Tao schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:46:
[...]
Ik heb veel raid ervaring in wow, maar dat zoek ik vooralsnog niet in GW2.
Ik was enkele dagen geleden in een frosty gebied, waar er met ongeveer 50 spelers tegen een draak geknokt werd. Vond ik wel een mooie ervaring, los van de loot.
Daarna tegen een
mega grote draak ergens, waartegen ik-weet-niet-hoeveel players knokten (> 80 telde ik). Een event denk ik. We werden meedogenloos afgeslacht, keer op keer.
Our deeds will be remembered

De draak in het koude gebied was geen echte draak

Het was waarschijnlijk de Claw of Jormag in Frostgorge Sound. Dat is één van de zogeheten world bosses. Vaak wordt dit event Jormag genoemd (dat is een elder dragon), maar de Claw is één van zijn luitenants.
De meeste world bosses zijn goed te verslaan met een grote groep, zonder verdere organisatie. En ze leveren relatief goede loot en gold op. Er zijn echter een paar world bosses die niet zo makkelijk zijn. Waarschijnlijk was Tequatl the Sunless die andere draak waar je werd afgeslacht. Deze staat in Sprakfly Fen aan de rand van een strand. Dat gevecht vereist wel enige coördinatie. Er is in Blolodtide Coast een event waar je de drie koppen van een worm moet verslaan. Een hele grote worm

Dat event is nog veel lastiger. Sinds een paar maanden is The Shatterer (een paarse "draak") in Blazeridge Steppes ook een stuk lastiger. Maar met 80 man moet die toch echt verslagen kunnen worden.
Ik heb even nagedacht over je Exotic Berserker rings en amulet en de Opal en Beryl orbs. Weet je zeker dat de ringen en de amulet level 80 zijn? Wat je kunt orbs alleen in level 80 items stoppen. Je kunt altijd proberen om informatie over de specifieke ring of amulet te krijgen vanuit de wiki door in chat /wiki te tikken en dan shift-leftclick op het item (en dan Enter). Dat opent de wiki pagina voor het specifieke item. Mocht dat niets opleveren dan kun je de chat code (wat je krijgt door shift-leftclick) hier posten. Misschien dat ik aan de hand van de code je verder kan helpen.
Wat betreft grinden voor gold: Een tijd rondlopen in de Silverwastes is wat veel spelers doen voor gold grinden. Niet eens voor directe gold rewards, maar meer voor de andere rewards die je kunt verkopen. In de LFG tool (tweede tab van de Contacts and LFG panel, sneltoets Y) kun je vaak advertenties zien voor gold runs in The Silverwastes. Hiervoor heb je wel Silverwastes Shovels nodig, want dat soort groepen hollen door de map terwijl ze kistjes opgraven. Ik vind dit persoonlijk niet echt interessant, maar ik heb op dit moment 1.6K gold dus ik hoef niet echt te grinden