Goed, ik heb een tijdje niet meer gereageerd omdat ik het belangrijk vind dat een provider de kans krijgt om zn problemen op te lossen. Maar helaas is het in mijn geval niet zo afgelopen. dus hierbij mijn ervaring
*edit* tijdens het posten lees ik even wat eeprom hier net post.
quote: EEPROM
Blijkbaar was ik een van de eersten die dit probleem gemeld heeft. Heb nu wat meer info gekregen: De Ubee modems kunnen niet overweg met de load balancing, sinds men iets op het netwerk gewijzigd heeft. De Technicolour modems gaan hier wel goed mee om. Naar aanleiding hiervan, zal de chipset op de Ubee's aangepast gaan worden.
Aan mij werd verteld dat de technicolors nog niet uitgeleverd mogen worden..
Probleemanalyse:
Het modem verliest plots verbinding (uitgaand/upload als eerste, binnenkomend/download 4 sec later)
na 20 sec geen verbinding lijkt het modem zich te herstarten (lampjes woorden weer geel)
modem bouwt meestal niet uitzichzelf een werkende nieuwe verbinding op (soms wel maar vaak is een herstart nodig)
Dit is zowel met als zonder mijn eigen router ertussen, dit is dus niet de oorzaak.
Acties reeds ondernomen:
-
15 helpdeskgesprekken van elk mininaal 15 minuten
-
2 monteurs op bezoek gehad (vervangen OAP/Splitter/kabels)
-
2 maal meting op de wijkkast (1x door upc en 1x door de ziggo monteur die bij ons langs kwam)
-
5 maal het modem omgerolen voor een nieuwe in de upc/ziggo shop (inclusief voeding en bekabeling)
-
2 maal door monteur in huis geconstateerd wat ik ook al constateerde.. db-waardes zijn in orde.
Reeds vervangen:
- modem - 5x (2x cisco 3x ubee)
- Coaxkabel - 6x (laatste is op locatie door ziggo monteur gemaakt)
- Abonnee OvernamePunt (OAP) - 2x beide door upc, en later ziggo monteur
- UTP kabel van modem naar pc/router (doet er niet toe, maar toch voor de zekerheid)
Situatie:
* modem hangt volgens de ideale omstandigheden met een op maat gemaakte kabel van 43cm aan een zijwand van een kastje en is goed geventileerd.
* De voeding is gestabiliseerd en hangt tevens achter een ups (net als de rest van mijn thuisnetwerk)
Een kort logje van de storingen de afgelopen dag:
(maar zo gaat het al 4 maanden)
15-6-2015 begin storing: 14:09 verholpen: 14:18
(modem gereset: ja) bezigheden: skype, teamspeak, games, ping naar internet
15-6-2015 begin storing: 17:34 verholpen: 17:36
(modem gereset: ja) bezigheden: skype
15-6-2015 begin storing: 17:44 verholpen: 17:46
16-6-2015 begin storing: 00:00 verholpen: 00:08
16-6-2015 begin storing: 00:10 verholpen: 00:12
(modem gereset: ja) bezigheden: http(s) verkeer (internetbrowsen)
16-6-2015 begin storing: 00:20 verholpen: 00:21
(modem gereset: ja) bezigheden: idle (was dit aan het tikken in notepad, want ik had geen internet

)
Monoloog: 
Ik ben nu op het punt gekomen dat ik serieus overweeg om
(tegen een enorme kostenpost) te verhuizen naar een glasvezelgebied.
Dit omdat hier niets beters verkrijgbaar is als ziggo en ik een stabiele internetverbinding
(desnoods zakelijk) erg belangrijk vind. Ik ben zelf werkzaam in de IT maar ook persoonlijk is dit belangrijk voor mij.
Op mijn vraag of een zakelijke verbdinding mij meer garantie gaf kreeg ik geen duidelijk antwoord.
Ik kom bij ziggo zelf niet verder. het is een visceuse cirkel geworden van 1e lijns naar 2e lijns naar monteurbezoek, naar 'ik heb alles gedaan wat ik kon' en dan weer huiswaards vertrekken. waarna ik de volgende dag weer kan bellen met de 1e lijns..
Persoonlijk heb ik het vermoeden dat er ergens in de buitenleiding een storende factor aanwezig is
(bij een van de onderburen bijvoorbeeld) maar zie hier als particulier maareens achter te komen..
Na meer als 5 jaar tevreden klant te zijn geweest van upc/ziggo
(het heeft in dezelfde situatie inderdaad 5 jaar probleemloos gewerkt tot de overname) is mijn vertrouwen in hun betrouwbaarheid tot in de schoenen gezakt.
Ik heb eigenlijk ook geen zin meer om extra geld in de dure helpdeskgesprekken te steken, of tijd vrij te maken voor monteurs..
(heb geen geen telefonie van ze)
Ze hebben gewoon geen idee wat er mis is en ik weet ook niet wat ik hier nu verder mee aanmoet, en in hun medewerking zijn ze zo passief als het maar kan zijn.. terugbelafspraken worden niet nageleefd en als ik zelf niet mijn tijd blijf verdoen om achter hun biezen aan te zitten gebeurt er niets ook.
Oplossingen waar de helpdesk mee komt nu hebben totaal geen relatie tot het probleem.
Standard script oplossingen zooals modem uit bridge halen, andere DNS servers instellen.. UTP kabel vervangen..
erg logisch als ik al 3x heb uitgelegd dat ik het modem fysiek zie rebooten bij deze problemen en het daar dus niet aan kan liggen..
Ik weet dat jullie hier verder niets mee kunnen maar ik wil deze ervaring toch even posten in navolging van mijn eerdere post over de problemen in dit topic.
Ziggo kan het dus niet oplossen. en ik zal daarom gedwongen moeten verhuizen naar een gebied waar wel een provider verkrijgbaar is die zijn zaakjes op orde heeft.
Anyway, dit dus in navolging van dit topic een tijdje terug:
JoSchaap in "UPC Internet vragen & problemen topic deel III"
*update* Ziggo stuurt alsnog een 3e monteur langs. ditmaal een netwerkmonteur.. Ik ben benieuwd.
[
Voor 3% gewijzigd door
JoSchaap op 16-06-2015 14:49
]