Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatHack schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:34:
LA zag er weer mooi uit, maar wat een rot JP :X Uiteindelijk met een guildgroep van mesmers gedaan, portals ftw!
Ik was gisteren de ingang aan het zoeken, maar werd afgeleid door de karka hunt. Nou, dat is een hunt die ik erg goed uitgevoerd vind. Een nieuw LA en een reden om dat nieuwe LA helemaal van boven tot beneden uit te kammen. En het resultaat is iets waar ik heel veel plezier aan ga beleven...

Verder ben ik niet aan spelen toe gekomen :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 07:32:
[...]

Ik was gisteren de ingang aan het zoeken, maar werd afgeleid door de karka hunt. Nou, dat is een hunt die ik erg goed uitgevoerd vind. Een nieuw LA en een reden om dat nieuwe LA helemaal van boven tot beneden uit te kammen. En het resultaat is iets waar ik heel veel plezier aan ga beleven...

Verder ben ik niet aan spelen toe gekomen :p
Ik had niet echt een reden nodig om LA helemaal te verkennen; dat ging ik toch wel doen :) Maar de karka hunt is fun en de beloning is een must-have!

Ik heb pas de helft van LA gezien (en iets van 7 karka's gevonden), want toen was de tijd op. Vanmorgen voor de sportschool even de daily gedaan. Ik vond de Shatterer wel erg snel gaan, wat kan kloppen. ArenaNet heeft al aangegeven dat World Bosses een beetje te snel doodgaan. De skill balance is nog niet helemaal in orde. Maar dat had ik ook niet verwacht. Als je condition damage behoorlijk veranderd en skills en traits (specializations) veranderd dan moet je niet raar opkijken dat het niet in één keer helemaal goed is. Maar dat gaat wel goedkomen.

Tot nu toe een erg goede patch. Van de vier karakters die ik bekeken heb had alleen mijn Ranger de verkeerde specializations. Maar de oude traits waren ook erg verdeeld. En dat ze mijn Guardian mijn PvP build als default hadden gegeven kan ik ze niet kwalijk nemen. Ze stond in the Mist dus ArenaNet wist niet beter :)

Dit maakt me erg gelukkig :) Little baby tadpoles!

[ Voor 3% gewijzigd door RoseSolane op 24-06-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:54:
[...]

Ik had niet echt een reden nodig om LA helemaal te verkennen; dat ging ik toch wel doen :) Maar de karka hunt is fun en de beloning is een must-have!

Ik heb pas de helft van LA gezien (en iets van 7 karka's gevonden), want toen was de tijd op.
Het was wel even zoeken naar een LA zonder commanders (die verraden de meeste locaties van de karkas), maar uiteindelijk ben ik tot 26 karka's gekomen (iets voorbij de helft dus). Het leuke vind ik dat de achievement lijst een korte hint geeft waar je de karka ongeveer kunt vinden (wat ik dus heel erg mis bij de goggle achievement, ik mis er 1, maar heb geen idee welke...)
Tot nu toe een erg goede patch. Van de vier karakters die ik bekeken heb had alleen mijn Ranger de verkeerde specializations. Maar de oude traits waren ook erg verdeeld. En dat ze mijn Guardian mijn PvP build als default hadden gegeven kan ik ze niet kwalijk nemen. Ze stond in the Mist dus ArenaNet wist niet beter :)
Ik ben zover nog niet eens gekomen :p
Dit maakt me erg gelukkig :) Little baby tadpoles!
Waren die er al niet? Of zaten ze alleen ergens in Bloodtide Coast?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:45:
Waren die er al niet? Of zaten ze alleen ergens in Bloodtide Coast?
Deze zitten in LA. Hun ouders hebben een hele lange geschiedenis in dit spel. Volgens mij zijn ze minstens drie keer verdreven van hun huis. Nu zijn ze eindelijk in veiligheid en hebben ze kinderen. Het zijn dit soort kleine dingen waardoor het spel leuk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:09:
[...]

Deze zitten in LA. Hun ouders hebben een hele lange geschiedenis in dit spel. Volgens mij zijn ze minstens drie keer verdreven van hun huis. Nu zijn ze eindelijk in veiligheid en hebben ze kinderen. Het zijn dit soort kleine dingen waardoor het spel leuk blijft.
Ik kan die Quagan namen niet echt uit elkaar houden, maar ik weet wat je bedoelt. Deze komen dan zeker uit Kessex, daar verdreven, toen kwamen ze in Gendarran Fields en nu hebben ze weer een thuis in LA?

Het zijn dit soort kleine dingen waardoor je blijft ontdekken, inderdaad. Daarom vind ik het ook jammer dat de personal story zich ook afspeelt in het "hier en nu", in tegenstelling tot de LS2. Als ze dat principe van LS2 al gelijk hadden gehad, was het nog leuker geweest en had je veel meer dingen kunnen aanpassen (zoals het groen worden van Orr).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Fucking Finally. Destroyed LA was zo kut voor de game imho.

[ Voor 26% gewijzigd door ye-roon op 24-06-2015 20:11 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:10:
Fucking Finally. Destroyed LA was zo kut voor de game imho.

[video]
Nee, het was niet kut, maar gaf mooi aan dat er dingen kunnen veranderen. Ik had het alleen mooier gevonden als het in wat meer kleinere stapjes was geweest (de opbouw dan). Nu hadden we de vernietiging, en toen heel lang alleen maar een paar NPC's die wat aan het timmeren waren, daarna is er in ieder geval wel 1 brug bij gekomen, maar nog steeds alleen maar die timmerende NPC's. En toen ineens alles in de steigers... Ik mis eigenlijk in ieder geval 1 stap. Een LA die helemaal opgeruimd was (alle troep weg, een schone lei voor de opbouw). Eventueel nog een stap tussen de steigers en het uiteindelijke product.

Ik vind wel dat ze het nautische thema mooi hebben doorgevoerd. We hebben een kreeft, een inktvis, een kwal, een zeester en volgens mij ook een schelpdier (zo'n puntige gedraaide schelp).

Gisteren Princess gekregen, kan ik eindelijk de volgende paar weken mijn Dragonite weg werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 07:47:
[...]

Nee, het was niet kut, maar gaf mooi aan dat er dingen kunnen veranderen. Ik had het alleen mooier gevonden als het in wat meer kleinere stapjes was geweest (de opbouw dan). Nu hadden we de vernietiging, en toen heel lang alleen maar een paar NPC's die wat aan het timmeren waren, daarna is er in ieder geval wel 1 brug bij gekomen, maar nog steeds alleen maar die timmerende NPC's. En toen ineens alles in de steigers... Ik mis eigenlijk in ieder geval 1 stap. Een LA die helemaal opgeruimd was (alle troep weg, een schone lei voor de opbouw). Eventueel nog een stap tussen de steigers en het uiteindelijke product.

Ik vind wel dat ze het nautische thema mooi hebben doorgevoerd. We hebben een kreeft, een inktvis, een kwal, een zeester en volgens mij ook een schelpdier (zo'n puntige gedraaide schelp).

Gisteren Princess gekregen, kan ik eindelijk de volgende paar weken mijn Dragonite weg werken..
Dat dingen veranderen vind ik niet erg, dat juig ik alleen toe.

Echter wat me tegenstond aan destroyed LA is dat het je main "hub" is. Iets waar je veel komt in een mmo. Ik vond de omgeving totaal niet prettig om in te zijn en als een plek waar je vaak komt, tja, vond er gewoon geen kont aan. Blij dat ze het iig pretty gemaakt hebben.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 07:47:
[...]

Dat ben ik helemaal met je eens, ze hebben het altijd over een living word, dat is zo'n opbouw zien gebeuren toch juist wel iets wat de wereld levend doet voelen, meer imho dan een LS event dat zich ergens afspeelt.

Als ik zelf de verantwoordelijke zou zijn voor zo'n game zou ik het juist vooral op zulke dingen zaken gooien als ik een ‘levende wereld’ wilde hebben. Een keer voor een patch het laten onweren en dan in de volgende patch staat een huis in de fik, geraakt door bliksem zo vertelt de NPC. Zo nu en dan wat NPC’s verplaatsen en hun persoonlijke verhaal een vervolg geven.

Dus op zich een gemiste kans, al snap ik het wel, want dat zou veel meer ontwikkeltijd gaan kosten terwijl de mensen die er nu komen (en voor het nieuwe LA, was het er niet heel druk) echt mee zouden krijgen.

Wat ook jammer vind is dat alle gebouwen niet toegankelijk zijn, dat zou iets zijn dat Anet in de toekomst nog toe zou kunnen voegen, al zie ik het niet snel gebeuren. In veel MMO’s zijn in grote steden de meeste gebouwen toch wel toegankelijk, maar hier totaal niet. Als de gebouwen nou toegankelijk waren kon je NPC’s ook afhankelijk van het weer of / en de dacht en nacht cyclus zich naar binnen en naar buiten kunnen laten verplaatsen. Weer zoiets wat alles nog wat levendiger zou laten voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:34:
[...]

Wat ook jammer vind is dat alle gebouwen niet toegankelijk zijn, dat zou iets zijn dat Anet in de toekomst nog toe zou kunnen voegen, al zie ik het niet snel gebeuren. In veel MMO’s zijn in grote steden de meeste gebouwen toch wel toegankelijk, maar hier totaal niet. Als de gebouwen nou toegankelijk waren kon je NPC’s ook afhankelijk van het weer of / en de dacht en nacht cyclus zich naar binnen en naar buiten kunnen laten verplaatsen. Weer zoiets wat alles nog wat levendiger zou laten voelen.
Het voelt wel een beetje leeg, hier en daar. Als ik het dan vergelijk met AC Unity (ik weet het, een volledig ander spel, geen MMO, etc), dan is het wel heel erg kaal (maar die brug tussen het fort en het centrale deel doet mij wel heel erg aan Unity denken!). Er zijn wel nieuwe NPC's, die ook nieuwe teksten hebben, kinderen die vragen of ze buiten mogen spelen, een kind die met een Quaggan praat, maar iets meer levendigheid zou leuk zijn.

Nu de andere steden nog wat veranderingen...
ye-roon schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:25:
[...]

Echter wat me tegenstond aan destroyed LA is dat het je main "hub" is. Iets waar je veel komt in een mmo. Ik vond de omgeving totaal niet prettig om in te zijn en als een plek waar je vaak komt, tja, vond er gewoon geen kont aan. Blij dat ze het iig pretty gemaakt hebben.
Ik vond het een "mooie" omgeving. Het was door oorlog kapot gemaakt, troosteloos, hopeloos. Het ademde die atmosfeer wel uit. Natuurlijk ben je er niet graag, maar het past wel in het verhaal van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:24:
[...]

Het voelt wel een beetje leeg, hier en daar. Als ik het dan vergelijk met AC Unity (ik weet het, een volledig ander spel, geen MMO, etc), dan is het wel heel erg kaal (maar die brug tussen het fort en het centrale deel doet mij wel heel erg aan Unity denken!). Er zijn wel nieuwe NPC's, die ook nieuwe teksten hebben, kinderen die vragen of ze buiten mogen spelen, een kind die met een Quaggan praat, maar iets meer levendigheid zou leuk zijn.

Nu de andere steden nog wat veranderingen...

[...]

Ik vond het een "mooie" omgeving. Het was door oorlog kapot gemaakt, troosteloos, hopeloos. Het ademde die atmosfeer wel uit. Natuurlijk ben je er niet graag, maar het past wel in het verhaal van het spel.
Ik vind juist dat het nieuwe LA een stuk meer uitstraalt dat er ook personen wonen. Dat er weinig bewoning was in het verwoeste LA is logisch, maar in de eerste versie (voor de verwoesting) was er weinig zichtbaar van bewoning. Dat vind ik nu een stuk beter.

Princess gisteren ook weten te halen net voordat ik moest stoppen. Ik vond het een leuke hunt, maar ik ben erg slecht in het spotten van die karka's. Ik hoorde ze vaak wel, maar kon ze daarna niet vinden. Ik denk dat ik 75% van de locaties heb gevonden op het gehoor zonder Dulfy te raadplegen, maar voor zeker de helft had ik Dulfy wel nodig om de precieze plek te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:45:
[...]

Ik vind juist dat het nieuwe LA een stuk meer uitstraalt dat er ook personen wonen. Dat er weinig bewoning was in het verwoeste LA is logisch, maar in de eerste versie (voor de verwoesting) was er weinig zichtbaar van bewoning. Dat vind ik nu een stuk beter.

Princess gisteren ook weten te halen net voordat ik moest stoppen. Ik vond het een leuke hunt, maar ik ben erg slecht in het spotten van die karka's. Ik hoorde ze vaak wel, maar kon ze daarna niet vinden. Ik denk dat ik 75% van de locaties heb gevonden op het gehoor zonder Dulfy te raadplegen, maar voor zeker de helft had ik Dulfy wel nodig om de precieze plek te vinden.
Ja, het nieuwe LA is veel meer een echte stad, met woningen. Vooral die "schippers" woningen zijn leuk :D En die Black Lion office building is prachtig. Je hebt nu inderdaad veel meer het gevoel dat er gewoond en gewerkt wordt.

Ik heb uiteindelijk hulp van guildies gehad voor 2. Een zat ergens achter een paar dozen bij de schippers woningen en die andere onder de vuurtoren. Het allerleukste vond ik dat je van de gebaande paden af moest (zoals in de twee JP's). Zoveel dat ik me eigenlijk afvroeg of ik het nog nooit zo goed verkend had, of dat het allemaal nieuw is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
is je exploration weer 0 in de nieuwe? of heb je alle vista's magisch weer? :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:57:
is je exploration weer 0 in de nieuwe? of heb je alle vista's magisch weer? :+
Als je LA al op 100% had, heb je dat nog steeds, ja. Ik heb die karka hunt gedaan op een character die alleen maar bij de bank was geweest, dus ik kon alle vistas weer doen. En er zitten een paar hele mooie bij, waarbij je even goed moet nadenken hoe je er kunt komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williekeilen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-08-2024
RoseSolane schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:45:
[...]
Ik vond het een leuke hunt, maar ik ben erg slecht in het spotten van die karka's. Ik hoorde ze vaak wel, maar kon ze daarna niet vinden.
Oh lol, ze maken ook geluid. Ik heb nog maar een uurtje tijd gehad, maar alleen op het oog valt het niet mee. Volgende keer zal ik het geluid maar ff aanzetten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat zijn Karkas :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooit in Southsun geweest? Het zijn de native dieren van dat eiland.

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Karka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Nee dus :p. Ik speel GW2 heel casual: Op men dooie gemak aan map completion bezig, af en toe wat world story erbij. Expansion kopen zal ook maar voor volgend jaar ofzo zijn (zeker aan die prijs..).

Dat gezegd zijnde: Als iemand die expansion gerelateerde zaken niet volgt had meer tekst en uitleg echt wel welkom geweest: Ik log in, teleport naar Lion's Arch en alles is plots anders terwijl ik geen idee heb waarom. Bepaalde Hero vensters zijn compleet gewijzigd, maar er wordt totaal niet uitgelegd hoe het nu juist werkt (dat skillvenster met die drie grote bellen? Ik snap er geen snars van). Blijkbaar zijn er nieuwe events, maar niets wijst je ernaar toe. De enige "hulp" die je krijgt is een venster dat je uitnodigt de expansion te preorderen :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:21:
Nee dus :p. Ik speel GW2 heel casual: Op men dooie gemak aan map completion bezig, af en toe wat world story erbij. Expansion kopen zal ook maar voor volgend jaar ofzo zijn (zeker aan die prijs..).

Dat gezegd zijnde: Als iemand die expansion gerelateerde zaken niet volgt had meer tekst en uitleg echt wel welkom geweest: Ik log in, teleport naar Lion's Arch en alles is plots anders terwijl ik geen idee heb waarom. Bepaalde Hero vensters zijn compleet gewijzigd, maar er wordt totaal niet uitgelegd hoe het nu juist werkt (dat skillvenster met die drie grote bellen? Ik snap er geen snars van). Blijkbaar zijn er nieuwe events, maar niets wijst je ernaar toe. De enige "hulp" die je krijgt is een venster dat je uitnodigt de expansion te preorderen :|
Dat is inderdaad wel een verbeterpuntje, om alles goed te begrijpen moet je echt de blogs en eigenlijk zelfs de fora's in de gaten houden, zeker voor een casual speler die dus mogelijk stukken van het verhaal heeft gemist.

Ik verwacht bepaalde oude guild-members terug die hebben ruim een jaar niet meer gespeeld, dat wilt dus zeggen dat die het verwoeste LA ook nooit hebben gezien, ze loggen straks gewoon ineens in een compleet nieuwe stad.

Niet dat ik een hele goede manier weet om dat op te lossen, misschien wat losse filmpjes die het verhaal tot dan toe laten zien sinds je laatste login? En voor traits enz een bepaalde instance waar je heen kunt gaan die als tutorial dient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn twee type wijzigingen live gegaan:
  • Nieuwe Lions Arch: Daarvoor moet je inderdaad wel blogs en dergelijke gevolgd hebben om te weten waarom.
  • Een grote patch: Aanpassingen in hoe skill en traits (nu specializations) werken en unlocken. Dat is gewoon een patch en daarvoor moet je de patch notes lezen. Die zijn echter enorm. Ik heb ze ook niet in één keer gelezen.
Het nieuwe event met de karka hunt start gewoon met een NPC in LA. Dat is niet anders dan de meeste andere events. Als je op je dooie akkertje world completion doet kom je deze NPC vanzelf tegen. Er is ook een nieuwe jumping puzzle in LA. Zoals alle jumping puzzles moet je deze of toevallig tegenkomen of ergens opzoeken (wiki, youtube) waar ze starten. Dat geld dus ook voor de nieuwe JP in LA.

Wat betreft het nieuwe skill venster: Er zijn twee tabs. De eerste is een training tab en daarin moet je je nieuwe skills en traits unlocken. Als je karakter 80 is kun je gewoon alles unlocken, anders zul je waarschijnlijk keuzes moeten maken. Unlocken doe je met de klok mee. Gewoon één voor één aanklikken of als je ze allemaal wilt de laatste aanklikken. Dat unlockt ze allemaal. Op de tweede tab kies je je skills en traits. Voor de traits moet je nu drie specializations kiezen. En binnen iedere specialization moet je drie keer een keuze uit drie traits maken. Ben je nog geen 80 dan kun je misschien niet alles kiezen.
Ik heb geen idee hoe soepel en vanzelf dit gaat als je nu nieuw aan de game begint. Waarschijnlijk wordt je dan aan het handje meegenomen.

[ Voor 18% gewijzigd door RoseSolane op 25-06-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat gezegd zijnde: Als iemand die expansion gerelateerde zaken niet volgt had meer tekst en uitleg echt wel welkom geweest: Ik log in, teleport naar Lion's Arch en alles is plots anders terwijl ik geen idee heb waarom.
Even advocaat van de duivel (lees: ANet) spelen...

Jij bent 10 jaar geleden naar Nepal geweest, nu ga je terug. Maar je hebt nooit het nieuws bijgehouden over Nepal. Nu ga je terug. En blijkt het helemaal niet meer hetzelfde eruit ziet als 10 jaar geleden! Je hebt geen idee waarom want je hebt nooit iets gelezen over Nepal in de tussentijd.

Zeker als je een tijdje ergens niet geweest bent (of dat nou in de echte wereld is, of in een spel wereld), dan probeer je wel even een beetje het nieuws van de afgelopen tijd te lezen, neem ik aan...
Bepaalde Hero vensters zijn compleet gewijzigd, maar er wordt totaal niet uitgelegd hoe het nu juist werkt (dat skillvenster met die drie grote bellen? Ik snap er geen snars van). Blijkbaar zijn er nieuwe events, maar niets wijst je ernaar toe. De enige "hulp" die je krijgt is een venster dat je uitnodigt de expansion te preorderen :|
Die nieuwe vensters vind ik ook niet erg duidelijk, en die release notes gaven mij een waas voor de ogen... Ik zie wel als ik er mee ga spelen... En er zijn geen nieuwe events, maar het loont in dit spel wel altijd om met diverse NPC's te praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

nepal
Fair enough. Echter: In dit geval log ik dag 1 uit in een bouwwerf en log ik de volgende dag in in een compleet nieuwe stad met nieuwe architectuur. Een BEETJE context had leuk geweest :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:20:
[...]

Fair enough. Echter: In dit geval log ik dag 1 uit in een bouwwerf en log ik de volgende dag in in een compleet nieuwe stad met nieuwe architectuur. Een BEETJE context had leuk geweest :p
Die is er niet echt in-game volgens mij. Maar ik heb nog niet met iedere NPC gesproken dus zeker weten doe ik dat niet. Echter: Zoals je zegt was LA de afgelopen weken een bouwwerf. Toen waren er wel wat NPC's die je wat konden vertellen.

Het "probleem" met het uitleggen van dit soort grote wijzigingen voor ArenaNet is dat ze het nooit goed doen. Sommige spelers willen graag een verhaal in-game hebben, met filmpjes en misschien zelfs wel wat story instances. Andere spelers willen dat echter absoluut niet en worden heel boos als ze zich eerst door lange filmpjes heen moeten worstelen voordat ze weer gewoon kunnen spelen.

Wat wel een probleem is van deze patch is dat het een combinatie van een content patch (LA) en balance/mechanics patch (condition damage/skills/traits) is. AreneNet heeft in het verleden besloten om die te splitsen, maar dat hebben ze deze keer niet gedaan. Nu heb je dus nieuwe content die een uitleg in game verdient en een heleboel gameplay wijzigingen die ook uitgelegd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:20:
[...]

Er zouden wat meer NPC's kunnen zijn die gewoon in het "wild" wat kreten slaken als: wow, dit is mooi gedaan, hier hebben we even op moeten wachten, etc, of even de weg vragen want alles is nu toch nieuw en veranderd, dat soort dingen.
Het probleem wat ik hier een beetje mee had was dat ik als dagelijkse bezoeker van LA het idee had alsof het er allemaal al heel lang stond. Er is eigenlijk geen verbazing/opluchting/verwondering/etc aan de NPC kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10-2024

Vluuks

I never finish anyth

Daar heb je wel een punt inderdaad, ik vind sowieso dat er hier en daar weinig dialogue is. Normaal zit er bij de town swiftness NPC's wel een praatje. Nus is het echt een generic villager zonder naam ook, drukt op F e en je hebt de buff. Wel efficient, daar niet van, maar wat meer flavour hier en daar met context zou niet misstaan idd! :) Maar goed ben allang blij dat je weer fatsoenlijk naar de guild bank kunt, dat kapotte WP kwam echt m'n neus uit. En ik vind het sowieso erg mooi geworden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vluuks schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 16:38:
Daar heb je wel een punt inderdaad, ik vind sowieso dat er hier en daar weinig dialogue is. Normaal zit er bij de town swiftness NPC's wel een praatje. Nus is het echt een generic villager zonder naam ook, drukt op F e en je hebt de buff. Wel efficient, daar niet van, maar wat meer flavour hier en daar met context zou niet misstaan idd! :) Maar goed ben allang blij dat je weer fatsoenlijk naar de guild bank kunt, dat kapotte WP kwam echt m'n neus uit. En ik vind het sowieso erg mooi geworden. :D
Ik zat te bedenken waar ik nu weer heen moest op de plaats van de eerste sleutel van de nieuwe JP, toen er een tour guide langs kwam. Ik moet eens uitzoeken waar ze begint, want dat is gewoon een stadsrondleiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomderanged
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 10:56
Zijn de tweaker guilds nog enigsinds actief? Ik heb zojuist mijn huidige guild verlaten en ben op zoek naar een WVW guild.

PSN: Deltoidius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
Zeker nog actief! Gister online en was weer lekker druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op maandag 29 juni 2015 @ 07:46:
[...]

Ik zat te bedenken waar ik nu weer heen moest op de plaats van de eerste sleutel van de nieuwe JP, toen er een tour guide langs kwam. Ik moet eens uitzoeken waar ze begint, want dat is gewoon een stadsrondleiding!
Ik hoor ook in mijn guild dat LA zo leeg is en dat er niets te doen is. Ik begrijp dat niet. Er zijn zoveel NPC's die wat doen. Als je gewoon een uurtje rondloopt in LA dan gebeurd er zoveel. Die tour guide bijvoorbeeld. Die had ik al aan het eind van de tour (portal naar Gendarran Fields) gezien en gistermiddag zag ik haar terwijl ik bezig was met de nieuwe JP. Ze had het over een prijsvraag die was uitgeschreven voor de nieuwe LA en dat niet het beste ontwerp had gewonnen. Ik moet haar toch eens vragen hoe dat nu precies zat :)

Ik zie NPC's gebruik maken van Way Points en sommige lopen (porten) half LA door. Er schijnt zelfs een NPC te zijn die eerst de bank bezoekt en dan naar de Mystic Forge loopt. Hopelijk heeft die meer geluk dan ik heb met de toilet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:24:
[...]

Ik hoor ook in mijn guild dat LA zo leeg is en dat er niets te doen is. Ik begrijp dat niet. Er zijn zoveel NPC's die wat doen. Als je gewoon een uurtje rondloopt in LA dan gebeurd er zoveel. Die tour guide bijvoorbeeld. Die had ik al aan het eind van de tour (portal naar Gendarran Fields) gezien en gistermiddag zag ik haar terwijl ik bezig was met de nieuwe JP. Ze had het over een prijsvraag die was uitgeschreven voor de nieuwe LA en dat niet het beste ontwerp had gewonnen. Ik moet haar toch eens vragen hoe dat nu precies zat :)

Ik zie NPC's gebruik maken van Way Points en sommige lopen (porten) half LA door. Er schijnt zelfs een NPC te zijn die eerst de bank bezoekt en dan naar de Mystic Forge loopt. Hopelijk heeft die meer geluk dan ik heb met de toilet >:)
Er zou van mij wel nog iets meer levendigheid mogen zijn op het centrale plein. Maar je moet ook rekening houden met laad tijden etc. Hoe meer NPC's hoe trager het allemaal gaat worden.

Ik heb bij deze incarnatie van LA veel meer het gevoel dat het een stad is waar gewerkt en geleefd wordt. Spelende kinderen, cultuur verschillen (er is ergens een leuk gesprek tussen een human kind en een quaggan youngling), NPC's die ook opmerkingen maken over het nieuwe LA... Je moet er alleen zelf even achteraan, het wordt je niet op een presenteerblaadje aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks

Vluuks

I never finish anyth

Ja dat de NPC's waypoints gebruiken is inderdaad erg leuk! Er is ook een verhaaltje met een asura die dingen in de mystic forge ofzo heeft gegooid, kei grappig. Dat het meer als een stad voelt is zeker waar. Sowieso met die commodore's quarter, daar heb je echt het gevoel dat er mensen kunnen wonen/leven en dat had ik bij het vorige LA niet echt. :P

Baal wel dat het nog een stukje lopen is naar de TP vanaf het waypoint, maar goed, dat is pure luiheid, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vluuks schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:01:
Ja dat de NPC's waypoints gebruiken is inderdaad erg leuk! Er is ook een verhaaltje met een asura die dingen in de mystic forge ofzo heeft gegooid, kei grappig. Dat het meer als een stad voelt is zeker waar. Sowieso met die commodore's quarter, daar heb je echt het gevoel dat er mensen kunnen wonen/leven en dat had ik bij het vorige LA niet echt. :P

Baal wel dat het nog een stukje lopen is naar de TP vanaf het waypoint, maar goed, dat is pure luiheid, haha.
Dat moest je in de oude (orginele) LA ook, was je bij je bank, verkocht je wat, moest je eerst naar de andere kant lopen... Heel veel mensen zijn dat blijkbaar alweer vergeten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Toch de game weer eens aan geslingerd om te kijken of er nog wat leuks te doen was, nieuwe skill/tree systeem oogt aardig netjes. Op mijn 80 nog wat zitten spelen met diverse armor-kits, via karma hele dwayna set gekocht (alles op healing), maar schaalt dat spul zo matig?

Van full power naar full healing gaat mijn heal van 2,5k HP naar 3,2K HP, dat op 16k HP is toch bijna niets? Power viel me op dat mijn normale rifle attack 385 base doet en met full power (armor + rings) naar de 402. Beide op de tooltip trouwens.

Alleen leek het alsof iemand anders factor 10 van mijn damage had, we stonden beide een losse veteran troll neer te meppen, hij was in no time klaar waar ik pas 70% van z'n HP zat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:40:
Toch de game weer eens aan geslingerd om te kijken of er nog wat leuks te doen was, nieuwe skill/tree systeem oogt aardig netjes. Op mijn 80 nog wat zitten spelen met diverse armor-kits, via karma hele dwayna set gekocht (alles op healing), maar schaalt dat spul zo matig?

Van full power naar full healing gaat mijn heal van 2,5k HP naar 3,2K HP, dat op 16k HP is toch bijna niets? Power viel me op dat mijn normale rifle attack 385 base doet en met full power (armor + rings) naar de 402. Beide op de tooltip trouwens.

Alleen leek het alsof iemand anders factor 10 van mijn damage had, we stonden beide een losse veteran troll neer te meppen, hij was in no time klaar waar ik pas 70% van z'n HP zat.
Er zijn nog wat issues... Wat ik begrijp doet de granade kit van de engineer bijvoorbeeld 2x critical damage ofzoiets... En conditions zijn een heel stuk sterker geworden met deze wijzigingen. Dus het zou kunnen dat jij met name melee doet (je zegt rifle, dus ik vermoed warrior?) en die ander ook behoorlijk wat conditions erbij gooide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:40:

Gebruikte die andere misschien condition damage? Of was het misschien een Guardian? Die kan Symbolic Power (Zeal Minor Grandmaster) combineren met heel veel burn damage. Beiden (Symbolic Power en burn damage) zijn veel te goed en de combinatie is helemaal belachelijk. En als je dan een party met vijf Guardians maakt is de game gewoon kapot. ArenaNet moet nog wat schaven aan sommige nieuwe traits, skills en condition damage effects :)

Of zoals Wailing_Banshee enkele seconden voor mij zei:
>:)

[ Voor 7% gewijzigd door RoseSolane op 29-06-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Wailing_Banshee schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:54:
[...]

Er zijn nog wat issues... Wat ik begrijp doet de granade kit van de engineer bijvoorbeeld 2x critical damage ofzoiets... En conditions zijn een heel stuk sterker geworden met deze wijzigingen. Dus het zou kunnen dat jij met name melee doet (je zegt rifle, dus ik vermoed warrior?) en die ander ook behoorlijk wat conditions erbij gooide.
Nee, was op m'n engineer, zou op m'n warrior nooit een full armor healing nemen :P

Maar vroeg later een andere engineer, die 3rde ability van rifle (close range is hoge dmg + bleed), die gast tikt 3,2k damage aan, ik haal zelfs crit amper 1.7k. Maar geen idee waar dat vandaan zou moeten komen, zit geen inspect optie in :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:14:
[...]

Nee, was op m'n engineer, zou op m'n warrior nooit een full armor healing nemen :P

Maar vroeg later een andere engineer, die 3rde ability van rifle (close range is hoge dmg + bleed), die gast tikt 3,2k damage aan, ik haal zelfs crit amper 1.7k. Maar geen idee waar dat vandaan zou moeten komen, zit geen inspect optie in :P
Gelukkig niet! Iedereen zou mij uitlachen :p

Ik was gisteren even met die nieuwe endpoints bezig voor de GW2 api, daarmee kun je je character informatie ophalen, inclusief de inhoud van hun bags en hun wapens, armour en trinkets. Het viel me toen op dat 1 van mijn necros 6 verschillende runes in z'n armour had zitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks

Vluuks

I never finish anyth

Wailing_Banshee schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:26:
[...]

Dat moest je in de oude (orginele) LA ook, was je bij je bank, verkocht je wat, moest je eerst naar de andere kant lopen... Heel veel mensen zijn dat blijkbaar alweer vergeten :p
Ah ja dat was ook zo inderdaad. Divinity's Reach maakt lui!
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 07:39:
[...]

Gelukkig niet! Iedereen zou mij uitlachen :p

Ik was gisteren even met die nieuwe endpoints bezig voor de GW2 api, daarmee kun je je character informatie ophalen, inclusief de inhoud van hun bags en hun wapens, armour en trinkets. Het viel me toen op dat 1 van mijn necros 6 verschillende runes in z'n armour had zitten :p
Haha ik kwam daar ook achter inderdaad, of dat ik blijkbaar nog cavalier accessories heb op heel veel chars en ook heel veel met groene ringen nog (oeps). Vind het wel handig, want heb er veel dus als ik ze niet allemaal af hoef om de inventory/gear te bekijken scheelt me dat veel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vluuks schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:54:
[...]

Haha ik kwam daar ook achter inderdaad, of dat ik blijkbaar nog cavalier accessories heb op heel veel chars en ook heel veel met groene ringen nog (oeps). Vind het wel handig, want heb er veel dus als ik ze niet allemaal af hoef om de inventory/gear te bekijken scheelt me dat veel. :D
Ik had vorige maand al een lijstje gemaakt (een dag of wat voordat aangekondigd werd dat die api er ging komen :p). En kwam nog een paar characters tegen met blauwe trinkets of helemaal geen trinkets... Nu is dat niet zo'n heel groot probleem, want ze staan toch maar bij JP's, maar ik had ook nog een hele serie ascended spul in m'n bank liggen (resultaat van LS achievements...). Ik heb nu dus 1 character die bijna volledig paars is :D

Had al eens een medium ascended gemaakt (gewoon om een ascended te hebben), had twee accessories, een ring, een backpack en een amulet. De tweede ring is de Hero's Ring die je krijgt als je de pre-order hebt. Niet dat ik iets met dat ascended doe, maar het ruimde wel wat op in m'n bank. Ik mis alleen nog de wapens, eens kijken of ik daar nog eens wat voor ga maken (de infusion slots zijn nog allemaal ongebruikt en daar zie ik ook voorlopig niets in komen, doe geen WvW en geen Fractals).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Na de frustraties van mijn lage damage, toch mijn andere characters nog eens bekeken, niet bijzonder veel veranderingen buiten die tree-skills, gezien het gros mid 20 is, had ik daar nog niet bijzonder veel aan. Assasin bevalt me nog steeds erg goed, had stiekem gehoopt dat de venoms een stuk lagere cooldown zouden hebben of gewoon een default buff voor X kans of X dmg.

Ik maar doodleuk denken ferocity crit.chance was, blijkt het precision te zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks

Vluuks

I never finish anyth

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:11:
[...]

Ik had vorige maand al een lijstje gemaakt (een dag of wat voordat aangekondigd werd dat die api er ging komen :p). En kwam nog een paar characters tegen met blauwe trinkets of helemaal geen trinkets... Nu is dat niet zo'n heel groot probleem, want ze staan toch maar bij JP's, maar ik had ook nog een hele serie ascended spul in m'n bank liggen (resultaat van LS achievements...). Ik heb nu dus 1 character die bijna volledig paars is :D

Had al eens een medium ascended gemaakt (gewoon om een ascended te hebben), had twee accessories, een ring, een backpack en een amulet. De tweede ring is de Hero's Ring die je krijgt als je de pre-order hebt. Niet dat ik iets met dat ascended doe, maar het ruimde wel wat op in m'n bank. Ik mis alleen nog de wapens, eens kijken of ik daar nog eens wat voor ga maken (de infusion slots zijn nog allemaal ongebruikt en daar zie ik ook voorlopig niets in komen, doe geen WvW en geen Fractals).
Ja eerder had ik ook altijd gedoe met spreadsheets enzo, voor map completion, voor story modes, voor gear.. Maar het zit niet in mijn natuur om dat bij te houden, haha. Enkel die van map completion heb ik redelijk bijgehouden.

Leuk he als alles ascended is. *O* Ziet er altijd wel stoer uit. Ik heb ook 1 char bijna helemaal paars/roze (wat voor kleur het ook is), enkel nog de backpiece eigenlijk, denk dat ik die ga wisselen met mijn mesmer want die heeft de spinal blades (voor de skin eigenlijk) maar die speel ik helemaal niet dus die kan 'm wel missen. :D
Ik heb ook allemaal van die accessories van LS en ook van dungeoneer achievement waar ik echt niks mee doe omdat de stats voor mij niet nuttig zijn. Ik bewaar ze trouw maar het neemt wel veel plek in. Maar nu die dragonite eater er is wordt dat wel weer gecompenseerd. :P

___

Ferocity en precision is idd verwarrend soms, het is dat ferocity vrij "nieuw" is omdat het eerder geen naam had, dus ik precision altijd als %chance heb gezien, maar anders zou ik dat ook constant door elkaar halen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vluuks schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:44:
[...]

Ik heb ook allemaal van die accessories van LS en ook van dungeoneer achievement waar ik echt niks mee doe omdat de stats voor mij niet nuttig zijn. Ik bewaar ze trouw maar het neemt wel veel plek in. Maar nu die dragonite eater er is wordt dat wel weer gecompenseerd. :P
Die stats zijn niet de beste, mee eens, maar ach, als je alleen PvE speelt maakt dat ook niet zo heel veel uit. Ik moet alleen nog eens bekijken welke add-ons ik ga toevoegen (wapens en armour en trinkets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb me de laatste week ook wat in de Api zitten verdiepen, V2 bied een stuk meer mogelijkheden maar voor guilds eigenlijk toch nog te beperkt. We krijgen wel de optie om het guild-roster te zien maar wel maar heel basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:46:
Heb me de laatste week ook wat in de Api zitten verdiepen, V2 bied een stuk meer mogelijkheden maar voor guilds eigenlijk toch nog te beperkt. We krijgen wel de optie om het guild-roster te zien maar wel maar heel basic.
Ja, er zijn nog wat extra dingen die wel heel makkelijk zijn. Maar het is natuurlijk nog een wip... (de guild api had ik nog niet naar gekeken, wel de account api)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:28:
[...]

Ja, er zijn nog wat extra dingen die wel heel makkelijk zijn. Maar het is natuurlijk nog een wip... (de guild api had ik nog niet naar gekeken, wel de account api)
Hebben jullie ook een plek waar documentatie over API v2 staat? Want die kan ik niet echt vinden. Dat heeft me tot nu toe tegengehouden om me verder te verdiepen in de API. Ik "programmeer" al niet veel (behalve SQL dan) dus er is al een hobbel te nemen om de API aan de praat te krijgen en zonder betere documentatie denk ik niet dat ik er aan ga beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is een mooie site om erbij te hebben

http://keeky.github.io/Guild-Wars-2-API-Explorer/

Even een voorbeeldje van javascript (JQuery)

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
$.getJSON("https://api.guildwars2.com/v2/characters?access_token=[APIKEY]&page=0")
    .done(function(characters) {
        $.each(characters, function(i, character) {
            $("body").append($("<div>").html(character.name));
        }
});

Dit haalt al je characters op, en schrijft per gebruiker een regel op je html pagina.

Je api key kun je ophalen op de guildwars2.com site bij account.

[ Voor 2% gewijzigd door Wailing_Banshee op 30-06-2015 15:54 . Reden: Die code moest mooier kunnen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:52:
Dit is een mooie site om erbij te hebben

http://keeky.github.io/Guild-Wars-2-API-Explorer/

Even een voorbeeldje van javascript (JQuery)

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
$.getJSON("https://api.guildwars2.com/v2/characters?access_token=[APIKEY]&page=0")
    .done(function(characters) {
        $.each(characters, function(i, character) {
            $("body").append($("<div>").html(character.name));
        }
});

Dit haalt al je characters op, en schrijft per gebruiker een regel op je html pagina.

Je api key kun je ophalen op de guildwars2.com site bij account.
Ja je denkt toch niet dat ik javascript ga schrijven? Hm, misschien toch wel een goed idee :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Voor meer info over de opkomende API endpoints kun je terecht op https://github.com/arenanet/api-cdi, dat is de github van ArenaNet zelf, waar ook suggesties door gebruikers gedaan kunnen worden (zie de pull requests). Tevens wordt deze gebruikt als bugtracker (issues). lye (Lawton Campbell) en tivac (Pat Cavit) zijn de ontwikkelaars van ArenaNet die zich bezig houden met de API.

Ik ben vooral voor mezelf bezig met de API, er zijn genoeg ontwikkelaars die mooie dingen maken met de API, dus ik zie ook de noodzaak niet om publieke dingen te maken.

[ Voor 35% gewijzigd door MatHack op 30-06-2015 17:25 ]

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:27:
[...]

Ja je denkt toch niet dat ik javascript ga schrijven? Hm, misschien toch wel een goed idee :) Bedankt!
Het voordeel van javascript is dat je redelijk makkelijk even snel iets in elkaar kan flansen (mits je natuurlijk een beetje verstand hebt van javascript/html/css en google kent). Maar je kunt natuurlijk ook bestaande sites gebruiken, maar ik geef persoonlijk mijn API keys liever niet uit. Ik weet dat het readonly access is, maar toch.
MatHack schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:21:
Ik ben vooral voor mezelf bezig met de API, er zijn genoeg ontwikkelaars die mooie dingen maken met de API, dus ik zie ook de noodzaak niet om publieke dingen te maken.
Ik ben vooral bezig om er mee te spelen. Je zult mijn freubels niet publiekelijk gemeld zien worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben er ook wat mee aan het spelen, heb ook wat suggesties ingediend wat er onder andere toe heeft geleid dat ze het nu zo gaan maken dat je bepaalde rechten kunt afgeven (zoals ik het begrijp zal dat in eerste instantie dan aan je key hangen, Maar later kun je de rechten mogelijk aan een guild geven).

Nu was het zo dat als je een key afgeeft je direct alles geeft (men kan zelfs zien wat er in je bank zit), met die rechten kun je dat dus wat afbakenen en zou het wat gemakkelijker moeten zijn om een key / leesrecht af te geven.

Javascript heeft zeker een groot voordeel, maar ook een groot nadeel en dat is dat de key ook vrij toegankelijk / zichtbaar is. Via serversite code zoals PHP heb je dat probleem niet maar is het weer minder handig om real-time dingen te updaten (dan moet je telkens postbacks gaan doen)..

Het veilig doen (dat de keys niet zichtbaar zijn) via Javascript is een heel gedoe. De vraag is of dat het de extra moeite waard is.

Achteraf had ik me misschien toen GW2 €10,- koste me ook een exemplaar moeten kopen puur hiervoor, Al heb je daar dan weer niets aan voor het account-gerelateerde spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:30:
Ik ben er ook wat mee aan het spelen, heb ook wat suggesties ingediend wat er onder andere toe heeft geleid dat ze het nu zo gaan maken dat je bepaalde rechten kunt afgeven (zoals ik het begrijp zal dat in eerste instantie dan aan je key hangen, Maar later kun je de rechten mogelijk aan een guild geven).

Nu was het zo dat als je een key afgeeft je direct alles geeft (men kan zelfs zien wat er in je bank zit), met die rechten kun je dat dus wat afbakenen en zou het wat gemakkelijker moeten zijn om een key / leesrecht af te geven.

Javascript heeft zeker een groot voordeel, maar ook een groot nadeel en dat is dat de key ook vrij toegankelijk / zichtbaar is. Via serversite code zoals PHP heb je dat probleem niet maar is het weer minder handig om real-time dingen te updaten (dan moet je telkens postbacks gaan doen)..

Het veilig doen (dat de keys niet zichtbaar zijn) via Javascript is een heel gedoe. De vraag is of dat het de extra moeite waard is.

Achteraf had ik me misschien toen GW2 €10,- koste me ook een exemplaar moeten kopen puur hiervoor, Al heb je daar dan weer niets aan voor het account-gerelateerde spul.
Ik gebruik mijn tweede account wel om dingen uit te proberen, bevat maar 6 characters ipv 26. Geeft dus gewoon een heleboel minder data terug.

Het probleem van server-side code is dat je dan ook een server moet hebben. En client-side javascript kan ik ook op mijn tabletje doen. Uiteindelijk wil ik het inbouwen in m'n echte applicatie (die ik al bijna 2 jaar heb draaien, gemaakt in C# en SQL Server als database), zodat ik ook die missende items kan afvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:37:
[...]

Ik gebruik mijn tweede account wel om dingen uit te proberen, bevat maar 6 characters ipv 26. Geeft dus gewoon een heleboel minder data terug.

Het probleem van server-side code is dat je dan ook een server moet hebben. En client-side javascript kan ik ook op mijn tabletje doen. Uiteindelijk wil ik het inbouwen in m'n echte applicatie (die ik al bijna 2 jaar heb draaien, gemaakt in C# en SQL Server als database), zodat ik ook die missende items kan afvangen.
Tja jij gebruikt het als ik het goed begrijp voor een eigen tooltje? Dan is dat inderdaad geen issue, ik wilde zelf eigenlijk wat dingen op een (publiekelijke) site gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Deed gister nog stukje van story, eerste keer naar Lion's Arch, grappig hoe ze dus de oude Lion's arch laten zien maar met zo'n sepia-effect er overheen.

Zijn er nog plekken waar je heen kan gaan na die undead-zone voor 77-80? Zag wel in de store een DLC voor personal story, maar kan je die zones ook gewoon in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:17:
Deed gister nog stukje van story, eerste keer naar Lion's Arch, grappig hoe ze dus de oude Lion's arch laten zien maar met zo'n sepia-effect er overheen.

Zijn er nog plekken waar je heen kan gaan na die undead-zone voor 77-80? Zag wel in de store een DLC voor personal story, maar kan je die zones ook gewoon in?
Als je dat effect overigens niet wilt zien kun je post-processing uit zetten. Zelf heb ik die altijd uit omdat ik het effect dat post-processing maakt niet erg mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:17:

De zones kan je altijd in. Je kunt alleen niet de story doen als je die niet unlocked hebt voor je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Maar waar kan ik die vinden? Ik heb maar iets van 56% explored wat hoofdzakelijk 5-45 gebieden zijn, dus veel plekken weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:48:
Maar waar kan ik die vinden? Ik heb maar iets van 56% explored wat hoofdzakelijk 5-45 gebieden zijn, dus veel plekken weet ik niet.
Dry Top kun je bereiken via een portal in het zuidoosten van Brisban Wildlands en Silverwastes in het noordoosten van Brisban Wildlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 18:29

HarryL

127.0.0.1

Misschien is het al veel vaker gevraagd, maar om 67 pagina's door te gaan lezen... Nee, daar zit ik nu even niet op te wachten. Ik ben onlangs begonnen met GW2, maar ben opzoek naar goede beginnerstips. Ik heb al het één en ander gedaan, wat aan de story-mode gedaan en heb inmiddels een level 21 Necromancer. Alleen, heb het idee dat ik niet alles "goed" doe in combat etc... want ik ga nogal vaak dood :) Ik moet toegeven, Dodgen, volgens mij wel een belangrijk iets, wil ik nog wel met regelmaat vergeten. Weapons, volgens mij gaat dat wel aardig goed, maar ben benieuwd wat voor tips jullie eventueel hebben :)

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HarryL schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:20:
Misschien is het al veel vaker gevraagd, maar om 67 pagina's door te gaan lezen... Nee, daar zit ik nu even niet op te wachten. Ik ben onlangs begonnen met GW2, maar ben opzoek naar goede beginnerstips. Ik heb al het één en ander gedaan, wat aan de story-mode gedaan en heb inmiddels een level 21 Necromancer. Alleen, heb het idee dat ik niet alles "goed" doe in combat etc... want ik ga nogal vaak dood :) Ik moet toegeven, Dodgen, volgens mij wel een belangrijk iets, wil ik nog wel met regelmaat vergeten. Weapons, volgens mij gaat dat wel aardig goed, maar ben benieuwd wat voor tips jullie eventueel hebben :)
Ik zou dodge op shift zetten, Dan kun je gemakkelijk alle kanten op dodgen en het werkt ook wat fijner dan dubbel tab waardoor je het dan automatisch ook sneller gaat gebruiken.

Zorg dat je (ook) een wapen gebruikt dat je wat afstand geeft, dus bijvoorbeeld de staff, en niet alleen maar dagger, dagger. Als je dan wat minder HP hebt kun je even afstand nemen en / of fear wat je wat meer tijd geeft voor de cooldown op de heal-skill om jezelf weer wat HP te geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HarryL schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:20:
Tip 1 obvious: learn to dodge :p Serieus, dodging is echt onmisbaar! Het is echt de moeite waard om daar even wat tijd in te steken (en ach, iedereen miss-dodges wel eens...)

Tip 2 (waar ik in het begin ook nog wel eens de fout in ging!)
Let op je level! Je wordt gedownscaled als je eigen level boven de level van het gebied is. Maar dat is soms lager dan de foes waar je tegen vecht! Het kan soms zelfs schelen om een stap naar links of rechts te zetten.

Tip 3: Ga dodgen!

Tip 4: houd je armor level in de gaten. Zorg ervoor dat je niet te ver achter gaat lopen met je werkelijke level. Hetzelfde geldt voor je wapens.

Tip 5: Dodge!

Tip 6: als je het even niet meer weet, ga terug naar een lager level kaart en probeer daar eens wat dingen uit. Je wordt gedownscaled en je blijft XP houden, al ben je lvl80 en zit je op een lvl0-15 kaart. Je bent lvl20, dus ik betwijfel of je alle startersgebieden hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Devata schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:23:
[...]

Ik zou dodge op shift zetten, Dan kun je gemakkelijk alle kanten op dodgen en het werkt ook wat fijner dan dubbel tab waardoor je het dan automatisch ook sneller gaat gebruiken.

Zorg dat je (ook) een wapen gebruikt dat je wat afstand geeft, dus bijvoorbeeld de staff, en niet alleen maar dagger, dagger. Als je dan wat minder HP hebt kun je even afstand nemen en / of fear wat je wat meer tijd geeft voor de cooldown op de heal-skill om jezelf weer wat HP te geven. ;)
Ik zal dat eens aanpassen, misschien dat het dan inderdaad makkelijker gaat. Mijn wapen is inderdaad een Staff. Fear snapte ik niet helemaal, maar dat biedt je dus wat meer tijd. Thanks!

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Wailing_Banshee schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:24:
[...]

Tip 1 obvious: learn to dodge :p Serieus, dodging is echt onmisbaar! Het is echt de moeite waard om daar even wat tijd in te steken (en ach, iedereen miss-dodges wel eens...)

Tip 2 (waar ik in het begin ook nog wel eens de fout in ging!)
Let op je level! Je wordt gedownscaled als je eigen level boven de level van het gebied is. Maar dat is soms lager dan de foes waar je tegen vecht! Het kan soms zelfs schelen om een stap naar links of rechts te zetten.

Tip 3: Ga dodgen!

Tip 4: houd je armor level in de gaten. Zorg ervoor dat je niet te ver achter gaat lopen met je werkelijke level. Hetzelfde geldt voor je wapens.

Tip 5: Dodge!

Tip 6: als je het even niet meer weet, ga terug naar een lager level kaart en probeer daar eens wat dingen uit. Je wordt gedownscaled en je blijft XP houden, al ben je lvl80 en zit je op een lvl0-15 kaart. Je bent lvl20, dus ik betwijfel of je alle startersgebieden hebt gedaan.
Uit jou verhaal begrijp ik dat Dodgen toch wel heeeeeeeel belangrijk is hahaha! Ik weet het niet of ik alle startersgebieden heb gehad. Maar als ik het zo begrijp, niet dus. Is er ergens een overzicht met gebieden waar je ook kan zien wat startersgebieden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Een staff necromancer doet inderdaad niet veel directe damage, maar brengt conditions aan bij de tegenstanders (damage over time), je zou eens kunnen kijken naar een dagger/focus of mijn voorkeur, dagger/warhorn voor wat meer directe damage.
Overigens zou je ook eens met death shroud kunnen rondlopen, dat kan ook flink wat damage doen.

En inderdaad, dodgen is echt heel belangrijk. Voor een overzicht van alle gebieden, druk je op M. De startergebieden heten Rata Sum (voor Asura), The Grove (voor Sylvari), Divinity's reach (voor Human), Hoelbrak (voor Norn) en Black Citadel (voor Charr). Om bij die gebieden te komen, moet je door een grote paars/roze portal lopen die naar Lion's Arch gaat (als je dichtbij die portal komt, zie je het vanzelf met gele letters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HarryL schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:36:
[...]

Uit jou verhaal begrijp ik dat Dodgen toch wel heeeeeeeel belangrijk is hahaha! Ik weet het niet of ik alle startersgebieden heb gehad. Maar als ik het zo begrijp, niet dus. Is er ergens een overzicht met gebieden waar je ook kan zien wat startersgebieden zijn?
Bij elke kaart staan twee nummers (m.u.v. Orr en de nieuwe gebieden maar daar ben je nog niet, als het goed is! anders is het logisch dat je continue dood gaat :p)

0 - 15 zijn de startergebieden. Caledon Forest voor Sylvari, Matrica Province voor Asura, Queensdale voor human, Wayfarer Foothills voor Norn en Plains of Ashford voor Charr. Je kunt overal lopend komen, of je kunt, zoals xPhantom al zei, via Lion's Arch. Elke stad heeft een portal naar Lion's Arch.

Je hebt niet aangegeven waar je begonnen was (oftewel, welk ras), maar ik houd er persoonlijk altijd wel van om lekker te lopen. Het makkelijkst is dan als Asura of Charr omdat die aan de uiteinden van de kaart zitten. Ik ben met mijn Charr warrior via Plains of Ashford (0 - 15), Diessa Plateau (15 - 25), Wayfarer Foothills (0 - 15), Snowden Drifts (15 - 25), Gendarran Fields (25 - 35), Kessex Hills (15 - 25), Caledon Forest (0 - 15), Metrica Province (0 - 15) en toen was ze ongeveer lvl80 :D Geen gebruik gemaakt van portals (tenzij ik natuurlijk dood was...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

xPhantom schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:49:
Een staff necromancer doet inderdaad niet veel directe damage, maar brengt conditions aan bij de tegenstanders (damage over time), je zou eens kunnen kijken naar een dagger/focus of mijn voorkeur, dagger/warhorn voor wat meer directe damage.
Overigens zou je ook eens met death shroud kunnen rondlopen, dat kan ook flink wat damage doen.

En inderdaad, dodgen is echt heel belangrijk. Voor een overzicht van alle gebieden, druk je op M. De startergebieden heten Rata Sum (voor Asura), The Grove (voor Sylvari), Divinity's reach (voor Human), Hoelbrak (voor Norn) en Black Citadel (voor Charr). Om bij die gebieden te komen, moet je door een grote paars/roze portal lopen die naar Lion's Arch gaat (als je dichtbij die portal komt, zie je het vanzelf met gele letters).
Okee, duidelijk verhaal. Dank je wel. Ik heb inderdaad Black Citadel als startersgebied, daar ik Charr ben :) De portals zijn mij inmiddels bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Wailing_Banshee schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:06:
[...]

Bij elke kaart staan twee nummers (m.u.v. Orr en de nieuwe gebieden maar daar ben je nog niet, als het goed is! anders is het logisch dat je continue dood gaat :p)

0 - 15 zijn de startergebieden. Caledon Forest voor Sylvari, Matrica Province voor Asura, Queensdale voor human, Wayfarer Foothills voor Norn en Plains of Ashford voor Charr. Je kunt overal lopend komen, of je kunt, zoals xPhantom al zei, via Lion's Arch. Elke stad heeft een portal naar Lion's Arch.

Je hebt niet aangegeven waar je begonnen was (oftewel, welk ras), maar ik houd er persoonlijk altijd wel van om lekker te lopen. Het makkelijkst is dan als Asura of Charr omdat die aan de uiteinden van de kaart zitten. Ik ben met mijn Charr warrior via Plains of Ashford (0 - 15), Diessa Plateau (15 - 25), Wayfarer Foothills (0 - 15), Snowden Drifts (15 - 25), Gendarran Fields (25 - 35), Kessex Hills (15 - 25), Caledon Forest (0 - 15), Metrica Province (0 - 15) en toen was ze ongeveer lvl80 :D Geen gebruik gemaakt van portals (tenzij ik natuurlijk dood was...)
Ik zal er vanavond eens goed naar kijken. Mijn ras = Charr :) Een aantal gebieden die je noemt, daar ben ik al geweest, maar ik zie wel, ik moet nog veel meer rond lopen haha! Maar dat is geen probleem. Met alle tips etc... Die ik tot nu toe gehad heb, kan ik wel weer een eindje verder.

Tips enz. zijn natuurlijk nog gewoon welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Pik altijd events mee die je tegenkomt, al is het maar 1 mob of even meelopen, toch weer wat extra exp.

Ben zelf niet zo'n fan van necro, enige ook nog die eenzaam op 20 staat bij het startgebied (insta-20 van die birthday present).

Moet wel zeggen dat de community in dungeons wat 'moeilijk' is mbt lagere lvls, is het niet de damage zijn het wel je skills, anders je 'onkunde' of het feit dat ze enkel 'meta zeken'. Gelukkig in story kan ik nog aardig meelopen, waarom hebben explorable toch op story+5 lvls staan als parties amper mensen niet-80 willen hebben? Op 80 ben ik weer klaar met die character en ga ik maar weer een andere spelen :P
(onder motto, chase is better than the catch).

[ Voor 49% gewijzigd door SinergyX op 06-07-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Na die laatste patch is necromancer lichtelijk OP geworden. Als je de juiste traits kiest, kun je in death shroud je HP weer (bijna) naar 100% brengen. Als je dan vervolgens ook nog eens de juiste wapens gebruikt om je life force zo snel mogelijk weer bij te vullen, zal een kat jaloers op je worden met zijn 9 levens.

Thief is trouwens wel leuk geworden na die patch. Ik speel voornamelijk WvW met een groepje thieves (meestal 3, soms 4 in totaal) als "gank squad", backstabs van 14k+ zijn geen uitzondering meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

xPhantom schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:10:
Na die laatste patch is necromancer lichtelijk OP geworden. Als je de juiste traits kiest, kun je in death shroud je HP weer (bijna) naar 100% brengen. Als je dan vervolgens ook nog eens de juiste wapens gebruikt om je life force zo snel mogelijk weer bij te vullen, zal een kat jaloers op je worden met zijn 9 levens.

Thief is trouwens wel leuk geworden na die patch. Ik speel voornamelijk WvW met een groepje thieves (meestal 3, soms 4 in totaal) als "gank squad", backstabs van 14k+ zijn geen uitzondering meer.
Ah, okee, dat wist ik niet. Ik speel voornamelijk Story mode op dit moment, maar dat duurt nog wel even voordat ik daar doorheen ben volgens mij. Ik zal van de week eens een Thief aanmaken, ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

SinergyX schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:29:
Pik altijd events mee die je tegenkomt, al is het maar 1 mob of even meelopen, toch weer wat extra exp.

Ben zelf niet zo'n fan van necro, enige ook nog die eenzaam op 20 staat bij het startgebied (insta-20 van die birthday present).

Moet wel zeggen dat de community in dungeons wat 'moeilijk' is mbt lagere lvls, is het niet de damage zijn het wel je skills, anders je 'onkunde' of het feit dat ze enkel 'meta zeken'. Gelukkig in story kan ik nog aardig meelopen, waarom hebben explorable toch op story+5 lvls staan als parties amper mensen niet-80 willen hebben? Op 80 ben ik weer klaar met die character en ga ik maar weer een andere spelen :P
(onder motto, chase is better than the catch).
Ik prober inderdaad zo veel mogelijk events mee te pakken welke ik pakken kan. Is inderdaad goed voor de XP. En inderdaad... De story mode, die is wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HarryL schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:35:
[...]

Ik zal dat eens aanpassen, misschien dat het dan inderdaad makkelijker gaat. Mijn wapen is inderdaad een Staff. Fear snapte ik niet helemaal, maar dat biedt je dus wat meer tijd. Thanks!
Alleen staff is ook niet geweldig, je moet op de juiste momenten switchen, damage kan bijvoorbeeld met dagger, dagger maar dan krijg je zelf ook de meeste damage. Vervolgens even een 'pauze' door naar staff te wisselen en wat afstand te nemen, healen en weer terug naar je andere wapen(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 08:49:
[...]

Alleen staff is ook niet geweldig, je moet op de juiste momenten switchen, damage kan bijvoorbeeld met dagger, dagger maar dan krijg je zelf ook de meeste damage. Vervolgens even een 'pauze' door naar staff te wisselen en wat afstand te nemen, healen en weer terug naar je andere wapen(s).
Ik gebruik axe + focus en staff. Staff om even voor te bereiden (snel wat wells neerleggen), dan switchen naar m'n axe + focus en als het even niet goed gaat, even well nr5 neerleggen en dan de rest erbij met de staff. Werkt over het algemeen wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Gisteren nog even m'n guardian weer opgepakt, stond al tijdje stof te happen, scepter/torch en greatsword, ligt het aan mij of is dat in de begin lvls (zeg 20-50) easyclass 1.0? Ik maai zelfs veterans neer alsof het niets is, kan me niet herinneren dat er een andere profession was die zo makkelijk overal doorheen maaide.

Kwam nog een GWEN speler tegen, dacht bij Beetlerun dungeon stond er eentje buiten.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 07-07-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:13:
Gisteren nog even m'n guardian weer opgepakt, stond al tijdje stof te happen, scepter/torch en greatsword, ligt het aan mij of is dat in de begin lvls (zeg 20-50) easyclass 1.0? Ik maai zelfs veterans neer alsof het niets is, kan me niet herinneren dat er een andere profession was die zo makkelijk overal doorheen maaide.

Kwam nog een GWEN speler tegen, dacht bij Beetlerun dungeon stond er eentje buiten.
Ook niemand van One gezien? 8)

De PS zou erg gemakkelijk moeten zijn, in de open wereld is er wat dat betreft volgens mij niet zo heel veel verandert al was er wel een bug waardoor Word-Bosses omvielen als je na ze keek, misschien is dat ook zo voor veterans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Die behemoth lees ik enkel maar opmerkingen in de chat dat het zo enorm lang duurt, vaak was ik te laat om de kill mee te pikken, maar veelal nu zitten ze pas 40-50% health en dat is dan al minuut of 5 later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelNLD
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09 21:45
Ze hebben een tijdje geleden de bosses wat moeilijker gemaakt omdat er nog steeds sneltrein partys waren die alles killden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Devata schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 08:49:
[...]

Het switchen heb ik gisteren inderdaad ontdekt. Dat is wel een uitkomst zeg... Had het eerder al eens perongeluk gedaan, maar toen snapte ik niet wat er gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik vind het jammer dat je sinds de afgelopen trait update maar 3 trait trees kan kiezen. Ik had eerst Fire Earth, 75% water en 25% air (met de trait tegen falling damage)

Na de update sprong ik als gewoonlijk van een van de rotsen af in WvW borderlands en viel ik dus dood. Nu moet ik per-se 100% arcane kiezen om de trait tegen falling damage aan te kunnen zetten, terwijl ik liever Fire, Earth en Water had gehad.

Voor de rest ben ik wel tevreden over de update. Ik zat onder andere in condition damage en dat werkt beter nu.

Ik heb de Heart of Thorns key toegevoegd dus ik kan meedoen aan alle beta-events. Ik ben vooral benieuwd naar de Stronghold game type. Het doet me een beetje denken aan Fort Aspenwood van Guild Wars Factions en dat was mijn favoriete missie.

[ Voor 21% gewijzigd door Tyrian op 08-07-2015 23:34 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Spelen er eigenlijk nog mensen op aurora glade en actief in wvw? Ik kwam net iemand van "Guild of Tweakers" tegen, een knight die als ranger speelde op Gunnar's Hold :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

xPhantom schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 01:46:
Spelen er eigenlijk nog mensen op aurora glade en actief in wvw? Ik kwam net iemand van "Guild of Tweakers" tegen, een knight die als ranger speelde op Gunnar's Hold :o.
Dat lijkt me wel Aurora Glade staat op nr 15 van 27 op de WvW server ranglijst. Ik speel op Ruins of Surmia en we staan met positie 22 veel lager. (En ik speel bijna dagelijks wel even WvW)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Tyrian schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 03:03:
[...]

Dat lijkt me wel Aurora Glade staat op nr 15 van 27 op de WvW server ranglijst. Ik speel op Ruins of Surmia en we staan met positie 22 veel lager. (En ik speel bijna dagelijks wel even WvW)
Oh, ik weet dat er genoeg actieve mensen op aurora glade zijn, ik speel dagelijks een aantal uurtjes WvW. Vroeg me meer af, of er nog actieve WvW spelende tweakers op AG zitten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xPhantom schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 03:20:
[...]

Oh, ik weet dat er genoeg actieve mensen op aurora glade zijn, ik speel dagelijks een aantal uurtjes WvW. Vroeg me meer af, of er nog actieve WvW spelende tweakers op AG zitten. :*)
Ik ben meestal alleen te vinden in de veilige gebieden van WvW :p (tenzij er een Ruins daily is, die doe ik meestal wel).
Tyrian schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:30:
Ik heb de Heart of Thorns key toegevoegd dus ik kan meedoen aan alle beta-events. Ik ben vooral benieuwd naar de Stronghold game type. Het doet me een beetje denken aan Fort Aspenwood van Guild Wars Factions en dat was mijn favoriete missie.
Ik heb hem nog niet gekocht (wacht even tot het einde van de maand), en de volgende beta (dit weekend) ben ik toch niet thuis, dus niets verloren :p

Ik heb dit Stronghold wel geprobeerd (kon niet anders...) maar vind het persoonlijk niets. Te groot voor het aantal mensen in een team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:13:

Was die Gwen speler een echte of een nepper. Want die lopen er ook rond. Een echte heeft als complete guildnaam The Descendants of Gwen :)

Guardian was altijd al één van de makkelijkste klassen om te levelen (vind ik). Na de patch is de burn nog beter geworden (torch) en als je dan ook nog bepaalde traits gebruikt (geen idee hoeveel je daarvan al hebt op jouw level) is het nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
RoseSolane schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:52:
[...]

Was die Gwen speler een echte of een nepper. Want die lopen er ook rond. Een echte heeft als complete guildnaam The Descendants of Gwen :)

Guardian was altijd al één van de makkelijkste klassen om te levelen (vind ik). Na de patch is de burn nog beter geworden (torch) en als je dan ook nog bepaalde traits gebruikt (geen idee hoeveel je daarvan al hebt op jouw level) is het nog beter.
Geen idee, zag enkel tag GWEN :P

Maar ik heb nu die trait dat crits kans geven op die zealot's flame, je dus gratis nog een keer die burn kan doen, plus die scepter 15% crit kans bonus, crit aardig wat in het rond :P

Blijft jammer dat Guardian alleen geen passive speedbonus heeft, enige van de professions helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:12:
[...]

Geen idee, zag enkel tag GWEN :P
GWEN is niet Gwen. Je hebt ook GWen (oude alliance guild van mijn guild). Die guild afkortingen zijn hoofdletter gevoelig.
Maar ik heb nu die trait dat crits kans geven op die zealot's flame, je dus gratis nog een keer die burn kan doen, plus die scepter 15% crit kans bonus, crit aardig wat in het rond :P

Blijft jammer dat Guardian alleen geen passive speedbonus heeft, enige van de professions helaas :(
Mesmer heeft ook geen passieve speedbonus. En de warrior alleen als je een melee wapen gebruikt (trait). Engineer weet ik eigenlijk niet... Thief, Ranger en Necromancer hebben alle drie een signet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:18:
GWEN is niet Gwen. Je hebt ook GWen (oude alliance guild van mijn guild). Die guild afkortingen zijn hoofdletter gevoelig.

[...]

Mesmer heeft ook geen passieve speedbonus. En de warrior alleen als je een melee wapen gebruikt (trait). Engineer weet ik eigenlijk niet... Thief, Ranger en Necromancer hebben alle drie een signet.
Ik weet ook niet meer met welke hoofdletters het was geschreven, wist niet dat het zelfs hoofdletter gevoelig was.

Engi heeft ook 25% bij dacht inventions, welke warrior zou niet rondlopen met melee wapens, Mesmer wel een bonus per actieve illusion, dacht dat zij eerst ook een 25% hadden bij greatsword.

Het is meer om beetje op snelheid over de map te kunnen, sommige zijn zo irritant groot dat je meer aan het lopen bent dan aan het vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:24:
[...]
Engi heeft ook 25% bij dacht inventions, welke warrior zou niet rondlopen met melee wapens, Mesmer wel een bonus per actieve illusion, dacht dat zij eerst ook een 25% hadden bij greatsword.
Die mesmer heb je niets aan, aangezien je geen illusies kan maken buiten gevechten. Dus dat is geen passieve speedboost.

Engineer heeft blijkbaar Power Boots, dus die hebben er wel een.

En warrior, was alleen maar om aan te geven dat die niet onconditioneel is, wat die van de ranger, thief en necromancer (en elementalist, was ik even vergeten) wel zijn :D
Het is meer om beetje op snelheid over de map te kunnen, sommige zijn zo irritant groot dat je meer aan het lopen bent dan aan het vechten.
Ik heb juist het probleem dat ik soms meer aan het vechten ben dan aan het lopen als ik van de ene kant van een kaart naar de andere wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:24:
[...]

Ik weet ook niet meer met welke hoofdletters het was geschreven, wist niet dat het zelfs hoofdletter gevoelig was.

Guild tags zijn niet uniek volgens mij. Ik denk dus dat [Gwen] meerdere malen gebruikt kan worden, naast [GWen] en [GWEN] die zeker ook bestaan. Maar dat zijn dus neppers :)

Guardian heeft een speed buff op staff 3 en op een utility skill, Retreat. Over snelheid in open world PvE heeft mijn Guardian dan ook niet te klagen :)
Mesmer is een ander verhaal. En dan heeft die van mij ook nog eens korte beentjes :P Hij is altijd de laatste in de guild puzzles (wat ook zijn rol is, zorgen dat iedereen door alle deuren gaat voordat deze sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:46:
[...]

Guild tags zijn niet uniek volgens mij. Ik denk dus dat [Gwen] meerdere malen gebruikt kan worden, naast [GWen] en [GWEN] die zeker ook bestaan. Maar dat zijn dus neppers :)

Guardian heeft een speed buff op staff 3 en op een utility skill, Retreat. Over snelheid in open world PvE heeft mijn Guardian dan ook niet te klagen :)
Mesmer is een ander verhaal. En dan heeft die van mij ook nog eens korte beentjes :P Hij is altijd de laatste in de guild puzzles (wat ook zijn rol is, zorgen dat iedereen door alle deuren gaat voordat deze sluiten).
Die speedbuffs van skills zijn niet continue. Je zit op recharge te wachten. Plus, en dat vind ik het meest irritante, je wapen is dan weer getrokken. En die moet ik dan weer weg doen.... (en daarnaast, SinergyX had het over passieve speed boosts :p)

Ik ben nog eens van plan een ascended light en heavy armor te maken en daar wat speed runes in te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks

Vluuks

I never finish anyth

Wat kan helpen als je snel de maps door wilt komen met exploren, voornamelijk op classes die wat minder geluk hebben qua movement, is een superior sigil of speed in 1 van je wapens doen. :) Kost ongeveer 6 silver en geeft je 20s swiftness on kill. Aangezien je de meeste tijd toch mobs aan het killen bent met maps exploren, zit je dan zo aan 2min+ swiftness! Voor gewoon rondlopen zonder dingen te killen is dat uiteraard wat minder geschikt, maar ik gebruik ze nu zelf altijd voor exploren en het gaat dan toch allemaal wat sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Het is meer om snel alle TP's en POI's te pakken en door naar volgende map, ga ik later op m'n gemak wel de hartjes en vista's doen. Zit alleen met mn warrior op 51%, engineer op 48%, dus elke keer weer de keuze met welke van de 2 ik verder ga. Warrior vind ik al tijdje niets meer (heb een volledig toughness en volledig precision set, maar beide voelen niet veel beter aan dat random gear), maar net als mijn warrior in GW1, het is m'n eerste character en blijft zonde er niets meer mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:31:
Het is meer om snel alle TP's en POI's te pakken en door naar volgende map, ga ik later op m'n gemak wel de hartjes en vista's doen. Zit alleen met mn warrior op 51%, engineer op 48%, dus elke keer weer de keuze met welke van de 2 ik verder ga. Warrior vind ik al tijdje niets meer (heb een volledig toughness en volledig precision set, maar beide voelen niet veel beter aan dat random gear), maar net als mijn warrior in GW1, het is m'n eerste character en blijft zonde er niets meer mee te doen.
Ik heb mijn warrior in beserker gear en soldier trinkets gestopt. Met om en nabij 28k hp en 2.5k power, is solo roamen in WvW en dungeons toch best wel leuk! Volledig toughness moet je eigenlijk alleen in frontline WvW zergs gebruiken om de meeste klappen om te vangen. Waarom een precision set? Enige aanval die je echt lekker wil laten critten is hundred blades lijkt me, verder wil je liever zoveel mogelijk power hebben. Kijk ook eens naar Signet Mastery (+100 precision per signet activation, +500 in totaal..) :)

Over 2 uur en 15 minuten (21:00 dus) begint de revenant beta weekend, vanavond dus lekker WvW in duiken met mijn gloednieuwe revenant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
WvW en alle vormen van PvP zit ik toch niet in, maar welke secondairy stat zou je dan nemen op een warrior? Ik dacht dat ik volledig berzerker had, dus primair power en secondair precision en dacht ferocity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Berserker heeft inderdaad power als main stat, en daarnaast precision en ferocity en die zou ik ook aanraden. Daarnaast (mocht het toch een dungeon zijn waar je vaak downed of dood gaat) zou ik een soldier's set meenemen, dat is power als main, en daarnaast toughness en vitality. Die 2 sets heb ik overigens op al mijn characters (op guardian, mesmer en thief heb ik daarnaast ook nog een sinister set voor de condition builds).

Een toffe warrior build voor dungeons is overigens HAMtastic.

EDIT;
Het is mogelijk om een revenant beta character te maken!
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/5993b35974c83e546764e42797be92ee.png

[ Voor 11% gewijzigd door xPhantom op 10-07-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb deze game na een flinke periode afwezigheid (lees: meer dan 6 maanden sowieso) ook maar weer opgepikt.

Blijkbaar had ik nog een lvl 53 warrior, die ik vandaag even naar lvl 57 heb geschopt. Vind er alleen niet zo heel veel aan helaas :P

Dus net maar een Human Elementalist gemaakt, dat bevalt stukken beter (in ieder geval in den beginne). Wel jammer dat ik nu weer alle zones opnieuw moet doen, maar als de spells zo leuk blijven dan heb ik dat er wel voor over :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks

Vluuks

I never finish anyth

Elementalist is inderdaad leuk! Ik vind warrior ook tof maar ele is gewoon veel variatie, blijft altijd leuk spelen imo. :)

Ik weet niet of je warrior en ele dezelfde race zijn, maar als je liever niet dezelfde zones weer overnieuw doet kan je er ook voor kiezen om de starter zone(s) van een ander ras te pakken en vanuit daar aan de map te werken, dat geeft misschien wat meer variatie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Vluuks schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 00:01:
Elementalist is inderdaad leuk! Ik vind warrior ook tof maar ele is gewoon veel variatie, blijft altijd leuk spelen imo. :)

Ik weet niet of je warrior en ele dezelfde race zijn, maar als je liever niet dezelfde zones weer overnieuw doet kan je er ook voor kiezen om de starter zone(s) van een ander ras te pakken en vanuit daar aan de map te werken, dat geeft misschien wat meer variatie. :P
Dankje, dat maakt nog wel verschil inderdaad.

Het enige wat ik nu nog moet uitvogelen is wat ik moet doen met items die ik niet meer gebruik. Moet ik die salvagen of gewoon vendorren?

edit: En wat ik ook vreemd vind is dat je in de shop light/medium/heavyweight sets hebt, maar ook gewoon costumes. Die zorgen toch enkel voor cosmetische veranderingen? Waarom dan nog dat onderscheid tussen light/medium/heavy?

[ Voor 14% gewijzigd door London op 18-07-2015 07:40 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks

Vluuks

I never finish anyth

Over het algemeen op lage levels zou ik eerder salvagen, de lower tier materials zijn namelijk best waardevol, zeker voor light armor (wool, cotton, linen scraps etc). Je kan ook kijken of het wat waard is op de trading post en dan beslissen of je wil salvagen of niet. Vendor zou ik niet zo snel doen op low levels in ieder geval, ik denk dat je met salvagen of TP vaak beter uit zult komen. :)

In de gem store bedoel je neem ik aan? Je hebt daar inderdaad armor skin sets die je enkel op bepaalde armor weights kunt plaatsen. Deze bestaan dan uit 6 losse skin onderdelen die je op je armor kunt skinnen. Deze armor skin sets hebben zelf geen stats, het zijn inderdaad puur de skins die je koopt. Deze zijn gekoppeld aan armor weights maar er zijn ook bepaalde losse skins (de sjaal, de masks, etc.) die gewoon elke armor weight kan gebruiken.

Outfits zijn ook skins en inderdaad door iedereen te dragen. Ze bestaan in tegenstelling tot de armor skin sets uit 1 kledingstuk, dus je hebt die aan of je hebt hem niet aan, je kan het niet mixen met andere armor pieces. Qua uiterlijk hoeft er dan inderdaad geen verschil te bestaan tussen de armor weights als ze dezelfde outfit aan hebben, maar wat je er onder aan hebt telt nog steeds. Heavy armor heeft meer armor dan light armor dus in die zin is er nog wel een onderscheid.

Als je bedoelt waarom je dan niet alles kunt mix en matchen en de looks van heavy armor pieces op je elementalist kan transmuten als iedereen er toch al hetzelfde uit kan zien, dat weet ik ook niet haha. Het excuus van ArenaNet zal wel clipping zijn, maar tbh er clipt al zo veel in de game dat dat naar mijn idee weinig uit zal maken. :')

[ Voor 0% gewijzigd door Vluuks op 18-07-2015 12:22 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vluuks schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:20:
Over het algemeen op lage levels zou ik eerder salvagen, de lower tier materials zijn namelijk best waardevol, zeker voor light armor (wool, cotton, linen scraps etc). Je kan ook kijken of het wat waard is op de trading post en dan beslissen of je wil salvagen of niet. Vendor zou ik niet zo snel doen op low levels in ieder geval, ik denk dat je met salvagen of TP vaak beter uit zult komen. :)

In de gem store bedoel je neem ik aan? Je hebt daar inderdaad armor skin sets die je enkel op bepaalde armor weights kunt plaatsen. Deze bestaan dan uit 6 losse skin onderdelen die je op je armor kunt skinnen. Deze armor skin sets hebben zelf geen stats, het zijn inderdaad puur de skins die je koopt. Deze zijn gekoppeld aan armor weights maar er zijn ook bepaalde losse skins (de sjaal, de masks, etc.) die gewoon elke armor weight kan gebruiken.

Outfits zijn ook skins en inderdaad door iedereen te dragen. Ze bestaan in tegenstelling tot de armor skin sets uit 1 kledingstuk, dus je hebt die aan of je hebt hem niet aan, je kan het niet mixen met andere armor pieces. Qua uiterlijk hoeft er dan inderdaad geen verschil te bestaan tussen de armor weights als ze dezelfde outfit aan hebben, maar wat je er onder aan hebt telt nog steeds. Heavy armor heeft meer armor dan light armor dus in die zin is er nog wel een onderscheid.

Als je bedoelt waarom je dan niet alles kunt mix en matchen en de looks van heavy armor pieces op je elementalist kan transmuten als iedereen er toch al hetzelfde uit kan zien, dat weet ik ook niet haha. Het excuus van ArenaNet zal wel clipping zijn, maar tbh er clipt al zo veel in de game dat dat naar mijn idee weinig uit zal maken. :')
Als mijn geheugen mij niet in de steek laat was clipping wel het argument dat ArenaNet gebruikte. Armor pieces van hetzelfde gewicht zouden niet (of minder) moeten clippen. Vooral chest armor zou niet onderling uitwisselbaar zijn tussen heavy, medium en light.

Light armor pieces salvage ik altijd. Die leveren bijna altijd minder op als je ze in de game aan een vendor verkoopt. Ook salvage ik alle blues omdat deze Essences of Luck opleveren die je Luck en daarmee meer Magic Find oplevert. Maar ik heb ruim 1k gold dus ik zit niet echt om gold verlegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verkoop alleen junk en non-salvagable items aan de vendor. De rest wordt gesalvaged of verkocht op de TP. (of ik gooi het in de forge, houd er wel van om met waardeloze dingen een gokje te wagen :p al mijn groene wapens gaan dus mooi in de forge, houd er zo nu en dan nog eens een gele aan over :D)

Pagina: 1 ... 17 ... 35 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het ~[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic