Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Als ze de belofte waar maken en de worm een Tequatl achtige world boss is dan kan het best een hele vette update worden :D. Sowieso vet dat er weer updates komen, wintersday heb ik wel weer gezien :P

Laatst trouwens een ascended revolver gecraft (Occam's revolver), binnenkort verder met de armorset :P.

[ Voor 21% gewijzigd door windwarrior op 15-01-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-07 18:11
Wat is een goede CPU voor Guild Wars 2? Ik moet iemand helpen met het samenstellen van een computer, o.a. voor Guild Wars 2, en ik heb gelezen dat het spel erg processor afhankelijk is.

Is AMD (bijvoorbeeld de FX 6300 die in de BBG van januarie 2014 staat) aan te raden? Of is het verstandiger om een stapje duurder te gaan en voor intel i5 te kiezen?

En welke CPUs hebben jullie en hoe gaat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 13:07
Heb zelf de FX6300 in combinatie met GTX470. Draai alles op high zo rond de 40-50 FPS, al schroef ik soms bij grote events de settings iets omlaag. Voor mijn gevoel is de CPU wel de bottleneck maar ik erger mij er totaal niet aan, ben tevreden met hoe ik kan draaien.

Correctie: op moment dat ik op plaats druk bedenk ik me van ow, ik heb toch de 6100. Anyway, de 6300 zou dus ietsje beter moeten presteren maar denk dan mijn bovenstaande verhaal nog steeds van toepassing is.

[ Voor 28% gewijzigd door Superkanjo op 15-01-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet het fijne er niet van maar ik heb meerdere malen gelezen dat GW2 flink beter zou presteren op intel-procs dan op AMD. Helaas is GW2 idd erg CPU-afhankelijk, ik heb het idee dat er flinke prestatiewinst gehaald zou worden als er ooit geoptimaliseerd zou worden voor GPU.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
02Sjoerd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:23:
Wat is een goede CPU voor Guild Wars 2? Ik moet iemand helpen met het samenstellen van een computer, o.a. voor Guild Wars 2, en ik heb gelezen dat het spel erg processor afhankelijk is.

Is AMD (bijvoorbeeld de FX 6300 die in de BBG van januarie 2014 staat) aan te raden? Of is het verstandiger om een stapje duurder te gaan en voor intel i5 te kiezen?

En welke CPUs hebben jullie en hoe gaat dat?
Mijn game loopt prima op een Intel Core i5 2500K Boxed uit de best buy guide editie maart 2012 high end gamesysteem. Meeste settings op hoog en ik pas nooit wat aan. Geen idee hoe die zich precies verhoudt tot de FX 6300. De meeste specs zien er hetzelfde of zelfs beter uit dan de i5 2500K, alleen de cache van de FX6300 lijkt veel slechter.
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:52:
[...]

Ik had m'n Frenzy eindelijk af (op dezelfde manier als jij), twee dagen later gooi ik wat rares in de forge voor de daily Mystic Forge, krijg ik The Hunter... (precursor voor The Predator, een rifle).

Ik weet alleen niet of ik voor de predator ga, ik vind de hunter ook echt een fantastisch ding...
Is er niet nog een andere geweer met dezelfde skin als The Hunter? Mijn Engineer loopt met de skin van de Shield precursor rond die maar een paar goud kost in plaats van de paar 100 goud voor de precursor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

Nou ben gisteren ook weer even begonnen, maar ik vind het lastig een class te kiezen. Bij elke MMO ben ik standaard mage/damage dealer, ook in GW2 ben ik hier een tijd terug mee begonnen en die heb ik inmiddels op level 80. Dus wou van de week een nieuwe character beginnen, heb inmiddels paladin en necromencer geprobeerd maar deze classen bevallen met toch niet. Zal vanavond even zien of ranger wat is misschien warrior ook nog even proberen.

Maar ligt het aan mij of level je (in het begin) te langzaam om je quests te blijven doen? Ik ben vaak level 4 terwijl ik al bij het 'hartje' van level 6/7 ben. Terwijl ik toch wel alle random events doe die in de buurt zijn, en ook ga ik na alle PoI / Waypoints / Vista's en skill challenges doe die in de buurt zijn.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, paladin.....:) is dat een nieuwe profession???
Je bedoelt zeker de Guardian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madstorm schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:45:
Maar ligt het aan mij of level je (in het begin) te langzaam om je quests te blijven doen? Ik ben vaak level 4 terwijl ik al bij het 'hartje' van level 6/7 ben. Terwijl ik toch wel alle random events doe die in de buurt zijn, en ook ga ik na alle PoI / Waypoints / Vista's en skill challenges doe die in de buurt zijn.
Doe je ook je Personal Storyline? krijg je veel xp voor, dit zou je probleem moeten oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:02:
Lol, paladin.....:) is dat een nieuwe profession???
Je bedoelt zeker de Guardian?
Ah, ja was er al niet zeker van.. Maar klopt ik bedoel Guardian.
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:06:
[...]

Doe je ook je Personal Storyline? krijg je veel xp voor, dit zou je probleem moeten oplossen?
:F
Hoe kan ik dat nou vergeten.. Helemaal niet opgelet ook... Dankje
|:( |:(

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madstorm schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:27:
[...]

Ah, ja was er al niet zeker van.. Maar klopt ik bedoel Guardian.

[...]

:F
Hoe kan ik dat nou vergeten.. Helemaal niet opgelet ook... Dankje
|:( |:(
Daarnaast niet vergeten flink te exploren (de capital city van je race bijvoorbeeld levert aan het begin al 1 of 2 levels op) en alles te gatheren wat je vindt (geeft ook veel XP). En lekker craften!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madstorm schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:45:
Nou ben gisteren ook weer even begonnen, maar ik vind het lastig een class te kiezen. Bij elke MMO ben ik standaard mage/damage dealer, ook in GW2 ben ik hier een tijd terug mee begonnen en die heb ik inmiddels op level 80. Dus wou van de week een nieuwe character beginnen, heb inmiddels paladin en necromencer geprobeerd maar deze classen bevallen met toch niet. Zal vanavond even zien of ranger wat is misschien warrior ook nog even proberen.

Met de standaard mage/damage dealer in GW2 bedoel je de Elementalist neem ik aan? Mocht de Ranger ook niet bevallen, wat natuurlijk onmogelijk is :), en je wilt nog wel iets mage-achtigs proberen kijk dan ook eens naar een Mesmer. Die kan illusions summonen. Erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben momenteel een Ranger aan het levelen, erg leuke profession moet ik zeggen....love my pets!!!
en ja, Mesmer is ook zeer de moeite waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Onlangs ook begonnen maar wat ik heb gemerkt met elke class en race combo is dat je al snel achter de feiten aanloopt...

Zo had ik als laatste een Norn warrior gemaakt, doe netjes alle hartjes in het gebied , alle points of interests overlopen , een stuk of 6-7 van die random events gedaan die verschijnen als je in de buurt loopt en na dit alles ben ik nog maar lvl 6 en mn personal story questline voor het volgende stuk raad lvl 8 aan.

( en zoals verwacht krijg ik dik op mn achterste als ik het probeer als lvl 6 )

iemand zei als oplossing ''ga naar startgebied van een ander race door naar locatie X te gaan en dan in het portal te springen van een andere stad '' , en als beginner weet ik nog niet eens wat of waar locatie X zou moeten wezen.

Nuja zowiezo is het alles behalve een vlotte levelingservaring als je al moet beginnen met op lvl 6 andere races hun startgebied te doen om je xp bij te benen, erg jammer ik wil het spel wel spelen maar zo hoeft het voor mij niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katmi schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:51:
Onlangs ook begonnen maar wat ik heb gemerkt met elke class en race combo is dat je al snel achter de feiten aanloopt...

Zo had ik als laatste een Norn warrior gemaakt, doe netjes alle hartjes in het gebied , alle points of interests overlopen , een stuk of 6-7 van die random events gedaan die verschijnen als je in de buurt loopt en na dit alles ben ik nog maar lvl 6 en mn personal story questline voor het volgende stuk raad lvl 8 aan.

iemand zei als oplossing ''ga naar startgebied van een ander race door naar locatie X te gaan en dan in het portal te springen van een andere stad '' , en als beginner weet ik nog niet eens wat of waar locatie X zou moeten wezen.

Nuja zowiezo is het alles behalve een vlotte levelingservaring als je al moet beginnen met op lvl 6 andere races hun startgebied te doen om je xp bij te benen, erg jammer ik wil het spel wel spelen maar zo hoeft het voor mij niet echt...
Location X is Lion's Arch (LA). En je kunt inderdaad door gebruik te maken van de portals in LA naar ander startgebieden gaan om extra levels te krijgen. Maar ik heb met 4 karakters nog nooit het probleem gehad dat ik niet meer kon levelen. Verzamel je ore, wood en plants als je deze tegenkomt? Dat geeft elke keer weer wat XP. Crafting geeft ook veel XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:33

Er is een portal naar Lions Arch in het begin van het gebied waar je bent (of in de hoofdstad van je race), via LA kan je dan weer naar een ander startgebied.

Ik zie het probleem niet echt om naar een ander startgebied te gaan. Uiteindelijk zal je toch world completion willen en dan zal je naar die gebieden moeten gaan, lieven op een laag level dan op een te hoog level waarbij alles makkelijker is.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit ook nog nooit meegemaakt, dat ik niet verder kan levelen in startersgebied. Het is absoluut niet nodig om naar een ander startgebied te gaan op level 6. Startgebied bied genoeg content t/m level 15. Google anders een map van het gebied met alle hearts etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
Het is voor mij al weer een tijdje geleden dat ik Guild Wars 2 heb gedaan. Ben destijds gestopt toen ik max. level was (Norn Guardian) en ik niet meer wist wat ik moest doen. Heb daarom een paar vraagjes:
- Wat raden jullie aan om te gaan doen op max level?
- Daarnaast wil ik misschien een nieuwe char gaan levelen, maar weet niet echt wat. Mijn voorkeur gaat uit naar een ranged class (Archer?).
- Op welke server spelen jullie trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

NL-RaVeR schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:32:
Het is voor mij al weer een tijdje geleden dat ik Guild Wars 2 heb gedaan. Ben destijds gestopt toen ik max. level was (Norn Guardian) en ik niet meer wist wat ik moest doen. Heb daarom een paar vraagjes:
- Daarnaast wil ik misschien een nieuwe char gaan levelen, maar weet niet echt wat. Mijn voorkeur gaat uit naar een ranged class (Archer?).
Dungeons, Fractals (dat heeft me echt positief verrast), WvW, World Bosses, Exploration, Living World, Crafting ;). Genoeg te doen dus :p

Ikzelf speel op Ring of Fire, maar de meeste hier geloof ik op Far Shiverpeaks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
windwarrior schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:51:
[...]

Dungeons, Fractals (dat heeft me echt positief verrast), WvW, World Bosses, Exploration, Living World, Crafting ;). Genoeg te doen dus :p

Ikzelf speel op Ring of Fire, maar de meeste hier geloof ik op Far Shiverpeaks
Aan deze lange lijst kan ik alleen nog PvP toevoegen :) Genoeg te kiezen, genoeg te doen.

Far Shiverpeaks is de onofficiële server voor Nederland(s) en Scandinavië. Het Guild of Tweakers [GoT] zit hier. Op Piken Square (onofficiële RP server) zitten twee guilds met veel Tweakers. [One], opgericht door Devata, en [Gwen], opgericht door Freakie Beakie. Van [Gwen] ben ik één van de guild leaders.
Daarnaast zwerven er op andere servers nog losse Tweakers rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Ik ben gisteren ook net een archer begonnen, moet zeggen dat dit me nog goed vasthoud dus deze kan ik voor nu nog aanraden.
Ik speel ook op Ring of Fire.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook bezig met Ranger....heerlijke profession vind ik....pets systeem is goed geimplementeerd...speel nu combinatie greatsword en longbow....Sylvari female level 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Volgens mij zit ik op Piken Square, dus dat komt goed uit. Denk dat ik ook maar is een ranger ga beginnen en is kijken wat er op men guardian te doen is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:19:
Ben ook bezig met Ranger....heerlijke profession vind ik....pets systeem is goed geimplementeerd...speel nu combinatie greatsword en longbow....Sylvari female level 15
De pets zijn beter geworden (lees: nuttiger). De oorspronkelijke implementatie van het pet systeem was matig, maar is ondertussen heel wat verbeterd.

De laatste keer dat mijn Ranger een Greatsword heeft gebruikt was waarschijnlijk in CoE (dungeon, Crucible of Eternity) tegen Subject Alpha. Die boss kom je meerdere malen tegen in die dungeon en vraagt om melee met behoud van controle over je poppetje. En dat wil niet echt met sword (sterkste melee wapen van een Ranger), omdat de auto-attack van dat wapen de controle over je poppetjes min of meer overneemt. En Axe is een leuk midrange wapen voor AoE damage, maar in mijn ogen volstrekt nutteloos in melee range. Maar buiten CoE is Greatsword niet echt een goed wapen wat mij betreft voor de Ranger. Longbow is wel fantastisch. En Sylvari Female Ranger <3
NL-RaVeR schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:33:
Volgens mij zit ik op Piken Square, dus dat komt goed uit. Denk dat ik ook maar is een ranger ga beginnen en is kijken wat er op men guardian te doen is :D
Als je een guild zoekt op PS weet je nu wie je kunt whisperen :)

[ Voor 13% gewijzigd door RoseSolane op 17-01-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuhs
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 14:37
Een tijdje geleden ben ik ook gestopt met GW2. De end game viel mij toch wel tegen moest ik eerlijk bekennen. Misschien binnenkort toch maar weer een poging wagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoseSolane schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:38:
[...]

De pets zijn beter geworden (lees: nuttiger). De oorspronkelijke implementatie van het pet systeem was matig, maar is ondertussen heel wat verbeterd.

De laatste keer dat mijn Ranger een Greatsword heeft gebruikt was waarschijnlijk in CoE (dungeon, Crucible of Eternity) tegen Subject Alpha. Die boss kom je meerdere malen tegen in die dungeon en vraagt om melee met behoud van controle over je poppetje. En dat wil niet echt met sword (sterkste melee wapen van een Ranger), omdat de auto-attack van dat wapen de controle over je poppetjes min of meer overneemt. En Axe is een leuk midrange wapen voor AoE damage, maar in mijn ogen volstrekt nutteloos in melee range. Maar buiten CoE is Greatsword niet echt een goed wapen wat mij betreft voor de Ranger. Longbow is wel fantastisch. En Sylvari Female Ranger <3

[...]
:) yeah Sylvari !!!!
dus beter is Sword in combinatie met longbow...
Zelf vind ik Longbow ook fantastisch, moet shortbow ook nog ff uitproberen....
Ja vind de pets wel nuttig, tenminste die tiger achtige die ik nu heb deelf flink wat damage uit, en is ook niet vies voor een duik in het water...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:20:
[...]

:) yeah Sylvari !!!!
dus beter is Sword in combinatie met longbow...
Zelf vind ik Longbow ook fantastisch, moet shortbow ook nog ff uitproberen....
Ja vind de pets wel nuttig, tenminste die tiger achtige die ik nu heb deelf flink wat damage uit, en is ook niet vies voor een duik in het water...:)
Ik zou alle wapens proberen. Nu en zeker nog een keer als je een hoger level hebt.

Sword is een main hand weapon dus kun je combineren met een off-hand. Warhorn skill 5 geeft een speed burst en is dus erg handig als je in PvE rondloopt. De andere offhand keuzes (dagger, Axe offhand) gebruik ik eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah thanks, ik ga vanavond is het een en ander uitproberen....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:38:
[...]
En Axe is een leuk midrange wapen voor AoE damage, maar in mijn ogen volstrekt nutteloos in melee range. Maar buiten CoE is Greatsword niet echt een goed wapen wat mij betreft voor de Ranger. Longbow is wel fantastisch. En Sylvari Female Ranger <3
Ik speel het liefst op mid-range, daarom vind ik de axe het prettigst voor m'n ranger. De longbow vind ik vreselijk... Is mij veel te traag, daarmee heb ik echt het gevoel dat ik de helft van de tijd niets sta te doen...

Op mijn main ranger (ik heb er meerdere), speel ik eigenlijk alleen met axe + torch (conditions + pets traits). Van wapen wijzigen doet ze eigenlijk nooit, alleen tegen bosses waar je echt niet te dicht bij wilt staan. Dan gebruikt ze de longbow.

Op m'n tweede ranger heb ik shortbow + longbow (precision traited).

Met m'n derde ranger ga ik eens met de greatsword spelen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik heb tijden met shortbow/longbow gespeeld op mijn ranger. Maar vond het toch eigenlijk niets. Heeft te maken met dat ik ranged damage met wapens (necro's, elementalists en mesmers doen toch een soort van magic damage ipv echt aanvallen met het wapen) gewoon niet interesant vind in dit spel.

Ik speel daarom ook meer met mijn guardian dan met me ranger atm. Als is me ranger nu wel sword/warhorn + shortbow. De axe heeft me altijd tegen gestaan op de ranger, omdat ik die prof als een ranged class wilde spelen en arenanet besluit om je te laten starten met een axe ipv een bow. Dat heb ik ze nooit vergeven...

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ye-roon schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:32:
De axe heeft me altijd tegen gestaan op de ranger, omdat ik die prof als een ranged class wilde spelen en arenanet besluit om je te laten starten met een axe ipv een bow. Dat heb ik ze nooit vergeven...
Dat heb ik ook nooit begrepen inderdaad, dat je als ranger met een axe begint....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

tja, zo vind ik persoonlijk dual dagger voor een elementalist een beetje not done.
Eles behoren ranged classes te zijn. Ik weet het, ik ben ouderwets, maar ik blijf braaf bij mijn staff.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar die daggers staan zo leuk op m'n ele!

(ok, hij is al maanden niet meer buiten de deur geweest... Ik zou niet eens meer weten hoe ik ele moest spelen :P)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

wij ( een aantal tweakers) spelen op piken square. de tweakers guild zit op far shiverpeaks.
je heb dus keuze :) wat te doen bij max lvl . dungeons > fractals > world bosses > living story > hiden content zoals mini dungeons > achievements hunten ( als dat je ding is ) Temple events in orr .
of PVP in de vorm van spvp (klein schalige pvp) of wvwvw (groot schalige pvp)

en dat verhaal over eenr anger die met een axe begint > je character wil zelf ook geen axe. hij probeerd hem de hele tijd weg te gooien maar dat klote ding blijkt een boomerang te zijn :(

[ Voor 9% gewijzigd door Freakiebeakie op 20-01-2014 13:10 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuhs
  • Laatst online: 11-09 14:37
Gisteren het spel ook weer geïnstalleerd en opgestart. En man wat heb ik een berg zut in mijn inventory na het openen van allerlei reward chests. En pvp wapens + armor, geen flauw idee wat ik daar mee moet.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet veel verder ben gekomen dan een rondje door lions arch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Ik heb de game afgelopen weekend weer opgepakt. Idd ook bergen aan items in mijn inventory. Niet heel lang op mijn level 80 geweest, want ben een nieuwe char begonnen. Ranger dit keer. Moet zeggen dat deze class erg goed bevalt. Zeker die pet erbij is wel tof. Zelfs 2 pets volgens mij als ik hoger level ben of meer pets krijg.
Wie kan ik trouwens in-game een berichtje sturen voor een guild invite :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind axe op mijn ranger juist erg fijn (als main hand, met warhorn als offhand). Axe/warhorn en longbow is bij mij de combi. Tijdens het levelen heb ik heel lang torch als offhand gebruikt maar je gimpt je DPS echt enorm met torch. Ik geloof dat mesmer de enige profession is waarbij torch echt een goede keus kan zijn, verder is het echt een baggerwapen, hoe leuk zo'n fire field ook is. Jammer want het speelt leuk maar er zijn alleen maar betere keuzes.
Ook ik blijf liefst mid- tot longrange en hoewel het niet zoveel damage doet als een melee ranger komt het mijn survivability wel ten goede. Melee ranger heb ik wel geprobeerd (greatsword en sword/warhorn) maar ik vind het gewoon irritant spelen. Kan er niet aan wennen. Ja, je kunt lekker evaden maar je hebt nauwelijks controle over waar je character zich bevindt...
NL-RaVeR schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:32:
Zelfs 2 pets volgens mij als ik hoger level ben of meer pets krijg.
Wie kan ik trouwens in-game een berichtje sturen voor een guild invite :P?
Je kunt nooit meer dan 1 pet tegelijk hebben helaas, je kunt wel pets swappen. Nuttig om bijvoorbeeld een tanky melee pet (beer bijvoorbeeld) te kunnen swappen voor een pure damage pet, een buff pet of een ranged pet.
Als je op Piken een invite wil voor het guild waar Freakie, Rose Solane en ik inzitten kun je zeker iemand van ons whisperen. Freakie is minder online dan vroeger maar iedere avond moet je Rose Solane of mij wel kunnen treffen. Mijn main character heet Sannah Stormborn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DramaMined
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-05-2024
Hi there!

Ik volg Wildstar al een paar maanden en denk , ik drop ook even een line:).

Livestreams en de content die ik tot dus toe gezien heb ziet er allemaal erg goed uit.
Toch bekruipt me een nogal ongemakkelijkn gevoel mbt de gameplay.

Alles oogt een beetje zweverig, alsof er weinig tot geen "gewicht"achter je aanvallen zit.
Kan iemand die al gespeeld heeft mij misschien zeggen of er wel echt een gevoel van impact achter je aanvallen zit?

Vorige week heb ik ESO online gespeeld en daar viel me heel erg op dat slaan/schieten/spreuken echt impact missen. Waardoor combat nogal monotoom oogt/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DramaMined schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:27:
Hi there!

Livestreams en de content die ik tot dus toe gezien heb ziet er allemaal erg goed uit.

Alles oogt een beetje zweverig, alsof er weinig tot geen "gewicht"achter je aanvallen zit.
Kan iemand die al gespeeld heeft mij misschien zeggen of er wel echt een gevoel van impact achter je aanvallen zit?

Vorige week heb ik ESO online gespeeld en daar viel me heel erg op dat slaan/schieten/spreuken echt impact missen. Waardoor combat nogal monotoom oogt/is.
ehhh ok...maar wat heeft dit met Guild Wars 2 te maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03 19:56
DramaMined schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:27:
Hi there!

Verkeerde topic.

ot:

Ik heb sinds paar dagen Guildwars 2, en ik moet zeggen dat de environment adembenemend mooi is voor een mmorpg. Ik vond RIFT ook fabuleus, maar Guildwars 2 gaat nog een stapje verder qua originaliteit en design van environment. De finishers die je kunt instellen ook echt super. Ik speel asura mesmer lv14. Ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe en wat, zijn er mensen die nog goede combo's kennen met illusions om PvE effectief te zijn. Als ik naar mijn medespelers kijk, dan zie ik dat andere classes de mobs echt verslinden, ik heb toch wel 15-20 seconden nodig per mob. Voor mij is het veel aantrekkelijker om AOE te gaan, illusions doen aoe dmg en poision ook.

Erg vette game en het leveling concept is ook heel erg goed bevallen.

[ Voor 33% gewijzigd door Netrunner op 21-01-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:00:
Ik vind axe op mijn ranger juist erg fijn (als main hand, met warhorn als offhand). Axe/warhorn en longbow is bij mij de combi. Tijdens het levelen heb ik heel lang torch als offhand gebruikt maar je gimpt je DPS echt enorm met torch. Ik geloof dat mesmer de enige profession is waarbij torch echt een goede keus kan zijn, verder is het echt een baggerwapen, hoe leuk zo'n fire field ook is. Jammer want het speelt leuk maar er zijn alleen maar betere keuzes.
Ook ik blijf liefst mid- tot longrange en hoewel het niet zoveel damage doet als een melee ranger komt het mijn survivability wel ten goede. Melee ranger heb ik wel geprobeerd (greatsword en sword/warhorn) maar ik vind het gewoon irritant spelen. Kan er niet aan wennen. Ja, je kunt lekker evaden maar je hebt nauwelijks controle over waar je character zich bevindt...
Ik vind Axe/warhorn in roaming PvE een sterke combinatie door de AoE op de 1 skill en de buffs van skill 5. Je bent wat sneller en je tagged automatisch meer mobs. Maar de single target damage van de axe is minder, ook omdat ik nauwelijks condition damage doe. Dus ik loop toch meestal rond met een sword als secundary en vervang deze alleen door een axe als ik veel mobs will taggen.
Netrunner schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:06:
[...]

Verkeerde topic.

ot:

Ik heb sinds paar dagen Guildwars 2, en ik moet zeggen dat de environment adembenemend mooi is voor een mmorpg. Ik vond RIFT ook fabuleus, maar Guildwars 2 gaat nog een stapje verder qua originaliteit en design van environment. De finishers die je kunt instellen ook echt super. Ik speel asura mesmer lv14. Ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe en wat, zijn er mensen die nog goede combo's kennen met illusions om PvE effectief te zijn. Als ik naar mijn medespelers kijk, dan zie ik dat andere classes de mobs echt verslinden, ik heb toch wel 15-20 seconden nodig per mob. Voor mij is het veel aantrekkelijker om AOE te gaan, illusions doen aoe dmg en poision ook.

Tijdens het levelen van een Mesmer zijn er momenten dat je veel minder damage doet dan andere klassen. De eerste levels van een Mesmer zijn heel erg sterk, daarna zakt het wat in om later weer beter te worden. Op level 80 begint het feest echt :)

Er zijn meerdere manieren om een Mesmer te levelen. Ik heb zelf vooral de staf gebruikt. Ranged, AoE, ranged illusions. Greatsword is ook een sterke optie, maar die heb ik zelf nauwelijks gebruikt. Sword is waarschijnlijk het beste wapen van een Mesmer (meeste damage), maar melee en daarmee lastiger. Ik heb zelf tijdens het levelen sword wel gebruikt (on te leren), maar alleen op makkelijke mobs. Voor alles wat lastiger was gebruikte ik de staf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Netrunner schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:06:
[...]

zijn er mensen die nog goede combo's kennen met illusions om PvE effectief te zijn. Als ik naar mijn medespelers kijk, dan zie ik dat andere classes de mobs echt verslinden, ik heb toch wel 15-20 seconden nodig per mob. Voor mij is het veel aantrekkelijker om AOE te gaan, illusions doen aoe dmg en poision ook.

je moet met een Mesmer even geduldig zijn, op wat hoger lvl sloop jij mobs weer sneller dan andere.
ik vond Mesmer zeker tot lvl 25 wat slapjes aanvoelen en rond 30 werd het echt vet.

ik lvlde mijn Mesmer vooral met zwaard/pistol en staff. idd staff voor aoe . mooie van sword pistol is dat je met je zwaard echt zieke mellee damage kan doen ( eerst gebruik je Illusionary Leap ,skill veranderd dan in Swap en dan doe je Blurred Frenzy) en pistol heeft deze uber skill

phantasms wil je zo lang mogelijk in leven houden , ilussions lekker laten knallen voor conditions :)

[ Voor 31% gewijzigd door Freakiebeakie op 21-01-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
Freakiebeakie schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:33:
[...]

je moet met een Mesmer even geduldig zijn, op wat hoger lvl sloop jij mobs weer sneller dan andere.
ik vond Mesmer zeker tot lvl 25 wat slapjes aanvoelen en rond 30 werd het echt vet.

ik lvlde mijn Mesmer vooral met zwaard/pistol en staff. idd staff voor aoe . mooie van sword pistol is dat je met je zwaard echt zieke mellee damage kan doen ( eerst gebruik je Illusionary Leap ,skill veranderd dan in Swap en dan doe je Blurred Frenzy) en pistol heeft deze uber skill

phantasms wil je zo lang mogelijk in leven houden , ilussions lekker laten knallen voor conditions :)
Oke oke, illussions zijn zeg maar meer om enemy af te leiden en phantoms zijn vorm van illussions die in sommige gevallen veel damage doen. Nja, ik moet dan even volhouden tot 30 dan. Ik speel voornamelijk met 1handend torch en offhand staff. Ik ben niet echt van het craften maar meer van monsters afmaken, ik zit me trait points op vitality te gooien zit op lv15 bijna op 2100 HP als asura mesmer. Wellicht dat ik voor damage had moeten gaan? Ik wil wel een supportive rol vervullen, healing/damage role.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

je trait punten even resette en eerst lezen wat je krijgt van bepaalde traits voor je je punten gebruikt.
als je je muis op zo`n trait houd zie je precies wat je er voor krijg. kies traits waardoor je sneller ilussions kan spammen bijvoorbeeld. laatste waar je punten op wil zetten is vitality :D tip om te blijven leven is : Leer dodgen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Laatst online: 10-09 17:30
Ik vind de Marionette boss echt heel erg vet :D
Na 3x gefaald te hebben heb ik hem net dan eindelijk gehaald, heel erg vet gedaan.

Wurm boss een keer even aan meegedaan, maar dat is toch echt meer weggelegd voor de grote hardcore gecoordineerde guilds, want met een random groep mensen is dat echt niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal die wurm nog twee keer doen en dan heb ik de achievement voor de meta. Daarna zal ik er niet meer naar om kijken...

Die marionette is wel geinig, hoewel ik die achievements die erbij horen wel bagger vind. Het zijn niet mijn achievements, maar achievements die door de hele groep gehaald moeten worden. Maar ook hier zal ik na het halen van de meta niet meer naar omkijken (en niet meer in lornar komen totdat hij weg is) gewoon vanwege het feit dat iedereen dood gaat wanneer je faalt. Bagger implementatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het juist wel tof dat er eindelijk langzaam bosses komen waarbij falen consequenties heeft voor de zone. Anders is het alleen maar "oh, hebben we nu gefaald? Geen loot dus."

Tequatl faalt -> fish heads verklooien het landschap.
Wurm faalt -> duikt her en der op in Bloodtide Coast (nog niet zien gebeuren trouwens).
Mario faalt -> vuurt megawapen af en iedereen is dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:43:
Ik vind het juist wel tof dat er eindelijk langzaam bosses komen waarbij falen consequenties heeft voor de zone. Anders is het alleen maar "oh, hebben we nu gefaald? Geen loot dus."

Tequatl faalt -> fish heads verklooien het landschap.
Wurm faalt -> duikt her en der op in Bloodtide Coast (nog niet zien gebeuren trouwens).
Mario faalt -> vuurt megawapen af en iedereen is dood.
Ja, en nu ben ik net aangekomen in Lornar's Pass (ben lvl30). Ik kan niet eens helpen met dat event want ik ben nog niet eens hoog genoeg in level voor het gebied. En ik word er wel voor gestraft.

Dit kun je doen in lvl80 gebieden, maar niet in de lagere levels waar mensen gestraft worden terwijl ze er niet eens iets aan kunnen doen. Die eerste twee oplossingen zijn vele malen beter, want die kan ik ook overkomen met mijn lagere level character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:57:
[...]

Ja, en nu ben ik net aangekomen in Lornar's Pass (ben lvl30). Ik kan niet eens helpen met dat event want ik ben nog niet eens hoog genoeg in level voor het gebied. En ik word er wel voor gestraft.

Dit kun je doen in lvl80 gebieden, maar niet in de lagere levels waar mensen gestraft worden terwijl ze er niet eens iets aan kunnen doen. Die eerste twee oplossingen zijn vele malen beter, want die kan ik ook overkomen met mijn lagere level character.
Je wordt nergens voor gestraft, eens in de 2 uur ofzo ga je een keer extra dood. Dat is toch peanuts 8)7 Je kunt alles wel dramatiseren. Er staat tegenover dat er een extreem coole boss fight met leuke en originele mechanics, nieuwe rewards en een sloot nieuwe achievements zijn toegevoegd en over een paar weken is het hele "probleem" ook alweer opgehoepeld. Definitief. Dus geniet er nou ff van zolang het kan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razgrim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2020
Na gw2 al heel lang niet meer gespeeld te hebben, heb ik gisteren weer eens ingelogd en even gespeeld met een nieuwe character. Ik moet zeggen dat het me enorm veel moeite kostte weer een beetje in de game te komen en ook zag ik aan skill calculators dat er veel veranderingen zijn geweest (guardians hebben geen spirit wapens meer?).

Wat me verder opviel was dat de servers enorm leeg leken. Misschien lag het aan het feit dat ik in een begingebied speelde, maar het was wel een high populated server. Zijn er nog veel mensen die deze game actief spelen en een leuke gezellige sociale guild hebben waar ik met een nieuwe character bij zou kunnen? Ik wil natuurlijk best officieel applyen bij een guild, maar ik wil eerst graag weten waar dan precies en of het uberhaupt (nog) zin heeft, ivm het grote mmo aanbod en eventuele teruglopende spelersaantallen in GW2.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk86
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 17:01
Razgrim schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:52:
Wat me verder opviel was dat de servers enorm leeg leken. Misschien lag het aan het feit dat ik in een begingebied speelde, maar het was wel een high populated server. Zijn er nog veel mensen die deze game actief spelen en een leuke gezellige sociale guild hebben waar ik met een nieuwe character bij zou kunnen? Ik wil natuurlijk best officieel applyen bij een guild, maar ik wil eerst graag weten waar dan precies en of het uberhaupt (nog) zin heeft, ivm het grote mmo aanbod en eventuele teruglopende spelersaantallen in GW2.

Dat komt waarschijnlijk omdat er net een nieuwe Living world patch is gereleased. Ik gok dat er veel mensen met de events meedoen en dat het daarom wat leeg lijkt in de rest van de world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razgrim schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:52:
Na gw2 al heel lang niet meer gespeeld te hebben, heb ik gisteren weer eens ingelogd en even gespeeld met een nieuwe character. Ik moet zeggen dat het me enorm veel moeite kostte weer een beetje in de game te komen en ook zag ik aan skill calculators dat er veel veranderingen zijn geweest (guardians hebben geen spirit wapens meer?).

Dat veel gebieden leeg zijn, ook in een high populated server, heeft waarschijnlijk te maken met de eerste patch in 6 weken die afgelopen dinsdag live is gegaan. Bijna iedereen is in Lornar's Pass en Bloodtide Coast, de twee gebieden waar de patch zich in concentreert. Over een paar dagen is de nieuwigheid eraf en zal de populatie zich wel weer wat meer gaan verdelen. (zie ook de reactie van luuk86 :) )

We hebben echt een aanpassing van de topic start nodig met wat informatie over guilds, want we beantwoorden dezelfde vraag elke paar dagen. Daar kun jij niet zoveel aan doen dus nogmaals het antwoord :)

Far Shiverpeaks is de onofficiële Nederlandse wereld. Guild of Tweakers zit hier.

Piken Square heeft minstens twee guilds met tweakers erin:
  • [One], opgericht door Devata (ook zijn ingame name)
  • [Gwen], opgericht door Freakie Beakie, meerdere guild leaders en officers zijn tweakers, waaronder ik (je kunt me whisperen op de naam Solane).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook tweakers die op de server Whiteside Ridge zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Ik heb afgelopen woensdag GW2 weer eens opgestard na afgelopen weekend. Toen werkte het nog goed. Geen lag of iets dergelijks. Afgelopen woensdag was het gewoon totaal onspeelbaar. Ik was niet eens in een region die vol was maar heel veel lag... skills die 2 seconden erover doen om te activeren andere spelers en monsters die door het beeld springen.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben sinds ze die nieuwe patch hebben gereleased?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacrosSimga schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:44:
Ik heb afgelopen woensdag GW2 weer eens opgestard na afgelopen weekend. Toen werkte het nog goed. Geen lag of iets dergelijks. Afgelopen woensdag was het gewoon totaal onspeelbaar. Ik was niet eens in een region die vol was maar heel veel lag... skills die 2 seconden erover doen om te activeren andere spelers en monsters die door het beeld springen.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben sinds ze die nieuwe patch hebben gereleased?!
lol.....opgestard.....

Nee, heb er geen last van gehad, maar misschien dat op sommige momenten van de dag, de hele server populatie met de nieuwe LS content aan de slag is, en dat dan weerslag heeft op de performance van de server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacrosSimga schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:44:

Was dit in Lornar's Pass of Bloodtide Coast? De mappen waar de nieuwe patch zich grotendeels afspeelt? Je geeft aan dat de map nog niet vol was dus dat zal wel niet.

Ik heb zelf dinsdag of woensdag (weet niet meer welke dag precies) ook wat last gehad van dit probleem tijdens één van de nieuwe boss fights. Maar dat was gelukkig erg kort. Ik heb voor deze patch meer last gehad van dit probleem.

Het merkwaardige is dat ArenaNet twee consumables heeft voorzien van een 30 minuten cooldown in verband met server performance. Ik dacht zelf dat dit was gedaan om dit soort problemen op te lossen, maar dan heeft het niet volledig geholpen. Het kan natuurlijk zijn dat zonder de cooldown op deze consumables de nieuwe events helemaal niet te spelen zouden zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:50:
[...]

Het kan natuurlijk zijn dat zonder de cooldown op deze consumables de nieuwe events helemaal niet te spelen zouden zijn geweest.
Of dat het effect van die consumables toch minder groot was dan ze zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
RoseSolane schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:50:
[...]

Was dit in Lornar's Pass of Bloodtide Coast? De mappen waar de nieuwe patch zich grotendeels afspeelt? Je geeft aan dat de map nog niet vol was dus dat zal wel niet.

Ik heb zelf dinsdag of woensdag (weet niet meer welke dag precies) ook wat last gehad van dit probleem tijdens één van de nieuwe boss fights. Maar dat was gelukkig erg kort. Ik heb voor deze patch meer last gehad van dit probleem.

Het merkwaardige is dat ArenaNet twee consumables heeft voorzien van een 30 minuten cooldown in verband met server performance. Ik dacht zelf dat dit was gedaan om dit soort problemen op te lossen, maar dan heeft het niet volledig geholpen. Het kan natuurlijk zijn dat zonder de cooldown op deze consumables de nieuwe events helemaal niet te spelen zouden zijn geweest.
Dat is dus het rare.. het was in 15-25 area van de humans..... dus niks te maken met die update....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:41

BombaAriba

Ondertitel

Ik ben gisteren ook weer begonnen met GW2 en dan een nieuwe character. (Necromancer) Het lvlen duurt mij wel lang, ik wil eigenlijk het liefst zo snel mogelijk de 80 aantikken om eens voor goede gear te gaan.

Ik zag ook dat je niet snel meer naar lvl 80 kan komen door te craften aangezien het meeste generfed is doordat sommige producten nu gevonden ipv gekocht moeten worden. Wat is nu de gouden formule om snel naar 80 te komen?

Heb ook gelijk weer wat geïnvesteerd in de markt om makkelijk te flippen, van vandaag naar gister mijn 29 gold naar 36 gold weten op te werken met 1 product massaal te kopen en te verkopen. Zo'n 24% rendement in een dag is niet slecht al zeg ik het zelf. Enige reden dat het niet meer was is omdat ik zo'n laag startkapitaal heb.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 13:07
BombaAriba schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:05:
Ik zag ook dat je niet snel meer naar lvl 80 kan komen door te craften aangezien het meeste generfed is doordat sommige producten nu gevonden ipv gekocht moeten worden. Wat is nu de gouden formule om snel naar 80 te komen?
Je kan nog steeds naar 80 craften hoor, kijk eens op http://www.gw2crafts.net/. Daar kun je kiezen tussen normale guides en fast guides (iets duurder maar veel sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
Ik ben nu lv28 mesmer, maar ik krijg nog steeds het gevoel dat ik kapot zwak ben in vergelijking met andere roles. Ik kan boss fights echt met moeite aan en zonder mijn illusions kan ik helemaal niks, het komt allemaal neer op timing-blocks en kiten. Ik zit mijn traits ook langzamerhand op toughness/vitality te zetten voor solo pve, wellicht dat ik dit later in de game weer ga bijsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Netrunner schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:37:
Ik ben nu lv28 mesmer, maar ik krijg nog steeds het gevoel dat ik kapot zwak ben in vergelijking met andere roles. Ik kan boss fights echt met moeite aan en zonder mijn illusions kan ik helemaal niks, het komt allemaal neer op timing-blocks en kiten. Ik zit mijn traits ook langzamerhand op toughness/vitality te zetten voor solo pve, wellicht dat ik dit later in de game weer ga bijsturen.
Een mesmer levelen schijnt lastig te zijn doordat mesmers zwak zijn op lagere levels. Eens je level 80 bent zal je dat probleem niet meer hebben, zal niet al te lang duren gezien levelen snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCARfaceE schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:24:
[...]

Een mesmer levelen schijnt lastig te zijn doordat mesmers zwak zijn op lagere levels. Eens je level 80 bent zal je dat probleem niet meer hebben, zal niet al te lang duren gezien levelen snel gaat.
Ik blijf m'n mesmer zwak vinden. Ze werkt goed tegen 1, max 2 foes, maar zodra het er drie worden, is het rennen of grond happen...

Ik vind de mesmer niet echt geschikt voor solo spelen. In een team heb je er veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
Wailing_Banshee schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:38:
[...]

Ik blijf m'n mesmer zwak vinden. Ze werkt goed tegen 1, max 2 foes, maar zodra het er drie worden, is het rennen of grond happen...

Ik vind de mesmer niet echt geschikt voor solo spelen. In een team heb je er veel meer aan.
Ja PVE wordt ik echt geforceerd om solo-targets te pakken. Soms ga ik voor grotere groepen in een keer door poisen te casten en daarna snel 3 illusions, exploden, switchen naar zwaarden en dan mid-air combo, weer 3 ilussions en dan weer exploden. Gaat vaak goed, maar tegen een boss lukt dat echt niet meer. Kost bijzonder veel moeite en movement/kite om een groepje van 3/4 te aoe'en. Ik blijf maar lekker stug doorlevelen op hearts/story, ben nog niet gestart met craften. Ik gather al wel veel en pomp alles naar AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijdens het levelen had ik het met mijn Mesmer vaak lastig tegen een groep, maar op level 80 heb ik daar niet zoveel problemen mee. Nu speel ik mijn Mesmer vooral met Staf, dus ranged. Wel heb ik pas goed leren dodgen met mijn Mesmer (3e karakter). Met mijn Ranger en Guardian was dat nooit echt nodig. Mijn Ranger bleef lekker ranged en mijn Guardian tankte de damage gewoon. En dat gaat niet met een Mesmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
RoseSolane schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 07:02:
Tijdens het levelen had ik het met mijn Mesmer vaak lastig tegen een groep, maar op level 80 heb ik daar niet zoveel problemen mee. Nu speel ik mijn Mesmer vooral met Staf, dus ranged. Wel heb ik pas goed leren dodgen met mijn Mesmer (3e karakter). Met mijn Ranger en Guardian was dat nooit echt nodig. Mijn Ranger bleef lekker ranged en mijn Guardian tankte de damage gewoon. En dat gaat niet met een Mesmer.
Ja je kunt je illussions laten tanken, maar die treat die ge-generate wordt gaat 3x nergens over. De treat die gegenereert wordt is 100% willekeurig wat eigenlijk helemaal niet zo hoort te gaan. Bullshit in mijn opinie. Het enige wat je kunt doen om je treat weg te laten vallen is om als mesmer invis te gaan en illusions spawnen zodat de mob geen keus heeft om eerst je illussion te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

sorry maar iedereen die beweerd dat Mesmer zwak is moet zich meer in de class verdiepen.
ik sloop met mijn Mesmer lachend 4 mobs tegelijk. je moet gewoon als een malle illusions etc spammen en dodgen.
staf en great sword is op het moment mijn favoriete wapen keus.
en ik heb mijn Mesmer geleveld met beserker gear en dat is nog steeds wat ik gebruik.
je moet gewoon keihard voor damage gaan met Mesmer, op wat hoger lvl krijg je de trait dat je ilussions maakt als je dodged. dat samen met wat eten wat je energy om te dodgen sneller laat recharge en je bent niet te stoppen. ilussions laten knallen met F1 t/m f4 en je phantasms in leven laten. ook veel switchen tussen wapens helpt.

Mesmer is gewoon geen class warrmee je stil kan staan en dingen gaat slopen. je moet er echt voor werken en dan is het naar mijn mening de beste class in het spel.

en punten op vitality en toughness zetten is gewoon doodzonde van je punten en dan ben je idd zwak.

[ Voor 53% gewijzigd door Freakiebeakie op 29-01-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakiebeakie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:19:
ilussions laten knallen met F1 t/m f4 en je phantasms in leven laten.
Ik zal wel ergens iets missen dan, want ik heb geen keus om de ene te laten leven en de andere te shatteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:33:
[...]

Ik zal wel ergens iets missen dan, want ik heb geen keus om de ene te laten leven en de andere te shatteren...
3 illusions opblazen en daarna pas je phantasm skill gebruiken?

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 29-01-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

idd
voor de mensen die Mesmer spelen lasting vinden http://mesmermesmerised.c...illusions-and-shattering/

en : Regarding clones not replacing phantasms, this is actually false now. When replacing illusions preference is given to replacing clones first, then phantasms. So lets say the order you spawned illusions is phan,clone,phan. The next illusion you create is going to replace the clone. So if you spawn a clone then it will replace the current clone. Spawn another clone and it too will replace the clone. Create a phantasm it will replace the clone. Then next illusion you create will replace the oldest phantasm.

@ Ye-roon onder me :) was nog aan het zoeken enzo. 1h sword+pistol en Greatsword zou voor mijn build het beste zijn maar ik heb vaak een staff ipv sword+pistol

[ Voor 167% gewijzigd door Freakiebeakie op 29-01-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik heb mijn mesmer gelevelt met Greatsword en Sword/Focus. Dat is wat ik nu nog steeds gebruik :) Het meeste heb ik met de sword/focus gespeeld. De damage van de warden is gewoon fenomenaal, ja, je moet opletten, gezien je als beserker mesmer met light armor snel ligt, maar ik had er nooit zo'n last van.

Heerlijke class :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
welke traits voor mesmer dan? Ik heb 10 vitality, 10 ilusion en 10 op precision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

@netrunner, ik laat je vanavond weten wat mijn Mesmer heft , weet het niet zo uit me hoofd.
het is iig een shatter build

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben zelf van de shatter build afgestapt en ben naar een meer "keep your illusions" type build gegaan. Dit bevalt mij in ieder geval beter (ook qua speelstijl). Maar mijn mesmer is nog maar net op lvl80 en heb nog niet zo heel veel met haar gedaan met deze setup. Alleen nog maar een dungeon en dat beviel wel (maar dan ben je ook niet alleen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

in dungeons gebruik ik ze ook minder en maak ik meer phantasms die ik dan laat leven tenzij ik wil interupten dan offer Ik ze op. moet toegeven dat ik niet zo actief meer speel en misschien is mijn Mesmer build inmiddels deels generfed I dunno. maar als ik soms nog een potje fractals speel kom ik aardig mee en red ik me prima op fractals lvl 40+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mesmer builds:
Level 80: Maak een keuze tussen een shatter build of een phantasm build ("keep your illusions"). Dus gebruik je je illusions vooral om op te blazen of moeten ze veel damage doen. Ik gebruik de tweede build en blaas ze alleen op als ze nog steeds in leven zijn als ik al weer nieuwe kan maken. Bijvoorbeeld als staff skill 2 en 3 weer van cooldown zijn. Ik gebruik dan meestal F2, confusion, al werkt dat tegen mobs niet altijd even goed.
Voor level 80: Kopieer niet een level 80 build. Dat werkt voor veel klassen, maar niet voor een Mesmer. Er zijn meerdere goede mesmer leveling build te vinden. Kijk vooral ook eens naar The Comprehensive Mesmer Guide van MrPrometheus. Misschien wat verouderd, maar generaties Mesmers hebben hier geleerd hoe hun Mesmer denkt en werkt :)

PS: Er is nog een derde build op level 80: De Mantra build. Heb ik zelf nooit geprobeerd, wordt (werd?) gezien als erg zwak.

Maar genoeg over Mesmer builds:
Wat vinden jullie na een week van de nieuwe content? Mij bevalt het wel. Ik denk dat de Marrionette event de juiste moeilijkheidsgraad heeft, niet te makkelijk, maar zeker wel te doen. De story part is beter uitgewerkt dan sommige andere delen van de Living World.

De 3-headed wurm is ook leuk. Wel erg lastig (wat ik op zich niet erg vind). Ik vraag me alleen af of ik het event ook nog zal doen over een paar weken. Het heeft hetzelfde probleem voor mij als Tequatl en dat is dat ik op primetime wel erg lang van tevoren aanwezig moet zijn om een kans te maken. En daar heb ik maar zelden zin in. Ik heb Tequatl gisteren voor de eerste keer in maanden verslagen. Via een guildie kwam ik overdag in de main Desolation map terecht waar een gecoördineerd gevecht plaatsvond. Maar 's avonds en in het weekend lukt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:32:
Wat vinden jullie na een week van de nieuwe content? Mij bevalt het wel. Ik denk dat de Marrionette event de juiste moeilijkheidsgraad heeft, niet te makkelijk, maar zeker wel te doen. De story part is beter uitgewerkt dan sommige andere delen van de Living World.

De 3-headed wurm is ook leuk. Wel erg lastig (wat ik op zich niet erg vind). Ik vraag me alleen af of ik het event ook nog zal doen over een paar weken. Het heeft hetzelfde probleem voor mij als Tequatl en dat is dat ik op primetime wel erg lang van tevoren aanwezig moet zijn om een kans te maken. En daar heb ik maar zelden zin in. Ik heb Tequatl gisteren voor de eerste keer in maanden verslagen. Via een guildie kwam ik overdag in de main Desolation map terecht waar een gecoördineerd gevecht plaatsvond. Maar 's avonds en in het weekend lukt dat niet.
Puppet: leuk, maar de meta vind ik slecht. Het zijn mijn achievements, maar ik haal ze niet omdat andere falen. Ik heb de puppet nog nooit verslagen (zelfde probleem als met die worm, heb geen zin om uren van te voren aanwezig te zijn), maar ik zou wel al de meeste achievements hebben gehad als alle platforms successvol waren geweest (ben zelf nog maar 1 keer verslagen op een platform, tegen boss III, als je maar met z'n 2en bent werkt dat niet erg goed...). Maar ik heb er maar 1 omdat er altijd wel een ander platform faalde.

Ik ben wel benieuwd wat die aanwijzing in Scarlet's Lair precies betekend...

Die worm... Ik heb de meta gedaan daar. En meer zal ik ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:38:
[...]

Puppet: leuk, maar de meta vind ik slecht. Het zijn mijn achievements, maar ik haal ze niet omdat andere falen. Ik heb de puppet nog nooit verslagen (zelfde probleem als met die worm, heb geen zin om uren van te voren aanwezig te zijn), maar ik zou wel al de meeste achievements hebben gehad als alle platforms successvol waren geweest (ben zelf nog maar 1 keer verslagen op een platform, tegen boss III, als je maar met z'n 2en bent werkt dat niet erg goed...). Maar ik heb er maar 1 omdat er altijd wel een ander platform faalde.

Ik ben wel benieuwd wat die aanwijzing in Scarlet's Lair precies betekend...

Die worm... Ik heb de meta gedaan daar. En meer zal ik ook niet doen.
De meta is niet slecht (maximaal 11x daily en je hebt hem), maar sommige achievements hebben ze onnodig erg lastig gemaakt. Ik ben blij dat de achievements niet meer egoïstisch gedrag belonen (onderwater achievement Tequatl!), maar waarom de dodge achievements gekoppeld moeten zijn aan het succes van de andere platforms begrijp ik ook niet. Als jij jouw Warden weet te verslaan zonder geraakt te worden door de Marionette heb je alles gedaan wat je kunt doen voor een goed resultaat van het event. Voor het falen van andere platformen wordt je al gestraft doordat de ketting niet stukgaat. Dat hoeft niet ook nog eens in de achievement te gebeuren.

Ik vind niet dat het verslaan van de Marionette net zo lastig als als het verslaan van de Wurm. Misschien heb ik geluk gehad, maar ik heb haar zowel in mij eigen map (Piken Square) als in een overflow map verslagen. Niet elke keer, maar toch wel al een paar keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:14:
[...]

De meta is niet slecht (maximaal 11x daily en je hebt hem),
Dat is dan ook het enige goede eraan... En ook met name hoe ik hem gehaald heb (samen met die probe achievements en die drie vigil bij de worm)
Ik vind niet dat het verslaan van de Marionette net zo lastig als als het verslaan van de Wurm. Misschien heb ik geluk gehad, maar ik heb haar zowel in mij eigen map (Piken Square) als in een overflow map verslagen. Niet elke keer, maar toch wel al een paar keer.
Ik weet dat AG haar meerdere keren verslagen heeft, maar elke keer als ik dan eindelijk eens op home server kwam, ging het al bij de tweede boss mis. Ik denk dat ik gewoon pech breng...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben best te spreken over de laatste patch. Een boel quality of life improvements die soms niet eens meteen opvallen maar gewoon prettig zijn (Obsidian Shards bij de tempel van Balth nu ook per 10 te koop, scheelt een boel clicks) en een leuke story instance. Daarnaast erg gave nieuwe bosses met originele mechanics, daar houd ik wel van.

Ik heb me nog niet voluit op de worm gestort, dat komt nog wel (die blijft immers), maar de mario heb ik wel redelijk vaak gedaan al en dat blijft een leuk gevecht. Het aantal low-level characters en clueless players neemt al af dus zeker op de main server wordt het event nu vaker wel dan niet gehaald krijg ik de indruk (iig 's avonds en dankzij taxi's kom je dan in het geval van Piken Square zelfs 10 minuten voor het gevecht gewoon nog met wat proberen op de main server, niks uren wachten). Gisteravond maakte ik voor het eerst een flawless kill mee, iedere chain ging in 1x neer.

De meeste achievements heb ik er nu ook wel, moet alleen nog 2 van die dodge achievements geloof ik. En ja, dat is meteen het minpunt: ik vind ook dat je wel erg afhankelijk bent van anderen voor die achievements. Zowel die van de 5 wardens als die dodges krijg je alleen als niet alleen jouw platform maar de hele lane zijn werk goed doet / geen domme pech heeft. Als je een achievement krijgt voorgeschoteld voor het dodgen van al Mario's attacks gedurende de portal phase, dan zou je die achievement moeten krijgen als je al die attacks weet te ontwijken, basta. Maar goed, we hebben nog bijna 3 weken dus die achievements komen vast nog wel. Beetje jammer dat je nergens kunt zien welke je nou hebt en welke niet (nog iets waar ik een hekel aan heb).

Volgend week gaat Edge of the Mists open en speelt de Living Story zich daarin af, benieuwd hoe dat uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edge of the Mist...

Ik vond het een leuke map, maar ja, dat WvW deel he.... Ben wel beniewd of ik verplicht WvW moet gaan doen om de meta te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

WvW is iets wat ik lang ontweken heb, puur omdat ik niet zo'n PvPer was, maar laatst een keer mee begonnen en het bevalt me best wel :). Die EotM map is echt prachtig, en die nieuwe nonstandaard WvW elementen lijken me echt leuk. (Het lijkt me zo tof om een zerg te doden door de brug onder hun poten stuk te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
windwarrior schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 07:24:
WvW is iets wat ik lang ontweken heb, puur omdat ik niet zo'n PvPer was, maar laatst een keer mee begonnen en het bevalt me best wel :). Die EotM map is echt prachtig, en die nieuwe nonstandaard WvW elementen lijken me echt leuk. (Het lijkt me zo tof om een zerg te doden door de brug onder hun poten stuk te maken)
Ja, dat vond ik ook het leuke aan die kaart. Maar ik heb gewoon een hekel aan alle vormen van PvP. Ik wil met andere mensen samen spelen en niet tegen spelen...

(oh, als je last van hoogtevrees hebt, is die nieuwe kaart niets voor je, want het zijn allemaal smalle en hoge paden! en als je valt, krijg je armour damage...)

[ Voor 12% gewijzigd door Wailing_Banshee op 31-01-2014 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 18:51:
Edge of the Mist...

Ik vond het een leuke map, maar ja, dat WvW deel he.... Ben wel beniewd of ik verplicht WvW moet gaan doen om de meta te halen...
Waarschijnlijk wel ja. Ik dacht eerst dat EotM instanced zou worden voor een living story event maar een dev heeft gezegd dat dat niet zo is. Net als die kites in Obsidian Sanctum enzo destijds zul je dus waarschijnlijk gewoon in live WvW maps moeten spelen voor de meta. Maar goed, iig geen queues meer, je kunt gewoon op overflow EotM spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 07:43:
[...]

Ja, dat vond ik ook het leuke aan die kaart. Maar ik heb gewoon een hekel aan alle vormen van PvP. Ik wil met andere mensen samen spelen en niet tegen spelen...
Het mooie van WvW en sPvP, je speelt met én tegen anderen. Vind het veel interessanter om een mens als tegenspeler te hebben dan AI.
Ik geniet ook zeker van PvE, geweldig genoten van de gevechten tegen de lastige driekoppige Wurm. Maar voor mij blijft een vorm van pvp toch altijd leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Ik ben pas begonnen met GW2, een van de leukere dingen er aan vind ik dat je juist solo ook leuk mee kunt doen. Geen verplichtingen (aangezien ik vaak geen tijd heb).

Gewoon naar een groot event toe rennen en mee doen, en WvW vind ik dan ook leuker dan PvP.
Ik ben ook niet zo een PvP speler, ook niet in andere spellen. Veel leuker om een coop game te doen, dan zit je ook niet zo met dat verschil in skill. Vooral bij Battlefield vind ik het minder dat het lastig is om een server te vinden met mensen die even goed zijn als jou, en niet 24/7 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Zijn er hier mensen op GOT in een Guild op Vabbi die nog leden zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, het nieuwe filmpje over het volgende deel van de Living Story ziet er wel veelbelovend uit...

https://www.guildwars2.co...e-escape-from-lions-arch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
LIONS ARCH gaat er aan... De vraag is of het ook daadwerkelijk zo ver komt dat de stad blijvend zal worden verwoest... Beloofd in iedergeval een groot event te worden en hopenlijk een waardig afsluiting voor de living story!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Rambie schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:52:
LIONS ARCH gaat er aan... De vraag is of het ook daadwerkelijk zo ver komt dat de stad blijvend zal worden verwoest... Beloofd in iedergeval een groot event te worden en hopenlijk een waardig afsluiting voor de living story!
Het zal in ieder geval een tijdje 'verwoest' blijven. Al die asura gates etc. gaan verhuizen naar de Vigil keep in Gandarran Fields. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Ook maar weer is gw2 opgepakt.

Heb op m'n thief alle Aidan gear in de bank gedaan en heb nu een volle berseker set met 2 daggers.
107% critdmg en hak overal in seconden doorheen :)
Ook in dungeons het idee dat ik veel meer toevoeg tov m'n oude Aidan build met s/p.

Ben nu maar begonnen met map completion voor m'n legendary wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 16:03
Ik zou graag weer eens een MMO willen proberen. Ik heb ooit World of Warcraft gespeeld (ergens tot in level 50 toen het spel net uit kwam), echter bevalt het maandelijks betalen me niet zo omdat ik niet ontzettend veel tijd heb om te spelen.

Ik zou graag Guild Wars 2 willen proberen omdat de manier van vechten me vooral interessant lijkt, en het iets compleet nieuws voor me is.

Mijn vraag aan jullie:

Is het het waard om na jaren dat het spel uit is compleet nieuw in de wereld te stappen? Zijn er ook nog genoeg low level spelers waarmee je een groep kan vormen of wordt dit lastig?

Welke profession raden jullie me aan om te spelen? Ik speelde in WoW een druid omdat ik de afwisseling leuk vond.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Laatst online: 23:47
Je kunt Guild Wars 2 altijd nog spelen..
Events scaled je level naar 80 en de rewards naar je level.
Levelen is 'leuk' en niet echt een grind.
Verder zul je ook niet zoals in WoW een enorme gear achterstand te hebben.
Binnen een weekje kun je full exotic 80 gear hebben met zo goed als max stats.
De rest van de raid gear, zeldzame gear etc. is puur vanity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Kan me alleen maar aansluiten bij de bovenstaande post!
Ik speel GW al sinds de start en het verveeld me nog steeds niet.. ik heb wel eens momenten dat ik minder speel maar kom daarna weer met plezier terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Laatst online: 23:47
Oh, en Achievements hunten is het in dit spel nog waard ook.
Je krijgt rewards voor je achievement points, denk aan account wide exp boost, magic find (Gear drop) boost, speciale gear.

Zijn ook veel puzzels en jumping quests in het spel.
Ben er net een jaar mee gestopt, overnieuw gaan spelen een aantal dagen geleden en ik ben er niet meer van weg te slaan.

PS. Is er een leuke guild in Piken Square?

[ Voor 6% gewijzigd door Valandin op 22-02-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Nielster schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:35:

Mijn vraag aan jullie:

Is het het waard om na jaren dat het spel uit is compleet nieuw in de wereld te stappen? Zijn er ook nog genoeg low level spelers waarmee je een groep kan vormen of wordt dit lastig?
Ga er maar vanuit dat je 95% van het lvln alles alleen doet. Je zult bijna niemand meer tegenkomen, hooguit in de low level zones. Erg jammer aangezien de zones best indrukwekkend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valandin schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:09:
PS. Is er een leuke guild in Piken Square?
Jazeker! Van de drie in de post waarschuwing (dat rode vlak onderaan de pagina :)) genoemde guilds zitten er twee op PS:
•[One], opgericht door Devata
•[Gwen], opgericht door Freakie Beakie, (meerdere guild leaders en officers zijn tweakers)

Voor [Gwen] kun je mij in-game een berichtje sturen (Solane werkt ook).
xeple schreef op zondag 23 februari 2014 @ 03:11:
[...]

Ga er maar vanuit dat je 95% van het lvln alles alleen doet. Je zult bijna niemand meer tegenkomen, hooguit in de low level zones. Erg jammer aangezien de zones best indrukwekkend zijn.
Dat valt op Piken Square wel mee. Door de huidige Living World event was het afgelopen week veel drukker rond Lion's Arch, maar volgens mij zijn veel spelers al wel een beetje klaar met dit zerg festijn.

Over het huidige event: Wat vinden jullie ervan? Mijn oorspronkelijke indruk (woensdag) was dat een stompzinnig zerg festijn was. Donderdag was ik wat positiever, er zit toch meer in dan ik in eerste instantie dacht. Maar vrijdag had ik alle achievements en toen werd het toch alweer meer een grind/zerg gedoe.

Gelukkig kreeg ik zondagochtend een aanbod van een guild mate om Leaf of Kudzu goedkoop van hem te kopen. Die had hij zaterdagavond voor 100 gold uit de Mystic Forge gehaald. Na wat gereken kwam ik tot de conclusie dat Kudzu gewoon binnen bereik lag als ik mijn karma, laurels, guild commendations en dungeon tokens grotendeels zou omzetten in T6 materials en gold. Daar ben ik dus vanaf dat moment mee bezig geweest. Vanavond misschien al klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valandin schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:19:
Je kunt Guild Wars 2 altijd nog spelen..
Events scaled je level naar 80 en de rewards naar je level.
Events scaled je level niet naar 80 (met een paar uitzonderingen, maar dan gaat het alleen om tijdelijke events), maar je wordt naar beneden geschaald om in de buurt van het event level te komen (dus als je lvl80 bent en je doet mee met een lvl20 event, zul je effectief iets van lvl25 ofzo hebben). De drops zullen wel grotendeels zijn voor je lvl80.
xeple schreef op zondag 23 februari 2014 @ 03:11:
[...]

Dat hangt helemaal af van de kaart waar je bent. Er zijn mid-level kaarten waar je niet veel mensen zult tegenkomen, maar er zijn ook mid-level kaarten waar het nog wel best druk is. (en trouwens, ik zou het spel niet spelen als alle kaarten zo druk zijn dat je het gevoel hebt in een drukke stad te spelen... Het is wel een wildernis!)
RoseSolane schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:16:
Over het huidige event: Wat vinden jullie ervan? Mijn oorspronkelijke indruk (woensdag) was dat een stompzinnig zerg festijn was. Donderdag was ik wat positiever, er zit toch meer in dan ik in eerste instantie dacht. Maar vrijdag had ik alle achievements en toen werd het toch alweer meer een grind/zerg gedoe.
Ik had hetzelfde idee. Ik heb niet zoveel kunnen spelen voor het weekend, en had alleen maar een gedachte van: oh, weer een zerg feestje...

Maar zaterdag en zondag begon ik het leuke van de LS in te zien. De max reward is nu bij 1200 inwoners en dat is haalbaar met gewoon spelen, zonder te moeten pushen. En dat merkte je in LA. Tenminste in Aurora Glade gingen mensen niet meer zergen maar juist kleinere groepjes vormen die zworven door de stad. De gehele sfeer werd vriendelijker en aanmoedigingen vlogen door de map chat.

Hoe lang dat duurt, geen idee, maar ik vond het heel verfrissend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey, wij hebben afgelopen weekend op een (private) LAN-party ons ook nog even op Guild Wars 2 gestort. Vooral WvW hebben we eens even fanatiek aangepakt, al was dat lastig met maar 4 man. We konden een geclaimed fort nog wel verdedigen, maar de camps waren we helaas wel steeds kwijt.

Maar goed, het spel is (helaas) nog te weinig veranderd wat betreft WvW. Het is nog steeds niet rewarding genoeg en daardoor zie je ook zelden dat een fort echt verdedigd word. Het rennen (met de commanders) van het ene naar het andere boeit me niet zoveel. Daar zie ik het nut ook niet van in, zolang je ze 5 minuten later weer kwijt bent.

Misschien nog eens terug naar Lions Arch, kijken of het de moeite waard is om daar tussen tig anderen één boss neer te halen. Hopelijk worden we er dan deze keer niet uit gegooid door wat poison ofzo :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheNephilim schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:37:
Wow hey, wij hebben afgelopen weekend op een (private) LAN-party ons ook nog even op Guild Wars 2 gestort. Vooral WvW hebben we eens even fanatiek aangepakt, al was dat lastig met maar 4 man. We konden een geclaimed fort nog wel verdedigen, maar de camps waren we helaas wel steeds kwijt.

Maar goed, het spel is (helaas) nog te weinig veranderd wat betreft WvW. Het is nog steeds niet rewarding genoeg en daardoor zie je ook zelden dat een fort echt verdedigd word. Het rennen (met de commanders) van het ene naar het andere boeit me niet zoveel. Daar zie ik het nut ook niet van in, zolang je ze 5 minuten later weer kwijt bent.
Heb je de nieuwe map, Edge of the Mists, al geprobeerd? Volgens mij kun je daar meer bereiken met een klein groepje. Ik speel zelf niet veel WvW, dus echt een goed vergelijk kan ik niet maken met de Borderlands en EB.
Misschien nog eens terug naar Lions Arch, kijken of het de moeite waard is om daar tussen tig anderen één boss neer te halen. Hopelijk worden we er dan deze keer niet uit gegooid door wat poison ofzo :+.
Dat laatste kun je wel vergeten :) Ik moet zeggen dat de loot niet slecht is als er tig anderen zijn in een event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

RoseSolane schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:35:
[...]

Heb je de nieuwe map, Edge of the Mists, al geprobeerd? Volgens mij kun je daar meer bereiken met een klein groepje. Ik speel zelf niet veel WvW, dus echt een goed vergelijk kan ik niet maken met de Borderlands en EB.
Oh oké, nee dat heb ik nog niet gezien. Zal er eens gaan kijken! :D
[...]

Dat laatste kun je wel vergeten :) Ik moet zeggen dat de loot niet slecht is als er tig anderen zijn in een event.
Haha. vervelend. Ik was wat rond aan het rennen, kreeg iets te horen over poison en niet lang daarna werd ik eruit gegooid. Is er iets wat je daar tegen kunt doen, of moet je dan gewoon wegwezen? :+
Pagina: 1 ... 4 ... 35 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het ~[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic