Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Flame Legion Armor. Je kunt alle dungeon amor kopen bij de Dungeon merchant in Fort Mariner in Lion's Arch.ZeroCode schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:51:
[...]
In LA? Enig idee waar, of een naam? Ik kan op internet alleen vinden dat je ze kan kopen in Orr voor 41.000 karma.
Zie https://wiki.guildwars2.com/wiki/Dungeon_armor en https://wiki.guildwars2.c..._Weapons/Citadel_of_Flame
/edit: De reactie van Wailing_Banshee niet gezien
[ Voor 5% gewijzigd door RoseSolane op 12-05-2016 15:05 ]
Heb je de gewone versie van gw2 daarvoor nodig want als ik de xpac koop zou ik graag opnieuw beginnen.
Is de HoT dus stand-alone of niet?
Nee, HoT is niet een standalone. ECHTER: Als je HoT koopt krijg je de basegame er gratis bij. Het is wat lastig te vinden op de website, maar als je op https://buy.guildwars2.com de tooltip leest van Guild Wars 2: Heart of Thorns, staat het daar vermeld (er was een duidelijkere FAQ, maar die kan ik zo 1-2-3 niet vinden).Benosa schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:55:
Ik wou gw2 nog eens oppikken maar weet niet goed of ik die uitbreiding moet kopen of niet?
Heb je de gewone versie van gw2 daarvoor nodig want als ik de xpac koop zou ik graag opnieuw beginnen.
Is de HoT dus stand-alone of niet?
There's no place like 127.0.0.1
Iemand een idee waar je HoT het goedkoopst vind?
Ik denk http://www.g2play.co.nl/c...-digital-download-cd-key/Benosa schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:53:
Ok, dus ik kan gewoon HoT kopen, en dan heb ik een nieuwe versie van de basegame ook en kan ik daar een nieuw account mee maken?
Iemand een idee waar je HoT het goedkoopst vind?
Gewoon met ideal te betalen. En nog nooit problemen met ze gehad.
Orr gear valt volgens mij wat tegen, ik heb wel een set gekocht voor mijn Rev maar voor mijn Reaper lijkt het niet echt beter dan wat ik als boostgear meekreeg.
Flame Legion Armor is exotic gear. Er is wel asceded gear, dat is iets beter qua stats, maar heeft vooral het voordeel dat je er agony resistance in kan stoppen voor hogere level fractals.ZeroCode schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:48:
Even nog een vraag: beserker gear is nog steeds CoF farmen? En dan Flame Legion Armor kopen? Er is nog geen hogere gear te krijgen?
Orr gear valt volgens mij wat tegen, ik heb wel een set gekocht voor mijn Rev maar voor mijn Reaper lijkt het niet echt beter dan wat ik als boostgear meekreeg.
Ascended armor is te verkrijgen via crafting, via enkele collections en als je geluk heb via world bosses of fractals. zie ook https://wiki.guildwars2.com/wiki/Ascended_armor
Beserker is voor power builds nog steeds meta ja.
Viper (HoT only, anders Sinister) voor condi builds
Qualiteit van gear bepaalt stats, http://wiki.guildwars2.com/wiki/Item#Quality
Ascended is op dit moment de beste gear (en zal dit ook lang blijven). maar is hoog uit maar paar % beter dan exotic dus moet het voor jou wel de hoge goud/gathering kost waard zijn.
Grote voordeel van ascended is dat het account bound is, in plaats van soulbound bij exotic gear.
Er fijn als vaak andere classes speelt met de zelfde gear type.
[ Voor 30% gewijzigd door Teunis op 30-05-2016 09:39 ]
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Ok dan blijven we netjes COF farmenTeunis schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:33:
- net te laat o well -
Beserker is voor power builds nog steeds meta ja.
Viper (HoT only, anders Sinister) voor condi builds
Qualiteit van gear bepaalt stats, http://wiki.guildwars2.com/wiki/Item#Quality
Ascended is op dit moment de beste gear (en zal dit ook lang blijven). maar is hoog uit maar paar % beter dan exotic dus moet het voor jou wel de hoge goud/gathering kost waard zijn.
Grote voordeel van ascended is dat het account bound is, in plaats van soulbound bij exotic gear.
Er fijn als vaak andere classes speelt met de zelfde gear type.
een paar achiefments en niet meer ?
[ Voor 16% gewijzigd door Teunis op 03-06-2016 09:19 ]
Ja, maar om die eenvoudige gevechten te compenseren maken ze dan achievements waarvoor je 5 keer door een episode moet en die ellenlange dialogen niet kunt skippenNiekjuh schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:23:
Living story's zijn altijd al saai geweest, veel te lange cutscene's en gevechten die zelfs m'n oma nog weet te winnen

Is dat nu beter? en kan ik beter een nieuwe char starten? En ik zoek eigenlijk ook wel een vriendelijke guild.. de wereld lijkt nu een beetje dood..
Dit is een account.
Ik vond de living stories niet saai. Die cutscenes zijn soms te lang, mee eens (vooral omdat je ze niet altijd kunt skippen), maar dat jij die gevechten te simpel vond wil niet zeggen dat iedereen dat te simpel vond. Juist de living (en personal) story moet door iedereen gedaan kunnen worden en kunnen daarom dus niet te moeilijk zijn.Niekjuh schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:23:
Living story's zijn altijd al saai geweest, veel te lange cutscene's en gevechten die zelfs m'n oma nog weet te winnen
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Zie bericht op het form:Grvy schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:01:
Ik ben vandaag terug begonnen met GW2 na een maand na de launch gespeeld te hebben, toen gestopt omdat er geen endgame *leek* te zijn?
Is dat nu beter? en kan ik beter een nieuwe char starten? En ik zoek eigenlijk ook wel een vriendelijke guild.. de wereld lijkt nu een beetje dood..
"Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
of de alternatieven:
•[One], opgericht door Devata
•[Gwen], opgericht door Freakie Beakie, (meerdere guild leaders en officers zijn tweakers)"
Tja met de klacht dat je door achivements het meerdere malen moet doen ben ik het wel eens. Nou ben heb ik nooit echt interesse gehad in de PS / LS. Voor mij is wat ik mee maak en doe in een MMORPS mijn PS. De PS / LS is meer een singleplayer (co-op) in een MMORPG. Gedeeltelijk waarschijnlijk ook bedoelt om het gebrek aan traditionele quest op te vangen.Wailing_Banshee schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:36:
[...]
Ik vond de living stories niet saai. Die cutscenes zijn soms te lang, mee eens (vooral omdat je ze niet altijd kunt skippen), maar dat jij die gevechten te simpel vond wil niet zeggen dat iedereen dat te simpel vond. Juist de living (en personal) story moet door iedereen gedaan kunnen worden en kunnen daarom dus niet te moeilijk zijn.
En hoewel ik dus misschien wel een wat gekleurd beeld heb op de PS / LS hoor ik de klacht over de achivements en dan vooral dat je ze de eerste ronden niet kunt krijgen ook vanuit mensen die ze wel actief doen.
Hier ben ik het wel mee eens, de LS / PS zijn leuke en welkome toevoegingen. Wel ben ik het eens met de mensen dat er wel iets gedaan mag worden aan het constant rerunnen van de LS / PS voor Achievements.Wailing_Banshee schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:36:
[...]
Ik vond de living stories niet saai. Die cutscenes zijn soms te lang, mee eens (vooral omdat je ze niet altijd kunt skippen), maar dat jij die gevechten te simpel vond wil niet zeggen dat iedereen dat te simpel vond. Juist de living (en personal) story moet door iedereen gedaan kunnen worden en kunnen daarom dus niet te moeilijk zijn.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
En maar rustig wachten op content, ach ja moet maar accepteren dat elke game een down flow moment in spel zit
De events van de afgelopen weken zijn niet meer dan een poging om tenminste iets van content te bieden. Dit heeft weinig met Living World te maken. Living World season 1 begon absoluut niet traag! De huidige events lijken meer op wat we een groot deel van vorig jaar hebben gezien, een zeer slappe poging om tenminste iets te bieden.
Het rerunnen is natuurlijk een manier om mensen content langer te laten doen. En op zich ben ik daar ook niet op tegen.ShadowBumble schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:56:
[...]
Hier ben ik het wel mee eens, de LS / PS zijn leuke en welkome toevoegingen. Wel ben ik het eens met de mensen dat er wel iets gedaan mag worden aan het constant rerunnen van de LS / PS voor Achievements.
We zien nu ook meerdere manieren:
PS: niet te herhalen.
LS: wel te herhalen, moet je ook herhalen, maar je kunt pas de tweede keer achievements halen. Nieuw character? Eerst een keer doen, dan pas achievements halen.
HoT: wel te herhalen, moet je ook herhalen (weet even niet of je pas de tweede keer achievements kunt halen), maar doe het daarna met een ander character en je kunt gelijk voor de extra achievements gaan.
Ja, de guild bestaat nog, zie de link in de topic warning (dat rode vlak) onderaan de thread.dauwie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:30:
daarnet terug eens vanonder het stof gehaald. Is de tweakers guild nog actief? en hoe kan ik die joinen?
Ben maar tot level 43 gekomen toen, en ben mij nu een beetje aan het inlezen over wat er allemaal veranderd is, maar denk dat ik er wel achter kom als ik speel.
Mijn vragen:
1. Moet ik perse die Heart of Thorns expansion al halen of is dat echt pure lategame?
2. De tweakers guild is er nog zie ik, maar via de website zie ik dat er al 2 jaar niks nieuws gepost is, heeft iemand een ander alternatief met actieve leden? (voornamelijk PVE)
3. Zijn ze nog actief bezig met nieuwe content? Ik kan hier namelijk niet heel veel over vinden, behalve veel gezeur van mensen dat arenanet te weinig eraan doet.
Ikzelf ben laatst ook weer begonnen ( nu toevallig paar dagen niet ivm werk) maar zijn zeker nog actief. Je hoeft HoT niet te hebben om de " normale" game te spelen maar als je straks verder wilt dan weer wel.BasA1991 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:12:
Ik ben van plan de game weer is te gaan proberen, na zo'n twee jaar niet gespeeld.
Ben maar tot level 43 gekomen toen, en ben mij nu een beetje aan het inlezen over wat er allemaal veranderd is, maar denk dat ik er wel achter kom als ik speel.
Mijn vragen:
1. Moet ik perse die Heart of Thorns expansion al halen of is dat echt pure lategame?
2. De tweakers guild is er nog zie ik, maar via de website zie ik dat er al 2 jaar niks nieuws gepost is, heeft iemand een ander alternatief met actieve leden? (voornamelijk PVE)
3. Zijn ze nog actief bezig met nieuwe content? Ik kan hier namelijk niet heel veel over vinden, behalve veel gezeur van mensen dat arenanet te weinig eraan doet.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
1. Als je nu level 43 bent dan kun je nog even voort zonder HoT. Als je het spel 2 jaar geleden gespeeld hebt heb je het dus ooit gekocht. Dan heb je dus geen last van de (weinige) beperkingen van een F2P account. Zonder HoT mis je voorlopig weinig. Je zult zo hier en daar spelers voorbij zien vliegen wat jij niet kunt. Gliding is een mastery waarvoor je HoT nodig hebt. Maar dat kan toch pas als je level 80 bent.BasA1991 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:12:
Ik ben van plan de game weer is te gaan proberen, na zo'n twee jaar niet gespeeld.
Mijn vragen:
2. Volgens mij is GoT nog steeds actief. Als je toch een ander guild zoekt, [One] en [Gwen] staan ook in de topic warning. Voor Gwen kun je met mij contact opnemen.
3. Dat gezeur is niet helemaal onterecht. Want heel veel heeft ArenaNet niet opgeleverd sinds HoT. Nieuwe Raid wings (end content) en (grote) aanpassingen van wat ze met HoT hebben opgeleverd. Maar niet echt nieuwe content. Maar, nieuwe content moet nog deze maand komen! Of het ook echt wat voorstelt zullen we moeten afwachten, maar er wordt wel degelijk nog ontwikkeld.
Top bedankt voor de antwoorden!RoseSolane schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:46:
[...]
1. Als je nu level 43 bent dan kun je nog even voort zonder HoT. Als je het spel 2 jaar geleden gespeeld hebt heb je het dus ooit gekocht. Dan heb je dus geen last van de (weinige) beperkingen van een F2P account. Zonder HoT mis je voorlopig weinig. Je zult zo hier en daar spelers voorbij zien vliegen wat jij niet kunt. Gliding is een mastery waarvoor je HoT nodig hebt. Maar dat kan toch pas als je level 80 bent.
2. Volgens mij is GoT nog steeds actief. Als je toch een ander guild zoekt, [One] en [Gwen] staan ook in de topic warning. Voor Gwen kun je met mij contact opnemen.
3. Dat gezeur is niet helemaal onterecht. Want heel veel heeft ArenaNet niet opgeleverd sinds HoT. Nieuwe Raid wings (end content) en (grote) aanpassingen van wat ze met HoT hebben opgeleverd. Maar niet echt nieuwe content. Maar, nieuwe content moet nog deze maand komen! Of het ook echt wat voorstelt zullen we moeten afwachten, maar er wordt wel degelijk nog ontwikkeld.
Ik ben qua guild gewoon op zoek naar 1tje met genoeg actieve leden om altijd wel iig 1 iemand te hebben om mee te kunnen praten en pve'en ofzoiets
Maakt server nog iets uit tegenwoordig? (al weet ik niet op welke ik dan zou zitten zo uit mijn hoofd)
We hebben nog steeds een hoop actieve leden. Er is bijna altijd wel iemand in guild chat, TeamSpeak is wat rustiger. We zijn wel een internationale guild dus Engels is de voertaal. Stuur me maar een berichtje in game als je het wilt proberen. En noob status is niet van belang! Ik weet niet zeker of ik vanavond online ben, waarschijnlijk wel eventjes.BasA1991 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:24:
[...]
Top bedankt voor de antwoorden!
Ik ben qua guild gewoon op zoek naar 1tje met genoeg actieve leden om altijd wel iig 1 iemand te hebben om mee te kunnen praten en pve'en ofzoietsDus mocht jouw guild Gwen levendig zijn en nog een terugkerend noobje kunnen gebruiken, ben ik geïnteresseerd!
Maakt server nog iets uit tegenwoordig? (al weet ik niet op welke ik dan zou zitten zo uit mijn hoofd)
Wat betreft server: Gwen is opgericht op Piken Square en daar zitten nog steeds de meeste leden. Server is alleen nog van belang voor WvW. Er bestaat de mogelijkheid om van server te wisselen, maar dat kost gems (= RL geld of ingame gold) en kan alleen als de server niet vol zit (qua WvW populatie). Aangezien Piken Square op dit moment één van de beste servers in WvW is (nog een paar uur de beste van EU, vanaf vanavond 2e) zal de server wel vol zitten.
En waarbij ANet zelfs heeft gezegd dat Raid content niet voor iedereen is...RoseSolane schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:46:
[...]
Ik vind de manier waarop ze de nieuwe content nu introduceren wel goed. Langzaam aan beginnen er dingen duidelijk te worden. We hebben die bandits, de ley-line events en de onvrede bij de mensen (gezien die posters die bij verschillende dorpen en steden hangen)
Ik heb nu dus net vorige week een nieuwe character gemaakt, een Mesmer(best vet!), maar ga lekker rustig door de content heen door te exploren, questen, discoveren etc.
Nu weet ik dat er op een gegeven moment ook een personal quest line begint, zijn die Living Story's daar deel van? Dat je eerst gewoon de normale story doet en dan begin je bij living story 1, 2 en dan deze maand 3? Of hoe zit dat precies met die living stories?
Je hebt eerst je Personal Story, die lopen van level 10 tot en met level 80. Deze vertellen het verhaal van je character en het gevecht met de draken begint.BasA1991 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:29:
Vraagje!
Ik heb nu dus net vorige week een nieuwe character gemaakt, een Mesmer(best vet!), maar ga lekker rustig door de content heen door te exploren, questen, discoveren etc.
Nu weet ik dat er op een gegeven moment ook een personal quest line begint, zijn die Living Story's daar deel van? Dat je eerst gewoon de normale story doet en dan begin je bij living story 1, 2 en dan deze maand 3? Of hoe zit dat precies met die living stories?
Daarna heb je de Living Story Part 2 (part 1 is niet meer te spelen, helaas, dit waren eenmalige dingen). Hier moet je level 80 voor zijn. Living Story Part 1 begon een nieuw verhaal, waarbij ook kaarten veranderd zijn (dit zie je goed in Lion's Arch, als je de PS doorloopt). Deel 2 ging daar mee verder en het sloot uiteindelijk af met Heart of Thorns. Vanaf 26 juli begint dus deel 3.
De personal story loopt qua level van 10 tot en met 80, de living stories en HoT gaan uit van een level 80 character. Je kunt eerst de LS spelen, en dan pas de PS, maar voor een eerste keer zou ik dat zeker niet aanraden, en ze gewoon een keer netjes in volgorde doorlopen. Tenzij je verhaal natuurlijk niet interesant vindt
Juist het verhaal vind ik interessant vandaar dat ik LS1 ook zou willen spelen nogWailing_Banshee schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:58:
[...]
Je hebt eerst je Personal Story, die lopen van level 10 tot en met level 80. Deze vertellen het verhaal van je character en het gevecht met de draken begint.
Daarna heb je de Living Story Part 2 (part 1 is niet meer te spelen, helaas, dit waren eenmalige dingen). Hier moet je level 80 voor zijn. Living Story Part 1 begon een nieuw verhaal, waarbij ook kaarten veranderd zijn (dit zie je goed in Lion's Arch, als je de PS doorloopt). Deel 2 ging daar mee verder en het sloot uiteindelijk af met Heart of Thorns. Vanaf 26 juli begint dus deel 3.
De personal story loopt qua level van 10 tot en met 80, de living stories en HoT gaan uit van een level 80 character. Je kunt eerst de LS spelen, en dan pas de PS, maar voor een eerste keer zou ik dat zeker niet aanraden, en ze gewoon een keer netjes in volgorde doorlopen. Tenzij je verhaal natuurlijk niet interesant vindt
Maar ik ga nooit level 80 en de PS finishen voor LS3 er is, zou dat betekenen dat ik LS2 dus ook niet meer meemaak?
Dus als ik het nu goed begrijp ga ik nu eerst de volledige PS spelen, dan ga ik (automatisch?) verder met het HoT verhaal, daarna met LS3 (dus geen ls1/2 meer
Mis ik dan niet hele delen verhaal van de afgelopen seizoenen of zijn het losstaande verhalen.. Beetje vage content updates die ik nog nooit eerder zo heb gehad in een game haha, zegt niet dat het niet cool is en nu baal ik dat ik niet ben blijven spelen xD
Dat is ook een van de grote problemen die GW2 heeft. De lore fans lopen gewoon gigantisch veel mis als ze nu beginnen. Ik had een paar maanden pauze genomen, en kon opeens het laatste deel van mijn storyline niet meer afmaken.BasA1991 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:07:
[...]
Juist het verhaal vind ik interessant vandaar dat ik LS1 ook zou willen spelen nog
Maar ik ga nooit level 80 en de PS finishen voor LS3 er is, zou dat betekenen dat ik LS2 dus ook niet meer meemaak?
Dus als ik het nu goed begrijp ga ik nu eerst de volledige PS spelen, dan ga ik (automatisch?) verder met het HoT verhaal, daarna met LS3 (dus geen ls1/2 meer) zo gauw die uitkomt en dan wachten op 4?
Mis ik dan niet hele delen verhaal van de afgelopen seizoenen of zijn het losstaande verhalen.. Beetje vage content updates die ik nog nooit eerder zo heb gehad in een game haha, zegt niet dat het niet cool is en nu baal ik dat ik niet ben blijven spelen xD
Wel erg jammer, want het verhaal is best redelijk.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Living Story 2 kun je gewoon nog spelen. Het was gratis, als je ingelogd was in de tijd dat ze uit kwamen, anders kun je ze in de gem store kopen (weet niet precies wat de prijs is, aangezien ik ze al unlocked heb).BasA1991 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:07:
[...]
Juist het verhaal vind ik interessant vandaar dat ik LS1 ook zou willen spelen nog
Dus als ik het nu goed begrijp ga ik nu eerst de volledige PS spelen, dan ga ik (automatisch?) verder met het HoT verhaal, daarna met LS3 (dus geen ls1/2 meer) zo gauw die uitkomt en dan wachten op 4?
Hetzelfde geldt trouwens voor de nieuwe LS3, je moet minimaal een keer even inloggen in de tijd dat een "hoofdstuk" geintroduceerd wordt. Dan kun je het daarna op je gemak spelen.
Het is alleen LS1 die niet herspeelbaar is (helaas). Maar er is wel een NPC in Lion's Arch die een beknopte samenvatting geeft.
Maar het is PS -> (LS1) -> LS2 (gratis als je inlogd was op de juiste momenten, anders gems) -> HoT (upgrade, harde cash) -> LS3 (gratis zolang je vanaf de 26e minimaal een keer inlogt als een hoofdstuk uitkomt)
Ah oke, helder! Bedankt voor de uitlegWailing_Banshee schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:23:
[...]
Living Story 2 kun je gewoon nog spelen. Het was gratis, als je ingelogd was in de tijd dat ze uit kwamen, anders kun je ze in de gem store kopen (weet niet precies wat de prijs is, aangezien ik ze al unlocked heb).
Hetzelfde geldt trouwens voor de nieuwe LS3, je moet minimaal een keer even inloggen in de tijd dat een "hoofdstuk" geintroduceerd wordt. Dan kun je het daarna op je gemak spelen.
Het is alleen LS1 die niet herspeelbaar is (helaas). Maar er is wel een NPC in Lion's Arch die een beknopte samenvatting geeft.
Maar het is PS -> (LS1) -> LS2 (gratis als je inlogd was op de juiste momenten, anders gems) -> HoT (upgrade, harde cash) -> LS3 (gratis zolang je vanaf de 26e minimaal een keer inlogt als een hoofdstuk uitkomt)
Ik heb er zin in
Hopelijk zijn ze dan wel héél groot en is er heel wat te doen... de content draught duurt nu al zo'n 8 maanden.
That being said, ik ga wel terug nog wat meer t6 materials farmen in de Silverwastes in de tussentijd
Ik ben nog steeds bezig om de eerste stap van de precursor hunts af te ronden, dus ik heb nog genoeg te doenKevjoe schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:39:
Ik kan in ieder geval niet wachten tot er weer eens nieuwe content komt... enkel spijtig dat er maar een episode komt elke 2-3 maanden.
Hopelijk zijn ze dan wel héél groot en is er heel wat te doen... de content draught duurt nu al zo'n 8 maanden.
That being said, ik ga wel terug nog wat meer t6 materials farmen in de Silverwastes in de tussentijd
Ik heb onlangs mijn Dusk eindelijk afgekregen (enorm leuk om te craften wel, maar o zo duur!). Vooral het laatste stuk vond ik heel leuk te doen, al blijft het wel spijtig dat je op events moet wachten die soms nogal moeilijk in te schatten zijn (capture van Temple of Grenth bv).Wailing_Banshee schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:57:
[...]
Ik ben nog steeds bezig om de eerste stap van de precursor hunts af te ronden, dus ik heb nog genoeg te doenIk heb al een aantal kisten in mijn bank zitten, maar moet er nog een stuk of 11...
Meer dan die eerste precursor craften heb ik nog niet gedaan, maar het is wel al mijn 3de legendary.. ;3
Ik heb alleen de precursor van de legendary met de onmogelijke naam gecraft (de speer) (en de legendary ook). Ik wil nog een Frenzy hebben (harpoon gun) zodat ik Twice Told Legend heb en ik wil de trident nog. Maar ik ben eerst bezig met Uzolan's Orchestra voor de Guild Hall. Maar daar heb ik nog 500 tokens voor nodig van Caudacus...Kevjoe schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:00:
[...]
Ik heb onlangs mijn Dusk eindelijk afgekregen (enorm leuk om te craften wel, maar o zo duur!). Vooral het laatste stuk vond ik heel leuk te doen, al blijft het wel spijtig dat je op events moet wachten die soms nogal moeilijk in te schatten zijn (capture van Temple of Grenth bv).
Meer dan die eerste precursor craften heb ik nog niet gedaan, maar het is wel al mijn 3de legendary.. ;3
Diegene die ik al gecraft heb: Bifrost (verkocht), Meteologicus (love that thing). Nu aan aan het werken: Twilight (voor mijn reaper).Wailing_Banshee schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:08:
[...]
Ik heb alleen de precursor van de legendary met de onmogelijke naam gecraft (de speer) (en de legendary ook). Ik wil nog een Frenzy hebben (harpoon gun) zodat ik Twice Told Legend heb en ik wil de trident nog. Maar ik ben eerst bezig met Uzolan's Orchestra voor de Guild Hall. Maar daar heb ik nog 500 tokens voor nodig van Caudacus...
Wishlist: Nevermore, Astralaria. Daarna eens werk maken van de water-weapons.
Ik zit al redelijk ver bij Twilight, alleen nog de gift of Fortune & Twilight afwerken.
Frenzy en de speer heb ik, Predator heb ik verkocht. Ik wil alleen nog een Frenzy hebben vanwege die Twice Told Legend, omdat die achievement vooral in het leven geroepen is omdat mensen twee keer een hele dure legendary hadden (denk de gun en dagger). Frenzy is toch de goedkoopste (hoewel natuurlijk nog steeds prijzigKevjoe schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:11:
[...]
Diegene die ik al gecraft heb: Bifrost (verkocht), Meteologicus (love that thing). Nu aan aan het werken: Twilight (voor mijn reaper).
Wishlist: Nevermore, Astralaria. Daarna eens werk maken van de water-weapons.
Ik zit al redelijk ver bij Twilight, alleen nog de gift of Fortune & Twilight afwerken.
Was vooral voor al diegene die de dagger dual-wield hadden. Talk about a waste of money...Wailing_Banshee schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:02:
[...]
Frenzy en de speer heb ik, Predator heb ik verkocht. Ik wil alleen nog een Frenzy hebben vanwege die Twice Told Legend, omdat die achievement vooral in het leven geroepen is omdat mensen twee keer een hele dure legendary hadden (denk de gun en dagger). Frenzy is toch de goedkoopste (hoewel natuurlijk nog steeds prijzig)
Momenteel dus vooral veel Silverwastes voor de T6, en gisteren nog de Legendary van Amber Sandfall gehaald. Nu enkel die nog van Blue Oasis en ik heb die titel (en 2 extra mastery points) ook weer.
Al mijn Tyria masteries zijn gemaxt behalve de laatste >_>... Nog 5 punten nodig.
Weten achter niet waarom maar spelen pas sinds kort GW2 en vermaken ons zeer, fijne afwisseling met CS^^.
Beetje rare vraag misschien maar je krijgt regelmatig een trophy. Die kunnen "geel" zijn of wit etc. is bij eenieder bekent maar moet je die nu in je tas houden totdat je ze allemaal hebt of kan je ze ook vernietigen? Heb nagenoeg geen ruimte in mijn tassen door die dingen:(.
Voor de goede orde, ik heb het niet over een trophy waarbij vermeld wordt dat persoon x wel geintereseerd is in die dingen.
Bij voorbaat dank:)
Heb je content draught van Mike O'Brien overgenomen als grap? Want draught is niet hetzelfde als droughtKevjoe schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:39:
Ik kan in ieder geval niet wachten tot er weer eens nieuwe content komt... enkel spijtig dat er maar een episode komt elke 2-3 maanden.
Heb je een voorbeeld? Want er zijn vele verschillende trophies. De event items waarin een NPC geïnteresseerd in is ken je. Die geef je aan de NPC zolang het event loopt. Kijk anders eens hier naar de verschillende type trophies volgens de wiki: https://wiki.guildwars2.com/wiki/Trophy. Hopelijk maakt dat het duidelijker.Juke! schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:12:
Goedemiddag:)
Weten achter niet waarom maar spelen pas sinds kort GW2 en vermaken ons zeer, fijne afwisseling met CS^^.
Beetje rare vraag misschien maar je krijgt regelmatig een trophy. Die kunnen "geel" zijn of wit etc. is bij eenieder bekent maar moet je die nu in je tas houden totdat je ze allemaal hebt of kan je ze ook vernietigen? Heb nagenoeg geen ruimte in mijn tassen door die dingen:(.
Voor de goede orde, ik heb het niet over een trophy waarbij vermeld wordt dat persoon x wel geintereseerd is in die dingen.
Bij voorbaat dank:)
Ben je bekend met de chat command /wiki? Die kun je gebruiken om te kijken wat er bekend is van een item op de wiki. Met shift klik op het item kopieer je dat item in de chat. /wiki + [shift-click item] + [Enter] in chat en de wiki pagina voor dat item opent.
Mocht het antwoord van de wiki niet duidelijk zijn (of er is geen antwoord) dan helpen we je graag verder
Ik typ Content Draught altijd foutRoseSolane schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:58:
[...]
Heb je content draught van Mike O'Brien overgenomen als grap? Want draught is niet hetzelfde als droughtDrought is wat hier bedoeld wordt, droogte als in geen content in de laatste 8 maanden. Draught wordt door Amerikanen meestal als draft gespeld en betekent tocht (als in een koude wind die in je nek blaast).
[...]
Heb je een voorbeeld? Want er zijn vele verschillende trophies. De event items waarin een NPC geïnteresseerd in is ken je. Die geef je aan de NPC zolang het event loopt. Kijk anders eens hier naar de verschillende type trophies volgens de wiki: https://wiki.guildwars2.com/wiki/Trophy. Hopelijk maakt dat het duidelijker.
Ben je bekend met de chat command /wiki? Die kun je gebruiken om te kijken wat er bekend is van een item op de wiki. Met shift klik op het item kopieer je dat item in de chat. /wiki + [shift-click item] + [Enter] in chat en de wiki pagina voor dat item opent.
Mocht het antwoord van de wiki niet duidelijk zijn (of er is geen antwoord) dan helpen we je graag verder
Waren een paar irritante zaken, bv. events die maar zelden spawnen of actief zijn, enkel op specifieke tijdstippen of waar je genoeg spelers voor nodig hebt. Maakte het een beetje lastig
Ik zal vanavond even proberen een voorbeeld te geven. Gaat wat lastig hier op werkRoseSolane schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:58:
[...]
Heb je content draught van Mike O'Brien overgenomen als grap? Want draught is niet hetzelfde als droughtDrought is wat hier bedoeld wordt, droogte als in geen content in de laatste 8 maanden. Draught wordt door Amerikanen meestal als draft gespeld en betekent tocht (als in een koude wind die in je nek blaast).
[...]
Heb je een voorbeeld? Want er zijn vele verschillende trophies. De event items waarin een NPC geïnteresseerd in is ken je. Die geef je aan de NPC zolang het event loopt. Kijk anders eens hier naar de verschillende type trophies volgens de wiki: https://wiki.guildwars2.com/wiki/Trophy. Hopelijk maakt dat het duidelijker.
Dankjewel voor die SuperTip, wist nog niet dat zoiets mogelijk was wat betreft de wiki! Ga ik zeker gebruik van maken. Mocht het nadat ik vanavond even wat dingen uitprobeer nog niet duidelijk zijn laat ik subiet wat van mij horen
Dat probleem had ik met de Dune Soarer... Een keer per 5 uur komt hij tevoorschijn. Maar goed dat ik nog vakantie had.Kevjoe schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:03:
[...]
Waren een paar irritante zaken, bv. events die maar zelden spawnen of actief zijn, enkel op specifieke tijdstippen of waar je genoeg spelers voor nodig hebt. Maakte het een beetje lastig.
Ik ken het gevoel! Ik zit nog steeds, jaren later, met 1 achievement voor Tequatl over. Ik doe hem niet zo vaakWailing_Banshee schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:26:
[...]
Dat probleem had ik met de Dune Soarer... Een keer per 5 uur komt hij tevoorschijn. Maar goed dat ik nog vakantie had.
Eens werk van maken.
Btw: mijn avatar is niet voor niets wat mijn avatar is. I

Is dat tenminste afgerond, kan ik me weer concentreren op leuke dingen (ben bezig om alle kisten van de precursor hunt, level 1, te verzamelen)
Zijn er nog tips of tricks die ik moet weten, of me gewoon maar onder dompelen in de nieuwe toegevoegde dingen?
Zit nog te twijfelen tussen elementalist of mesmer, wil het liefste gewoon 1 char om allesop te unlocken en behalen maar is lastig kiezen!
Dan zal ik je gelijk maar helpen, want je kunt niet alles unlocken en behalen met 1 karacterBasA1991 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:04:
Zit nog te twijfelen tussen elementalist of mesmer, wil het liefste gewoon 1 char om allesop te unlocken en behalen maar is lastig kiezen!
Elk ras, bijvoorbeeld, heeft zijn eigen lijnen met de personal stories. Dus als je daar alle achievement points mee wilt halen, zul je elk ras in ieder geval de eerste twee setjes PS moeten spelen (dus lvl10 en lvl20). En een soortgelijke keuze krijg je wat later in het verhaal weer.
En tenslotte heb je de zogenaamde elite professions (extra's bovenop je standaard professions), en als je die allemaal wilt unlocken zul je zelfs 9 characters nodig hebben
Ik heb wel een "main", oftwewel een character die ik het prettigst vind om mee te spelen, waarmee ik alle content voor het eerst mee doe.
Ah ik bedoelde eigenlijk niet perse de achievements, die lijken mij veels te lang duren haha.Wailing_Banshee schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:01:
[...]
Dan zal ik je gelijk maar helpen, want je kunt niet alles unlocken en behalen met 1 karacter
Elk ras, bijvoorbeeld, heeft zijn eigen lijnen met de personal stories. Dus als je daar alle achievement points mee wilt halen, zul je elk ras in ieder geval de eerste twee setjes PS moeten spelen (dus lvl10 en lvl20). En een soortgelijke keuze krijg je wat later in het verhaal weer.
En tenslotte heb je de zogenaamde elite professions (extra's bovenop je standaard professions), en als je die allemaal wilt unlocken zul je zelfs 9 characters nodig hebben
Ik heb wel een "main", oftwewel een character die ik het prettigst vind om mee te spelen, waarmee ik alle content voor het eerst mee doe.
Had het meer over de world completion en gewoon 1 character hebben waar ik op focus qua gear en geld etc. Heb een level 44 warrior van 2-3 jaar geleden waar ik dat op wilde doen maar kan gewoon totaal niet meer wennen aan de movement/combat van melee/warrior nu..
Van het weekend in de avondjes maar even mesmer en elementalist nog beide 2 uurtjes spelen en wat lategame gameplay checken, voorlopig meer mesmer gespeeld maar vind de skills niet heel leuk en voorlopig nog erg weinig aoe. De illusions etc is wel weer heel cool maar merk dat de monsters er helemaal niks om geven
Dus denk dat ik voor elementalist zal gaan en dan gewoon lekker opnieuw rustig de hele world ontdekken en stories doen
eigenlijk wel balen dat je per char die world completion moet doen.. al snap ik dat het je veel exp oplevert, je bent er toch wel al een keer geweest
Ik zou het vreselijk vinden als je per account world completion moet doen... Elk character heeft zijn eigen manier van spelen. Bepaalde problemen zul je met een necromancer heel anders oplossen dan met een revenant. Ja, er zitten wat saaie elementen in (sommige hearts zijn vreselijk), maar over het algemeen zou ik het niet anders willen.BasA1991 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:08:
[...]
eigenlijk wel balen dat je per char die world completion moet doen.. al snap ik dat het je veel exp oplevert, je bent er toch wel al een keer geweest
En ik heb mijn eerste map zo'n 3 jaar geleden op 100% gekregen. Ik ben nu met de 3e bezig (ik word makkelijk afgeleid...) en ik kom nu weer op stukken die ik niet meer wist dat ze er waren. En de kaarten worden ook aangepast, er komen nieuwe dingen, er gaan dingen weg (het heet niet voor niets Living World!).
Is ook weer zo!Wailing_Banshee schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:14:
[...]
Ik zou het vreselijk vinden als je per account world completion moet doen... Elk character heeft zijn eigen manier van spelen. Bepaalde problemen zul je met een necromancer heel anders oplossen dan met een revenant. Ja, er zitten wat saaie elementen in (sommige hearts zijn vreselijk), maar over het algemeen zou ik het niet anders willen.
En ik heb mijn eerste map zo'n 3 jaar geleden op 100% gekregen. Ik ben nu met de 3e bezig (ik word makkelijk afgeleid...) en ik kom nu weer op stukken die ik niet meer wist dat ze er waren. En de kaarten worden ook aangepast, er komen nieuwe dingen, er gaan dingen weg (het heet niet voor niets Living World!).
Krijg je verder nog echt iets ervoor om die world map te completen op je character dan, of is het puur uit gewoon alles willen doen?
En toevallig nog tips met betrekking tot elementalist/mesmer keuze?
Naast een ster bij je naam, een achievement en een element voor een potentiele legendary, een bak vol goud, een kaart waar je alle WP's tot je beschikking hebt en een hele bak aan skill points voor je elite profession, niet veelBasA1991 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:18:
[...]
Is ook weer zo!
Krijg je verder nog echt iets ervoor om die world map te completen op je character dan, of is het puur uit gewoon alles willen doen?
Niet doe, gewoon ranger nemen!En toevallig nog tips met betrekking tot elementalist/mesmer keuze?
(elementalist, mesmer en thief zijn de drie waar ik het slechts mee uit de voeten kan
Ik ruik wat sarcasmeWailing_Banshee schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:25:
Naast een ster bij je naam, een achievement en een element voor een potentiele legendary, een bak vol goud, een kaart waar je alle WP's tot je beschikking hebt en een hele bak aan skill points voor je elite profession, niet veel
Haha, naja ranger was ook mijn eerste character, maar vond em redelijk tegenvallen eerlijk gezegd.Niet doe, gewoon ranger nemen!
(elementalist, mesmer en thief zijn de drie waar ik het slechts mee uit de voeten kan)
Die pets leken me best saai en useless en de damage (aoe) vond ik ook erg tegenvallen.
Ik ga nog wel gewoon een keer van alle classes goeie gameplay videootjes zoeken haha, keuzestress!!

Elementalist heeft waarschijnlijk de meeste AoE skills. Ik weet dat niet zeker want ik heb er zelf geen. Mesmer is wel leuk, maar vond ik tot level 80 wel lastig. Behalve ondersteuning van het advies om een Ranger te nemenBasA1991 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:29:
[...]
Ik ruik wat sarcasme![]()
[...]
Haha, naja ranger was ook mijn eerste character, maar vond em redelijk tegenvallen eerlijk gezegd.
Die pets leken me best saai en useless en de damage (aoe) vond ik ook erg tegenvallen.
Ik ga nog wel gewoon een keer van alle classes goeie gameplay videootjes zoeken haha, keuzestress!!
Wat vind je leuk om te doen? Necro heeft goede AOE (staff) en je kan daar ook heel goed Melee mee vechten, maar bied weinig ondersteunen aan anderen, is een goede solo class en ook behoorlijk sterk, mits goed gebouwd.BasA1991 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:29:
Haha, naja ranger was ook mijn eerste character, maar vond em redelijk tegenvallen eerlijk gezegd.
En je kan ook met "pets" rondlopen, alleen kan je ze niet zelf vangen
K20A daily :-)
Great sword speelt gewoon lekker.
Eigenlijk moet ik even opnieuw alle classes gaan spelen nu ik dat Action Combat heb gezien gisteravond.. Wist niet dat dat erin zat, beetje verstopt in de options naar mijn meningBouli schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:16:
[...]
Wat vind je leuk om te doen? Necro heeft goede AOE (staff) en je kan daar ook heel goed Melee mee vechten, maar bied weinig ondersteunen aan anderen, is een goede solo class en ook behoorlijk sterk, mits goed gebouwd.
En je kan ook met "pets" rondlopen, alleen kan je ze niet zelf vangen
Maar alsnog denk ik dat ik voor Elementalist ga, ik hou van vette graphical AOE skills en ook single target 1o1 nuttig kunnen zijn.
Verder wil ik heel erg flexibel kunnen zijn qua damage/support, volgens mij kan dat goed met Ele.
Necro ziet er ook wel erg tof uit eigenlijk, eerlijk gezegd zou ik het liefste gewoon 4-5 classes spelen, maar heb daar simpelweg gewoon de tijd niet voor, dus keuzes moeten gemaakt worden
Ach ja, tijd... Dat is wel het voordeel van GW2. Je betaalt niet maandelijks, dus je kunt best voor de langere termijn plannen. En je hebt 5 character slots, dus niets weerhoudt je ervan om ook die andere 4 classes uit te proberen terwijl je ook met je elementalist bezig bentBasA1991 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:35:
[...]
Necro ziet er ook wel erg tof uit eigenlijk, eerlijk gezegd zou ik het liefste gewoon 4-5 classes spelen, maar heb daar simpelweg gewoon de tijd niet voor, dus keuzes moeten gemaakt worden
NB: ik ben lid van de altaholic club, dus snap niet dat mensen met maar 1 character kunnen spelen
Dat gevoel ken ik.NB: ik ben lid van de altaholic club, dus snap niet dat mensen met maar 1 character kunnen spelenAl mijn characters hebben allemaal een eigen karakter en ze spelen dus allemaal anders (de ene ranger is de andere niet, en ik heb er 5
)
Heb zelf 25 karakters in GW2 en 18 er van zijn level 80.
Heb dus ook alle classes en probeer elke alt anders op te bouwen wanneer ze 80 zijn.
Verder raak ik steeds dieper verzeild in raids, deze week alle bosses gekilled, bijna allemaal twee keer en sommige zelfs 4 keer. Gister met wat mensen gepoogd Vale Guardian met z'n zessen te doen maar dat bleek nog niet te doen (we kwamen tot de laatste phase ~15%). Wel goede ideeën hoe verder tho
Yep, dus ik ga waarschijnlijk nog een Frenzy maken...windwarrior schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:35:
Klein dingetje over Twice-Told legend, dat werk alleen met identieke legendaries. Dus bijvoorbeeld 2x Bolt of 2x Incinerator. De titel is in het leven geroepen toen de wardrobe uitkwam en mensen al meerdere dezelfde legendaries hadden. Met HoT legendaries kan je TTL sowieso niet krijgen, je kan bijvoorbeeld maar 1x HOPE craften.
Ik ben er zelfs niet eens naar binnen geweest en heb alles ook genegeerd met release notes. Absoluut geen interesse in, het gaat voor mij tegen het idee achter Guild Wars in (casual, geen content waar je gear checks voor nodig hebt...)Verder raak ik steeds dieper verzeild in raids, deze week alle bosses gekilled, bijna allemaal twee keer en sommige zelfs 4 keer. Gister met wat mensen gepoogd Vale Guardian met z'n zessen te doen maar dat bleek nog niet te doen (we kwamen tot de laatste phase ~15%). Wel goede ideeën hoe verder tho.
Elementalist is een beetje meer straightforward, de klassieke glass cannon.
Beide zijn leuk om te spelen, maar ik heb persoonlijk het gevoel dat de damage van een mesmer trager op gang komt dan die van een elementalist en dat een mesmer tijdens het levellen nogal eens underpowered durft te voelen - maar da's natuurlijk persoonlijk.
Op level 80, met alle krachten, zijn ze allebei heel erg leuk om te spelen.
Het werkt voor elke legendary. Het zou ook voor de HoT werken, als je er daar twee van kon maken (wat dus niet kan omdat je de precursor maar 1 keer kunt maken en je die niet kunt kopen van de TP).windwarrior schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:54:
Tweede frenzy werkt volgens mij ook niet, het moeten eenhanders zijn... De titel bestaat echt voor mensen die links en rechts dezelfde legendary hebben...
Is dat jouw persoonlijke idee over Guild Wars 2? Wat je leuk vind en wat niet? Speel je ook geen (hoger level) fractals? Want daar heb je toch echt AR voor nodig. Dat kun je een gear check noemen. Die zit niet in het spel voor raids. Voor bepaalde delen van de raids heb je bepaalde masteries nodig. Maar dat geldt ook voor bepaalde delen van de nieuwe mappen. Nu zul je wellicht niet veel succes hebben in raids als je niet minstens exotic aanhebt, maar dat is niet bepaald uniek aan raids.Wailing_Banshee schreef op maandag 25 juli 2016 @ 08:07:
[...]
Yep, dus ik ga waarschijnlijk nog een Frenzy maken...
[...]
Ik ben er zelfs niet eens naar binnen geweest en heb alles ook genegeerd met release notes. Absoluut geen interesse in, het gaat voor mij tegen het idee achter Guild Wars in (casual, geen content waar je gear checks voor nodig hebt...)
Ik doe zelf ook geen raids. Want ik heb geen zin (meer) om uren te reserveren om te proberen met negen anderen een boss te verslaan. Dat is het enige punt waarvan ik vind dat ArenaNet afwijkt van de oorspronkelijke filosofie. 10 man content in plaats van 5 man content. Dat heeft grote gevolgen voor de toegankelijkheid van raids.
Uiteindelijk zijn raids er gekomen omdat de community erom vroeg. Er is veel outcry geweest over het gebrek aan 'end game content'.RoseSolane schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:21:
[...]
Is dat jouw persoonlijke idee over Guild Wars 2? Wat je leuk vind en wat niet? Speel je ook geen (hoger level) fractals? Want daar heb je toch echt AR voor nodig. Dat kun je een gear check noemen. Die zit niet in het spel voor raids. Voor bepaalde delen van de raids heb je bepaalde masteries nodig. Maar dat geldt ook voor bepaalde delen van de nieuwe mappen. Nu zul je wellicht niet veel succes hebben in raids als je niet minstens exotic aanhebt, maar dat is niet bepaald uniek aan raids.
Ik doe zelf ook geen raids. Want ik heb geen zin (meer) om uren te reserveren om te proberen met negen anderen een boss te verslaan. Dat is het enige punt waarvan ik vind dat ArenaNet afwijkt van de oorspronkelijke filosofie. 10 man content in plaats van 5 man content. Dat heeft grote gevolgen voor de toegankelijkheid van raids.
Wat mij betreft heeft arenanet een goede spot geraakt met raids, 10 mensen is inderdaad lastiger om bij elkaar te krijgen, maar zorgt ook voor meer diversiteit. Zo kan, omdat er 10 mensen zijn, er op elk moment wel iemand bezig zijn met een cannon van Sabetha, er kunnen wel 4 mensen een grote AoE tegenhouden of er kunnen wel drie mensen een spirit vertragen. In de derde wing zijn ze nog iets verder gegaan, het eerste event wordt je practisch opgedeeld in twee groepen, eentje die beneden zich met wargs bezig houd en eentje die boven de turrets uitschakeld.
Ook rollen worden interessanter met meer mensen, zo kan je het nu permiteren een healer, een chrono én een herald mee te nemen, zonder dat je nog maar twee spots hebt. Echter moet je ook blijven nadenken over de cap op het aantal personen dat de meeste skills hebben, is bijvoorbeeld een enkele PS-warrior genoeg voor alle might in je party?
Wat betreft gear grind en gear checks, dat is gewoon een product van moeilijkere content. Als ik iemand via LFG oppik voor een raid heb ik geen idee van zijn kwaliteiten. Wat ik wel kan zien is of deze persoon een meta speelt of niet, of ie de moeite genomen heeft zijn runes en sigils te fixen etc. Niet iedereen met de juiste gear is goed, maar is waarschijnlijk beter dan iemand die een rare build speelt.
Verder vind ik de uitvoering van raids zoals Anet ze gedaan heeft erg leuk, er is een goede mix van bosses nu met verschillende moeilijkheden. Zo is Matthias lastig omdat hij veel mechanics heeft, en een Gorseval heeft juist veel DPS nodig. Ook vind ik de gevechten goed getuned, er is genoeg ruimte om een keer een foutje te maken, maar te veel fouten levert toch een wipe op. De balans ligt goed wat mij betreft.
Mijn persoonlijke fractal level is 8. Dat beantwoordt je vraag waarschijnlijkRoseSolane schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:21:
[...]
Is dat jouw persoonlijke idee over Guild Wars 2? Wat je leuk vind en wat niet? Speel je ook geen (hoger level) fractals? Want daar heb je toch echt AR voor nodig. Dat kun je een gear check noemen. Die zit niet in het spel voor raids. Voor bepaalde delen van de raids heb je bepaalde masteries nodig. Maar dat geldt ook voor bepaalde delen van de nieuwe mappen. Nu zul je wellicht niet veel succes hebben in raids als je niet minstens exotic aanhebt, maar dat is niet bepaald uniek aan raids.
Je bent eerst uren kwijt om 10 man te vinden, en dan moet je het nog doen. De gedachte alleen al houd me tegen.Ik doe zelf ook geen raids. Want ik heb geen zin (meer) om uren te reserveren om te proberen met negen anderen een boss te verslaan. Dat is het enige punt waarvan ik vind dat ArenaNet afwijkt van de oorspronkelijke filosofie. 10 man content in plaats van 5 man content. Dat heeft grote gevolgen voor de toegankelijkheid van raids.
Moet je het wel even goed zeggen. Er was een groep luide mensen die om raids vroegen. Niet omdat de gehele community er om vroeg. In mijn vrienden/guild kring ken ik niemand die raids doet. En daar zitten mensen in die alles al gedaan hebben.windwarrior schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:01:
[...]
Uiteindelijk zijn raids er gekomen omdat de community erom vroeg. Er is veel outcry geweest over het gebrek aan 'end game content'.
Het idee is goed, de uitvoering vind ik persoonlijk ruk. Omdat je niet zomaar naar binnen kan, ben je heel veel tijd bezig met de voorbereiding. En nu begint het er zelfs op te lijken dat wanneer je niet de tijd hebt om raids te doen, dat je het verhaal ook niet meer volledig te zien krijgt. Waarom niet een NM en HM van die raids? HM is dan wat de raids nu zijn, en NM is dan meer het niveau van dungeons (met loot dan aangepast aan de moeilijkheidsgraad, natuurlijk). Dan kan iedereen het verhaal op z'n minst spelen, zonder daar al hun vrije tijd in te moeten steken.Wat mij betreft heeft arenanet een goede spot geraakt met raids, 10 mensen is inderdaad lastiger om bij elkaar te krijgen, maar zorgt ook voor meer diversiteit. Zo kan, omdat er 10 mensen zijn, er op elk moment wel iemand bezig zijn met een cannon van Sabetha, er kunnen wel 4 mensen een grote AoE tegenhouden of er kunnen wel drie mensen een spirit vertragen. In de derde wing zijn ze nog iets verder gegaan, het eerste event wordt je practisch opgedeeld in twee groepen, eentje die beneden zich met wargs bezig houd en eentje die boven de turrets uitschakeld.
Ook rollen worden interessanter met meer mensen, zo kan je het nu permiteren een healer, een chrono én een herald mee te nemen, zonder dat je nog maar twee spots hebt. Echter moet je ook blijven nadenken over de cap op het aantal personen dat de meeste skills hebben, is bijvoorbeeld een enkele PS-warrior genoeg voor alle might in je party?
Ik denk dat de game prima zonder raids had gekund. Ik heb geen groot probleem met dat er nu raids zijn. Maar het is wel jammer dat ArenaNet niet de ontwikkelaars heeft om de raid content in eenvoudigere vorm ook beschikbaar te stellen aan het grootste deel van de spelers. Gezien de beperkte middelen die ze hebben hadden ze beter kunnen afzien van nog een extra vorm van content. En kunnen concentreren op de sterke punten van GW2.
Later vandaag zullen we zien wat Arenanet ons biedt voor LW season 3. Hopelijk is dat zo goed dat alle kritiek zal verdwijnen.
Mjah heb het al een tijd niet meer aangeraakt en het trok me ook niet (kreeg code ergens bij) terwijl ik GW1 erg leuk vond.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 07:52:
[...]
Je bent eerst uren kwijt om 10 man te vinden, en dan moet je het nog doen. De gedachte alleen al houd me tegen.
Maar serieus een groep van 10 man is niet bij elkaar te krijgen? Je kan wel merken dat MMO's een beetje verpest zijn. Nofi maar EQ1 in eerste instantie 54 man later 42 man, EQ2 zakte al naar 24, WoW begon met 40 en zit nu ook op 10/25... Het was gewoon een kwestie van afspraken maken, 7 uur of 8 uur aanwezig als je mee wilde doen was je er niet helaas pindakaas genoeg andere die mee wilde. Kan me nog herinneren dat er op een gegeven moment 90 man voor de deur stonden bij Onyxia.... Dat we maar 2 raids deden en dan nog zaten er 10 op de bank (voordeel als je support bent altijd een plekkie).
Nou ben ik zelf in GW2 nooit ver gekomen helaas, zou met andere gaan spelen maar die haakte al snel af.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Het probleem van die raids is dat mensen binnen hun clubje blijven. Als je nog nooit een raid gedaan hebt, word je gewoon gekicked als je in een groepje onbekenden komt. Dus over het algemeen zijn het guilds die het doen. En dat is ook iets wat me tegenstaat in raids. Eigenlijk kun je in GW2 overal "aanschuiven". Niets moet, alles mag. En met raids is het het tegenovergestelde, alles moet, niets mag.prutser001 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:26:
[...]
Mjah heb het al een tijd niet meer aangeraakt en het trok me ook niet (kreeg code ergens bij) terwijl ik GW1 erg leuk vond.
Maar serieus een groep van 10 man is niet bij elkaar te krijgen? Je kan wel merken dat MMO's een beetje verpest zijn. Nofi maar EQ1 in eerste instantie 54 man later 42 man, EQ2 zakte al naar 24, WoW begon met 40 en zit nu ook op 10/25... Het was gewoon een kwestie van afspraken maken, 7 uur of 8 uur aanwezig als je mee wilde doen was je er niet helaas pindakaas genoeg andere die mee wilde. Kan me nog herinneren dat er op een gegeven moment 90 man voor de deur stonden bij Onyxia.... Dat we maar 2 raids deden en dan nog zaten er 10 op de bank (voordeel als je support bent altijd een plekkie).
Nou ben ik zelf in GW2 nooit ver gekomen helaas, zou met andere gaan spelen maar die haakte al snel af.
Ik ben ook benieuwd! Hoewel ik het waarschijnlijk pas vanaf vrijdag ga spelen (vind het altijd zonde om nieuwe content af te raffelen en pas op vrijdag heb ik meer tijd)RoseSolane schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:21:
Later vandaag zullen we zien wat Arenanet ons biedt voor LW season 3. Hopelijk is dat zo goed dat alle kritiek zal verdwijnen.
Mjah daar heb je een punt, misschien ook wel de reden waarom het 'niet werkt' want het is later toegevoegd. Misschien als het er vanaf dag 1 ingezeten had dat het dan normaler was geweest.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:39:
[...]
Het probleem van die raids is dat mensen binnen hun clubje blijven. Als je nog nooit een raid gedaan hebt, word je gewoon gekicked als je in een groepje onbekenden komt. Dus over het algemeen zijn het guilds die het doen. En dat is ook iets wat me tegenstaat in raids. Eigenlijk kun je in GW2 overal "aanschuiven". Niets moet, alles mag. En met raids is het het tegenovergestelde, alles moet, niets mag.
Maar wat ik al aangaf ik heb GW2 geloof 1 of 2 maanden na release gespeeld ben nooit ver gekomen, pas laatst (maandje of 2 geleden) van iemand hier een rondleiding gehad en ben ik voor het eerst in 1 of andere grote stad geweest.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Zelf heb ik vorige week eindelijk HoT gekocht en weer volop in het spel gedoken. Gisteravond het verhaal uitgespeeld (bossfight van 30+ minuten

Wel lastig om een nieuwe guild te vinden. Iedere avond aan het adverteren in /map chat, maar krijg nooit een antwoord
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik heb dat laatste gevecht nu een stuk of 5 keer gedaan (3x voor mezelf, 2x voor anderen), waarvan 4x in een groep van 2. Ik heb hem echter altijd alleen gefinished. Ze mogen die penalty box wel eens aanpassen...boe2 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:03:
Als raids je primaire interesse zijn is GW2 waarschijnlijk sowieso niet voor je. Het spel zit afgeladen vol met groepscontent waar je met grote groepen keet kan schoppen. Raids zijn gewoon "exclusiever".
Zelf heb ik vorige week eindelijk HoT gekocht en weer volop in het spel gedoken. Gisteravond het verhaal uitgespeeld (bossfight van 30+ minuten), net op tijd om LS3 netjes te laten aansluiten
.
Ten tijde van een boss fight in een kaart zijn... Wordt je platgespammedWel lastig om een nieuwe guild te vinden. Iedere avond aan het adverteren in /map chat, maar krijg nooit een antwoord
Waar ben je naar op zoek in een guild?boe2 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:03:
Als raids je primaire interesse zijn is GW2 waarschijnlijk sowieso niet voor je. Het spel zit afgeladen vol met groepscontent waar je met grote groepen keet kan schoppen. Raids zijn gewoon "exclusiever".
Zelf heb ik vorige week eindelijk HoT gekocht en weer volop in het spel gedoken. Gisteravond het verhaal uitgespeeld (bossfight van 30+ minuten), net op tijd om LS3 netjes te laten aansluiten
.
Wel lastig om een nieuwe guild te vinden. Iedere avond aan het adverteren in /map chat, maar krijg nooit een antwoord
Totaal niet gerelateerd, maar ik ben zo gelukkig geworden van de patch notes:
After many years, ranger pets have learned how to remember their own names, and you'll no longer be required to rename a pet when you switch them out! Als dit werkt is dit de belangrijkste wijziging in bijna 4 jaar
Wat voor guild zoek je? Je bent welkom bij GwenWel lastig om een nieuwe guild te vinden. Iedere avond aan het adverteren in /map chat, maar krijg nooit een antwoord
Edit: haha Rose, we denken weer eens hetzelfde
[ Voor 12% gewijzigd door Williekeilen op 27-07-2016 09:28 ]
Ik wilde daar gisteren net mee gaan spelen, toen ik even door ons buurmeisje eraan herinnerd werd dat zij gisteren jarig was (whoops!) Dus ik moest echt mijn PC afsluitenRoseSolane schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:26:
[...]
After many years, ranger pets have learned how to remember their own names, and you'll no longer be required to rename a pet when you switch them out! Als dit werkt is dit de belangrijkste wijziging in bijna 4 jaarEn ja, ik ben sceptisch, iets wat je als een Ranger wel leert
En ik had hetzelfde gevoel als jij, toen ik dat las!
Kwam goed van pas ook. Gisteren voor het eerst de Battle in Tarir event gedaan: Zo blij dat ik wat gems geinvesteerd heb ik extra bagslots en alles vol 20-slot bags gestoken heb. Zoveel kisten om te openen op het einde
Aangezien de HoT events allemaal nog heel nieuw voor mij zijn: Is het Tarir event (en alle zooi die erbij hoort) de beste manier om items/goud te farmen?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik was nog niet klaar met het lezen van de patch notes toen ik bovenstaande schreef. Want er zijn een aantal fantastische QoL changes:RoseSolane schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:26:
[...]
Waar ben je naar op zoek in een guild?
After many years, ranger pets have learned how to remember their own names, and you'll no longer be required to rename a pet when you switch them out! Als dit werkt is dit de belangrijkste wijziging in bijna 4 jaarEn ja, ik ben sceptisch, iets wat je als een Ranger wel leert
Added an option to show a target's health percentage in its health bar. en Recipes unlocked through consumables are now unlocked account-wide. Logging in with a character will add their known recipes to the account. is iets waar velen om hebben gevraagd.
Added a search bar to the Material Storage tab in the Account Vault. Mag ik zeggen: Eindelijk!!!!!
Added new right-click options on salvage kits to quickly salvage all items of the following qualities Dit gaat me zoveel tijd schelen!
Alle updates voor de LFG tool.
Nu is het tijd om de update zelf te spelen. Hopelijk is die ook goed
Al die wijzigingen zijn voor mij minder belangrijk dan die namenRoseSolane schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:55:
[...]
Ik was nog niet klaar met het lezen van de patch notes toen ik bovenstaande schreef. Want er zijn een aantal fantastische QoL changes:
Added an option to show a target's health percentage in its health bar. en Recipes unlocked through consumables are now unlocked account-wide. Logging in with a character will add their known recipes to the account. is iets waar velen om hebben gevraagd.
Added a search bar to the Material Storage tab in the Account Vault. Mag ik zeggen: Eindelijk!!!!!![]()
Added new right-click options on salvage kits to quickly salvage all items of the following qualities Dit gaat me zoveel tijd schelen!
Alle updates voor de LFG tool.
Nu is het tijd om de update zelf te spelen. Hopelijk is die ook goed
Hoewel, zoeken in de material storge... hoe vaak ben ik wel niet langs elk paneel gegaan omdat ik weer vergeten was waar dat item onder viel...
is engineer wat? of guardian? :x misschien warrior
Pets die eindelijk hun naam kunnen onthouden, dat is erg belangrijkWailing_Banshee schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:03:
[...]
Al die wijzigingen zijn voor mij minder belangrijk dan die namen![]()
Hoewel, zoeken in de material storge... hoe vaak ben ik wel niet langs elk paneel gegaan omdat ik weer vergeten was waar dat item onder viel...
Zijn allemaal mogelijkhedenabdus18 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:35:
al een hele tijd niet meer aangeraakt, heb een reaper necro maar meh, ben eens opzoek naar wat anders.
is engineer wat? of guardian? :x misschien warrior
Hmm ja, heb nog zown level 80 boost liggen voor een charRoseSolane schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:48:
[...]
Pets die eindelijk hun naam kunnen onthouden, dat is erg belangrijkMaar de mogelijkheid om alle fine equipment in één keer te salvagen is erg prettig. Hoe vaak ik niet na een Tarir run heb lopen zoeken naar alle items die ik in één keer wilde salvagen...
[...]
Zijn allemaal mogelijkhedenHangt er helemaal vanaf wat je leuk vind. Ik vond Guardian ideaal als eerste alt (na een ranger). Speelt heel anders, maar werkt meteen vanaf level 1 fijn. Niet zoals een Mesmer die ik pas vanaf level 80 prettig vond spelen (is mijn 2e alt en ook heel leuk). Warrior speel ik niet, maar is volgens mij ook leuk vanaf level 1. Engineer is wat lastiger. Vrij beperkt in wapens, geen weapon swap, maar wel heel veel kits. Maar kits gebruiken utility slots en die krijg je pas gedurende het levelen. Dat maakt een Engineer in mijn ogen minder prettig om te levelen. Dus uit de drie opties die jij noemt zou ik Guardian nemen. Maar iedereen is verschillend.
En daarna niets meer gedaan.
Wil het weer gaan oppakken.
Is het juist goed om de exp. nu te kopen en verder te gaan of gewoon opnieuw te beginnen omdat ik teveel gemist heb?
PSN: McMillan0984
Ik zou gewoon opnieuw beginnen, omdat er zo veel veranderd is in het spel, mét het spel, dat wat je kunt herinneren van 2 jaar geleden mogelijk helemaal niet meer relevant is.Clavat schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:00:
Ik heb GW2 al zowat 2 jaar niet meer aangeraakt zelfs nog een char van misschien level 25.
En daarna niets meer gedaan.
Wil het weer gaan oppakken.
Is het juist goed om de exp. nu te kopen en verder te gaan of gewoon opnieuw te beginnen omdat ik teveel gemist heb?
(wel even de mails lezen van je character(s) die je al had gemaakt, wanwege de verjaardagen!)
En over verjaardagen gesproken, we komen al weer bijna in de buurt van de 4e verjaardag... Ben benieuwd wat we dit jaar gaan krijgen.
[ Voor 11% gewijzigd door Wailing_Banshee op 27-07-2016 13:23 ]
Oke en de uitbreiding is dus wel aan te bevelen?Wailing_Banshee schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:22:
[...]
Ik zou gewoon opnieuw beginnen, omdat er zo veel veranderd is in het spel, mét het spel, dat wat je kunt herinneren van 2 jaar geleden mogelijk helemaal niet meer relevant is.
(wel even de mails lezen van je character(s) die je al had gemaakt, wanwege de verjaardagen!)
En over verjaardagen gesproken, we komen al weer bijna in de buurt van de 4e verjaardag... Ben benieuwd wat we dit jaar gaan krijgen.
PSN: McMillan0984
Vind ik persoonlijk wel want GLIDING! Er is niets heerlijkers dan een hoge berg te beklimmen en dan naar beneden te springen om met je soort-van delta vleugel naar beneden te glidenClavat schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:48:
[...]
Oke en de uitbreiding is dus wel aan te bevelen?
Dat gliding is toch echt een verademing. Heerlijk om inderdaad een hoge berg op te klimmen / rennen en dan weg te springen. Of tijdens een gevecht die je verliest snel een ravijn in te springen om combat te breaken. Ideaal!Wailing_Banshee schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:53:
[...]
Vind ik persoonlijk wel want GLIDING! Er is niets heerlijkers dan een hoge berg te beklimmen en dan naar beneden te springen om met je soort-van delta vleugel naar beneden te glidenEn dat kun je pas krijgen als je HoT hebt, want het is een zogenaamde mastery (iets wat toegevoegd is met HoT).
Vanavond maar weer eens spelen, even de Elementalist levelen. Naast Ranger vind ik de Ele toch wel het leukste.
In levelen super makkelijk, plate dus overleefd alles wel. Daarnaast veel mogelijkheden voor healing en burst dps.abdus18 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:30:
hoe is Revenant eigenlijk? beetje makkelijk te spelen?
Ik ging alleen maar dood... Uiteindelijk heb ik maar een stapel tomes gebruikt en de revenant een nieuwe carriere gegeven: boer (aka flax farmer in Verdant Brink)ZeroCode schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:36:
[...]
In levelen super makkelijk, plate dus overleefd alles wel. Daarnaast veel mogelijkheden voor healing en burst dps.
Andere speelstijl dan mij blijkbaarWailing_Banshee schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:48:
[...]
Ik ging alleen maar dood... Uiteindelijk heb ik maar een stapel tomes gebruikt en de revenant een nieuwe carriere gegeven: boer (aka flax farmer in Verdant Brink)
Zeker. Maar voor gliding moet je een mastery unlocken (in de nieuwe mappen) en daarvoor heb je een level 80 karakter nodig. Masteries unlock je voor je account, maar je eerste karakter zal het dus zonder gliding moeten doen tot level 80.Clavat schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:48:
[...]
Oke en de uitbreiding is dus wel aan te bevelen?
Vind ik wel. Maar zou ik niet als eerste karakter nemen.abdus18 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:30:
hoe is Revenant eigenlijk? beetje makkelijk te spelen?
Druid is de elite specialization voor Ranger, die specialization kun je pas kiezen op level 80. Maar Ranger is een goede keus om mee te beginnen. Mijn mainabdus18 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:33:
druid ranger lijkt me ook wel wat....hmm, zoveel keuzes haha
In een zorgelijke staat. Maar er wordt wel hard aan gewerkt en er is veel overleg tussen de developers en de community. Bijvoorbeeld over prioriteiten. ArenaNet heeft ook stappen genomen om de populatie van de verschillende werelden te verbeteren door sommige servers te linken. Ik verwacht dat WvW sterk zal verbeteren in de komende maanden.Zephyer schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:16:
Hoe is het hele WvWvW op het moment?
Wijzigingen specifiek voor WvW worden los van de andere updates gemaakt. De volgende wijziging komt begin augustus (Repair hammers will be coming in the beginning of August). Bron hiervoor is Dulfy. Deze pagina geeft een overzicht van de Developer AMA van afgelopen dinsdag. Het begint met een summary die ik erg handig vond.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het ~[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic