Dat denk ik ook, al zou ik niet kunnen bedenken wat het moet zijn geweest. Het modem heeft het heel lang prima gedaan, en stond in bridge mode. Dus waarom zou hij dan de ene TCP/HTTP stream wel vlot doorgeven en de andere niet? Er is zover ik weet ook geen firmware update geweest. De firmware was van 2012. Misschien dat de hardware brak was geworden (ding werd aardig warm) maar dan zou je verwachten dat de snelheid voor alle tests omlaag gaat. Het is mij een raadsel..B2 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:40:
[...]
Dan moet je andere problemen hebben gehad. Mijn probleem lijkt echt een peering probleem met KPN te zijn. Dat los je niet op met een ander modem.
Wat Felrood en B2 ervaren heb min of meer ook 'last' van. Min of meer min reden om dit topic weer even te bezoeken.
Sinds ongeveer 2, wellicht 3 a 4 weken is de internet ervaring van mijn 200/20 zakelijke verbinding gewoon ronduit matig.
UPC speedtest gaat gewoon naar 200/20, downloaden met 16 NNTP (usenet) connecties van XSNews is ook altijd wel prima, tussen 180 en 200mbit/s.
Een remote server op KPN glasvezel en zo'n zelfde doos achter een glasvezel van BreedbandHelmond, pers ik er hooguit 20 tot 40mbit/s uit, waar ik voorheen de 100mbit/s upload van deze dozen kon dichttrekken.
Meest storende is dat met enige regelmaat een website gewoon traag of zelfs helemaal niet bereikbaar is. Vaak buitenlandse sites, maar sinds deze week ook 'dichter' bij huis.
Afgelopen week was het bijvoorbeeld raak met Autoscout24 en http://www.mobile.de , bijna alle foto's kwamen gewoon niet door. Hoewel je al snel denkt dat het aan de andere kant zou moeten liggen, kan ik toch echt met zekerheid bevestigen dat het in de UPC verbinding zit.
Naast een 200/20 zakelijke UPC verbinding heb ik ook een 24/2mbit VDSL (Telfort) liggen welke normaliter voor voice en backup gebruikt wordt. Ik kan hier dus heel makkelijk beiden verbindingen met elkaar vergelijken. Zo was in het verleden Netflix een stuk beter op VDSL, en waren Aziatische connecties sowieso een no-go op UPC. (maargoed, peering)
Op een homeserver (Xeon E5-1650V3, 64GB) met VMWare ESXi5.5 heb ik 2 identieke Win7 VM's draaien, beiden zijn een clone van een ander VM, dus echt indentiek. De ene heeft als GW adres de UPC Cisco modem, de ander heeft GW IP van de Fritzbox VDSL modem.
Situatie zoals afgelopen week met mobile.de . Plak ik de link in de UPC VM, zelfde slome response als op mijn desktop PC, foto's worden niet of amper geladen. Plak ik de link in de VDSL VM, instant, responsive, snelle laadtijden, foto's komen vrijwel instant op scherm.
2 uur geleden, http://us.battle.net/wow/en/forum/ . Via UPC VM, ongeveer 5 seconden wachten na klikken op forum topic, VDSL nagenoeg instant.
UPC modem waardes lijken verder op zich prima te zijn:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 8.9 dBmV 40.3 dB
Channel 2: 9.0 dBmV 40.5 dB
Channel 3: 9.0 dBmV 40.4 dB
Channel 4: 8.6 dBmV 40.0 dB
Channel 5: 7.9 dBmV 39.8 dB
Channel 6: 7.8 dBmV 39.9 dB
Channel 7: 7.9 dBmV 39.5 dB
Channel 8: 8.0 dBmV 39.4 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 46.0 dBmV
Channel 2: 47.2 dBmV
Channel 3: 45.7 dBmV
Channel 4: 45.7 dBmV
Helpdesk komt niet verder dan modem uit/aan zetten, resetten of een monteur sturen om het modem om te wisselen.
Een ander optie is om het 5 IP pakket van ze af te nemen, zodat de modem niet meer hoeft te natten, maar dit is nog steeds geen echte full bridge, dus je blijft afhankelijk van die brakke router.
Gezien dat de klachten zon beetje deze maand begonnen zijn, wellicht dat het te maken heeft met de migratie van Ziggo, zodoende dat het ea. niet helemaal vlekkeloos aan het verlopen is.
Sinds ongeveer 2, wellicht 3 a 4 weken is de internet ervaring van mijn 200/20 zakelijke verbinding gewoon ronduit matig.
UPC speedtest gaat gewoon naar 200/20, downloaden met 16 NNTP (usenet) connecties van XSNews is ook altijd wel prima, tussen 180 en 200mbit/s.
Een remote server op KPN glasvezel en zo'n zelfde doos achter een glasvezel van BreedbandHelmond, pers ik er hooguit 20 tot 40mbit/s uit, waar ik voorheen de 100mbit/s upload van deze dozen kon dichttrekken.
Meest storende is dat met enige regelmaat een website gewoon traag of zelfs helemaal niet bereikbaar is. Vaak buitenlandse sites, maar sinds deze week ook 'dichter' bij huis.
Afgelopen week was het bijvoorbeeld raak met Autoscout24 en http://www.mobile.de , bijna alle foto's kwamen gewoon niet door. Hoewel je al snel denkt dat het aan de andere kant zou moeten liggen, kan ik toch echt met zekerheid bevestigen dat het in de UPC verbinding zit.
Naast een 200/20 zakelijke UPC verbinding heb ik ook een 24/2mbit VDSL (Telfort) liggen welke normaliter voor voice en backup gebruikt wordt. Ik kan hier dus heel makkelijk beiden verbindingen met elkaar vergelijken. Zo was in het verleden Netflix een stuk beter op VDSL, en waren Aziatische connecties sowieso een no-go op UPC. (maargoed, peering)
Op een homeserver (Xeon E5-1650V3, 64GB) met VMWare ESXi5.5 heb ik 2 identieke Win7 VM's draaien, beiden zijn een clone van een ander VM, dus echt indentiek. De ene heeft als GW adres de UPC Cisco modem, de ander heeft GW IP van de Fritzbox VDSL modem.
Situatie zoals afgelopen week met mobile.de . Plak ik de link in de UPC VM, zelfde slome response als op mijn desktop PC, foto's worden niet of amper geladen. Plak ik de link in de VDSL VM, instant, responsive, snelle laadtijden, foto's komen vrijwel instant op scherm.
2 uur geleden, http://us.battle.net/wow/en/forum/ . Via UPC VM, ongeveer 5 seconden wachten na klikken op forum topic, VDSL nagenoeg instant.
UPC modem waardes lijken verder op zich prima te zijn:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 8.9 dBmV 40.3 dB
Channel 2: 9.0 dBmV 40.5 dB
Channel 3: 9.0 dBmV 40.4 dB
Channel 4: 8.6 dBmV 40.0 dB
Channel 5: 7.9 dBmV 39.8 dB
Channel 6: 7.8 dBmV 39.9 dB
Channel 7: 7.9 dBmV 39.5 dB
Channel 8: 8.0 dBmV 39.4 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 46.0 dBmV
Channel 2: 47.2 dBmV
Channel 3: 45.7 dBmV
Channel 4: 45.7 dBmV
Helpdesk komt niet verder dan modem uit/aan zetten, resetten of een monteur sturen om het modem om te wisselen.
Een ander optie is om het 5 IP pakket van ze af te nemen, zodat de modem niet meer hoeft te natten, maar dit is nog steeds geen echte full bridge, dus je blijft afhankelijk van die brakke router.
Gezien dat de klachten zon beetje deze maand begonnen zijn, wellicht dat het te maken heeft met de migratie van Ziggo, zodoende dat het ea. niet helemaal vlekkeloos aan het verlopen is.
Inderdaad, de 'oplossingen' die de helpdesk aandraagt hebben we niks aan. Ik heb het destijds bij KPN en UPC aangekaart, volgens mij is het bij KPN redelijk goed uitgezocht maar ook zij wezen weer naar UPC. En UPC geeft aan dat de connectie door KPN wordt opgezet en zij er dus geen invloed op hebben.
Geen van beide partijen noemt overigens peering, maar dat zal vast met een reden zijn. Je kunt er gewoon ook van uit gaan dat ze er niks aan gaan doen. We zijn maar zo'n kleine groep die van deze specifieke situatie gebruik maken.
Geen van beide partijen noemt overigens peering, maar dat zal vast met een reden zijn. Je kunt er gewoon ook van uit gaan dat ze er niks aan gaan doen. We zijn maar zo'n kleine groep die van deze specifieke situatie gebruik maken.
Sinds vorige week heb ik UPC, maar internet werkt naar mijn idee nog niet lekker.
Als ik aan het surfen ben is de connectie tijd langzaam te noemen, DNS van Google heb ik ook al ingesteld als test maar eigenlijk veranderd er niks.
Als ik aan het surfen ben is de connectie tijd langzaam te noemen, DNS van Google heb ik ook al ingesteld als test maar eigenlijk veranderd er niks.
Met deze post kunnen we heel erg weinig. Wellicht kun je ons voorzien van meer info.Bender schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:39:
Sinds vorige week heb ik UPC, maar internet werkt naar mijn idee nog niet lekker.
- Hoe maak je gebruik van je internet verbinding? Bekabeld of via wifi?
- Welk apparaat of apparaten werken niet naar behoren?
- Heb je al eens een speedtest gedaan: http://www.speedtest.net
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Bedraad, computer zit direct aan de modem. En de andere computer ook.Bo0bz schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:50:
[...]
Met deze post kunnen we heel erg weinig. Wellicht kun je ons voorzien van meer info.
- Hoe maak je gebruik van je internet verbinding? Bekabeld of via wifi?
- Welk apparaat of apparaten werken niet naar behoren?
- Heb je al eens een speedtest gedaan: http://www.speedtest.net
De snelheid is prima (120mbit), de pingtijd ook (12ms). Maar toch duurt resolving host toch aanzienlijk langer dan ik gewend ben.
Heb je op de PC's de DNS aangepast of op het modem? DNS flush al geprobeerd?Bender schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:02:
[...]
Bedraad, computer zit direct aan de modem. En de andere computer ook.
De snelheid is prima (120mbit), de pingtijd ook (12ms). Maar toch duurt resolving host toch aanzienlijk langer dan ik gewend ben.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Op de PC, modem heb ik bewust nog niet gedaan. Maakt het verschil eventueel denk je?Bo0bz schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:14:
[...]
Heb je op de PC's de DNS aangepast of op het modem? DNS flush al geprobeerd?
Kan zeker verschil maken. Laat je PC een dynamische DNS toewijzen. Zet in je modem de DNS van bijv. google 8.8.8.8 erbij en restart je modem+pc's. Kijk eens of dat je issue verhelpt.Bender schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:33:
[...]
Op de PC, modem heb ik bewust nog niet gedaan. Maakt het verschil eventueel denk je?
Hier (Eindhoven, woensel west) klapt 'n half uur geleden de verbinding er compleet uit...
Zijn er mede-Eindhovenaren waarbij de lijn ook plat ligt? Dit even om een kapotte modem uit te sluiten.
Zijn er mede-Eindhovenaren waarbij de lijn ook plat ligt? Dit even om een kapotte modem uit te sluiten.
Hier in Ferwert, noorden van Friesland, helemaal geen verbinding meer. Internet, radio en telefonieRichub schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:46:
Hier (Eindhoven, woensel west) klapt 'n half uur geleden de verbinding er compleet uit...![]()
Ik heb naar UPC zelf gebeld, en meteen in het hoofdmenu zeggen ze al dat er 'n storing is.
ETA voor opgelost: 6 uur vanavond... Er moet iets flink mis zijn dus.
Op de website staan geen meldingen of storingen, zoals gewoonlijk.
Anoniem: 192811
Ik weet niet of je dat gedaan hebt, maar je moet wel postcode en nr invullen natuurlijk.Richub schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:44:
Ik heb naar UPC zelf gebeld, en meteen in het hoofdmenu zeggen ze al dat er 'n storing is.![]()
Bij mij word er alleen weergegeven dat er storing is.Richub schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:44:
Ik heb naar UPC zelf gebeld, en meteen in het hoofdmenu zeggen ze al dat er 'n storing is.![]()
Edit: zo te zien is het hier over.
[ Voor 4% gewijzigd door BlackthunderAwf op 26-03-2015 11:48 ]
Hier werkt de verbinding weer.
Gelukkig maar, een PC zonder internet is toch wel beperkt tegenwoordig.
Anoniem: 202103
De UPC modemrouter staat bij mij in bridge modus met WiFi uitgeschakeld.
Vanochtend zag ik dat de firmware in de Technicolor 7200 was gewijzigd van STD6.01.27 naar STD6.02.11. Verder viel mij op dat in het tabblad CM Software Information de velden achter Community Wi-Fi SSID, Community Wi-Fi Status en Number of devices connected to Community Wi-Fi waren ingevuld, met resp. UPC WifiSpots, Enabled en 0. Voorheen waren die velden leeg.
Mijn internetabonnement is een zuinige 50 Mbps dl / 5 Mbps ul. In de nachtelijke uren upload ik wat data en zag dat afgelopen nacht de upload was toegenomen van rond 5 Mbps naar 6 Mbps, en sinds de firmware update, na enige variatie, naar boven 7 Mbps (zie figuur).
Nu maakt één zwaluw nog geen zomer, maar zou UPC geluisterd hebben naar haar klanten en de upload hebben verhoogd? Zijn er meer UPC-klanten met een verbeterde upload?
Vanochtend zag ik dat de firmware in de Technicolor 7200 was gewijzigd van STD6.01.27 naar STD6.02.11. Verder viel mij op dat in het tabblad CM Software Information de velden achter Community Wi-Fi SSID, Community Wi-Fi Status en Number of devices connected to Community Wi-Fi waren ingevuld, met resp. UPC WifiSpots, Enabled en 0. Voorheen waren die velden leeg.
Mijn internetabonnement is een zuinige 50 Mbps dl / 5 Mbps ul. In de nachtelijke uren upload ik wat data en zag dat afgelopen nacht de upload was toegenomen van rond 5 Mbps naar 6 Mbps, en sinds de firmware update, na enige variatie, naar boven 7 Mbps (zie figuur).
Nu maakt één zwaluw nog geen zomer, maar zou UPC geluisterd hebben naar haar klanten en de upload hebben verhoogd? Zijn er meer UPC-klanten met een verbeterde upload?

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 31-03-2015 08:27 . Reden: Spatiefout. ]
Gaat het activeren van het internet automatisch? Of doen ze dat handmatig zelf. Het zou 1 april geactiveerd worden. Zou het dan vannacht al werken?
Ik heb een vraagje over de huidige abonnementen t.o.v. de oude. Het huidige ab. is een 2in1 basis, 20mbit incl PVR voor 49,- pm.
Nu wil ik dit wel gaan verlegen zodat ik naar 50mbit ga maar loop tegen een aantal zaken aan. UPC site meld dat 2in1 basis incl PVR niet mogelijk is en de UPC winkel gaf het volgende als antwoord.
Het zou een 2in1 power moeten worden, 120mbit incl PVR voor 56,- pm. omdat 2in1 basis 50 mbit voor 43,50 pm er geen PVR mogelijk is.
Het verlengen naar 2in1 basis zorgt dus voor een verhoging van de snelheid maar dan zou ik mijn PVR moeten terugsturen. Verder kreeg ik als tip om de afdeling behoud/retentie te bellen en te melden dat ik wil opzeggen om dan maar 2in1 power los te peuteren met een korting maar dat lijkt mij ook niet de bedoeling?
Nu wil ik dit wel gaan verlegen zodat ik naar 50mbit ga maar loop tegen een aantal zaken aan. UPC site meld dat 2in1 basis incl PVR niet mogelijk is en de UPC winkel gaf het volgende als antwoord.
Het zou een 2in1 power moeten worden, 120mbit incl PVR voor 56,- pm. omdat 2in1 basis 50 mbit voor 43,50 pm er geen PVR mogelijk is.
Het verlengen naar 2in1 basis zorgt dus voor een verhoging van de snelheid maar dan zou ik mijn PVR moeten terugsturen. Verder kreeg ik als tip om de afdeling behoud/retentie te bellen en te melden dat ik wil opzeggen om dan maar 2in1 power los te peuteren met een korting maar dat lijkt mij ook niet de bedoeling?
Hmmpf internet zou geactiveerd zijn maar werkt nog niet.
Orderstatus zegt "Uw bestelling is geleverd en correct aangesloten."
Ga ze morgen bellen.
Ds lampje blijft knipperen. Online brandt wel gewoon
Zijn er nog andere stappen die ik kan nemen behalve dan modem resetten en kabels checken?
Vervelende is dat ik niet eens weet of ik wel analoge tv signaal heb want ik heb geen tv.
Bij de downstream gaf ie eerst op kanaal 1 wel bereik 40db ofzo maar nu helemaal niks meer
UPC heeft mij terug gebeld... monteur komt 8 april. 9 april wordt adsl afgesloten
Orderstatus zegt "Uw bestelling is geleverd en correct aangesloten."
Ga ze morgen bellen.
Ds lampje blijft knipperen. Online brandt wel gewoon
Zijn er nog andere stappen die ik kan nemen behalve dan modem resetten en kabels checken?
Vervelende is dat ik niet eens weet of ik wel analoge tv signaal heb want ik heb geen tv.
Bij de downstream gaf ie eerst op kanaal 1 wel bereik 40db ofzo maar nu helemaal niks meer
UPC heeft mij terug gebeld... monteur komt 8 april. 9 april wordt adsl afgesloten
[ Voor 15% gewijzigd door kadooosh op 01-04-2015 20:46 ]
Ik heb een probleem welke ook op de forum van UPC te vinden is en daar geadviseerd wordt om (alweer) de kabels na te lopen maar goed..
Via de Horizon hebben wij de wifi verbinding. Als ik op een willekeurig moment internet open en naar YouTube ga dan krijg ik een "webpagina kan niet worden weergegeven". De optie "details" laat zien dat het een DNS Lookup probleem is.
Als ik dan via netwerkverbindingen de DNS van automatisch naar die van Google omzet (8.8.8.8/8.8.4.4) dan werkt Youtube probleemloos alleen is de verbinding extreem traag.
Dat was probleem 1.
Probleem 2 is tricky:
Als ik naar mijn kamer toe ga dan geeft Windows aan dat ik een "Goede" verbinding met Internettoegang heb. Echter wil werkelijk geen enkele webpagina laden.
Dit gebeurt met alle instellingen en alle webbrowers.
Persoonlijk denk ik dat onze Horizon box gewoon niet goed is.. Maar UPC is nu al 3 keer langs geweest en hebben in een halfjaar tijd twee maal de kabels van muur naar box vervangen en nog blijven de problemen staan.
Wij betalen 82 euro in de maand en mijn moeder is geneigd haar schoenmaat 43 door de box heen de duwen
Iemand die tips en/of advies heeft?
Via de Horizon hebben wij de wifi verbinding. Als ik op een willekeurig moment internet open en naar YouTube ga dan krijg ik een "webpagina kan niet worden weergegeven". De optie "details" laat zien dat het een DNS Lookup probleem is.
Als ik dan via netwerkverbindingen de DNS van automatisch naar die van Google omzet (8.8.8.8/8.8.4.4) dan werkt Youtube probleemloos alleen is de verbinding extreem traag.
Dat was probleem 1.
Probleem 2 is tricky:
Als ik naar mijn kamer toe ga dan geeft Windows aan dat ik een "Goede" verbinding met Internettoegang heb. Echter wil werkelijk geen enkele webpagina laden.
Dit gebeurt met alle instellingen en alle webbrowers.
Persoonlijk denk ik dat onze Horizon box gewoon niet goed is.. Maar UPC is nu al 3 keer langs geweest en hebben in een halfjaar tijd twee maal de kabels van muur naar box vervangen en nog blijven de problemen staan.
Wij betalen 82 euro in de maand en mijn moeder is geneigd haar schoenmaat 43 door de box heen de duwen
Iemand die tips en/of advies heeft?
Je kan altijd nog Patience spelenRichub schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:29:
Hier werkt de verbinding weer.
Hallo mensen,
Ik lees veel mee op Tweakers, maar post niet zo vaak. In dit geval hoop ik gebruik te kunnen maken van jullie kennis en ervaring. Wat is het geval:
In juli 2014 is de Technicolour TC7200 vervangen voor een Ubee EV3226. Dit omdat het draadloze signaal van de TC7200 zo matig was, dat ik op de 1ste verdieping geen wifi signaal had. Dit is prima opgelost door de EVW3226. En deze heeft dan ook prima gewerkt tot ongeveer 2 maanden geleden. Ik zet altijd alle stroom uit, indien het niet gebruikt wordt. Zo ook die van de UPC appratuur. Tot voor kort ging dit prima. Echter als ik nu de stroom er weer op zet, duurt het 20 - 30 minuten voor ik een stabiele internet verbinding heb. De blauwe ds en us lampjes vallen constant uit op het moment dat je een online pagina wil openen of e-mail wil binnen halen. Er is dus wel verbinding met de router, maar er is geen internetverbinding. Constant verschijnt een uitroepteken bij het netwerksymbool in de systemtray. Probleem is er bekabeld en via wifi. Dit herhaalt zich dus zoals gezegd een klein half uur en daarna heb ik een stabiele verbinding.
Opstelling: Geen eigen router. Alleen upc router verbonden aan laptop. (Heeft een half jaar goed gefunctioneerd)
Wat is er al gedaan: Andere laptop geprobeerd. Upc modem/router gereset via knopje. Stroom eraf gehad. Andere kabels geprobeerd. Terug naar fabrieksinstellingen. Alle kabels en splitters verwijderd en router rechtstreeks op binnenkomend Upc signaal aangesloten. Signaal is op afstand doorgemeten en geen afwijkingen geconstateerd door Upc. Van de week heeft Upc een nieuwe EVW3226 verstuurd. Ook dit heeft het probleem helaas niet opgelost.
Ik weet dat het aan laten staan een oplossing is. Maar dat is m.i. niet de oplossing.
Mijn vragen:
-Is er iemand met soorgelijke ervaring?
-Heeft er iemand tips, wat kan ik zelf nog proberen?
-Kan het misschien toch een signaal probleem zijn?
Bij voorbaat alvast dank voor de hulp.
Ik lees veel mee op Tweakers, maar post niet zo vaak. In dit geval hoop ik gebruik te kunnen maken van jullie kennis en ervaring. Wat is het geval:
In juli 2014 is de Technicolour TC7200 vervangen voor een Ubee EV3226. Dit omdat het draadloze signaal van de TC7200 zo matig was, dat ik op de 1ste verdieping geen wifi signaal had. Dit is prima opgelost door de EVW3226. En deze heeft dan ook prima gewerkt tot ongeveer 2 maanden geleden. Ik zet altijd alle stroom uit, indien het niet gebruikt wordt. Zo ook die van de UPC appratuur. Tot voor kort ging dit prima. Echter als ik nu de stroom er weer op zet, duurt het 20 - 30 minuten voor ik een stabiele internet verbinding heb. De blauwe ds en us lampjes vallen constant uit op het moment dat je een online pagina wil openen of e-mail wil binnen halen. Er is dus wel verbinding met de router, maar er is geen internetverbinding. Constant verschijnt een uitroepteken bij het netwerksymbool in de systemtray. Probleem is er bekabeld en via wifi. Dit herhaalt zich dus zoals gezegd een klein half uur en daarna heb ik een stabiele verbinding.
Opstelling: Geen eigen router. Alleen upc router verbonden aan laptop. (Heeft een half jaar goed gefunctioneerd)
Wat is er al gedaan: Andere laptop geprobeerd. Upc modem/router gereset via knopje. Stroom eraf gehad. Andere kabels geprobeerd. Terug naar fabrieksinstellingen. Alle kabels en splitters verwijderd en router rechtstreeks op binnenkomend Upc signaal aangesloten. Signaal is op afstand doorgemeten en geen afwijkingen geconstateerd door Upc. Van de week heeft Upc een nieuwe EVW3226 verstuurd. Ook dit heeft het probleem helaas niet opgelost.
Ik weet dat het aan laten staan een oplossing is. Maar dat is m.i. niet de oplossing.
Mijn vragen:
-Is er iemand met soorgelijke ervaring?
-Heeft er iemand tips, wat kan ik zelf nog proberen?
-Kan het misschien toch een signaal probleem zijn?
Bij voorbaat alvast dank voor de hulp.
Zou je misschien de waardes uit het modem kunnen posten?
Bij de EVW3226 heb je status > diagnostics > Ping en traceroute en dat ziet er goed uit.MediaZoo schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:41:
Zou je misschien de waardes uit het modem kunnen posten?
Welke waarden heb je specifiek nodig?
Misschien kun je hier iets mee:
Status upstreamkanaal
Zender # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
1 1 Locked 44000000 16QAM 5120000 ATDMA 43.50 dBmV
2 2 Locked 37100000 16QAM 5120000 ATDMA 43.50 dBmV
3 3 Locked 31800000 16QAM 2560000 ATDMA 43.50 dBmV
4 4 Locked 28600000 16QAM 2560000 ATDMA 43.50 dBmV
Downstream
Deze pagina geeft de downstream informatie weer van het kabelmodem
Status datatransmissiekanaal
Ontvanger # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio SNR Vermogen
1 50 Locked 314750016 256 QAM 6952000 36.175 dB -1.08 dBmV
2 49 Locked 306750016 256 QAM 6952000 36.175 dB -0.87 dBmV
3 51 Locked 322750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.13 dBmV
4 52 Locked 330750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.39 dBmV
5 53 Locked 338750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.58 dBmV
6 54 Locked 346750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.79 dBmV
7 55 Locked 354750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.98 dBmV
8 56 Locked 362750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.89 dBmV
Status upstreamkanaal
Zender # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
1 1 Locked 44000000 16QAM 5120000 ATDMA 43.50 dBmV
2 2 Locked 37100000 16QAM 5120000 ATDMA 43.50 dBmV
3 3 Locked 31800000 16QAM 2560000 ATDMA 43.50 dBmV
4 4 Locked 28600000 16QAM 2560000 ATDMA 43.50 dBmV
Downstream
Deze pagina geeft de downstream informatie weer van het kabelmodem
Status datatransmissiekanaal
1 50 Locked 314750016 256 QAM 6952000 36.175 dB -1.08 dBmV
2 49 Locked 306750016 256 QAM 6952000 36.175 dB -0.87 dBmV
3 51 Locked 322750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.13 dBmV
4 52 Locked 330750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.39 dBmV
5 53 Locked 338750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.58 dBmV
6 54 Locked 346750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.79 dBmV
7 55 Locked 354750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.98 dBmV
8 56 Locked 362750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.89 dBmV
En nu up- en downstream na verse herstart:
Up:
1 1 Unlocked 44000000 64QAM 5120000 ATDMA 39.25 dBmV
2 2 Unlocked 37100000 64QAM 5120000 ATDMA 35.00 dBmV
3 3 Unlocked 31800000 64QAM 2560000 ATDMA 43.50 dBmV
4 4 Unlocked 28600000 64QAM 2560000 ATDMA 46.75 dBmV
Down:
1 62 Locked 410750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -2.09 dBmV
2 57 Locked 370750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.87 dBmV
3 58 Locked 378750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.52 dBmV
4 59 Locked 386750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.83 dBmV
5 60 Locked 394750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.71 dBmV
6 61 Locked 402750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -2.24 dBmV
7 63 Locked 418750016 256 QAM 6952000 35.780 dB -2.44 dBmV
8 64 Locked 426750016 256 QAM 6952000 35.595 dB -2.31 dBmV
Up:
Down:
1 62 Locked 410750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -2.09 dBmV
2 57 Locked 370750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.87 dBmV
3 58 Locked 378750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.52 dBmV
4 59 Locked 386750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.83 dBmV
5 60 Locked 394750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -1.71 dBmV
6 61 Locked 402750016 256 QAM 6952000 35.973 dB -2.24 dBmV
7 63 Locked 418750016 256 QAM 6952000 35.780 dB -2.44 dBmV
8 64 Locked 426750016 256 QAM 6952000 35.595 dB -2.31 dBmV
Hoe is je setup? Je upstreamwaardes zijn met name op kanaal 1 en 2 erg laag.EEPROM schreef op zondag 05 april 2015 @ 18:08:
En nu up- en downstream na verse herstart:
Up:
Kanaal 4 geeft een redelijk nette waarde.
Een te lage upstream betekend dat je modem weinig hoeft te zenden. Als gevolg daarvan komt ie echter 'amper' boven eventuele storingen uit. Voor optimale resultaten zou ik 46-48dBmV aanraden.
Heb je er soms een (retour actieve) versterker tussen? Zo ja, test eens met alleen je modem direct op het aop? (Dus je eigen installatie geheel losgekoppeld)
Heeft die modem een losse adapter? Zo ja probeer eens een andere. Kan ook goed zijn dat de adapter brak is.Ik zet altijd alle stroom uit, indien het niet gebruikt wordt. Zo ook die van de UPC appratuur. Tot voor kort ging dit prima.
[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 05-04-2015 18:19 ]
Bedankt voor jullie reacties tot zover:DJSmiley schreef op zondag 05 april 2015 @ 18:17:
[...]
Hoe is je setup? Je upstreamwaardes zijn met name op kanaal 1 en 2 erg laag.
Kanaal 4 geeft een redelijk nette waarde.
Een te lage upstream betekend dat je modem weinig hoeft te zenden. Als gevolg daarvan komt ie echter 'amper' boven eventuele storingen uit. Voor optimale resultaten zou ik 46-48dBmV aanraden.
Heb je er soms een (retour actieve) versterker tussen? Zo ja, test eens met alleen je modem direct op het aop? (Dus je eigen installatie geheel losgekoppeld)
[...]
Heeft die modem een losse adapter? Zo ja probeer eens een andere. Kan ook goed zijn dat de adapter brak is.
-Nieuwe router is door UPC afgeleverd, dus ook een nieuwe adapter. Ik weet dat dit soort zaken ook nog wel eens door adapters veroorzaakt kan worden inderdaad, maar dat is dus al uitgesloten. Heb ook andere stroomdozen geprobeerd.
-Zit geen versterker tussen. Heb wel een versterker liggen, die ik evt. kan proberen. Maar ben niet zo'n voorstander van versterkers. Dit omdat dat al betekent dat het inkomende signaal dan al niet goed zou zijn. Maar als ik het zo begrijp, dan zou het wel degelijk aan het inkomende signaal kunnen liggen? Vind het wel bijzonder dat het dan na een half uur wel goed gaat. Beetje vaag probleem.
Begrijp ik uit de reacties, dat het inkomende signaal te zwak is? En indien ja, kan dit veroorzaakt worden door een eventuele kabelbreuk die misschien provisorisch gefikst is?
[ Voor 3% gewijzigd door EEPROM op 05-04-2015 21:59 ]
Die Unlocked 39 35 43 46 64QAM veranderd in Locked 43 43 43 43 16QAM na een half uur?
Lijkt erop dat het modem gewoon nog aan het rangen is met CMTS in dat half uur.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Klopt! De 4 regels die hier unlocked zijn, zijn na een half uur inderdaad wel locked naar 43 43 43 43 16QAM. Maar waarom moet dit een half uur duren? Lijkt me een beetje veel van het goede, toch?Jim423 schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:16:
Die Unlocked 39 35 43 46 64QAM veranderd in Locked 43 43 43 43 16QAM na een half uur?
[ Voor 26% gewijzigd door EEPROM op 05-04-2015 23:02 ]
Hmmm, ja ik zou er zo 123 geen oplossing voor weten. Kan zijn dat er een firmware update is gedaan op modem en of CMTS waardoor het nu langer duurt dan voorheen, maar bij UPC wordt er inprincipe ook niet teruggeschakeld van 64QAM naar 16QAM (bij Ziggo wel) bij problemen. UPC is de enige die hier duidelijkheid over kan geven denk ik.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Mijns inziens zal dit ook opgelost dienen te worden door de ISP. Omdat we al een tijdje bezig waren en een nieuwe router ook de oplossing niet is, wilde ik zelf wat meer info vergaren. Het zal mij ook niet verbazen als dit veroorzaakt is door een firmware update. Ik ga deze logs naar UPC communiceren. Tot zover dank voor jullie feedback. Ik zal hier het resultaat nog vermelden. Mocht er iemand anders nog tips hebben, dan hoor ik het ook graag.
Sinds een paar weken naast mijn VDSL ook via de kabel internet. Wel prettig als je veel van huis werkt en het abonnement via de kabel maar € 10,- is...
En in eerste instantie leek het ook heel mooi:

Echter is de gein er nu al weer bijna vanaf:

Terwijl de waardes van het modem heel normaal zijn:

Een herstart van het modem leverde een half uur weer een normale snelheid op. De servicedesk adviseerde me om een week te wachten...
Gelukkig ben ik dus niet van UPC afhankelijk....
En in eerste instantie leek het ook heel mooi:

Echter is de gein er nu al weer bijna vanaf:

Terwijl de waardes van het modem heel normaal zijn:
Een herstart van het modem leverde een half uur weer een normale snelheid op. De servicedesk adviseerde me om een week te wachten...

Gelukkig ben ik dus niet van UPC afhankelijk....
Wat doet speedtest op UPC site zelf? Bekabeld of WiFi?
3,4 Down, 2,73 up....Jim423 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:45:
Wat doet speedtest op UPC site zelf?
Uiteraard bekabeld...Jim423 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:45:
Bekabeld of WiFi?
Ga er even vanuit dat het niet aan je pc ligt, dan is het zeker een monteursbezoek waardig.
Reset hem niet vantevoren
Reset hem niet vantevoren
De Servicedesk geeft aan dat ze met het Ubee evw3226 problemen hebben, vandaar de week wachttijd....
En gezien het feit dat het herstarten van het modem even weer soelaas biedt, is het eerder het vervangen van het modem... (Kan de monteur natuurlijk ook....
)
En gezien het feit dat het herstarten van het modem even weer soelaas biedt, is het eerder het vervangen van het modem... (Kan de monteur natuurlijk ook....
Ha, dat verklaart voor mij dus ook waarom we zo een waardeloze verbinding hebben.HeSitated schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:33:
De Servicedesk geeft aan dat ze met het Ubee evw3226 problemen hebben, vandaar de week wachttijd....
En gezien het feit dat het herstarten van het modem even weer soelaas biedt, is het eerder het vervangen van het modem... (Kan de monteur natuurlijk ook....)
Wij hebben dit modem/router ook sinds een week en de down is tussen 12Mb en 23Mb ter
wijl dat 50 moet zijn.
Edit: ik zou nog een keer checken heSitated.
Bij ons viel gister het internet de TV telefoom allemaal uit.
Ik denk een reset of update vanuit UPC.
De down en up zijn nu ok hier, na een week slappe hap.
[ Voor 15% gewijzigd door kobus71 op 08-04-2015 08:43 ]
Gisteren was er bij ons in ieder geval een storing dus geen TV, internet en telefoon.kobus71 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:41:
[...]
Edit: ik zou nog een keer checken heSitated.
Bij ons viel gister het internet de TV telefoom allemaal uit.
Ik denk een reset of update vanuit UPC.
De down en up zijn nu ok hier, na een week slappe hap.
ok, ik heb net weer gecheckt maar sinds de storing of wat dan ook is bij ons de downloadsnelheid als hij wezen moet,gelukkigEreaser schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:41:
[...]
Gisteren was er bij ons in ieder geval een storing dus geen TV, internet en telefoon.
zit nu 7 maanden bij upc en ben blij als ik er weg ben.. verbinding valt constant weg snachts .. lijkt wel of ze denken dan slapen mensen toch dus dan kunnen we even de kabel er uit gooien.. telefoon verbinding is om te huilen..
en ze hebben bij me ingebroken en de horizon box meegenomen.. of ik dan even upc maar 363 euro wil betalen. nee meneetje die kunnen we niet opsturen die wordt door een monteur neergezet kosten a 63 euro. ) 2de hands apperaten of een 2de handse op marktplaats kopen en daar mee verder gaan kan niet.. wou een medewerker me vandaag mee helpen want was een fluitje van een cent gewoon even serienummer op mijn abbo neerzetten hadden ze naar hem toegerend dat juridische afdeling dan moeilijk ging doen ff een regeltje veranderen scheelt mij 300 euro maar alas.... andere oplossing hebben ze niet.(en die jongen wou natuurlijk ook niet zijn baan kwijt raken daar heb ik alle begrip voor natuurlijk)
8 jaar lang trouwe klant bij telfort geweest had nooit weg moeten gaan.. maar over 5 maanden ga ik naar xs4all betaal je wat meer maar dan weet je in ieder geval dat je goed behandelt wordt en niet zon rigide grote multi national waar alles in steen geslagen staat en niks voor je gedaan kan worden. (zat mensen van upc die me wouden helpen maar niemand die iets gedaan kon krijgen, je eentje na een half uur praten met een senior kon de monteurkosten er af krijgen heb hem daarvoor bedankt want daar heeft hij echt voor moeten vechten..)
voor mij hoeft het niet meer dan is mijn internet maar wat trager
en wacht ik gewoon lekker af op glasvezel.
en ze hebben bij me ingebroken en de horizon box meegenomen.. of ik dan even upc maar 363 euro wil betalen. nee meneetje die kunnen we niet opsturen die wordt door een monteur neergezet kosten a 63 euro. ) 2de hands apperaten of een 2de handse op marktplaats kopen en daar mee verder gaan kan niet.. wou een medewerker me vandaag mee helpen want was een fluitje van een cent gewoon even serienummer op mijn abbo neerzetten hadden ze naar hem toegerend dat juridische afdeling dan moeilijk ging doen ff een regeltje veranderen scheelt mij 300 euro maar alas.... andere oplossing hebben ze niet.(en die jongen wou natuurlijk ook niet zijn baan kwijt raken daar heb ik alle begrip voor natuurlijk)
8 jaar lang trouwe klant bij telfort geweest had nooit weg moeten gaan.. maar over 5 maanden ga ik naar xs4all betaal je wat meer maar dan weet je in ieder geval dat je goed behandelt wordt en niet zon rigide grote multi national waar alles in steen geslagen staat en niks voor je gedaan kan worden. (zat mensen van upc die me wouden helpen maar niemand die iets gedaan kon krijgen, je eentje na een half uur praten met een senior kon de monteurkosten er af krijgen heb hem daarvoor bedankt want daar heeft hij echt voor moeten vechten..)
@bartosy:
Je bent je er van bewust dat XS4all volledig eigendom is van een "rigide grote multi national waar alles in steen geslagen staat en niks voor je gedaan kan worden"? Net als Telfort trouwens. Bij beiden worden alle regeltjes bepaald door KPN.
Wil je anders en Glasvezel dan moet je bij Fiber, Stipte of ... kijken. Die zijn (nog!) zelfstandig. Voor zolang het duurt. Met dank aan AFM.
Je bent je er van bewust dat XS4all volledig eigendom is van een "rigide grote multi national waar alles in steen geslagen staat en niks voor je gedaan kan worden"? Net als Telfort trouwens. Bij beiden worden alle regeltjes bepaald door KPN.
Wil je anders en Glasvezel dan moet je bij Fiber, Stipte of ... kijken. Die zijn (nog!) zelfstandig. Voor zolang het duurt. Met dank aan AFM.
Heeft de monteur niet je problemen op kunnen lossen dan? Ik heb al jaren UPC en zeer tevreden over internet, digitale tv en bellen. Je hebt wel een goede wandcontactdoos en kabels/connectoren nodig en voor de rest uiteraard afhankelijk van je modem/router, mediabox e.d. maar die heb ik zelf hier al jaren staan (eigen router overigens). Ik had ooit ook gezeik (storing m.b.t digitale tv op sommige streams/zenders) maar dat lag toen aan wandcontactdoos die UPC toen heeft vervangen.Bartosy schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 00:00:
zit nu 7 maanden bij upc en ben blij als ik er weg ben.. verbinding valt constant weg snachts .. lijkt wel of ze denken dan slapen mensen toch dus dan kunnen we even de kabel er uit gooien.. telefoon verbinding is om te huilen..
(zat mensen van upc die me wouden helpen maar niemand die iets gedaan kon krijgen, je eentje na een half uur praten met een senior kon de monteurkosten er af krijgen heb hem daarvoor bedankt want daar heeft hij echt voor moeten vechten..)
Veel plezier met KPN nog zo'n fijne grote partij want daar is XS4all van. Zoals Ton ook al aangeeft zijn er nog maar weinig kleine partijen over. Al zijn er gelukkig nog alternatieven naast UPC en KPN (Telfort,XS4all) zoals Solcon en Stipte bijvoorbeeld (glasvezel) en anders kom je toch ook uit bij andere grotere partijen als Tele2, Vodafone of Online.nl.
Upc heeft weer een aantal nieuwe ip ranges ingebruik, die gekocht is van prioritytelecom, alleen zal upc upc niet zijn om de hostname aantepassen naar upc.nl en of ziggo.nl.
ip-***-***-***-**.ip.prioritytelecom.net
Priority Telecom was vroeger de telefoon dienst van Liberty Global in Nederland.devil-strike schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:59:
Upc heeft weer een aantal nieuwe ip ranges ingebruik, die gekocht is van prioritytelecom, alleen zal upc upc niet zijn om de hostname aantepassen naar upc.nl en of ziggo.nl.
De ip-adressen zijn al in eigendom van UPC, Priority Telecom en Chello zijn immers destijds in UPC geïntegreerd en hierbij zijn alleen de merknamen vervallen. Intern is Priority nog steeds op vele aansluitingen als naam gevoerd voor telefonie.
@MediaZoo, dat weet ik, maar bedoel toch slordig dat ze hostname niet even aanpassen dan.
Maar goed is pas ook eerste keer dat ik deze hostname zie in die 12a13jaar dat ik bij chello/upc zit.
Had vroeger in de tijd van die grote witte stoeptegels kast telefoon van prioritytelecom.
Maar goed is pas ook eerste keer dat ik deze hostname zie in die 12a13jaar dat ik bij chello/upc zit.
Had vroeger in de tijd van die grote witte stoeptegels kast telefoon van prioritytelecom.
[ Voor 22% gewijzigd door devil-strike op 10-04-2015 10:53 ]
Pfff. Wij hebben echt al 3 weken enorme performance problemen met het internet. Valt constant weg. Wel verbonden maar krijg gewoon NIKS voor elkaar. Webpagina's laden, online gamen, teamspeak, spotify, niks. Al een paar keer gebeld, krijgen we zo'n speedtestje, werkt alles op miraculeuze wijze ineens prima, en hoeps daar gaat het weer. Enoooorm frustrerend dit.
vraagje voor een kennis die zakelijk UPC wil aanschaffen.
wens is om VPN verbinding in te stellen om zo extern via RDP safe op te kunnen werken.
echter, er gonst rond dat je hiervoor niet genoeg hebt aan het 'Standaard Internet 60', maar die uitbreiding nodig hebt met 5 ip adressen (€ 10,- extra per maand). Dit omdat het modem niet in bridge modus gezet kan worden.
info: http://www.upcbusiness.nl/internet/zakelijk-internet-60/
wat ik vermoed is dat omdat er ook bij de normale variant (met 1 vast ip adres) staat: "Draadloos internet (alleen bij 1 vast IP adres)" je een modem inclusief (draadloze) router krijgt, die potdicht is gemaakt door UPC.
weet iemand welk modem je hierbij krijgt? en, is die te tweaken? of, valt er een Modem zonder router (zelf aangeschaft) aan te sluiten die je zelf in bridge modus zet (scheelt weer € 120,- per jaar)
thanks
wens is om VPN verbinding in te stellen om zo extern via RDP safe op te kunnen werken.
echter, er gonst rond dat je hiervoor niet genoeg hebt aan het 'Standaard Internet 60', maar die uitbreiding nodig hebt met 5 ip adressen (€ 10,- extra per maand). Dit omdat het modem niet in bridge modus gezet kan worden.
info: http://www.upcbusiness.nl/internet/zakelijk-internet-60/
wat ik vermoed is dat omdat er ook bij de normale variant (met 1 vast ip adres) staat: "Draadloos internet (alleen bij 1 vast IP adres)" je een modem inclusief (draadloze) router krijgt, die potdicht is gemaakt door UPC.
weet iemand welk modem je hierbij krijgt? en, is die te tweaken? of, valt er een Modem zonder router (zelf aangeschaft) aan te sluiten die je zelf in bridge modus zet (scheelt weer € 120,- per jaar)
thanks
UPC's zakelijk internet gaat altijd over dezelfde modem, op dit moment de Cisco EPC3925. Wat die modem exact doet hangt af van wat je neemt. De namen "1-IP" en "5-IP" zijn lichtelijk misleidend, grootste verschil is niet hoeveel IP-adressen je krijgt maar hoe de modem/router routeert. Bij 1-IP krijg je NAT met dus een enkel vast IP-adres. Voor het overgrote deel werkt het verder exact als een gewone consumentenaansluiting met dynamisch IP, enig verschil is dat het niet in bridge mode kan ivm een wat rare RIP-kronkel die nodig is om een /32 vast IP eraan toe te kennen. Dat is namelijk niet de WAN-IP van het apparaat, die is privaat, dus als je zou bridgen heb je geen werkende verbinding, vandaar dat de optie niet beschikbaar is.
5-IP is veel simpeler: modem/router doet RIP, heeft publieke gateway-IP aan boord van de /29 die je toegewezen krijgt en vervolgens kun je helemaal zelf bepalen hoe/wat je eraan hangt.
Wat je het beste neemt hangt helemaal af van wat je wilt. Heb je geen bijzondere netwerkkennis en wil je eigenlijk alleen een vast IP en een betere SLA dan is 1-IP zakelijk prima. Heb je wel de kennis om alles zelf te configureren en wil je een volledig open verbinding voor eigen apparatuur, dan is de 5-IP de juiste keuze.
5-IP is veel simpeler: modem/router doet RIP, heeft publieke gateway-IP aan boord van de /29 die je toegewezen krijgt en vervolgens kun je helemaal zelf bepalen hoe/wat je eraan hangt.
Wat je het beste neemt hangt helemaal af van wat je wilt. Heb je geen bijzondere netwerkkennis en wil je eigenlijk alleen een vast IP en een betere SLA dan is 1-IP zakelijk prima. Heb je wel de kennis om alles zelf te configureren en wil je een volledig open verbinding voor eigen apparatuur, dan is de 5-IP de juiste keuze.
Oslik blyat! Oslik!
Volgens mij is het tijd om dit topic te verschuiven naar: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8
Of anders de naam te wijzigen naar:
OUD UPC Internet vragen & problemen topic deel III
UPC bestaat vanaf vandaag namelijk niet meer
Of anders de naam te wijzigen naar:
OUD UPC Internet vragen & problemen topic deel III
UPC bestaat vanaf vandaag namelijk niet meer
Een handtekening?!
Leuk die logotjes, maar UPC heeft nog altijd andere modems die onder de motorkap anders werken, andere oude zooi (zowel qua apparaten als qua producten) en ga zo maar door. Ja, de nieuwe klant zou het verschil niet moeten merken, maar voor de rest van ons werkt het nog hetzelfde als gisteren en niet hetzelfde als bij Ziggo.
Allicht dat het handig is om "oud" of "voormalig" in de titel te zetten, maar bestaansrecht voor apart topic vervalt pas op moment dat het ook technisch hetzelfde is. Dat moment is er nog lang niet
Allicht dat het handig is om "oud" of "voormalig" in de titel te zetten, maar bestaansrecht voor apart topic vervalt pas op moment dat het ook technisch hetzelfde is. Dat moment is er nog lang niet
Oslik blyat! Oslik!
Ik denk dat ik het nu maareens hier ga proberen want ik kom met (UPC Ziggo) zelf niet verder.
Abbonement/Regio:
(UPC Ziggo) FP200 regio duivendrecht
Inleiding
Sinds de grote stroomstoring een tijdje terug klapt nagenoeg dagelijks mijn verbinding eruit. Aan de situatie was nooit iets veranderd namelijk:
situatie
- modem hangt vrij van stof, uit de zon, goed geventileerd aan de buitenzijkant van een kastje
- modem hangt met een nieuwe kabel uit het welkomstpakket op de door (UPC Ziggo) nieuw geleverde splitter
splitter zit direct goed aangedrukt op het door een (UPC Ziggo) monteur aangelegde OAP.
Dus direct verbinden op het oap met het kortste kabeltje dat mogelijk is.
Beleving
De snelheden zijn nog altijd goed, de ping ook.
Maar de contante verbrekingen namen toe (soms zelfs 2x (of meer) per dag)
Mog. oplossingen
Na eerder contact met (UPC Ziggo) een tijdje terug hebben we besloten het modem en alle bekabeling in huis te vervangen.
Dus, de Cisco EPC3212 eruit, ubee modem erin (in bridge uiteraard).
Alle kabels en de spitter meteen vervangen door de nieuwe uit het pakket.
de kanaal-waardes Nieuw (ubee) vs Oud (Cisco)

Wat er gebeurd met een wegval van verdinging is een van de 3 onderstaande (at random)
- de verbinding valt weg en het modem bouw deze automatisch weer opnieuw op na ongeveer een minuut
- de verbinding valt weg en het modem doet verder niets meer tot een reboot.
- de verbinding valt weg en het modem herstart. (in FABRIEKSINSTELLINGEN) dus weer opnieuw in bridge zetten, rebooten enz..
helpdesk
(UPC Ziggo) blijft beweren dat het probleem zich in huis bevind, hoewel ik een sterk vermoeden heb dat de wijkkast de stroomstoring niet zo tof vond.. Of er is iets in het netwerk gewijzigd ivm de overname door ziggo..
*update/edit*
in het log van de ubee vind ik het volgende
Toen het modem gisteren wegviel (pas terug na een cold reboot):
Toen het modem vandaag wegviel (pas terug na een cold reboot):
Lijkt mij toch echt een issue bij (UPC Ziggo) of niet?
*update* vervolgverhaal hier. (nog steeds niet opgelost)
JoSchaap in "UPC Internet vragen & problemen topic deel III"
Abbonement/Regio:
Inleiding
Sinds de grote stroomstoring een tijdje terug klapt nagenoeg dagelijks mijn verbinding eruit. Aan de situatie was nooit iets veranderd namelijk:
situatie
- modem hangt vrij van stof, uit de zon, goed geventileerd aan de buitenzijkant van een kastje
- modem hangt met een nieuwe kabel uit het welkomstpakket op de door (UPC Ziggo) nieuw geleverde splitter
splitter zit direct goed aangedrukt op het door een (UPC Ziggo) monteur aangelegde OAP.
Beleving
Maar de contante verbrekingen namen toe (soms zelfs 2x (of meer) per dag)
Mog. oplossingen
Na eerder contact met (UPC Ziggo) een tijdje terug hebben we besloten het modem en alle bekabeling in huis te vervangen.

Wat er gebeurd met een wegval van verdinging is een van de 3 onderstaande (at random)
- de verbinding valt weg en het modem bouw deze automatisch weer opnieuw op na ongeveer een minuut
- de verbinding valt weg en het modem herstart. (in FABRIEKSINSTELLINGEN) dus weer opnieuw in bridge zetten, rebooten enz..
helpdesk
(UPC Ziggo) blijft beweren dat het probleem zich in huis bevind, hoewel ik een sterk vermoeden heb dat de wijkkast de stroomstoring niet zo tof vond.. Of er is iets in het netwerk gewijzigd ivm de overname door ziggo..
*update/edit*
code:
1
2
3
4
5
| 2015-04-14 13:41:49 [CRITICAL] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out 2015-04-14 13:41:49 [CRITICAL] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out 2015-04-14 13:42:07 [INFORMATION] Stop 2015-04-14 13:42:54 [WARNING] MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1 2015-04-14 13:42:54 [MINOR] TLV-11 - unrecognized OID |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| 2015-04-15 13:11:11 [CRITICAL] No Ranging Response received - T3 time-out 2015-04-15 13:14:06 [CRITICAL] Ranging Request Retries exhausted 2015-04-15 13:14:06 [CRITICAL] Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted 2015-04-15 13:14:06 [CRITICAL] No Ranging Response received - T3 time-out 2015-04-15 13:14:18 [CRITICAL] Ranging Request Retries exhausted 2015-04-15 13:14:18 [CRITICAL] Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted 2015-04-15 13:14:36 [CRITICAL] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out 2015-04-15 13:14:57 [INFORMATION] Stop 2015-04-15 13:15:05 [CRITICAL] No Ranging Response received - T3 time-out 2015-04-15 13:16:28 [WARNING] MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1 2015-04-15 13:16:28 [MINOR] TLV-11 - unrecognized OID 2015-04-15 13:39:15 [CRITICAL] No Ranging Response received - T3 time-out |
*update* vervolgverhaal hier. (nog steeds niet opgelost)
JoSchaap in "UPC Internet vragen & problemen topic deel III"
[ Voor 43% gewijzigd door JoSchaap op 16-06-2015 13:08 ]
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Ben ik de enige die sinds afgelopen weekend problemen heeft met websites als google en youtube, die denken dat ik in Oostenrijk zit?
Aansluiting in Eindhoven strijp,
sinds enkele dagen kom ik standaard op google.at uit, en kan bepaalde content op youtube niet afspelen.
als ik mijn tracert naar google.com bekijk zie ik ook dat ik ergens op een upc.at bereik kom.
C:\Windows\system32>tracert google.com
Tracing route to google.com [74.125.136.101]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 8 ms 9 ms 7 ms ip-217-103-135-1.ip.prioritytelecom.net [217.103
.135.1]
3 10 ms 8 ms 9 ms 212.142.53.109
4 9 ms 9 ms 9 ms 212.142.11.133
5 14 ms 11 ms 14 ms 84.116.244.13
6 12 ms 14 ms 12 ms nl-ams04a-ri2-xe-2-3-0.aorta.net [84.116.134.89]
7 13 ms 15 ms 12 ms 213.46.182.38
8 12 ms 13 ms 12 ms 209.85.254.90
9 13 ms 12 ms 12 ms 72.14.238.153
10 18 ms 16 ms 15 ms 216.239.48.104
11 15 ms 17 ms 15 ms 209.85.254.189
12 * * * Request timed out.
13 17 ms 15 ms 16 ms ea-in-f101.1e100.net [74.125.136.101]
Trace complete.
enig idee hoe ik hiervanaf kom ?
Klantenservice stel natuurlijk voor om modem en router naar fabrieksinstellingen terug te zetten, maar daar begin ik ff niet aan, aangezien er niks mis is met de instellingen.
Het modem staat als bridge opgesteld, met mijn tp-link TL_WDR4300 erachter.
sinds enkele dagen kom ik standaard op google.at uit, en kan bepaalde content op youtube niet afspelen.
als ik mijn tracert naar google.com bekijk zie ik ook dat ik ergens op een upc.at bereik kom.
C:\Windows\system32>tracert google.com
Tracing route to google.com [74.125.136.101]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 8 ms 9 ms 7 ms ip-217-103-135-1.ip.prioritytelecom.net [217.103
.135.1]
3 10 ms 8 ms 9 ms 212.142.53.109
4 9 ms 9 ms 9 ms 212.142.11.133
5 14 ms 11 ms 14 ms 84.116.244.13
6 12 ms 14 ms 12 ms nl-ams04a-ri2-xe-2-3-0.aorta.net [84.116.134.89]
7 13 ms 15 ms 12 ms 213.46.182.38
8 12 ms 13 ms 12 ms 209.85.254.90
9 13 ms 12 ms 12 ms 72.14.238.153
10 18 ms 16 ms 15 ms 216.239.48.104
11 15 ms 17 ms 15 ms 209.85.254.189
12 * * * Request timed out.
13 17 ms 15 ms 16 ms ea-in-f101.1e100.net [74.125.136.101]
Trace complete.
Klantenservice stel natuurlijk voor om modem en router naar fabrieksinstellingen terug te zetten, maar daar begin ik ff niet aan, aangezien er niks mis is met de instellingen.
Na een belabberde DL overdag (zeg tussen de 50 en 120 , ben ik maar eens gaan bellen.
En verrek wat een service van onze UPC (Ziggo) vrienden, hebben ze mij op een andere lijn geplaatst, waar het minder druk is.
Hij had het over een segment van 16 snelwegen, en ik zat in het overvolle segment, dus heeft ie voor mij een snelweg gecreëerd waar ik weer de volle max speeds haal, en verdomd het is nog waar ook.
Dus ik weer blij met de volle 200/20 :-)
En verrek wat een service van onze UPC (Ziggo) vrienden, hebben ze mij op een andere lijn geplaatst, waar het minder druk is.
Hij had het over een segment van 16 snelwegen, en ik zat in het overvolle segment, dus heeft ie voor mij een snelweg gecreëerd waar ik weer de volle max speeds haal, en verdomd het is nog waar ook.
Dus ik weer blij met de volle 200/20 :-)
Vreemd probleem met statisch/ dynamische lease op UPC modem.
Uitvoerig gezocht op tweakers en rest van internet maar geen oplossing gevonden.
Ik heb een UPC/Ziggo Thomson 7200 kabelmodem (SW STD6.02.11). Blinkt niet uit in functionaliteit maar werkt wel. Hangen vier ethernetsystemen aan waaronder NAS met static IP adres (binnen de pool size). Kan via de wifi en the ethernetpoorten altijd bij de NAS komen en vanaf alle poorten en NAS ook bij internet. UPC Thomson IP is 192.168.0.1 en DHCP range is vanaf 0.10 met pool size 25.
Heb er sinds een tijdje een Linksys E2000 router ondergehangen die verderop de wifi verzorgt.
Vanwege de knutsel SW van LinkSys draait die met DD-WRT (SW v24-sp2; 03/25/13). De WAN hiervan was Auto (dus werd door UPC Thomson modem verzonnen), de eigen DHCP range is 192.168.178.20 met pool van 50, dus ze zitten elkaar niet in de weg.
Vanwege de Auto lease krijgt de Linksys steeds een ander IP-adres vanuit de UPC modem dus minder handig om in te loggen. Dan moet je steeds weer even kijken in de UPC modem wat het adres op dat moment is.
Dus heb ik hem op een static / fixed IP gezet binnen de UPC modem pool (op zelfde manier als de NAS is gedaan). Vreemd is dat ik nu vanaf de onderliggende Linksys router nog wel bij de NAS en andere PCs kan, maar niet meer op internet. De Linksys heeft geen enkele forward beperkingen (MAC of iets anders). Hele avond geexperimenteerd met allerlei IP en DHCP instellingen, resets (één voor één en gelijktijdig), maar het werkt niet. Uiteindelijk de Auto IP maar weer teruggezet. Paar keer opnieuw geprobeerd maar iedere keer als ik de Linksys een static lease op de UPC modem geef dan blokkeert de internet toegang voor het onderliggende LAN. Reproduceerbaar dus.
Het lijkt erop of de UPC Thomson 7200 problemen heeft met een onderliggende router en static IP lease. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik vraag me af of het misschien ook iets met doorgeven van DNS naar de onderliggende router te maken kan hebben, want binnen de twee LANs is alles gewoon zichtbaar.
Hou me aanbevolen voor tips.
Uitvoerig gezocht op tweakers en rest van internet maar geen oplossing gevonden.
Ik heb een UPC/Ziggo Thomson 7200 kabelmodem (SW STD6.02.11). Blinkt niet uit in functionaliteit maar werkt wel. Hangen vier ethernetsystemen aan waaronder NAS met static IP adres (binnen de pool size). Kan via de wifi en the ethernetpoorten altijd bij de NAS komen en vanaf alle poorten en NAS ook bij internet. UPC Thomson IP is 192.168.0.1 en DHCP range is vanaf 0.10 met pool size 25.
Heb er sinds een tijdje een Linksys E2000 router ondergehangen die verderop de wifi verzorgt.
Vanwege de knutsel SW van LinkSys draait die met DD-WRT (SW v24-sp2; 03/25/13). De WAN hiervan was Auto (dus werd door UPC Thomson modem verzonnen), de eigen DHCP range is 192.168.178.20 met pool van 50, dus ze zitten elkaar niet in de weg.
Vanwege de Auto lease krijgt de Linksys steeds een ander IP-adres vanuit de UPC modem dus minder handig om in te loggen. Dan moet je steeds weer even kijken in de UPC modem wat het adres op dat moment is.
Dus heb ik hem op een static / fixed IP gezet binnen de UPC modem pool (op zelfde manier als de NAS is gedaan). Vreemd is dat ik nu vanaf de onderliggende Linksys router nog wel bij de NAS en andere PCs kan, maar niet meer op internet. De Linksys heeft geen enkele forward beperkingen (MAC of iets anders). Hele avond geexperimenteerd met allerlei IP en DHCP instellingen, resets (één voor één en gelijktijdig), maar het werkt niet. Uiteindelijk de Auto IP maar weer teruggezet. Paar keer opnieuw geprobeerd maar iedere keer als ik de Linksys een static lease op de UPC modem geef dan blokkeert de internet toegang voor het onderliggende LAN. Reproduceerbaar dus.
Het lijkt erop of de UPC Thomson 7200 problemen heeft met een onderliggende router en static IP lease. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik vraag me af of het misschien ook iets met doorgeven van DNS naar de onderliggende router te maken kan hebben, want binnen de twee LANs is alles gewoon zichtbaar.
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access PointPazzoppe schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:29:
Vreemd probleem met statisch/ dynamische lease op UPC modem.
Bijna goed. Via DD WRT DHCP uit op de E2000 en WAN assignen aan switch. Overigens ik zou mijn static IP's buiten de pool assignen zodat je niet perongeluk dubbel uitgegeven IP's krijgt.
Bedankt voor je opmerking, Zandpad!
Ik was vergeten te vertellen dat ik al heb geprobeerd om van de Linksys een access point te maken. Dat werkt echter niet lekker met de UPC Thomson 7200. Het komt dan regelmatig voor dat de UPC modem/switch niet in de gaten heeft dat er een nieuwe client aan de access point hangt. Waarom dat niet werkt ben ik ook nog niet achter. je zou toch zeggen dat die meerdere keren per seconde zoiets checkt.
Ik ga eens zien wat er gebeurt als ik de static IPs buiten de pool zet.
Ik was vergeten te vertellen dat ik al heb geprobeerd om van de Linksys een access point te maken. Dat werkt echter niet lekker met de UPC Thomson 7200. Het komt dan regelmatig voor dat de UPC modem/switch niet in de gaten heeft dat er een nieuwe client aan de access point hangt. Waarom dat niet werkt ben ik ook nog niet achter. je zou toch zeggen dat die meerdere keren per seconde zoiets checkt.
Ik had hier tot voor kort een TC7200 met een WRT320 (E2000 is een rebrand) met DD-WRT en dat werkte prima. Naast die WRT320N ook meerdere E2700 op dezelfde manier gedraaid. Zolang je die howto volgt en hem een IP geeft in het subnet van de TC7200 maar buiten de pool moet het gewoon werken.Pazzoppe schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:28:
Bedankt voor je opmerking, Zandpad!
Allemaal geprobeerd, Zandpad. Bij mij is het meer drijfzand.
Net nog een keer de access point gemaakt. Statische IP keurig allemaal buiten de range, maar werkt niet. Alleen de Auto DHCP met eigen range werkt.
De UPC Thomson 7200 geeft ook steeds valse IP adressen in zijn DHCP tabel. Soms met de statische IPs erbij, soms niet. Soms adressen terwijl er geen poort is aangesloten, of adressen zonder hostnaam terwijl die wel degelijk goed staat ingesteld. Vaak ook dubbele adressen voor dezelfde client. Dan na diverse reboots weer wel hostnaam maar nog steeds valse ip adressen. Het moet ergens in de UPC modem zitten want die Linksys DD-WRT draaide al jaren probleemloos als switch onder het vorige type UPC modem (de versie zonder wifi). Ik denk nog steeds dat die traagheid iets met de UPC netwerkkant te maken heeft.
Allemaal een beetje zonde van de tijd, dat geknoei. In ieder geval is er 1 manier (auto-ip en eigen dhcp range) waarop alles werkt.
Bedankt voor de adviezen.
Net nog een keer de access point gemaakt. Statische IP keurig allemaal buiten de range, maar werkt niet. Alleen de Auto DHCP met eigen range werkt.
De UPC Thomson 7200 geeft ook steeds valse IP adressen in zijn DHCP tabel. Soms met de statische IPs erbij, soms niet. Soms adressen terwijl er geen poort is aangesloten, of adressen zonder hostnaam terwijl die wel degelijk goed staat ingesteld. Vaak ook dubbele adressen voor dezelfde client. Dan na diverse reboots weer wel hostnaam maar nog steeds valse ip adressen. Het moet ergens in de UPC modem zitten want die Linksys DD-WRT draaide al jaren probleemloos als switch onder het vorige type UPC modem (de versie zonder wifi). Ik denk nog steeds dat die traagheid iets met de UPC netwerkkant te maken heeft.
Allemaal een beetje zonde van de tijd, dat geknoei. In ieder geval is er 1 manier (auto-ip en eigen dhcp range) waarop alles werkt.
Ga eens naar deze website www.whatismyip.com en wat staat er dan bij country ? Als hier geen NL staat dan gebruiken ze ip addressen die niet als nl geregistreerd staan.bonusbartus schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:27:
Ben ik de enige die sinds afgelopen weekend problemen heeft met websites als google en youtube, die denken dat ik in Oostenrijk zit?
Trace complete.
Signature
Gooi eens screenshots neer van je instellingen op de TC en de E2000.Pazzoppe schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:00:
Allemaal geprobeerd, Zandpad. Bij mij is het meer drijfzand.
Heb de huidige prijzen aangepast naar het nieuwe Ziggo portfolio en het nieuwste type modem even in de TS toegevoegd.
Een handtekening?!
Die website is ook niet betrouwbaar, ook ik had het probleem na onderhoud ineens een prioritytelecom ip die uit oostenrijk kwam, maar bij zowel ripe als boven genoemde website dat het een NL ip was, en toch kwam ik met google uit bij google at idem met youtube en alle reclames waren duits.Eboman schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:53:
[...]
Ga eens naar deze website www.whatismyip.com en wat staat er dan bij country ? Als hier geen NL staat dan gebruiken ze ip addressen die niet als nl geregistreerd staan.
Dit was gelukkig binnen 4dagen opgelost nadat ik upc/ziggo via twitter erop aangesproken had, er staat dus bij upc iets niet goed.
Bedankt voor wijzigingen.tellavist schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:07:
Heb de huidige prijzen aangepast naar het nieuwe Ziggo portfolio en het nieuwste type modem even in de TS toegevoegd.
Maar moet het topic sowieso niet samengevoegd worden met Ziggo danwel hernoemd worden naar Ziggo.
Voor nu hebben we besloten dit topic nog even zo te houden.funrider schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:46:
[...]
Bedankt voor wijzigingen.
Maar moet het topic sowieso niet samengevoegd worden met Ziggo danwel hernoemd worden naar Ziggo.
Misschien is een naamswijziging naar: "Former UPC" wel op zijn plaats.
Op de achtergrond zijn het nog steeds dezelfde technieken als VOOR de rebranding.
Als we alles nu samen gooien moet je ook nog eens uitzoeken of je nou in oud UPC of oud Ziggo gebied woont...
Een handtekening?!
Ok helder. Daar valt zeker wat voor te zeggen. De techniek in oud UPC gebied blijft inderdaad onveranderd.tellavist schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:52:
[...]
Voor nu hebben we besloten dit topic nog even zo te houden.
Misschien is een naamswijziging naar: "Former UPC" wel op zijn plaats.
Op de achtergrond zijn het nog steeds dezelfde technieken als VOOR de rebranding.
Als we alles nu samen gooien moet je ook nog eens uitzoeken of je nou in oud UPC of oud Ziggo gebied woont...
Aangezien ik hier goed geholpen ben, bij deze een update: De hier geposte logs naar de ISP verzonden. Inmiddels zijn we 21 dagen verder en ik hoor maar bar weinig van UPC / Ziggo: Men zegt dat men er mee bezig is, maar ik krijg geen enkele update. Men heeft zelfs geen enkele keer gevraagd of ik mijn modem / router een keer opnieuw wil starten zodat men kan zien wat er gebeurt. Ik moest hem alleen aan laten staan. Vandaar ook dat ik hier nog weinig kan melden.Jim423 schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:19:
Hmmm, ja ik zou er zo 123 geen oplossing voor weten. Kan zijn dat er een firmware update is gedaan op modem en of CMTS waardoor het nu langer duurt dan voorheen, maar bij UPC wordt er inprincipe ook niet teruggeschakeld van 64QAM naar 16QAM (bij Ziggo wel) bij problemen. UPC is de enige die hier duidelijkheid over kan geven denk ik.
Zou hem gewoon aan laten staan. Modems worden ook nog voor andere doeleinden gebruikt dan alleen jou internet geven dus Ziggo ziet graag dat ze aan blijven. Energieverbruik is nihil.
Een modem die geen stroom verbruiktJim423 schreef op zondag 26 april 2015 @ 12:42:
Zou hem gewoon aan laten staan. Modems worden ook nog voor andere doeleinden gebruikt dan alleen jou internet geven dus Ziggo ziet graag dat ze aan blijven. Energieverbruik is nihil.

Hier gaat alle elektra in 1x uit als ik niet thuis ben. Dus ook het modem van de ISP. Moet mijns inziens kunnen. Het heeft tot dit jaar ook goed gewerkt. En het mag geen half uur duren na aanzetten voordat het weer werkt.Jim423 schreef op zondag 26 april 2015 @ 12:42:
Je weet wel dat een moment zijn ip adres kwijt raakt als hij een lange tijd uitstaat en dan een nieuwe moet ophalen?EEPROM schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:25:
[...]
Hier gaat alle elektra in 1x uit als ik niet thuis ben. Dus ook het modem van de ISP. Moet mijns inziens kunnen. Het heeft tot dit jaar ook goed gewerkt. En het mag geen half uur duren na aanzetten voordat het weer werkt.
dus weer opnieuw een verbinding maken met de CMTS, van voor af aan..
ja dat kan wel even duren
PSN: Europhea
Ja ik bedoelde meer amper. Maar dat begrijp jij ook wel
Echter ~15 euro per jaar (helft van de tijd uit zal dus 7,50 besparing opleveren) is in mijn ogen nihil.
Probleem is dus dat hij moet rangen met het CMTS en uiteraard ook een nieuw IP moet opvragen, zou wel sneller moeten kunnen dan een half uur, in de regel 5-10 min. Maar zoals ik al zei is de enige die hiermee kan helpen Ziggo al denk ik niet dat een monteur hier een oplossing voor heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door Jim423 op 26-04-2015 16:57 ]
De TC7200 trekt +/- 15W wat zo'n 31,- p/j is, en als je ook telefonie hebt kan/mag hij niet eens uit.Jim423 schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:56:
[...]
Ja ik bedoelde meer amper. Maar dat begrijp jij ook wel
Echter ~15 euro per jaar (helft van de tijd uit zal dus 7,50 besparing opleveren) is in mijn ogen nihil.
Probleem is dus dat hij moet rangen met het CMTS en uiteraard ook een nieuw IP moet opvragen, zou wel sneller moeten kunnen dan een half uur, in de regel 5-10 min. Maar zoals ik al zei is de enige die hiermee kan helpen Ziggo al denk ik niet dat een monteur hier een oplossing voor heeft.
Hmm die van mij doet wat minder, maar het is maar de vraag hoe nauwkeurig die wattmeters zijn.
Maar de modems monitoren ook de netwerkperformance, dus wanneer jij je modem aan laat staan help je ook indirect mee aan een stabiele internetverbinding. Dus je kunt hem uitzetten maar liever niet. De eerste generatie Arris modems duurde soms wel tot 4 uur om online te komen, dus een half uur valt nog wel mee
Maar de modems monitoren ook de netwerkperformance, dus wanneer jij je modem aan laat staan help je ook indirect mee aan een stabiele internetverbinding. Dus je kunt hem uitzetten maar liever niet. De eerste generatie Arris modems duurde soms wel tot 4 uur om online te komen, dus een half uur valt nog wel mee
Hier sinds 2 weken ook constant last van. Verbinding valt weg en komt soms pas na een reboot weer terug. Volgende week een nieuwe splitter van ze proberen en anders moet er toch echt wat bij hun gebeuren. Toevallig ook Amsterdam?JoSchaap schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:18:
Ik denk dat ik het nu maareens hier ga proberen want ik kom met (UPC Ziggo) zelf niet verder.
Abbonement/Regio:
Inleiding
situatie
Beleving
Maar de contante verbrekingen namen toe (soms zelfs 2x per dag steeds net iets na 13:00 of 1:00)
Mog. oplossingen
[afbeelding]
helpdesk
(UPC Ziggo) blijft beweren dat het probleem zich in huis bevind, hoewel ik een sterk vermoeden heb dat de wijkkast de stroomstoring niet zo tof vond..
Mijn modem is gedurende deze stroomstoring niet offline gegaan (hangt achter een UPS) allicht dat hierdoor een probleem is veroorzaakt met de wijkcentrale? dat mijn modem al aanstond terwijl de rest van (UPC Ziggo) dood lag?
Na jaren tevreden te zijn neig ik nu hard richting opzegging en terug naar ADSL te gaan. zeker daar ik het eerstelijns verhaal nieteens voorbij kom..(
*update/edit*
code:
1 2 3 4 5 2015-04-14 13:41:49 [CRITICAL] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out 2015-04-14 13:41:49 [CRITICAL] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out 2015-04-14 13:42:07 [INFORMATION] Stop 2015-04-14 13:42:54 [WARNING] MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1 2015-04-14 13:42:54 [MINOR] TLV-11 - unrecognized OID
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2015-04-15 13:11:11 [CRITICAL] No Ranging Response received - T3 time-out 2015-04-15 13:14:06 [CRITICAL] Ranging Request Retries exhausted 2015-04-15 13:14:06 [CRITICAL] Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted 2015-04-15 13:14:06 [CRITICAL] No Ranging Response received - T3 time-out 2015-04-15 13:14:18 [CRITICAL] Ranging Request Retries exhausted 2015-04-15 13:14:18 [CRITICAL] Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted 2015-04-15 13:14:36 [CRITICAL] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out 2015-04-15 13:14:57 [INFORMATION] Stop 2015-04-15 13:15:05 [CRITICAL] No Ranging Response received - T3 time-out 2015-04-15 13:16:28 [WARNING] MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1 2015-04-15 13:16:28 [MINOR] TLV-11 - unrecognized OID 2015-04-15 13:39:15 [CRITICAL] No Ranging Response received - T3 time-out
Ik heb trouwens dat Technicolor (ofzo) ding van ze. Staat in Bridge mode met mn betere router. Verder al uitgesloten dat het daar aan ligt, want zelfs in router mode met een directe kabel naar mn laptop is er soms geen verbinding met de interwebs.
Wat de Ziggo support medewerker wel opmerkte toen ze mn router uit ging lezen is dat er een bepaalde waarde erg hoog was, dus dat mn router "veel moest werken". Dit duidt volgens hun op een extern probleem, maar eerst binnenshuis dus het een en ander uitsluiten.
[ Voor 4% gewijzigd door JorzoR op 26-04-2015 17:38 ]
Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit
Zoals reeds eerder gemeld: Doe dit al jaren en het heeft tot dit jaar goed gewerkt. Duurde altijd maar 3 minuten en sinds februari dus een half uur voor alles werkt. Zie eerdere posts hierover.Razenko schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:09:
[...]
Je weet wel dat een moment zijn ip adres kwijt raakt als hij een lange tijd uitstaat en dan een nieuwe moet ophalen?
dus weer opnieuw een verbinding maken met de CMTS, van voor af aan..
ja dat kan wel even duren
Sinds ongeveer 2 maanden ben ik overgestapt naar UPC. Ik kom van glashartmedia IPTV af en dit was qua snelheid voor mij de beste optie.. (ot: wat een draak is dat horizon tv product zeg.. niet te geloven hoe veel nutteloze animaties ik door moet voor alledaagse acties die om onverklaarbare redenen 4 a 5 schermen diep zitten)
Nou loop ik echter tegen de volgende problemen aan:
Setup: Horizon box, geen losse wireless router. Wel aangesloten op een 24poort smart switch, maar voor testdoeleinden de switch losgehaald.
Wireless 2.4:
Op random momenten geen verbinding mogelijk, wel wireless verbonden maar de horizon routeert het verkeer niet naar de buitenwereld. De enige oplossing hiervoor is het meermaals reconnecten met de horizon box of de box restarten. Op den duur treed het probleem echter weer op.
Opvallend hierbij is dat de uitval meestal device gebaseerd is. Mijn tablets zijn meestal de eersten die wegvallen en laptops blijven wat langer doorwerken. Binnen 5 a 10 minuten is het echter voor alle aangesloten devices afgelopen.
Wireless 5
Enorm.. on..sta..biel.. Ik weet niet wat de horizon uitspookt met het 5ghz netwerk, maar ik mag blij zijn als de verbinding meer dan een uur per dag bruikbaar is. Ook de SSID is het merendeel van de tijd uit de lucht en handmatig verbindingen met de netwerk identifier is op dat moment ook niet mogelijk. Snelheden zijn ok (max 60 mbps) als hij verbonden is, maar ook niet meer dan dat. En dat terwijl de afstand tijdens het testen 1.5 meter is (getest met meerdere devices).
Bedraad:
Op de momenten dat 2.4ghz niet werkt heb ik ook wat (minor) issues met devices die via UTP verbonden zijn. De verbinding is op die momenten opvallend unresponsive. De initiele ping laat op zich wachten en DNS lookups zijn traag, maar als de verbinding eenmaal tot stand gekomen is stroomt het wel vlot door. Getest met zowel de UPC DNS servers als google dns.
torrents
Zodra een wireless device aangesloten op de horizon box een torrent opvaagt met meer dan 70 a 80 connecties is het 100% zeker dat er binnen een uurtje dingen gaan omvallen. Meestal gaat het tijdens de torrent wel goed maar is het daarna afgelopen. De enige oplossing die ik hiervoor heb gevonden is max connections op 30 a 50 houden, maar dat komt de snelheid niet ten goede.
On demand diensten
Opvallend is dat de box regelmatig melding maakt dat hij niet verbonden is met de On Demand diensten van UPC. IP verbindingen zijn op dat moment wel gewoon up en ook de tv werkt gewoon. Meestal is het een kwestie van een keer of 4 a 5 back/enter/back/enter en het werkt weer.
Troubleshoot:
The usual.. .contact met de helpdesk gehad en meerdere keren een factory reset uitgevoerd. Verder het wireless spectrum bekeken met inssider en de 2.4 en 5ghz kanalen verplaatst naar lege ruimtes. Powersaving / green modes staan ook uit en de problemen treden op als de box in standby staat of als hij een tv kanaal ontvangt.
Ik heb even door deze thread gescanned maar kon zo snel geen fix vinden.. dus:
Is dit op te lossen? Of zal ik wireless gewoon uit moeten zetten en een losse router moeten kopen?
Nou loop ik echter tegen de volgende problemen aan:
Setup: Horizon box, geen losse wireless router. Wel aangesloten op een 24poort smart switch, maar voor testdoeleinden de switch losgehaald.
Wireless 2.4:
Op random momenten geen verbinding mogelijk, wel wireless verbonden maar de horizon routeert het verkeer niet naar de buitenwereld. De enige oplossing hiervoor is het meermaals reconnecten met de horizon box of de box restarten. Op den duur treed het probleem echter weer op.
Opvallend hierbij is dat de uitval meestal device gebaseerd is. Mijn tablets zijn meestal de eersten die wegvallen en laptops blijven wat langer doorwerken. Binnen 5 a 10 minuten is het echter voor alle aangesloten devices afgelopen.
Wireless 5
Enorm.. on..sta..biel.. Ik weet niet wat de horizon uitspookt met het 5ghz netwerk, maar ik mag blij zijn als de verbinding meer dan een uur per dag bruikbaar is. Ook de SSID is het merendeel van de tijd uit de lucht en handmatig verbindingen met de netwerk identifier is op dat moment ook niet mogelijk. Snelheden zijn ok (max 60 mbps) als hij verbonden is, maar ook niet meer dan dat. En dat terwijl de afstand tijdens het testen 1.5 meter is (getest met meerdere devices).
Bedraad:
Op de momenten dat 2.4ghz niet werkt heb ik ook wat (minor) issues met devices die via UTP verbonden zijn. De verbinding is op die momenten opvallend unresponsive. De initiele ping laat op zich wachten en DNS lookups zijn traag, maar als de verbinding eenmaal tot stand gekomen is stroomt het wel vlot door. Getest met zowel de UPC DNS servers als google dns.
torrents
Zodra een wireless device aangesloten op de horizon box een torrent opvaagt met meer dan 70 a 80 connecties is het 100% zeker dat er binnen een uurtje dingen gaan omvallen. Meestal gaat het tijdens de torrent wel goed maar is het daarna afgelopen. De enige oplossing die ik hiervoor heb gevonden is max connections op 30 a 50 houden, maar dat komt de snelheid niet ten goede.
On demand diensten
Opvallend is dat de box regelmatig melding maakt dat hij niet verbonden is met de On Demand diensten van UPC. IP verbindingen zijn op dat moment wel gewoon up en ook de tv werkt gewoon. Meestal is het een kwestie van een keer of 4 a 5 back/enter/back/enter en het werkt weer.
Troubleshoot:
The usual.. .contact met de helpdesk gehad en meerdere keren een factory reset uitgevoerd. Verder het wireless spectrum bekeken met inssider en de 2.4 en 5ghz kanalen verplaatst naar lege ruimtes. Powersaving / green modes staan ook uit en de problemen treden op als de box in standby staat of als hij een tv kanaal ontvangt.
Ik heb even door deze thread gescanned maar kon zo snel geen fix vinden.. dus:
Is dit op te lossen? Of zal ik wireless gewoon uit moeten zetten en een losse router moeten kopen?
[ Voor 5% gewijzigd door denan op 29-04-2015 10:17 ]
Mijn ervaring met de Cisco 3925 (geen horizonbox, ik weet het...
) is dat een losse router echt stukken beter presteert dan zo'n door UPC aangepaste firmware in een modem/horizonbox.
Dit heb ik ook bij meerder anderen in mijn omgeving gezien en geadviseerd.
Zodra mensen eenmaal een fatsoenlijke losse router hebben en de modem in bridge hebben staan willen ze nooit meer terug.
Dit heb ik ook bij meerder anderen in mijn omgeving gezien en geadviseerd.
Zodra mensen eenmaal een fatsoenlijke losse router hebben en de modem in bridge hebben staan willen ze nooit meer terug.
Vandaag hebben ze eindelijk de boel echt gecheckt op afstand. En het blijkt dat ik de enige in de straat ben, waar duidelijk "ruis" waarneembaar is. Ofwel een slechter binnenkomend signaal. Afspraak met monteur is gemaakt.Jim423 schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:19:
Kun je ons een betere situatie schets geven? Waar zit je AOP is dit in de meterkast of woonkamer? Wat zit er tussen je AOP en je Horizonbox in?
De reden waarom ik dit vraag is omdat ik meerdere kennissen heb die problemen hadden met de horizonbox. Voor een goed internet signaal is natuurlijk een goede verbinding nodig tussen de box en het binnenkomende signaal. Ik wil nu niet klinken als iemand van de helpdesk maar probeer hier eerst zoveel mogelijk tussen uit te halen.
Het feit dat je vaak ziet dat de box geen verbinding heeft met on demand diensten kan te maken hebben met te veel ruis op je retour signaal (van de box naar UPC/Ziggo toe). Dit is bij normaal TV kijken niet van belang maar wel voor on demand diensten en natuurlijk je internet connectie. Als je heel rigoureus wilt testen kun je het beste je box direct met 1 kabel op het AOP testen (ook als deze in de MK zit). Kijk eens of je dan een stabiele verbinding hebt.
De horizon zit direct op de AOP aangesloten, op 50cm afstand. De Monteur gaf al aan dat de SNR ratio prachtig was en dat is ook niet het probleem aangezien de bedrade verbindingen wel gewoon werken. Wat ik hierboven echter ook aangaf is er (zodra wireless uit begint te vallen) een initiële delay bij het opzetten van een nieuwe verbinding (tcp/ip en udp) als ik via een draad werk. Is de verbinding opgezet dan stroomt het vlot door. Goed voorbeeld is het openen van websites, dns resolving is traag en als de website in moet laden duurt het even voor hij op stoom komt, daarna is alles zo binnen. Staan er echter op de site links naar resources binnen een ander domein dan komen die niet/half of traag binnen.Bo0bz schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:04:
[...]
Kun je ons een betere situatie schets geven? Waar zit je AOP is dit in de meterkast of woonkamer? Wat zit er tussen je AOP en je Horizonbox in?
De reden waarom ik dit vraag is omdat ik meerdere kennissen heb die problemen hadden met de horizonbox. Voor een goed internet signaal is natuurlijk een goede verbinding nodig tussen de box en het binnenkomende signaal. Ik wil nu niet klinken als iemand van de helpdesk maar probeer hier eerst zoveel mogelijk tussen uit te halen.
Het feit dat je vaak ziet dat de box geen verbinding heeft met on demand diensten kan te maken hebben met te veel ruis op je retour signaal (van de box naar UPC/Ziggo toe). Dit is bij normaal TV kijken niet van belang maar wel voor on demand diensten en natuurlijk je internet connectie. Als je heel rigoureus wilt testen kun je het beste je box direct met 1 kabel op het AOP testen (ook als deze in de MK zit). Kijk eens of je dan een stabiele verbinding hebt.
Dat neigt volgens mij sterk naar een issue in de box, bvb een routing table die vol loopt. Een DNS issue is het in ieder geval niet
Core probleem lijkt mij echter het uitvallen van 2.4ghz een keer of 6 a 10 per dag, waarbij de verbinding/throughput naar de horizon goed is, maar ik niet over wireless naar buiten kom. Trek ik op dat moment een tracert of ping open via een draadje dan zie je dat er verbindingtechnisch weinig aan de hand is (behalve dan de delay die dan op kan treden).
Om maar niet te spreken over 5ghz dat hooguit 1 a 2x per dag zichtbaar en bereikbaar is. En ik ben de enige in een straal van 100 meter met een meetbaar 5ghz netwerk.
Ik vraag mij volgende af.
In een huis waar alle kamers reeds voorzien zijn van een coax aansluiting zou het handig zijn om Moca's te gebruiken om ook Ethernet te transporteren. Stel er zijn 3 aansluitingen heb ik dan 2*3=6 Moca's nodig of kan ik volstaan met 1 Moca in de meterkast tussen AOP en verdeler/versterker en bij elke Coax aansluiting weer 1 Moca dus in 1+3=4 Moca's?
In een huis waar alle kamers reeds voorzien zijn van een coax aansluiting zou het handig zijn om Moca's te gebruiken om ook Ethernet te transporteren. Stel er zijn 3 aansluitingen heb ik dan 2*3=6 Moca's nodig of kan ik volstaan met 1 Moca in de meterkast tussen AOP en verdeler/versterker en bij elke Coax aansluiting weer 1 Moca dus in 1+3=4 Moca's?
Ik wilde ook even melden dat ik last heb van wegvallen van de verbinding. Ik heb een Technicolor modem en zit bij UPC. Het probleem lijkt ook steeds vaker voor te komen. Gisterenavond viel de verbinding om het half uur weg. Soms voor een paar seconden, soms enkele minuten lang. Het is nu dus echt niet meer werkbaar (of gamebaar
).
Ik heb nu al enkele weken last van. Daarvoor heeft het maandenlang prima gewerkt.
Aan mijn Technicolor modem op bridged mode, eigen gigabit router en mijn computers is niets veranderd.
Ik zie op het forum van Ziggo dat mensen bij Ziggo ook last hebben, dus het zal wel aan de fusie liggen, maar het begint nu wel erg lang te duren.
Ik heb nu al enkele weken last van. Daarvoor heeft het maandenlang prima gewerkt.
Aan mijn Technicolor modem op bridged mode, eigen gigabit router en mijn computers is niets veranderd.
Ik zie op het forum van Ziggo dat mensen bij Ziggo ook last hebben, dus het zal wel aan de fusie liggen, maar het begint nu wel erg lang te duren.
Je kan volstaan met de 2e optie. De verdeler/versterker die er tussen hangt zal dan wel retourgeschikt moeten zijn (verwacht ik). De bandbreedte die je hebt wordt dan wel gedeeld door de verschillende aansluitingenTonVH schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:39:
Ik vraag mij volgende af.
Een mix kan ook nog, maar dan zul je ook MOCA filters moeten gaan gebruiken...
Precies hetzelfde probleem, zelfde situatie, ook al een aantal weken. Al contact opgenomen met Ziggo, nieuwe splitter thuis gekregen, geen verbetering. Bij mij komt de verbinding echter pas terug als ik de UPC/Ziggo modem/router restart.Slogra schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:10:
Ik wilde ook even melden dat ik last heb van wegvallen van de verbinding. Ik heb een Technicolor modem en zit bij UPC. Het probleem lijkt ook steeds vaker voor te komen. Gisterenavond viel de verbinding om het half uur weg. Soms voor een paar seconden, soms enkele minuten lang. Het is nu dus echt niet meer werkbaar (of gamebaar).
Met UPC geen problemen, sinds de fusie is het allemaal begonnen...
[ Voor 28% gewijzigd door JorzoR op 01-05-2015 17:31 ]
Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit
Je kunt natuurlijk ook op zoek gaan naar waar het fout gaat: kijk eens in de modem naar signaalwaardes en evt logs die aangeven wat er exact mis gaat... misschien dat wij je dan ook op weg kunnen helpen.
Oslik blyat! Oslik!
Het internet al helemaal afgestruind wat het betekend, en de logs geven aan dat het toch een soort storing van buitenaf is. Verder helpt me dat dus niet opweg als Ziggo blijft opmerken dat het aan mijn kabels ligt en hun niks kunnen zien.dion_b schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:30:
Je kunt natuurlijk ook op zoek gaan naar waar het fout gaat: kijk eens in de modem naar signaalwaardes en evt logs die aangeven wat er exact mis gaat... misschien dat wij je dan ook op weg kunnen helpen.
Voorheen (met UPC) werkte het gewoon, geen storingen toen, en heb echt 0,niks aan m'n kabels verandert het afgelopen jaar

[ Voor 3% gewijzigd door JorzoR op 01-05-2015 17:35 ]
Mogelijk dat wij kunnen zien *wat voor* storing het betreft, waar je dan Ziggo mee om de oren kunt meppen (of trouwens schaamrood op je kaken krijgen en het aan jouw kant oplossen als het toch daar blijkt te liggen) - maar als je niet geholpen wilt worden: prima. Snap dan alleen niet waarom je dan hier post dat je problemen hebt...
Oslik blyat! Oslik!
UPC Internet vragen & problemen topic deel IIIdion_b schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:37:
Snap dan alleen niet waarom je dan hier post dat je problemen hebt...
Dat ga ik nu dus proberen. Snap dat kabels kapot kunnen gaan, maar frapant dat anderen precies hetzelfde hebben sinds een x aantal weken. Dit forum is niet het enige wat ik in de gaten hou voor dit trouwensRockvee2 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:37:
Kabels kunnen ook kapot gaan. Andere kabel geprobeerd?
[ Voor 44% gewijzigd door JorzoR op 01-05-2015 17:40 ]
Dat is mooi, bespaart aardig wat geld.servies schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:27:
[...]
Je kan volstaan met de 2e optie. De verdeler/versterker die er tussen hangt zal dan wel retourgeschikt moeten zijn (verwacht ik). De bandbreedte die je hebt wordt dan wel gedeeld door de verschillende aansluitingen
Een mix kan ook nog, maar dan zul je ook MOCA filters moeten gaan gebruiken...
Bedenk mij plotseling: bestaat het omgekeerde (Ethernet + Coax over een Ethernet kabel) eigenlijk ook?
Ik heb een probleem, sinds 2 dagen heb ik slecht internet met speedtest.net krijg ik een 1down/1up snelheid terwijl ik een 120/12 abonnement heb. Heb ook nooit eerder last gehad van dit probleem.
Hoop dat iemand misschien een oplossing heeft want ziggo/upc kon mij verder niet helpen omdat het netwerk in orde leek.
heb trouwens een cisco epc3925 router en heb bekabeld internet
Hoop dat iemand misschien een oplossing heeft want ziggo/upc kon mij verder niet helpen omdat het netwerk in orde leek.
Dan lijkt het er toch echt op dat er iets in het netwerk van Ziggo niet goed zit. Capaciteitsproblemen wellicht...jeffreygek1 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:38:
Modem al een minuutje of 5 van de stroom af gehad?jeffreygek1 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:38:
Ik heb een probleem, sinds 2 dagen heb ik slecht internet met speedtest.net krijg ik een 1down/1up snelheid terwijl ik een 120/12 abonnement heb. Heb ook nooit eerder last gehad van dit probleem.
Al meerder device restarts gedaan en ook inderdaad al 5minuten van het stroom af gehad.kipusoep schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:55:
[...]
Modem al een minuutje of 5 van de stroom af gehad?
Dan zou ik gaan voor een belletje naar 1200...