Uit je post haal ik dat je wifi gebruikt.. dat is absoluut geen representatieve testmethode om uit te zoeken waar het probleem precies ligt (bij jou/upc).
1) Wifi is alles behalve betrouwbaar als het gaat om performance / snelheid. Wat voor (wifi) modem betreft het, gebruik je 5ghz of 2.4ghz, wat voor laptop/devices heb je allemaal getest en wat geeft windows voor snelheid weer bij wifi status (Mbps).
2) Test sowieso een keer met alleen een kabel naar de modem toe zonder het gebruik van Wifi. Als dat goed werkt (wat ik verwacht) ligt het probleem bij je wifi verbinding/adapter etc.
3) speedtest.nl stamt uit het jaar nul, gebruik dan liever de speedtest van upc en speedtest.net en doe meerdere testen in het geval van speedtest.net (andere servers).
4) Alles in één power zou 120Mb/s DL & /12Mb/s UL moeten kunnen halen. Jouw resultaten zijn dus niet goed, maar zoals gezegd ligt dit hoogstwaarschijnlijk aan je testmethode, apparatuur en mogelijk ook je eigen (wifi) instellingen.
Voorbeeld bij mij :
Speedtest.nl :
Download van een bestand ? 2504.8 KByte/sec (=20038 kbps)
Upload 653.1 KByte/sec (=5225 kbps)
Connection 1238.0 Conn/min
en speedtest.NET
Dit verschil is belachelijk groot (let op KByte/sec vs Mb/sec) en dus het bewijs dat speedtest.nl geen goede testsite is. Gebruik dus
http://www.speedtest.net of de speedtest van UPC.
En bovenstaande test is overigens ook met wifi en UPC, maar dan niet met de wifi van de UPC modem, maar met een dedicated wifi router welke sneller is (ondersteuning voor 5ghz en AC).

Als ik beneden ben is de snelheid hoger.. maar mijn upc verbinding gaat niet harder, dus zwaar overkill.
[
Voor 40% gewijzigd door
Workaholic op 16-02-2015 21:06
]