Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III

Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

jopie schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:25:
Als je het zo instelt wel ja, ik denk dat je in dat geval beter de bridge modus uit kunt zetten, dan kan er minder mis gaan. Of je moet precies weten wat je doet en er een router achter aansluiten, maar zet niet wifi aan op de TC-2700.
Ging meer om de test.. was de firmware aan het bekijken en kwam toen al dit vermoedelijke foutje tegen. Heb zelf geen TC dus moest er ff een opsnorren via via.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Volgens UPC zijn die goed exhter om 11 uur zend hij ze dagelijks niet door...

Downstream
https://www.dropbox.com/s...01-23%2022.54.48.png?dl=0

Upstream
https://www.dropbox.com/s...01-23%2022.54.57.png?dl=0

Waardes Goed of slecht?

Mijn snelheid is niet goed in elk geval.
https://www.dropbox.com/s...01-23%2022.56.54.png?dl=0

[ Voor 60% gewijzigd door RobbyTown op 23-01-2015 23:57 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:21
jij vind 170 mbit over draadloos niet goed? 8)7

Ga eerst eens fatsoenlijk testen met een kabel ertussen ipv draadloos ;)

[ Voor 49% gewijzigd door White_Collar op 24-01-2015 00:21 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• largovich
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 19:06
White_Collar schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 00:20:
jij vind 170 mbit over draadloos niet goed? 8)7

Ga eerst eens fatsoenlijk testen met een kabel ertussen ipv draadloos ;)
Die snelheid is gemeten met een Samknows whitebox, bekabeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

largovich schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 04:01:
[...]
Die snelheid is gemeten met een Samknows whitebox, bekabeld...
Juist en mijn losse tests zijn op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05:07
Upstream is te hoog. Maar denk niet dat dit de oorzaak is van je kwakkelende snelheid.
Op andere machines ook inzakkende snelheid tegelijkertijd?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Jim423 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:11:
Upstream is te hoog. Maar denk niet dat dit de oorzaak is van je kwakkelende snelheid.
Op andere machines ook inzakkende snelheid tegelijkertijd?
heb laptop en pc. Bij speedstest haal ik bij servers 200 en bij andere 120 tot 150 en die blijven ellende. Die zie ik dan ook bij samknows terug. Het lijkt erop een bepaakde route het probleem zit (de vraag is wat signaal of capaciteit van upc...). Als ik download haal ik vollebak 200 tot 211 soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Lijkt erop dat het dan wel klopt, servers of een bepaald knooppunt loopt een beetje vol. Wat geeft UPC Speedtest? Dan wel 200Mb continu?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik heb veel meegemaakt maar ben er een beetje klaar mee. Laatste tijd merk ik dat m'n verbinding steeds slomer en slomer gaat. Morgen maar eens bellen. Heeft er toevallig iemand verstand van waardes of er last van in Adam?

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/sy2o8p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4086804781.png

Verbinding is normaliter 120/12.

[ Voor 18% gewijzigd door GSOD op 25-01-2015 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:51
Zet je modem eens uit en weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
mark_vs schreef op zondag 25 januari 2015 @ 00:57:
Zet je modem eens uit en weer aan.
Vaak genoeg gedaan werkt meestal voor een paar min goed dan weer super traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
DukeBox schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:27:
[...]

Ging meer om de test.. was de firmware aan het bekijken en kwam toen al dit vermoedelijke foutje tegen. Heb zelf geen TC dus moest er ff een opsnorren via via.
Is al antiek nieuws hoor, word ook aangeraden door upc om eerst wifi uittezetten en dan pas in bridge tezetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Jim423 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:59:
Lijkt erop dat het dan wel klopt, servers of een bepaald knooppunt loopt een beetje vol. Wat geeft UPC Speedtest? Dan wel 200Mb continu?
@upc site soms wel soms niet (speedtest zojuist pc speedtest laptop).... woensdag is er een monteur in gepland ben bang dat ik moet gaan dokken omdat alles in orde lijkt en het probleem dat elke dag in de ochtend om 11 uur geen meeting door komt niet gevonden zal worden en mijn snelheid zal oke zijn.
Speedtest.net van zojuist

Samknows afgelopen 2 dagen

@usenet haal ik nu ook 130 tot 150. Heb diverse servers, totaal meer dan 500mbit kunnen leveren

[ Voor 29% gewijzigd door RobbyTown op 25-01-2015 12:30 . Reden: speedtests toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Said Ben Salah schreef op zondag 25 januari 2015 @ 00:37:
Ik heb veel meegemaakt maar ben er een beetje klaar mee. Laatste tijd merk ik dat m'n verbinding steeds slomer en slomer gaat. Morgen maar eens bellen. Heeft er toevallig iemand verstand van waardes of er last van in Adam?
Op je screener zie je staat "Frequentie Handmatig"! Vul daar eens in 427650

Desnoods doe je dat twee keer en check dan met een speedtest

Deze heb ik van tweede lijn UPC. Channel bonding en balance loader worden dan gereset. Dit is voor een UBee modem

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:36:
[...]

Op je screener zie je staat "Frequentie Handmatig"! Vul daar eens in 427650

Desnoods doe je dat twee keer en check dan met een speedtest

Deze heb ik van tweede lijn UPC. Channel bonding en balance loader worden dan gereset. Dit is voor een UBee modem
Thanks hij werkt nog niet perfect maar kan je zeggen stukken beter :) Haal nu rond de 50 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor up/down zou je theoretisch moeten hebben? En is wat je nu haalt over wifi of bedraad?

Je kan dat truukje ook nog wel een keer herhalen. Mocht het zwaar onder je theoretisch up/downstream blijven, zou ik wel even contact met ze opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha,

binnenkort verhuis ik naar Rotterdam. Blijkbaar is UPC daar de kabelaar. Ik zou graag TV+internet willen hebben, maar door de enorme stortvloed aan negatieve berichten over UPC op internet schrikt het me een beetje af. Is het echt zo ernstig? Kan ik beter een DSL abonnement bij een andere maatschappij nemen?

Over de Horizon zag ik vanaf 2012 veel negatieve berichten. Blijkbaar is er in augustus 2014 een software-update geweest en sindsdien zie ik niet heel veel negatieve berichten meer. Werkt het apparaat nu naar behoren?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:15:
Ha,

binnenkort verhuis ik naar Rotterdam. Blijkbaar is UPC daar de kabelaar. Ik zou graag TV+internet willen hebben, maar door de enorme stortvloed aan negatieve berichten over UPC op internet schrikt het me een beetje af. Is het echt zo ernstig? Kan ik beter een DSL abonnement bij een andere maatschappij nemen?

Over de Horizon zag ik vanaf 2012 veel negatieve berichten. Blijkbaar is er in augustus 2014 een software-update geweest en sindsdien zie ik niet heel veel negatieve berichten meer. Werkt het apparaat nu naar behoren?

Thanks
Nee hoor, je kunt prima lid worden bij UPC :-)
Horizon is nog niet wat het zou kunnen en moeten zijn, maar wil nooit meer terug naar de normale HD-DVR boxen. Vier dingen tegelijk opnemen is wel echt heel lekker 8)

[ Voor 16% gewijzigd door plofkip op 28-01-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:15:
Ha,

Thanks
Ik heb hiervoor VDSL gehad en ik ben blij dat ik naar UPC (in Rotterdam) over ben: net zo stabiel, lagere pingtijden en een hogere snelheid :) Ik heb de standaard HD-decoder (werkt perfect) dus over de Horizon kan ik niks zeggen.

Ik wist voor m'n overstap naar UPC ook niet zeker of het een slimme keuze zou worden maar na een maand wilde ik al niet meer terug naar VDSL :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Valt me op dat UPC hier de afgelopen 2 -3 weken behoorlijk traag is. Speedtest.net en de UPC speedtest geven prima snelheden aan maar die gebruiken hier tig connecties voor.

Bepalde websites zijn best vlot, maar wil ik vanaf een ftp met 2 verbindingen downloaden gaat er 1 met 8-9000kb/s, de 2e download loopt met 20kb/s ofzo 8)7. Tijdens het downloaden reageren websites of andere verbindingen ook bijna niet meer.

Bepaalde http downloads zijn wel snel (http://speedtest.tweak.nl/1000mb.bin deed 14MB/s, ook de ftp van leaseweb is vlot. Sommige andere locaties gaat snel met 1 connectie, open je een 2e dan loopt die voor geen meter.

Lijkt er bijna op alsof UPC (ftp) verkeer shaped naar bepaalde locaties ofzo??. Meer mensen opgevallen?.

Bij mijn ouders (200 / 20) precies hetzelfde probleem. Dat terwijl daar UPC altijd duidelijk sneller was als bij mij.
(ik heb zelf 120 / 12)

[ Voor 33% gewijzigd door Tortelli op 27-01-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:44
Ik heb alleen een factur gekregen voor bellen en tv... vaag!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de reacties!, dan ga ik de sprong maar wagen denk ik. Ik heb nu nog een decoder+recorder van Ziggo, zou ik die bij tegenvallend Horizon ook nog kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:39:
Dank voor de reacties!, dan ga ik de sprong maar wagen denk ik. Ik heb nu nog een decoder+recorder van Ziggo, zou ik die bij tegenvallend Horizon ook nog kunnen gebruiken?
Volgens mij werken alleen door UPC uitgegeven en dus geregistreerde apparaten op een specifiek adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:48

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Hou er wel rekening mee dat UPC/Ziggo in een overgangsfase zitten.
Voor tv wordt het door UPC gebuikte systeem gekozen. Dan moet je dus makkelijk kunnen verhuizen.
Wat voor het internet wordt gekozen is nog niet bekend.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:48
-Nvm. Verkeerd gelezen.

[ Voor 98% gewijzigd door Jelle Brolnir op 30-01-2015 20:52 ]

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem levert UPC voor een router heb je vrije keuze welke je wilt hebben. Neem er eentje die "ac" kent en je hebt alles wat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:48
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:45:
Modem levert UPC voor een router heb je vrije keuze welke je wilt hebben. Neem er eentje die "ac" kent en je hebt alles wat nodig is.
Ach kak, daarom snapte ik het dus niet. Verkeerd gelezen, zij leveren los het modem mee als je daarvoor kiest. Ik las: een los modem kan maar dan moet je die zelf aanschaffen (iets in die vorm). Fijn bedankt :-)

Heb je zelf nog een ervaring met een goede router ? Op het moment het ik er één van Ziggo (een cisco) waarbij het WiFi signaal niet zo best is plus hij knalt eruit bij het refreshen van bijvoorbeeld een server lijst bij een steam game over de ethernet kabel. (aantal pings al bij gesteld enzo, maakt niet uit)

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op hardware.info staan wat vergelijkende testen. Ik heb zelf een Apple Airport Extreme maar dat is vooral een vorm van luiheid. Heb alles van Apple dus dat ook. Bovendien heb ik geen behoefte aan geknutsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik heb een Nexus 5 telefoon, met hierop android 5.
Deze versie is niet compatible met de horizon app. Heeft iemand workarounds?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen idee, maar dit topic gaat over internet, niet over TV. Probeer eens in het topic over Horizon:
[UPC Horizon] Ervaring en discussie

Voor de hand liggend:
- wacht totdat update uitkomt die wel Lollipop ondersteunt.
- downgrade je telefoon naar Kitkat

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:45

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Quacka schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:11:
Horizon Go staat toch gewoon in de market? (Op mijn Nexus 5 wel in ieder geval).

[ Voor 27% gewijzigd door FREAKJAM op 02-02-2015 19:56 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 21:16

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vraagje voor de experts. Ik speel veel Dayz op een server die zojuist verhuist is naar Toronto Canada. Krijg hier vrij veel lag op, en ook een hoge ping. Nu heb ik een trace route gedaan, en die laat zien dat het aan een aorta.net server ligt.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/vpx5xi.jpg

Zoals je ziet, schiet mijn ping omhoog. Een ping naar het eerste ip adres geeft een time-out, de volgende ook een te hoge ping.

Hoe komt dit, en kan ik er iets aan doen?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Denk dat je deze tracert verkeerd interpreteert...

Bedenk dat routers betere dingen te doen hebben dan replyen op pings. Als een latere hop lagere tijden toont dan je bij een eerdere hop ziet, dan is de hoge pingtijd die je uitleest puur gevolg van later je ping afhandelen, niet van traag routeren :z

Als de Washington uiteinde van de Aorta pings van 120ms oplevert, kan het nooit zijn dat je meer vertraging dan dat in A'dam hebt. Sterker nog, 120ms naar de US is best goed, dus de vertraging in A'dam is zeker veel lager dan 120ms. De latency schiet juist op hop 6 sterk omhoog. Dat is ook niet gek, want daarmee ga je naar San Jose, California - dus bijna nog eens even ver naar het westen als bij hop 5. Dat is een opmerkelijke route als je naar Toronto wilt, maar als ik 23.229.114.2 probeer te geo-locaten kom je uit bij Los Angeles, niet Toronto. Dan is de route heel logisch, en de latency ook. Je gaat zowat de halve wereld rond en zelfs met de snelheid van het licht door glasvezelmedium duurt dat even.

Dat heeft niets met de ping van hop 4 te maken en alles met geografische afstand. Weet niet hoe je op Toronto komt, maar daar verbind je iig niet mee. Maar dan nog, voor gaming wil je een server dichtbij hebben. Wat je eraan kunt doen is dus een server in Europa zoeken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al tijdtje bezig gewest dat heel vaak internet valt weg nu al bijna 2 maanden nog steeds niet opgelost.

Ik heb samen met UPC te proberen waar het probleem legt, maar wij kunnen niet uit komen, UPC zegt dat geprobeerd een test progamma in netwerk tussen huis tot hun centeral zetten daarna zeggen dat lijn goed is, UPC heeft 2 keer modem vervangen niet geholpen. Ik heb zelf ook alle bekabeling vervangen.

Misschien weet iemand heeft deze probleem me gemaakt?

Probleem is dat valt vaker internet weg en ook dat gebeurt dat bekabeling en wifi geen internet meer hebt dan moet ik modem uitzetten daarna weer aanzetten.

Mijn instelling is,

Woonkamer Ubee > netwrkkaart 1gb PC
Woonkamer Ubee > switch > slaapkamer switch >PS3 + netwrkkaart 1gb PC of Laptop in mijn kamer
Woonkamer Ubee wifi voor alle aparaten.
Ik ben ook van plan dat komende dagen een extra access point bij halen want soms wordt wifi zo traag dan moet ik na paar uurtje modem uitzetten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pbWHSuR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Als ik mijn mail wil checken in Windows Live Mail (via UPC verbinding) krijg ik een fout, namelijk 0x800ccc0e. Dit is sinds een 1.5 week aan de gang.

gebruik daar smtp.upcmail.nl voor uitgaande mail. en mail.domeinnaam.nl als inkomende.

Probeer ik mijn mail op te halen via mijn telefoon ( via HI verbinding) werkt alles perfect.

Nu kan ik dus op me laptop geen mail meer ophalen, hebben meer mensen last met de ophalen/versturen via Outlook/Windows live mail?

[ Voor 10% gewijzigd door Mars18 op 03-02-2015 10:06 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
dion_b schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:53:
Geen idee, maar dit topic gaat over internet, niet over TV. Probeer eens in het topic over Horizon:
[UPC Horizon] Ervaring en discussie

Voor de hand liggend:
- wacht totdat update uitkomt die wel Lollipop ondersteunt.
- downgrade je telefoon naar Kitkat
Nou ja, voor mij is UPC UPC. maar zal het elders proberen... Word ik daar waarschijnlijk weer doorverwezen naar het android subforum, omdat het geen tv is maar een app... |:(
FREAKJAM schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:54:
[...]

Horizon Go staat toch gewoon in de market? (Op mijn Nexus 5 wel in ieder geval).
Ja, de app werkt, maar je kunt geen zender aanzetten. En als je in de reacties leest in de play store dan heeft iedereen daar last van.

edit:
Ff gegoogeld : toevallig gisteren een reactie op chelloo:
https://chelloo.com/forum/index.php?topic=53973.30
Ik kan je helaas nog geen termijn geven, maar ik kan wel aangeven dat onze tests voorspoedig lopen.
De oorspronkelijke richtdatum was december, het is nu februari, dus het zal tegen de zomer wel geregeld zijn. :(

ik had de hoop eigenlijk dat er een simpele workaround was, maar kennelijk dus niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Quacka op 03-02-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Quacka schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:20:

Ja, de app werkt, maar je kunt geen zender aanzetten. En als je in de reacties leest in de play store dan heeft iedereen daar last van.
Ah, maar dat zei je in je eerste post niet, daar zei je dat de app niet compatible was, dus ging ik er vanuit dat je hem niet kon installeren vanuit de store. Ik zal vanavond eens de app testen op mijn Nexus 5.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 22:03
de app is ook nog niet geschikt voor lollipop.

http://www.upc.nl/klanten...emote-app-werkt-niet-goed

onder het kopje ' de app werkt niet ', gelijk de eerste regel.

[ Voor 19% gewijzigd door Razenko op 03-02-2015 10:32 ]

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symo
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-11-2024
Beste Tweakers,

De UPC Horizon box is een drama qua wifi, daarom wou ik graag mijn oude router ertussen zetten, de Linksys WRT54GL. Nu heb ik hem aangesloten, heb ik alleen lokale internet toegang.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Misschien dat het dan in ieder geval handig is als je even vertelt wat je nu op de horizon ingesteld hebt staan en wat op de router. Waar staat dhcp aan? Welk ip heeft de router? Het klinkt als een fout in de configuratie maar zonder info daar over gaat het lastig worden om te vertellen waar het zit.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Komt bij dat de WRT54GL ondertussen in een museum thuishoort. In z'n tijd een van de beste routers, maar dat was dik meer dan een decennium geleden. Die Horizon-box is misschien niet beste router of AP, maar dualband 802.11n met MiMo verslaat singleband 802.11g zonder MiMo altijd.

Verder, wat bedoel je met "lokale internet"?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:19
Mars18 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:05:
Als ik mijn mail wil checken in Windows Live Mail (via UPC verbinding) krijg ik een fout, namelijk 0x800ccc0e. Dit is sinds een 1.5 week aan de gang.

gebruik daar smtp.upcmail.nl voor uitgaande mail. en mail.domeinnaam.nl als inkomende.

Probeer ik mijn mail op te halen via mijn telefoon ( via HI verbinding) werkt alles perfect.

Nu kan ik dus op me laptop geen mail meer ophalen, hebben meer mensen last met de ophalen/versturen via Outlook/Windows live mail?
Kijk even je poorten na. Soms met een update willen de poorten wel eens wijzigen. Inkomend is 110 en uitgaand is 25.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Bo0bz schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:28:
[...]

Kijk even je poorten na. Soms met een update willen de poorten wel eens wijzigen. Inkomend is 110 en uitgaand is 25.
Was het vergeten hier te melden. Bedankt voor je reactie.

Maar mijn hostingprovider had me ipadres geblokkeerd. dat was het probleem.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 19:32
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperVeloce op 10-02-2015 00:14 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 07:46
Zit zelf te denken om van mijn vdsl lijn over te stappen naar upc. Eigenlijk ben ik geen fan van upc want heb geen behoefte aan tv die je er altijd bij krijgt. Maar aangezien ik geen alternatief heb als ik meer dan 26mbit wil moet ik wel.

Mijn opties:
vdls 50mbit (effectief maar 26) 29,50 per maand.
upc consument 50mbit 37,50 per maand
upc zakelijk 60mbit 39,33 per maand

Nu verschilt de kosten tussen consument en zakelijk maar een kleine 2 euro. Daarvoor iets meer snelheid, een vast ip en de mogelijkheid van een eigen mailserver hosten. Dus eigenlijk spreekt het zakelijke abonnement mij veel meer aan.

Zie ik misschien iets over het hoofd en kan ik dit als particulier afsluiten? kvk en btw nummer zijn niet verplicht op de website. Zag wel in dit topic paar mensen met een zakelijk abonnement maar was mij niet duidelijk of zij ook daadwerkelijk een bedrijf hebben. :)

• B2
  • Laatst online: 06:01

B2

wa' seggie?

Zakelijke prijzen zijn exclusief BTW. Hier moet je dus nog 21% bijtellen.

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 07:46
B2 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:22:
Zakelijke prijzen zijn exclusief BTW. Hier moet je dus nog 21% bijtellen.
Had ik al gedaan is 32,- ex btw per maand. Maar denk eerder dat ik moet opschieten met overstap ivm ziggo overname.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Wij hadden op meerdere locaties last van hoge latency tussen 15:00 en 16:15. Nu was ik er niet zeker van of het nu UPC was of de provider waarmee we een tunnel opzetten. Nog meer mensen eventueel last gehad van high latency?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0ud1
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-10-2022
hi tweakers,
Ik ben al enige maanden zeer ontevreden over mijn internet verbinding van UPC. Zodra ik enige meters uit de buurt van de modem ben verzwakt het signaal al, laat staan als ik boven ben.

Ook de laadtijd van sites is een probleem. De gemiddelde laadtijd is ongeveer 5 seconden en dan is nog niet eens de hele site geladen. Kortom kl*te.

Ik heb al meerdere malen gebeld met de helpdesk en elke keer word ik weer afgewimpeld met zogenaamde oplossingen (ander kanaal, router ertussen plaatsen etc.). Ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee maar overstappen is ook weer z'n gedoe. Vandaar dat ik deze post plaats in de hoop dat iemand van jullie mij kan raadplegen. Uit speedtest.nl komen de volgende resultaten. Kloppen deze snelheden enigszins bij het abonnement dat ik heb?

abonnement: Alles in 1 Power pakket
modem: Cisco EPC-3925

DOWN:591.6 KByte/sec (=4733 kbps)
UP: 359.0 KByte/sec (=2872 kbps)
CON: 121.0 Conn/min

[ Voor 6% gewijzigd door 0ud1 op 16-02-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Uit je post haal ik dat je wifi gebruikt.. dat is absoluut geen representatieve testmethode om uit te zoeken waar het probleem precies ligt (bij jou/upc).

1) Wifi is alles behalve betrouwbaar als het gaat om performance / snelheid. Wat voor (wifi) modem betreft het, gebruik je 5ghz of 2.4ghz, wat voor laptop/devices heb je allemaal getest en wat geeft windows voor snelheid weer bij wifi status (Mbps).

2) Test sowieso een keer met alleen een kabel naar de modem toe zonder het gebruik van Wifi. Als dat goed werkt (wat ik verwacht) ligt het probleem bij je wifi verbinding/adapter etc.

3) speedtest.nl stamt uit het jaar nul, gebruik dan liever de speedtest van upc en speedtest.net en doe meerdere testen in het geval van speedtest.net (andere servers).

4) Alles in één power zou 120Mb/s DL & /12Mb/s UL moeten kunnen halen. Jouw resultaten zijn dus niet goed, maar zoals gezegd ligt dit hoogstwaarschijnlijk aan je testmethode, apparatuur en mogelijk ook je eigen (wifi) instellingen.

Voorbeeld bij mij :

Speedtest.nl :

Download van een bestand ? 2504.8 KByte/sec (=20038 kbps)
Upload 653.1 KByte/sec (=5225 kbps)
Connection 1238.0 Conn/min

en speedtest.NET

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4147785872.png

Dit verschil is belachelijk groot (let op KByte/sec vs Mb/sec) en dus het bewijs dat speedtest.nl geen goede testsite is. Gebruik dus http://www.speedtest.net of de speedtest van UPC.

En bovenstaande test is overigens ook met wifi en UPC, maar dan niet met de wifi van de UPC modem, maar met een dedicated wifi router welke sneller is (ondersteuning voor 5ghz en AC).
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/02/16/wifistatus.png
Als ik beneden ben is de snelheid hoger.. maar mijn upc verbinding gaat niet harder, dus zwaar overkill.

[ Voor 40% gewijzigd door Workaholic op 16-02-2015 21:06 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0ud1
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-10-2022
Bedankt voor je uitgebreide reactie workoholic. Ik was gelijk begonnen met het doen van testen zoals je aangeeft maar ik ben ermee gestopt. Ik heb gewoon helemaal geen zin om op mijn vrije avondje uren te lopen klooien. Het enige wat ik kan zeggen is dat bij de start van mijn abonnement bij UPC alles prima werkte en ik nu het gevoel heb dat de modem erg warm is. Maarja, als ik UPC bel sturen ze een monteur langs en als het niet aan UPC ligt, ik voor de kosten moet opdraaien. Excuses voor de post. Onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Graag gedaan, maar begrijp ajb dat 75% van de klachten bij de helpdesk van de kabelboer onterecht zijn in de zin dat het probleem niet bij kabelaar ligt, maar bij de eindgebruiker zelf.

M.a.w. zonder negatief naar jou te willen zijn, ik denk dat het hierbij ook het geval is. Een simpele test met een netwerk kabel tussen je laptop of computer + een goede testsite is in enkele minuten te doen.. (dus geen uren zoals je omschrijft :))
Bespaar ajb de eventuele kosten voor een monteur, aangezien zij dit als eerste ook zullen doen met een eigen laptop.

Als het voorheen goed gewerkt heeft dan begrijp ik je twijfel overigens. Dit kan prima te maken hebben met je pc (het blijft immers software) of een buurman die op hetzelfde wifi kanaal zit en nu zorgt voor storing in je wifi verbinding (dit is vaak eenvoudig op te lossen door een ander kanaal te kiezen).

[ Voor 27% gewijzigd door Workaholic op 17-02-2015 08:09 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:53
Wat betreft de kwaliteit van het wifi signaal van de EPC3925: Die zuigt.
Daar is al veel meer over geklaagd op diverse fora.
UPC heeft custom eigen firmware op die 3925's gezet (op al hun kabelmodems, btw), en dat zorgt er o.a. voor dat de wifi prestaties onder de maat zijn.

Ik had thuis ook altijd problemen met de signaalsterkte en snelheid, tot ik besloot een losse accesspoint te gaan gebruiken. Wat een verademing was dat. _/-\o_

Zeker met de huidige hoge snelheden van het power abonnement wil je gewoon een losse accesspoint gebruiken.
Of beter nog: zet je 3925 in bridge en hang er een goede router aan.

Sinds ik thuis een goede router heb en mijn 3925 in bridge heb staan heeft mijn complete netwerk en internetsnelheid een flinke boost gekregen.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Vandaag een kaart (zonder envelop) gekregen van UPC waarop staat dat mijn mailadres niet zou kloppen. Kaart zonder envelop waarop mijn foute correcte mailadres, klantnummer én adres staat.

Even vlug gezocht op Twitter en blijkbaar hebben meer mensen deze kaart gehad waarbij het mailadres op de achterzijde staat vermeld, maar dus wél klopt. Heb gelijk even aangekaart via Twitter dat ze ten eerste waarschijnlijk een fout hebben gemaakt (want ik ben bang dat vrijwel elke klant deze kaart gaat krijgen) en ten tweede dat ik het niet zo fijn vindt dat mijn gegevens zo open en bloot op de kaart staan.

Ik heb even vlug gekeken of je iets kunt doen met de gegevens (wachtwoord resetten of iets dergelijks van je UPC account), maar dat is volgens mij niet het geval.

Via de volgende website kan met bovenstaande gegevens een nieuwe activatiecode aangevraagd worden (op de kaart staat namelijk mijn klantnummer en achternaam), maar ik ga er vanuit dat de postbodes in Nederland vertrouwd omgaan met de post.

Ik heb er via Twitter een melding van gemaakt en mijn klacht is doorgezet, maar echt een slimme actie is het niet van UPC.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb echt al weken onverklaarbare hoge latency en mijn vrouw kan op haar telefoon amper meer met wifi internetten, terwijl als ze op haar werk of bij haar ouders is alles goed werkt.

Mijn collega welke weer uit Arnhem komt heeft exact hetzelfde probleem en ik heb op mijn Pro nu ook dit soort storingen welke maar kort duren.

Is dit een bekend probleem en hebben hier meer mensen last van? Als ik UPC bel gaat de standaard procedure boek open elke keer (wat er op neer komt dat de modem gereset wordt en ja, dan lijkt het weer even te werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Graag zou ik willen weten of het onderstaande mogelijk is zonder extra kabels te trekken. Ik zal eerst mijn huidige setup beschrijven.

Mijn wandcontactdoos zit aan de andere kant dan waar mijn tv staat. Onder de tv staat nu een mediabox (geen horizon) en een mediaspeler.

Aan de andere kant (dus de kant van de wandcontactdoos) heb ik 2 modems van UPC. Een telefoniemodem en een internetmodem. Aan die kant staat ook mijn router. Vanuit de router gaat 1 ethernetkabel naar zolder en 1 naar de andere kant van de kamer in de mediaspeler. Op zolder komt de ethernetkabel uit op een tweede router die in bridgemodus staat. Op die router is een pc aangesloten en een ps4.

Nu zit ik er erover te denken (en UPC raadt mij dat ook aan) om mijn telefoniemodem (de technicolor) en internetmodem (cisco EPC3000) te vervangen door de horizon mediabox. Op zich heb ik daarmee geen problemen, maar ik wil wel graag mijn 2 aparte Wifikanalen houden (de 2.4ghz en de 5ghz) en via mijn router gewoon vaste IP-adressen uit kunnen delen aan de apparaten in mijn netwerk.

Er lopen dus 2 kabels van de ene naar de andere kant van de kamer. Eén coaxkabel (vanuit de wandcontactdoos naar mijn huidige mediabox) en een ethernetkabel vanuit mijn router naar de mediaspeler.

Mijn vraag is nu of als ik mijn huidige mediabox, telefoniemodem en internetmodem vervang door de Horizonbox ik het met die 2 kabels red. Ik ben namelijk bang dat mijn mediaspeler het probleem wordt. De coaxkabel gaat dan immers naar de Horizonbox. Vandaar kan ik de ethernetkabel (die nu in de mediaspeler zit) aansluiten op de router aan de andere kant van de kamer (die router moet aan de andere kant blijven, omdat anders de kabel die van zolder komt, te kort is). Kan ik dan echter de mediaspeler nog direct met een ethernetkabel op de horizon aansluiten? Of gaat dat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:45
Ik hoop dat ik het goed begrijp. Je zou de bestaande utp-kabel met een koppelblokje aan de kabel naar zolder kunnen verbinden, zo kan je de router bij je Horizon zetten. Is de Horizon trouwens ook niet meteen router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Gaat niet, Horizon deelt IP adressen uit. Waarom niet internet/tel consolideren op de TC7200?
Kan die EPC3000 weg. TC7200 kan in bridge, kun je je router erachter zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Jim423 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 12:25:
Gaat niet, Horizon deelt IP adressen uit. Waarom niet internet/tel consolideren op de TC7200?
Kan die EPC3000 weg. TC7200 kan in bridge, kun je je router erachter zetten.
Ik dacht dat ik dan niet meer gebruik kan maken van zowel de 2,4 GHz als de 5Ghz band. Of klopt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 10:17

Pierre

Van nature lui!

Als je een goede router koopt dan kan dat wel

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Ik heb nu ook gewoon allebei de wifikanalen op mijn Netgear WNDR3700. Ik dacht alleen dat als ik internet via de tc7200 zou laten lopen, de tc72000 op de een of andere manier zou verhinderen dat dat kon. Niet dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Je moet iets duidelijker zijn waar je die wifi kanalen dan mee zend, met je WNDR dus?
Wanneer jij je TC7200 bridged dan vervalt de wifi op de TC7200. Voor je WNDR veranderd er feitelijk niets aan je functionaliteit. Je kunt dus gewoon zowel 2,4 als 5 Ghz blijven gebruiken vanaf je WNDR.

Wanneer jij je TC7200 gebruikt als router (normale situatie dus zonder eigen router) is het OF 2,4 OF 5Ghz.
Wanneer je de Horizon gebruikt als router (vervalt dus je TC7200 en EPC3000) kun je zowel 2,4 en de 5Ghz gebruiken op zowel de Horizon AP als WNDR AP. De horizon MOET als DHCP functioneren, dus die deelt de IP adressen uit. Opzich geen probleem, je WNDR gaat in AP mode.

Hopelijk is het nu wat duidelijker :) Zou dus gewoon je TC7200 in bridge gebruiken voor je WNDR en je Horizon puur voor TV. EPC3000 vervalt.

[ Voor 11% gewijzigd door Jim423 op 21-02-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Zeker duidelijker! En hier ben ik ook blij mee. Want dan weer ik nu ook waar ik voor moet kiezen. Ik ga de epc3000 dan lozen en de tc7200 in bridge modus gebruiken. Gebruik ik de horizonbox alleen voor tv. Bedankt voor de uitleg!

[ Voor 128% gewijzigd door kadoendra op 21-02-2015 20:39 . Reden: Aanvullende vraag elders geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vervangen modem er zij paar website niet werk (Deze webpagina is niet beschikbaar), Ik heb op andere provider geprobeerd werkt het gewoon.

Ik heb DNS-Server van UPC ingesteld in modem en ik heb klantenservice gebeld om deze probleem vastleggen ze gaan onderzoeken waarom na nieuwe modem website niet werkt.

Heeft iemand me gemaakt of weet het oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Erg moeilijk om hier iets over te zeggen als je zo weinig info geeft :o

- welke websites betreft het?
- waarom werd modem vervangen en welk modem heb je nu?
- als het goed is hoef je helemaal geen DNS server in te stellen en krijg je dat automatisch via DHCP. Waarom dan toch zelf ingesteld?
- wat gebeurt er als je een andere DNS server dan die van UPC probeert?

Met die info kunnen we misschien iets roepen waar je wat aan hebt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:55
Kan dit verklaren waarom die 200mbit overdag maar steeds niet gehaald wordt?

Cisco EPC3212

2015-03-09:
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 0.4 dBmV 38.2 dB
Channel 2: 0.7 dBmV 38.5 dB
Channel 3: 0.6 dBmV 38.4 dB
Channel 4: 0.1 dBmV 37.8 dB
Channel 5: -0.2 dBmV 38.3 dB
Channel 6: -0.3 dBmV 38.6 dB
Channel 7: -0.5 dBmV 38.5 dB
Channel 8: -0.6 dBmV 38.2 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 46.4 dBmV
Channel 2: 44.9 dBmV
Channel 3: 44.1 dBmV
Channel 4: 44.4 dBmV

2013-12-08:
Downstream Channels
Channel 1: 4.6 dBmV 39.3 dB
Channel 2: 4.6 dBmV 39.4 dB
Channel 3: 4.5 dBmV 39.0 dB
Channel 4: 4.1 dBmV 38.8 dB
Channel 5: 3.8 dBmV 38.6 dB
Channel 6: 3.6 dBmV 39.3 dB
Channel 7: 3.6 dBmV 38.8 dB
Channel 8: 3.6 dBmV 39.1 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 36.7 dBmV
Channel 2: 35.8 dBmV
Channel 3: 36.3 dBmV
Channel 4: 36.8 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
neeecht schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:37:
Kan dit verklaren waarom die 200mbit overdag maar steeds niet gehaald wordt?
Wat is 200mbit :?

Bedoel je niet 200Mbit/s?
Cisco EPC3212

2015-03-09:
Downstream Channels
Channel 1: 0.4 dBmV 38.2 dB
Channel 2: 0.7 dBmV 38.5 dB
Channel 3: 0.6 dBmV 38.4 dB
Channel 4: 0.1 dBmV 37.8 dB
Channel 5: -0.2 dBmV 38.3 dB
Channel 6: -0.3 dBmV 38.6 dB
Channel 7: -0.5 dBmV 38.5 dB
Channel 8: -0.6 dBmV 38.2 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 46.4 dBmV
Channel 2: 44.9 dBmV
Channel 3: 44.1 dBmV
Channel 4: 44.4 dBmV

2013-12-08:
Downstream Channels
Channel 1: 4.6 dBmV 39.3 dB
Channel 2: 4.6 dBmV 39.4 dB
Channel 3: 4.5 dBmV 39.0 dB
Channel 4: 4.1 dBmV 38.8 dB
Channel 5: 3.8 dBmV 38.6 dB
Channel 6: 3.6 dBmV 39.3 dB
Channel 7: 3.6 dBmV 38.8 dB
Channel 8: 3.6 dBmV 39.1 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 36.7 dBmV
Channel 2: 35.8 dBmV
Channel 3: 36.3 dBmV
Channel 4: 36.8 dBmV
Nee.

1) deze signaalwaardes zijn goed, die van 2015 beter dan die van 2013 (0dBmV is streefwaarde voor downstream power, SNR moet >34dB zijn dus allemaal dik binnen de marges, en us power wil je tussen de 40 en 50dBmV hebben (al is lager doorgaans beter).
2) als je signaal zo slecht is dat het impact heeft op je snelheid, krijg je packetloss en zakt het gelijk onder de 5Mbps. Als je stabiel boven de 5Mbps haalt hoef je niet eens naar signaal te kijken :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:55
Roger, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 22:03
dion_b schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:18:
Erg moeilijk om hier iets over te zeggen als je zo weinig info geeft :o

- welke websites betreft het?
- waarom werd modem vervangen en welk modem heb je nu?
- als het goed is hoef je helemaal geen DNS server in te stellen en krijg je dat automatisch via DHCP. Waarom dan toch zelf ingesteld?
- wat gebeurt er als je een andere DNS server dan die van UPC probeert?

Met die info kunnen we misschien iets roepen waar je wat aan hebt...
Je vergeet de tracert helemaal ;(

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Quacka schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:11:
Gister is een nieuwe versie van Horizon Go uitgekomen met Lollipop ondersteuning, mocht je de update nog niet geinstalleerd hebben.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Jep inderdaad. Het werkt nu eindelijk. Hopelijk komt google niet te snel met 5.1 voor mijn toestel. Begint het waarschijnlijk weer opnieuw........ Maar bedankt voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:51
Horizon Go werkt iig op een Nexus 5 met Android 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
mark_vs schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:50:
Horizon Go werkt iig op een Nexus 5 met Android 5.1.
Ja. UPC Go app heeft de 9e eindelijk een update gekregen waardoor het werkt op lollipop. Heeft slechts een half jaar geduurd.

Handshaking en buffering en dergelijke duurt wel enorm lang, maar ze moesten waarschijnlijk heel wat kunstgrepen toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felrood
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-07-2018
Tortelli schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:57:
Valt me op dat UPC hier de afgelopen 2 -3 weken behoorlijk traag is. Speedtest.net en de UPC speedtest geven prima snelheden aan maar die gebruiken hier tig connecties voor.

Bepalde websites zijn best vlot, maar wil ik vanaf een ftp met 2 verbindingen downloaden gaat er 1 met 8-9000kb/s, de 2e download loopt met 20kb/s ofzo 8)7. Tijdens het downloaden reageren websites of andere verbindingen ook bijna niet meer.

Bepaalde http downloads zijn wel snel (http://speedtest.tweak.nl/1000mb.bin deed 14MB/s, ook de ftp van leaseweb is vlot. Sommige andere locaties gaat snel met 1 connectie, open je een 2e dan loopt die voor geen meter.

Lijkt er bijna op alsof UPC (ftp) verkeer shaped naar bepaalde locaties ofzo??. Meer mensen opgevallen?.

Bij mijn ouders (200 / 20) precies hetzelfde probleem. Dat terwijl daar UPC altijd duidelijk sneller was als bij mij.
(ik heb zelf 120 / 12)
Hier heb ik dus ook last van. Al denk ik niet dat het trafficshaping is maar eerder een routing/peering probleem. De symptomen zijn vrijwel identiek: wel netjes 120mbit halen in de speed test van UPC, maar hele wisselende snelheden in de praktijk.

Om het eens goed te testen heb ik de volgende files gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
http://felrood.nl/content/100mb.bin (Eigen VPS bij Tilaa.com)
http://mirror.nl.leaseweb.net/speedtest/100mb.bin
http://speedtest.tweak.nl/100mb.bin
http://speedtest.london.linode.com/100MB-london.bin
http://speedtest.newark.linode.com/100MB-newark.bin
http://speedtest.tokyo.linode.com/100MB-tokyo.bin
http://speedtest.onsbrabantnet.nl/files/100mb.bin
http://speedtest.tele2.net/100MB.zip
http://speed.transip.nl/100mb.bin
http://download.xs4all.nl/test/100mb.bin
http://www.colocenter.nl/speedtest/100mb.bin
http://cybernetworks.nl/files/100mb.bin
http://speedtest.netcologne.de/test_100mb.bin
http://speedtest.encoline.de/100MB.bin

En de snelheden die ik vervolgens haal:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Tilaa:            1.13 MB/s
Leaseweb:         6.57 MB/s
Tweak:           11.20 MB/s
London:           1.12 MB/s
Newark:            217 KB/s
Tokyo:             214 KB/s
OBN:              8.60 MB/s
Tele2:            5.96 MB/s
Transip:          1.61 MB/s
Xs4all:           7.26 MB/s
Colo:             1.03 MB/s
Cyber:           11.30 MB/s
NetColo:           541 KB/s
Encoline:          552 KB/s

Heb het een aantal keer getest, en de snelheden varieren wel wat, maar het patroon blijft steeds hetzelfde. Bij aantal servers haal ik rond de 11MB/s (~120mbit), en bij anderen bij lange na niet. Het lijkt wel hoe verder weg hoe langzamer. Als ik ze vervolgens via een VPN download gaat alles matig, tussen de 2 en 3 MB/s, ook de Tokyo Linode locatie, dus het ligt niet aan die servers..

De helpdesk van UPC kon me niet direct verder helpen, maar daar heb ik binnenkort nog weer contact mee zodra het (voor hun) duidelijk is dat het echt niet een lokaal probleem is.

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben? (@Tortelli heb jij hier nog steeds last van? :) )
Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvroosmalen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-07 16:35
felrood schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:58:
[...]

Hier heb ik dus ook last van. Al denk ik niet dat het trafficshaping is maar eerder een routing/peering probleem. De symptomen zijn vrijwel identiek: wel netjes 120mbit halen in de speed test van UPC, maar hele wisselende snelheden in de praktijk.
<snip>

Heb het een aantal keer getest, en de snelheden varieren wel wat, maar het patroon blijft steeds hetzelfde. Bij aantal servers haal ik rond de 11MB/s (~120mbit), en bij anderen bij lange na niet. Het lijkt wel hoe verder weg hoe langzamer. Als ik ze vervolgens via een VPN download gaat alles matig, tussen de 2 en 3 MB/s, ook de Tokyo Linode locatie, dus het ligt niet aan die servers..

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben? (@Tortelli heb jij hier nog steeds last van? :) )
Ik heb het eens even getest. Nu is het natuurlijk middag dus relatief rustig. Op mijn UPC 120/12 verbinding haal ik bij bijna alle servers snelheden tussen de 100 en 120 Mb/s. De enige uitzonderingen zijn Newark, Tokyo en encoline waar ik maar ~60Mb/s haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felrood
jvroosmalen schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:37:
[...]

Ik heb het eens even getest. Nu is het natuurlijk middag dus relatief rustig. Op mijn UPC 120/12 verbinding haal ik bij bijna alle servers snelheden tussen de 100 en 120 Mb/s. De enige uitzonderingen zijn Newark, Tokyo en encoline waar ik maar ~60Mb/s haal.
Dank voor het testen :) Dat is dus hoe het hoort te zijn.. Dat je maar ~60mbit haalt van Newark (oostkust US) en Tokyo vind ik niet zo gek eigenlijk. Dan loop je tegen TCP slowstart etc aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

@felrood
Snelheden zijn de afgelopen 1-2 weken weer beter. Haal met 2 connecties weer prima snelheden inplaats van 1x 9MB/s en 1x 20KB/s......

Ga je servers testen vanavond!

Update: getest:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Tilaa:                  11,8 MB/s
Leaseweb:          10,4 MB/s
Tweak:                11.9 MB/s
London:               9,96 MB/s
Newark:              1,92 MB/s
Tokyo:                 878 KB/s
OBN:                  9,92 MB/s
Tele2:                 10,7 MB/s
Transip:              12.0 MB/s
Xs4all:                11,5 MB/s
Colo:                  12,3 MB/s
Cyber:                10.9 MB/s
NetColo:              7,9 MB/s
Encoline:             5,2 MB/s

Prima snelheden weer zoals ik al vermelde sinds de afgelopen 1 - 1,5 weken. Vanuit Asie haal je altijd beroerde snelheden en ook de VS is niet altijd even snel.... Voor de rest >8MB/s wat ik acceptabel vindt.

[ Voor 76% gewijzigd door Tortelli op 13-03-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

http://i.imgur.com/UGrj1cv.png elke 15 min download ik een 512MB.bin file van onsbrabantnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Lekker dataverkeer voor UPC, 50GB/dag alleen om snelheid weer te geven. Er zijn tijden geweest dat dit je maand limiet was :+ :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Weten we iig dat het best meevalt met evt verzwegen datalimienten :+
Maar ben blij dat ik niet op zelfde DOCIS segment zit als RobbyTown...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Tortelli schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:38:
Lekker dataverkeer voor UPC, 50GB/dag alleen om snelheid weer te geven. Er zijn tijden geweest dat dit je maand limiet was :+ :D.
Met samknows haal ik zelfde snelheid, dat hij soms inkakt zeg maar. Heb nu 100 mb file op xs4all lopen kijken wat dat doet. Voor 200 snelheid had ik 150 dit was strak 150 met hooguit 10% afwijking naar beneden. Nu 200 af en toe dikke dips. Oorzaak geen idee zywall 110 / asus ac66u meer als genoeg doorvoer. Nieuwe modem allemaal geen effect.

[ Voor 12% gewijzigd door RobbyTown op 14-03-2015 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik haalde toen ik bij mijn ouders woonde krap jaar geleden (klein dorpje.... 2km vanaf waar ik nu woon) overall ook betere snelheden op 120 en later 200Mbit.
De afgelopen dikke week is het wat beter, maar daarvoor zou het hebben van >120Mbit volledig nutteloos zijn geweest. Bij mijn ouders was het de afgelopen tijd overigens niets beter de keren dat ik het getest heb... (moet ze nog eens terug zetten qua snelheid... bizarre is dat het amper goedkoper is als je het royal tv abbo hebt)

Bij mijn ouders haalde ik eigenlijk 24/7 200Mbit (>22MB/s) vanaf een fatsoenlijke source tot medio juni toen ik daar woonde.

Overigens jammer dat UPC de 200Mbit mogelijkheid niet zonder Royal tv pakket aanbied. Ik heb mijn horizon box misschien 1 uur per maand aanstaan, maar wil graag voor de €4 extra betalen (die het met royal pakket kost) voor 200Mbit.....
RobbyTown schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 00:12:
[...]

Met samknows haal ik zelfde snelheid.
Hoe doe je die test precies om de 15 minuten?. Eigen script ofzo?.

[ Voor 51% gewijzigd door Tortelli op 14-03-2015 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Tortelli schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 01:18:
[...]

Hoe doe je die test precies om de 15 minuten?. Eigen script ofzo?.
Samknows is een whitebox die om de x tijd meet als jij niets op jou netwerk doet een speedtest. Via control panel kun je stats uitlezen. Echter sinds sept is die instabiel ben toen van 150/15 >> 200/20 gegaan. Nu is de vraag. Samknows, UPC of ik het probleem?

Ben toen in december aan het testen gegaan, met speedtest.net haalde ik max 130, ging ik hoger verloor ik gewoon mijn internet. Gebeld met UPC had nog een Cisco modem, mogelijk ouderdom dat het problemen kon veroorzaken (elke dag om 11 uur gaf hij ook geen signaal door vertelde medewerker) kreeg toen de Ubee modem. Voor ik UPC belde had ik al genoeg zelf ondernomen (andere router ZyWALL 110 gewisseld met AC66U alle 2 meer dan 500 mbit WAN - LAN doorvoer maar hielp niet. Direct op cisco aangesloten ook dat hielp niet. Ubee modem binnen geen verschil helaas. Dan maar een monteur bleek buiten connector in straat kast te zijn geoxideerd. Nieuwe erop ik haal nu iets meer 200 en tijdens speedtest raakt mijn verbinding niet verbroken. Toch haal ik met Samknows niet altijd de volle 200. Aan mij ligt het dat is zeker. Nu nog Samknows of UPC.

Speedtest.net is niet om de x tijd automatisch te draaien. Wat opvalt bij speedtest is Sint-nicolas (BE) haal ik standaard 200/20 die server kies ik zelf. Laat ik server kiezen (almere of almeloo) zit ik rond de 120 - 160. Servers daar overbelast? Of de route naar de servers toe belast? Lastig te zeggen.

Dan maar bin files downloaden. Eerst handmatig, daarna gezocht hoe ik dan automatiseren, PRTG dus. Laatste grafiek wat ik stuurde is van PRTG. PRTG draait bij mij op een laptop die snel genoeg is om het af te handelen en dus zuiver te kunnen meten.

Maar ook daar krijg ik af en toe dips. Had eerst onsbrabantnet getest, nu XS4ALL (100 mb bin file elke 10 min) maar ook daar krijg ik dips meest rare tijden http://i.imgur.com/q3VesDm.png. Aan wie de dips nu liggen ik weet helaas niet meer. Als XS4ALL op die tijden belast word logisch dat je dips ziet maar het lijkt mij sterk ik ga ervan uit dat .bin files capaciteit genoeg hebben. Als het nu tussen 18 uur en 23 uur dipte elke dag dan weet ik genoeg >> UPC capaciteits problemen. Maar de dips zijn helaas random zowel Samknows, xs4all, onsbrabant en speedtest.

Als je met PRTG meet en tegelijkertijd download torrents / usenet of wat dan ook dan gebruik je zowel de lijn PRTG als download dan klopt de grafiek PRTG niet. Omdat je al deel van je lijn opeist aan downloaden. Met samknows heb je daar geen last van, die zit tussen je modem en router in, ziet samknows geen data door komen dan start samknows een meeting. Zie samknows site hoe je zoon kastje krijgt (let op het kan een jaar duren voor je wordt uitgekozen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

felrood schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:58:
[...]

Om het eens goed te testen heb ik de volgende files gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
http://felrood.nl/content/100mb.bin (Eigen VPS bij Tilaa.com)
http://mirror.nl.leaseweb.net/speedtest/100mb.bin
http://speedtest.tweak.nl/100mb.bin
http://speedtest.london.linode.com/100MB-london.bin
http://speedtest.newark.linode.com/100MB-newark.bin
http://speedtest.tokyo.linode.com/100MB-tokyo.bin
http://speedtest.onsbrabantnet.nl/files/100mb.bin
http://speedtest.tele2.net/100MB.zip
http://speed.transip.nl/100mb.bin
http://download.xs4all.nl/test/100mb.bin
http://www.colocenter.nl/speedtest/100mb.bin
http://cybernetworks.nl/files/100mb.bin
http://speedtest.netcologne.de/test_100mb.bin
http://speedtest.encoline.de/100MB.bin

En de snelheden die ik vervolgens haal:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Tilaa:            1.13 MB/s
Leaseweb:         6.57 MB/s
Tweak:           11.20 MB/s
London:           1.12 MB/s
Newark:            217 KB/s
Tokyo:             214 KB/s
OBN:              8.60 MB/s
Tele2:            5.96 MB/s
Transip:          1.61 MB/s
Xs4all:           7.26 MB/s
Colo:             1.03 MB/s
Cyber:           11.30 MB/s
NetColo:           541 KB/s
Encoline:          552 KB/s

De helpdesk van UPC kon me niet direct verder helpen, maar daar heb ik binnenkort nog weer contact mee zodra het (voor hun) duidelijk is dat het echt niet een lokaal probleem is.

Ik heb hier ook last van. Ik heb een server aan een KPN glasvezel lijn hangen, tot ongeveer 1,5 jaar geleden haalde ik hier maximaal 100mbit op (KPN->UPC via sftp of ftp). Nu naar alle UPC aansluitingen maximaal 25 tot 30 mbit. Van KPN naar KPN of elke andere glasvezel aanbieder gewoon maximaal 100Mbit..

Heb dit ook al aangekaart binnen UPC en KPN, maar beiden wijzen naar elkaar. Kastje muur verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik wil wat instellingen wijzigen van het internet in de box.
Dan typ je het adres in: 192.168.100.1 (kregen wij door) dan kan je aanmelden en daarna blijft het scherm wit.
Wil je opnieuw dan krijg je een wit scherm.

En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

mrjraider schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:41:
Dan typ je het adres in: 192.168.100.1 (kregen wij door) dan kan je aanmelden en daarna blijft het scherm wit.

En nu?
Even stekker eruit en erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Geprobeerd.. Geen resultaat. Upc webcare benaderd en vanaf een afstand lukte het hen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
mrjraider schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:41:

En nu?
Does not compute...

Ofwel je hebt een modem in bridge mode waar niets in te stellen is en je puur de DOCSIS signaalwaardes kunt zien via 192.168.100.1, danwel je hebt een modem die ook routeert, dan moet je het gateway IP van je LAN hebben, bij UPC 192.168.0.1 (Thomson, Technicolor Ubee), 192.168.1.1 (Cisco) of 192.168.192.1 (Samsung) hebben.

Kortom, ws moet je een van die laatste drie hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
  • Laatst online: 15-08 07:42
Sinds vandaag heb ik officieel UPC, wilde internet installeren maar liep tegen het volgende probleem op:

http://i.imgur.com/wtXcaV7.jpg (vaste kabel binnen app)

http://i.imgur.com/VqBCTkN.jpg (bijgeleverde coax t.o.v. vaste kabel)

De bijgeleverde coax kabel kan hier niet in (is even groot), wat kan ik hiervoor halen?

Als ik de kabel direct in de splitter doe, en vervolgens met een coax naar de modem, dan werkt het iig niet, US lichtje brandt dan niet. Direct in modem doen leidt tot hetzelfde.

Alvast bedankt.

[ Voor 21% gewijzigd door Powrot op 15-03-2015 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Powrot schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:09:
Sinds vandaag heb ik officieel UPC, wilde internet installeren maar liep tegen het volgende probleem op:

De bijgeleverde coax kabel kan hier niet in (is even groot), wat kan ik hiervoor halen?

Als ik de kabel direct in de splitter doe, en vervolgens met een coax naar de modem, dan werkt het iig niet, US lichtje brandt dan niet. Direct in modem doen leidt tot hetzelfde.

Alvast bedankt.
Op de 2 foto staat een UPC kastje op. Daar moet die groene kabel op aangesloten worden. En vanaf daar kan je het signaal gebruiken.

Als ik het zo zie mist jij ook een kastje van UPC.

[ Voor 3% gewijzigd door geforce5_guy op 15-03-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
geforce5_guy schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:20:
[...]

Op de 2 foto staat een UPC kastje op. Daar moet die groene kabel op aangesloten worden. En vanaf daar kan je het signaal gebruiken.
Daar zit niks binnen, hier zat ook een UPC kastje op (erafgeschroefd om de binnenste kabel (groene) te kunnen benaderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Powrot schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:21:
[...]

Daar zit niks binnen, hier zat ook een UPC kastje op (erafgeschroefd om de binnenste kabel (groene) te kunnen benaderen).
Dan mis jij onderdelen :(

Ik weet niet of nog een splitter in het pakket zit. anders kan je die gebruiken met een verloop naar coax er op geschroefd.

Je mist het AOP punt. Hier kan je eventueel met UPC contact voor opnemen.

[ Voor 8% gewijzigd door geforce5_guy op 15-03-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
geforce5_guy schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:24:
[...]

Dan mis jij onderdelen :(

Ik weet niet of nog een splitter in het pakket zit. anders kan je die gebruiken met een verloop naar coax er op geschroefd.

Je mist het AOP punt. Hier kan je eventueel met UPC contact voor opnemen.
Oh, dat klinkt niet goed :(

Heb al contact met ze genomen, hoopte dat er een snellere oplossing zou zijn op tweakers. Dan maar afwachten op een antwoord.

Dank voor u hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Snellere oplossing: naar lokale kabelboer voor een enkel galvanisch gescheiden AOP.

Maarja, AOP is noch jouw eigendom noch jouw verantwoordelijkheid. Je betaalt de kabelaar ervoor dat het op orde is, dus laat hen het vooral doen.

Dat gezegd, hier is meer aan de hand. Zonder AOP zou je modem namelijk in de regel wel moeten weken. Waarschijnlijk staat er geen signaal op die kabel - in dat geval brandt US niet, maar veel relevanter, DS knippert alleen maar (geen overbodige luxe om status van alle LEDs te noemen als je al iets roept :o ). Dus is de monteur sowieso geen gek idee.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
dion_b schreef op maandag 16 maart 2015 @ 01:44:
Snellere oplossing: naar lokale kabelboer voor een enkel galvanisch gescheiden AOP.

Maarja, AOP is noch jouw eigendom noch jouw verantwoordelijkheid. Je betaalt de kabelaar ervoor dat het op orde is, dus laat hen het vooral doen.

Dat gezegd, hier is meer aan de hand. Zonder AOP zou je modem namelijk in de regel wel moeten weken. Waarschijnlijk staat er geen signaal op die kabel - in dat geval brandt US niet, maar veel relevanter, DS knippert alleen maar (geen overbodige luxe om status van alle LEDs te noemen als je al iets roept :o ). Dus is de monteur sowieso geen gek idee.
Haha, klopt helemaal wat je zegt, DS knippert de hele tijd. Ik had dit nog wel vermeld in mijn bericht naar UPC zelf, wist niet hoe relevant het was hier aangezien ik er geen verstand van heb.

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felrood
B2 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:06:
[...]

Ik heb hier ook last van. Ik heb een server aan een KPN glasvezel lijn hangen, tot ongeveer 1,5 jaar geleden haalde ik hier maximaal 100mbit op (KPN->UPC via sftp of ftp). Nu naar alle UPC aansluitingen maximaal 25 tot 30 mbit. Van KPN naar KPN of elke andere glasvezel aanbieder gewoon maximaal 100Mbit..

Heb dit ook al aangekaart binnen UPC en KPN, maar beiden wijzen naar elkaar. Kastje muur verhaal.
Dan zou je vermoeden dat UPC zijn peering niet op orde heeft..

Binnenkort wordt ik teruggebeld door een of ander team van UPC, wellicht dat die meer kunnen dan de helpdesk. Heb nu een VPN waardoor ik overal ~3MB/s haal. Dat is in iedergeval werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

felrood schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:05:
[...]

Dan zou je vermoeden dat UPC zijn peering niet op orde heeft..
Klopt, maar dat ontkennen ze. Dan krijg je het standaard verhaaltje dat als de speedtest vanaf hun eigen UPC server goed is ze er niks aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felrood
B2 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:40:
[...]

Klopt, maar dat ontkennen ze. Dan krijg je het standaard verhaaltje dat als de speedtest vanaf hun eigen UPC server goed is ze er niks aan kunnen doen.
Nou, ik heb nu een nieuw modem gekregen (de Ubee ipv de Cisco EPC3925) en alle problemen zijn als sneew voor de zon verdwenen :D Op vrijwel alle sites haal ik nu 14,4 MB/s (me als uitzonderingen Newark en Tokyo, maar dat ligt niet aan UPC).
Opzich was dat Cisco modem nog maar ~2,5 jaar oud, maar blijkbaar toch brak geworden ofzo.
Anyway, ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14

WeirdEye

Eindbaas

Powrot schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:09:

Alvast bedankt.
Als DS knippert heb je (nog) geen signaal. Kan zijn dat hij nog geschakeld moet worden.
Als je contact hebt met de klantenservice geef dan aan dat je geen analoog signaal hebt. als het goed is sturen ze dan de juiste monteur aan. Home monteurs hebben niet allemaal sleutels van de wijkkasten, de lijnmonteurs van UPC wel. De monteur moet dan ook zorgen dat er een juist AOP aangesloten gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

felrood schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:08:
[...]

Nou, ik heb nu een nieuw modem gekregen (de Ubee ipv de Cisco EPC3925) en alle problemen zijn als sneew voor de zon verdwenen :D Op vrijwel alle sites haal ik nu 14,4 MB/s (me als uitzonderingen Newark en Tokyo, maar dat ligt niet aan UPC).
Opzich was dat Cisco modem nog maar ~2,5 jaar oud, maar blijkbaar toch brak geworden ofzo.
Anyway, ik ben tevreden :)
Dan moet je andere problemen hebben gehad. Mijn probleem lijkt echt een peering probleem met KPN te zijn. Dat los je niet op met een ander modem.
Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste