Dan ben jij denk ik nog nooit een goede monk tank tegen gekomen. Ze zijn naar mijn mening de koning van de aoe. Hoe meer adds hoe beter. Voor zover ik weet is monk dps niet gecapped op het aantal mobs. DK's en Paladin's zijn goed in aoe, maar naar mijn mening zijn monks een stuk beter.XzeroD schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:48:
[...]
Als tank Paladin ben ik het hier half mee eens, Monks zijn goede tanks tenzij het aankomt op veel adds tanken. Heb er nog geen 1 gezien die aggro kon houden op een grote groep, gooi je een monk op kleinere groepjes / single target blinken ze uit. DK's en Paladin's zijn wat dat betreft beter in allround tanking, kunnen heerlijk grote groepen aan en ook single target.
Mijn main is een paladin tank, ilvl 530 helaas geen heroic gear. Wij zijn pas laat heroic gaan doen en daarna is het raiden redelijk snel op een laag pitje gekomen. Te veel doorstroming van spelers, niet genoeg spelers om constant te raiden. De paar heroic items die dropte en bruikbaar waren zijn naar de dps gegaan. Ik heb ook een monk tank waarmee ik heroics/lfr doe. Daarnaast ben ik mijn DK tank aan het levelen en heb ik een lvl 90 warrior tank in de ijskast staan. Ik heb een lvl 90 druid en zit te twijfelen of ik de resto spec om moet zetten naar tank. Je kunt wel zien waar mijn voorkeur ligt.
Mijn gilde doet tegenwoordig alleen nog casual 10 man raids, ik heb samen getankt met een dk, een warrior, een druid en twee verschillende monk tanks. Het verschil tussen de monk tanks was groot. Niet qua gear maar wel skill. Van de ene monk kon ik maar met met moeite mobs vanaf halen tijdens aoe, zijn dps was ook idioot hoog. Bij de andere monk hoef ik geen moeite te doen, de mobs komen vanzelf naar mij tijdens het aoe'en.