Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 126 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste
Acties:
  • 109.496 views

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-11 09:45
Zeara schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:20:
[...]

Ik wil ook niet meer lager sinds mijn 1440p scherm. Maar 120 Hz op 1440p.... Daar heb je een flinke kaart voor nodig, alhoewel een 290x komt misschien een heel eind.

Maar het blijft wel een interessant scherm. Goede beeldkwaliteit + hoge refresh rate
Dat is zeker waar. Voor een 1080p scherm is het denk ik de beste keuze. Met een R9 290X op 1080p kun je denk ik wel mooie frame rates neer zetten voor dit scherm.
Werelds schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:27:
Die gaat wel wat hoger liggen dan een TN modelletje ja :P

En wat de resolutie betreft, zal het ze door geven. 1080p is vooral ook een marketing verhaal, Full HD valt bij de gemiddelde gamer gewoon goed ;)

Ik zit er zelf niet zo mee; ik neem eerder genoegen met iets minder pixels per inch dan met die schijt kwaliteit van TN, of de hoge respons tijd van veel 2560x* schermen :)
Tja ieder zijn ding.

Voor mij staat op 1: Kleur reproductie, 2: resolutie en dus scherpte, 3: kijkhoek (met een 30"scherm wel belangrijk als je er dicht op zit), 5: Aansluit mogelijkheden 6: respons time en op 7: de refresh rate en op 8 stroomverbruik.

Bij andere zal dit rijtje anders zijn.
t!n0 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:38:
Dacht dat dit het Radeon nieuws topic was? Blijkt ineens een Eizo nieuws topic te zijn.

@Astennu, inderdaad het nieuwe design met 3 fans doel ik op. Zeer goed ontvangen.

Van wat ik tot nu toe heb meegekregen presteert een 290X op 1200mhz hetzelfde als een 780 op 1400mhz, dat beloofd mooie dingen voor de non-reference, factory OC kaarten.
Ik ben benieuwd wat die R9 290X kaarten straks out of the box gaan kunnen. Met handpicking is 1100 standaard geen probleem. Met hogere voltages schijn je makkelijk 1200+ te halen. Volgens mij had ik ook al 1300 gezien en 1400+ LN2.

Het belooft inderdaad wel wat :) hij schaalt erg goed!

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:02:
Ik ben ook wel benieuwd. Ik dacht wel geruchten gelezen te hebben over half december.
Nog even geduld hebben dus :)

Ik ben zelf heel benieuwd naar de Gigabyte Windforce. Dat was bij de HD7970 ook een top kaart met een top cooler. En ze hebben nu een nieuwere versie van de Windforce cooler op Gefroce kaarten en de R9 270 kaarten zitten.
Het is niet zo erg dat het wel even gaat duren. Battlefield 4 met Mantle komt ook pas ergens in december.

Waar gaat het naar toe met die custom coolers ik kijk wel eens bij HWI op youtube er is niet altijd een custom cooler van een van de merken die het altijd "wint" sommige zijn stiller en sommige geven veel betere prestaties.

Maar wat ik niet verwacht is dat de warmte van 94 graden niet opeens met 30 naar beneden gaat..

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Werelds schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:58:
En een review (nou ja, wat mij betreft DE review) van het ding: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1383107475

Rasmus' conclusie:

[...]

'nuff said ;)
  • Zeker mooi qua specs. (Wel BenQ achtig quad design met die rode accenten )
  • Wat gaat dat kosten in NL :o
  • Wanneer leverbaar in NL
  • Graag ook in >1080p resolutie leveren :)
  • Graag ook hier even een testexemplaar naar toe sturen: http://pcmonitors.info/ en http://www.tftcentral.co.uk/ :)

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 30-10-2013 12:40 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11 12:57
Heb mij nog niet perfect ingelezen maar op welke 290X kaarten wachten jullie het meeste? Wil er straks twee aanschaffen dus ben me aan het oriënteren. Mijn twee 7970 zijn bijna niks meer waard merk ik, pijnlijk.

• Astennu
Wel slim. Ik had al een vermoeden dat er nog aardig wat meer uit te persen is. Aangezien nVidia de aanval qua prijs nu ook begonnen is is het alleen maar een voordeel als je er nog meer performance uit kan persen. Zeker als de R9 290 daardoor overtuigend van de GTX780 kan winnen. En de R9 290X nog dikker van Titan en de nieuwe GTX780 TI kan winnen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 22:14
dx5314 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:32:
[...]

Verdomme! Dit is wel echt balen... :(
Je kunt het ook als positief nieuws zien.
...
The reason for this delay? AMD reportedly developed a new driver that significantly improves performance on the R9 290.
..
The driver reportedly makes the R9 290 extremely competitive with GeForce GTX 780. A side-effect of that would be that the recently launched Radeon R9 290X could be rendered unattractive. It remains to be seen if the driver also proportionately improves performance on the R9 290X, and how AMD ends up pricing the R9 290.
  • New driver that Significantly Improves Performance on the R9 290 (en dus ook R9 290X?)
  • En wellicht meer tijd om voorraad aan te leggen
  • En wellicht meer tijd om een gepaste prijspeil te zetten m.b.t. de recente prijsverlaging van de GTX780

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-10 16:32
Indy91 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:55:
[...]

Je kunt het ook als positief nieuws zien.
Niet als je net je videokaart hebt verkocht, en van de week BF4 wilt spelen :)

• Astennu
Tja maar dat moet je er soms voor over hebben als je het nieuwst evan het nieuwste wilt hebben zonder er veel voor te betalen.

Ik heb zo vaak een paar weken zonder kaart gezeten omdat ik de oude voor een goede prijs kwijt kon net voor dat hij veel minder waard werd doordat er nieuwe kaarten kwamen.

Dat moet je er dan voor over hebben. Of je moet wachten met verkopen tot je de nieuwe kaart in handen hebt en getest hebt. En dan pas je oude kaart verkopen maar dan krijg je er minder voor terug.

Daarnaast is BF4 er volgende week ook nog ;) loopt niet weg :)

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-11 13:35
Astennu schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:00:
Tja maar dat moet je er soms voor over hebben als je het nieuwst evan het nieuwste wilt hebben zonder er veel voor te betalen.

Ik heb zo vaak een paar weken zonder kaart gezeten omdat ik de oude voor een goede prijs kwijt kon net voor dat hij veel minder waard werd doordat er nieuwe kaarten kwamen.

Dat moet je er dan voor over hebben. Of je moet wachten met verkopen tot je de nieuwe kaart in handen hebt en getest hebt. En dan pas je oude kaart verkopen maar dan krijg je er minder voor terug.

Daarnaast is BF4 er volgende week ook nog ;) loopt niet weg :)
Dit dus, ik denk dat ik maar een paar weekjes moet teren op mijn reserve HD4850... Sta ik bijna op het punt om een 690 te kopen, daalt de 780 in prijs, sta ik op het punt om een 780 te kopen, hoor je het nieuws over de 290 en 290X. Uiteindelijk ga ik toch maar voor een 290X denk ik. 470 voor een 780 met de games bundle t.o.v. 480 voor een kaart die sowieso al betere performance heeft, tevens BF4 gebundeld heeft en van Mantle support in BF4 gaat profiteren... Dan lijkt mij de keuze gemaakt. Ben nooit van weg van het rode kamp geweest maar gezien de drivers voor de 290X moet ik er maar aan geloven. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Denniszx op 30-10-2013 13:09 ]

• Protax
Denniszx schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:05:
[...]

Dit dus, ik denk dat ik maar een paar weekjes moet teren op mijn HD4850... Sta ik bijna op het punt om een 690 te kopen, daalt de 780 in prijs, sta ik op het punt om een 780 te kopen, hoor je het nieuws over de 290 en 290X. Uiteindelijk ga ik toch maar voor een 290X denk ik. 470 voor een 780 met de games bundle t.o.v. 480 voor een kaart met BF4 gebundeld en Mantle support in BF4 die sowieso al betere performance heeft... Dan lijkt mij de keuze gemaakt. Ben nooit van weg van het rode kamp geweest maar gezien de drivers voor de 290X moet ik er maar aan geloven. :)
Voor 480 zou ik die misschien ook wel kopen, maar die is op het moment ook niet leverbaar.
En zeker niet voor die prijs :(
Sta op het punt mijn pc te upgraden, en zo blijf ik het maar uitstellen...

• Astennu
Tja bij een HD4850 maakt het niets uit. Die is toch niets meer waard.
Maar als je een 7970 hebt had je hem eigenlijk voor de R9 280X launch moeten verkopen dan had je er het meeste aan over gehouden.

Bij hele oude kaarten maakt dat geen verschil meer. Die waarde is gewoon stabiel.
dx5314 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:08:
[...]

Voor 480 zou ik die misschien ook wel kopen, maar die is op het moment ook niet leverbaar.
En zeker niet voor die prijs :(
Sta op het punt mijn pc te upgraden, en zo blijf ik het maar uitstellen...
Kijken of je op andere onderdelen kan besparen en een R9 290X met BF4 er bij kopen voor 540. Dan kun je deze week nog aan de slag.

De R9 290X kaarten voor 480 hebben er geen game bij zitten.

[ Voor 47% gewijzigd door Astennu op 30-10-2013 13:10 ]

• Denniszx
Astennu schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:08:
Tja bij een HD4850 maakt het niets uit. Die is toch niets meer waard.
Maar als je een 7970 hebt had je hem eigenlijk voor de R9 280X launch moeten verkopen dan had je er het meeste aan over gehouden.

Bij hele oude kaarten maakt dat geen verschil meer. Die waarde is gewoon stabiel.

[...]

Kijken of je op andere onderdelen kan besparen en een R9 290X met BF4 er bij kopen voor 540. Dan kun je deze week nog aan de slag.

De R9 290X kaarten voor 480 hebben er geen game bij zitten.
Sorry, de HD4850 is niet mijn main kaart maar een reservekaart in een oude PC. Dit is echter de enigste kaart in huis na de verkoop van mijn huidige, vandaar.
Inderdaad, blijkbaar kosten de kaarten waarbij BF4 gebundeld zitten 620 op het moment (BF4 Edition 8)7). De normale editie kost 510, adviesprijs ligt op 480, het probleem is dat we niet weten wat de overige edities te brengen hebben en of er nog bundels aankomen...

[ Voor 53% gewijzigd door Denniszx op 30-10-2013 13:20 ]

• Astennu
Denniszx schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:11:
[...]

Sorry, de HD4850 is niet mijn main kaart maar een reservekaart in een oude PC. Dit is echter de enigste kaart in huis na de verkoop van mijn huidige, vandaar.
Inderdaad, blijkbaar kosten de kaarten waarbij BF4 gebundeld zitten 620 op het moment (BF4 Edition 8)7). De normale editie kost 510, adviesprijs ligt op 480, het probleem is dat we niet weten wat de overige edities te brengen hebben en of er nog bundels aankomen...
Ah oke heel slim :)
Ik heb zelf een verzameling van AMD kaarten. Dus ik heb altijd nog wel wat leuks liggen waar ik nog games op kan spelen. Zoals: HD4870 X2, HD5870 en HD6970. Binnenkort ook een HD5970.

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-11 23:36
Help!!!! schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:35:
[...]
  • Zeker mooi qua specs. (Wel BenQ achtig quad design met die rode accenten )
  • Wat gaat dat kosten in NL :o
  • Wanneer leverbaar in NL
  • Graag ook in >1080p resolutie leveren :)
  • Graag ook hier even een testexemplaar naar toe sturen: http://pcmonitors.info/ en http://www.tftcentral.co.uk/ :)
Misschien had ik beter een apart topic kunnen openen :P

Prijs durf ik je niet te zeggen; de 2333 (IPS, 60 Hz, ook geen input lag) is ongeveer 300 euro. De populaire 120 Hz TN rotzooi zit ook rond de 300. Ik verwacht dat deze daar toch wel makkelijk 100 Euro boven gaat zitten. Als ik me niet vergis is de grote aankondiging en start van verkoop aanstaande maandag (weet even niet meer of het nou de 4e of de 5e was). Rest zal ik doorspelen ;)

Een van de dingen die ik ze ook eens ga doorspelen is G-Sync, kijken of zij er brood in zien om daar een algemene standaard voor te fabriceren. Want als iemand dat kan en wil, is het Eizo wel. Ze gebruiken al geen PWM LED backlighting meer. Het principe achter LightBoost had ik ze ook al aangegeven en daar waren ze toentertijd al mee bezig - zit nu dus hier in.

[ Voor 16% gewijzigd door Werelds op 30-10-2013 13:43 ]

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 15:51
Lol: http://www.anandtech.com/...e-radeon-r9-290x-review/4
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/7457/BF34K_575px.png
Oude CF vs nieuwe CF op 4K (wat dus door de onhandige VESA standaard eigenlijk dual-screen is)

• Astennu
Yep was al bekend. Nieuwe CF werkt veel beter. Die oude Bridge kan de bandbreedte niet aan.

Nieuwe drivers die het EA over PCI-E aan offloaden zijn in de maak. Maar die oude kaarten hebben geen Hardware daar voor. Dus moet dat stuk in software gedaan worden en dat kost tijd.

• haarbal
  • Laatst online: 17:20
Mjah, en heel boeiend is het niet, met 4K heb je toch nooit genoeg gpu power, dus waarom zou je uberhaupt overwegen om op 4K te gamen en 7970's draaien?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Astennu
7970 CF kan best een eind komen. Zeker als je de details iets omlaag zet.
Ik heb liever een hoge resolutie ipv alle special effects aan en dan een lage resolutie.

HD7970 CF is imo prima bruikbaar voor 4K als dat micro stuttering probleem opgelost is.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 30-10-2013 14:18 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Werelds schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:41:
[...]

Misschien had ik beter een apart topic kunnen openen :P

Prijs durf ik je niet te zeggen; de 2333 (IPS, 60 Hz, ook geen input lag) is ongeveer 300 euro. De populaire 120 Hz TN rotzooi zit ook rond de 300. Ik verwacht dat deze daar toch wel makkelijk 100 Euro boven gaat zitten. Als ik me niet vergis is de grote aankondiging en start van verkoop aanstaande maandag (weet even niet meer of het nou de 4e of de 5e was). Rest zal ik doorspelen ;)

Een van de dingen die ik ze ook eens ga doorspelen is G-Sync, kijken of zij er brood in zien om daar een algemene standaard voor te fabriceren. Want als iemand dat kan en wil, is het Eizo wel. Ze gebruiken al geen PWM LED backlighting meer. Het principe achter LightBoost had ik ze ook al aangegeven en daar waren ze toentertijd al mee bezig - zit nu dus hier in.
Thx. Inderdaad wat OT maar paar posts kan hopelijk geen kwaad.

Heb nu de Benq 120hz in 1080p. Prima voor games en 120hz is echt top mits je voldoende GPU power hebt maar het blijft natuurlijk TN film. Kostte destijds ongeveer E350. Denk wel dat deze Eizo een iets hoger bedrag wel rechtvaardigt.

Hopelijk doen ze weer wat met je input. :)
Volgensmij is er echt wel markt voor een =>120hz monitor op >1080p resolutie voor gamemonitors. Mits de prijs beetje onder controle blijft.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

Verwijderd

haarbal schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:04:
Mjah, en heel boeiend is het niet, met 4K heb je toch nooit genoeg gpu power, dus waarom zou je uberhaupt overwegen om op 4K te gamen en 7970's draaien?
Tegen de tijd dat 4k betaalbaar is heb je toch weer snellere videokaarten dus uiteindelijk maakt het weinig uit.

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
The AM​​D Catalyst™ 13.11 Beta8 Driver
Feature Highlights of The AMD Catalyst 13.11 Beta8 Driver for Windows
•​​Includes all Feature Highlights of the AMD Catalyst 13.11 Beta7
•Resolves intermittent crashes experienced with Battlefield 4 on Windows 8 based systems

Feature Highlights of The AMD Catalyst 13.11 Beta7 Driver for Windows
•​Includes all Feature Highlights of the AMD Catalyst 13.11 Beta6

•Increases AMD CrossFire​™​ scaling up to an additional 20% for Battlefield 4

Feature Highlights of The AMD Catalyst 13.11 Beta​​6 Driver for Windows
•Includes all Feature Highlights of AMD Catalyst 13.11 Beta
•Includes support for the new prod​ucts:

◦AMD Radeon​™ R9 290X
◦AMD Radeon R9 290

•​Performance improvements

◦​Batman: Arkham Origins - improves performance up to 35% with MSAA 8x enabled

◦Total War™: Rome 2 - improves performance up to 10%
◦Battlefield 3 - improves performance up to 10%
◦GRID 2 - improves performance up to 8.5%
◦DiRT Showdown - improves performance up to 10%
◦Formula 1™ 2013 - improves performance up to 8%
◦DiRT 3 - improves performance up to 7%
◦Sleeping Dogs - improves performance up to 5%​

•​Performance improvements for the AMD APU Series (comparing AMD Catalyst 13.11 Beta6 to AMD Catalyst 13.9)

◦Luxmark (openCL) - improves performance up to 10%
◦Winzip 17.5 (openCL) - improves performance up to 20%
◦GRID 2 - improves performance up to 4%
◦Battlefield 4 - improves performance up to 5%
◦Lef4Dead - improves performance up to 10%
•​​​​Automatic AMD Eyefinity Configuration​

•Automatic "plug and play" configuration of supported Ultra HD/4K tiled displays

Feature Highlights of The AMD Catalyst 13.11 Beta Driver for Windows
•​Includes support for the new products:​

◦AMD Radeon™ R9 280X
◦AMD Radeon R9 270X
◦AMD Radeon R7 260X
◦AMD Radeon R7 250
◦AMD Radeon R7 240

•Performance improvements for the AMD Radeon HD 7000 Series in the following games:

◦​Total War™: Rome 2 - improves performance up to 10%
◦Splinter Cell® Blacklist™ - improves performance up to 7% on single GPU and AMD CrossFire™ configurations
◦The Elder Scrolls V: Skyrim® - improves performance up to 9%

|2600k|Asus 290|

• Toettoetdaan
Blijkbaar is dat de rede dat de release van de 290 vier dagen is uitgesteld. Van de 1e naar de 5e.
Dit zou zo zijn zodat de reviewers de 290 opnieuw kunnen benchen met de nieuwe driver

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17
Dan moet die nieuwe driver toch echt wat te bieden hebben. Maar goed, je kan maar 1x een goede indruk achterlaten natuurlijk.

• Denniszx
Astennu schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:25:
[...]

Ah oke heel slim :)
Ik heb zelf een verzameling van AMD kaarten. Dus ik heb altijd nog wel wat leuks liggen waar ik nog games op kan spelen. Zoals: HD4870 X2, HD5870 en HD6970. Binnenkort ook een HD5970.
Nice, dan was de keuze niet zo moeilijk geweest. ;)
Heb zojuist enkele rondjes gedaan op mijn HD4850, lowest settings en 70% resolution scaling, ging hem nog best goed af (smoothness).
Ik kan het wel even uithouden, enig idee wanneer de eerste kaarten weer "normaal" leverbaar worden?

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:32
Toettoetdaan schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:15:
[...]

Blijkbaar is dat de rede dat de release van de 290 vier dagen is uitgesteld. Van de 1e naar de 5e.
Dit zou zo zijn zodat de reviewers de 290 opnieuw kunnen benchen met de nieuwe driver
Arrrgggg inderdaad. Geen reviews of release...maar ook nog steeds niks te koop of verkrijgbaar. Dat vind ik mogelijk het ergst. Ik wil bf4 spelen!!!!

• Wackmack
Toettoetdaan schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:15:
[...]

Heb nog nooit zoveel nieuwe drivers in een week gezien, beta 6/7/8.
Is er al iets bekend wanneer er meer 290X kaarten komen? Heb mijn 7970 te koop staan alleen kan nog geen 290X bestellen, vrij irritant.

Zal nu een paar winkels mailen en het hier terug koppelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wackmack op 31-10-2013 08:28 ]

• Astennu
Versteegrob schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:28:
[...]

Heb nog nooit zoveel nieuwe drivers in een week gezien, beta 6/7/8.
Is er al iets bekend wanneer er meer 290X kaarten komen? Heb mijn 7970 te koop staan alleen kan nog geen 290X bestellen, vrij irritant.

Zal nu een paar winkels mailen en het hier terug koppelen.
Ik ben er alleen maar blij mee dat ze er zo boven op zitten maar inderdaad :)

Elke 1-2 weken. Komen er vaak nieuwe kaarten binnen.
Ik weet niet in welke prijs classe je R9 290X kaarten zoekt maar die van mij gaat terug naar alternate. Die was 540 met BF4 er bij. Dus mocht je haast hebben.....

• Wackmack
Stuur maar op, zoek sowieso een editie zonder BF4.

• Astennu
Die zijn wel een stukje goedkoper ja.
480 is een erg mooie prijs. De vraag is alleen wel wanneer ze voor die prijs leverbaar zullen zijn.

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-11 18:19
Azerty meldt dat de verwachte levertijd van ASUS (BF4) ergens volgende week is en van de ASUS en MSI kaarten zonder BF4 midden november.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Weet niet of het al gemeld is, maar ik vind het wel erg karig dat het wederom een paper-launch is van AMD, net als de 7xxx serie. I stand corrected, dacht dat de mensen met een kaart juist een uitzondering waren dan andersom.
Laat ik het zo zeggen, mijn sympathie voor AMD wordt steeds minder.

[ Voor 26% gewijzigd door eL_Jay op 31-10-2013 11:51 ]

• Astennu
Er zijn genoeg mensen met kaarten dus een echte paper lauch is het niet.
Dat is imo als erg geen of maar super weinig kaarten zijn.

Bij nVidia zijn nieuwe kaarten in het begin ook altijd uitverkocht.

• Werelds
eL_Jay schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:43:
Weet niet of het al gemeld is, maar ik vind het wel erg karig dat het wederom een paper-launch is van AMD, net als de 7xxx serie. I stand corrected, dacht dat de mensen met een kaart juist een uitzondering waren dan andersom.
Laat ik het zo zeggen, mijn sympathie voor AMD wordt steeds minder.
7000 serie was geen paper launch, gewoon rap uitverkocht. Net als de 670/680. De laatste echte paper launch was GF100.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Werelds schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:24:
[...]

7000 serie was geen paper launch, gewoon rap uitverkocht. Net als de 670/680. De laatste echte paper launch was GF100.
De 79xx geen paper-launch? Ik heb een slecht geheugen, maar volgens mij is dat de hardste paper-launch die ik als pc-enthousiast heb meegemaakt. (was dat niet in dec of jan aankondigen en pas in feb uberhaupt beginnen te shippen naar retail?) Maar we gaan offtopic.

Weer ontopic. Wat is de 270/x eigelijk? De 270 is een 7850 en de X een 7870 met sneller VRAM?

• Astennu
Dan heb je inderdaad een slecht geheugen want bv de Geforce 7800 GTX 512 was bv veel erger. En er zijn genoeg andere voorbeelden te noemen bij ATi/AMD en nVidia waar er gewoon geen kaarten beschikbaar waren @ launch en waar je dan 3-4 weken moest wachten voordat je de kaart kon kopen.

Nu heb je vanaf dag 1 kaarten in de winkel liggen en dan is het dus al geen paper launch.

• Werelds
eL_Jay schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:53:
De 79xx geen paper-launch? Ik heb een slecht geheugen, maar volgens mij is dat de hardste paper-launch die ik als pc-enthousiast heb meegemaakt. (was dat niet in dec of jan aankondigen en pas in feb uberhaupt beginnen te shippen naar retail?) Maar we gaan offtopic.
Launch op 9 januari, snel uitverkocht maar ze waren er wel. De weken daarna druppelden er elke week ladingen binnen die over het algemeen al gereserveerd waren, zo hoog was de vraag; heb het er toen nog bij MyCom over gehad. Ze hadden al lang niet zulke vraag gezien. Hetzelfde bij de 680; ik had gelukkig op tijd gereserveerd, anders had ik even goed moeten wachten.

Flashback naar GF100 (wat toch echt de hardste paper launch ooit was): "launch" op review datum (26 maart - Nvidia claimde directe beschikbaarheid), eerste leveringen bij winkels pas rond 23 april. En dat was een kleine oplage gevolgd door volledige droogte de 3 weken erna. Daar zit het grote verschil: waar GK110, Tahiti en nu Hawaii slécht verkrijgbaar waren/zijn, was GF100 gewoon niet verkrijgbaar, punt. Er kwamen weken lang geen zendingen binnen bij winkels. Die kwamen er bij GK110/Tahiti en nu bij Hawaii wel, alleen niet groot genoeg om aan de vraag te voldoen.

Overigens vind ik dit niet off-topic, hoort ook bij het nieuws :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
[...]
Weer ontopic. Wat is de 270/x eigelijk? De 270 is een 7850 en de X een 7870 met sneller VRAM?
Welke R9 270? R9 270X is idd Pitcairn, met hogere clocks als de HD7870.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-11 15:18

hidde212

Free your mind...

[...]

De 79xx geen paper-launch?
Jep. Review was een half maandje eerder
AMD was originally set to launch the HD 7970 alongside its little (yet still very capable) Tahiti Pro sibling in early January but right before we started gearing up for Christmas, things changed. The launch was pulled forward to today and instead of having product in the channel when this review goes live, we’re looking at yet another paper launch from the folks over at AMD. The official date of availability remains January 9th but whether or not there will actually be sufficient cards on shelves remains the million dollar question.
Vlak voordat we met z'n allen met champagne en oliebollen het nieuwe jaar inluiden, introduceert AMD vandaag de Radeon HD 7970. Oorspronkelijk was de introductie van deze nieuwe videokaart gepland voor 9 januari, tijdens de CES-beurs in Las Vegas. De kaart zal op z'n vroegst begin januari ook daadwerkelijk beschikbaar worden.
http://www.hardwarecanuck...n-hd-7970-3gb-review.html
http://nl.hardware.info/r...amd-radeon-hd-7970-review

Het was dus wel een paper launch, maar vanaf midden januari waren de kaarten wel redelijk leverbaar, vergelijkbaar met de huidige situatie.
Volgens videocardz.com (niet de meest betrouwbare site overigens) is de 270 gelijk aan de 7870 met slechts lagere clocks. Een rrebrand van de 7850 zou toch logischer zijn imo.

...and your ass will follow

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwachten jullie nog prijsdalingen voor de oude generatie (7k) kaarten? Als ik er een paar PW grafieken bij pak lijkt de daling voor de HD7870 en HD7970 niet meer door te zetten. Voor de HD7850 en HD7950 zijn er indicaties dat er nog wat af kan gaan bij duurdere kaarten.

• Werelds
hidde212 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:23:
Het was dus wel een paper launch, maar vanaf midden januari waren de kaarten wel redelijk leverbaar, vergelijkbaar met de huidige situatie.
December was niet de launch. In beide quotes zeggen ze duidelijk dat 9 januari nog steeds de datum voor beschikbaarheid was en dat klopte gewoon. Dat is de launch datum; de review datum staat daar los van.

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17
Lekker boeiende discussie hoor, of het nou wel of geen paper launch was :O

• Astennu
Saturnus schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:46:
Verwachten jullie nog prijsdalingen voor de oude generatie (7k) kaarten? Als ik er een paar PW grafieken bij pak lijkt de daling voor de HD7870 en HD7970 niet meer door te zetten. Voor de HD7850 en HD7950 zijn er indicaties dat er nog wat af kan gaan bij duurdere kaarten.
Nee niet echt. Die zijn al flink gedaald.
Ik verwacht dat die zo zullen blijven of hooguit 5-10% dalen in de komende maanden.

• Denniszx

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tja, enerzijds zou ik nu wat nieuws willen en de 290(x) spreekt me aan dus baal ik dat het nog even duurt voordat er betere koelers/kaarten geleverd worden. Anderzijds is het eigenlijk wel handig. Tegen die tijd is er meer bekend over Mantle en CF prestaties e.d.

Elk voordeel heb z'n nadeel :)

• Bullus
StraightOn.NL schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:23:
[...]

Arrrgggg inderdaad. Geen reviews of release...maar ook nog steeds niks te koop of verkrijgbaar. Dat vind ik mogelijk het ergst. Ik wil bf4 spelen!!!!
Hd7990 is the way to go
http://www.guru3d.com/art...formance_benchmark,8.html

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Werelds schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:59:
[...]

December was niet de launch. In beide quotes zeggen ze duidelijk dat 9 januari nog steeds de datum voor beschikbaarheid was en dat klopte gewoon. Dat is de launch datum; de review datum staat daar los van.
Lekker recht praten wat krom is... Heel typisch dat men AMD hier weer zo aan het verdedigen is terwijl het gewoon een keiharde paperlaunch is. Letterlijke vertaling: een lancering op papier, oftewel, gewoon wel reviews. Maar omdat ze het een 'introductie' noemen is het geen launch meer? Laat me niet lachen...

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anders lees je het gewoon even terug of zo...

De launch van de HD 7970 was op 9 januari 2012 en de NDA van de reviews is naar voren gehaald op 22 december 2011.

offtopic:
Je weet trouwens dat clone accountjes niet worden gewaardeerd?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Werelds
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:23:
[...]

Lekker recht praten wat krom is... Heel typisch dat men AMD hier weer zo aan het verdedigen is terwijl het gewoon een keiharde paperlaunch is. Letterlijke vertaling: een lancering op papier, oftewel, gewoon wel reviews. Maar omdat ze het een 'introductie' noemen is het geen launch meer? Laat me niet lachen...
Als je eens goed leest zie je dat ik exact hetzelfde over GK104 zeg; gold overigens ook gewoon voor GF110. Op de datum dat Nvidia en AMD zeiden dat ze producten konden leveren, deden ze dat bij GF110, GK104, Cypress, Cayman, Tahiti en Hawaii ook. Echter kwamen de reviews in meerdere gevallen al vóór de producten uit, om de marketing molen op gang te brengen. Echter konden de winkels op exact de genoemde datum leveren - in beperkte oplage, maar het kon wel. Er zijn genoeg mensen die nu gewoon een 290X hebben (of is die van jou van papier gemaakt Astennu? :+), dus ook volgens jou is dit GEEN paper launch. Er zijn wel kaarten beschikbaar geweest, ze zijn alleen al uitverkocht.

Bij GF100 zei Nvidia op review dag ook producten beschikbaar te hebben. Dat bleek niet zo te zijn, niemand had voorraad - sterker nog, niemand wist wanneer ze wél zouden komen. Dat is een paper launch. Ook na de eerste levering wist vrijwel geen enkele winkel óf en wanneer er een volgende lading zou komen. Dat is nu gewoon niet het geval, alle winkels hebben al kunnen leveren, weten ook wanneer hun volgende zending komt; en zelfs de zendingen daarna weten ze ook al (in november de 19e, 23e en 26e, in december de 3e, 6e, 10e en 13).

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 01:31

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Wat een gestumper zeg over paper launches of niet, boeien.
De 290x is er en de rest ook. Niet genoeg, maar hij is wel voor Jan en alleman (en Astennu ;) ) te koop.
Gewoon geduld... moet ik ook hebben... helemaal nu mijn 7970 verkocht is en ik op een passieve 8500GT zit tot D-Day... Ook leuk, tot die tijd kan ik helemaal niks op grafisch gebied.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
edit: nvm...

[ Voor 84% gewijzigd door Hadespuiter op 31-10-2013 20:32 ]

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-11 23:07
Dat is om BF4 toe te voegen... zei ik dromend :z en hoopvol :?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-11 14:45

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

offtopic:
Quote paste hier niet goed bij. Het was namelijk niet persoonlijk.

Heel typisch dat als AMD iets uitbrengt dat mensen die Nvidia leuk vinden hier zure post komen maken. Ik post toch ook niks in het Nvidia topic als ik niks nuttigs of iets dat ontopic is heb te melden?
Volgens het groene kamp doet AMD het nooit goed, dan zijn het de drivers, dan is het het stroomgebruik.

Als je zo graag over iets wil gaan zeuren maak dan gerust het "AMD zeur" topic aan, dan hebben wij daar tenminste geen last van. Je mag best kritiek op iets leveren maar kom dan met concrete voorbeelden die je met bronnen kan onderbouwen. Kan je dat niet post dan gewoon niks want het enige wat je daarmee veroorzaakt is topic vervuiling en een minder leuke sfeer waarmee je bepaalde mensen gewoon wegjaagd uit het topic.
Vroeger hadden het ATI/AMD topic en het Nvidia topic vaak als eerste (van het internet) de nieuwste informatie over videokaarten, dat is nu enorm afgenomen of bestaat niet meer. Het zou mij niks verbazen dat de mensen die wel meer van de materie weten het hier gewoon zat worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 03-11-2013 02:10 . Reden: quote is weg ]

• tobitronics
Tijgert schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:25:
Wat een gestumper zeg over paper launches of niet, boeien.
De 290x is er en de rest ook. Niet genoeg, maar hij is wel voor Jan en alleman (en Astennu ;) ) te koop.
Gewoon geduld... moet ik ook hebben... helemaal nu mijn 7970 verkocht is en ik op een passieve 8500GT zit tot D-Day... Ook leuk, tot die tijd kan ik helemaal niks op grafisch gebied.
Ik zit in hetzelfde bootje maar dan met een GT9500S :')

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11 01:04
Ik heb een vraag wat betreft AMD ZeroCore Power. Blijft een HD7850 in ZeroCore Power idle mode als je externe bureaublad gebruikt?

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11 22:35
polli_ schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:20:
Ik heb een vraag wat betreft AMD ZeroCore Power. Blijft een HD7850 in ZeroCore Power idle mode als je externe bureaublad gebruikt?
Volgens mij is de ZeroCore gekoppeld aan of de monitor standby is of niet. Dus als je remote inlogt lijkt me dat hij in zerocode mode blijft, maar ik heb zelf geen kaart dus kan het niet met zekerheid zeggen.

Hier een site die zegt dat het moet kunnen:
AMD ZeroCore Power technology delivers tremendous energy savings. Many PCs remain in the long idle state for a variety of use cases that are highly relevant to everyday consumers, enthusiasts and professionals. In ZeroCore Power mode, users can still enjoy non-graphics activities such as file serving/streaming, motherboard audio and music, and remote access while the GPU core is essentially powered off.
Bron: http://www.vortez.net/art..._cape_verde_review,4.html

[ Voor 38% gewijzigd door SpankmasterC op 01-11-2013 00:16 ]

• Astennu
polli_ schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:20:
nee want hij moet nog steeds beeld weer geven. hij gaat wel naar 2D.mode.Maar hij schakelt hem niet helemaal uit.

• Protax
AMD lijkt Nvidia nu echt voor een blok te zetten! De 290X duikt nu toch echt op voor rond de 470 euro in de pricewatch! Voor dat geld lijk ik wel dom om een 290 te kopen, en kan ik denk ik beter voor de X variant gaan :)

Enige waar ik me druk over maak is of het geen verkoop truukjes zijn, ik wil die kaart bij Alternate halen.
Maar komt deze kaart ooit ook daar voor deze prijs beschikbaar?

[ Voor 28% gewijzigd door Protax op 01-11-2013 07:32 ]

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Alternate is zover ik weet de enige die een AMD partner is, ze hadden ook de Never Settle bundles en de eerste week van de 290X hadden ze zelfs de laagste prijs. Dus er is kans...

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:57
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:46:

Heel typisch dat als AMD iets uitbrengt dat mensen die Nvidia leuk vinden hier zure post komen maken. Ik post toch ook niks in het Nvidia topic als ik niks nuttigs of iets dat ontopic is heb te melden?
Volgens het groene kamp doet AMD het nooit goed, dan zijn het de drivers, dan is het het stroomgebruik.
Alsof dit maar één kant opgaat. Er zijn aardig wat jaren geweest met echte hardcore nVidia posters die inderdaad gewoon rotzooi verkochten, alles kon niet beter dan nVidia, no-matter hoe slecht. Tegenwoordig valt dit toch wel reuze mee. Wat ik juist veel grappiger vindt is dat er eind februari allemaal posts waren over het verbruik van de Titan, maar nu de 290X daar nog eens aardig overheen gaat, is het allemaal weer niet relevant.

Persoonlijk boeit het me niet, omdat ik nog altijd geen games heb gezien die mij interesseren en waarbij 2 680s niet genoeg zijn (i.v.m. afstuderen heb ik m'n schermen verspreidt en met een single-monitor setup is het opeens power te veel), dus ik heb voorlopig toch niets nieuws nodig (anders was het toch wel 2x 290X geworden :9), maar om nou te zeggen dat alle posts in het nVidia topic een award winnen? :F

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Paprika schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:05:
[...]

Alsof dit maar één kant opgaat. Er zijn aardig wat jaren geweest met echte hardcore nVidia posters die inderdaad gewoon rotzooi verkochten, alles kon niet beter dan nVidia, no-matter hoe slecht. Tegenwoordig valt dit toch wel reuze mee. Wat ik juist veel grappiger vindt is dat er eind februari allemaal posts waren over het verbruik van de Titan, maar nu de 290X daar nog eens aardig overheen gaat, is het allemaal weer niet relevant.

Persoonlijk boeit het me niet, omdat ik nog altijd geen games heb gezien die mij interesseren en waarbij 2 680s niet genoeg zijn (i.v.m. afstuderen heb ik m'n schermen verspreidt en met een single-monitor setup is het opeens power te veel), dus ik heb voorlopig toch niets nieuws nodig (anders was het toch wel 2x 290X geworden :9), maar om nou te zeggen dat alle posts in het nVidia topic een award winnen? :F
Ik bedoel ook echt niet te zeggen dat alle AMD aanhangers heilige boontjes zijn en het is qua flaming/troll post een heel stuk minder dan voorheen :9 . Alleen is het wel een trend dat als fabrikant x met product xx uitkomt dat de mensen van fabrikant y het zwart proberen te maken. Dit gaat beide kanten op, alleen merk ik dat Nvidia mensen hier iets meer op zijn gericht :p.

Mij boeit het ook niet, het is iedereen zijn goed recht om voor een bepaald merk te gaan. Maar net zoals met geloof, stoor er anderen niet mee en houdt het voor jezelf.
Als post niet award winning zijn maakt in principe niks uit, op deze manier weet je wat iemand post en kan je voortaan zijn post op "waarde" inschatten.

Ik had ook graag een snellere kaart gehad :+, maar ik blijf maar even bij mijn HD5870. De cpu is toch te traag om hier goed gebruik van te maken dus sneller is niet nodig.

• Astennu
Paprika schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:05:
[...]

Waren die posts in het nVidia topic of zo? want ik heb ze niet gezien. Het is inderdaad kolder om te zeggen dat Titan veel verbruik heeft. Dat ding heeft een uitstekende performance Per watt. Tahiti kan daar gewoon niet aan tippen. En Hawaii in zijn huidige vorm ook niet.

Je hebt altijd echte "Fanboy's" die dan met slecht onderbouwde argumenten komen. Ja Titan gebruikt meer. Maar je krijgt ook meer performance. En dat is waar het om gaat. De Balans tussen verbruik, prestaties en de kosten. Alleen dat laatste punt is bij Titan super slecht waardoor het totaal geen interessante kaart is. Maar qua hardware is het een heel mooi stukje techniek.

@Sp3ci3s8472

Ik heb zelf dit jaar ook nog even op een HD5870 950-1350 gespeeld en ik moet zeggen dat gaat best aardig. 2560x1600 is wel te veel gevraagd maar 1920x1200 ging prima hier en daar wat details omlaag zetten (voornamelijk AOC en andere zware DX11 effecten) Maar dan had je nog een prima game ervering.
Het blijft een erg goede kaart. In mijn ogen 9700 Pro waardig.

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 01-11-2013 10:00 ]

• Werelds
Ik weet niet welke posts Vipeax bedoeld, iedereen was juist positief over het verbruik van Titan. Sterker nog, ik meen dat ik zelf heb gezegd dat dat samen met geluid en temperatuur juist het goede aan het ding was, want de performance was nou niet bepaald om over naar huis te schrijven voor die prijs :D

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:52
Review van 290X in crossfire van [H]
AMD is using its Frame Pacing technology, but that is a software technology. That, combined with the evolved CrossFire technology is providing a noticeable benefit to the gameplay experience compared to the previous generation cards. Once you've gamed at a large resolution on CrossFire with R9 290X, you likely won't go back.

It is safe to say, from a real-world gaming perspective, stuttering is no longer an issue one has to worry about. Low framerates don't feel "stuttery" anymore, you no longer have to achieve the highest framerates to get a smooth experience. We were pleasantly surprised how smooth the gameplay was on the 4K panel with CrossFire. We can only hope this technology evolves to future products, and AMD stays on its feet and never lets a bad CrossFire experience happen again.
We saw from 20-40% performance advantages with R9 290X CrossFire over GTX 780 SLI. These are real, large increases, in performance. That extra money spent, is more than going into more performance delivered and a better gameplay experience.

We are simply impressed with the dominance that Radeon R9 290X CrossFire is showing over the GTX TITAN SLI and GTX 780 SLI.
http://hardocp.com/articl...ard_review/1#.UnOfIfkSfFM

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 16:36
The dominance over de non-sli bestaat waarschijnlijk niet meer...Benchmarks bij de buren van de 780 Ghz edition...

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Indy91
http://nl.hardware.info/n...ller-dan-titan-en-r9-290x
Nvidia zal de GK110-300 B1 uit gaan brengen als de GeForce GTX 780 'GHz (Edition)'. Deze is niet geheel onverwacht geklokt op 1006 MHz met een Boost tot 1046 MHz
Een gemiddelde van een aantal benchmarks laat een prestatiewinst zien van 14% vergeleken met de traditionele GTX 780. Zelfs de GTX Titan moet het nu afleggen: de GTX 780 GHz blijkt ruwweg 7% sneller. Nvidia kan nu trouwens weer claimen dat ze de snelste GPU ter wereld hebben, want ook de AMD Radeon R9 290X kan de GTX 780 GHz niet bijhouden: laatstgenoemde is ongeveer 6% sneller en gebruikt tegelijkertijd minder energie (zowel in idle als bij volle belasting).
Dat belooft dan wat als de GK110-400 B1 (GTX780 Ti) uit gaat komen....

De GTX780 GHz ruwweg 6% sneller dan R9 290X
De GTX780 Ti ruwweg ~10-15% sneller dan de R9 290X?

Lijkt me dat de R9 290X dan tegen die tijd ietwat in prijs moet gaan zakken?

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• Zeara
  • Laatst online: 22:52
winwiz schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:39:
The dominance over de non-sli bestaat waarschijnlijk niet meer...Benchmarks bij de buren van de 780 Ghz edition...
Dat is toch geen verrassing. Een custom 780 loopt de titan ook al voorbij. En de 780 Ghz edition is niets anders dan een 780 met hogere stock clocks.

• Astennu
Indy91 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:09:

[...]

[...]

Zou kunnen. Ik vraag me af wat er zou gebeuren als ze alle SMX clusters aan zetten.

Ik ben benieuwd naar het verbruik van die kaart en naar de prestaties en het verbruik van de GTX780 TI.

• winwiz
Het verbruik staat erbij: In 3dMark 30% hoger dan de standaard versie... Furmark doet niet ter zake

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Astennu
winwiz schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:19:
Het verbruik staat erbij: In 3dMark 30% hoger dan de standaard versie... Furmark doet niet ter zake
Ja maar dit zijn leaks geen officiële benshmarks maar inderdaad. Furmark is een power virus dat is niet de beste test. Je kunt beter een 3 tal zware games testen en dan het verbruik bepalen. Zo te zien verbruiken ze dan +- even veel.

Dit betekend waarschijnlijk ook dat die 780 GHz veel meer geluid zal maken dan de GTX780.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

In deze competitie zijn er een paar interessante positieve zaken die eigenlijk ook negatief kunnen zijn/uitpakken:
* Mantle, gsync

Maar ook een aantal positieve zaken:
* 290X qua prijs en CF maar ook de 780 ghz en 780i introductie met navenante prijzen.

Iedereen heeft zijn eigen aandachtspunten en daarmee favoriet.

Om een voorbeeld te geven, ik wil o.a. graag constant FPS 80++ hebben op 1080p met ultra instellingen.
Daarmee heb ik al snel CF of SLI nodig en worden drivers nog belangrijker. Kosten lopen ook al snel op dus ja dan ga je goed kijken wat voor jou en de games die je speelt de beste oplossing is voor je E1k uitgeeft.....

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 01-11-2013 14:36 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:17

Bever!

3

het verbaast me hoe snel die prijzen zakken van de 290x, nu bij 4launch voor 465 op de site?
Is de prijs nog verder verlaagd door amd?

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 01:31

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Geen enkele review die ik heb gelezen van de 290x staaft dit. Waar haal je dit vandaan?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Bullus
Indy91 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:09:

[...]

[...]

Is hetzelfde als een stock kaart tegen over een oc kaart vergelijken..amd zal dadelijk met non ref. Coolers komen met oc/ghz modellen, dan zullen de verschillen weer minder zijn.
Vandaar dat de non-reference/oc/ghz modellen wat later komen?? ;)

|2600k|Asus 290|

• Indy91
Tijgert schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:50:
[...]

Geen enkele review die ik heb gelezen van de 290x staaft dit. Waar haal je dit vandaan?
Gewoon ff de benchmarks van expreview.com lezen: Inno GTX780 GHz gemiddeld 6,25% (inclusief synthetische tests) sneller dan de R9 290X. ;)
Bullus schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:53:
[...]

Is hetzelfde als een stock kaart tegen over een oc kaart vergelijken..amd zal dadelijk met non ref. Coolers komen met oc/ghz modellen, dan zullen de verschillen weer minder zijn.
Vandaar dat de non-reference/oc/ghz modellen wat later komen?? ;)
Klopt, echter bij Hardware.info wordt dit toch als groot nieuws gebracht.

Specs GTX780Ti bekend?:
http://videocardz.com/475...tx-780-ti-2880-cuda-cores

GTX780Ti:
GPU Config 2880 : 240 : 48
Memory 3GB GDDR5
Memory Bus 384-bit
Base Clock 876 MHz
Boost Clock 928 MHz
Memory Clock 1752 MHz
Effective Clock 7008 MHz
Launch Price $699

[ Voor 17% gewijzigd door Indy91 op 01-11-2013 15:09 ]

• Astennu
Tijgert schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:50:
[...]

Die zijn er ook nog niet. Dit is een leak. We moeten wachten tot bv anandtech de kaarten test.
Je zou het kunnen testen door een 780 over te clocken.

• winwiz
Als de prijzen inderdaad kloppen, de 290X voor E470 zo ongeveer en de 780 Ghz/Ti E650 + dan lijkt het me duidelijk wat de betere keuze is. Voor het prijsverschil is er nog ruimte zat voor betere koeler....

• Wackmack
Gisteren reacties gehad van 4launch, SIcomputers en Afuture en allen zeggen reken op 2 weken voor de 290X.

Welke laatste beta draaien jullie, 7 of 8? Draai zelf crossfire met beta 7. Vraag me af of ik 8 moet nemen. Las namelijk dat 7 geoptimaliseerd is voor crossfire.
Awesome! Moet heel snel 2 x 290X hebben :9~ . Heb nu 2 x 7970 maar ik kom FPS te kort. Met drivers is nog genoeg winst te boeken op de 290X en dan komt er ook nog Mantle aan, jaja komen goeie tijden aan.

[ Voor 90% gewijzigd door Wackmack op 01-11-2013 16:15 ]

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Indy91 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:04:

Specs GTX780Ti bekend?:
http://videocardz.com/475...tx-780-ti-2880-cuda-cores

GTX780Ti:
GPU Config 2880 : 240 : 48
Memory 3GB GDDR5
Memory Bus 384-bit
Base Clock 876 MHz
Boost Clock 928 MHz
Memory Clock 1752 MHz
Effective Clock 7008 MHz
Launch Price $699
Ik denk dat dit een tactiek is om mensen weg te houden van de R9 290X, net als het laten zien van die nep kaart toen. Ik kan ze geen ongelijk geven want het gaat gegarandeerd werken. Wel denk ik dat het voor de doelgroep van dit soort kaarten weinig uit gaat maken.

R9 290X gaat denk ik gewoon "koning" bijven op 4K en multimonitor setups.

Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/zNlR1J3MnMt52FtCkRftQIew/full.jpg?nohitcount=1

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

madmaxnl schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:16:
[...]

R9 290X gaat denk ik gewoon "koning" bijven op 4K en multimonitor setups.

[afbeelding]
Als ik de review van HardOCP lees dan zie je dat er toch ergens een bottleneck (op hoge resoluties) zit in de GTX780. Dat gaat een overclock niet goedmaken. Het zouden de ROPs kunnen zijn?
A very important note to make, while the performance shown there shows the framerate, it does not relate the smoothness and feel of the game. In this, AMD Radeon R9 290X CrossFire was a lot smoother in Far Cry 3. We found that with both TITAN SLI and 780 SLI there was an extreme choppiness and stutter to the game. Whereas, with R9 290X CrossFire, it was a smoother experience. So far, in each game, a pattern is forming favoring CrossFire for smoothness on R9 290X CrossFire.
Omgekeerde wereld :>, eerder was dit het tegenovergestelde.

[ Voor 11% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 01-11-2013 18:20 ]

• tobitronics
Coolblue had net de ASUS BF4 290X reference kaart in stock, is nu al weer uitverkocht. Gelukkig 1tje kunnen scoren!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Denk eraan: vragen over levertijden, 'ik heb hem al!!1', etc. horen niet in dit topic!
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:19:

Als ik de review van HardOCP lees dan zie je dat er toch ergens een bottleneck (op hoge resoluties) zit in de GTX780. Dat gaat een overclock niet goedmaken. Het zouden de ROPs kunnen zijn?
Zou best kunnen, zijn er toevallig resultaten die dit bevestigen? Dus resultaten waar een stock Titan tegen over een stevig overgeklokte Titan staat in 4k? Kan zo snel even niks vinden.

Deze resultaten van HWI bevestigen dat enigszins alhoewel het niet eenduidig gezegd kan worden aangezien er tussen de GTX780 en Titan een verschil zit met hoeveelheid beschikbaar grafisch geheugen. Respectievelijke hebben ze 3GB en 6GB ter beschikking en 2304 en 2688 shaders ter beschikking. De klokfrequenties zijn verder na genoeg gelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door madmaxnl op 01-11-2013 18:40 ]

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:40:
Anders lees je het gewoon even terug of zo...

De launch van de HD 7970 was op 9 januari 2012 en de NDA van de reviews is naar voren gehaald op 22 december 2011.

offtopic:
Je weet trouwens dat clone accountjes niet worden gewaardeerd?
Als je de NDA's van de reviews naar voren haalt, dan maak je er dus een paperlauch van, is niet zo moeilijk te begrijpen toch? Maar ik zal dat wel anders zien dan anderen.
Werelds schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:17:
[...]

Als je eens goed leest zie je dat ik exact hetzelfde over GK104 zeg; gold overigens ook gewoon voor GF110. Op de datum dat Nvidia en AMD zeiden dat ze producten konden leveren, deden ze dat bij GF110, GK104, Cypress, Cayman, Tahiti en Hawaii ook. Echter kwamen de reviews in meerdere gevallen al vóór de producten uit, om de marketing molen op gang te brengen. Echter konden de winkels op exact de genoemde datum leveren - in beperkte oplage, maar het kon wel. Er zijn genoeg mensen die nu gewoon een 290X hebben (of is die van jou van papier gemaakt Astennu? :+), dus ook volgens jou is dit GEEN paper launch. Er zijn wel kaarten beschikbaar geweest, ze zijn alleen al uitverkocht.

Bij GF100 zei Nvidia op review dag ook producten beschikbaar te hebben. Dat bleek niet zo te zijn, niemand had voorraad - sterker nog, niemand wist wanneer ze wél zouden komen. Dat is een paper launch. Ook na de eerste levering wist vrijwel geen enkele winkel óf en wanneer er een volgende lading zou komen. Dat is nu gewoon niet het geval, alle winkels hebben al kunnen leveren, weten ook wanneer hun volgende zending komt; en zelfs de zendingen daarna weten ze ook al (in november de 19e, 23e en 26e, in december de 3e, 6e, 10e en 13).
Waar zeg ik dat de 290X een paperlauch is? Of dat de GK104/GF100 dat niet was? Lees dan zelf ook goed...

MAAR, ik begrijp dat dit off-topic is, en zal het er verder bij laten. Wilde alleen nog eenmaal reageren.

offtopic:
Over ander account: Als Tweakers na >week nog niet reageert op een mail m.b.t. wachtwoord etc, tja, dan maar een ander account... Daarnaast heb ik expres zelfde afbeelding en bijna zelfde naam gebruikt, tis niet dat ik het wil verhullen ofzo.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 19:18 ]

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

madmaxnl schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:40:
Denk eraan: vragen over levertijden, 'ik heb hem al!!1', etc. horen niet in dit topic!

[...]

Zou best kunnen, zijn er toevallig resultaten die dit bevestigen? Dus resultaten waar een stock Titan tegen over een stevig overgeklokte Titan staat in 4k? Kan zo snel even niks vinden.
Als je de 290x review van Anandtech doorleest dan zie je dat de 290x op hele hoge resoluties in crossfire gehakt maakt van de Titan en de GTX780. Crossfire schaling was altijd al goed (rond de 90%) en dat van SLI ook dus ik ga uit van een bottleneck. Maar dit is mijn analyse ;).

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 13:18
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:35:
[...]

Als je de 290x review van Anandtech doorleest dan zie je dat de 290x op hele hoge resoluties in crossfire gehakt maakt van de Titan en de GTX780. Crossfire schaling was altijd al goed (rond de 90%) en dat van SLI ook dus ik ga uit van een bottleneck. Maar dit is mijn analyse ;).
niet alleen in crossfire
zelfs 1 kaart is al genoeg en btw met de nieuwe drivers zou het nog beter zijn
review bij de buren
http://be.hardware.info/r...igh-end-hawaii-gpu-getest

wat mij wel opvalt is dat ze bij hardware.info meer en rapper nieuws geven i.v.m de videokaarten dan op tweakers waardoor ik het soms leuker vind om naar daar te kijken.
maar ik kijk toch 25 keer per dag naar beide site's :)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
nvidia666 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:02:
[...]

niet alleen in crossfire
zelfs 1 kaart is al genoeg en btw met de nieuwe drivers zou het nog beter zijn
review bij de buren
http://be.hardware.info/r...igh-end-hawaii-gpu-getest

wat mij wel opvalt is dat ze bij hardware.info meer en rapper nieuws geven i.v.m de videokaarten dan op tweakers waardoor ik het soms leuker vind om naar daar te kijken.
maar ik kijk toch 25 keer per dag naar beide site's :)
Zowel hardware.info als tweakers lopen niet echt voorop met het laatste nieuws.
Wil je het laatste nieuws eerder weten kijk dan op Videocardz.com
http://videocardz.com/

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-10 02:14

edward2

Schieten op de beesten

Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:19:
[...]

[...]

Omgekeerde wereld :>, eerder was dit het tegenovergestelde.
offtopic:
Ja, maar daar hebben we 0x080942F5 voor, die is veel beter dan de standaard bit. Met inspector kan je deze dx11 SLI bit gebruiken en is het smooth as glazzz :) Ik game bv. met tal van andere sgssaa- en SLI-bits, framerate limiter en sweetfx :9~ O+.
Met het timer resolution proggy kan je ook nog je CPU timer strakker zetten, mocht er onverhoopt een CPU-bottleneckje zijn

[ Voor 11% gewijzigd door edward2 op 01-11-2013 22:15 ]

Niet op voorraad.

Verwijderd

calsonic schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:27:
[...]

Zowel hardware.info als tweakers lopen niet echt voorop met het laatste nieuws.
Wil je het de laatste nieuws speculaties eerder weten kijk dan op Videocardz.com
http://videocardz.com/
;)

Verwijderd

Nieuws je bedoelt overschrijven wat een andere website meldt en hopen dat het waar is ?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:14

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 23:26:
Nieuws je bedoelt overschrijven wat een andere website meldt en hopen dat het waar is ?
Speculaties bestempel ik niet als nieuw :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

offtopic:
[quote]edward2 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:10:
[...]
[ot]Ja, maar daar hebben we 0x080942F5 voor, die is veel beter dan de standaard bit. Met inspector kan je deze dx11 SLI bit gebruiken en is het smooth as glazzz :) Ik game bv. met tal van andere sgssaa- en SLI-bits, framerate limiter en sweetfx :9~ O+.
Met het timer resolution proggy kan je ook nog je CPU timer strakker zetten, mocht er onverhoopt een CPU-bottleneckje zijn [/ot]
[/quote]

Haha :+, hoef niet vaak dingen te googlen maar dit was haast 1337 taal ;). Laatste Nvidia kaarten die ik had waren 6600gt in SLI (Doom 3 op Ultra!!) en een 7800GS, toen had ik al die leuke tools nog niet.

Misschien moet dit in het Nv topic, maar zou Nvidia met een volledig geunlockte "Titan" bijvoorbeeld ook meer rops kunnen activeren? Het zou wel erg mooi zijn als ze voor die 4k resolutie willen gaan.

@calsonic
Vroegah hadden we wel vaak de nieuwste dingen op gebied van gpu's. Het zou tof zijn als users zoals The Source, neliz en nog wat anderen waar ik niet zo snel op kan komen wellicht weer dingen gaan posten. Ik mis vooral de post van CJ :(.

Verwijderd

kuusj98 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 23:32:
[...]

Speculaties bestempel ik niet als nieuw :)
Wat wel een lachertje was het nieuws dat Mantle geen support heeft op consoles. Echt de hele meute heeft het overgenomen als nieuws.

En ja , als je niet weet dat consoles al een close to metal API gebruiken en je dan als website problemen hebt om ergens een verbinding te maken weet je genoeg :) .

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 11:01
Er zijn onderhand toch genoeg eigenaren hier van een 290x om een ervaringentopic te openen?
Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar! Met name qua combinaties met videokaarten.
Eindelijk de release van de 290 morgen, ben benieuwd hoe die het uit gaat houden.

edit: oops keihard overeen gekeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Vandread op 04-11-2013 12:16 ]

• Toettoetdaan
Vandread schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:46:
Er zijn onderhand toch genoeg eigenaren hier van een 290x om een ervaringentopic te openen?
Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar! Met name qua combinaties met videokaarten.
Eindelijk de release van de 290 morgen, ben benieuwd hoe die het uit gaat houden.
AMD Radeon R9 Ervaringen - Deel 1

En:
The blurred out card is the new card coming Tuesday 5am from AMD.

A card which I've now managed scores even beating the R290X OC with, due to newer drivers.

• Indy91
Toettoetdaan schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:47:
[...]
The blurred out card is the new card coming Tuesday 5am from AMD.

A card which I've now managed scores even beating the R290X OC with, due to newer drivers.
[...]
Klinkt als muziek in de oren...

De R9 290 (Pro) zou maximaal 10% trager zijn dan de R9 290X.
Dus de R9 290 Pro zal dan ~15% trager zijn dan de R9 290X OC.

Ik vermoed dat deze nieuwe drivers dus minimaal een 15% performance increase geven boven de releasedrivers van de R9 290X.

Lijkt me dat de gemiddelde performance van de R9 290X met deze nieuwe drivers dan boven de Titan uit zal komen. :)

• Bullus
Dat is ook een marketing strategie om betere drivers uit te brengen zodat de performance omhoog gaat. Zit er stiekem wat Mantle api's in de drivers verstopt?

|2600k|Asus 290|

• Werelds
Nee, dat kan niet. Het loopt allemaal nog altijd via DX11 en dat is de bottleneck.

En een marketing strategie zou ik het niet noemen, gewoon een nieuwe architectuur (-indeling) waar nog wat performance uit te persen valt. Ik ben vooral benieuwd of ze op 1080p wat winst hebben kunnen boeken, want daar valt de 290X toch echt tegen.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-10 02:14

edward2

Schieten op de beesten

Misschien dat ze ook eens wat meer hun best kunnen doen om die dingen in de Benelux leverbaar te krijgen.

Niet op voorraad.

• mitsumark
  • Laatst online: 01:30
Werelds schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:44:
Nee, dat kan niet. Het loopt allemaal nog altijd via DX11 en dat is de bottleneck.

En een marketing strategie zou ik het niet noemen, gewoon een nieuwe architectuur (-indeling) waar nog wat performance uit te persen valt. Ik ben vooral benieuwd of ze op 1080p wat winst hebben kunnen boeken, want daar valt de 290X toch echt tegen.
Alle huidige spellen draaien op max settings op full HD, waarom zou je daar nog meer performance willen hebben?
(op de enkeling na met een 120-144Hz scherm, die moeten dan maar wat minder AA gebruiken)
Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Denk eraan: vragen over levertijden, 'ik heb hem al!!1', etc. horen niet in dit topic!~~~[/html]