Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:30:
[...]

shift + click op een poi (point of interest) of waypoint geeft hem als clicable item in je chat log.

En over staff necro, staff is erg handig als je moet vluchten... Snel wat wells leggen als je rent, en dan vooral de nr 5 (fear). En persoonlijk heb ik zoiets van: wie bepaald wat goed werkt voor mij? Misschien als je iets zo efficiënt mogelijk wilt doen (speedrunning van dungeons bijvoorbeeld), maar voor PvE? Wat je doet voor je plezier? Kies iets wat jij leuk vindt en niet wat iemand anders zegt wat je moet gebruiken...
Het belang van een build gebruiken die jij leuk vind (en prettig): Ik heb gisteren fractals level 10 gedaan met één guild mate en 3 pugs op mijn Ranger. Longbow met spin en devourer, niet echt de meta. Liep ook nog een partij te kloten. Toch waren we met Swamp, Snowblind, Thaumanova Reactor en Mai Trin snel klaar. Ik weet precies wat ik doe met mijn Ranger, doe heel veel damage en ben dan ook niet dood gegaan. Natuurlijk hielp het ook dat de anderen wisten wat ze aan het doen waren. Als je de eind boss van Thaumanova Reactor killed zonder dat er iemand dood gaat en Mai Trin killed met maar één dode dan gaat het wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:30:
[...]

shift + click op een poi (point of interest) of waypoint geeft hem als clicable item in je chat log.

En over staff necro, staff is erg handig als je moet vluchten... Snel wat wells leggen als je rent, en dan vooral de nr 5 (fear). En persoonlijk heb ik zoiets van: wie bepaald wat goed werkt voor mij? Misschien als je iets zo efficiënt mogelijk wilt doen (speedrunning van dungeons bijvoorbeeld), maar voor PvE? Wat je doet voor je plezier? Kies iets wat jij leuk vindt en niet wat iemand anders zegt wat je moet gebruiken...
Mee eens, alleen voor mij vind ik het wel fijn als de mobs snel dood gaan.. >:)
spoiler:
Gister was ik trouwens in Wayfarer Foothills en zaten we wel met 15 players in een klein holletje om 'Join Osborn as he hunts a giant frost wurm' te halen. Met daarbij nog een missie om wurmeggs te verzamelen... wat een heerlijke chaos _/-\o_

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua build speel ik zelf ook wat ik leuk vind, gelukkig is dit voor mij ook de soort van meta voor Rangers.
Longbow vind ik zelf gewoon ontzettend gaaf, veel damage, redelijke CC, met kite mogelijkheid.
Combineer dat met een agressieve speelstijl (ja zelfs in pve :P) en mobs smelten best rap weg.

Sword/Axe als tweede wapenset, kan ik redelijk mee uit de voeten, twijfel hier nog enorm of ik 2-Hand Sword niet leuker vind. Mis namelijk de mobility van Swoop. Maar de extra evades van Sword/Axe 1/2/3/ waren wel enorm handig op de hogere level fractals (vooral omdat ik maar 20 AR heb :P).

Gisteren met wat vrienden en guildies Fractal 39 t/m 50 gedaan in zo'n 2-2,5 uurtjes.(had een personal van 30, pre patch was dit 42, maar ben er 2 jaar tussen uitgeweest) Vond het weer enorm leuk om te doen, maar de nieuwe fractals zijn in mijn mening toch wel echt wat moeilijker dan de eerste reeks van Fractal release, of ik ken ze nog niet goed genoeg. Ben uiteindelijk toch wel een paar keer doodgegaan, wat voornamelijk door de unavoidable Agony hits kwam.

Vanavond weer een paar fractals doen en hopelijk personal level op 40 krijgen. Was de bedoeling dat we in ieder geval iedereen van de party op rank 50 hebben voor de release :D.

Helaas duurt het craften van Ascended Gear wel lang, waardoor ik nog wat tijd nodig heb om ze zelfs in de expansion bij te poten.

Al met al, weer een leuke ervaring, en ik snap echt niet dat ik ooit gestopt ben met spelen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:42:
Gisteren met wat vrienden en guildies Fractal 39 t/m 50 gedaan in zo'n 2-2,5 uurtjes.(had een personal van 30, pre patch was dit 42, maar ben er 2 jaar tussen uitgeweest) Vond het weer enorm leuk om te doen, maar de nieuwe fractals zijn in mijn mening toch wel echt wat moeilijker dan de eerste reeks van Fractal release, of ik ken ze nog niet goed genoeg. Ben uiteindelijk toch wel een paar keer doodgegaan, wat voornamelijk door de unavoidable Agony hits kwam.
Dat zal deels komen door de onbekendheid. Maar de tweede reeks fractals is in het algemeen inderdaad lastiger. Molten Furnace kun je als tweede fractal krijgen, de anderen kun je alleen als derde fractal krijgen. Van de Boss fractal is Mai Trin zeker de lastigste. Met Molten Boss zullen de meeste parties niet heel veel problemen hebben. Gaat in ieder geval een stuk sneller dan de Jade Maw :)
Al met al, weer een leuke ervaring, en ik snap echt niet dat ik ooit gestopt ben met spelen :P.
Dat snap ik ook niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:42:
Qua build speel ik zelf ook wat ik leuk vind, gelukkig is dit voor mij ook de soort van meta voor Rangers.
Longbow vind ik zelf gewoon ontzettend gaaf, veel damage, redelijke CC, met kite mogelijkheid.
Combineer dat met een agressieve speelstijl (ja zelfs in pve :P) en mobs smelten best rap weg.

Sword/Axe als tweede wapenset, kan ik redelijk mee uit de voeten, twijfel hier nog enorm of ik 2-Hand Sword niet leuker vind. Mis namelijk de mobility van Swoop. Maar de extra evades van Sword/Axe 1/2/3/ waren wel enorm handig op de hogere level fractals (vooral omdat ik maar 20 AR heb :P).
Sword kan ik echt niet mee omgaan. Ik kan er practisch geen damage mee doen omdat ik nooit ben waar ik denk dat ik had moeten zijn...
Gisteren met wat vrienden en guildies Fractal 39 t/m 50 gedaan in zo'n 2-2,5 uurtjes.(had een personal van 30, pre patch was dit 42, maar ben er 2 jaar tussen uitgeweest)
Ik ben lvl5 geloof ik... En ik ben er niet tussenuit geweest!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De extra evades + hoge auto-attack damage maken dit echt een fijn wapen.

Het enige wat ik van swords echt vervelend vind is dat bij je autoattack 3 - soms target verliest en een sprong naar voren doet, waardoor je of meer mobs agro'd of zelf ergens vanaf leaped -__-.

Heb nu eigenlijk alles wat ik wil hebben qua "looks" moet alleen nog ascended armor hebben + legendaries grinden.

Daarna misschien kijken of WvW nogsteeds een blob vs blob content is, of dat je er nog kunt roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10-2024

Vluuks

I never finish anyth

Ranger sword is een beetje een geval apart idd, vind het zelf ook een leuk wapen, maar ik vervloek 'm net zo goed keihard als ik in SE de lava in vlieg ofzo, of een dodge niet kan doen omdat net die leap animatie bezig is en ik slechte timing heb. :P
Druid zag er ook wel leuk uit vond ik! Die celestial form is stoer. Wel jammer van de gerecyclede animations, maar goed het gaat om de skills zelf in the end. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog maar eens een oproep.

Iemand een pre-purchase hoesje van bij Bol of de Media of zo, dat hij niet meer hoeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op maandag 28 september 2015 @ 00:07:
Nog maar eens een oproep.

Iemand een pre-purchase hoesje van bij Bol of de Media of zo, dat hij niet meer hoeft?
Als ik hem als fysiek product had gekocht, had je hem kunnen krijgen, maar ik wist niet eens dat je het bij die winkels ook kon pre-orderen...

Afgelopen weekend maar eens alle golden coins in SW verzameld. Wat zaten daar een paar vreselijke locaties bij! Uiteindelijk maar m'n necromancer gepakt met haar bunjee kabeltje... Duurde misschien wat langer per jump (1 minuut recharge), maar wel een heel stuk minder gesplashed!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op maandag 28 september 2015 @ 07:34:
[...]
Afgelopen weekend maar eens alle golden coins in SW verzameld. Wat zaten daar een paar vreselijke locaties bij! Uiteindelijk maar m'n necromancer gepakt met haar bunjee kabeltje... Duurde misschien wat langer per jump (1 minuut recharge), maar wel een heel stuk minder gesplashed!
Bunjee kabeltje? Je gebruikt Spectral Recall om een misstap recht te zetten? Maar dat helpt je nog steeds niet om op sommige plekken te komen. Ik heb er volgens mij 23 of 24, de rest is gewoon te lastig voor mij.

Druid is interessant, maar lijkt een beperkte toepasbaarheid te hebben. Voor mijn gevoel net als de Dragonhunter een elite specialization dat een zwakke plek van de profession aanpakt. Niet echt een elite specialization voor een andere speelstijl en alleen nuttig in specifieke gevallen. Druid is nutteloos in open world PvE (op een paar specifieke uitzonderingen na), maar kan de Ranger een nuttige aanvulling op een party maken. In WvW kan het de waterfield ele mischien vervangen. PvP kan ik niet echt wat van zeggen. Ik vermoed echter dat de Druid een noodzakelijk gaat worden in sommige Raids.

Beste nieuws van de aankondiging van de Druid voor mij zijn de nieuwe pets. Tijger kan me niet zoveel schelen, maar wyvern en dinosaurs zijn te gek. De Bristleback kan wel eens een interessant alternatief zijn voor mijn huidige ranged pets (devourers en spinnen). Nu nog een goede naam voor een dino bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:08:
[...]

Bunjee kabeltje? Je gebruikt Spectral Recall om een misstap recht te zetten? Maar dat helpt je nog steeds niet om op sommige plekken te komen. Ik heb er volgens mij 23 of 24, de rest is gewoon te lastig voor mij.
Ja, die Spectral Recall. Ik activeerde SR, dan die jump van beam 2342 naar beam 2343, natuurlijk misspringen en SR weer activeren zodat ik weer op beam 2342 stond. Een minuut wachten en dan poging 3423... De afstanden tot de "grond" waren zo lang dat je alle tijd hebt om SR weer te activeren voordat je splash zegt :p Er waren er 2 waarbij ik heb het lopen vloeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:00:
[...]

Ja, die Spectral Recall. Ik activeerde SR, dan die jump van beam 2342 naar beam 2343, natuurlijk misspringen en SR weer activeren zodat ik weer op beam 2342 stond. Een minuut wachten en dan poging 3423... De afstanden tot de "grond" waren zo lang dat je alle tijd hebt om SR weer te activeren voordat je splash zegt :p Er waren er 2 waarbij ik heb het lopen vloeken...
Met mijn (gebrekkige) vaardigheden in jumpen van stokje naar stokje gaat dat uren duren met Spectral Recall :) Maar dat is beter dan elke keer opnieuw te moeten beginnen. Tijd om mijn necro die grot in te sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:05:
[...]

Met mijn (gebrekkige) vaardigheden in jumpen van stokje naar stokje gaat dat uren duren met Spectral Recall :) Maar dat is beter dan elke keer opnieuw te moeten beginnen. Tijd om mijn necro die grot in te sturen!
Ach, er was er 1 die me totaal een uur of 3 geduurd heeft, maar aan het eind had ik hem :D

Jump, recall, jump, recall, jump, oh ik heb het gehaa.... whoops, te ver doorgelopen, dus recall... (etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vluuks schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:46:
Ranger sword is een beetje een geval apart idd, vind het zelf ook een leuk wapen, maar ik vervloek 'm net zo goed keihard als ik in SE de lava in vlieg ofzo, of een dodge niet kan doen omdat net die leap animatie bezig is en ik slechte timing heb. :P
Druid zag er ook wel leuk uit vond ik! Die celestial form is stoer. Wel jammer van de gerecyclede animations, maar goed het gaat om de skills zelf in the end. :)
Vond druid iets wat tegenvallen.
Veel te veel focus op support, had iets wat meer damage verwacht.

Dus mijn ele ook maar weer even erbij gepakt om wat te gearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks

Vluuks

I never finish anyth

Ik ben normaal ook meer van de damage/offense, maar met het oog op raids waarbij ArenaNet maar blijft zeggen dat support deze keer echt nodig is en je het met alleen zerk niet redt, vond ik het toch wel gaaf, ook al is het een healing spec. Zal zien wat er van komt, maar hoop dat het een beetje nuttig is, zou zonde zijn als niemand het gebruikte! :PVoor de PvE nu is het nut idd wel beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vluuks schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:05:
Ik ben normaal ook meer van de damage/offense, maar met het oog op raids waarbij ArenaNet maar blijft zeggen dat support deze keer echt nodig is en je het met alleen zerk niet redt, vond ik het toch wel gaaf, ook al is het een healing spec. Zal zien wat er van komt, maar hoop dat het een beetje nuttig is, zou zonde zijn als niemand het gebruikte! :PVoor de PvE nu is het nut idd wel beperkt.
Als ik al met die raids mee zou doen (het hele concept spreekt me al tegen, plus dat een groep van 10 personen gewoon te groot is om snel even te kunnen vormen), zou ik dat al helemaal niet in een support rol willen doen. Not impressed at all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik dat ze met het concept van de druid, tegen hun eigen richtlijnen in gaan.

Ze willen niet de "Holy Trinity" in hun spel hebben, maar toch gaat een Support (aka healing) belangrijk zijn in het endgame pve.

Echter dat het moeilijk is om 10 mensen te vinden om een raid te maken, ben ik het niet mee eens.
Ik denk namelijk niet dat ze ineens een hele moeilijk raid gaan maken, in vergelijking met hun dungeons.
Waardoor het waarschijnlijk best eenvoudig zal zijn om te kunnen doen met een PuG.

Zelf ben ik begonnen met een stuk of 3-4 vrienden een groepje te maken die één keer per week even zal raiden (zondag avond tussen 17:00-20:00 // 18:00-21:00, in dien mensen langer kunnen, gaan we langer door). Uiteindelijk willen we stuk of 15-20 mensen hebben een daar een guild meemaken.

Groter hoeft van ons niet, krijg je toch alleen maar problemen mee.

Maar goed, ben benieuwd hoe de expansion zal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:12:
Persoonlijk vind ik dat ze met het concept van de druid, tegen hun eigen richtlijnen in gaan.

Ze willen niet de "Holy Trinity" in hun spel hebben, maar toch gaat een Support (aka healing) belangrijk zijn in het endgame pve.

Echter dat het moeilijk is om 10 mensen te vinden om een raid te maken, ben ik het niet mee eens.
Ik denk namelijk niet dat ze ineens een hele moeilijk raid gaan maken, in vergelijking met hun dungeons.
Waardoor het waarschijnlijk best eenvoudig zal zijn om te kunnen doen met een PuG.

Zelf ben ik begonnen met een stuk of 3-4 vrienden een groepje te maken die één keer per week even zal raiden (zondag avond tussen 17:00-20:00 // 18:00-21:00, in dien mensen langer kunnen, gaan we langer door). Uiteindelijk willen we stuk of 15-20 mensen hebben een daar een guild meemaken.

Groter hoeft van ons niet, krijg je toch alleen maar problemen mee.

Maar goed, ben benieuwd hoe de expansion zal spelen.
Dungeons kun je ook met 4 man doen, hoeft niet perse 5. Mijn guild is (helaas) niet meer zo active (dankzij ANet omdat de Amerikanen niet meer met de Europeanen kunnen spelen en de helft van het guild naar een Amerikaanse server is gegaan). En 5 man verzamelen wil nog wel, maar 10 is gewoon onmogelijk. En ik heb geen zin om te puggen, zeker niet omdat ik geen druid wil, maar wel ranger ben. Denk je heus dat ik dan welkom ben in welke pug dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:39:
[...]

Dungeons kun je ook met 4 man doen, hoeft niet perse 5. Mijn guild is (helaas) niet meer zo active (dankzij ANet omdat de Amerikanen niet meer met de Europeanen kunnen spelen en de helft van het guild naar een Amerikaanse server is gegaan). En 5 man verzamelen wil nog wel, maar 10 is gewoon onmogelijk. En ik heb geen zin om te puggen, zeker niet omdat ik geen druid wil, maar wel ranger ben. Denk je heus dat ik dan welkom ben in welke pug dan ook?
Zou niet weten waarom een ranger niet welkom is in de nieuwe raid.
Hun DPS is een van de hoogste in game (burst dan wel te spreken).
Ik loop nu regelmatig 50+ fractals met de volgende setup (die vrienden groep dus).
Ranger
Warrior/necro (afhankelijk van de fractal)
Guardian
Mesmer
Elementalist
En moet eerlijk zeggen, dat het me prima bevalt. Heb zelfs het idee dat, wanneer de ranger downed gaat. De DPS vrij rap daalt. (en dan reken ik het ressen niet mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:04:
[...]

Ik loop nu regelmatig 50+ fractals met de volgende setup (die vrienden groep dus).
Ranger
Guardian
Mesmer
Elementalist
En moet eerlijk zeggen, dat het me prima bevalt. Heb zelfs het idee dat, wanneer de ranger downed gaat. De DPS vrij rap daalt. (en dan reken ik het ressen niet mee).
vriendengroup =/= pug. Ons vast groepje is ele, guardian, warrior en ik als ranger. Soms is er een tweede warrior bij, soms een tweede ranger. Bij ons is efficiëntie niet belangrijk, plezier hebben wel. En ik voorzie dat gemiddelde pug geen plezier wil hebben, en alleen maar loot. Dus efficiëntie belangrijker vindt dan plezier. (uitzonderingen bevestigen de regel!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:04:
[...]

Ranger
Guardian
Mesmer
Elementalist
Dat is met je vriendengroep :) Die weten waarschijnlijk dat jullie Ranger goed kan spelen. In het algemeen wordt er op fora negatief aangekeken tegen Rangers in moeilijkere content. Misschien dat dat in de praktijk meevalt. Sowieso is stacken niet altijd de verstandigste optie als het moeilijker wordt. En ik verwacht dat in Raids stacken nog minder verstandig wordt.

Als ik high level fractals (30+) of raids ga doen zal dat ook op mijn Ranger zijn, die heeft de meeste AR. Maar dat zal wel met een guild groep zijn. De members die me al langer kennen weten wat ik kan met mijn Ranger. En de members die dat nog niet weten zien een guild leader joinen en houden hun mond wel :) Maar het zou best kunnen dat ik het advies krijg om een andere professie mee te nemen in 30+ fractals (of raids). Mijn Guardian loopt in full Ascended armor rond, dus haar AR kan nog wel wat opgekrikt worden.

Verwijderd

Stacken gaat hem in HoT volgens mij sowieso al niet meer worden.

Volgens mij had ik laatst ergens gelezen dat A'net werkt aan een slimmere AI van NPC's.
Dus dat ze niet meer automatisch gaan stacken als je ze LoSt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
Heb gisteren sinds lange tijd ook weer GW2 geinstalleerd, de verrassing was dat ik 1 level 1 character had staan, maar eerlijk gezegd was het ook wel een zaligheid, ik kan alles weer opnieuw doen en moet zeggen dat ik er momenteel erg van geniet.

Zit de GoT guild nog steeds op Far Shiverpeaks?

PSN: MaxxusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Maxxus schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:38:

Zit de GoT guild nog steeds op Far Shiverpeaks?
Ja, zie topic warning voor meer info.

[ Voor 38% gewijzigd door Grim op 10-10-2015 15:48 ]

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
Misschien ook maar weer eens gaan starten. Was altijd een ranger. Maar wil wel eens wat anders. Iemand die een leuke weapon combo weer of iets aan kan raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaydenjarno schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:44:
Misschien ook maar weer eens gaan starten. Was altijd een ranger. Maar wil wel eens wat anders. Iemand die een leuke weapon combo weer of iets aan kan raden?
Het hangt ervan af wat je wilt en hoe je bent. Persoonlijk vind ik plezier belangrijker dan efficiëntie, en naast mijn ranger met axe+torch, vind ik warrior met sword+axe ook fantastisch werken. Geen idee hoe efficient dat is, maar het speelt zo lekker weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Laatst online: 20-09 21:20
Zijn er mensen die weer opnieuw gaan spelen nu de nieuwe uitbreiding er is?
Ik ben al een flinke tijd geleden gestopt maar ben aan het denken om toch weer te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
Poulske schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:53:
Zijn er mensen die weer opnieuw gaan spelen nu de nieuwe uitbreiding er is?
Ik ben al een flinke tijd geleden gestopt maar ben aan het denken om toch weer te gaan spelen.
Ik ga sowieso een char erbij maken om Revenant te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:12
Vond revenant een te vage class, nieuwe necro spec was leuk, maar was tijdens de beta al vrij snel wat saai. Ach, de game is gratis, dus af en toe eens aanslingeren kan geen kwaad :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Laatst online: 20-09 21:20
Helaas de uitbreiding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet opnieuw spelen, ik ben nooit opgehouden :) Als ik straks thuis ben ga ik de laatste patches downloaden en dan HoT spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo...wat vinden we ervan? :)

Voor mij is het nogal een 'mixed bag': Veel goede dingen die worden verpest door een domme game design beslissing.. De nieuwe toevoegingen zoals het gliden en de mushrooms zijn echt heel erg gaaf. In combinatie met de zones vind ik dat de meest waardevolle toevoegingen. Guild Halls kan ik nog niet echt over mee praten, we gaan volgende week als guild die wel even binnenharken maar voor zover ik kan beoordelen is het eigenlijk niets meer dan fluff. Raids ga ik sowieso niet aan doen, als guild doen we wel eens een dungeon hier en daar, maar Raids is net even te veel commitment aangezien ik ook nog een normale voltijd baan heb. Misschien eens in de toekomst ofzo, maar nu even niet. Tot slot: De nieuwe maps zijn echt heel erg mooi gemaakt, en erg groot.

Maar..er zijn ook wat problemen die wat mij betreft zo snel mogelijk verholpen moeten worden. Vooral in het 'game design' department zijn er wat fouten gemaakt. Het locken van gliden en mushrooms achter Mastery Ranks is een enorme fout. Denk je leuk met een groepje op stap te gaan voor de eerste keer: Nope, jij kan niet mee met je groep aangezien je nog geen gliding hebt ge-unlocked, mushrooms nog niet kan gebruiken, Exalted Mastery nog niet is ge-unlocked...Waar is de originele design filosofie gebleven Anet? Okee, unlocken van deze onmisbare masteries duurt in totaal 5-10 uur voor de belangrijkste maar dat is dus 5 á 10 uur gameplay van pure frustratie. Het forum staat in ieder geval al vol met mensen die er de brui aangeven, geen goed teken.

Ohja, de maps zijn erg mooi gemaakt..maar compleet onoverzichtelijk. Ik zit meer op de map te kijken dan de game te spelen om te kijken waar ik heen ga. 'Map Wars 2' anyone?

Dan hebben we ook nog de hero points...leuk idee wat dus compleet kapot wordt gemaakt doordat deze 1) Moeilijk te bereiken zijn (vind ik OK) maar 2) Je moet er 3-4 man voor meenemen. Op Dag 1 van de expansion was dit prima, echter, nu merk ik al dat sommige delen van de map niet door mensen worden bezocht. Oftewel, als jij niet een vaste groep met mensen hebt kan je deze dus vergeten want je gaat geen random mensen tegenkomen in the middle of nowhere.

En daar komen we bij het grootste probleem wat mij betreft: Er is geen solo content. Alle content is group content. Ja, niet alle events zijn 'Group Events' maar de mobs hebben zoveel HP en doen zoveel damage dat je anders elke 5 minuten dood gaat. Wat natuurlijk helemaal leuk is, is dat de Waypoints enorm ver van elkaar af liggen. Dus als je dood gaat ben je net zo lang weer bezig om weer terug te komen waar je was. Om vervolgens te ontdekken dat het event is afgelopen.

Ik heb er totaal geen bezwaar tegen dat veel content group content is, maar er is nu GEEN solo content en dit is NIET in lijn met de core Guilld Wars 2 game. Je had zowel solo als group content en de mix tussen deze twee was perfect waardoor men zowel als solo als group speler aan de slag kon. Die mix is er nu niet. Er is alleen maar group content. Dat is de komende dagen geen probleem, maar over een week heeft iedereen het wel gezien...en dan kan je dus als solo speler niet verder. Je zit vast.

Tsja..ik ben niet al te positief. Op papier klinkt het allemaal erg goed maar nu in de praktijk ben ik behoorlijk teleurgesteld. Na een week of twee zal ik het allemaal wel hebben gezien (zeker m.b.t. het grinden, niet normaal) en dan de game aan de kant zet. In de core game vond ik wel altijd iets leuks om te doen. Dat is er nu nog steeds maar...meh, voelt niet echt leuk meer aan. Jammer jammer.

Conclusie: Mensen die graag in georganiseerde groepen spelen, haal vooral HoT in huis. Mensen die vooral solo en wel eens group content leuk vinden: Blijf ver van HoT weg. Ik behoor tot de laatste groep dus ik hou er zeker na de komende twee weken mee op...als ANet geen aanpassingen doet..maar ik betwijfel of ze dat nog gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:51
Thnx. Dan blijf ik gewoonb)j de core game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:06:
Zo...wat vinden we ervan? :)

Voor mij is het nogal een 'mixed bag': Veel goede dingen die worden verpest door een domme game design beslissing..
Conclusie: Mensen die graag in georganiseerde groepen spelen, haal vooral HoT in huis. Mensen die vooral solo en wel eens group content leuk vinden: Blijf ver van HoT weg. Ik behoor tot de laatste groep dus ik hou er zeker na de komende twee weken mee op...als ANet geen aanpassingen doet..maar ik betwijfel of ze dat nog gaan doen.
Ik heb de rest van de quote even weggelaten, anders werd het zo'n lang :) Ik kan het niet oneens met je zijn. Je somt een aantal goede dingen op, maar ook een aantal nadelen. Toch een paar kanttekeningen bij jouw verhaal.

De eerste twee nieuwe mappen lijken op Dry Top en SilverWastes en zijn inderdaad gericht op groep content. Ik wil dat alleen geen domme game design beslissing noemen. Het was voor mij al maanden duidelijk dat dit de richting was waarin ArenaNet wilde gaan. Het zijn allemaal level 80 maps en de meeste oude lvl 80 maps (Orr, Dry Top, SW) zijn ook al meer gericht op groepen. De expansie is geen GW2.5, een nieuwe game in een nieuwe wereld, maar een uitbreiding van de bestaande game en de bestaande wereld. Dat is volgens mij een bewuste keus. Dit doet niets af aan jouw conclusie dat de nieuwe maps in HoT vooral geschikt zijn voor spelers die in groepsverband willen spelen.

Het locken van gliden en mushrooms achter Mastery Ranks is een bewuste keus geweest. Je moet eerst wat vrijspelen voordat je deze kunt gebruiken. Dat vind ik op zich een goede zaak. Er moet wel progressie in HoT zitten. Maar het botst wel enigszins met de groep content gedachte van de nieuwe mappen.

"Map Wars 2" :) Wel enigszins ja. De eerste twee mappen zien er fantastisch uit (met FPS drop als minder prettig gevolg), maar zijn niet overzichtelijk. Dat probleem had Dry Tops ook al enigszins.

HoT zelf is wel een grote verbetering van GW2. Er zijn een heleboel kleine verbeteringen aangebracht die het spel gewoon beter maken. Maar daar hoef je HoT niet voor aan te schaffen, die krijg je gratis. Ook de nieuwe PvP map en de WvW borderlands zijn voor iedereen beschikbaar. Je zult wel zien dat bepaalde features zijn voorbehouden voor bezitters van de expansie. Dat is vanuit een bedrijfseconomisch standpunt te begrijpen, ArenaNet moet ook geld verdienen. Al was het maar om de infrastructuur (servers ed) in de lucht te houden.

Een extra punt om rekening mee te houden bij de mogelijke aanschaf van HoT: Als je huidige pc/laptop GW2 net kan draaien dan zijn de nieuwe mappen waarschijnlijk een te grote aanslag op performance. Ik heb al van verschillende spelers gehoord dat ze eerst een nieuwe PC moeten kopen voordat ze de nieuwe mappen kunnen spelen. Zeer lage FPS, skill lag en elke 15 minuten een crash. Mijn 3 jaar oude PC met een i5 2500K, 8GB RAM en een HD7950 heeft geen van deze problemen. Ik moest alleen een paar grafische instellingen aanpassen van ultra naar high. En Anti-Aliasing verlagen. Als je een PC hebt die moderne shooters of spellen als AC Unity en The Witcher 3 makkelijk kan draaien dan is HoT nog steeds geen probleem. Maar HoT draait niet meer op een aardappel zoals GW2 nog wel deed :)

[ Voor 3% gewijzigd door RoseSolane op 26-10-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Mijn ervaring tot nu toe is dat ik ik verdant brink geweest ben. Daar vooral bezig ben met events. Maar nog niet een keer een nighttime event heb zien slagen. Dit heeft denk ik meer te maken met iedereen die als een kip zonder kop rond loopt, maar ook met de totale onbalans van die pact supplies en het brengen naar die control points. Tot nu toe een zeer niet geslaagde opzet.

Ik ben nu al bij een aantal hero points geweest waar ik niets mee kon, met alleen een NPC die zegt: you are not worthy. WTF dude, I am the commander and know how to press "F" I am worthy! Beetje rare keuze imho.

Maar voor de mensen die de "rep grind" niet zien zitten. Ga die adventures doen. Als je gold haalt op een adventure krijg je 80k xp, de eerste keer dat je die complete. Totaal voor de eerste keer alles completen is ongeveer 150k. Dit betekend 3 adventures = bijna volledige eerste level van een mastery. Van wat ik begreep heb je alle "eerste" versies van de het mastery track nodig voor de main story. Dus misschien slim om voor wat adventures te bewaren voor het moment dat je die die tracks unlocked, zal vast via main story lopen (zo ver ben ik nog niet), dan even 3 adventures te doen, bam, mastery track bijna compleet. Plus voor de silver en gold rewards krijg je een masterypoint. Kun je die gelijk uitgeven ^^.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 17:02
Zojuist HoT aangeschaft, maar begrijp ik goed dat er geen extra character slot erbij is gekomen?
Ik las laatst ergens dat mensen zomaar een extra slot er bij kregen die het al lang spelen. Ik speel het echter al sinds pre-start (+beta weekenden) maar nog steeds op 5 slots. En die zijn idd allemaal al gebruikt.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mauro101 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:28:
Zojuist HoT aangeschaft, maar begrijp ik goed dat er geen extra character slot erbij is gekomen?
Ik las laatst ergens dat mensen zomaar een extra slot er bij kregen die het al lang spelen. Ik speel het echter al sinds pre-start (+beta weekenden) maar nog steeds op 5 slots. En die zijn idd allemaal al gebruikt.
Een extra character slot voor spelers die al in 2014 (of eerder) speelden zou alleen beschikbaar zijn voor pre-purchase HoT. Mij was niet duidelijk of dit ook echt zo zijn zijn, maar jouw reactie wijst erop dat dit inderdaad het geval is. Je zult dus een character slot moeten kopen of een duurdere editie moeten aanschaffen waarbij een extra slot zit. Ik acht met dat laatste totdat ik dat met gems kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Na zeer lange afwezigheid maar weer eens begonnen met deze game.
Expansion kon ik kopen voor 34 euro.
Tot nu toe (lvl 30) bevalt de game weer uitstekend en zelfs beter dan "toen"

Om er weer in te komen maar een Norm Revenant gemaakt

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 14:43

Bouli

9000 rpm

Ik vind het spel juist geweldig, de gigantisch mappen met verschillende levels (ondergronds, nog verder ondergronds en nog verder ondergronds) geweldig.

Dat gliden is ook echt wel nodig in het nieuwe spel, anders duurt het eeuwig om met lopen ergens te komen. Ik heb er geen last van dat ik niet solo kan spelen, duurt allemaal wat langer, maar is prima te doen (zal ook wel door mijn class en ervaring komen, denk ik.)

Ik merk wel dat de grote meta events, helaas, niet door iedereen wordt begrepen. Dit zal wat tijd kosten, dat was bij Tequatle en Triple Trople ook het geval, dat komt wel goed. Ik weet in elk geval hoe elk event werkt en wat er moet gebeuren :)

Tot nu toe vind ik het geweldig, alleen jammer dat die in de story is gebugged bij chapter 14 en je niet verder kan zonder rare fratsen/workarounds.

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BranderoS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-09 19:37
RoseSolane schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:52:
[...]

Een extra character slot voor spelers die al in 2014 (of eerder) speelden zou alleen beschikbaar zijn voor pre-purchase HoT. Mij was niet duidelijk of dit ook echt zo zijn zijn, maar jouw reactie wijst erop dat dit inderdaad het geval is. Je zult dus een character slot moeten kopen of een duurdere editie moeten aanschaffen waarbij een extra slot zit. Ik acht met dat laatste totdat ik dat met gems kan doen.
Het is inderdaad zo dat alleen mensen die al sinds 2014 of eerder spelen een character slot hebben gekrijgen bij het aanschaffen van de game. Je kan dan inderdaad een duurdere versie kopen, of gems aanschaffen (voor 10 euro heb je een extra characterslot, of 7,50 euro in de aanbieding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net terug van een klein weekje weg, dus ik heb nog geen HoT gedaan. Ik heb er veel gemengde verhalen over gehoord, dus ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden. Ik heb vorige week al wel een Revenant gemaakt, en mijn eerste indruk (na wat spelen, tot lvl 12 of zo, expres geen scrolls gebruikt) zijn goed (de rest van de tijd heb ik in de labyrint gezeten om in ieder geval mijn halloween achievements af te krijgen voor mijn vakantie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks

Vluuks

I never finish anyth

Ik vind het tot nu toe leuk! De maps zijn prachtig, maar idd wel wat heftiger, moest shaders van ultra naar high doen anders dipte mn fps wel heel heftig af en toe. :P

Ben de eerste map nog niet uit geweest dus ga vanavond een kijkje nemen in Auric basin. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil dat gliden ook in Tyria! Nu zo snel mogelijk de max krijgen want dan kun je heel lang in de lucht blijven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Auric Basin is ook erg mooi!

Gisteravond hebben we onze guild hall bevrijd. Gilded Hallow, ziet er goed uit. Het bevrijden viel mij mee, het schaalt met het aantal deelnemers heb ik begrepen. Met een man of 40 was het goed te doen. Daarna de eerste gebouwen gebouwd. Tavern fase 1 is af, we hebben nu een grote tent om een biertje in te drinken :) Mine fase 1 was bijna af toen het echt tijd was om te stoppen voor mij (bedtijd). Ik verwacht dat de mijn afgebouwd is en misschien zijn we zelfs al begonnen aan de eerste capaciteitsuitbreiding van de mijn. Het starten van de upgrades is leuk gedaan, er zijn NPC's die een (korte) story hebben. Het is niet een kwestie van simpel op een knop drukken. Maar het story gedeelte is ook weer niet te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:43:
Gisteravond hebben we onze guild hall bevrijd. Gilded Hallow, ziet er goed uit. Het bevrijden viel mij mee, het schaalt met het aantal deelnemers heb ik begrepen. Met een man of 40 was het goed te doen. Daarna de eerste gebouwen gebouwd. Tavern fase 1 is af, we hebben nu een grote tent om een biertje in te drinken :) Mine fase 1 was bijna af toen het echt tijd was om te stoppen voor mij (bedtijd). Ik verwacht dat de mijn afgebouwd is en misschien zijn we zelfs al begonnen aan de eerste capaciteitsuitbreiding van de mijn. Het starten van de upgrades is leuk gedaan, er zijn NPC's die een (korte) story hebben. Het is niet een kwestie van simpel op een knop drukken. Maar het story gedeelte is ook weer niet te lang.
Wij hebben zaterdag avond onze guild hall bevrijd. Met z'n 6en. Ging wel goed (behalve bij 1, het was al 2 minuten lopen om er bij te komen, en om dan die 3 shielders + ander ding (geen idee meer hoe ze heetten :p) binnen een minuut neer te halen was niet mogelijk). Die eind boss was ook wel pittig maar niet extreem zo.

De tavern en mijn zijn unlocked, we waren bezig met de workshop. Maar als je een guild hebt met veel minder mensen, duurt het verzamelen van de onderdelen veel langer.

Oh, en toen een uur of wat verspeeld aan het decoreren van het geheel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:58:
[...]

Wij hebben zaterdag avond onze guild hall bevrijd. Met z'n 6en. Ging wel goed (behalve bij 1, het was al 2 minuten lopen om er bij te komen, en om dan die 3 shielders + ander ding (geen idee meer hoe ze heetten :p) binnen een minuut neer te halen was niet mogelijk). Die eind boss was ook wel pittig maar niet extreem zo.

De tavern en mijn zijn unlocked, we waren bezig met de workshop. Maar als je een guild hebt met veel minder mensen, duurt het verzamelen van de onderdelen veel langer.

Oh, en toen een uur of wat verspeeld aan het decoreren van het geheel :D
Voor de workshop heb je meer van dat mining spul nodig dan je kunt opslaan in de standaard level 1 mine. Mo meer te kunnen opslaan moet je de eerste capaciteitsuitbreiding unlocken. Dat is tenminste wat ik gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Expansion bevalt mij opzich redelijk goed.

Was iets te snel door de story heen though, zijn wat mij betreft iets te weinig missies.
En moeilijkheidsgraad van laatste was ook niet echt geweldig (had liever een dungeon ending gehad, zoals met S1).

Verder is WvW beetje dood, en dat is wel het voornaamste wat ik speel... Zelfs op Desolation is het niet echt druk.

Guild Hall is weer een heel ander verhaal... Level 17 zijn wij inmiddels, maar heeft verscheidene mensen meer dan 300g elk gekost. En verder is het nu voornamelijk Shovels en dust farmen, wat voor een WvW guild toch echt behoorlijk saai is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een WvW guild met gold >:) Bestaan die dan. Ik dacht dat WvW de grootste gold sink van GW2 is :)

Wat ik tot nu toe van de nieuwe WvW map gezien heb is dat deze mooi is. Ook erg leeg. Misschien was ik er op het verkeerde moment. Of is de nieuwe map wel mooi, maar niet erg praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:43:
[...]

Voor de workshop heb je meer van dat mining spul nodig dan je kunt opslaan in de standaard level 1 mine. Mo meer te kunnen opslaan moet je de eerste capaciteitsuitbreiding unlocken. Dat is tenminste wat ik gezien heb.
Ja, die eerste mining upgrade heb je nodig, dan gaat je capaciteit van 500 naar 1500 van dat aetherium spul. Dus die gisteren approved (onderdelen hadden we al),
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:37:
Guild Hall is weer een heel ander verhaal... Level 17 zijn wij inmiddels, maar heeft verscheidene mensen meer dan 300g elk gekost. En verder is het nu voornamelijk Shovels en dust farmen, wat voor een WvW guild toch echt behoorlijk saai is.
Probeer het eens met een guild met een stuk of 10 aktieve leden. Die 100g voor de guild hall hadden we redelijk snel bij elkaar, de merchant was ook iedereen het wel over eens, maar het wordt nu wel een heel stuk lastiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Probeer het eens met een guild met een stuk of 10 aktieve leden. Die 100g voor de guild hall hadden we redelijk snel bij elkaar, de merchant was ook iedereen het wel over eens, maar het wordt nu wel een heel stuk lastiger...
Wij lopen inmiddels ook vast.
Helaas ben ik te recent weer gaan spelen, dus heb maar 100g aan die dingen uitgegeven.
Moet nog wat legendaries farmen zeg maar, dus spaar liever nog even door.

Moet nog eens uitzoeken hoe ik het snelste gold kan verdienen.
Misschien maar weer eens gaan flippen op de market ;o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:45:
[...]

Wij lopen inmiddels ook vast.
Helaas ben ik te recent weer gaan spelen, dus heb maar 100g aan die dingen uitgegeven.
Moet nog wat legendaries farmen zeg maar, dus spaar liever nog even door.

Moet nog eens uitzoeken hoe ik het snelste gold kan verdienen.
Misschien maar weer eens gaan flippen op de market ;o
Mijn hoop is ook op onze market flippers gevestigd :) We hebben een lid dat met GW2 gestopt was, omdat hij alles had bereikt. Ik weet niet precies hoeveel legendaries hij had, maar het waren er genoeg. Het was (en is) een hele goede speler, daar heeft hij zeker wat mee bij elkaar gespeeld. Maar ik denk dat hij behoorlijk wat goud als TP flipper verdiend heeft. Dit lid is nu weer begonnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:55:
[...]

Mijn hoop is ook op onze market flippers gevestigd :) We hebben een lid dat met GW2 gestopt was, omdat hij alles had bereikt. Ik weet niet precies hoeveel legendaries hij had, maar het waren er genoeg. Het was (en is) een hele goede speler, daar heeft hij zeker wat mee bij elkaar gespeeld. Maar ik denk dat hij behoorlijk wat goud als TP flipper verdiend heeft. Dit lid is nu weer begonnen :P
Wij hebben eigenlijk alleen maar casual players, en zeker geen mensen die dungeon of fractals farmen voor het farmen :D Ach, we komen er wel, over een jaar of 10 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 17:59

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ik vond de uitbreiding absoluut geweldig, het verhaal, de opbouw, de nieuwe gameplay.
Het grootste probleem dat ik nu heb is dat mijn glider enkel in de HoT maps werkt met soms een bloederig hoopje asura op de grond als gevolg.

Ook de maps zijn geweldig, heel groot en heel mooi. Het is eigenlijk alles wat ik hoopte dat het zou worden. En de reaper is gewoon geweldig om te spelen, ik heb al in tijden niet zoveel plezier meer gehad met mijn necro ^^

Het enige wat ik spijtig vind is dat Tweakers er geen enkel artikel aangewijd heeft (of review) aan HoT, maar soit, ze hebben nooit echt veel aandacht gegeven hier aan GW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kevjoe schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:00:
Ik vond de uitbreiding absoluut geweldig, het verhaal, de opbouw, de nieuwe gameplay.
Het grootste probleem dat ik nu heb is dat mijn glider enkel in de HoT maps werkt met soms een bloederig hoopje asura op de grond als gevolg.
Ik ben nog niet veel verder gekomen, maar dat gliden vind ik fantastisch. Ik weet ook al wat ik als eerste probeer te maxen! (en nu maar wachten tot ze het ook openen in Tyria :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 17:59

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Wailing_Banshee schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:17:
[...]

Ik ben nog niet veel verder gekomen, maar dat gliden vind ik fantastisch. Ik weet ook al wat ik als eerste probeer te maxen! (en nu maar wachten tot ze het ook openen in Tyria :P)
Het wordt pas echt geweldig zodra je updraft hebt (meer heb ik zelf nog niet unlockt)... het is direct zo bevrijdend en zo leuk om te doen! Veel beter geïmplementeerd dan in Aion!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kevjoe schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:32:
[...]

Het wordt pas echt geweldig zodra je updraft hebt (meer heb ik zelf nog niet unlockt)... het is direct zo bevrijdend en zo leuk om te doen! Veel beter geïmplementeerd dan in Aion!
Ja, die updraft heb ik, maar ook nog niet verder. Heb niet meer gespeeld dan dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-08 23:37
Hebben jullie al fractals geprobeerd? Zelf vind ik de kortere duur veel fijner, maar vallen de rewards bijzonder tegen. Ik kwam er bijvoorbeeld gisteren achter dat ik geen geldelijke reward kreeg. Had Anet niet beloofd een deel van de rewards van dungeons te verplaatsen naar fractals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xeiji schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:52:
Hebben jullie al fractals geprobeerd? Zelf vind ik de kortere duur veel fijner, maar vallen de rewards bijzonder tegen. Ik kwam er bijvoorbeeld gisteren achter dat ik geen geldelijke reward kreeg. Had Anet niet beloofd een deel van de rewards van dungeons te verplaatsen naar fractals?
Nee, ben nog niet aan fractals toe gekomen. En die rewards vielen me al tegen, dus er zal voor mij wel niet veel veranderen (echt geluk met drops heb ik niet, de enige goeie drop die ik gekregen heb in 3+ jaar is The Hunter precursor, en die kwam nog uit de forge ook... Ik mag al blij zijn als ik een exotic per maand krijg...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een paar fractals gespeeld sinds de release van HoT. De kortere duur is fijn. Ik heb bijvoorbeeld deze week één fractal gedaan om een guild party te vullen. Daarna heeft iemand anders mijn plaats ingenomen en ben ik weer verder gegaan met open world PvE. Want dat speel ik het meest. Ik vind de nieuwe fractals tot nu toe dus beter voor mij.

Wat betreft rewards lijken fractals wel een vervanging te zijn voor dagelijkse dungeon runs, maar niet op de manier waarop vele (de meeste?) spelers dat wilden zien. Voor zover ik kan zien krijg je wel wat meer, maar niet direct in gold. En niet voor elke fractal. Uit de posts van de econoom van ArenaNet had ik dat al opgemaakt. Dus ik ben daar niet verbaasd over. Maar ik deed al nooit dungeons voor het goud, dus het maakt mij ook niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tot nu toe bevalt HoT goed als moet ik nog heel veel doen.

De eerste 1,5 week heb ik me puur met Halloween en the Guild-Hall bezig gehouden.

Afgelopen weekend VB afgerond al moet ik nog eens met een event mee doen om het chest armor te krijgen. Ben een beetje bang dat dat over een paar maanden onmogelijk gaat worden.

Nu begonnen met de volgende map, erg mooi.

Guild-Hall gaat ook goed.
De eerste zaterdag hebben we Lost Precipice geclaimd (voorlopig onze mail hall). Dat was met 90 man dus de eerste keer nogal een chaos. De eerste keer faalde dan ook, toen we door hadden hoe het werkte ging het de tweede keer prima.

Omdat we de leden de volledige experience wilde geven (en leden die de zaterdag hadde gemist, ook de kas te geven een expeditie te doen) hebben we op een alt guild de dag erna Gilded Hollow geclaimd. Dan kan tenminste ook iedereen alles zien en kunnen we later nog beslissen of we nog zouden willen veranderen. Maar vooralsnog ben ik erg tevreden met Lost Precipice.

We zijn ondertussen Level 21 en hebben al flink wat upgrades al beginnen we nu wat vast te lopen door die Ley-Line tools.

Maar het hele Guild-Hall verhaal bevalt me dus erg goed.

Ik heb een keer fractals gedaan maar niet iets waar ik me nu echt mee bezig wil houden, er zijn nog genoeg andere dingen.

Gister pas up-draft gekregen dus daar heb ik nog veel werk. Wil ook door de maps heen werken zodat ik de materialen kan gaan krijgen die ik voor scribing nodig heb.

Al met al een goede uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zaterdag (nacht) de story in HoT uitgespeeld. Ik vond het verhaal leuk! En het einde helemaal. Leuk aan elkaar geknoopt.

De kaarten zelf zijn nogal frustrerend soms. Zie je een poi, maar geen idee hoe je erbij kunt komen. Blijkt dat die in de canopy zit waar je alleen heel soms kunt komen (als je of heel veel tijd hebt of gelukt hebt om precies op de juiste tijd aanwezig te zijn). Die armor boxes heb ik al helemaal opgegeven.

Gisteren eens echt begonnen met het levelen van mijn Revenant. Ik vind levelen heerlijk, maar de Revenant is vreselijk. Je kunt je skills niet eens kiezen. Je hebt twee keer zoveel skill points nodig om voor beide legendaries alle lege vakjes in je skill bar te kunnen vullen (en als je ze leeg laat blijven ze zeer irritant knipperen...) Je hebt niet eens onderwater skills bij sommige legendaries! Uiteindelijk toch maar gebruik gemaakt van mijn stack van tomes... Gelijk wat ruimte gemaakt in mijn bank (had nog wat heavy rare armor en een paar ascended ringen liggen, en de wapens had ik net gekregen bij het afronden van de story :p) Ik wacht nog even met het aanschaffen van exotics voor hem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Story moet ik eigenlijk nog aan beginnen, sterker nog, ik moet die van Season 2 nog vrijwel helemaal doen.

De Revenant is ook iets voor later. Nog genoeg classes waar ik al mee bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Revenant vind ik tot nu toe leuk. Ik level nieuwe characters altijd zo natuurlijk mogelijk. Dat betekent een level 20 Experience Scroll meteen nadat ze in de open wereld zijn. En daarna levelen door te spelen. Alleen zelf gekregen Tomes of Knowledge en met daily gehaalde Writs of Experience worden gebruikt. Dat is dus zo'n 1/5de level aan experience per dag plus eventuele Tomes of Knowledge. Het is voor de Revenant inderdaad wel lastig dat je de utility skills niet vrij kunt kiezen. En het gebrek aan onderwater skills is wel raar.

Wij hebben als guild veel problemen met het upgraden van onze guild hall. Glass Mugs en Empty Kegs (en vooral de daarvoor benodigde Piles of Flax Seeds en Pile of Coarse Sand) zijn het probleem. Hoe krijgen jullie leden zover dat ze deze zeer waardevolle materialen doneren aan de guild? Gebruiken jullie een vorm van dwang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn de zelfde items die bij ons wat moeilijker zijn al hebben we de upgrades zo ver dat we deze niet met spoed nodig hebben. We hebben alles basis upgrades (alle guild missies, de Arena, Work-shop enz).

Alleen dus die Ley-Line Infused tools die we nodig hebben voor de mijn hebben we echt nodig en zijn moeilijk te krijgen omdat ze ook time-gated zijn.

Maar wat ik doe is ten eerste vooral vragen (komt soms wat over als bedelen, maar het is tenslotte voor iedereen, niet voor mij persoonlijk) en ten tweede niet alleen vragen voor de mats maar voor het farmen. Je zult dus regelmatig een bericht van mij zien als “Farm reminder: Please farm some seeds north of here [waypoint] and donate them tot he guild-bank. We will soon be needing more oil”. Ander leden maken dan de materialen die we nodig hebben met behulp van die seeds.

Dit is toch iets anders dan direct voor de mats vragen (al doe ik dat ook wel). Als ze tenslotte al oil in hun inventory hebben dan vraag je eigenlijk om hun materialen te doneren. Door te vragen om te farmen vraag je hooguit een paar minuten van hun tijd om materialen te verzamelen die ze toch anders niet zouden hebben.

Helaas gaat dit dus niet bij die tools omdat ze materialen vereisen die account gebonden en time-gated zijn. En na de upgrade die we nu willen (de eerste versnelling na de 5000 capaciteit upgrade) hebben we nog zo’n 500 meer van die tools nodig voor toekomstige upgrades :O

Ik heb begrepen dat een van de veranderingen die ArenaNet wilt gaan doorvoeren om het voor guilds iets gemakkelijker te maken om aan de mats te komen het niet meer account gebonden maken van materialen. Ze gaven daarbij papier als voorbeeld (al was dat niet een heel groot probleem omdat de materialen die je ervoor nodig hebt niet account gebonden zijn). Ik hoop dus van harte zat ze dit ook gaan doen met de materialen die je nodig hebt om de Ley-Line Infused Tools te gaan maken.

Maar nee, geen dwang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:32:
Dat zijn de zelfde items die bij ons wat moeilijker zijn al hebben we de upgrades zo ver dat we deze niet met spoed nodig hebben. We hebben alles basis upgrades (alle guild missies, de Arena, Work-shop enz).
<snip>

Ik heb begrepen dat een van de veranderingen die ArenaNet wilt gaan doorvoeren om het voor guilds iets gemakkelijker te maken om aan de mats te komen het niet meer account gebonden maken van materialen. Ze gaven daarbij papier als voorbeeld (al was dat niet een heel groot probleem omdat de materialen die je ervoor nodig hebt niet account gebonden zijn). Ik hoop dus van harte zat ze dit ook gaan doen met de materialen die je nodig hebt om de Ley-Line Infused Tools te gaan maken.

Maar nee, geen dwang.
Die versnellingen gaan wij voorlopig niet doen. Het duurt lang genoeg om de materialen en de favour bij elkaar te verzamelen dat we geen haast hoeven te maken met dat aetherium spul. Er staan wel weer een paar dingen op stapel, maar de belangrijkste elementen zijn nu aanwezig (guild bank die we al hadden, merchant, tavern, workshop en scribing station). Nu is het wachten op de eerste scribe zodat we wat meer decoraties kunnen toevoegen. We hopen dat we voor wintersday decoraties kunnen kopen van sneeuwvlokken :p (zoals de pumkins tijdens Halloween).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat verwacht ik wel. Ik denk dat we dan cadeaus kunnen kopen. We hebben ook de eerste decoratie van scribing al, een fancy chair.

Tja het liefst zijn we zo snel mogelijk van die mijn af zodat we niet op die Atherium zitten te wachten. Ik heb liever dat we zitten te wachten op materialen of favor dan op Atherium.
Overigens zitten bepaalde upgrades geblokkeerde achter een bepaalde capaciteit, die je pas weer kunt krijgen na eerst een versnelling te unlocken. Dus je zult wel moeten.

Ik heb overigens wel mijn twijfels over die 6 tot 9 maanden. 6 zou minimaal zijn maar wij zitten met het level al over de helft en met de upgrades op een vierde naar ruim 2 weken, en dan hebben we dus niet eens alles op de snelst mogelijke manier gedaan. Dan heb ik eerder het idee dat het 2 maanden is.

Hebben jullie overigens al het level 40 gebied van jullie guild-hall weten te bereiken? Ik ben wel erg benieuwd hoe dat bij de Gilded Hollow eruit ziet.

[ Voor 10% gewijzigd door Devata op 09-11-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:50:
Hebben jullie overigens al het level 40 gebied van jullie guild-hall weten te bereiken? Ik ben wel erg benieuwd hoe dat bij de Gilded Hollow eruit ziet.
Wij zijn lvl19, dus nog een hele lange weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:45:
Als het 40 levels zijn, dat zitten jullie nu dus ook al bijna op de helft.
Gisteren nog even gekeken, ik was te positief, we zijn sinds gisteren lvl13...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 07:58:
[...]

Gisteren nog even gekeken, ik was te positief, we zijn sinds gisteren lvl13...
Dan zijn jullie toen ook al flink onderweg.

Wij zitten nu nog altijd met die Ley-Line Infused tools die de boel wat vertragen. Gelukkig zijn er wel nog altijd andere upgrades die we kunnen doen. Misschien dat we vanavond de benodigde Tools hebben maar ik betwijfel het. Anders misschien de Guild-Hall muziek of de Guild mini’s.

Nog eens goed gekeken en we hebben hierna nog ongeveer 500 Ley-Line Infused tools nodig, maar waarschijnlijk kunnen we de laatste twee versnellings-updates laten liggen voor later terwijl we dan wel al de hoogste capaciteit kunnen hebben zodat er geen andere upgrades meer worden geblokkeerd door de mijn, hooguit vertraagd. Dan is het nog 100 meer va die tools om de mijn op volledige capaciteit te krijgen en 50 om de Guild-Hall uit te breiden. Dat wordt dus een hels karwij.

Ik zou jullie dus ook adviseren die dingen al te gaan verzamelen, ook als jullie er niet direct de focus op hebben liggen. Want anders als je straks die upgrade echt nodig hebt om verder te komen dan zit je dan vast.

De andere materialen zijn minder moeilijk om aan te komen of er zitten minder spannende zaken achter. Zoals RoseSolane al aan gaf, die Glass Mugs en Empty Kegs zijn bijvoorbeeld ook best moeilijk aan te komen. Echter zit er niet zo heel veel spannends meer achter. Je hebt ze vooral nodig voor de tavern waarvan het meeste al unlocked is door bestaande guilds en bij de Tavern voor wat nodes.

Oil en Paper is gemakkelijk te farmen met de hulp van wat guild-members.

Nu we alle belangrijkste upgrades hebben kijk ik vooral uit naar de upgrade om de guild-hall wat uit te breiden. Want die delen van de hall zien er toch wel enorm gaaf uit.

Overigens.. Enkele weken / maanden geleden gaven jullie aan de leden weg te doen die een roze Guild-Hall wilde. Maar nu hebben jullie de Gilded Hollow geclaimed, een geheel gouden Guild Hall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:14:
[...]

Dan zijn jullie toen ook al flink onderweg.

Wij zitten nu nog altijd met die Ley-Line Infused tools die de boel wat vertragen. Gelukkig zijn er wel nog altijd andere upgrades die we kunnen doen. Misschien dat we vanavond de benodigde Tools hebben maar ik betwijfel het. Anders misschien de Guild-Hall muziek of de Guild mini’s.

Nog eens goed gekeken en we hebben hierna nog ongeveer 500 Ley-Line Infused tools nodig, maar waarschijnlijk kunnen we de laatste twee versnellings-updates laten liggen voor later terwijl we dan wel al de hoogste capaciteit kunnen hebben zodat er geen andere upgrades meer worden geblokkeerd door de mijn, hooguit vertraagd. Dan is het nog 100 meer va die tools om de mijn op volledige capaciteit te krijgen en 50 om de Guild-Hall uit te breiden. Dat wordt dus een hels karwij.

Ik zou jullie dus ook adviseren die dingen al te gaan verzamelen, ook als jullie er niet direct de focus op hebben liggen. Want anders als je straks die upgrade echt nodig hebt om verder te komen dan zit je dan vast.

De andere materialen zijn minder moeilijk om aan te komen of er zitten minder spannende zaken achter. Zoals RoseSolane al aan gaf, die Glass Mugs en Empty Kegs zijn bijvoorbeeld ook best moeilijk aan te komen. Echter zit er niet zo heel veel spannends meer achter. Je hebt ze vooral nodig voor de tavern waarvan het meeste al unlocked is door bestaande guilds en bij de Tavern voor wat nodes.

Oil en Paper is gemakkelijk te farmen met de hulp van wat guild-members.

Nu we alle belangrijkste upgrades hebben kijk ik vooral uit naar de upgrade om de guild-hall wat uit te breiden. Want die delen van de hall zien er toch wel enorm gaaf uit.
Juist die kleine upgrades zoals Guild Music zijn voor kleine guilds als die van ons goed te doen. We begonnen als lvl9 guild (we hadden heel veel influence voor een kleine guild, vooral omdat we eigenlijk nooit guild missions hebben gedaan, kregen we veel meer influence dan we konden opmaken met de 3-daagse MF, flags en dat soort dingen).

Ik heb ook even die upgrade van de guild hall bekeken, maar ik denk dat voor ons die leyline tools niet de bottleneck zal zijn, maar eerder de enorme hoeveelheden dure materialen die ook nodig zijn.
Overigens.. Enkele weken / maanden geleden gaven jullie aan de leden weg te doen die een roze Guild-Hall wilde. Maar nu hebben jullie de Gilded Hollow geclaimed, een geheel gouden Guild Hall?
Een gouden Gilden Hollow inderdaad :D Ziet er fantastisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
Ik ben bezig met mijn Ascended gear te verzamelen (Trinkets, weapons en misschien ook wel armor).

Nu kwam ik een ascended Cobalt tegen. Deze is eigenlijk Exotic. Hoe maak ik van een Exotic weapon een Ascended weapon? En waarom zou ik dat doen? Veranderen de stats dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PuddingNL schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:56:
Ik ben bezig met mijn Ascended gear te verzamelen (Trinkets, weapons en misschien ook wel armor).

Nu kwam ik een ascended Cobalt tegen. Deze is eigenlijk Exotic. Hoe maak ik van een Exotic weapon een Ascended weapon? En waarom zou ik dat doen? Veranderen de stats dan ook?
Waar kwam je die tegen?

Voor zover ik weet kun je van een exotic geen ascended maken. Wat je wel kunt doen is een ascended maken en de skin van Cobalt daar overheen leggen. Misschien heb je dat gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:10:
[...]

Waar kwam je die tegen?

Voor zover ik weet kun je van een exotic geen ascended maken. Wat je wel kunt doen is een ascended maken en de skin van Cobalt daar overheen leggen. Misschien heb je dat gezien?
Verandert de naam dan ook?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/ekesjq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja. Zoals je kunt zien is het oorspronkelijke Greatsword Chorben's Claymore. Hier is de skin van Cobalt overheen gehaald (vanuit de wardrobe). De naam van het item wordt vervangen, en de oorspronkelijke naam staat bij de Transmuted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:20:
[...]

Ja. Zoals je kunt zien is het oorspronkelijke Greatsword Chorben's Claymore. Hier is de skin van Cobalt overheen gehaald (vanuit de wardrobe). De naam van het item wordt vervangen, en de oorspronkelijke naam staat bij de Transmuted.
Aaah kijk. Logisch.. Thanks!
Devata schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:14:
[...]
Klopt. Ik had voor Lost Precipice gestemd, maar heb me maar bij de meerderheid die voor Gilded Hollow gestemd heeft neergelegd. Mooi goud is niet lelijk (roze) >:)
RoseSolane schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:51:
[...]

Klopt. Ik had voor Lost Precipice gestemd, maar heb me maar bij de meerderheid die voor Gilded Hollow gestemd heeft neergelegd. Mooi goud is niet lelijk (roze) >:)
Of is goud nog erger? ;)

Ik denk ook wel dat in het algemeen Gilded Hollow wat mooier is, terwijl Lost Precipice misschien wat leuker is en misschien wat meer mogelijkheden bied. Er is overigens nog een kans dat we wisselen. Mijn persoonlijk voorkeur ging iets meer naar Lost Precipice maar ik was er ook nog niet helemaal over uit.

We hadden zelf een pol gehouden, maar daar hadden eigenlijk te weinig mensen op gereageerd om er echt gebruik van te maken, en daarbij was de uitkomst ook erg dicht bij elkaar. Daarom is uiteindelijk besloten om het via een random generator te doen en dan beide hallen te claimen (Gilded Hollow op een alt Guild waar we verder niets mee doen) met het idee dat we dan later altijd nog konden switchen.

Nu ik echter het level 40 gebied heb gezien (waar je dus eigenlijk pas mag komen naar die guild-hall uitbreidingen upgrade) is ook wat betreft uiterlijk mijn voorkeur naar Lost Precipice gegaan want dat is echt prachtig. Echter heb ik dat gedeelte nog nooit bij Gilded Hollow gezien dus daar ben ik erg benieuwd naar.

Als het jullie dus lukt om daar te komen zou ik graag eens een kijkje komen nemen. Jullie zijn natuurlijk ook welkom om bij ons een kijkje te nemen.

Eergister zijn we level 22 geworden nadat we eindelijk genoeg Ley-Line Infused tools hadden om die Atherium versnelling te krijgen. Ik heb eens zitten kijken, en we hebben nu nog in totaal 500 van die Ley-Line Infused Tools nodig. Maar 350 daarvan zijn voor de laatste twee versnellingen dus meer optioneel.

Overigens iemand enig idee of we die Atherium nog ergens anders voor kunnen gebruiken dan upgrades? De mijn eindigt namelijk met zo’n versnellings-upgrade. Dat lijkt me prijs-kwaliteit erg inefficiënt als het werkelijk alleen handig is om de laatste paar upgrades wat sneller binnen te halen.

Verwijderd

Ben gisteren met Zowel mijn WvW guild 20 geworden als met mijn PVE guild.

PVE guild had echter al veel verder kunnen zijn - als we wat meer active players hadden.
Zitten op zo'n 10 active players en 20ish casuals - die eigenlijk niks geven aan de Guild Hall.

En Met de WvW guild hebben we genoeg mensen, maar helaas een 10 tal mensen die het interesseert.
Zodra Warroom geheel af is - zal de rest vervallen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:43:
[...]

Als het jullie dus lukt om daar te komen zou ik graag eens een kijkje komen nemen. Jullie zijn natuurlijk ook welkom om bij ons een kijkje te nemen.
Wij zijn voorlopig nog niet op guild level 40. Ik ben al twee dagen aan het zeuren om wat PvP potions om de 5% WP reductie te kunnen maken. Als er één upgrade is die alle leden een voordeel geeft lijkt het mij deze te zijn, toch krijgen we de PvP potions maar niet bij elkaar :(

Misschien kom ik dit weekend eens kijken in Lost Precipice.
Overigens iemand enig idee of we die Atherium nog ergens anders voor kunnen gebruiken dan upgrades? De mijn eindigt namelijk met zo’n versnellings-upgrade. Dat lijkt me prijs-kwaliteit erg inefficiënt als het werkelijk alleen handig is om de laatste paar upgrades wat sneller binnen te halen.
Geen idee. Maar als ik op de wiki kijk naar Guild Waypoint 15% Discount dan zou je daar 25000 Aetherium voor nodig hebben. Maar Aetherium Capacity 6 geeft maar een capaciteit van 20000. Ik denk dat we dus nog niet alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:42
Ben toch maar eens weer begonnen met gw2(nadat ik tot 15 was gekomen met een warrior en guardian). En blijft wel lekker spelen. Gewoon ergens heen renen en wat dingen doen. En bevalt mij eigenlijk wel. Is er nog een tweakers guild? En hoe is de lvl 30-35 dungeon? Beetje te vergelijken met higher end dungeons? Of is de eerste zo saai dat je hem beter kan overslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:26:
[...]

Wij zijn voorlopig nog niet op guild level 40. Ik ben al twee dagen aan het zeuren om wat PvP potions om de 5% WP reductie te kunnen maken. Als er één upgrade is die alle leden een voordeel geeft lijkt het mij deze te zijn, toch krijgen we de PvP potions maar niet bij elkaar :(

Misschien kom ik dit weekend eens kijken in Lost Precipice.

[...]

Geen idee. Maar als ik op de wiki kijk naar Guild Waypoint 15% Discount dan zou je daar 25000 Aetherium voor nodig hebben. Maar Aetherium Capacity 6 geeft maar een capaciteit van 20000. Ik denk dat we dus nog niet alles weten.
Wij zijn ook nog geen level 40, maar het is on wel gelukt om in dat gebied te komen dat eigenlijk dan pas beschikbaar wordt.

de 5% WP reductie hebben we ook nog niet gepakt, prioriteiten lagen anders zoals de Arena die we wel hebben. Misschien dat die 5% WP reductie binnenkort komt.

Dat van die 25000 Atherium was me ook al opgevallen.. Als je bij de capacity upgrades gaat kijken zou je inderdaad denken dat 20000 het hoogste is, maar zeker weet je het niet. Het zou kunnen dat hij van 15000 naar 25000 gaat met de laatste upgrade. Daar ga ik dan ook vanuit.

We gaan waarschijnlijk deze week de market restoration 2 pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:55:
[...]

Wij zijn ook nog geen level 40, maar het is on wel gelukt om in dat gebied te komen dat eigenlijk dan pas beschikbaar wordt.
Hmm, ik neem aan door door de grenzen heen te gaan? Ik zal de Mad Queen daar eens van op de hoogte brengen, zij vindt het altijd leuk om de grenzen van een kaart te verkennen en er overheen te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loki504 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:54:
Ben toch maar eens weer begonnen met gw2(nadat ik tot 15 was gekomen met een warrior en guardian). En blijft wel lekker spelen. Gewoon ergens heen renen en wat dingen doen. En bevalt mij eigenlijk wel. Is er nog een tweakers guild? En hoe is de lvl 30-35 dungeon? Beetje te vergelijken met higher end dungeons? Of is de eerste zo saai dat je hem beter kan overslaan?
Er is een Guild of Tweakers.

Sommige dungeons zijn interessanter als je kijkt naar mobs/bosses, verhaal en map dan andere dungeons. Maar dat heeft niets met het level te maken. AC (de level 30-35 dungeon) is één van de leukere als je het mij vraagt. In ieder geval beter dan Honor of the Waves, dat is een witte ijsklomp. En vervelende mobs en bosses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:34:
[...]

Er is een Guild of Tweakers.

Sommige dungeons zijn interessanter als je kijkt naar mobs/bosses, verhaal en map dan andere dungeons. Maar dat heeft niets met het level te maken. AC (de level 30-35 dungeon) is één van de leukere als je het mij vraagt. In ieder geval beter dan Honor of the Waves, dat is een witte ijsklomp. En vervelende mobs en bosses.
Ik zou sowieso elke dungeon in ieder geval eenmaal in volgorde eens de story doen. Dat maakt het verhaal van GW2 wat duidelijker (wat betreft Destiny's Edge).

Persoonlijk vond ik de dungeon ten zuiden Hoelbrak het leukst (kan even niet op de naam komen). Daar zaten wat interessante gevechten tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op maandag 16 november 2015 @ 07:43:
[...]

Hmm, ik neem aan door door de grenzen heen te gaan? Ik zal de Mad Queen daar eens van op de hoogte brengen, zij vindt het altijd leuk om de grenzen van een kaart te verkennen en er overheen te gaan :D
Feitelijk krijg je met die uitbreidings-upgrade wat bruggen erbij, misschien ook nog een waypoint of wat updrafts (In Gilded Hollow waarschijnlijk ook wat mushrooms). Daarmee kom je op die plaatsen waar je voorheen niet kon komen.

Door wat pompoenen en andere decoraties handig te plaatsen konden we uiteindelijk naar die gebieden vliegen (gliden).

Wij hebben gister de markt naar T2 gebracht en die is visueel daarmee af, tevens zijn we nu level 24. Het begint nu ergens op te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 18:42
Goed om te horen dat dungeons leuk kunnen zijn(en ook 1 van de eerste). De eerste dungeon in wild star was echt een bummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loki504 schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:02:
Goed om te horen dat dungeons leuk kunnen zijn(en ook 1 van de eerste). De eerste dungeon in wild star was echt een bummer.
Je hebt natuurlijk vier paden per dungeon, 1 story en 3 explorables. Ik vind vooral de stories leuk, want die geven (de naam zegt het natuurlijk al :p) inhoud aan het totale verhaal. Een aantal explorables zijn vreselijk (gaap, nog weer zo'n HP monster), maar er zijn er ook waarbij je wel degelijk moet nadenken hoe je het beste een gevecht in moet gaan. Complete blackout wat betreft namen, maar diegene ten zuiden van Hoelbrak heeft die enemies met die gong... Het werkte perfect dat die 3 andere in ons team iedereen af maakte, terwijl ik die gong speler onder mijn LB4 had zitten. Zodra hij maar 1 keer op die gong sloeg, werd hij weer van z'n voeten af geschoten :p Het zou helemaal fantastisch zijn als je foes ook over de rand kon schieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:20:
[...]

Je hebt natuurlijk vier paden per dungeon, 1 story en 3 explorables. Ik vind vooral de stories leuk, want die geven (de naam zegt het natuurlijk al :p) inhoud aan het totale verhaal. Een aantal explorables zijn vreselijk (gaap, nog weer zo'n HP monster), maar er zijn er ook waarbij je wel degelijk moet nadenken hoe je het beste een gevecht in moet gaan. Complete blackout wat betreft namen, maar diegene ten zuiden van Hoelbrak heeft die enemies met die gong... Het werkte perfect dat die 3 andere in ons team iedereen af maakte, terwijl ik die gong speler onder mijn LB4 had zitten. Zodra hij maar 1 keer op die gong sloeg, werd hij weer van z'n voeten af geschoten :p Het zou helemaal fantastisch zijn als je foes ook over de rand kon schieten...
Dat is Sorrow's Embrace. Volgens mij zit er geen gong in de story, wel in één van de paden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:51:
[...]

Dat is Sorrow's Embrace. Volgens mij zit er geen gong in de story, wel in één van de paden.
Er is een dredge variant die de gong bespeelt als wapen (geeft boons). Dus als je die weet te stoppen, scheelt het erg veel voor het team. (naam black-out is weer voorbij :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren maar eens wat anders gedaan dan WvW / Spvp / Fractals.

Gezien mijn guild te veel revenants heeft, ben ik gaan rerollen.

Guardian volledig van level 1 naar 80 + 90% in Dragon Hunter op één avondje.

- Eerste 30 levels = Scroll tot level 30
- Toen story gedaan tot het kiezen van orders ( Whispers gekozen natuurlijk!) (toen was ik 41)
* Heb alle hartjes / skillpoints gepakt die ik tegenkwam, of niet ver van mijn route af moest.
- Vervolgens naar level 55 geleveld door verscheidene area's.
- Artificer geleveld naar 400 -> Level 64
- Mijn Laatste 12 Tomes of Experience gebruikt -> 76
- Metra province 50% gecomplete om richting HoT story te lopen -> 78
- Brisban helft gedaan -> 80 WHOOHOO.

-> Story gedaan tot Act 1 - duurt laaaaaaang.. kon niet alle blabla skippen.

Toen Hero Point treintje gestart in VB -> 45 min later VB 11/11 HP's.

Was best leuk om weer eens wat anders te doen.

Vanavond even DH afmaken - en dan WvW onveilig maken of even in de raid een kijkje nemen...
(of beginnen met craften van Kudzu al heb ik daar het gold niet voor :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Laatst online: 15:20
Is het de moeite om nu nog vanaf 0 te beginnen met GW2? Is er een playerbase die groot genoeg is om ook in de lagere levels dungeons etc te vinden en geen uitgestorven gebieden? Het is free2play geworden, maar verwachten jullie dat het spel ook actief blijf of dat het na 2 maandjes weer inzakt?

Ik zoek een goede MMO om te spelen samen met een vriend van mij. GW2 staat op dit moment boven aan het lijstje. Andere tips zijn ook welkom ;-) thanks!

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mitchell-CWD schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:51:
Is het de moeite om nu nog vanaf 0 te beginnen met GW2? Is er een playerbase die groot genoeg is om ook in de lagere levels dungeons etc te vinden en geen uitgestorven gebieden? Het is free2play geworden, maar verwachten jullie dat het spel ook actief blijf of dat het na 2 maandjes weer inzakt?

Ik zoek een goede MMO om te spelen samen met een vriend van mij. GW2 staat op dit moment boven aan het lijstje. Andere tips zijn ook welkom ;-) thanks!
Er zijn wel wat gebieden die wat rustiger zijn, maar dat zijn meestal juist niet de starter gebieden, maar eerder de midden-level gebieden. In GW2 blijf je altijd experience krijgen, waar je ook moge spelen. Dus je wordt niet gestraft als je weer eens in een beginner gebied wilt spelen. Vlak na een nieuwe uitbreiding zul je zien dat mensen naar de nieuwe (of gewijzigde) gebieden trekken, dan vallen de andere gebieden weer even iets terug, maar dat trekt na een paar weken weer bij en spreiden mensen zich weer uit.

Mitchell-CWD schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:51:

GW2 maakt gebruik van Megaservers die spelers in dezelfde regio (EU of US) bij elkaar stopt per map. Pas als een server "vol" is wordt er een nieuwe server voor die map geopend. Dat werkt in de praktijk goed en zorgt ervoor dat er altijd andere spelers zijn.

Als voorbeeld: Ik ben nu mijn Revenant aan het levelen. Daarbij loop ik voornamelijk rond in de startgebieden (level 0-15), maar ik ben ook in Fields of Ruin (level 30-40) geweest. Nergens was het leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond eerste Raid boss down! \o/

Niet echt lang over gedaan, 3 dagen 2 uren perdag geprobeerd.

Hadden hem 2e try al dood kunnen hebben als mensen hun Chills en Cripples onder controle hielden.

Leuke encounter en valt mee hoe moeilijk die is als je mechanics door hebt :D

Morgen of overmorgen boss 2 proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50
@Lengie, gok dat je dus de no cc, tactiek voor fase 2 begruikt ?
en zo ja hoe handle je dan all die inc dmg, of is dat weer, niet in rode circels staan ?

[ Voor 41% gewijzigd door Teunis op 24-11-2015 16:40 ]

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, No cc tactic is verweg de makkelijkste.

En damage income is best makkelijk te dodge, inderdaad niet in rode circles staan.
En de pizzaslices gaan van rood groen blauw. dus hebben 1 persoon die steeds "Move" roept en dan gaan we naar de volgende slice.

Verder hebben we een setup dat op 3 mensen na iedereen verplicht een ranged wapen moest hebben.
om zo toch nog wel wat makkelijkere spreiding te hebben tijdens de AOE en de dps niet compleet bagger was. Kill was met 1 minuut 22sec aan tijd over. Das best netjes dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Zijn er nog actieve guilds welke nieuwe spelers opnemen?

We willen GW2 weer gaan proberen maar vroegen ons af of de NL community nog actief is, en waar.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Zover ik weet zijn alle drie guilds in de topic warning (GoT, One, Gwen) nog actief en nemen ze ook alle drie nieuwe leden op. Dus kies er één en join :)

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDutchGuy
  • Laatst online: 07-07-2024
Verder zijn er op Piken Square ook 2 grote nederlandse guilds "you aint much if you aint dutch" en nog eentje.
Pagina: 1 ... 19 ... 35 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het ~[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic