knoppen binnen de scene's gebruiken om te kijken of een scene actief is? Oftewel:
De scene woonkamer bevat 3 knoppen:
- Plank Lampje
- Staande lamp
- Afdak
Als je de scene aan zet, zet hij die 3 dingen aan. Betekent het dan ook dat wanneer die lampen aan staan, de scene actief is?

Ja hoor, geen probleem. De website draait bij je thuis of op een webserver?reinhold schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:06:
Is het ook mogelijk om de grafieken te gebruiken op eigen website. Ik ben bezig met het maken van mijn eigen website en ik wil graag de grafieken van mijn zonnepanelen opbrengst en zonneboiler gaan gebruiken op mijn website.
Als hij op een webserver draait moet je voor de juiste port-forwarding zorgen, zodat je server er bij kan.
Ik zou wel een server-side script gebruiken om de waardes op te halen, want in het request naar de HomeWizard moet je jouw wachtwoord meegeven.reinhold schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:13:
Hij draait op een webserver.
Check de openingspost even voor wat API informatie en anders op mijn blog http://blog.sortedbits.com/homewizard-api-calls/
Zooo, wat mooi!sorted.bits schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:36:
[...]
Ik zou wel een server-side script gebruiken om de waardes op te halen, want in het request naar de HomeWizard moet je jouw wachtwoord meegeven.
Check de openingspost even voor wat API informatie en anders op mijn blog http://blog.sortedbits.com/homewizard-api-calls/
Goed bezig :-)
Ontzettend mooi![b][message=41904071,noline]
[afbeelding]
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Het is gelukt door een eerdere tip. Activeer de KAKU dimmer met HW. Ik kan de lamp nu dimmen vanaf tel.Rudolfus schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:08:
[...]
Beetje overbodig misschien, maar je hebt wel begrepen dat je nog een keer "aan" moet schakelen als je in die "loop" zit om de dim-stand vast te zetten?
Opgelost.
Ik begrijp er eigenlijk niet veel van dit is helemaal nieuw voor mij. Hoe zou zoiets er uit komen te zien? Of dwalen we nu helemaal af van het topic.sorted.bits schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:36:
[...]
Ik zou wel een server-side script gebruiken om de waardes op te halen, want in het request naar de HomeWizard moet je jouw wachtwoord meegeven.
Tja, dat hangt er heel erg van af wat voor taal je gebruikt voor je site, wat je precies wilt, etc. Maar inderdaad, dit is het verkeerde topic daar voor.reinhold schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:24:
[...]
Ik begrijp er eigenlijk niet veel van dit is helemaal nieuw voor mij. Hoe zou zoiets er uit komen te zien? Of dwalen we nu helemaal af van het topic.
Zou je me willen helpen en mag ik je een pm sturensorted.bits schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:35:
[...]
Tja, dat hangt er heel erg van af wat voor taal je gebruikt voor je site, wat je precies wilt, etc. Maar inderdaad, dit is het verkeerde topic daar voor.
Het spijt me, maar daar moet je iemand anders voor vinden.reinhold schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:52:
[...]
Zou je me willen helpen en mag ik je een pm sturen
Andere vraag: Iemand die me toegang wil geven tot een IP camera die werkt met HomeWizard? Ik heb een aantal software pakketjes geprobeerd te installeren om mijn webcam te gebruiken, maar dat werkt dus niet.
Ik zou graag een tile maken die een live view geeft van een camera namelijk.
[ Voor 38% gewijzigd door sorted.bits op 10-03-2014 08:25 ]
Ik heb nu ook een gordijnrail gekocht bij autogordijn.
Deze werkt perfect met de ASUN van kaku.
Hij werkt alleen niet in een 'scene' met de HW. (wel gewoon los als sensor)
Hebben hier meer mensen last van?
Helaas beschikt mijn woning niet over een plat dak. Ik vind daarom ook lastig om een goede positie voor de windmeter te vinden. Voor nu heb ik 'm even boven de schutting uit, ik moet nog even goed nadenken waar die komt.
@martinvdm ik zie dat jij m nu in de achtertuin hebt hangen ten hoogte van je windscherm maar je geeft aan deze nog vrij te willen hangen. Waar ga jij 'm dan hangen?
@reinhold mooi effectieve oplossing maar ik vind het afbreuk doen aan het huis.
@martinvdm ik zie dat jij m nu in de achtertuin hebt hangen ten hoogte van je windscherm maar je geeft aan deze nog vrij te willen hangen. Waar ga jij 'm dan hangen?
Anoniem: 443294
Ik ben bezig met een project dat ik HOWIE heb genoemd: HOmeWIzardExtension.SNIK0906 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:22:
[...]
Ik zie dat veel HW gebruikers tegen het zelfde euvel aanlopen. Als je eenmaal echt gaat automatiseren zijn 40 schakelaars, 15 scenes en acties zo "op". Ik ben zelf ook bezig met een workarround voor dit vraagstuk, zonder dat de HW erg traag wordt. Een tweede HW lost ook niet alles op omdat de hw's niet onderling communiceren. Zeker met complexere en/of situaties wil je schakelaars en sensors uit 2 HW combineren. Ik ben benieuwd naar jouw ideeen. Mogelijk kunnen we samenwerken?
Het draait in mijn LAN op een kleine server met een webinterface voor de gebruiker, dus met elke browser toegankelijk. Stuur een mailtje naar my_howie@ziggo.nl en je krijgt wat meer info (kan helaas even duren...)
Kan je er wellicht eens een filmpje van maken? Ik kan er helaas weinig over vinden op het web, en ik ben erg benieuwd hoe het er wekend uitziet.eiahboeah schreef op maandag 10 maart 2014 @ 08:56:
Ik ben nog aan het bedenken hoe het een en ander toe te passen met Homewizard producten, maar bij sommige dingen zijn er wel wat vraagtekens. BIjv. voor het automatisch aan laten gaan, na zonsondergang of na een bepaalde tijd, indien er beweging is geconstateerd, van de 6 spots in de keuken. Dit zijn nog de gloeilamp spotjes. Deze spotjes worden nu nog handmatig aan en uitgezet middels een gewone "ouderwetse" schakel knop. Deze knop zit naast een andere schakelknop die de buitenlamp bedient, een dubbele schakellaar dus maar voor verschillende verlichting.
Na wat leeswerk dacht ik om een AWMD 230 of AWMD 250 mini inbouw dimmer te plaatsen achter deze dubbele schakelaar, maar volgens mij gaat dat niet werken.
Er is ook een dubbele schakelaar AWST 8802 of een dimbare, maar deze heb je volgens mij alleen nodig als je de verlichting op een ander plek handmatig met deze knoppen wilt bedienen?
Wat heb je nodig om de spotjes op gezette tijden of na beweging aan te kunnen zetten achter een bestaande dubbele schakelaar waarvan de ene schakelknop dient voor de spotjes en de andere voor de buitenverlichting (waar eigenlijk niets mee hoeft te gebeuren middels Homewizard...)?
De bewegingsmelder heb ik al wel dus dat is geen vraagteken meer..
Na wat leeswerk dacht ik om een AWMD 230 of AWMD 250 mini inbouw dimmer te plaatsen achter deze dubbele schakelaar, maar volgens mij gaat dat niet werken.
Er is ook een dubbele schakelaar AWST 8802 of een dimbare, maar deze heb je volgens mij alleen nodig als je de verlichting op een ander plek handmatig met deze knoppen wilt bedienen?
Wat heb je nodig om de spotjes op gezette tijden of na beweging aan te kunnen zetten achter een bestaande dubbele schakelaar waarvan de ene schakelknop dient voor de spotjes en de andere voor de buitenverlichting (waar eigenlijk niets mee hoeft te gebeuren middels Homewizard...)?
De bewegingsmelder heb ik al wel dus dat is geen vraagteken meer..
monta
- martinvdm
Ik ga een plankje maken waar mijn regenmeter op komt en middels een paaltje de windmeter. Het geheel komt dan te liggen op het platte schuurdak.Neefdave schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:15:
Helaas beschikt mijn woning niet over een plat dak. Ik vind daarom ook lastig om een goede positie voor de windmeter te vinden. Voor nu heb ik 'm even boven de schutting uit, ik moet nog even goed nadenken waar die komt.
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
ja, ik. ik heb het al meer hier aangekaard maar niemand weet blijkbaar een oplossing......eiahboeah schreef op maandag 10 maart 2014 @ 08:56:
(en ik heb 7 rolluiken met bijbehorenede asun schakelaar hier...)
[ Voor 8% gewijzigd door willieku op 10-03-2014 20:06 ]
Dus ik ben niet de enige die hier last van heeft?willieku schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:03:
[...]
ja, ik. ik heb het al meer hier aangekaard maar niemand weet blijkbaar een oplossing......
(en ik heb 7 rolluiken met bijbehorenede asun schakelaar hier...)
Ik vind het raar want het enige wat een scene doet is dat hij commando's achter elkaar herhaalt lijkt mij.
Ik heb een rolgordijn systeem van autogordijn, en bij mij werkt die ook gewoon in een scene in de homewizard. Ik gebruik de gemodificeerde ASUN-650 schakelaar van autogordijn: http://autogordijn.nl/artikelen/item012.php
Wat is er dan aan gemodificeerd?
Op het plaatje zie ik alleen maar een kastje en 2 snoertjes.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb wel een filmpje van mijn rolgordijn systeem van autogordijn: http://goo.gl/HRWFKrbasvanderploeg schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:31:
[...]
Kan je er wellicht eens een filmpje van maken? Ik kan er helaas weinig over vinden op het web, en ik ben erg benieuwd hoe het er wekend uitziet.
Niet de beste kwaliteit, maar je kunt het in ieder geval in werking zien
Ok, gemodificeerd is misschien niet het goede woord. Eerder kant en klaar zodat je zelf niet hoeft uit te zoeken hoe je het precies op die ASUN schakelaar moet aansluiten. Binnen in het kastje zit dus gewoon de ASUN schakelaar.TD-er schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:13:
Wat is er dan aan gemodificeerd?
[ Voor 6% gewijzigd door TaZz op 11-03-2014 09:19 ]
Ja, ben ik helemaal mee eens.eiahboeah schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:02:
[...]
Dus ik ben niet de enige die hier last van heeft?
Ik vind het raar want het enige wat een scene doet is dat hij commando's achter elkaar herhaalt lijkt mij.
maar als je het via firefox uitleest en de commando's naleest, dan zie ik dat als je het normale commando verstuurt, dit eindigd op up of down.
terwijl, als je dit in een scene uitleest, dan staat er ON. en bij het naar beneden doen niet OFF maar ook ON.
Het lijkt dus een bug.
Iemand geinterreseerd om een beta iPad app te testen? Ik wil nog een paar kleine dingetjes doen en dan kan ik iig een beta vrijgeven.
Ja hoor, wil hem wel voor je testen!sorted.bits schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:43:
Iemand geinterreseerd om een beta iPad app te testen? Ik wil nog een paar kleine dingetjes doen en dan kan ik iig een beta vrijgeven.
Welke knelpunten in de HomeWizard app ga je met jouw iPad app oplossen? Ik heb weliswaar nog een oude iPad, maar het lijkt me zeker leuk om te testen. Heb je daarvoor een UDID van mij nodig?sorted.bits schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:43:
Ik wil een bestaande hotelschakeling gaan automatiseren met KAKU apparaten via Homewizard.
Veel gelezen op Internet over aansluiten maar kom er niet uit terwijl het voor andere mensen nogal simpel lijkt.
Situatie nu is zonder KAKU:
Beneden een enkele schakelknop voor plafondlamp boven.
Boven tergen de muur een enkelvoudige schakelaar die het licht weer uit kan doen hotelschakeling dus.
Dit wil ik gaan automatiseren: indien iemand naar boven loopt moet het licht op de overloop aan gaan (en weer uit na...) dit kan met een bewegingsmelder ofzo maar de normale schakelaars moeten wel blijven werken (anders is niet iedereen thuis het eens met mij...)
Bij Homewizard staat dat je eerst moet zorgen dat de lamp geen hotelschakeling meer heeft maar normale en dan de inbouw schakelaars aansluiten acm1000 bijv. samen met de 8802 schakelaars. Om de aan/uit status te blijven zien op app van homewizard zouden er 2 8802 schakelaars beneden en boven aan moeten sluiten samen met een acm 1000?
Ik ben hier niet in thuis. Wil gewoon draadloos op gezette tijden of bij beweging dat de lamp op plafond op de overloop aangaat en dat ik die ook met een normale schakelaar uit kan zetten..
Hoe kan ik dit doen en wat heb ik daarvoor nodig in Jip & Janneke taal?
Veel gelezen op Internet over aansluiten maar kom er niet uit terwijl het voor andere mensen nogal simpel lijkt.
Boven tergen de muur een enkelvoudige schakelaar die het licht weer uit kan doen hotelschakeling dus.
Dit wil ik gaan automatiseren: indien iemand naar boven loopt moet het licht op de overloop aan gaan (en weer uit na...) dit kan met een bewegingsmelder ofzo maar de normale schakelaars moeten wel blijven werken (anders is niet iedereen thuis het eens met mij...)
Bij Homewizard staat dat je eerst moet zorgen dat de lamp geen hotelschakeling meer heeft maar normale en dan de inbouw schakelaars aansluiten acm1000 bijv. samen met de 8802 schakelaars. Om de aan/uit status te blijven zien op app van homewizard zouden er 2 8802 schakelaars beneden en boven aan moeten sluiten samen met een acm 1000?
Ik ben hier niet in thuis. Wil gewoon draadloos op gezette tijden of bij beweging dat de lamp op plafond op de overloop aangaat en dat ik die ook met een normale schakelaar uit kan zetten..
monta
Ja hoor, wil hem wel voor je testen!sorted.bits schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:43:
Meld je even aan op: https://rink.hockeyapp.ne...a3ebd40bfa3d09df561f4be8fZoefff schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:53:
[...]
Welke knelpunten in de HomeWizard app ga je met jouw iPad app oplossen? Ik heb weliswaar nog een oude iPad, maar het lijkt me zeker leuk om te testen. Heb je daarvoor een UDID van mij nodig?
@Zoefff: Wat ik probeer op te lossen is dat de interface van de iPad app van HomeWizard niet echt geschikt is om ook maar iets in je huis aan en uit te schakelen, veel te veel gepriegel. Dat zie ik mijn vrouw niet gebruiken (niet tech-savvie).
Wat ik probeer te maken is eigenlijk een soort van handige app die je duidelijke grote controls geeft en een goed overzicht van je huidige verbruik etc.
[ Voor 5% gewijzigd door sorted.bits op 22-03-2014 10:52 ]
Ik heb sinds kort ook een Homewizard met o.a. een Wattcher. Nu is mijn grafiek die wordt geproduceerd omtrent energieverbruik enorm schommelend. Ik had een mooie grafiek verwacht maar het piekt alle kanten op. Over een langere periode kun je wel aan het gemiddelde zien dat de wasmachine bijv. aan stond.
Maar ik ben benieuwd hoe jullie grafiek er uit ziet in vergelijking met de mijne:
Maar ik ben benieuwd hoe jullie grafiek er uit ziet in vergelijking met de mijne:

Ik heb de bug gemeld bij HW.willieku schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:29:
[...]
Ja, ben ik helemaal mee eens.
maar als je het via firefox uitleest en de commando's naleest, dan zie ik dat als je het normale commando verstuurt, dit eindigd op up of down.
terwijl, als je dit in een scene uitleest, dan staat er ON. en bij het naar beneden doen niet OFF maar ook ON.
Het lijkt dus een bug.
je hebt een pm'tjesorted.bits schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:43:
Bing
Arena, de sensor van de wattcher zit waarschijnlijk verkeerd. Je meet verbruiken die niet mogelijk zijn met een normale huis aansluiting (65 Ampere). Probeer het oogje goed te richten en plak deze vervolgens vast met een stukje tape. De standaard bevestiging zakt uit onder het gewicht van de kabel is mijn ervaring.
Controleer anders je verbruik door bijvoorbeeld een waterkoker even aan te zetten. Op de waterkoker staat vaak een vermogen vermeld en dat moet er dus bij komen als je deze aanschakelt. Kijk ook of de sensor goed blijft tellen bij laag verbruik (+_ 200 watt) en hoog verbruik (bijv 2500watt).
Controleer anders je verbruik door bijvoorbeeld een waterkoker even aan te zetten. Op de waterkoker staat vaak een vermogen vermeld en dat moet er dus bij komen als je deze aanschakelt. Kijk ook of de sensor goed blijft tellen bij laag verbruik (+_ 200 watt) en hoog verbruik (bijv 2500watt).
[ Voor 39% gewijzigd door PDankers op 11-03-2014 13:52 ]
Anoniem: 484734
ik wil ook wel testen voor je.....ik mail je ff!sorted.bits schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:43:
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 484734 op 11-03-2014 15:07 ]
ok, dank voor je reactie. Maar wordt de grafiek dan ook mooi een trappetje of resulteert is elke serie omwentelingen alsnog een andere waarde? Ik ben erg benieuwd hoe een "goede"grafiek er uitziet.PDankers schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:50:
Arena, de sensor van de wattcher zit waarschijnlijk verkeerd. Je meet verbruiken die niet mogelijk zijn met een normale huis aansluiting (65 Ampere). Probeer het oogje goed te richten en plak deze vervolgens vast met een stukje tape. De standaard bevestiging zakt uit onder het gewicht van de kabel is mijn ervaring.
is dit wat je bedoelt?monta schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:15:
Ik wil een bestaande hotelschakeling gaan automatiseren met KAKU apparaten via Homewizard.
http://www.dannyvanmaanen.nl/?p=1366
is dit wat je bedoelt?
Deze had ik inderdaad ook gezien echter begrijp het niet helemaal. Het volgende stukje is nogal gevraarlijk voor rmij aangezien ik totaal niet weet welke kleuren aan elkaar te koppelen en welke afgedopt moet worden.
"Boven bij de trap ontkoppel ik de 220V. bedrading van de enkelvoudige schakelaar. 1 draad komt te vervallen (die dop ik af) en de andere twee draden verbind ik aan elkaar. Vervolgens koppel ik de enkelvoudige schakelaar aan een AWMT003 inbouw zender."
Wat is de 220v bedrading? 1 draad komt te vervallen: welke kleur? 2 worden aan elkaar verbonden: wederom welke kleuren?. Welke draden verbind je dan uiteindelijk met de AWMT003?
Deze had ik inderdaad ook gezien echter begrijp het niet helemaal. Het volgende stukje is nogal gevraarlijk voor rmij aangezien ik totaal niet weet welke kleuren aan elkaar te koppelen en welke afgedopt moet worden.
"Boven bij de trap ontkoppel ik de 220V. bedrading van de enkelvoudige schakelaar. 1 draad komt te vervallen (die dop ik af) en de andere twee draden verbind ik aan elkaar. Vervolgens koppel ik de enkelvoudige schakelaar aan een AWMT003 inbouw zender."
Wat is de 220v bedrading? 1 draad komt te vervallen: welke kleur? 2 worden aan elkaar verbonden: wederom welke kleuren?. Welke draden verbind je dan uiteindelijk met de AWMT003?
[ Voor 14% gewijzigd door monta op 11-03-2014 19:35 ]
monta
Ik vond het ook nogal een vaag verhaal. Ik kon er niet precies wijs uit worden welke draden hij nu bedoelde.monta schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:24:
is dit wat je bedoelt?
- martinvdm
Yep, graag!sorted.bits schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:43:
De hotelschakeling is ook beschreven op de KAKU site: link. Kom je daar verder mee?
Wat ik gedaan heb, is alle lampen in de gang (dus op alle verdiepingen) bij elkaar gezet op een ACM-1000 ontvanger en dan op elke etage een draadloze wandschakelaar (kaku wst 8800).
Deze zijn allen gekoppeld met de ACM-1000 en bij de HW aangemeld als extra zender, zodat de status correct is weergegeven. (eerst zelf een code genereren in de HW als hoofdcode en leren aan die ontvanger en dan de andere zenders toevoegen)
Als extra is een bewegingsmelder toegevoegd en die heb ik momenteel ook rechtstreeks op de ACM-1000 gekoppeld met een time-out ingesteld in de bewegingsmelder.
In de praktijk gebruik je de wandschakelaars dan alleen als het licht langer aan moet blijven (licht hangt hier voor de sensor, dus die reageert niet als het licht al brand) en anders is de time-out van de sensor genoeg.
Is niet helemaal ideale oplossing. Je zou ook een scene in HW aan kunnen maken die reageert op alle wandschakelaars en na een vaste tijd de ontvanger uit zetten.
Dan nu de bedrading...

bruin = fase
blauw = nul
zwart = schakeldraad
Meet dit trouwens altijd na met een spanningszoeker op de blauwe en daarna bruine draad! Zal niet de eerste keer zijn wanneer het verkeerd om zit. Zie hier om te zien hoe het zou moeten zitten.
In de handleiding van de ACM-1000 staat prima beschreven waar bruin, blauw en zwart moeten komen.
Het belangrijkste van de ACM-1000 is dat je 'm ergens plaatst waar de bruin, blauw en zwart naar de lamp(en) samenkomen. Dat moet je dus eerst uitzoeken.
In het geval dat je bruin en blauw hebt op het punt waar de lamp hangt, ben je snel klaar.
Dan is elke draad afzonderlijk afdoppen op de plek waar nu de wandschakelaars zitten en de ACM-1000 vlak bij de lamp monteren met een kort zwart draadje van de ACM-1000 naar de lamp (en kort blauw draadje).
In het geval dat je meerdere lampen gaat samenvoegen, of dat je geen bruin hebt bij de lamp moet je eerst de fase bij je lamp zien te krijgen. Dus beide wandschakelaars weghalen en dingen gaan doorverbinden:
Bij de ene wandschakelaar zie je 1x bruin en 2x zwart zitten. Daar moet je dus de schakelaar in een vaste stand vervangen. Dus je verbind bruin met 1 zwarte draad en topt de andere zwarte af.
Bij de 2e (en 3e, 4e, etc.) wandschakelaar zul je alleen maar zwart aantreffen.
Dan kun je vaak op de schakelaar wel zien welke draad naar de lamp gaat en welke 2 naar de andere schakelaar. Soms gaan de draden ook via een ander gat de muur in.
Je kunt het helemaal gaan uitvogelen welke zwarte draad je moet aftoppen en welke doorverbinden, of je plaatst alle zwarte draden in een lasdop. Dat laatste is iets gevaarlijker, omdat je dan echt elke ongebruikte draad moet afdoppen (wat je eigenlijk sowieso moet doen).
Het resultaat is dat je dan de lamp permanent hebt branden en dat je zwarte draden altijd van spanning zijn voorzien, dus eigenlijk functioneel gelijk aan een bruine draad.
Met dat gegeven moet je dus op zoek gaan naar een plek waar je een blauwe draad hebt. Uiteraard heb je die bij de lamp zelf zitten, maar dat is waarschijnlijk niet het juiste punt wanneer je meerdere lampen samen wilt schakelen. Indien het maar om 1 lamp gaat, ben je dan snel klaar.
Gewoon een ACM-1000 bij de lamp plaatsen en de oude zwarte draad bij de lamp beschouwen als bruin en zodanig aansluiten. (als fase dus) en een kort nieuw zwart draadje trekken van de ACM-1000 naar de lamp zelf. (net als kort blauw draadje)
Het beste is het om het even uit te tekenen, net als het plaatje hierboven en dan zie je hoe het samenkomt.
Een spanningszoeker is onmisbaar in deze.
Deze zijn allen gekoppeld met de ACM-1000 en bij de HW aangemeld als extra zender, zodat de status correct is weergegeven. (eerst zelf een code genereren in de HW als hoofdcode en leren aan die ontvanger en dan de andere zenders toevoegen)
Als extra is een bewegingsmelder toegevoegd en die heb ik momenteel ook rechtstreeks op de ACM-1000 gekoppeld met een time-out ingesteld in de bewegingsmelder.
In de praktijk gebruik je de wandschakelaars dan alleen als het licht langer aan moet blijven (licht hangt hier voor de sensor, dus die reageert niet als het licht al brand) en anders is de time-out van de sensor genoeg.
Is niet helemaal ideale oplossing. Je zou ook een scene in HW aan kunnen maken die reageert op alle wandschakelaars en na een vaste tijd de ontvanger uit zetten.
Dan nu de bedrading...

bruin = fase
blauw = nul
zwart = schakeldraad
Meet dit trouwens altijd na met een spanningszoeker op de blauwe en daarna bruine draad! Zal niet de eerste keer zijn wanneer het verkeerd om zit. Zie hier om te zien hoe het zou moeten zitten.
In de handleiding van de ACM-1000 staat prima beschreven waar bruin, blauw en zwart moeten komen.
Het belangrijkste van de ACM-1000 is dat je 'm ergens plaatst waar de bruin, blauw en zwart naar de lamp(en) samenkomen. Dat moet je dus eerst uitzoeken.
In het geval dat je bruin en blauw hebt op het punt waar de lamp hangt, ben je snel klaar.
Dan is elke draad afzonderlijk afdoppen op de plek waar nu de wandschakelaars zitten en de ACM-1000 vlak bij de lamp monteren met een kort zwart draadje van de ACM-1000 naar de lamp (en kort blauw draadje).
In het geval dat je meerdere lampen gaat samenvoegen, of dat je geen bruin hebt bij de lamp moet je eerst de fase bij je lamp zien te krijgen. Dus beide wandschakelaars weghalen en dingen gaan doorverbinden:
Bij de ene wandschakelaar zie je 1x bruin en 2x zwart zitten. Daar moet je dus de schakelaar in een vaste stand vervangen. Dus je verbind bruin met 1 zwarte draad en topt de andere zwarte af.
Dan kun je vaak op de schakelaar wel zien welke draad naar de lamp gaat en welke 2 naar de andere schakelaar. Soms gaan de draden ook via een ander gat de muur in.
Je kunt het helemaal gaan uitvogelen welke zwarte draad je moet aftoppen en welke doorverbinden, of je plaatst alle zwarte draden in een lasdop. Dat laatste is iets gevaarlijker, omdat je dan echt elke ongebruikte draad moet afdoppen (wat je eigenlijk sowieso moet doen).
Het resultaat is dat je dan de lamp permanent hebt branden en dat je zwarte draden altijd van spanning zijn voorzien, dus eigenlijk functioneel gelijk aan een bruine draad.
Met dat gegeven moet je dus op zoek gaan naar een plek waar je een blauwe draad hebt. Uiteraard heb je die bij de lamp zelf zitten, maar dat is waarschijnlijk niet het juiste punt wanneer je meerdere lampen samen wilt schakelen. Indien het maar om 1 lamp gaat, ben je dan snel klaar.
Gewoon een ACM-1000 bij de lamp plaatsen en de oude zwarte draad bij de lamp beschouwen als bruin en zodanig aansluiten. (als fase dus) en een kort nieuw zwart draadje trekken van de ACM-1000 naar de lamp zelf. (net als kort blauw draadje)
Het beste is het om het even uit te tekenen, net als het plaatje hierboven en dan zie je hoe het samenkomt.
Stuur me even een mail op: info (at) sortedbits (punkt) com
Vanmorgen werkte HW-online weer eens niet, dus moest online uitgezet worden om het te kunnen gebruiken.
Het is echt irritant dat de volgorde is om eerst online te pollen en dan pas direct en dan ook nog dat wanneer online niet beschikbaar is, dat direct niet eens geprobeerd wordt.
Het is echt irritant dat de volgorde is om eerst online te pollen en dan pas direct en dan ook nog dat wanneer online niet beschikbaar is, dat direct niet eens geprobeerd wordt.
Ik kom sowieso vaak tegen dat de HomeWizard onbereikbaar blijkt. Via Online en via het interne IP.
Ik ga er van uit dat dit iets is wat ze nog gaan aanpakken in een volgende versie. Ben wel van plan om mijn bevindingen eens naar hun te mailen. Kijken wat ze zeggen.
Ik ga er van uit dat dit iets is wat ze nog gaan aanpakken in een volgende versie. Ben wel van plan om mijn bevindingen eens naar hun te mailen. Kijken wat ze zeggen.
Wat daar staat is mij ook niet duidelijk: bestaande hotelschakeling omzetten naar gewone schakeling....nitpicker schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:39:
De hotelschakeling is ook beschreven op de KAKU site: link. Kom je daar verder mee?
monta
Dit is wel een beetje ingewikkeld he...voor Homewizard.TD-er schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:47:
Wat ik gedaan heb, is alle lampen in de gang (dus op alle verdiepingen) bij elkaar gezet op een ACM-1000 ontvanger en dan op elke etage een draadloze wandschakelaar (kaku wst 8800).
Dan nu de bedrading...
[afbeelding]
bruin = fase
blauw = nul
zwart = schakeldraad
monta
Anoniem: 584780
heren en dames,
Ik ben nieuw op het forum, en na een hoop gelezen te hebben blijf ik toch met een vraag zitten over homewizard. In mijn nieuwbouw huis wil ik homewizard gaan gebruiken maar zoals zo vaak in een nieuw bouw huis zitten de schakelaars voor het licht naast elkaar en bijvoorbeeld ook 2 stopcontacten bij elkaar. volgens homewizard en kaku kan dit storingen opleveren omdat er geen 50 cm ruimte tussen zit. ik wil de bestaande schakelaars wel blijven gebruiken en niet vervangen maar wil uiteraard ook de lampen draadloos kunnen bedienen met smartphone. heeft iemand van jullie hier een oplossing voor of ervaring mee.
alvast bedankt voor de reacties
Ik ben nieuw op het forum, en na een hoop gelezen te hebben blijf ik toch met een vraag zitten over homewizard. In mijn nieuwbouw huis wil ik homewizard gaan gebruiken maar zoals zo vaak in een nieuw bouw huis zitten de schakelaars voor het licht naast elkaar en bijvoorbeeld ook 2 stopcontacten bij elkaar. volgens homewizard en kaku kan dit storingen opleveren omdat er geen 50 cm ruimte tussen zit. ik wil de bestaande schakelaars wel blijven gebruiken en niet vervangen maar wil uiteraard ook de lampen draadloos kunnen bedienen met smartphone. heeft iemand van jullie hier een oplossing voor of ervaring mee.
alvast bedankt voor de reacties
Ook ik zit nog steeds op 2 punten in m'n huis met een dubbele schakelaar. Ben helaas elektrotechnisch verre van onderlegd, dus kom niet verder dan wat proberen (lees: prutsen). Maar er moet toch iemand zijn die dit probleem wel kan tackelen?monta schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:26:
...Deze knop zit naast een andere schakelknop die de buitenlamp bedient, een dubbele schakellaar dus maar voor verschillende verlichting.
.....
Het probleem is dat je maar 1 fase draad hebt en 2 schakeldraden toch?
met een AWMR-230 kun je gebruik maken van je vaste bekabeling om lampen te schakelen, maar ook draadloos schakelen. Wil je voorkomen dat er interferrentie ontstaat, dan kun je de AWMR-230 ook bij de lamp installeren ipv bij de schakelaar. (zie handleiding. Het mooiste zou natuurlijk zijn een dubbele uitvoering van dit ding, een beetje als die AWMD-230, voor achter een dubbele schakelaar. Wellicht dat je een mailtje kunt sturen naar klikaanklikuit voor een feature/productrequest
We've got that ring of confidence
Beste Yukkie,
bedankt voor je reactie, dus kortgezegd als ik de ik de AMWR-230 bij mijn lamp monteer, blijft de bestaande schakelaar intact, hoe gaat het dan als ik draadloos de lamp aangezet heb, moet ik de bestaande schakelaar dan 2x indrukken om hem uit te zetten. en wordt de status van de lamp geupdate in homewizard als ik hem dim/schakel met de bestaande schakelaar? alvast bedankt voor je reactie
bedankt voor je reactie, dus kortgezegd als ik de ik de AMWR-230 bij mijn lamp monteer, blijft de bestaande schakelaar intact, hoe gaat het dan als ik draadloos de lamp aangezet heb, moet ik de bestaande schakelaar dan 2x indrukken om hem uit te zetten. en wordt de status van de lamp geupdate in homewizard als ik hem dim/schakel met de bestaande schakelaar? alvast bedankt voor je reactie
Als je de AMWR-230 bij de muur geïnstalleerd hebt, dan kan je nog steeds de wandschakelaar gebruiken. Heel simpel gezien: De wandschakelaar kan de lamp aan of uit zetten, de HomeWizard kan dat ook. Dus de ene keer is de wandschakelaar naar beneden uit, de andere keer moet je hem naar boven zetten om de lamp uit te doen. Werkt wel erg goed trouwensAnoniem: 584780 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:57:
Beste Yukkie,
Als je de wandschakelaar gebruikt, dan is de status niet te zien in de HomeWizard app. hij stuurt namelijk geen signaal uit. Zelf let ik niet op de statuses in de HW app trouwens, het stoort mij niet.
[ Voor 2% gewijzigd door daxy op 12-03-2014 13:33 . Reden: AMWR+Wandschakelaar is alleen achter wandschakelaar, niet bij lamp ]
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
ja, ik zie nu wel dat als je de AMWR-230 bij de lamp monteert volgens de handleiding (pagina 7 vd handleiding), je geen muurschakelaar meer kan gebruiken. Je zou dan immers de zwarte/bruine draad naar de AMWR-230 onderbreken, waardoor deze geen stroom meer krijgt.
Maar je kan natuurlijk altijd de fase draad op de AMWR-230 aansluiten in het plafond, de nul op de lamp, een zwarte draad van je lamp naar de AMWR-230 aansluiten en de twee witte draadjes uit de AMWR-230 verlengen naar je schakelaar in de muur. Ik denk dat je daar voor de juistheid dan ook 2x zwart voor moet gebruiken (maar ik weet verder niets van de officiële NEN norm af die hier voor geld
)
Maar je kan natuurlijk altijd de fase draad op de AMWR-230 aansluiten in het plafond, de nul op de lamp, een zwarte draad van je lamp naar de AMWR-230 aansluiten en de twee witte draadjes uit de AMWR-230 verlengen naar je schakelaar in de muur. Ik denk dat je daar voor de juistheid dan ook 2x zwart voor moet gebruiken (maar ik weet verder niets van de officiële NEN norm af die hier voor geld
dat is jammer, ik wil toch graag allebei blijven gebruiken. is de ACM-300 geen optie? als ik deze bij de lamp inbouw, of is de bestaande schakelaar dan ook niet te gebruiken
Ik heb even gekeken wat een oplossing kan zijn om de windmeter ideaal te plaatsen maar dat is nog een verdomd duur geintje. Zoiets als onderstaand kom ik op € 68,00 voor het materiaal via weerstation.nl

En zo nu en dan de trap weer op om de batterijen te vervangen. Je kunt ook via Weather underground (www.wunderground.com) een app gebruiken en dan krijg je elke 10 minuten een update.
Nee, zie pagina 6 t/m 9 van de handleiding van de ACM-300, dit is een volledige vervanging van je schakelaar. Maar wil je een dimmer dan? Ik heb bij mijn ouders een AWMD-250 (lijkt op de AMWR-230, maar is een dimmer) ingebouwd aan de schakelaar zijde. En de lamp is met de homewizard te dimmen en met de knop in of uit te schakelen (dus niet te dimmen).Anoniem: 584780 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:45:
dat is jammer, ik wil toch graag allebei blijven gebruiken. is de ACM-300 geen optie? als ik deze bij de lamp inbouw, of is de bestaande schakelaar dan ook niet te gebruiken
En wat is dan jammer eigenlijk? Wat je wil kan, maar heeft wat meer klustijd en inspanning nodig om voor elkaar te krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door Yukkie op 12-03-2014 15:07 ]
Ik heb op 2 plekken 2 x AWMD-250's naast elkaar zitten, dat werkt eigenlijk prima. Helemaal nu ik de antenne van de HomeWizard heb verlengd. Als het niet werkt bleek het te helpen om de AWMD's net een beetje te draaien in de inbouwdoos.Yukkie schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:09:
met een AWMR-230 kun je gebruik maken van je vaste bekabeling om lampen te schakelen, maar ook draadloos schakelen. Wil je voorkomen dat er interferrentie ontstaat, dan kun je de AWMR-230 ook bij de lamp installeren ipv bij de schakelaar. (zie handleiding. Het mooiste zou natuurlijk zijn een dubbele uitvoering van dit ding, een beetje als die AWMD-230, voor achter een dubbele schakelaar. Wellicht dat je een mailtje kunt sturen naar klikaanklikuit voor een feature/productrequest
Met de AWMD's heb je uiteraard wel dat de status in de HW niet altijd klopt als je ze met de hand hebt bediend. Ikzelf vindt dat geen ramp. Mocht ik op afstand zeker willen weten of iets aan of uit is, dan schakel ik gewoon een keer extra met de HomeWizard.
Enige andere, zeker werkende oplossing is de bestaande schakelaars helemaal te vervangen door een draadloze wandzender (AWST-8800 of de dubbelde versie AWST-8802) i.c.m. een ACM-ontvanger bij de lamp.
Alle andere oplossingen zijn erg omslachtig.
- martinvdm
Die 50 cm is wel een kern van waarheid, maar als ze dicht genoeg bij de HW zitten en je ze niet tegelijk bediend dan denk ik dat de praktijk wel eens prima zou kunnen werken. Gewoon uittesten dus.Anoniem: 584780 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:45:
Die 50cm afstand geldt alleen voor ontvangers. Voor zenders blijkt het in de praktijk geen probleem te zijn.
Dat is ook niet zo gek, want de problemen ontstaan doordat een ontvanger door het afstemmen zelf een signaaltje afgeeft. Bij de zenders gebeurt er niets als je niet een knop indrukt, omdat dan de batterijen te snel leeg zouden gaan.
Ik heb hier zelfs 1 wandschakelaar rechtstreeks op een ACM-1000 zitten en dat werkt zonder problemen.
2 ontvangers naast elkaar geeft wel problemen.
De AWMD/AWMR ontvangers zijn op zich wel aardig om de bestaande schakelaars in tact te houden, met een minimale installatie-moeite, maar zijn lang niet zo universeel inzetbaar.
Ze voeden zichzelf namelijk via de te schakelen lamp en dat gaat met een hoop lampen niet goed.
Daarnaast zijn ze bijna net zo duur als een losse ACM-1000 en een wandschakelaar samen.
Probleem blijft natuurlijk dat je lang niet altijd een blauwe en bruine draad hebt waar je een lamp wilt ophangen, wat het dus weer moeilijk maakt om die toe te passen.
Ik weet niet hoe het bij jou in huis zit, maar hier heb ik meestal niet blauw en bruin op de plek waar een lamp komt. Als dat wel zo is, ben je in no-time klaar.
Dat is ook niet zo gek, want de problemen ontstaan doordat een ontvanger door het afstemmen zelf een signaaltje afgeeft. Bij de zenders gebeurt er niets als je niet een knop indrukt, omdat dan de batterijen te snel leeg zouden gaan.
Ik heb hier zelfs 1 wandschakelaar rechtstreeks op een ACM-1000 zitten en dat werkt zonder problemen.
2 ontvangers naast elkaar geeft wel problemen.
De AWMD/AWMR ontvangers zijn op zich wel aardig om de bestaande schakelaars in tact te houden, met een minimale installatie-moeite, maar zijn lang niet zo universeel inzetbaar.
Ze voeden zichzelf namelijk via de te schakelen lamp en dat gaat met een hoop lampen niet goed.
Daarnaast zijn ze bijna net zo duur als een losse ACM-1000 en een wandschakelaar samen.
Probleem blijft natuurlijk dat je lang niet altijd een blauwe en bruine draad hebt waar je een lamp wilt ophangen, wat het dus weer moeilijk maakt om die toe te passen.
Het ingewikkelde zit 'm meer in wanneer je bestaande bedrading compatible wilt maken met het KAKU-systeem.monta schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:16:
[...]
Dit is wel een beetje ingewikkeld he...voor Homewizard.
Ik weet niet hoe het bij jou in huis zit, maar hier heb ik meestal niet blauw en bruin op de plek waar een lamp komt. Als dat wel zo is, ben je in no-time klaar.
[ Voor 17% gewijzigd door TD-er op 12-03-2014 20:24 ]
Ik heb zelf thuis 2 ontvangers ASUN-650 direct naast elkaar hangen(tegen elkaar aan) en ik heb dit al een paar jaar en heb nooit geen problemen gehad.
Dus altijd problemen gehad?reinhold schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:29:
[knip] ...en heb nooit geen problemen gehad.

Martino's | Google is your friend...
Erg handig als je de batterijen moet wisselenNeefdave schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:22:
Ik heb even gekeken wat een oplossing kan zijn om de windmeter ideaal te plaatsen maar dat is nog een verdomd duur geintje. Zoiets als onderstaand kom ik op € 68,00 voor het materiaal via weerstation.nl
[afbeelding]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Mijn windwijzer heb ik maar direct na aanschaf ontdaan van batterijen en voorzien van een kabeltje.
Binnen op de zolder ligt een grote batterijhouder met dikke staaf cellen.
Die gaan nog een redelijke tijd (ca 2jaar) mee en zijn gemakkelijk te vervangen.
Ik heb ze ook een keer voor een lithium celen vervangen, maar dit was geen succes.
Batterijen buiten hebben de eigenschap juist in de winter uit te vallen, niet het beste moment om het dak op te gaan.
Je moet de windwijzer wel direct in de juiste richting plaatsen want kalibreren in de juiste richting kan je wel vergeten.
Binnen op de zolder ligt een grote batterijhouder met dikke staaf cellen.
Die gaan nog een redelijke tijd (ca 2jaar) mee en zijn gemakkelijk te vervangen.
Ik heb ze ook een keer voor een lithium celen vervangen, maar dit was geen succes.
Batterijen buiten hebben de eigenschap juist in de winter uit te vallen, niet het beste moment om het dak op te gaan.
Je moet de windwijzer wel direct in de juiste richting plaatsen want kalibreren in de juiste richting kan je wel vergeten.
Een nieuwe beta van de iPad app is uit. Wat wel even belangrijk is, is dat ik nog aan het orienteren ben, welke chart library ik wil gebruiken.
De versie die ik nu gebruik is van Telerik en heeft veel potentie, maar is net als de app, ook nog behoorlijk beta
.
Verder hoop ik dat jullie me de sensor data willen sturen, zodat ik wat meer sensoren kan ondersteunen. Dit doe je door naar rechts te swipen en dan in het menu de optie "Send HomeWizard sensors to developer" te kiezen.
Ondertussen hebben ook engelstaligen zich aangemeld op de mailinglist, dus ik ben bang dat het geheel naar het Engels moet.
Misschien dat ik maar een apart topic moet openen hiervoor.
De versie die ik nu gebruik is van Telerik en heeft veel potentie, maar is net als de app, ook nog behoorlijk beta
Verder hoop ik dat jullie me de sensor data willen sturen, zodat ik wat meer sensoren kan ondersteunen. Dit doe je door naar rechts te swipen en dan in het menu de optie "Send HomeWizard sensors to developer" te kiezen.
Ondertussen hebben ook engelstaligen zich aangemeld op de mailinglist, dus ik ben bang dat het geheel naar het Engels moet.
[ Voor 4% gewijzigd door sorted.bits op 13-03-2014 07:52 ]
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op domotica ivm de aankoop van een nieuwbouw woning. Ik heb van de aannemer begrepen dat de woning wordt uitgerust met 4cm diepe inbouw dozen achter de stopcontacten (en schakelaars?).
ik zie dieptes van 2 (KiKa) en bijna 4cm (fibaro) schakelaars en dimmers. Robbshop raad potten van 5cm aan. helaas hebben we dit niet voor het uitzoeken. vanwege prefab delen moeten we het doen met de 4cm diepe potten.
gaat dit lukken?
ik zie dieptes van 2 (KiKa) en bijna 4cm (fibaro) schakelaars en dimmers. Robbshop raad potten van 5cm aan. helaas hebben we dit niet voor het uitzoeken. vanwege prefab delen moeten we het doen met de 4cm diepe potten.
gaat dit lukken?
Deploy kan je nog een tester gebruiken? had je al ff gemailt......
sorted.bits schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 07:52:
Een nieuwe beta van de iPad app is uit. Wat wel even belangrijk is, is dat ik nog aan het orienteren ben, welke chart library ik wil gebruiken.
De versie die ik nu gebruik is van Telerik en heeft veel potentie, maar is net als de app, ook nog behoorlijk beta.
Hoi, ik denk dat ik je al gemailed heb, maar op dit moment zit de beta even vol. Het grappige is dat ik dus ook een paar engelstalige testers heb. Had ik niet verwacht van een Nederlands bedrijf?Anoniem: 484734 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:03:
Deploy kan je nog een tester gebruiken? had je al ff gemailt......
[...]
Op dit moment ben ik vooral aan het bug-hunten, en wat noodzakelijke dingen aan het inbouwen, zoals settings per sensor/grafiek:

Wanneer dit klaar is, ga ik bezig met de performance en optimale communicatie met de HomeWizard. Ik denk dat ik zelf HomeWizard daar eens over ga contacten. Kijken wat zij zeggen. Ik kom nu nog wel vaak tegen dat de HW niet meer reageert, traag reageert, etc.
De foto's die je hebt laten zien, zijn in elk geval al heel erg veelbelovend.
Komt er ook een Android versie?
Komt er ook een Android versie?
- martinvdm
Ik heb eerder met Fiddler en de Homewizard Web App eea kunnen afvangen. Wellicht ken je dit al, maar het kan bijdragen aan het verbeteren van je communicatie.
Ik ben ook weer eens bezig geweest om met Python tegen de HomeWizard aan te babbelen.
Volgende functies zijn er nu bijgekomen:
- Als de balkondeur openstaat en de buitentemperatuur is lager dan de ingestelde temperatuur van de thermostaat van de CV-ketel dan wordt via de HeatLink de ingestelde temperatuur de buitentemperatuur minus 1 graad. CV-ketel wordt dus eigenlijk uitgeschakeld zodat er niet onnodig verwarmd wordt en de warmte naar buiten verdwijnt.
- De notification van de deurbel wordt op mijn tablet via Tasker doorgestuurd naar een Python http server dmv een HTTP Post. De server maakt dan een snapshot van de camera die bij de deur hangt en slaat deze op op mijn webserver met een datetimestamp. Daarna wordt er via pushover een notification verstuurd naar mijn telefoon met een link naar de foto. Voordeel boven de snapshot methode van de HomeWizard is dat alle foto's bewaard blijven, en bij de notification de foto veel sneller is op te vragen. Opvragen van een snapshot via de HomeWizard is bij mij namelijk best wel traag.
- Als er 10 minuten geen beweging meer is gedetecteerd in de keuken worden daar de lampen uitgeschakeld.
- Als de balkondeur openstaat en de buitentemperatuur is lager dan de ingestelde temperatuur van de thermostaat van de CV-ketel dan wordt via de HeatLink de ingestelde temperatuur de buitentemperatuur minus 1 graad. CV-ketel wordt dus eigenlijk uitgeschakeld zodat er niet onnodig verwarmd wordt en de warmte naar buiten verdwijnt.
- De notification van de deurbel wordt op mijn tablet via Tasker doorgestuurd naar een Python http server dmv een HTTP Post. De server maakt dan een snapshot van de camera die bij de deur hangt en slaat deze op op mijn webserver met een datetimestamp. Daarna wordt er via pushover een notification verstuurd naar mijn telefoon met een link naar de foto. Voordeel boven de snapshot methode van de HomeWizard is dat alle foto's bewaard blijven, en bij de notification de foto veel sneller is op te vragen. Opvragen van een snapshot via de HomeWizard is bij mij namelijk best wel traag.
- Als er 10 minuten geen beweging meer is gedetecteerd in de keuken worden daar de lampen uitgeschakeld.
Hoi depl0y
Is dit dan ook te gebruiken voor de iphone?
heb helaas alleen maar android en surface tablet tot mijn beschikking
Is dit dan ook te gebruiken voor de iphone?
heb helaas alleen maar android en surface tablet tot mijn beschikking
Ik gebruik Charles (net zoiets als Fiddler). Alleen de normale app stelt niet zoveel eisen aan de API, gok ik.martinvdm schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:04:
Ik heb eerder met Fiddler en de Homewizard Web App eea kunnen afvangen. Wellicht ken je dit al, maar het kan bijdragen aan het verbeteren van je communicatie.
Maar inderdaad, ik sniff al de communicatie tussen mijn iPhone en de HW.
Verder om verwarring te voorkomen. In eerste instantie is dit een iPad app. iPhone komt misschien later. Android in ieder geval niet van mijn kant.
Dan wachten we nog in spanning af, het ziet er wel heel netjes uit.
Of toch misschien nog een ipad aanschaffen
heeft er misschien iemand het al voor elkaar gekregen om een logitech harmony afstand bediening werkend te krijgen?
Of toch misschien nog een ipad aanschaffen
heeft er misschien iemand het al voor elkaar gekregen om een logitech harmony afstand bediening werkend te krijgen?
het ziet er top uit! geef maar een gil als je nog een tester kunt gebruiken
sorted.bits schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:01:
[...]
Hoi, ik denk dat ik je al gemailed heb, maar op dit moment zit de beta even vol. Het grappige is dat ik dus ook een paar engelstalige testers heb. Had ik niet verwacht van een Nederlands bedrijf?
Op dit moment ben ik vooral aan het bug-hunten, en wat noodzakelijke dingen aan het inbouwen, zoals settings per sensor/grafiek:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wanneer dit klaar is, ga ik bezig met de performance en optimale communicatie met de HomeWizard. Ik denk dat ik zelf HomeWizard daar eens over ga contacten. Kijken wat zij zeggen. Ik kom nu nog wel vaak tegen dat de HW niet meer reageert, traag reageert, etc.
De bug is opgelost! Ze verwachten versie 2.55 ergens volgende week vrij te geven.willieku schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:29:
[...]
Ja, ben ik helemaal mee eens.
Het lijkt dus een bug.
Goede ideeën!TaZz schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:10:
Ik ben ook weer eens bezig geweest om met Python tegen de HomeWizard aan te babbelen.
Gaaf bedacht!
Kijk eens aan!! Ik ben hier al vanaf september 2012 over bezig.eiahboeah schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:08:
[...]
De bug is opgelost! Ze verwachten versie 2.55 ergens volgende week vrij te geven.
Ik zal blij zijn als het opgelost is.
Nu werk ik er al een tijdje omheen via Tasker, maar dat belemmert als mijn telefoon niet thuis is.(dan werkt dat niet)
bedankt alvast
Draait zoiets gewoon op een PC? Of heb je daar een RasPi voor ofzo?TaZz schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:10:
Ik heb nu via tasker redelijk wat dingen gemaakt, maar ook daar loop je dan weer tegen beperkingen.
Pas een paar NFC tags besteld, 1 achter de lichtschakelaar geplakt, als ik die scan gaat al het licht in huis uit (athans, diegene die ik schakel met de HW) en de thermostaat naar 17 graden.
Er zijn zat taken die in de Homewizard zo makkelijk zijn te bouwen, maar gewoon niet aanwezig zijn. Wel elke keer leuk een nieuwsbrief mailen over energiemeters. Maar eens tijd steken in features zoals conditioneel schakelen is er niet bij.
Het zou allemaal zoveel leuker zijn als je gewoon een knop of trigger hebt waarmee je bijv. een conditie aan en uit kunt zetten.
Dan maak ik een knop alarm aan/uit. En als er dan na het inschakelen beweging of het openen van een deur wordt geregistreerd, dan wil ik een notificatie ontvangen, en als ik dan een camera zou hebben moet er een plaatje bij zitten.
Idem met het schakelen van de verwarming hierboven: Als de deur open is, dan de verwarmingstemperatuur verlagen. Kan prima in de HW zelf worden afgevangen. En zo zijn er nog talloze andere mogelijkheden. Zo wil ik ook meer kunnen doen met scenes, zoals de verwarmingstemperatuur verlagen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!