• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:46
sorted.bits schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:39:
[...]

Heb je toevallig een linkje naar deze draaibare dimmer, ik kan hem niet vinden op de site? Want op zich is het prima als ik de dim knop vervang, als ik er maar op dezelfde plek 1 terug kan zetten :)
Denk dat het een typefoutje was.
Kaku heeft Geen draaibare dimmer

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-11 07:54
Rudolfus schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:42:
[...]

.... ah... sheit

Dan wordt het een inbouwdimmer, met een gewone knop er voor gok ik.

[ Voor 14% gewijzigd door sorted.bits op 02-03-2014 12:44 ]

Rudolfus schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:42:
[...]

Soms is Apple's spelling check best irritant. Ik bedoel dus Geen idd. Bedankt Rudolfus :)

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Iemand ooit spullen van Visonic getest met de HW? Sommige sensoren van hun lijken namelijk te werken op 433 Mhz.

[ Voor 7% gewijzigd door martinvdm op 02-03-2014 20:31 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
Naar aanleiding van wat opmerkingen op de manier waarop ik de Conrad antenne had aangesloten, en ik toch wel nieuwsgierig was of dit inderdaad niet de meest juiste manier van aansluiten was, heb ik toch besloten om de antenne iets anders aan te sluiten.
De bijgeleverde gebruiksaanwijzing laat diverse mogelijkheden zien.
De antenne heeft gewoon een vaste draad die je rechtstreeks aan het "zendcontact" vast kan solderen.(dat had ik al gedaan)
Daarnaast heb ik nu een aparte aardedraad op een aardcontact vast gesoldeerd, en de los bijgeleverde rode draad los in de kunststofbehuizing gehangen zoals sommige van jullie mij op attendeerde. _/-\o_
Of dit allemaal veel zal schelen betwijfel ik gezien de reacties dat een simpele draad ook al goed zou werken.
De foto die ik hiervan heb genomen is helaas niet scherp. maar daar kwam ik pas achter nadat ik de Homewizard had gesloten. 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/myqf6l9.jpg

Tot nu toe werkte alles al goed, maar mocht ik verschillen ontdekken, zal ik dat hier zeker melden.
Misschien dat ik dan als optie de oude Homewizard antenne ontkoppel.
Die rode draad "los in de behuizing gehangen" ?
Hopelijk niet op een manier waarop 'ie op enige manier sluiting kan maken? Dus ofwel aan een massa-punt gesoldeerd, of afgeplakt?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 12:32
zie dat jij de massa op het ene laatste contact heb gesoldeerd. op een eerdere foto zit die op de laatste. zijn ze allebei de massa?
RH Lem schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:41:
Naar aanleiding van wat opmerkingen op de manier waarop ik de Conrad antenne had aangesloten, en ik toch wel nieuwsgierig was of dit inderdaad niet de meest juiste manier van aansluiten was, heb ik toch besloten om de antenne iets anders aan te sluiten.
De bijgeleverde gebruiksaanwijzing laat diverse mogelijkheden zien.
De antenne heeft gewoon een vaste draad die je rechtstreeks aan het "zendcontact" vast kan solderen.(dat had ik al gedaan)
Daarnaast heb ik nu een aparte aardedraad op een aardcontact vast gesoldeerd, en de los bijgeleverde rode draad los in de kunststofbehuizing gehangen zoals sommige van jullie mij op attendeerde. _/-\o_
Of dit allemaal veel zal schelen betwijfel ik gezien de reacties dat een simpele draad ook al goed zou werken.
De foto die ik hiervan heb genomen is helaas niet scherp. maar daar kwam ik pas achter nadat ik de Homewizard had gesloten. 8)7
[afbeelding]

Tot nu toe werkte alles al goed, maar mocht ik verschillen ontdekken, zal ik dat hier zeker melden.
Misschien dat ik dan als optie de oude Homewizard antenne ontkoppel.

• RH Lem
TD-er schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:23:
Die rode draad "los in de behuizing gehangen" ?
Hopelijk niet op een manier waarop 'ie op enige manier sluiting kan maken? Dus ofwel aan een massa-punt gesoldeerd, of afgeplakt?
Ik heb het uiteinde van de rode draad voorzien van een stukje krimpkous zodat sluiting niet voor kan komen. Helaas niet goed zichtbaar op de foto.
zie dat jij de massa op het ene laatste contact heb gesoldeerd. op een eerdere foto zit die op de laatste. zijn ze allebei de massa?
De bestaande antenne heeft één zend contact, en de rest is inderdaad allemaal massa.
Het maakt dus niet uit waar je deze aan vast soldeert.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:16
Gisteren en eergisteren ook 2 magneetcontacten voorzien van een draadje van 16,8 cm. Ik heb de batterijen uit de versterker gehaald die in de kamer stond en kijken wat er gebeurd.
Alle signalen van de poort komen aan bij open en dichtdoen van de deur. Van de schuur mis ik er een paar. Een paar keer open en een paar keer dicht. Zojuist de batterij maar vervangen door een nieuwe, kijken of dat helpt. Batterij is net zo oud als van de poort. Afstand van de poort tot de HW (in de meterkast) is ongeveer 16 meter, van de schuur ongeveer 15 meter. Alleen de stand van de antenne is van de schuur anders dan van de poort. De antenne van de poort staat haaks op de HW. Het magneetcontact van de schuur zit midden onder in het kozijn aan de bovenkant. Anders eventueel het contact in het staande deel van het kozijn plaatsen zodat de antenne omhoog gerecht kan worden. En anders misschien de antenne van de HW ook maar aanpassen. Misschien betere ontvangst.
Ff uittesten
Antenne van de HW vervangen leverde hier al zodanig veel op, dat ik op de 2e verdieping al het signaal van een magneetsensor ontving, waar dat eerst op de begane grond met 3 meter al problematisch was. Dit dus zonder de antenne van de magneetsensor te vervangen.
Dus het zal hier lastig te beoordelen worden of het zendbereik beter is geworden.

Kortom, de ontvangstkwaliteit van de HW verbeteren is zeker aan te raden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-11 23:11
Ik heb eens even door de shared weather zitten bladeren. Het blijkt dat nogal wat mensen ook hun binnen temperatuurmeter delen. Deze word dan ook overgenomen, lijkt me niet echt de bedoeling. Dit geeft nogal een raar beeld als ze deze informatie voor bijvoorbeeld gemiddelden willen berekenen.

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:28
Ik heb een camera bij de voordeur hangen. Is het ook mogelijk dat deze een snapshot maatk zodra de deur opengaat? ik heb al een magneetcontact op de deur zitten.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Speedy-Andre schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 18:35:
@Steef_tweaker
Heb je ook een Kaku remote waarmee je het dimmen kan testen?
Als het daarmee hetzelfde werkt dan is de HW niet de oorzaak.
Ja is dan hetzelfde, wel raar aangezien ik vooraf contact heb gehad via de mail met klik aan klik uit.
En deze lamp zou voor 100% geschikt zijn....
Nu doet hij het ook wel, alleen van 0 to 50% gebeurt er niets en de laatste 10% dus van 90% naar 100% gaat het verschil veel te snel.
TD-er schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 19:49:
[...]

In de handleiding van die dimmer staat precies dit probleem beschreven en ook hoe je het dim-bereik kunt vergroten/verkleinen.
* TD-er heeft echter zelf nog niet die AWMD-250 in huis, dus geen ervaring.
Waar zie jij dit exact staan dan?
Ik zie alleen dat ik de minimale dimwaarde in kan stellen maar dat heb ik al gedaan..

Verwijderd

anconakip schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:58:
Ik heb een camera bij de voordeur hangen. Is het ook mogelijk dat deze een snapshot maatk zodra de deur opengaat? ik heb al een magneetcontact op de deur zitten.
Wijzig contact sensor > camera

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:28
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:08:
[...]

Wijzig contact sensor > camera
Kijk zo simpel kan het zijn. Bedankt.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Steef_tweaker schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:29:
Zijn er meer mensen die last hebben dat het dimmen in de homewizard app niet met gelijke stappen gaat?
van 0 tot 50% zie ik geen verschil, en van 50% tot 100% doet de lamp wat het zou moeten doen...

KlikAanKlikUit inbouwdimmer mini awmd-250
En dimbare Pharox 600 led lamp

Iemand een oplossing of is dit bij iedereen zo?
Ik heb al wat geprobeerd met de minimale dimwaarden
Dat heeft te maken met de Led lamp. Met maar 1 Ledlamp zit je in de buurt van de minimumwaarde (3 Watt) van de dimmer.

Ik heb bijna alle spots in mijn huis nu vervangen door verschillende soorten ledlampen, maar vooral als er maar weinig lampjes op de AWMD-250 zitten werkt het nogal wisselend.

Ook is de ene Ledlamp beter dimbaar dan de ander (ook is hij officieel "dimbaar"), ik merk veel verschillen tussen de verschillende soorten/merken.

Als je ook kijkt welke lampen met welke dimmers (al dan niet van KaKu) samenwerken is duidelijk dat deze markt/technologie nog volop in ontwikkeling is.

• LJ80
Ik heb 2 lampen aangesloten op 1 dimmer........

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:01
Ook ik heb een vraag over de AWMD-250
Ik heb in mijn garage 12 x een 4 Watt dimbare Ledlamp, dus totaal van 48 Watt,
echter in de handleiding van de AWMD-250 lees ik het volgende:
- Gloeilampen en 230V halogeen Min 20 Watt Max 250 Watt
- 12V halogeen met dimbare elektronische transformator Min 20 Watt Max 250 Watt
- 12V halogeen met dimbare draadgewonden transformator Min 40 Watt Max 250 Watt
- Dimbare spaarlampen Min 3 Watt Max 24 Watt
- Dimbare LED lampen Min 3 Watt Max 24 Watt

Waarom kan ik geen 48 Watt aan Ledlampen aansluiten??? Wat is de technische reden hierachter?

BP on the move!!!

Steef_tweaker schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:37:
[...]

Waar zie jij dit exact staan dan?
Ik zie alleen dat ik de minimale dimwaarde in kan stellen maar dat heb ik al gedaan..
Dat is wat ik bedoelde. Als dat niet je probleem is, dan heb ik je probleem helaas verkeerd begrepen.
Bas Post schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:48:
Ook ik heb een vraag over de AWMD-250
Ik heb in mijn garage 12 x een 4 Watt dimbare Ledlamp, dus totaal van 48 Watt,
echter in de handleiding van de AWMD-250 lees ik het volgende:
- Gloeilampen en 230V halogeen Min 20 Watt Max 250 Watt
- 12V halogeen met dimbare elektronische transformator Min 20 Watt Max 250 Watt
- 12V halogeen met dimbare draadgewonden transformator Min 40 Watt Max 250 Watt
- Dimbare spaarlampen Min 3 Watt Max 24 Watt
- Dimbare LED lampen Min 3 Watt Max 24 Watt

Waarom kan ik geen 48 Watt aan Ledlampen aansluiten??? Wat is de technische reden hierachter?
Wat ik me kan voorstellen is dat de blindstroom bij LED- en spaarlampen redelijk groot kan zijn.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:16
TD-er schreef op maandag 03 maart 2014 @ 07:24:
Antenne van de HW vervangen leverde hier al zodanig veel op, dat ik op de 2e verdieping al het signaal van een magneetsensor ontving, waar dat eerst op de begane grond met 3 meter al problematisch was. Dit dus zonder de antenne van de magneetsensor te vervangen.
Dus het zal hier lastig te beoordelen worden of het zendbereik beter is geworden.

Kortom, de ontvangstkwaliteit van de HW verbeteren is zeker aan te raden.
Ik hab vandaag een paar keer de deur open en dicht laten doen en alle signalen zijn aangekomen bij de HW. Voorlopig nog maar niet de HW aanpassen met de antenne modd. Kan altijd nog.

Verwijderd

Mediacj schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:56:
[...]

Nee helaas ik heb ook niets meer vernomen nadat ik die link verzonden heb met daarin een verwijzing naar mogelijke oplossingen op het domotica eu forum :/
Jammer dat ze er tot nu toen niks mee gedaan hebben. Zou anders ook zeker een heatlink aanschaffen.

• LJ80
Hier ook de combinatie isense + remeha calenta. Wacht dus ook op n oplossing voor ik het aanschaf.
Isense en calenta staan nog steeds gewoon de compatibility list.

• LJ80
Klopt alleen is hier te lezen dat het niet werkt hoe het hoort te werken.
En jammer genoeg wordt er geen actie ondernomen dit werkend te krijgen, of deze combinatie uit de compatibility list te halen...........

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

iSense i.c.m. HeatLink en Agpo Ferroli Megadens 4 werkt anders prima.

... en oranje! :P

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-11 18:50
Ik heb zaterdag mijn EnergyLink ontvangen en heb meteen een bijpassende webapp gemaakt voor m'n iOS-apparaten. Vond het wel leuk om even wat foto's met jullie te delen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YDLsBiK.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Cypx65Y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iqgTg2r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q5GgkSv.jpg

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

netjes!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:44

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Leuk voor slecht zienden :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• basvanderploeg
Hier nog een korte video van de "animaties" in de app:

https://vine.co/v/MAqBlWqXppj

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:43
Prachtig vormgegeven!

Wil je de source met ons delen :)

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-10 11:14
Woop! Na ruim een uur vechten met de soldeerbout heb ik nu ook een externe antenne!
Een simpel dun draadje welke ik via de zijkant uit de behuizing laat gaan. Aan de zijkant zitten kleine openingen waar een dun draadje precies door past :)

Sorry, geen foto's. Was al lang blij dat het draadje bleef zitten! :)
Als je niet vaak soldeert, dan is dit nog best lastig! Maar het resultaat is er, veel snellere schakelingen op mijn verlichting en goed ontvangst van mijn thermometer welke boven staat.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• sorted.bits
basvanderploeg schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:31:
Ik heb zaterdag mijn EnergyLink ontvangen en heb meteen een bijpassende webapp gemaakt voor m'n iOS-apparaten. Vond het wel leuk om even wat foto's met jullie te delen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Care to share? Ik zit er over te denken om even een simpele iOS app te maken, zodat ik straks een iPad tegen de muur kan schroeven, waar ik snel lampen mee aan en uit kan zetten.

De bediening van de lampen is toch wel wat minuscuul op een iPad zo :)

@basvanderploeg: misschien een leuk ideetje voor jou om een mooi design voor te maken ? ;)

Oh ja, ik heb mijn HomeWizard vandaag ook binnen, hebben ze er alleen de EnergyLink niet bijgedaan :(. Beetje jammer. Maar ondertussen alvast wat KAKU schakelaars aangebracht en deze week eens een inventaris maken van wat er allemaal moet komen.

[ Voor 12% gewijzigd door sorted.bits op 04-03-2014 16:37 ]

• basvanderploeg
sorted.bits schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:36:
[...]

Care to share? Ik zit er over te denken om even een simpele iOS app te maken, zodat ik straks een iPad tegen de muur kan schroeven, waar ik snel lampen mee aan en uit kan zetten.

De bediening van de lampen is toch wel wat minuscuul op een iPad zo :)

@basvanderploeg: misschien een leuk ideetje voor jou om een mooi design voor te maken ? ;)
Ik heb al een tijd een eigen webapp om o.a. m'n HomeWizard, SONOS speakers, IP-camera's, Philips Hue lampen, etc. gezamenlijk te kunnen besturen. Draait allemaal op een Synology NAS:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w46tpEF.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7tXpTBH.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rJQTNS3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NjILhfi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GBUadq2.jpg

• sorted.bits
Wauw... die wil ik ook wel :)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
basvanderploeg schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:49:
[...]

Ik heb al een tijd een eigen webapp om o.a. m'n HomeWizard, SONOS speakers, IP-camera's, Philips Hue lampen, etc. gezamenlijk te kunnen besturen. Draait allemaal op een Synology NAS:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hier zou je leuk een betaalde app van kunnen maken denk ik :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• sorted.bits
DennusB schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:51:
[...]

Hier zou je leuk een betaalde app van kunnen maken denk ik :P
Dat bedoel ik ook een beetje natuurlijk :P

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-10 14:49
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Die zou ik ook wel willen hebben

Alvast bedankt

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
zeker leuk, daar wil ik graag voor betalen !

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-11 17:07
idd! Zou ik ook graag willen! Heb eveneens netgear nas & hue & sonos & straks homewizard :) het enige wat ik niet goed versta, waarom de nas nodig?

• Deef_K
Daar kan die waarschijnlijk de webapp op draaien.

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-11 11:57
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zou dit ook graag op mijn Synology NAS willen draaien. Daar heb ik ook wel geld voor over.
Vermoedelijk moet je zelf het e e a fixen want niet iedereen heeft dezelfde wensen en spullen.

Bas,
Ik ben benieuwd of je het met ons kunt delen. Maar mijn complimenten voor de datgene wat je al gemaakt hebt.
basvanderploeg schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:31:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
@Bas: erg mooi! Ik zie op je website dat je vooral heel goed bent design, ook duidelijk te zien uit je bovenstaande WebApp. Ik denk dat er veel interesse kan zijn voor een WebApp zoals deze, als je probeert van veel variabelen gebruik te maken, zodat het universeel toepasbaar is. De webserver op een Synology of wat voor Nas dan ook, moet denk ik een ieder wel lukken. Maar als je instellingen pagina of config file zou kunnen maken, dan kan een ieder hier zaken als HW ip, device nummer etc invoeren en zou je WebApp universeel toepasbaar moeten zijn. Ik ben iig fan van je design! _/-\o_

• Basz007
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-05-2023
Dat ziet er vet uit! _/-\o_

• basvanderploeg
Leuk om alle positieve reacties te lezen!

Ik zou het graag met jullie willen delen, maar mijn probleem is een beetje dat het erg veel tijd kost om de boel netjes te maken. Zoals iemand hierboven al zei; elk huishouden heeft andere spullen, onderdelen en instellingen.

Ook ben ik helaas niet goed genoeg - wat coding betreft - om een configuratiepagina te maken, wat het alleen maar lastiger maakt. Mensen die zelf van knutselen houden zouden er wellicht zelf mee aan de slag kunnen, maar dan blijft het redelijk wat werk.

Wellicht dat ik er binnenkort wat tijd in kan steken. Dan lezen jullie het uiteraard hier.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
basvanderploeg schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:47:

Ik zou het graag met jullie willen delen, maar mijn probleem is een beetje dat het erg veel tijd kost om de boel netjes te maken. Zoals iemand hierboven al zei; elk huishouden heeft andere spullen, onderdelen en instellingen.

Ook ben ik helaas niet goed genoeg - wat coding betreft - om een configuratiepagina te maken, wat het alleen maar lastiger maakt. Mensen die zelf van knutselen houden zouden er wellicht zelf mee aan de slag kunnen, maar dan blijft het redelijk wat werk.

Wellicht dat ik er binnenkort wat tijd in kan steken. Dan lezen jullie het uiteraard hier.
Misschien een idee om de source anders in github te gooien of zo? Dan kan iedereen er aan meehelpen :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

basvanderploeg schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:47:

Ik kom zelf en met wat hulp van vrienden een heel eind met PHP, ik zou idd zeggen zet het ergens waar men kan meehelpen. Op die manier kun je steeds aan verbeteringen werken.

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
snooze7555 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:06:
Hoi,

Ik heb nu ook een tijdje een Homewizard en ik had ook problemen met het bereik.
Bij homewizard hebben ze het ook elke keer erover dat je hem ergens anders moest plaatsen.

Ik heb zelf vroeger zelf veel met antennes gespeeld, dus ik wist wel hoe een antenne berekend moest worden. Er is nu een antenne geplaatst van bijna 17 cm op de 433Mhz kant (16.8cm op precies te wezen)
Deze gesoldeerd aan pen 1 van de inwendige antenne. De antenne die erin zit is een goede antenne alleen heel erg richtings gevoelig.

Nu heb ik in het hele huis een goed bereik. Zelfs de ontvangers op zolder.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik denk dat ie met een spoel van 16 omwentelingen nog beter gaat werken (luchtgekoelde antenne). Afmetingen zijn dan (ex spoel) korte kant 1.7 cm en lange kant 5.3 cm.

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 17:15

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Vandaag heb ik de Conrad-antenne ontvangen en gemonteerd.
Twee ontvangers in mijn tuin (die net om de hoek van een betonnen muur staan) kan ik helaas nog steeds niet aansturen met de HomeWizard...

Nu heeft de gewone KaKu-afstandbediening hier vanuit de woonkamer (achter HR++ glas) ook regelmatig last van.
Maar weet iemand of ik de antenne zo goed heb aangesloten?
(ik heb niet zo netjes gesoldeerd als ik anderen op dit forum heb zien doen, maar dat heb je als je 10 jaar geleden voor het laatst gesoldeerd hebt... :F )

Afbeeldingslocatie: http://ictmasters.host-ed.me/uploads/IMG_5733.JPG
Afbeeldingslocatie: http://ictmasters.host-ed.me/uploads/IMG_5734.JPG

Ben benieuwd of het goed is zo...

Martino's | Google is your friend...

• RH Lem
Martino-s schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:22:
Vandaag heb ik de Conrad-antenne ontvangen en gemonteerd.
Twee ontvangers in mijn tuin (die net om de hoek van een betonnen muur staan) kan ik helaas nog steeds niet aansturen met de HomeWizard...

Nu heeft de gewone KaKu-afstandbediening hier vanuit de woonkamer (achter HR++ glas) ook regelmatig last van.
Maar weet iemand of ik de antenne zo goed heb aangesloten?
(ik heb niet zo netjes gesoldeerd als ik anderen op dit forum heb zien doen, maar dat heb je als je 10 jaar geleden voor het laatst gesoldeerd hebt... :F )

[afbeelding]
[afbeelding]

Ben benieuwd of het goed is zo...
Heb je bij de zwarte draad wel goed de beschermmantel weggehaald , en gezorgd dat deze geen contact maakt met de binnenkern.?
Naar mijn mening zou je ook nog een massadraad moeten monteren van de antenne ( onder de zelfde moer als de rode draad) naar een massacontact op de printplaat. Bijvoorbeeld naar een overgebleven poot op de oude interne antenne. Misschien kan je dat een beetje zien op een foto die ik heb geplaatst ?

Misschien dat dit helpt om je bereik te vergroten.
Succes

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 17:15

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Ja, ik heb de coaxmantel een stukje weggeknipt, zodat deze inderdaad geen contact maakt met de binnenkern.

Zat bij jouw het massadraad bij je Conrad bestelling? Ook ik heb hetzelfde artikel als jij besteld, terwijl volgens de afbeelding van Conrad er een losse zwarte draad geleverd zou moeten zijn. Bij mij ontbrak deze (net als de moer). Ik zie wel dat deze bij de andere variant van de antenne (die van 9,79), niet meegeleverd wordt.

En mensen die alleen een antenne solderen met een koperdraad, hebben toch ook geen 'ground'? Wat is hier dan de reden van?

Martino's | Google is your friend...

Een losse draad heeft wel een massa in de HW, maar dat is omdat je die plaatst vlak bij de massa van de print zelf. Het begin van de antenne en de massa zit dus dicht bij elkaar.

Wanneer je het signaal wegvoert via een coax-kabel, begint de antenne veel verderop. Dus moet je de massa ook naar datzelfde begin leiden.

• sorted.bits
Ik kan mezelf nooit zo tegenhouden met dit soort dingen.

Ik ben wat simpele controls aan het bouwen die dus mijn lampen etc moeten bedienen vanaf een iPad (dus grotere controls dan op dit moment in de iPad app).

Afbeeldingslocatie: http://sortedbits.com/media/dimmer.png
Dit is dus een dimmer die je met 1 vinger kan draaien, tappen schakelt de dimmer uit en aan naar een default value

Ik ben dus niet een designer :P

EDIT:

Ander handige API call:

code:
1
GET http://<homewizard-ip>/<password>/te/graph/<sensor>/<[day/week/month/year]>

Geeft je een aantal waardes om een graph te kunnen plotten.

[ Voor 30% gewijzigd door sorted.bits op 05-03-2014 09:33 ]

• daxy
RH Lem schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:30:
[...]
Naar mijn mening zou je ook nog een massadraad moeten monteren van de antenne ( onder de zelfde moer als de rode draad) naar een massacontact op de printplaat. Bijvoorbeeld naar een overgebleven poot op de oude interne antenne. Misschien kan je dat een beetje zien op een foto die ik heb geplaatst ?
Voor de volledigheid even snel een link naar RH Lem's foto's: RH Lem in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"
Het lijkt er op dat de rode ground op de laatste pin van de antenne moet.

Slightly different topic:
Ik zie dat er naast de WiFi antenne (de Antenova is de antenne) een I-PEX aansluiting zit.
Aangezien het bij mij erg lang duurt voordat ik WiFi verbinding heb na een restart, zou het helpen als ik een extra antenne inbouw in de behuizing? Ik heb het idee dat de Antenova niet de meest betrouwbare verbinding levert. Ik denk bijvoorbeeld aan deze: http://www.conrad.nl/ce/n...antenne-86137-24-GHz-5-dB.
Heeft iemand hier eerder aan gedacht?

[ Voor 27% gewijzigd door daxy op 05-03-2014 10:40 ]

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Hallo allemaal,

Even iets compleet anders !
Wanneer iemand midden in de nacht naar het toilet moet, moet hij/zij de trap af.
(Wij hebben geen wc boven... armoe :) )

Het is op de overloop en trap echter aardedonker en de zoektocht naar het lichtknopje resulteert regelmatig
in vallende vaasjes en ander sierwerk.
Ergo: Ik wil de trap voorzien van een bewegingsmelder die het licht automatisch aan doet en na 1 minuut weer uit en dan ook alleen in het donker. De KAKU AWST-6000 voldoet aan al deze configuratie wensen.

Ik ben echter benieuwd in welke mate deze sensor 's nachts ook onze kat ziet lopen (de sensor werkt op lichaamstemperatuur). Het mag natuurlijk niet de bedoeling zijn dat 's nachts het licht constant aan en uit gaat door die viervoeter. Gooi dan die vazen maar om.

Heeft iemand ook huisdieren en hier ervaring mee ?

Peter

[ Voor 10% gewijzigd door pvkan op 05-03-2014 13:53 ]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

• mexxer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-10 07:05
ik heb de bewegingsmelder beneden op een heuphoogte staan
altijd als iknaar beneden loop gaat het licht beneden automatisch aan snachts
ideaal!
ik heb 2 grote katten en de bewegingsmelder is nog nooit door hen geactiveerd

• bikermouse
daxy schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:24:
[...]

Voor de volledigheid even snel een link naar RH Lem's foto's: RH Lem in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"
Het lijkt er op dat de rode ground op de laatste pin van de antenne moet
Nee, dat is niet de goede link, toen had hij de rode draad aan de ground, terwijl die juist los moet!

Later heeft hij hem conform de gebruiksaanwijzing aangesloten: zwarte draad/coax-kern op antenne uit, rode draad los en mantel van de coax of een losse draad tussen schroef en massa: zie laatste foto van RH Lem

• bikermouse
pvkan schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:51:
...Ergo: Ik wil de trap voorzien van een bewegingsmelder die het licht automatisch aan doet en na 1 minuut weer uit en dan ook alleen in het donker. De KAKU AWST-6000 voldoet aan al deze configuratie wensen.
Je kunt deze ook nog deels afplakken als ie te gevoelig is in een bepaalde richting.

Ik gebruik zelf trouwens een Ledlampje met infraroodsensor (van Conrad), die heb je met batterijen en op het stopcontact. Dat werkt eigenlijk ook wel heel goed. En is een stuk goedkoper ;)
Hier ook een kat in huis en een AWST-6000 bewegingsmelder die eigenlijk precies doet wat 'ie moet doen. (dus niet reageren op de kat)
Enige nadeel is wel dat 'ie niet reageert op iemand die nog op de trap loopt, terwijl de sensor wel "naar beneden" zou moeten kijken. Je kijkt er recht tegenaan als je de trap op loopt. Maar zo sterk kijkt 'ie dus niet naar beneden.

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
pvkan schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:51:
Hallo allemaal,

Even iets compleet anders !
Wanneer iemand midden in de nacht naar het toilet moet, moet hij/zij de trap af.
(Wij hebben geen wc boven... armoe :) )

Het is op de overloop en trap echter aardedonker en de zoektocht naar het lichtknopje resulteert regelmatig
in vallende vaasjes en ander sierwerk.
Ergo: Ik wil de trap voorzien van een bewegingsmelder die het licht automatisch aan doet en na 1 minuut weer uit en dan ook alleen in het donker. De KAKU AWST-6000 voldoet aan al deze configuratie wensen.

Ik ben echter benieuwd in welke mate deze sensor 's nachts ook onze kat ziet lopen (de sensor werkt op lichaamstemperatuur). Het mag natuurlijk niet de bedoeling zijn dat 's nachts het licht constant aan en uit gaat door die viervoeter. Gooi dan die vazen maar om.

Heeft iemand ook huisdieren en hier ervaring mee ?

Peter
Wij hebben 3 katten en hadden een AWTS-6000 in de gang. Ik heb hem gedeeltelijk afgeplakt, omgedraaid, andere kant gehangen, je kan het zo gek niet bedenken maar die rot katten kregen hem aan, het was op het laatst zo erg dat de sensor wel op de kat reageerde maar niet meer op ons!

Ik kreeg toen een tip van iemand die ook katten heeft en zij had een soort "bedlampje" gekocht bij de Action voor € 2,69. Voor de nacht is het prima verlichting op de trap, hij ging eerst wel aan bij de katten, maar na het omdraaien van het matte sensor plaatje, gaat hij niet meer aan bij de katten. Er zitten 3 batterijtjes in en daar doe je ruim een half jaar mee. Omdat mijn repeater er naast hangt heb ik gewoon de adapter gesplist en op het lampje aangesloten, kost het ook geen batterijen meer.

Kaku ligt in de kast en we hebben toch een mooie oplossing voor weinig geld ;-)

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/k3kct8cb5/2014_03_05_18_49_25.jpg

• sorted.bits
Vanmiddag nog eens even 10 minuten bezig geweest met een soort van app.

Probleem is dat ik het altijd direct zo generiek mogelijk wil opzetten, maar dat is juist straks makkelijk voor een evt release in de appstore.

Zoals ik al zei, ik ben geen designer en mijn wensenlijst voor de app is:

1. Ophalen alle sensoren
2. Gebruiker kan ala Windows 8 tiles idee, de sensoren op het scherm gooien
3. Sensoren worden live geupdate
4. Standby scherm (bijvoorbeeld na 1 minuut) met daarop groter het stroom verbruik of temperaturen

Nu moet ik dus eerst allerlei basiscontrols bouwen:

1. Aan/uit knop
2. Dimmer knop (die heb ik nu)
3. Grafiek
4. Temperatuur verander knop (voor Heatlink)

Ik heb in mijn hoofd hoe het er ongeveer moet uitzien, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het zal vormgeven, met mijn beperkte vormgeving kennis wordt het precies de Windows 8 look ;)

Afbeeldingslocatie: http://sortedbits.com/media/0.1.png

De graph die nu getoond wordt, is de buitentemperatuur, inclusief auto updating. Ja, ik weet dat het lelijk is :P
sorted.bits schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:42:
Vanmiddag nog eens even 10 minuten bezig geweest met een soort van app.

Probleem is dat ik het altijd direct zo generiek mogelijk wil opzetten, maar dat is juist straks makkelijk voor een evt release in de appstore.

Zoals ik al zei, ik ben geen designer en mijn wensenlijst voor de app is:

1. Ophalen alle sensoren
2. Gebruiker kan ala Windows 8 tiles idee, de sensoren op het scherm gooien
3. Sensoren worden live geupdate
4. Standby scherm (bijvoorbeeld na 1 minuut) met daarop groter het stroom verbruik of temperaturen

Nu moet ik dus eerst allerlei basiscontrols bouwen:

1. Aan/uit knop
2. Dimmer knop (die heb ik nu)
3. Grafiek
4. Temperatuur verander knop (voor Heatlink)

Ik heb in mijn hoofd hoe het er ongeveer moet uitzien, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het zal vormgeven, met mijn beperkte vormgeving kennis wordt het precies de Windows 8 look ;)

[afbeelding]

De graph die nu getoond wordt, is de buitentemperatuur, inclusief auto updating. Ja, ik weet dat het lelijk is :P
De Homesense app van Patrick Smits kan eigenlijk alles al, maar dat werkt alleen op Windows 8 als App is niet webbased. Wat ik al eerder schreef zou idd een universeel systeem super zijn.

• sorted.bits
martinvdm schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:31:
[...]

De Homesense app van Patrick Smits kan eigenlijk alles al, maar dat werkt alleen op Windows 8 als App is niet webbased. Wat ik al eerder schreef zou idd een universeel systeem super zijn.
Ik heb zelf het idee om een oude iPad aan de muur te schroeven als soort van control panel. Vandaar een iOS app, verder zou ik zo'n app als webapp alleen in Ruby willen doen.

Alleen bij een webapp heb ik minder controle over het apparaat, ik zou hem namelijk graag uit Standby houden, en dat kan met een webapp weer niet.

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
Ik heb op de deur van de slaapkamer een deur sensor zitten, als deze na 23.30 open gaat, dimt de gang lamp aan naar 30% en de badkamer ook, deze gaan automatisch na 10m weer uit. En bij het bed zit een sensor, zodra deze voeten zien gaan er onder het bed een paar led strips branden, zodat je nergens tegen aan stoot.

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
@sattelietje, TD-er, Macmouse en Mexxer,

Bedankt voor jullie waardevolle opmerkingen.
Hier kan ik mee verder !

Peter

[ Voor 4% gewijzigd door pvkan op 06-03-2014 09:21 ]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

• Deef_K
Ik lees nogal weinig over de heatlink. Ik vraag me af of er gebruikers zijn die er echt profijt van hebben naast dat het een leuke gadget is. Wat is bijvoorbeeld de terugverdien tijd van de heatlink?

Sporadisch zal je de kachel uitlaten omdat je 's avonds weg bent maar weegt die paar keer op tegen het bedrag wat je uit moet geven aan de heatlink?

• daxy
Neefdave schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:28:
Ik lees nogal weinig over de heatlink. Ik vraag me af of er gebruikers zijn die er echt profijt van hebben naast dat het een leuke gadget is. Wat is bijvoorbeeld de terugverdien tijd van de heatlink?

Sporadisch zal je de kachel uitlaten omdat je 's avonds weg bent maar weegt die paar keer op tegen het bedrag wat je uit moet geven aan de heatlink?
Het is vooral handig als je even weg gaat, en vergeet de verwarming lager te zetten, of als je te lui bent om op te staan om hem iets hoger te zetten :) Puur comfort dus.

Ik denk niet dat je moet kijken naar terugverdientijd, die zal idd erg hoog zijn.
De meeste besparing haal je als je van aan/uit thermostaat naar een modulerende thermostaat gaat. Daar kan je iets mee besparen (3% gas verbruik ongeveer).

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:46
Ik merk van mezelf dat ik nu veel kritischer om ga met stoken.
Waar alles vroeger tijdgestuurd ging, zet ik nu zelf de verwarming een half uurtje voordat ik ga slapen al lager. 's-Morgens gaat hij pas aan als ik al even beneden ben, ook handmatig.
Voor de duidelijkheid, ik heb het mezelf dus niet echt makkelijker gemaakt met de Heatlink maar bespaar daardoor wel.

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-11 22:56
Sinds dinsdag ook in bezit van een heatlink.
Misschien een simpele vraag:
Als de thermostaat op bijv. 19 staat en ik pas de temperatuur aan op de heatlink, zie ik de temperatuur niet veranderen op de thermostaat.
Klopt dat met de werking van heatlink? Want de kachel gaat wel aan bij een hogere temp via de heatlink.

• daxy
larsF schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:00:
Sinds dinsdag ook in bezit van een heatlink.
Misschien een simpele vraag:
Als de thermostaat op bijv. 19 staat en ik pas de temperatuur aan op de heatlink, zie ik de temperatuur niet veranderen op de thermostaat.
Klopt dat met de werking van heatlink? Want de kachel gaat wel aan bij een hogere temp via de heatlink.
Klopt. De heatlink geeft geen nieuwe temperatuur aan de thermostaat door. De heatlink geeft aan dat hij het overneemt, mijn thermostaat laat zien dat hij override is door een speciale teken (een H onder een dakje). De heatlink communiceert dan direct met de CV als ik het goed heb.

• Mediacj
Hier wel hoor als ik in de app de temperatuur aanpas zie ik de aangepaste temperatuur ook op de thermostaat, dit voor een Honeywell round modulation, met de isense in combinatie met een remeha Calenta en de heatlink vaker niet dan wel.

Heb ze beide in gebruik gehad namelijk.

• larsF
Dank je daxy voor de reactie.
Mijn thermostaat laat de override niet zien.
Dus als je thermostaat hoger staat dan de Heatlink (en je bedient via de heatlink), blijft de heatlink in controle?
verder werkt het wel mooi.
De foutcode 255 is bekend als ik zo gelezen heb hier.
En blijkbaar kan mijn ketel de druk niet versturen naar de heatlink, hier staat de waarde 0.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik probeer mijn HW te pairen met mijn Wattcher.
Maar om een of andere reden wil het niet lukken. Aan het bereik ligt het niet, want zelfs met de HW in de meterkast (tegen de Wattcher en Wattcher-verzender aan :P) geeft-ie nog steeds aan "failed to pair".

Heeft iemand een idee waar het aan ligt?
De Wattcher werkt verder prima.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 06-03-2014 13:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• larsF
Kan het zijn dat er iets stoort op het zelfde kanaal? Of dat een energy/heatlink iets tegelijk met de Wattcher uitzend?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nee, ik heb er verder niets, geen heat- of energylink.
Misschien iets van buren dat stoort ofzo?

Edit:
Het is gelukt!
Ik weet niet waarom, maar bij poging driemiljoen deed-ie het opeens wel :)

[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 06-03-2014 14:45 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• sorted.bits
Versie 0.2

- Haalt zelf de sensoren op, bepaalt het type en zet ze in een volgorde op het scherm
- Elke tile bepaalt zijn eigen refreshrate

Afbeeldingslocatie: http://sortedbits.com/media/0.2.jpg

Nog wel vaak een 'probleem' dat je op een knop drukt, terwijl de status van de knop net opnieuw wordt opgehaald. Dat is wel vervelend, want dan gaat de knop weer aan en bij de volgende refresh weer uit. Daar moet ik nog iets van een timeout voor gebruiken.

• AJediIAm
  • Laatst online: 04-11 21:04
Neefdave schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:28:

De HeatLink heeft bij ons opvallend genoeg voor aanzienlijk hogere stookkosten gezorgd. We hebben geen klok thermostaat, dus de comfort temperatuur per ongeluk een nacht aan laten staan is een relatief dure grap.

Ik probeer altijd een hogere en lagere temperatuur met een timer in te stellen, maar dat is toch niet altijd even stabiel. gemiddeld hebben we deze winter 30% meer gas gebruikt terwijl de temperatuur toch aanzienlijk beter is geweest.

Mijn advies is dan ook helaas om de HeatLink niet te gebruiken zonder klok thermostaat.
Note: Resultaten kunnen verschillen per gebruiker.

PS: wie zet de Android GitHub op? Zo'n BitSpin interface vind ik wel spiffy voor aan de muur.

[ Voor 5% gewijzigd door AJediIAm op 06-03-2014 18:14 ]

Verwijderd

Bij mij voorlopig ook wat hogere stookosten dan normaal, met de Heatlink.
Ondanks dat ik dacht nu minder te gebruiken met meer inzicht. Kijk het nog even wat langer aan. Maar het gemak is wel mooi.

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik ben werkzaam als service monteur cv ketels en zoals ik het hier lees hebben mensen slegte ervaring met de heatlink, ik vind het jammer dat ik deze zelf niet heb en ben helaas niet in de mogelijkheid om er 1 aan te schaffen dan had ik het kunnen uit proberen. Maar ik kan me zoals ik het hier lees niet voorstellen dat door de heatlink het energie verbruik is gestegen. Wat ik me kan voorstellen van een te hoog energie verbruik is het te vaak veranderen van de temperatuur.
Als ik de headlink zou hebben zou ik het direct uitproberen maar welke instellingen worden gebruik en hoe vaak word er van temperatuur veranderd.
Ik doe het werk al 19 jaar en ik heb hier bijna wekelijks mee te maken met energie verbruik in verband met afstellingen.

• AJediIAm
  • Laatst online: 04-11 21:04
reinhold schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:49:
Ik ben werkzaam als service monteur cv ketels en zoals ik het hier lees hebben mensen slegte ervaring met de heatlink, ik vind het jammer dat ik deze zelf niet heb en ben helaas niet in de mogelijkheid om er 1 aan te schaffen dan had ik het kunnen uit proberen. Maar ik kan me zoals ik het hier lees niet voorstellen dat door de heatlink het energie verbruik is gestegen. Wat ik me kan voorstellen van een te hoog energie verbruik is het te vaak veranderen van de temperatuur.
Als ik de headlink zou hebben zou ik het direct uitproberen maar welke instellingen worden gebruik en hoe vaak word er van temperatuur veranderd.
Ik doe het werk al 19 jaar en ik heb hier bijna wekelijks mee te maken met energie verbruik in verband met afstellingen.
Ik denk eigenlijk dat voor elk slecht verhaal er 2 goede verhalen zijn. Op forums wordt nu eenmaal veel geplaagd en ik ben geen uitzondering. Toch probeer ik het ook te nuanceren.
De interface werkt best fijn en ik vind het leuk speelgoed. Ondanks dat ik het suboptimaal gebruik wil ik niet meer zonder. Mijn advies blijft de HeatLink te gebruiken in combinatie met een klok thermostaat, HomeWizard te blijven spammen om timers voor de HeatLink toe te voegen, of zelf een script/app met timer functionaliteit schrijven.
HeatLink is naar mijn mening het meest innovatieve product van HomeWizard.

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 12:32
Mensen plaatsen over het algemeen alleen maar negatieve berichten over producten. ik heb goede ervaringen met de heatlink totdat ik een nieuwe cv ketel kreeg met een Isense thermostaat. sindsdien wachten we al sinds december op een update voor de heatlink waardoor de isense wel goed werkt.

• reinhold
Ik moet vaak mensen adviseren in het verbruik met verwarming systemen en ik zie dat mensen meestal zelf verkeerd om gaan met instellingen van hun thermostaat en overige apparatuur waardoor er een hoog gas verbruik ontstaat.

Verwijderd

Ik gebruik al een aantal maanden de heatlink, het is meer een gemak dan een bespaarmiddel, bij mij laat de thermostaat (honeywell chronoterm modulation) ook de door heatlink ingestelde temperatuur zien. En laat zien of de heatlink leidend is of de thermostaat. Bediening is feilloos, op de bug met halve grades na waarbij hij binnen korte tijd de thermostaat leidend maakt. Maar als je dit weet is het geen probleem. Ik wacht met smart tot ook heatlink bij de "actions" toegevoegd word. Bij mij werkt het verder prima in samenwerking met de vaillant ketel.

• daxy
Ik gebruik de heatlink inderdaad ook icm klokthermostaat. Ik vind het heerlijk om altijd de temp. aan te kunnen passen. Acties zouden inderdaad fijn zijn. Ik denk ook dat je veel tevreden klanten niet hoort.

Als je geen klok thermostaat hebt dan kan je ook HPM gebruiken om s'avonds de temp. Terug te zetten naar bijvoorbeeld 16 graden.

De bug met halve graden wordt snel opgelost. Ik heb van HomeWizard al een test versie gekregen die goed werkt :) (support case geopend).

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Dazzie schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:46:
Mensen plaatsen over het algemeen alleen maar negatieve berichten over producten. ik heb goede ervaringen met de heatlink totdat ik een nieuwe cv ketel kreeg met een Isense thermostaat. sindsdien wachten we al sinds december op een update voor de heatlink waardoor de isense wel goed werkt.
Wat is dat toch over problemen met de iSense i.c.m. de HeatLink? Werkt hier al maanden prima. Zowel de iSense als de HeatLink. :?

... en oranje! :P

• Deef_K
Goed om te lezen dat er ook goede ervaringen met de heatlink zijn. Ik vind het een leuke gadget maar ik denk dat in dit geval luxe eerder van toepassing is dan comfort / besparing. Daarnaast zijn er nog te weinig mogelijkheden.

Ik ben thuis wel bewust bezig om gas te besparen maar een uitgaven van € 130,00 weegt in mijn ogen niet op tegen sporadisch stoken volgens klokprogramma terwijl je niet thuis bent.

• daxy
Zie het niet als gasbesparing mogelijkheid, dat scheelt al :)
Als je aan het besparen bent op gasverbruik, kijk ook op Gas besparen door middel van CV tuning

• Deef_K
Haha ja maakt dat praat de aanschaf van de heatlink niet zomaar goed haha.

• daxy
Neefdave schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:19:
Haha ja maakt dat praat de aanschaf van de heatlink niet zomaar goed haha.
Rephrase: De heatlink is niet bedoelt als kosten/verbruik besparing. Het is meer voor comfort. Het bedienen van alles in huis met 1 app. En het aanpassen van temperatuur met je app is natuurlijk wel cool ;)
Als je meer bewust wil zijn van het verbruik en zodoende besparen, dan is de Energylink een betere optie.
Beter?

• Mediacj
iNSaNe-oNe schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:49:
[...]

Wat is dat toch over problemen met de iSense i.c.m. de HeatLink? Werkt hier al maanden prima. Zowel de iSense als de HeatLink. :?
Het gaat hier over de combinatie Heatlink/iSense en een Remeha ketel.

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Kan iemand mij zeggen of je een lamp die in een AFR-060 fitting zit zoals deze
http://www.homewizard.be/shop/schakelen/fitting-afr-060.html

Nadien nog gewoon aan/uit te zetten is dmv de gewone wandschakelaar?

• bikermouse
Ja tuurlijk, dan is de stroom eraf... Uit lukt dus prima.
Alleen om hem weer aan te zetten moet je zowel schakelaar omzetten als de AFR-060 met de afstandsbediening of HW weer activeren.
Lijkt mij niet handig. Ik zou de wandschakelaar niet meer gebruiken en gebruik maken van een afstandsbediening of een KAKU-wandschakelaar: http://www.homewizard.be/...hakelaar-enkelvoudig.html

Of nog simpeler, de wandschakelaar voorzien van een KAKU mini-inbouwschakelaar of dimmer.

• daxy
Randmr schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:03:
Kan iemand mij zeggen of je een lamp die in een AFR-060 fitting zit zoals deze
http://www.homewizard.be/shop/schakelen/fitting-afr-060.html

Nadien nog gewoon aan/uit te zetten is dmv de gewone wandschakelaar?
De AWMR-230 kan dit wel (inbouw schakelaar, komt achter je gewone wandschakelaar).
Deze kan alleen geen LED lamp aan :(
Hij is niet te koop in de BE HW store, wel in NL:
http://www.homewizard.nl/...w-schakelaar-awmr230.html

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Is het mogelijk om middels een scene in de homewizard app in te stellen bijv. niet thuis waarbij dan alles actief wordt bijv.: bewegingssensoren geven melding bij beweging en magneetcontacten bij openen deuren geven notificatie enz?

monta

daxy schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:22:
[...]

De AWMR-230 kan dit wel (inbouw schakelaar, komt achter je gewone wandschakelaar).
Deze kan alleen geen LED lamp aan :(
Hij is niet te koop in de BE HW store, wel in NL:
http://www.homewizard.nl/...w-schakelaar-awmr230.html
Voor LED is dan weer de AWMR-250, ook te koop bij HW shop

Verwijderd

Ik heb het probleem met de combi Calenta en Isense nog eens voorgelegd bij HW en volgens hun moet het goed werken, hun advies was om gewoon een heatlink te bestellen en mocht het niet werken dan kan ik de heatlink binnen 30 dagen terugsturen.
Mediacj schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:53:
Hier wel hoor als ik in de app de temperatuur aanpas zie ik de aangepaste temperatuur ook op de thermostaat, dit voor een Honeywell round modulation, met de isense in combinatie met een remeha Calenta en de heatlink vaker niet dan wel.

Heb ze beide in gebruik gehad namelijk.

Verwijderd

monta schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:20:
Is het mogelijk om middels een scene in de homewizard app in te stellen bijv. niet thuis waarbij dan alles actief wordt bijv.: bewegingssensoren geven melding bij beweging en magneetcontacten bij openen deuren geven notificatie enz?
Nee, dat is helaas niet mogelijk met alleen de Homewizard.
Ik weet dat de HPM dergelijke dingen aanbiedt, maar of jij er mee uit de voeten kunt.... kijk maar eens.

Overigens heb ik zelf soortgelijke wensen, maar omdat ik nog maar 1 switch in de HW vrij heb kan ik het niet met de HPM oplossen, dus ik ben nu bezig om zelf iets te bouwen om uitgebreidere logica op de HW-sensoren en switches etc. toe te passen. Wellicht lees je daar binnenkort meer over ..... :Y
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:02:
[...]

Nee, dat is helaas niet mogelijk met alleen de Homewizard.
Ik weet dat de HPM dergelijke dingen aanbiedt, maar of jij er mee uit de voeten kunt.... kijk maar eens.

Overigens heb ik zelf soortgelijke wensen, maar omdat ik nog maar 1 switch in de HW vrij heb kan ik het niet met de HPM oplossen, dus ik ben nu bezig om zelf iets te bouwen om uitgebreidere logica op de HW-sensoren en switches etc. toe te passen. Wellicht lees je daar binnenkort meer over ..... :Y
Je zou eens met RFXCom aan de slag kunnen gaan.

• sorted.bits
Nog 2 API calls:

Graph voor EnergyLink
code:
1
GET http://<homewizard-ip>/<password>/el/graph/<sensor>/<[day/week/month/year]>

Knoppen voor Scene ophalen, en de status
code:
1
GET http://<homewizard-ip>/<password>/gp/get/<scene id>

De HomeWizard iPhone app, zet achter die laatste URL nog '/switches', maar dat is misschien een filter of iets dergelijks op de sensoren binnen een scene (ik heb alleen nog maar switches binnen een scene).

Verwijderd

martinvdm schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:35:
[...]

Je zou eens met RFXCom aan de slag kunnen gaan.
Nee, dat is niet wat ik wil. De HW blijft gewoon in gebruik, met alle functionaliteit die er in zit.
Een toepassing die 24/7 met de HW communiceert, die door de gebruiker kan worden geconfigureerd en zo functies toevoegt voor m'n domotica. Het basisontwerp heb ik al gemaakt en nu ben ik de programmatuur aan het maken: de gebruikersinterface en de inrichting van de configuratie.

• reinhold
Ik ben zelf thuis even aan het spelen in verband met mijn verwarming. Ik heb zelf vloerverwarming en ik heb een paar thermostaat kranen.
Ik heb een temperatuur meter met externe sensor besteld(Draadloze waterthermometer TS33F), de temperatuur voeler heb ik op mijn aanvoer van de vloerverwarming gemonteerd ik heb voor de pomp een stekkerdoos schakelaar gebruikt. Nu heb hiervoor een actie aangemaakt dat als de vloerverwarming boven de 30graden komt zet hij de pomp aan en als hij beneden de 26graden komt zet hij de pomp uit.
Daarbij heb ik nog een timer ingesteld dat hij 1 maal per week de pomp 15minuten laat draaien en ik moet zeggen het werkt goed. Op deze manier is de pomp uit als er geen warmte vraag is.
Pagina: 1 ... 22 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!