Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III

Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
dion_b schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:44:
Speedtest.nl :X

Dat ding was 8 jaar geleden al veel te onnauwkeurig om wat dan ook te meten. Anno 2015 is het helemala absurd. Het is betrouwbaar tot ongeveer 10Mbps en geeft daarboven door veel te kleine testbestand voltstrekt onzinnige resultaten...

Begin eens met testen met iets betrouwbaars voordat je ook maar enige conclusie trekt. UPC's eigen speedtestserver is meestal best OK, een goede second opinion kun je bij KPN (per slot van rekening grootste concurrent) halen:

http://speedtest.upc.nl
http://speedtest.operator.nl/speedtest

In ieder geval kan ik met de info die je geeft op basis van volstrekt ontoereikende tooling geen antwoord kunnen geven op je vraag.

Misschien ook relevant: die laptop met AC-7260 - is dat met die NIC geleverd of heb je zelf upgrade gedaan? Als met goede speedtest blijkt dat 5GHz alsnog trager is, zelfs direct in de buurt, ga ik me afvragen of de antennes in de laptop wel OK zijn.

Mijn benedenbuurvrouw heeft zo'n Horizon-ding (Samsung G7400 om precies te zijn), ik heb paar maanden terug geholpen bij installatie en gelijk eea doorgemeten. Ik heb een Lenovo X220 laptop die ik met AC-7260 geupgrade heb. Antennes zijn niet denderend, maar goed genoeg en iig voor 5GHz geschikt. Bij ons is 2.4GHz redelijk vervuild (42 AP's detecteerbaar vanuit de woonkamer), 5GHz niet. Ik haalde op haar Horizon-ding in de 2.4GHz max 50Mbps (maar sterk schommelend ivm interferentie); op 5GHz haalde ik in dezelfde kamer rond de 150Mbps, wat ook nog vlak en stabiel was. M'n laptop haalt trouwens thuis tot 293Mbps, maar dat is icm een 802.11ac AP (Asus AC87U momenteel).
De AC-7260 zit in de laptop van mn werk - dus ik kan er helaas niks aan veranderen.

Daarom de snelheden met de laptop van mn vriendin gestest. Daaruit blijkt dat we met 2.4Ghz in de woonkamer 60 mbit halen, terwijl 5Ghz 100 mbit doet.

In de slaapkamer zakt de 2.4GHz tot 30 mbit. De 5GHz zakt daar in naar 10 mbit.

Gezien onze hardware (mijn laptop doet het niet goed op 5GHz) en de overkill voor mn vriendin, is 2.4GHz denk ik prima in ons huis. Welke setup adviseer je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Die snelheden - waar meet je ze mee? Heb je gezien wat ik aangaf over speedtest.nl? Ik adviseer niets totdat je met een goede meting komt :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Dit bericht valt dan wel niet onder vragen en problemen, maar bij deze wil ik UPC even een pluim geven voor de goede en snelle service.

Kom ik gisterochtend uit bed,...geen Internet.
Loop ik naar de modem, zie ik dat die uit is.
Even loskoppelen en bij een ander stopcontact proberen, ook niks.
Dan UPC maar bellen.
De medewerker vertelde me dat de adapter defect is (gebeurt wel vaker), maar we kunnen wel een nieuwe opsturen.

Oh nee he een paar dagen zonder Internet :X

Ik vroeg of er geen UPC winkel open is op zaterdag, zodat ik daar heen kan gaan.
En jawel..op de Ferdinand Bolstraat in 020 is de winkel tot 1700uur open.
Ik met modem en adapter daar naartoe,..nieuwe adapter erbij gepakt door de aardige mevrouw,..even testen.
Ja Hoor modem doet het weer *O* d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
dion_b schreef op zondag 21 december 2014 @ 23:35:
Die snelheden - waar meet je ze mee? Heb je gezien wat ik aangaf over speedtest.nl? Ik adviseer niets totdat je met een goede meting komt :o
Ze zijn getest met speedtest.upc.nl :). Heb er eentje gecheckt met KPN en die gaf dezelfde resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
ernstblaauw schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:03:
[...]

Ze zijn getest met speedtest.upc.nl :). Heb er eentje gecheckt met KPN en die gaf dezelfde resultaten.
Kijk, dat lijkt tenminste ergens op. Eerder had je het over Speedtest.nl die het vrolijk voor elkaar krijgt om een lagere snelheid bij 200Mbps te geven dan bij 20Mbps 8)7

Allereerst zou ik de IT-afdeling op het werk naar die laptop laten kijken, want slechtere 5GHz dan 2.4GHz slaat natuurlijk nergens op (zeker met die chip).

Maar gesteld dat daar niets uitkomt. Dan de vraag hoe het gaat met de WiFi van de EVW3226 die je sindskort erbij hebt. Als dat overal in huis genoeg dekking geeft, hoef je verder niets te doen. Zo niet zou ik die bejaarde Netgear op plek met minder bereik zetten en als tweede AP inzetten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
dion_b schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:02:
[...]

Kijk, dat lijkt tenminste ergens op. Eerder had je het over Speedtest.nl die het vrolijk voor elkaar krijgt om een lagere snelheid bij 200Mbps te geven dan bij 20Mbps 8)7

Allereerst zou ik de IT-afdeling op het werk naar die laptop laten kijken, want slechtere 5GHz dan 2.4GHz slaat natuurlijk nergens op (zeker met die chip).

Maar gesteld dat daar niets uitkomt. Dan de vraag hoe het gaat met de WiFi van de EVW3226 die je sindskort erbij hebt. Als dat overal in huis genoeg dekking geeft, hoef je verder niets te doen. Zo niet zou ik die bejaarde Netgear op plek met minder bereik zetten en als tweede AP inzetten.
Thanks voor je advies :). Stel dat ik ook nog een 5GHz AP wil inzetten (weet ik nog niet). Eén optie is dan om 5GHz op de modem te doen en 2,4 GHz op de Netgear. Is het ook mogelijk om op de modem 2.4 GHz te doen en op de Horizonbox 5GHz te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Yep, kan allemaal.

Bedenk dat penetratie van 5GHz een stuk minder is dan 2.4GHz, dus vanuit de meterkast gaat het mogelijk niet lukken waar 2.4GHz wel lukt.

Mbt die Horizon box: die kan beide tegelijk, maar je kunt ook een van de twee aan en de ander uit hebben. Dat gezegd: dat was toch instabiel? Dat wil je lijkt me toch ook niet op 5GHz?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
dion_b schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:21:
Yep, kan allemaal.

Bedenk dat penetratie van 5GHz een stuk minder is dan 2.4GHz, dus vanuit de meterkast gaat het mogelijk niet lukken waar 2.4GHz wel lukt.

Mbt die Horizon box: die kan beide tegelijk, maar je kunt ook een van de twee aan en de ander uit hebben. Dat gezegd: dat was toch instabiel? Dat wil je lijkt me toch ook niet op 5GHz?
Nou ja, beter instabiele 5GHz dan geen 5GHz :). Ik ga het wel gewoon uitproberen. Dat lijkt me uiteindelijk het handigste. Ik ben benieuwd of mijn Netgear nog in het verhaal voor gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
ernstblaauw schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:23:
[...]

Nou ja, beter instabiele 5GHz dan geen 5GHz :).
Oneens. Niets is irritanter dan een instabiele verbinding.

Wel lijkt het me nuttig om een double-check te doen dat het niet gewoon je brakke werklaptop is die de instabiliteit veroorzaakt.
Ik ga het wel gewoon uitproberen. Dat lijkt me uiteindelijk het handigste. Ik ben benieuwd of mijn Netgear nog in het verhaal voor gaat komen.
Tja, bejaard stuk schroot, maar op zich in staat een redelijk 2.4GHz verbinding ergens op te zetten als dat nodig is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
dion_b schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:25:
[...]

Oneens. Niets is irritanter dan een instabiele verbinding.

Wel lijkt het me nuttig om een double-check te doen dat het niet gewoon je brakke werklaptop is die de instabiliteit veroorzaakt.

[...]

Tja, bejaard stuk schroot, maar op zich in staat een redelijk 2.4GHz verbinding ergens op te zetten als dat nodig is.
Het grootste probleem met de Horizonbox was dat hij er in het geheel mee ophield - op 2.4 GHz. We moesten de box resetten om er weer mee te kunnen internetten. Toen werkte ik ook niet met mn laptop, maar met mn thuis desktop (Linux). Daar heb ik helaas nog geen goede 5GHz USB voor weten te vinden.

Het zou kunnen dat het crashen verholpen is indien de Horizonbox niet meer als modem fungeert, maar dat zie ik wel.

Die Netgear is trouwens vooral leuk omdat er Tomato op kan, maar het is idd niet meer een van de nieuwste modellen.... Een nieuwe Tomato-proof router met 5GHz wifi is me nu net te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

ernstblaauw schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:28:
[...]

Het grootste probleem met de Horizonbox was dat hij er in het geheel mee ophield - op 2.4 GHz. We moesten de box resetten om er weer mee te kunnen internetten. Toen werkte ik ook niet met mn laptop, maar met mn thuis desktop (Linux). Daar heb ik helaas nog geen goede 5GHz USB voor weten te vinden.

Het zou kunnen dat het crashen verholpen is indien de Horizonbox niet meer als modem fungeert, maar dat zie ik wel.

Die Netgear is trouwens vooral leuk omdat er Tomato op kan, maar het is idd niet meer een van de nieuwste modellen.... Een nieuwe Tomato-proof router met 5GHz wifi is me nu net te duur.
Asus N66U en AC66U zijn toch redelijk 'betaalbaar'? Daar draait tomato als een zonnetje op (beter dan op de Nighthawk van Netgear)

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
RobbyTown schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:55:
[...]

Asus N66U en AC66U zijn toch redelijk 'betaalbaar'? Daar draait tomato als een zonnetje op (beter dan op de Nighthawk van Netgear)
Klopt, maar als ik het met mn huidige apparatuur redelijk tot goed kan oplossen, dan hou ik die 100 / 120 euro liever in de broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
MarElo schreef op zondag 21 december 2014 @ 23:36:
Dit bericht valt dan wel niet onder vragen en problemen, maar bij deze wil ik UPC even een pluim geven voor de goede en snelle service.

Kom ik gisterochtend uit bed,...geen Internet.
Loop ik naar de modem, zie ik dat die uit is.
Even loskoppelen en bij een ander stopcontact proberen, ook niks.
Dan UPC maar bellen.
De medewerker vertelde me dat de adapter defect is (gebeurt wel vaker), maar we kunnen wel een nieuwe opsturen.

Oh nee he een paar dagen zonder Internet :X

Ik vroeg of er geen UPC winkel open is op zaterdag, zodat ik daar heen kan gaan.
En jawel..op de Ferdinand Bolstraat in 020 is de winkel tot 1700uur open.
Ik met modem en adapter daar naartoe,..nieuwe adapter erbij gepakt door de aardige mevrouw,..even testen.
Ja Hoor modem doet het weer *O* d:)b
Staat ook in de openingspost hè! ;)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Ik heb de modem aangesloten. Daar draait nu een 2.4GHz op, en de Horizonbox werkt op 5GHz. Was wel wat gedoe om deze als 'nieuw thuisnetwerk' in te stellen, maar het werkt nu prima.

Wat nog niet werkt, is de telefoon. Deze heb ik in de modem ingeplugd en het lampje bij Tel1 brandt groen. op de statuspagina van het modem staat het volgende:
Startup Procedure
TaskStatus
Telephony DHCPDHCP COMPLETE
Telephony SecurityDISABLE
Telephony TFTP TFTP COMPLETE
Telephony Provisioning StatusStep[24] Status[PassWithWarnings]

MTA Line State
Line1REGISTERED
Line2N/A]

Wat kan hier de oorzaak zijn? Moet ik de telefoon nog afmelden op de Horizonbox? Daar deed hij het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:33

Freakie1NL

Grote Baas

Op welke manier doet de telefoon het niet? Heb exact die vermeldingen in mijn Ubee staan (welke in bridge staat) en mijn voip telefoon doet het prima hoor.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Freakie1NL schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:38:
Op welke manier doet de telefoon het niet? Heb exact die vermeldingen in mijn Ubee staan (welke in bridge staat) en mijn voip telefoon doet het prima hoor.
Ik hoor geen kiestoon. Als je een nummer belt, gebeurt er niks.
Als ik met mn mobiel het nummer bel, dan hoor ik hem op mn mobiel wel overgaan, maar de huistelefoon doet niks en er gaat ook geen lampje op het modem knipperen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderWit
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Welk modem kan ik het beste achter de cisco hangen? Ik zie veel goede reviews van bijvoorbeeld een Asus, tplink maar vervolgens in div fora worden deze weer negatief besproken. Heb een horizon box waarvan ik de internet/ bellen mogelijkheden niét gebruik. Die worden nog aangestuurd door het cisco modem maar door de belabberde wifisterkte wil ik deze dus in bridgemodus zetten en een eigen gaan gebruiken. Iets met bomen en bos enz! Wie heeft met welk modem goede ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Als het puur om het wifi sterkte gaat denk ik dat je beter af bent met een Wifi Repeater. Ik heb mijn Ubee in bridge modes gezet o.a. vanwege belabberde wifi en heb een Dir655 geplaatst welke toch altijd goed scoorde (het is al een oudje) op Wifi testen.

Echter Wifi blijft belabberd in mijn slaapkamer, andere kant van het huis. Heb al van alles geprobeerd maar na een analyse van wifi netwerken om mij heen heb ik geconstateerd dat er gewoon veel te veel buren uitzenden (woon in een flat). Lijkt wel alsof dit exponentieel gestegen is het afgelopen jaar. Voorheen kon ik net 3 a 4 AP's vinden buiten die van mijzelf. Inmiddels zijn het er 15.

Wat in mijn situatie zou helpen is 5 Ghz maarja heb geen 5ghz smartphone of tablet. Als jij dit wel hebt zou ik gewoon een AC wifi repeater kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
SanderWit schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 22:46:
Welk modem kan ik het beste achter de cisco hangen? Ik zie veel goede reviews van bijvoorbeeld een Asus, tplink maar vervolgens in div fora worden deze weer negatief besproken. Heb een horizon box waarvan ik de internet/ bellen mogelijkheden niét gebruik. Die worden nog aangestuurd door het cisco modem maar door de belabberde wifisterkte wil ik deze dus in bridgemodus zetten en een eigen gaan gebruiken. Iets met bomen en bos enz! Wie heeft met welk modem goede ervaringen?
Eigen modem kun je niet gebruiken - en dat doe je ook niet in de door jou beschreven situatie waar je de Cisco modem als modem houdt en als bridge gebruikt 8)7

Begin eens met de situatie helder te schetsen:
- waar staat de Cisco modem/router/AP nu?
- waar staat die horizon box?
- zijn die twee bedraad verbonden?
- waar heb je last van tegenvallende WiFi?

Zo'n Cisco (ik vermoed EPC3925, maar goed, dat zeg je ook niet en UPC heeft meerdere Cisco modems gebruikt...) heeft mischien niet beste WiFi antennes, maar als bijv je modem in de meterkast staat en die vol leidingen zit met betonnen muren, dan zou een geniale AP op die plek nog geen bevredigend resultaat geven.
Bovendien heb je een probleem met je WiFi, maar wil je een andere modem (zeg je) / router (bedoel je). Dat slaat als een geslachtsdeel op een drumstel. Als je WiFi je probleem is, moet je juist zorgen voor een andere WiFi AP. De modem moet je alleen in bridge mode zetten als de ingebouwde routerfunctionaliteit (wat niets met WiFi te maken heeft :o ) niet voldoet...

Goedkoopste oplossing (want geen nieuwe hardware of verbindingen nodig) is om de AP op de Horizon box te gebriuken. Hiervoor moet dat ding wel bedraad (via Ethernet dus) op de modem aangesloten te zijn. Of dat helpt hangt natuurlijk af van de vraag waar modem staat en waar je WiFI zwak is, maar als modem dus in meterkast staat en WiFi in de buurt van TV waar de Horizon box een probleem is, kan dit een oplossing zijn.

En repeaters... :X

Repeaters offeren bandbreedte op om bereik te vergroten, Maar binnenhuis is je probleem niet bereik (WiFi kan rustig honderden meters reiken, zelfs vanaf een middelmatig APtje) maar demping en/of interferentie. Daar doet een repeater niets aan. Als je al een extra kastje wil, neem een AP en sluit die bedraad aan op de modem/router. Je kunt de meeste routers als AP instellen overigens, maar het blijft een AP wat je nodig hebt.

Even voor de duidelijkheid:
Modem: ding wat een gemoduleerde analoge signaal omzet in digitale signalen. Verbindt coax dus met ethernet.
Router: verbindt netwerken met elkaar, zorgt dat je binnenhuis een eigen netwerk hebt (LAN) en dat die kan praten met het internet buitenhius (WAN)
Access Point (AP): apparaat wat een bedrade verbindin draadloos uitzendt. Dit is enige van de drie dat iets met WiFi te maken heeft :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderWit
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Helder! Enige verduidelijking: de EPC3925 is nu in gebruik als AP (en voor telefonie) . Deze staat op 30 cm afstand van waar het signaal binnenkomt (wcd in de woonkamer). Horizon alleen in gebruik voor digitale tv. Staat ernaast (álles, incl tv en andere hifi, staat in een hoek van de woonkamer bij de wcd) Situatie: appartement met houten vloeren. In de slaapkamer boven (letterlijk 3 meter hemelsbreed boven de cisco) belabberde wifi verbinding. Sowieso heel de bovenverdieping. Div radio kanalen geprobeerd. Vandaar mijn gedachte: zelf een andere router (met hopelijk beter wifibereik) kopen en als AP gebruiken. Om dit te verwezenlijken moet ik de cisco in bridge modus zetten. Is dat dan geen logische gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Is het nu zo druk op het netwerk ?

Ik haal amper 100 terwijl ik 200/20 heb.
Upload is wel gewoon 20

Ziggo speedtest: 87Mbps/20Mbps
KPN Speedtest: 64Mbps/ 20Mbps
UPC: 116Mbps/20Mbps
Ookla: of speedtest.net: 86Mbps/21Mbps

Als dit inderdaad klopt en dat het druk is, heeft UPC gewoon een probleem cq capaciteit te kort volgens mij.

[ Voor 54% gewijzigd door MarElo op 28-12-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou kunnen dat er congestie is. Ik doe soms een reboot van de modem/router. Helpt wel eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

MarElo schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:07:
Is het nu zo druk op het netwerk ?

Ik haal amper 100 terwijl ik 200/20 heb.
Upload is wel gewoon 20

Ziggo speedtest: 87Mbps/20Mbps
KPN Speedtest: 64Mbps/ 20Mbps
UPC: 116Mbps/20Mbps
Ookla: of speedtest.net: 86Mbps/21Mbps

Als dit inderdaad klopt en dat het druk is, heeft UPC gewoon een probleem cq capaciteit te kort volgens mij.
Hier 113@19, normaal haal ik makkelijk 195 rond dit tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:27
SanderWit schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 10:54:
Helder! Enige verduidelijking: de EPC3925 is nu in gebruik als AP (en voor telefonie) . Deze staat op 30 cm afstand van waar het signaal binnenkomt (wcd in de woonkamer). Horizon alleen in gebruik voor digitale tv. Staat ernaast (álles, incl tv en andere hifi, staat in een hoek van de woonkamer bij de wcd) Situatie: appartement met houten vloeren. In de slaapkamer boven (letterlijk 3 meter hemelsbreed boven de cisco) belabberde wifi verbinding. Sowieso heel de bovenverdieping. Div radio kanalen geprobeerd. Vandaar mijn gedachte: zelf een andere router (met hopelijk beter wifibereik) kopen en als AP gebruiken. Om dit te verwezenlijken moet ik de cisco in bridge modus zetten. Is dat dan geen logische gedachte?
Houten vloer moet ie gewoon doorheen komen hoor, waarschijnlijk is dat ding gewoon defect dan. Of er zit een stoorzender maar dat is onwaarschijnlijk als je in de woonkamer wel gewoon goed bereik hebt. Bij mij gaat ie door een betonnen vloer.

Goede router/AP zal boel wel verbeteren vermoed ik, wanneer je de cisco dus in bridge zet zul je een router moeten halen omdat de routerfunctie dan vervalt in de 3925. (ogenschijnlijk).

[ Voor 49% gewijzigd door Jim423 op 29-12-2014 00:39 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:44
De wifi van de 3925 staat bekend als zwak, zeker vergeleken met losse routers van de bekende merken als D-Link, Cisco/Linksys, Netgear, Asus.

Koop een router met losse antenne's, die kun je richten zodat je ook boven een goede ontvangst hebt. Routers met interne vaste antennes verspreiden het signaal vooral horizontaal, met losse antennes kun je een antenne horizontaal leggen, zodat die vertikaal straalt.

Op deze site staan meer tips.
Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Kan miss aan samknows liggen maar sinds ik upc 200/20 heb haal ik zelden 200 down. Up is niets van te zeggen dat is perfect.
down week

Op maand basis zie pas hoe slecht het gaat.
down maand

Down laatste half jaar.
down half jaar

Up laatste half jaar. Die is perfect had 10 daarna kort 15 omdat mijn down 150 was daarna 20 toen 200/20 werd dit klopt aan de hand van pakket upgrades van upc.
up half jaar

Aan wie ligt het... samknows of upc? Doe ik speedtest dan haal ik 200/20 maar ook niet altijd.... dat kan weer ook net de site liggen. In elk geval zal ik samknows is contacten. Wat mij ervaring met verleden is. Heb je hoogste pakket dan haal je vaak niet 100% wat je afneemt.

Plaatjes zijn gefixt. Ook meteen via web portaal een dag meeting image geexporteerd
dag meeting

en een meeting van de week
week meeting

CSV export to HTML

Opstelling is Modem > Samknows > Router > rest of mijn netwerk.

Hoe werkt samknows? Ga ik data verbruiken dan meet samknows niet. Verbruik ik niets dan doet samknows aantal keer per dag een meeting op de kabel.

[ Voor 180% gewijzigd door RobbyTown op 29-12-2014 11:01 . Reden: plaatjes zijn gefixt en extra plaatjes en export ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen plaatje te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Al je plaatjes zijn dood, zo wordt het lastig om er iets over te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb sinds maanden een klapperende verbinding met mijn UPC internet 120Mbit. Eerst dacht ik dat het aan Yosemite zou liggen omdat deze wifi problemen heeft, maar nu ik alles met een kabel heb gechecked is het probleem ook aanwezig op de tv (streaming RTLXL), op onze telefoons en nu ik afgelopen week bijna non stop via ssh werk is het probleem me nu helemaal duidelijk geworden....en dat is dat de verbinding echt niet goed is.

UPC uiteraard tig keer gebeld, dan wordt de modem op een ander kanaal gezet en lijkt het weer even opgelost. Het probleem is dat je het bijna niet merkt, alleen als je dus non stop aan het werk bent (ik dus via ssh en als je dan elke keer Write failed: Broken Pipe krijgt dan weet je genoeg). Vreemde is dat ik laatst 75GB (1 bestand) snacht naar binnen moest halen en dat deed hij moeiteloos op 4MB/s.

UPC zegt zelfs tegen mij dat de modem niet meer "naar huis" heeft gebeld om zijn statistieken door te geven de laatste weken, dus dat er iets niet goed zit is nu wel duidelijk, maar ze blijven met halfbakken oplossingen komen en grote waarschuwingen dat als er een monteur moet komen dat me dat een hoop centen zou gaan kosten als het probleem aan mijn kant zou liggen. Maar dat zou betekenen dat al mijn devices dus "stuk" zijn incl. de TV op UTP.

Iemand een tip of truuk? Hij vroeg me dit keer om de hele boel los te halen vanaf zijn isra punt tot en met de modem....even wachten en dan weer aansluiten. Iemand deze methode bekend of ben ik weer afgescheept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:50
Ongeveer hetzelfde gehad laatst (ook broken pipe naar mn ftp)
Internet (wifi en bekabeld) en telefonie vielen uit. Nieuwe splitter gehad. Zelf had ik nog andere coax kabels die ik getest heb, maar het probleem bleef bestaan. Toen is een monteur gekomen en schijnbaar had ik twee breuken. 1 in de contactdoos aan de muur en 1 in een coax-kabel. Dat is gefixt en sindsdien gaat het weer prima. De contactdoos is vorig jaar zomer vervangen, dus ik had niet gedacht dat het daaraan zou liggen.

Bij mij waren ook de signaalwaarden van de mediabox erg slecht. Dat kunnen ze je bij de ks vertellen natuurlijk. Als dat ook het geval is, kosteloos een nieuwe splitter aanvragen en andere bekabeling proberen en anders gewoon een monteur laten komen. Meer kan je zelf niet doen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Yzord> monteur laten komen. Waarschijnlijk is het zoiets als nadroJ. Mogelijk retoursignaal probleem of breuk. Maar dat kan ik zo niet zien :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Splitter en bekabeling heb ik nog liggen van de dozijnen nieuwe modems die ik ooit in mijn Horizon tijd toegestuurd heb gekregen :)

Maar ik moest nu op advies alles loshalen en sindsdien heb ik geen time out meer gehad op mijn ssh. Afwachten dan maar.

Hmm, mijn eerste broken pipes alweer gehad, maar mijn VPN blijft doorlopen. Ik vermoed DNS problemen aangezien top via ssh aan een ip adres wel door blijft lopen

[ Voor 24% gewijzigd door Yzord op 29-12-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan spontaan niet meer inloggen op mijn upc, wachtwoord aangepast maar blijft roepen dat het fout is? Kan dit aan wachtwoordonthouden van chrome liggen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:13:
Ik kan spontaan niet meer inloggen op mijn upc, wachtwoord aangepast maar blijft roepen dat het fout is? Kan dit aan wachtwoordonthouden van chrome liggen oid?
Oom af en toe ook last van. Bel je upc kan je spontaan inloggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja behoorlijk vervelend, aangezien ik via mijn upc de factuur doorstuur naar de huisbaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:42
Yzord schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:20:

UPC zegt zelfs tegen mij dat de modem niet meer "naar huis" heeft gebeld om zijn statistieken door te geven de laatste weken, dus dat er iets niet goed zit is nu wel duidelijk, maar ze blijven met halfbakken oplossingen komen en grote waarschuwingen dat als er een monteur moet komen dat me dat een hoop centen zou gaan kosten als het probleem aan mijn kant zou liggen. ?
Wat wil je horen? Dat de UPC helpdesk zegt: "We sturen een monteur en als het aan jou ligt, geen probleem, wij betalen wel?" Uiteraard vermelden ze dat als het aan jouw eigen bekabeling ligt dat het voor jouw rekening is, wel zo netjes!

En halfbakken oplossingen? Als jij geen monteur aanvraagt kan de helpdesk het niet oplossen. Ik begrijp dat jij vind dat ze gewoon een monteur moeten sturen en dan verder basta, maar wat je vergeet is dat de kosten voor elke keer dat een monteur dan voor niets opdraaft door alle UPC abbonnee's zou moeten worden gedragen, met een dus een algehele prijs verhoging als resultaat.

Ik heb in deze nou niet het gevoel dat de Helpdesk je aan het afschepen is, ze vertellen je de voorwaarden. Dat jij het er niet mee eens bent is een heel ander verhaal.

Dat gezegd hebbende: Je weet dat het niet aan je eigen spul ligt, dus waarom aarzel je dan? Gewoon UPC bellen en vragen dat er een monteur komt. En om je direct de juiste verwachting te geven: Grote kans dat de eerste (binnenhuis) monteur het niet kan fixen en dat er een tweede netwerk monteur langs zal moeten komen. Wat dat betreft zullen ze eerst zelf zeker willen weten dat het probleem binnen of buiten zit. Weer een kosten verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het al ruim een jaar staan maar ben nu toch wel benieuwd.
In mijn TC7200 zie ik onder basis / DHCP-clients een geheimzinnig MAC-adres, namelijk 00:10:95:DE:AD:07 met IP 192.168.0.10 wat de 1e is in de pool. Als mijn PC de enige is die bekabelt is aangesloten en verder geen wireless apparaten, zie ik mijn eigen PC en dat spookgeval staan. Deze is gewoon te pingen, wie weet wat dit is?

Verder iedereen een voorspoedig 2015.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Gebruik anders eens een Lan scanner, als die iets vind heb je dikke kans dat de netwerkchipset fabrikant gemeld word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14

WeirdEye

Eindbaas

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:52:
Ik zie het al ruim een jaar staan maar ben nu toch wel benieuwd.
In mijn TC7200 zie ik onder basis / DHCP-clients een geheimzinnig MAC-adres, namelijk 00:10:95:DE:AD:07 met IP 192.168.0.10 wat de 1e is in de pool. Als mijn PC de enige is die bekabelt is aangesloten en verder geen wireless apparaten, zie ik mijn eigen PC en dat spookgeval staan. Deze is gewoon te pingen, wie weet wat dit is?

Verder iedereen een voorspoedig 2015.
Vermoedelijk is dat het modem zelf. Hoe en waarom geen idee, zou je op Mac adres op de onderkant kunnen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakie1NL schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 15:05:
Gebruik anders eens een Lan scanner, als die iets vind heb je dikke kans dat de netwerkchipset fabrikant gemeld word
Gedaan, zie buiten het IP en MAC-adres nu een fabrikant staan, namelijk "Thomson Inc." wat mij niets zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 15:22:
[...]

Gedaan, zie buiten het IP en MAC-adres nu een fabrikant staan, namelijk "Thomson Inc." wat mij niets zegt.
Thomson = Technicolor je modum dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbyTown schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 15:24:
[...]
Thomson = Technicolor je modum dus..
Die staat ook in het lijstje;
Technicolor USA Inc. met 192.168.0.1 (user-interface dus) en een MAC-adres.

Deze en het Thomson MAC-adres staan niet op de sticker onderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Dat MAC adres is vannde usb poort

TC7200 is ook een USB-poort ingebouwd waarop printers en harde schijven op aangesloten zouden kunnen worden. Deze poort is volgens het ontwerp ook via het netwerk te benaderen en moet dus een netwerkaansluiting (virtueel?) hebben. Aangezien een USB-poort standaard geen MAC-address heeft (het is immers een Universal Serial Bus) moet dit dus softwarematig (lees: in de firmware van het modem) worden opgelost. En daar zit hem dus net de kneep: die firmware is voor alle modems binnen UPC hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbyTown schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 16:31:
Dat MAC adres is vannde usb poort

TC7200 is ook een USB-poort ingebouwd waarop printers en harde schijven op aangesloten zouden kunnen worden. Deze poort is volgens het ontwerp ook via het netwerk te benaderen en moet dus een netwerkaansluiting (virtueel?) hebben. Aangezien een USB-poort standaard geen MAC-address heeft (het is immers een Universal Serial Bus) moet dit dus softwarematig (lees: in de firmware van het modem) worden opgelost. En daar zit hem dus net de kneep: die firmware is voor alle modems binnen UPC hetzelfde.
Ik ben eens gaan googlen op dat MAC-adres en vond op het Chelloo.com-forum eenzelfde uitleg, die mogelijkheid had ik niet zelf kunnen bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:27

Zorian

What the fox?

Even een vraagje. Ik heb zojuist voor mijn broertje een nieuw pakket aangevraagd, welke dus inmiddels binnen is en aangesloten.
Echter, de Horizon box komt niet verder dan 50% R SCANNING alvorens hij reboot.
Als ik de waardes bekijk zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rrhPjYnl.png

De Horizon box zit overigens direct op de groene kabel. Wat is hier mis? :)
Ik heb UPC al gebeld, volgens hun is de coax al aangesloten en actief.

[ Voor 7% gewijzigd door Zorian op 02-01-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57
Zorian schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:28:
Even een vraagje. Ik heb zojuist voor mijn broertje een nieuw pakket aangevraagd, welke dus inmiddels binnen is en aangesloten.
Echter, de Horizon box komt niet verder dan 50% R SCANNING alvorens hij reboot.
Als ik de waardes bekijk zie ik het volgende:

[afbeelding]

De Horizon box zit overigens direct op de groene kabel. Wat is hier mis? :)
Heb je wel TV en radio?

Lijkt namelijk erop dat er uberhaupt geen signaal op staat.
Dat zegt niets. Foutjes van de monteur, kruisingen en defecte kabels kunnen allemaal gebeuren en UPC kan op afstand niet zien of het tot in de woning werkt. Alleen zien of 'op papier' de verbinding actief zou moeten zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 02-01-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 12-09 18:27

Zorian

What the fox?

DJSmiley schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:45:
[...]

Heb je wel TV en radio?

Lijkt namelijk erop dat er uberhaupt geen signaal op staat.

[...]

Dat zegt niets. Foutjes van de monteur, kruisingen en defecte kabels kunnen allemaal gebeuren en UPC kan op afstand niet zien of het tot in de woning werkt. Alleen zien of 'op papier' de verbinding actief zou moeten zijn.
Even gekeken en analoog is er inderdaad ook geen drol te ontvangen op de tv. Dat wordt nogmaals bellen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Zie hier andere post van trage snelheid

Nu het vervolg. Sinds ik upgrade heb gehad van 150/15 naar 200/20 is de download nooit geweldig geweest.

Cisco modem (zonder router functie)-->> Samknows --> router ---> switch/rest van mijn netwerk

Hoor 200/20 te krijgen, samknows meet 150/20 af en toe 200 maar echt zelden, ik met mijn pc/laptop meten krijg max 130, hoger dan krijg ik time out.

Ik upc bellen, modem was al tijdje oud, ik kreeg een nieuwe. Medewerker zag ook elke ochtend 11 uur geen signaal gaf. Dus nog een reden om hem te vervangen, hardware gaat niet eeuwig mee.

Zaterdag ontvangen, vandaag al de hele dag bezig ik kom niet boven de 130 uit, behalve als ik ubee modem in router mode zet, echter dan heb ik ook een ander ip.

Dit heb ik getest met nieuw modem Ubee in bridge mode krijg ik mijn oude ip.

Ubee (bridge) --> Samknows --> Router --> switch/rest of mijn netwerk max 130
Ubee (bridge) --> Samknows --> Router-- > Laptop max 130
Ubee (bridge) --> Router --> Laptop max 130 (dus samknows is niet de bottlenek)
Ubee (bridge) --> Samknows max 130 (dus mijn router is niet de bottlenek)
Ubee (bridge) --> andere Router niet te testen krijg geen ip (wtf...)
Ubee (router) --> Laptop max 200
Ubee (router) --> Samknows --> Laptop max 200
Ubee (router) --> Samknows --> Switch --> Laptop max 200

Mijn eigen router Asus AC66U is meer dan voldoende om 200 af te kunnen, daarnaast ook een Zywall 110 die is ook meer dan voldoende alleen die krijgt geen ip....

Als je de lijst ziet kan het gewoon niet aan mijn spul liggen ik heb alles uitgesloten, want samknows meet voor mijn eigen spul en dan haal ik snelheid ook niet. Ik weet 100% zeker dat er iets met mijn ip is.

UPC gebeld, heel verhaal uitgelegd. Moet maar even aankijken in router mode, (tja dat moet dan maar) wat wel gek is zowel oude als nieuwe modem verlies ik om 11 uur in de ochtend signaal.

Upload is prima zowel met oude als nieuwe modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
ernstblaauw schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:53:
[...]

Ik hoor geen kiestoon. Als je een nummer belt, gebeurt er niks.
Als ik met mn mobiel het nummer bel, dan hoor ik hem op mn mobiel wel overgaan, maar de huistelefoon doet niks en er gaat ook geen lampje op het modem knipperen oid.
Heel genant: ik had de telefoon in nr2 ipv nr1 geprikt aan de achterkant van de modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
ernstblaauw schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:43:
[...]

Heel genant: ik had de telefoon in nr2 ipv nr1 geprikt aan de achterkant van de modem...
Ben jij er zo een?! :+ ;)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:34

Pierre

Van nature lui!

ernstblaauw schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:43:
[...]

Afgelopen weekend een nieuwe router achter het UPC modem geplaatst (mijn oude router was defect) en wij hebben ook nog steeds "telefoon van UPC" zegt mijn vriendin gisteravond volgens mij werkt onze telefoon niet .
Zat die ook in de verkeerde poort :z

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb raar probleem: http://puu.sh/eacgX/5af6f071e6.png

Terwijl er niemand ingelogd is op de router/modem blijft hij roepen dat er een sessie op zit. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:16:

Terwijl er niemand ingelogd is op de router/modem blijft hij roepen dat er een sessie op zit. Iemand een oplossing?
Modem rebooten

blijkbaar heb je ooit ingelogd vanaf een ander device en je browser gesloten, ipv de uitlogknop. Dan denkt de modem dat die sessie nog altijd actief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:34:
[...]

Modem rebooten

blijkbaar heb je ooit ingelogd vanaf een ander device en je browser gesloten, ipv de uitlogknop. Dan denkt de modem dat die sessie nog altijd actief is
Thanks, morgen maar weer eens proberen.

En dan het volgende, maar dit is lastiger uit te leggen, dus bear with me.

UPC->Switch->laptop&mijn wifi zender
UPC->wifi zender onderburen.

Ik heb gewoon internet en wifi, maar de onderburen krijgen het maar niet voor mekaar.
Kan iemand me zo vertellen wat er fout zou kunnen gaan?
We hadden laatst wel de wifi aan zodat ze op haar mobiel wifi had, maar de laptop kreeg m daar niet te pakken. Toen heeft haar broer iets gedaan en is ze alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:27
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:16:

http://adres_van_router/logout.asp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zandpad schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:56:
[...]

http://adres_van_router/logout.asp :)
Inmiddels opgelost, reset deed zn werk. Overigens nog steeds niet 2 wifi zenders op een netwerk kunnen krijgen... Zijn er bepaalde instellingen die aan/uit moeten etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:09:
[...]

Inmiddels opgelost, reset deed zn werk. Overigens nog steeds niet 2 wifi zenders op een netwerk kunnen krijgen... Zijn er bepaalde instellingen die aan/uit moeten etc?
Wil je met 2 zenders 1 groot netwerk, of moeten de netwerken gescheiden zijn?
Ik las iets over buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zandpad schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:02:
[...]

Wil je met 2 zenders 1 groot netwerk, of moeten de netwerken gescheiden zijn?
Ik las iets over buren?
Ja het zijn onderburen, 2 netwerken eigenlijk. Netwerken conflicten ook niet, alsin ze komen niet op dezelfde plek (teveel muren :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:05:
[...]

Ja het zijn onderburen, 2 netwerken eigenlijk. Netwerken conflicten ook niet, alsin ze komen niet op dezelfde plek (teveel muren :+ )
Modem wifi wil je zelf gebruiken?

In dat geval, kabel naar de onderburen en daar laat je ze zelf een router op plaatsen. Krijgen ze wel NAT achter NAT, maar dat zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zandpad schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:11:
[...]

Modem wifi wil je zelf gebruiken?

In dat geval, kabel naar de onderburen en daar laat je ze zelf een router op plaatsen. Krijgen ze wel NAT achter NAT, maar dat zou gewoon moeten werken.
Nee modem staat op de begane grond, waar upc binnenkomt. Vanaf daar loopt er een kabel naar mijn appartement met een switch naar mn laptop en naar mn zender, en dan vanaf de modem een kabel naar haar appartement met een zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:13:
[...]

Nee modem staat op de begane grond, waar upc binnenkomt. Vanaf daar loopt er een kabel naar mijn appartement met een switch naar mn laptop en naar mn zender, en dan vanaf de modem een kabel naar haar appartement met een zender.
Jou zender staat die als Router of als Access Point ingesteld? En hoe staat die van haar ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zandpad schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:14:
[...]

Jou zender staat die als Router of als Access Point ingesteld? En hoe staat die van haar ingesteld?
AP, is geen router namelijk. Switch met wifi mogelijkheden. Die van haar is hetzelfde, maar dan kleiner.
https://www.sitecom.com/i...uter-n300-x4/1614/998x448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:45:
[...]

AP, is geen router namelijk. Switch met wifi mogelijkheden. Die van haar is hetzelfde, maar dan kleiner.
https://www.sitecom.com/i...uter-n300-x4/1614/998x448
Je stuurt toch echt een linkje met daarin de tekst "router". Probeer ze eens aan te sluiten volgens dit stappen plan: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zandpad schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:53:
[...]

Je stuurt toch echt een linkje met daarin de tekst "router". Probeer ze eens aan te sluiten volgens dit stappen plan: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Maar dat is hem niet, sorry. Het zijn beide sitecom ap's. Zien er het zelfde uit, had niet duidelijk gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:35:
[...]

Maar dat is hem niet, sorry. Het zijn beide sitecom ap's. Zien er het zelfde uit, had niet duidelijk gekeken.
Heb je een type nummer? Staat vaak onderop het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zandpad schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:20:
[...]

Heb je een type nummer? Staat vaak onderop het apparaat.
Ik kan dat wel gaan opzoeken, maar dat moet niet uitmaken, vooral aangezien ze het beide hebben gedaan. (bij haar alleen op de telefoon, niet de laptop, maar dat lag niet aan het netwerk lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:28:
[...]

Ik kan dat wel gaan opzoeken, maar dat moet niet uitmaken, vooral aangezien ze het beide hebben gedaan. (bij haar alleen op de telefoon, niet de laptop, maar dat lag niet aan het netwerk lijkt me)
Telefoon toevallig 802.11N en de laptop 802.11G of andersom? En de AP staat vast op N mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zandpad schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:32:
[...]

Telefoon toevallig 802.11N en de laptop 802.11G of andersom? En de AP staat vast op N mode?
Met die laptop ga ik wel uit van zoiets ja, maar sinds eergister heeft haar broer wat aangepast waardoor haar AP niks meer doet. Dus moeten dingen als WAN, dhcp etc. aan/uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:34:
[...]

Met die laptop ga ik wel uit van zoiets ja, maar sinds eergister heeft haar broer wat aangepast waardoor haar AP niks meer doet. Dus moeten dingen als WAN, dhcp etc. aan/uit?
Zodra je WAN/DHCP hebt heb je dus (waarschijnlijk) wel een router.
WAN IP op iets binnen je subnet maar buiten je pool, DHCP uit en LAN <> LAN verbinden.
Zie de HOWTO hierboven gelinked voor de rest van de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Modbreak:Graag weer on-topic.

Merryb: Mocht je er nog niet uitkomen, open dan een eigen topic met alle relevante info, en wat je al geprobeerd hebt.

Dit topic gaat over UPC, het wijkt nu wel heel erg af naar een probleem wat niet UPC-specifiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Weet iemand trouwens wat voor je FM-Radio kabel je nodig hebt om vanaf de UPC splitter zodat je een apparaat hier op kan aansluiten. Nu doe ik dat nog gewoon via een FM antennetje aan mijn Onkyo maar ik zou ook graag dit via de splitter doen. Alleen geen idee hoe dit heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 21:44
Een tv coaxkabel. Draai hem en je hebt een coaxkabel voor de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
MediaZoo schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 08:11:
Een tv coaxkabel. Draai hem en je hebt een coaxkabel voor de radio.
Wat een techniek hè! :7

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 21:44
Sta er zelf ook van te kijken ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom volstaat simpelweg: Coax..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:44
Hoe gedragen de LAN (eth1-4) poorten van de Ubee zich als ik de modem/router op bridge instel?

Mijn router verkrijgt nu een WAN ip onafhankelijk van waar ik deze aansluit (1-4), maar wat doen de rest van de LAN poorten van de Ubee?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
S0epkip schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:48:
Hoe gedragen de LAN (eth1-4) poorten van de Ubee zich als ik de modem/router op bridge instel?

Mijn router verkrijgt nu een WAN ip onafhankelijk van waar ik deze aansluit (1-4), maar wat doen de rest van de LAN poorten van de Ubee?
Ook bridgen. Maar je krijgt maar een publiek IP :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:44
Ja ok, duidelijk. Thanks voor de snelle reactie!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:03
Zijn er meer die ineens 2x maandbedrag moeten betalen door fout van upc dat er geen factuur is aangemaakt november en december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
  • Laatst online: 14-06 01:20
Hallo medetweakers,

Ik heb thuis een UPC zakelijk abbonement en een mail-server staan. Om uitgaande mails te sturen gebruik ik smtp.upcmail.nl als smarthost, alleen kan ik geen mails meer sturen sinds gisteravond..

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Sent: Wed, 14 Jan 2015 00:02:32 +0000
Subject: Tweak

The following recipient(s) could not be reached:

xxxxxxx@hotmail.com
Error Type: SMTP
Remote server (213.46.255.2) issued an error.
hMailServer sent:
Remote server replied: 421 edge01.upcmail.net edge ...rejected

Tried 5 time(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
DVR123 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 08:52:
Hallo medetweakers,

Ik heb thuis een UPC zakelijk abbonement en een mail-server staan. Om uitgaande mails te sturen gebruik ik smtp.upcmail.nl als smarthost, alleen kan ik geen mails meer sturen sinds gisteravond..

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Sent: Wed, 14 Jan 2015 00:02:32 +0000
Subject: Tweak

The following recipient(s) could not be reached:

xxxxxxx@hotmail.com
Error Type: SMTP
Remote server (213.46.255.2) issued an error.
hMailServer sent:
Remote server replied: 421 edge01.upcmail.net edge ...rejected

Tried 5 time(s)
Serverpoort staat wel op 25?

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14

WeirdEye

Eindbaas

Zou ook kunnen dat je ip adres is geblokkeerd bij upc vanwege bv spam.

Eerst controleren of de instellingen juist staan en dan even bellen omdat te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
  • Laatst online: 14-06 01:20
Probleem is voor nu opgelost! Geen idee waar het aan lag, waarschijnlijk een probleem bij UPC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:34

Pierre

Van nature lui!

Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:37:
Zijn er meer die ineens 2x maandbedrag moeten betalen door fout van upc dat er geen factuur is aangemaakt november en december?
Nope geen 2 maandbedragen die afgeschreven zijn

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:37:
Ja daar zijn meer mensen van ja!
Als het goed is heb je hier ook netjes een mail of brief over gekregen (afhankelijk van je communicatievoorkeur)

Ik wel in ieder geval! :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:03
tellavist schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:01:
[...]

Ja daar zijn meer mensen van ja!
Als het goed is heb je hier ook netjes een mail of brief over gekregen (afhankelijk van je communicatievoorkeur)

Ik wel in ieder geval! :)
Ik kwam erachter onder mijn upc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel netjes 1 keer per maand een factuur , geen dubbele dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lakigucci
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09 15:09
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Voorheen had ik een 120/10Mbit abbo welke sinds kort is omgezet naar een 200/20Mbit.
Met mijn Witte modem behaalde ik bij het 120Mbit abbo ook 120Mbit bij de upc speedtest en op nieuwsgroepen. Echter sinds de omzetting naar 200/20 haal ik nog maar 100Mbit??.
De modem is het zelfde gebleven en is een witte thompson. Is dit iets wat ik zelf kan verhelpen voordat
ik uren bij UPC in de wacht moet hangen? De gebruikte pc waar ik dit toen en nu op meet is ook onveranderd. (i5-4590k/Msi z97 gaming 5/Ssd).

Alvast bedankt voor jullie advies!

[ Voor 9% gewijzigd door lakigucci op 18-01-2015 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:10
Ik neem aan dat je via een kabel aande modem zit. Wat is de de snelheid van je lanverbinding (Netwerkcentrum-lanverbinding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lakigucci
AtRi schreef op zondag 18 januari 2015 @ 10:17:
Ik neem aan dat je via een kabel aande modem zit. Wat is de de snelheid van je lanverbinding (Netwerkcentrum-lanverbinding)?
Jazeker. Alles zit zoals het altijd zat. Bekabeld in dat geval. Lan verbinding staat gewoon op 1GBps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Zet je modem en router eens uit. Zet daarna eerst de modem aan, wacht tot deze opgestart is, en zet dan je router aan.

Ik heb ook wel eens rare snelheden gehad bij een routerwissel, met bovenstaande kreeg ik alles weer op de goede snelheden.

Oja: Check je UTPkabels: Rotte of te goedkope kabels kunnen ook dit soort onhebbelijkheden veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lakigucci
Het is een modem en router in 1. Maar ik zal eens alles uitschakelen en dan 1 voor 1 weer aanzetten.
Kijken of dat werkt.

Bedankt voor je reactie, gelijk vanmiddag even proberen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Oh, dacht dat je een losse router had, my bad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Is weer goed geregeld bij UPC.. als je de TC-2700 in bridge modus zet en wifi aan forceerd krijg iedereen die wifi verbind een extern ip-adres.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4077822015.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4077830672.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4077833340.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4077835408.png

Met samknows heb ik ook kwakkelsnelheid. UPC gebeld. Blijkbaar elke dag om 11 uur geen signaalmeeting naar UPC. Heb al een ander modem, alle kabels verwisseld het blijft ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Signaalwaardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
DukeBox schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:11:
Is weer goed geregeld bij UPC.. als je de TC-2700 in bridge modus zet en wifi aan forceerd krijg iedereen die wifi verbind een extern ip-adres.
Dat is logisch, aangezien je dus de routerfunctionaliteit uitgezet hebt wordt het externe IPadres gewooon doorgegeven aan het eerste apparaat wat je aan de TC-2700 hangt.

Als elk apparaat echter een ander extern IPadres krijgt gaat het wel mis: Je krijgt normaliter maar een enkel extern IPadres van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Richub schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 04:08:
Als elk apparaat echter een ander extern IPadres krijgt gaat het wel mis: Je krijgt normaliter maar een enkel extern IPadres van UPC.
Ja, iedereen krijgt tegelijk een extern IPv4-adres.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:46
DukeBox schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:11:
Als je het zo instelt wel ja, ik denk dat je in dat geval beter de bridge modus uit kunt zetten, dan kan er minder mis gaan. Of je moet precies weten wat je doet en er een router achter aansluiten, maar zet niet wifi aan op de TC-2700.
Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste