Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III

Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

MAX3400 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:02:
[...]

Bedankt voor de link naar het goede topic dan... 8)7 8)7

Dan is mijn vraag anders; hopelijk heb je nu wel een antwoord: ik heb een 200/20 internet-abonnement bij Ziggo en sinds de fusie met UPC lijken er allerlei naamgevingen van de pakketten te zijn veranderd. Welke zenderpakketten krijg ik bij mijn 200/20 "alles bij elkaar dus internet en tv" verbinding??
Ik had ook een UPC Extreme abo vanwege de toendertijd exclusieve 200/20 verbinding, Maar dat abonnement bestaat niet meer, wel heb ik nog steeds dezelfde mogelijkheden incl. TV Royaal.

Maar wellicht kun je de vraag inderdaad beter stellen in het Ziggo ervaringen topic, wat is toch niet echt moeilijk te vinden is:

[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9

;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

My bad; ik keek wel in Internetproviders en Hosting maar die staat default op 24H retentie en dus zag ik 'm niet staan in de lijst. Thanks & cross-posted ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

MAX3400 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:56:
[...]

My bad; ik keek wel in Internetproviders en Hosting maar die staat default op 24H retentie en dus zag ik 'm niet staan in de lijst. Thanks & cross-posted ;)
Gaan we daar verder, ik vind het ook wel een interessante vraag :)

Even wat anders wat in beide topics thuishoort: Heeft er iemand nog wel eens iets vernomen van die 500 Mbit plannen? Waarschijnlijk niet, want dan had het wel op de FP gestaan. Maar ik vind het wel apart dat ze er zo mee bezig waren en dat er daarna ineens een volkomen stilte valt...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guarana
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-08 16:50
guarana schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:23:

Toen ik naar de instellingen van de wifi verbinding ging kijken, zag ik tot mijn verbazing dat de Lumia een compleet ander IP adres had, nl. 62.195.XX.xxx, (chello.nl). Blijkbaar heeft de Lumia op een adere manier een IP nummer gekregen en zit hij op een ander netwerk (?) en is het logisch dat ik niet bij mijn bestanden kan (toch?).
RobbyTown schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:16:
[...]

62.195.xx.xx is je WAN ip dat ip krijg je ook op je pc of laptop zie deze site http://www.myip.nl

192.168.0.x is interne ip. Kan je is op je pc of laptop advanced ip scanner is draaien of als die er is voor de wp 8.1 'fing' app

Als je dat je netwerk scant moet je jou apparatuur voorbij zien komen.
Bedankt voor je reactie.

Dat begrijp ik. Het vreemde is dat ik nu 2 externe IP's heb, nl die ik normaal voor mijn internetaansluiting (89.98.XXX.XX) heb en nog die voor de Lumia (62.195.xx.xx). Als ik via mijn router via wifi etc. inlog met een android of laptop dan krij ik 89.98.xx.xx en met de Lumia 62.195.xx.xx. Gecheckt op myip.nl. Ik ging er altijd vanuit dat je via je router en NAT naar buiten maar 1 IP adres hebt, en niet 2 zoals nu.

Zoalsl ik al schreef: ik log op dezelfde SSID in, gecheckt of ik niet op een Wifispot ingelogd ben. Verder kan ik wel op de admin pagina van de router inloggen via de Lumia.

Suggesties blijven welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

guarana schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:33:
[...]

Suggesties blijven welkom.
Ondanks dat je netjes je IP's maskeert in je posts; ik neem aan dat beiden wel op het netwerk van Ziggo/UPC terugkomen/termineren als je op een andere machine (werk, school, kennis) een nslookup of tracert doet naar beide IP's?

Het enige wat ik me kan bedenken, maar dat lijkt me ontzettend onwaarschijnlijk, is dat er in de fusie/correctie ervoor is gekozen om je oude en nieuwe IP (zeg: oud=UPC, nieuw=Ziggo) beiden aan je modem toe te kennen waarbij de ene via de Hotspot-feature naar buiten gaat en de ander via de daadwerkelijke kabel.

Wat zegt de helpdesk erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:52
Beste medetweakers,

Ik wilde even het water peilen over de huidige wifi-modems van Ziggo. Volgens deze site levert Ziggo momenteel drie verschillende wifi-modems, namelijk:
  • de Horizon Mediabox
  • het Technicolor TC7210 wifi-modem
  • het Ubee EVW3226 wifi-modem
  • het Ubee UVW321B wifi-modem
Nu krijg ik liefst niet met de Horizon-box te maken - ik wil via CI+-module tv kijken - maar anders zou ik alsnog apart modem kunnen aanvragen voor internet, dus dat moet geen probleem zijn.

Nu zou ik graag willen weten wat de beste/meest praktische van de drie modems is. Mijn gebruik/doelen:
[list]
• Concurrent dual-band (doet de Ubee EVW3226 niet)
• Snel LAN en WLAN (Technicolor doet AC, andere twee N)
• Stabiel
• Gebruik voor +- 4 mobiele apparaten (waarvan 3 5Ghz), 1 wired computer, 1 wired NAS, 1 wired TV (+mogelijk ooit 1 wired htpc'tje/NUC/RBpi2), waarbij in diverse combinaties media heen en weer gegooid wordt, gegamed wordt, gebackupd wordt etc.
• Praktisch te gebruiken met Synology NAS (met DLNA-gebruik, media server, mogelijk VPN en Web Station)
• (\-- is voor webserver-functie mogelijkheid DDNS in te stellen nodig? Kan dit met deze modems?)
• Liefst beetje future-proof, gezien moeite om Ziggo te overtuigen nieuwe hardware te sturen zonder dat oude stuk is
• Mogelijkheid VPN-tunnel naar thuisnetwerk op te zetten (kan 1 vd 3 dit uberhaubt zelf, of moet ik dan altijd (portforwarded) via de Synology?)

Hebben jullie hier ervaring mee/meningen over? Tips? Ik schat in dat het wifi-bereik in appartementje geen probleem zal zijn, en zou misschien liever niet een bridge-modus/router-configuratie willen als dat niet hoeft. Iets met nodeloos ingewikkeld en verspilling van geld en stroom. Als de consensus is dat alle drie de modems brak zijn en niet voldoen, zou het natuurlijk wel gewoon kunnen.

Voetnoot: Ik weet dat het lastig is een specifiek model los te krijgen van Ziggo, maar wellicht dat de fysieke winkels uitkomst zouden kunnen bieden. Ook zou ik wellicht 1 maand een zakelijk 500/40 (beschikbaar op adres, niet compatible met de Ubee's) kunnen afnemen, en dan overstappen naar een langzamer privé-abbo, als dit een beter modem zou opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Twam schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:13:
Beste medetweakers,

Ik wilde even het water peilen over de huidige wifi-modems van Ziggo. Volgens deze site levert Ziggo momenteel drie verschillende wifi-modems, namelijk:
  • de Horizon Mediabox
Nu krijg ik liefst niet met de Horizon-box te maken - ik wil via CI+-module tv kijken - maar anders zou ik alsnog apart modem kunnen aanvragen voor internet, dus dat moet geen probleem zijn.

Nu zou ik graag willen weten wat de beste/meest praktische van de drie modems is. Mijn gebruik/doelen:
[list]
• Stabiel
• Gebruik voor +- 4 mobiele apparaten (waarvan 3 5Ghz), 1 wired computer, 1 wired NAS, 1 wired TV (+mogelijk ooit 1 wired htpc'tje/NUC/RBpi2), waarbij in diverse combinaties media heen en weer gegooid wordt, gegamed wordt, gebackupd wordt etc.
• Praktisch te gebruiken met Synology NAS (met DLNA-gebruik, media server, mogelijk VPN en Web Station)
• (\-- is voor webserver-functie mogelijkheid DDNS in te stellen nodig? Kan dit met deze modems?)
• Liefst beetje future-proof, gezien moeite om Ziggo te overtuigen nieuwe hardware te sturen zonder dat oude stuk is
• Mogelijkheid VPN-tunnel naar thuisnetwerk op te zetten (kan 1 vd 3 dit uberhaubt zelf, of moet ik dan altijd (portforwarded) via de Synology?)

Hebben jullie hier ervaring mee/meningen over? Tips? Ik schat in dat het wifi-bereik in appartementje geen probleem zal zijn, en zou misschien liever niet een bridge-modus/router-configuratie willen als dat niet hoeft. Iets met nodeloos ingewikkeld en verspilling van geld en stroom. Als de consensus is dat alle drie de modems brak zijn en niet voldoen, zou het natuurlijk wel gewoon kunnen.

Voetnoot: Ik weet dat het lastig is een specifiek model los te krijgen van Ziggo, maar wellicht dat de fysieke winkels uitkomst zouden kunnen bieden. Ook zou ik wellicht 1 maand een zakelijk 500/40 (beschikbaar op adres, niet compatible met de Ubee's) kunnen afnemen, en dan overstappen naar een langzamer privé-abbo, als dit een beter modem zou opleveren.
Veel eisen; niet moeilijk doen, gewoon een fatsoenlijke eigen WiFi router kopen. Scheelt je een hoop kopzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-08 14:31
ye-roon schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:46:
Er staat het woord "problemen" in de topic. ......Zo niet, dan moet overstappen toch zeker overwogen worden.
Precies hetzelfde probleem hier Ye-Roon. Lange laadtijden bij websites, time-outs, volledig wegvallen en latency spikes van 500 tot 800 ms.

Ik zit in postcodegebied 1448....en jij ?

Ik ben een klein onderzoekje gestart op de buurt facebook (4000 leden) en had binnen 2 uur 55 berichten terug waarvan een groot deel dezelfde problemen.

Ik had al mijn hele netwerk uit elkaar gepeuterd, maar zelfs direct op de coax in de meterkast, en met een 50cm cat5 kabeltje naar de laptop hou ik precies dezelfde problemen.

Ik heb even dit tooltje gedraaid: (java alert) http://netalyzr.icsi.berkeley.edu/

Daar komt dus dit uit:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/35kk3mu.jpg

Netwerk buffers zijn dus typische ISP knoppen waaraan gedraaid wordt.......

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

TStick schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:09:
[...]

Precies hetzelfde probleem hier Ye-Roon. Lange laadtijden bij websites, time-outs, volledig wegvallen en latency spikes van 500 tot 800 ms.

Ik zit in postcodegebied 1448....en jij ?

Ik ben een klein onderzoekje gestart op de buurt facebook (4000 leden) en had binnen 2 uur 55 berichten terug waarvan een groot deel dezelfde problemen.

Ik had al mijn hele netwerk uit elkaar gepeuterd, maar zelfs direct op de coax in de meterkast, en met een 50cm cat5 kabeltje naar de laptop hou ik precies dezelfde problemen.

Ik heb even dit tooltje gedraaid: (java alert) http://netalyzr.icsi.berkeley.edu/

Daar komt dus dit uit:

[afbeelding]

Netwerk buffers zijn dus typische ISP knoppen waaraan gedraaid wordt.......
tis gewoon ye-roon hoor :p

Ik zit in postcodegebied 2741. Ik ben gisterochtend weer gebeld dat het probleem groter is en dat het dus niet aan mijn persoonlijke aansluiting ligt, GOH ECHT? dat zei ik 2 weken geleden al. Maar goed, het is de laatste dagen best stabiel, ff afkloppen. Maar het was dus nog niet opgelost en ze gingen er mee aan de slag. Al denk ik dat ze nog steeds te lokaal kijken. Ik weet niet welke plaats 1448 is maar lijkt me ver van mij vandaan, zeker gezien dat valt onder "overige postcodes" op de brievenbus.

Er moet dus gewoon wat bij een hoofdpunt aan de hand zijn, niet in specifiek in m'n woonplaats. Laten we hopen dat ze slim genoeg zijn om het door te trekken en dus niet een pleister of wat ducttape plakken op het waddinxveen gedeelte en dan bidden tot de internet god dat het wegblijft.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe aansluiting (Basis dus UBEE en Mediabox) gerealiseerd. Ik kan echter nergens in het modem/router menu vinden:

1. Hoe ik de toegangscdes (nu admin/admin) kan aanpassen.
2. Hoe ik kan instellen dat ik vanaf WAN toegang kan krijgen tot de instellingen.

Ook zie ik de optie "Bridge Mode activeren". Is dit foolproof m.a.w. kan dit door Ziggo ongevraagd gedeactiveerd worden. Ik wil een eigen router gaan gebruiken en die alle functies laten overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Hier in postcode gebied 4700 de laatste tijd flinke problemen met het internet die hierboven al uitvoerig zijn beschreven. Bij de Ziggo klantenservice hebben ze geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Uiteraard alle mogelijke oorzaken bij de externe router al afgegaan en alles meermaals gereset.

De hele straat heeft Ziggo hier, echter alleen van de overbuurman weet ik dat hij ook problemen heeft (of alleen hij merkt het).

[ Voor 18% gewijzigd door D-TECH op 21-07-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdvelden
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:22
Zojuist weer gebeld, kennelijk is er (toevallig) sinds 17 juli een storing met als mogelijk gevolg (o.a.) traag internet in de regio. Wel bijzonder dat ik tot een uur of acht prima kon internetten en daarna de ellende weer begon. We wachten maar weer eens af. Call van vorige keer bleek niet gelogd te zijn, ondanks expliciete toezegging dat dit wél zou gebeuren. Enige troost is dat ik nu een aanbod kreeg dat er €20,- van mijn volgende rekening afgetrokken zal worden. Heb het geaccepteerd en hopelijk dat dit wel vastgelegd en uitgevoerd wordt. Liever heb ik gewoon een stabiele internetverbinding...

Edit: en toevallig krijg ik net een minuutje geleden een SMS van Ziggo dat er een storing in de regio is. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door rvdvelden op 21-07-2015 21:47 . Reden: Nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-08 14:31
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:28:
Ik heb een nieuwe aansluiting (Basis dus UBEE en Mediabox) gerealiseerd. Ik kan echter nergens in het modem/router menu vinden:

2. Hoe ik kan instellen dat ik vanaf WAN toegang kan krijgen tot de instellingen.

Ook zie ik de optie "Bridge Mode activeren". Is dit foolproof m.a.w. kan dit door Ziggo ongevraagd gedeactiveerd worden. Ik wil een eigen router gaan gebruiken en die alle functies laten overnemen.
Ziggo kan bij alle instellingen van je modem. Bij mij hebben ze het helaas al meerdere keren geflikt om ongevraagd WiFi aan te zetten.

Vraag 1 zit volgens mij gewoon in de menustructuur in de "Systeem" tab
Vraag 2 begrijp ik helaas niet helemaal. Bedoel je vanaf bijvoorbeeld de camping met je mobiel ?

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
Vanuit de ubee zelf kan dit volgens mij niet. Je zult een box erachter moeten hangen die dus lokaal inlogd en een sessie opzet naar jouw remote locatie. En ja Ziggo kan alles aanpassen ook wanneer die in bridge mode staat. Echter zullen ze niet zonder jouw medeweten erin gaan.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Meer mensen aarbij modem niet online komt? in of rond regio haarlem 2034?

Sinds uurtje of 16:00 geen internet meer tv/dtv werken nog wel gewoon maar modem wilt op geen enkele downstream locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
Ben online in regio A'dam, en ik ga niet mijn modem resetten om te kijken of die online komt. :) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 26-07-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

devil-strike schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:57:
Meer mensen aarbij modem niet online komt? in of rond regio haarlem 2034?

Sinds uurtje of 16:00 geen internet meer tv/dtv werken nog wel gewoon maar modem wilt op geen enkele downstream locken.
https://allestoringen.nl/storing/ziggo -> Hoofddorp / Heemstede zitten inderdaad met issues maar ik zie ook commentaren dat mensen de DNS hebben vervangen voor 8.8.8.8 en 8.8.4.4 maar dat lost jouw probleem van downstream niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Sjah schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:08:
Ben online in regio A'dam, en ik ga niet mijn modem resetten om te kijken of die online komt. :) ;)
Nee zou ik ook niet doen, je weet het nooit idd.

Over dns zou wel kunnen, maar zit niet op ziggo netwerk die andere dns servers gebruikt dan oud upc gebied als ik me niet vergis, daarbij staat google dns ook in me router naast de dhcp toegekende dns servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
DNS? Even logisch nadenken... DNS is een protocol wat over IP gaat. Om iets met IP te kunnen doen moet je fysieke link hebben en zo ver komt je modem lang niet. Dus wat dan ook je probleem is, het heeft niets met DNS te maken.

Niet gewoon een boom omgewaaid op versterkerkast cq bij het omwaaien kabels in de grond kapotgetrokken?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Nee modem is kapot volgens ziggo, aangezien volgens ziggo de horizon modem wel netjes online is, ook bij de buren werkt alles incl. internet.

Word morgen dus naar Amsterdam om modem teruilen aangezien monteur pas vrijdag kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
devil-strike schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:38:
Nee modem is kapot volgens ziggo, aangezien volgens ziggo de horizon modem wel netjes online is, ook bij de buren werkt alles incl. internet.

Word morgen dus naar Amsterdam om modem teruilen aangezien monteur pas vrijdag kan.
Zou daar niet zo zeker van zijn. Modems overlijden doorgaans niet zomaar en als ze dat doen geven ze in de regel niet netjes aan dat ze geen signaal kunnen vinden...

Zou wel erg toevallig zijn. Dit klinkt veel meer als een kabel die ergens losgeschoten is. Als die Horizon-box wel online is, is signaal naar jou huis toe OK en klinkt het als iets binnenhuis. Zou zonde zijn om halve dag te spenderen om in een winkel een modem om te ruilen om dan bij thuiskomst exact hetzelfde te krijgen :X

Ik zou iig aanraden om erg goed alles tussen punt waar signaal je huis binnenkomt en waar het signaal tussen modem en Horizon-box gescheiden wordt na te lopen en evt kabels om te wisselen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

devil-strike schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:38:
Nee modem is kapot volgens ziggo,
En dat had je niet eerder kunnen posten (of niet posten)? Dacht toch dat dit ongeveer stap 1 is in troubleshooting algemeen en specifiek voor T.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
MAX3400 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:42:
[...]

En dat had je niet eerder kunnen posten (of niet posten)? Dacht toch dat dit ongeveer stap 1 is in troubleshooting algemeen en specifiek voor T.net?
Hoezo stap1? dat is namelijk niet met hd bellen maar eerst zelf thuis opzoek gaan naar je probleem incl, kabels vervangen, daarna pas ziggo bellen als het echt niet anders kan.

@dion_b
Daar ben ik al vanaf 16:00 mee bezig, check namelijk eerst me eigen zooi zoals je zelf al aangeeft moet doen :)

Modem is dus echt wel kapot ook direct op groene kabel en modem komt niet voorbij ds scan, ook aangesloten op punt horizon die wel online komt en ook dan niet verder als ds scan.

[ Voor 8% gewijzigd door devil-strike op 26-07-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
En als je hem reset door paperclip in dat gaatje te houden voor 10sec ofzo? Weet niet precies welk modem je hebt. Ik heb ongeveer 1000 modems gezien maar nog nooit eentje die op DS SCAN blijft hangen. Wil niet zeggen dat ie niet kapot kan zijn natuurlijk.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
Twam schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:13:
Beste medetweakers,

• de Horizon Mediabox

[list]
• Stabiel

Ziggo levert nieuwe klanten 2 modems, 1 die wat in de horizon zit en de Ubee UVW321B
Rest wordt gebruikt om oude technicolors of de oude ubee te swappen indien die stuk is. Maar als nieuwe klant heb je helemaal de keuze niet :)

Daarbij is de Ubee UVW321B ruk, binnenkort komt er een opvolger van de technicolor die wel redelijk high end zou moeten zijn vergeleken de standaard routers die providers leveren.

En ook ik voeg me toe bij de rest: modem/router van provider op bridge zetten en je eigen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
devil-strike schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:20:
[...]

Hoezo stap1? dat is namelijk niet met hd bellen maar eerst zelf thuis opzoek gaan naar je probleem incl, kabels vervangen, daarna pas ziggo bellen als het echt niet anders kan.

@dion_b
Daar ben ik al vanaf 16:00 mee bezig, check namelijk eerst me eigen zooi zoals je zelf al aangeeft moet doen :)

Modem is dus echt wel kapot ook direct op groene kabel en modem komt niet voorbij ds scan, ook aangesloten op punt horizon die wel online komt en ook dan niet verder als ds scan.
AChja, scheelt dat direct aansluiten op de groene kabel praktische onmogelijk is.
Als je WCD defect is kan je nog niks met een nieuw modem :). Een defecte wcd kan je wel tv beeld bezorgen maar het ds (downstream) signaal niet doorgeven, je us zal vermoedelijk ook wel problemen hebben.

Of je het modem nu in je meterkast hebt of in de woonkamer, direct op de groene kabel ken niet. Er zit minimaal een aop of wcd tussen en ook daar kunnen problemen in zitten. Voor jou zeer moeilijk om na te gaan, maar om met 100% zekerheid te zeggen dat het modem stuk is kan je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier problemen met de gigabit switch in het Cisco EPC3928AD modem van Ziggo. UTP bekabeling zit al jaren in mijn woning, en heb er verschillende gigabit switches of routers op gehad en altijd 1GB full duplex verbinding.

Vanwege abo upgrade naar 200Mbit van Ziggo eindelijk een modem met ingebouwde router gekregen, dus ik kon de TP link 4300 mooi uit de meterkast halen. Niet dus, want verbindingen zijn niet stabiel, ene dag 100Mb, dan weer 1Gb. Om gek van te worden! Voor de TP-link 4300 had ik een TP Link 1043 in de meterkast en daarvoor een andere gigabit switch, en altijd stabiele Gbit verbindingen gehad.

Ziggo gebeld, en 'mijn modem was geschikt voor de WAN verbinding' dus ik kreeg geen vervanger. (Ga bijna hopen dat KPN hier nou eens 100mbit+ over koper gaat realiseren, kan ik overstappen.)

Hoe staat dit type bekend? Is de switch in de Cisco echt zo brak, en gaat een ander type van Ziggo echt soelaas bieden? Zou wel mooi zijn, want ik heb liever zo weinig mogelijk apparatuur 24/7 aan staan en heb eigenlijk geen zin om er weer een Gbit switch naast te gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
JeroenC schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:53:
[...]

AChja, scheelt dat direct aansluiten op de groene kabel praktische onmogelijk is.
Als je WCD defect is kan je nog niks met een nieuw modem :). Een defecte wcd kan je wel tv beeld bezorgen maar het ds (downstream) signaal niet doorgeven, je us zal vermoedelijk ook wel problemen hebben.
Onzin hoezo praktisch onmogelijk? je schoeft groene kabel los en zet groene kabel op modem hoezo niet mogelijk? je weet niet eens hoe het zit in me huis en gaat dan al zeggen kan niet....

wcd zit allleen in de woonkamer dus heb 0,0 met wcd temaken oftewel eerst lezen dan pas roeptoeteren.

Dus kan wel met 10000000% zeggen dat modem kapot is, kan je hoog op laag springen ding komt niet verder dan ds scan, zelfs op de plek waar horizon staat die zoals eerder al 100% netjes online is, komt ubee niet verder dan ds scan.

zit al 20jaar op coax dus weet echt wel hoe en wat en hoe aantesluiten.

[ Voor 21% gewijzigd door devil-strike op 27-07-2015 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Nieuwe modem opgehaalt en binnen 2min was modem weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Mooi dat ze nu ook internetpakketten hebben zonder digitale tv abbo :) straks even bellen voor een switch want nu betaal ik 1 eur pm meer :P

Weet iemand of er al een ETA op de nieuwe technicolor modems, of zijn ze nog aan het testen? :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoSchaap schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:19:
Mooi dat ze nu ook internetpakketten hebben zonder digitale tv abbo :) straks even bellen voor een switch want nu betaal ik 1 eur pm meer :P

Weet iemand of er al een ETA op de nieuwe technicolor modems, of zijn ze nog aan het testen? :)
Ik heb nu bijna 2 jaar een TC-7200 en doet het prima, maar heb je een link naar die nieuwe TC-xxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

nee ik weet niet meer als dat bijna elke van de 7 monteurs die hier inmiddels over de vloer zijn geweest het over 'de nieuwe technicolor' hadden :)

overigens nog steeds niet stabiel hier maar. na het vervangen van alles hier, in de kast beneden (eindversterkers) en het opnieuw aansnijden van de kabel in de wijkkast is de stabiliteit nu 90% ipv 70% :)

ben nu wel even klaar met upcZiggo en de monteurs over de vloer dus ik doe het hiermee tot de glas is uitgerold :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:58
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:29:
[...]

Ik heb nu bijna 2 jaar een TC-7200 en doet het prima, maar heb je een link naar die nieuwe TC-xxxx
https://www.ziggo.nl/klan...atuur/technicolor-tc7210/

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:28:

Ligt eraan. Zit je in het oude UPC gebied (+UPC firmware in de modem/router)? Dan kan je zelf inderdaad je modem op Bridge modus zetten zonder inmenging van Ziggo. Als je in het oude Casema/Ziggo gebied zit kan je dit niet en moet je de modem/router door de Klantenservice in Bridge modus zetten aangezien deze optie niet goed werkt in de originele Ziggo firmware. Bridge modus is dan niet echt Bridge modus waardoor je problemen krijgt met IP adressen toewijzen en snelheidsdrops, zelfs met je super-duper router erachter.

In principe kan Ziggo -altijd- settings op afstand in de modem/router aanpassen, dat hebben ze echter naar mijn weten nog nooit ongevraagd bij een klant gedaan.
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:04:
Hier problemen met de gigabit switch in het Cisco EPC3928AD modem van Ziggo. UTP bekabeling zit al jaren in mijn woning, en heb er verschillende gigabit switches of routers op gehad en altijd 1GB full duplex verbinding.

Vanwege abo upgrade naar 200Mbit van Ziggo eindelijk een modem met ingebouwde router gekregen, dus ik kon de TP link 4300 mooi uit de meterkast halen. Niet dus, want verbindingen zijn niet stabiel, ene dag 100Mb, dan weer 1Gb. Om gek van te worden! Voor de TP-link 4300 had ik een TP Link 1043 in de meterkast en daarvoor een andere gigabit switch, en altijd stabiele Gbit verbindingen gehad.

Ziggo gebeld, en 'mijn modem was geschikt voor de WAN verbinding' dus ik kreeg geen vervanger. (Ga bijna hopen dat KPN hier nou eens 100mbit+ over koper gaat realiseren, kan ik overstappen.)

Hoe staat dit type bekend? Is de switch in de Cisco echt zo brak, en gaat een ander type van Ziggo echt soelaas bieden? Zou wel mooi zijn, want ik heb liever zo weinig mogelijk apparatuur 24/7 aan staan en heb eigenlijk geen zin om er weer een Gbit switch naast te gaan zetten.
De Cisco is nog brakker dan de Ubee. De Ubee was 'vroegah' (2009/2010) toen we in de regio Leiden opeens wel de bleeding edge waren van nieuwe modem/routers best goed. Het apparaat was toen net nieuw. Maar nu is dat ding hopeloos oud en kan 'ie niet meer meekomen met snelheden boven de 100mbits omdat de buffer dan vol loopt. Dus eigenlijk is de Ubee op dit moment gewoon te oud. In theorie moet hij tot de 180 (geloof ik) kunnen halen maar de buffer kan dit gewoonweg niet bijbenen waardoor deze vol loopt met als resultaat slechte snelheden, zelfs bekabeld.

De Cisco is vooral brak m.b.t. heel erg slecht Wi-Fi signaal, dat is iets wat ik bij de buurman heb kunnen ervaren die er één van Ziggo kreeg. Daarnaast zijn er ook allerhande problemen mee waar ik zelf dan weer minder ervaring mee heb.

De Technicolor schijnt dan weer wel erg goed te zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Kan iemand wat licht schijnen op het volgende:

Wij hebben ons draadloos internet (aangezien wij alleen maar laptops gebruiken) via de Horizon box lopen. Voorheen liep dit apart met een aparte modem vanuit toen nog UPC maar dit werkte niet zoals gewenst. Traag en wegvallend.
Nu dus via de Horizon en dit doet het dus gewoon zeer slecht met daarbij de volgende klachten:
- Internet is verbonden, wordt zeer traag en uiteindelijk krijg ik een geel driehoekje in mijn taakbalk welke laat weten dat de verbinding beperkt is;
- Verbonden met de box, Windows geeft aan dat er gewoon internet is maar zodra ik IE of Chrome open krijg ik een "Er is geen internet" melding.

Wat heb ik zelf al gedaan:
- Box gereset (wij hebben inmiddels een gloed nieuwe gekregen)
- Instellingen van de laptops (3x Windows 7 / 2x Windows 8.1) gereset

Natuurlijk doet bekabeld het gewoon maar dit is geen optie vanwege 5x een laptop.

Ik ben ten einde raad. Ik heb nog een aparte Sitcom router (Sitcom Wireless Gigabit Router 300N x4) die ik kan instellen etc. maar volgens de ziggo monteur is de Horizon box beter geschikt voor meerdere draadloos apparaten..

Euhm... Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede avond,

Vandaag is bij mij de horizon media box geïnstalleerd. Wat mij betreft een dikke 10 voor de installatie. Echter kom ik nu zelf ergens niet uit. De monteur vertelde me dat het modem wat er meegeleverd is, een technicolor modem een usb functie heeft.
Zodat ik dit modem als nas kan gebruiken.

Er werd me verteld een usb erin te moeten stoppen, en dan kan ik in de mappen files plaatsen die ik vervolgens via horizon op tv kan afspelen.

Ik vind op mijn pc wel die mappen waar hij het over had, maar als ik een usb in het modem doe, kan ik niks in deze mappen zetten. Het lijkt mij dat de bedoeling is dat ik de usb dan als opslag dient.

Wie kan me uitleggen hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:28:
De monteur vertelde me dat het modem wat er meegeleverd is, een technicolor modem een usb functie heeft.
Wie kan me uitleggen hoe dit werkt?
Heb je de USB functie in het modem/router aangezet? Zie de handleiding zit ergens in het USB gedeelte.Desgewenst kun je daar ook de DLNA functie aanzetten. Zal overigens zeer beperkt bruikbaar zijn want het DLNA protocol is uiterst beperkt en elke fabrikant gaat er anders mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, beide functies heb ik aangezet. Het blijft echter niet mogelijk iets in de mappen te slepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB apparaat op de 'approved' lijst gezet en de sharing juist ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Kun je de foutmelding even doorgeven? Staat je USB stickje niet gewoon 'locked' m.a.w. geen schrijfrechten door een fysiek schuifje oid op de stick?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de USB stick op aproved lijst gezet. En naar mijn idee ook de sharing staat goed. Er zit helaas geen schuifje op de stick wat het probleem zou kunnen zijn. Overigens meerdere sticks geprobeerd. Kan de manier waarop de stick geformatteerd is er mee te maken hebben?

Ik krijg overigens geen foutmelding. Maar als ik bijvoorbeeld een mp3 bestand naar een map sleep zie ik een klein rood bordje bij het bestand wat duid op dat dit niet mogelijk is. Hij zet het het er dus niet op.

Alvast bedankt voor jullie meedenken!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Vraagje, ik heb een ziggo 30Mbps down / 3 up internet abbo.
Thuis met Wifi haal ik op mijn telefoon en laptop (speedtest) rond de 18Mbps down en 4 up
Dit is op wifi B/G 2.5ghz

Is dit een beetje normaal qua snelheden?
verwacht zelf ook de 30 te behalen eigenlijk..

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
C6DL schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:34:
Vraagje, ik heb een ziggo 30Mbps down / 3 up internet abbo.
Thuis met Wifi haal ik op mijn telefoon en laptop (speedtest) rond de 18Mbps down en 4 up
Dit is op wifi B/G 2.5ghz

Is dit een beetje normaal qua snelheden?
verwacht zelf ook de 30 te behalen eigenlijk..

thanks
Dit zijn op zich prima snelheden. Je moet weten dat er 30mbps wordt uitgezonden maar er gaat een groot deel verloren in de lucht door storingen. Over de kabel haal je als het goed is wel de volle 30/3mbps.

Check wat tips hier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/wifi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Bo0bz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:41:
[...]

Dit zijn op zich prima snelheden. Je moet weten dat er 30mbps wordt uitgezonden maar er gaat een groot deel verloren in de lucht door storingen. Over de kabel haal je als het goed is wel de volle 30/3mbps.

Check wat tips hier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/wifi/
thanks man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Bo0bz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:41:
[...]

Zo werkt dat niet...

Er gaat niets verloren, je hebt gewoon een bottleneck over de WiFi. Meer dan 30Mbps over WiFi halen is prima mogelijk, en als dat zo is, dan is haal je ook de volle 30Mbps. Exact wat mogelijk zou moeten zijn hangt af van welke modem je hebt en welk apparaat je gebruikt (tip: altijd aangeven exact wat je hebt), maar 30Mbps is echt niet uitdagend. Met Ziggo's nieuwste TC7210 en een high-end 3x3 ac laptop kun je boven de 500Mbps halen over WiFi.
Stuk voor stuk goede tips inderdaad :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Inmiddels is mijn Ziggo werkend, echter wel vreemd aanvraagproces.
Ik koos voor de opzegservice van KPN, krijg ik eerst een mailtje dat er iets mis gegaan is. En 3 dagen later: het is gelukt hoor.

Of, meld u online aan om een account te maken.
Daar vragen ze echter om je klantnummer, welke in geen 1 mailtje staat.

Moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben, maar heb nou bepaald niet het idee dat het 120 Mbit is, met een speedtest kwam ik zo rond de 40 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
dion_b schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:25:
[...]

Zo werkt dat niet...

Er gaat niets verloren, je hebt gewoon een bottleneck over de WiFi. Meer dan 30Mbps over WiFi halen is prima mogelijk, en als dat zo is, dan is haal je ook de volle 30Mbps. Exact wat mogelijk zou moeten zijn hangt af van welke modem je hebt en welk apparaat je gebruikt (tip: altijd aangeven exact wat je hebt), maar 30Mbps is echt niet uitdagend. Met Ziggo's nieuwste TC7210 en een high-end 3x3 ac laptop kun je boven de 500Mbps halen over WiFi.

[...]

Dan had ik het anders moeten verwoorden ;-) Door interferentie haal je mogelijk de volledige snelheid niet :9

Het is niet zo dat je altijd verlies hebt. Ik zelf haal 120/12 over de wifi en dat is exact mij abonnement.

Wel is het van belang te controleren of de snelheid wel wordt behaald over de kabel. Anders kun je nog zo veel instellingen wijzigen in je router of device maar als de input er niet is dan de output al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Mmmm dat van die WiFi had ik me helemaal niet gerealiseerd, zal eens een testje plugged doen, voor mij niet heel belangrijk, met mijn KPN ADSL was mijn modem snelheid 18mbit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
raptorix schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:44:
Mmmm dat van die WiFi had ik me helemaal niet gerealiseerd, zal eens een testje plugged doen, voor mij niet heel belangrijk, met mijn KPN ADSL was mijn modem snelheid 18mbit :(
Dan is 30Mbps een flinke upgrade. Maar goed, dat moet via WiFi haalbaar zijn. Geef anders eens antwoord op m'n vragen (welke modem, welke client)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
dion_b schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:51:
[...]

Dan is 30Mbps een flinke upgrade. Maar goed, dat moet via WiFi haalbaar zijn. Geef anders eens antwoord op m'n vragen (welke modem, welke client)
Gewoon die standaard box, zo een zwarte, client? Windows 8.1 Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
raptorix schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:53:
[...]

Gewoon die standaard box, zo een zwarte, client?
Juist, dat kan dus een brakke oude Ubee zijn, een minder brakke minder oude Ubee zijn, een rampzalige oude Cisco, een middelmatige nieuwere Cisco of een best geniale Technicolor.

We willen je helpen maar dan moet je echt wat meer moeite doen nauwkeurige info aan te leveren. Graag merk+modelnr.
Windows 8.1 Laptop
Uhuh, en het is Windows die de performance bepaalt :? :Z

Het relevante is exact welke WiFi netwerkadapter erin zit, dat is meestal te achterhalen met exacte typenr.

Als je dit serieus wilt aanpakken moet je even wat aandacht erop richten. Geen zin in? Dan ga je geen betere performance krijgen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
raptorix schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:30:
Moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben, maar heb nou bepaald niet het idee dat het 120 Mbit is, met een speedtest kwam ik zo rond de 40 mbit.
Ik zit gemiddeld rond de 80 (120Mbit geadverteerd). Ik moet wel bekennen dat ik in NL nog nooit 100% van beloofde up/down heb gehaald. (alleen bij mobiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
dion_b schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:09:
[...]

Juist, dat kan dus een brakke oude Ubee zijn, een minder brakke minder oude Ubee zijn, een rampzalige oude Cisco, een middelmatige nieuwere Cisco of een best geniale Technicolor.

We willen je helpen maar dan moet je echt wat meer moeite doen nauwkeurige info aan te leveren. Graag merk+modelnr.

[...]

Uhuh, en het is Windows die de performance bepaalt :? :Z

Het relevante is exact welke WiFi netwerkadapter erin zit, dat is meestal te achterhalen met exacte typenr.

Als je dit serieus wilt aanpakken moet je even wat aandacht erop richten. Geen zin in? Dan ga je geen betere performance krijgen...
Wat een bijdehand ben jij zeg, typisch zo een figuur waarom ik nog maar weinig plezier beleef aan GOT, nu zal ik wel weer een waarschuwing krijgen, maar je leest zelf eens goed, kijk je post nog maar even terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Kom op raptorix, dion_b heeft dik gelijk. Als je antwoord op de vraag wat voor modem je hebt, het antwoord "een zwarte' is dan doe je geen enkele moeite om geholpen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
raptorix schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:15:
[...]

Wat een bijdehand ben jij zeg, typisch zo een figuur waarom ik nog maar weinig plezier beleef aan GOT, nu zal ik wel weer een waarschuwing krijgen, maar je leest zelf eens goed, kijk je post nog maar even terug.
Jij komt hier met een probleem, iemand (in dit geval ik) neemt twee keer de moeite een uitgebreide post te doen om je te helpen, en dat beantwoord je met onliners waar gewoon geen informatie in staat om je te kunnen helpen. Wat verwacht je? Dat we met een glazen bol alle relevante informatie die jij ondanks meerdere verzoeken niet meldt tevoorschijn toveren en nederig bedanken dat we de eer hebben jouw vraag te mogen beantwoorden? 8)7

Bel dan toch lekker de helpdesk. Misschien dat je daar meer plezier aan beleeft - in ieder geval worden de mensen daar betaald om je ongeacht hoe weinig je er zelf voor doet toch te helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
MrDirect schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:18:
Kom op raptorix, dion_b heeft dik gelijk. Als je antwoord op de vraag wat voor modem je hebt, het antwoord "een zwarte' is dan doe je geen enkele moeite om geholpen te worden.
Ik zit op me werk, kan dat dus niet zien, hij is nieuw, dus neem aan de meest recente.

Het ging mij hierom: dion_b in "Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III"

Hier verward hij me met die andere persoon, en gaat mij dan op een belerend toontje aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
dion_b schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:20:
[...]

Jij komt hier met een probleem, iemand (in dit geval ik) neemt twee keer de moeite een uitgebreide post te doen om je te helpen, en dat beantwoord je met onliners waar gewoon geen informatie in staat om je te kunnen helpen. Wat verwacht je? Dat we met een glazen bol alle relevante informatie die jij ondanks meerdere verzoeken niet meldt tevoorschijn toveren en nederig bedanken dat we de eer hebben jouw vraag te mogen beantwoorden? 8)7

Bel dan toch lekker de helpdesk. Misschien dat je daar meer plezier aan beleeft - in ieder geval worden de mensen daar betaald om je ongeacht hoe weinig je er zelf voor doet toch te helpen.
Nogmaals, je haalt me met die andere persoon door de war:

dion_b in "Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Laatst online: 13:39
Net even contact gehad met Ziggo, maar die mevrouw snapte mij niet helemaal, volgens mij ben ik zeker van mij zaak, maar toch even voor de zekerheid.

Ik ga binnenkort verhuizen, nu twijfel ik tussen Ziggo Internet Max (200mbit, https://www.ziggo.nl/internet/vergelijken/) of TV+internet. Nu zie ik dat Ziggo Internet Max 200 mbit is + 30 'analoge' tv zenders.

Die 30 zenders zijn voor mij meer dan genoeg, aangezien het mij meer om het internet gaat is dat abbonnement voldoende.

Maar nu de vraag, ik kan van dat analoge kanaal toch gewoon een digitaal signaal maken met een Humax decoder? Eventuele smart card kan ik koppelen aan het abbonnement van mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
dion_b schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:25:
[...]

Zo werkt dat niet...

[...]

True..
Grappige is dat ik op me router (ver weg in de meterkast verstopt TPLINK WDR4300)
En dan in de woonkamer met slechts 2 streepjes bereik op me laptop op de 5ghz band 3Mbps down met moeite behaald, en op 2.5ghz 18 dus :*)

Nu een accespoint in me woonkamer gehangen (bedraad, oude wrt54g)
zelfde snelheid nu nog op2.5ghz maar wel vol bereik! 8)

Misschien beter een nieuw accespoint kopen op 5ghz, waarschijnlijk pak ik dan wel de volle 30!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Uh nee, ik zag goed dat jij inhaakte op m'n reply op een ander - een reply waar ik al vroeg naar exacte apparatuur. Dat is net zo goed nodig om jou te helpen als om die ander (of wie dan ook)...
co2301 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:28:
Net even contact gehad met Ziggo, maar die mevrouw snapte mij niet helemaal, volgens mij ben ik zeker van mij zaak, maar toch even voor de zekerheid.

Ik ga binnenkort verhuizen, nu twijfel ik tussen Ziggo Internet Max (200mbit, https://www.ziggo.nl/internet/vergelijken/) of TV+internet. Nu zie ik dat Ziggo Internet Max 200 mbit is + 30 'analoge' tv zenders.

Die 30 zenders zijn voor mij meer dan genoeg, aangezien het mij meer om het internet gaat is dat abbonnement voldoende.

Maar nu de vraag, ik kan van dat analoge kanaal toch gewoon een digitaal signaal maken met een Humax decoder? Eventuele smart card kan ik koppelen aan het abbonnement van mijn ouders.
Een decoder maakt juist van digitale signalen analoge. Het gaat in ieder geval geen analoge signalen op magische wijze digitaal maken. Gelukkig heb je ook FTA digitale kanalen, en als je een decoder op account van iemand anders zet, gebruik je gewoon hun rechten.
C6DL schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:30:
[...]

True..
Grappige is dat ik op me router (ver weg in de meterkast verstopt TPLINK WDR4300)
En dan in de woonkamer met slechts 2 streepjes bereik op me laptop op de 5ghz band 3Mbps down met moeite behaald, en op 2.5ghz 18 dus :*)

Nu een accespoint in me woonkamer gehangen (bedraad, oude wrt54g)
zelfde snelheid nu nog op2.5ghz maar wel vol bereik! 8)

Misschien beter een nieuw accespoint kopen op 5ghz, waarschijnlijk pak ik dan wel de volle 30!
Absoluut, sterker nog, als je een goede 5GHz neemt en je client ook goed is, dan kun je richting tienvoudige daarvan IRL halen. Bijkomend voordeel van 5GHz is dat het - als je beetje fatsoenlijk signaal hebt - aanzienlijk stabieler werkt dan 2.4GHz.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
dion_b schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:59:

Een decoder maakt juist van digitale signalen analoge. Het gaat in ieder geval geen analoge signalen op magische wijze digitaal maken. Gelukkig heb je ook FTA digitale kanalen, en als je een decoder op account van iemand anders zet, gebruik je gewoon hun rechten.
Hmm dan steekt het toch anders in elkaar dan ik dacht. Maar goed, ik kan dus gewoon met dat analoge abonnement m'n decoder voeden als ik een smart card van een abonnement gebruik dat wel digitaal is?

Stel die smartcard valt over 2 jaar weg, dan zou ik de coax gewoon in m'n TV moeten douwen en daar de zenders opzoeken?

Voel me zo'n noob met dit soort dingen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
co2301 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:08:
[...]

Hmm dan steekt het toch anders in elkaar dan ik dacht. Maar goed, ik kan dus gewoon met dat analoge abonnement m'n decoder voeden als ik een smart card van een abonnement gebruik dat wel digitaal is?
De signalen die je krijgt hangen niet af van je abonnement. Er zitten - deels gecodeerde - digitale signalen op de kabel zodra je hem aansluit. Als je een decoder met geldig abonnement aansluit, dan zal hij die signalen kunnen decoderen. Ongeacht wat voor abonnement aanwezig is in het huis waar je hem aansluit.
Stel die smartcard valt over 2 jaar weg, dan zou ik de coax gewoon in m'n TV moeten douwen en daar de zenders opzoeken?
Hangt er helemaal vanaf wat Ziggo over 2 jaar doet met z'n zenders, en wat de mogelijkheden zijn van je TV.

Ervan uitgaande dat ze dan nog aardig wat FTA zenders hebben - en dat je TV een DVB-C tuner heeft, dan kun je zonder smartcard/CI+ kabel in je TV steken en die FTA zenders kijken. Plus je kunt natuurlijk alle analoge zenders die dan nog op de kabel zitten kijken. Maar gecodeerde zenders kun je niet kijken zonder smartcard.
Voel me zo'n noob met dit soort dingen :X
Je probeert ook iets heel anders te doen dan wat Ziggo wil dat je doet. Niet gek dat het dan minder helder uitgelegd is. Zij zullen nooit iets anders ondersteunen dan dat je gewoon op eigen naam abo afneemt van ze.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
dion_b schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:52:
[...]

De signalen die je krijgt hangen niet af van je abonnement. Er zitten - deels gecodeerde - digitale signalen op de kabel zodra je hem aansluit. Als je een decoder met geldig abonnement aansluit, dan zal hij die signalen kunnen decoderen. Ongeacht wat voor abonnement aanwezig is in het huis waar je hem aansluit.

[...]

Hangt er helemaal vanaf wat Ziggo over 2 jaar doet met z'n zenders, en wat de mogelijkheden zijn van je TV.

Ervan uitgaande dat ze dan nog aardig wat FTA zenders hebben - en dat je TV een DVB-C tuner heeft, dan kun je zonder smartcard/CI+ kabel in je TV steken en die FTA zenders kijken. Plus je kunt natuurlijk alle analoge zenders die dan nog op de kabel zitten kijken. Maar gecodeerde zenders kun je niet kijken zonder smartcard.

[...]

Je probeert ook iets heel anders te doen dan wat Ziggo wil dat je doet. Niet gek dat het dan minder helder uitgelegd is. Zij zullen nooit iets anders ondersteunen dan dat je gewoon op eigen naam abo afneemt van ze.
Helemaal helder, je bent een held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn zoon gaat verhuizen en heeft een Ziggo-abo met uiteraard internet aangevraagd, nu zit er in dat huis de bekende inbouw vierkante AOP in de huiskamer, maar toch is deze iets anders.
Hij heeft namelijk buiten de aansluitingen voor radio en TV ook een schroefaansluiting die iets boven en tussen de andere 2 zit. Dit heb ik nog nooit gezien, wie wel? (Heb helaas geen foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:04
Schroefdraad is een zgn. F-connector. Dit kan, je zult echter moeten kijken op welke aansluitingen een kabel is aangesloten. Wellicht dat op die schroefdraad geen signaal zit. Is dit wel zo, dan bestaan er F-connector stekkertjes ;)

EDIT: Bij het modem van ziggo zit volgens mij ook een kabel die geschikt is voor deze 'schroefdraad'.

[ Voor 18% gewijzigd door Purejet op 31-07-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Purejet schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:51:
Schroefdraad is een zgn. F-connector. Dit kan, je zult echter moeten kijken op welke aansluitingen een kabel is aangesloten. Wellicht dat op die schroefdraad geen signaal zit. Is dit wel zo, dan bestaan er F-connector stekkertjes ;)

EDIT: Bij het modem van ziggo zit volgens mij ook een kabel die geschikt is voor deze 'schroefdraad'.
OK, maar dan past de splitter er niet op, is het misschien handig om even terug te bellen en dit erbij te vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Als er niks in de meterkast zit zou ik even het type wcd nakijken, grote kans dat hij niet goedgekeurd is. Maar je krijgt gratis monteur erbij toch? Deze kan AOP meteen vervangen voor een GUT14D of DIO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jim423 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:15:
Als er niks in de meterkast zit zou ik even het type wcd nakijken, grote kans dat hij niet goedgekeurd is. Maar je krijgt gratis monteur erbij toch? Deze kan AOP meteen vervangen voor een GUT14D of DIO.
Maak van het weekend ff een foto en bel Ziggo in ieder geval ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Wanneer er een monteur komt hoef je niet te bellen. Wanneer je DHZ installatie gaat doen kun je hem zoals purejet al aangeeft erop proberen aan te sluiten maar hou in je achterhoofd dat er een grote kans is dat het geen goedgekeurd AOP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14
Pff wat een bedrijf hee... Horizon Box loopt steeds vast, gisteren een monteur hier gehad die zegt ik vervang hem voor een nieuwe.
Zo gezegd zo gedaan, maar bij de installatie gaf de Horizon Box een foutmelding, monteur wacht 30min en zet de box weer uit en aan en zegt een ticket aan te maken en piept er mooi tussenuit.
Sinds dat moment al 35 uur geleden zit ik met een Horizon Box die steeds de melding "een moment geduld a.u.b" geeft.
Gisteren contact gehad met de Helpdesk en ik moest 24u wachten en dan zou het goed zijn, nu word me dood leuk verteld dat er een "taak" wordt aangemaakt en dat er binnen 3 werkdagen contact word opgenomen, heb dus een Horizon Box die niet werkt en kan geen TV kijken, zegt die medewerker maar dan kijkt u toch analoog meneer :F

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:04
Mixpower schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:35:
Pff wat een bedrijf hee... Horizon Box loopt steeds vast, gisteren een monteur hier gehad die zegt ik vervang hem voor een nieuwe.
Zo gezegd zo gedaan, maar bij de installatie gaf de Horizon Box een foutmelding, monteur wacht 30min en zet de box weer uit en aan en zegt een ticket aan te maken en piept er mooi tussenuit.
Sinds dat moment al 35 uur geleden zit ik met een Horizon Box die steeds de melding "een moment geduld a.u.b" geeft.
Gisteren contact gehad met de Helpdesk en ik moest 24u wachten en dan zou het goed zijn, nu word me dood leuk verteld dat er een "taak" wordt aangemaakt en dat er binnen 3 werkdagen contact word opgenomen, heb dus een Horizon Box die niet werkt en kan geen TV kijken, zegt die medewerker maar dan kijkt u toch analoog meneer :F
Bij het oude Ziggo loste zit dit soort problemen altijd netjes op.
We dachten graag mee aan een oplossing enzo.. Maar dat moet je nu niet meer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Heb je het CAID vergeleken met degene die in het systeem staat met de hulp van de helpdesk?
Waarschijnlijk is de swap mislukt echter is dit wel sneller op te lossen dan 3 dagen. Zou nog eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Jim423 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 02:01:
Heb je het CAID vergeleken met degene die in het systeem staat met de hulp van de helpdesk?
Waarschijnlijk is de swap mislukt echter is dit wel sneller op te lossen dan 3 dagen. Zou nog eens bellen.
Ze willen verder niet zoveel doen, heb nog eens gebeld en nu is er "ineens" een storing met de activatie van de Horizon Box, dus iedereen moet er last van hebben? :?

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:47:
Mijn zoon gaat verhuizen en heeft een Ziggo-abo met uiteraard internet aangevraagd, nu zit er in dat huis de bekende inbouw vierkante AOP in de huiskamer, maar toch is deze iets anders.
Hij heeft namelijk buiten de aansluitingen voor radio en TV ook een schroefaansluiting die iets boven en tussen de andere 2 zit. Dit heb ik nog nooit gezien, wie wel? (Heb helaas geen foto)
Is waarschijnlijk voor sateliet.
http://www.coaxkabelshop....nn-cai-satelliet-einddoos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mixpower schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:35:
Vastlopen heeft te maken met de kwaliteit van het signaal, heb ik zelf ook meegemaakt toen ik een iets langere tv kabel nodig had en er zo maar eentje uit de rommeldoos pakte.
Heb je een erg lange of niet goedgekeurde tv kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ziet hij er idd uit, ik weet inmiddels ook dat er een witte coax-kabel in zit. Dus als ik het goed begrijp kan dat niet van UPC/Ziggo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 08:56:
[...]

Zo ziet hij er idd uit, ik weet inmiddels ook dat er een witte coax-kabel in zit. Dus als ik het goed begrijp kan dat niet van UPC/Ziggo zijn?
Kan ook van ziggo zijn maar dan moetje nadere info hebben.
Waar verhuist je zoon heen studenten flat,eigen woning of flat?
Je kunt niet zomaar aannames maken .
Als je zoon naar een echt huis verhuist dan kan het zijn dat dit niet het officiele aansluitpunt is van ziggo maar dat deze naar een andere plek doorgelinkt is bijvoorbeeld meterkast.
Bij mijn moeder bijv. (woont in een vrij recente flat) zit het officieel aansluitpunt van ziggo in de meterkast op de centrale hal en vandaar uit is ie gesplitst en gaat met een witte kabel naar de slaapkamer en de woonkamer en in de woonkamer zit ook zon doos als wat jij beschrijft.
Dit schijnt gedaan te zijn met in het achterhoofd dat hierop van alles aansloten kan worden via coax.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Read schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 09:21:
[...]
Kan ook van ziggo zijn maar dan moetje nadere info hebben.
Waar verhuisd je zoon heen studenten flat,eigen woning of flat?
Je kunt niet zomaar aannames maken .
Als je zoon naar een echt huis verhuist dan kan het zijn dat dit niet het officiele aansluitpunt is van ziggo maar dat deze naar een andere plek doorgelinkt is bijvoorbeeld meterkast.
Bij mijn moeder bijv. (woont in een vrij recente flat) zit het officieel aansluitpunt van ziggo in de meterkast op de centrale hal en vandaar uit is ie gesplitst en gaat met een witte kabel naar de slaapkamer en de woonkamer en in de woonkamer zit ook zon doos als wat jij beschrijft.
Dit schijnt gedaan te zijn met in het achterhoofd dat hierop van alles aansloten kan worden via coax.
Het is een groot oud historisch pand waar jaren geleden kleine 2 kamer appartementen in gebouwd zijn.
De aanvraag bij Ziggo is geaccepteerd dus er zit een aansluiting. Ik ga ff beter zoeken en informeren bij de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 05:15:
[...]

Vastlopen heeft te maken met de kwaliteit van het signaal, heb ik zelf ook meegemaakt toen ik een iets langere tv kabel nodig had en er zo maar eentje uit de rommeldoos pakte.
Heb je een erg lange of niet goedgekeurde tv kabel?
Heb gewoon een goedgekeurde kabel, over een afstand van 6 meter met een retourgeschikte versterker. Daar dit het probleem ook niet, meerdere monteurs hebben dat ook bekeken en is allemaal in orde.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:37
Ik heb sinds ongeveer een week geregeld dat wanneer we live TV kijken de audio kuren begint te vertonen. Dus 5 seconden geluid en dan 1/2 seconden geen geluid zeg maar... On demand nog geen last van gehad. Hebben een praktisch nieuwe woning met goede bekabeling. Iemand die dit probleem ook heeft/herkent?

Het is dus niet altijd zo... Om het makkelijk te maken...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 12:32

Falastine

Think about my signature...

Ik ga vandaag opzeggen was lid van wanadoo sinds 1998 maar nu ben ik het helemaal zat. #@**!?&% bedrijf

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor deze volledig overbodige mededeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 12:32

Falastine

Think about my signature...

Teveel stress slechte service beloftes die niet nagekomen worden. En als klap op de vuurpijl als ik wil opzeggen ken dat online maar moet ik dit telefonisch bevestigen zit de komende 4 weken in Thailand dus onbereikbaar.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Falastine schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:59:
Teveel stress slechte service beloftes die niet nagekomen worden. En als klap op de vuurpijl als ik wil opzeggen ken dat online maar moet ik dit telefonisch bevestigen zit de komende 4 weken in Thailand dus onbereikbaar.
+3108001884 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb net mn nieuwe woning opgeleverd gekregen (nieuwbouw) en heb de boel aangesloten. Nu krijg ik op het ubee modem een knipperend upstream lampje. Dinsdag komt er een monteur van ziggo. Weet iemand enigzins wat dit inhoudt en waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdvelden
  • Laatst online: 16:22
rvdvelden schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:45:
[...]Enige troost is dat ik nu een aanbod kreeg dat er €20,- van mijn volgende rekening afgetrokken zal worden. Heb het geaccepteerd en hopelijk dat dit wel vastgelegd en uitgevoerd wordt. Liever heb ik gewoon een stabiele internetverbinding...

Edit: en toevallig krijg ik net een minuutje geleden een SMS van Ziggo dat er een storing in de regio is. 8)7
En de volgende teleurstelling is een feit. Ten eerste nooit opvolging gehad op de SMS (of de storing moet nog steeds actief zijn?!?) en de beloofde 20,- korting is niet nagekomen. Ik heb alleen een bon gekregen om een maand lang een extra zender te bekijken, alsof ik daar op zit te wachten.

Enige troost is dat ik geen last meer lijk te hebben van de storing, maar dat is het dan ook.

Prima bedrijf als ze de lijn stabiel kunnen houden, maar ik heb medelijden met iedereen die last heeft van storingen en contact moet zoeken met hun helpdesk, wat een gepruts daarzo. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Ferra schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:49:
Ik heb net mn nieuwe woning opgeleverd gekregen (nieuwbouw) en heb de boel aangesloten. Nu krijg ik op het ubee modem een knipperend upstream lampje. Dinsdag komt er een monteur van ziggo. Weet iemand enigzins wat dit inhoudt en waar ik op moet letten?
Je US of Upstream lampje geeft aan dat het modem op dit moment geen signaal retour kan sturen naar ziggo. Voor een internet verbinding is heen en terug belangrijk. Waarschijnlijk ergens een 'kink' in de kabel. Een installatiemonteur kan dit simpel voor je oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferra schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:49:
Idem meegemaakt. Bleek dat het signaal nog in de wijkcentrale geblokkeerd werd. Was overigens een van de weinige keren dat ik te maken kreeg met een hulpvaardige en deskundige helpdesk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2015 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
TonVH en Bo0bz bedankt! Dan ga ik dinsdag afwachten.

Is het trouwens mogelijk dat ik dan een 3-weg splitter van de monteur kan krijgen? Ik heb nu een 2-weg splitter en kan nu geen 2e tv aansluiten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (naast modem/router) nog 3 TV's aangesloten. Gewoon een 4-wegverdeler rechtstreeks op de AOP aangesloten en daarop de rest. 1 TV gebruikt een Mediabox en de rest gewoon DVB-C (rechtstreeks, niks CI+) en werkt prima. Mocht het signaal daardoor te zwak worden dan de verdeler vervangen door een Fra... versterker.

AOP----->4-weg --->Modem/router
---> Mediabox---->TV
---> TV
---> TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Ferra schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:29:
TonVH en Bo0bz bedankt! Dan ga ik dinsdag afwachten.

Is het trouwens mogelijk dat ik dan een 3-weg splitter van de monteur kan krijgen? Ik heb nu een 2-weg splitter en kan nu geen 2e tv aansluiten :-(
Monteur heeft geen 3 of 4 weg splitters. Dit wordt namelijk niet ondersteund door UPC (ivm grote kans op zwak signaal). Je kunt het altijd zelf proberen. Zo'n splitter is niet duur. Als inderdaad het signaal te zwak wordt kun je een versterker aanschaffen. Houd er dan rekening mee dat je voor een versterker kiest met 0db uitgang (voor je modem). Of onderstaande situatie:
AOP -> 2 weg splitter
Uitgang 1 op splitter -> Modem
Uitgang 2 op splitter -> Versterker
Versterker uitgang 1 -> TV 1
Versterker uitgang 2 -> TV 2

Een modem gaat kuren vertonen op een versterkt signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een http://www.coaxkabels.com/FRA-752 versterker kan probleemloos een modem/router worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:11:
Op een http://www.coaxkabels.com/FRA-752 versterker kan probleemloos een modem/router worden aangesloten.
Jup de FRA752 heeft een 0DB uitgang en daar kan het modem prima op worden aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Bo0bz schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:15:
[...]

Jup de FRA752 heeft een 0DB uitgang en daar kan het modem prima op worden aangesloten
Is opzich ook geen probleem. Echter is de ontkoppeling wat hoger waardoor zoals je eerder aangaf de kans op storing van een kabelmodem groter is. Er ontstaat meer demping bij retour. Dit is vooral goed te meten met een DSAM meter (die met name door lijnmonteurs wordt gebruikt). Daarbij fluctueert het signaal altijd op de kabel. Bij werkzaamheden is het mogelijk dat een EV (eindversterker) opnieuw afgeregeld wordt waardoor er een verschil in niveau kan ontstaan ten aanzien van sterkte. Te weinig signaal is niet goed, maar teveel ook niet. Een CPE mag tussen de - 8dBmv en +11 dBmv liggen (bij 256QAM 3 puntsmeting).

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Signaalstoring bij Ziggo

Sorry, door een storing werken Televisie, Radio, Internet en Bellen minder goed. Je ziet bijvoorbeeld blokken in beeld, de telefoonlijn kraakt of het internet is langzamer dan normaal. We lossen het op.

Storing opgelost en werkt alles niet zoals je gewend bent? Start het modem dan opnieuw op.
Status: onopgelost Melding bekend 17-07-2015 09:50 Verwachte oplostijd nog niet beschikbaar

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:02:
Ik heb (naast modem/router) nog 3 TV's aangesloten. Gewoon een 4-wegverdeler rechtstreeks op de AOP aangesloten en daarop de rest. 1 TV gebruikt een Mediabox en de rest gewoon DVB-C (rechtstreeks, niks CI+) en werkt prima. Mocht het signaal daardoor te zwak worden dan de verdeler vervangen door een Fra... versterker.

AOP----->4-weg --->Modem/router
---> Mediabox---->TV
---> TV
---> TV
Ik wil het modem en 2 ci+ modules in de tv In de woonkamer en slaapkamer aansluiten. Heb ik dan een versterker nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet te voorspellen. Hangt van meerdere factoren af. Begin gewoon met zo'n 2 of 3-wegverdeler en bekijk het resultaat met alle TV's werkend. Verdeler kost enkele euro's, versterker zo'n 60 euro. Gebruik wel overal F-connectoren want hoe minder 'tussenstukjes', hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik zou 2 splitters achter elkaar zetten, dus modem en 2e splitter op de 1e splitter uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Jim423 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:59:
Ik zou 2 splitters achter elkaar zetten, dus modem en 2e splitter op de 1e splitter uitgangen.
Wat is daar beter aan dan een 3-weg splitter?
Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste