Mesmer builds:
Level 80: Maak een keuze tussen een shatter build of een phantasm build ("keep your illusions"). Dus gebruik je je illusions vooral om op te blazen of moeten ze veel damage doen. Ik gebruik de tweede build en blaas ze alleen op als ze nog steeds in leven zijn als ik al weer nieuwe kan maken. Bijvoorbeeld als staff skill 2 en 3 weer van cooldown zijn. Ik gebruik dan meestal F2, confusion, al werkt dat tegen mobs niet altijd even goed.
Voor level 80: Kopieer
niet een level 80 build. Dat werkt voor veel klassen, maar niet voor een Mesmer. Er zijn meerdere goede mesmer leveling build te vinden. Kijk vooral ook eens naar
The Comprehensive Mesmer Guide van MrPrometheus. Misschien wat verouderd, maar generaties Mesmers hebben hier geleerd hoe hun Mesmer denkt en werkt
PS: Er is nog een derde build op level 80: De Mantra build. Heb ik zelf nooit geprobeerd, wordt (werd?) gezien als erg zwak.
Maar genoeg over Mesmer builds:
Wat vinden jullie na een week van de nieuwe content? Mij bevalt het wel. Ik denk dat de Marrionette event de juiste moeilijkheidsgraad heeft, niet te makkelijk, maar zeker wel te doen. De story part is beter uitgewerkt dan sommige andere delen van de Living World.
De 3-headed wurm is ook leuk. Wel erg lastig (wat ik op zich niet erg vind). Ik vraag me alleen af of ik het event ook nog zal doen over een paar weken. Het heeft hetzelfde probleem voor mij als Tequatl en dat is dat ik op primetime wel erg lang van tevoren aanwezig moet zijn om een kans te maken. En daar heb ik maar zelden zin in. Ik heb Tequatl gisteren voor de eerste keer in maanden verslagen. Via een guildie kwam ik overdag in de main Desolation map terecht waar een gecoördineerd gevecht plaatsvond. Maar 's avonds en in het weekend lukt dat niet.