Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:41:
[...]

Jij hebt hem. :P Heb op het einde nog snel de world event van Giant Wyrm eventjes meegenomen voor ik ging slapen, alleen was dat natuurlijk weer niks waard. :'(
Heb gister op m'n ele gelukkig wel al level 50 gehaald cq ik kan verder met m'n story. Ga ik straks mee beginnen, eventjes een pauze van 3-4 missies van de area grind. 8)

EDIT: Zit hier eventjes te kijken op de world map, denk dat ik ga proberen om vanavond alsnog de rest van Kryta af te werken. Zijn 2 area's, zou normaal moeten lukken.
Krijg je nog een beloning wanneer je Kryte of een andere 'provincie' of 'ras-map' compleet hebt? Of alleen per map en worldcompletion? De laatste tijd ben ik meer bezig met dungeonruns i.p.v. mapcompletion. Ik heb een groot gedeelte van Kryta en een stuk van ShiverPeak. Toen was ik level 80 en verder ben ik niet gegaan. Dat had ik beter wel kunnen doen want nu kom ik slecht mee met de guild wanneer we WorldBosses gaan doen. Laatst helemaal van LA naar Orr gelopen.... dat is toch wel een half uurtje banjeren. :+

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloydRaalte schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:45:
[...]

Krijg je nog een beloning wanneer je Kryte of een andere 'provincie' of 'ras-map' compleet hebt? Of alleen per map en worldcompletion? De laatste tijd ben ik meer bezig met dungeonruns i.p.v. mapcompletion. Ik heb een groot gedeelte van Kryta en een stuk van ShiverPeak. Toen was ik level 80 en verder ben ik niet gegaan. Dat had ik beter wel kunnen doen want nu kom ik slecht mee met de guild wanneer we WorldBosses gaan doen. Laatst helemaal van LA naar Orr gelopen.... dat is toch wel een half uurtje banjeren. :+
Volgens mij is het gewoon per region, en dus niet voor een Province. Ik kan mis zijn, en ik hoop dat dat het geval is, want meer rewards = gainz. O-)

Ik wil uiteindelijk gewoon voor 100% map completion gaan. Vraag me af hoe lang dat gaat duren, volgens mij heb ik momenteel een aardig tempo. :P

Zou je adviseren om die boss timers uit te zoeken, en eens een avondje spenderen om al die waypoints te halen. Zo kan je mee op de boss train. :) Het is misschien een rotwerkje, maar dan heb je het ook. ( Mits je geen nieuwe character maakt ofcourse 8) )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:55:
[...]

Volgens mij is het gewoon per region, en dus niet voor een Province. Ik kan mis zijn, en ik hoop dat dat het geval is, want meer rewards = gainz. O-)

Ik wil uiteindelijk gewoon voor 100% map completion gaan. Vraag me af hoe lang dat gaat duren, volgens mij heb ik momenteel een aardig tempo. :P
Ik zit op 47% mapcompletion. Tenminste dat staat linksboven in beeld als je op M drukt. Schijnt dat het probleem van wordcompletion meer ligt in het krijgen van alle Poi's in de WvW maps. Die schijnen er ook bij te horen. En vergeet de dungeons niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloydRaalte schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:57:
[...]

Ik zit op 47% mapcompletion. Tenminste dat staat linksboven in beeld als je op M drukt. Schijnt dat het probleem van wordcompletion meer ligt in het krijgen van alle Poi's in de WvW maps. Die schijnen er ook bij te horen. En vergeet de dungeons niet :o
Dat laatste maak ik me niet zo zorgen over. WvW, ik weet wat voor een pain dat is , maar ook dat loopt los.
Die 301 hearts wat je moet vind ik VEEL erger. |:(
Klopt wel wat je zegt overigens, die POI's horen er ook bij, alsmede de Vista's. Het is dus eigenlijk een volwaardige map. Vind ik op zich ook niet slecht, zo geven ze meteen WvW een schop onder de kont omdat je altijd die achievement hunters *kuch kuch, points at self* hebt. O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:57:
[...]

Dungeons zitten niet in world completion:
The following areas do not count towards world completion:

Dungeons.
Hall of Monuments.
Heart of the Mists and any Structured PvP areas.
Explorable zones that were added after the release of the game, such as Southsun Cove, Dry Top and The Silverwastes.
Claw Island (story instance only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoseSolane schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:52:
[...]

Dungeons zitten niet in world completion:
The following areas do not count towards world completion:

Dungeons.
Hall of Monuments.
Heart of the Mists and any Structured PvP areas.
Explorable zones that were added after the release of the game, such as Southsun Cove, Dry Top and The Silverwastes.
Claw Island (story instance only)
Kijk, dat scheelt weer enorm. Top ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:45:
[...]

Krijg je nog een beloning wanneer je Kryte of een andere 'provincie' of 'ras-map' compleet hebt? Of alleen per map en worldcompletion?
Het is per kaart. Niet per regio. Ik moet weer eens wat kaarten afmaken, ik heb laatst weer eens een set transmutation crystals gebruikt...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:08:
[...]

Het is per kaart. Niet per regio. Ik moet weer eens wat kaarten afmaken, ik heb laatst weer eens een set transmutation crystals gebruikt...
Ik heb nog ziek veel van die dingetjes, maar ik gebruik ze niet.Geen idee wat ik er mee moet, dus doen ze maar aan dust gathering in m'n bank. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:15:
[...]

Ik heb nog ziek veel van die dingetjes, maar ik gebruik ze niet.Geen idee wat ik er mee moet, dus doen ze maar aan dust gathering in m'n bank. :D
Ik heb er 1 gebruikt tijdens storymode volgens mij. Kreeg zo'n complete set die er wel cool uit zag. Echter mijn toenmalige gear was gewoon veel beter. Ik kon die skin over mijn ratje toe van gear gooien, zag er gaf uit maar dus wel met betere stats. Daarna niet meer gebruikt want, je raad het al, binnen 10 minuten heb je een betere item gevonden en klopt je skin niet meer! Ik heb mijzelf voorgenomen om een tijdje te wachten tot ik in ieder geval full zeker gear heb. Kijken we dan wel verder of er een leuke skin overheen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloydRaalte schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:30:
[...]

Ik heb er 1 gebruikt tijdens storymode volgens mij. Kreeg zo'n complete set die er wel cool uit zag. Echter mijn toenmalige gear was gewoon veel beter. Ik kon die skin over mijn ratje toe van gear gooien, zag er gaf uit maar dus wel met betere stats. Daarna niet meer gebruikt want, je raad het al, binnen 10 minuten heb je een betere item gevonden en klopt je skin niet meer! Ik heb mijzelf voorgenomen om een tijdje te wachten tot ik in ieder geval full zeker gear heb. Kijken we dan wel verder of er een leuke skin overheen kan.
+1. Had al een vermoeden dat ze daarvoor waren, maar ik wil ze niet 'wasten'. Ze blijven dus mooi op de bank tot ik een beetje decent gear heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:54:
[...]

+1. Had al een vermoeden dat ze daarvoor waren, maar ik wil ze niet 'wasten'. Ze blijven dus mooi op de bank tot ik een beetje decent gear heb.
Ik heb er nu 160 ofzo maar wil nog wel eens wat wisselen van looks als ik weer een nieuwe skin unlocked heb. En ik heb net een mesmer naar 80 gebracht die nog nieuwe looks nodig heeft, en m'n ranger is nu 70 geworden dus die moet binnenkort ook wat nieuwe looks krijgen.

Dus dat is is zo'n 10 a 12 per character. En dan gaat het snel!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:49:
[...]

Ik heb er nu 160 ofzo maar wil nog wel eens wat wisselen van looks als ik weer een nieuwe skin unlocked heb. En ik heb net een mesmer naar 80 gebracht die nog nieuwe looks nodig heeft, en m'n ranger is nu 70 geworden dus die moet binnenkort ook wat nieuwe looks krijgen.

Dus dat is is zo'n 10 a 12 per character. En dan gaat het snel!
Dat geloof ik je graag. Gelukkig heb ik niet zoveel characters waar ik effectief op speel, dus dat scheelt me wel weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister was een behoorlijke 'teleurstelling'.

Goed, heb wel de story missions van lvl 50 afgemaakt, alsmede een area gecomplete, level 50-57 gehaald, maar het valt tegen. Beetje zuur, hopelijk vandaag iets beter.

Wel een vraagje: Aangezien ik straatarm ben zit ik wel te bekijken of ik de high-tier materialen zelf kan verzamelen. Enerzijds om geld te besparen, anderszijds om ze te verkopen. Ik weet dat je een deel in WvW kan verzamelen, maar de rest moet echt in high-level area's zelfstandig gefarmed worden right?

Heb nog maar 225/400 tailoring, maar als ik iets van geld kan besparen, graag.
Ik ben er van op de hoogte dat je per dungeon 10g ofzo kan krijgen - van m'n guild gehoord - maar dat is momenteel niet echt een optie lijkt me. Misschien dat ik er eentje ga proberen, maar ben erg bang dat het meer een waste of time is dan dat ik er iets mee verdien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 14:43

Bouli

9000 rpm

10g per dungeon ja, als je -alle- paden complete. En dat geldt niet voor elke dungeon.

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtoni
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 08:23
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:21:
Gister was een behoorlijke 'teleurstelling'.

Goed, heb wel de story missions van lvl 50 afgemaakt, alsmede een area gecomplete, level 50-57 gehaald, maar het valt tegen. Beetje zuur, hopelijk vandaag iets beter.

Wel een vraagje: Aangezien ik straatarm ben zit ik wel te bekijken of ik de high-tier materialen zelf kan verzamelen. Enerzijds om geld te besparen, anderszijds om ze te verkopen. Ik weet dat je een deel in WvW kan verzamelen, maar de rest moet echt in high-level area's zelfstandig gefarmed worden right?

Heb nog maar 225/400 tailoring, maar als ik iets van geld kan besparen, graag.
Ik ben er van op de hoogte dat je per dungeon 10g ofzo kan krijgen - van m'n guild gehoord - maar dat is momenteel niet echt een optie lijkt me. Misschien dat ik er eentje ga proberen, maar ben erg bang dat het meer een waste of time is dan dat ik er iets mee verdien.
Wat was precies de teleurstelling? Of, anders gezegd, wat waren jouw verwachtingen?
Ik vond zelf de 50 missies niet denderend, maar de 60 missielijn vond ik ik werkelijk episch! Van de 70-lijn ben ik momenteel nog aan het genieten.

Wat betreft je vraag, mijn (minieme) ervaring met dungeons leert mij dat je vooral heel veel items kan salvagen en zo de materials krijgt die je nodig hebt en zodoende kosten bespaart. Op de een of andere manier heb ik echter nog geen gevoelsmatige waarde aan gold in dit spel kunnen geven. Ik heb geen idee wat nou veel of juist weinig gold is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtoni schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:59:
[...]

Wat was precies de teleurstelling? Of, anders gezegd, wat waren jouw verwachtingen?
Ik vond zelf de 50 missies niet denderend, maar de 60 missielijn vond ik ik werkelijk episch! Van de 70-lijn ben ik momenteel nog aan het genieten.

Wat betreft je vraag, mijn (minieme) ervaring met dungeons leert mij dat je vooral heel veel items kan salvagen en zo de materials krijgt die je nodig hebt en zodoende kosten bespaart. Op de een of andere manier heb ik echter nog geen gevoelsmatige waarde aan gold in dit spel kunnen geven. Ik heb geen idee wat nou veel of juist weinig gold is.
Minimaal 2 area's per avond moet haalbaar zijn in mijn optiek. Die 50 missies zijn echt saai, ik weet dat het volgende deel is dat je naar dat eiland ten zuiden van Lion's Arch moet gaan. Heb die al es gespeeld, geweldig, kijk er ook enorm naar uit.

Weinig gold is in mijn optiek 4g. Is natuurlijk persoonlijk. Misschien vandaag eens kijken of ik een dungeon kan runnen, ook al moet ik eigenlijk nog een area completen. Volgens mij heb ik Kryta dan volledig af. :D

Puur en alleen voor het geld zou dungeons runnen het al waard zijn. Maar ja, newbie hiero. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:19:
[...]

Minimaal 2 area's per avond moet haalbaar zijn in mijn optiek. Die 50 missies zijn echt saai, ik weet dat het volgende deel is dat je naar dat eiland ten zuiden van Lion's Arch moet gaan. Heb die al es gespeeld, geweldig, kijk er ook enorm naar uit.

Weinig gold is in mijn optiek 4g. Is natuurlijk persoonlijk. Misschien vandaag eens kijken of ik een dungeon kan runnen, ook al moet ik eigenlijk nog een area completen. Volgens mij heb ik Kryta dan volledig af. :D

Puur en alleen voor het geld zou dungeons runnen het al waard zijn. Maar ja, newbie hiero. 8)7
Knap dat je Kryta bijna volledig af hebt afgerond. Ik ben als snel overgegaan op die Shiverpeaks map rechts van Kryta. Ik kwam al in de problemen op een 20-30 map waarbij lvl 24 was. Gewoon niet te doen. Elke tegenstander was een uitdaging en 2 mobs ging ik al niet redden. Ik heb wat heen en weer geswitched qua maps wat het levelen flink bespoedigd.

Ik zit nu ook te kijken hoe ik het snelst aan gold kom. Voor mij is EotM nog het meest stabiel qua inkomen. Al is het niet veel. 2 tot 4 gold per uur ofzo?

Ik ben nu bezig om in Silverwastes bandit chest te zoeken. De loot die hierin zit heeft een prima waarde. Helaas heb je voor het vinden van die chests Shovels nodig. Die zou je uit de lokale events moeten krijgen maar vooralsnog heb ik geen Shovels! Geen idee hoe je die dingen krijgt. (die shovels kun je equipen en met 1 van de 2 skills kun je op de grond slaan... soort sonar/echo-location. Je ziet dan waar een chest begraven ligt. Met de andere skill kun je de chest opgraven.) Je kunt dit ook met je guild/party doen. De chests die anderen opgraven zie jij ook en zijn ook voor jouw lootable.

Dungeonrunnen levert prima stabiel gold op. Zou je denken. Eergisteren wou ik een avondje CoF doen. Goeie party bij elkaar met allemaal pro's. Ik was de enige noob. We deden path 3 geloof ik en we kwamen pas na 5 terminale pogingen langs de eerste mini Boss (slave driver ofzo). Die run staat nu op mijn shitlist zeg maar. Als je zo lang over 50 silver moet doen... dan kun je nog beter gewoon gaan grinden :P

Je kunt volgens mij ook prima nodes/ore gaan farmen. Maar dan slaat de eentonigheid wel toe geloof ik. Er zijn van die speciale ores Orichalcum geloof ik. Die komen niet perse op dezelfde plek terug en hebben een langere spawntijd. Die zijn blijkbaar de moeite waard om te farmen. Ben er wel eens wat tegengekomen. Je moet dan wel de beste pickaxe hebben want anders is het zonde van je moeite. Prima te verkopen op de tradepost en er komen ook speciale orbs uit dacht ik.

Een andere manier om gold te krijgen zou zijn om te handelen in de Tradingpost. Ik denk echter dat dit niet meer viable is aangezien de prijzen in de meeste handleidingen niet meer kloppen met de huidige prijzen in de Tradepost. Het zou mogelijk moeten zijn om Masterwork Greatswords en Chestsarmor te kopen, deze te salvagen en dan de raw materials weer te verkopen voor winst. Je zou per item niet veel winst maken, maar wanneer je bijvoorbeeld 15 gold spendeerd aan Swords dan zou je maar zo 40 gold terug moeten kunnen krijgen door het verkopen van Iron en andere materials die gesalvaged kunnen worden. Ik merk echter dat de prijzen voor deze items klaarblijkelijk zijn gestegen. De guide ging uit van 1 silver per item en dat zie ik niet terug in de tradingposts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bouli schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:55:
10g per dungeon ja, als je -alle- paden complete. En dat geldt niet voor elke dungeon.
Daarom, ik moet dus in 1e instantie uitzoeken welke dungeons effectief iets opleveren, en dan kijken hoe ik zit met m'n waypoints. Volgens mij heb ik er nog maar 2 beschikbaar momenteel, vanwege het feit dat ik het overgrote deel op Kryta heb gezeten.
Dankje. Kryta duurt op zich niet zo lang, moet alleen de area ten oosten van Divinity's Reach nog, en dan ben ik er geloof ik. Shiverpeak Mountains kijk ik NIET naar uit, dat wordt gegarandeerd een drama. Ben daar al een poosje geweest vanwege m'n 'werk' met de Priory, maar die hele vibe van die area staat me niet aan. (En het zijn effe snel uit m'n hoofd 5, gister opgezocht) So long sanity. ;w

Grootste dillema is kijken hoe dat ik m'n map completion ga opbouwen, ik zit al tegen level 60 te pushen, dus dat gaat dan al richting Orr en dergelijke. Denk dat die eerst klaar zijn, dan pas Shiverpeak Mountains :D

EoTM zit ik ook wel eens, puur om xp te krijgen - zowel PvE als WvW xp - , het geld is extra. Is mijn vorm van een 'break' van map completion. Best ontspannend als je een dikke zerg hebt. Als m'n character nou ook nog eens wat harder rende met die mini-beentjes van d'r, kon ze de zerg misschien eens bijhouden. 8)7

Dungeons runnen ga ik me op het gemak eens bekijken, ik vraag me af of er veel animo is voor een dungeon noobie zoals ondergetekende.
Floyd,kunnen we misschien eens samen doen? Aangezien we toch in dezelfde guild zitten valt dat makkelijk te regelen lijkt me.

Die guide mag je me overigens wel eventjes doorlinken via een PB'tje hier op Tweakers als je wil. Ik weet hoe het concept werkt, maar leesmateriaal is altijd welkom, ook al kloppen de prijzen niet.

Jammer van je 1G verlies op de loterij overigens. Ga zelf ook eens bekijken of ik iets in ga proppen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:53:

Floyd,kunnen we misschien eens samen doen? Aangezien we toch in dezelfde guild zitten valt dat makkelijk te regelen lijkt me.

Die guide mag je me overigens wel eventjes doorlinken via een PB'tje hier op Tweakers als je wil. Ik weet hoe het concept werkt, maar leesmateriaal is altijd welkom, ook al kloppen de prijzen niet.

Jammer van je 1G verlies op de loterij overigens. Ga zelf ook eens bekijken of ik iets in ga proppen.
Uiteraard, dat moeten we ook echt eens doen. Wordt constant afgeleid! Zelfs nog niet eens aan Fractals toegekomen :) De guild onderneemt best veel en dan wil je graag meedoen.

Wij kunnen makkelijk met de guild een CM/AC of een CoF run doen. Dan zijn de simpelste dungeons als ik het goed begrijp. Er zijn zat high levels die mee willen. TS is dan wel gemakkelijk overigens. Dan is het loodsen voor de gene die de paden kent makkelijker.

Ik gebruik hoofdzakelijk you tube voor guides :) Hieronder een paar:
Orichalcum farm
Warrior Might build
Event timer (verekte handig)
Craft guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloydRaalte schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:14:
[...]

Uiteraard, dat moeten we ook echt eens doen. Wordt constant afgeleid! Zelfs nog niet eens aan Fractals toegekomen :) De guild onderneemt best veel en dan wil je graag meedoen.

Wij kunnen makkelijk met de guild een CM/AC of een CoF run doen. Dan zijn de simpelste dungeons als ik het goed begrijp. Er zijn zat high levels die mee willen. TS is dan wel gemakkelijk overigens. Dan is het loodsen voor de gene die de paden kent makkelijker.

Ik gebruik hoofdzakelijk you tube voor guides :) Hieronder een paar:
Orichalcum farm
Warrior Might build
Event timer (verekte handig)
Craft guide
Thanks voor de guides, zal ze vanavond eventjes bekijken. TeamSpeak is geen probleem, heb ik toch al geinstalleerd vanwege m'n eigen servertje. 8)7 CoF p3 heb ik vroeger nog gerund, was altijd grappig. Grotendeels vergeten hoe het moet, maar ik weet dat die de makkelijkste toendertijd was.

Komt wel goed, kan ik meteen kijken voor fatsoenlijk armor. (Al zal dat pas viable zijn vanaf level 80, nu is het een manusje van alles)

Moeten we maar even kijken welke dungeon, dan zal ik zo snel mogelijk de waypoint daarvoor halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ja die armor dat is voor mij ook nog steeds een probleem. Ik moet om CoF goed te kunnen runnen een beetje Zerker gear hebben. En juist die Zerker gear kun je kopen met CoF coins die je dus behaalt door CoF runs te doen. Heb nu 140 van die dingen en een chest piece (duurst) kost geloof ik 350 ofzo. Dan moeten er nog Orbs in en die kun je weer krijgen door Orichalcum te minen. Ben nog wel even bezig voordat ik die set compleet heb >.< Uiteraard is alles ook te koop voor gold dus zal het wel een deel van het armor van de tradepost halen.

Heb nu een Seraph GreatSword gekocht van mijn karmapunten. 882-976 dmg. Nog niet geweldig maar voorlopig geen idee hoe ik aan beter kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloydRaalte schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:56:
Ja die armor dat is voor mij ook nog steeds een probleem. Ik moet om CoF goed te kunnen runnen een beetje Zerker gear hebben. En juist die Zerker gear kun je kopen met CoF coins die je dus behaalt door CoF runs te doen. Heb nu 140 van die dingen en een chest piece (duurst) kost geloof ik 350 ofzo. Dan moeten er nog Orbs in en die kun je weer krijgen door Orichalcum te minen. Ben nog wel even bezig voordat ik die set compleet heb >.< Uiteraard is alles ook te koop voor gold dus zal het wel een deel van het armor van de tradepost halen.

Heb nu een Seraph GreatSword gekocht van mijn karmapunten. 882-976 dmg. Nog niet geweldig maar voorlopig geen idee hoe ik aan beter kom.
Ik was precies hetzelfde aan het denken wat je in je laatste zin zegt. Op mijn level 80 Guardian heb ik ontzettend veel via de Trading Post gedaan, puur omdat het kan. Daarmee kon ik CoF opzich goed runnen, was niet bepaald een issue in mijn ogen. Betere stats kon ik toch niet betalen, daar betaal je belachelijke prijzen voor, wat ik overigens wel ga overwegen voor m'n elementalist. (max stats gear, hint hint _/-\o_ )

Wat je nu hebt is opzich al redelijk, maar kijk eens rustig op de Trading Post, of op de Wiki wat leuke/goede wapens zijn voor jouw class en build. Je zal vast wel een table vinden met best>worst gear. Baseer je daarop.

Ik zou CoF niet runnen voor dat gear. Het ziet leuk uit maar ik heb nooit het potentieel erin gezien, geef ik eerlijk toe. Natuurlijk kan ik scheel zijn en is het een behoorlijk goeie / super cheape / tijdelijke oplossing voor je probleem, maar hou je ogen open. Je linktte daarstraks al een craft guide, waarvan de URL armorsmith was. Ik neem aan dat je dat dus doet? - Correct me if i'm wrong ! - maar waarom probeer je daar niet wat mee te doen? Er zijn genoeg recipies te vinden voor wat Karma, waar je leuk spul mee kunt maken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:26:
[...]

Ik was precies hetzelfde aan het denken wat je in je laatste zin zegt. Op mijn level 80 Guardian heb ik ontzettend veel via de Trading Post gedaan, puur omdat het kan. Daarmee kon ik CoF opzich goed runnen, was niet bepaald een issue in mijn ogen. Betere stats kon ik toch niet betalen, daar betaal je belachelijke prijzen voor, wat ik overigens wel ga overwegen voor m'n elementalist. (max stats gear, hint hint _/-\o_ )

Wat je nu hebt is opzich al redelijk, maar kijk eens rustig op de Trading Post, of op de Wiki wat leuke/goede wapens zijn voor jouw class en build. Je zal vast wel een table vinden met best>worst gear. Baseer je daarop.

Ik zou CoF niet runnen voor dat gear. Het ziet leuk uit maar ik heb nooit het potentieel erin gezien, geef ik eerlijk toe. Natuurlijk kan ik scheel zijn en is het een behoorlijk goeie / super cheape / tijdelijke oplossing voor je probleem, maar hou je ogen open. Je linktte daarstraks al een craft guide, waarvan de URL armorsmith was. Ik neem aan dat je dat dus doet? - Correct me if i'm wrong ! - maar waarom probeer je daar niet wat mee te doen? Er zijn genoeg recipies te vinden voor wat Karma, waar je leuk spul mee kunt maken. 8)
O ik dacht dat die Draconic Beserker armor set al goed was... ik heb ook geen idee hoor, speel nu 2 weken :D Maar ik zit qua armor craft op 225 dus daar moet ik nog wel wat voor doen. Heb al 2 stacks mithril maar heb de Ore daarvoor (platinum) eigenlijk nooit gemined :X En die heb je nodig voor crafting 225 ~ 350 Dus dat wordt nog wel even aanpoten! :o Ik ben benieuwd naar wat je dat het best kunt craften en daar vindt ik helaas nog niet echt veel info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloydRaalte schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:53:
[...]

O ik dacht dat die Draconic Beserker armor set al goed was... ik heb ook geen idee hoor, speel nu 2 weken :D Maar ik zit qua armor craft op 225 dus daar moet ik nog wel wat voor doen. Heb al 2 stacks mithril maar heb de Ore daarvoor (platinum) eigenlijk nooit gemined :X En die heb je nodig voor crafting 225 ~ 350 Dus dat wordt nog wel even aanpoten! :o Ik ben benieuwd naar wat je dat het best kunt craften en daar vindt ik helaas nog niet echt veel info over.
Gaat flink hard dan als jij nog maar 2 weken speelt o_O Well done !
Ben je eigenlijk best wel gestoord bezig haha, 2 weken, beperkt spelen, lvl 80 + al flinke stacks materialen hebben, niet slecht. _/-\o_
Ik zal je straks een en ander opzoeken qua receptjes als het me lukt, help me er aan herinneren in Guild Chat aub.

Weet je, het is wikken en wegen aangaande armor. Wat wil je? Waar ga je het voor gebruiken? Laat je build dit toe? Is dit een META build of is het een border build? Ga je deze build voor langere tijd willen spelen, of is het een transition build? Allemaal dingen die je je moet afvragen voor je effectief gaat investeren.
Gewoon stapje voor stapje doen, de XP heb je toch niet meer nodig, tenzij je graag voor 200 skill points will gaan. (Die kan je namelijk wasten in de holy toilet voor een item; Item is overigens wel ERG nuttig :9 )

Mijn advies: Koop wat je nodig hebt op de Trading Post zodat je CoF makkelijker kan runnen, haal je dat Armor zo snel mogelijk, en kijk dan rustig verder. Probeer het natuurlijk wel economisch te doen. Met een paar G moet je het normaal wel redden als je een beetje zoekt. Kan je nog altijd kijken om in runes te investeren die je er later mogelijk uithaalt met een goeie salvage kit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel dit spel al veel te lang :) De laatste keer dat ik problemen met geld had in dit spel was toen ik probeerde om mijn Legendary te maken. En dat mag je best een luxe probleem noemen >:) Ik ben dus niet echt bezig met goud verzamelen, dat gaat vanzelf.

Ik adviseer ander spelers altijd om vooral plezier te hebben in het spel en te bedenken dat Guild Wars 2 is opgezet met de gedachte dat de weg belangrijker is dan het doel. Dit is geen MMO waar je zo snel mogelijk max level moet zijn met de beste armor/weapons om echt te kunnen spelen. Als je kijkt naar wat ArenaNet communiceert over de expansie dan zie je deze filosofie ook terug. Geen nieuwe hoogste level, geen nieuwe, betere armor/wapens, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:21:
Ik speel dit spel al veel te lang :) De laatste keer dat ik problemen met geld had in dit spel was toen ik probeerde om mijn Legendary te maken. En dat mag je best een luxe probleem noemen >:) Ik ben dus niet echt bezig met goud verzamelen, dat gaat vanzelf.

Ik adviseer ander spelers altijd om vooral plezier te hebben in het spel en te bedenken dat Guild Wars 2 is opgezet met de gedachte dat de weg belangrijker is dan het doel. Dit is geen MMO waar je zo snel mogelijk max level moet zijn met de beste armor/weapons om echt te kunnen spelen. Als je kijkt naar wat ArenaNet communiceert over de expansie dan zie je deze filosofie ook terug. Geen nieuwe hoogste level, geen nieuwe, betere armor/wapens, etc.
Gezien het feit dat ik ook alles kan doen met rare spul, ipv exotics (laat staan ascended), zou ik ook zeggen: geniet, het geld, karma, wvw badges komen vanzelf ook wel. Je moet niet alles ineens naar ascended upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Heck, ik heb bijna een jaar geleden GW2 gekocht, ik moet nog steeds mijn eerste char naar level 80 krijgen (level 71 nu) en ik amuseer me enorm :).

Ik vind het enorm leuk dat dit echt een MMO is die ik 'snel tussendoor' eens kan spelen en in dat uurtje direct een hoop actie met andere spelers kan krijgen. Dit weekend was het ook weer heerlijk: Aan het rondlopen op de map om een nieuwe dungeon entrance te vinden, kom ik onderweg een public event tegen die ik beslis van snel even mee te pakken. Ik sterf jammergenoeg en besluit om te blijven liggen omdat de laatste waypoint vrij ver weg was. Een grote groep mensen komt langs en ik word geressed, we doen samen het event. Ik besluit om hen te volgen en kom uiteindelijk terecht in een cave waar minstens 50 andere mensen zijn en de MEGADESTROYER spawnt. Per ongeluk een raid baas meegedaan :).

Ik heb de launch niet meegemaakt, maar ik vraag me af: Gezien de neiging die vele MMO veteranen hebben om zo snel mogelijk naar max level te rushen, was dit dan geen gruwelijk slechte ervaring voor die mensen? Het lijkt me dat je jezelf alle fun ontneemt door dat te doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:43:
Ik heb de launch niet meegemaakt, maar ik vraag me af: Gezien de neiging die vele MMO veteranen hebben om zo snel mogelijk naar max level te rushen, was dit dan geen gruwelijk slechte ervaring voor die mensen? Het lijkt me dat je jezelf alle fun ontneemt door dat te doen.
Ik speel vanaf dag -3 en heb nog nooit content gerushed... Laat staan naar max level. Ik heb er wel iets korter over gedaan dan een jaar (ik had m'n eerste lvl80 na een maand of 4/5 of zo), maar ik speelde zeker toen zeker wel een uur of anderhalf uur per dag (weekenden niet meegerekend :p)

Ik vind het gewoon leuk om lekker te roamen (uiteindelijk kom je er dan achter dat je na een uur spelen geen steek bent opgeschoten, behalve dat je plezier gehad hebt :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ik ben in iets meer dan een week tot lvl 80 gekomen. Dat ging echt zeer gemakkelijk door de lineaire XP curve (of eigenlijk juist geen curve maar een flatline :P) die GW2 hanteert. Met de eerste 10 levels uitgezonderd level je dus overal even snel. Ik heb puur mijn personal story gedaan en daarnaast lekker rustig aan mapcompletion gedaan waarbij ik als een beroepsbekwame autist alle hoekjes en gaatjes verken. In de tussentijd veel dynamic events meegepakt uiteraard.

Ik was me niet bewust van het feit dat je als lvl 30 ook mee kunt doen aan de eerste dungeon. Dungeons en boss raids heb ik dus links laten liggen aangezien ik in de veronderstelling was dat je hiervoor lvl 80 moest zijn. Daar verschilt GW2 erg in als je de vergelijking met andere MMO's maakt. Sowieso is GW2 een van de beste (en meest veelzijdige) MMO's die ik ooit gespeeld heb, dan kan ik na 2 weken spelen al wel stellen.

Mijn probleem is dus dat ik GW2 benader heb zoals ik alle MMO's benader: met de gedachte dat je eerst veel moet levelen/grinden/armor vergaren etc. om ergens fatsoenlijk aan mee te kunnen doen. Dat blijkt totaal niet zo te zijn wat een compliment ansich is.

Daarnaast is ook veel onduidelijk. De uitleg mist bij veel zaken en al snel zie je als beginneling de bomen door het bos niet meer. Je moet echt zelf zaken ontdekken (of van guildies/partymembers horen).

Voorbeeldje:met partyleden een event doen.
Ik zie wel blauwe bolletjes op de minimap: daar zijn mijn partyleden dus. Echter zijn ze ingame niet te vinden. Het was even uitzoeken dat je dan de map kunt joinen waarop je partymembers spelen. Blijkbaar zijn er dus meerdere maps per server.

Wanneer je echter een event wilt joinen met je guild en je hebt geen Party want alles zit vol dan kan ik niet op die map komen. Ik hoor dat steeds mensen om een 'taxi' vragen en ergens begrijp ik dan dat iemand anders jouw naar de betreffende map moet brengen, wellicht door een snelle party-switch. Anderzijds hoor ik dat dit ook via LFG kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:15:
Daarnaast is ook veel onduidelijk. De uitleg mist bij veel zaken en al snel zie je als beginneling de bomen door het bos niet meer. Je moet echt zelf zaken ontdekken (of van guildies/partymembers horen).

Voorbeeldje:met partyleden een event doen.
Ik zie wel blauwe bolletjes op de minimap: daar zijn mijn partyleden dus. Echter zijn ze ingame niet te vinden. Het was even uitzoeken dat je dan de map kunt joinen waarop je partymembers spelen. Blijkbaar zijn er dus meerdere maps per server.

Wanneer je echter een event wilt joinen met je guild en je hebt geen Party want alles zit vol dan kan ik niet op die map komen. Ik hoor dat steeds mensen om een 'taxi' vragen en ergens begrijp ik dan dat iemand anders jouw naar de betreffende map moet brengen, wellicht door een snelle party-switch. Anderzijds hoor ik dat dit ook via LFG kan.
ArenaNet heeft een tijdje geleden wijzigingen aangebracht die de "New Player Experience" moet verbeteren. Maar events joinen met een party valt daar dus niet onder :)

Ik moest even glimlachen toen ik jou beide voorbeelden zag. Eén van de beste wijzigingen die ArenaNet heeft aangebracht sinds de launch is het Megaserver principe. Alleen hebben ze nog geen ander kleurtje bedacht voor partyleden die niet in dezelfde server instance zitten :) En dat is zelfs voor veteranen met 2 1/2 jaar ervaring soms best verwarrend. Ik zou laatst samen met mijn collega guild leader iets doen in LA, maar we konden elkaar niet vinden. "Ik sta nu bovenop je te springen, maar ik zie je niet". Het duurde een minuutje voordat we allebei naar linksboven in het scherm keken en riepen "We zitten in een verschillende instance!" :>

Oplossing is simpel: Gewoon rechtsklikken op het portret van iemand in de party en kiezen voor join in world/server (of iets dergelijks). Zo werkt een taxi ook. Je maakt een party met iemand die nog niet in de juiste instance is en laat die persoon jouw joinen in de map. Werkt alleen als de instance nog echt niet vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:04:
[...]

ArenaNet heeft een tijdje geleden wijzigingen aangebracht die de "New Player Experience" moet verbeteren. Maar events joinen met een party valt daar dus niet onder :)

Ik moest even glimlachen toen ik jou beide voorbeelden zag. Eén van de beste wijzigingen die ArenaNet heeft aangebracht sinds de launch is het Megaserver principe. Alleen hebben ze nog geen ander kleurtje bedacht voor partyleden die niet in dezelfde server instance zitten :) En dat is zelfs voor veteranen met 2 1/2 jaar ervaring soms best verwarrend. Ik zou laatst samen met mijn collega guild leader iets doen in LA, maar we konden elkaar niet vinden. "Ik sta nu bovenop je te springen, maar ik zie je niet". Het duurde een minuutje voordat we allebei naar linksboven in het scherm keken en riepen "We zitten in een verschillende instance!" :>

Oplossing is simpel: Gewoon rechtsklikken op het portret van iemand in de party en kiezen voor join in world/server (of iets dergelijks). Zo werkt een taxi ook. Je maakt een party met iemand die nog niet in de juiste instance is en laat die persoon jouw joinen in de map. Werkt alleen als de instance nog echt niet vol is.
En toch zou ik zo graag nog het selectie systeem hebben wat ook in GW1 zit... En het is wel wat duidelijker als je een full-sized party window hebt, want dan kun je aan de portretjes zien of je op dezelfde shard zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 17:32
boe2 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:43:
Voor de WvW-spelers is dit inderdaad een vreselijke ervaring. Niet omdat het zo snel gaat maar wel omdat je helemaal niet wil levelen en je dit toch moet doen vooraleer je optimaal WvW kan spelen.

Met levelen en gear grinden bewijs je helemaal niets.. De competitieve speler heeft hier dus niets aan.
Geef mij maar een "instant level 80 + max stats" optie bij het aanmaken van een character. Oh en een "choose any stats + any sigil" optie in de hero panel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over grinden kan ik meespreken. Toen het spel uit was zat ik binnen de week op level 80. Puur om het gewoon te hebben. Ben daarna gaan genieten van het spel,(jumping puzzles enzo) maar iedereen die een beetje verstand heeft weet dat het heel belangrijk is om de 1e weken snel hoog level te zijn, zodat je high-level stuff kan gaan farmen. Dat levert letterlijk 'goud' op. Daar lag mijn prio dus ook.Helaas niet van kunnen genieten, want 2 dagen nadat ik level 80 had gehaald gingen er een aantal dingen IRL behoorlijk mis.

Weet je, aan het eind van het verhaal moet je GW2 zien als een immersie van ontspanning, wow factor, en natuurlijk fun. Ik ben lang weggeweest, maar het is weer enorm leuk. ( Buiten de grind om elke area 100% te completen :p )
Een guild is alles. Dat verbreekt de saaiheid, creeert een goed groepsgevoel, en je kan er gewoon leuke dingen mee gaan doen.

Groot voorbeeld hiervan zijn ikzelf & Floyd. Contact gehad via PB'tjes hier op Tweakers, ik alles geregeld om de server swap te doen. Was nog niet fatsoenlijk overgeschakeld of ik had al een Guild invite. Meteen een warm welkom, en nu zit ik regelmatig 's avonds diepe gesprekken te voeren of gewoon over onzin te lullen. Ieder zijn ding natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Die tweakers guild was ik geen fan van. Een paar maanden terug gejoined, en dezelfde avond weer verlaten. Eerste begroetingen waren gezeik over dat ik Vlaams was. Dan join ik wel een meer internationale guild :|.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:25:
Die tweakers guild was ik geen fan van. Een paar maanden terug gejoined, en dezelfde avond weer verlaten. Eerste begroetingen waren gezeik over dat ik Vlaams was. Dan join ik wel een meer internationale guild :|.
Dat laatste is pure onzin. Hoort niet. Ik woon in Belgie als Nederlander zijnde, ik wil ook normaal behandeld worden.

Wij zitten in Gathering Of The Dutch. ;) Voor zo ver ik weet zitten hier ook zat Belgen in.

Ik zou zeggen, bekijk het eens, en denk er rustig over na. Niks moet, alles mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ging ook niet over Gathering of The Dutch hoor, het ging over degene in de topicwarning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:37:
Ging ook niet over Gathering of The Dutch hoor, het ging over degene in de topicwarning :)
Besef ik me. :) Ik reik je gewoon een hand aan, wat mij betreft ben je van harte welkom. :D
Natuurlijk ben ik geen bepalende factor maar als ik zie hoe snel het bij mij ging lijkt het me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:08:
Over grinden kan ik meespreken. Toen het spel uit was zat ik binnen de week op level 80. Puur om het gewoon te hebben. Ben daarna gaan genieten van het spel,(jumping puzzles enzo) maar iedereen die een beetje verstand heeft weet dat het heel belangrijk is om de 1e weken snel hoog level te zijn, zodat je high-level stuff kan gaan farmen. Dat levert letterlijk 'goud' op. Daar lag mijn prio dus ook.
En hier ben ik heb dus absoluut helemaal niet mee eens. Het is helemaal niet belangrijk om als eerste een hoog level te hebben. Misschien als je focus op spelen ligt op het verzamelen van zo veel mogelijk goud, zo snel mogelijk, maar anders? En van farmen krijg ik uitslag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Als guild member en ex-officer van de GoT guild vind ik het erg jammer om te horen dat je op deze manier behandeld bent. Het is jammer dat het werk van individuelen zo reflecteerd op de guild als geheel, maar ik begrijp je beslissing. De ideologie achter de GoT guild is juist dat je met plezier en, indien gewenst, met de hulp van anderen het spel kunt spelen en daarin plezier hebt. Een redelijk aantal van onze guildies zijn Belg, en die zouden echt niet lidblijven van de guild als ze altijd op zo'n manier behandeld worden. Erg jammer dat het bij jou moest gebeuren als nieuwe member, omdat je je nog geen beeld hebt kunnen vormen van de guild als geheel.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viperkesvp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 08:50
Ik heb maandag en woensdag voor het eerst mee gedaan aan de guild missies met GOT. Als ik zie hoeveel volk er daar op afgekomen is kan het best zijn dat je gewoon een aantal verkeerde mensen bent tegen gekomen.

Ik ben eventjes langs gegaan op hun TS woensdag en ze hebben alles vriendelijk uitgelegd aan iedereen die aanwezig was. Zowel ervaren spelers als nieuwkomers zijn daar vrij welkom heb ik de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

ShadowBumble

Professioneel Prutser

viperkesvp schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:58:
Ik ben eventjes langs gegaan op hun TS woensdag en ze hebben alles vriendelijk uitgelegd aan iedereen die aanwezig was. Zowel ervaren spelers als nieuwkomers zijn daar vrij welkom heb ik de indruk.
Inderdaad ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met de GoT ( alhoewel ik inmiddels weer in een "down" periode zit waarin ik de game gewoon niet speel ), ben ik zowel toen hij net opgericht was als de laatste keer altijd vriendelijke behandeld.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 07:47:
[...]

En hier ben ik heb dus absoluut helemaal niet mee eens. Het is helemaal niet belangrijk om als eerste een hoog level te hebben. Misschien als je focus op spelen ligt op het verzamelen van zo veel mogelijk goud, zo snel mogelijk, maar anders? En van farmen krijg ik uitslag...
Het was ook een one-of-a-time-thing. Ben er normaal ook niet wil van, maar wou mezelf ook een keertje testen. :P

Apperantly, it worked.

Overigens was gister een goed dagje, heerlijk als je vrij hebt en je vriendin het druk heeft met van alles en nog wat >:)

- Level 60-72 gedaan, story missions ook al grotendeels gecomplete van level 70.
- Kryta gecomplete.
- Area ten zuiden van Lion's Arch gecomplete.
- Wat bosses gerund voor gainzz
- 225-400 tailoring gedaan. Was me kapot aan het lachen toen ik zag hoeveel materialen ik op de bank had. Kon het meteen betalen hihi.

M'n story missons brengen me ondertussen heel ver ten zuiden van Lion's Arch + Orr. Denk dat ik dus even moet kijken hoe ik m'n map completion moet opbouwen. Ben er nog steeds niet over uit.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Ondertussen is de story mode anders opgebouwd maar hoe ik het deed bij launch:

Heel in het begin gewoon de starterzone + aanliggende zone doen. Ik was als eerste character begonnen als Asura en daar ligt de Sylvari starterzone vlak langs, deze beide gedaan + bovenliggende 15-25 map. Ondertussen ook story mode gedaan wanneer ik enkele levels boven de requirement was zodat je er een paar achter elkaar kon doorspelen.

Daarna was het vaak de map completen waar de story mij heen bracht. Als de story mij bijvoorbeeld plots naar de Human starterzone bracht complete ik eerst die volledige map en dan doe ik daar de story instance. Vaak bleef je dan wel eventjes in diezelfde map en kon je makkelijk waypointen naar het volgende deeltje van de story. :)

Mocht het toch te snel gaan dat de story je stuurt naar mappen boven je level kies je ergens een willekeurige zone uit die je leuk lijkt die onder/gelijk met jouw level is en compleet je die, zo krijg je er weer een hoop levels bij en ben je normaal gezien wel voldoende gestegen en sterk genoeg voor de map waar de story jou naartoe stuurt.

Verder zijn de Orr maps het makkelijkste te completen. Deze hebben geen heart events en zolang je running/dodging skills (en een beetje geluk) in orde zijn kun je deze ook onderleveld voltooien. Zorg wel dat je niet zo laag bent dat je ge-oneshot wordt. :+

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

NuCl3aR schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:22:
Verder zijn de Orr maps het makkelijkste te completen. Deze hebben geen heart events en zolang je running/dodging skills (en een beetje geluk) in orde zijn kun je deze ook onderleveld voltooien. Zorg wel dat je niet zo laag bent dat je ge-oneshot wordt. :+
Aan de andere kant, ik heb Orr nooit gedaan met als doel Mapcompletion echter heb ik bijna alles al te pakken. Simpelweg door de commander+train te volgen. Zo leer je de events en bosses direct kennen en gaat mapcompletion automatisch :)

Ben nu rustig aan alle world bosses aan het verkennen. Echt apart hoe groot sommige bosses zijn. Neem nou Shatterer, ik sta daar rustig te wachten met 100 man, en dan opeens ploft dat beest uit de lucht neer. Wel een wow-momentje :D Nu heb ik een vrij prima systeem (8gb geheugen, nieuwe i5 Haswell, GTX970 4gb en alles draaiend op SSD's) maar dan gaat het beeld niet vloeiend meer met zoveel mensen. Moet wel zeggen dat de overzichtelijkheid ver te zoeken is tijdens zulke mass-events. Disco! :+

Je krijgt overigens ook nog best leuke loot van die bosses wat je weer kunt verkopen in de tradepost. Is tot nu toe mijn beste bron van inkomsten geweest. Uiteraard niet alles verkopen en soms ook salvagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Klopt, de eerste keren dat je die grote bosses ziet heb je wel even een wow momentje :D

Events zijn inderdaad ook de beste bron van XP.

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36
Ben uit de tweakers guild gekicked. Veel in geïnvesteerd. :( kon paar maanden niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 17:32
Als je een paar maanden niet speelt is het maar normaal dat je uit de guild wordt gezet.
De guild heeft namelijk maar plaats voor 500 leden en als je mensen die maanden offline zijn in de guild laat dan heb je snel plaats tekort voor de mensen die wel actief zijn.

Als je echter op de site naar de lijst "Recente Topics" kijkt zal je er een "Ik ben weer terug, inv plx" topic zien. Laat even je account-naam achter en je zit zo weer in de guild.
't schijnt dat lachen langer doet leven. Een beetje gevoel voor humor kan dus geen kwaad.

[ Voor 31% gewijzigd door AndrewBourgeois op 07-02-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36
Zal wel effe kijken. Zit nog in DuF ook. Maar tweakers was ook tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, na een turbulent weekend toch vandaag maar weer even ingelogd. Story missions van lvl 70 zijn klaar, nu is het dus richting level 80. Ben benieuwd, heb op m'n main Zaithan nog nooit verslagen. :p

Wil er eigenlijk ook niet teveel over weten, haalt de immersie en beleving weg.

Merk wel dat ik tegen een geldtekort aan loop, want ik wil graag huntsman trainen, maar heb er simpelweg het geld niet voor.
Zal dus dungeons moeten gaan runnen oftewel de boss train moeten gaan volgen.
NuCl3aR schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:22:
Ondertussen is de story mode anders opgebouwd maar hoe ik het deed bij launch:

Heel in het begin gewoon de starterzone + aanliggende zone doen. Ik was als eerste character begonnen als Asura en daar ligt de Sylvari starterzone vlak langs, deze beide gedaan + bovenliggende 15-25 map. Ondertussen ook story mode gedaan wanneer ik enkele levels boven de requirement was zodat je er een paar achter elkaar kon doorspelen.

Daarna was het vaak de map completen waar de story mij heen bracht. Als de story mij bijvoorbeeld plots naar de Human starterzone bracht complete ik eerst die volledige map en dan doe ik daar de story instance. Vaak bleef je dan wel eventjes in diezelfde map en kon je makkelijk waypointen naar het volgende deeltje van de story. :)

Mocht het toch te snel gaan dat de story je stuurt naar mappen boven je level kies je ergens een willekeurige zone uit die je leuk lijkt die onder/gelijk met jouw level is en compleet je die, zo krijg je er weer een hoop levels bij en ben je normaal gezien wel voldoende gestegen en sterk genoeg voor de map waar de story jou naartoe stuurt.

Klopt wat je zegt, maar ik was vanaf het begin bezig met map completion. Gevolg is dat ik vrijwel altijd level scaling heb. Moet nu wachten tot ik level 80 ben voordat ik uberhaupt verder kan met m'n story missions, wat dan weer resulteert in completed missions en/of Huntsman maxen. :)

Trouwens...

Wat is over het algemeen voordeliger? Zelf je gear craften of het kopen via de trading post? Ik heb m'n tailoring al 400 (Ben Asura Elementalist, bewust daarvoor gekozen), dus ik kan een en ander maken. Ben namelijk nog niet max level, waardoor m'n gear een zooi is. Wil alles in 1e instantie strak krijgen op level 80, yellows zijn natuurlijk wel de bedoeling om mee te starten. Cheaper is better ! :D

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:59:

Trouwens...

Wat is over het algemeen voordeliger? Zelf je gear craften of het kopen via de trading post? Ik heb m'n tailoring al 400 (Ben Asura Elementalist, bewust daarvoor gekozen), dus ik kan een en ander maken. Ben namelijk nog niet max level, waardoor m'n gear een zooi is. Wil alles in 1e instantie strak krijgen op level 80, yellows zijn natuurlijk wel de bedoeling om mee te starten. Cheaper is better ! :D
Die yellows heb je zo, dat gaat best snel en ze zijn niet zo duur. De stap naar exotics is wel een wat grotere stap. Daar ben ik nu lekker mee bezig, steeds een stapje verder. Meestal lukt het me wel om 1 Exotic Armor piece te kopen in een paar avondjes spelen. Helaas wil ik Berserker dus is dat best duur. Tussen de 5 en 10 gold per item.

Qua crafting zit ik nu met dezelfde vraag. Wat is beter Kopen of craften? Ik wou dus eerst mijn Armor crafting naar 400 brengen en dan kijken wat er te craften valt qua Exotic gear. Ben echter nog niet verder dan level 225! Die bosses vindt ik tot nu toe leuk om te doen en dat levert best wat gold op. Een paar bosses doen betekend toch al snel 5 gold op een avondje. Gewoon alle niet bruikbare Yellows > Rechtermuis knop > Sell at Blacklion tradingpost. Meeste spul levert je tussen de 20 en 25 silver op. Soms meer. De groene items salvage ik dan. Meestal hou je een zak vol runes of sigils over die geen bal waard zijn. Die gooi ik dan per 4 in de Mystic Forge. Komt af en toe een betere uit die je weer kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloydRaalte schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:51:
[...]

Die yellows heb je zo, dat gaat best snel en ze zijn niet zo duur. De stap naar exotics is wel een wat grotere stap. Daar ben ik nu lekker mee bezig, steeds een stapje verder. Meestal lukt het me wel om 1 Exotic Armor piece te kopen in een paar avondjes spelen. Helaas wil ik Berserker dus is dat best duur. Tussen de 5 en 10 gold per item.

Qua crafting zit ik nu met dezelfde vraag. Wat is beter Kopen of craften? Ik wou dus eerst mijn Armor crafting naar 400 brengen en dan kijken wat er te craften valt qua Exotic gear. Ben echter nog niet verder dan level 225! Die bosses vindt ik tot nu toe leuk om te doen en dat levert best wat gold op. Een paar bosses doen betekend toch al snel 5 gold op een avondje. Gewoon alle niet bruikbare Yellows > Rechtermuis knop > Sell at Blacklion tradingpost. Meeste spul levert je tussen de 20 en 25 silver op. Soms meer. De groene items salvage ik dan. Meestal hou je een zak vol runes of sigils over die geen bal waard zijn. Die gooi ik dan per 4 in de Mystic Forge. Komt af en toe een betere uit die je weer kan verkopen.
Ik zou soweiso proberen om je crafting richting 400 en later 500 te brengen. Maar om tot dat punt te komen heb je een enorme hoeveelheid materials nodig. Vandaar dat je vaak handiger is om gewoon de gear te kopen en vervolgens zelf langzaam richting 400 of 500 crafting level te gaan. Op 500 heb je zowieso een leuke skin, maar wel ENORM duur (iets van 100 gold bij elkaar in mats).

Dus ik zou aanraden: Koop de Exotic Gear, daarmee kan je echt goed de engame doen (dungeons, fractals, gewoon wat PvE etc etc) waardoor je sneller materials kan verzamelen om naar 400 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloydRaalte schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:51:
[...]

Ja, ik snap waar je heen wil. Ik heb vandaag lvl 80 gehaald, en nog wat story missions gedaan, en ben meteen doorgegaan naar crafting. Heb 125-300 Huntsman gedaan, en dat is gewoon gruwelijk duur.
Wat me wel opvalt, is dat als ik de materialen verkoop van m'n farming nodes, dat het best goed verdient.

Had gister toch een goeie 10G voor een dagje farmen terwijl ik aan t map completen was. :)

Salvagen ben ik nog niet echt aangekomen, puur omdat ik een master kit heb. Wil een black lion maar dan heb je weer shit nodig, wat ik niet heb.

Ben er zelf nog niet helemaal uit waar ik naartoe wil qua build voor m'n elementalist. Heb m'n traits + skills nu wel al goed gezet, en ik merk duidelijk het verschil. De armor build ben ik gewoon niet zeker van...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zolang je niet zeker bent, zou ik zeker gaan voor rares. En de exotics pas kopen als je zeker weet welke je wilt hebben. Je kunt het spel prima spelen met rares, exotics zijn niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 15:51
Waarom exotics kopen als je niet veel gold hebt? Je kan toch ook voor de temple armor gaan. Deze kost je alleen maar karma en is ook exotic kwaliteit. Je gold kan je mooi in je zak houden en opsparen om uiteindelijk je crafting te levelen voor ascended gear. Al vind ik dat persoonlijk echt een enorme coin sink.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjufke schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:15:
Waarom exotics kopen als je niet veel gold hebt? Je kan toch ook voor de temple armor gaan. Deze kost je alleen maar karma en is ook exotic kwaliteit. Je gold kan je mooi in je zak houden en opsparen om uiteindelijk je crafting te levelen voor ascended gear. Al vind ik dat persoonlijk echt een enorme coin sink.
Temple Armor is bij tijden nogal moeilijk te krijgen. Je moet -net- op het juiste moment bij een temple zijn dat deze niet contested is en de vendor beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Daarbij komt dat (volgens de wiki) Temple armor per item 42.000 karma kost. Totale set kost dus 252.000 karma. Dat is ook best prijzig aangezien ik nog niet eens 100.000 karma heb :) Maar goed, ik was totaal niet op de hoogte van Temple Armor dus ik heb weer wat geleerd! Een combinatie met Draconic armor is natuurlijk ook mogelijk. Wellicht toch eerst maar eens meer Karma sparen en meer Dungeons doen. (heb nog steeds geen fractal gedaan, kom er niet aan toe!)

Gisteren eindelijk Armor Crafting level 400 gehaald. Heb wel een guide gebruikt. Blijkt dat ik middels de guide maar tot level 399 kwam 8)7 En toen was ik platzak. Snel wat hardwood verkocht en daarmee nog een discovery kunnen financieren. Zit nu op level 403. Op de naar de 500!

Heeft iemand nog een goeie tip aangaande het craften/verkrijgen van inventory space/bags? Ik heb nog steeds 3 van die 8-slot bags en het is erg vermoeiend om continu mijn inventory op te schonen. Het liefst wil ik alle bags op 20 slots hebben. Wat voor soort bag maakt me niet uit. Het gaat me puur om de slots. (ik hoef geen speciale bag die bij de Vendor onzichtbaar is ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:58:
Heeft iemand nog een goeie tip aangaande het craften/verkrijgen van inventory space/bags? Ik heb nog steeds 3 van die 8-slot bags en het is erg vermoeiend om continu mijn inventory op te schonen. Het liefst wil ik alle bags op 20 slots hebben. Wat voor soort bag maakt me niet uit. Het gaat me puur om de slots. (ik hoef geen speciale bag die bij de Vendor onzichtbaar is ofzo)
Ik maak zelf max 18-slot bags, 2G voor een 18-slot rune vs 10G voor een 20-slot rune.

Je hebt toch een armourcrafter? Een onderdeel van armourcrafting (leather en tailer hetzelfde) is het maken van bags. De basis variant kun je gewoon maken, de andere varianten hangt af van je crafter en zijn discoveries (de rune kun je bij je craftmaster kopen).

Ze hebben alle drie een standaard en een verborgen type. De armourcrafter heeft als derde type de equipment, leather is de oiled en tailor is de junk (als ik het goed heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:36:
Zolang je niet zeker bent, zou ik zeker gaan voor rares. En de exotics pas kopen als je zeker weet welke je wilt hebben. Je kunt het spel prima spelen met rares, exotics zijn niet verplicht.
Agreed. Heb gekeken bij m'n tailor trainer, die geeft eigenlijk maar voor 1 setje recipies lijkt het.
Zou toch apart zijn als dit mijn enigste optie is?

Die kosten 3G / gearpiece. Gegarandeerd dat ik bij het verkeerde zit te kijken, right?

Overigens;

Vanavond voor de 1e keer Zhaitan een kopje kleiner maken. Rawr. ;3
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:26:
[...]

Agreed. Heb gekeken bij m'n tailor trainer, die geeft eigenlijk maar voor 1 setje recipies lijkt het.
Zou toch apart zijn als dit mijn enigste optie is?

Die kosten 3G / gearpiece. Gegarandeerd dat ik bij het verkeerde zit te kijken, right?
Voor rares en exotics kun je bij je craftmaster per type een insignia kopen (met karma). Die maak je dan en de rest van de armour vind je weer uit, net zoals de rest. Alleen voor Ascended moet je en de inisgnia kopen en de individuele armour onderdelen recepten.

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 07:32:
[...]

Voor rares en exotics kun je bij je craftmaster per type een insignia kopen (met karma). Die maak je dan en de rest van de armour vind je weer uit, net zoals de rest. Alleen voor Ascended moet je en de inisgnia kopen en de individuele armour onderdelen recepten.
Jup, dacht het al. Jij bevestigt het nog een keertje voor me.
Thanks! :D

• FloydRaalte

FloydRaalte

Gisteren een Elegant Armorsmith's Backpack gecraft. Moest wel eerst bij de laagste tier backback beginnen aangezien je steeds de lagere Tier backpack nodig hebt om een hogere Tier te craften.

Wat een gedoe was dat om er een Exquisite Ruby Jewel in te krijgen zeg! Sterker nog, het is niet eens gelukt! Blijkt dat de hoogste Tier backpack lvl 78 is en daar kan een level 80 Ruby niet in!!! :o Uiteindelijk genoegen moeten nemen met een klasse lager. Level 65 Embellished Brilliant Ruby Jewel.

Toch weer een zooitje Power, Ferocity en Precision erbij! Van de Ruby en van de backback zelf. Er kan ook nog een infusion in maar dat is vrij lastig volgens mij.

• Vluuks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10-2024

Vluuks

I never finish anyth

En dat noemen ze dan "Elegant" hahahaha.

Maar ja die dingen zijn level 78. Maar volgens mij geven ze netto wel meer stats dan een exotic met exquisite jewel als je die 65 embellished er in doet. Heb er verder niet zo naar gekeken, had ze eigenlijk alleen gemaakt voor de skins. Die rode rugzak met dat schaartje er aan van tailoring is echt m'n absolute favoriet. :D

• FloydRaalte

FloydRaalte

Vluuks schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:24:
En dat noemen ze dan "Elegant" hahahaha.

Maar ja die dingen zijn level 78. Maar volgens mij geven ze netto wel meer stats dan een exotic met exquisite jewel als je die 65 embellished er in doet. Heb er verder niet zo naar gekeken, had ze eigenlijk alleen gemaakt voor de skins. Die rode rugzak met dat schaartje er aan van tailoring is echt m'n absolute favoriet. :D
Wat is een Exotic met Exquisite jewel? Kun je die ook craften? Deze Elegant versie was voor mij de hoogst haalbare namelijk.

Die Embellished Brilliant Ruby Jewel geeft mij:
+21 Power
+13 Ferocity
+13 Precision

En de Backpack zelf geeft ook zo iets aan statts (berserker gekozen) Dus toch ongeveer 40 Power, 25 Ferocity en 25 Precision erbij!

Voor de skins doe ik het (nog) niet. Ik zet bij deze foeilelijke backpack het zichtbaarheids vinkje maar gewoon uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:13:
[...]

Wat is een Exotic met Exquisite jewel? Kun je die ook craften? Deze Elegant versie was voor mij de hoogst haalbare namelijk.

Die Embellished Brilliant Ruby Jewel geeft mij:
+21 Power
+13 Ferocity
+13 Precision

En de Backpack zelf geeft ook zo iets aan statts (berserker gekozen) Dus toch ongeveer 40 Power, 25 Ferocity en 25 Precision erbij!

Voor de skins doe ik het (nog) niet. Ik zet bij deze foeilelijke backpack het zichtbaarheids vinkje maar gewoon uit :P
Jouw Elegant backpack is een Exotic en volgens mij de beste backpack die je kunt craften. Er zijn (veel) betere backpacks in de game, maar die zijn niet zo eenvoudig te krijgen. De afgelopen jaren zijn er verschillende malen backpacks als reward geweest voor Living World achtige events. Zo heb ik twee backpacks in de vorm van een roos als gevolg van events in Southsun Cove. Je kunt een ascended backpack maken met tokens van fractals. Maar je hebt er een heleboel nodig + een hoop goud. Met die fractal dingen kun je ook 20 slot bags kopen trouwens. En kijk op de wiki eens naar Mawdrey voor een andere (lelijke) ascended back item. Heel veel werk om te maken (heb ik gedaan).

Nadat je een mooie backpack hebt wat betreft de stats kun je een mooie backpack zoeken voor het uiterlijk en de skin gebruiken met een transmutation charge. Ik heb zelf de Lucky Ram Lantern van het huidige Lunar New Year gebruikt voor mijn Asura Mesmer. Deze kreeg ik van een envelop. Nu nog 250 Essence of Luck en ik kan de Lucky Great Ram Lantern maken. Die past nog beter bij hem.

Over Lucky Envelopes gesproken: Deze leverde de afgelopen dagen meer op op de TP dan dat je ervoor betaalt bij de vendor! 16 gold voor 16 envelopes leverde op de TP meer dan 20 gold op. Ik heb ze gewoon geopend voor de Essence of Luck en kreeg twee keer een Ornamental Golden Trophy. Die zijn bijna 9 gold per stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:10:
[...]

Jouw Elegant backpack is een Exotic en volgens mij de beste backpack die je kunt craften. Er zijn (veel) betere backpacks in de game, maar die zijn niet zo eenvoudig te krijgen. De afgelopen jaren zijn er verschillende malen backpacks als reward geweest voor Living World achtige events. Zo heb ik twee backpacks in de vorm van een roos als gevolg van events in Southsun Cove. Je kunt een ascended backpack maken met tokens van fractals. Maar je hebt er een heleboel nodig + een hoop goud. Met die fractal dingen kun je ook 20 slot bags kopen trouwens. En kijk op de wiki eens naar Mawdrey voor een andere (lelijke) ascended back item. Heel veel werk om te maken (heb ik gedaan).
Ik heb Mawdrey II alleen gemaakt omdat ik het zonde vond m'n rode (mars?) stof weg te knikkeren...
Nadat je een mooie backpack hebt wat betreft de stats kun je een mooie backpack zoeken voor het uiterlijk en de skin gebruiken met een transmutation charge. Ik heb zelf de Lucky Ram Lantern van het huidige Lunar New Year gebruikt voor mijn Asura Mesmer. Deze kreeg ik van een envelop. Nu nog 250 Essence of Luck en ik kan de Lucky Great Ram Lantern maken. Die past nog beter bij hem.
Lucky Great Ram Lantern? Die moet ik dan nog eens na zoeken... Ik heb al wel een backpack (lvl65) gekregen.
Over Lucky Envelopes gesproken: Deze leverde de afgelopen dagen meer op op de TP dan dat je ervoor betaalt bij de vendor! 16 gold voor 16 envelopes leverde op de TP meer dan 20 gold op. Ik heb ze gewoon geopend voor de Essence of Luck en kreeg twee keer een Ornamental Golden Trophy. Die zijn bijna 9 gold per stuk :)
8g 88s 88c om precies te zijn :p Je krijgt altijd een 88s 88c trophy, dus je verliest standaard 11s 12c, tenzij je die dure trophy krijgt... Als je er 1 krijgt per 16, zit je in ieder geval goed :P

Ik dacht gisteren: MF werkt erop, laat ik eens naar de Silverwastes gaan, een breach + vine afronden, de 10% MF van de guild activeren, een banner neerzetten, wat voedsel eten en dan die enveloppen openen. Ik had er 32 (2 dagen). Dus minimaal 32 x88s 88c (alle fireworks en voedsel even niet meegerekend), dus in ieder geval 3g 66s 96c verlies.

Ik kreeg 4 van die golden trophies... dus eventjes 31g 88s 56 winst :p Kan ik weer een paar dagen vooruit met het kopen van enveloppen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ook maar eens gaan kijken naar die envelopjes dan :) Als je geld kan verdienen ben ik ter plaatse. :D

Na een druk valentijnsweekend - waarin ik voor het eerst heb mogen vliegen, geregeld door m'n vriendin _/-\o_ - heb ik gister de story beeindigd door Zhaitan een kopje kleiner te maken.
Goed hij was episch, maar gaf het me voldoende te eten qua voldoening? Mwah. Vond de creep die ik ervoor moest slopen een stuk moeilijker, interessanter.
Maar ja, ben klaar, dus dat scheelt. Kan nu weer verder met een volgende story.

Overigens ga ik vanaf vandaag proberen het maximale aantal dungeons te runnen, als iemand mee wil, hit me up. Ik heb geld nodig, dus dan lijkt me dat een viable method.

Trouwens...

Heeft het zin om die boss rape train mee te doen ? Tot dusver krijg ik daar alleen maar crap van als ik toevallig in de buurt ben. Zowel met salvagen of verkopen op de TP levert het niet veel op. Puur pech of... ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gevecht met Zhaitan vond ik ook erg tegenvallen. Ik vond het een kwestie van "shit, we hebben de dungeons nog niet in de PS verweven, laten we dan maar de story van de laatste dungeon toch maar even toevoegen aan het verhaal."

Als je nog geen dungeon gedaan hebt voordat je je story afmaakt, slaat dat deel ook helemaal nergens op. Of ze hadden dat deel helemaal weg moeten laten, of ze hadden alle story dungeon verhalen in de PS moeten stoppen. Maar dat kan natuurlijk niet omdat je zo'n story dungeon niet in je uppie kunt doen....

---

Die boss trains doe ik niet aan. Misschien als ik eens in de buurt ben en me dood verveel dat ik eens een rondje mee doe. Hangt te veel van geluk af of je iets fatsoenlijks krijgt. Dan doe ik liever iets anders wat me ook niets oplevert maar waar ik dan weer wel in m'n story vooruitgang boekt, of een kaart mee afrond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 15-09 14:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

Die world bosses vind ik ook supergaaf.

Mijn account is nu 900 dagen oud. Ofwel 3 dagen na release gestart. Toen ook in Guild of Tweakers begonnen. Op level 53 is mijn Engineer gestrand, daar was ik toen wel klaar mee. In die tijd had ik 5g verzameld, tijdens het levelen. Straatarm dus. Dat was ook het einde van mijn toenmalige GW2 ervaring.

Twee weken geleden weer gestart omdat een kennisje ging spelen.
Erg leuk om weer te doen. Al snel meegedaan met de boss-train zodra ik kon. Inclusief hele einden lopen om de waypoints te halen. Dat loont echt de moeite. Exploration vind ik sowieso tof.

Het verbaasde mij hoe extreem makkelijk het is om geld te verdienen op de TP.
Het eeuwenoude buy low sell high werkt gewoon. Ben nu level 76 en heb het volgende bereikt door gewoon te doen wat ik leuk vind.
• 5 maps op 100%
• 80g verdiend (40g door handelen, 40g door een exotic dagger te vinden voor level 80, terwijl ik level 53 was)
• Heel veel bosses neergelegd (alleen Karka Queen, Claw of Jormag, Tequati & Evolged Jungle Wurm moet ik nog)

Beste investering tot nu toe: 4 specifieke 18-slot bags. Kost 10g en geeft je enorm veel gemak. :9

Er is ook een app op Android genaamd "Guild Wars 2 Timers" die notificaties kan geven als bosses beginnen. Die notificaties kun je ook uitzetten. Ik zet ze alleen aan als ik thuis ben.

Het eerste doel is 100g verdienen voor ik level 80 ding, maar ik ga niet de hele dag handelen, want dat wordt saai.
Voor iemand die al 3 jaar speelt is 100g ongetwijfeld peanuts, maar ik vind het leuk om mee te beginnen. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

PromWarMachine schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:18:
Die world bosses vind ik ook supergaaf.

Mijn account is nu 900 dagen oud. Ofwel 3 dagen na release gestart. Toen ook in Guild of Tweakers begonnen. Op level 53 is mijn Engineer gestrand, daar was ik toen wel klaar mee. In die tijd had ik 5g verzameld, tijdens het levelen. Straatarm dus. Dat was ook het einde van mijn toenmalige GW2 ervaring.

Twee weken geleden weer gestart omdat een kennisje ging spelen.
Erg leuk om weer te doen. Al snel meegedaan met de boss-train zodra ik kon. Inclusief hele einden lopen om de waypoints te halen. Dat loont echt de moeite. Exploration vind ik sowieso tof.

Het verbaasde mij hoe extreem makkelijk het is om geld te verdienen op de TP.
Het eeuwenoude buy low sell high werkt gewoon. Ben nu level 76 en heb het volgende bereikt door gewoon te doen wat ik leuk vind.
• 5 maps op 100%
• 80g verdiend (40g door handelen, 40g door een exotic dagger te vinden voor level 80, terwijl ik level 53 was)
• Heel veel bosses neergelegd (alleen Karka Queen, Claw of Jormag, Tequati & Evolged Jungle Wurm moet ik nog)

Beste investering tot nu toe: 4 specifieke 18-slot bags. Kost 10g en geeft je enorm veel gemak. :9

Er is ook een app op Android genaamd "Guild Wars 2 Timers" die notificaties kan geven als bosses beginnen. Die notificaties kun je ook uitzetten. Ik zet ze alleen aan als ik thuis ben.

Het eerste doel is 100g verdienen voor ik level 80 ding, maar ik ga niet de hele dag handelen, want dat wordt saai.
Voor iemand die al 3 jaar speelt is 100g ongetwijfeld peanuts, maar ik vind het leuk om mee te beginnen. :)
Die app is er ook gewoon in website vorm. Ik gebruik hem continu. Even snel ALT-TAB uit de game en ff kijken welke boss 'next up' is! Guildwars 2 Timers Je beste investering is een goeie! Ik heb er net 2 gemaakt (mithril 18 slot box) echt een verademing. Wel apart dat je 40g (!!!) heb gekregen voor een exotic dolk. Heb zelf genoeg exotics gevonden maar bijna geen bal waard. Ik verkoop alles yellows en daarboven op de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

FloydRaalte schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:29:
[...]

Die app is er ook gewoon in website vorm. Ik gebruik hem continu. Even snel ALT-TAB uit de game en ff kijken welke boss 'next up' is! Guildwars 2 Timers Je beste investering is een goeie! Ik heb er net 2 gemaakt (mithril 18 slot box) echt een verademing. Wel apart dat je 40g (!!!) heb gekregen voor een exotic dolk. Heb zelf genoeg exotics gevonden maar bijna geen bal waard. Ik verkoop alles yellows en daarboven op de TS.
Ja weet ik. Er zijn zelfs versies (websites) die een piepje geven als het zover is.
Ingame is het ook makkelijk te bereiken voor als je te lui bent om te googlen: /wiki world boss.

Ik noem specifiek de 18-slots, omdat de 20-slots een factor 5 duurder zijn. Dat was het mij in ieder geval niet waard.

'k Zal vanavond de naam eens opzoeken van die Dagger. Het was ook echt een goede hoor.
Was binnen een dag weg. Was ik heel erg blij mee!
Exotics die weinig waard zijn, bewaar ik, tot ik er 3 of 4 heb. Dan kunnen ze in de Mystic Forge :)

Tot slot.. ik vind het storend dat je niets meer kunt met soulbound items als je er klaar mee bent.
Dat je ze niet kunt verkopen oké, daar is soulbound voor, maar waarom mag ik ze niet salvagen of Mystic Forgen precies?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

PromWarMachine schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:52:
[...]

Exotics die weinig waard zijn, bewaar ik, tot ik er 3 of 4 heb. Dan kunnen ze in de Mystic Forge :)
Neeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj! :o Grote goldsink! Zonde van je items!
Zonder gekheid, ik heb genoeg in de MF gegooit, maar het schijnt echt niets op te leveren in the long run.

Ik verkoop nu gewoon alles. Steady income.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Maar.. hoe ga ik dan ooit m'n Kudzu maken/kopen/vinden? :P

Vinden is onwaarschijnlijk.
Kopen is met 2800g gemiddelde kostprijs ook niet heel waarschijnlijk.
Maken, zou kunnen, maar voorlopig nog niet.. :X

Deze manier leek me wel wat..

Niet dat dit m'n enige doel is hoor.. mijn belangrijkste valkuil is het verliezen van interesse. Dan ben ik er heel snel klaar mee, dus afwisseling is het codewoord, maar ik vind het wel belangrijk om doelen te stellen. :)

/edit
Oh shit, die Leaf of Kudzu die je uit de MF kunt krijgen, is maar één onderdeel van de Kudzu zelf. :X
Iemand hier die hem heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door PromWarMachine op 17-02-2015 12:30 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Silverwastes event farm en chestfarm zijn erg winstgevend. Op een goede dag heb je 100g erbij.

De Mystic Forge is gokken en wordt niet voor niets Mystic Toilet genoemd. Daar haal je ook geen Legendary uit, maar er is een hele kleine kans op een precursor. Heel veel geluk hebben. Je moet dit alleen doen als je het geld kan missen en daardoor is het niet aan te raden als je al niet zoveel gold hebt.

Je kan op GW2Legends een checklist bijhouden. (onderaan de pagina)

[ Voor 81% gewijzigd door Nfear op 17-02-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PromWarMachine schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:52:
[...]
Tot slot.. ik vind het storend dat je niets meer kunt met soulbound items als je er klaar mee bent.
Dat je ze niet kunt verkopen oké, daar is soulbound voor, maar waarom mag ik ze niet salvagen of Mystic Forgen precies?
Soulbound items kun je gewoon forgen, hier zijn alleen een paar uitzondering op...
NoFearz schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:47:
De Mystic Forge is gokken en wordt niet voor niets Mystic Toilet genoemd. Daar haal je ook geen Legendary uit, maar er is een hele kleine kans op een precursor. Heel veel geluk hebben. Je moet dit alleen doen als je het geld kan missen en daardoor is het niet aan te raden als je al niet zoveel gold hebt.
En zo'n precursor krijg je alleen als je hem echt NIET wilt hebben.... Ik kreeg The Hunter een dag of wat nadat ik m'n legendary af had. En toen zat ik er mee in m'n maag... Houden en misschien in de toekomst de legendary gaan maken? Verkopen? Houden omdat ik het gewoon een prachtige skin vind?

Wat ik had moeten doen was verkopen en de goedkope versie met dezelfde skin moeten terug kopen... Altijd makkelijk achteraf praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PromWarMachine schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:24:
Maar.. hoe ga ik dan ooit m'n Kudzu maken/kopen/vinden? :P

Vinden is onwaarschijnlijk.
Kopen is met 2800g gemiddelde kostprijs ook niet heel waarschijnlijk.
Maken, zou kunnen, maar voorlopig nog niet.. :X

Deze manier leek me wel wat..

Niet dat dit m'n enige doel is hoor.. mijn belangrijkste valkuil is het verliezen van interesse. Dan ben ik er heel snel klaar mee, dus afwisseling is het codewoord, maar ik vind het wel belangrijk om doelen te stellen. :)

/edit
Oh shit, die Leaf of Kudzu die je uit de MF kunt krijgen, is maar één onderdeel van de Kudzu zelf. :X
Iemand hier die hem heeft?
Ik heb Kudzu :) De Leaf of Kudzu van een guild maat gekocht voor een "schappelijke" prijs. Hij had dat ding uit de Mystic Forge gehaald. Dat kon hij makkelijk doen, omdat hij een tijdje heel veel tijd in Trading Post flipping heeft gestopt (het laag inkopen, hoog verkopen). En daar was hij erg goed in dus had hij veel teveel goud. De Leaf of Kudzu was voor hem een bonus, dus mocht ik deze voor de kostprijs kopen.

Om Kudzu te maken heb je nog een heleboel andere materialen nodig. Ik weet niet precies wat de waarde van van al die materialen samen op de TP is, een paar 100 goud, misschien wel 1000 goud. En dan heb je ook nog dungeon tokens nodig en world completion.

40g voor een exotic dagger is best aardig. Zeker een mooie skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kudzu kost nu ongeveer 1590g als je alles koopt op de TP voor de vraagprijs. Je bent per definitie 100g kwijt aan een item dat 1g per stuk kost en wat je alleen bij een NPC kunt kopen (Icy Runestone)

Kudzu is wel een van de makkelijkere om de verschillende onderdelen bij elkaar te verzamelen: Gift of Wood (250 van T3, T4, T5 en T6 hout) en Gift of Nature (250 T6 hout, 250 Omnomberries en 250 T6 leer). En 500 dungeon tokens (deadly blooms in dit geval)

Alle andere elementen zijn gelijk voor de legendaries (Gift of Exploration, Gift of Magic, Gift of Might, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
RoseSolane schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:56:

40g voor een exotic dagger is best aardig. Zeker een mooie skin.
Waarschijnlijk is die dagger een onderdeel van een collection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks

Vluuks

I never finish anyth

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:21:
[...]

Soulbound items kun je gewoon forgen, hier zijn alleen een paar uitzondering op...

[...]

En zo'n precursor krijg je alleen als je hem echt NIET wilt hebben.... Ik kreeg The Hunter een dag of wat nadat ik m'n legendary af had. En toen zat ik er mee in m'n maag... Houden en misschien in de toekomst de legendary gaan maken? Verkopen? Houden omdat ik het gewoon een prachtige skin vind?

Wat ik had moeten doen was verkopen en de goedkope versie met dezelfde skin moeten terug kopen... Altijd makkelijk achteraf praten...
The Hunter is net een vreemde eend in de bijt, hij heeft geen goedkope versie met dezelfde skin die je van de TP kan halen, dus daar hoef je jezelf niet mee te kwellen. :P

Maar idd precursors is echt rottig. Om die reden heb ik enkel legendaries met goedkope precursors want ik mik al jaren mijn overtollige dungeon wapens in de forge en alle rare wapens die ik krijg, maar zonder succes. En 1000g of meer op sparen voor een pre en dan nog niet eens klaar zijn dat lukt mij gewoon niet. Dus dan koop ik maar gewoon de 'betaalbare' varianten op de TP van ~500g. :P Verder natuurlijk de gift of might en magic wat mega veel gold is als je de mats nog moet kopen, maar dat vind ik fijner om aan te werken dan 1000+ gold sparen voor een pre. Gelukkig komt met HoT de mogelijkheid om een precursor middels een collectie of iets dergelijks te krijgen. :D Kudzu is wel echt super leuk btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vluuks schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:27:
[...]

The Hunter is net een vreemde eend in de bijt, hij heeft geen goedkope versie met dezelfde skin die je van de TP kan halen, dus daar hoef je jezelf niet mee te kwellen. :P
Ah, ik dacht altijd dat er nog een andere was met die skin, maar dat was blijkbaar alleen een PvP skin...
Maar idd precursors is echt rottig. Om die reden heb ik enkel legendaries met goedkope precursors want ik mik al jaren mijn overtollige dungeon wapens in de forge en alle rare wapens die ik krijg, maar zonder succes. En 1000g of meer op sparen voor een pre en dan nog niet eens klaar zijn dat lukt mij gewoon niet. Dus dan koop ik maar gewoon de 'betaalbare' varianten op de TP van ~500g. :P Verder natuurlijk de gift of might en magic wat mega veel gold is als je de mats nog moet kopen, maar dat vind ik fijner om aan te werken dan 1000+ gold sparen voor een pre. Gelukkig komt met HoT de mogelijkheid om een precursor middels een collectie of iets dergelijks te krijgen. :D Kudzu is wel echt super leuk btw!
Daarom heb ik alleen Frenzy als legendary... Rage was 30g :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister me ook eens bezig gehouden met het craften van Exotics, ook al heb ik nog beperkt geld.

Heb een leuke Chest + legs gemaakt, alsmede die backpack v/d tailor.
Zoals vermeld hier, dat schaartje is echt TE epic. :D

Vanavond proberen of ik nog extra stuff kan craften.

Ik val wel over 1 dingetje ;

Ik heb momenteel de PS staff, en die is best okee. Als ik nog 1x CoF run, kan ik die staff daarvan betalen. Hij is beter in stats, maar is t worth it? Ik heb artificer 400 op een andere char, dan kan ik m toch net zo goed zelf maken, en dat-ie nog beter is? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:51:
Ik heb momenteel de PS staff, en die is best okee. Als ik nog 1x CoF run, kan ik die staff daarvan betalen. Hij is beter in stats, maar is t worth it? Ik heb artificer 400 op een andere char, dan kan ik m toch net zo goed zelf maken, en dat-ie nog beter is? :p
Beter is in dit geval relatief. De basis damage is gelijk voor alle exotics. Hoe effectief de andere stats zijn, hangt af van je build. Als je bijvoorbeeld een elementalist bent, en met je build wil je veel condition damage doen, dan heeft Healing Power bijvoorbeeld niet veel zin. Als je juist een ondersteunende rol wilt hebben en veel kunnen healing, heeft Condition Power niet veel zin.

Je gaat voor dungeon spul of omdat je de skin mooi vindt, of omdat hij de stats heeft die je wilt hebben (en je wilt/kunt het niet zelf maken). Als het beide is, is het natuurlijk mooi meegenomen. (dungeon wapen is natuurlijk goedkoper dan zelf maken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Silverwastes event farm en chestfarm zijn erg winstgevend. Op een goede dag heb je 100g erbij.

[...]
Dank voor de tip!

Gister een uurtje rondgelopen en nog niet 10% van die 100g opgehaald, maar het was een hele leuke ervaring! Je kreeg wel echt ontzettend veel loot en je bent constant bezig. Vooral toen een guildy me wegwijs maakte, ging het lekker en snel.
NoFearz schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:22:
[...]

Waarschijnlijk is die dagger een onderdeel van een collection.
Het was een Anton's Boot Blade :)
Gaat nu overigens voor 'slechts' 33g buy-out en 23g bid, dus ik denk dat ik er wel geluk mee gehad heb.

Verder gister zowel level 80 gedingd als mijn 100g saldo doel gehaald! 8)
Ook voor het eerst AC met m'n guild gedaan, alle 3 de paden. In 1,5 uur klaar. Ging stukke beter dan met PUG.. en lijkt totaal niet op raiden zoals ik dat (welliswaar in 2004/2005) in WoW gewend was! Goede ervaring.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Je kan op GW2Legends een checklist bijhouden. (onderaan de pagina)
Kun je me eens uitleggen hoe die Silverwastes event farm werkt? Meestal als ik daar ben is er niet veel te doen... lijkt soms wel leeg. Ik probeer die bandit chests wel te farmen maar je moet daar keys en shovels voor hebben. Die keys heb ik wel, die shovels zijn het probleem. Die droppen maar niet van vijanden en de events lijken me deze ook niet te geven... doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
De bedoeling is het verzamelen van crests, shovels en keys. Crests krijg je van alle events, shovels alleen van fortress defend events en bandit keys koop je met crests via merchants.

Eerst moet je in de goede instance komen. Dat doe je door te zoeken naar "sw chestfarm" voor de chestfarm of "sw 80%" voor de event farm.

Het doel van de event farm is om crests, shovels en keys te krijgen. Dit doe je door het verdedigen van een fortress totdat er een aantal champions als bossfight verslagen moeten worden. Wanneer je genoeg keys hebt kun je al meedoen aan de chestfarm.

Bij een chestfarm volg je de commander om alle chests te openen. Veel shovels heb je niet nodig, maar als iedereen een paar heeft kun je al gauw veel chests openen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nfear op 18-02-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

NoFearz schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:01:
De bedoeling is het verzamelen van crests, shovels en keys. Crests krijg je van alle events, shovels alleen van fortress defend events en bandit keys koop je met crests via merchants.

Eerst moet je in de goede instance komen. Dat doe je door te zoeken naar "sw chestfarm" voor de chestfarm of "sw 80%" voor de event farm.

Het doel van de event farm is om crests, shovels en keys te krijgen. Dit doe je door het verdedigen van een fortress totdat er een aantal champions als bossfight verslagen moeten worden. Wanneer je genoeg keys hebt kun je al meedoen aan de chestfarm.

Bij een chestfarm volg je de commander om alle chests te openen. Veel shovels heb je niet nodig, maar als iedereen een paar heeft kun je al gauw veel chests openen.
Aha zo werkt dat dus. Wat ik als laatste (noob vraagje) nog niet helemaal begrijp is hoe je in de juiste instance komt. Moet je daar toevallig in zitten? Ik zie namelijk wel eens mensen om een Party-Taxi vragen. Of kan ik via een NPC (LFG ofzo?) daar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
FloydRaalte schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:19:
[...]

Aha zo werkt dat dus. Wat ik als laatste (noob vraagje) nog niet helemaal begrijp is hoe je in de juiste instance komt. Moet je daar toevallig in zitten? Ik zie namelijk wel eens mensen om een Party-Taxi vragen. Of kan ik via een NPC (LFG ofzo?) daar komen?
Via Y en dan het tweede tabblad kun je een party joinen. Wanneer je dit gedaan hebt klik je met de rechtermuisknop op de party member en selecteer je vervolgens "join in".

[ Voor 10% gewijzigd door Nfear op 18-02-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearz schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:34:
[...]

Via Y en dan het tweede tabblad kun je een party joinen. Wanneer je dit gedaan hebt klik je met de rechtermuisknop op de party member en selecteer je vervolgens "join in".
Wel op de eerste party member klikken, anders kom je waarschijnlijk niet op de goede instance terecht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:03:
[...]

Beter is in dit geval relatief. De basis damage is gelijk voor alle exotics. Hoe effectief de andere stats zijn, hangt af van je build. Als je bijvoorbeeld een elementalist bent, en met je build wil je veel condition damage doen, dan heeft Healing Power bijvoorbeeld niet veel zin. Als je juist een ondersteunende rol wilt hebben en veel kunnen healing, heeft Condition Power niet veel zin.

Je gaat voor dungeon spul of omdat je de skin mooi vindt, of omdat hij de stats heeft die je wilt hebben (en je wilt/kunt het niet zelf maken). Als het beide is, is het natuurlijk mooi meegenomen. (dungeon wapen is natuurlijk goedkoper dan zelf maken...)
ik ben aan het kijken voor een glass elementalist build. Heb momenteel m'n body + legs gemaakt met beserker insigina. Zo was het mij geadviseerd. :9

Dan maar kijken, denk dat ik zelf een weapon doe craften :p Ga me die dungeon tokens investeren om dat gear te salvagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om een of andere reden is dit een double post geworden. Niet de bedoeling.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks

Vluuks

I never finish anyth

Wailing_Banshee schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 07:35:
[...]

Ah, ik dacht altijd dat er nog een andere was met die skin, maar dat was blijkbaar alleen een PvP skin...

[...]

Daarom heb ik alleen Frenzy als legendary... Rage was 30g :p
Klopt idd, alleen via PvP oude systeem skin rewards was ie ook nog te krijgen. :(
Op zich wel raar dat vrijwel alles een mimder prijzig equivalent heeft maar die dan net weer niet.

Nice! Ik vind Frenzy ook echt super leuk, die visjes en kleurtjes! :D

@ Volcania: als je dungeon dingen salvaget (ik neem iig aan dat je bv. CoF rares kopen en salvagen voor ecto bedoelt?) kan je het beste light armor nemen want de silk die je er dan soms bij krijgt is meer waard dan bv de leather of ore van de andere armor types. :P Weet niet of je dat al wist, maar dan haal je er het meeste uit per token.

Verwijderd

Vluuks schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:15:
[...]

Klopt idd, alleen via PvP oude systeem skin rewards was ie ook nog te krijgen. :(
Op zich wel raar dat vrijwel alles een mimder prijzig equivalent heeft maar die dan net weer niet.

Nice! Ik vind Frenzy ook echt super leuk, die visjes en kleurtjes! :D

@ Volcania: als je dungeon dingen salvaget (ik neem iig aan dat je bv. CoF rares kopen en salvagen voor ecto bedoelt?) kan je het beste light armor nemen want de silk die je er dan soms bij krijgt is meer waard dan bv de leather of ore van de andere armor types. :P Weet niet of je dat al wist, maar dan haal je er het meeste uit per token.
Goeie tip. Was ik inderdaad ook al aan het bekijken, en aangezien ik Ele ben is dat makkelijk kiezen, 'cuz i can wear it.

Ik heb gister door die salvages genoeg ecto's gekregen om weer een piece te maken. Gaat hard zo.
Denk dat ik na het weekend meer dungeons ga proberen te runnen, nu lukt dat niet wegens tijdsgebrek. Enigste waar ik over val zijn die runes/inscriptions/..

Ik heb werkelijk geen idee welke ik erin moet pompen. Zonder het te weten zoek je een naald in een hooiberg. Heb al wat gegoogle'd, maar daar kom je regelmatig op vage dingen uit. Wil een glas/zerk elementalist. Power & Precision lijken daar de main attributes van te zijn als ik het goed begrijp.

Argh, waar blijft world completion? :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2015 09:08 ]

PromWarMachine schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:59:

Het was een Anton's Boot Blade :)
Gaat nu overigens voor 'slechts' 33g buy-out en 23g bid, dus ik denk dat ik er wel geluk mee gehad heb.

Aha, dat verklaart een boel:
  • Vernoemd naar een hero uit GW1. Dat is voor sommige spelers absoluut een plus
  • Berseker stats
  • Superior Sigil of Force (7G op de TP op dit moment)
  • Onderdeel van de Exotic Hunter Collection
  • Ziet er niet slecht uit (subjectief)
Veel beter dan dit kun je het niet krijgen, of het moet een pre-cursor zijn.

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ah, dank voor de toelichting!

Gister in mijn SW run kon iemand het wel 'beter krijgen'.
Hij lootte een Dawn, maar zoals je al zei, dat is inderdaad een precursor. :)

Dividend for Starters

RoseSolane schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:38:
[...]

Aha, dat verklaart een boel:
  • Vernoemd naar een hero uit GW1. Dat is voor sommige spelers absoluut een plus
  • Berseker stats
  • Superior Sigil of Force (7G op de TP op dit moment)
  • Onderdeel van de Exotic Hunter Collection
  • Ziet er niet slecht uit (subjectief)
Veel beter dan dit kun je het niet krijgen, of het moet een pre-cursor zijn.
Ja, ik had hem waarschijnlijk gesalvaged. Wel de skin in m'n wardrobe en 7g voor de sigil :p Heb niets met de beserker stats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:46:
[...]

Ja, ik had hem waarschijnlijk gesalvaged. Wel de skin in m'n wardrobe en 7g voor de sigil :p Heb niets met de beserker stats...
En een extra item voor de collection :) Maar wel 30G minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:27:
[...]

En een extra item voor de collection :) Maar wel 30G minder.
Ach, die 30G was ik anders ook kwijt geweest als ik hem had moeten kopen om hem in m'n collection te hebben... (in dit geval zowel de wardrobe als de achievement)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zamory
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-11-2022
Heb vanmiddag het spel gekocht, en is net klaar met downloaden. Ben er een beetje laat mee maar volgens mij is de game nog in volle glorie. Nu snel spelen, hopelijk is het een spel voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

zamory schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:40:
Heb vanmiddag het spel gekocht, en is net klaar met downloaden. Ben er een beetje laat mee maar volgens mij is de game nog in volle glorie. Nu snel spelen, hopelijk is het een spel voor mij :)
Sterker nog, door alle patches in de afgelopen jaren heb je nu een beter spel dan tijdens release. :)
En dat komt van iemand die zowel de release heeft meegemaakt, als nu weer lekker aan het spelen is..

Het enige is, dat je niet binnen nu en een maand de beste wapens hebt, terwijl andere misschien al op meerdere characters het beste wapen hebben. Maar goed, lekker boeiend, zou ik zeggen.. Veel plezier!

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauwden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-04-2022
Gisteren ook maar Guild Wars 2 gekocht.
Ben op Gandara gaan spelen, mocht iemand samen willen questen etc. the name is WSP.6034 (als ik het me goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 10:48
Een maat wilt ook GW2 kopen, maar hij heeft de 10 euro actie gemist. Iemand die misschien nog weet waar ik het voor die prijs kan kopen?

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

Pagina: 1 ... 14 ... 35 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het ~[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic