[PC] Star Citizen - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 100 Laatste
Acties:
  • 256.133 views

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:52

Case_C

[Team Carrack]

Cygnitr0n schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:04:
Welkom bij de club, de LN heb ik zelf ook. Maar wacht eerst tot wat de Mustang doet. En dan moet ik ook nog eens wachten op een CCU.. (Die er vast wel gaat komen).

Ik kan wel uren naar mijn Hangar staren zeg... Heb een zwak voor Aegis Dynamics... :9~
*klik voor vergroting

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice :P , goed gevulde hangar zo te zien. De Gladius is wel degelijk een heel mooi schip om te zien, waarschijnlijk moet de Avenger het hier wel van afleggen gezien de Gladius veel wendbaarder is. Hoewel de top-speed in het voordeel van de Avenger zou kunnen liggen. De Gladius gaat er zeker wel in mijn hangar komen in-game :D .

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Case_C schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:12:
[...]

Nice :P , goed gevulde hangar zo te zien. De Gladius is wel degelijk een heel mooi schip om te zien, waarschijnlijk moet de Avenger het hier wel van afleggen gezien de Gladius veel wendbaarder is. Hoewel de top-speed in het voordeel van de Avenger zou kunnen liggen. De Gladius gaat er zeker wel in mijn hangar komen in-game :D .
Dank je :D. Haha daar zit uren staarwerk in. De Gladius is inderdaad erg mooi. Alleen moeten ze even die bug fixen voor het raam. Maar de details zijn om te smullen.
De Avanger heb ik ook wel gehad. Maar lang niet zo mooi als de Gladius. Wat wel een pluspunt is van de Avanger is de ruimte, zowel als cockpit als in het schip.
Maar als ik het goed heb begrepen komen er binnenkort verschillende edities van de Avanger. Dus hoop ik op een Avanger met dezelfde paintjob. (Ook al kan je die later een keer aanpassen).
:9~

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Cygnitr0n schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:16:
[...]

Dank je :D. Haha daar zit uren staarwerk in. De Gladius is inderdaad erg mooi. Alleen moeten ze even die bug fixen voor het raam. Maar de details zijn om te smullen.
De Avanger heb ik ook wel gehad. Maar lang niet zo mooi als de Gladius. Wat wel een pluspunt is van de Avanger is de ruimte, zowel als cockpit als in het schip.
Maar als ik het goed heb begrepen komen er binnenkort verschillende edities van de Avanger. Dus hoop ik op een Avanger met dezelfde paintjob. (Ook al kan je die later een keer aanpassen).
:9~
Klopt momenteel heeft de Avenger echt nog de police-cruiser look, die misstaat hem zeker niet maar een ander kleurtje zal zeker mooi zijn. In 1.0 van AC gaat er ook een 'tool' of functie komen om de paint-job van schepen aan te passen. (bron: https://robertsspaceindus...nthly-Report-October-2014) en quote:
This month the Engineering team has wrapped up work on the new paint system for vehicles that we are hoping to introduce with Arena Commander V1.0. This will at first allow us to use it to provide the proper paint jobs for variants in a much more efficient manner. Later it will become the system that is used to allow players to customize their own paint jobs and the decals applied to their ships.

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Dat is echt nice! Wist niet dat het bij 1.0 al kwam... damn! :)

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-10 21:51

Cogency

Ginnunga

Ik heb de boel weer ge-melt en heb nu een Redeemer & een Avenger (en de AMD)... Voor zolang het duurt... De Carrack spreekt mij erg aan. hehe

• Thisuren
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-09 13:48
Als ik het zo hoor gaat die Carrack nog wel voor een flinke boost zorgen in hun funds. Ben er zelf ook erg geïnteresseerd in :P

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Thisuren schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 17:36:
Als ik het zo hoor gaat die Carrack nog wel voor een flinke boost zorgen in hun funds. Ben er zelf ook erg geïnteresseerd in :P
Denk dat de meeste mensen hier inclusief mezelf gewoon bestaande schepen inruilen om de Carrack aan te schaffen. Maar het zal zeker niet onwaarschijnlijk zijn dat voor de PU beta live gaat er nog voor items/schepen gebacked gaat worden :P .

Verwijderd

quote: Peterlimburg
http://www.ebay.nl/itm/St...e&hash=item3397ee9f7c

Gistermiddag stond deze veiling nog op 240 Euro, dus daarom deed ik een bod en gaf tevens de opdracht om automatisch door te bieden tot 300 euro als iemand over mijn bod heen zou gaan. Ik was er van overtuigd dat ik zou winnen maar toen ik net op E-bay keek zag ik dat die nu op 300 staat. Ik moet dus maar hopen dat niemand meer gaat bieden anders loop ik deze mis.
Ik had spijt dat ik dit bod gedaan heb, maar tot 1 minuut voor het einde van deze veiling had ik nog steeds het hoogste bod, dus ik zat balend naar het scherm te staren. Gelukkig bood op het allerlaatste moment iemand 1 euro meer. :)

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 18:10:
[...]

Ik had spijt dat ik dit bod gedaan heb, maar tot 1 minuut voor het einde van deze veiling had ik nog steeds het hoogste bod, dus ik zat balend naar het scherm te staren. Gelukkig bood op het allerlaatste moment iemand 1 euro meer. :)
Haha dan bof je wel :P , anders dan zit je ineens met een pakket wat wel mooi is, maar voor teveel geld moet het toch een behoorlijk goed gevoel geven om het te bezitten.

Overigens staat de backing momenteel op 95% voor de 61 miljoen, dus voor morgenochtend gaat hij er al overheen. :D Dinsdag/woensdag dus alweer een nieuwe LftC.

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 10:40
Denk die die snub fighters nog wel eens tegen zouden kunnen vallen in power, als ze vliegen als een m50 met een paar longwords erop zou dat nog wel eens erg pijn kunnen gaan doen, en raken ho maar.

Verwijderd

De funding goal staat momenteel op 97% en het volgende schip zal deze zijn:

Genesis-class Starliner – The Genesis is yet another landmark in Crusader Industries’ proud history of transport designs. This ship utilizes award-winning manufacturing techniques and the highest quality parts to create one thing; a next-generation passenger ship at a price that won’t break your budget. Crusader Industries’ proprietary NeoG engine technology offers some of the most efficient flight for a ship of its size. The Genesis line has been cited in Whitley’s as “one of the most reliable and safe public transport ships on the market.” Genesis Starliners are available in a number of stock configurations, focusing on everything from passenger capacity to freight to overall comfort. The UEE military operates multiple Genesis conversions for support roles, including SWACS and starflight test operations.

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

kipkruide schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 22:36:
Denk die die snub fighters nog wel eens tegen zouden kunnen vallen in power, als ze vliegen als een m50 met een paar longwords erop zou dat nog wel eens erg pijn kunnen gaan doen, en raken ho maar.
Die snub-fighters zullen inderdaad rottig zijn om te raken. Hopelijk voor de snub krijgen ze wel flares, anders zijn ze makkelijk af te schudden.

Vraag me wel af wat de missiles tegen een groter schip doen, hoe die flares ervoor gaan werken e.d. De explosie zal zowieso de schilden schaden denk ik zo.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 23:16:
De funding goal staat momenteel op 97% en het volgende schip zal deze zijn:

Genesis-class Starliner – The Genesis is yet another landmark in Crusader Industries’ proud history of transport designs. This ship utilizes award-winning manufacturing techniques and the highest quality parts to create one thing; a next-generation passenger ship at a price that won’t break your budget. Crusader Industries’ proprietary NeoG engine technology offers some of the most efficient flight for a ship of its size. The Genesis line has been cited in Whitley’s as “one of the most reliable and safe public transport ships on the market.” Genesis Starliners are available in a number of stock configurations, focusing on everything from passenger capacity to freight to overall comfort. The UEE military operates multiple Genesis conversions for support roles, including SWACS and starflight test operations.
Benieuwd hoeveel verschillende transports we van Crusader Industries gaan zien, evenals de hull A, B, C en D van MISC. (Over 2 3 jaar dat is, niet perse gelijk op release van de PU atuurlijk.)

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Ondertussen is de 61 miljoen dus ook al geslecht. Dat betekent dus dat er een derde starter-ship bij gaat komen. Zal me benieuwen welke insteek ze zullen hebben voor dit derde starter-ship. Aurora is een licht schip met als insteek vrachtvervoer, Mustang is een racer/fighter. Wie weet wordt het wel een mini-shuttle ofzo, waarbij je een paar mensen kunt vervoeren. Dat zou in ieder geval iets zijn wat ik wel leuk zou vinden om terug te zien.

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

dahakon schreef op zondag 09 november 2014 @ 09:39:
Ondertussen is de 61 miljoen dus ook al geslecht. Dat betekent dus dat er een derde starter-ship bij gaat komen. Zal me benieuwen welke insteek ze zullen hebben voor dit derde starter-ship. Aurora is een licht schip met als insteek vrachtvervoer, Mustang is een racer/fighter. Wie weet wordt het wel een mini-shuttle ofzo, waarbij je een paar mensen kunt vervoeren. Dat zou in ieder geval iets zijn wat ik wel leuk zou vinden om terug te zien.
Ja het gaat behoorlijk hard, het zal door de week wel weer inzakken naar 30.000 per dag :P . Dan blijft het wel rustig tot de Carrack in de pledge-store komt :9~ , gok dat die het beter gaat doen dan de Herald :) .

Wat betreft de starter zou het wel grappig zijn als er een soort van kleine space-taxi komt :) , dan kan Crusader Industries die produceren. Dan heb je bij elk spaceport waar je komt een lange rij van die taxi's die gaan lopen vechten om wie je mag vervoeren xD .

• Ircghost
  • Laatst online: 16:09

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Zou er dan SpUber (space uber) zijn? :P Die kunnen dan concurreren met de al aanwezige lokale ouderwetse taxi diensten :P

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Ircghost schreef op zondag 09 november 2014 @ 10:49:
Zou er dan SpUber (space uber) zijn? :P Die kunnen dan concurreren met de al aanwezige lokale ouderwetse taxi diensten :P
Ja :p , en dan moet de Advocacy heel de boel gaan regeluren xD . (vanwege klachten van de oude taxi-bedrijven)

[ Voor 7% gewijzigd door Case_C op 09-11-2014 11:11 ]

Verwijderd

De Avenger package is gesmolten voor de Redeemer package, dat was echt het laatste geld dat ik aan dit spel heb uitgegeven, afgezien dan van het feit dat ik subsciber ben.

Afbeeldingslocatie: http://i1133.photobucket.com/albums/m590/rokenisstoer/bangmakeraccount_zpsd1e39ee5.jpg

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-10 20:37

Fordox

00101010

Ik snap nog steeds niet wat je met 3 Jumps doet, daar kun je zoveel meer andere schepen van halen...
Het benieuwd mij of we voor het einde van het jaar de 65 miljoen voorbij zijn of niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Fordox op 09-11-2014 14:03 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Fordox schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:02:
Ik snap nog steeds niet wat je met 3 Jumps doet, daar kun je zoveel meer andere schepen van halen...
Het benieuwd mij of we voor het einde van het jaar de 65 miljoen voorbij zijn of niet.
Die 3 Jumps kan je natuurlijk voor een paar honderd dollar winst verkopen op Reddit, verder is het natuurlijk wisselgeld om andere concept schepen te halen :P .

Nog dik 7 weken, en de laatste weken gemiddeld 1 miljoen per week. Dat houden ze wel vast met die regelmatige concept sales. Verwacht dat ze met de kerst ook nog wel wat gaan verkopen, (Retaliator/Starfarer e.d. zonder LTI dat dan weer wel)

Gok dat we dus stranden op 68 miljoen in 2014 :) .

Verwijderd

Ik heb mij ook even aangemeld bij GoT. Ben benieuwd naar het spel, maar op dit moment moet ik nog 3 uur downloaden (is dat altijd zo langzaam?).

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:12:
Ik heb mij ook even aangemeld bij GoT. Ben benieuwd naar het spel, maar op dit moment moet ik nog 3 uur downloaden (is dat altijd zo langzaam?).
Welkom, heb je zojuist toegevoegd :) . Voor welk schip heb je gebacked?

Het downloaden kan inderdaad behoorlijk lang duren, als hij boven de 1 mb/s blijft valt het nog mee :P .

Verwijderd

Case_C schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:32:
[...]

Welkom, heb je zojuist toegevoegd :) . Voor welk schip heb je gebacked?

Het downloaden kan inderdaad behoorlijk lang duren, als hij boven de 1 mb/s blijft valt het nog mee :P .
De standaard RSI AURORA MR. Hij gaat nu 1.61, dus het valt dan mee :D

• IMa34
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-05-2021
Zo, afgelopen nacht Interstellar gezien (IMAX) , echt super gaaf!
Nu heb ik nog meer zin gekregen in SC. :P

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:35:
[...]
De standaard RSI AURORA MR. Hij gaat nu 1.61, dus het valt dan mee :D
Heb je ook de Arena Commander Pass erbij genomen? Of heb je het pakket met de pass erbij? Anders kan je namelijk niet direct vliegen :P .

We zijn momenteel als GoT #47 op grote van organisaties.
IMa34 schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:45:
Zo, afgelopen nacht Interstellar gezien (IMAX) , echt super gaaf!
Nu heb ik nog meer zin gekregen in SC. :P
Het lijkt me inderdaad nog een hele vette film om te gaan kijken. Blijkbaar is die film wel de moeite waard dus?

[ Voor 37% gewijzigd door Case_C op 09-11-2014 16:03 ]

• IMa34
Case_C schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:00:
[...]

Heb je ook de Arena Commander Pass erbij genomen? Of heb je het pakket met de pass erbij? Anders kan je namelijk niet direct vliegen :P .

We zijn momenteel als GoT #47 op grote van organisaties.

[...]

Het lijkt me inderdaad nog een hele vette film om te gaan kijken. Blijkbaar is die film wel de moeite waard dus?
Zeer zeker de moeite waard Case_C :) Dubbel en dwars!

• IMa34
Zie het wormgat in de film als een jump-point en je waant je al in "the verse" van SC.

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-11 10:11
Heb 'm ook vandaag gezien. Echt heel vet. Space ships, (planet side) exploration, space stations, black holes.

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31
Bedankt, Ja ik heb net gemerkt dat ik LN nog niet kan gebruiken in Commander Arena :'( blijkbaar is dat dus normaal.
Ik ga vrijwel zeker overstappen naar mustang delta (fight) omwille die ik nu heb is lelijk en krap vanbinnen ^^
Ik weet nog niet van organisatie , ik ga nog over denken en is nog volle jaar te gaan :)
Case_C schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:10:
[...]

Welkom :) , ben wel benieuwd hoe de LN gaat vliegen in AC. Hopelijk gaat hij met de 1.0 update ingame komen, iets wat ik wel verwacht.

En als je wil kan je die waarschijnlijk wel upgraden naar de Mustang (gamma???) variant, mocht de Aurora niet bevallen.

Verder kun je als tweaker als je zin hebt je ook aanmelden bij de Gathering of Tweakers organisatie. We gaan ons als organisatie het goed is bezighouden met 'bijna' alle in-game expertises :) .

https://robertsspaceindustries.com/orgs/GOT

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

royalt123 schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:22:
Bedankt, Ja ik heb net gemerkt dat ik LN nog niet kan gebruiken in Commander Arena :'( blijkbaar is dat dus normaal.
Ik ga vrijwel zeker overstappen naar mustang delta (fight) omwille die ik nu heb is lelijk en krap vanbinnen ^^
Ik weet nog niet van organisatie , ik ga nog over denken en is nog volle jaar te gaan :)
[...]
Ja de packages zijn steeds kariger geworden des te verder ze in de ontwikkeling zitten. Op zich hadden ze beter de paketten gelijk kunnen houden en die 5 dollar bij alle paketten kunnen optellen... Maar dat beslist CIG natuurlijk.

Verder voor de org zijn we de boel nog aan het opbouwen, en gaat het inderdaad pas in de alpha van de PU echt wat doen. (Afhankelijk van CIG hoe snel ze ermee ontwikkelen :p )

Verwijderd

Kan je in die Aurora MR nou niet racen? Ik kan het namelijk niet selecteren.

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-10 01:12

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

klopt ja. Alleen in de Aurora LX is te gebruiken in de AC. Ik had een MR (nu een LN van gemaakt dmv een upgrade) en ik had bij de vorige AC versie (pre 1.9.1 dacht ik) dus 2 Aurora's in m'n Hangar. Daar hebben ze nu verandering in gebracht en zie je in de Hangar alleen het schip wat je heb gekocht en zodra je gaat vliegen "krijg" je de LX. Wel zo handig want anders had je geen rockets gehad...

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Case_C schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:14:
[...]

Die 3 Jumps kan je natuurlijk voor een paar honderd dollar winst verkopen op Reddit, verder is het natuurlijk wisselgeld om andere concept schepen te halen :P .
Laatste jumps die ik zag gingen voor kostprijs, duurt nog minimaal een half jaar voor he daar winst op kan maken,. Waarschijnlijk wanneer er meer plaatjes uit komen.

Verwijderd

Als je nog een paar duizend euries hebt waar de belastingdienst niets van hoeft te weten kan je in SC stoppen en mettertijd weer verkopen op de grijze markt als je een andere bestemming hebt voor het geld. ;)
Die luxe gaat voor mij niet op want ik heb een synth verslaving. :P

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Niet als kritiek bedoeld maar als ik jullie posts hierboven zo lees krijg ik wel een beetje een pay2win gevoel :?

Zie ik dit verkeerd (hopelijk) of is meer geld inderdaad een "beter" schip/wapen/etc ?

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Sak3d schreef op maandag 10 november 2014 @ 01:02:
Niet als kritiek bedoeld maar als ik jullie posts hierboven zo lees krijg ik wel een beetje een pay2win gevoel :?

Zie ik dit verkeerd (hopelijk) of is meer geld inderdaad een "beter" schip/wapen/etc ?
Nee, het is absoluut geen pay2win.
Remember: we are offering this pledge ship to help fund Star Citizen’s development. All of these ships will be available for in-game credits in the final universe, and they are not required to start the game. Additionally, all decorative ‘flare’ items will also be available to acquire in the finished game world. The goal is to make additional ships available that give players a different experience rather than a particular advantage when the persistent universe launches.

Verwijderd

Pay2win zou betekenen dat je bepaalde items alleen door te kopen zou kunnen bezitten. Zover we weten kun je alles ook in game kopen (of stelen :P). De schepen die je nu koopt en bij het live gaan kan gebruiken betekend wel dat je een voordeel hebt tov anderen die met een basis schip gebruiken. Maar als je er meer tijd aan kan besteden kun je dat verschil al weer inlopen. Of als je een zeer zware computer hebt met drie beeldschermen zodat je meer en beter overzicht hebt kan ook een voordeel betekenen.
Maar een betere setup hebben of een zwaarder schip is geen garantie dat je altijd wint. Als je tegenstander sneller/slimmer met meer is dan kan je alsnog afgestraft worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 01:41:
Pay2win zou betekenen dat je bepaalde items alleen door te kopen zou kunnen bezitten. Zover we weten kun je alles ook in game kopen (of stelen :P). De schepen die je nu koopt en bij het live gaan kan gebruiken betekend wel dat je een voordeel hebt tov anderen die met een basis schip gebruiken. Maar als je er meer tijd aan kan besteden kun je dat verschil al weer inlopen. Of als je een zeer zware computer hebt met drie beeldschermen zodat je meer en beter overzicht hebt kan ook een voordeel betekenen.
Maar een betere setup hebben of een zwaarder schip is geen garantie dat je altijd wint. Als je tegenstander sneller/slimmer met meer is dan kan je alsnog afgestraft worden.
Pay2win kan wel wat meer omvatten dan alleen:"je kunt het ingame verdienen dus het is geen pay2win". Deze game bevat voor zover we nu kunnen zien wel degelijk een p2w element. Op dit moment is Arena Commander behoorlijk P2W als ik de livestreams zo bekijk. Denk maar niet dat je daar hoog op de ladder komt met je starter Aurora. De balans van hoe de game gaat zijn bij PU release is natuurlijk nog niet duidelijk dus het is lastig om echt te bepalen hoeveel invloed de betaalde voorsprong gaat zijn. Probleem is dat ze daarmee bijna alleen maar kunnen verliezen. Teveel invloed en nieuwe spelers krijgen geen kans (en schreeuwen P2W!), te weinig invloed (nieuwe schepen zijn te snel te verdienen ingame etc) en je backers gaan schreeuwen. Nu zal beide waarschijnlijk gaan gebeuren de community kennende maar ik ben wel benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken.

Dat je alles ingame _kan_ krijgen wilt niet zeggen dat het niet p2w is. Je krijgt een
snowball effect (sneller non secure space in, sneller meer en zeldzamere mineralen etc) en dat effect kan een flinke impact hebben om de game. Dit is de komende jaren nog koffiedik kijken denk ik :>

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 01:52:
[...]

Pay2win kan wel wat meer omvatten dan alleen:"je kunt het ingame verdienen dus het is geen pay2win". Deze game bevat voor zover we nu kunnen zien wel degelijk een p2w element. Op dit moment is Arena Commander behoorlijk P2W als ik de livestreams zo bekijk. Denk maar niet dat je daar hoog op de ladder komt met je starter Aurora. De balans van hoe de game gaat zijn bij PU release is natuurlijk nog niet duidelijk dus het is lastig om echt te bepalen hoeveel invloed de betaalde voorsprong gaat zijn. Probleem is dat ze daarmee bijna alleen maar kunnen verliezen. Teveel invloed en nieuwe spelers krijgen geen kans (en schreeuwen P2W!), te weinig invloed (nieuwe schepen zijn te snel te verdienen ingame etc) en je backers gaan schreeuwen. Nu zal beide waarschijnlijk gaan gebeuren de community kennende maar ik ben wel benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken.

Dat je alles ingame _kan_ krijgen wilt niet zeggen dat het niet p2w is. Je krijgt een
snowball effect (sneller non secure space in, sneller meer en zeldzamere mineralen etc) en dat effect kan een flinke impact hebben om de game. Dit is de komende jaren nog koffiedik kijken denk ik :>
Daar sla je de spijker wel mee op zijn kop, het zal heel moeilijk zijn om iedereen tevreden te houden hiermee.
Vraag me ook af of ze de komende pledge-goals weer met wat andere goals komen :P , een extra space-plant bijvoorbeeld xD. Dan kan ik een herbarium beginnen :p .

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 01:52:
[...]

Arena Commander is zeker p2w, de Hornet betaal je voor en die wint van de Aurora duidelijk. Maar AC is niet de final game, puur een test level voor backers.

In de PU ga je daar niet zoveel last van hebben als nieuwe speler. Dan start je in de zwaar door NPC's gedomineerde veilige omgeving. Die backer met de Constellation op zak gaat dan echt niet jouw leven zuur maken ofzo. Maar het is uiteindelijk zeker een kwestie van balanceren.

Je zou kunnen zeggen dat de game zeker op het randje van p2w balanceert door de mogelijkheid om vantevoren schepen aan te schaffen, maar dat hangt meer af van je eigen definitie imo. Blijft een eindeloze discussie. Maar het voordeel van het verkregen geld door het verkoop van schepen weegt veel zwaarder dan de last die je heel misschien gaat krijgen door een backer met een vantevoren aangeschaft scheepje, wat vrij makkelijk tegen te gaan is met wat juist balanceren.

Want het is wel gewoon zo dat als ze gewoon een paypal knop op de website hadden gezet ipv de schepen verkoop was er niet het bedrag wat er nu is. 8)

• Ircghost

Ircghost

Jullie vergeten alleen één belangrijk ding te melden, het universum wordt vrij groot alleen al door de vele systemen en planeten, maar nog meer door de instances. Onafhankelijk van je slider instellingen zal het gros van de personen die je tegenkomt gewoon AI zijn. Die, naar verwachting, gescaled naar de omgeving zijn (High/low sec etc).

Dus je hoeft helemal niet zovaak mensen tegen te komen die ontzettend veel sterker zijn dan jij. Daarnaast is er ook nog hetgene van strength in numbers. Als jij naar low-sec gaat is het gewoon handiger als jij met een grotere groep (ORG) ergens heen gaat.

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Ircghost schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:00:
Jullie vergeten alleen één belangrijk ding te melden, het universum wordt vrij groot alleen al door de vele systemen en planeten, maar nog meer door de instances. Onafhankelijk van je slider instellingen zal het gros van de personen die je tegenkomt gewoon AI zijn. Die, naar verwachting, gescaled naar de omgeving zijn (High/low sec etc).

Dus je hoeft helemal niet zovaak mensen tegen te komen die ontzettend veel sterker zijn dan jij. Daarnaast is er ook nog hetgene van strength in numbers. Als jij naar low-sec gaat is het gewoon handiger als jij met een grotere groep (ORG) ergens heen gaat.
Zowieso is heel de discussie van P2W bij SC een non-discussie, mensen geven bakken met geld uit om een spel realiteit te zien worden. Als beloning krijgen ze in-game items en bootjes.

Als ze die beloning niet krijgen zou het totale bedrag gegarandeerd een stuk lager uitvallen. In mijn ogen is het dus niet helemaal eerlijk dat kleinere backers en mensen die het on release kopen gaan zeuren over P2W. Gok dat meer dan de helft van totale bedrag komt uit inkomsten van tweede en grotere schepen (P2W omdat die mensen "voordeel" hebben in de PU). Zonder die extra miljoenen gaat het spel toch een stuk kariger zijn.

Wat betreft het ingame voordeel wat mensen hebben met extra schepen: Tijd is het enige wat je wint, ik heb on release geen 20 uur in de week vrij om voor nieuwe schepen te grinden :) .

• Bornhald
Case_C schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:16:
[...]

Zowieso is heel de discussie van P2W bij SC een non-discussie,
Mee eens, maar om andere redenen dan jij :)
mensen geven bakken met geld uit om een spel realiteit te zien worden. Als beloning krijgen ze in-game items en bootjes.
Alle schepen die ik heb, heb ik omdat ik die direct wil vliegen en omdat ik denk dat ik daar beter van wordt. En dat ik er daarmee voor zorg dat het spel inderdaad erg goed wordt is erg mooi meegenomen.

Ik geloof niet dat je met droge ogen kan beweren dat je geld doneert om een beter spel te krijgen en dat de schepen maar een extra zijn.

Als mensen willen doneren om het spel te zien kan je ook gewoon geld overmaken, denk dat als je customer support vraagt waar je geld kan storten je het zo te horen krijgt.

Daarnaast kan je een donatie van de belasting aftrekken, ik vind het knap als je dat lukt met het geld wat je hebt gebruikt om scheepjes te kopen bij SC. Of dat CIG al het geld kan registreren als donaties, lijkt me dat ze dat ook niet voor elkaar krijgen.
Als ze die beloning niet krijgen zou het totale bedrag gegarandeerd een stuk lager uitvallen. In mijn ogen is het dus niet helemaal eerlijk dat kleinere backers en mensen die het on release kopen gaan zeuren over P2W. Gok dat meer dan de helft van totale bedrag komt uit inkomsten van tweede en grotere schepen (P2W omdat die mensen "voordeel" hebben in de PU). Zonder die extra miljoenen gaat het spel toch een stuk kariger zijn.

Wat betreft het ingame voordeel wat mensen hebben met extra schepen: Tijd is het enige wat je wint, ik heb on release geen 20 uur in de week vrij om voor nieuwe schepen te grinden :) .
Maar dan geef je toch toe dat het P2W is :) je geeft geld uit zodat je niet hoeft te grinden.
Daarnaast zie je de funding extra snel gaan wanneer er een scheepje te koop is. Dus het doneren is een beetje een drogreden.

Je koopt weeldegelijk een schip om een voorsprong te hebben wanneer het spel uit is en zodat je niet uren hoeft te grinden om iets te krijgen dus je koopt je grind uren af met geld.-> een definitie van P2W.
Dat je het allemaal in game kan verdienen is alleen maar mooi, maar dat maakt het niet minder P2W

Dat je het doneren noemt is alleen iets om het te vergoelijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Bornhald op 10-11-2014 10:04 ]

• Swychblade
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-12-2023
Wat zou je moeten "winnen" ten opzichte van non-backers? Tijd?

• Bornhald
Swychblade schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:10:
Wat zou je moeten "winnen" ten opzichte van non-backers? Tijd?
definitie p2w:
Games that let you buy better gear or allow you to make better items then everyone else at a faster rate and then makes the game largely unbalanced even for people who have skill in the game without paying.
Dus ja is P2W want wanneer de PU er nu zou zijn en ik hebt een Taurus en jij hebt een Aurora dan zal ik meer goederen kunnen vervoeren dan jij -> meer geld verdienen dan jij

Heb ik een hornet en jij een aurora, zal ik beter kunnen bounty hunten dan jij

Wil ik sparen voor een Idris, maakt niet uit wat ik doe zolang jij een aurora hebt en ik heb iets anders zal ik logischer wijs meer winst maken en dus sneller mijn doel bereiken en op uitzonderingen na zal jij me niet kunnen inhalen.

Ik heb dus een permanente voorsprong omdat ik geld heb uitegeven wat jij niet meer kan inhalen.

Je moet niet gaan ophangen aan de drogreden dat er geen win is in een MMO. Dat zijn de doelen die je zelf stelt en met extra geld uitgegeven zal je dat defacto sneller bereiken.

Edit:
Antwoord op je vraag: Je doel sneller bereiken. ongeacht wat het doel is.

Edit2: Waarom is het zo moeilijk om te accepteren dat het p2w is. Dat je inderdaad een voorsprong krijgt omdat je meer geld aan het spel uitgeeft. Waarom zou dat erg zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Bornhald op 10-11-2014 10:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk wegen de voordelen van scheepjes verkopen (geld!) zwaar op tegen de nadelen. Daardoor is die hele discussie van wat onder p2w valt helemaal niet zo interessant.

Uiteindelijk gaat het erom of de nieuwe speler in zijn Aurora last heeft van een backer die met zijn Constellation eerder meer te besteden heeft in de PU. Die nieuwe speler gaat daar volgens mij bijna niks van merken.

Edit: Overigens gaan de hele grote schepen voor de backer niet heel veel geld opleveren op het begin gezien de hoge gebruikskosten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 10:27 ]

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Bornhald schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:16:
Ik heb dus een permanente voorsprong omdat ik geld heb uitegeven wat jij niet meer kan inhalen.

Je moet niet gaan ophangen aan de drogreden dat er geen win is in een MMO. Dat zijn de doelen die je zelf stelt en met extra geld uitgegeven zal je dat defacto sneller bereiken.

Edit:
Antwoord op je vraag: Je doel sneller bereiken. ongeacht wat het doel is.
En van wie win je dan? Van de NPC's die deels meeschalen met jouw grotere schepen? Van de andere spelers die alle tijd van de wereld hebben om hun doel ingame te halen?

Het hangt helemaal af van de instellingen van de spelers zelf af. Als je niet het risico wil lopen tegen een groter schip aan te lopen van een andere speler met kwade bedoelingen zet je de PvP slider op PvE. Hoewel iemand met een groot schip dezelfde risico's kent. De hoeveelheid UEC die benodigd is om die speelstijl te onderhouden ligt enkel veel hoger.

Is het niet handiger om gewoon een disclaimer over P2W op de TS te plakken? Elke maand hetzelfde verhaal begint te vervelen :p .

• Bornhald
Case_C schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:32:
[...]

En van wie win je dan? Van de NPC's die deels meeschalen met jouw grotere schepen? Van de andere spelers die alle tijd van de wereld hebben om hun doel ingame te halen?
Je hangt te veel op de Nederlandse definitie van winnen :) maar even geabstraheerd: je bereikt je eigen gekozen doel eerder door geld uit te geven ongeacht wat het doel is.
Het hangt helemaal af van de instellingen van de spelers zelf af. Als je niet het risico wil lopen tegen een groter schip aan te lopen van een andere speler met kwade bedoelingen zet je de PvP slider op PvE. Hoewel iemand met een groot schip dezelfde risico's kent. De hoeveelheid UEC die benodigd is om die speelstijl te onderhouden ligt enkel veel hoger.
Is puur combat gerelateerd. Gezien de werking van de economy kan het voordelig zijn met een hull C te vliegen dan met een aurora transport om transport orders te vervullen. Want wanneer de order vol is, is er geen vraag en is er niks meer te verdienen.
Is het niet handiger om gewoon een disclaimer over P2W op de TS te plakken? Elke maand hetzelfde verhaal begint te vervelen :p .
waarom niet

fyi

de engelse definite van win als in pay 2 win
be successful or victorious in (a contest or conflict).
"United won four games in a row"
synonyms: come first in, finish first in, be victorious in, triumph in, take first prize in, achieve success in, be successful in, prevail in; More
antonyms: lose, be beaten
2.
acquire or secure as a result of a contest, conflict, bet, or other endeavour.
"there are hundreds of prizes to be won"
synonyms: secure, gain, achieve, attain, earn, obtain, acquire, procure, get, collect, pick up, walk away/off with, come away with, carry off; More
je bent effectiever in wat je rol ook is met je gekozen schip dus "to win" als in achieve succes is eerder behaald nadat je het spel een financiele injectie hebt gegeven.

Daarnaast kom je van het hele grinding af als je extra geld betaald :) dus ja P2W erg, nee want er zijn maar weinig voorbeelden van dingen die je alleen kan krijgen door te betalen, want bijna alles is te verdienen in game (met uitzondering van LTI op je Idris-M, en scythe en dat er een kunstmatige limiet zit op de phoenix en 890 jump en dat je die dus zeker altijd hebt wanneer je er geld aan uitgeeft :) )

Dat een MMO niet te winnen is, is een drogreden. Je hebt wel sneller toegang tot andere content wanneer je gespecialiseerde schepen koopt, want anders moet je die in game verdienen voordat je toegang hebt tot dat specifieke :)

• Ircghost

Ircghost

Ik ben sowieso heel erg benieuwd naar de houding van de SC community als we rond de release zitten.. er zal zoveel op het spel staan en het wordt ontzettend moeilijk om iedereen tevreden te houden. Naast de mensen die SC gewoon een warm hart dragen, zul je ook mensen hebben die ontzettend veel geïnvesteerd hebben en persoonlijke verwachtingen hebben die niet uitkomen.. Het zal mij niks verbazen als een paar mensen een kort geding aanspannen op basis van niet uitgekomen verwachtingen (zonder succes natuurlijk).

Verwijderd

LastBoyScout schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:23:
klopt ja. Alleen in de Aurora LX is te gebruiken in de AC. Ik had een MR (nu een LN van gemaakt dmv een upgrade) en ik had bij de vorige AC versie (pre 1.9.1 dacht ik) dus 2 Aurora's in m'n Hangar. Daar hebben ze nu verandering in gebracht en zie je in de Hangar alleen het schip wat je heb gekocht en zodra je gaat vliegen "krijg" je de LX. Wel zo handig want anders had je geen rockets gehad...
Misschien domme vraag, maar op google vind ik wel youtube filmpjes van mensen die in een Aurora MR racen. Mis ik nu iets? Ik kan wel dogfights doen, maar niet racen :(

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Bornhald schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:53:
[...]
Is puur combat gerelateerd. Gezien de werking van de economy kan het voordelig zijn met een hull C te vliegen dan met een aurora transport om transport orders te vervullen. Want wanneer de order vol is, is er geen vraag en is er niks meer te verdienen.
Brengt die hull C ook niet een veel groter risico met zich mee dan een Aurora? Stel die Hull C kan 9000 FU aan resources vervoeren. Bijvoorbeeld je vervoerd een redelijk gangbaar product a 2000 UEC per unit. 9000 x 2000 UEC = 18 miljoen aan cargo (Waarschijnlijk komt hier wel een verzekering voor maar die zal ook niet 100% vergoeden als je het verliest, + je premie word duurder)

Maar inderdaad als een paar grote freighters hun voorraden hebben gedropt bij een planeet met vraag gaat de vraag natuurlijk minder worden. Echter zullen freighters niet sneller vliegen dan een single seater, dus een Aurora kan makkelijk de grote jongens voor zijn. Niet dat een Aurora veel invloed heeft op de vraag, maar alsnog. Het risico is daarmee voor de Hull C veel groter... als hij met z'n volle vracht aankomt en de prijs is gedaald... Dan praat je gelijk over een miljoenenverlies als het slecht uitpakt, de grote freighters vliegen natuurlijk niet goedkoop. (escorts/verzekeringen e.d)
de engelse definite van win als in pay 2 win
[...]
Moest even 2x lezen, (las definitie :P ) maar nu snap ik hem. 'win' in p2w levert meer op dan standaard 'win' :) . Klopt maar zoals ik hierboven beschrijf is het risico ook groter ;) (behalve als je alles goed verzekerd hebt, dan is het risico kleiner.)
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:31:
[...]
Misschien domme vraag, maar op google vind ik wel youtube filmpjes van mensen die in een Aurora MR racen. Mis ik nu iets? Ik kan wel dogfights doen, maar niet racen :(
Erg vreemd inderdaad, mijn inziens moet je gewoon kunnen racen met de MR. Ircghost heeft deze ook volgens mij, en hij kan wel racen. (toch Ircghost?) Verder kan je deze week toch zowieso met de M50, of is deze ook niet beschikbaar? Anders moet je even de helpdesk hierover contacten.

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
We hebben deze hele P2W discussie nu al tig keer gehad, zelf een paar weken terug nog en de meningen blijven altijd verschillend en het is nutteloos er nu al over te discussiëren omdat de game ver van af is dus laten we er over ophouden ;)

• Ircghost

Ircghost

Ik kan inderdaad prima racen met de Aurora MR.. mogelijk heb je geen arena pass en heb je dus nu alleen even toegang tot de M50?

Overigens, we doen het goed als ORG.. lekker blijven volhouden zo!

stats 10-11-14

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Ircghost schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:41:
Ik kan inderdaad prima racen met de Aurora MR.. mogelijk heb je geen arena pass en heb je dus nu alleen even toegang tot de M50?

Overigens, we doen het goed als ORG.. lekker blijven volhouden zo!

[afbeelding]
Wow plek 359 op activiteit? Hoe kan dat nou, misschien heb ik iets te vaak gechecked op nieuwe leden dit weekend :+ .

• Ircghost

Ircghost

hahaha :P

• Bornhald
WimPliers schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:40:
We hebben deze hele P2W discussie nu al tig keer gehad, zelf een paar weken terug nog en de meningen blijven altijd verschillend en het is nutteloos er nu al over te discussiëren omdat de game ver van af is dus laten we er over ophouden ;)
klopt accepteer maar gewoon dat het p2w is en dat p2w niet per definitie slecht is :) (Want als je minder tijd hebt om te spelen kan je toch bij blijven bij de mensen die meer tijd hebben om te spelen :) )

• Ircghost

Ircghost

En dan toch weer doorgaan Bornhald :+ . Als het nodig is laten we dan aub een ander topic hierover openen of join een van de p2w topics op GoT.

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Bornhald schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:12:
[...]

klopt accepteer maar gewoon dat het p2w is en dat p2w niet per definitie slecht is :) (Want als je minder tijd hebt om te spelen kan je toch bij blijven bij de mensen die meer tijd hebben om te spelen :) )
Akkoord, wie maakt daar een mooie disclaimer van voor de TS? :P

Pls no P2W discussion.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik van werk terugkom kijk ik wel ff. :P

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:28:
Als ik van werk terugkom kijk ik wel ff. :P
Misschien ook tijd voor een volledig nieuw draadje? Gezien we al over 300 pagina's zitten.. :P

• Ircghost

Ircghost

De disclaimer kan alleen worden toegevoegd door een mod, dus dat zal in overleg moeten ;). Dit topic kan overigens nog 1600 reacties mee voor een nieuwe nodig is!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Ircghost schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:49:
De disclaimer kan alleen worden toegevoegd door een mod, dus dat zal in overleg moeten ;). Dit topic kan overigens nog 1600 reacties mee voor een nieuwe nodig is!
Ben jij geen modje dan? :P , of is daar weer een speciale voor nodig?

Halen we daar het eind van de week mee, 1600 reacties? :P

• Ircghost

Ircghost

Ik ben niet een forum modje, ik ben een FP modje :P (zelfs daar kan ik zo goed als niks xD, maar dat is een ander verhaal).

We zitten nu op ruim 8000, dus gok dat we nog een maand ofso doorkunnen?

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo kan alleen een mod een disclaimer plaatsen? Ik zou het gewoon in de startpost kunnen zetten.

Edit: 1600 nog? Even hard door slow chatten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 13:11 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Van mij hoeft die "disclaimer" censuur niet in de TS te komen.

Hou er niet zo van als onderwerpen op voorhand onbespreekbaar gemaakt worden.

(Ben het trouwens eens met Bornhald.)

De grootste uitdaging zal tzt de balancing worden. Gezien de scope en mogelijkheden gaat dat denk ik een helse klus worden voor CR. Denk ook dat er een hele hoop gezeik over zal zijn. Kan niet wachten though (totdat we echt in de PU kunnen vliegen) ... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 10-11-2014 13:13 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• WimP
Ik wil ook niets onbespreekbaar maken maar om nou iedere week een uitzichtloze discussie erover te hebben is ook weer zo wat

• Ircghost

Ircghost

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:02:
Hoezo kan alleen een mod een disclaimer plaatsen? Ik zou het gewoon in de startpost kunnen zetten.

Edit: 1600 nog? Even hard door slow chatten.
Nevermind, ik dacht dat jullie het over de TopicWarning hadden, weet niet waarom ik dat las haha!

Ik ben ook niet voor censuur, maar de afgelopen discussies over het betaalsysteem en de informatie over het p2w gehalte is inhoudelijk niet veranderd dus vooral nogal onnodig. Maar er komen weer af en toe nieuwe mensen aan en die brengen het onderwerp dan weer naar voren wat eigenlijk een beetje irritant is omdat niemand nu kan vertellen welke kant we echt uitgaan zonder meer nieuws vanuit CIG.

Persoonlijk heb ik het dan liever over andere (positieve en negatieve) aspecten en ontwikkelingen van SC.

Verwijderd

WimPliers schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:40:
Topic maar sluiten tot release? :+

• Ircghost

Ircghost

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:25:
[...]

Topic maar sluiten tot release? :+
Overduidelijk de enige goede optie :Y)

• WimP
Ircghost schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:26:
[...]

Overduidelijk de enige goede optie :Y)
Maar doen dan >:) bijdehand -O-

[ Voor 7% gewijzigd door WimP op 10-11-2014 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
WimPliers schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:16:
Ik wil ook niets onbespreekbaar maken maar om nou iedere week een uitzichtloze discussie erover te hebben is ook weer zo wat
Dit. Het gaat niet om censureren. Maar elke maand heb je wel weer hetzelfde scenario:

1. Nieuw persoon weet niet precies hoe het schepen kopen werkt en vraagt of het p2w is
2. Oeverloze discussie over p2w

De disclaimer moet dus imo uitleggen dat het schepen kopen onderdeel van de crowdfunding is en niet meer aan de orde is na release van de game (dit is vaak niet helemaal duidelijk voor nieuwkomers). Misschien nog een linkje erbij naar de officiele definitie van p2w.

Of deze game dan ook daadwerkelijk p2w is moet iedereen maar voor zichzelf bepalen, maar alleen even de basisfeiten weergeven kan voorkomen dat het steeds weer terugkomt.

• Ircghost

Ircghost

Wat ik dus ook net zei inderdaad, maar dan wat beter uitgelegd :).

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

edit:

Denk dat een goed vertaalde disclaimer in de TS gewoon het beste is, dan kunnen we mensen die hier over vragen daarnaar verwijzen :) .

[ Voor 87% gewijzigd door Case_C op 10-11-2014 13:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:29:
[...]

Dit. Het gaat niet om censureren. Maar elke maand heb je wel weer hetzelfde scenario:

1. Nieuw persoon weet niet precies hoe het schepen kopen werkt en vraagt of het p2w is
2. Oeverloze discussie over p2w

De disclaimer moet dus imo uitleggen dat het schepen kopen onderdeel van de crowdfunding is en niet meer aan de orde is na release van de game (dit is vaak niet helemaal duidelijk voor nieuwkomers). Misschien nog een linkje erbij naar de officiele definitie van p2w.

Of deze game dan ook daadwerkelijk p2w is moet iedereen maar voor zichzelf bepalen, maar alleen even de basisfeiten weergeven kan voorkomen dat het steeds weer terugkomt.
Dit is _JUIST_ aan de orde na de release (Zeker voor de p22 discussie). Hierna is het namelijk niet meer mogelijk om schepen te kopen en is het dus een voorsprong die gekocht is _EN_ niet meer te krijgen is.

Verwijderd

Topicstarter
Je begrijpt me verkeerd. Het direct kopen van schepen met echt geld is niet meer mogelijk na release (zoals je zelf zegt), dat is het enige wat ik daarmee zeg.

Wat de invloed is na release zeg ik niks over (ook niet in de disclaimer), want dat is pure speculatie op dit moment.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 13:49 ]

• Ircghost

Ircghost

CAPITAL LETTERS EVERYWHERE lol :p. Wat Mac bedoeld is met 'aan de orde', is dat het niet meer mogelijk is na de release om ze te kopen.

Maar ik snap je punt Rappel, dat juist die verhouding tussen de voor en na situatie erg interessant is, en ik denk dat iedereen hier daar zich ook terdege van bewust is. Althans, mensen die zich hebben ingelezen :).

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Ircghost schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:49:
CAPITAL LETTERS EVERYWHERE lol :p. Wat Mac bedoeld is met 'aan de orde', is dat het niet meer mogelijk is na de release om ze te kopen.

Maar ik snap je punt Rappel, dat juist die verhouding tussen de voor en na situatie erg interessant is, en ik denk dat iedereen hier daar zich ook terdege van bewust is. Althans, mensen die zich hebben ingelezen :).
Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat we mensen gaan lopen overhalen om nu al te backen. Omdat je nu voordeel zou kunnen kopen :p . Die beslissingen moeten mensen zelf kunnen maken. Wat we wel kunnen doen is aangeven welk schip bij welke speelstijl past :) , daar houd het volgens mij wel op.

• Bornhald
Case_C schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:51:
[...]

Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat we mensen gaan lopen overhalen om nu al te backen. Omdat je nu voordeel zou kunnen kopen :p . Die beslissingen moeten mensen zelf kunnen maken. Wat we wel kunnen doen is aangeven welk schip bij welke speelstijl past :) , daar houd het volgens mij wel op.
Maar wanneer de game uit is kan je toch nog UEC kopen (met een nog nader te bepalen hoeveelheid per nader te bepalen tijdseenheid) en daarmee kan je toch nog evengoed schepen kopen?

Dus het grote verschil is dat je nu direct schepen kan kopen (daarnaast zal er door het toevoegen van geld wat van buiten de economie komt een constante inflatie zijn, afhankelijk van hoeveel geld er wordt gekocht)

En niet om verder te stoken, want heb ook altijd begrepen dat wanneer de PU uit is kan je geen schepen meer direct kopen, maar kan iemand nog een keer een linkje naar de bron doen? (de reden dat ik het vraag is dat er ook nooit meer LTI verkocht zou worden, maar dit is nooit meer LTI op de schepen die nog nooit in concept zijn geweest is geworden. Ben benieuwd of ze niet dat zelfde truukje willen gaan flikken met nieuwe schepen, hoop namelijk van niet)

Verwijderd

Case_C schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:37:
[...]

Erg vreemd inderdaad, mijn inziens moet je gewoon kunnen racen met de MR. Ircghost heeft deze ook volgens mij, en hij kan wel racen. (toch Ircghost?) Verder kan je deze week toch zowieso met de M50, of is deze ook niet beschikbaar? Anders moet je even de helpdesk hierover contacten.
Bij beide geen mogelijkheden tot racen :/

• Ircghost

Ircghost

Wat ik nog wel netjes zou vinden van SC, wat denk ik zeker zal helpen bij deze discussie, is als ze voordat je op 'kopen' klikt er iets staat in de trant van;

"You only need a single game package with the Aurora MR to fully play this game at release. Please click accept if you understand that any further contribution is purely meant as support for the funding campaign. All ships will be completely available for all players after release."

Verwijderd

Topicstarter
Bornhald schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:55:
[...]

Maar wanneer de game uit is kan je toch nog UEC kopen (met een nog nader te bepalen hoeveelheid per nader te bepalen tijdseenheid) en daarmee kan je toch nog evengoed schepen kopen?
Dit is zeker niet hetzelfde want bij een maandelijkse cap gaat het wel echt lang duren voordat je een schip met echt geld kan kopen, zeker grotere. Dan wordt gewoon zelf vrijspelen wel heel veel aantrekkelijker.

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:57:
[...]

Bij beide geen mogelijkheden tot racen :/
Het enige wat ik dan nog kan bedenken is het verwijderen van de User folder van SC.

Kan je anders wel multiplayer racen? Misschien dat het daar in zit?

• Bornhald
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:04:
[...]
Dit is zeker niet hetzelfde want bij een maandelijkse cap gaat het wel echt lang duren voordat je een schip met echt geld kan kopen, zeker grotere. Dan wordt gewoon zelf vrijspelen wel heel veel aantrekkelijker.
Dat ligt er aan hoe hoog de maandelijkse cap staat daar is niks over gezegd en al helemaal niet in combinatie met de kosten van een schip in de PU. Ook kan ik nu dus al UEC kopen (want staat er nu al een cap op?) en dan uiteindelijk heb ik genoeg staan (De logica snap ik niet, maar wel al accounts gezien die verkocht werden met 100.000+ UEC er op)

En wat let me precies om N accounts te maken en al het geld wat ik met de individuele accounts koop naar 1 account te schuiven? Daarvoor kan je desnoods N verschillende PayPal accounts aanmaken.

Verwijderd

Case_C schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:11:
[...]

Het enige wat ik dan nog kan bedenken is het verwijderen van de User folder van SC.

Kan je anders wel multiplayer racen? Misschien dat het daar in zit?
Nee kan ook niet, zal even kijken waar die user folder zit :)

• Ircghost

Ircghost

En je weet zeker dat de Arena Commander Pass goed gekoppeld is aan je account?

Verwijderd

Ircghost schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:19:
En je weet zeker dat de Arena Commander Pass goed gekoppeld is aan je account?
Ik kan wel gewoon dogfights doen.

USER folder verwijderd, maar zie nog steeds geen opties voor racen :/

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:49
Kan je maar uit 2 maps kiezen?

Star Citizen

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:20:
[...]

Ik kan wel gewoon dogfights doen.

USER folder verwijderd, maar zie nog steeds geen opties voor racen :/
Dan adviseer ik je de helpdesk even te contacten, dat je het niet kan vinden/geen toegang hebt.
Wel vermelden dat je de user folder al verwijderd hebt, anders krijg je het bericht dat je dat moet doen :P .

Wie weet is het een rare bug met je package/pass.

Verwijderd

Jup!

• Jorrie
Heel vreemd inderdaad, dan moet je maar even contact opnemen, die zullen het wel oplossen :)

Star Citizen

• Ircghost

Ircghost

Of je besteed even meer dan 10.000 aan SC want dan heb je een persoonlijke janitor, gaat het nog sneller xD.

[ Voor 7% gewijzigd door Ircghost op 10-11-2014 15:41 ]

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-10 00:36
Ircghost schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:41:
Of je besteed even meer dan 10.000 aan SC want dan heb je een persoonlijke janitor, gaat het nog sneller xD.
1000 was het toch?

• Bornhald
1000 is congierge en als het druk is heb je daar niks aan :+

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Ircghost schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:41:
:X Het is dat ik geen 10 miljoen heb liggen anders zou ik het gelijk doen.
1000 is Concierge volgens mij... daar zit ik al bijna aan :/

• Ircghost

Ircghost

Haha meteen 3 verbeteringen! Dan zal ik het ongetwijfeld fout hebben :P

• Jorrie
Ik had bijna een Herald gekocht, heb me in kunnen houden. Wacht eerst wel even op de Mustang en anders nog maar een ander schipje die niet te duur is.

Star Citizen

• Bornhald
Jorrie schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:44:
Ik had bijna een Herald gekocht, heb me in kunnen houden. Wacht eerst wel even op de Mustang en anders nog maar een ander schipje die niet te duur is.
kan je dan niet beter de herald nu met LTI kopen en als hij je niet bevalt kan je altijd nog de mustang kopen (of als de mustang je beter bevalt, net hoe je het wil)

• Facerafter
Bornhald schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:45:
[...]

kan je dan niet beter de herald nu met LTI kopen en als hij je niet bevalt kan je altijd nog de mustang kopen (of als de mustang je beter bevalt, net hoe je het wil)
Precies wat ik zojuist gedaan heb maar dan met de Gladius.

[ Voor 3% gewijzigd door Facerafter op 10-11-2014 15:47 ]

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
Gladius heeft geen LTI meer, dit is de 2e keer dat deze in de pledge store zit (en blijft als het goed is nu ook). Bij de concept sale had deze ook geen LTI maar dat is later alsnog toegevoegd.

• Facerafter
Ashrah schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:52:
Gladius heeft geen LTI meer, dit is de 2e keer dat deze in de pledge store zit (en blijft als het goed is nu ook). Bij de concept sale had deze ook geen LTI maar dat is later alsnog toegevoegd.
Ik bedoel dat ik de Gladius ervoor heb omgesmolten.

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Facerafter schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:53:
[...]

Ik bedoel dat ik de Gladius ervoor heb omgesmolten.
Hopen dan dat de Gladius niet gelijk in 1.0 te vliegen zal zijn, anders gaat de verleiding groot worden om hem weer terug te smelten ;) .
Pagina: 1 ... 85 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.