Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
FloydRaalte schreef op zondag 18 januari 2015 @ 01:35:
[...]

Toen ik vast zat met levelen heb ik Edge Of Mist gedaan. (Press B ingame) Wereld vs Wereld flagmode. Erg cool. Maar ik speel nu (lvl45) in de starting area van mijn maat en dat is een lvl 25-35 map, wat dus ook prima levelt aangezien alles mee scaled. (ik heb een hoger level maar verdien nog steeds veel XP in lagere level maps)
Is eotm dan een verschil met wvw zelf? Want ik doe regelmatig eens mee met een zerg in wvw, geeft ook wel wat exp als je wat dingen overpakt maar heb toch de indruk dat hartjes lopen sneller gaat.
Of is dat in eotm anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EOTM is echt één grote event train. Als je de grote trein met mensen door het gebied volgt is het een zeer efficiente manier van levelling. Het is trouwens een andere map dan WvWvW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op zondag 18 januari 2015 @ 01:35:
[...]

Toen ik vast zat met levelen heb ik Edge Of Mist gedaan. (Press B ingame) Wereld vs Wereld flagmode. Erg cool. Maar ik speel nu (lvl45) in de starting area van mijn maat en dat is een lvl 25-35 map, wat dus ook prima levelt aangezien alles mee scaled. (ik heb een hoger level maar verdien nog steeds veel XP in lagere level maps)
Jij schaalt naar beneden, niet omhoog :) Maar met 10 levels verschil krijg je inderdaad nog steeds veel XP. Behalve door het verkennen van de map (hartjes, events, skill points, vista's, verzamelen van hout, steen en plantjes) kun je ook levelen door te craften. Als je veel hout, steen en plantjes verzamelt heb je hopelijk genoeg om te kunnen craften zonder dat je veel hoeft te kopen. Het craften van wapens en armor is het makkelijkst, jeweling is wat afwijkend, cooking is totaal afwijkend. En je kunt inderdaad WvW en PvP doen. Edge of the Mist wordt door velen beschouwd als een erg goede manier van levelen. Ik ben zelf niet zo kapot van EotM. Wel van de map, niet van de speelstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

RoseSolane schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:22:
[...]

Jij schaalt naar beneden, niet omhoog :) Maar met 10 levels verschil krijg je inderdaad nog steeds veel XP. Behalve door het verkennen van de map (hartjes, events, skill points, vista's, verzamelen van hout, steen en plantjes) kun je ook levelen door te craften. Als je veel hout, steen en plantjes verzamelt heb je hopelijk genoeg om te kunnen craften zonder dat je veel hoeft te kopen. Het craften van wapens en armor is het makkelijkst, jeweling is wat afwijkend, cooking is totaal afwijkend. En je kunt inderdaad WvW en PvP doen. Edge of the Mist wordt door velen beschouwd als een erg goede manier van levelen. Ik ben zelf niet zo kapot van EotM. Wel van de map, niet van de speelstijl.
Ahja natuurlijk, ik schaal dan naar beneden inderdaad. Het levelen d.m.v. craften is ook een goeie toevoeging! Ik heb zelf nog niet veel gecraft, volgens mij tot craftlevel 75. Ik heb nu weer veel craftmats gespaard dus volgens mij kan ik al weer aardig omhoog.

Gisteravond lvl 50 bereikt en tevens bij een nieuwe map aangekomen die me direct al te langzaam ging qua monsterskill rate. Toch maar weer even een potje EotM gedaan en binnen een halfuurtje had ik er alweer 4 levels bij. Het is nog een welkome afwisseling ook!

Even een vraagje aan de veteranen hier, ik wou met totaal 3 man de eerste dungeon proberen bij Divinity's reach. Dat is die Mansion. Ik was toen lvl 48, mijn maat 47 en een andere maat 20. Er wordt geadviseerd om deze dungeon met 5 man te doen maar aangezien 2 van de 3 spelers een hoger level had dachten wij dat dit wel moest kunnen met 3 man. Nou mooi niet, compleet weggevaagd, we hadden geen schijn van kans. Worden dungeons ook ge-scaled en zoja, hoe precies? Kan ik dan helemaal niets samen doen met mijn vrienden totdat we lvl 80 zijn?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Dungeons zijn gemaakt om met 5 mensen te doen. Dungeons zelf scalen niet naar jou maar jij scaled naar het level van de dungeon. Let op dat dit scalen enkel naar beneden toe werkt en niet naar boven.

Caudecus' Manor (afkorting: CM) is de dungeon die jullie hebben gedaan. Bij CM is het level van de story mode level 40 en die van explorable level 45. Dit zijn de minimum aangeraden levels, hoe hoger je bent hoe makkelijker het wordt maar dit is slechts minimaal vanwege het scaling systeem. (5x 80 vs 5x40 voor story is uiteraard wel een groot verschil).

Aangezien jullie, als onervaren spelers, met 3 man in de dungeon zijn gestapt ben je op voorhand al gedoemd om te mislukken. Zeker als 1 van de personen level 20 is. Hij maakt geen schijn van kans en is in principe 'dead weight' die jullie moeten meesleuren vanwege het continue rezzen dat je bij hem moet doen.

Ik zou zeggen, laat die dungeons momenteel voor wat het is. Zoek een leuke guild en zodra iedereen bij jullie het minmum level heeft van een bepaalde dungeon kun je deze opnieuw proberen met enkele ervaren spelers erbij in jullie guild. Zorg ook zeker dat je armor iets of wat up to date is en dat je niet met level 30 wapens en armor rondloopt als level 45 zijnde. Indien mogelijk ga je ook best op teamspeak of een ander VoIP programma met de meer ervaren spelers. Iets mondeling uitleggen gaat veel sneller en makkelijker dan vlug vlug moeten typen.

Hoop dat je hier iets aan hebt, en nog veel plezier!

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Voor die dungeon worden 5 man gevraagd van lvl 40-45, zelf heb je een gemiddelde van lvl 23 ((48 + 47 + 20) / 5 spelers).

Je hebt dus simpelweg teweinig kracht :). Probeer wat extra mensen te vinden van het geadviseerde lvl, dan moet het goedkomen, of je kan een dungeon doen die voor een wat lager level is, zoals Ascalonian Catacombs.

[ Voor 23% gewijzigd door JST94 op 19-01-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Aha bedankt voor de info. Inderdaad op voorhand al gedoemd om te misslukken ja! Ach, zijn we daar ook weer achter. We zitten nu bij GOTD (Gatherin gof the Dutch) guild en daar zit genoeg man op om een 5 koppige party te maken. Die AC is dus ook bedoeld voor 5 man. Betekend dit dat je deze dungeon ook niet kunt runnen met 3 man op level 80 i.v.m. downscaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:03:
Aha bedankt voor de info. Inderdaad op voorhand al gedoemd om te misslukken ja! Ach, zijn we daar ook weer achter. We zitten nu bij GOTD (Gatherin gof the Dutch) guild en daar zit genoeg man op om een 5 koppige party te maken. Die AC is dus ook bedoeld voor 5 man. Betekend dit dat je deze dungeon ook niet kunt runnen met 3 man op level 80 i.v.m. downscaling?
Er zijn spelers die dungeons kunnen solo-en. De meeste van die spelers spelen vals. De rest aanbidden wij als goden :)

Zonder gekheid, dungeons zijn voor bijna alle spelers alleen te doen met 5 man. De meest gespeelde (en snelste) dungeon path, CoF p1 (betekent Citadel of Flame explorer path 1), kun je zelfs niet met minder doen. Je hebt op een bepaald moment 5 spelers nodig anders kun je niet verder. De meeste andere dungeon paden zijn te moeilijk om met minder te doen.

Vraag gewoon wat leden van je guild. Bedenk wel dat de meeste spelers liever een explorer path doen, omdat dat meer loot oplevert. Mocht je niet genoeg spelers kunnen vinden gebruik dan de LFG tool. Die is zeer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:51

Hu9o

Schokkend

Hu9o schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:04:
[...]

ik heb er een aantal, nooit een gekocht.

die kwamen uit drops denk ik, maar niet van gewoon rond lopen. Waar van dan wel, weet ik niet meer :P
ah ik weet het weer.
Die mini's kwamen uit black lion chests die ik geopend had. Sleutels kwamen van map completion rewards.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelNLD
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09 21:45
Is het jullie ook opgevallen dat de dungeons echt een stuk makkelijker is geworden? Wij zijn +- een jaar geleden gestopt met GW2 maar omdat wow eigenlijk begon te vervelen zijn we terug gegaan naar GW2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CamelNLD schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:12:
Is het jullie ook opgevallen dat de dungeons echt een stuk makkelijker is geworden? Wij zijn +- een jaar geleden gestopt met GW2 maar omdat wow eigenlijk begon te vervelen zijn we terug gegaan naar GW2.
Ik heb eigenlijk al een jaar geen dungeon meer gedaan... Weinig interesse in m'n guild daarin en ik krijg uitslag als ik zelfs maar aan die LFG tool denk...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelNLD
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09 21:45
In het begin was de AC dungeon lekker te doen. Een paar patches later was hij bijna onmogelijk en nu haal je hem al bijna als je AFK blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:21:
[...]

Ik heb eigenlijk al een jaar geen dungeon meer gedaan... Weinig interesse in m'n guild daarin en ik krijg uitslag als ik zelfs maar aan die LFG tool denk...
Ik heb goede ervaringen met de LFG tool. Nu gebruik ik de tool meestal als we niet genoeg guildies hebben, misschien maakt dat wat uit.
CamelNLD schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:12:
Ik weet niet of de dungeons makkelijker zijn geworden of dat wij beter zijn geworden in dungeons. Er zijn wel patches geweest waarin er voor bepaalde dungeons wat is veranderd, maar hele grote wijzigingen zijn er al een tijd niet meer geweest. Ik denk dat ervaring een belangrijke factor is. Als ik nu een dungeon doe is dat vaak met anderen die ook weten hoe de dungeon werkt. En zelfs als we wat nieuwe leden van onze guild meenemen hebben we vaak nog steeds een ervaren groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:15:
[...]

Ik heb goede ervaringen met de LFG tool. Nu gebruik ik de tool meestal als we niet genoeg guildies hebben, misschien maakt dat wat uit.
Na een paar slechte (understatement) ervaring met pugs, doe ik niet meer aan pugs...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:43

Bouli

9000 rpm

CamelNLD schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:24:
In het begin was de AC dungeon lekker te doen. Een paar patches later was hij bijna onmogelijk en nu haal je hem al bijna als je AFK blijft staan.
Er is niks veranderd aan de dungeon toen die moeilijk werd. De spelers zijn echt stukken beter geworden en hebben veel ervaring opgedaan. Als je met een slechte groep bent, dan kan de dungeon nog steeds behoorlijk veel irritaties opwekken,

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bouli schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:24:
[...]

Er is niks veranderd aan de dungeon toen die moeilijk werd. De spelers zijn echt stukken beter geworden en hebben veel ervaring opgedaan. Als je met een slechte groep bent, dan kan de dungeon nog steeds behoorlijk veel irritaties opwekken,
AC is behoorlijke aangepast in een patch. Je kunt de huidige AC-paden nu niet vergelijken met hoe ze waren tijdens de launch van AC. Met een slechte groep was het een lastige dungeon en dat is het nog steeds. Maar de dungeon is wel degelijk veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli

Bouli

9000 rpm

RoseSolane schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:28:
[...]

AC is behoorlijke aangepast in een patch. Je kunt de huidige AC-paden nu niet vergelijken met hoe ze waren tijdens de launch van AC. Met een slechte groep was het een lastige dungeon en dat is het nog steeds. Maar de dungeon is wel degelijk veranderd.
Dat bedoelde ik ook, maar toen de patch net uit was....was AC ineens erg moeilijk, maar na een aantal dagen/weken werd die "makkelijk" maar eigenlijk werden de spelers gewoon beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Nieuwe expansion aangekondigd!

https://heartofthorns.guildwars2.com/en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

is er al bekend wat er toegevoegd gaat worden?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Hu9o schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:26:
[...]

is er al bekend wat er toegevoegd gaat worden?
Staat in de link die ik zette ook, maar oa een nieuwe class, een heel groot nieuw gebied, extra skill specialiteiten. Een nieuw mastery systeem waardoor je nieuwe skills kan krijgen in het nieuwe gebied, als zo ook een pre cursor. Je ontlockt dingen voor je hele account, dus ze gelden niet maar voor een character. Ook guild vs guild mode nu ( Stronghold ) en een nieuwe borderlands in WvW. Nog veel andere dingen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumbler
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-08-2021
Net het spel gekocht, maar heb geen key gekregen :P. Hopelijk lossen ze dat een beetje snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFrans
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 13:25

MrFrans

Always watching

Benosa schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:46:
ik ben ongeveer 2 weken geleden ook terug beginnen spelen maar ik zit beetje vast met het levelen.
zijn events en hartjes doen de beste manier om te levelen?
Er zijn meerdere start zones, voor de verschillende speelbare rassen, switch eens naar een andere, het geeft je een andere omgeving, en je hebt het misschien iets makkelijker. Je kan ze bereiken via de gate naar Lion's Arch in je begin stad. In Lion's Arch staan poorten naar de steden van de andere steden.

Alles geeft XP in GW2, dus staar je niet gek op hearts. Het meeste xp krijg je van events, en het ondekken van de map, skill points doen, vistas bekijken. Hearts zijn meer aanmoediging om daar ook even te kijken, en meestal gebeuren er events rondom heen die vaak je ook met de heart helpen.

Ik raad het af om compleet te gaan level in WvW/EotM. Het is leuk om te proberen hoor, dat is geen probleem. Maar als je je eerste character naar Level 80 grind daar, dan mis je een beetje de binding met de game, de onderliggende verhalen van de zones en hoe je class echt werk.

Ik vond het altijd lekker om de map te ontdekken, events te doen, en als ik berg zag die ik wou beklimmen en dan deed ik dat, de levels kwamen dan vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
Tumbler schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:40:
Net het spel gekocht, maar heb geen key gekregen :P. Hopelijk lossen ze dat een beetje snel op.
Same here.. heb al een ticket ingediend.

EDIT: ticket inmiddels binnen gehad gisterenavond :)

[ Voor 10% gewijzigd door SPOXYWOXY op 26-01-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds gister ook weer begonnen met GW2.
Lange pauze gehad, omdat het me verveelde. De grind naar lvl 80 ging zo ontzettend snel op m'n Guardian, dat het gewoon niet leuk meer was.

Daarbij komt dat we altijd alles verliezen met WvW, en de lol was er voor mij ontzettend snel van af.

MAAR, het lonkt toch weer.
Gelukkig maar, want ik was gister weer enorm aan het genieten van de cutscenes en de algemene wereld + speelstijl.

Het enigste wat ik momenteel niet heb is een server waar ook Tweakers op zitten + een leuke guild. Iemand advies? :D

Het het topic een beetje doorgelezen, maar om 49 pagina's op m'n werk door te lezen is ook weer iets teveel van het goeie. :p

Overigens was die sale van gister wel erg leuk, hoop dat ze hem vaker doen. Ik ga er persoonlijk niet van uit, maar het lijkt me wel leuk om een extra copy voor weinig geld te securen voor m'n chickie. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:20:
Ik ben sinds gister ook weer begonnen met GW2.
Lange pauze gehad, omdat het me verveelde. De grind naar lvl 80 ging zo ontzettend snel op m'n Guardian, dat het gewoon niet leuk meer was.

Daarbij komt dat we altijd alles verliezen met WvW, en de lol was er voor mij ontzettend snel van af.

MAAR, het lonkt toch weer.
Gelukkig maar, want ik was gister weer enorm aan het genieten van de cutscenes en de algemene wereld + speelstijl.

Het enigste wat ik momenteel niet heb is een server waar ook Tweakers op zitten + een leuke guild. Iemand advies? :D

Het het topic een beetje doorgelezen, maar om 49 pagina's op m'n werk door te lezen is ook weer iets teveel van het goeie. :p

Overigens was die sale van gister wel erg leuk, hoop dat ze hem vaker doen. Ik ga er persoonlijk niet van uit, maar het lijkt me wel leuk om een extra copy voor weinig geld te securen voor m'n chickie. ;)
Sale is vandaag ook nog geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:50:
[...]

Sale is vandaag ook nog geldig.
Oh nice. Nja, ze zal het toch niet willen omdat ze dan afgeleid wordt van d'r studies, heeft net een examenweek voor de deur staan. |:(

Zal het me wel bekijken straks na het werk. Voor €10,- GW2 oppikken is geen geld. _/-\o_

Ik hoop alleen het volgende :

Het lijkt me geweldig als die nieuwe expansion in de lijn zal liggen zoals de expansions van GW1. Die waren simpelweg fantastisch, die heb ik met enorm veel plezier uitgespeeld.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:20:
Zie de Let op: onderaan elke pagina :)

De home world is alleen nog belangrijk voor WvW, maar het lijkt dat je dat wilt doen. Van de drie guilds die genoemd worden is de Guild of Tweakers [GoT] begonnen op Far Shiverpeaks. Die staan nu ergens rond de 5e plaats in WvW. Niet de absolute top, maar wel erg goed. [One] en [Gwen] zijn begonnen op Piken Square. Wij staan nu op plaats 8 van de 24 en daar lijken we thuis te horen.

[GoT] is Nederlandstalig, [One] en [Gwen] internationaal, dus Engelstalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Gisteren mede door de dubbel XP weekend doorgestoomd naar lvl 80 (mijn eerste lvl 80 char). Ik had iets eerder moeten weten dat je met crafting ongeveer 10 levels XP kunt verdienen. En crafting moet je uiteindelijke toch doen dus waarom niet meteen die levels meepakken.

Ik loop nu wel een beetje met mijn zieltje onder mijn arm door de game... wat moet ik nu gaan doen? Vanavond maar eens de guild vragen of we een dungeon kunnen doen. Ik heb begrepen dat AC (wat het ook mag wezen voor een afkorting) goed te doen was.

Maar dat beantwoord de vraag nog niet helemaal: wat is nu het doel naast Mapcompletion? Hoe kom ik het best aan goeie gear? Ik zou bijvoorbeeld eerst een goeie exotic set willen maken en daarna wellicht beginnen aan een Ascended piece. Maar waar moet ik beginnen? Welke set is goed? Welke wapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:00:
Gisteren mede door de dubbel XP weekend doorgestoomd naar lvl 80 (mijn eerste lvl 80 char). Ik had iets eerder moeten weten dat je met crafting ongeveer 10 levels XP kunt verdienen. En crafting moet je uiteindelijke toch doen dus waarom niet meteen die levels meepakken.

Ik loop nu wel een beetje met mijn zieltje onder mijn arm door de game... wat moet ik nu gaan doen? Vanavond maar eens de guild vragen of we een dungeon kunnen doen. Ik heb begrepen dat AC (wat het ook mag wezen voor een afkorting) goed te doen was.

Maar dat beantwoord de vraag nog niet helemaal: wat is nu het doel naast Mapcompletion? Hoe kom ik het best aan goeie gear? Ik zou bijvoorbeeld eerst een goeie exotic set willen maken en daarna wellicht beginnen aan een Ascended piece. Maar waar moet ik beginnen? Welke set is goed? Welke wapen?
Congrats met je eerste lvl80!

Het doel is gewoon om met andere mensen plezier te hebben in wat je doet. Voor sommige is dat dungeons, voor andere WvW of PvP, of misschien zelfs gewoon dwalen door de kaarten heen. Wat is het doel van een MMO?

Over welk set goed is en welke wapens je gebruikt, dat zijn allemaal persoonlijke voorkeuren. Het hangt natuurlijk af van je profession, maar ook heel erg van je speelstijl. Ik neem aan dat je tijdens het levelen de verschillende wapens allemaal wel eens geprobeerd hebt. Kijk welke daarvan je prettig vindt, maar vooral welke je vreselijk vindt. En ga dan gewoon maar eens dingen proberen. Ga je snel dood, misschien moet je wat meer toughness of vitality in je spullen hebben. Raak je nooit maar in de buurt van 75% health, maar duurt het neerhalen van een enkele foe vreselijk lang? Haal dan eens wat power ipv toughness of vitality in huis.

Als ik het niet zeker weet, ga ik gewoon voor rare spul. Dat is relatief goedkoop en hoef ik niet een paar goud te besteden aan iets wat ik na een week weer weg gooi...

---

Ik heb afgelopen weekend mijn asuran mesmer naar 80 gebracht via crafting (hij was al op 48, dus twee extra crafting professions waren genoeg, ipv van de 4 die ik oorspronkelijk gepland). Ik wilde dit eens doen om te kijken hoe dat was, maar ik denk niet dat ik dat nogmaals ga doen.

Mijn sylvari ranger is van 42 naar 66 gegaan, gewoon door eindelijk eens Brisban (zat ongeveer op 60%) af te maken en toen naar Bloodtide te vertrekken (is nu ongeveer 50%, schat ik). Best lekker zo'n double XP weekend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een leuke guild, wel engelstalig. Lode.2504. Stuur maar een berichtje voor een invite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Dit weekend voor het eerst sinds launch de game weer eens gestart. Uiteraard geen idee wat mijn oude character aan het doen was. Dus een nieuwe gemaakt en gaan met de banaan.

Alleen beetje verwarrend allemaal, kan ik karma points beter gebruiken voor upgrades of beter opsparen voor later? (general chat was een gevalletje 3 mensen 4 meningen)

Ook craftmenu oogt erg onoverzichtelijk, maar dat kan gewoon wennen zijn. verdere starter tips zijn uiteraard ook welkom 😊

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nephalem schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:02:
Alleen beetje verwarrend allemaal, kan ik karma points beter gebruiken voor upgrades of beter opsparen voor later? (general chat was een gevalletje 3 mensen 4 meningen)

Ook craftmenu oogt erg onoverzichtelijk, maar dat kan gewoon wennen zijn. verdere starter tips zijn uiteraard ook welkom 😊
Karma: dat hangt ervan af. Wil je ascended spul craften? Dan heb je wat karma nodig. Wil je Exotic armour + trinkets halen in Orr? Dan heb je meer karma nodig. Wil je iets doen wat karma nodig heeft maar waar nu nog niemand iets van weet? Tja, dan zul je moeten gaan sparen :p

Ik heb nu 3M karma (en ik begreep gisteren in WvW dat dat nog niet eens zo heel veel is, hoewel ik het een gigantisch nummer vind...) en elke keer als ik daar duidelijk overheen ga, doe ik iets met de "rest" totdat ik weer iets onder de 3M zit. Bijvoorbeeld armour kopen, of cultural skins of zelfs gewoon wat van die Orr boxen. Ik zou altijd wel iets achter de hand houden, je weet maar nooit.

Craftmenu: wat vind je onoverzichtelijk? (het is voor mij natuurlijk alweer bijna 3 jaar geleden dat ik het voor het eerst zag, dus ik ben er ondertussen wel aan gewend geraakt....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Nephalem schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:02:
Dit weekend voor het eerst sinds launch de game weer eens gestart. Uiteraard geen idee wat mijn oude character aan het doen was. Dus een nieuwe gemaakt en gaan met de banaan.

Ik heb van mijn guildies begrepen dat je Karma punten beter kunt opsparen om later Obsidian Shards mee te kopen. Dit schijnt een belangrijk ingredient te zijn in end-game-gear.
Ik heb nu 90.000 karma en ik wilde daar een dik greatsword voor kopen. Toch maar even laten zitten.

De craftmenu's zijn inderdaad wat onoverzichtelijk. Ik schrijf dat echter toe aan het gebrek aan uitleg over de gamemechanics. Ik heb tijdens het spelen altijd de GW2 wiki open staan (ALT-TAB) zodat ik snel even dingen kan nazoeken. Zo heb ik gisteravond nog crafting level 225 bereikt waarbij ik gebruik maakte van een crafting guide. Ik vindt het gewoon zonde van mijn resources om zelf te gaan prutsen met die discoveries.

Een goeie tip qua inventorymanagement: wanneer je een handelaar tegenkomt, maak er dan ook gebruik van. Vooral in het begin is inventoryspace nogal schaars. Dat wordt later meer maar voor het zover is, heb je een goeie inventorymanagment nodig.
- Wieltje (gear-icon) boven in je inventoryschermpje: klik hierop en kies "Deposit Materials". Al je craftingmats worden dan opgeslagen in je Bank. Daar kun je gewoon bij wanneer je aan crafting toe bent.
- Je inventoryscherm kun je vergroten. (ala windowsverkenner) Ja het klinkt gek maar dit had ik dus pas laat door. Scheelt je enorm veel naar boven en beneden scrollen.
- Open alle soorten bags: vaak zit hier veel craftingmats in. Wederom weer Deposit to Bank zodat je het kwijt bent.
- Maps helemaal completen loont: alle Vista's, Points of interest, quests en portals activeren. Open je map (M) om te kijken hoever je daarmee bent. Hier staat ook het percentage World completion. (dus alle maps samen)
- Je kunt tekenen op je map. Vooral als je geen teamspeak hebt is dit handig. (ook als je het wel hebt) Houdt Schift ingedrukt en teken dan met de muis op je map. Kan zowel op de grote map alsmede de minimap. Je party-genoten zien dit.
- Wanneer je verder gaat naar een nieuwe map en deze blijkt net iets te moeilijk te zijn omdat jij nog niet zo'n hoog level hebt, probeer dan een andere map. Alle rassen hebben hun eigen startpunt en hun eigen maps. Je kunt deze maps ook doen. Verken hiervoor vroeg in het spel de main tarvel Hub: Lion's Arch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoseSolane schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:58:
[...]

Zie de Let op: onderaan elke pagina :)

De home world is alleen nog belangrijk voor WvW, maar het lijkt dat je dat wilt doen. Van de drie guilds die genoemd worden is de Guild of Tweakers [GoT] begonnen op Far Shiverpeaks. Die staan nu ergens rond de 5e plaats in WvW. Niet de absolute top, maar wel erg goed. [One] en [Gwen] zijn begonnen op Piken Square. Wij staan nu op plaats 8 van de 24 en daar lijken we thuis te horen.

[GoT] is Nederlandstalig, [One] en [Gwen] internationaal, dus Engelstalig.
Zal het straks zeker eens bekijken, moet tot 22:00 werken.
Ben wel van plan om te proberen om 100% map completion te halen.
Gister een Asura elementalist aangemaakt, en Rata Sum + het 1e gebied al gecomplete. 8)

Jammer genoeg wel in een bug gelopen, waardoor ik een story mission meermaals moest doen, maar ach, hoort er bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:24:
[...]

Ik heb van mijn guildies begrepen dat je Karma punten beter kunt opsparen om later Obsidian Shards mee te kopen. Dit schijnt een belangrijk ingredient te zijn in end-game-gear.
Ik heb nu 90.000 karma en ik wilde daar een dik greatsword voor kopen. Toch maar even laten zitten.
Obsidian Shards zijn alleen nodig voor Legendaries en een aantal in ascended crafting. Dus tenzij je van plan ben binnenkort een legendary te maken, zou ik het gewoon gebruiken voor dat zwaard. Want je krijgt ook shards via andere onderdelen van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Wailing_Banshee schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:33:
[...]

Obsidian Shards zijn alleen nodig voor Legendaries en een aantal in ascended crafting. Dus tenzij je van plan ben binnenkort een legendary te maken, zou ik het gewoon gebruiken voor dat zwaard. Want je krijgt ook shards via andere onderdelen van het spel.
Aha bedankt voor de tip! Als ik jouw post zo zie (3m karma!!! 8)7 ) dan stelt 90k ook niet zoveel voor. Ik ga vanavond eens kijken wat ik ga kopen :9~
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:33:
[...]
Zal het straks zeker eens bekijken, moet tot 22:00 werken.
Ben wel van plan om te proberen om 100% map completion te halen.
Gister een Asura elementalist aangemaakt, en Rata Sum + het 1e gebied al gecomplete. 8)

Jammer genoeg wel in een bug gelopen, waardoor ik een story mission meermaals moest doen, maar ach, hoort er bij. :)
Mocht het niet lukken met de andere guilds dan kan ik onze guild ook aanraden: [GOTD] (Gathering of the Dutch) 300+ man en veel online, wel op WhiteRidge server, helemaal nu er een uitbreiding aan komt. Ingame heet in Floyd von Dutch ocht je me zoeken :P

[ Voor 40% gewijzigd door FloydRaalte op 26-01-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb jij dat ooit voor elkaar gekregen? _/-\o_ Ik bedoel, ik ben ook een Karma hoarder, en geef het eigenlijk nooit aan iets uit. Enigste uitzondering zijn nu wat cheap items voor m'n asura, maar daar betaal je 70 karma voor ofzo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:47:
[...]

Hoe heb jij dat ooit voor elkaar gekregen? _/-\o_ Ik bedoel, ik ben ook een Karma hoarder, en geef het eigenlijk nooit aan iets uit. Enigste uitzondering zijn nu wat cheap items voor m'n asura, maar daar betaal je 70 karma voor ofzo. :+
Vroeger (ach, die goede oude tijd :p) was karma niet accountbound. En spaarde ik die containers altijd op (geen idee welk character het nodig zou hebben). En toen kwam het nieuws dat karma accountbound zou worden. Je hebt verschillende items en guild upgrades waarmee je je karma kon verdubbelen (en die verdubbelen ook weer verdubbelen, etc). En ik had heeeeeeel veel karma containers verzameld over de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:35:
[...]

Aha bedankt voor de tip! Als ik jouw post zo zie (3m karma!!! 8)7 ) dan stelt 90k ook niet zoveel voor. Ik ga vanavond eens kijken wat ik ga kopen :9~
Ik heb geloof ik nog meer :) Zoals Wailing_Banshee hierboven schrijft was het vroeger wat makkelijker om veel (heel veel) karma te krijgen. Wat nog steeds veel karma oplevert is low-level fractals doen als je zelf al een hoog level (in fractals!) hebt. Aangezien ik level 30+ heb in fractals en tegenwoordig meestal low-level fractals doe levert elke fractal run een hoop karma op. En ik heb vroeger veel low level fractals gedaan om anderen te helpen met levelen van hun fractal level dus heel veel karma gekregen.

Maar ik zou me nu nog niet druk maken over je hoeveelheid karma. Gewoon een mooi wapen of armor van kopen. Een full-exotic armor en wapen set zal voorlopig het hoogste zijn wat je kunt en wilt halen. Full exotic is nog steeds de basis voor al mijn 5 karakters. Die hebben nu allemaal één of twee ascended wapens + ascended trinkets en back-pack. Maar ik speel al vanaf release en vanaf je tweede of derde karakter wordt het levelen alleen maar makkelijker. Dan lijk je wel minder gold en karma nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoseSolane schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:01:
[...]

Ik heb geloof ik nog meer :) Zoals Wailing_Banshee hierboven schrijft was het vroeger wat makkelijker om veel (heel veel) karma te krijgen. Wat nog steeds veel karma oplevert is low-level fractals doen als je zelf al een hoog level (in fractals!) hebt. Aangezien ik level 30+ heb in fractals en tegenwoordig meestal low-level fractals doe levert elke fractal run een hoop karma op. En ik heb vroeger veel low level fractals gedaan om anderen te helpen met levelen van hun fractal level dus heel veel karma gekregen.

Maar ik zou me nu nog niet druk maken over je hoeveelheid karma. Gewoon een mooi wapen of armor van kopen. Een full-exotic armor en wapen set zal voorlopig het hoogste zijn wat je kunt en wilt halen. Full exotic is nog steeds de basis voor al mijn 5 karakters. Die hebben nu allemaal één of twee ascended wapens + ascended trinkets en back-pack. Maar ik speel al vanaf release en vanaf je tweede of derde karakter wordt het levelen alleen maar makkelijker. Dan lijk je wel minder gold en karma nodig te hebben.
Het is ook geen prio momenteel, maar ik ben wel het type dat graag voorbereid is. Daardoor weet ik wel al wat ik moet gaan doen enzo, ook al ben ik nog wel eventjes bezig met 100% map completion :P

Thanks though! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Top, meeste wist ik al maar toch een paar nuttige tips!

Begonnen met een mesmer, lijkt totaal niet meer op de GW1 profession maar hele vette class tot nu toe.
Craften nog weinig aandacht aan besteed, maar voornamelijk mijn mats opgemaakt waar mogelijk.

En living story, kan ik daar nu al aan meedoen of is dat puur iets voor max level?
En zijn de voorgaande chapters nog ergens terug te lezen ofzo? Beetje jammer dat je door de opzet ervan midden in een lopend verhaal valt.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nephalem schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:34:
[...]

Top, meeste wist ik al maar toch een paar nuttige tips!

Begonnen met een mesmer, lijkt totaal niet meer op de GW1 profession maar hele vette class tot nu toe.
Craften nog weinig aandacht aan besteed, maar voornamelijk mijn mats opgemaakt waar mogelijk.

En living story, kan ik daar nu al aan meedoen of is dat puur iets voor max level?
En zijn de voorgaande chapters nog ergens terug te lezen ofzo? Beetje jammer dat je door de opzet ervan midden in een lopend verhaal valt.
De Living Story komt wat betreft het verhaal na je Personal Story. Season 1 is op dit moment niet te spelen. Season 2 is wel te spelen als je deze unlocked hebt. Dat gebeurt automatisch als je inlogt op het moment dat een episode actief is. Ik weet alleen niet of je een level 80 karakter daarvoor moet hebben. De finale van S2 is volgens mij officieel nog steeds actief dus die heb je misschien al. Episodes van S2 kun je ook in de gem store unlocken. ArenaNet heeft in het verleden gesproken over het aanpassen van S1 zodat deze ook via de gem store unlocked kan worden. Dat hebben ze nog niet gedaan.

Het is waarschijnlijk realistischer om straks met Heart of Thorns (HoT) te starten. Het verhaal daarvan begint meteen na het einde van Season 2. Als je meer wilt weten over het verhaal van S1 en S2 dan kun je wellicht beter eens op de YouTube site van WoodenPotatoes kijken. Die zal ongetwijfeld een samenvatting van beide seizoenen maken voor de HoT release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetgeen mij wel opvalt - want ik zou graag die title van Master Crafter willen in de toekomst - is dat alles zo gruwelijk duur is.

Ik ben nou eenmaal hartstikke poor - 6/7G - maar die prijzen lopen wel de pan uit.

Zijn er uberhaupt nog winstgevende crafting skills?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:05:
Hetgeen mij wel opvalt - want ik zou graag die title van Master Crafter willen in de toekomst - is dat alles zo gruwelijk duur is.

Ik ben nou eenmaal hartstikke poor - 6/7G - maar die prijzen lopen wel de pan uit.

Er zijn crafts die duurder zijn dan anderen. En de dingen die nog echt iets opleveren kunnen over het algemeen pas gemaakt worden wanneer je op minimaal 400 zit. En eigenlijk alleen als je de materialen zelf al verzameld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:05:

Craften kost geld en levelen van je crafting al helemaal. Er zijn niet veel items die meer opleveren dan dat ze kosten om het te maken. Ik heb dit weekend mijn kok wat Bowl of Poultry and Leek Soup laten maken. Dat vinden ze in WvW erg lekker (-36% condition duration!), maar leverde me alleen winst op omdat ik de ingrediënten al in grote hoeveelheden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:14:
[...]

Er zijn crafts die duurder zijn dan anderen. En de dingen die nog echt iets opleveren kunnen over het algemeen pas gemaakt worden wanneer je op minimaal 400 zit. En eigenlijk alleen als je de materialen zelf al verzameld hebt.
Nja ik heb op een aantal alts al skills maxed out, dus dat scheelt wel.
Alleen nog even uitzoeken of die title account bound of character bound is.
Werk sluit hier bijna alle connecties af qua webpagina's. |:(

Zal het iig bekijken, maar dat wordt sowieso toch pas iets als m'n Asura Ele rond de 40-50 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:38:
[...]

Nja ik heb op een aantal alts al skills maxed out, dus dat scheelt wel.
Alleen nog even uitzoeken of die title account bound of character bound is.
Werk sluit hier bijna alle connecties af qua webpagina's. |:(

Zal het iig bekijken, maar dat wordt sowieso toch pas iets als m'n Asura Ele rond de 40-50 zit.
Achievement titles zijn account bound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoseSolane schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:24:
[...]

Achievement titles zijn account bound.
Super! :D Dat scheelt me enorm veel poen, want ik meende me te herinneren dat in het begin het Character bound was. Kan aan mij liggen dat ik het toen verkeerd heb begrepen, maar hier ben ik wel blij mee.

OT : Hopelijk vanavond nog verder gaan met m'n Ele, en het volgende gebied ook completen. :*)
The grind is real.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:27:
[...]

Super! :D Dat scheelt me enorm veel poen, want ik meende me te herinneren dat in het begin het Character bound was. Kan aan mij liggen dat ik het toen verkeerd heb begrepen, maar hier ben ik wel blij mee.

OT : Hopelijk vanavond nog verder gaan met m'n Ele, en het volgende gebied ook completen. :*)
The grind is real.
Ik denk dat er hier over twee dingen gepraat wordt...

Achievements zijn accountbound. Crafting levels zelf (dus niet de achievements die erbij horen) zijn character bound. Dus als je Character A een master jeweler is, zal Character B geen master jeweler zijn. Maar de achievement die behoort bij het behalen van een master jeweler kan niet meer door Character B behaald worden, want dat heeft A al gedaan.

---

Ik was eergisteren blijkbaar toch verder gekomen in Bloodtide, dus gisteren maar even afgemaakt. En toch nog maar even iets langer online gebleven om de Evolved Wurm een kopje (of drie) kleiner te maken. En dat is mij voor het eerst gelukt :p Met dank aan gw2community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:27:
[...]

Ik denk dat er hier over twee dingen gepraat wordt...

Achievements zijn accountbound. Crafting levels zelf (dus niet de achievements die erbij horen) zijn character bound. Dus als je Character A een master jeweler is, zal Character B geen master jeweler zijn. Maar de achievement die behoort bij het behalen van een master jeweler kan niet meer door Character B behaald worden, want dat heeft A al gedaan.
Dus als ik hem goed begrijp:
M'n Guardian heeft al 2 skills maxed out, een warrior ook nog eentje.
Als ik op m'n elementalist de rest doe, heb ik dus die title, aangezien de achievements al verdiend zijn op de andere chars, en dus account bound zijn?

Gister overigens eventjes Edge of the Mists gecheckt. Erg leuk, 2 leveltjes gescoord in no-time. :D

Opzich moet ik dat na verloop gaan tijd sowieso gaan doen, want ik heb die badges of honor nodig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:57:
[...]

Als ik op m'n elementalist de rest doe, heb ik dus die title, aangezien de achievements al verdiend zijn op de andere chars, en dus account bound zijn?
Klopt als een bus!
Gister overigens eventjes Edge of the Mists gecheckt. Erg leuk, 2 leveltjes gescoord in no-time. :D

Opzich moet ik dat na verloop gaan tijd sowieso gaan doen, want ik heb die badges of honor nodig. :P
Ik vind het idee van EotM op zich wel leuk, maar ik vind de kaart helemaal niets. Ik val continue dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:02:
[...]

Ik vind het idee van EotM op zich wel leuk, maar ik vind de kaart helemaal niets. Ik val continue dood...
Ik schrok me daar gister ook leip op haha. Ik kijk naar de minimap, oh leuk. Zie ik in 1x een rand met een dikke afgrond.
Ach, tot dusver nog niet gevallen. 8)7
WvW leek ontzettend dood, vraag me af hoe het in de weekenden is. Kan me nog die goeie oude tijd herinneren waar je uren in de wachtrij stond om er in te komen. :+
En als het dood blijft, server swap; die van mij verloor toch altijd. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:05:
[...]

Ik schrok me daar gister ook leip op haha. Ik kijk naar de minimap, oh leuk. Zie ik in 1x een rand met een dikke afgrond.
Ach, tot dusver nog niet gevallen. 8)7
WvW leek ontzettend dood, vraag me af hoe het in de weekenden is. Kan me nog die goeie oude tijd herinneren waar je uren in de wachtrij stond om er in te komen. :+
Ik denk dat dat afhankelijk is van je server. Op onze server (Aurora Glade) is het meestal niet niet druk genoeg om een wachtrij te maken, maar over het algemeen best wel levendig... (tenzij we tegen twee Duitse servers moeten, het valt me op dat op zo'n week de meeste spelers een weekje vakantie nemen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:07:
[...]

Ik denk dat dat afhankelijk is van je server. Op onze server (Aurora Glade) is het meestal niet niet druk genoeg om een wachtrij te maken, maar over het algemeen best wel levendig... (tenzij we tegen twee Duitse servers moeten, het valt me op dat op zo'n week de meeste spelers een weekje vakantie nemen :P)
Ik weet dat op mijn server - Ring of Fire - back in the day een gigantische leegloop is geweest na een paar WvW cycles. Uiteindelijk hadden we om de week dezelfde tegen ons, of werdt het zelfs erger - ook al verloren we! - waardoor er velen zijn weggegaan.
Heb toen nog persoonlijk vele uurtjes met een commander zitten te bespreken hoe we dit toch konden fixen, maar het heeft niet mogen zijn.

Kost dat server swappen overigens nog steeds veel van die gems/irl cash? Ik weet dat het afhankelijk is van de drukte v/d server, maar alsnog is het wel ziek als ik er zometeen 20,- aan moet uitgeven om m'n characters over te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Server swappen kost nog steeds gems. Hoeveel wordt berekend aan de hand van hoe druk de server is waar je naar toe wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik straks maar eens uitzoeken naar welke server ik wil, afhankelijk van de Guild die ik kies.

Benieuwd wat het me gaat kosten, hoop dat ik me niet blauw betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:06:
Benieuwd wat het me gaat kosten, hoop dat ik me niet blauw betaal.
Naar mijn mening betaal je je donkerblauw om van server te switchen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JST94 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:21:
[...]

Naar mijn mening betaal je je donkerblauw om van server te switchen. |:(
Was te verwachten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:57:
[...]

Ik heb een paar uurtjes Edge of Mist gedaan en heb nu 500 van die badges... ik vroeg me af wat je ermee kon... Sowieso is het wellicht handig om eens een lijstje te maken met alle currencies en wat je ermee kunt. Iets voor de OP? Ik vraag me alleen af hoe andere spelers de currencies gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://wiki.guildwars2.com/images/e/eb/Copper_coin.pngAfbeeldingslocatie: http://wiki.guildwars2.com/images/3/3c/Silver_coin.pngAfbeeldingslocatie: http://wiki.guildwars2.com/images/d/d1/Gold_coin.png Coin (Copper, Silver, Gold,) is het meest voorkomende betaalmiddel. Te verkijgen via loot en rewards voor het behalen van Quests en Achievements.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.guildwars2.com/images/a/aa/Gem.png Gems: Met Gems kun je items kopen in de Gemstore. Je kunt gems kopen met echt geld. Je kunt Gems echter ook inruilen bij de Black Lion Trading Company's voor Coin (gold, silver, copper), je bank uitbreiden en een server switch doen.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.guildwars2.com/images/a/af/Karma.png Met Karma kunt je speciale items kopen bij Karma-merchants. Te verdienen door mee te doen in Dynamic Events, Personal Storyline, Dungeons en WvW of EoTM.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.guildwars2.com/images/5/56/Laurel.png Laurels kun je verkrijgen door op bepaalde dagen in te loggen. (login reward system) Je kunt ze spenderen bij Laurel-merchants maar beter kun je ze spenderen i.c.m. Honor Badges in WvsW. Het zijn dezelfde high-end items echter scheelt het je per aankoop al snel 10 laurels wanneer je ze in WvsW spendeert i.c.m. Honor Badges.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.guildwars2.com/images/thumb/3/3b/Badge_of_Honor.png/20px-Badge_of_Honor.png Honor Badges zijn te verkijgen uit chests rewards wanneer je mee doet aan WvsW events. Je kunt ze spenderen aan WvsW - equiptment zoals siegeweapons. Je kunt ze tevens (i.c.m. laurels) spenderen aan high end gear. Vooral de Amulets omdat deze anders niet te verkrijgen zijn.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.guildwars2.com/images/thumb/5/57/Fractal_Relic.png/20px-Fractal_Relic.png Fractal Relics kun je verkrijgen in Fractals of The Mist. Je kunt ze bij BUY-4373 inruilen voor een aantal specifieke items zoals 20-slot-bags, ascended rings en exotic backpieces.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.guildwars2.com/images/thumb/e/e4/Guild_Commendation.png/20px-Guild_Commendation.png Guild recommendations kun je verdienen in Guild missies. Je kunt ze vervolgens gebruiken om Guild gerelateerde items mee aan te schaffen zoals guildbanners, equiptment etc.

Dungeon currency:currency wat men kan verdienen in bepaalde dungeons. Je kunt er specifieke dungeon items mee kopen:
Afbeeldingslocatie: http://wiki.guildwars2.com/images/thumb/b/b8/Ascalonian_Tear.png/20px-Ascalonian_Tear.png Ascalonian Tear
Afbeeldingslocatie: http://wiki.guildwars2.com/images/thumb/d/d2/Seal_of_Beetletun.png/20px-Seal_of_Beetletun.png Seal of Beetletun
Afbeeldingslocatie: http://wiki.guildwars2.com/images/thumb/b/b6/Deadly_Bloom.png/20px-Deadly_Bloom.png Deadly Bloom
Afbeeldingslocatie: http://wiki.guildwars2.com/images/thumb/9/91/Manifesto_of_the_Moletariate.png/20px-Manifesto_of_the_Moletariate.png Manifesto of the Moletariate
Afbeeldingslocatie: http://wiki.guildwars2.com/images/thumb/e/ec/Flame_Legion_Charr_Carving.png/20px-Flame_Legion_Charr_Carving.png Flame Legion Charr Carving
Afbeeldingslocatie: http://wiki.guildwars2.com/images/thumb/a/a7/Symbol_of_Koda.png/20px-Symbol_of_Koda.png Symbol of Koda
Afbeeldingslocatie: http://wiki.guildwars2.com/images/thumb/5/55/Knowledge_Crystal.png/20px-Knowledge_Crystal.png Knowledge Crystal
Afbeeldingslocatie: http://wiki.guildwars2.com/images/thumb/b/ba/Shard_of_Zhaitan.png/20px-Shard_of_Zhaitan.png Shard of Zhaitan

[ Voor 4% gewijzigd door FloydRaalte op 27-01-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloydRaalte schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:02:

[afbeelding] Honor Badges zijn te verkijgen uit chests rewards wanneer je mee doet aan WvsW events. Je kunt ze spenderen aan WvsW - equiptment zoals siegeweapons.
Alsmede dat je toch high-end gear ermee kunt kopen bij een Merchant daar? Als je dat combineert met 20 laurels krijg je high-end gear als ik hem effe goed heb. Zo kon je de beste ringen e.d. ingame krijgen, voor een korting van 10 laurels t.o.v. gewone laurel merchants. :D

Correct me if i'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:10:
[...]

Alsmede dat je toch high-end gear ermee kunt kopen bij een Merchant daar? Als je dat combineert met 20 laurels krijg je high-end gear als ik hem effe goed heb. Zo kon je de beste ringen e.d. ingame krijgen, voor een korting van 10 laurels t.o.v. gewone laurel merchants. :D

Top! Goeie toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:10:
[...]

Je vraagt er om :)

Het kopen van ascended ringen is niet echt noodzakelijk als je van plan bent om veel fractals te gaan spelen. Vanaf fractals level 10 heb je een (redelijk grote) kans dat je er een krijgt bij de eind boss. Ik heb vijf karakters die dus samen 10 ascended ringen gebruiken. Daarnaast heb ik nog zo'n 10 ringen in mijn bank. Ze droppen dus bij bosjes. Je hebt alleen geen invloed op welke ring je krijgt. Maar volgens mij heb ik nog een power/precision ring in mijn bank, dus ik heb wel een aantal goede gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje. :)
Moest ik nog iets bedenken - zit op werk - dan voeg ik het wel toe of quote ik je wel effe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoseSolane schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:46:
[...]

Je vraagt er om :)

Het kopen van ascended ringen is niet echt noodzakelijk als je van plan bent om veel fractals te gaan spelen. Vanaf fractals level 10 heb je een (redelijk grote) kans dat je er een krijgt bij de eind boss. Ik heb vijf karakters die dus samen 10 ascended ringen gebruiken. Daarnaast heb ik nog zo'n 10 ringen in mijn bank. Ze droppen dus bij bosjes. Je hebt alleen geen invloed op welke ring je krijgt. Maar volgens mij heb ik nog een power/precision ring in mijn bank, dus ik heb wel een aantal goede gekregen :)
Nee goed, maar ik meen te herinneren dat dat zo goed als max stats ringen zijn?
Daarvoor alleen al zou ik het willen doen, zeker als je voor een max stat will gaan. :)
Nogmaals, ik kan echt stom zijn en het mis hebben.
Hoe meer ik leer, hoe beter het is. :D

Edit:
Ben lang uit de roulatie geweest, en heb dus nog nooit fractals gerund. Wil het wel graag een keertje proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:54:
[...]

Daarvoor alleen al zou ik het willen doen, zeker als je voor een max stat will gaan. :)
Nogmaals, ik kan echt stom zijn en het mis zijn.
Op dit moment (en dat zal wel zo blijven) is de beste ring die je kunt krijgen/hebben een (infused) ascended ring. Die kun je van de eind boss in fractals krijgen als je level in fractals maar hoog genoeg is. Wat je alleen niet kunt beïnvloeden is wat de stats zijn als je een ring krijgt. Je kunt ook een ascended ring kopen en dan kun je zelf bepalen wat de stats zijn. Dat is in principe dezelfde ring. Ik geloof dat je de infusing (ook) kunt gebruiken voor extra stats, maar dat is maar +5 in iets. Dat voegt niet echt veel toe. Ik gebruik infusing alleen voor agony resistance aangezien je dat nodig hebt voor high level fractals.

Mijn opmerking was dan ook vooral bedoeld als aanvulling dat een ascended ring ook op een andere manier te krijgen is. Ik zou eerst een ascended amulet en twee ascended accessories kopen voordat ik een ascended ring zou kopen. En we hebben het hier over de laatste stap in maximalisering van je gear. Exotic armor en weapons zijn de basis, daarna kun je verder kijken. De stap van exotic naar ascended levert relatief weinig extra's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:54:
[...]

Nogmaals, ik kan echt stom zijn en het mis zijn.

Edit:
Ben lang uit de roulatie geweest, en heb dus nog nooit fractals gerund. Wil het wel graag een keertje proberen.
Ben net begonnen met de game en heb mijn eerste char op lvl 80. Gisteren voor het eerst met wat Guildies de AC en CM dungeon gedaan. Erg leuk! Wel bizar hoe goed mijn Guildies weten wat ze moeten doen in zo'n dungeon. Alles op de automatische pathfinding piloot zeg maar :) Daar lift ik mooi op mee al duurt het nog wel even voordat ik precies weet hoe een dungeon in elkaar steekt. Binnenkort wil ik ook Fractals gaan doen, geen idee nog wat deze Dungeons precies zijn/doen maar de loot klinkt wel aantrekkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:31:
[...]

Ben net begonnen met de game en heb mijn eerste char op lvl 80. Gisteren voor het eerst met wat Guildies de AC en CM dungeon gedaan. Erg leuk! Wel bizar hoe goed mijn Guildies weten wat ze moeten doen in zo'n dungeon. Alles op de automatische pathfinding piloot zeg maar :) Daar lift ik mooi op mee al duurt het nog wel even voordat ik precies weet hoe een dungeon in elkaar steekt. Binnenkort wil ik ook Fractals gaan doen, geen idee nog wat deze Dungeons precies zijn/doen maar de loot klinkt wel aantrekkelijk!
In één zin: Fractals zijn kortere dungeons die schalen. Je doet drie gewone fractals en een eind boss voor een complete fractal run. Hoe moeilijk de fractal is hangt af van het level. Een level 1 fractal is niet moeilijker dan de meeste dungeon paden. Maar high level fractals zijn waarschijnlijk de moeilijkste content in de game. Fractals hebben een extra vorm van schade, agony. Agony damage kun je in sommige gevallen (eind boss) niet ontwijken en schaalt ook met de moeilijkheid. Tot fractals level 10 stelt de agony niet zoveel voor, daarna heb je agony resistance nodig. Vanaf fractals level 30 (of 31) komt er nog wat extra mechanismen bij. Wat precies hangt af van het level. Zo is er een level (laag in de 30) waarbij poison door de mobs wordt omgezet in een buff. Zeer vervelend voor mijn longbow ranger met spin en devourer als standaard pets :'(

Maar probeer zeker eens een low level fractal. Er zitten een aantal hele leuke tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

RoseSolane schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:39:
[...]

In één zin: Fractals zijn kortere dungeons die schalen. Je doet drie gewone fractals en een eind boss voor een complete fractal run. Hoe moeilijk de fractal is hangt af van het level. Een level 1 fractal is niet moeilijker dan de meeste dungeon paden. Maar high level fractals zijn waarschijnlijk de moeilijkste content in de game. Fractals hebben een extra vorm van schade, agony. Agony damage kun je in sommige gevallen (eind boss) niet ontwijken en schaalt ook met de moeilijkheid. Tot fractals level 10 stelt de agony niet zoveel voor, daarna heb je agony resistance nodig. Vanaf fractals level 30 (of 31) komt er nog wat extra mechanismen bij. Wat precies hangt af van het level. Zo is er een level (laag in de 30) waarbij poison door de mobs wordt omgezet in een buff. Zeer vervelend voor mijn longbow ranger met spin en devourer als standaard pets :'(

Maar probeer zeker eens een low level fractal. Er zitten een aantal hele leuke tussen :)
Very usefull info! Bedankt! Laatste vraag hierover nog, is ook voor fractals een party van wederom 5 man nodig? En ik begrijp dat je Ascended Rings/Amu's kunt krijgen in de fractals vanaf level 10. Deze hebben tevens een kans om 'infused' te zijn als ik het goed heb. Dit houdt in dat ze naast de normale statts ook een Agony statt krijgen. Zijn dit direct de enige items met een Agonay statt? Ik begrijp dat je deze items echt nodig hebt wanneer je een hoger level Fractal wilt spelen. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, en ik weet ook dat die infusions belachelijk duur zijn. :D
FloydRaalte schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:31:
[...]

Kunnen we samen wel een keertje proberen als je wil. ^^
FloydRaalte schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:48:
[...]

Very usefull info! Bedankt! Laatste vraag hierover nog, is ook voor fractals een party van wederom 5 man nodig? En ik begrijp dat je Ascended Rings/Amu's kunt krijgen in de fractals vanaf level 10. Deze hebben tevens een kans om 'infused' te zijn als ik het goed heb. Dit houdt in dat ze naast de normale statts ook een Agony statt krijgen. Zijn dit direct de enige items met een Agonay statt? Ik begrijp dat je deze items echt nodig hebt wanneer je een hoger level Fractal wilt spelen. Klopt dat?
Zie die infusions als een soort van upgrade. Daar hoef je volgens mij niet perse de Agony stat op te zetten, ik weet dat er mensen zijn die daar beserker dingetjes opzetten zodat ze bijvoorbeeld meer power hebben. Maar die zijn gru-we-lijk duur. ( Of het ligt aan mij 8)7 )

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:48:
[...]

Inderdaad een 5 man party.

Een ascended ring kan infused zijn (+5 agony resistance). Daarnaast heeft elk ascended item (trinket, wapon, armor) een infusing slot. In zo'n slot kun je agony resistance stoppen, maar ook +5 van een bepaalde stat. Dus je hebt een ascended item nodig om agony resistance te krijgen, maar dat hoeft dus niet een infused ascended ring te zijn.

Je kunt volgens mij geen ascended amulet in fractals krijgen als loot. Je kunt er geloof ik wel één kopen met Fractal Relics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoseSolane schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:55:
[...]

Inderdaad een 5 man party.

Een ascended ring kan infused zijn (+5 agony resistance). Daarnaast heeft elk ascended item (trinket, wapon, armor) een infusing slot. In zo'n slot kun je agony resistance stoppen, maar ook +5 van een bepaalde stat. Dus je hebt een ascended item nodig om agony resistance te krijgen, maar dat hoeft dus niet een infused ascended ring te zijn.

Je kunt volgens mij geen ascended amulet in fractals krijgen als loot. Je kunt er geloof ik wel één kopen met Fractal Relics.
Goeie info ! _/-\o_
Straks maar eens rustig alles uitzoeken en een paar runs bekijken @ Youtube. Weet ik meteen waar ik aan toe ben.

EDIT: Ik zit even heel vrij te denken hier maarre...

Die ringen wat je bij die merchant kan kopen zijn toch per definitie vrij van infusions cq dat je zelf kunt bepalen welke infusion je wil? Zou het dan niet verstandiger zijn dat je 'spaart' voor die ringen als je uiteindelijk voor max stats wil gaan, en dan de ringen wat je als drop krijgt tijdelijk gebruiken/verkopen?

Weet niet of dat laatste kan, dat zal misschien soul/accountbound zijn upon pickup?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:54:
[...]

Goeie info ! _/-\o_
Straks maar eens rustig alles uitzoeken en een paar runs bekijken @ Youtube. Weet ik meteen waar ik aan toe ben.

EDIT: Ik zit even heel vrij te denken hier maarre...

Die ringen wat je bij die merchant kan kopen zijn toch per definitie vrij van infusions cq dat je zelf kunt bepalen welke infusion je wil? Zou het dan niet verstandiger zijn dat je 'spaart' voor die ringen als je uiteindelijk voor max stats wil gaan, en dan de ringen wat je als drop krijgt tijdelijk gebruiken/verkopen?

Weet niet of dat laatste kan, dat zal misschien soul/accountbound zijn upon pickup?
Ascended items zijn altijd account bound (en soms zelf soulbound). Dus verkopen gaat niet. Tijdelijk gebruiken tot je een beter item kunt kopen kan natuurlijk altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:55:
[...]

Ascended items zijn altijd account bound (en soms zelf soulbound). Dus verkopen gaat niet. Tijdelijk gebruiken tot je een beter item kunt kopen kan natuurlijk altijd :)
Ik meende dat alle ascended items accountbound zijn geworden, en er niets meer soulbound is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli

Bouli

9000 rpm

Wailing_Banshee schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:15:
[...]

Ik meende dat alle ascended items accountbound zijn geworden, en er niets meer soulbound is.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja, dat verandert de zaak voor mij persoonlijk niets. Het is jammer dat je ze niet kan verkopen, maar ik kan de redenering er wel achter zien.

Ben overigens wel benieuwd wat Heart of the thorns ons gaat brengen i.v.m. specialisations.
Vanmorgen een filmpje van Wooden Potatoes gezien, speculations are real.
8)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtoni
  • Laatst online: 14-09 08:23
Toevallig de sale afgelopen week opgemerkt en ook (eindelijk) begonnen aan Guild Wars 2. Het geeft mij tot nu toe precies wat ik zocht. Sfeer. De geweldige muziek en ambiances van de verschillende gebieden geeft mij de voldoening die ik een lange tijd niet heb gekregen van games. Voor wat extra sfeer maak ik gebruik van SweetFX, top programma.

Ook de gameplay zelf biedt mij genoeg vermaak ende vertier (afgezien van het camerawerk icm. de muis af en toe). Er zijn echter soms momenten dat ik mij ingame toch wel erg solo voel. Misschien wordt het tijd dat ik mij bij een leuke guild aansluit. In ieder geval ben ik blij met de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

mtoni schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:09:
Toevallig de sale afgelopen week opgemerkt en ook (eindelijk) begonnen aan Guild Wars 2. Het geeft mij tot nu toe precies wat ik zocht. Sfeer. De geweldige muziek en ambiances van de verschillende gebieden geeft mij de voldoening die ik een lange tijd niet heb gekregen van games. Voor wat extra sfeer maak ik gebruik van SweetFX, top programma.

Ook de gameplay zelf biedt mij genoeg vermaak ende vertier (afgezien van het camerawerk icm. de muis af en toe). Er zijn echter soms momenten dat ik mij ingame toch wel erg solo voel. Misschien wordt het tijd dat ik mij bij een leuke guild aansluit. In ieder geval ben ik blij met de aankoop!
[overdrijfmodus] Tot je level 80 bent zul je je een eenzame solist blijven voelen, argh! the heartache! :X [/overdrijfmodus] Okay, dat valt best mee aangezien je prima een aantal dungeons kunt doen plus WvW zoals Edge of the Mist. En dat doe je met zijn allen. Ik doel eigenlijk op het levelen zelf. Mapcompletion (het behalen van quests, vinden van waypoints, Vista's en PoI's) blijft toch een beetje eenzaam werkt hoewel ook hier genoeg voldoening uit te halen valt. Het zal met der tijd echter wel gaan vervelen. Dat is mijn ervaring in ieder geval... Bij een guild aansluiten helpt! Ook kun je er met vragen terecht natuurlijk. Mocht je interesse hebben, onze guild speelt op de Whiteside Ridge server en heet GOTD. Altijd welkom!

Ik ben nu al een tijdje level 80 (goh een paar dagen maar eigenlijk...) en ik overzie het spel erg slecht. Wij doen met de guild bijvoorbeeld map runs waarbij de hele club alle worldbosses gaat verslaan. Leuke bezigheid en dikke loot! Helaas moet je daarvoor wel een zooitje Waypoints hebben... en die heb ik bij lange na niet.... sterker nog, ik zit op 40% worldcompletion. Resultaat: eindelijk 80 en dan kun je nog niet mee doen. Ik ben nu dus bezig om op elke map in iedergeval 1 WP te krijgen en dat betekend een pleuuuris eind lopen elke keer. Daarnaast zijn dungeons erg moeilijk wanneer je kiest voor exploration mode. Bijna altijd is het Exploration mode (en niet Story mode, wat makkelijker is) aangezien iedereen al zover is. Zodoende vindt ik het erg lastig om 'echt' mee te doen. Ook gear verkrijgen en een goeie bron van inkomsten vinden zijn bij mij nog steeds erg onduidelijke processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtoni
  • Laatst online: 14-09 08:23
Ach, het eenzame gedeelte vind ik niet zo erg als er nog een leuke guildchat is :)
Tot nu toe probeer ik elke map waarin ik level 100% completion te krijgen. Dan hoeft ik dat later niet allemaal in één keer te doen.

Waar ik tegen aan loop zijn de craftprofessions. Zonder een dikke grindsessie is het lastig om mijn Tailor/Jeweler op niveau te houden. Maar goed, uiteindelijk zijn dit allemaal dingetjes die het spel ook interessanter maken en je in ieder geval extra uren spelbeleving geven.

In hoeverre maakt het uit op welke server je speelt voor guilds (buiten WvW)? Ik speel zelf op Piken Square.

edit: Net mijn eerste dungeon gedaan. Je krijgt zoveel materials dat bovenstaand punt waarschijnlijk minder aan de orde is.

[ Voor 9% gewijzigd door mtoni op 31-01-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

mtoni schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:21:
Ach, het eenzame gedeelte vind ik niet zo erg als er nog een leuke guildchat is :)
Tot nu toe probeer ik elke map waarin ik level 100% completion te krijgen. Dan hoeft ik dat later niet allemaal in één keer te doen.

Waar ik tegen aan loop zijn de craftprofessions. Zonder een dikke grindsessie is het lastig om mijn Tailor/Jeweler op niveau te houden. Maar goed, uiteindelijk zijn dit allemaal dingetjes die het spel ook interessanter maken en je in ieder geval extra uren spelbeleving geven.

In hoeverre maakt het uit op welke server je speelt voor guilds (buiten WvW)? Ik speel zelf op Piken Square.

edit: Net mijn eerste dungeon gedaan. Je krijgt zoveel materials dat bovenstaand punt waarschijnlijk minder aan de orde is.
oh nee hoor, nog steeds duurt levelen van crafts lang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:18
Is er een actieve grote nederlandse guild die ik zou kunnen joinen ben een level 47 engineer op gunners hold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Voor PvE/PvP, zie de waarschuwing net boven de replybox :)

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GMavak schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:32:
Is er een actieve grote nederlandse guild die ik zou kunnen joinen ben een level 47 engineer op gunners hold
Zoals FloydRaalte al aangeeft, GOTD (Gathering of the dutch) is een leuke Guild. Ben er zelf voor geswitcht van servers, dit kost een goeie 1200-1800 gems als ik het goed heb. (Ongeveer 20,-) Goed, het is misschien 20,- , maar well worth it imo. Als je graag WvW of EoTM doet, zit je zeker goed op die server. Goed, mijn mening is misschien niet helemaal correct, maar in de week dat ik daar ben heersen we wel op alle gebieden voor zo ver ik kan zien. Altijd handig ivm je POI's / Vista's. :)

Ik ben zelf bezig met map completion, dus zoveel doe ik niet met de Guild, maar van wat ik heb gezien is het zeer zeker een active Guild met genoeg dingen te doen. Zo weet ik toekomstig gericht ook dat ik goed zit.

------------------

Grinden om crafting max te halen? I disagree. Als je van te voren alles aanschaft en je een up-to-date guide volgt (En zoek die wel, zo had ik mezelf ook al genaaid) , kan het best hard gaan. Het is maar net wat je wil natuurlijk. But them sweet xp's waar je niks voor hoeft te doen... _/-\o_ The catch is wel geld hebben. :9 Volgens m'n guildies heb je blijkbaar zo 10g / dungeon, maar aangezien ik weiger op m'n lvl 80 guardian te spelen, moet ik dus wachten tot m'n elementalist ( nieuwe main ) 80 is. Afwachten en doorwerken dus. 8)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mtoni schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:21:
Buiten WvW maakt de server niet uit. Mocht je wel WvW willen doen met je guild en op Piken Square (PS) willen blijven dan heb je geluk :) [One] en [Gwen] hebben beiden PS als home server. Voor [One] kun je met Devata contact opnemen, voor [Gwen] met mij. Wij gebruiken beiden in GW2 dezelfde naam als hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36
protip.

Verkoop niet je telefoon met google authenticator zonder eerst je account over te zetten.

Alles gewist, alleen was vergeten dat GW2 ook een 2step auth. had.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sosua schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:27:
protip.

Verkoop niet je telefoon met google authenticator zonder eerst je account over te zetten.

Alles gewist, alleen was vergeten dat GW2 ook een 2step auth. had.

:(
Dayum..

Valt hier geen ticket voor aan te maken? Vast wel toch?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:56:
[...]

Dayum..

Valt hier geen ticket voor aan te maken? Vast wel toch?
Jawel, je kunt de authenticator weer ontkoppelen van je account. Ik had hetzelfde probleem. Niet omdat ik m'n telefoon verkocht had, maar omdat ik een factory reset had gedaan van m'n tablet... Gelukkig was mijn overlast minder erg, omdat ze toen ze het in productie gooiden alle koppelen ongedaan gemaakt hebben :p (ik had hem gekoppeld tijdens de beta fase).

Ik moet het eigenlijk weer eens instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:12:
[...]

Jawel, je kunt de authenticator weer ontkoppelen van je account. Ik had hetzelfde probleem. Niet omdat ik m'n telefoon verkocht had, maar omdat ik een factory reset had gedaan van m'n tablet... Gelukkig was mijn overlast minder erg, omdat ze toen ze het in productie gooiden alle koppelen ongedaan gemaakt hebben :p (ik had hem gekoppeld tijdens de beta fase).

Ik moet het eigenlijk weer eens instellen...
Nja, ik twijfel. Ben voor en tegenstander ervan. Ben een veteraan op het gebied van Runescape ( meer als 10 jaar ), en die hebben dat er ook in gezet. Op zich wel fijn omdat het je account veiliger maakt, maar aan de andere kant is het wel weer een takke werk.

Maar voegt het echt zoveel veiligheid toe? Ben niet op de hoogte wat voor soort encription ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:23:
[...]

Nja, ik twijfel. Ben voor en tegenstander ervan. Ben een veteraan op het gebied van Runescape ( meer als 10 jaar ), en die hebben dat er ook in gezet. Op zich wel fijn omdat het je account veiliger maakt, maar aan de andere kant is het wel weer een takke werk.

Maar voegt het echt zoveel veiligheid toe? Ben niet op de hoogte wat voor soort encription ze gebruiken.
Ik had een wachtwoord. was STRONG, maar was alsnog gehacked toen ik op vakantie was. Echt alles was weg. Hebben ze wel weer een rollback gedaan, maar voelde toch niet prettig.

Vandaar dat ik het nu zo doe. Intussen zaterdag een ticket aangemaakt. Nog niets van gehoord, ze hebben het druk schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sosua schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:20:
[...]

Ik had een wachtwoord. was STRONG, maar was alsnog gehacked toen ik op vakantie was. Echt alles was weg. Hebben ze wel weer een rollback gedaan, maar voelde toch niet prettig.

Vandaar dat ik het nu zo doe. Intussen zaterdag een ticket aangemaakt. Nog niets van gehoord, ze hebben het druk schijnt.
Hmm, dan is het dus wel het overwegen waard. Zal er straks eens naar kijken als ik tijd heb.
Account safety blijft uiteindelijk alles, zeker als je er "bloed, zweet en tranen" in hebt geduwd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:23:
[...]

Minimaal email beveiliging (heb ik nu). Toen we overstapten van ADSL naar kabel internet, kregen we natuurlijk een ander IP adres. En moest ik dat ip adres autoriseren. Dus het werkt goed. Als iemand probeert in te loggen via een IP adres wat niet bekend staat, komt hij er dus niet in.

En toen ik 3 weken op vakantie ging afgelopen zomer, heb ik alle autorisaties verwijderd.

En zo lastig is het niet. Je kunt aangeven dat hij voor een IP adres niet opnieuw hoeft te vragen. Totdat je het zelf verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51
Hebben ze ooit die losse authenticator nog uitgebracht? Hij zou eerst bij de CE zitten, werd uitgesteld, maar volgens mij is die daarna ooit nooit meer uitgebracht.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:34:
Hebben ze ooit die losse authenticator nog uitgebracht? Hij zou eerst bij de CE zitten, werd uitgesteld, maar volgens mij is die daarna ooit nooit meer uitgebracht.
Nee, en die gaan ze ook niet uitbrengen. En ik kan ze daar geen ongelijk in geven, tegenwoordig hebben de meeste mensen wel een smartphone waar je zo'n authenticator voor kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51
Uiteraard, was ook meer voor de verzameling dan om te gebruiken. Dacht dat alle games van NCsoft de standaard AUTH standaard gebruiken, dus werkt de default app van MS op WP ook probleemloos.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:49:
[...]

Minimaal email beveiliging (heb ik nu). Toen we overstapten van ADSL naar kabel internet, kregen we natuurlijk een ander IP adres. En moest ik dat ip adres autoriseren. Dus het werkt goed. Als iemand probeert in te loggen via een IP adres wat niet bekend staat, komt hij er dus niet in.

En toen ik 3 weken op vakantie ging afgelopen zomer, heb ik alle autorisaties verwijderd.

En zo lastig is het niet. Je kunt aangeven dat hij voor een IP adres niet opnieuw hoeft te vragen. Totdat je het zelf verwijderd.
Klopt, ik gebruik hetzelfde systeem op Runescape. En zelfs dan kan het nog zo lek als een mandje zijn. First hand gezien bij m'n neefje. Maar ik ga het zeker weten proberen vanavond te doen, gister was ik als een malle maps aan het completen :p Gister er 3 gedaan hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:45:
[...]

Klopt, ik gebruik hetzelfde systeem op Runescape. En zelfs dan kan het nog zo lek als een mandje zijn. First hand gezien bij m'n neefje. Maar ik ga het zeker weten proberen vanavond te doen, gister was ik als een malle maps aan het completen :p Gister er 3 gedaan hihi
3! Op 1 dag! (ik ga ervan uit dat je niet alleen in de avond speelde...) Ik doe meestal 3 weken over 1 kaart :D

Oh, een node in het noorden! Oh, een node in het westen! Oh een node in het zuiden! Oh, een node in het oosten!. En zo heb ik een rondje gelopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:57:
[...]

3! Op 1 dag! (ik ga ervan uit dat je niet alleen in de avond speelde...) Ik doe meestal 3 weken over 1 kaart :D

Oh, een node in het noorden! Oh, een node in het westen! Oh een node in het zuiden! Oh, een node in het oosten!. En zo heb ik een rondje gelopen :p
Euhm, grotendeels 's avonds.

- Kessex Hills
- The Grove (Van die boommensjes)
- Gebied boven The Grove ( Kan hem niet openen @ work, naam vergeten )
- Lion's Arch
- Divinity's Reach

Ik weet dat de steden niet volwaardige area's zijn, daarom tel ik die 3 samen als 1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:01:
[...]

Euhm, grotendeels 's avonds.

- Kessex Hills
- The Grove (Van die boommensjes)
- Gebied boven The Grove ( Kan hem niet openen @ work, naam vergeten )
- Lion's Arch
- Divinity's Reach

Ik weet dat de steden niet volwaardige area's zijn, daarom tel ik die 3 samen als 1. :)
Caledon Forest is degene boven de Grove.

En ik zou dat echt niet kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:22:
[...]

Caledon Forest is degene boven de Grove.

En ik zou dat echt niet kunnen...
Klopt, en dan ben ik die onder Divinity's Reach nog vergeten :p ( Of is dat Kessex Hills? -> Geheugen van een zeef )

is een beetje doorzetten. Als je die hearts hebt gaat het snel, zeker bij Celadon Forest. ( Daar gaan die hearts namelijk al belachelijk snel )

Tevens gister ook nog 150-225 tailor gedaan
Yesterday was a good day. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:29:
[...]

Klopt, en dan ben ik die onder Divinity's Reach nog vergeten :p ( Of is dat Kessex Hills? -> Geheugen van een zeef )

is een beetje doorzetten. Als je die hearts hebt gaat het snel, zeker bij Celadon Forest. ( Daar gaan die hearts namelijk al belachelijk snel )

Tevens gister ook nog 150-225 tailor gedaan
Yesterday was a good day. O-)
Dus en drie steden, en Caledon Forest, en Queensdale en Kessex Peak.... Ik word daar veel te snel voor afgeleid.... Gisteren dacht ik even wat voortgang te kunnen maken in Sparkfly Fen. Maar ja, toen gooide een draak wat water in m'n eten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:40:
[...]

Dus en drie steden, en Caledon Forest, en Queensdale en Kessex Peak.... Ik word daar veel te snel voor afgeleid.... Gisteren dacht ik even wat voortgang te kunnen maken in Sparkfly Fen. Maar ja, toen gooide een draak wat water in m'n eten...
Jij hebt hem. :P Heb op het einde nog snel de world event van Giant Wyrm eventjes meegenomen voor ik ging slapen, alleen was dat natuurlijk weer niks waard. :'(
Heb gister op m'n ele gelukkig wel al level 50 gehaald cq ik kan verder met m'n story. Ga ik straks mee beginnen, eventjes een pauze van 3-4 missies van de area grind. 8)

EDIT: Zit hier eventjes te kijken op de world map, denk dat ik ga proberen om vanavond alsnog de rest van Kryta af te werken. Zijn 2 area's, zou normaal moeten lukken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2015 10:02 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 35 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het ~[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic