Ik denk niet dat er een echte hardcore server is, maar je zou wel naar een server kunnen kijken die World vs. World redelijk serieus neemt als je daar interesse in hebt. Dat is namelijk de enige game mode die echt servergebonden is, sPvP, PvE en alles zijn niet per se aan één server gekoppeld.
sPvP en PvE maakt helemaal niets uit. In PvE werkt het eigenlijk nu een beetje hetzelfde als in GW1, alleen heb je geen keuze naar welk district je gaat.. Maar iedereen wordt gewoon op dezelfde "server" geknikkerd, totdat deze vol is en dan wordt er een tweede "instantie" aangemaakt (niet zo heel erg simpel als dat ik hier beschijf, want de selectie wordt gemaakt op basis van je guild, je friendlist, je taalinstelling van je client...)Squishie schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:17:
[...]
Op WoW zat ik op een server met relatief veel hardcore guilds die veel raiden en waarbij PvP op best hoog niveau gedaan werd, de server was ook enorm druk. Dat was leuk en wil niet dat als ik dadelijk PvP of PvE ga doen, dat ik alleen met noobs opgescheept wordt :)!
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Wacht, cheaten hoe? xDWailing_Banshee schreef op zondag 25 mei 2014 @ 20:35:
[...]
Da's cheating! Maar ik krijg mijn randen niet zo mooi....
Voeg me toe op Guildwars2: Silverbleed.3169
Gebruik maken van een tablet
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Nog een wat verlate reactie. Zoals hierboven al gezegd maakt de server voor PvE en PvP niet (veel) meer uit. Voor WvW maakt het nog wel uit. Maar tussen Far Shiverpeak en Piken Square zit op dit moment nu juist in WvW weinig verschil. Deze twee servers zijn op dit moment de nummers 2 en 3 van de Silver League. Dat betekent dat ze vanaf dit weekend rond plek 10 zullen staan van de Europese servers (27 servers in totaal).Squishie schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:58:
[...]
Thx voor de reactie. Ik zit nog te twijfelen tussen de servers: shiversspeak en piken squareEnige ervaringen over die 2?
Ben namelijk op zoek naar een hardcore server :D! Dus geen dooie noob boel.....
Far Shiverpeaks heeft de Guild of Tweakers en heeft een grote NL-talige populatie. Piken Square is de onofficiële EU roleplaying server. De twee (andere) guilds in de topic warning spelen beiden vooral op PS, maar zijn niet echt hardcore.
Daar zijn ze voor! XDD
Tot gisteravond een goede run gehad in de Crown Pavilion. 13 keer gold op een rij. Heb er enorm veel T6 mats uit gehaald ;D
*Does a dance to celebrate*

[ Voor 48% gewijzigd door Silverbleed op 29-05-2014 12:33 ]
Tip om te levelen: Queens pavilion werkt echt super goed om snel een paar leveltjes omhoog te gaan. Probeer een gold instance te joinen met je lage level karakter en hoppa
. Zo een paar leveltjes er bij in een uur.
No sig!
Verwijderd
Klein vraagje (lees het topic vaak, reageer alleen niet zo veel): Ik zag laatst een nieuwe betalingsmethode in de Gem Store staan namelijk SEPA Direct Debit. Werkt dit ook al voor Nederlandse bankrekeningen? Het is namelijk de EU-wide vervanger van een incasso opdracht/Automatische Incasso na augustus.
EDIT: Zag net ook op de officiele website dat je inmiddels de game online kan kopen met iDeal. Nu dat nog in de Gem Store, zou leuk zijn.
EDIT: Zag net ook op de officiele website dat je inmiddels de game online kan kopen met iDeal. Nu dat nog in de Gem Store, zou leuk zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2014 17:41 ]
Inmiddels een weekje aan het spelen, ben nu level 40
. Gaat niet bijster snel met mijn Guardian, maar wel leuke class :)! Speel op Piken Square. Helaas valt het animo dat bijv Crown Pavillion doet me enorm tegen...... heb nog geen grote groepen gezien ofzo.
Iemand tips om zo snel mogelijk naar 80 te komen? Vind het niet bijster snel gaan. Ik heb ook lvl 5 elementalist inmiddels en het verschil in damage is insane....
Gister een hele avond bezig geweest om naar dive point te komen in aester ship (zelfde plek als 'not so secret'. GVD Wat een kakplaats..... een hele avond vol frustratie gehad en nog niet completed.
Iemand tips om zo snel mogelijk naar 80 te komen? Vind het niet bijster snel gaan. Ik heb ook lvl 5 elementalist inmiddels en het verschil in damage is insane....
Gister een hele avond bezig geweest om naar dive point te komen in aester ship (zelfde plek als 'not so secret'. GVD Wat een kakplaats..... een hele avond vol frustratie gehad en nog niet completed.
[ Voor 41% gewijzigd door Squishie op 16-06-2014 08:46 ]
Dat is één van de lastisgte jumping puzzles. Die doe je best met een guild die dan wat mesmers bij hebben die je naar boven kunnen portalen als je valt. Trouwens eens je boven bent voor de dive ga je nog 9/10 keer missen en doodvallen. Met een mesmer kan je dan weer portalen van het waypoint tot op dat platform voor een retry.Squishie schreef op maandag 16 juni 2014 @ 08:44:
...
Ik heb helaas geen guild, geen flauw idee welke goed zijn. Is er net zoals bij WoW een guild ranking list?AndrewBourgeois schreef op maandag 16 juni 2014 @ 08:51:
[...]
Dat is één van de lastisgte jumping puzzles. Die doe je best met een guild die dan wat mesmers bij hebben die je naar boven kunnen portalen als je valt. Trouwens eens je boven bent voor de dive ga je nog 9/10 keer missen en doodvallen. Met een mesmer kan je dan weer portalen van het waypoint tot op dat platform voor een retry.
Er is geen ranking list. Maar deze twee guilds uit de topic warning spelen op Piken Square:Squishie schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:12:
[...]
Ik heb helaas geen guild, geen flauw idee welke goed zijn. Is er net zoals bij WoW een guild ranking list?
•[One], opgericht door Devata
•[Gwen], opgericht door Freakie Beakie, (meerdere guild leaders en officers zijn tweakers)
Beide zijn internationale guilds met aardig wat leden. Waarom probeer je niet gewoon of je deze guilds wat vind? Voor [One] kun je het beste even contact opnemen met Devata (is ook zijn username). Voor [Gwen] kun je met mij contact opnemen. Ik ben bijna elke avond wel online (Solane als naam werkt ook).
Zo klein schopje dan maar gisteravond lv80 geworden op mijn Asura Elementist, na 63 uur en 34 minuten spelen in pakweg 23 dagen ( Das dus inclusief idle en een paar maaltijden wachten ingame ^^ ). jeej nu richting endgame .....oh wait ......
nu de rest van de maps completen en lekker rondstruinen.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Dat heb je best snel gedaan.
ik heb er op mijn laatste character ~100 uur over gedaan
~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~
Ik vond het eigenlijk nog langzaam als ik eerlijk ben denk ook dat als ik alle idle tijd eraf schaaf dat ik richting de 55-58 uur kom van 0 tot lv80.ocwil schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:08:
Dat heb je best snel gedaan.
Aan de andere kant vermaakte ik me prima hoor tijdens het levellen heb nu bijna 33% World Map completion dus nog MEER dan genoeg te doen, nu ga ik me pas verdiepen in de builds en eventueel dungeons / WvW doen.
Maar ik mis wel de goede feeling nog met me elementist, meestal zit ik in bijvoorbeeld alleen Air/Fire swapping dat kan echt stukken beter.
Eerst opzoek naar de missende traits die ik nog moet gaan halen voor een fatsoenlijk build ( Support Staff WvW build + Zerker D/D PvE build gaat het doel worden )
Er zijn een heleboel manieren om gauw te levelen. Persoonlijk zou ik vooral nieuwe mensen aanraden dit te doen door middel van exploren. De maps verkennen, waypoints unlocken, points of interests, vista's pakken en af en toe een hartje doen. Als je rond de 50% van de world map heb gecomplete, ben je meestal wel level 80.Squishie schreef op maandag 16 juni 2014 @ 08:44:
Inmiddels een weekje aan het spelen, ben nu level 40. Gaat niet bijster snel met mijn Guardian, maar wel leuke class :)! Speel op Piken Square. Helaas valt het animo dat bijv Crown Pavillion doet me enorm tegen...... heb nog geen grote groepen gezien ofzo.
Zowieso is het handig om alle waypoints te hebben mocht je ergens moeten zijn. Bijvoorbeeld voor een world boss, of als je guild missions gaat doen (dit is ook verspreid over de world map).
Er zijn nog een heleboel andere manieren. World bosses geven je prima exp, elke dag je daily doen kan wat opleveren (sowieso doen!), je kan gaan craften wat per profession ongeveer 5-6 levels oplevert (maar wel wat kost), en je kan je story gaan doen.
En er zijn vast nog meer manieren. Zoals de Crown Pavilion, maar dat is wat saai. Dus dat doe ik met een serie erbij ofzo

Als je vragen hebt of hulp zoekt, poke me maar online op Silverbleed.3169
Andere mensen mogen mij ook toevoegen als ze dat willen \o/ meer volk = vreugd!
[ Voor 4% gewijzigd door Silverbleed op 19-06-2014 14:08 ]
Volgende week nieuwe content, en de trailer is bruut o.O. Arme zephirites verliezen hun vloot.
The gates of maguuma open july 1
Ziet er vet uit. Kan ik weer eens inloggen, op het moment voel ik die behoefte helemaal niet. Ben totaal uitgekeken op weer een character levelen of weer dailies doen.windwarrior schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:15:
Volgende week nieuwe content, en de trailer is bruut o.O. Arme zephirites verliezen hun vloot.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Wat ik begrijp is dat de LS2 anders gaan aanpakken dan LS1. Permanente content!SnoeiKoei schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:21:
[...]
Ziet er vet uit. Kan ik weer eens inloggen, op het moment voel ik die behoefte helemaal niet. Ben totaal uitgekeken op weer een character levelen of weer dailies doen.
(en ik heb nog steeds niet genoeg van levelen...)
Ja, alle story instances (denk ik dan) kan je altijd herspelen, en in plaats van achievements te gebruiken als een soort guide door de content zijn dat nu challenges binnen die content.
Ik denk dat het dan een soort story chain/story dungeons zijn die naar mordremoth leiden.
Ik log nog regelmatig in want ik ben ascended armor aan het maken, en de bolts of damask craften zichzelf niet! Verder doe ik reward tracks in PvP (net begonnen, nu rank 12 ofzo) en ben ik meestal te porren voor een dugeon. De daily krijg ik vanzelf wel en ik zit toch al rond de 80 laurels.
P.s. ga lekker PvP'en, krijg je tomes of knowledge van waar je weer alts mee kan levelen
P.s. oh wacht, jij vind levelen juist leuk... ik heb niets gezegd
.
Ik denk dat het dan een soort story chain/story dungeons zijn die naar mordremoth leiden.
Ik log nog regelmatig in want ik ben ascended armor aan het maken, en de bolts of damask craften zichzelf niet! Verder doe ik reward tracks in PvP (net begonnen, nu rank 12 ofzo) en ben ik meestal te porren voor een dugeon. De daily krijg ik vanzelf wel en ik zit toch al rond de 80 laurels.
P.s. ga lekker PvP'en, krijg je tomes of knowledge van waar je weer alts mee kan levelen
P.s. oh wacht, jij vind levelen juist leuk... ik heb niets gezegd
[ Voor 12% gewijzigd door windwarrior op 24-06-2014 16:06 ]
Brrr, PvP... Kan ik niet uit staan (in geen enkel spel).windwarrior schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:00:
P.s. oh wacht, jij vind levelen juist leuk... ik heb niets gezegd.
Ben nu bezig met een Charr Engineer, die is nu 45...
Ook nooit geprobeerd? Ben ook niet zo'n fan van PvP normaal maar vind het in GW2 wel leuk.
Ik heb een main engineer, wat een chille klasse is dat, zoveel opties! Als je dat nog niet gebruikt, zorg dat je aan Speedy Kits komt, dat is echt de meest chille leveling trait die je kan hebben
.
Ik heb een main engineer, wat een chille klasse is dat, zoveel opties! Als je dat nog niet gebruikt, zorg dat je aan Speedy Kits komt, dat is echt de meest chille leveling trait die je kan hebben
Verwijderd
Ik ben sinds een paar dagen eindelijk begonnen aan gw2. (lag al een jaar in de kast)
zijn er mensen die samen willen spelen? Voeg me toe: pampaloerus
Ja, in het begin nog even wat sPvP geprobeerd en ook hier en daar wat in WvW gerommeld. Maar ik ben gewoon niet competitief genoeg om er plezier aan te beleven...windwarrior schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:49:
Ook nooit geprobeerd? Ben ook niet zo'n fan van PvP normaal maar vind het in GW2 wel leuk.
Ik zal eens naar die kit krijgen, ik zou er al beschikking tot moeten hebben (character gemaakt voor de trait update)
Hoeveel guilds [Gwen] zijn er eigenlijk? Ik blijf tegen [Gwen]ners aanlopen!
(volgens mijn zijn de afkortingen niet uniek, en alleen de guildnaam zelf)
De afkorting is inderdaad niet uniek ik heb al vele mensen met een GoT tag rond zien lopen die absoluut niet bij Tweakers zatenWailing_Banshee schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:06:
Afkortingen zijn inderdaad niet uniek. Ik ben ook wel eens iemand van [GWEN] tegen het lijf gelopen.Wailing_Banshee schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:06:
The Descendants of Gwen [Gwen] heeft zo'n 200 leden. Vorige week is het roster opgeschoond dus we zijn een aantal inactieven kwijt. Wel hebben we vrij veel leden die ook ander guilds representen. En we hebben wat ghosts (of Ascalon), een soort van ere-lid, die niet meer actief zijn. Dus je zult geen 200 [Gwen]-ers tegenkomen in-game. Klik anders eens op zo'n speler en kijk wat de volledige guildnaam is. Als het niet The Descendants of Gwen is dan zijn ze niet echt [Gwen]
Yep, dan was diegene die ik gisteren met een kanonskogel ondersteboven heb gekegeld van [Gwen]RoseSolane schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:20:
[...]
Afkortingen zijn inderdaad niet uniek. Ik ben ook wel eens iemand van [GWEN] tegen het lijf gelopen.
The Descendants of Gwen [Gwen] heeft zo'n 200 leden. Vorige week is het roster opgeschoond dus we zijn een aantal inactieven kwijt. Wel hebben we vrij veel leden die ook ander guilds representen. En we hebben wat ghosts (of Ascalon), een soort van ere-lid, die niet meer actief zijn. Dus je zult geen 200 [Gwen]-ers tegenkomen in-game. Klik anders eens op zo'n speler en kijk wat de volledige guildnaam is. Als het niet The Descendants of Gwen is dan zijn ze niet echt [Gwen]
Wacht. Je hebt iemand van mijn guild ondersteboven gekegeld. Maar....... Dan heb je WvW of PvP gespeeldWailing_Banshee schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:29:
[...]
Yep, dan was diegene die ik gisteren met een kanonskogel ondersteboven heb gekegeld van [Gwen]
Nee... PvE, in the Labirinthine Cliffs. Ik had m'n piraten kanon bij me en die [Gwen]ner had een golem tonic gedronkenRoseSolane schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:36:
[...]
Wacht. Je hebt iemand van mijn guild ondersteboven gekegeld. Maar....... Dan heb je WvW of PvP gespeeld
Ehm... Ja, ik heb alles van Dry Top al behalve de coins
Wat erg...
Ben niet eens voorbij die missie ervoor gekomen... Ik was dat gevecht met die vervelende golem na 5 minuten spuugzat.
Je bedoelt de Golem aan het eind van de eerste story instance (de Veteran Experimental Mark I Golem in Brisban Wildlands)? Maar er komt nog zoveel moois daarna! Dat gevecht is pas het begin. Probeer anders eens om een party te maken voordat je aan deze instance begint en laat anderen je helpen. Voor de Gates of Maguuma Achievements moet je de story instances sowieso opnieuw doen dus er zullen genoeg spelers zijn. Stuur me anders een in-game berichtje dan wil ik je wel helpen.Wailing_Banshee schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 07:32:
Ben niet eens voorbij die missie ervoor gekomen... Ik was dat gevecht met die vervelende golem na 5 minuten spuugzat.
Ik heb het uiteindelijk anders gedaan... Ik heb de NPC's hem laten ombrengen (voor het grootste deel in ieder gevalRoseSolane schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:47:
[...]
Je bedoelt de Golem aan het eind van de eerste story instance (de Veteran Experimental Mark I Golem in Brisban Wildlands)? Maar er komt nog zoveel moois daarna! Dat gevecht is pas het begin. Probeer anders eens om een party te maken voordat je aan deze instance begint en laat anderen je helpen. Voor de Gates of Maguuma Achievements moet je de story instances sowieso opnieuw doen dus er zullen genoeg spelers zijn. Stuur me anders een in-game berichtje dan wil ik je wel helpen.
Dat is de betere oplossingWailing_Banshee schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:27:
[...]
Ik heb het uiteindelijk anders gedaan... Ik heb de NPC's hem laten ombrengen (voor het grootste deel in ieder geval) Ik was bezig met dat gevecht toen ik even (een minuut of 20) van m'n pc weg moest. Toen ik terug was, was hij dood
Als je de story helemaal gedaan hebt unlock je achievements die te maken hebben met de story instances. Volgens mij is één daarvan dat je de golem verslaat zonder door zijn AoE attack geraakt te worden. Die kun je ook op deze manier halen, gevecht starten, weghollen en wachten totdat de NPC's klaar zijn
Hoi,
Dit weekend toch maar GW2 aangeschaft.
Inmiddels een lvl 7 warrior op server: Seafarers Rest
Meer mensen op deze server actief?
De meeste zitten op Far Shiverpeaks, Aurora Glade of Piken Square. Maar met de mega servers maakt dat niet zo heel veel meer uit.garrow schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:17:
Hoi,
Je kiest nu eigenlijk puur voor WVW en je guild een server.
K20A daily :-)
Voor PvE kan je met eender wie uit Europa spelen maar ondanks de introductie van de megaservers waar alle servers "1 grote server" zijn geworden zijn de guild ugrades nog steeds server-specific volgens mij. E.g. Een guild die upgrades op Far Shiverpeaks heeft unlocked heeft geen Guild Bank en buffs voor iemand die voor Piken Square heeft gekozen.
Je kan denk ik wel deelnemen aan de guild missies maar alle influence die je verdient zullen ze niet zien.
Je kan denk ik wel deelnemen aan de guild missies maar alle influence die je verdient zullen ze niet zien.
Let op dat je wel guest naar de server waar de guild mission wordt gestart anders krijg je geen commendations! Dat was tenminste de uitleg die iemand gisteravond gaf nadat één van onze leden geen commendations kreeg voor een geslaagde guild challenge.AndrewBourgeois schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:35:
Dit klopt inderdaad, heb met mijn domme hoofd al zo vaak de chest misgelopen om die reden. Met megaserver denk ik er totaal niet meer aan om te guesten omdat je al in dezelfde map zit.RoseSolane schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:01:
[...]
Let op dat je wel guest naar de server waar de guild mission wordt gestart anders krijg je geen commendations! Dat was tenminste de uitleg die iemand gisteravond gaf nadat één van onze leden geen commendations kreeg voor een geslaagde guild challenge.

Sinds kort ook begonnen met GW2 en vermaak me er goed mee, echter sinds een dag of 2 gaat er iets niet goed met mijn Black Lion Trading Company menu. Hebben anderen hier ook problemen mee?
[ Voor 0% gewijzigd door Gravitar op 10-07-2014 07:37 . Reden: typos ]
Ik heb nog nooit een guild mission gezien... Alleen die races zie ik wel eens.RoseSolane schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:01:
[...]
Let op dat je wel guest naar de server waar de guild mission wordt gestart anders krijg je geen commendations! Dat was tenminste de uitleg die iemand gisteravond gaf nadat één van onze leden geen commendations kreeg voor een geslaagde guild challenge.
Dan moet je maar eens met een echte guild meedoen met de missions ;-) De meeste Guild challenges, puzzles en de bounty hunt zijn leuk.
En gravitar, heb je het elke keer als je BLTC scherm opent? en is het weg als je uit en weer inlogt?
En gravitar, heb je het elke keer als je BLTC scherm opent? en is het weg als je uit en weer inlogt?
Bounty hunt vind ik persoonlijk niets aan... Dat is gewoon niet mijn manier van spelen. Die hebben we wel gedaan met onze guild, maar er is eigenlijk niemand die er wat aan vind, dus kun je ook niet genoeg dingen verzamelen om de andere elementen te unlocken...Williekeilen schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 08:20:
Dan moet je maar eens met een echte guild meedoen met de missions ;-) De meeste Guild challenges, puzzles en de bounty hunt zijn leuk.
Nee, het ziet er nu al een kleine twee dagen iedere keer zo uit, de andere tabs in BLTC werken ook niet. Alle andere menu's/ pagina's zien er wel normaal uit.
BLTC is bij mij ook wel es wat traag/buggy meestal gaat het wel goed als ik even geduld heb.
~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~
Verwijderd
De BLTC is Browser-Based, dus als je hem opent open je eigenlijk een browser-window. Ben je toevallig laatst van browser gewisseld? Daar kan het ook mee te maken hebben. Hoewel de BLTC af en toe wat traag kan zijn is de situatie die jij in je screenie laat zien waarschijnlijk het symptoom van een Firefox, IE etc die niet helemaal meer lekker werkt, of een één of andere out-of-game plugin. Het zal dus zeer waarschijnlijk niet liggen aan GW2.Gravitar schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 08:32:
Nee, het ziet er nu al een kleine twee dagen iedere keer zo uit, de andere tabs in BLTC werken ook niet. Alle andere menu's/ pagina's zien er wel normaal uit.
Op het GW2 Support forum kan je waarschijnlijk meer vinden. Het is namelijk niet de eerste keer dat ik een dergelijke screenie zie.
Ik snap niet goed waarom dat guesten nog nodig is. Waarschijnlijk het gevolg van de oorspronkelijke opzet dat guild influence server/world gebonden is. Maar echt speler vriendelijk is het niet.Vluuks schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 01:35:
[...]
Dit klopt inderdaad, heb met mijn domme hoofd al zo vaak de chest misgelopen om die reden. Met megaserver denk ik er totaal niet meer aan om te guesten omdat je al in dezelfde map zit.
Ik heb dit probleem nooit gehad maar las ergens dat er iets met temporary files fout kon gaan of met administrator rechten. Probeer eerst eens GW2.exe te runnen as administrator. Mocht dat niet helpen ga dan naar je temporary files (type %temp% in "Search programs and files") en verwijder de map "gw2cache-{RANDOM NUMBERS}". Start daarna GW2 opnieuw op. Waarschijnlijk duurt het opstarten dan wel eenmalig wat langer (ook van de Trading Post).Gravitar schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 07:30:
Sinds kort ook begonnen met GW2 en vermaak me er goed mee, echter sinds een dag of 2 gaat er iets niet goed met mijn Black Lion Trading Company menu. Hebben anderen hier ook problemen mee?
BLTP draait op Awesomium, een light weight Chromium browser, heeft niks te maken met je Firefox of Chrome. Het proces is te vinden in je %TEMP%.Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:55:
[...]
De BLTC is Browser-Based, dus als je hem opent open je eigenlijk een browser-window. Ben je toevallig laatst van browser gewisseld? Daar kan het ook mee te maken hebben. Hoewel de BLTC af en toe wat traag kan zijn is de situatie die jij in je screenie laat zien waarschijnlijk het symptoom van een Firefox, IE etc die niet helemaal meer lekker werkt, of een één of andere out-of-game plugin. Het zal dus zeer waarschijnlijk niet liggen aan GW2.
Op het GW2 Support forum kan je waarschijnlijk meer vinden. Het is namelijk niet de eerste keer dat ik een dergelijke screenie zie.
De bestanden in de TEMP map kun je rustig weggooien. Bij het opstarten van mijn pc runt er een scriptje dat alle bestanden die veilig weg kunnen in de TEMP map worden weggegooid. Voordat ik GW2 opstart bevat de map temp\gw2cache-{hoop random karakters} alleen een map data en die is leeg. Nadat GW2 is opgestart staan er wat Awesomium gerelateerde bestanden in. Nadat ik de trading post geopend heb staan er ook wat bestanden in de map data. Ik merk nooit iets van traag opstarten of een niet werkende trading post.Remz schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:36:
[...]
BLTP draait op Awesomium, een light weight Chromium browser, heeft niks te maken met je Firefox of Chrome. Het proces is te vinden in je %TEMP%.
Denk dat ik deze nog eens van onder het stof haal.
ESO beetje beu, en daar na wat op DayZ en Rust rond gehangen.
Ben net verhuisd naar Desolation, ga eens helemaal met een nieuwe lijn beginnen.
ESO beetje beu, en daar na wat op DayZ en Rust rond gehangen.
Ben net verhuisd naar Desolation, ga eens helemaal met een nieuwe lijn beginnen.
Mocht je een guild zoeken of gewoon iemand in je friendlist willen hebben die ook op Desolation speelt, voeg me dan toeBoempatat schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:14:
Remz.9083
Komt goed ga ik zeker doen ! Ben wel net opnieuw begonnen.Remz schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:12:
[...]
Mocht je een guild zoeken of gewoon iemand in je friendlist willen hebben die ook op Desolation speelt, voeg me dan toe
Remz.9083
Verwijderd
Wow..de nieuwe update is echt de beste sinds de Mad King update in oktober 2012. Eindelijk hebben ze een goed plot geschreven. En er is weer genoeg voer tot discussie tot de volgende update over twee weken. Ik kan echt niet wachten om te zien welke kant dit op gaat. ^^
Ook grappig dat er dus een verschil zit in ending cinematics met betrekking tot je ras.
Ook grappig dat er dus een verschil zit in ending cinematics met betrekking tot je ras.
spoiler:
Bij de Sylvari hoor je: Do not question the Dream. Zou het dan -toch- zo zijn dat de Pale Tree 'evil' is?
Zijn er eigenlijk nog tweakers actief op Aurora Glade? Ik ben namelijk opzoek naar een nederlandstalige guild, voornamelijk voor WvW, maar ook dungeons en world bosses
Ja, actief op AG, maar geen Nederlands Guild (we zijn met z'n tweetjes, maar we hebben ook twee Belgen!), ook geen WvW en dungeons en world bosses doen we ook niet geregeldxPhantom schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 23:43:
Zijn er eigenlijk nog tweakers actief op Aurora Glade? Ik ben namelijk opzoek naar een nederlandstalige guild, voornamelijk voor WvW, maar ook dungeons en world bosses
Deze patch ook weer indrukwekkend. Ik moest helaas de eerste twee dagen missen, dus ik loop een beetje achter. Maar ik ben zeker niet teleurgesteld =D
Toevallig WoodenPotatoes' video gezien hierover?Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 23:33:
Wow..de nieuwe update is echt de beste sinds de Mad King update in oktober 2012. Eindelijk hebben ze een goed plot geschreven. En er is weer genoeg voer tot discussie tot de volgende update over twee weken. Ik kan echt niet wachten om te zien welke kant dit op gaat. ^^
spoiler:Bij de Sylvari hoor je: Do not question the Dream. Zou het dan -toch- zo zijn dat de Pale Tree 'evil' is?
spoiler:
Bleek dat die zin 1 keer is gezegd, en alleen in de Sylvari story - die ik niet heb gespeeld dus niet ken. Maar wel interessante theorieën hoewel natuurlijk puur speculatie. Maarja, het is wel leuk om er over na te denken. Hij had ten slotte gelijk bij Mordremoth.
Over het algemeen valt me juist op dat hij altijd hele theorieën heeft en maar zelden gelijk heeft.
Mordremoth was ook toch wel heel duidelijk al voor een hele tijd. Eerder (ergens in het eerste half jaar) had een van de devs al gezegd dat "de jungle draak misschien wel leuk zou zijn om mee verder te gaan".
Wat betreft of de Pale Tree al dan niet 'evil' is. In de PS van de Sylvari wordt je in het begin eigenlijk een keuze voor gelegd om je bij de groep van de Pale Tree te scharen of bij de andere. Alleen de keuze krijg je niet echt en je wordt gewoon de Pale Tree kant op gerotzooi. Ook zijn daar al de zogenaamde 'goede' helemaal niet zo goed. Er is een stuk waarbij ze die andere willen doden en jij dan vraagt waarom dat moet. Een echt antwoord krijg je daar niet op.
Zo vriendelijk waren ze dus nooit. Ik herinneren me nog dat ik er van uitging dat ik die keuze echt moest gaan maken en zat ook te denken om voor die andere kant te gaan. De echte keuze kreeg ik echter nooit.
Dat is helemaal in het begin dus als je nog een slot hebt kun je het redelijk gemakkelijk spelen.
Ik heb het hier ooit daar al eens over verteld en toen vertelde men me hier dat iets vergelijkbaars in elke personal story (van alle races) gebeurd.
Ik ging er toen ook eigenlijk vanuit dat we een expansion Factions zouden krijgen waarbij je wel echt die keuze kon gaan maken. In Season one zag je namelijk ook dat Scarlet al die partijen heeft samengebracht waardoor je nu eigenlijk al twee factions hebt alleen kun je als speler niet ervoor kiezen om bij de andere groep te horen.
Voor alsnog hebben we nog geen factions maar het is nog altijd mogelijk dat dat nog komt.
Zelf zou ik het leuk vinden als ze wat meer tijd stoppen in andere dingen te doen dan de verhaal-lijn. Leuke crafts enz. Wel mooi dat ze waypoints aan het verwijderen zijn. Misschien dat mounts dan toch hun opmars gaan maken? Als ze dat doen wordt het misschien ook leuk om die mounts in de wereld te gaan verzamelen. Of ze gooien dat ook weer in de cash-shop wat zonde zou zijn omdat het dan weer een stuk potentieel end-game (verzamelen van die beesten) weg is.
Iig is het nu wat te gefocust op de story en te weinig op andere dingen. Afgelopen weekend heb ik bv de beta van ArcheAge gedaan en dan zie je de vele losse verhalen via quest-lines en de vele dingen die je naast het volgen van de main story zelf nog kunt doen. Dat mis ik toch wel in GW2.
Mordremoth was ook toch wel heel duidelijk al voor een hele tijd. Eerder (ergens in het eerste half jaar) had een van de devs al gezegd dat "de jungle draak misschien wel leuk zou zijn om mee verder te gaan".
Wat betreft of de Pale Tree al dan niet 'evil' is. In de PS van de Sylvari wordt je in het begin eigenlijk een keuze voor gelegd om je bij de groep van de Pale Tree te scharen of bij de andere. Alleen de keuze krijg je niet echt en je wordt gewoon de Pale Tree kant op gerotzooi. Ook zijn daar al de zogenaamde 'goede' helemaal niet zo goed. Er is een stuk waarbij ze die andere willen doden en jij dan vraagt waarom dat moet. Een echt antwoord krijg je daar niet op.
Zo vriendelijk waren ze dus nooit. Ik herinneren me nog dat ik er van uitging dat ik die keuze echt moest gaan maken en zat ook te denken om voor die andere kant te gaan. De echte keuze kreeg ik echter nooit.
Dat is helemaal in het begin dus als je nog een slot hebt kun je het redelijk gemakkelijk spelen.
Ik heb het hier ooit daar al eens over verteld en toen vertelde men me hier dat iets vergelijkbaars in elke personal story (van alle races) gebeurd.
Ik ging er toen ook eigenlijk vanuit dat we een expansion Factions zouden krijgen waarbij je wel echt die keuze kon gaan maken. In Season one zag je namelijk ook dat Scarlet al die partijen heeft samengebracht waardoor je nu eigenlijk al twee factions hebt alleen kun je als speler niet ervoor kiezen om bij de andere groep te horen.
Voor alsnog hebben we nog geen factions maar het is nog altijd mogelijk dat dat nog komt.
Zelf zou ik het leuk vinden als ze wat meer tijd stoppen in andere dingen te doen dan de verhaal-lijn. Leuke crafts enz. Wel mooi dat ze waypoints aan het verwijderen zijn. Misschien dat mounts dan toch hun opmars gaan maken? Als ze dat doen wordt het misschien ook leuk om die mounts in de wereld te gaan verzamelen. Of ze gooien dat ook weer in de cash-shop wat zonde zou zijn omdat het dan weer een stuk potentieel end-game (verzamelen van die beesten) weg is.
Iig is het nu wat te gefocust op de story en te weinig op andere dingen. Afgelopen weekend heb ik bv de beta van ArcheAge gedaan en dan zie je de vele losse verhalen via quest-lines en de vele dingen die je naast het volgen van de main story zelf nog kunt doen. Dat mis ik toch wel in GW2.
Mounts? Die zou ik met geen stok aanraken. Wat mij betreft mogen ze die dingen (als ze al zouden komen) lekker diep wegstoppen in de gemstore voor 2000 gems ofzo. Ik heb nooit het nut gezien daarvan.
En waypoints gebruik ik ook maar heel zelden, eigenlijk alleen maar als ik defeated ben en iedereen je gewoon negeert... (had er laatst weer zo een, was met m'n engineer bij een event, maar die veteran zat alleen op mij, ik ging down, en kon niet eens beginnen met healen omdat hij continue op mij bleef. Die ranger die naast mij stond, maakte die vet uiteindelijk af (een seconde of 10 nadat ik defeated was) en liep daarna gewoon weg...)
Ik zou wel graag wat meer side-stories zien, naast de nieuwe main story. Events die uitgefaseerd worden, en nieuwe die ervoor in de plaats komen, gebaseerd op de actieve LS. Dus nu events die zich afspelen rondom die WP's en vines... Er is er nu maar 1: bij de ingang van Dry Top.
En waypoints gebruik ik ook maar heel zelden, eigenlijk alleen maar als ik defeated ben en iedereen je gewoon negeert... (had er laatst weer zo een, was met m'n engineer bij een event, maar die veteran zat alleen op mij, ik ging down, en kon niet eens beginnen met healen omdat hij continue op mij bleef. Die ranger die naast mij stond, maakte die vet uiteindelijk af (een seconde of 10 nadat ik defeated was) en liep daarna gewoon weg...)
Ik zou wel graag wat meer side-stories zien, naast de nieuwe main story. Events die uitgefaseerd worden, en nieuwe die ervoor in de plaats komen, gebaseerd op de actieve LS. Dus nu events die zich afspelen rondom die WP's en vines... Er is er nu maar 1: bij de ingang van Dry Top.
Wooden Potatoes is goed in het verklaren (achteraf) en uitleggen van wat er gebeurd is, maar zijn voorspellende gaven zijn inderdaad niet groot. Als hij niet vooraf van informatie voorzien is door ArenaNet dan komen zijn voorspellingen zelden uit. Ik keek WP vooral voor de uitleg over lore (heb GW1 zelf niet gespeeld) en voor zijn jumping puzzles video's. Zijn JP video's deed hij samen met Magical Mike (http://www.youtube.com/user/magicalmike2) en zijn nog steeds leuk.Devata schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 01:37:
Over het algemeen valt me juist op dat hij altijd hele theorieën heeft en maar zelden gelijk heeft.
Daar kan ik me bij aansluiten. Of ik wil ergens snel zijn en dan gebruik ik een WP of een Asura gate of ik wil iets verkennen en dan loop ik. Op een mount kan ik geen bloemetjes plukken, boompjes hakken of ijzer verzamelen.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 07:55:
Mounts? Die zou ik met geen stok aanraken. Wat mij betreft mogen ze die dingen (als ze al zouden komen) lekker diep wegstoppen in de gemstore voor 2000 gems ofzo. Ik heb nooit het nut gezien daarvan.
Wat bedoel je met maar één nieuw event gebaseerd op de active LS? De nieuwe content bevat een hoop nieuwe events in Dry Top die gerelateerd zijn aan de LS. Vecht met de Inquest voor crystal shards, alle events tijdens de sandstorms, de events rond de "bridge" in het nieuwste gedeelte van Dry Top, etc.Ik zou wel graag wat meer side-stories zien, naast de nieuwe main story. Events die uitgefaseerd worden, en nieuwe die ervoor in de plaats komen, gebaseerd op de actieve LS. Dus nu events die zich afspelen rondom die WP's en vines... Er is er nu maar 1: bij de ingang van Dry Top.
Iemand in men Wildstar guild bleef me pushen om GW2 te proberen, en dit weekend heb ik het dan toch gekocht, met de intentie om het vooral als 'solo RPG' naast Wildstar te spelen
.
Het stelt tot nu toe zeker niet teleur. Veel gelijkenissen met Wildstar, maar toch een compleet andere ervaring. Het voelt effectief aan als een solide offline RPG met als bonus de random events waarbij je plots omringd bent met andere spelers om mee samen te werken (waar komen die steeds vandaan overigens? Is er een soort van rally systeem op max level?).
Alle crafting gerelateerde zaken zijn nog een mysterie voor mij echter (ben level 12 nu). Is dat iets dat later vanzelf losloopt?
Het stelt tot nu toe zeker niet teleur. Veel gelijkenissen met Wildstar, maar toch een compleet andere ervaring. Het voelt effectief aan als een solide offline RPG met als bonus de random events waarbij je plots omringd bent met andere spelers om mee samen te werken (waar komen die steeds vandaan overigens? Is er een soort van rally systeem op max level?).
Alle crafting gerelateerde zaken zijn nog een mysterie voor mij echter (ben level 12 nu). Is dat iets dat later vanzelf losloopt?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
GW2 is zeker geen solo-RPG maar echt een MMORPG! In principe werk je bij bijna alles wat je doet samen met andere spelers.boe2 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:12:
Iemand in men Wildstar guild bleef me pushen om GW2 te proberen, en dit weekend heb ik het dan toch gekocht, met de intentie om het vooral als 'solo RPG' naast Wildstar te spelen.
De meest Dynamic Events zijn niet heel erg random. Ze starten na een bepaalde tijd gewoon weer opnieuw. Veel events hebben een vervolg event en sommigen vormen zelfs een lange keten. Ze zijn dynamisch omdat ze schalen met het aantal spelers dat deelneemt.
Crafting kun je vanaf level 2 doen, gewoon bij een crafting station met de NPC praten. Volgens mij geeft de wiki wel een redelijke uitleg van crafting. Ik ben zelf met mijn eerste karakter begonnen met caften van mijn eigen armor. De drie armor crafting disciplines zijn redelijk eenvoudig, net zoals de weapon crafting disciplines. Jeweler is wat ingewikkelder en Cooking wijkt in veel opzichten af van de andere 7. Zonder crafting kun je trouwens een heel eind komen!
Events wel, maar voor mijn story word ik toch steevast in een persoonlijke instance geworpenRoseSolane schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:54:
[...]
GW2 is zeker geen solo-RPG maar echt een MMORPG! In principe werk je bij bijna alles wat je doet samen met andere spelers.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Dry Top is een nieuw gebied. Ik bedoel het event in Brisbane Wildlands, waarmee de toegang tot Dry Top wordt geregeld. (destroy the vines, o.i.d.). Het zou ook leuk zijn als er bijvoorbeeld in Timberline een event bij dat Fortress was (dus niet een story event, maar een "standaard" event). Of bij een van de aangetaste WP's, waarbij de vigil/whisper/priory iets probeert te doen...RoseSolane schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:11:
[...]
Wat bedoel je met maar één nieuw event gebaseerd op de active LS? De nieuwe content bevat een hoop nieuwe events in Dry Top die gerelateerd zijn aan de LS. Vecht met de Inquest voor crystal shards, alle events tijdens de sandstorms, de events rond de "bridge" in het nieuwste gedeelte van Dry Top, etc.
Ja, maar je kunt het ook met een groepje doen. Aan de andere kant, het is jouw persoonlijke verhaal, dus het is niet vreemd dat je het ook alleen kunt doenboe2 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:07:
[...]
Events wel, maar voor mijn story word ik toch steevast in een persoonlijke instance geworpen
Daar heb je gelijk in. Buiten de story (instanced) en Dry Top is er inderdaad maar één nieuw of aangepast event. Ik heb zelf al twee keer vastgezeten nadat ik naar een aangepaste WP ging, daar zou best een event voor gemaakt kunnen worden.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:13:
[...]
Dry Top is een nieuw gebied. Ik bedoel het event in Brisbane Wildlands, waarmee de toegang tot Dry Top wordt geregeld. (destroy the vines, o.i.d.). Het zou ook leuk zijn als er bijvoorbeeld in Timberline een event bij dat Fortress was (dus niet een story event, maar een "standaard" event). Of bij een van de aangetaste WP's, waarbij de vigil/whisper/priory iets probeert te doen...
Persoonlijk vind ik het tweede seizoen van de living story weinig toevoegen. Elke twee weken loop ik in een paar uurtjes het story gedeelte door, en dan ben ik er wel weer klaar mee. De achievements leveren niets extra's op zoals vroeger (de back items enz). Achievement points boeien me persoonlijk niet. Ook de dingen die je kan kopen voor de geodes vind ik niet interessant.
Ik hoopte op een nieuwe dungeon of wat interessante skins om voor te sparen (dmv meta-achievements , niet via gemshop). En wat nieuwe uitdagende content voor groepen van 10 man of zo. Maar misschien komt dat nog.
Ik hoopte op een nieuwe dungeon of wat interessante skins om voor te sparen (dmv meta-achievements , niet via gemshop). En wat nieuwe uitdagende content voor groepen van 10 man of zo. Maar misschien komt dat nog.
Je kunt sparen voor een hele interessante skin... Maar dan heb je wel geodes nodig. Ik heb eergisteren Vespidae gemaakt, ziet er gaaf uit op m'n asuran ranger! En er is ook nog een mask skin die je kunt maken.Williekeilen schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:49:
Persoonlijk vind ik het tweede seizoen van de living story weinig toevoegen. Elke twee weken loop ik in een paar uurtjes het story gedeelte door, en dan ben ik er wel weer klaar mee. De achievements leveren niets extra's op zoals vroeger (de back items enz). Achievement points boeien me persoonlijk niet. Ook de dingen die je kan kopen voor de geodes vind ik niet interessant.
Williekeilen schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:49:
Zoals altijd is de vraag of een skin interessant is persoonlijk. Maar er zijn inderdaad wel nieuwe skins te verkrijgen buiten de gem-shop om.Wailing_Banshee schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:11:
[...]
Je kunt sparen voor een hele interessante skin... Maar dan heb je wel geodes nodig. Ik heb eergisteren Vespidae gemaakt, ziet er gaaf uit op m'n asuran ranger! En er is ook nog een mask skin die je kunt maken.
Toch deel ik het gevoel van Williekeilen wel. Ook ik ben nog niet erg geraakt door LW season 2. De vraag is echter of dat aan ArenaNet ligt of aan mij. Ik denk dat ik langzaam aan in de fase ben gekomen dat ik het meeste in GW2 wel heb gedaan. En dat er echt iets groots moet gebeuren om me weer helemaal in het spel te trekken. Ik heb de visie van ArenaNet om niet één keer per jaar een grote expansie uit te brengen maar om voortdurend (kleine) wijzigingen in het spel door te voeren altijd verdedigd. Maar nu ben ik ook aangekomen op het punt dat die twee-wekelijkse veranderingen niet meer werken. Ik wil iets groots!
Het kan natuurlijk ook zijn dat na twee jaar intensief GW2 spelen ik gewoon ook andere spellen moet spelen (Factorio
Ik log nog dagelijks in. Maar ik ben er niet altijd uren mee bezig (wat ik in het begin wel was). En helemaal niet in de nieuwe content. Tenzij het gewoon lekker gaat natuurlijk of gewoon gezellig is.RoseSolane schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:50:
[...]
Het kan natuurlijk ook zijn dat na twee jaar intensief GW2 spelen ik gewoon ook andere spellen moet spelen (Factorio). En als ik nog steeds elke twee weken inlog in GW2 voor de nieuwe LW2 hoofdstuk dan doe ik wat ArenaNet wil dat ik doe. Als er maar genoeg spelers overblijven die intensief (blijven) spelen om elke map redelijk te vullen dan kan GW2 nog heel lang door op deze manier.
En daarvoor is GW2 natuurlijk erg geschikt aangezien je niet bang hoeft te zijn om heel erg ver achter te lopen als je niet dagelijks uren achter de PC zit.
Hetzelfde geldt voor mij.Wailing_Banshee schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:56:
[...]
Ik log nog dagelijks in. Maar ik ben er niet altijd uren mee bezig (wat ik in het begin wel was). En helemaal niet in de nieuwe content. Tenzij het gewoon lekker gaat natuurlijk of gewoon gezellig is.
En daarvoor is GW2 natuurlijk erg geschikt aangezien je niet bang hoeft te zijn om heel erg ver achter te lopen als je niet dagelijks uren achter de PC zit.
Gisteravond was het weer eens gewoon gezellig. Samen met Williekeilen en nog wat anderen "even" een rondje fractals level 10 doen. Dat moet voor onze party geen al te moeilijke opgave zijn, want iedereen is wel lvl 30+ in fractals. Ruim 2 uur later waren we klaar. Eerst de onderwater fractal. Die ging nog redelijk als was het een teken aan de wand dat ik de persoon was die als eerste bij de eindboss was. Dat is niet normaal.
Daarna de drie nieuwste fractals. Te beginnen met Molten Furnace Fractal. Elke dodge in die mijngang mislukte. Verder niet echt een probleem. We hadden wel problemen met de Thaumanova Reactor Fractal. Party wipe op Subject 6. De ruimte waarin je met behulp van die shields doorheen moet om op wat knopjes te drukken ging daarna wel weer vlotjes. Maar dan de eindboss. Ik weet niet hoe vaak we een party wipe hadden op de Thaumanova Anomaly.
En uiteraard kregen we Mai Trin als toetje. Op level 10 best te doen als er maar drie spelers in leven blijven tijdens de artillery barrage phases. Lijkt simpel, lukte dus niet. Uiteindelijk hebben er drie van karakter gewisseld (ik naar mijn Guardian) en toen lukte het meteen. Maar we hebben zeker een hoop lol gehad. Wat wel weer jammer was dat de enige loot van waarde die ik kreeg letterlijk van de eerste mob in de tweede fractal kwam. Daarna alleen maar goedkope rares of nog slechter.
De GoT guild bestaat die nog? De website is weg zag ik inmiddels.
Listen to the voices in your head.
De website werkt gewoon nog 
Al vraag ik me wel hetzelfde af. Een paar dagen dagen geleden geapplied, nog steeds niets gehoord.
Al vraag ik me wel hetzelfde af. Een paar dagen dagen geleden geapplied, nog steeds niets gehoord.
Hebben we een nieuwe url dan?
Ik zit te kijken naar: http://www.guildoftweakers.com/forum
En die is toch echt dood.
Ik zit te kijken naar: http://www.guildoftweakers.com/forum
En die is toch echt dood.
Ik gebruik gewoon de link in de topicwarning
[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 26-07-2014 14:56 ]
De GoT guild is zeker nog actief, en over het algemeen zou je binnen 24 uur een reactie op je applicatie moeten krijgen (lees: een guild invite in-game). Mogelijk heb je de invite al gehad, maar is het je niet opgevallen (ik ben geen officer meer binnen GoT, anders had ik je meer info kunnen geven)? De guild invites staan linksonder in het guild window.
There's no place like 127.0.0.1
Ik zat nog op een oude link blijkt - het is gelukt
Wat ik zelf bedoel zijn bijvoorbeeld de quest-lines die je in veel mmo's heb. Allemaal hebben ze hun eigen verhaaltje vaak met hun eigen rewards. Ze vertellen je ook wat over de NPC's en de omgeving. Je krijgt daardoor wat meer een band met die omgeving en de NPC's. Zelf was ik meestal juist meer geïnteresseerd daarin dan in het hoofdverhaal. Vaak genoeg zat er nog niet eens een connectie met het hoofdverhaal, andere keren wel.RoseSolane schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:11:
Wat bedoel je met maar één nieuw event gebaseerd op de active LS? De nieuwe content bevat een hoop nieuwe events in Dry Top die gerelateerd zijn aan de LS. Vecht met de Inquest voor crystal shards, alle events tijdens de sandstorms, de events rond de "bridge" in het nieuwste gedeelte van Dry Top, etc.
Dat is wat ik bedoelde dat ik wat miste. Je hebt nu je events maar die die zeer klein (zeer lokaal verhaaltje) en hebben ook weinig eigen rewards.
Toen ik AA speelde viel op hoe leuk dat soort dingen toch zijn.
Wat betreft mounts. Tja ik vind het gewoon al leuk om zulke dingen te verzamelen en dan op zoek te gaan naar speciale. Het zelfde deed ik overigens ook met mini's maar dat is in GW2 meer het grinden van gold en dan kopen. Ik vond het dan juist leuk om er op uit te gaan en dan voor een mini specifiek te werken.
Precies het zelfde ook voor ranger pets. Dus puur dat element vond ik er al leuk aan. En met mij vele anderen.
Verder geven ze de wereld een wat groter gevoel als je ze afzet tegen waypoints. Door waypoints is het toch vooral alsof je veel kleine losse spelletjes doet en het niet een grote wereld is.
Ga naar waypoint x voor die JP, naar waypoint Y voor die baas en waypoint Z voor die guild-mission. Geen waypoints als vervoermiddel maken het meer een grote wereld maar dan ga je weer te langzaam dus dan heb je toch sneller vervoer nodig en dan komen mounts as mooie oplossing.
Ook dat nemen ze bij AA naar een volgend niveau waarbij bepaalde mounts je bijvoorbeeld ook de mogelijkheid geven meer materialen mee te nemen en dan heb je gewoon snelle mounts of mounts voor op het waren of mounts voor te vechten enz enz. Dus je kunt er veel kanten mee op maar juist daardoor kan het dus wel extra game-play toevoegen. Gooi je het in de cash-shop dan zit er geen game-play aan.
Je geeft zelf aan waypoints bijna niet te gebruiken maar toch is het spel daar niet echt op ontworpen. Guild-mission, loop je daar dan even heen? Tegen de tijd dat je daar bent is het voorbij. om een voorbeeld te gebruiken.
Rewards laat ik maar even in het midden, wat de ene te weinig vindt, vindt de ander genoeg. Maar de hearts zijn een lokaal verhaal, de events kunnen toch behoorlijk wat gebied beslaan. En er zijn er ook genoeg die een vervolg en zelfs daar nog een vervolg op hebben.Devata schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:27:
[...]
Wat ik zelf bedoel zijn bijvoorbeeld de quest-lines die je in veel mmo's heb. Allemaal hebben ze hun eigen verhaaltje vaak met hun eigen rewards. Ze vertellen je ook wat over de NPC's en de omgeving. Je krijgt daardoor wat meer een band met die omgeving en de NPC's. Zelf was ik meestal juist meer geïnteresseerd daarin dan in het hoofdverhaal. Vaak genoeg zat er nog niet eens een connectie met het hoofdverhaal, andere keren wel.
Dat is wat ik bedoelde dat ik wat miste. Je hebt nu je events maar die die zeer klein (zeer lokaal verhaaltje) en hebben ook weinig eigen rewards.
Wat ik wel mis, is een echte queste. Een die over verschillende kaarten heen gaat. Een beetje zoals "Double Dog Dare" in GW1. Geen marker, alleen maar een omschrijving, en zoek het maar uit.
Ik zou niet eens weten wat een guild mission is... Maar ik ga niet naar die JP als ik er niet in de buurt ben, die boss gaat zonder mij ook wel dood en haast heb ik helemaal al niet. Het zal wel met mijn manier van spelen zijn, maar ik ga niet zozeer voor de reward als wel voor de fun. En dan kan de reward nog zo goed zijn, als het niet leuk is, doe ik het gewoon niet. Ik kan een van mijn guildies ook helemaal gek maken als het weer niet helemaal goed gaat. Mijn reactie is dan: dan doe je het toch niet, terwijl hij dan gewoon doorgaatJe geeft zelf aan waypoints bijna niet te gebruiken maar toch is het spel daar niet echt op ontworpen. Guild-mission, loop je daar dan even heen? Tegen de tijd dat je daar bent is het voorbij. om een voorbeeld te gebruiken.
De vraag naar quests die ik soms zie begrijp ik inderdaad niet. Er zit in een aantal gebieden echt een verhaal in de hearts en dynamic events. Neem bijvoorbeeld Harathi Hinterlands. Het meta event Seraph Assault on Centaur Camps begint in Seraph's Landing en eindigt met het gevecht met Ulgoth the Modniir aan de andere kant van de map. Wat is het verschil met een quest? Ok, je kunt dit niet alleen doen, je hebt anderen nodig, maar is dat niet logisch in een MMO?Wailing_Banshee schreef op maandag 28 juli 2014 @ 07:51:
[...]
Rewards laat ik maar even in het midden, wat de ene te weinig vindt, vindt de ander genoeg. Maar de hearts zijn een lokaal verhaal, de events kunnen toch behoorlijk wat gebied beslaan. En er zijn er ook genoeg die een vervolg en zelfs daar nog een vervolg op hebben.
Wat ik wel mis, is een echte queste. Een die over verschillende kaarten heen gaat. Een beetje zoals "Double Dog Dare" in GW1. Geen marker, alleen maar een omschrijving, en zoek het maar uit.
Ligt dat aan jouw guild of heb je gewoon geen interesse in guild missions? Ik geef toe dat ik zo langzamerhand wel toe ben aan wat nieuwe missies, maar ik doe ze nog braaf elke week en ik geniet er ook nog steeds van.[...]
Ik zou niet eens weten wat een guild mission is...
Klein guild. En dus krijg je nooit genoeg mensen bij elkaar om zelfs maar die merits bij elkaar te verzamelen waarmee je een volgend iets kunt bouwen... We hebben de influence wel, maar niet de merits.RoseSolane schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:26:
[...]
Ligt dat aan jouw guild of heb je gewoon geen interesse in guild missions? Ik geef toe dat ik zo langzamerhand wel toe ben aan wat nieuwe missies, maar ik doe ze nog braaf elke week en ik geniet er ook nog steeds van.
Het enige wat ik van die guild missions zie is als er weer eens iemand naar een bounty NPC vraagt. En heel soms zie ik een Guild Rush aktief. Ik dacht dat je daar ook commendations voor kreeg als je niet bij het startende guild hoorde, maar ik zal wel weer eens niet goed begrepen hebben daarmee...
Dat kan inderdaad een probleem zijn. Want ook mijn grote guild heeft maar zelden een guild bounty waarbij we alle targets vinden. Je kunt natuurlijk een guild bounty tier 1 doen, maar dan krijg je uiteraard Sotzz the Scallywag of Yanonka the Rat-Wrangler. Die hadden wij afgelopen zondag als twee van de drie targets in een tier 2 bounty. Nadat wij Diplomat Tarban (target 3) hadden gepakt kreeg ik de vraag of we ook nog voor één van de andere targets gingen. Op mijn wedervraag of ze liever 300+ barrels of 1000 ratten wilden zoeken bleef het stilWailing_Banshee schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:44:
[...]
Klein guild. En dus krijg je nooit genoeg mensen bij elkaar om zelfs maar die merits bij elkaar te verzamelen waarmee je een volgend iets kunt bouwen... We hebben de influence wel, maar niet de merits.
Je krijgt alleen commendations als de mission actief is voor jouw guild.Het enige wat ik van die guild missions zie is als er weer eens iemand naar een bounty NPC vraagt. En heel soms zie ik een Guild Rush aktief. Ik dacht dat je daar ook commendations voor kreeg als je niet bij het startende guild hoorde, maar ik zal wel weer eens niet goed begrepen hebben daarmee...
Nee, dat is aangepast....RoseSolane schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:58:
[...]
Je krijgt alleen commendations als de mission actief is voor jouw guild.
Wat hij zegt klopt...
Je krijgt alleen commendations voor een Guild Missions als je eigen guild deze ook aan het doen is. Tegenwoordig kunnen meerdere guilds tegelijkertijd meedoen aan de missions en beide rewards claimen, maar ze moeten wel die zelfde missie(of NPC bij bounty) actief hebben.
En vooral niet vergeten naar de home server van je guild te guesten als je een andere home server hebt, anders loop je ze alsnog mis.
[ Voor 15% gewijzigd door Vluuks op 29-07-2014 16:21 ]
Hearts zijn toch over het algemeen heel lokaal en zijn ook bedoelt om mensen een beetje te begeleiden (op basis van level). Oorspronkelijk zaten hearts er kennelijk niet in maar naar opmerkingen uit de alpha dat men eigen geen idee had waar ze moeten zijn hebben ze die toen toegevoegt op je een beetje door de map te leiden.RoseSolane schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:26:
[...]
De vraag naar quests die ik soms zie begrijp ik inderdaad niet. Er zit in een aantal gebieden echt een verhaal in de hearts en dynamic events. Neem bijvoorbeeld Harathi Hinterlands. Het meta event Seraph Assault on Centaur Camps begint in Seraph's Landing en eindigt met het gevecht met Ulgoth the Modniir aan de andere kant van de map. Wat is het verschil met een quest? Ok, je kunt dit niet alleen doen, je hebt anderen nodig, maar is dat niet logisch in een MMO?
[...]
Ligt dat aan jouw guild of heb je gewoon geen interesse in guild missions? Ik geef toe dat ik zo langzamerhand wel toe ben aan wat nieuwe missies, maar ik doe ze nog braaf elke week en ik geniet er ook nog steeds van.
Events kunnen soms wel chains hebben maar de meeste zijn toch ook redelijk lokaal en als ze al een chain hebben kan het gemakkelijk voorkomen dat je dan wel pas bij het einde van de chain ertegenaan loopt of dat wel dat je naar event 1 te hebben gedaan je een tijdje moet wachten voordat deel 2 begint echter niet wetende of er wel een deel twee begint waardoor je meestal niet gaat wachten en dus de chain niet mee krijgt als hij er al is.
Plus dat het verhaal vaak toch ook wat minder gedetailleerd is vind ik zelf.
Bij echte quests (chains) ga je toch wat meer in gesprek met meerdere NPC's en die leiden je zo van het ene verhaal in het andere verhaal en van de ene map naar de andere map. Daar zit dan een leuke reward aan en die reward is dan juist leuk omdat daar dat verhaal achter zit, niet alleen vanwege de reward.
Ik vind events zeker niet slecht of zo, het is een leuke uitvinding, het valt me alleen op dat als ik dan quest in andere mmo's doe dat je ze toch wel hebt gemist en de events ze niet echt vervangen terwijl dat wel de bedoeling was. Het had prima naast elkaar gekund als je het mij vraagt.
Wat betreft het niet gebruiken van waypoints. Tja ook daarbij loop je dan toch tegen wat problemen aan zoals het gebrek aan andere vormen van fast-travel. Als je op locatie X bent en je wilt naar locatie Y (ver weg) dan loop je er heel lang over of waypoint je er even heen.
Deze game totaal vergeten! Dat terwijl de game in mijn kast staat, nog steeds in het plastic
Ooit eens gewonnen, en leek me wel interessant om te spelen, maar had zo'n idee dat het niet fijn zou gaan spelen op mijn laptop. Binnenkort toch maar eens uit het plastic halen zodra mijn nieuwe PC er is.
Las er al een beetje over dat het mogelijk is, maar ik hoop wel dat het aardig casual/solo te spelen is. Verwacht niet dat ik het hardcore zal gaan spelen. (But who knows..!)
Las er al een beetje over dat het mogelijk is, maar ik hoop wel dat het aardig casual/solo te spelen is. Verwacht niet dat ik het hardcore zal gaan spelen. (But who knows..!)
Tja definieer casual. Als je bedoelt dat cosmetics en verhaal focus casual is dan wel. Echter als het gaat om dingen te krijgen / bereiken zou ik het alles behalve casual noemen.Remz schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:34:
GW2 is de meest casual MMO ooit. En dat is niet negatief
Als je bijvoorbeeld zo'n speciale cosmetic wilt kun je niet eenvoudig direct naar toe werken maar is het toch vooral goud grinden. Op zich als het een dingetje is dat je wilt verdien je het nog wel gewoon door te spelen maar wil je echt dingen gaan verzamelen dan is het toch best een grind.
In Season 1 was het nog minder 'casual' want wilde je daar een bepaalde cosmetic die bij het verhaal hoorde moest je het dan doen, meestal binnen twee weken omdat je het anders mogelijk nooit meer zou kunnen krijgen. En dan twee weken later weer en weer en weer. Dus op je gemakt direct naar dingen toewerken op een casual manier werkt niet... behalve dan als je geld uitgeeft om zulke items direct van de cash-shop te kopen of door gold te kopen. Maar dat is dan niet meer echt spelen.
Nu met Season 2 is dat vervallen of iig veel minder geworden maar de gold-grind als je voor zulke items wilt gaan is er nog steeds. En je krijgt nog altijd elke 2 weken een nieuw verhaal. Speel je dus elke weken niet dan lig je direct weer flink achter (met het verhaal en de bijhorende dingen). Het is dan echter wel nog prima in te halen.
Dus verwacht niet op je gemak dat soort items te gaan verzamelen. HC raids en de noodzaak om altijd de beste gear te hebben is er dan weer niet. Ook is de meeste content redelijk gemakkelijk. Dus als je dat als hardcore definieert dan is het inderdaad erg casual.
Het ligt er dus vooral aan hoe je graag speelt of je het als casual of niet casual kunt definiëren.
Ik zou zeggen, speel je meestal casual, dus meer geïnteresseerd in cosmetics, mini's het verhaal wat volgen enz dan mag je dit spel best als HC definiëren want als je met die dingen bij wilt blijven zul je flink aan de bak moeten en flink gold grinden.
Ben je meer van het dungeons runnen en / of geef niet niet veel om cosmetics en mini's enz dan kun je het spel heel casual spelen. De vraag is dan wel alleen of er genoeg voor je te doen is omdat de focus duidelijk op die andere dingen liggen.
Vooral beginnen! Hardcore raiden kan niet, parties zijn maar 5 man groot en de meeste content is niet moeilijk genoeg om van een raid te kunnen spreken. Er zijn wel wat paden in dungeons die wat lastiger zijn en er zijn Fractals of the Mist waarvan de moeilijkheidsgraad aangepast kan worden. Ook zijn er spelers die speed runs doen als je dat aanspreekt.Vuule schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:20:
Deze game totaal vergeten! Dat terwijl de game in mijn kast staat, nog steeds in het plasticOoit eens gewonnen, en leek me wel interessant om te spelen, maar had zo'n idee dat het niet fijn zou gaan spelen op mijn laptop. Binnenkort toch maar eens uit het plastic halen zodra mijn nieuwe PC er is.
Maar het spel is inderdaad vooral gericht op casual spelen. Dat zal ook in open world PVE zelden helemaal solo zijn, want je speelt eigenlijk bijna altijd wel samen met andere spelers. Maar je hoeft dat niet van te voren te organiseren, want die anderen lopen er toch wel
Wat betreft het lange verhaal van Devata hierboven: Grinden is vooral voor cosmetische zaken, met excotic armor en weapons kun je een heel eind komen (qua stats) en die zijn voor de meeste spelers bereikbaar zonder eindeloze grind.
Als je echter alles wilt verzamelen dan heb je een dagtaak aan GW2. En zul je inderdaad de gem shop moeten bezoeken. Als je genoegen neemt met het verzamelen van een paar mooie wapens en armor, een enkele mini en je het geen probleem vindt dat je niet alle skins hebt dan kun je met veel minder tijd toe.
Ok, top! Zal de game in ieder geval uitproberen, wordt ie ook eens gebruikt. Zie dan vanzelf wel op het wat is. Hoef echt niet de beste gear te hebben, maar als er een een grind is, vind ik op zich niet erg. Het is alleen dat mijn huidige backlog al huge genoeg is
Wie weet, misschien raak ik wel onmundig verslaafd aan dit spel.
Dat is wel het probleem met GW2. Je raakt er snel verslaafd aan en daardoor loopt de backlog alleen maar opVuule schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:34:
Ok, top! Zal de game in ieder geval uitproberen, wordt ie ook eens gebruikt. Zie dan vanzelf wel op het wat is. Hoef echt niet de beste gear te hebben, maar als er een een grind is, vind ik op zich niet erg. Het is alleen dat mijn huidige backlog al huge genoeg isWie weet, misschien raak ik wel onmundig verslaafd aan dit spel.
Verwijderd
Gisteravond laat Episode 4 uitgespeeld en natuurlijk weer een lekkere cliffhanger 
Wel een beetje jammer dat de effecten van Episode 4 niet echt goed te merken zijn in de open-world aangezien er nu echt wel wat dingen zijn veranderd.
Wel een beetje jammer dat de effecten van Episode 4 niet echt goed te merken zijn in de open-world aangezien er nu echt wel wat dingen zijn veranderd.
spoiler: Grote Spoilers
Ik ben echt benieuwd hoe de Sylvari nu gaan reageren dat 'mum' dood is/comatose is en de 'Shadow of the Dragon' het grote kwaad is uit het begin van de Sylvari personal story waar je tegen de Nightmare Court moet vechten. Ik zit zelf in een RP guild en ik RP ook een Sylvari dus voor de komende tijd heb ik weer behoorlijk wat inspiratie. Ik zou wel graag wat meer details willen weten van hoe nu verder...maar daar zullen we tot waarschijnlijk oktober op moeten wachten.
Dit is mijn eerste Living Story die ik kan doen.. Vorige keer was ik helaas nog geen lvl 80. Moet zeggen dat ik er enorm van geniet! Vooral de rewards die je krijgt zijn welkom.
Ik ga dit weekend eens kijken naar deel 4. Ben nu bezig een tweede character door de LS heen te loodsen (meer omdat ik eigenlijk geen zin heb om m'n Charr ele richtig Orr te sturen... Ben zo slecht met de ele!)
Mja. Grinds blijven. Enige voordeel van bijvoorbeeld GW2 vind ik dat je zelf wat meer kan bepalen hoe je wil 'grinden'. Bijvoorbeeld je dagelijkse dungeons runnen, beetje EOTM of events farmen in Orr of Dry Top. Of misschien toch maar Fractals met je guild. Of je geluk testen in de Mystic Forge, of the TP flippen ..... Je snapt wat ik bedoel.Devata schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:48:
[...]
Tja definieer casual. Als je bedoelt dat cosmetics en verhaal focus casual is dan wel. Echter als het gaat om dingen te krijgen / bereiken zou ik het alles behalve casual noemen.
Als je bijvoorbeeld zo'n speciale cosmetic wilt kun je niet eenvoudig direct naar toe werken maar is het toch vooral goud grinden. Op zich als het een dingetje is dat je wilt verdien je het nog wel gewoon door te spelen maar wil je echt dingen gaan verzamelen dan is het toch best een grind.
In een paar andere mmo's die ik heb gespeeld was er maar 1 manier, en dat was beestjes killen. Brrr.
Ik zie GW2 als casual omdat je geen verplichtingen hebt. Je bent niet verplicht om bepaalde dingen uit te voeren om het spel te kunnen spelen. In sommige gevallen natuurlijk wel, het is niet zo dat je niks doet. Maar bij bijvoorbeeld levelen kan je ook een hartje (quest) laten zitten en overslaan, om de volgende wel te doen die wat sneller of leuker is.
Het is geen ramp als je een maand of een half jaar niet inlogt, zo heftig rent het spel niet voor je uit. Het is in elk geval makkelijker op te pakken dan sommige andere mmo's. Dus als je echt geen keuze hebt of besluit toch even te blokken voor je studie, dan kan je het vrij gauw weer oppakken.
Daar ben ik wel erg positief over. Ik vind het ook een prettig idee dat ik die keuze kan maken.
Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het ~[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het ~[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic