Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Ik ben het met je eens, ik vond de Living Story eerst wel leuk, maar na een paar edities was ik hier al weer op uitgekeken. Ik heb twee keer 100% gehaald wat van de dungeons gedaan, wat fractals gedaan en redelijk wat WvWvW gedaan. Maar ik heb gewoon geen motivatie meer om iets te doen in game.

Het enige wat nog over blijft is het doen van Achievements, maar dat is een lijstje af werken of gold grinden.

Het spel is zeker leuk als alles nog nieuws is, maar na 2 - 2,5 jaar raak ik er gewoon op uitgekeken. Zoals je al aangeeft: Het word tijd voor een expansion. Mogelijk dat Guild Wars mij dan wel weer motiveert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:23:
Tja ik denk dat voor veel mensen de LS het niet helemaal doet. Er waren altijd al veel klachten over en het is zeker verbeterd maar uiteindelijk voegt de LS niet heel veel echt toe aan de game. Een stukje verhaal en daarnaast grind grind grind voor goud.
Het is vooral dat laatste. Het draait alleen maar om grind, grind, grind en grind. En als ik ergens een hekel aan heb, is het grind. Ik probeer al niet eens meer de achievements te halen, omdat dat gewoon niet kan in je uppie.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 18:42:
[...]

Het is vooral dat laatste. Het draait alleen maar om grind, grind, grind en grind. En als ik ergens een hekel aan heb, is het grind. Ik probeer al niet eens meer de achievements te halen, omdat dat gewoon niet kan in je uppie.
Beetje farmen voor een specifieke drop vind ik zelf niet eens zo erg. Maar currency grinden om vervolgens te kopen wat ik wil vind ik echt verschrikkelijk. Zeker omdat zoiets zich ook telkens maar blijft herhalen voor wat je ook wilt. Bij het farmen voor een specifieke drop heb je een veel duidelijker doel en moet je er ook telkens wat anders voor doen. Daarbij geeft het ook meer waarde aan het item zelf.

Je zou het met Gwen kunnen doen neem ik aan? Edit (Ik haalde je even met RoseSolane door de war maar je zit niet in Gwen) Al zie ik bij onze guild indd wel dat het vooral wordt gedaan direct na de release ervan. Een week later is eigenlijk al niemand er meer mee bezig. Er zijn meestal wel mensen die je willen helpen maar het is niet dat je even een groepje joint dat al bezig is.

Laten we hopen dat er snel een expansion komt die echt toe voegt wat GW2 nodig heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Devata op 26-11-2014 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:51:
[...]

Beetje farmen voor een specifieke drop vind ik zelf niet eens zo erg. Maar currency grinden om vervolgens te kopen wat ik wil vind ik echt verschrikkelijk. Zeker omdat zoiets zich ook telkens maar blijft herhalen voor wat je ook wilt. Bij het farmen voor een specifieke drop heb je een veel duidelijker doel en moet je er ook telkens wat anders voor doen. Daarbij geeft het ook meer waarde aan het item zelf.
Inderdaad. Maar zelfs hier, als je een specifieke drop wilt hebben, moet je een specifiek ding doen. En dan maar hopen dat je het krijgt (die tendon dingen, die je alleen kunt krijgen als de boss, die maar 1x in de zoveel tijd eens getackeld kan worden) anders mag je weer wachten om het nogmaals weer eens te proberen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51
Expension zal mij ook weinig meer kunnen trekken, de game is in mijn ogen gewoon niet mijn verwachte opvolger van GW geworden, elk aspect dat mij trok is teruggebracht compleet andere mechanics of een fractie van wat het was. Het is leuk af en toe beetje rond te rennen en wat te meppen, maar moment dat ik al in de buurt van een dungeon kom, is de lol er weer vanaf. Dat terwijl ik af en toe nog steeds GW1 opstart en beetje missies ga doen, soms alleen (en heroes) andere keren om mensen door de missie te helpen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:34:
Expension zal mij ook weinig meer kunnen trekken, de game is in mijn ogen gewoon niet mijn verwachte opvolger van GW geworden, elk aspect dat mij trok is teruggebracht compleet andere mechanics of een fractie van wat het was. Het is leuk af en toe beetje rond te rennen en wat te meppen, maar moment dat ik al in de buurt van een dungeon kom, is de lol er weer vanaf. Dat terwijl ik af en toe nog steeds GW1 opstart en beetje missies ga doen, soms alleen (en heroes) andere keren om mensen door de missie te helpen.
Ik mis de heroes in GW2. Niet voor de gewone open world content, maar voor dingen als dungeons en personal/living story elementen. Als ik daar niet meer afhankelijk was van andere (onbekende) mensen, zou het voor mij veel leuker worden. Ik haat afhankelijk zijn van anderen in mijn vrije tijd...

Ik mis de heroes niet, maar ik heb dan ook geen GW1 gespeeld. Ik begrijp dat sommige mensen GW1 en GW2 met elkaar vergelijken, maar het zijn totaal verschillende games die alleen de lore gemeen hebben. Dat je in een MMO afhankelijk bent van anderen is wat het een MMO maakt. Ik ben erg tevreden met GW2 omdat het mij automatisch met anderen laat samenspelen ipv tegen anderen spelen (Elder Scrolls Online :X) Het is inderdaad wel zo dat dat soms in dungeons wat lastig is. En dat bepaalde achievements moeilijk te halen zijn in je eentje.

Wat betreft grinden voor gold om items te kopen: Is dat nu juist niet in LW season 2 terug gebracht? Om Mawdaw (of hoe dat ding ook mag heten) te krijgen moet je toch vooral een scavenger hunt doen?

Ik speel zelf ook veel minder GW2 dan een tijdje geleden. Dat ligt volgens mij niet zozeer aan GW2, maar aan mij. Ik heb het spel na ruim 2 jaar wel een beetje gezien. GW2 is het eerste spel ooit dat ik twee jaar lang elke dag heb gespeeld. Het is dus misschien wel niet zo raar dat ik het een beetje zat ben. Living World helpt daar inderdaad niet heel erg tegen, want de wijzigingen zijn gewoon te weinig.

Waarschijnlijk zou een expansion wel helpen, want dan begin je in wezen aan een nieuw spel. Ik ben benieuwd of ArenaNet dat ondertussen ook heeft begrepen. En of ze bereid zijn om veel geld in het ontwikkelen van een expansie te stoppen (en dat van NCsoft mag!) of dat ze zich blijven richten op het binnenhalen van nieuwe spelers. Daar halen ze volgens mij nu het meeste geld mee binnen. En blijkbaar met onzinnige items in de gem store aangezien ze daar maar niet mee stoppen. Ik hoop met velen dat we een expansie gaan krijgen, maar ik betwijfel of ze daar echt mee bezig zijn.

Op dit moment speel ik AC Unity naast GW2. Het spel werkt op zich voor mij op de pc en het is weer een fantastisch spel (denk AC2). Maar het heeft meer bugs bij launch dan GW2 ooit heeft gehad >:)
RoseSolane schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:23:
Ik mis de heroes niet, maar ik heb dan ook geen GW1 gespeeld. Ik begrijp dat sommige mensen GW1 en GW2 met elkaar vergelijken, maar het zijn totaal verschillende games die alleen de lore gemeen hebben. Dat je in een MMO afhankelijk bent van anderen is wat het een MMO maakt. Ik ben erg tevreden met GW2 omdat het mij automatisch met anderen laat samenspelen ipv tegen anderen spelen (Elder Scrolls Online :X) Het is inderdaad wel zo dat dat soms in dungeons wat lastig is. En dat bepaalde achievements moeilijk te halen zijn in je eentje.

Wat betreft grinden voor gold om items te kopen: Is dat nu juist niet in LW season 2 terug gebracht? Om Mawdaw (of hoe dat ding ook mag heten) te krijgen moet je toch vooral een scavenger hunt doen?
Voor Mawdrey (geloof ik hoe dat ding heet), heb ik alles liggen, behalve de pristine fractal relics. Want je moet een full team hebben om dat te kunnen doen.

Ik vind GW2 leuk omdat je wel samen kunt spelen, maar dan zonder verplichting. Tenzij je een dungeon, fractal of achievement wilt halen...
Op dit moment speel ik AC Unity naast GW2. Het spel werkt op zich voor mij op de pc en het is weer een fantastisch spel (denk AC2). Maar het heeft meer bugs bij launch dan GW2 ooit heeft gehad >:)
AC is ook de reden dat ik wat minder GW2 speel. Maar ik wil niet te ver met AC:U gaan, want ik wil dat samen met m'n echtgenoot spelen... (en die wil eerst BF uit spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:23:
Ik speel zelf ook veel minder GW2 dan een tijdje geleden. Dat ligt volgens mij niet zozeer aan GW2, maar aan mij. Ik heb het spel na ruim 2 jaar wel een beetje gezien. GW2 is het eerste spel ooit dat ik twee jaar lang elke dag heb gespeeld. Het is dus misschien wel niet zo raar dat ik het een beetje zat ben.
Dat ben ik niet met je eens. Imo is een goede MMO ook toekomstbestendig. Lineage 1 is nog altijd zeer populair, niet in westen maar wel in de Aziatische markt. Een spel uit 1998!

Volgens mij is ook everquest nog altijd erg populair 1999.

World of Warcraft is nog altijd de populairste mmo in het westen 2004

Als je een MMO goed maakt kan hij jaren mee. 2 tot 3 jaar is korte termijn voor een MMO.

Dit is ook waar ik ook zo vaak (tot ergernis toe.. sorry ik weet dat jullie er soms ook gek van werden) over klaagde. Dat het eigenlijk een goed spel is maar het dingen doet die slecht zijn voor de langere termijn. Dus na 2 / 3 jaar. En dan verwijs ik ook vaak naar de gem-store die weer resulteert in the gold grind enz.

Kijk bijvoorbeeld naar de instrumenten die je nu kunt kopen.. in de gem-store. Wat voegt dat toe aan het spel zelf. Iemand kan goud grinden en het dan kopen, iemand kan het met geld kopen (echt een ingame waarde heeft het dus niet) en dan heb je een speeltje waar je even mee kunt spelen.
Wel logisch als je weet dat ze geld verdienen op deze manier.
Nou stel je voor ze verdiende geld op een andere manier bv zoals bij GW1 dat voornamelijk geld verdiende met de expansions.

Dan hadden ze een extra craft kunnen toevoegen in hun eerste expansion (die er dan ondertussen al lang was geweest, mogelijk waren we al aan expansion 2). De craft muzikant. Daarmee kun je verschillende instrumenten leren spelen. Maar om die instrumenten te leren spelen moet je wel de hele wereld over. Ook wat quest doen, sommige benodigdheden vind je in een dungeon een andere gewoon bij een world boss, voor de ander heb je een event nodig en dus sommige via traditionele quest-lines. Tevens kun je het zelfe instrument ook nog meerdere malen (andere skin) in het spel verstoppen. Opnieuw zodat je er via specifieke manieren aan kunt kopen. Je kunt lietjes ervoor leren maar die bladmuziek moet je ook weer op speciale manieren verdienen enz enz.

Zo'n craft zou enorm veel speelplezier toevoegen, zou niet een saaie grind zijn, er zou geen een currency bij hoeven te komen. Het zou veel meer waarde aan zo'n item geven en het zou mensen met gemak een jaar bezig kunnen houden alleen om alle instrumenten te leren, verzamelen en vervolgens alle bladmuziek bij elkaar te krijgen.

En dat zelfde kun je ook doen voor andere dingen. Denk aan de mini's, toys eventueel mounts enz enz enz.

Dus als je het goed ontwerpt kun je wel degelijk mensen gemakkelijk jaren bezig houden, dat zien we ook bij veel andere games. Maar de manier die ArenaNet heeft gekozen die vormt een probleem hiervoor. Die zorgt ervoor dat mensen (zelfde de grootste fans) het spel ergens naar een jaartje of twee langzamerhand moe beginnen te worden.

Dit is ook waar ik het dan telkens als ik klaagde (hier of op de officiële forums) over had. Helaas heeft Anet wel dat beleid blijven voeren en komen we nu op het punt waar je dat ook echt begint te merken.

Ik hoop op een expansion maar als ze dan tegelijkertijd ook niet overstappen naar een andere aanpak waarbij ze niet via een gem-store (en dus eigenlijk buiten de spelwereld om) dingen blijven toevoegen in plaats van gewoon echt content toe te voegen die mensen bezig houd, dan ben ik bang dat zelfs een expansion niet heel veel zal helpen want als ook dat grind grind grind blijft dan zijn mensen daar ook weer heel snel op uitgekeken en dat is 3,5 jaar na release GW2 niet meer die andere goede MMO, dat mooie alternatief maar dan WAS het die andere leuke MMO waar je nog wel nog eens een kijkje kunt nemen maar niet meer wordt gezien als een alternatief voor de andere games die er op dat moment zijn.

Dus ik hoop niet alleen op een expansion maar ook dat ArenaNet tegelijkertijd overstapt op een hele andere manier van werken. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 00:36:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Imo is een goede MMO ook toekomstbestendig. Lineage 1 is nog altijd zeer populair, niet in westen maar wel in de Aziatische markt. Een spel uit 1998!

Volgens mij is ook everquest nog altijd erg populair 1999.

World of Warcraft is nog altijd de populairste mmo in het westen 2004

Als je een MMO goed maakt kan hij jaren mee. 2 tot 3 jaar is korte termijn voor een MMO.
Klopt. Maar als je hetzelfde spel meerdere jaren speelt dan slaat de verveling toe.
Dit is ook waar ik ook zo vaak (tot ergernis toe.. sorry ik weet dat jullie er soms ook gek van werden) over klaagde. Dat het eigenlijk een goed spel is maar het dingen doet die slecht zijn voor de langere termijn. Dus na 2 / 3 jaar. En dan verwijs ik ook vaak naar de gem-store die weer resulteert in the gold grind enz.
Klopt ook. Volgens mij zijn we het eens dat er iets moet gebeuren om GW2 aantrekkelijk te houden voor spelers die al vanaf het begin spelen.
Dus als je het goed ontwerpt kun je wel degelijk mensen gemakkelijk jaren bezig houden, dat zien we ook bij veel andere games. Maar de manier die ArenaNet heeft gekozen die vormt een probleem hiervoor. Die zorgt ervoor dat mensen (zelfde de grootste fans) het spel ergens naar een jaartje of twee langzamerhand moe beginnen te worden.
Met het risico dat mensen mijn verhaal repeterend vinden wil ik een ander stuk van mijn post hier herhalen:
En of ze bereid zijn om veel geld in het ontwikkelen van een expansie te stoppen (en dat van NCsoft mag!) of dat ze zich blijven richten op het binnenhalen van nieuwe spelers. Daar halen ze volgens mij nu het meeste geld mee binnen. En blijkbaar met onzinnige items in de gem store aangezien ze daar maar niet mee stoppen.

Ik las dit weekend een artikel van een game reviewer/game developer over alle extra websites, apps en cash shops voor Assassin's Creed Unity. Behalve het spel heb je twee websites (Uplay en AC Initiates), een mobile app en een cash shop. Je hoeft de cash shop niet te gebruiken, maar om alle in-game content te kunnen spelen heb je de app en de AC Initiates website nodig. Daar is veel commentaar over, maar deze reviewer wees fijntjes op het feit dat veel spelers er gebruik van maken. Behalve reviewer was hij ook actief betrokken (geweest) als ontwikkelaar van in-game cash shops.
Game developers zijn geen liefdadigheidsinstellingen en moeten geld verdienen. In-game cash shops werken. Daar kan geen twijfel over bestaan, want anders waren ze al weer verdwenen. Als een in-game cash shop niet werkt (bijvoorbeeld Diablo 3 action house) dan doet de ontwikkelaar daar wat aan. In-game cash shops zijn er en zullen waarschijnlijk niet meer verdwijnen.

Om op GW2 terug te komen: De gem store bestaat nu al meer dan 2 jaar en ArenaNet lijkt er nog niet mee te willen ophouden. Waarschijnlijk werkt het dus. Daar hoeven wij als spelers niet blij mee te zijn, maar zolang ArenaNet er genoeg geld mee verdient zie ik ze er niet mee stoppen. Of een expansie financieel haalbaar is moeten we afwachten. Ik geloof al die verhalen over de strategie niet zo. Er wordt gekeken naar wat er financieel mogelijk is en daar wordt een verhaal bij gemaakt.
Dus ik hoop niet alleen op een expansion maar ook dat ArenaNet tegelijkertijd overstapt op een hele andere manier van werken. We zullen zien.
Je begrijpt dat ik dus niet verwacht dat ArenaNet iets gaat veranderen. Tenzij het financieel noodzakelijk is. Als we een expansie krijgen ben ik al blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van mij hoeven ze niet te stoppen met de cash shop. Zolang het maar geen Pay To Win wordt, vind ik alles best. Ik vind het alleen jammer dat ze stil staan met het spel zelf. Goed, er zijn drie nieuwe gebieden bij gekomen (Southsun, Dry Top en Silverwastes), maar dat is maar minimaal. En twee van die gebieden draaien om grinden. Er is absoluut geen reden om terug te gaan als je eenmaal het verhaal eens gedaan hebt. Tenzij je wilt grinden voor de skins. Want anders zijn ze niet te krijgen (het verhaal nogmaals spelen met een ander character, heeft geen zin, want je krijgt die armour box maar 1 keer, dus als je nog zo'n skin wilt, moet je maar events grinden).

Ik zou graag ontwikkeling zien in de huidige kaarten (zie Lion's Arch, alleen daar gebeurt nu ook niets meer, het mooiste zou zijn als daar elke release weer iets "gemaakt" zou zijn, kleine verschillen die het leuk maken om het gebied weer opnieuw te doorzoeken). En natuurlijk het opengooien van een aantal gaten op de kaart: Northern Shiverpeaks, het gebied ten noorden van Ascalon, de woestijn. En dan niet alleen een kleine kaart, maar meerdere kaarten, met dezelfde grootte als de huidige (die drie nieuwe kaarten zijn maar heel klein, vergelijken met de overige...). Dat laatste zou natuurlijk een expansie zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
RoseSolane schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:35:
Klopt. Maar als je hetzelfde spel meerdere jaren speelt dan slaat de verveling toe.
Vertel dat eens aan de WoW spelers, aantal vanaf eerste uur. Het is lang niet altijd verveling, maar verzadiging, ik speel ook games uit begin/mid 2000, als je gematigd speelt blijven ze gewoon leuk.

Cash shop van GW2 vind ik 1 van de betere, het is de game zelf waar het voor mij niets meer is.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 01-12-2014 12:03 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:01:
[...]

Vertel dat eens aan de WoW spelers, aantal vanaf eerste uur. Het is lang niet altijd verveling, maar verzadiging, ik speel ook games uit begin/mid 2000, als je gematigd speelt blijven ze gewoon leuk.

Cash shop van GW2 vind ik 1 van de betere, het is de game zelf waar het voor mij niets meer is.
Hetzelfde stond niet voor niets vetgedrukt :) Het was een reactie op Devata over MMO's die ook speelbaar blijven na 2 jaar. Ik kan niet oordelen over de begintijd van WoW, maar ik denk dat het op dit moment nog steeds zoveel spelers trekt doordat er steeds nieuwe content (expansies) beschikbaar komt. ArenaNet probeert dat ook te bereiken door de Living World, maar dat is voor vele spelers niet genoeg. Zie de reactie van Wailing_Banshee. GW2 is dus nog steeds teveel hetzelfde spel als twee jaar terug. Technisch wel veel beter, maar er is niet genoeg nieuwe content uitgekomen volgens velen.
Wailing_Banshee schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:31:
Goed, er zijn drie nieuwe gebieden bij gekomen (Southsun, Dry Top en Silverwastes), maar dat is maar minimaal. En twee van die gebieden draaien om grinden. Er is absoluut geen reden om terug te gaan als je eenmaal het verhaal eens gedaan hebt. Tenzij je wilt grinden voor de skins. Want anders zijn ze niet te krijgen (het verhaal nogmaals spelen met een ander character, heeft geen zin, want je krijgt die armour box maar 1 keer, dus als je nog zo'n skin wilt, moet je maar events grinden).
Weet je dat zeker? Ik meen toch echt gelezen te hebben dat elk karakter die de story doet een skin krijgt. Ik heb even gekeken wat Dulfy zegt over de Luminescent Shoulderguard Collections en die bevestigt dat. Grinden voor 1000 Bandit Crests + 1 gold kan ook, maar hoeft dus niet! Ik heb zelf de story maar één keer gedaan, dus ik kan dat niet bevestigen of weerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:35:
Je begrijpt dat ik dus niet verwacht dat ArenaNet iets gaat veranderen. Tenzij het financieel noodzakelijk is. Als we een expansie krijgen ben ik al blij.
Dat begrijp ik, maar ik denk dat als ze dat doen ze de levensduur van het spel (en daarmee bedoel ik dus niet dat hij daarna echt dood is, maar wel een beetje een vergeten MMO is met nog maar een kleine kern van spelers) toch echt niet meer als misschien een half jaartje kunnen trekken.

Ik snap heel goed dat een bedrijf naar het geld kijkt en dat ze er geld aan verdienen (daarom geef ik zelf dus ook geen cent uit aan een cash-shop) maar als gamer is het toch ook niet gek dat ik zelf ook kijk naar de kwaliteit van het spel.

Daarbij zelfs als je naar het geld kijkt is het op de langere termijn helemaal niet zo zeker dat het zo veel meer op brengt. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze grafiek.

https://dviw3bl0enbyw.clo...le/151443/1q14_NCSoft.jpg

Bij GW1 zien we een spike naar 100% van de sales bij elke uitbreiding.

Bij GW2 zie je naar de initiële spike van de verkoop dat de inkomsten alleen maar dalen. Q3 liet ook weer een daling zien. Q4 zal wel wat beter zijn (is altijd zo) maar de trend is dus omlaag.

Als GW2 elk jaar een uitbreiding zou hebben uitgegeven en je zou net als bij GW1 100% van de oorspronkelijke sales hebben gehad dan zouden ze nu meer geld hebben verdient dan wat ze nu binnen hebben gekregen. En we zouden er waarschijnlijk een beter spel voor terug hebben gekregen.

Het probleem is alleen dat het risico groter is. Als een spel binnen een jaar flopt dan kun je met een cash-shop nog flink wat geld binnen harken, zouden ze dan een uitbreiding release en die zou niet verkopen dan hadden ze misschien verlies gemaakt op het spel.

Dus het is niet perse zo dat het het meeste geld op brengt, het brengt het meeste geld op met het minste risico. Om grotere hoeveelheden op de langere termijn binnen te brengen is het minder geschikt maar daarom releasen ze gewoon om de zoveel tijd weer een nieuwe game. Wat voor NCsoft nu Wildstar is geweest. Al heeft dat helaas (tja ik vind het dus niet zo erg) niet zo heel goed voor ze uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:31:
Van mij hoeven ze niet te stoppen met de cash shop. Zolang het maar geen Pay To Win wordt, vind ik alles best.
Je zegt echter zelf ook dat je vooral het grind grind grind niets vind. Maar zie je dan niet hoe het een medeoorzaak is van het andere?

Denk er maar eens over na. Hoe kun je iets krijgen dat in die cash-shop is? Door het te kopen of door goud te gringen.

En dan zijn er de vele items in het spel die je eigenlijk ook alleen maar fatsoenlijk kunt krijgen door gold te grinden. Zou dat niet erg voordelig zijn voor Anet omdat je dat meer geneigd bent gems te kopen om goud te krijgen die om die grind grind grind te omzeilen.

Dus als je zegt dat je juist dat grinden zo vervelend ziet lees ik dat toch als dat je de cash-shop niets vind.. of de invloed ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Devata schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:30:
Daarbij zelfs als je naar het geld kijkt is het op de langere termijn helemaal niet zo zeker dat het zo veel meer op brengt. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze grafiek.

https://dviw3bl0enbyw.clo...le/151443/1q14_NCSoft.jpg
Dat is toch de playerbase, niet de inkomsten? Q3 report laat redelijk stabiele verdeling zien tussen hun nieuwe games (GW2, B&S en Aion), waar LA1/LA2 nog steeds bijna de helft van hun totale inkomsten zijn.

Edit, lijkt toch inkomen te zijn als ik zo die royalties bekijk.

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 01-12-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
Let op, GW2 China valt onder royalties. Als je dat bij elkaar optelt, dan verkoopt GW2 net zo goed als LA2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:28:
[...]
Weet je dat zeker? Ik meen toch echt gelezen te hebben dat elk karakter die de story doet een skin krijgt. Ik heb even gekeken wat Dulfy zegt over de Luminescent Shoulderguard Collections en die bevestigt dat. Grinden voor 1000 Bandit Crests + 1 gold kan ook, maar hoeft dus niet! Ik heb zelf de story maar één keer gedaan, dus ik kan dat niet bevestigen of weerleggen.
Een guildie heeft het geprobeerd en kreeg alleen een BL key en niet een armour box.
Devata schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:34:
[...]

Je zegt echter zelf ook dat je vooral het grind grind grind niets vind. Maar zie je dan niet hoe het een medeoorzaak is van het andere?

Denk er maar eens over na. Hoe kun je iets krijgen dat in die cash-shop is? Door het te kopen of door goud te gringen.

En dan zijn er de vele items in het spel die je eigenlijk ook alleen maar fatsoenlijk kunt krijgen door gold te grinden. Zou dat niet erg voordelig zijn voor Anet omdat je dat meer geneigd bent gems te kopen om goud te krijgen die om die grind grind grind te omzeilen.

Dus als je zegt dat je juist dat grinden zo vervelend ziet lees ik dat toch als dat je de cash-shop niets vind.. of de invloed ervan.
Ik zie dat anders. Ik heb het niet over skins die je kunt kopen van anderen, maar dingen die accountbound zijn. Bijvoorbeeld rewards voor events, quests, dat soort dingen.

Waarom kun je een precursor alleen maar kopen (of zo'n geluk hebben dat degene die je wilt hebben door de RNG toegewezen wordt)? Ik wil zo'n ding vanaf scratch maken! Het maak me niet uit hoe lang ik er over doe om alles bij elkaar te verzamelen, als ik dat maar overal kan doen. En niet in 1 gebied (wat ik dus het grootste probleem vind van die nieuwe gebieden, alle drops die je nodig hebt voor die skins, kun je alleen maar daar vinden, niet in bijvoorbeeld de Shiverpeaks, of Ascalon). En daar heb ik de grootste moeite mee, niet het feit dat je er heel veel van moet hebben, maar dat je er heel veel van moet hebben en het maar op 1 plek kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remz schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:32:
Let op, GW2 China valt onder royalties. Als je dat bij elkaar optelt, dan verkoopt GW2 net zo goed als LA2.
Die grafiek loopt maar tot Q1. Er moet ook eentje zijn die tot Q3 loopt maar die kan ik niet vinden.
Maar dit is dus nog van voordat GW2 in China uit kwam. Overigens is dat ook niet geheel relevant. Ik kijk gewoon naar de percentages tegenover de initiële piek bij release en doet dat zelfde met GW1 en ziet die dan weer tegen elkaar af.

4 kwartalen van 25% tel ik dus als 100% vs eens per jaar een piek van 100% (dan ga ik dus uit van een expansie per jaar omdat je bij GW1 dan een piek zag van 100%) echter zijn e inkomsten nu al onder de 25% van de initiële piek.

Niet zo'n heel moeilijke wiskunde, wel moeilijk om via een stukje tekst uit te leggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:46:

Ik zie dat anders. Ik heb het niet over skins die je kunt kopen van anderen, maar dingen die accountbound zijn. Bijvoorbeeld rewards voor events, quests, dat soort dingen.

Waarom kun je een precursor alleen maar kopen (of zo'n geluk hebben dat degene die je wilt hebben door de RNG toegewezen wordt)?
Precursors is echter een perfect voorbeeld van wat ik bedoel en dat is hoe het met heel veel items werkt alleen dan bij precursors nog eens 10 keer zo erg doordat de droprate nog lager en meer random is.

Maar het is dus een item dat je kunt kopen van anderen. Je voorbeeld gaat dus juist over iets wat je net zegt dat je niet erg vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:02:
[...]

Precursors is echter een perfect voorbeeld van wat ik bedoel en dat is hoe het met heel veel items werkt alleen dan bij precursors nog eens 10 keer zo erg doordat de droprate nog lager en meer random is.

Maar het is dus een item dat je kunt kopen van anderen. Je voorbeeld gaat dus juist over iets wat je net zegt dat je niet erg vind?
Mijn kopen van skins ging over dit:
Precursors zijn niet te koop in de cashshop. Maar ik denk dat ik je hier verkeerd begrepen hebt (ik dacht dat je het over die BL skins had). Ik zou nooit goud grinden om gems te kopen... (ik zal niet zeggen dat ik nooit gems voor goud heb gewisseld, want dat doe ik wel eens, als ik weer eens 10 gems ofzo overheb na een sale...)

Eigenlijk vind ik het grootste probleem van GW2 de RNG. Zo ongeveer alles zit achter RN generator. Kijk maar eens naar die nieuwe collection achievements. Je hebt een hele leuke: probeer alle lepels te verzamelen. Leuk! Je kunt de hele wereld af op zoek naar lepels! Totdat je kijkt en er een aantal bij blijken zitten die random drops zijn, die maar in 1 situatie eventueel valt. Laat dan maar hangen, vooral omdat het exotics zijn (en ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een exotic heb gekregen die niet via de MF kwam, zelfs alle drops in Silverwastes waren masterwork met als hoge uitzondering een rare).
De collections die ik al gedaan heb, zijn degene waarbij geen RNG te pas komt: de basic crafting collections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:53:
[...]

Die grafiek loopt maar tot Q1. Er moet ook eentje zijn die tot Q3 loopt maar die kan ik niet vinden.
Maar dit is dus nog van voordat GW2 in China uit kwam. Overigens is dat ook niet geheel relevant. Ik kijk gewoon naar de percentages tegenover de initiële piek bij release en doet dat zelfde met GW1 en ziet die dan weer tegen elkaar af.

4 kwartalen van 25% tel ik dus als 100% vs eens per jaar een piek van 100% (dan ga ik dus uit van een expansie per jaar omdat je bij GW1 dan een piek zag van 100%) echter zijn e inkomsten nu al onder de 25% van de initiële piek.

Niet zo'n heel moeilijke wiskunde, wel moeilijk om via een stukje tekst uit te leggen. ;)
Zonder bijbehorende context is jouw plaatje een beetje moeilijk te lezen. Toont het aantallen verkochte games? Of de financiële opbrengst van de verschillende games? Houdt het rekening met de investeringen die nodig waren? Zitten de inkomsten van de gem store verwerkt in de grafiek? Het plaatje zonder de context zegt eigenlijk niets.

Maar om op jouw tekst in te gaan: Als je alleen naar de opbrengsten kijkt en niet naar de kosten kun je niets zinnigs zeggen over de winstgevendheid. Tegenover de jaarlijkse piek in verkopen van GW1 stonden kosten om een expansie te maken. De veel frequentere content updates van GW2 kosten ook geld, maar misschien wel veel minder. Aangezien NCsoft geen gedetailleerde informatie geeft over de winstgevendheid van individuele games valt er niet veel zinnigs over te zeggen. Maar ik denk dat GW2 jaarlijks veel meer oplevert dan GW1, niet alleen absoluut, maar ook relatief.
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 07:56:
Eigenlijk vind ik het grootste probleem van GW2 de RNG. Zo ongeveer alles zit achter RN generator. Kijk maar eens naar die nieuwe collection achievements. Je hebt een hele leuke: probeer alle lepels te verzamelen. Leuk! Je kunt de hele wereld af op zoek naar lepels! Totdat je kijkt en er een aantal bij blijken zitten die random drops zijn, die maar in 1 situatie eventueel valt. Laat dan maar hangen, vooral omdat het exotics zijn (en ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een exotic heb gekregen die niet via de MF kwam, zelfs alle drops in Silverwastes waren masterwork met als hoge uitzondering een rare).
De collections die ik al gedaan heb, zijn degene waarbij geen RNG te pas komt: de basic crafting collections.
RNG is de basis van (bijna) elke game! Blijkbaar was GW1 één van de uitzonderingen waar nu iedere GW1 veteraan GW2 op afrekent. Behalve de lore en de titel delen GW1 en GW2 volgens mij weinig. Het zijn twee totaal verschillende games. Op basis van wat ik van GW1 heb gehoord denk ik dat ik het een erg slechte game zou hebben gevonden. Gelukkig is GW2 wel een erg goede game.

Grinden voor een legendary of een scavanger hunt voor een legendary hoeft helemaal niet zoveel te verschillen. In beide gevallen moet je een heleboel tijd stoppen in de game. Bij een scavanger hunt ben je verplicht om dat te doen wat de developer wil dat je doet voor dat specifieke item. Bij grinden kun je dat zelf bepalen. Volgens mij zijn de meeste spelers beter af met grinden voor een legendary dan met een scavanger hunt. GW2 is een game waar jij als speler bepaalt wat je doet (en dus ook wat je niet doet). Een scavanger hunt voor een legendary past daar misschien wel niet zo goed in.

De meeste collection achievements bevatten items die niet eenvoudig te verkrijgen zijn. Dat maakt het dan ook een achievement! De basic crafting collections die jij noemt zijn nu bij uitstek de voorbeelden van achievements die je met gold kunt kopen. Dat zijn dus de achievements die ik in principe het minst interessant vind. Ik heb ze niet gekocht, maar alles gemaakt. Maar ik durf niet te zeggen dat ik geen materials heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
Devata schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:53:
[...]

Maar dit is dus nog van voordat GW2 in China uit kwam.
Ah nu zie ik het ja, ik dacht dat het over de shareholders meeting van Q3 ging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:22:
[...]
RNG is de basis van (bijna) elke game! Blijkbaar was GW1 één van de uitzonderingen waar nu iedere GW1 veteraan GW2 op afrekent. Behalve de lore en de titel delen GW1 en GW2 volgens mij weinig. Het zijn twee totaal verschillende games. Op basis van wat ik van GW1 heb gehoord denk ik dat ik het een erg slechte game zou hebben gevonden. Gelukkig is GW2 wel een erg goede game.

Grinden voor een legendary of een scavanger hunt voor een legendary hoeft helemaal niet zoveel te verschillen. In beide gevallen moet je een heleboel tijd stoppen in de game. Bij een scavanger hunt ben je verplicht om dat te doen wat de developer wil dat je doet voor dat specifieke item. Bij grinden kun je dat zelf bepalen. Volgens mij zijn de meeste spelers beter af met grinden voor een legendary dan met een scavanger hunt. GW2 is een game waar jij als speler bepaalt wat je doet (en dus ook wat je niet doet). Een scavanger hunt voor een legendary past daar misschien wel niet zo goed in.

De meeste collection achievements bevatten items die niet eenvoudig te verkrijgen zijn. Dat maakt het dan ook een achievement! De basic crafting collections die jij noemt zijn nu bij uitstek de voorbeelden van achievements die je met gold kunt kopen. Dat zijn dus de achievements die ik in principe het minst interessant vind. Ik heb ze niet gekocht, maar alles gemaakt. Maar ik durf niet te zeggen dat ik geen materials heb gekocht.
Het verschil in GW1 en GW2 RNG is dat je bij GW1 niet gestopt werd in het halen van titles (= achievements in GW2) als je altijd door de RNG tegengewerkt werd. Het kon wel zo zijn dat je een bepaalde skin erg mooi vond en die maar niet viel in de stats die je wilde (yeay voor de wardrobe!) En dat heeft GW2 wel. Er zijn achievements die je gewoon niet kunt halen tenzij je geluk hebt in je drops (en dan heb ik het niet over de legendaries, want die zou je nog kunnen kopen).

Neem bijvoorbeeld die spoon collection:

Siege Commander's Spoon — NPCs in WvW
Fractal Spoon — foes and chests in Fractals of the Mists
Carved Bone Spoon — Dragon Chest after defeating Tequatl the Sunless

Alle drie accountbound. Alle drie RNG bound. Alle drie maar op 1 plek te vinden (waarbij de Carved Bone Spoon in mijn ogen het ergst is, want je moet dan toevallig ook nog eens online zijn als die Teakettle verschijnt én hem nog eens het geluk te hebben in een shard te zitten waar hij verslagen wordt). Ik heb die zak met botten wel een paar keer verslagen maar doe de moeite niet meer voor een lvl78 rare armour piece (heb nog nooit een exotic van hem gehad, niet van de kist en niet van de dagelijkse kist). Dus ik probeer die achievements maar niet eens meer (ze hebben allemaal zoiets erin)

En over het grinden van de materialen voor een legendary: niets mis mee. Het grinden voor goud zodat je maar een precursor kunt kopen, dat vind ik jammer. Ik wil die precursor dan ook kunnen samenstellen, op de een of andere manier.

Ja, ik kan gound grinden en een legendary kopen, of ik kan goud grinden om materialen voor een legendary te kopen. Beide is grinden. Maar een spel speel ik voor mijn eigen voldoening. Ik kan een dag werken, dat geld omzetten in gems, die gems verkopen en een legendary kopen (geen idee hoevel gems ik nodig heb, ik noem maar wat bedragen). Haal ik daar, in het spel, voldoening uit? Nee. Ik kan ook een half jaar het spel spelen, wat goud bij elkaar sprokkelen, wat materialen bij elkaar sprokkelen, het teveel aan materiaal verkopen, de missenden materialen kopen, en uiteindelijk een legendary maken. Bij dat laatste heb ik het spel gespeeld zoals ik dat leuk vind, en er een leuke legendary aan over gehouden (zo heb ik m'n Frenzy gemaakt). En als ik dan dat dure ding zie, denk ik terug aan de leuke dingen die ik gedaan heb om het te maken (prescursor was natuurlijk goedkoop :p) Dus een scavenger hunt (waarbij je acties doet doe beloond worden met een item) zou ik erg gaaf vind. Maar dan geen RNG of grind om dat item te krijgen (waarbij grind = het meerdere keren moeten herhalen van een actie binnen een klein gebied)

In principe zijn die nieuwe bioluminence skin achievements een goede stap. Je moet de story doen, je moet wat extra events doen, je moet de achievements halen. Maar dan komen ze met het briljante idee om onderdelen in de RNG te stoppen of je moet in 1 gebied gaan grinden (de andere armour class armour pieces).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:33:
[...]

Het verschil in GW1 en GW2 RNG is dat je bij GW1 niet gestopt werd in het halen van titles (= achievements in GW2) als je altijd door de RNG tegengewerkt werd. Het kon wel zo zijn dat je een bepaalde skin erg mooi vond en die maar niet viel in de stats die je wilde (yeay voor de wardrobe!) En dat heeft GW2 wel. Er zijn achievements die je gewoon niet kunt halen tenzij je geluk hebt in je drops (en dan heb ik het niet over de legendaries, want die zou je nog kunnen kopen).

Neem bijvoorbeeld die spoon collection:

Siege Commander's Spoon — NPCs in WvW
Fractal Spoon — foes and chests in Fractals of the Mists
Carved Bone Spoon — Dragon Chest after defeating Tequatl the Sunless

Alle drie accountbound. Alle drie RNG bound. Alle drie maar op 1 plek te vinden (waarbij de Carved Bone Spoon in mijn ogen het ergst is, want je moet dan toevallig ook nog eens online zijn als die Teakettle verschijnt én hem nog eens het geluk te hebben in een shard te zitten waar hij verslagen wordt). Ik heb die zak met botten wel een paar keer verslagen maar doe de moeite niet meer voor een lvl78 rare armour piece (heb nog nooit een exotic van hem gehad, niet van de kist en niet van de dagelijkse kist). Dus ik probeer die achievements maar niet eens meer (ze hebben allemaal zoiets erin)
Ik ben niet zo geïnteresseerd in de titel of achievement maar in de weg er naar toe. Dus dat ik een aantal achievements waarschijnlijk nooit ga halen zit ik niet zo mee. Ik heb de meeste items voor de meeste achievements gehaald en daar ging het mij om.
Om de spoon collection als voorbeeld te nemen: Ik heb alle "normale" spoons verzameld. Siege Commander's Spoon valt vrij vaak in WvW en dat speel ik regelmatig. Carved Bone Spoon heb ik ook, misschien had ik wat meer geluk. Fractal Spoon heb ik niet, want ik doe al een tijdje geen fractals meer. Maar je hebt gelijk, deze drie zijn inderdaad random.
En over het grinden van de materialen voor een legendary: niets mis mee. Het grinden voor goud zodat je maar een precursor kunt kopen, dat vind ik jammer. Ik wil die precursor dan ook kunnen samenstellen, op de een of andere manier.
Mijn punt is dat de scavanger hunt om de precursor zelf te kunnen samenstellen zeer uitgebreid moet zijn (anders is er helemaal niets bijzonder meer aan de legendary). Dat betekent dus dat ik een heleboel dingen moet verzamelen waarvan ArenaNet heeft bepaald dat ik die moet halen. En niet net een paar andere dingen. Terwijl ik door een jaar lang het spel te spelen genoeg goud heb weten te verzamelen om een precursor te kopen. Ik heb dus een jaar lang die dingen gedaan die ik wilde, en niet de dingen die ArenaNet toevallig (random?) in een scavanger hunt heeft gestopt. Wat is leuker?

Iets om te overdenken: Iemand in mijn guild die ietsje minder fanatiek GW2 speelt :) heeft nu eindelijk alles bij elkaar gespaard om een legendary te kunnen maken (plus een beetje mazzel met twee precursors van een kist en de MF >:) ). Tenminste, bijna alles. Want zij wil de staf. En daarvoor heb je Arah tokens nodig. En zij haat Arah. Dus geen legendary staf voor haar. Denk jij dat zij zo blij is met het helemaal zelf kunnen verzamelen van alle materialen voor een legendary? Of zou ze liever de mogelijkheid hebben gehad om alle materialen te kunnen kopen? Zodat ze de legendary kan maken (kopen) die zij wil in plaats van eentje die ze eigenlijk niet wil?
In principe zijn die nieuwe bioluminence skin achievements een goede stap. Je moet de story doen, je moet wat extra events doen, je moet de achievements halen. Maar dan komen ze met het briljante idee om onderdelen in de RNG te stoppen of je moet in 1 gebied gaan grinden (de andere armour class armour pieces).
Er zit volgens mij is niets in de bioluminence skin achievements volledig afhankelijk van RNG. Dat jouw guildie geen skin kreeg is volgens mij gewoon een bug. Met drie karakters voor de LW story en alle events eenmalig doen heb je geen enkele RNG nodig. Gelukkig zit er wat RNG/grind in voor alle spelers die niet de LW story drie keer willen doen. Voor ieder wat wils.
En trouwens (ik kan het niet laten :) ): Zoveel hoef je niet in dat ene gebiedje te grinden. Zonder daar nu heel veel te hebben rondgelopen heeft mijn main al genoeg verzameld voor een tweede armor piece. En de andere twee chars die er zijn geweest hebben waarschijnlijk al genoeg voor de laatste. Als je de afgelopen 4 weken een paar keer per week een half uur in Silverwastes had rondgelopen had je nu alle pieces gehad. Ik denk dan ook dat de bioluminence skin achievements een hele goede stap is, zeker voor de niet-grinders onder ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:18
Is het nog de moeite waard om Dit spel te gaan spelen? Heb hen een maandje gespeeld toen die net uit was en ben toen Level 60 geworden of zo. Lees veel dat er geen endgame is dus als je max level bent je ook klaar bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je alles gedaan hebt voordat je lvl80 bent, ben je erg knap... Tenzij je helemaal niet van exploration houdt, en alleen maar dungeons/fractals doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:22:
[...]

Zonder bijbehorende context is jouw plaatje een beetje moeilijk te lezen. Toont het aantallen verkochte games? Of de financiële opbrengst van de verschillende games? Houdt het rekening met de investeringen die nodig waren? Zitten de inkomsten van de gem store verwerkt in de grafiek? Het plaatje zonder de context zegt eigenlijk niets.

Maar om op jouw tekst in te gaan: Als je alleen naar de opbrengsten kijkt en niet naar de kosten kun je niets zinnigs zeggen over de winstgevendheid. Tegenover de jaarlijkse piek in verkopen van GW1 stonden kosten om een expansie te maken. De veel frequentere content updates van GW2 kosten ook geld, maar misschien wel veel minder. Aangezien NCsoft geen gedetailleerde informatie geeft over de winstgevendheid van individuele games valt er niet veel zinnigs over te zeggen. Maar ik denk dat GW2 jaarlijks veel meer oplevert dan GW1, niet alleen absoluut, maar ook relatief.
De inkomsten (bruto) dus daar moet alles nog vanaf.

Wat je zegt over dat het maken van een expansion misschien duurder is dan het maken van de LS en je het daarom kunt vergelijken is een terechte opmerking. En daardoor zou de winst dus toch hoger kunnen zijn. Terecht als je dat zo los je af vraagt maar zover ik heb begrepen zijn werken er zo'n 350 mensen bij ArenaNet en is dat zelfs een hoger aantal dan het aantal mensen die voor de release (en dus GW2 hebben gemaakt) werkten. Neem ik dat dus mee dan hebben ze die mensen toch hebben en dan kosten ze evenveel of ze nou aan de LS werken of aan een expansion.

GW2 brengt absoluut zeker veel meer op dan GW1 maar kijk ik naar dat grafiekje dan lijkt het er toch op dat ze relatief minder verdienen iig zeker als je dus de 100% pieken van GW1 af zet tegen de dalende inkomsten van GW2 en er dan van uit gaat dat GW2 het zelfde zou kunnen hebben bereikt (100% pieken) als ze elk jaar een uitbreiding hadden verkocht.

De cijfers die we hebben zijn natuurlijk niet perfect, dus kan ik garanderen dat mijn beredenering klopt.. nee niemand weet of GW2 als ze elk jaar een expansion hadden gereleased ook het spel wat anders hadden gemaakt (omdat ze geen geld hoefden te verdienden via de cash-shop) met als gevolg dat ze ook elk jaar dan weer een piek van 100% zouden hebben, maar we moeten het doen met wat we hebben.

Maar ik heb daar nou eigenlijk wel genoeg over gezegd ;) Dat is hoe ik er tegen aan kijk en ik als rede zie en voel me daarin gesteund doordat ik eigen al had verspeld wat je nu ziet. Misschien klopt het ook wel niet maar dat is zoals ik het zie.

Daarom hoop ik dus op een expansion maar ook dat daarbij tegelijkertijd ze hun aanpak veranderen en zich meer gaan richten op uitbreidingen in plaats van op de cash-shop. Ik denk dat voor de langere termijn de enige oplossing kan zijn al hebben ze natuurlijk ook al wat schade aangericht die niet ongedaan gemaakt kan worden.. sommige mensen die ze hebben weggejaagd met deze grind komen helaas nooit meer terug.

Wat betreft het grinden.
Ja RNG vind je in elke MMO. En dat op zich vind ik zelf ook niet erg. Stel ik wil wapen X en ik weet wapen X is een rare drop met een drop-rate van 1% bij een bepaalde baas in een bepaalde dungeon (misschien dropt het op nog 2 andere plaatsen maar dan is dat het ook). Dan vind ik het niet zo erg. Als ik dan echt dat ene wapen wil dan weet ik dat ik me op die ene dungeon moet focussen en dan heb ik de beste kans (en meest efficiënte manier) om dat wapen te krijgen.

Tevens kan ik dan bv mini Y gewoon krijgen door een quest-line te doen en skin Z is een automatische reward voor het doen van een bepaalde JP of is ook RNG maar dan ook weer 1% bij die dungeon.

Zo'n rewards zijn er wel in GW2 maar voor een heel groot gedeelte werkt het dus zo dat als ik reward X wil dan heeft het een drop-rate van 0,00001% maar dropt dan wel bij heel veel mobs. BV alle champions kunnen het droppen. Het gevolg is dat ik er eigenlijk niet direct op kan farmen want die 0,00001% is daar veel te laag voor. Maar doordat hij door veel mobs wordt gegeven is het aantal drops in totaal toch hoog bij mensen ook die hem helemaal niet willen en die verkopen hem dus weer volop via de TP. Wat is dus de logische manier om hem te krijgen? Ook iets gaan grinden wat 'goede' drops heeft om die goede drops te verkopen (want die wil ik helemaal niet) en dan met dat goud het reward te kopen dat ik wil. Oftewel gold grinding.

Voor de items in de cash-shop is dat uiteraard ook de enige optie.

Die twee dingen samen zorgen dus dat de game heel veel gold grind is ipl een meer gerichte (maar doenbare) farm voor het item. En zo'n gerichte farm vind ik niet erg maar voor alles maar goud grinden om het vervolgens te kopen vind ik vreselijk en het devalueer ook het item zelf compleet.

[ Voor 40% gewijzigd door Devata op 03-12-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devata schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:24:

Zo'n rewards zijn er wel in GW2 maar voor een heel groot gedeelte werkt het dus zo dat als ik reward X wil dan heeft het een drop-rate van 0,00001% maar dropt dan wel bij heel veel mobs. BV alle champions kunnen het droppen. Het gevolg is dat ik er eigenlijk niet direct op kan farmen want die 0,00001% is daar veel te laag voor. Maar doordat hij door veel mobs wordt gegeven is het aantal drops in totaal toch hoog bij mensen ook die hem helemaal niet willen en die verkopen hem dus weer volop via de TP. Wat is dus de logische manier om hem te krijgen? Ook iets gaan grinden wat 'goede' drops heeft om die goede drops te verkopen (want die wil ik helemaal niet) en dan met dat goud het reward te kopen dat ik wil. Oftewel gold grinding.

Voor de items in de cash-shop is dat uiteraard ook de enige optie.

Die twee dingen samen zorgen dus dat de game heel veel gold grind is ipl een meer gerichte (maar doenbare) farm voor het item. En zo'n gerichte farm vind ik niet erg maar voor alles maar goud grinden om het vervolgens te kopen vind ik vreselijk en het devalueer ook het item zelf compleet.
In het vetgedrukte stuk staat de manier. Maar dat wil je niet. Dat mag. Ik zie echter wel voordelen aan deze manier. Ik doe de events die ik wil. Daar dropt één keer in de zoveel tijd iets goeds. Een item (skin) dat ik mooi vind. Of iets wat erg lelijk is. Maar ik wordt elke keer weer verrast door de drop. Als het iets lelijks is verkoop ik het. Als het mooi is ik houd ik het. Mijn karakters lopen met een aantal items rond die ik zelf nooit zou hebben uitgekozen, maar die toevallig dropten. Ik was verrast, vond ze mooi en besloot ze te houden. Dit is voor mij één van de charmes van de game.

Daarentegen begin ik me steeds meer te ergeren aan een aantal items die wel specifiek droppen bij een bepaalde boss. Alleen niet voor mij. En ik kan ze op geen enkele andere wijze krijgen. Doe mij dan maar de gold grind.

Wat betreft de items in de gem shop heb je natuurlijk helemaal gelijk. Gelukkig is het meeste wat ArenaNet daar in verkoopt of spuuglelijk of volslagen overbodig. Daar hoef ik dus geen gold voor te grinden. Het is natuurlijk jammer dat ArenaNet ontwikkeltijd stopt in deze items, maar dat geld niet alleen voor gem shop items. Ik vind een heleboel van de skins die ze maken lelijk, ook de skins/items die je in de game kunt verdienen. Zo werd ik gisteren door mijn collega guildleader gewezen op Mawdrey. Vind ik lelijk en ik heb al ascended back packs voor mijn karakters. Daar heb ik dus verder niet naar gekeken. Maar dus ook niet naar Mawdrey II. En dat item is het antwoord op mijn probleem van te weinig bank slot ruimte. It consumes 50 Piles of Bloodstone Dust in exchange for Gift from Mawdrey II, which contains all sorts of various loot. Wil ik hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:48:
[...]

In het vetgedrukte stuk staat de manier. Maar dat wil je niet. Dat mag. Ik zie echter wel voordelen aan deze manier. Ik doe de events die ik wil. Daar dropt één keer in de zoveel tijd iets goeds. Een item (skin) dat ik mooi vind. Of iets wat erg lelijk is. Maar ik wordt elke keer weer verrast door de drop. Als het iets lelijks is verkoop ik het. Als het mooi is ik houd ik het. Mijn karakters lopen met een aantal items rond die ik zelf nooit zou hebben uitgekozen, maar die toevallig dropten. Ik was verrast, vond ze mooi en besloot ze te houden. Dit is voor mij één van de charmes van de game.

Daarentegen begin ik me steeds meer te ergeren aan een aantal items die wel specifiek droppen bij een bepaalde boss. Alleen niet voor mij. En ik kan ze op geen enkele andere wijze krijgen. Doe mij dan maar de gold grind.
Precies hoe ik het voel. Ik wil er best voor werken, maakt me niet zoveel uit op welke manier, als ik maar niet continue hetzelfde moet doen, en dan nog in hetzelfde gebied ook. Ik heb het goud er wel voor (dat stroomt gestaag binnen gewoon door plezier te hebben in alle delen van het spel), maar daar heb ik niets aan als ik dat ene item, wat niet voor mij wil vallen, niet kan kopen.
En dat item is het antwoord op mijn probleem van te weinig bank slot ruimte. It consumes 50 Piles of Bloodstone Dust in exchange for Gift from Mawdrey II, which contains all sorts of various loot. Wil ik hebben :)
Als het die dingen zou eten die je bij JP's krijgt (ik kan even niet op de naam komen...) dan zou ik gelijk die fractals proberen te doen voor de pristine relics. Dust heb ik het niet zoveel, maar met 8 lvl80's op diverse JP's, heb ik veeeeeeel te veel van die andere ascended materiaal dingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:48:
[...]

Wat betreft de items in de gem shop heb je natuurlijk helemaal gelijk. Gelukkig is het meeste wat ArenaNet daar in verkoopt of spuuglelijk of volslagen overbodig. Daar hoef ik dus geen gold voor te grinden. Het is natuurlijk jammer dat ArenaNet ontwikkeltijd stopt in deze items, maar dat geld niet alleen voor gem shop items. Ik vind een heleboel van de skins die ze maken lelijk, ook de skins/items die je in de game kunt verdienen. Zo werd ik gisteren door mijn collega guildleader gewezen op Mawdrey. Vind ik lelijk en ik heb al ascended back packs voor mijn karakters. Daar heb ik dus verder niet naar gekeken. Maar dus ook niet naar Mawdrey II. En dat item is het antwoord op mijn probleem van te weinig bank slot ruimte. It consumes 50 Piles of Bloodstone Dust in exchange for Gift from Mawdrey II, which contains all sorts of various loot. Wil ik hebben :)
Zolang een item niet account gebonden is, is die optie om goud te grinden er altijd (het huidige model sluit direct voor een item werken uit maar zoals ik het zeg sluit je goud grinden niet uit) . Het is alleen niet het meest optimale.Doordat met de huidige aanpak goud grinden het meest optimale (of enige echte mogelijke) is zie je dat veel mensen niet doen wat ze het leuk vinden maar wat het meest efficiënt geld op levert en doen ze wat anders dan voelt het alsof ze gestraft worden doordat dat minder goud oplevert. Dus het verhaaltje van `doen wat je leuk vind` is in theorie wel goed maar werkt naar mijn mening in de praktijk toch anders.

Het feit dat je zo´n item nu niet krijgt is overigens waarschijnlijk ook omdat de drop/rate zo absurd laag, wat ik ook erbij zij is dat wel het doenbaar moet zijn.

Daarbij geeft het natuurlijk ook wat extra waarde als een item aan bepaalde content vast zit.

Maar inderdaad ik vind het niet leuk om gewoon iets te doen om goud te krijgen en dan dat te kopen. Daar haal ik geen motivatie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:18:
Als het die dingen zou eten die je bij JP's krijgt (ik kan even niet op de naam komen...) dan zou ik gelijk die fractals proberen te doen voor de pristine relics. Dust heb ik het niet zoveel, maar met 8 lvl80's op diverse JP's, heb ik veeeeeeel te veel van die andere ascended materiaal dingen....
Daar heb ik er ook veel te veel van. Ik zat gisteren te klagen dat ik nooit genoeg plek in mijn bank heb en ben toen even gaan tellen. Ik heb een compleet bankslot vol met Bloodstone Dust en één met de andere twee ascended materiaal dingen. En dan nog één rij in een derde bankslot met wat van alle drie. Dus farmen voor Mawdrey is met stip op 1 gekomen :)
Devata schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:28:
[...]

Zolang een item niet account gebonden is, is die optie om goud te grinden er altijd (het huidige model sluit direct voor een item werken uit maar zoals ik het zeg sluit je goud grinden niet uit) .
Daar heb je helemaal gelijk in.
Het is alleen niet het meest optimale.Doordat met de huidige aanpak goud grinden het meest optimale (of enige echte mogelijke) is zie je dat veel mensen niet doen wat ze het leuk vinden maar wat het meest efficiënt geld op levert en doen ze wat anders dan voelt het alsof ze gestraft worden doordat dat minder goud oplevert. Dus het verhaaltje van `doen wat je leuk vind` is in theorie wel goed maar werkt naar mijn mening in de praktijk toch anders.
Dat gaat misschien op voor spelers die alleen kijken naar de meest optimale manier. Maar die heb ik nooit begrepen. Ik heb geen enkel probleem met optimaal spelen, zo lang het maar leuk blijft. Moet een ontwikkelaar rekening houden met spelers die dwangmatig alleen het optimale wil doen? Misschien wel om die doelgroep niet al te snel kwijt te raken. Zolang het maar niet ten koste gaat van het speelplezier van anderen.
Het feit dat je zo´n item nu niet krijgt is overigens waarschijnlijk ook omdat de drop/rate zo absurd laag, wat ik ook erbij zij is dat wel het doenbaar moet zijn.
Is waarschijnlijk meer een kwestie van weinig geluk in dit geval. De andere twee RNG afhankelijke items voor de achievement kreeg ik wel vrij snel.

/edit: Ik las net deze tekst op de site van Dulfy:

Carapace Tassets/Carapace Leggings/Carapace Pants

Complete the story instances of Seeds of Truth to earn them. Unlike last time with the gloves, you can acquire them by repeating the story on alts. Alternatively, you can buy them for 1000 Bandit Crests and 1 gold but what sane person would do that?

Wailing_Banshee (of haar guild vriend) had dus gelijk dat je de nieuwe gloves maar één keer kunt krijgen door de LW en dat je de andere twee zult moeten kopen. Dit lijkt me een bug. Maar er is wel meer veranderd in hoe bepaalde dingen werken in de laatste LW episode ten opzichte van de eerdere dus misschien is dit wel precies zoals ArenaNet wil dat het werkt. Dit maakt het wel minder waarschijnlijk dat ik voor drie complete sets ga.

[ Voor 14% gewijzigd door RoseSolane op 05-12-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De dailies en monthlies gaan op de schop:

https://www.guildwars2.co...daily-achievement-system/

ben er niet onverdeeld gelukkig mee... Vooral, gezien op basis van de screenshots in de post, je veel minder variatie krijgt. As die screenshot een representatief beeld geeft, denk ik niet dat ik ooit nog een daily zal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:13

Hu9o

Schokkend

maar eens kijken hoe dit gaat lopen.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Ben inmiddels ook weer gestart :) zit nu op lvl 50 maar waar kan ik mijn karma en laurels het beste aan uit geven? Heb inmiddels al meer dan 100k karma

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Wachten tot je lvl80 bent, dan kun je er exotic lvl80 gear voor kopen (à 42k karma per stuk).

There's no place like 127.0.0.1

Verwijderd

MatHack schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:39:
Wachten tot je lvl80 bent, dan kun je er exotic lvl80 gear voor kopen (à 42k karma per stuk).
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:29:
De dailies en monthlies gaan op de schop:

https://www.guildwars2.co...daily-achievement-system/

ben er niet onverdeeld gelukkig mee... Vooral, gezien op basis van de screenshots in de post, je veel minder variatie krijgt. As die screenshot een representatief beeld geeft, denk ik niet dat ik ooit nog een daily zal halen.
Op de screenshot staan 4 nieuwe achievements. Ze zijn allemaal een stuk specifieker dan de meeste huidige achievements. Ze gaan allemaal over een specifieke region/world boss. Er zijn 6 regions en 8 legendary world bosses. Aangenomen dat Tequatl en de 3 headed Jungle Wurm niet in een achievemenat zitten blijven er dus ook 6 legendary world bosses over. Dat maakt dus zo al 24 verschillende achievements. Plus ik zie geen killer achievement en die zal er ook wel zijn. Ik verwacht dus zeker 30 mogelijke PvE achievements. Hoezo minder variatie?

Wat wel veranderd is dat er nu altijd minstens 6 PvE gerelateerde achievements zijn en dat worden er straks 4. En 4 PvP en 4 WvW achievements. Aangezien je je laurel en dergelijke al krijgt door alleen in te loggen en je maar 3 dailies hoeft te halen voor de 10 punten denk ik dat het eerder makkelijker wordt voor iemand die niet alleen maar PvE speelt. Misschien dat de individuele achievements nu iets meer zwaarte gaan krijgen en het ook als een achievement gaat voelen om er één te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:29:
[...]

Op de screenshot staan 4 nieuwe achievements. Ze zijn allemaal een stuk specifieker dan de meeste huidige achievements. Ze gaan allemaal over een specifieke region/world boss. Er zijn 6 regions en 8 legendary world bosses. Aangenomen dat Tequatl en de 3 headed Jungle Wurm niet in een achievemenat zitten blijven er dus ook 6 legendary world bosses over. Dat maakt dus zo al 24 verschillende achievements. Plus ik zie geen killer achievement en die zal er ook wel zijn. Ik verwacht dus zeker 30 mogelijke PvE achievements. Hoezo minder variatie?

Wat wel veranderd is dat er nu altijd minstens 6 PvE gerelateerde achievements zijn en dat worden er straks 4. En 4 PvP en 4 WvW achievements. Aangezien je je laurel en dergelijke al krijgt door alleen in te loggen en je maar 3 dailies hoeft te halen voor de 10 punten denk ik dat het eerder makkelijker wordt voor iemand die niet alleen maar PvE speelt. Misschien dat de individuele achievements nu iets meer zwaarte gaan krijgen en het ook als een achievement gaat voelen om er één te halen :)
In de screenshot staat ook geen scrollbar.. Dus ik denk dat er totaal 12 mogelijkheden zijn, 4 voor PvE, 4 voor WvW en 4 voor PvP. Dus voor mij geen AP meer (laurels en coins vind ik persoonlijk niet erg interessant aangezien ik niet ga voor ascended junk en ik al 3 stacks met coins heb)

Ik vind het persoonlijk gewoon een hele slechte zaak dat er specifieke taken bij zitten (en specifiek = of een specifieke boss of iets doen op een specifieke kaart/gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:32:
[...]

In de screenshot staat ook geen scrollbar.. Dus ik denk dat er totaal 12 mogelijkheden zijn, 4 voor PvE, 4 voor WvW en 4 voor PvP. Dus voor mij geen AP meer (laurels en coins vind ik persoonlijk niet erg interessant aangezien ik niet ga voor ascended junk en ik al 3 stacks met coins heb)

Ik vind het persoonlijk gewoon een hele slechte zaak dat er specifieke taken bij zitten (en specifiek = of een specifieke boss of iets doen op een specifieke kaart/gebied)
Er komen 12 achievements, 4 voor elk type. Je moet er 3 halen om 10 AP te krijgen. Voor jou zal dat dus neerkomen op 3 van de 4 PvE achievements. Of het een goede of slechte zaak is dat het halen van Achievement Points moeilijker/meer werk gaat worden zal voor iedereen anders liggen. Ik ben er persoonlijk wel blij mij, maar het past misschien wat minder bij het karakter van GW2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Wanneer krijg je de blue rob orb op je map te zien? Heb op Diessa Plateau alle tasks en waypoints. Progression balk die op de map staat, staat nog niet op 100%. PoI nog niet alles, views (vista's) ook nog niet.

edit: typo

[ Voor 5% gewijzigd door Hurtebise op 22-12-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hurtebise schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:29:
Wanneer krijg je de blue rob op je map te zien? Heb op Diessa Plateau alle tasks en waypoints. Progression balk die op de map staat, staat nog niet op 100%. PoI nog niet alles, views (vista's) ook nog niet.
blue rob?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

heb ook geen idee wat blue rob is.

Zijn er tegenwoordig nog manieren om winst te maken met de ingame market? Heb met de mystic forge geprobeerd materialen van T5 naar T6 te 'craften'.
Heb het 2 keer gedaan en kreeg 5 en 6 drops. Terwijl het break even point 7 was.

Dus zijn er manieren om winst te pakken, zonder lotto?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hu9o schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:38:
heb ook geen idee wat blue rob is.

Zijn er tegenwoordig nog manieren om winst te maken met de ingame market? Heb met de mystic forge geprobeerd materialen van T5 naar T6 te 'craften'.
Heb het 2 keer gedaan en kreeg 5 en 6 drops. Terwijl het break even point 7 was.

Dus zijn er manieren om winst te pakken, zonder lotto?
Veel spelen en hopen dat er wat valt... Oh wacht, dat is ook een lotto :P

Ik zou het niet weten, ik verkoop gewoon wat ik niet kan gebruiken en langzaam maar zeker tikt dat wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

haha ja dat is ook wat ik maar doe :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Blue orb bedoel ik. iPad wisselde de letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hurtebise schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:45:
Blue orb bedoel ik. iPad wisselde de letters.
Wat bedoel je met de blue orb dan? Ik ken alleen die orbs die je vroeger in WvW had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Wailing_Banshee schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:42:
[...]

Wat bedoel je met de blue orb dan? Ik ken alleen die orbs die je vroeger in WvW had...
Found: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Map_completion
Blue bonus chest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, een kistje! Ja, dan moet je eerst alles op 100% hebben, POI's, vista's, SP en hartjes...

De Mad Queen host dit jaar weer een event in Dredgehaunt Cliffs, op 27 december.

https://www.youtube.com/watch?v=xBIBYgrVtGM

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

wat gaat er gebeuren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
vandaag ook terug begonnen met GW2 en direct een nieuwe char aangemaakt nl. een elementalist.
Ik amuseer me echt rot!

Vraagje: Ik weet dat er vroeger in de linkerbovenhoek van het scherm als je de map opent je map completion progress stond. Dat staat er nu niet meer zie ik.
Hoe zie je nu hoever je zit?

[ Voor 44% gewijzigd door Valdourian op 02-01-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Als ik via een druk op M (de standaard toets) de map open zie ik linksboven gewoon map completion staan, zelfs al heb ik 100%. Zit je niet in een speciale instance ofzo dat je het niet ziet?

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

jep, via m inderdaad.

mouse over voor de overige gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10-2024

Vluuks

I never finish anyth

Weet niet welk level ie is, maar map completion komt dacht ik pas op hogere levels er bij te staan, vanwege de new player experience. :)

edit: volgens de wiki unlock je pas bij level 15 info over map completion, dus daarvoor zie je dan waarschijnlijk inderdaad geen percentages bij je maps.

[ Voor 50% gewijzigd door Vluuks op 04-01-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Ik zit eraan te denken om dit spelen weer te gaan spelen. Heb het voor het laatst een dik jaar geleden gespeeld. Is er veel veranderd? Speelde veel lotro maar de lag daar haalt al de lol er wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Las dat A.net op PAX weer groot aanwezig zou zijn met de titel 'beyond the point of no return'
http://south.paxsite.com/...nd-the-point-of-no-return
to hear how we’re setting up a new framework for how an MMO can grow its universe
Heb even in de kerst vakantie wat gespeeld, kon me toch niet echt langer dan een uurtje bezig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Klinkt niet best de uurtje maar spelen. Een mmo moet je Toch wel een lange tijd vast kunnen houden vind ik zelf... Misschien toch maar iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
jaydenjarno schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:06:
Klinkt niet best de uurtje maar spelen. Een mmo moet je Toch wel een lange tijd vast kunnen houden vind ik zelf... Misschien toch maar iets anders
Net wat je zelf leuk vind natuurlijk. Ik kan mezelf ook totaal niet meer motiveren om Guild Wars 2 te spelen, na 6-7 jaar Guild Wars 1 en 2 jaar Guild Wars 2 is de fun er af voor mij.

Als je nog helemaal onbekend bent met het spel is er nog heel erg veel te ontdekken en te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JST94 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:14:
[...]

Net wat je zelf leuk vind natuurlijk. Ik kan mezelf ook totaal niet meer motiveren om Guild Wars 2 te spelen, na 6-7 jaar Guild Wars 1 en 2 jaar Guild Wars 2 is de fun er af voor mij.

Als je nog helemaal onbekend bent met het spel is er nog heel erg veel te ontdekken en te doen.
En ik speel het nog dagelijks.... GW1 heb ik 2 jaar bijna continue gespeeld, toen een jaar half uurtje hier, half uurtje daar, en toen weer heel vaak. En dat doe ik nu in GW2 ook. Ik heb in m'n vakantie best veel gespeeld, maar de komende tijd wil ik weer wat meer tijd aan andere spelen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
snap wel waarom mensen snel stoppen. ben zelf een uurtje bezig en heb nog geen gevoel dat ik wil blijven spelen. wel mooie graphics en leuk dat de quest beginnen zonder npc, maar weinig verbeelding met de quests en het speelt op de 1 of andere manier niet echt als een mmo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaydenjarno schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:11:
en het speelt op de 1 of andere manier niet echt als een mmo...
Ik zou niet weten hoe het anders is dan een andere MMO, behalve dat je niet hoeft te vechten met elkaar om de schaarse nodes of creatures. Ik heb hiervoor alleen Aion gespeeld, prachtig spel, maar ik was het binnen 3 maanden toch wel vreselijk zat dat andere altijd alles net voor m'n neus wegkaapten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Een uurtje is niet genoeg om een spel te ervaren naar mijn mening, voordat je door hebt hoe alles in zijn werk gaat en wat je allemaal moet en kan doen ben je al gauw een aantal uren verder.

Een spel vind ik het eerste uur vaak ook saai, omdat ik vaak nog geen idee heb wat ik nou doe. Er kan ook veel afhangen van je professie die je gekozen hebt. Zo heb ik ook een aantal professies waar ik minder plezier mee heb (bijvoorbeeld Mesmer) en met een Necromancer heb ik weer veel meer plezier. :)

[ Voor 26% gewijzigd door JST94 op 07-01-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Heb het spel al eerder gespeeld. Dus wist wel hoe het speelde. Ooit aantal level 80 gegaan. Maar nu na een uur het gevoel dat het allemaal vrij basic is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 21:13
Leeft dit spel nog? Ben van plan het weer te gaan spelen namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

ik speel het toch bijna iedere avond wel even.

Vermaak me er prima mee. Ben helemaal geen expert op het gebied van MMO (dit is de enige).
Maar vermaak me wel, lvl 80 ranger. Ben m'n huntsman craft aan het hevelen 425/500 om m'n eerste acsended weapon te maken. En daarnaast 98% van de world map verkend, op naar 100% :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nu bezig om een ascended medium armor te maken. Ik heb alleen een chronisch gebrek aan silk... Ik heb 24 bolts of damask nodig nodig, elke bolt heeft 100 bolts silk.... Dat zijn 2400 bolts of silk! Of 7200 silk scraps... Dat zijn bijna 29 stacks scraps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nickdw7 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:54:
Leeft dit spel nog? Ben van plan het weer te gaan spelen namelijk..
Ja, dit spel leeft nog :) (Waarschijnlijk) zijn GW2 en SWOTR na WoW de meest gespeelde MMO's buiten Japan/Korea. Ik speel zelf nog elke dag.
Wailing_Banshee schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 07:29:
Ik ben nu bezig om een ascended medium armor te maken. Ik heb alleen een chronisch gebrek aan silk... Ik heb 24 bolts of damask nodig nodig, elke bolt heeft 100 bolts silk.... Dat zijn 2400 bolts of silk! Of 7200 silk scraps... Dat zijn bijna 29 stacks scraps...
Leuk he, iedereen heeft silk nodig voor ascended armor. Nog steeds een zeer betrouwbare bron van inkomsten voor mij :P Hoef ik niets voor te doen, gewoon spelen en alle medium armor salvagen. Ik heb zelf de afgelopen vakantie even gekeken naar ascended armor maar besloten dat de stat winst niet echt fantastisch is ten opzichte van exotic armor. Daarom heb ik besloten om eerst Tailorer en Armorsmithing naar 500 te brengen. Tailorer heb ik gisteren gedaan, voor Armorsmithing heb ik wat meer tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:49:
[...]

Ja, dit spel leeft nog :) (Waarschijnlijk) zijn GW2 en SWOTR na WoW de meest gespeelde MMO's buiten Japan/Korea. Ik speel zelf nog elke dag.

[...]

Leuk he, iedereen heeft silk nodig voor ascended armor. Nog steeds een zeer betrouwbare bron van inkomsten voor mij :P Hoef ik niets voor te doen, gewoon spelen en alle medium armor salvagen. Ik heb zelf de afgelopen vakantie even gekeken naar ascended armor maar besloten dat de stat winst niet echt fantastisch is ten opzichte van exotic armor. Daarom heb ik besloten om eerst Tailorer en Armorsmithing naar 500 te brengen. Tailorer heb ik gisteren gedaan, voor Armorsmithing heb ik wat meer tijd nodig.
Ik heb ze alle drie al een tijdje op 500.... Maar ik wilde van die vision crystals af die ik her en der gekregen heb (laatst een van m'n Ster die die fragments omzet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Net aangekocht samen met mijn broertje. Samen erg veel MMO's gespeeld en het asiatische genre meer dan zat. (microtransacties en dan zeggen dat het F2P is, boooo!) Vandaar dat de eenmalige kosten van GW2 ons aansprak. We spelen op White Ridge server en zijn opzoek naar een leuke casusal NL guild. Na 1 weekend spelen beide rond de level 25. We zijn van plan de game grijs te spelen en zoals het nu gaat komt dat wel goed. :) Erg benieuwd naar de end-game content.

edit:
We zijn beide Warrior maar ik ben Human en mijn broertje is Norn. Betekend dit dat we totaal niet kunnen samen spelen of komt dat pas bij hogere levels? We zitten wel bij elkaar in de party maar geen idee hoe we bij elkaars City kunnen komen! Er is ook nog zo veel om uit te zoeken...

[ Voor 24% gewijzigd door FloydRaalte op 12-01-2015 13:19 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
Je kunt al vrij snel naar andere cities toe. Volgens mij door een portal in iedere stad.
Heb het een tijd terug een keer gedaan (speel weinig op dit moment), dus kan me niet meer herinneren hoe dat precies ging.

Ik speel samen met mijn vrouw en toen zaten we beide in dezelfde stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Hoelbrak (van de Norn) heb je aan de westkant een portal (zo'n paars rond ding op je kaart) naar Lion's Arch, in Divinity Reach (Human) heb je in het midden een portal naar Lion's Arch. Vanaf Lion's Arch kun je naar elke stad toe die je wilt, ook weer via portals. Als je aankomt in LA heb je 5 portals staan, elk van die portal heeft twee NPC's ervoor staan. Aan de hand van die NPC's kun je zien waar de portal uit komt. Dus voor de portal naar Divinity Reach staat twee humans, voor de portal van Hoelbrak staan twee Norn (etc).

En als je niet hetzelfde ras bent, is het enige wat je niet kunt samenspelen die allereerste missie. Daarna kun je alles samen doen wat je wilt. Omdat je twee rassen hebt, kun je geen voortgang krijgen op het eerste deel van de persoonlijke verhaallijn als je de ander helpt. (Dat zijn de delen voor lvl10 en lvl20 en mogelijk ook lvl30, maar daar ben ik niet zeker van). Dus eerst help je dan hem, en dan helpt hij jou, dat werkt ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de guild kun je in de topic warning kijken (staat onderaan elke pagina). Guild of Tweakers is een NL guild, de andere twee guilds zijn internationaal, dus met Engels als voertaal. Voor [Gwen] kun je contact met mij opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Wailing_Banshee schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:54:
In Hoelbrak (van de Norn) heb je aan de westkant een portal (zo'n paars rond ding op je kaart) naar Lion's Arch, in Divinity Reach (Human) heb je in het midden een portal naar Lion's Arch. Vanaf Lion's Arch kun je naar elke stad toe die je wilt, ook weer via portals. Als je aankomt in LA heb je 5 portals staan, elk van die portal heeft twee NPC's ervoor staan. Aan de hand van die NPC's kun je zien waar de portal uit komt. Dus voor de portal naar Divinity Reach staat twee humans, voor de portal van Hoelbrak staan twee Norn (etc).

En als je niet hetzelfde ras bent, is het enige wat je niet kunt samenspelen die allereerste missie. Daarna kun je alles samen doen wat je wilt. Omdat je twee rassen hebt, kun je geen voortgang krijgen op het eerste deel van de persoonlijke verhaallijn als je de ander helpt. (Dat zijn de delen voor lvl10 en lvl20 en mogelijk ook lvl30, maar daar ben ik niet zeker van). Dus eerst help je dan hem, en dan helpt hij jou, dat werkt ook :D
Aha, ik had al zo'n vermoeden maar aangezien ik nog zoveel moet 'uitvinden' in het spel was ik er ook nog niet echt naar opzoek gegaan. Maar nu ik het weet ga ik het vanavond meteen proberen :) Mooi dat we verder wel samen kunnen spelen ongeacht de verschillende rassen.
RoseSolane schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:53:
Voor de guild kun je in de topic warning kijken (staat onderaan elke pagina). Guild of Tweakers is een NL guild, de andere twee guilds zijn internationaal, dus met Engels als voertaal. Voor [Gwen] kun je contact met mij opnemen.
Hoe actief zijn deze Guilds? NL of gemengd maakt me verder niet zoveel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:19:

Hoe actief zijn deze Guilds? NL of gemengd maakt me verder niet zoveel uit...
Jullie zijn voorlopig waarschijnlijk vooral bezig met levelen. Dat beperkt het aantal georganiseerde guild activiteiten waaraan je kunt deelnemen. Maar de meeste guilds helpen je graag bij het levelen.

Om meer specifiek op de drie guilds in te gaan:
Ik kan geen antwoord geven over de activiteiten van de Guild of Tweakers. Misschien dat hun website je meer kan vertellen. Of iemand van deze guild hier wat meer kan zeggen.

Ik zie vaak members van [One] rondlopen. Volgens mij zijn ze dus zeker nog actief. Ik weet niet hoeveel leden van [One] hier actief zijn, wellicht dat Devata reageert. Stuur hem anders een berichtje ingame (naar Devata.6589).

[Gwen] is nog zeker actief. We doen elke zondagavond Guild Missions en we zijn dit jaar gestart met het organiseren van andere events. Daarnaast zijn er meestal wel members online die wat samen willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:33:
[...]
[Gwen] is nog zeker actief. We doen elke zondagavond Guild Missions en we zijn dit jaar gestart met het organiseren van andere events. Daarnaast zijn er meestal wel members online die wat samen willen doen.
Ik zie inderdaad regelmatig mensen van [Gwen] langs lopen. Toch wel handig dat je niet meer gebonden bent aan je server zolang je geen WvW doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:50:
[...]

Ik zie inderdaad regelmatig mensen van [Gwen] langs lopen. Toch wel handig dat je niet meer gebonden bent aan je server zolang je geen WvW doet...
Dat zijn hopelijk wel de echte, want er lopen ook neppers rond van [GWen] :)

En inderdaad is het handig dat je niet meer servergebonden bent. Alleen vergeet je dan wel snel dat niet iedereen kan meedoen met een guild run in WvW. Het duurde even tot we ons realiseerden dat "We verzamelen in de blauwe borderlands" niet voor iedereen dezelfde borderlands betekende en dat sommigen niet mee konden doen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NCSOFT Registers Trademarks for Guild Wars 2: Heart of Thorns
Logo

Ik roep expansie *O* Kan natuurlijk nog jaren duren voordat deze uit is, maar ik roep expansie. Kan ook binnen een paar maanden uitkomen als ArenaNet het aan het eind van deze maand presenteert

[ Voor 20% gewijzigd door RoseSolane op 13-01-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:48:
[...]

Dat zijn hopelijk wel de echte, want er lopen ook neppers rond van [GWen] :)

En inderdaad is het handig dat je niet meer servergebonden bent. Alleen vergeet je dan wel snel dat niet iedereen kan meedoen met een guild run in WvW. Het duurde even tot we ons realiseerden dat "We verzamelen in de blauwe borderlands" niet voor iedereen dezelfde borderlands betekende en dat sommigen niet mee konden doen :|
Nee, jullie zijn de neppers, [GWen] was een van onze alliance guilds in GW1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enorme spoilers in de video. Niet kijken als je nog niet de laatste episode hebt gespeeld. ;)

spoiler: SPOILER ALERT
Ik kijk hier toch -echt- wel naar uit. Okee, geen gameplay technische zaken maar man, qua story gaat het nu echt wel een andere kant op die nogal donker is, en daar hou ik van. De Pact Fleet is weggevaagd, Sylvari worden half-gek door Mordy en de andere rassen van Tyria lijken nu wel alle Sylvari van de aardbodem te willen wegvagen. Misschien ben ik biased aangezien ik nogal wat Roleplay/RP in GW2 (waar dit dus echt hele juicy stuff voor is wat cool is, mijn Sylvari main zal vast wel gelynched gaan worden door een angry mob) maar erg toffe insteek. Ik had wel een gevoel dat het deze kant op zou gaan, maar dat ANet daadwerkelijk een compleet ras van 'good' naar 'evil' schuift (okee, niet alle Sylvari zijn meteen slecht maar toch!) vind ik een keus die meerdere MMO devs zouden moeten maken om de zaak fris te houden. Nice stuff!

Ik kijk uit naar de Twitch Stream op de 24ste!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:40:
[video]

Enorme spoilers in de video. Niet kijken als je nog niet de laatste episode hebt gespeeld. ;)

spoiler: SPOILER ALERT
Ik kijk hier toch -echt- wel naar uit. Okee, geen gameplay technische zaken maar man, qua story gaat het nu echt wel een andere kant op die nogal donker is, en daar hou ik van. De Pact Fleet is weggevaagd, Sylvari worden half-gek door Mordy en de andere rassen van Tyria lijken nu wel alle Sylvari van de aardbodem te willen wegvagen. Misschien ben ik biased aangezien ik nogal wat Roleplay/RP in GW2 (waar dit dus echt hele juicy stuff voor is wat cool is, mijn Sylvari main zal vast wel gelynched gaan worden door een angry mob) maar erg toffe insteek. Ik had wel een gevoel dat het deze kant op zou gaan, maar dat ANet daadwerkelijk een compleet ras van 'good' naar 'evil' schuift (okee, niet alle Sylvari zijn meteen slecht maar toch!) vind ik een keus die meerdere MMO devs zouden moeten maken om de zaak fris te houden. Nice stuff!

Ik kijk uit naar de Twitch Stream op de 24ste!
Ik hou er normaal gesproken niet van om hele stukken met spoiler alerts te zien, maar ik ontkom er niet aan om mijn reactie ook van een spoiler alert te voorzien. Ik neem aan dat we na de 24e geen spoiler alerts meer nodig hebben.
spoiler: Alleen lezen als je de PS hebt afgerond!
Ik ben dus helemaal niet blij. Ten eerste was dit de tweede keer dat de boss fight na een bezoek aan Ogden en de Durmand Priory gewoon niet leuk was. En weer weet ik niet of ik last had van bugs of dat het gevecht gewoon waardeloos opgezet is. Pas toen ik na het gevecht de nieuwe story achievements las begreep ik dat het waarschijnlijk veel makkelijker gekund had. Dat ik wellicht enkele mechanismen gemist hebt. Maar zelfs dan gebeurde er bepaalde dingen die gewoon of heel slecht bedacht zijn of waar ik last van een bug had. Braham wist maar niet zijn protection bubbles op tijd neer te zetten. En ik vind gevechten waar als je één keer geraakt wordt je het gewoon bijna kunt vergeten gewoon slecht gemaakt.

Ik ben ook niet echt een fan van dit soort moeilijke gevechten in een persoonlijke story instance. Dat is niet wat ik in GW2 wil. Ik heb geen problemen met moeilijke gevechten die je als een groep kunt doen. Maar dit is een MMO, zeer lastige solo instances horen daar niet in thuis.

Wat betreft de story die er gaat komen ben ik nog niet bepaald overtuigd. Ik zal er nog eens over nadenken en eens kijken wat WoodenPotatoes erover te melden heeft. Misschien dat zijn inzichten mij op een ander idee brengen, maar ik denk op dit moment dat de nieuwe story de verkeerde kant op gaat.

De story van de laatste PS vind ik erg mager. Waarom is Caithe er weer met het ei vandoor gegaan? Waarom heeft de Pale Tree ons niet meteen verteld waarom Caithe het ei heeft gestolen? De laatste memory was zeer zwak. Waarom doodde ze Wynne en niet Faolain? Was dat niet veel logischer?

Al met al ben ik niet erg vrolijk geworden van de laatste PS. Ik ben ook meteen na het beëindigen van de derde instance gestopt met spelen. Ik heb even geen zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Je hebt wel ergens gelijk met die bossfight. Sommige classes hebben er meer moeite mee dan andere. Voor mij was 'ie redelijk simpel nadat ik dat met die Shadow Minions door had, zelfs geen één keer dood gegaan. Maar ik ben dan ook Warrior full Rings, Accessories Ascended + Chest piece, de rest allemaal Exotic, Warriors zijn nu sowieso een beetje OP.

spoiler: Qua verhaal heb je ook wel een punt..
Dat Caithe inderdaad -weer- kon wegkomen met het Ei vond ik nogal weird. De rest van mijn adventuring party voelen ook meer als cheer leaders dan echt een hulp. "Oh boss, doe dit! Oh boss, doe dat!" Voelde een beetje als 'de RAMIREZ DO EVERYTHING!!! meme'. Qua verhaal vond ik de laatste twee afleveringen ook niet echt sterk. Ik bedoel, Caithe en Faolain moorden een compleet Centaur dorp uit en de eerste reactie richting Wynne is: 'Oh stel je niet zo aan Wynne..' Wat..?!?

Maar qua scenario vind ik het weer wel leuk dat er wat Sylvari lynchparties komen en de algemene richting die ze op gaan vind ik ook nice dus tsja.. :9 Ik ben wel weer even hooked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:43

Bouli

9000 rpm

Boss fight was van de laatste LS echt te simpel... full zerk warrior... health is niet eens onder 80% gekomen... echt jammer..

Zit te wachten op epic gevechten, waar je zelfs met een volle party peentjes aan het zweten bent of je het wel haalt of niet.

En dan als reward een blauw of groen item krijgen -.-

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:40:
Ik heb alleen tot einde van het originele verhaal gedaan tot 80, dus ik zie weinig aan dat filmpje.

Enige wat ik wil zien is bredere/betere mechanics, maar dat zal wel niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bouli schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:03:
Boss fight was van de laatste LS echt te simpel... full zerk warrior... health is niet eens onder 80% gekomen... echt jammer..

Zit te wachten op epic gevechten, waar je zelfs met een volle party peentjes aan het zweten bent of je het wel haalt of niet.

En dan als reward een blauw of groen item krijgen -.-
Als je met een vol party peentjes wilt zweten, moet je een boss hebben waar je tactisch te werk moet gaan. En die onvoorspelbaar zijn. En geen grotere groepen dan 5-8. Want dat wordt het alleen een lichtshow.

En kun je andere rewards dan blauw of groen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond de laatste boss fight onduidelijk en daardoor erg lastig. Wellicht was dat het gevolg van het missen van bepaalde mechanismen. Voordat ik aan dit gevecht begon was ik al gevraagd door iemand uit mijn guild voor hulp met dit gevecht, dus ik verwachte al een moeilijk gevecht. Ik hoor echter ook (hier, maar ook op andere plaatsen) dat het laatste gevecht veel te makkelijk was. Ik zal het dus nog een keer moeten proberen. Ik blijf gevechten waarbij als je één keer geraakt wordt je bijna zeker dood ben slecht gemaakt.

Wat betreft moeilijke gevechten in het algemeen. Ik heb niets tegen lastige gevechten, maar ik vind die niet thuishoren in het single player gedeelte van GW2. Alle personal instances zouden zonder hulp van derden te doen moeten zijn voor de story. Dat dezelfde instances achievements hebben die erg moeilijk zijn vind ik prima. Dat er zeer lastige gevechten in het multiplayer gedeelte zitten (Tequatl, Evolved Jungle Wurm, Twisted Marionette) vind ik ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Intussen een guild gejoined. Ik werd ingame benaderd door Gathering of the Dutch (GOTD), leuke guild met veel mensen onine die altijd mijn newbie vragen willen beantwoorden! Qua levelen kwam ik niet veel verder. Geranden Fields (25-35) werdt te moeilijk en er waren geen quests meer(ja, wel die dynamische events, maar die had ik ook wel gehad). Op aanraden eens een Edge of Mist battle gedaan. In het begin was het mij totaal niet duidelijk wat er gebeuren moest maar de levels vlogen erbij! Van 30 naar 38 in 3 uurtjes ofzo. Veel vriendelijke mensen die me hebben uitgelegd hoe het werkt. Erg leuk! Vooral als je als groep opeens de tegenstanders tegenkomt: complete slaughter! Ik kon zelf niet veel uitrichten met mijn lage dmg maar alle beetjes helpen denk ik en verder veel gates kapot geramt :) Coole game, ben blij dat ik hem toch gekocht heb.

Van guildies hoorde ik dat de legendary (endgame) items zo goed als onhaalbaar zijn omdat je hier een half jaar voor moet farmen... Is dat zo?

En verder heb ik armor ontvangen waarbij je ook 'skins' kreeg. Het armor was verder niet heel goed qua statts en deze heb ik verpatst. De skins heb ik gebruikt. Nu heb ik echter weer een nieuwe chestpiece en daarbij vervalt mijn skin. Ik moet dan eerst een item kopen en gebruiken om deze skin weer terug te zetten. Dit lijkt me erg duur worden om elke keer te doen... kan dat niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:29:
Intussen een guild gejoined. Ik werd ingame benaderd door Gathering of the Dutch (GOTD), leuke guild met veel mensen onine die altijd mijn newbie vragen willen beantwoorden! Qua levelen kwam ik niet veel verder. Geranden Fields (25-35) werdt te moeilijk en er waren geen quests meer(ja, wel die dynamische events, maar die had ik ook wel gehad). Op aanraden eens een Edge of Mist battle gedaan. In het begin was het mij totaal niet duidelijk wat er gebeuren moest maar de levels vlogen erbij! Van 30 naar 38 in 3 uurtjes ofzo. Veel vriendelijke mensen die me hebben uitgelegd hoe het werkt. Erg leuk! Vooral als je als groep opeens de tegenstanders tegenkomt: complete slaughter! Ik kon zelf niet veel uitrichten met mijn lage dmg maar alle beetjes helpen denk ik en verder veel gates kapot geramt :) Coole game, ben blij dat ik hem toch gekocht heb.

Van guildies hoorde ik dat de legendary (endgame) items zo goed als onhaalbaar zijn omdat je hier een half jaar voor moet farmen... Is dat zo?

En verder heb ik armor ontvangen waarbij je ook 'skins' kreeg. Het armor was verder niet heel goed qua statts en deze heb ik verpatst. De skins heb ik gebruikt. Nu heb ik echter weer een nieuwe chestpiece en daarbij vervalt mijn skin. Ik moet dan eerst een item kopen en gebruiken om deze skin weer terug te zetten. Dit lijkt me erg duur worden om elke keer te doen... kan dat niet anders?
Wellicht weet je onderstaande al, maar voor de zekerheid: Alle skins die je verzamelt komen in je wardrobe. Dit is de tweede tab op je Hero panel (shortcut H). Daar kun je ook een andere skin op een item zetten. Dat kost per item één Transmutation Charge. Een Transmutation Charge kun je op een aantal manieren krijgen, onder andere als een map completion reward en een Daily achievement reward. Ook kun je ze uit Black Lion Chests krijgen. En je kunt ze in de gem store kopen.

Elke keer een skin overzetten als je een beter item krijgt kan vrij duur worden. Zes armor stukken en een aantal wapens elke 15 of zo levels aanpassen betekent misschien wel 50 Transmutation Charges. De meeste spelers doen dat niet. Zij nemen de looks voor lief totdat ze level 80 zijn. Probeer dan een exotic level 80 armor te krijgen (kopen, craften) en zet daar dan één keer de juiste skin op. Hetzelfde voor je wapens. Tot je level 80 hebt bereikt dus de skins accepteren of Transmutation Charges kopen.

Legendary wapens zijn niet totaal onbereikbaar, maar het zal wel lang duren voordat je er één kunt maken. Het goede nieuws is dat een legendary wapen niet betere stats heeft als een ascended wapen. En een ascended wapen is niet zoveel beter dan een exotic wapen. En een exotic wapen is zeker haalbaar zonder al te veel farmen. Met een level 80 karakter volledig in exotic armor en met een paar exotic wapens kun je alle content aan in GW2. Alleen high level fractals wordt lastig, maar als je die ooit wilt gaan doen heb je daar tegen die tijd wel een oplossing voor.
Voor het maken van een legendary wapen heb je in ieder geval map completion nodig, inclusief completion van de Personal Story. Dat levert twee tokens op waarmee je twee legendaries kunt maken. Daarnaast heb je een pre-cursor nodig en als je die moet kopen dan heb je heel veel goud nodig. Of je hebt geluk en krijgt er één. Voor de rest van de materialen heb je veel tijd en/of veel goud nodig. Ik speel GW2 sinds de release (2 1/2 jaar nu) bijna elke dag en ik heb één legendary en zou een tweede kunnen maken. Ik heb echter weinig geluk en ik ben niet bezig met zoveel mogelijk goud verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

RoseSolane schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:34:
[...]

Wellicht weet je onderstaande al, maar voor de zekerheid: Alle skins die je verzamelt komen in je wardrobe. Dit is de tweede tab op je Hero panel (shortcut H). Daar kun je ook een andere skin op een item zetten. Dat kost per item één Transmutation Charge. Een Transmutation Charge kun je op een aantal manieren krijgen, onder andere als een map completion reward en een Daily achievement reward. Ook kun je ze uit Black Lion Chests krijgen. En je kunt ze in de gem store kopen.

Elke keer een skin overzetten als je een beter item krijgt kan vrij duur worden. Zes armor stukken en een aantal wapens elke 15 of zo levels aanpassen betekent misschien wel 50 Transmutation Charges. De meeste spelers doen dat niet. Zij nemen de looks voor lief totdat ze level 80 zijn. Probeer dan een exotic level 80 armor te krijgen (kopen, craften) en zet daar dan één keer de juiste skin op. Hetzelfde voor je wapens. Tot je level 80 hebt bereikt dus de skins accepteren of Transmutation Charges kopen.

Legendary wapens zijn niet totaal onbereikbaar, maar het zal wel lang duren voordat je er één kunt maken. Het goede nieuws is dat een legendary wapen niet betere stats heeft als een ascended wapen. En een ascended wapen is niet zoveel beter dan een exotic wapen. En een exotic wapen is zeker haalbaar zonder al te veel farmen. Met een level 80 karakter volledig in exotic armor en met een paar exotic wapens kun je alle content aan in GW2. Alleen high level fractals wordt lastig, maar als je die ooit wilt gaan doen heb je daar tegen die tijd wel een oplossing voor.
Voor het maken van een legendary wapen heb je in ieder geval map completion nodig, inclusief completion van de Personal Story. Dat levert twee tokens op waarmee je twee legendaries kunt maken. Daarnaast heb je een pre-cursor nodig en als je die moet kopen dan heb je heel veel goud nodig. Of je hebt geluk en krijgt er één. Voor de rest van de materialen heb je veel tijd en/of veel goud nodig. Ik speel GW2 sinds de release (2 1/2 jaar nu) bijna elke dag en ik heb één legendary en zou een tweede kunnen maken. Ik heb echter weinig geluk en ik ben niet bezig met zoveel mogelijk goud verdienen.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Goed om te weten dat ik het best die transmutation charges kan opsparen tot ik het gewenste lvl 80 armor heb. Net ook even de wiki ingedoken en gekeken wat je moet doen om een Acended Blade te maken. Dat is nogal wat. Ik denk dat ik al blij ben als ik een exotic weapons en armor heb zoals jij beschrijft. We gaan gewoon rustig door en genieten van de game. Deze zaken komen wel als ik level 80 ben. Hieronder nog het overzicht van de craftmaterials voor een Ascended Weapon, dat zijn nogal wat items!

Afbeeldingslocatie: http://www.guildwars2hub.com/sites/sardu.tentonhammer.com/files/Ascended2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:00:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Goed om te weten dat ik het best die transmutation charges kan opsparen tot ik het gewenste lvl 80 armor heb. Net ook even de wiki ingedoken en gekeken wat je moet doen om een Acended Blade te maken. Dat is nogal wat. Ik denk dat ik al blij ben als ik een exotic weapons en armor heb zoals jij beschrijft. We gaan gewoon rustig door en genieten van de game. Deze zaken komen wel als ik level 80 ben. Hieronder nog het overzicht van de craftmaterials voor een Ascended Weapon, dat zijn nogal wat items!

[afbeelding]
Klopt. Het maken van een ascended wapen is misschien wel bijna net zo veel werk al een legendary. Alleen zonder map completion en zonder de kosten (of geluk) van een pre-cursor. Maar met exotics zul je lange tijd heel gelukkig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:29:
Dat is afhankelijk van welk wapen je wilt hebben en hoeveel geluk je hebt. Als je een Greatsword wilt, en je hebt pech, dan zit je echt wel langer dan een half jaar te farmen. Als je bijvoorbeeld Sunrise wilt hebben (een van de twee greatswords), dan zit je nu (inclusief de precursor en het kopen van alle materialen op de TP) boven de 2100 goud. Twilight is nog eens 100g duurder. Hiervan is ongeveer 800 tot 900 goud voor 1 item, de precursor. Als je die dus als drop krijgt, scheelt het behoorlijk in de kosten. De rest kun je door gewoon te spelen en een beetje de TP in de gaten te houden waarschijnlijk wel goedkoper krijgen.

Als je een wat minder gewild wapen wilt (denk Frenzy (harpoon gun), Kraitkin (trident) of Kamohoali'i Kotaki (speer)) dan zit je, inclusief precursor rond de 1100 en 1400g. (waarbij de speer het duurste is, omdat de precursor daarvan iets duurder is, de eerste twee zitten rond de 70 en 90g, de speer is rond de 130g).

Het is zeker dus niet onhaalbaar, er zijn mensen die gewoon zoveel geld op hun rekening hebben staan (online rekening dan!) omdat ze het bijvoorbeeld leuk vinden om veel dungeons te runnen, of veel fractals doen.

In mijn geval, ik heb genoeg goud om een tweede legendary te maken (precursor kreeg ik een dag of wat nadat ik m'n eerste legendary gemaakt had...), maar ik vind dungeons niet echt leuk om te doen en dat is een verplicht onderdeel van de legendary (elke legendary heeft een component dat wordt gemaakt met dungeon tokens). Zodra ik die 500 tokens heb (heb er nog maar 0, dus ik heb nog even :p), ga ik denken om die precursor om te zetten in een legendary (ik had hem natuurlijk ook kunnen verkopen, maar ik vind de skin van de precursor fantastisch en heb die al willen hebben vanaf het moment dat ik in den beginne de PvP wardrobe had ontdekt).
Tijdens het levelen gewoon zo veel mogelijk skins verzamelen en, zoals RoseSolane al aangaf, pas als je lvl80 bent, je armour werkelijk aanpassen.

Of natuurlijk charges farmen (tja, alles is te farmen, ook charges!) door een nieuw character aan te maken, de 6 steden helemaal op 100% te mappen voor 6 charges. Rinse and Repeat....

Sinds dat we outfits hebben, gebruik ik eigenlijk geen charges meer op low level characters, als ik het armour zo lelijk vind dat ik het gewoon niet kan aanzien (vooral Charr hebben daar veel last van, ik ben allergisch voor staarten die dwars door een armour heen gaan). Maar ik heb wel een behoorlijke verzameling charges ondertussen (veel characters = nog veel meer maps die afgerond kunnen worden), dus soms doe ik het wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 07:58:
[...]

Dat is afhankelijk van welk wapen je wilt hebben en hoeveel geluk je hebt. Als je een Greatsword wilt, en je hebt pech, dan zit je echt wel langer dan een half jaar te farmen. Als je bijvoorbeeld Sunrise wilt hebben (een van de twee greatswords), dan zit je nu (inclusief de precursor en het kopen van alle materialen op de TP) boven de 2100 goud. Twilight is nog eens 100g duurder. Hiervan is ongeveer 800 tot 900 goud voor 1 item, de precursor. Als je die dus als drop krijgt, scheelt het behoorlijk in de kosten. De rest kun je door gewoon te spelen en een beetje de TP in de gaten te houden waarschijnlijk wel goedkoper krijgen.

Als je een wat minder gewild wapen wilt (denk Frenzy (harpoon gun), Kraitkin (trident) of Kamohoali'i Kotaki (speer)) dan zit je, inclusief precursor rond de 1100 en 1400g. (waarbij de speer het duurste is, omdat de precursor daarvan iets duurder is, de eerste twee zitten rond de 70 en 90g, de speer is rond de 130g).

Het is zeker dus niet onhaalbaar, er zijn mensen die gewoon zoveel geld op hun rekening hebben staan (online rekening dan!) omdat ze het bijvoorbeeld leuk vinden om veel dungeons te runnen, of veel fractals doen.

In mijn geval, ik heb genoeg goud om een tweede legendary te maken (precursor kreeg ik een dag of wat nadat ik m'n eerste legendary gemaakt had...), maar ik vind dungeons niet echt leuk om te doen en dat is een verplicht onderdeel van de legendary (elke legendary heeft een component dat wordt gemaakt met dungeon tokens). Zodra ik die 500 tokens heb (heb er nog maar 0, dus ik heb nog even :p), ga ik denken om die precursor om te zetten in een legendary (ik had hem natuurlijk ook kunnen verkopen, maar ik vind de skin van de precursor fantastisch en heb die al willen hebben vanaf het moment dat ik in den beginne de PvP wardrobe had ontdekt).

[...]

Tijdens het levelen gewoon zo veel mogelijk skins verzamelen en, zoals RoseSolane al aangaf, pas als je lvl80 bent, je armour werkelijk aanpassen.

Of natuurlijk charges farmen (tja, alles is te farmen, ook charges!) door een nieuw character aan te maken, de 6 steden helemaal op 100% te mappen voor 6 charges. Rinse and Repeat....

Sinds dat we outfits hebben, gebruik ik eigenlijk geen charges meer op low level characters, als ik het armour zo lelijk vind dat ik het gewoon niet kan aanzien (vooral Charr hebben daar veel last van, ik ben allergisch voor staarten die dwars door een armour heen gaan). Maar ik heb wel een behoorlijke verzameling charges ondertussen (veel characters = nog veel meer maps die afgerond kunnen worden), dus soms doe ik het wel :p
Super uitleg, top! En wat ziet zo'n zwaard erg mooi uit zeg, ook omdat elk zwaard zijn unieke gfx-effects heeft. Doet me denken aan Diablo2 wanneer je een set armor compleet had, dan kreeg je een aura om je character heen. (Jammer dat D3 dat niet meer heeft)

Zo'n Prescursor weapon is dus op zichzelf ook al een fantastisch wapen als ik het goed begrijp. Dat wist ik nog niet. Leuk om allemaal uit te vinden hoe dit soort zaken in zijn werk gaan. Vooralsnog blijft dit dromen en ga ik eerst maar eens lvl 80 halen en probeer ik vanaf dat moment een redelijke Exotic greatsword te krijgen. Alles in stapjes want zo'n legendary blijft een 'daunting objective'! :P

Die outfits zijn een leuke optie! Heb meteen de wiki geraadpleegd. Helaas ook duur voor de beginneling (kan alleen via Gemstone begrijp ik) dus nog even geen Ceremonial Plated outfit voor mij, maar dat komt vanzelf wel. Je kunt immers Gems kopen met ingame gold begrijp ik. (ik vindt de eenmalige aankoopkosten voor GW2 wel genoeg, dus koop ik liever geen gems met echt geld. Jammer dat er toch nog ingame microtransacties zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:59:
[...]

Zo'n Prescursor weapon is dus op zichzelf ook al een fantastisch wapen als ik het goed begrijp. Dat wist ik nog niet. Leuk om allemaal uit te vinden hoe dit soort zaken in zijn werk gaan. Vooralsnog blijft dit dromen en ga ik eerst maar eens lvl 80 halen en probeer ik vanaf dat moment een redelijke Exotic greatsword te krijgen. Alles in stapjes want zo'n legendary blijft een 'daunting objective'! :P
Daarom blijven ze natuurlijk ook legendarisch :p Ik zie zo'n legendary dan ook echt als een long-term object.
Die outfits zijn een leuke optie! Heb meteen de wiki geraadpleegd. Helaas ook duur voor de beginneling (kan alleen via Gemstone begrijp ik) dus nog even geen Ceremonial Plated outfit voor mij, maar dat komt vanzelf wel. Je kunt immers Gems kopen met ingame gold begrijp ik. (ik vindt de eenmalige aankoopkosten voor GW2 wel genoeg, dus koop ik liever geen gems met echt geld. Jammer dat er toch nog ingame microtransacties zijn)
Je hebt microtransacties en microtransacties. De microtransacties in GW2 geven alleen wat cosmetische verschillen (de geld -> gems -> in game gold is blijkbaar een vraag naar, zie de gold sellers die elke MMO heeft...) en zijn niet verplicht om het spel te spelen. Ik zie het meer als beloning: je hebt je best gedaan iets leuks/moois toe te voegen en daar krijg je een beloning voor (inkomsten). Ze hadden ook alle dingen die ze nu bij stukjes en beetjes in de gemstore gooien als 1 grote te kopen update kunnen invoeren. En dan betaal je ook voor dingen die je niet interessant vindt.

En als je kijkt naar mijn totale uren en dat afzet tegen de oorspronkelijke aankoopprijs, heb ik echt mijn geld er wel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:05:
[...]

Daarom blijven ze natuurlijk ook legendarisch :p Ik zie zo'n legendary dan ook echt als een long-term object.

[...]

Je hebt microtransacties en microtransacties. De microtransacties in GW2 geven alleen wat cosmetische verschillen (de geld -> gems -> in game gold is blijkbaar een vraag naar, zie de gold sellers die elke MMO heeft...) en zijn niet verplicht om het spel te spelen. Ik zie het meer als beloning: je hebt je best gedaan iets leuks/moois toe te voegen en daar krijg je een beloning voor (inkomsten). Ze hadden ook alle dingen die ze nu bij stukjes en beetjes in de gemstore gooien als 1 grote te kopen update kunnen invoeren. En dan betaal je ook voor dingen die je niet interessant vindt.

En als je kijkt naar mijn totale uren en dat afzet tegen de oorspronkelijke aankoopprijs, heb ik echt mijn geld er wel uit...
Als het enkel om cosmetische verschillen gaat zie ik feitelijk ook geen probleem nee. Het zou anders worden wanneer je met echt geld bruikbare (betere) items en XP boosters e.d. zou kunnen kopen.

Verder heb ik 30 euro betaald voor de game, dat vindt ik een prima prijs. Tot nu toe nog speelt de game nog wat lineair (afgezien van de dynamic events wat af en toe een zeer leuke bijkomstigheid is) aangezien ik nog maar level 40 ben en simpelweg mijn personalquests en maps probeer te completen. Ik neem aan dat wanneer je level 80 bent dit wel veranderd. Ik heb echt zin om met mijn guild mee te gaan om events te doen e.d.

Is het trouwens mogelijk om zonder Gems een mini te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:03:
[...]
Je kunt ze kopen in de Trading Post, en ze worden ook nog wel eens "weggegeven" bij major events (zoals Halloween en Wintersday)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Volgens mij heb ik nog meerdere exemplaren van een mini in mijn bank. Waarschijnlijk zijn die account bound, anders wil ik er wel ééntje naar je sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

RoseSolane schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:56:
[...]

Volgens mij heb ik nog meerdere exemplaren van een mini in mijn bank. Waarschijnlijk zijn die account bound, anders wil ik er wel ééntje naar je sturen.
Dat mag natuurlijk altijd :+ Ingame heet ik 'Floyd von Dutch' (je moet toch wat). Vanavond weer eens aan de slag, moet toch minimaal lvl 60 halen dit weekend! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
ik ben ongeveer 2 weken geleden ook terug beginnen spelen maar ik zit beetje vast met het levelen.
zijn events en hartjes doen de beste manier om te levelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

[...]

ik heb er een aantal, nooit een gekocht.

die kwamen uit drops denk ik, maar niet van gewoon rond lopen. Waar van dan wel, weet ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Benosa schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:46:
ik ben ongeveer 2 weken geleden ook terug beginnen spelen maar ik zit beetje vast met het levelen.
zijn events en hartjes doen de beste manier om te levelen?
Toen ik vast zat met levelen heb ik Edge Of Mist gedaan. (Press B ingame) Wereld vs Wereld flagmode. Erg cool. Maar ik speel nu (lvl45) in de starting area van mijn maat en dat is een lvl 25-35 map, wat dus ook prima levelt aangezien alles mee scaled. (ik heb een hoger level maar verdien nog steeds veel XP in lagere level maps)

Pagina: 1 ... 12 ... 35 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het ~[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic