Mik! schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:36:
[...]
En dan voor een ander beeld mijn stats

- avoidance: riposte voor sneller opbouwen van stacks voor death strike plus crit is een sterke stat voor dps. Daarnaast parry/haste waardoor het minder nodig is om haste te stacken. Dat avoidance verder passief is maakt nu minder uit. Het snel opbouwen van death strike heeft ook zo z'n voordelen.
- hit/expertise: inderdaad threat en dps. En ik zal deze dus ook altijd rond de 7,5% willen houden.
- mastery en haste: het is leuk als het erop zit, maar zal vooralsnog niet mijn prioriteit hebben.
Ik kijk vooral naar de combinatie van survivability en het doen van dps. Ja, een tank moet vooral in leven blijven, maar in 10m vind ik ook gewoon dat tank dps net zo hard meetelt. Zolang mijn healers niet klagen en ik niet het idee sneller dood te gaan dan mijn medetank blijf ik de grens opzoeken van survivability en dps

Zelf mik ik op 200% mastery unbuffed, zodat je rond de 230% uitkomt. Nu vaak 2-3 x DS nodig om een max shield te halen. Heb ook over het algemeen 90-100% van een gevecht me shield up.
Mijn dps zit tussen de 80-150k dps afhankelijk van de baas en hoe het gevecht gaat (zo haal ik op pride zo'n 120k dps als tank) met ilvl 542 gear (Arthasboi EU Shadowsong).
Avoidance vindt ik ene lastig verhaal. Want 1 % dodge moet 2.5% parry tegen over zich hebben. En dan heb je al snel idiote aantalen parry nodig. Dit van wegen de dimishing returns (schrijf ik het goed?

) Vandaar dat ik nu rond 11% dodge en 27-28% parry zit.
Over het verhaal threat, dat die laag zou zijn bij DK's. Ben ik het totaal niet mee eens. Mensen klagen juist dat ze het minder fijn vinden om naast mij te tanken als je tankswaps moet doen in een gevecht omdat ik in 2-3 aanvallen al weer gelijk zit met de tank die getaunt heeft. Vaak zat komt het voor dat ik dus aggro krijg zonder te hoeven taunten. Heb dan wel hit en expertise op 7.5%+ dus "miss" eigenlijk niks.
Heb ook naar een haste build gekeken en als ik gear kan krijgen met mastery en haste is dat opzich een no brainer mits mijn parry dodge ratio rond de 1:2,5 blijft.
Ik gem over het algemeen geen puur stamina ook al vindt ik stamina wel 1 van de belangrijkste stats van een blood DK. Zit vol raid buffed (inclusief shaman healing buff) rond de 1.01 miljoen hp. Zodat ik grote klappen die andere tanks dood maakt kan overleven. En dan nog niet eens gesproken over purgatory en lengendary cloak. Al bij elkaar kan ik over het algemeen zelf zonder healers nog zeker 20-30 seconden levend blijven op bv een Sha of Pride.