Sinds een jaartje gebruik ik samknows, een tool die bij mij de internet snelheid meet. Resultaten vertrouw ik tot sept 2014. Vanaf toen heb ik 200/20 bij UPC gekregen. Vanaf die tijd heb ik dikke dalen bij samknows. http://i.imgur.com/4qd4wKL.png
Als ik dan een speedtest.net doe of download dan haal ik gewoon 200. Vorige maand haalde ik dat al helemaal niet connectie werd verbroken connector buiten was geoxideerd. Is nu vervangen door UPC alleen bij samknows haal ik rare snelheid.
Gek genoeg meet samknows de upload wel strak ~ 20Mbit.
Samknows gemaild die reageren niet meer, denk EU subsidie op ofzo.
Aan mijn netwerk ligt het niet. HP 1810 v2, Zywall 110 / AC66U hebben capaciteit genoeg LAN to WAN en WAN to LAN.
Nu vroeg ik mij af is er een of ander programma of software os dat ik bv elke 25 min of wat dan ook een speedtest laat doen om zo snelheid te kunnen meten. Handmatig is geen optie om zuiver te meten, ik moet ook nog slapen, eten, werken.
Al gezocht naar samknows alternative maar krijg dan niets zinnings gevonden.
Als ik dan een speedtest.net doe of download dan haal ik gewoon 200. Vorige maand haalde ik dat al helemaal niet connectie werd verbroken connector buiten was geoxideerd. Is nu vervangen door UPC alleen bij samknows haal ik rare snelheid.
Gek genoeg meet samknows de upload wel strak ~ 20Mbit.
Samknows gemaild die reageren niet meer, denk EU subsidie op ofzo.
Aan mijn netwerk ligt het niet. HP 1810 v2, Zywall 110 / AC66U hebben capaciteit genoeg LAN to WAN en WAN to LAN.
Nu vroeg ik mij af is er een of ander programma of software os dat ik bv elke 25 min of wat dan ook een speedtest laat doen om zo snelheid te kunnen meten. Handmatig is geen optie om zuiver te meten, ik moet ook nog slapen, eten, werken.
Al gezocht naar samknows alternative maar krijg dan niets zinnings gevonden.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe