Met mijn stomme hoofd dit weekend weer eens een maand WOW gekocht (na het zien van de trailer), maar als binnen 30 min zat ik weer op GW2. Was een briljant spel blijft dat toch. Alles wat ik zoek in een mmo zit erin. Het schijnt dat er in september een grote patch komt.
Dat klopt: https://www.guildwars2.co...e/releases/feature-packs/siempievk schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:35:
Het schijnt dat er in september een grote patch komt.
Feature packs in Guild Wars 2 focus exclusively on in-game features, and this one is bringing in brand-new systems, improvements to existing features, balance updates, and more. We'll be revealing more features and updates as we approach September 9, so check back frequently to stay on top of all the news!
Steam: Grim
Ik ben nu een maand aan het spelen en ga hier 100% mee akkoord. Vooral toen ik besefte dat ik voor lagere level quests ook de volle pot XP kan krijgen en ik gerust quests in andere zones kan opzoeken kwam voor mij dat gevoel van absolute vrijheid die ik in geen enkele andere MMO ben tegengekomen. Gisteren niets anders gedaan dan plaatsen verkennen, geen enkele quest gedaan, en het was heerlijk.Silverbleed schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:57:
[...]
Ik zie GW2 als casual omdat je geen verplichtingen hebt. Je bent niet verplicht om bepaalde dingen uit te voeren om het spel te kunnen spelen. In sommige gevallen natuurlijk wel, het is niet zo dat je niks doet. Maar bij bijvoorbeeld levelen kan je ook een hartje (quest) laten zitten en overslaan, om de volgende wel te doen die wat sneller of leuker is.
Het is geen ramp als je een maand of een half jaar niet inlogt, zo heftig rent het spel niet voor je uit. Het is in elk geval makkelijker op te pakken dan sommige andere mmo's. Dus als je echt geen keuze hebt of besluit toch even te blokken voor je studie, dan kan je het vrij gauw weer oppakken.
Het waren Wildstar spelers die me aangeraden hadden om GW2 te proberen omdat ik niet akkoord ging met de stelling dat Wildstar teveel een 'klassieke' MMO is. Nu ga ik waarschijnlijk WS opzeggen om verder te gaan met GW2
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Foei, het woord quest mag niet gebruikt worden in GW2. Dat wil ArenaNet absoluut niet hebbenboe2 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:04:
[...]
Ik ben nu een maand aan het spelen en ga hier 100% mee akkoord. Vooral toen ik besefte dat ik voor lagere level quests ook de volle pot XP kan krijgen en ik gerust quests in andere zones kan opzoeken kwam voor mij dat gevoel van absolute vrijheid die ik in geen enkele andere MMO ben tegengekomen. Gisteren niets anders gedaan dan plaatsen verkennen, geen enkele quest gedaan, en het was heerlijk.
Het waren Wildstar spelers die me aangeraden hadden om GW2 te proberen omdat ik niet akkoord ging met de stelling dat Wildstar teveel een 'klassieke' MMO is. Nu ga ik waarschijnlijk WS opzeggen om verder te gaan met GW2
Nog anderhalve week voordat de Feature Pack live gaat. Wat is jullie mening tot nu toe over wat er gaat komen?
Er zitten tot nu toe dingen in die ik heel interessant vind, en dingen waarvan ik zeg: whatever...RoseSolane schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:27:
[...]
Nog anderhalve week voordat de Feature Pack live gaat. Wat is jullie mening tot nu toe over wat er gaat komen?
PvP: whatever
WvW: whatever
Commander system: whatever
Megaserver/Guild updates: yes!
Crafting UI update: yes!
Backpacks, leveling items, profession loot: leuk
Ik ben erg benieuwd naar de blog vanavond... "Fresh start" is wel erg cryptisch!
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Je speelt waarschijnlijk geen PvP en WvWWailing_Banshee schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:39:
[...]
Er zitten tot nu toe dingen in die ik heel interessant vind, en dingen waarvan ik zeg: whatever...
PvP: whatever
WvW: whatever
Commander system: whatever
Megaserver/Guild updates: yes!
Crafting UI update: yes!
Backpacks, leveling items, profession loot: leuk
Ik ben erg benieuwd naar de blog vanavond... "Fresh start" is wel erg cryptisch!
De wijziging voor de Commander system is iets waar ik heel blij mee ben, alleen zal het commanders in WvW waarschijnlijk niet veel helpen. Maar als guild leader vind ik het heel erg fijn dat ik straks een account bound Commander tag heb met vier mogelijke kleuren. Dat maakt bepaalde activiteiten makkelijke te organiseren en leiden. Ik heb dan ook alvast een commander tag gekocht voor 100 gold. Want ik ga natuurlijk geen 300 gold over een paar weken betalen
Ik ben het eens met de yes! voor de Megaserver/Guild updates en de Crafting UI update. De andere PvE wijzigingen die jij leuk noemt zijn voor mij ook niet zo belangrijk. Ik heb al 5 karakters en veel goud dus ik heb geen extra hulp nodig om een zesde karakter te levelen. Maar voor nieuwe spelers kan het wellicht wel wat extra ondersteuning bieden.
Ik heb niet echt nieuwe backpacks nodig. Mijn dames hebben al een rugzak, tweemaal een roos voor de dames die Rose als voornaam hebben en een ascended quiver voor mijn Ranger. Mijn Engineer loopt met het nieuwe kever schild van Dry Top rond dus die kan geen rugzak gebruiken. Mijn Asura Mesmer kan altijd weer zijn blauwe Quaggan rugzak uit de mottenballen halen. Staat erg schattig, past alleen niet echt meer bij zijn huidige outfit. Maar hij loopt de helft van de tijd rond met een staf op zijn rug, dus een rugzak is niet echt nodig. Alle karakters hebben wel ascended stats op hun (al dan niet onzichtbare) rugzak.
Tja, ik heb natuurlijk ook maar even 100g uitgegeven voor zo'n commander ding, ook al zie ik mezelf hem niet echt gebruiken... Maar als Guild Leader kan ik me natuurlijk niet door m'n Officers voorbij laten streven (twee hebben ook een tag, de ene gebruikt hem regelmatig in WvW, de andere voor het organiseren van PvE Events)... (en nu is hij nog 100g inderdaadRoseSolane schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:01:
[...]
Je speelt waarschijnlijk geen PvP en WvW![]()
De wijziging voor de Commander system is iets waar ik heel blij mee ben, alleen zal het commanders in WvW waarschijnlijk niet veel helpen. Maar als guild leader vind ik het heel erg fijn dat ik straks een account bound Commander tag heb met vier mogelijke kleuren. Dat maakt bepaalde activiteiten makkelijke te organiseren en leiden. Ik heb dan ook alvast een commander tag gekocht voor 100 gold. Want ik ga natuurlijk geen 300 gold over een paar weken betalen![]()
Ik ben het eens met de yes! voor de Megaserver/Guild updates en de Crafting UI update. De andere PvE wijzigingen die jij leuk noemt zijn voor mij ook niet zo belangrijk. Ik heb al 5 karakters en veel goud dus ik heb geen extra hulp nodig om een zesde karakter te levelen. Maar voor nieuwe spelers kan het wellicht wel wat extra ondersteuning bieden.
Ik heb niet echt nieuwe backpacks nodig. Mijn dames hebben al een rugzak, tweemaal een roos voor de dames die Rose als voornaam hebben en een ascended quiver voor mijn Ranger. Mijn Engineer loopt met het nieuwe kever schild van Dry Top rond dus die kan geen rugzak gebruiken. Mijn Asura Mesmer kan altijd weer zijn blauwe Quaggan rugzak uit de mottenballen halen. Staat erg schattig, past alleen niet echt meer bij zijn huidige outfit. Maar hij loopt de helft van de tijd rond met een staf op zijn rug, dus een rugzak is niet echt nodig. Alle karakters hebben wel ascended stats op hun (al dan niet onzichtbare) rugzak.
Ik heb nog 9 characters die nog niet naar lvl80 zijn, maar het gaat nu ook goed, dus ik zie het voordeel niet per definitie in. Het zal het soms wat makkelijker maken, misschien. Die backpacks zijn leuk, maar ik laat ze toch bijna nooit zien. Ze werken niet goed met lang haar (en ik heb er genoeg met lang haar) of zitten inderdaad in de weg met bogen, greatswords, staves...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik neem aan dat je dit geschreven hebt voordat duidelijk was wat A Fresh Start inhoudt? Want daar zitten een aantal wijzigingen in die ik niet begrijp. Dat het volledig gericht is op nieuwe/terugkerende spelers en niets (positief) bevat voor spelers die al 8 karakters hebben: Ach, dat vind ik niet zo erg. Maar een aantal van de wijzigingen slaan nergens op:Wailing_Banshee schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:48:
[...]
Tja, ik heb natuurlijk ook maar even 100g uitgegeven voor zo'n commander ding, ook al zie ik mezelf hem niet echt gebruiken... Maar als Guild Leader kan ik me natuurlijk niet door m'n Officers voorbij laten streven (twee hebben ook een tag, de ene gebruikt hem regelmatig in WvW, de andere voor het organiseren van PvE Events)... (en nu is hij nog 100g inderdaad)
Ik heb nog 9 characters die nog niet naar lvl80 zijn, maar het gaat nu ook goed, dus ik zie het voordeel niet per definitie in. Het zal het soms wat makkelijker maken, misschien. Die backpacks zijn leuk, maar ik laat ze toch bijna nooit zien. Ze werken niet goed met lang haar (en ik heb er genoeg met lang haar) of zitten inderdaad in de weg met bogen, greatswords, staves...
- WvW en PvP worden pas unlocked op level 18 en 22: Dat kan wellicht handig zijn voor echt nieuwe spelers. Gelukkig gelden de UI wijzigingen alleen voor het allereerste karakter dus ik zal hier geen last van hebben. Ik vraag me wel af of deze wijziging echt nodig was. De volgende twee wijzigingen zijn veel erger!
- Verwijderen van het downed systeem totdat je level 5 hebt unlocked: Waarom? Het downed systeem is een essentieel onderdeel van vechten in GW2. Tot en met level 4 ga je straks dus gewoon dood en opeens op level 5 krijg je te maken met het downed systeem. Als er echt spelers waren die problemen hadden met het leren van dit systeem dan zijn er betere oplossingen te bedenken. Maar dat zou meer inspanning van ArenaNet hebben vereist.
- Nieuwe slots voor alle wapens unlocken nu op hetzelfde moment: Dit is ronduit belachelijk. ArenaNet verwijderd het beste wapen leveling systeem dat ik ooit ben tegengekomen
Waarom
Ik begrijp uit commentaren op andere sites dat het unlocken van alle wapenslots voor een Elementalist erg lang duurde omdat je ze voor elke attunement moest unlocken. Maar had dat alleen aangepast!
- Unlock van Personal Story gaat nu in grotere brokken: Ten eerste is dit waarschijnlijk het einde van de Human Warrior/Guardian key farming. Niet dat ik veel om key farmers geef, maar ik vraag me wel af of ArenaNet dit niet een erg prettig neveneffect vind. Deze wijziging sluit wel aan bij de andere wijzigingen die ArenaNet heeft gemaakt met story related content (nieuwe LW). Ik wacht even af tot na 9 september voordat ik een definitief oordeel vel.
Ik heb de nieuwe nog niet gelezen... Ga ik gelijk doen!
WvW en PvP worden pas unlocked op level 18 en 22: Dat kan wellicht handig zijn voor echt nieuwe spelers. Gelukkig gelden de UI wijzigingen alleen voor het allereerste karakter dus ik zal hier geen last van hebben. Ik vraag me wel af of deze wijziging echt nodig was. De volgende twee wijzigingen zijn veel erger!
Wat ik begrijp is dat het niet pas unlocked wordt, maar dat je dan pas er iets over verteld wordt. Kan ik wel inkomen, want je wordt dan wel ge-upscaled als je naar WvW gaat, maar je bent nog steeds erg kwetsbaar. Leer eerst maar eens de basis functionaliteit voordat je tegen andere spelers gaat. Vind ik persoonlijk niet zo'n hele verkeerde insteek.
Verwijderen van het downed systeem totdat je level 5 hebt unlocked: Waarom? Het downed systeem is een essentieel onderdeel van vechten in GW2. Tot en met level 4 ga je straks dus gewoon dood en opeens op level 5 krijg je te maken met het downed systeem. Als er echt spelers waren die problemen hadden met het leren van dit systeem dan zijn er betere oplossingen te bedenken. Maar dat zou meer inspanning van ArenaNet hebben vereist.
Ik denk dat ik wel snap waarom ANet dit doet. En level 5 is niet dermate hoog dat je aan iets nieuws moet wennen terwijl je al langere tijd aan iets anders gewend bent (je begint eigenlijk op level 2).
Nieuwe slots voor alle wapens unlocken nu op hetzelfde moment: Dit is ronduit belachelijk. ArenaNet verwijderd het beste wapen leveling systeem dat ik ooit ben tegengekomen
Waarom
Ik begrijp uit commentaren op andere sites dat het unlocken van alle wapenslots voor een Elementalist erg lang duurde omdat je ze voor elke attunement moest unlocken. Maar had dat alleen aangepast!
Persoonlijk vind ik deze wel erg handig. Nu is het natuurlijk ook al zo dat als je hoog genoeg aan level bent, dat je dan heel snel de skills unlocked, maar het kan nog steeds erg lastig zijn als je wilt switchen naar een wapen wat je nog niet gebruikt hebt. Zeker als het je tigste character is
Unlock van Personal Story gaat nu in grotere brokken: Ten eerste is dit waarschijnlijk het einde van de Human Warrior/Guardian key farming. Niet dat ik veel om key farmers geef, maar ik vraag me wel af of ArenaNet dit niet een erg prettig neveneffect vind. Deze wijziging sluit wel aan bij de andere wijzigingen die ArenaNet heeft gemaakt met story related content (nieuwe LW). Ik wacht even af tot na 9 september voordat ik een definitief oordeel vel.
Deze wijziging blijft een beetje vaag. Die keyfarm zou er niet worden door geraakt, want die key krijg je na het einde van een hoofdstuk. Tenzij ze natuurlijk de rewards aan gaan passen
(ik doe meestal zo'n 2 of 3 keer per week zo'n run, vaker als ik skillpoints nodig heb voor de monthly
Maar ik doe het op een ranger
)
WvW en PvP worden pas unlocked op level 18 en 22: Dat kan wellicht handig zijn voor echt nieuwe spelers. Gelukkig gelden de UI wijzigingen alleen voor het allereerste karakter dus ik zal hier geen last van hebben. Ik vraag me wel af of deze wijziging echt nodig was. De volgende twee wijzigingen zijn veel erger!
Wat ik begrijp is dat het niet pas unlocked wordt, maar dat je dan pas er iets over verteld wordt. Kan ik wel inkomen, want je wordt dan wel ge-upscaled als je naar WvW gaat, maar je bent nog steeds erg kwetsbaar. Leer eerst maar eens de basis functionaliteit voordat je tegen andere spelers gaat. Vind ik persoonlijk niet zo'n hele verkeerde insteek.
Verwijderen van het downed systeem totdat je level 5 hebt unlocked: Waarom? Het downed systeem is een essentieel onderdeel van vechten in GW2. Tot en met level 4 ga je straks dus gewoon dood en opeens op level 5 krijg je te maken met het downed systeem. Als er echt spelers waren die problemen hadden met het leren van dit systeem dan zijn er betere oplossingen te bedenken. Maar dat zou meer inspanning van ArenaNet hebben vereist.
Ik denk dat ik wel snap waarom ANet dit doet. En level 5 is niet dermate hoog dat je aan iets nieuws moet wennen terwijl je al langere tijd aan iets anders gewend bent (je begint eigenlijk op level 2).
Nieuwe slots voor alle wapens unlocken nu op hetzelfde moment: Dit is ronduit belachelijk. ArenaNet verwijderd het beste wapen leveling systeem dat ik ooit ben tegengekomen

Persoonlijk vind ik deze wel erg handig. Nu is het natuurlijk ook al zo dat als je hoog genoeg aan level bent, dat je dan heel snel de skills unlocked, maar het kan nog steeds erg lastig zijn als je wilt switchen naar een wapen wat je nog niet gebruikt hebt. Zeker als het je tigste character is
Unlock van Personal Story gaat nu in grotere brokken: Ten eerste is dit waarschijnlijk het einde van de Human Warrior/Guardian key farming. Niet dat ik veel om key farmers geef, maar ik vraag me wel af of ArenaNet dit niet een erg prettig neveneffect vind. Deze wijziging sluit wel aan bij de andere wijzigingen die ArenaNet heeft gemaakt met story related content (nieuwe LW). Ik wacht even af tot na 9 september voordat ik een definitief oordeel vel.
Deze wijziging blijft een beetje vaag. Die keyfarm zou er niet worden door geraakt, want die key krijg je na het einde van een hoofdstuk. Tenzij ze natuurlijk de rewards aan gaan passen
(ik doe meestal zo'n 2 of 3 keer per week zo'n run, vaker als ik skillpoints nodig heb voor de monthly
[ Voor 96% gewijzigd door Wailing_Banshee op 28-08-2014 20:15 ]
Zal dan ook maar even mijn lijstje geven.
A Fresh Start: Leuk voor nieuwe spelers maar voor huidige spelers niet veel. Verder vraag ik me af of ze key farming tegen willen gaan. Ze hebben het over new better rewards maar het zou mij dus niets verbazen als men geen keys meer kan farmen. Al weten ze dat ze dan veel klachten over zich heen krijgen (en terecht aangezien het een heel game-play onderdeel voor veel mensen is geworden).
PvP: Doe er niet zo veel mee. De Glory match is wel leuk verder zijn er niet echt dingen die me er nu meer in trekken.
WvW: Kleine verbeteringen.
Commander system: Erg goed. Natuurlijk kon meer maar het is toch een flinke verbetering.
Megaserver/Guild updates: Niet zo veel aan. Leuk hoor dat guilds nou een bank enz hebben maar feitelijk zit je toch aan een server vast (wat niet echt een probleem is) door WvW. Het is onhandig om members van veel verschillende servers te hebben. Dat is niet leuk in WvW en kan WvW zelfs helemaal verpesten doordat je straks guilds heb die op 3 tegen elkaar spelende servers members hebben. Dan kun je elke vorm van tactiek wel vergeten.
Crafting UI update: Moet het eerst even zien maar vond crafting erg onoverzichtelijk dus dit kan eigenlijk alleen een verbetering zijn.
Backpacks, leveling items, profession loot: Backpacks vind ik een geweldige toevoeging en graag veel meer van dat soort dingen. Crafting heeft me in dit spel nooit geboeid terwijl in meerdere andere MMO's het een van mijn primaire bezigheden was. Ik vind het leuk om telkens naar dat volgende leuke item toe te werken. De wereld in te trekken om recepten en benodigde materialen te vinden. In GW2 crafting was meer een grind naar level 400 of 500 zodat je dan kon maken wat je wilde. Deze backpacks geven een betere en leuke reden om te craften ook al op de lagere levels al is het pas een eerste stap. Hopelijk volgt er nog veel meer van dit soort dingen.
Het viel me wel op dat veel van deze dingen gewoon uit de Chinese client komen dus ik vraag me af waas ze nou mee bezig zijn al die tijd. Wooden Patatoes was ervan overtuigt dat ze op de twee jarige anniversary een uitbreiding zouden aankondigen. Maar dat is vandaag dus ziet er naar uit dat Wooden Patatos er helaas weer naast zat.
A Fresh Start: Leuk voor nieuwe spelers maar voor huidige spelers niet veel. Verder vraag ik me af of ze key farming tegen willen gaan. Ze hebben het over new better rewards maar het zou mij dus niets verbazen als men geen keys meer kan farmen. Al weten ze dat ze dan veel klachten over zich heen krijgen (en terecht aangezien het een heel game-play onderdeel voor veel mensen is geworden).
PvP: Doe er niet zo veel mee. De Glory match is wel leuk verder zijn er niet echt dingen die me er nu meer in trekken.
WvW: Kleine verbeteringen.
Commander system: Erg goed. Natuurlijk kon meer maar het is toch een flinke verbetering.
Megaserver/Guild updates: Niet zo veel aan. Leuk hoor dat guilds nou een bank enz hebben maar feitelijk zit je toch aan een server vast (wat niet echt een probleem is) door WvW. Het is onhandig om members van veel verschillende servers te hebben. Dat is niet leuk in WvW en kan WvW zelfs helemaal verpesten doordat je straks guilds heb die op 3 tegen elkaar spelende servers members hebben. Dan kun je elke vorm van tactiek wel vergeten.
Crafting UI update: Moet het eerst even zien maar vond crafting erg onoverzichtelijk dus dit kan eigenlijk alleen een verbetering zijn.
Backpacks, leveling items, profession loot: Backpacks vind ik een geweldige toevoeging en graag veel meer van dat soort dingen. Crafting heeft me in dit spel nooit geboeid terwijl in meerdere andere MMO's het een van mijn primaire bezigheden was. Ik vind het leuk om telkens naar dat volgende leuke item toe te werken. De wereld in te trekken om recepten en benodigde materialen te vinden. In GW2 crafting was meer een grind naar level 400 of 500 zodat je dan kon maken wat je wilde. Deze backpacks geven een betere en leuke reden om te craften ook al op de lagere levels al is het pas een eerste stap. Hopelijk volgt er nog veel meer van dit soort dingen.
Het viel me wel op dat veel van deze dingen gewoon uit de Chinese client komen dus ik vraag me af waas ze nou mee bezig zijn al die tijd. Wooden Patatoes was ervan overtuigt dat ze op de twee jarige anniversary een uitbreiding zouden aankondigen. Maar dat is vandaag dus ziet er naar uit dat Wooden Patatos er helaas weer naast zat.
@ bovenstaande.
"Wat ik begrijp is dat het niet pas unlocked wordt, maar dat je dan pas er iets over verteld wordt."
Volgens mij is het puur de UI. De knop bovenin word niet getoond. (of de shortcut werkt weet ik niet) maar je kunt via LA toch nog via de portal erheen.
Ik snap het op zich wel. Ze willen dat spelers eerst hun karakter een beetje kennen voordat ze naar PvP en WvW gaan.
Wat betreft slots per wapen vond ik het huidige systeem ook beter. Ja misschien is het nu 'handiger' maar daar gaat het zich niet om in een spel. De Waypoints zijn ook handiger maar in alle eerlijkheid vind ik mounts ipv waypoints toch beter omdat ze je meer het gevoel van een grote wereld geven. Om eens iets te noemen.
"Wat ik begrijp is dat het niet pas unlocked wordt, maar dat je dan pas er iets over verteld wordt."
Volgens mij is het puur de UI. De knop bovenin word niet getoond. (of de shortcut werkt weet ik niet) maar je kunt via LA toch nog via de portal erheen.
Ik snap het op zich wel. Ze willen dat spelers eerst hun karakter een beetje kennen voordat ze naar PvP en WvW gaan.
Wat betreft slots per wapen vond ik het huidige systeem ook beter. Ja misschien is het nu 'handiger' maar daar gaat het zich niet om in een spel. De Waypoints zijn ook handiger maar in alle eerlijkheid vind ik mounts ipv waypoints toch beter omdat ze je meer het gevoel van een grote wereld geven. Om eens iets te noemen.
Ik vind het echt belachelijk dat ze nu pas met die wijziging komen voor die commander tag. Die werd ruim een jaar geleden door de community incl. screenshots hoe het er dan uit zou moeten zien (wat nu dus ook zo zal zijn ) aangedragen.
Niet elk guild heeft een focus op WvW. In mijn guild bijvoorbeeld zijn het er maar 2 die echt naar WvW gaan, en zelfs maar 1 die er echt serieus mee bezig is. En 3 tegen elkaar spelende guild members kun je nu ook al hebben, het enige wat veranderd is dat guild research nu voor iedereen geldt in het guild.Devata schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 23:07:
En er komt nog een derde week van blogs...
Hopelijk gaan de megaservers nu goed werken, elke keer dat ip checken tijdens guild missions is bijzonder vermoeiend. En om het aan nieuwe guild members uit te leggen is lastiger dan de missions zelf.
De commander update is natuurlijk helemaal niet groot en bijzonder, zo had het altijd al moeten werken.
Crafting UI update is ook long overdue, maar ik ben er wel blij mee.
De leveling items en profession loot heb ik zelf niets aan, gaat toch allemaal de salvage-versnipperaar in, maar ik kan me voorstellen dat het leuker is voor nieuwe spelers.
De craftable back items vind ik wel interessant, maar ik wil vooral exotic en ascended back items kunnen maken, die heb ik nog niet voor al mijn characters. Hoe kom jij aan ascended voor al je characters dan Rose Solane?
De commander update is natuurlijk helemaal niet groot en bijzonder, zo had het altijd al moeten werken.
Crafting UI update is ook long overdue, maar ik ben er wel blij mee.
De leveling items en profession loot heb ik zelf niets aan, gaat toch allemaal de salvage-versnipperaar in, maar ik kan me voorstellen dat het leuker is voor nieuwe spelers.
De craftable back items vind ik wel interessant, maar ik wil vooral exotic en ascended back items kunnen maken, die heb ik nog niet voor al mijn characters. Hoe kom jij aan ascended voor al je characters dan Rose Solane?
Wij hebben ook geen bijzonder hoge focus op WvW maar gaan toch wel eens met een groepje naar WvW (of wilt samen daar wat JP's doen of iemand helpen met de waypoints te krijgen enz) dus daarom zullen we toch moeten opletten dat we PikenSquare mensen in de guild hebben zitten anders loop je in zo'n gevallen toch tegen een probleem omdat je dan wel in verschillende partijen zit dan wel dat bepaalde members helemaal niet mee kunnen omdat je niet tegen elkaar gematcht bent.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:40:
[...]
Niet elk guild heeft een focus op WvW. In mijn guild bijvoorbeeld zijn het er maar 2 die echt naar WvW gaan, en zelfs maar 1 die er echt serieus mee bezig is. En 3 tegen elkaar spelende guild members kun je nu ook al hebben, het enige wat veranderd is dat guild research nu voor iedereen geldt in het guild.
En er komt nog een derde week van blogs...
Natuurlijk kan dat nu ook al maar het was gemaakt zoals het nu is juist om dat te minimaliseren en dat was erg effectief. Ik denk dat dat niet goed is voor WvW als guilds indd nu ook echt members gaan krijgen van verschillende servers. Terwijl ik het voordeel maar beperk vindt.
Ja ik in ben benieuwd wat er nog gaat veranderen wat betreft trading (waarschijnlijk dat als we naar de Chinese client kijken we een goede indruk ervan krijgen) maar denk niet dat dat veel zal veranderen voor het WvW verhaal.
Ik denk dat het wel mee valt hoe problematisch dat is. Je kon altijd al cross-server guilds joinen en ik neem aan dat mensen die in WvW geinteresseerd zijn weten dat ze weinig kunnen beginnen als ze op een andere server zitten? Guilds met een focus op WvW noemden toch vrijwel altijd al hun server in de chat als ze in map chat aan het recruteren waren dus weet niet of dat nu zo veel anders wordt.
Het punt is dat er altijd al leden van verschillende servers in guilds zaten (ik heb zelf verschillende guilds gehad en maar 1 was van mijn home server), dus ik weet niet of er echt een grote negatieve invloed is op WvW. Misschien dat voor nieuwe spelers een uitleg wel op zijn plaats is dat WvW echt server-bound is, dan kunnen ze daar rekening mee houden met het kiezen van een guild.
Het punt is dat er altijd al leden van verschillende servers in guilds zaten (ik heb zelf verschillende guilds gehad en maar 1 was van mijn home server), dus ik weet niet of er echt een grote negatieve invloed is op WvW. Misschien dat voor nieuwe spelers een uitleg wel op zijn plaats is dat WvW echt server-bound is, dan kunnen ze daar rekening mee houden met het kiezen van een guild.
Ik ben het met Devata eens dat een multi-server guild niet iets is om naar te streven. Maar we hebben nu een aantal members op andere servers en de voorgestelde wijzigingen maken het voor deze members een stuk makkelijker. Daarom ben ik met deze wijziging wel happy.
Ik ben niet erg verbaasd dat er anderen zijn die de wijzigingen in A Fresh Start wel goed vinden. Ik begrijp echter niet de logica van ArenaNet om aan de ene kant het spel voor beginnende spelers makkelijker te maken (down mechanisme later uitleggen) en aan de andere kant moeilijker (ineens alle weapon skills unlocked in plaats van ze één voor één te leren). En ik blij erbij dat GW2 één van de beste wapen leveling systemen heeft die ik ooit in een spel heb gezien en dat ze dat nu overboord gooien
Tempered Spinal Blade als je genoeg Blade Shards hebt verzameld tijdens Escape From Lion's Arch. Die heb ik dus op mijn laatste drie karakters. Quiver of a Thousand Arrows via Fractals heb ik op mijn Ranger. Die moet je in de Mystic Forge maken en kost heeel veeeeel, maar Prototype Fractal Capacitor (Ascended) kun je relatief goedkoop maken als je veel Fractals hebt gespeeld. Waarschijnlijk heb ik dit laatste item ook gebruikt voor de stats van de backpack van mijn Guardian.
De goedkoopste ascended backpack is nu blijkbaar de nieuwe backpack die je kunt maken van de materialen van de huidige LW season. Maar daar heb ik zelf nog niet naar gekeken. Ik ben bezig geweest om wapens met insecten te maken
Ik ben niet erg verbaasd dat er anderen zijn die de wijzigingen in A Fresh Start wel goed vinden. Ik begrijp echter niet de logica van ArenaNet om aan de ene kant het spel voor beginnende spelers makkelijker te maken (down mechanisme later uitleggen) en aan de andere kant moeilijker (ineens alle weapon skills unlocked in plaats van ze één voor één te leren). En ik blij erbij dat GW2 één van de beste wapen leveling systemen heeft die ik ooit in een spel heb gezien en dat ze dat nu overboord gooien

Toevallig gisteren een thread over de makkelijkste manier om ascended backpack te krijgen gelezen op RedditWilliekeilen schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:03:
De goedkoopste ascended backpack is nu blijkbaar de nieuwe backpack die je kunt maken van de materialen van de huidige LW season. Maar daar heb ik zelf nog niet naar gekeken. Ik ben bezig geweest om wapens met insecten te maken
Ik heb eindelijk weer eens een stuk amber gekregen, maar ik heb geen idee welk wapen ik daarvan moet maken... Ik heb de shortbow al.RoseSolane schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:10:
Ik ben bezig geweest om wapens met insecten te maken
Thanks Rose! Ik had net genoeg blade shards voor 1 spinal blade. Ik heb ook een quiver voor mijn ranger en ben bezig met de huidige back item: Mawdrey. Dus dan heb ik er slechts 3 van de 8. Nou ja, komt vanzelf wel.
Ik heb mijn Engineer een schild (kever) en een pistool (bij) gegeven. Tenminste, de skins. Nu nog het geweer (bidsprinkhaan) en hij heeft de set compleet. De amber heb ik al en ik denk dat ik genoeg geodes heb om de recipe te kopen als de Favor of the Zephyrites tier 4 of tier 5 is. Nu dus nog een server instance vinden waar dat het geval isWailing_Banshee schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:58:
[...]
Ik heb eindelijk weer eens een stuk amber gekregen, maar ik heb geen idee welk wapen ik daarvan moet maken... Ik heb de shortbow al.
Ik heb niet zoveel geluk met die amber dingen... En ik begin een beetje uitgekeken te raken op Dry Top...RoseSolane schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:54:
[...]
Ik heb mijn Engineer een schild (kever) en een pistool (bij) gegeven. Tenminste, de skins. Nu nog het geweer (bidsprinkhaan) en hij heeft de set compleet. De amber heb ik al en ik denk dat ik genoeg geodes heb om de recipe te kopen als de Favor of the Zephyrites tier 4 of tier 5 is. Nu dus nog een server instance vinden waar dat het geval is
Toevallig dit weekend weer een uurtje in Dry Top rondgelopen met mijn Guardian. Die was daar om de LW instances te doen om een tweede karakter te hebben voor de achievements. De map zelf heb ik wel een beetje gezien.Wailing_Banshee schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:22:
[...]
Ik heb niet zoveel geluk met die amber dingen... En ik begin een beetje uitgekeken te raken op Dry Top...
Ik ben meer bezig met de map completion voor mijn Mesmer. Orr is af met hulp van wat random spelers voor de lastige skill points in Cursed Shore. Nu nog wat mappen in Ascalon (Asura, korte beentjes, ver lopen
Ik heb dit weekend m'n derde character door de LS geloodst (had ik eindelijk geen groene ster meer, komt ANet met een LS!). Dus daar ben ik even mee klaar.RoseSolane schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:47:
[...]
Toevallig dit weekend weer een uurtje in Dry Top rondgelopen met mijn Guardian. Die was daar om de LW instances te doen om een tweede karakter te hebben voor de achievements. De map zelf heb ik wel een beetje gezien.
Ik ben meer bezig met de map completion voor mijn Mesmer. Orr is af met hulp van wat random spelers voor de lastige skill points in Cursed Shore. Nu nog wat mappen in Ascalon (Asura, korte beentjes, ver lopen) en Frostgorge Sound. Daarnaast heb ik als doel om op mijn Necro alle traits te unlocken (uitgezonderd de map completion en Personal Story) en alle dungeon ingangen te bereiken. Die gaat dus nog heel wat van de wereld zien. Dat er zoiets als Orr is heeft ze alleen uit verhalen begrepen
Ik heb ook een character in het laatste stadium van de PS (hij zal daarna verder gaan met de LS). En een warrior plant die lekker aan het levellen is, en tenslotte nog een guardian asuran die alle maps af aan het gaan is voor de hearts (zodat ik eventuele ontbrekende skins kan toevoegen aan m'n wardrobe) Die is ook nog geen 80, heeft ook geen traits unlocked (mijn warrior is grandfathered in het nieuwe systeem) maar dat komt allemaal vanzelf wel
Paar weken terug weer begonnen, na een paar maanden WoW weer op GW2 uitgekomen. Wat een verademing is het dan toch! Heerlijk die vrijheid, lekker doen waar je zin in hebt, het gevoel van de grind is gewoon echt veel minder. Ben voor de verandering eens een warrior begonnen, meestal ben ik meer van de mage classes en ranged classes, maar dit bevalt me wel heel erg moet ik zeggen!
Overigens is er in de tussentijd echt veel veranderd weer (jaar niet gespeeld ofzo). Toen ik Lion's Arch binnen kwam schrok ik me dood, wat is daar dan gebeurd? Alles overhoop, niets stond meer overeind, damn ik heb echt wat gemist.
Wat ik me afvraag, hoe kan ArenaNet dit allemaal onderhouden zonder abbo inkomsten? Het spel blijft zich ontwikkelen, en met de grote update deze maand vraag ik me dit wederom weer af. Zijn er zoveel mensen die gems kopen?
Overigens is er in de tussentijd echt veel veranderd weer (jaar niet gespeeld ofzo). Toen ik Lion's Arch binnen kwam schrok ik me dood, wat is daar dan gebeurd? Alles overhoop, niets stond meer overeind, damn ik heb echt wat gemist.
Wat ik me afvraag, hoe kan ArenaNet dit allemaal onderhouden zonder abbo inkomsten? Het spel blijft zich ontwikkelen, en met de grote update deze maand vraag ik me dit wederom weer af. Zijn er zoveel mensen die gems kopen?
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Verwijderd
Ja, er zijn zeer veel mensen die gems kopen. Daarnaast is de economie nu ook een beetje stuk, iets waar na 9 september actie tegen ondernomen gaat worden. Om bijvoorbeeld de nieuwe ascended backpiece te maken moet je of, een engelengeduld hebben van -maanden- (of zelfs een jaar) om door RNG de components te verzamlen OF een berg met gems kopen om die vervolgens om te zetten in goud. De Gold > Gem conversion is nu ook iets van 18 gold voor 100 gems en de andere kant op ook. Na 9 september schijnt ANet de conversion rate wat meer vast te zetten waardoor je geen hyperinflatie krijgt tijdens item sales, zoals dat de afgelopen week het geval was. Door de hyperinflatie loont het steeds meer om geen moeite meer te nemen en gewoon om de zoveel maanden wat gems te kopen. Zonder het kopen van gems wordt het spel nogal een drag. Dan geef ik liever om de zoveel maanden 20 euro aan gems uit om het spel leuk te houden.Soepstengel schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:58:
Paar weken terug weer begonnen, na een paar maanden WoW weer op GW2 uitgekomen. Wat een verademing is het dan toch! Heerlijk die vrijheid, lekker doen waar je zin in hebt, het gevoel van de grind is gewoon echt veel minder. Ben voor de verandering eens een warrior begonnen, meestal ben ik meer van de mage classes en ranged classes, maar dit bevalt me wel heel erg moet ik zeggen!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2014 11:03 ]
Living World! Er wordt veel geklaagd dat er niets veranderd in dit spel, maar dat is dus niet waar. LA is aan het einde van het afgelopen LW seizoen aangevallen (vanaf 18 februari). Er staat op de wiki een recap van Living World season 1.Soepstengel schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:58:
Het spel wordt nog steeds verkocht aan nieuwe spelers (eenmalige inkomsten). Het spel is uitgebracht in China. Ik weet niet of dat meteen geld oplevert of dat het voorlopig meer kost. En er worden veel gems verkocht. Een deel van de wijzigingen die je volgende week gaat zien zijn al ontwikkeld voor de Chinese versie. Aan die wijzigingen heeft ArenaNet dus nu niet veel geld aan hoeven uit te geven.Wat ik me afvraag, hoe kan ArenaNet dit allemaal onderhouden zonder abbo inkomsten? Het spel blijft zich ontwikkelen, en met de grote update deze maand vraag ik me dit wederom weer af. Zijn er zoveel mensen die gems kopen?
Tja dat hele gem-verhaal is mij juist een doorn in het oog en de belangrijkste reden voor mijn nogal kritische houding die ik vaak heb.
Toen het spel uit kwam en ze het verkochte het als B2P verwachte ik dat we elke jaar een uitbreidingspakket zouden krijgen, een van de dingen waarmee GW1 zo groot is geworden. Niet dat het een soort F2P spel zou worden dat werdt onderhouden door de cash-shop.
Veel van de onderdelen die ik in traditionele MMO's juist leuk vind zoals de wereld in gaan om quest of dungeons of soms breanless farming voor die ene speciale mini, recipe, skin, mount, item enz te krijgen is in GW2 vooral het grinden van goud of het met geld kopen van die dingen geworden. Dat is erg jammer. Ik zal ook nooit een cent uit geven aan gems omdat ik dit natuurlijk niet wil stimuleren. Dat het anders kan aanvoelen als een drag is juist door deze opzet. Als je die dingen op leuke manieren kan krijgen dan koopt men ze niet snel dus maak het een gold-grind en dan zijn mensen eerder geneigd gems te kopen. Maar echt goed voor het spel zelf is dat natuurlijk niet. Dat is sowieso wat je nu krijgt, bij bijna elke beslissing wordt gedacht hoe ze er gems aan kunnen verdienen.
De veranderingen aan de wereld zijn er zeker maar niet vergelijkbaar met wat je bij een expansion mag verwachten (terwijl het wat betreft ontwikkelingstijd er misschien wel in gaat zitten). Daarbij geeft het stuk maken van LA of een andere map uiteindelijk niet veel extra game-play ook al zal het misschien wel een kort 'wow' effect opleveren voor terugkerende spelers.
Ik hoop nog altijd dat ze uiteindelijk toch weer de focus op uitbreidingen gaan leggen in plaats van op gems maar we zullen zien. Dan is niet meer alles gratis maar dat geeft ook niet, ik had verwacht ondertussen al mijn 2e uitbreiding te hebben gekocht.
Toen het spel uit kwam en ze het verkochte het als B2P verwachte ik dat we elke jaar een uitbreidingspakket zouden krijgen, een van de dingen waarmee GW1 zo groot is geworden. Niet dat het een soort F2P spel zou worden dat werdt onderhouden door de cash-shop.
Veel van de onderdelen die ik in traditionele MMO's juist leuk vind zoals de wereld in gaan om quest of dungeons of soms breanless farming voor die ene speciale mini, recipe, skin, mount, item enz te krijgen is in GW2 vooral het grinden van goud of het met geld kopen van die dingen geworden. Dat is erg jammer. Ik zal ook nooit een cent uit geven aan gems omdat ik dit natuurlijk niet wil stimuleren. Dat het anders kan aanvoelen als een drag is juist door deze opzet. Als je die dingen op leuke manieren kan krijgen dan koopt men ze niet snel dus maak het een gold-grind en dan zijn mensen eerder geneigd gems te kopen. Maar echt goed voor het spel zelf is dat natuurlijk niet. Dat is sowieso wat je nu krijgt, bij bijna elke beslissing wordt gedacht hoe ze er gems aan kunnen verdienen.
De veranderingen aan de wereld zijn er zeker maar niet vergelijkbaar met wat je bij een expansion mag verwachten (terwijl het wat betreft ontwikkelingstijd er misschien wel in gaat zitten). Daarbij geeft het stuk maken van LA of een andere map uiteindelijk niet veel extra game-play ook al zal het misschien wel een kort 'wow' effect opleveren voor terugkerende spelers.
Ik hoop nog altijd dat ze uiteindelijk toch weer de focus op uitbreidingen gaan leggen in plaats van op gems maar we zullen zien. Dan is niet meer alles gratis maar dat geeft ook niet, ik had verwacht ondertussen al mijn 2e uitbreiding te hebben gekocht.
[ Voor 9% gewijzigd door Devata op 04-09-2014 15:47 ]
Ik weet niet meer of het bij de lancering van de game al duidelijk was dat uitbreidingen vooral via een Living World principe zou gaan gebeuren, maar na een aantal maanden (half jaar) was dat toch wel duidelijk. Ik zie dat echt niet veranderen. Veranderingen/toevoegingen voor de game worden via Living World aangeboden. Die zijn gratis, maar zoals jij weet bestaat gratis niet. Dus de noodzaak voor een gem shop. Dat kun je vervelend vinden, maar als he je niet bevalt moet je misschien toch eens naar een ander spel gaan kijken. Je concentreren op wat er niet in het spel zit heeft niet zoveel zin. Je kunt beter kijken naar wat er wel in het spel zit.Devata schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:42:
Tja dat hele gem-verhaal is mij juist een doorn in het oog en de belangrijkste reden voor mijn nogal kritische houding die ik vaak heb.
Ik ben wel verbaasd dat je juist op dit moment weer met deze kritiek komt. Je hebt toch wel de blog gelezen over Collections Achievement van eerder deze week? Volgens mij moet je daar vrolijk van worden. Achievements met nieuwe rewards die je kunt krijgen door in de game op zoek te gaan. Als voorbeeld wordt de spoon trinkets genoemd. Als je die allemaal hebt gevonden krijg je de achievement met een uniek reward. We zullen uiteraard moeten zien hoe dit geïmplementeerd wordt, maar het ziet er op papier goed uit.
Persoonlijk vind ik het brainless farming voor dat speciale ding vreselijk en ben ik blij dat dat er maar zeer weinig in zit (ze zijn er wel, met name in het ascended spul). Ik heb geen zin om elke keer weer dat stomme event X te doen omdat ik dan Y kan krijgen. Ik doe liever eventen A, B, C en D iets vaker zodat ik Y uiteindelijk kan kopen.Devata schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:42:
Veel van de onderdelen die ik in traditionele MMO's juist leuk vind zoals de wereld in gaan om quest of dungeons of soms breanless farming voor die ene speciale mini, recipe, skin, mount, item enz te krijgen is in GW2 vooral het grinden van goud of het met geld kopen van die dingen geworden.
En die veranderingen van de wereld zijn groter dan alleen maar de massale aanpassing van 1 stad. Juist omdat er overal kleine veranderingen zijn, word je gestimuleerd om te blijven verkennen. Als voorbeeld deze laatste LS. Het werd op een gegeven moment duidelijk dat de LS iets met waypoints zou gaan doen, omdat deze in de wereld (nog voordat het relevante hoofdstuk actief was) aan het veranderen waren. Dit waren kleine aanwijzigen die op meerdere kaarten vinden waren.
Ik kwam er nu mee in een reactie op een andere post. Niet zozeer tijdgerelateerd. Het is (zoals jullie weten) iets waar ik me al heel lang aan stoor. Het is inderdaad iets dat pas na een half jaar naar voren kwam.RoseSolane schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:27:
[...]
Ik ben wel verbaasd dat je juist op dit moment weer met deze kritiek komt. Je hebt toch wel de blog gelezen over Collections Achievement van eerder deze week? Volgens mij moet je daar vrolijk van worden. Achievements met nieuwe rewards die je kunt krijgen door in de game op zoek te gaan. Als voorbeeld wordt de spoon trinkets genoemd. Als je die allemaal hebt gevonden krijg je de achievement met een uniek reward. We zullen uiteraard moeten zien hoe dit geïmplementeerd wordt, maar het ziet er op papier goed uit.
Ja die veranderingen vind ik wel positief, net als die crafting back packs. Het is niet wat het had kunnen zijn en imho had moeten zijn vanaf release maar het is zeker een stap in de goede directie.
Mijn kritiek op zich wordt er helaas nog niet mee weggenomen. Afgelopen week zat ik bijvoorbeeld in de wardrobe te kijken. Zie ik een leuke skin maar bleek het weer zo'n ticket skin te zijn die 5 tickets kost. Zou dat nou een skin zijn die in het spel verkrijgbaar is (anders dan grind gold) dan was ik daar misschien weer enkele dagen of weken zoet mee. Maar nu mist die end-game en heb je eerder frustratie. Dat soort dingen zorgen er dus toch voor dat mijn kritiek op dat punt helaas blijft.
Toen ik met die kritiek aan kwam zetten stond ik er nog redelijk alleen voor wat ook niet zo gek was want toen keek ik nog vooral vooruit (naar nu dus zeg maar). Als je nu echter op de forums kijk zie je toch wel veel verwijzingen hierna. Dus we kunnen hopen dat ze het veranderen nietwaar.
Daarbij komt er ook steeds meer druk van buitenaf voor expansies.
We zullen zien. Maar ja er zijn zeker positieve veranderingen.
Brainless farming is natuurlijk slechts 1 voorbeeld waarbij bepaalde mobs een speciaal item kunnen droppen maar er zijn ook veel andere manieren.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:30:
[...]
Persoonlijk vind ik het brainless farming voor dat speciale ding vreselijk en ben ik blij dat dat er maar zeer weinig in zit (ze zijn er wel, met name in het ascended spul). Ik heb geen zin om elke keer weer dat stomme event X te doen omdat ik dan Y kan krijgen. Ik doe liever eventen A, B, C en D iets vaker zodat ik Y uiteindelijk kan kopen.
En die veranderingen van de wereld zijn groter dan alleen maar de massale aanpassing van 1 stad. Juist omdat er overal kleine veranderingen zijn, word je gestimuleerd om te blijven verkennen. Als voorbeeld deze laatste LS. Het werd op een gegeven moment duidelijk dat de LS iets met waypoints zou gaan doen, omdat deze in de wereld (nog voordat het relevante hoofdstuk actief was) aan het veranderen waren. Dit waren kleine aanwijzigen die op meerdere kaarten vinden waren.
En ja ik vind het dan leuker om dingen te krijgen via quest of zo ipv dat gold grinden want hoewel iedereen dan wel zegt dat men doet wat men leuk vind en het dan kan kopen betekend het in de praktijk dat men gewoon goud gaat grinden. Wat het meeste geld op leverd gaat men doen (net zo brainless) en dat is dus ook vaak op 1 plaas. Ook neemt het af van de waarde van een item want wat zegt zo'n item nou nog?
Overigens is het via quest en andere dingen in de wereld nog niet zo dat de goud-optie weg is. Als het item niet account-bound is blijf de goud-optie altijd nog bestaan.
Waar het iig op neer komt is dat in andere mmo's ik eigenlijk altijd veel meer bezig was met de wereld in te gaan voor allemaal dingen, telkens ergens anders heen. Nu is het meer een aantal vaste locatie waar je heen waypoint en dan de LS.
Wat betreft de aanpassingen in de wereld bedoel ik meer game-play wat jou voorbeeld natuurlijk ook niet echt is. Maar dat soort details zijn wel leuk.
Wat mij betreft mochten ze wel juist alleen zulke kleine dingen doen (herinner ook nog de eerste weken van de LS) die klein zijn maar wel leiden naar een groter verhaal en dat vind dan zijn ontknoping in een expansie.
Die RNG skins ben ik het helemaal mee eens. Dat heeft niets meer met het spelen van het spel van doen, alleen de gem store. Als je ze nu gewoon 1 op 1 in de gem store kon kopen had ik er niet zo'n bezwaar tegen gehad, maar deze skins moet je dan eerst een key te pakken zien te krijgen, die misschien een ticket scrap geeft of als je heel erg veel geluk hebt een volledig ticket. En dan moet je daar nog weer meerdere van hebben...Devata schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:37:
[...]
Mijn kritiek op zich wordt er helaas nog niet mee weggenomen. Afgelopen week zat ik bijvoorbeeld in de wardrobe te kijken. Zie ik een leuke skin maar bleek het weer zo'n ticket skin te zijn die 5 tickets kost. Zou dat nou een skin zijn die in het spel verkrijgbaar is (anders dan grind gold) dan was ik daar misschien weer enkele dagen of weken zoet mee. Maar nu mist die end-game en heb je eerder frustratie. Dat soort dingen zorgen er dus toch voor dat mijn kritiek op dat punt helaas blijft.
(late reactie, tweakers ff niet gechecked)boe2 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:04:
[...]
Ik ben nu een maand aan het spelen en ga hier 100% mee akkoord. Vooral toen ik besefte dat ik voor lagere level quests ook de volle pot XP kan krijgen en ik gerust quests in andere zones kan opzoeken kwam voor mij dat gevoel van absolute vrijheid die ik in geen enkele andere MMO ben tegengekomen. Gisteren niets anders gedaan dan plaatsen verkennen, geen enkele quest gedaan, en het was heerlijk.
Wildstar heb ik ook geprobeerd (weekpass gekregen), maar het hele idee van de standaard quests waarbij je meer aan het lopen bent dan iets anders ben ik toch wel zat, dat is al tientallen jaren hetzelfde. Ik heb echt heel erg mijn best gedaan om door te zetten, en ben door gaan gamen terwijl ik normaal al lang was gestopt. Maar ik heb niet echt het idee dat Wildstar ooit iets voor mij wordt. (Om nog niet te spreken van de kosten. Ik vind het vreselijk te betalen maar een week niet online te kunnen.)
GW2 daartegen spreekt mij idd echt aan. Ik vind levelen gewoon leuk.
@RoseSolane; Veel dingen interesseren mij eerlijk gezegd niet in die feature patch, behalve een paar dingen. Ik ben een skinjunkie/althoholic. Dus ik vind het leuk dat er voor iemand als ik achievements komen - hoewel het niet enorm veel toevoegt voor de gewone speler.
Qua commander tags ben ik echt blij dat de mensen van zich hebben laten horen. 300g per kleur is natuurlijk bs, en zo verdwijnt het hele nut van de kleurtjes.
Benieuwd hoe snel wordt bepaald welke kleur voor wat zal staan. Ik vind het in elk geval een goede ontwikkeling.
De nieuwe TP ben ik heel erg blij mee. Niks is zo irritant als niet kunnen filteren op je eigen armor weight. Ook eindelijk op backpieces kunnen zoeken...
Ohja en die Even Gnashblade optie vind ik ook goed bedacht. Je TP zal na die tweak zo blijven tot je het weer invult. Erg fijn dus.
Voeg me toe op Guildwars2: Silverbleed.3169
Weet iemand hoelaat deze patch komt? Ik hoop dat dit me kan overtuigen om langer dan tot lvl 60 gw2 te spelen. Wil vanavond een nieuw ventje maken.
Het is daar in ieder geval 9 uur vroeger, dus als het bij hun 09:00 is, is het bij ons 18:00. Dus ga er maar niet van uit dat het voor 8 uur komt. Ik denk eerder na middernacht. (ik ga er altijd maar vanuit dat ik het pas op woensdag zie...)Kjid schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:58:
Weet iemand hoelaat deze patch komt? Ik hoop dat dit me kan overtuigen om langer dan tot lvl 60 gw2 te spelen. Wil vanavond een nieuw ventje maken.
Misschien wel eens leuk om door te lezen voor de patch er is.
http://www.reddit.com/r/G..._the_feature_pack_update/
Ondanks dat GW2 al 2 jaar oud is blijven mensen elke patch vragen hoe laat hij er is.
Er is NOOIT een vast tijdstip buiten dat het altijd late namiddag/(late) avond is, voor onze tijdzone dan toch.
Ondanks dat GW2 al 2 jaar oud is blijven mensen elke patch vragen hoe laat hij er is.
Er is NOOIT een vast tijdstip buiten dat het altijd late namiddag/(late) avond is, voor onze tijdzone dan toch.
Ach, mensen vroegen het na 7 jaar ook nog steeds in GW1NuCl3aR schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:19:
Misschien wel eens leuk om door te lezen voor de patch er is.
Nou, ik vond leveling leuk. Maar ik denk dat mijn huidige <40 characters nooit voorbij 40 zullen komen... Ze hebben het gewoon helemaal kapot gemaakt. Zelfs met een lvl20 scroll is het gewoon nog kut.
Moet je gewoon even kijken als je me niet gelooft...
YouTube: [GW2] Why I Love The September Feature Pack
Even over de patch tijden. Ze hebben geen officiële patch tijden. Echter meestal is de patch om 8 uur Nederlandse tijd. Echte grote patches willen nogal eens uitlopen / later komen.
Holy.. shi.. wat hebben zij gedaan met de hele game?Wailing_Banshee schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:25:
Nou, ik vond leveling leuk. Maar ik denk dat mijn huidige <40 characters nooit voorbij 40 zullen komen... Ze hebben het gewoon helemaal kapot gemaakt. Zelfs met een lvl20 scroll is het gewoon nog kut.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik ben een paar dagen niet op Tweakers geweest. Nog een paar korte reacties:
Ik ben ook helemaal geen fan van de scraps en de keys. Ik geef daar geen cent aan uit en kan me op dat punt dan ook volledig aansluiten bij Devata en Wailing_Banshee. Ik geef ook bijna niets uit aan gems dus van mij moet ArenaNet het niet (meer) hebben wat betreft gem inkomsten.
Tot nu toe bevalt de patch mij prima. TP was een stuk sneller en zoeken ging een stuk beter. Wel even wennen aan de interface wijzigingen. De nieuwe achievements geven weer wat ander doelen om na te streven. Ik ben erg blij dat ik nu een mini kan activeren en deze mij blijft volgen. In drukke mappen zal de mini misschien niet zichtbaar zijn, maar als ik dan weer in een stad kom is de mini er ten minste weer meteen. Zonder dat ik bij elke portal dat ding weer moet aanzetten. De voordelen van een aantal andere wijzigingen (global guild, megaserver) zullen pas na een aantal dagen blijken.
Ik heb nog geen last gehad van de wijzigingen voor levelen. Ik heb ook nog niet het filmpje van Wailing_Banshee kunnen bekijken.
Wel een paar bugs gehad. Zo kan ik niet mijn actieve LW stoppen. Dan krijg ik een disconnect. Een keer of 8 geprobeerd en daarna een bug gestuurd. En na het wijzigen van een dye was mijn mini elke keer weg. Ook een bug rapport van gemaakt. Maar beide wijzigingen breken niet het spel en worden hopelijk snel opgelost. Tot nu toe ben ik erg tevreden.
/edit: Ik zie nu pas dat het filmpje dat Wailing_Banshee linkte is van Magical Mike. Ik weet nu zeker wat ik als eerste ga doen vanavond. Ik vond de (meeste) filmpjes die hij samen met WoodenPotatoes heeft gemaakt van de jumping puzzles fantastisch.
Ik ben ook helemaal geen fan van de scraps en de keys. Ik geef daar geen cent aan uit en kan me op dat punt dan ook volledig aansluiten bij Devata en Wailing_Banshee. Ik geef ook bijna niets uit aan gems dus van mij moet ArenaNet het niet (meer) hebben wat betreft gem inkomsten.
Tot nu toe bevalt de patch mij prima. TP was een stuk sneller en zoeken ging een stuk beter. Wel even wennen aan de interface wijzigingen. De nieuwe achievements geven weer wat ander doelen om na te streven. Ik ben erg blij dat ik nu een mini kan activeren en deze mij blijft volgen. In drukke mappen zal de mini misschien niet zichtbaar zijn, maar als ik dan weer in een stad kom is de mini er ten minste weer meteen. Zonder dat ik bij elke portal dat ding weer moet aanzetten. De voordelen van een aantal andere wijzigingen (global guild, megaserver) zullen pas na een aantal dagen blijken.
Ik heb nog geen last gehad van de wijzigingen voor levelen. Ik heb ook nog niet het filmpje van Wailing_Banshee kunnen bekijken.
Wel een paar bugs gehad. Zo kan ik niet mijn actieve LW stoppen. Dan krijg ik een disconnect. Een keer of 8 geprobeerd en daarna een bug gestuurd. En na het wijzigen van een dye was mijn mini elke keer weg. Ook een bug rapport van gemaakt. Maar beide wijzigingen breken niet het spel en worden hopelijk snel opgelost. Tot nu toe ben ik erg tevreden.
/edit: Ik zie nu pas dat het filmpje dat Wailing_Banshee linkte is van Magical Mike. Ik weet nu zeker wat ik als eerste ga doen vanavond. Ik vond de (meeste) filmpjes die hij samen met WoodenPotatoes heeft gemaakt van de jumping puzzles fantastisch.
[ Voor 8% gewijzigd door RoseSolane op 11-09-2014 16:28 ]
Ik las net een post van Colin Johanson dat er nog een behoorlijke bug in het leveling systeem zit, waardoor bepaalde dingen veel te laat unlocked worden. En die pointer werkt ook niet zoals hij zou moeten werken...
Mogelijk hebben mijn non-lvl40 characters nog een kans...
https://forum-en.guildwar...gating/page/4#post4396936
Over die minis... Ik heb ze nog niet kunnen zien buiten de stad... Ik vind het idee fantastisch, helaas is het nu een beetje te scherp afgesteld, ben ik bang...
Over die minis... Ik heb ze nog niet kunnen zien buiten de stad... Ik vind het idee fantastisch, helaas is het nu een beetje te scherp afgesteld, ben ik bang...
Ik heb de video van Magical Mike gezien en de post van Colin gelezen. En daarna heb ik een link naar de post van Colin in de commentaren van de video gezet. En aangegeven dat ik zeer teleurgesteld was in Magical Mike. Want ik mis elke relativering in de video. Voor mij was het na een aantal minuten al duidelijk dat er een aantal bugs in het levelen zit.Wailing_Banshee schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:00:
Ik las net een post van Colin Johanson dat er nog een behoorlijke bug in het leveling systeem zit, waardoor bepaalde dingen veel te laat unlocked worden. En die pointer werkt ook niet zoals hij zou moeten werken...
Nu kun je natuurlijk teleurgesteld zijn dat er bugs in de patch zitten, maar toch nauwelijks verbaasd. Ik ben het niet eens met een aantal keuzes die ArenaNet heeft gemaakt. Maar de complete kruistocht die er is afgeroepen tegen ArenaNet op dit moment is echt belachelijk.
Oh, en van de minipets heeft ArenaNet gezegd dat ze deze met opzet heel strak hebben afgesteld. Ze willen de extra load op de servers (en bijbehorende performance gevolgen) eerst goed monitoren. En dat lijkt mij een goed idee.
[ Voor 8% gewijzigd door RoseSolane op 11-09-2014 19:16 ]
Ach, van die locator, tja, dat snapte ik ook wel dat dat een bug was. Maar het is en blijft een komische video, die zeker ook aangeeft dat het testen bij ANet soms toch zwaar te wensen over laat.RoseSolane schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:14:
[...]
Ik heb de video van Magical Mike gezien en de post van Colin gelezen. En daarna heb ik een link naar de post van Colin in de commentaren van de video gezet. En aangegeven dat ik zeer teleurgesteld was in Magical Mike. Want ik mis elke relativering in de video. Voor mij was het na een aantal minuten al duidelijk dat er een aantal bugs in het levelen zit.
Nu kun je natuurlijk teleurgesteld zijn dat er bugs in de patch zitten, maar toch nauwelijks verbaasd. Ik ben het niet eens met een aantal keuzes die ArenaNet heeft gemaakt. Maar de complete kruistocht die er is afgeroepen tegen ArenaNet op dit moment is echt belachelijk.
Oh, en van de minipets heeft ArenaNet gezegd dat ze deze met opzet heel strak hebben afgesteld. Ze willen de extra load op de servers (en bijbehorende performance gevolgen) eerst goed monitoren. En dat lijkt mij een goed idee.
Het feit dat je pas vanaf lvl13 skill points kunt verzamelen, hoe zouden wij moeten weten dat dat niet de bedoeling is? Aangezien ze veel meer dingen naar achteren hebben geschoven.
En die minis: in het oude systeem kon ik tenminste altijd mijn mini zien, als ik hem eruit haalde. Nu nooit. Tenzij ik in een hele druk stad ben (Divinity Reach is altijd druk). Erg jammer.
Zoals bij de meeste games (en de meeste software in het algemeen) gaat het introduceren van grote wijzigingen door ArenaNet niet zonder bugs. Daar moeten we zeker over blijven klagen. ArenaNet moet ook beter communiceren over de wijzigingen. Ook dat is niet nieuw. Net zoals de zwaar overdreven reacties op de wijzigingenWailing_Banshee schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 08:11:
[...]
Ach, van die locator, tja, dat snapte ik ook wel dat dat een bug was. Maar het is en blijft een komische video, die zeker ook aangeeft dat het testen bij ANet soms toch zwaar te wensen over laat.
Het feit dat je pas vanaf lvl13 skill points kunt verzamelen, hoe zouden wij moeten weten dat dat niet de bedoeling is? Aangezien ze veel meer dingen naar achteren hebben geschoven.
En die minis: in het oude systeem kon ik tenminste altijd mijn mini zien, als ik hem eruit haalde. Nu nooit. Tenzij ik in een hele druk stad ben (Divinity Reach is altijd druk). Erg jammer.
Het nieuwe systeem voor de mini's is een grote verbetering. Alleen lijkt ArenaNet wel heel erg voorzichtig te zijn met het tonen van de mini's buiten de steden. In de patch notes staat dat ze de invloed van de mini's op de performance van de game goed willen monitoren (niet dat iemand die leest). Maar laten we het eens omdraaien: Stel dat ArenaNet bij de introductie van de game had gezegd dat je mini's altijd zichtbaar (kunnen) zijn in de steden, maar dat in verband met performance buiten de steden niet. En dat ze gaan testen of het tonen van mini's buiten de steden mogelijk is zonder de performance onderuit te halen. Dan had waarschijnlijk iedereen staan te juichen.
Persoonlijk vind ik het een verslechtering. En ik had zeker niet staan juichen als ze dat hadden gezegd. Want ik kon altijd mijn mini tonen buiten de stad. Nu niet meer. Ik hoorde zelfs van een guildie die het bericht kreeg dat zijn instance opgeruimd kon worden (en of hij dus over wilde naar een andere instance) en zelfs toen zag hij z'n mini niet. Als er zo weinig mensen op de kaart zijn, dat hij samengevoegd gaat worden met een andere zou je verwachten dat je dan wel je mini kunt zien...RoseSolane schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 08:48:
[...]
Het nieuwe systeem voor de mini's is een grote verbetering. Alleen lijkt ArenaNet wel heel erg voorzichtig te zijn met het tonen van de mini's buiten de steden. In de patch notes staat dat ze de invloed van de mini's op de performance van de game goed willen monitoren (niet dat iemand die leest). Maar laten we het eens omdraaien: Stel dat ArenaNet bij de introductie van de game had gezegd dat je mini's altijd zichtbaar (kunnen) zijn in de steden, maar dat in verband met performance buiten de steden niet. En dat ze gaan testen of het tonen van mini's buiten de steden mogelijk is zonder de performance onderuit te halen. Dan had waarschijnlijk iedereen staan te juichen.
Jij kon altijd je mini tonen buiten de stad omdat maar weinig spelers waren die dat deden. Teveel werk om na elke portal weer je mini te activeren. Dat hoeft nu niet meer en dat is een verbetering. Het lijkt er alleen op dat ArenaNet het tonen van mini's in alle mappen heeft uitgezet behalve in de steden. Misschien is dat een bug. Misschien gaan ze het straks aanzetten in een paar mappen (buiten de steden) om te kijken wat de invloed is op de performance.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:21:
[...]
Persoonlijk vind ik het een verslechtering. En ik had zeker niet staan juichen als ze dat hadden gezegd. Want ik kon altijd mijn mini tonen buiten de stad. Nu niet meer. Ik hoorde zelfs van een guildie die het bericht kreeg dat zijn instance opgeruimd kon worden (en of hij dus over wilde naar een andere instance) en zelfs toen zag hij z'n mini niet. Als er zo weinig mensen op de kaart zijn, dat hij samengevoegd gaat worden met een andere zou je verwachten dat je dan wel je mini kunt zien...
Ik ben zelf wel blij dat ik nu in ieder geval altijd mijn mini zie als ik in de stad ben. Ik ben ook blij dat ArenaNet het niet zomaar aanzet voor alle mappen zonder naar de performance te kijken. Hopelijk kan het straks ook aan voor andere mappen. Zelfs als dat niet zo is dan is het altijd tonen van de mini in de stad voor mij een verbetering. Voor de spelers die altijd hun mini activeerden na een portal zou dat inderdaad een verslechtering zijn. Laten we hopen dat we straks in alle mappen altijd onze mini zien.
/edit zaterdagavond
De laatste bugfix bevat Adjusted culling to allow more minis to appear on less populous maps. Ik zie nu inderdaad mijn mini ook buiten de steden.
Ik las ook iets over de reward voor de Koutalophile collection op reddit.
5 level 20 greens
3 level up books Can't be used at level 80 for skill points.
1 exotic level 20 "choose your own stat" ring. Apparently it stays account bound after use.
Voor deze collection heb je een item nodig uit WvW (kan op een level 20 karakter), van het Tequatl gevecht en van fractals level 10+. Dus alleen te doen door een level 80 karakter. En dan krijg je 3 level up books die dit karakter niet kan gebruiken en een account bound level 20 ring

Nu doe ik de collections niet voor de loot, maar ArenaNet moet toch echt stoppen met dit soort onzin beloningen. Ik vind dit gewoon een belediging. Geef dan iets unieks, bijvoorbeeld een amulet in de vorm van een spoon. Wat mij betreft account bound en zonder enige waarde in gold. Maar tenminste iets wat een relatie heeft met de collection en bijzonder is.
[ Voor 26% gewijzigd door RoseSolane op 13-09-2014 22:40 ]
Ik heb Guild Wars 2 weer eens uit de kast gehaald. Ooit gekregen, maar nooit echt gespeeld. Ik zie mezelf dan ook als een nieuweling die alles nog moet leren.
Iemand die het leuk vind om samen te levelen?
Ik kan echter niet vaak spelen. De weekenden, en als het mee zit een avondje per week.
Iemand die het leuk vind om samen te levelen?
Ik kan echter niet vaak spelen. De weekenden, en als het mee zit een avondje per week.
Idem, na een jaartje dit spel ook terug opgepikt. Ik zit nu met een lvl17 Norn ranger. Er is ondertussen wel veel veranderd en ik moet mijn weg weer wat terugvinden. Iemand tips voor een degelijke build voor PvE en de dungeons?
Gewoon in de eerste 2 zones blijven en events doen, max level worden en dan pas de wereld gaan ontdekkenThiJor schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:20:
Idem, na een jaartje dit spel ook terug opgepikt. Ik zit nu met een lvl17 Norn ranger. Er is ondertussen wel veel veranderd en ik moet mijn weg weer wat terugvinden. Iemand tips voor een degelijke build voor PvE en de dungeons?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik zou niet in de eerste twee zones blijven tot je level 80 hebt gehaald, maar dat bedoeld SinergyX waarschijnlijk ook nietThiJor schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:20:
Tot level 80 maakt een build inderdaad nog niet heel veel uit. Probeer gewoon alle wapens uit en kijk wat je bevalt. Longbow is sterker geworden met de laatste patch en er is ook wat veranderd aan Greatsword (waarschijnlijk ten goede, maar ik ben persoonlijk geen GS fan voor Ranger, maar dat is echt persoonlijk). Sword is een heel erg goed wapen voor een Ranger, maar heeft een auto-attack die lastig is. Zou ik zeker wel proberen, omdat juist sword heel erg fijn kan zijn in dungeons. Axe moet ook verbeterd zijn, maar ook hier ben ik persoonlijk geen fan van. Shortbow werkt altijd, ik ben alleen een Longbow ranger
Armor maakt niet uit. Probeer gewoon wat stats. Mocht je te snel dood gaan, gewoon wat meer Vitality en Toughness in de volgende set stoppen.
Levelen als Ranger heeft nog een leuke bijkomstigheid: Je kunt pets verzamelen. Als je alleen al alle low level gebieden afgaat voor de pets dan zul je al een eind komen met levelen.
Helaas zijn de meeste pets uit de low-level zones verwijderd... Te lastig voor nieuwe spelers waarschijnlijk...RoseSolane schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:31:
[...]
Levelen als Ranger heeft nog een leuke bijkomstigheid: Je kunt pets verzamelen. Als je alleen al alle low level gebieden afgaat voor de pets dan zul je al een eind komen met levelen.
Wat! Dat meen je niet. Waar moet een ranger dan haar/zijn Fern hound vandaan halen als zij/hij niet gestart is als een Sylvari? Kan je nog wel in een beest veranderen bij een aantal hartjes? Zoals Fern Hound in Caledon Forest of een snow leopard in Wayfarer Foothills? Dat waren altijd leuke hartjes om te doen. Of is dat nu ook al te moeilijk voor nieuwe spelers?Wailing_Banshee schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:45:
[...]
Helaas zijn de meeste pets uit de low-level zones verwijderd... Te lastig voor nieuwe spelers waarschijnlijk...
De Snow Leopard is nog steeds mogelijk, maar je hebt nog maar 1 skill tot je beschikking. Wat ik begreep kun je geen Fern Hound meer worden (heb ik nog niet zelf kunnen testen)RoseSolane schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 08:13:
[...]
Wat! Dat meen je niet. Waar moet een ranger dan haar/zijn Fern hound vandaan halen als zij/hij niet gestart is als een Sylvari? Kan je nog wel in een beest veranderen bij een aantal hartjes? Zoals Fern Hound in Caledon Forest of een snow leopard in Wayfarer Foothills? Dat waren altijd leuke hartjes om te doen. Of is dat nu ook al te moeilijk voor nieuwe spelers?
Omg nee dat was mijn favo hartje! Ik vond die echt super leuk en was ook zo blij verrast dat de movement/ren animatie van die hond er zo gelikt uit zag. Weet nog dat ik er echt voor de fun mee rond ging rennen. Ik hoop echt dat ie er nog is! Ik ga zo meteen ff kijken hoe het met m'n geliefde fernhounds is haha.
Vind de collections wel leuk, enkel beetje jammer dat die Foefire en Dwayna set weer benadrukt hoezeer de focus op charged lodestones ligt in de wapen skins. Ze moeten allemaal gift of light hebben. :'D Ik denk wel dat ik voor de Acolyte of Dwayna title ga, daar heb ik tenminste al 1 boog van en de backpiece en die title staat wel vet.
Wel echt happy met die dungeon collecties ook, was uit mezelf al begonnen alle skins van elke dungeon te kopen sinds de wardrobe, maar als je alles toch netjes bij elkaar ziet met 'completed' voegt dat wel wat extra's toe.
De achievements voor deze WvW tournament zijn wel echt heel simpel btw. Ben blij dat het niet weer 250 dolyaks is ofzo, maar dit is echt in een kwartier EotM gedaan. Prima dat het toegankelijk is voor mensen met weinig tijd maar er had ook wel iets meer in mogen zitten voor mensen met WvW als primaire gametijdbesteding, denk ik dan. Niet dat ik nu zo veel WvW maar 5 events per week....
Vind de collections wel leuk, enkel beetje jammer dat die Foefire en Dwayna set weer benadrukt hoezeer de focus op charged lodestones ligt in de wapen skins. Ze moeten allemaal gift of light hebben. :'D Ik denk wel dat ik voor de Acolyte of Dwayna title ga, daar heb ik tenminste al 1 boog van en de backpiece en die title staat wel vet.
Wel echt happy met die dungeon collecties ook, was uit mezelf al begonnen alle skins van elke dungeon te kopen sinds de wardrobe, maar als je alles toch netjes bij elkaar ziet met 'completed' voegt dat wel wat extra's toe.
De achievements voor deze WvW tournament zijn wel echt heel simpel btw. Ben blij dat het niet weer 250 dolyaks is ofzo, maar dit is echt in een kwartier EotM gedaan. Prima dat het toegankelijk is voor mensen met weinig tijd maar er had ook wel iets meer in mogen zitten voor mensen met WvW als primaire gametijdbesteding, denk ik dan. Niet dat ik nu zo veel WvW maar 5 events per week....
Het feit dat zelfs ik die van deze week al heb gedaan... Eens denken: 4 keer een ruïne event en onderweg nog even twee dolyaks afgemaakt... (liepen gezellig gezamenlijk op en vlak voordat ze elk een eigen kant op gingen kwamen wij ze tegenVluuks schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:07:
Dat zelfs jij hem al gehaald hebt zegt inderdaad wel genoegWailing_Banshee schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:08:
[...]
Het feit dat zelfs ik die van deze week al heb gedaan... Eens denken: 4 keer een ruïne event en onderweg nog even twee dolyaks afgemaakt... (liepen gezellig gezamenlijk op en vlak voordat ze elk een eigen kant op gingen kwamen wij ze tegen)
De WvW Season achievement moest een stuk makkelijker worden om te voorkomen dat veel spelers alleen maar met de achievement bezig waren. Maar 5 events is veel te makkelijk. Hopelijk vind ArenaNet de volgende keer een gulden middenweg.
Positief is natuurlijk wel dat mijn server deze match-up lijkt te winnen dus de eerste 200 tickets zijn binnen
Ik zou niet eens weten hoe dat werkt
(of hoe je kunt zien of je de match-up wint...)
De vorige keer heb ik expres niet eens geprobeerd het te halen, aangezien het gewoon niet leuk van voor een soms-semi-geïnteresseerde speler. Ik hoorde continue van een guildie hoe veel werk het was en hij zit heel vaak in WvW...
De vorige keer heb ik expres niet eens geprobeerd het te halen, aangezien het gewoon niet leuk van voor een soms-semi-geïnteresseerde speler. Ik hoorde continue van een guildie hoe veel werk het was en hij zit heel vaak in WvW...
Ja de eerste keer was ook erg, met die PvE achtige events die alleen in EB waren waar je er 50 van moest of zo dat je de dredge/ogre/hylek gunstig moest stemmen of weet ik het.
Ben blij dat het geen mega checklist is idd. Misschien is het zo weinig omdat het ook vrij kort is, maar 4 weken als het goed is. Achja de title is op zich niet stom, klinkt wel leuk.
Ben blij dat het geen mega checklist is idd. Misschien is het zo weinig omdat het ook vrij kort is, maar 4 weken als het goed is. Achja de title is op zich niet stom, klinkt wel leuk.
millenium.org! Current EU Matchup toont de actuele data van alle match-ups. Als het balkje van jouw server de langste is dan win jeWailing_Banshee schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:49:
Ik zou niet eens weten hoe dat werkt(of hoe je kunt zien of je de match-up wint...)
Map completion. Of mogelijk WvW maar daar weet ik niets van...
Ik zou niet eens weten hoe dat werktWailing_Banshee schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:49:
Ik zou niet eens weten hoe dat werkt(of hoe je kunt zien of je de match-up wint...)
De vorige had ik net op het nippertje gehaald.
Moest nog een kill, maakte de kill en toen (10 sec of ofzo erna) gingen de servers offline. Even later kwamen ze wel weer online en kon je de achivements verder afmaken maar zover ik begreep gold dat niet meer voor de rewards.
De 5 achivements van nu vind ik wel prima. Ik ben best veel in WvW geweest en heb me er ook vermaak. Bij de vorige WvW seasons heb ik me veel minder vermaak. Dan was je echt dingen aan het doen puur daarvoor. Ik vind het wel prima zo.
Als ik ga levelen doe ik de volgende dingen:Paws schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:39:
Ik ga het ook weer eens proberen. Wat zijn de meest effectieve manieren om te levelen?
1. Birthdaybooster(Als je die hebt) aanzetten en meerennen in de trein in Edge of the Mists.
2. Crafting professions naar 400 brengen. (De goedkoopste
3. Vanaf level 30 Ascalonian Catacombs Path 1 laten runnen (2x per dag).
Dit kost je niet veel gold, maar levert toch flink wat levels op.
[ Voor 0% gewijzigd door JST94 op 22-09-2014 15:53 . Reden: Typvaut ]
4. opgebrand zijn voordat je level 80 hebt bereiktJustMU schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:53:
[...]
Als ik ga levelen doe ik de volgende dingen:
1. Birthdaybooster(Als je die hebt) aanzetten en meerennen in de trein in Edge of the Mists.
2. Crafting professions naar 400 brengen. (De goedkoopste).
3. Vanaf level 30 Ascalonian Catacombs Path 1 laten runnen (2x per dag).
Dit kost je niet veel gold, maar levert toch flink wat levels op.
Rose trekt zichzelf op uit het moeras en besluit de wereld weer wat meer door een roze bril te bekijken
Ik heb nooit goed begrepen waarom iemand zo snel mogelijk level 80 wil bereiken. Maar je hebt waarschijnlijk gelijk dat dit de snelste manier is om level 80 te bereiken. Maar ook richting een depressie
Gewoon spelen. Ben zelf ondertussen bijna 3 maanden bezig en ben level 47. Het leuke aan GW2 is dat er totaal geen druk is om dingen te rushen en het spel je beloont om uitgebreid te gaan verkennen.Paws schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:39:
Ik ga het ook weer eens proberen. Wat zijn de meest effectieve manieren om te levelen?
Je kan het "edge of mist" advies nemen om te powerlevelen, maar dan join je tegen volgende maand de club van mensen die GW2 maar niets vonden.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik heb al 5x een lvl 80 character en 2x 100% Map completion. Om nog op de 'normale' manier te gaan levelen tot lvl 80 duurt mij te lang en heb daar weinig trek ik om eerlijk te zijn.RoseSolane schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:51:
[...]
4. opgebrand zijn voordat je level 80 hebt bereikt
Rose trekt zichzelf op uit het moeras en besluit de wereld weer wat meer door een roze bril te bekijken
Ik heb nooit goed begrepen waarom iemand zo snel mogelijk level 80 wil bereiken. Maar je hebt waarschijnlijk gelijk dat dit de snelste manier is om level 80 te bereiken. Maar ook richting een depressie
Ik speel het anders al sinds de pre-release hoor. Het spel blijft leuk, maar als je al een aantal keer een lvl 80 character hebt, met 2x map completion is het weinig aan om wéér die maps te doorlopen.boe2 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:24:
[...]
Gewoon spelen. Ben zelf ondertussen bijna 3 maanden bezig en ben level 47. Het leuke aan GW2 is dat er totaal geen druk is om dingen te rushen en het spel je beloont om uitgebreid te gaan verkennen.
Je kan het "edge of mist" advies nemen om te powerlevelen, maar dan join je tegen volgende maand de club van mensen die GW2 maar niets vonden.
Dat is een goede reden inderdaad. Betekent niet dat het aan te raden is aan een nieuwe spelerJustMU schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:03:
[...]
Ik speel het anders al sinds de pre-release hoor. Het spel blijft leuk, maar als je al een aantal keer een lvl 80 character hebt, met 2x map completion is het weinig aan om wéér die maps te doorlopen.
Zijn deze nog wel actief? Ik heb de tags nog nooit gezien.•[One], opgericht door Devata
•[Gwen], opgericht door Freakie Beakie, (meerdere guild leaders en officers zijn tweakers)
Dat klopt, als beginnend speler ben ik ook anders begonnen hoor. Ik ben toen een warrior gestart (Was ook mijn favoriete class op GW1) en ben dus daarin in GW2 verder gegaan, ik ben toen gewoon begonnen met areas completen en de storyline te volgen. Echter ben ik laatst geswitched naar een Necromancer, die zijn zo rete sterk in WvWvW.boe2 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:14:
[...]
Dat is een goede reden inderdaad. Betekent niet dat het aan te raden is aan een nieuwe speler
Ik kom [Gwen] nog wel eens tegen (valt mij misschien wat meer op, aangezien [GWen] een oude alliance guild was van ons in GW1). Zeker met de huidige mega servers.NoFearz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:29:
[...]
Zijn deze nog wel actief? Ik heb de tags nog nooit gezien.
Ja zekerNoFearz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:29:
[...]
Zijn deze nog wel actief? Ik heb de tags nog nooit gezien.
Beide guilds zijn begonnen op Piken Square. Je home server is (nog steeds) erg belangrijk in de bepaling in welke instance (server) je terechtkomt in het megaserver gebeuren. Dus als je zelf op een home world zit die erg vol is dan kan het best zijn dat je [One] en [Gwen] nooit tegenkomt.
[Gwen] heeft nog steeds 200+ leden, waarvan er elke dag toch zeker 30 actief zijn. Ik denk dat [One] nog groter is. Ik kom in ieder geval elke dag wel enkele One-rtjes tegen en soms zelfs een heleboel (guild missions).
Haha gelijk heb je, heb ooit in 3 dagen ofzo een char van 20 naar 80 gedaan in EotM. Kon daarna echt gewoon het spel amper nog zien. Ik zou het niet aanraden iig.RoseSolane schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:51:
[...]
4. opgebrand zijn voordat je level 80 hebt bereikt

Ik wissel het een beetje af, ik heb nu 17 level 80 characters en heb sommige idd in EotM geboost maar dan ben je er daarna ook goed ziek van. Nu zijn we sowieso al weken rood of blauw dus van levelen komt in EotM dan weinig terecht als je pech hebt, dus dan level ik weer door wat te exploren. Wil uiteindelijk ook alles 100% map dus kan net zo goed meteen beginnen. Gelukkig is GW2 wel een game die je gewoon even niet (intensief) kan spelen als je er geen zin hebt, waar voor je geld heb je al gehad dus geen 'shit ik moet spelen' drang omdat je die maand weer 15 euro hebt gedokt.
Trouwens als je het over de duivel hebt... Ik had nooit iemand van [Gwen] gezien (Wel van [GWen]) en ik log vanavond in en zie iemand van [Gwen] staan hahaha.
[ Voor 6% gewijzigd door Vluuks op 23-09-2014 22:09 ]
Wil je serieus 17x 100% MAP completion halen?Vluuks schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:53:
[...]
Haha gelijk heb je, heb ooit in 3 dagen ofzo een char van 20 naar 80 gedaan in EotM. Kon daarna echt gewoon het spel amper nog zien. Ik zou het niet aanraden iig.![]()
Ik wissel het een beetje af, ik heb nu 17 level 80 characters en heb sommige idd in EotM geboost maar dan ben je er daarna ook goed ziek van. Nu zijn we sowieso al weken rood of blauw dus van levelen komt in EotM dan weinig terecht als je pech hebt, dus dan level ik weer door wat te exploren. Wil uiteindelijk ook alles 100% map dus kan net zo goed meteen beginnen. Gelukkig is GW2 wel een game die je gewoon even niet (intensief) kan spelen als je er geen zin hebt, waar voor je geld heb je al gehad dus geen 'shit ik moet spelen' drang omdat je die maand weer 15 euro hebt gedokt.
Trouwens als je het over de duivel hebt... Ik had nooit iemand van [Gwen] gezien (Wel van [GWen]) en ik log vanavond in en zie iemand van [Gwen] staan hahaha.

Heb op 1 character 100% (moest om mijn legendary te craften) Ben bezig met om met de andere 5 characters die ik heb... staan nu op 83% ongeveer allemaal.... En 1 op 0% want die is net nieuw aangemaakt.
K20A daily :-)
Ik ben eerst bezig om mijn overige characters naar 80 te brengen. Daarna komt de map completion...
Ik heb (nog) geen Legendary, ik vind die krengen veel te duur.Bouli schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:47:
Heb op 1 character 100% (moest om mijn legendary te craften) Ben bezig met om met de andere 5 characters die ik heb... staan nu op 83% ongeveer allemaal.... En 1 op 0% want die is net nieuw aangemaakt.
Ik heb gewoon een precursor gekocht, gold sparen gaat sneller dan kans hebben op zo'n drop. Met een goede week spelen schraap ik zo 500 gold bij elkaar.JustMU schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:25:
[...]
Ik heb (nog) geen Legendary, ik vind die krengen veel te duur.Ik hoop eigenlijk dat ik eens wat geluk heb en een pre-cursor gedropt krijg. Misschien dat ik dan wel voor een Legendary ga !
Heb overigens wel een precursor drop gehad, maar die was "slechts" 200 gold waard, netto.
Hoeveel uur speel je dan en wat doe je? Die bedragen zal ik dus nooit aantikken hehe.Bouli schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:26:
[...]
Ik heb gewoon een precursor gekocht, gold sparen gaat sneller dan kans hebben op zo'n drop. Met een goede week spelen schraap ik zo 500 gold bij elkaar.
Heb overigens wel een precursor drop gehad, maar die was "slechts" 200 gold waard, netto.

Ik heb ook een precursor gekocht. Was totaal 35g (niemand wil onderwater wapensBouli schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:26:
[...]
Ik heb gewoon een precursor gekocht, gold sparen gaat sneller dan kans hebben op zo'n drop. Met een goede week spelen schraap ik zo 500 gold bij elkaar.
En de precursor drop die ik had heb ik gehouden. The Hunter vond ik altijd al erg mooi en met de wardrobe verandering was het zeker de moeite waard om hem te unlocken...
+- 3 uurtjes per avond, wat ik doe... gewoon spelen, slim inkopen, verkopen, dungeons (AC P1 + 3, COF P1), events (Cursed Shore) Fractals, wvwtje erbij. Gemiddeld al gauw 30 ~ 70 gold per speelsessie.JustMU schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:37:
[...]
Hoeveel uur speel je dan en wat doe je? Die bedragen zal ik dus nooit aantikken hehe.
`JustMU schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:44:
[...]
Wil je serieus 17x 100% MAP completion halen?Ik heb er nu twee (Guardian en Warrior), maar ben aan het twijfelen om het ook te halen op mijn Necro. Voordeel is wel dat ik me de komende tijd niet zal hoeven te vervelen.
20 keer zelfs! Ik heb 20 characters (van elke race 4) alleen nog maar 17 zijn er level 80 daarvan. Heb ook al 11x de map gecomplete dus ben technisch gezien over de helft.
Ondertussen is het niet echt leuk meer maar ik ben nogal een completionist, het ergert me ontzettend als ik de map niet af heb.
Ah ja Bouli dat dacht ik al, want met enkel dungeons farmen kom je er niet als je 500g per week wilt halen. Ik haal op een goeie dungeon dag misschien 30~40 gold binnen als de drops mee zitten maar dan heb ik zowat alles ook gedaan wat te speedrunnen valt en dan is dat ook echt een nolife game dag, geen 3 uur. :'D
TP flippen is niet aan mij besteed, heb echt het marktinzicht van een stoeptegel. Alles wat ik ooit heb gedaan daarmee heb ik enkel gold mee verloren.

Overigens zou ik de precursor kopen ook aanraden, ik heb dat ook altijd gedaan, ik heb een hekel aan gokken. Gooi af en toe wel wat in de forge van dungeon tokens ofzo, heb er nooit wat uit gekregen maar goed af en toe kan geen kwaad. Helaas ook nooit eentje gedropt dus dan wordt het gewoon old school keihard gold farmen, achja.
Vluuks schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:11:
[...]
Ondertussen is het niet echt leuk meer maar ik ben nogal een completionist, het ergert me ontzettend als ik de map niet af heb.
Vluuks
I never finish anyth
Met farmen weet je wat je binnen haalt. Gokken met TP en precursors kan, als je gold over een langere tijd wilt hebben. Ik doe dat met T6 mats. En dat verdient echt goed.
Leer mij dat eens.Bouli schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:02:
Met farmen weet je wat je binnen haalt. Gokken met TP en precursors kan, als je gold over een langere tijd wilt hebben. Ik doe dat met T6 mats. En dat verdient echt goed.
-
Ik heb sinds gister een nieuwe SSD in mijn systeem. Wat duurt dat GW2 opnieuw downloaden toch lang, ook met 5MB/s.. haha
[ Voor 17% gewijzigd door JST94 op 24-09-2014 18:18 ]
Touché hahaha.
Helaas is mijn verzamel en complete-drang in MMO's niet iets dat sterkt doorwerkt in mijn dagelijks leven.
Koop je dan gewoon T6 mats laag in en verkoop je ze weer? Ze lijken idd enkel duurder te worden dus eigenlijk kan je je er dan eigenlijk geen buil aan vallen lijkt het dan. Als ik denk dat de ancient bones ooit voor wat copper verkocht werden hahaha.
Waarom heb je hem dan niet gewoon verplaatst?JustMU schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:21:
[...]
Leer mij dat eens.
-
Ik heb sinds gister een nieuwe SSD in mijn systeem. Wat duurt dat GW2 opnieuw downloaden toch lang, ook met 5MB/s.. haha
Omdat een fresh-install wel eens nodig was op mijn PC. Maar ik heb hem gisteravond lekker een avondje laten draaien en heb nu alles binnen.Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:03:
[...]
Waarom heb je hem dan niet gewoon verplaatst?
Vanavond weer lekker WvWvW in.
Ik ben bijna klaar met mijn derde world completion, nog één map en één city te gaan. De andere twee karakters hebben beiden ergens iets tussen de 40 en 50%. Hun map completion loopt op omdat ik ze gebruik om spoons en style guides te verzamelen. Dat is waar ik nu vooral mee bezig ben, map completion op mijn mesmer en verzamelen van dingen voor de collections achievements. En wat WvW voor de season. En natuurlijk al die events waar ik tegenaan loop
Vanaf vandaag is GW2 gratis te spelen tot 1 oktober.
Men zegge het voort, en wees vriendelijk tegen newbies (maar dat deed iedereen sowieso al)
Men zegge het voort, en wees vriendelijk tegen newbies (maar dat deed iedereen sowieso al)
Ja, toen iederen ze duur vond tussen de 11s en 25s, kocht ik met al mijn gold die rotzooi in. En kijk wat de prijs nu isVluuks schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:19:
[...]
Koop je dan gewoon T6 mats laag in en verkoop je ze weer? Ze lijken idd enkel duurder te worden dus eigenlijk kan je je er dan eigenlijk geen buil aan vallen lijkt het dan. Als ik denk dat de ancient bones ooit voor wat copper verkocht werden hahaha.
Ik heb nog 6000 silver ore op mijn bank staan, in de hoop dat die ooit veel waard worden. (net zoals de Silk scraps van 11 copper naar +- 3 silver) het klinkt niet veel, maar als je daar 6000 stuks van hebt ;-)
Ik heb het ook geleerd met vallen en opstaan, gewoon proberen...
En ik zit hier rond te lopen met wat wisselgeld in mijn bank: ik heb hoop en al 10g...
Ik heb 2 karakters, 1 is level 22, de ander level 27. Ik heb iets van 2 gold, en verder snap ik geen reet van waar jullie het allemaal over hebben
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Als je iets specifieks wil weten gewoon hier vragen. En lekker verder spelen. Dat goud komt vanzelf welDFKT schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:23:
Ik heb 2 karakters, 1 is level 22, de ander level 27. Ik heb iets van 2 gold, en verder snap ik geen reet van waar jullie het allemaal over hebben![]()
Nou, gisteren toevallig level 30 gehaald en mijn eerste dungeon gespeeld. Snap ik in ieder geval wat dat is (en het bijbehorende goud vandaan komt)
Wel eerst een kwartier onderweg geweest naar die dungeon 
Vind het wel bizar dat je tot level 30 moet wachten om weer verder te kunnen met de story line...
Vind het wel bizar dat je tot level 30 moet wachten om weer verder te kunnen met de story line...
[ Voor 27% gewijzigd door DFKT op 26-09-2014 18:01 ]
Story mode wordt nu telkens een deel vrijgespeeld bij elk tiental in level dat je stijgt. Niet meer zoals vroeger dat je als level 4 character een level 10 story mode missie kon doen.
Je hebt AC (Ascalonian Catacombs) story gedaan? En hoe beviel dat? Volgens mij vond ik AC story vreselijk moeilijk de eerste keer. En lang onderweg zijn naar de dungeon is onderdeel van de funDFKT schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:00:
Nou, gisteren toevallig level 30 gehaald en mijn eerste dungeon gespeeld. Snap ik in ieder geval wat dat is (en het bijbehorende goud vandaan komt)Wel eerst een kwartier onderweg geweest naar die dungeon
Een van de wijzigingen van de patch van 9 september om de personal story meer als een geheel te laten voelen. Op papier zou het kunnen werken, maar of het ook in de praktijk zo werkt? Uit de reacties maak ik op dat het voor velen niet werkt. Nu waren de initiële reacties op veel wijzigingen in de patch negatief en zijn al veel spelers bijgedraaid.Vind het wel bizar dat je tot level 30 moet wachten om weer verder te kunnen met de story line...
[ Voor 11% gewijzigd door RoseSolane op 29-09-2014 10:20 ]
Yes, dat is die ene ten oosten van Black Citadel toch? Moest vanuit de Grove komen, wat stond bij die Eatherkey catacomb, Twilight Arbor of zo? (mijn char is Sylvari, wilde eens gaan kijken hoe ik van die Eatherkeys afkom), maar die bleek vanaf lvl 50. Had inmiddels de Vind Party knop gevonden en mezelf toegevoegd aan een groep voor AC. Mocht toen dus eerst naar Lion's Arch, dan gate naar Black Citadel, en dan gaan lopen 
Lees net dat er nog verschil is tussen story mode en explorer mode. Heb die eerste gedaan (lvl 30). Was complete chaos, want mijn party was stevig aan het doorrennen, ik kon daardoor het verhaal amper volgen en was tijdens het vechten vooral bezig met het verkopen van loot omdat er anders niets bij kon in mijn inventory, etc. Kreeg er dus eerlijk gezegd weinig van mee
Wel veel aan verdiend, maar volgens mij is die explorer mode daar nog veel geschikter voor?
Vind het zelf jammer dat die personal story mode zo beperkt is door die update. Ik had inderdaad gemerkt dat ik eerst gewoon het vervolg op mijn map had staan, en ineens was dat weg, tot ik lvl 30 werd. Het is vooral interessant als je het level net niet hebt, vind ik persoonlijk ;-)
Lees net dat er nog verschil is tussen story mode en explorer mode. Heb die eerste gedaan (lvl 30). Was complete chaos, want mijn party was stevig aan het doorrennen, ik kon daardoor het verhaal amper volgen en was tijdens het vechten vooral bezig met het verkopen van loot omdat er anders niets bij kon in mijn inventory, etc. Kreeg er dus eerlijk gezegd weinig van mee
Vind het zelf jammer dat die personal story mode zo beperkt is door die update. Ik had inderdaad gemerkt dat ik eerst gewoon het vervolg op mijn map had staan, en ineens was dat weg, tot ik lvl 30 werd. Het is vooral interessant als je het level net niet hebt, vind ik persoonlijk ;-)
Jep, Ascalonian Catacombs is ten oosten vanuit Black Citadel.DFKT schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:01:
Yes, dat is die ene ten oosten van Black Citadel toch? Moest vanuit de Grove komen, wat stond bij die Eatherkey catacomb, Twilight Arbor of zo? (mijn char is Sylvari, wilde eens gaan kijken hoe ik van die Eatherkeys afkom), maar die bleek vanaf lvl 50. Had inmiddels de Vind Party knop gevonden en mezelf toegevoegd aan een groep voor AC. Mocht toen dus eerst naar Lion's Arch, dan gate naar Black Citadel, en dan gaan lopen
Lees net dat er nog verschil is tussen story mode en explorer mode. Heb die eerste gedaan (lvl 30). Was complete chaos, want mijn party was stevig aan het doorrennen, ik kon daardoor het verhaal amper volgen en was tijdens het vechten vooral bezig met het verkopen van loot omdat er anders niets bij kon in mijn inventory, etc. Kreeg er dus eerlijk gezegd weinig van meeWel veel aan verdiend, maar volgens mij is die explorer mode daar nog veel geschikter voor?
Nu je Story Mode hebt gecomplete kan je Explorer Mode doen, je kan niet Explorer Mode in zonder dat je Story Mode hebt gedaan (Of een van je team-leden moet de dungeon starten, maar dan moet je teamlid wel de story mode hebben gedaan).
Het is dus best makkelijk dat je de Story Mode hebt gedaan, nu kan je later makkelijk een eigen groep opzetten en de Explorer Mode doen zonder dat je je zorgen hoeft te maken over hetgene of iemand de story mode heeft gedaan
In Explorer Mode heb je bij AC 3 verschillende 'paden' die je kan volgen. Eigenlijk moet je het zien als 3 verschillende missies. Elke missie heeft weer een andere reward voor als je hem complete.
Voor Path 1 krijg je bijvoorbeeld al gauw 2 Gold per keer dat je hem doet, nu niet denken van hè, dan doe ik hem 400 keer achter elkaar. Je krijgt je reward maar 1x per dag.
Wat ook leuk is van die rewards is dat je Ascalonian Tears krijgt. Met deze tokens kan je in Lions Arch ten noorden van Farshore Ward de tokens inwisselen voor bijvoorbeeld armour of wapens.
Let wel, de explorer mode is een tikje pittiger dan de Story mode.
Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het ~[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het ~[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic