Ik heb mijn twijfels bij de motivatie die ArenaNet geeft voor het aanpassen van de level van de events in de 1 - 15 gebieden. De wijziging zou zijn gemaakt om er zeker van te zijn dat nieuwe spelers zich richten op het leren van de kern van de game. (waardeloze vertaling van:
This change is being made to ensure new players focus on learning the core game experience) Hoe vaker ik deze zin lees hoe minder ik de zin begrijp. Volgens mij zijn de champion events een wezenlijk onderdeel van GW2. De meeste events in de startgebieden zijn nu niet zo moeilijk dat ze nieuwe spelers de fijnere kneepjes van het spel zullen bijbrengen. Hoe gaan nieuwe spelers leren dat je niet solo een champion moet aanvallen? En dat dodgen in deze game belangrijk is? Dat samenwerken met andere spelers een meerwaarde heeft?
Wat anders: Ik heb gisteren heel wat uren gespeeld (vrije dag

) en mijn mening over de patch is wat veranderd. Labyrinthine Cliffs vind ik goed. De nieuwe events zijn leuk. Het was leuk om als Dolyak te rennen en dat zal het ook nog wel een paar dagen blijven. De Charged Crystals event is ook leuk en heeft genoeg afwisseling in waar die crystals zijn. Ik vond vorig jaar het zoeken naar 40 crystals al fantastisch en dat is dit jaar niet anders. De Cliffs zijn voor mij top (ook qua map design!)
De Crown Pavilion is een ander verhaal. Boss Blitz is een zerk drama

Ik begrijp dat ArenaNet wil dat de community beter samenwerkt in grote open wereld events, maar daar zullen ze dan wel iets meer voor moeten doen in het design van de events. Gisteravond was de Boss Blitz één groot drama op de server waar ik speelde. Gelukkig heb ik de 6 bosses gekild dus nu nog een paar van de kill 50 vijanden achievements halen en ik hoef hier niet meer terug te komen.
Dat de Gauntlet Achievements weer zijn teruggekomen is een goede zaak. Maar vorig jaar heb ik al ontdekt dat die niet echt voor mij zijn. Misschien dat ik er dit jaar nog een paar kan halen.
Ik blijf aangenaam verrast over de inhoud van deze patch, maar het Crown Pavilion deel vind ik niet geslaagd.