Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:22

bAdmuTs

mAzE

AndrewBourgeois schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:37:
[...]

Tot je level 80 bent heb je genoeg aan masterwork (= groene) rarity gear.
Om de 10 levels kost je dat max 50 silver als je dat op de trading post koopt. Runes en sigils ben je niets mee tot level 80.
Hmm had net een paar dagen voor de hack allemaal runes, sigils en rare gear gekocht :). Misschien vanavond als ik weer een beetje gekalmeerd ben kijken of ik verder ga.

Vind het alleen erg slecht dat ze geen latere rollback datum dan 3 weken geleden hebben |:( , een paar dagen/week geleden zou ik geen probleem vinden maar 3 weken slaat nergens op. Dat is gewoon ongeveer de helft van de tijd dat ik aan het spelen ben.

[ Voor 11% gewijzigd door bAdmuTs op 08-05-2015 10:46 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bAdmuTs schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:44:
[...]

Hmm had net een paar dagen voor de hack allemaal runes, sigils en rare gear gekocht :). Misschien vanavond als ik weer een beetje gekalmeerd ben kijken of ik verder ga.

Vind het alleen erg slecht dat ze geen latere rollback datum dan 3 weken geleden hebben |:( , een paar dagen/week geleden zou ik geen probleem vinden maar 3 weken slaat nergens op. Dat is gewoon ongeveer de helft van de tijd dat ik aan het spelen ben.
Het officiële standpunt van ArenaNet is altijd geweest dat een rollback niet mogelijk is. Nooit. In de praktijk zal dat voor dit soort gevallen (hacks) misschien wel mogelijk zijn geweest. Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ArenaNet erg heeft geïnvesteerd in backup mogelijkheden. Dus ze hebben waarschijnlijk gewoon geen andere/recentere backup meer. Wellicht maken ze één keer per maand een complete backup en vallen ze daar nu op terug.

Ik weet dat iemand in mijn guild gewoon helemaal opnieuw kon beginnen nadat haar main character was gedelete. Nu was dat niet door een interne hack gebeurt en is dat al weer een jaar (of twee?) geleden, maar je moet niet op ArenaNet rekenen als er iets misgaat met je account / karakters. Ze hebben waarschijnlijk gewoon nooit geld willen besteden aan rollback mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:22

bAdmuTs

mAzE

Oh wauw krijg net 170 gold van het customer support team voor de problemen. Dat vind ik al met al toch een zeer nette oplossing voor dit alles. Heb daarmee niet alles terug maar ze laten me in ieder geval niet in mijn nakie staan :D.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bAdmuTs schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:58:
Oh wauw krijg net 170 gold van het customer support team voor de problemen. Dat vind ik al met al toch een zeer nette oplossing voor dit alles. Heb daarmee niet alles terug maar ze laten me in ieder geval niet in mijn nakie staan :D.
Dat is dan wel weer aardig. En een bevestiging van mijn vermoeden dat ze gewoon geen beter rollback mogelijkheid hebben. 170 ingame gold kost per slot van rekening niets :) En je kunt het opnieuw levelen van je karakter altijd nog in andere gebieden doen dan je de eerste keer hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Krijgt iedereen die gold? ik heb niks gezien.

Gister sinds de introductie weer GW2 aangezwengeld. Dit omdat Path of Exile een beetje dood is nu in afwachting van de patch. En omdat het nog even duurt voordat Black Desert in Europa komt.

Nadat ik de character customization screen van Black Desert gezien had, vond ik die van GW2 wel heel magertjes.

Maar goed ik had nog een level 7 elementalist staan. Daar maar weer verder mee gespeeld.
Had me niet zo veel verdiept in spel, maar waar kan ik de bankers vinden? Want die in de stad is afgeschermd met een force field.

En ik ben op zoek naar een guild. Maar ik kan niet zoeken op guilds. Ik moet een invite krijgen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 17:32
RoseSolane schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:34:
[...]

Het officiële standpunt van ArenaNet is altijd geweest dat een rollback niet mogelijk is. Nooit. In de praktijk zal dat voor dit soort gevallen (hacks) misschien wel mogelijk zijn geweest. Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ArenaNet erg heeft geïnvesteerd in backup mogelijkheden. Dus ze hebben waarschijnlijk gewoon geen andere/recentere backup meer. Wellicht maken ze één keer per maand een complete backup en vallen ze daar nu op terug.

Ik weet dat iemand in mijn guild gewoon helemaal opnieuw kon beginnen nadat haar main character was gedelete. Nu was dat niet door een interne hack gebeurt en is dat al weer een jaar (of twee?) geleden, maar je moet niet op ArenaNet rekenen als er iets misgaat met je account / karakters. Ze hebben waarschijnlijk gewoon nooit geld willen besteden aan rollback mogelijkheden.
https://help.guildwars2.c...ccount-After-a-Compromise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williekeilen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-08-2024
kevinl schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:54:
Krijgt iedereen die gold? ik heb niks gezien.

...

Maar goed ik had nog een level 7 elementalist staan. Daar maar weer verder mee gespeeld.
Had me niet zo veel verdiept in spel, maar waar kan ik de bankers vinden? Want die in de stad is afgeschermd met een force field.

En ik ben op zoek naar een guild. Maar ik kan niet zoeken op guilds. Ik moet een invite krijgen.
Niet iedereen krijgt gold, dit is een vriendelijk gebaar van customer support richting Badmuts omdat zijn account gehacked was.

In elke stad zijn banken, op je map zijn ze te vinden dmv het tekentje van een geldzak. Volgens mij heb jij net de enige afgeschermde bank in Divinity's Reach gevonden.
Uit mijn hoofd zit er ook een bank in DR bij minister waypoint, daar kan je gewoon bij.

En voor wat betreft een guild, zie het vak boven je reactie input vak:
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
of de alternatieven:
•[One], opgericht door Devata
•[Gwen], opgericht door Freakie Beakie, (meerdere guild leaders en officers zijn tweakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Williekeilen schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:36:
[...]

Niet iedereen krijgt gold, dit is een vriendelijk gebaar van customer support richting Badmuts omdat zijn account gehacked was.

In elke stad zijn banken, op je map zijn ze te vinden dmv het tekentje van een geldzak. Volgens mij heb jij net de enige afgeschermde bank in Divinity's Reach gevonden.
Uit mijn hoofd zit er ook een bank in DR bij minister waypoint, daar kan je gewoon bij.

En voor wat betreft een guild, zie het vak boven je reactie input vak:
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
of de alternatieven:
•[One], opgericht door Devata
•[Gwen], opgericht door Freakie Beakie, (meerdere guild leaders en officers zijn tweakers)
Bedankt. Ik snap nog niet helemaal wat je bedoeld met vak boven reactie input. Maar misschien zie ik dat wel vanavond wanneer ik de MAC client ga installeren. Je hoeft niet de originele PC disc te hebben toch? Want die ligt bij me ouders. Ik neem aan dat ik gewoon kan downloaden wanneer ik ingelogd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik schreef geweest, omdat wat in bovenstaande link staat niet altijd het beleid was. Ik weet niet precies wanneer ArenaNet de "nieuwe" restoring policy heeft ingevoerd. Ik had in mijn reactie duidelijker moeten maken dat het officiële beleid dus veranderd is.

Dat betekent echter niet dat wat ik verder schreef niet correct is. Ik vraag me nog steeds af of ArenaNet veel heeft geïnvesteerd in rollback mogelijkheden. Het nut van Check account “snapshots” or saved states staat en valt met het aantal snapshots/saved states dat er gemaakt zijn. Even aangenomen dat het account van bAdmuTs niet al drie weken geleden gehackt is kon ArenaNet blijkbaar geen recentere snapshot/saved state vinden. Mijn verwachtingen van een account rollback voor GW2 zijn dan ook nog steeds niet erg hoog 8)

Ik klink misschien wat cynisch over ArenaNet. Ik vind nog steeds dat GW2 één van de beste spellen is die ik ooit gespeeld heb. Ik heb nog nooit zoveel waarde voor mijn geld gekregen van een spel als van GW2. Ik heb de laatste weken wat Elder Scrolls Online gespeeld en dat heeft me weer doen beseffen hoe goed GW2 als MMO is (in ieder geval voor mij). Maar dat betekent niet dat ik met niet realiseer dat ArenaNet gewoon een onderdeel is van een veel groter bedrijf dat vooral heel veel geld aan ons wil verdienen.
kevinl schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:10:
[...]

Bedankt. Ik snap nog niet helemaal wat je bedoeld met vak boven reactie input. Maar misschien zie ik dat wel vanavond wanneer ik de MAC client ga installeren. Je hoeft niet de originele PC disc te hebben toch? Want die ligt bij me ouders. Ik neem aan dat ik gewoon kan downloaden wanneer ik ingelogd ben.
Williekeilen bedoelt de topic warning dat op elke pagina van dit topic staat. Daarin staan drie guilds genoemd met Tweakers als leden.

Als je een werkend GW2 account hebt kun je de MAC client gewoon downloaden en installeren lijkt me. Wat heb je per slot van rekening aan PC disks op een MAC :)

[ Voor 19% gewijzigd door RoseSolane op 08-05-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:28
Ik zit te twijfelen tussen gw2 en ESO. Nu vroeg ik mij af of iemand weet of er binnen kort weer een 75% off weekend aan komt. Voor die prijs kan je altijd nog eens proberen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dat is de grootste drempel van GW2: geen manier om het spel te proberen alvorens te kopen, tenzij je wacht op de heel zeldzame free weekends.

GW2 en ESO zijn 2 heel verschillende beestjes. ESO is een meer klassieke MMO met klassieke questing en leveling. GW2 is....GW2. Angry Joe legt goed uit wat GW2 anders maakt :).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
boe2 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 10:53:
Dat is de grootste drempel van GW2: geen manier om het spel te proberen alvorens te kopen, tenzij je wacht op de heel zeldzame free weekends.

GW2 en ESO zijn 2 heel verschillende beestjes. ESO is een meer klassieke MMO met klassieke questing en leveling. GW2 is....GW2. Angry Joe legt goed uit wat GW2 anders maakt :).
Dat ziet er zeker goed uit. Ik heb alleen nog 1 vraagje. Hoe long is de que tijd van wvwvw? 4-5 uur is best lang. En krijg je nog negatieve punten als je vroeger weg gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:16:
[...]

Dat ziet er zeker goed uit. Ik heb alleen nog 1 vraagje. Hoe long is de que tijd van wvwvw? 4-5 uur is best lang. En krijg je nog negatieve punten als je vroeger weg gaat?
Ik kan niet over andere servers spreken, maar ik zit op Northern Shiverpeaks (US) en er zijn nooit queue tijden voor alle WvW maps. Dit was enkel de 1e maand van de game zo. Denk dat hetzelfde geld voor andere servers.

Je krijgt geen negatieve punten als je een WvW match verlaat (zo'n match duurt immers 168 uur), hetzelfde geld voor eigenlijk alles in de game. Je kan er gewoon in and uit as you wish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 01:52:
[...]

Ik kan niet over andere servers spreken, maar ik zit op Northern Shiverpeaks (US) en er zijn nooit queue tijden voor alle WvW maps. Dit was enkel de 1e maand van de game zo. Denk dat hetzelfde geld voor andere servers.

Je krijgt geen negatieve punten als je een WvW match verlaat (zo'n match duurt immers 168 uur), hetzelfde geld voor eigenlijk alles in de game. Je kan er gewoon in and uit as you wish.
Oke dat klinkt goed. Ik heb immers geen controle over mijn kleine zijn slaapjes. Is er nog een reden dat je us speelt ipv van eu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loki504 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:36:
Ik zit te twijfelen tussen gw2 en ESO. Nu vroeg ik mij af of iemand weet of er binnen kort weer een 75% off weekend aan komt. Voor die prijs kan je altijd nog eens proberen toch?
Ik zou voor GW2 kiezen. Het waarom heb ik een aantal dagen geleden beschreven, kijk hiervoor een stukje terug. Het zou mij niet verbazen als er een kortingsweekend komt rond E3, 16-18 juni.

Ik zie op Piken Square (EU) regelmatig korte queues voor WvW, maar ik heb zelden problemen om WvW te spelen als ik dat wil. Ik denk dat dat ook zo is voor andere EU servers rond plaats 7 in de WvW ranking. Waarschijnlijk zullen de queues op de hoogst geklasseerde servers langer zijn. Via mos.milleneum.org kun je zien welke servers goed scoren in WvW. Als WvW belangrijk voor je is zou ik niet voor één van de laaggeklasseerde servers kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 06:24:
[...]

Is er nog een reden dat je us speelt ipv van eu?
Enkel dat daar vrienden en vriendinnen spelen en dat het meer bij mijn speeltijden past, dus alleen persoonlijke redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Misschien ken ik dit spel nog niet zo goed. Maar waar kan ik een guild leader whisperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Als je de naam van de guildleader weet: /w <naam leader> <je bericht> (zonder de punthaken natuurlijk).

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Wanneer je ingesleten bent met de gebruiken van andere MMO's heb je een bepaalde inwerktijd nodig om een nieuwe MMO eigen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:01

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Misschien is het hier al voorbij gekomen en heb ik het over het hoofd gelezen, sorry dan.

Ik heb een probleem met nVidia en GW2. Ik gebruik de nieuwste versie: 352.86. Sinds een tijdje gaat GW2 na een paar minuten op zwart, mijn scherm valt in coma en wordt niet meer wakker. Een harde restart is noodzakelijk.Het probleem is bekend, de fora staan er vol mee. Het is ook bij geen enkel ander programma (op mijn PC)
Eén van de gegeven oplossingen is om in de programma-instellingen van nVidia bij de GW2.exe in te stellen dat de energiemodus voor een optimale prestatie gaat. Dat heeft niet geholpen.
Ook wordt gezegd dat een roll-back naar een oudere versie van de drivers (347.88) noodzakelijk is. Dát doe ik liever niet, ik gebruik het liefst de meest recente (niet-bêta) drivers.
Heeft iemand een andere oplossing ?

[ Voor 3% gewijzigd door garathane op 13-06-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:01

garathane

l'enfer, c'est les Autres

*bump*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry, ik heb geen NVidia kaart maar een AMD...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook een AMD kaart.

Wat doet die NCSoft badge onder mijn naam en die van Wailing_banshee daar? Ben ik nu op elk forum herkenbaar als een NCSoft adapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:31:
Ik heb ook een AMD kaart.

Wat doet die NCSoft badge onder mijn naam en die van Wailing_banshee daar? Ben ik nu op elk forum herkenbaar als een NCSoft adapt?
Wij staan blijkbaar in de top-5 van de NCSoft karma ranglijst (wat het ook moge betekenen!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:35:
[...]

Wij staan blijkbaar in de top-5 van de NCSoft karma ranglijst (wat het ook moge betekenen!)
Blijkbaar.

Ik heb net de June 23 Specialization Changes gelezen op het officiël forum. Heel veel veranderingen. Nu al 4 bladzijden met ontevreden spelers die allemaal denken dat ArenaNet niet weet wat ze doet :) Dat oordeel bewaar ik nog even tot ik de wijzigingen in het spel heb kunnen ervaren.
Eerste indruk is dat mijn geliefde playstyle voor mijn drie "main" poppetjes wat zal moeten worden aangepast. Tweede indruk is dat de "troll" builds van mijn andere twee poppetjes beter lijkt te zijn geworden. Dat kan dus nog grappig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Heart of Thornes pre-purchase is nu mogelijk: https://www.guildwars2.co...ailable-for-pre-purchase/

Tevens is de preview van Guild Halls te bekijken op YouTube: Guild Wars 2: Heart of Thorns - E3 2015 trailer

[ Voor 21% gewijzigd door MatHack op 17-06-2015 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de prijs gezien? Ik was helemaal opgewonden na het zien van het filmpje en de aankondiging dat de pre-purchase begonnen is. Maar ik zal toch echt even moeten wennen aan de prijs. De expansie is maar iets goedkoper dan de orginele game die ik drie jaar geleden heb gekocht. Eigenlijk koop je geen expansie, je koopt GW2 Heart of Thorns, een nieuwe game. Maar ik bezit al 90% van die nieuwe game. En ja, ik speel dat deel nog elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

RoseSolane schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:41:
Heb je de prijs gezien? Ik was helemaal opgewonden na het zien van het filmpje en de aankondiging dat de pre-purchase begonnen is. Maar ik zal toch echt even moeten wennen aan de prijs. De expansie is maar iets goedkoper dan de orginele game die ik drie jaar geleden heb gekocht. Eigenlijk koop je geen expansie, je koopt GW2 Heart of Thorns, een nieuwe game. Maar ik bezit al 90% van die nieuwe game. En ja, ik speel dat deel nog elke dag.
Beantwoord die laatste zin niet de vraag of de prijs het waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatHack schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:44:
[...]

Beantwoord die laatste zin niet de vraag of de prijs het waard is?
Nee. Ik bezit al 90% van de nieuwe game GW2 HoT. Is het echt noodzakelijk om €45 te betalen voor 10% nieuwe game?

Als je GW2 nog niet hebt is €45 voor GW2 Heart of Thorns een koopje. Maar ik heb de game al. Voor dat geld krijg ik nog geeneens een nieuw character slot. Die moet ik er dus ook nog bijkopen? Er is zoveel dat ArenaNet beter had kunnen doen met deze prijsstelling. Ik ben uitermate teleurgesteld op dit moment. Zal ik de expansie kopen? Waarschijnlijk wel. Moet je GW2 HoT kopen als je GW2 nog niet hebt en een goede MMO wil spelen. Absoluut! Nu meteen!

Als je HoT nu wilt kopen (in game of via de website) dan wordt automatisch the Ultimate edition geselecteerd voor €99. Dat is zo'n goedkope verkoopstrategie, kom op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:00:
[...]

Nee. Ik bezit al 90% van de nieuwe game GW2 HoT. Is het echt noodzakelijk om €45 te betalen voor 10% nieuwe game?

Als je GW2 nog niet hebt is €45 voor GW2 Heart of Thorns een koopje. Maar ik heb de game al. Voor dat geld krijg ik nog geeneens een nieuw character slot. Die moet ik er dus ook nog bijkopen? Er is zoveel dat ArenaNet beter had kunnen doen met deze prijsstelling. Ik ben uitermate teleurgesteld op dit moment. Zal ik de expansie kopen? Waarschijnlijk wel. Moet je GW2 HoT kopen als je GW2 nog niet hebt en een goede MMO wil spelen. Absoluut! Nu meteen!

Als je HoT nu wilt kopen (in game of via de website) dan wordt automatisch the Ultimate edition geselecteerd voor €99. Dat is zo'n goedkope verkoopstrategie, kom op!
Er had een vierde en vijfde optie moeten zijn.

€50 voor core + HoT
€75 voor core + HoT + extra's + character slot
€100 voor core + HoT + extra's + character slot + 4000 gems

€50 voor HoT + extra's + characterslot
€75 voor HoT + extra's + characterslot + 4000 gems

Of, in het huidige geval, als je de core al hebt (dus linkt aan een bestaand actief account), worden er extra characterslots van de "nieuwe" core toegevoegd. Dat hoeven ze natuurlijk niet alle 5 te zijn, maar bijv. 2. Dat hadden we met Factions en Nightfall ook. Als je alleen Factions kocht, had je 4 character sloten, koppelde je het aan je Prophecies account, had je er 6 (4 van Prophecies + 2 van Factions). In het geval van GW2 zou je dan 5 + 2 voor €50 hebben of 5 + 3 voor €75 (inclusief de extras)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
Ziet er gaaf uit allemaal, maar ben het wel met RoseSolane eens..

Ze hadden een combo deal moeten aanbieden Core + HoT en losse expensions voor degene die core al hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
RoseSolane +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PuddingNL schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:32:
Ziet er gaaf uit allemaal, maar ben het wel met RoseSolane eens..

Ze hadden een combo deal moeten aanbieden Core + HoT en losse expensions voor degene die core al hebben..
Of ze hadden hetzelfde moeten doen als bij Factions en Nightfall... Al een spel in bezit? Dan krijg je wel extra character sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ik heb zelf de Ultimate Edition besteld, omdat ik het als volgt zie (dit is puur mijn eigen mening, ik probeer niemand anders over te halen of zijn/haar keuze te invalideren):

Dat ik de uitbreiding ga halen staat/stond vast, voor mij was er geen discussie over wel/niet kopen van de uitbreiding.
Aangezien ik regelmatig gems koop is de Ultimate Edition voor mij interessant, vanwege de 50% korting op de 4k gems. In mijn gedachten haal ik voor 100 euro het volgende: De Deluxe Edition voor 50 euro (zelfde prijs als de Standard Edition) + 50 euro aan gems (die ik toch wel gekocht had).

Tevens betaal ik met alle liefde 100 euro aan een ontwikkelaar van een game waar ik al meer dan 4000 uur plezier aan heb beleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williekeilen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-08-2024
Haha Rose, ouwe karmakoning ;-)
plan: Tweakers introduceert nieuw karmasysteem

Terecht natuurlijk, als je zo vaak post zit er vanzelf wat zinnigs tussen..

maar on-topic, ik denk dat ze bestaande spelers nog wel tegemoet gaan komen, alle fora ontploffen vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Williekeilen schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:44:
maar on-topic, ik denk dat ze bestaande spelers nog wel tegemoet gaan komen, alle fora ontploffen vandaag!
Ja, ik heb even snel gekeken, ik ben benieuwd hoe de staff daar op gaat reageren als ze weer wakker worden :p

Ik denk dat ik uiteindelijk wel hetzelfde doe als MatHack, met dezelfde reden. Maar ik betwijfel wel of ik mijn tweede account ga updaten voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Williekeilen schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:44:
Haha Rose, ouwe karmakoning ;-)
plan: Tweakers introduceert nieuw karmasysteem

Terecht natuurlijk, als je zo vaak post zit er vanzelf wat zinnigs tussen..
Dank :) Nog effe doorbijten en ik ben Paradox/Snoekoei ook voorbij >:)
Ik ben benieuwd. Ik denk dat er al heel spelers een pre-purchase hebben gedaan. En wat ga je met die spelers doen? Daarnaast verwacht ik dat het de vocal minority zal zijn die zich aan deze prijsstelling ergert. En dat ArenaNet daar niet echt van onder de indruk zal zijn.

Ik zal zelf over een paar dagen ook wel over mijn teleurstelling heen zijn en dan zal ik de pre-purchase wel doen. Alleen wel de goedkoopste versie en niet de Deluxe edition die ik in eerste instantie op het oog had. Ik heb een karakter slot vrij, dus de Revenant kan ik gewoon maken. En ik wacht wel totdat de Deluxe content in de gemshop komt waarna ik de benodigde gems met ingame gold koop. Want zolang ArenaNet/NCSoft op dit soort wijze met bestaande spelers blijft omgaan geef ik ze geen cent meer dan beslist noodzakelijk. Goodwill moet je kweken en dat zijn ze voor hun verkooppraktijken al lang kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:21:
[...]

Dank :) Nog effe doorbijten en ik ben Paradox/Snoekoei ook voorbij >:)

[...]

Ik ben benieuwd. Ik denk dat er al heel spelers een pre-purchase hebben gedaan. En wat ga je met die spelers doen? Daarnaast verwacht ik dat het de vocal minority zal zijn die zich aan deze prijsstelling ergert. En dat ArenaNet daar niet echt van onder de indruk zal zijn.
De prijs zullen ze niet meer aanpassen, ben ik het mee eens. Maar ze kunnen wel het grootste pijnpunt van de meeste klagers wel verlichten: het feit dat je niet eens standaard 1 extra character slot krijgt als je de core al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 07:44:
[...]

De prijs zullen ze niet meer aanpassen, ben ik het mee eens. Maar ze kunnen wel het grootste pijnpunt van de meeste klagers wel verlichten: het feit dat je niet eens standaard 1 extra character slot krijgt als je de core al hebt.
Dat zie ik ze ook niet doen. Dat kost ArenaNet €8 aan gems, het maakt de Deluxe waardeloos (€30 extra voor een paar cosmetische zaken) en het maakt de Ultimate Edition veel minder aantrekkelijk. Daarnaast zie ik nu al de post op Reddit verschijnen dat één character slot veel minder waard is als de core game en dat dat dus nog steeds een slechte deal is, belediging voor de veteran players, etc.

Iets anders: Begrijpt iemand iets van de keuze van ArenaNet om aan het eind van de Guild Halls presentatie de pre-purchase aan te kondigen? Niemand heeft het nu over guild halls, iedereen heeft het alleen over de pre-purchase. Die presentatie van de guild halls hadden ze net zo goed achterwege kunnen laten. Heeft ArenaNet echt geen idee hoe ze moeten communiceren? Ik heb het al vaker gezegd en ik herhaal het hier: GW2 is een fantastische game, maar ArenaNet is maar een middelmatige ontwikkelaar. Ze doen in veel gevallen maar wat en geven mij niet de indruk dat ze een plan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:46:
[...]

Dat zie ik ze ook niet doen. Dat kost ArenaNet €8 aan gems, het maakt de Deluxe waardeloos (€30 extra voor een paar cosmetische zaken) en het maakt de Ultimate Edition veel minder aantrekkelijk. Daarnaast zie ik nu al de post op Reddit verschijnen dat één character slot veel minder waard is als de core game en dat dat dus nog steeds een slechte deal is, belediging voor de veteran players, etc.
Zeg dat je 1 slot krijgt als je al het spel hebt, dan heb je dus 1 slot bij de eerste optie, en 2 bij de tweede en derde. Ik denk dat je wel degelijk een heleboel mensen daarmee tevreden stelt. Ipv van dat je dan namelijk alleen de update krijgt, krijg je een character slot (1 of 2) + update. En als je nieuw begint, krijg je core + update.

Uiteindelijk is het natuurlijk: hoeveel mensen verwachten wij (als ANet) dat er gaan stoppen met deze prijs (dat zijn dus mensen die geen geld meer zullen opbrengen en eventueel ook negatieve dingen naar buiten gaan brengen wat je reputatie kan schaden) en hoeveel mensen zullen alsnog de upgrade wel kopen en daarna dus niet die extra €8 gaan uitgeven aan een nieuw character slot.

Mijn gevoel in ieder geval zegt dat ik als bestaande speler behoorlijk benadeeld wordt...
Iets anders: Begrijpt iemand iets van de keuze van ArenaNet om aan het eind van de Guild Halls presentatie de pre-purchase aan te kondigen? Niemand heeft het nu over guild halls, iedereen heeft het alleen over de pre-purchase. Die presentatie van de guild halls hadden ze net zo goed achterwege kunnen laten. Heeft ArenaNet echt geen idee hoe ze moeten communiceren? Ik heb het al vaker gezegd en ik herhaal het hier: GW2 is een fantastische game, maar ArenaNet is maar een middelmatige ontwikkelaar. Ze doen in veel gevallen maar wat en geven mij niet de indruk dat ze een plan hebben.
Ze zijn wel goed als ontwikkelaar, maar een echte ontwikkelaar is meestal maar matig met communiceren. Hun PR afdeling zouden ze moeten ontslaan, want die is wel zo vreselijk slecht... Je zou bijna denken dat ze allemaal in dienst zijn bij de concurrent en proberen ANet eronder te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Gisteren een vrij verwarrende mail gekregen van arenanet: Ik kan de expansion preorderen met verschillende pakketten. Echter: Al hun formules zijn inclusief het originele spel, en dat heb ik al. Is er een manier om enkel de uitbreiding te kopen?

*edit* nevermind, hot topic blijkbaar :|

[ Voor 8% gewijzigd door boe2 op 18-06-2015 09:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

RoseSolane schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:46:
De echte info over Guild Halls komt pas vandaag (3 newsposts) & morgen (3 newsposts + livestream), die teaser van de E3 was meer om mensen warm te maken. Ik denk dat de stroom van mensen die hierover gaan praten dan pas echt beginnen.

Overigens ben ik met jou & Wailing_Banshee eens, ArenaNet kan echt nog een boel leren op het vlak van communicatie. Het is niet de eerste keer dat het daaraan nogal schort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:56:
Gisteren een vrij verwarrende mail gekregen van arenanet: Ik kan de expansion preorderen met verschillende pakketten. Echter: Al hun formules zijn inclusief het originele spel, en dat heb ik al. Is er een manier om enkel de uitbreiding te kopen?

*edit* nevermind, hot topic blijkbaar :|
Ach, je was niet de eerste die in verwarring was :D

Over die guild halls, er zijn er ons guild al een paar die het pakket met de extra's hebben gekocht. En nu wil een van die paar de guild hall roze maken! Dus ik heb daar maar even heel snel mijn veto over uitgesproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het Guild-hall systeem ziet er goed uit, hopelijk dat de manier waarop je dingen vrij speelt ook echt met missies zijn die je met de guild doet, niet een of ander saai currency systeem.

Daar heb ik in ieder geval zin in.

Wat betreft de prijs, op zich vind ik de prijs niet zo erg als ze zich wat meer aan het B2P model zouden houden, wel had inderdaad een karakter slot bij de standaard versie mogen zitten. Ik vind het vooral jammer dat er geen CE komt. Waarschijnlijk koop ik dus gewoon de Deluxe in de winkel, wil wel op zijn minst een doosje.

Maar aangezien er zo veel te doen is rondom de uitbreidingen wacht ik nog even af, wie weet komt die CE er toch nog.

In aanloop naar HoT is onze guild overigens ook weer wat actiever aan het recruiten, dus als er mensen nog op zoek zijn naar een guild dan laat het me maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:03:
Het Guild-hall systeem ziet er goed uit, hopelijk dat de manier waarop je dingen vrij speelt ook echt met missies zijn die je met de guild doet, niet een of ander saai currency systeem.

Daar heb ik in ieder geval zin in.

Wat betreft de prijs, op zich vind ik de prijs niet zo erg als ze zich wat meer aan het B2P model zouden houden, wel had inderdaad een karakter slot bij de standaard versie mogen zitten. Ik vind het vooral jammer dat er geen CE komt. Waarschijnlijk koop ik dus gewoon de Deluxe in de winkel, wil wel op zijn minst een doosje.

Maar aangezien er zo veel te doen is rondom de uitbreidingen wacht ik nog even af, wie weet komt die CE er toch nog.
Ik meende dat ik ergens gelezen had (maar het forum was gisteren een beetje heel erg traag) dat er geen CE zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:47:
[...]

Ik meende dat ik ergens gelezen had (maar het forum was gisteren een beetje heel erg traag) dat er geen CE zou komen.
Klopt, al is het een beetje vaag, in de Faq staat het volgende.

"There are no plans for a physical collector’s edition for Guild Wars 2: Heart of Thorns." Dat is vrijwel 'nee' maar nog net niet helemaal 'nee'. Omdat de forums nu zijn ontploft rondom wat de uitbreidingen te bieden hebben kan ik me voorstellen dat Anet nog eens om de tafel gaat zitten wat ze gaan doen met de uitbreidingen en wie weet komt er dan ook alsnog een CE. Ik betwijfel het, ga er niet van uit maar ik hou de minieme kans wel nog open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
Dat zou bijna traditie breken zijn, alle voorgaande delen in GW1 hadden ook altijd een CE, ergens hoort dat gewoon bij de GW franchise. (ok overkill als zo'n statue hoeft niet, maar CE doosje mag toch zeker wel).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 10:56
Is het jullie opgevallen dat de vanilla versie niet meer te koop is op hun store?

[ Voor 114% gewijzigd door Nfear op 18-06-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:41:
Dat zou bijna traditie breken zijn, alle voorgaande delen in GW1 hadden ook altijd een CE, ergens hoort dat gewoon bij de GW franchise. (ok overkill als zo'n statue hoeft niet, maar CE doosje mag toch zeker wel).
Klopt, dit zou de eerste zijn waarbij ik niet een doos zou hebben...
NoFearz schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:42:
Is het jullie opgevallen dat de vanilla versie niet meer te koop is op hun store?
Nee, maar ik het wel zoiets gehoord. Wel logisch aangezien het nu dus geen zin meer heeft om eerst de core te kopen en dan nog HoT.

Edit: als je nu de versie met de items koopt, krijg je de items gelijk gestuurd met de mail. En je krijgt een character slot waarbij "beta" (o.i.d. hoorde het in guild chat) staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Wailing_Banshee op 18-06-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:46:
[...]

[...]

Nee, maar ik het wel zoiets gehoord. Wel logisch aangezien het nu dus geen zin meer heeft om eerst de core te kopen en dan nog HoT.
De FAQ is gisteren veranderd, waarbij er nu staat dat de vanilla niet meer nodig is (want die zit er nu bij in). Wat als je het spel hebt gekocht voor de verandering met de gedachte van "ik heb toch vanilla nodig, dus laat ik hem alvast kopen"?

[ Voor 10% gewijzigd door Nfear op 18-06-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearz schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:48:
[...]

De FAQ is gisteren veranderd, waarbij er nu staat dat de vanilla niet meer nodig is. Wat als je het spel hebt gekocht met de gedachte van "ik heb toch vanilla nodig, dus laat ik hem alvast kopen"?
Ik las gisteren al posts op het forum daarover, ja. Wel een beetje heel erg sneu voor de mensen die afgelopen weken begonnen zijn met het idee daar HoT aan toe te voegen... Nog een reden dat ik niets van deze manier van updaten begrijp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Een vervelend probleem voor iedereen die het recent gekocht heeft (vooral: vanaf wanneer is het 'fair'? Ik kocht het een half jaar geleden, mag ik dan ook klagen voor refunds?).

Er is maar 1 logische oplossing die werkt: een "upgrade only" editie zoals iedere andere MMO uitgever doet.

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 18-06-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:49:
[...]

Ik las gisteren al posts op het forum daarover, ja. Wel een beetje heel erg sneu voor de mensen die afgelopen weken begonnen zijn met het idee daar HoT aan toe te voegen... Nog een reden dat ik niets van deze manier van updaten begrijp...
Dit van Reddit zou in mijn ogen wel redelijker zijn. Keuze tussen vanilla of character slot.

EDIT: Ik wacht nog met de pre-purchase, want er wordt best wel druk gezet op Reddit en de GW2 Forum. Ben wel van plan om hem aan te schaffen dichter bij release.

[ Voor 17% gewijzigd door Nfear op 18-06-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearz schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:52:
[...]

Dit van Reddit zou in mijn ogen wel redelijker zijn. Keuze tussen vanilla of character slot.
Ja, en ze hebben dit al eerder gedaan (zie Nightfall + Factions en ook Prophecies)! Ik snap het echt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:46:
[...]

[...]

Edit: als je nu de versie met de items koopt, krijg je de items gelijk gestuurd met de mail. En je krijgt een character slot waarbij "beta" (o.i.d. hoorde het in guild chat) staat.
Een doosje kan wel gewoon, Bol.com, GameMania en BartSmit zouden vanaf 23 juni de standaard en Deluxe editie moeten verkopen. Alleen de CE lijkt er dus vooralsnog niet te komen. Ik wacht het nog even af, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:59:
[...]
Over die guild halls, er zijn er ons guild al een paar die het pakket met de extra's hebben gekocht. En nu wil een van die paar de guild hall roze maken! Dus ik heb daar maar even heel snel mijn veto over uitgesproken...
Je kunt je veto uitspreken? Ben je (ook) guild leader? Voor [Gwen] is het simpel, ik mik iedereen die de guild hall de verkeerde kleur wil geven in een nieuwe groep die helemaal niets meer mag. Inspraak is goed, maar er zijn grenzen :)
MatHack schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:55:
[...]

De echte info over Guild Halls komt pas vandaag (3 newsposts) & morgen (3 newsposts + livestream), die teaser van de E3 was meer om mensen warm te maken. Ik denk dat de stroom van mensen die hierover gaan praten dan pas echt beginnen.

Overigens ben ik met jou & Wailing_Banshee eens, ArenaNet kan echt nog een boel leren op het vlak van communicatie. Het is niet de eerste keer dat het daaraan nogal schort.
Ik ben blij als de aandacht weer verschuifd naar wat echt belangrijk zou moeten zijn: De inhoud van de expansie. En ik heb nu één blog over de Guild Halls gelezen en ik ben alweer een stuk vrolijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
RoseSolane schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:33:
[...]

Je kunt je veto uitspreken? Ben je (ook) guild leader? Voor [Gwen] is het simpel, ik mik iedereen die de guild hall de verkeerde kleur wil geven in een nieuwe groep die helemaal niets meer mag. Inspraak is goed, maar er zijn grenzen :)

[...]

Ik ben blij als de aandacht weer verschuifd naar wat echt belangrijk zou moeten zijn: De inhoud van de expansie. En ik heb nu één blog over de Guild Halls gelezen en ik ben alweer een stuk vrolijker.
Heb je een link naar dat blog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:33:
[...]

Ja, ook guild leader. En ik vind dat een heel goed idee! Ik zal dat toch maar even in de guild message zetten! (en trouwens, ik denk dat de Mad Queen Malafide het ook niet zo eens is met het feit dat we de guild hall in mesmer kleuren gaan steken, dus daar heb ik wel een bondgenoot in :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PuddingNL schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:41:
[...]

Heb je een link naar dat blog?
Die staan op de news pagina van GW2, https://www.guildwars2.com/en/news/. Op dit moment gaan de laatste vier artikelen over guild hallls en er moeten er later vandaag nog een aantal komen.

Ik las net een artikel van Massivelyop over de commotie rond de pre-purchase. Een quote van dat artikel:

This is one of the bigger screw-ups in a long history of big ones for ANet, but it won’t be the last, no matter how much Reddit rages. And the worst part is that the mega-patch coming next week and all the emerging details on guild halls have been utterly subsumed by this argument.

Is er nog iemand die de afgelopen dagen aan die mega-patch van komende dinsdag heeft gedacht?
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:47:
[...]

Ja, ook guild leader. En ik vind dat een heel goed idee! Ik zal dat toch maar even in de guild message zetten! (en trouwens, ik denk dat de Mad Queen Malafide het ook niet zo eens is met het feit dat we de guild hall in mesmer kleuren gaan steken, dus daar heb ik wel een bondgenoot in :p)
Ik denk ook niet dat de andere twee guild leaders van Gwen erg veel voelen voor roze als kleur :) Freakie is altijd wel in voor een geintje, maar ook hij heeft grenzen. En ik heb nooit een voorkeur voor de kleur roze gezien bij Evo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij ons gaan we gewoon netjes met zijn alle in overleg over de hoe we de Guild-hall gaan inrichten, een Pippi Langkous is zeker bespreekbaar, dus stuur ze maar naar onze guild ;)

Uiteraard kan ik niet beloven dat het er gaan komen maar ze mogen het bespreken.

Wat betreft de komende patch, dat waren toch vooral veranderingen het combat-systeem, dat soort patches interesseren me altijd wat minder. Ik heb niet veel builds, meer met skills, dus als ik eenmaal een build heb blijft dat meestal zo, ongeacht alle veranderingen. Hoe veel van zulke patches in grote of kleinere mate hebben we niet al gehad over de laatste 3 jaar?

Nee ik heb mijn focus vooral gehad op de Guild-Halls en dat ziet er best goed uit, ben alleen een beetje bang dat het nog te veel op currencies gebaseerd is in plaats van specifieke guild-challenges on iets te unlocken.

Zo lijkt het mij bijvoorbeeld veel leuker om een portal naar een WvW map te unlocken door in die map een tower of keep voor een bepaalde periode geclaimd te hebben. (een suggestie die ik ook in de CDI heb gedaan).

Maar misschien dat we zulke soort activiteiten krijgen om de acceswaren vrij te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:55:
[...]
Is er nog iemand die de afgelopen dagen aan die mega-patch van komende dinsdag heeft gedacht?
Ik. En daarom vind ik de HoT update ook te duur, een heleboel wijzigingen komen al in de core vanwege de update volgende week.

WvW speel ik niet
PvP alleen voor de dungeon skins, en die nieuwe map vind ik vreselijk
PvE geeft alleen die ene kaart met 3 niveaus
Je krijgt extra masteries en daar heb ik het de afgelopen 3 jaar ook zonder gedaan, dus ik zie het nut nog niet zo...
Devata schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:12:
Bij ons gaan we gewoon netjes met zijn alle in overleg over de hoe we de Guild-hall gaan inrichten, een Pippi Langkous is zeker bespreekbaar, dus stuur ze maar naar onze guild ;)

Uiteraard kan ik niet beloven dat het er gaan komen maar ze mogen het bespreken.
Ik sta ook open voor alles, maar geen roze! Paars vond ik wel goed :D (waarom mensen denken dat vrouwen alles mooi vinden zolang het maar roze is, snap ik nog steeds niet :p)
Wat betreft de komende patch, dat waren toch vooral veranderingen het combat-systeem, dat soort patches interesseren me altijd wat minder. Ik heb niet veel builds, meer met skills, dus als ik eenmaal een build heb blijft dat meestal zo, ongeacht alle veranderingen. Hoe veel van zulke patches in grote of kleinere mate hebben we niet al gehad over de laatste 3 jaar?
Er komen veel wijzigingen in hoe skills en traits werken door die masteries. Vind ik persoonlijk ook niet zo heel erg interessant (ben nooit een min/maxer geweest). Het enige wat ik wel heel prettig vind is die uitbreiding van de wallet...
Nee ik heb mijn focus vooral gehad op de Guild-Halls en dat ziet er best goed uit, ben alleen een beetje bang dat het nog te veel op currencies gebaseerd is in plaats van specifieke guild-challenges on iets te unlocken.

Zo lijkt het mij bijvoorbeeld veel leuker om een portal naar een WvW map te unlocken door in die map een tower of keep voor een bepaalde periode geclaimd te hebben. (een suggestie die ik ook in de CDI heb gedaan).

Maar misschien dat we zulke soort activiteiten krijgen om de acceswaren vrij te spelen.
Hmm, meerdere typen currencies, voor elke pilaar 1? En die kun je verdienen door iets te doen wat betrekking heeft op die pilaar. Me likes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:01:

[...]

Hmm, meerdere typen currencies, voor elke pilaar 1? En die kun je verdienen door iets te doen wat betrekking heeft op die pilaar. Me likes!
hmm? nee, eentje om tijd in te korte, een als bouw-materiaal (bedoelt als time-gate, je verdient het vanzelf doordat je werkers in een eigen mijn hebt) en eentje als een soort van Guild-gold, dus om dingen voor de Guild te kopen.

Maar het is toch veel leuker om met de guild een echte challenge te krijgen die je dan iets leuks unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:25:
[...]
Maar het is toch veel leuker om met de guild een echte challenge te krijgen die je dan iets leuks unlocked.
Ja, het probleem alleen is dat dit behoorlijk wat irritaties kan opleveren: de challenge is alleen op een bepaald moment en dan zijn er natuurlijk net niet genoeg mensen aanwezig of een ander guild heeft het net gedaan dus jij hebt pech en kan wachten op een volgend moment.

Ik vind het idee van een currency helemaal zo gek nog niet, zolang je die currency maar op meerdere manieren kunt verdienen. Maar je moet er wel echt iets voor doen als guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:12:
Zal ik doen, kan ik de nieuwe rank Almost One noemen >:)
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:01:
[...]

Ik. En daarom vind ik de HoT update ook te duur, een heleboel wijzigingen komen al in de core vanwege de update volgende week.

WvW speel ik niet
PvP alleen voor de dungeon skins, en die nieuwe map vind ik vreselijk
PvE geeft alleen die ene kaart met 3 niveaus
Je krijgt extra masteries en daar heb ik het de afgelopen 3 jaar ook zonder gedaan, dus ik zie het nut nog niet zo...
Daar zat ik ook over na te denken, wat brengt HoT eigenlijk? En als je het zo opnoemt is dat niet veel. Dat kan nog wel eens een groot probleem gaan worden.

Echter: Ik denk alleen dat je de Guild Halls wel vergeet. Want die komen misschien wel voor iedereen, maar ze komen "fysiek" in/onder/naast één van de nieuwe mappen. Volgens mij werd er ook in één van de blogs gehint dat je HoT moet hebben om de Guild Hall te kunnen unlocken/gebruiken. Geen idee hoe ze dat willen gaan doen, maar dat betekent dat ik als Guild Leader toch echt HoT zal moeten hebben. In ieder geval om een beetje te kunnen blijven functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:31:
[...]

Ja, het probleem alleen is dat dit behoorlijk wat irritaties kan opleveren: de challenge is alleen op een bepaald moment en dan zijn er natuurlijk net niet genoeg mensen aanwezig of een ander guild heeft het net gedaan dus jij hebt pech en kan wachten op een volgend moment.

Ik vind het idee van een currency helemaal zo gek nog niet, zolang je die currency maar op meerdere manieren kunt verdienen. Maar je moet er wel echt iets voor doen als guild.
Ik bedoelde niet bestaande challenges maar nieuwe taken, zoals in mijn voorbeeld, heb voor een x aaneengesloten periode een claim op een keep in WvW of doe een JP met x Guild-leden binnen y tijd zonder portals te gebruiken om een JP decoratie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:31:
[...]

Smaken verschillen, maar curreny's maken het zo'n grind.. Nog 50 keer die JP en we hebben een nieuwe unlock :r

Het is toch veel leuker als je zegt 'Als we deze moeilijke taak met de guild voor elkaar krijgen dan hebben we die unlock'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

RoseSolane schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:55:
Jep, ik wacht met smart op die mega-patch, kan ik weer eens lekker met builds puzzelen. Tevens komt er volgens mij nog meer mee, maar het is allemaal nog niet volledig duidelijk wat er in die patch zit...

Het is voor mij nog onduidelijk of mensen zonder HoT ook de Guild Hall kunnen bezoeken als deze eenmaal unlocked is. De blogpost was niet compleet duidelijk, maar er komt ook een guild-instanced building in LA zelf, waar je ook dingen met guilds kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatHack schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:18:
[...]
Het is voor mij nog onduidelijk of mensen zonder HoT ook de Guild Hall kunnen bezoeken als deze eenmaal unlocked is. De blogpost was niet compleet duidelijk, maar er komt ook een guild-instanced building in LA zelf, waar je ook dingen met guilds kunt doen.
Mensen zonder HoT kunnen alleen in dat gebouw in LA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:57:
[...]

Smaken verschillen, maar curreny's maken het zo'n grind.. Nog 50 keer die JP en we hebben een nieuwe unlock :r

Het is toch veel leuker als je zegt 'Als we deze moeilijke taak met de guild voor elkaar krijgen dan hebben we die unlock'.
Het hangt misschien van de grootte van je guild af. Persoonlijk doe ik liever een moeilijke taak in brokjes van 50 ipv het 50 keer te moeten doen om dat na 49 faals het eindelijk te halen.
RoseSolane schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:41:
[...]
Daar zat ik ook over na te denken, wat brengt HoT eigenlijk? En als je het zo opnoemt is dat niet veel. Dat kan nog wel eens een groot probleem gaan worden.
Komende maand wordt het in ieder geval niet, ik heb al teveel geld uitgegeven deze maand aan andere spellen. Ik wacht dus eerst nog maar weer eens een salaris ronde af.
Echter: Ik denk alleen dat je de Guild Halls wel vergeet. Want die komen misschien wel voor iedereen, maar ze komen "fysiek" in/onder/naast één van de nieuwe mappen. Volgens mij werd er ook in één van de blogs gehint dat je HoT moet hebben om de Guild Hall te kunnen unlocken/gebruiken. Geen idee hoe ze dat willen gaan doen, maar dat betekent dat ik als Guild Leader toch echt HoT zal moeten hebben. In ieder geval om een beetje te kunnen blijven functioneren.
Iedereen zal gebruik kunnen maken van de functionaliteiten zoals ze unlocked zijn in de GH (zoals Devata al zei: deze zijn ook bereikbaar in LA). Je zult hem alleen niet kunnen zien als je geen HoT hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op maandag 22 juni 2015 @ 07:51:
Iedereen zal gebruik kunnen maken van de functionaliteiten zoals ze unlocked zijn in de GH (zoals Devata al zei: deze zijn ook bereikbaar in LA). Je zult hem alleen niet kunnen zien als je geen HoT hebt.
Hoe wil jij gebruik gaan maken van de Guild Arena als je niet in de Guild Hall kunt komen? Dat lijkt me toch een onderdeel van de Guild Hall waarvoor je de Guild Hall moet kunnen zien (en betreden)? Misschien is dit de enige functionaliteit van de nieuwe GH waarvoor je HoT moet hebben. Maar het zal dus je guild opdelen in de leden die HoT hebben en zij die HoT niet hebben. En dat lijkt me voor het guild gevoel niet echt prettig. Dit is iets waarvan ik hoop dat ArenaNet duidelijkheid gaat geven op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:13:
[...]

Hoe wil jij gebruik gaan maken van de Guild Arena als je niet in de Guild Hall kunt komen? Dat lijkt me toch een onderdeel van de Guild Hall waarvoor je de Guild Hall moet kunnen zien (en betreden)? Misschien is dit de enige functionaliteit van de nieuwe GH waarvoor je HoT moet hebben. Maar het zal dus je guild opdelen in de leden die HoT hebben en zij die HoT niet hebben. En dat lijkt me voor het guild gevoel niet echt prettig. Dit is iets waarvan ik hoop dat ArenaNet duidelijkheid gaat geven op korte termijn.
Wat ik begrijp is dat alle functionaliteiten ook in LA zijn. Dus dan zal iedereen naar LA moeten gaan, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:53:
[...]

Wat ik begrijp is dat alle functionaliteiten ook in LA zijn. Dus dan zal iedereen naar LA moeten gaan, denk ik.
Je hebt een prachtige Guild Hall gebouwd en die kun je niet gebruiken omdat sommige leden geen HoT hebben. Ja, dat zal de onderlinge verstandhouding in de guild goed doen :(

Daarnaast: Wat ik heb gezien van de Guild Arena is dat het een plaats is in de Guild Hall. Dat is dus functionaliteit die je niet kunt vervangen door een NPC of button in LA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op maandag 22 juni 2015 @ 07:51:
[...]

Het hangt misschien van de grootte van je guild af. Persoonlijk doe ik liever een moeilijke taak in brokjes van 50 ipv het 50 keer te moeten doen om dat na 49 faals het eindelijk te halen.

[...]

Komende maand wordt het in ieder geval niet, ik heb al teveel geld uitgegeven deze maand aan andere spellen. Ik wacht dus eerst nog maar weer eens een salaris ronde af.

[...]

Als het één taak is die ze opsplitsen in brokjes dan is dat prima.. Als het doe maar iets of doe maar heel veel van iets dan zal de currency vanzelf oplopen, dan vind ik het saai.

Ik wil echt met de guild specifiek naar een doel toe kunnen werken (niet alleen met de guild maar ook persoonlijk in een MMO) Taken (challenges) die we moeten voltooien en die ons dan nieuwe zaken unlocken voor de guild / guild-hall zodat je echt kunt zeggen 'wij hebben dat opgebouwd'.

"Iedereen zal gebruik kunnen maken van de functionaliteiten" Nou, niet de functionaliteiten die echt alleen in de guild-hall zijn zoals de arena, dan zul je toch echt de guild-hall in moeten en daarvoor heb je HoT nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:13:
[...]

Volgens mij zijn het alleen de nu al bestaande functionaliteiten die je daar kunt doen (al dan niet, in een nieuwe vorm, zoals de guild-boost). Maar nieuwe zaken zoals de arena maar ook de nieuwe craft kan volgens mij alleen maar in de guild-hall.

Dat opdelen maak ik me niet zo'n zorgen om, uiteindelijk zullen alle actieve leden waarschijnlijk toch wel HoT aanschaffen lijkt me.

Als ze alles toegankelijk maken voor iedereen wat blijft er dan nog over voor de expansion zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:22:
[...]

Volgens mij zijn het alleen de nu al bestaande functionaliteiten die je daar kunt doen (al dan niet, in een nieuwe vorm, zoals de guild-boost). Maar nieuwe zaken zoals de arena maar ook de nieuwe craft kan volgens mij alleen maar in de guild-hall.

Dat opdelen maak ik me niet zo'n zorgen om, uiteindelijk zullen alle actieve leden waarschijnlijk toch wel HoT aanschaffen lijkt me.

Als ze alles toegankelijk maken voor iedereen wat blijft er dan nog over voor de expansion zelf?
En met die laatste opmerking hebben we de cirkel weer rond :) Want daar kwam mijn oorspronkelijke post ook vandaan: Guild Halls zijn een deel van de expansie en die moet je dus meenemen in de bepaling of de expansie het geld waard is.

Ik heb al eerder geroepen dat het aanschaffen van HoT niet optioneel is als je serieus wilt (door-)spelen. Ik verwacht ook dat de meeste bestaande spelers de expansie zullen aanschaffen en nieuwe spelers hebben HoT al automatisch. Dus als je HoT niet aanschaft blijf je alleen achter. ArenaNet heeft echter twee jaar lang geroepen dat ze geen traditionele expansie wilden maken omdat ze de community niet wilde opdelen. Sinds de aankondiging van HoT hoor je ze daar niet meer over. Zijn ze nu gezwicht voor de roep om een expansie vanuit de community (ipv periodieke Living World updates) en komen ze daarmee terug op hun eerdere standpunt? Of ze zijn ze gewoon gezwicht voor het geld, omdat er niet genoeg geld binnenkomt en ze de €45 van HoT gewoon nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:56:
[...]

En met die laatste opmerking hebben we de cirkel weer rond :) Want daar kwam mijn oorspronkelijke post ook vandaan: Guild Halls zijn een deel van de expansie en die moet je dus meenemen in de bepaling of de expansie het geld waard is.

Ik heb al eerder geroepen dat het aanschaffen van HoT niet optioneel is als je serieus wilt (door-)spelen. Ik verwacht ook dat de meeste bestaande spelers de expansie zullen aanschaffen en nieuwe spelers hebben HoT al automatisch. Dus als je HoT niet aanschaft blijf je alleen achter. ArenaNet heeft echter twee jaar lang geroepen dat ze geen traditionele expansie wilden maken omdat ze de community niet wilde opdelen. Sinds de aankondiging van HoT hoor je ze daar niet meer over. Zijn ze nu gezwicht voor de roep om een expansie vanuit de community (ipv periodieke Living World updates) en komen ze daarmee terug op hun eerdere standpunt? Of ze zijn ze gewoon gezwicht voor het geld, omdat er niet genoeg geld binnenkomt en ze de €45 van HoT gewoon nodig hebben?
"ArenaNet heeft echter twee jaar lang geroepen dat ze geen traditionele expansie wilden maken omdat ze de community niet wilde opdelen." Dat is toch echt de grootste misconceptie die zich rond GW2 voor doet op de fora. Ik heb de artikels waarin Anet dit zou hebben gezegd gelezen, en een van de problemen was dat het artikel het zelf fout had gepubliceerd en het later weer heeft aangepast.

Wat Arenanet heeft gezegd is dat ze geen expansion wilde doen zoals we dat bij GW1 zagen, dus geen standalone compaings, wel het type expansion dat we nu zien. Dit is toen nog heel specifiek opgehelderd door een van de dev's nadat het artikel het in eerste instantie foutief hadden gepubliceerd.

Ook heeft Anet zelf hier de laatste twee jaar niets mee over geroepen.

Ik vind de expansion in ieder geval beter dan de LS (niet dat de LS helemaal weg zou moeten of zo) en van mij mogen ze dat ook op een meer reguliere basis gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:05:
[...]

"ArenaNet heeft echter twee jaar lang geroepen dat ze geen traditionele expansie wilden maken omdat ze de community niet wilde opdelen." Dat is toch echt de grootste misconceptie die zich rond GW2 voor doet op de fora. Ik heb de artikels waarin Anet dit zou hebben gezegd gelezen, en een van de problemen was dat het artikel het zelf fout had gepubliceerd en het later weer heeft aangepast.

Wat Arenanet heeft gezegd is dat ze geen expansion wilde doen zoals we dat bij GW1 zagen, dus geen standalone compaings, wel het type expansion dat we nu zien. Dit is toen nog heel specifiek opgehelderd door een van de dev's nadat het artikel het in eerste instantie foutief hadden gepubliceerd.

Ook heeft Anet zelf hier de laatste twee jaar niets mee over geroepen.

Ik vind de expansion in ieder geval beter dan de LS (niet dat de LS helemaal weg zou moeten of zo) en van mij mogen ze dat ook op een meer reguliere basis gaan doen.
Dus ArenaNet heeft nooit gezegd dat ze de community niet wilden opdelen? Want dat risico lopen ze nu wel met HoT. Waarom hebben we eigenlijk 2 1/2 jaar op de aankondiging van een expansie moeten wachten als ArenaNet nooit bang geweest is voor opdeling van de community? Ze hebben blijkbaar het geld nu wel heel erg hard nodig.
Het spijt me zeer, maar ik heb geen enkele reden om te twijfelen aan mijn woorden. Waarschijnlijk hebben wij verschillende artikelen gelezen.

ArenaNet is gedraaid. Dat is op zich geen probleem. Als ze dat nodig vinden voor het voortbestaan van de game dan moeten ze dat doen. Maar ik vind het persoonlijk nog steeds jammer dat ze de weg van de minste weerstand hebben gekozen. Ik ben geen voorstander van expansies, ik was erg blij met hun filosofie van voortdurende veranderingen in de game. Het probleem is dat ze waarschijnlijk niet genoeg geld binnenkregen en daarom een expansie nodig hebben. Ik hoop ook echt dat er niet elk jaar een expansie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:32:
[...]

Dus ArenaNet heeft nooit gezegd dat ze de community niet wilden opdelen? Want dat risico lopen ze nu wel met HoT. Waarom hebben we eigenlijk 2 1/2 jaar op de aankondiging van een expansie moeten wachten als ArenaNet nooit bang geweest is voor opdeling van de community? Ze hebben blijkbaar het geld nu wel heel erg hard nodig.
Het spijt me zeer, maar ik heb geen enkele reden om te twijfelen aan mijn woorden. Waarschijnlijk hebben wij verschillende artikelen gelezen.

ArenaNet is gedraaid. Dat is op zich geen probleem. Als ze dat nodig vinden voor het voortbestaan van de game dan moeten ze dat doen. Maar ik vind het persoonlijk nog steeds jammer dat ze de weg van de minste weerstand hebben gekozen. Ik ben geen voorstander van expansies, ik was erg blij met hun filosofie van voortdurende veranderingen in de game. Het probleem is dat ze waarschijnlijk niet genoeg geld binnenkregen en daarom een expansie nodig hebben. Ik hoop ook echt dat er niet elk jaar een expansie komt.
Jawel, ze waren wel bang voor het opsplitsen van de community, dat is ook waarom ze geen expansion wilde uitbrengen in de vorm van een standalone compaign zoals in GW1.

Tja, smaken verschillen, van mij hoeft de LS niet veel meer te zijn als een klein doorlopend verhaal dat naar een expansie toe werkt en wat andere veranderingen in de wereld, zoals een huis na na een patch ineens in de fik staat (geraakt door bliksem) en dan later patch voor patch opnieuw wordt opgebouwd, dat soort dingen.

Maar voor de echte content zie ik toch echt liever een expansion. Wat ik nu zie van HoT maakt dat alleen maar meer zo, de LS heeft me niet heel erg geboeid, al vond ik die karka invation wel leuk om mee te maken (dat officieel nog geen LS en zijn ze daarna een andere weg in geslagen met de LS). Daarentegen is het nieuwe WvW systeem, de guild-halls en de nieuwe maps toch meer wat ik wil zien.

Jij hebt de afgelopen 3 jaar je zin gehad, mag ik dan de komende 3 jaar mijn zin hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:40:
[...]

Jawel, ze waren wel bang voor het opsplitsen van de community, dat is ook waarom ze geen expansion wilde uitbrengen in de vorm van een standalone compaign zoals in GW1.

Tja, smaken verschillen, van mij hoeft de LS niet veel meer te zijn als een klein doorlopend verhaal dat naar een expansie toe werkt en wat andere veranderingen in de wereld, zoals een huis na na een patch ineens in de fik staat (geraakt door bliksem) en dan later patch voor patch opnieuw wordt opgebouwd, dat soort dingen.

Maar voor de echte content zie ik toch echt liever een expansion. Wat ik nu zie van HoT maakt dat alleen maar meer zo, de LS heeft me niet heel erg geboeid, al vond ik die karka invation wel leuk om mee te maken (dat officieel nog geen LS en zijn ze daarna een andere weg in geslagen met de LS). Daarentegen is het nieuwe WvW systeem, de guild-halls en de nieuwe maps toch meer wat ik wil zien.

Jij hebt de afgelopen 3 jaar je zin gehad, mag ik dan de komende 3 jaar mijn zin hebben? ;)
Dat mag :)

Ik denk dat we bepaalde uitspreken van ArenaNet verschillend hebben begrepen. Jouw uitleg van wat ze bedoeld hebben met geen stand alone campagne zoals in GW1 is door mij anders begrepen. Waarschijnlijk omdat ik geen GW1 heb gespeeld. Ik ben wel benieuwd waarom ArenaNet denkt dat HoT niet voor een opsplitsing van de community gaat zorgen.

Ik denk dat een hoop van wat jij noemt (nieuwe WvW systeem, de guild-halls en de nieuwe maps) ook in de vorm van Living World/Story updates gemaakt had kunnen worden. Alleen dan hadden we er niet voor hoeven te betalen. Ik wil deze wijzigingen wel, maar had ze liever wat meer gefaseerd gezien. Maar als dat financieel niet haalbaar was dan is een expansie een noodzakelijk kwaad.

Ik denk dat er gewoon niet genoeg gems gekocht werden om de gratis updates in de vorm van Living World te betalen. Als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat ik het laatste jaar niet heel veel heb betaald voor GW2. Er is niet zo heel veel in de gem store waar ik geïnteresseerd in ben. En de prijzen voor veel items zijn mij veel te hoog. Dat wil ik niet betalen. Voor mij is het experiment met gratis upgrades van het spel in ruil voor gem transacties dan ook mislukt. Dus nu een betaalde expansie. Waarvoor ArenaNet weer overvraagt naar mijn mening, waardoor ik weer niet bereid ben om een duurdere versie aan te schaffen. En voorlopig ook geen gems wil kopen. Misschien lukt het ArenaNet nog eens om de juiste balans te vinden tussen te veel en te weinig te vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:32:
[...]

Dat mag :)

Ik denk dat we bepaalde uitspreken van ArenaNet verschillend hebben begrepen. Jouw uitleg van wat ze bedoeld hebben met geen stand alone campagne zoals in GW1 is door mij anders begrepen. Waarschijnlijk omdat ik geen GW1 heb gespeeld. Ik ben wel benieuwd waarom ArenaNet denkt dat HoT niet voor een opsplitsing van de community gaat zorgen.
Door ervoor te zorgen dat iedereen die geen toegang heeft tot de echte guild hall wel van de functionaliteit gebruik te maken.
Door ervoor te zorgen dat eventuele nieuwe skills (etc) niet overpowered worden
Oftewel door ervoor te zorgen dat alles wat je als basis in het nieuwe deel kunt krijgen ook in de core zit. Dus niet de skins, niet mogelijkheden die alleen zin hebben in het nieuwe deel (denk aan dat gliden en die paddenstoelen (alleen van horen zeggen, dus geen idee wat dat precies is)), niet de kaarten zelf. En ook niet de achievements.

Het probleem van GW1 was, als ik alleen Prophecies had, en jij alleen Factions (deel 1 en deel 2), konden we niet met elkaar spelen. Alleen in PvP (denk ik, maar dat weet ik niet eens zeker). Op de manier waarop ze het nu doen, is er altijd een gemeenschappelijk gebied waar iedereen altijd toegang toe heeft. En aangezien HoT niet zo heel groot is, zal niet iedereen daar 100% van de tijd gaan doorbrengen. Misschien in het begin, maar zeker niet als men een nieuw character zal gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:35:
[...]

Door ervoor te zorgen dat iedereen die geen toegang heeft tot de echte guild hall wel van de functionaliteit gebruik te maken.
Door ervoor te zorgen dat eventuele nieuwe skills (etc) niet overpowered worden
Oftewel door ervoor te zorgen dat alles wat je als basis in het nieuwe deel kunt krijgen ook in de core zit. Dus niet de skins, niet mogelijkheden die alleen zin hebben in het nieuwe deel (denk aan dat gliden en die paddenstoelen (alleen van horen zeggen, dus geen idee wat dat precies is)), niet de kaarten zelf. En ook niet de achievements.

Het probleem van GW1 was, als ik alleen Prophecies had, en jij alleen Factions (deel 1 en deel 2), konden we niet met elkaar spelen. Alleen in PvP (denk ik, maar dat weet ik niet eens zeker). Op de manier waarop ze het nu doen, is er altijd een gemeenschappelijk gebied waar iedereen altijd toegang toe heeft. En aangezien HoT niet zo heel groot is, zal niet iedereen daar 100% van de tijd gaan doorbrengen. Misschien in het begin, maar zeker niet als men een nieuw character zal gaan maken.
Klopt, voor een groot deel :)

Gliden en de paddenstoelen zul je alleen kunnen gebruiken in de nieuwe mappen. Die mappen krijg je alleen als je HoT koopt dus dat zal geen probleem zijn. Elite specializations komen (waarschijnlijk) ook alleen met HoT, maar de wijzigingen voor de andere traits gaan morgen al in productie voor iedereen. Met HoT komen er ook allerlei wijzigingen voor de bestaande mappen. Dus er zullen redenen blijven voor alle spelers om naar de oude mappen terug te keren.

Maar ik zie niet hoe het ArenaNet gaat lukken om bepaalde functionaliteiten van de nieuwe Guild Halls beschikbaar te maken voor iedereen. De Guild Arena is het makkelijkste voorbeeld, omdat dat een "fysieke" plaats in de guild hall lijkt te worden. En dat kun je dus niet vervangen door iets in LA. En als je bepaalde functionaliteit van de Guild Halls alleen beschikbaar maakt voor bepaalde leden van de guild dan raak je het samenspelen binnen de guild wel in het hart.

Hoe de nieuwe Borderlands gaan werken die met HoT komen is voor mij ook nog een raadsel. Deze gaan de bestaande Borderlands vervangen. Zijn de nieuwe alleen beschikbaar als je HoT koopt? Dat zou betekenen dat WvW voor spelers die HoT niet kopen beperkt zal gaan worden tot Eternal Battlegrounds. Dat kan toch niet?

Ik neem aan ArenaNet een tweedeling van de community zoveel mogelijk wil voorkomen. Dat ze die intentie echt hebben. Dus ik hoop dat ze op bovenstaande punten met een antwoord komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet een van jullie eigenlijk waar je de Deluxe editie kan kopen (als fysiek doosje)? Volgens de GW2 Faq moet de Deluxe editie in de winkel te koop zijn maar zowel Bol.com als GameMania hebben alleen de standaard versie.

(De CE heb ik toen van een Engelse winkel gekocht, al weet ik niet meer welke)

[ Voor 15% gewijzigd door Devata op 23-06-2015 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Alleen de standaard is mogelijk als een fysiek product.
https://forum-en.guildwar...rd-Copy/first#post5190958

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:20:
[...]
Maar ik zie niet hoe het ArenaNet gaat lukken om bepaalde functionaliteiten van de nieuwe Guild Halls beschikbaar te maken voor iedereen. De Guild Arena is het makkelijkste voorbeeld, omdat dat een "fysieke" plaats in de guild hall lijkt te worden. En dat kun je dus niet vervangen door iets in LA. En als je bepaalde functionaliteit van de Guild Halls alleen beschikbaar maakt voor bepaalde leden van de guild dan raak je het samenspelen binnen de guild wel in het hart.
hangt ervan af wat voor een elementen dat zijn. Die Guild Arena mogen ze voor mij in de modder laten zakken en nooit meer boven halen, kan me dus absoluut niet schelen. Dus voor mij zou dat geen reden zijn om HoT te kopen. Ook al wil de rest van de guild dat wel, ik zou daar toch nooit aan mee doen.
Hoe de nieuwe Borderlands gaan werken die met HoT komen is voor mij ook nog een raadsel. Deze gaan de bestaande Borderlands vervangen. Zijn de nieuwe alleen beschikbaar als je HoT koopt? Dat zou betekenen dat WvW voor spelers die HoT niet kopen beperkt zal gaan worden tot Eternal Battlegrounds. Dat kan toch niet?

Ik neem aan ArenaNet een tweedeling van de community zoveel mogelijk wil voorkomen. Dat ze die intentie echt hebben. Dus ik hoop dat ze op bovenstaande punten met een antwoord komen.
Ik volg WvW helemaal niet (heb er nu helemaal niets meer te zoeken, sinds ze de map completion reward daar hebben weg gehaald), maar het lijkt me sterk dat ze alle niet-HoT spelers eigenlijk uit WvW gaan gooien. Je zult maar op een server zitten waarbij de meeste geen HoT kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:43:
[...]

hangt ervan af wat voor een elementen dat zijn. Die Guild Arena mogen ze voor mij in de modder laten zakken en nooit meer boven halen, kan me dus absoluut niet schelen. Dus voor mij zou dat geen reden zijn om HoT te kopen. Ook al wil de rest van de guild dat wel, ik zou daar toch nooit aan mee doen.
Waarom ben ik niet verbaasd over deze opmerking :) Er zullen inderdaad guild members zijn waarvoor de Guild Arena niet belangrijk is. Maar ik hoop toch echt dat ArenaNet niets introduceert dat een opdeling van de guild kan betekenen.
Lol. Je linkt in je antwoord op een vraag van Devata naar een response van Gaile op een vraag van Devata.6589. Ja, die Devata >:) Ik had moeite om niet in lachen uit te barsten. Zou mijn collega toch wat raar hebben gevonden :)

[ Voor 26% gewijzigd door RoseSolane op 23-06-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:31:
[...]

Waarom ben ik niet verbaasd over deze opmerking :) Er zullen inderdaad guild members zijn waarvoor de Guild Arena niet belangrijk is. Maar ik hoop toch echt dat ArenaNet niets introduceert dat een opdeling van de guild kan betekenen.
Tja, dat kan natuurlijk een probleem zijn als je een guild hebt die erg PvP georiënteerd is.

Het systeem van GW1 was daarom beter, vind ik. Je kon iedere guild hall in, ook al had je de versie niet waar die specifieke guild hall bij hoorde. Zolang je maar lid was van het guild of een invitatie had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:47:
[...]

Tja, dat kan natuurlijk een probleem zijn als je een guild hebt die erg PvP georiënteerd is.

Het systeem van GW1 was daarom beter, vind ik. Je kon iedere guild hall in, ook al had je de versie niet waar die specifieke guild hall bij hoorde. Zolang je maar lid was van het guild of een invitatie had gekregen.
Waarom kan ArenaNet dat niet ook doen voor GW2? En gaan ze dat ook niet doen? Ik heb even snel door alle blogs over Guild Halls gebladerd en er staat volgens mij nergens dat leden die HoT niet hebben geen toegang hebben tot de Guild Hall. Je moet de Guild Hall veroveren en daarvoor heb je waarschijnlijk HoT nodig. Maar als dat gedaan is (vereist waarschijnlijk minstens één guild leader met HoT) dan kan de Guild Hall best beschikbaar zijn voor alle leden. Ik heb het tegendeel nog niet gelezen. Ik ging daar vanuit maar dat was voordat ik bovenstaande informatie over GW1 las. Misschien is de Guild functionaliteit in LA alleen nodig voor guilds die de Guild Hall nog niet unlocked hebben?

edit: Een reactie van ArenaNet op de onvrede over de pre-purchase: https://www.guildwars2.co...rchase-community-address/
Belangrijkste punten:
  • Veteran players (spelend voor 23 januari 2015) krijgen één character slot bij pre-purchase (onafhankelijk van editie) *O*
  • Spelers die de game gekocht hebben tussen 23 januari en 16 juni via ArenaNet krijgen bij een pre-purchase hun geld terug van de oorspronkelijke aankoop d:)b
  • Business Model Clarification: Toekomstige expansies zullen altijd alle voorgaande expansies/core game bevatten.
Let op: ArenaNet praat over pre-purchase! Of je ook een gratis character slot krijgt als je HoT koopt na de release is dus de vraag.

Het heeft ze een paar dagen gekost, maar dit lijkt ergens op. Nu nog een release date en ik ben er klaar voor om een pre-purchase te doen :)

[ Voor 27% gewijzigd door RoseSolane op 23-06-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:02:
[...]

Waarom kan ArenaNet dat niet ook doen voor GW2? En gaan ze dat ook niet doen? Ik heb even snel door alle blogs over Guild Halls gebladerd en er staat volgens mij nergens dat leden die HoT niet hebben geen toegang hebben tot de Guild Hall. Je moet de Guild Hall veroveren en daarvoor heb je waarschijnlijk HoT nodig. Maar als dat gedaan is (vereist waarschijnlijk minstens één guild leader met HoT) dan kan de Guild Hall best beschikbaar zijn voor alle leden. Ik heb het tegendeel nog niet gelezen. Ik ging daar vanuit maar dat was voordat ik bovenstaande informatie over GW1 las. Misschien is de Guild functionaliteit in LA alleen nodig voor guilds die de Guild Hall nog niet unlocked hebben?
Wat ik begrepen heb, is, in tegenstelling tot GW1, de guild hall een plaats in de wereld, je kunt er komen via de reguliere kaarten. (dus niet in de mists wat ze in GW1 waren).

Als ik dit lees:
The first is the Lost Precipice, a hidden canyon refuge on the border between the Maguuma Jungle and the wastelands to the north
zou het best kunnen zijn dat er meerdere in/uitgangen zijn in een guild hall map, 1 naar de core map, en 1 naar de expansion map. En dan zouden alle guild members hier kunnen komen, ze kunnen dan alleen niet allemaal via de zelfde uitgang de guild hall kunnen verlaten.
edit: Een reactie van ArenaNet op de onvrede over de pre-purchase: https://www.guildwars2.co...rchase-community-address/
Belangrijkste punten:
  • Veteran players (spelend voor 23 januari 2015) krijgen één character slot bij pre-purchase (onafhankelijk van editie) *O*
  • Spelers die de game gekocht hebben tussen 23 januari en 16 juni via ArenaNet krijgen bij een pre-purchase hun geld terug van de oorspronkelijke aankoop d:)b
  • Business Model Clarification: Toekomstige expansies zullen altijd alle voorgaande expansies/core game bevatten.
Let op: ArenaNet praat over pre-purchase! Of je ook een gratis character slot krijgt als je HoT koopt na de release is dus de vraag.

Het heeft ze een paar dagen gekost, maar dit lijkt ergens op. Nu nog een release date en ik ben er klaar voor om een pre-purchase te doen :)
Dit was mijn grootste probleem met HoT, dus die is hierbij weggenomen.
* Wailing_Banshee controleert saldo op bankrekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Weet iemand of je (mits je de ultimate edition haalt) de 4000 gems meteen krijgt of pas bij launch? En de mini, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alwayshappyz schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:31:
Weet iemand of je (mits je de ultimate edition haalt) de 4000 gems meteen krijgt of pas bij launch? En de mini, etc?
de gems weet ik niet, de overige dingen krijg je gelijk, behalve dan dat je het extra character slot (dus diegene die bij de extra edities zit) nog niet kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:51:
[...]

de gems weet ik niet, de overige dingen krijg je gelijk, behalve dan dat je het extra character slot (dus diegene die bij de extra edities zit) nog niet kunt gebruiken.
Thanks :) Dan zullen de gems ook wel direct zijn gok ik eigenlijk. Maar eens kijken wanneer ik ga pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar was ik ondertussen achter ;)

Nu weet ik echt even niet wat ik moet aanschaffen. Ik heb ook begrepen dat het fysieke product (standaard editie) niet meer is als een doosje waar een papiertje met een code erop, vervolgens moet je weer upgraden naar Deluxe, upgraden naar UE is niet mogelijk.. Maar ik wil toch graag iets naast de CE die ik heb zetten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:43:
[...]

[...]

Ik volg WvW helemaal niet (heb er nu helemaal niets meer te zoeken, sinds ze de map completion reward daar hebben weg gehaald), maar het lijkt me sterk dat ze alle niet-HoT spelers eigenlijk uit WvW gaan gooien. Je zult maar op een server zitten waarbij de meeste geen HoT kopen...
Ik ben niet echt into PvP (wel WvW) maar op zich lijkt het systeem dat ze nu hebben me wel leuk, desnoods als de persoon die overal decoratie neer gooit. })

WvW lijkt me al helemaal leuk met het nieuwe systeem (al moet het zich natuurlijk nog bewijzen) maar daarbij gaan we wel tegen het probleem aan lopen dat de Guild leden ondertussen uit veel verschillende servers komen. Hopelijk komt Anet nog met een goede oplossing daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:21:
[...]

Ik ben niet echt into PvP (wel WvW) maar op zich lijkt het systeem dat ze nu hebben me wel leuk, desnoods als de persoon die overal decoratie neer gooit. })

WvW lijkt me al helemaal leuk met het nieuwe systeem (al moet het zich natuurlijk nog bewijzen) maar daarbij gaan we wel tegen het probleem aan lopen dat de Guild eden ondertussen uit veel verschillende servers komen. Hopelijk komt Anet nog met een goede oplossing daarvoor.
Ik hoop ook nog steeds op een "oplossing" om met de hele guild te kunnen WvWen. Nu komt dat soms neer op elkaar doodmaken en dat is toch niet de bedoeling :)
Maar ik heb nog niet een oplossing gezien waarvan ik dacht: Ja, dat is het. Waarschijnlijk heeft ArenaNet de oplossing ook nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Alwayshappyz schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:09:
[...]

Thanks :) Dan zullen de gems ook wel direct zijn gok ik eigenlijk. Maar eens kijken wanneer ik ga pre-orderen.
Gems zijn ook direct inderdaad. Je krijgt ook alle items direct, de meeste kun je meteen gebruiken (account unlocks). Zelfs de glider unlock kun je meteen gebruiken, alleen de guild hall decoration zul je ergens moeten opslaan (bank/char inv).

@RoseSolane & @Devata: Kuch, misschien toch iets meer opletten op de poster van de thread op het GW2 forum 8)7 :X

[ Voor 10% gewijzigd door MatHack op 23-06-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
MatHack schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:17:
[...]

Gems zijn ook direct inderdaad. Je krijgt ook alle items direct, de meeste kun je meteen gebruiken (account unlocks). Zelfs de glider unlock kun je meteen gebruiken, alleen de guild hall decoration zul je ergens moeten opslaan (bank/char inv).

@RoseSolane & @Devata: Kuch, misschien toch iets meer opletten op de poster van de thread op het GW2 forum 8)7 :X
Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dauwie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 06:26
Net even gw2 van onder het stof gehaald. :) was veel te lang geleden. is de guild of tweakers nog steeds actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:23:
[...]

Wat ik begrepen heb, is, in tegenstelling tot GW1, de guild hall een plaats in de wereld, je kunt er komen via de reguliere kaarten. (dus niet in de mists wat ze in GW1 waren).
Link naar de bevestiging dat je voor de initiële bevrijding van de Guild Hall HoT moet hebben, maar dat daarna iedereen in de guild de guid hall kan betreden via een button in de guild panel. Gelukkig maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

LA zag er weer mooi uit, maar wat een rot JP :X Uiteindelijk met een guildgroep van mesmers gedaan, portals ftw!
dauwie schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:29:
Net even gw2 van onder het stof gehaald. :) was veel te lang geleden. is de guild of tweakers nog steeds actief?
Ja, post op ons forum ( http://www.guildoftweakers.org/ ) als je uit de guild bent gekicked vanwege inactiviteit, dan krijg je weer een invite.

[ Voor 13% gewijzigd door MatHack op 24-06-2015 00:34 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het ~[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic