Internet snelheid regelmatig testen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sinds een jaartje gebruik ik samknows, een tool die bij mij de internet snelheid meet. Resultaten vertrouw ik tot sept 2014. Vanaf toen heb ik 200/20 bij UPC gekregen. Vanaf die tijd heb ik dikke dalen bij samknows. http://i.imgur.com/4qd4wKL.png

Als ik dan een speedtest.net doe of download dan haal ik gewoon 200. Vorige maand haalde ik dat al helemaal niet connectie werd verbroken connector buiten was geoxideerd. Is nu vervangen door UPC alleen bij samknows haal ik rare snelheid.

Gek genoeg meet samknows de upload wel strak ~ 20Mbit.

Samknows gemaild die reageren niet meer, denk EU subsidie op ofzo.

Aan mijn netwerk ligt het niet. HP 1810 v2, Zywall 110 / AC66U hebben capaciteit genoeg LAN to WAN en WAN to LAN.

Nu vroeg ik mij af is er een of ander programma of software os dat ik bv elke 25 min of wat dan ook een speedtest laat doen om zo snelheid te kunnen meten. Handmatig is geen optie om zuiver te meten, ik moet ook nog slapen, eten, werken.

Al gezocht naar samknows alternative maar krijg dan niets zinnings gevonden.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 23:17

basdej

OutSystems Consultant

Waarom zou je elke 25 min je internet snelheid willen weten?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Ik betaal voor 200/20. Hier een maand grafiek: http://i.imgur.com/HlxMInj.png

Hierbij haal ik geen 200 (ik haal het wel maar meer niet dan wel). Waar betaal ik dan voor?

[ Voor 13% gewijzigd door RobbyTown op 05-03-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 12:31

DJVG

Gewoon DJVG

Het lastige is dat je niet zeker weet of je de snelheid op dat moment niet haalt. Als samknows het enige test punt is kunnen ze ook best verkeerd zitten.

Heb je een linux machine? Dan kan je wel cron maken die een wget doet op een test bestand elke 25 minuten of halfuur of elk kwartier en de uitslag daarvan opslaat met de tijd erbij.

[ Voor 0% gewijzigd door DJVG op 05-03-2015 15:08 . Reden: typo ]

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:33

AzzKickah

06-CENSORED

En als jij bij je dagelijkse internetgebruik helemaal nooit wat merkt van die dips (als die er al zijn), wat maakt het dan uit?

Wat gebeurt er dan als je bijv. die 10GB file van XS4all binnenhaalt? Blijft ie dan wel gewoon het hele bestand strak op 200 downloaden?

Zo ja, zie ik het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 12:31

DJVG

Gewoon DJVG

Daarbij vergeet ik te melden dat de snelheid die je van je provider als maximum snelheid geïnterpreteerd moet worden oftewel een burst snelheid. Je zit nog steeds met overboeking.

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
AzzKickah schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:10:
En als jij bij je dagelijkse internetgebruik helemaal nooit wat merkt van die dips (als die er al zijn), wat maakt het dan uit?

Wat gebeurt er dan als je bijv. die 10GB file van XS4all binnenhaalt? Blijft ie dan wel gewoon het hele bestand strak op 200 downloaden?

Zo ja, zie ik het probleem niet.
Ik wil weten wat nu klopt.

Ligt het Samknows of provider?

Samknows brengt EU gezien snelheden in kaart. Als bij samknows een probleem zit dan koppel ik dat kastje af en doe ik niet meer mee.

Stel mijn snelheid klopt niet en samknows meet correct dan betaal ik ergens voor wat ik niet krijg.

Ja men mag af en toe een dip hebben maar niet 9 van de 10 meetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
Ik zou je adviseren om PRTG eens te installeren, hier kan je bandwidth tests in definieren en netjes geautomatiseerd laten uitvoeren: http://www.paessler.com/network_bandwidth_test

Leuke monitoring tool, wat ook bij veel bedrijven in gebruik is. VCoor thuis gebruik met weinig sensoren geheel gratis.

Let echter wel op dat jouw verbinding maar 1 van de factoren is, hoe druk is de lijn aan de andere kant, is er op de backbone voldoende capaciteit etc.
Voorbeeldje; ik heb hier beschikking over een rechtstreekse 1GBit verbinding op de AMS-IX. Pak ik nou speedtest vanaf die bak, dan kom ik nooit boven de 200MBit uit, maar pak ik de speedtest van XS4All, dan geeft ie doodleuk 987MBit up en 780MBit down aan.

Maar ga ik nou in firefox 10 flink grote bestanden van verschillende sites afhalen, dan pakt ie opeens de volle 1000mbit.

In een notedop: De hoger de capaciteit van jouw lijn, de groter de kans dat aan de andere kant van de lijn een capaciteits probleem be/ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Klopt bij speedtest wisselt het ook bij de en en andere server nogal. Maar die in Sint nicolaas (BE) staat haal ik altijd 200/20 mits er ook echte problemen zijn bij UPC.

PRTG eens testen hoop genoeg aan 30 sensoren te hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door RobbyTown op 05-03-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:47
Ik heb zelf ook zo'n Samknows box (de TP-Link WDR3600) en over het algemeen komen de snelheden die zei meten wel overeen met de max. snelheden van m'n abo (ik heb echter 'maar' een 60/6 verbinding).

Er zijn een aantal oorzaken te bedenken waarom jouw Samsknows box een lagere snelheid rapporteerd dan jij verwacht:

- De Samsknows box dient direct aan je modem of router gekoppeld te worden, de box monitort namelijk je internet verbinding om te checken of het mogelijk is om bepaalde testen uit te voeren. Indien jij zelf je zaken aan het downloaden bent (bijv. via usenet) dan zijn er geen goede metingen mogelijk.
Dus als de box niet op de juist plaats binnen je netwerk staat dan kan deze niet alle verbindingen monitoren en zal het mogelijk ook proberen om testen uit te voeren terwijl er iemand bijv. al volle bak aan het downloaden is.
De box scant ook op wifi verkeer, deze dient dan wel in de buurt van je wifi router te staan.

- De speedtest server van Samknows staat volgens mij in de UK, mogelijk kan deze jou 200Mb niet helemaal goed aan.

Verder zou ik gewoon niet teveel waarde hechten aan al die speedtests maar gewoon die 200Mb verbinding gebruiken waarvoor die bedoeld is :P, indien je in de praktijk meestal je max. snelheid haalt is dat toch voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445817

Prolution schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:56:
Verder zou ik gewoon niet teveel waarde hechten aan al die speedtests maar gewoon die 200Mb verbinding gebruiken waarvoor die bedoeld is :P, indien je in de praktijk meestal je max. snelheid haalt is dat toch voldoende ;)
Dit. Je verbinding mag dan precies 200/20 meten, maar de verbinding tussen UPC en je favoriete website kan alsnog brak zijn. De gegevens die SamKnows verzameld zijn leuk om uitspraken te doen over gemiddelden van providers of landen maar zelf heb je er niet zoveel aan. Je kunt beter die websites/diensten meten die je echt zelf gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-04 15:35
RobbyTown schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:04:
Ik betaal voor 200/20. Hier een maand grafiek: http://i.imgur.com/HlxMInj.png

Hierbij haal ik geen 200 (ik haal het wel maar meer niet dan wel). Waar betaal ik dan voor?
Zo werkt het niet met internetsnelheden... nu is kabel een stuk stabieler dan ADSL zeker mbt langere afstanden, maar die 200/20 is een theoretisch maximum. Ga jij de voorwaarden maar eens nalezen, is jaren geleden al een flinke discussie geweest over de indicatie van internetsnelheden door providers, die getallen zijn nooit hard. Kortom er is geen enkele provider die je die snelheden kan garanderen en zullen dat ook nooit doen... en ik denk dat je ook niet veel alternatieven hebt, zeker als glasvezel nog niet beschikbaar is.

Plus wat hierboven mijn reactie wordt gezegd, het lijkt mij niet echt een betrouwbare methode om te meten.

Edit: Als je een enigszins betrouwbare/stabiele manier wil om je snelheid te testen dan zou ik dat met gebruik van nieuwsgroepen doen, een goede provider slokt met gemak al je bandbreedte op (mits de bestanden compleet zijn uiteraard). Of iig een methode waarbij je gegarandeerd altijd je internetlijn ten volle benut... maar een snelheidsmeting blijft ontzettend subjectief.

[ Voor 17% gewijzigd door MicGlou op 05-03-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:08
Naast alle bezwaren die hierboven genoemd worden... Ik neem aan dat als je 200/20 internet hebt, dat je dat ook wel eens gebruikt? :? Door dingen te downloaden ofzo? Terwijl zo'n download actief is, mogelijk zelfs op een ander systeem als waar je de internetsnelheid test, krijg je natuurlijk geen betrouwbare meetresultaten meer...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:36

vr6-only

Blub Blub

Wat is je doel wat jij wilt bereiken? Een overzicht uitprinten en op de post doen naar UPC met de mededeling dat jij ze in gebreke stelt over niet correct geleverde diensten?

En SamKnows is helemaal niet zo secuur met verbindingen boven de 100Mb. Hun resources zijn beperkt en hun infrastructuur is ook (nog) niet berekend op de huidige snelheden die consumenten halen met hun verbinding.

Ik spreek zelf uit ervaring met mijn eigen verbinding destijds bij Ziggo en van twee collega's. We hebben destijds elk een oude PC meegenomen van werk en dat ding elke dag 40 metingen laten uitvoeren op een server van ons met 10Gb uplink. Rara kwamen daar wel strakke grafieken uit voort en bij SamKnows niet.

Waarom deden we het? Puur uit verveling. Kostte ons slechts enkele saucijzen broodjes voor de admins. :+
Dit was ongeveer 1 jaar geleden. Kan zijn dat ze ondertussen alles een flinke upgrade hebben geven, maar dat betwijfel ik ten zeerste.

[ Voor 14% gewijzigd door vr6-only op 05-03-2015 18:40 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

TS zit dus met zijn PC direct verbonden aan de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Anoniem: 316512 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:46:
TS zit dus met zijn PC direct verbonden aan de modem?
Ja ook die test heb gedaan. Zowel met als zonder router haal ik 200 op samknows na. Heb modem wissel gehas miss lag het aan oude cisco modem dus niet. Maar in jan werd tijdens speedtest gewoon verbinding verbroken zelfs met nieuwe ubee. Bleek achteraf buiten verdeelkast koppeling geoxideerd.

Maar het gekke is sinds 200/20 is download bij samknows instabiel. 150/10 en later 150/15 gewoon goed af en toe dips maar niet zo diep https://www.dropbox.com/s...4-12-29-05-18-14.png?dl=0 ik afneem kreeg ik zowel speedtest als samknows.

Dus op upc heeft capaciteit problemen of samknows.

Wat wil ik bereiken? Korting... Aangezien ik meer betaal dan ik nu krijg.

@vr6-only waarmee deden jullie dan meten...?

[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 05-03-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
MicGlou schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:57:
[...]

Zo werkt het niet met internetsnelheden... nu is kabel een stuk stabieler dan ADSL zeker mbt langere afstanden, maar die 200/20 is een theoretisch maximum. Ga jij de voorwaarden maar eens nalezen, is jaren geleden al een flinke discussie geweest over de indicatie van internetsnelheden door providers, die getallen zijn nooit hard. Kortom er is geen enkele provider die je die snelheden kan garanderen en zullen dat ook nooit doen... en ik denk dat je ook niet veel alternatieven hebt, zeker als glasvezel nog niet beschikbaar is.

Plus wat hierboven mijn reactie wordt gezegd, het lijkt mij niet echt een betrouwbare methode om te meten.

Edit: Als je een enigszins betrouwbare/stabiele manier wil om je snelheid te testen dan zou ik dat met gebruik van nieuwsgroepen doen, een goede provider slokt met gemak al je bandbreedte op (mits de bestanden compleet zijn uiteraard). Of iig een methode waarbij je gegarandeerd altijd je internetlijn ten volle benut... maar een snelheidsmeting blijft ontzettend subjectief.
Ik weet dat het max is. Upload zit er altijd net wat boven. Op adsl mag ik blij zijn dat ik 8 haal dat is namelijk heel duidelijk vermeld TOT 8 mbit.

Verdelen had ik gewoon wat ik af nam kreeg ik behalve in de maanden december en jan dan was iedereen vrij en zat binnen dan was het altijd een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445817

Als het je puur om de korting te doen is zou ik gewoon bellen en flink klagen. Om je als klant te behouden geven ze je dan misschien een tijdelijke korting.

De gegevens die je nu verzamelt zullen daar echter niks aan toevoegen. Overboeking - en de snelheidsfluctuaties die daaruit voorkomen - zijn nu eenmaal de norm en netjes gedekt door de kleine lettertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Xander schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:05:
Naast alle bezwaren die hierboven genoemd worden... Ik neem aan dat als je 200/20 internet hebt, dat je dat ook wel eens gebruikt? :? Door dingen te downloaden ofzo? Terwijl zo'n download actief is, mogelijk zelfs op een ander systeem als waar je de internetsnelheid test, krijg je natuurlijk geen betrouwbare meetresultaten meer...
Ja ik download af en toe. Maar soms haal ik 200 andere keer 120 wat ik ook in samknows zie. Maar ja ligt het dan ook aan server of Upc? Newsgroepen heb ik 5 servers die meer dan 500mbit kunnen leveren. PC en Laptop zijn echt snel genoeg.

met speedtest is de ene server de ander niet sint nicolaas haal ik 200 pak ik arnhem is het soms 200 maar ook soms 120 of 160.

Nog voor oxidatie koppeling werd vervangen had ik max 120 via arnhem deed ik sint nicolaas of amsterdam kreeg ik connection error en had packet lost. Snelheid ging bij server naar 200

Koppeling vervangen dat probleem is fixt. Geen packetlost tijdens speedtest. Nu de kwakkel snelheid nog zien te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Anoniem: 445817 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:16:
Als het je puur om de korting te doen is zou ik gewoon bellen en flink klagen. Om je als klant te behouden geven ze je dan misschien een tijdelijke korting.

De gegevens die je nu verzamelt zullen daar echter niks aan toevoegen. Overboeking - en de snelheidsfluctuaties die daaruit voorkomen - zijn nu eenmaal de norm en netjes gedekt door de kleine lettertjes.
Het gaat niet om de korting. Vorigjaar ellende met tv gehad 6 maand geklooi en gebeld dat is mij die 10 euro voor 12 maand niet waard wil dat het werkt. Bleek stoeptegel upc kast de accu op de groene kabel had gelekt en kabel was weggevreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Prolution schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:56:
Ik heb zelf ook zo'n Samknows box (de TP-Link WDR3600) en over het algemeen komen de snelheden die zei meten wel overeen met de max. snelheden van m'n abo (ik heb echter 'maar' een 60/6 verbinding).

Er zijn een aantal oorzaken te bedenken waarom jouw Samsknows box een lagere snelheid rapporteerd dan jij verwacht:

- De Samsknows box dient direct aan je modem of router gekoppeld te worden, de box monitort namelijk je internet verbinding om te checken of het mogelijk is om bepaalde testen uit te voeren. Indien jij zelf je zaken aan het downloaden bent (bijv. via usenet) dan zijn er geen goede metingen mogelijk.
Dus als de box niet op de juist plaats binnen je netwerk staat dan kan deze niet alle verbindingen monitoren en zal het mogelijk ook proberen om testen uit te voeren terwijl er iemand bijv. al volle bak aan het downloaden is.
De box scant ook op wifi verkeer, deze dient dan wel in de buurt van je wifi router te staan.

- De speedtest server van Samknows staat volgens mij in de UK, mogelijk kan deze jou 200Mb niet helemaal goed aan.

Netwerk opstelling
https://www.dropbox.com/s...v6cw/network2015.png?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:33

AzzKickah

06-CENSORED

Goed verhaal.

Volgens mij maak je je druk om een niet bestaand probleem.
Ja ik download af en toe. Maar soms haal ik 200 andere keer 120 wat ik ook in samknows zie. Maar ja ligt het dan ook aan server of Upc?
Aan de bron. Aan de server dus ja.
Als ik hier een FTP-server op zet met series erop en wij kennen elkaar niet maar je hebt wel een accountje weten te bemachtigen. Je logt in, gaat downloaden en haal maar let's say 50 (want mijn upload is max 50).

Ga je dan ook UPC de schuld geven? :?

Overigens is het zeer zeker niet de bedoeling dat je meerdere keren (nu al 3x) achter elkaar post. Wijzig dan je laatste post en voeg het toe, dit wordt niet gewaardeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door AzzKickah op 05-03-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als dat jouw netwerkopstelling is dan is het toch echt jouw probleem :+
Beter personeel inhuren maar

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat gebeurt er als je het aansluit zoals aangegeven door SamKnows, dus direct op de modem en niet achter die firewall?

Verder lijkt het me een uitermate duidelijk verhaal op moment dat jij ongeacht resultaten bij SamKnows bij verschillende speedtests, ook buiten netwerk van je provider, wel 200Mbps kunt halen. Je verbinding kan niet trager zijn dan de traagste speedtest die je doet.

Mbt "ik betaal voor" - nog los van het juridische, de meerkosten van de stroom voor het SamKnows geval zijn geheid meer dan het verschil in prestaties wat je meent te zien :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-04 21:46
@RobbyTown

Je SamKnows-box zit op de verkeerde plaats.

Die hoort in dit geval single op de switch aangesloten te zitten en niet tussen de firewall en de switch.

Dus van de firewall naar je switch een lijn en de SamKnows achter de switch aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:17:
[...]

Wat gebeurt er als je het aansluit zoals aangegeven door SamKnows, dus direct op de modem en niet achter die firewall?

Verder lijkt het me een uitermate duidelijk verhaal op moment dat jij ongeacht resultaten bij SamKnows bij verschillende speedtests, ook buiten netwerk van je provider, wel 200Mbps kunt halen. Je verbinding kan niet trager zijn dan de traagste speedtest die je doet.

Mbt "ik betaal voor" - nog los van het juridische, de meerkosten van de stroom voor het SamKnows geval zijn geheid meer dan het verschil in prestaties wat je meent te zien :+
Direct achter modem idem kwakkel snelheid. Behalve bij ipv6 modem dan haal ik meer en is stabieler....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
roches schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:32:
@RobbyTown

Je SamKnows-box zit op de verkeerde plaats.

Die hoort in dit geval single op de switch aangesloten te zitten en niet tussen de firewall en de switch.

Dus van de firewall naar je switch een lijn en de SamKnows achter de switch aansluiten.
Zeker weten? Dan komt er toch geen verkeer door samknows heen en bypass ik toch Samknows. pc is downloaden als een malle via pc. Samknows meet geen verkeer die gaat meten valt laag uit omdat ik al met pc download....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Fish schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:35:
[...]

Als dat jouw netwerkopstelling is dan is het toch echt jouw probleem :+
Beter personeel inhuren maar
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
Ja! Zeker weten!

Het verkeer hoort ook niet DOOR de SamKnows-box te gaan!

Zie de tekeningen van SamKnows.

Bij mij hangt ie ook gewoon als een device achter m'n router, en ik haal constant de snelheden die belooft zijn door m'n provider (120/12), met af en toe een dipje maar dat is normaal..

[ Voor 49% gewijzigd door roches op 05-03-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik ken weinig mensen met een eigen wijkcentrale
correctie .. geen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-04 15:50
roches schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:51:
Ja! Zeker weten!

Het verkeer hoort ook niet DOOR de SamKnows-box te gaan!

Zie de tekeningen van SamKnows.

Bij mij hangt ie ook gewoon als een device achter m'n router, en ik haal constant de snelheden die belooft zijn door m'n provider (120/20), met af en toe een dipje maar dat is normaal..
Heel zeker weten? Toen ik startte met dit programma moest juist zo veel mogelijk verkeer door de box te gaan, om te garanderen dat 'ie alleen op de rustigste momenten ging testen, om je niet tot overlast te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
De tekening die ik erbij kreeg was dat ie juist achter je router moest en niet achter het modem van ziggo.

Ik had hem eerst achter het modem van ziggo zitten, maar daar werkte het voor geen meter en viel regelmatig het internet thuis weg.
Later (2 dagen) de box achter m'n router gezet en de problemen waren weg, met de internetverbinding ook, heb nog nooit last gehad van de testen van het apparaat.
En wat zou dat ook, dat ie ff je verbinding vol trekt, langer als 20 seconden zal dat niet duren.

Ze zijn er bij SamKnows trouwens nog niet achter dat de internet snelheid van Ziggo omhoog is gegaan, staat nog steeds 60x6 bij, is net verhoogd naar 120x12.

[ Voor 14% gewijzigd door roches op 05-03-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
roches schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:27:
De tekening die ik erbij kreeg was dat ie juist achter je router moest en niet achter het modem van ziggo.

Ik had hem eerst achter het modem van ziggo zitten, maar daar werkte het voor geen meter en viel regelmatig het internet thuis weg.
Later (2 dagen) de box achter m'n router gezet en de problemen waren weg, met de internetverbinding ook, heb nog nooit last gehad van de testen van het apparaat.
En wat zou dat ook, dat ie ff je verbinding vol trekt, langer als 20 seconden zal dat niet duren.

Ze zijn er bij SamKnows trouwens nog niet achter dat de internet snelheid van Ziggo omhoog is gegaan, staat nog steeds 60x6 bij, is net verhoogd naar 120x12.
Dat dien je door te geven anders past het niet aan.

Hoe heb jij het thuis? Modem en router dus 2x dhcp?

Mijn modem staat in bridge mode, zyxel is router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
ShitHappens schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:17:
[...]

Heel zeker weten? Toen ik startte met dit programma moest juist zo veel mogelijk verkeer door de box te gaan, om te garanderen dat 'ie alleen op de rustigste momenten ging testen, om je niet tot overlast te zijn.
Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RobbyTown schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:21:
[...]

Mijn modem staat in bridge mode, zyxel is router
Kijk, dat stond niet in het plaatje, maakt eea duidelijk (o.a. dat de SamKnows doos wel degelijk op juiste plek staat).

P.s. zoals al een paar keer geroepen, aub niet meermaals achter elkaar posten. Je kunt rustig in een enkele post meerdere quotes plaatsen en/of met 'wijzig' achteraf iets veranderen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Fish schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:10:
[...]

ik ken weinig mensen met een eigen wijkcentrale
correctie .. geen
Klopt heb ik niet. Dat is puur inzichtelijk voor kabel binnen komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
dion_b schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:24:
[...]

Kijk, dat stond niet in het plaatje, maakt eea duidelijk (o.a. dat de SamKnows doos wel degelijk op juiste plek staat).

P.s. zoals al een paar keer geroepen, aub niet meermaals achter elkaar posten. Je kunt rustig in een enkele post meerdere quotes plaatsen en/of met 'wijzig' achteraf iets veranderen.
Zou graag willen maar op de mobiel is dat voor geen meter te doen. |:(
Dan zorg je voor een fatsoenlijke telefoon, doe het op je tablet pc of laptop. 'niet te doen' is geen valide argument om dan maar lekker je eigen gang te gaan...

Todo
Tekening netwerk updaten, prtg testen, reageren per pc.

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 09-03-2015 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
Ik heb inderdaad 2x dhcp, gewoon standaard ziggo-modem, dan een linksys-router waar alles achter zit.

[ Voor 5% gewijzigd door roches op 06-03-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
roches schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:57:
Ik heb inderdaad 2x dhcp, gewoon standaard ziggo-modem, dan een linksys-router waar alles achter zit.
2x DHCP is normaal vragen om problemen

Speedtests zijn gestart. Vandaag is lijn redelijk stabiel, gister kwakkel. Heb ook Transip gedaan maar die was meer time out / down dan dat die werkte dus onsbrabant weer aangezet.

Zie het rapport (PDF)

Deze daling en error zelf gedaan
09.03.2015 18:45:54
09.03.2015 18:45:00
09.03.2015 18:29:16

Laat hem nog even pruttelen, in elk geval bedankt @Pruttelpot voor de tip

Update netwerk tekening
https://www.dropbox.com/s...v6cw/network2015.png?dl=0

Pagina: 1