http://www.legitreviews.c...dia-geforce-gtx780_126653

[ Voor 30% gewijzigd door winwiz op 17-10-2013 21:53 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Mocht dat echt zo zijn valt het me een beetje tegen, zeker op een resolutie waar op papier, de 290x behoorlijk in het voordeel is.
Grappige is dat dit de "quiet mode" is misschien is er ook nog een "performance mode"
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
"NVIDIA is holding a press event in Montreal today and it looks like AMD is crashing that party. AMD set up shop at the hotel across the street and allowed the media to come over to run some tests..."
Ben benieuwd. Volgensmij valt er wel het een en ander tussen de regels door te lezen, m.n. bij Anandtech.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
*hint hint*?There's not much more I can say at this point, except that I have several cards tested at 3840x2160, and R9 290X doesn't just do well against the GeForce GTX 780...
Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD
Op zich kun je daarop "rekenen" maar AMD heeft tijd genoeg gehad om zijn drivers voor deze kaart op orde te krijgen, Bioshock Infinite is nu ook weer niet zo nieuw dat ze geen tijd hebben gehad om te optimaliseren en AMD kiest blijkbaar zelf deze benchmark dus het zal wel de beter presterende game zijn.winwiz schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:07:
Ik vind 10-15% sneller toch niet niets.... met beta drivers en de (bijna) zekerheid dat de performance nog behoorlijk opgekrikt wordt in de komende driver releases AMD kennende.
Dan komt het al snel neer op de prijs: voor 10% betere performance dan een GTX 780 moeten ze mij niet proberen te overtuigen met 650-700€ want dan neem ik een GTX 780 voor 560€. Ik hoop dan ook dat het onder de 600€ bij launch blijft. TrueAudio en Mantle zijn leuke technologieën maar het is nog niet zeker dat deze nuttig gaan blijken te zijn dus daar durf ik nog niet zomaar op in te zetten.
Je kunt die zin op 2 manieren lezen
and R9 290X doesn’t just do well against the GeForce GTX 780… but also the GeForce GTX Titan
and R9 290X doesn’t just do well against the GeForce GTX 780… but also beats it overall
Ik heb sinds een aantal dagen BF3 en Crysis weer terug op m,n pc staan. Ik zag iemand zeggen, dat de AA misschien beter via de driver geregeld kan worden, als antwoord op mijn ervaring, dat de AA in BF3 er rampzalig uit zag bij mij.
Nu gebruik ik in de driver bij de 2 profiles voor die games Supersampling voor de AA en ik moet zeggen, dat ik er flink op vooruit ben gegaan in de zin van: Ik zie geen kartelrandjes en (heel soms) flikkeringen in de verte, ook kan ik mijn AA in game een stuk lager zetten en het blijft er goed uit zien.
Kortom: Komt dit de nieuwe AMD driver of is de Supersampling zo geweldig ?
Verwijderd
Had graag een crossfire setup gehad om zodoende een grotere e-peen te hebben.
Hij zegt "I have several cards tested", niet "several games"
[ Voor 6% gewijzigd door Hyperz op 17-10-2013 22:49 ]
Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD
Kortom hij is ongeveer even snel als de Titan, wat zeker netjes is, ik wacht eerst de performance van BF4 even af, ik hoop nog genoeg te hebben aan mijn 7970...Hyperz schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:49:
[...]
Hij zegt "I have several cards tested", niet "several games".
Verwijderd
Ik weet niet zo veel van de nieuwe AMD driver, maar supersampling geeft over het algemeen een heel goed resultaat - hoewel je wel moet inleveren betreft framerates, meer dan met andere AA methodes. Dus het is heel mooi, maar het kost ook wat. Wellicht heeft AMD supersampling efficienter weten te maken, in die games?Mosin schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:37:
Misschien kan ik m,n vraag beter hier posten.
Ik heb sinds een aantal dagen BF3 en Crysis weer terug op m,n pc staan. Ik zag iemand zeggen, dat de AA misschien beter via de driver geregeld kan worden, als antwoord op mijn ervaring, dat de AA in BF3 er rampzalig uit zag bij mij.
Nu gebruik ik in de driver bij de 2 profiles voor die games Supersampling voor de AA en ik moet zeggen, dat ik er flink op vooruit ben gegaan in de zin van: Ik zie geen kartelrandjes en (heel soms) flikkeringen in de verte, ook kan ik mijn AA in game een stuk lager zetten en het blijft er goed uit zien.

[ Voor 26% gewijzigd door Hyperz op 18-10-2013 00:47 ]
Waarom niet de 7870 weg doen en 2x 7950 aanschaffenVerwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:46:
Iemand die weet als AMD de 7870 van prijs zal verlagen? Heb deze kaart al meer dan een jaar maar echt veel in prijs gezakt sinds introductie van R7 & R9 GPU's is niet het geval.
Had graag een crossfire setup gehad om zodoende een grotere e-peen te hebben.
Leuke reden trouwens
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
En Titan dan? 10% sneller en je mag er 400 euro extra voor betalen nee dat is lekker?Phuncz schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:31:
[...]
Op zich kun je daarop "rekenen" maar AMD heeft tijd genoeg gehad om zijn drivers voor deze kaart op orde te krijgen, Bioshock Infinite is nu ook weer niet zo nieuw dat ze geen tijd hebben gehad om te optimaliseren en AMD kiest blijkbaar zelf deze benchmark dus het zal wel de beter presterende game zijn.
Dan komt het al snel neer op de prijs: voor 10% betere performance dan een GTX 780 moeten ze mij niet proberen te overtuigen met 650-700€ want dan neem ik een GTX 780 voor 560€. Ik hoop dan ook dat het onder de 600€ bij launch blijft. TrueAudio en Mantle zijn leuke technologieën maar het is nog niet zeker dat deze nuttig gaan blijken te zijn dus daar durf ik nog niet zomaar op in te zetten.
En zowel AMD als nVidia vragen premiums voor dat laatste beetje extra performance. 20% extra betalen voor 10% prestatie is niet raar. Intel kan er ook wat van met hun Extreme Editions. Ram geheugen fabrikanten hetzelfde. Dan heb je het over meer dan 20% bij betalen voor 10% extra.
Ik vind het trouwens apart dat bij Anandtech de kaart het zo slecht doet op ultra settings. Waar bij andere review sites toch grote winst te zien is. Ik wordt nu wel heel erg nieuwsgierig naar de volledige review
Ik weet er niet super veel van (Dus als iemand het beter weet corrigeer me of vul het aan)Mosin schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:37:
Misschien kan ik m,n vraag beter hier posten.
Maar sommige games zoals BF3 gebruiken FXAA. Dat is een AA filter wat de Game def zelf ontwikkeld heeft en is anders dan de modes die je via de driver kan kiezen. Voordeel er van is dat de impact op de performance vaak veel lager is. Maar de kwaliteit is ook lager.
Super Sampling is de zwaarste vorm van AA. Volgens mij wordt hier het beeld minimaal 2x gedenderd en dan een pixel verschoven (even heel simpel gezegd) Maar je kaart moet dus heel veel extra werk doen. Als je FPS goed genoeg hebt is dit wel de beste keuze voor het mooiste beeld.
Dit is eigenlijk wel een vraag die meer thuis hoor in het ervaringen topic.
Dit ziet er wel nice uit. Maar ik vraag me af waarom Anandtech zo'n andere score laat zien. Misschien werkt de AMD kaart daar minder goed door drivers en hebben ze de nVidia kaart daar misschien met nieuwere drivers dan de rest getest? waardoor het verschil uiteindelijk kleiner is?Hyperz schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:45:
Nog eentje met de 7970 GHz en Titan erbij: http://www.pcgameshardwar...9-290X-Benchmark-1093119/
[afbeelding]
[ Voor 54% gewijzigd door Astennu op 18-10-2013 09:14 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Anand gebruikt Intel Core i7-4960X @ 4.2GHz en PCGH gebruikt Intel Core i7-4770K @ 4.6GHzAstennu schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:06:
[...]
Dit ziet er wel nice uit. Maar ik vraag me af waarom Anandtech zo'n andere score laat zien. Misschien werkt de AMD kaart daar minder goed door drivers en hebben ze de nVidia kaart daar misschien met nieuwere drivers dan de rest getest? waardoor het verschil uiteindelijk kleiner is?
Anand gebruikt CCC 13.11 beta1 en PCGH gebruikt CCC 13.11 beta5
Dus daar zal het wel in zitten
Inderdaad. De drivers zijn het probleem. Beta 1 is veel ouder. Niet echt handig met zo'n nieuwe kaart.Toettoetdaan schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:38:
[...]
Anand gebruikt Intel Core i7-4960X @ 4.2GHz en PCGH gebruikt Intel Core i7-4770K @ 4.6GHz
Anand gebruikt CCC 13.11 beta1 en PCGH gebruikt CCC 13.11 beta5
Dus daar zal het wel in zitten
CPU bottelnek geloof ik niet in op 4K.
CF en SLI hebben voor en nadelen. Ondanks dat het nu veel beter werkt gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar Single GPU mits de fps dan wel hoog genoeg is. Met 4K kan dat lastig worden.BradKing schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:10:
Ziet er natuurlijk allemaal mooi uit, maar met de prijzen van de 79x0 zit ik voor mijn nieuwe, mogelijk 1440p, game systeem toch eerder te denken aan xfire 79x0. Gelukkig kan ik nog een maandje of wat wachten, maar ik zie mezelf geen 600 euro voor een gpu oplossing uitgeven als ik voor 500 een (veel?) sterker systeem krijg.
[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 18-10-2013 10:26 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik ben wel fan van CF. Haperingen en frame drops behoren echt tot het verleden, ik kan het echt niet meer ontdekken. Wat voor mij een nadeel is is de herrie die twee van die kacheltjes maken. CF onder water zetten is een leuk project maar voor deze simpele ziel gewoonweg te duur op het moment.BradKing schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:10:
Ziet er natuurlijk allemaal mooi uit, maar met de prijzen van de 79x0 zit ik voor mijn nieuwe, mogelijk 1440p, game systeem toch eerder te denken aan xfire 79x0. Gelukkig kan ik nog een maandje of wat wachten, maar ik zie mezelf geen 600 euro voor een gpu oplossing uitgeven als ik voor 500 een (veel?) sterker systeem krijg.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ik zoek al tijden naar een vervanging voor mijn videokaarten. Bij voorkeur een betaalbare kaart die gelijk of meer performance heeft dan mijn huidige opstelling zodat ik in stappen kan upgraden naar een nieuw prestatie niveau.
Ik kan een hoop performance charts vinden van de kaart, maar daarbij wordt hij enkel vergeleken met andere kaarten uit dezelfde reeks en kaarten van de concurrent, waardoor ik geen duidelijk beeld krijg van de performance.
Nvidia is geen optie door het gebrek aan passieve 3D opties. (Ik speel alle hack& slash en strategie games in 3D).
[ Voor 10% gewijzigd door Seth_Chaos op 18-10-2013 11:39 ]
Als je goede air flow hebt en dan bv Sapphire Vapor X of bv Gigabyte Windforce kaarten gebruikt zou het nog best stil moeten kunnen zijn. Maar je hebt altijd meer warmte te verwerken dan met een single card setup.westergas schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:33:
[...]
Ik ben wel fan van CF. Haperingen en frame drops behoren echt tot het verleden, ik kan het echt niet meer ontdekken. Wat voor mij een nadeel is is de herrie die twee van die kacheltjes maken. CF onder water zetten is een leuk project maar voor deze simpele ziel gewoonweg te duur op het moment.
En heel af en toe heeft een game nog geen CF profile. Ik zou Trackmania 1 en Flatout UC weer eens moeten proberen zodra ik mijn Vervangende Gigabyte 7990 terug krijg zal ik dat eens testen. Maar in het verleden werd de FPS lager door CF. Moest je CF echt uit zetten wilde je lekker kunnen spelen. En Trackmania liet gewoon geen winst zien.
Niemand die de quote "Quiet Mode" opvalt? Als hij op quiet mode de GTX780 al verslaat dan ben ik erg benieuwd wat een "Noise Mode" gaat doen.winwiz schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:52:
Hier ook wat benchmarks....
http://www.legitreviews.c...dia-geforce-gtx780_126653
[afbeelding]
Edit: Is er iemand met photoshop die die radial blur kan "wegtoveren"? Ik zit nu op werk dus geen photoshop beschikbaar.
Om terug te komen op een aantal post hiervoor, de G104 kan zich inderdaad haast meten met de HD79xx en heeft een veel kleinere die. Maar dit zie je ook terug in GPGPU prestaties waar een GTX580 over het algemeen zelfs sneller is dan de GTX680.
Wat ik knap vind aan het design van AMD is dat ze nu een kaart hebben die sneller is in zowel GPGPU en in games (evensnel) met een kleinere die-size dan de Titan/GTX780. AMD maakte altijd al de betere hardware en dat zie je hier goed terug, het is natuurlijk wel zo dat Nvidia ze vaak op software wat voor is hoewel hier eindelijk langzamerhand verbetering in komt.
[ Voor 5% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 18-10-2013 11:45 ]
Een 280x loopt wel lekkerder. Ik kom zelf van een 6870CF en een single 7950 leverde net wat meer performance. Je zal met 6870 ook eerder RAM te kort komen.Seth_Chaos schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:37:
Kan iemand mij hier vertellen of een R9 280X sneller is dan 2x6870?
Ik denk zelf dat 7950 CF nu de sweet spot is.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Maar die zijn dan weer nagenoeg even duur als een R9 280x. Ram is geen probleem, door in passief 3D te spelen, gebruik ik geen antialiasing wat weer een berg aan RAM gebruik bespaard.westergas schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:03:
[...]
Een 280x loopt wel lekkerder. Ik kom zelf van een 6870CF en een single 7950 leverde net wat meer performance. Je zal met 6870 ook eerder RAM te kort komen.
Ik denk zelf dat 7950 CF nu de sweet spot is.
Ben maar uit gegaan van de meldingen dat het een rebranded 7970 is. En dan is de kaart een paar frames sneller.
Verwijderd
Dit beginnen toch wel leuke cijfers te worden in voordeel van de r9 290x
Quiet-mode en "uber-mode"
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 13:20 ]
Als je op 4K gamed wel ja maar dat doet nog niemandVerwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:17:
http://videocardz.com/469...160p-performance-17-games
Gewoon op fullHD maakt het niet uit welke kaart je pakt - alles vanaf 7950/770 is prima

Wie gamed er nog op fullHDcalsonic schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:20:
[...]
Als je op 4K gamed wel ja maar dat doet nog niemand
Gewoon op fullHD maakt het niet uit welke kaart je pakt - alles vanaf 7950/770 is prima
Verwijderd
Als je nu opzoek bent naar een nieuwe gpu, is dit toch een leuke kaart. Je kan voorlopig de games op 1080p + max settings gamen en eventueel de resolutie verhogen als je daar zin in hebt.calsonic schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:20:
[...]
Als je op 4K gamed wel ja maar dat doet nog niemand
Games zullen alleen maar zwaarder worden en dan zullen de 7950/770 1080p @ max settings rond 60 fps het niet redden.
Wat alleen nog een gemis is, zijn de officiële prijzen vd 290 en 290x. Die moeten gewoonweg niet te hoog zijn, zodat de nieuwe amd kaarten aantrekkelijk blijven.
Het gross gamed op full hdVersteegrob schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:28:
[...]
Wie gamed er nog op fullHDMinimaal EyeFinity
Heb 2 x de 7970 maar zelfs dat is te weinig. Misschien over een half jaartje beide kaarten verkopen en twee keer 290X aanschaffen.
Volgens AMD zelf 23,8% beter dan een GTX780 op 2160pVerwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:17:
http://videocardz.com/469...160p-performance-17-games
Quiet-mode en "uber-mode"
Verwijderd
Ikzelf ook. Kan de jaren oude 5850 eindelijk vervangen worden door de r9 290(non x). Kan ik er weer een paar jaar tegenaan.
Waarschijnlijk Powertune omhoog gooien en dus altijd max boost clocks draaien. Of misschien zelfs een schepje boven op de normale boost clocks doen? Maar met zware load is je TDP dan veel hoger en gaat je fan dus ook meer herrie maken.Thomg schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:28:
Hm, silent modus he? Vraag me af wat de andere setting doet.
[afbeelding]
Ik gok op dat bij de "UBER" mode de boostclock de hele tijd gehaald wordt. En Silent mode een capped TDP heeft.
Ja dat is nu echt mainstream. Waar dit eerst 1280x1024 was. En daar na 1680x1050.
Zelf game ik al 5 jaar op 2560x1600. Zou niet lager meer willen.
Voor mij kan 4K niet snel genoeg komen
[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 18-10-2013 13:39 ]
De mensen die geen €1000,-+ uitgeven aan alleen al een scherm en 2 videokaarten?Versteegrob schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:28:
[...]
Wie gamed er nog op fullHDMinimaal EyeFinity
Heb 2 x de 7970 maar zelfs dat is te weinig. Misschien over een half jaartje beide kaarten verkopen en twee keer 290X aanschaffen.
Heel netjes!, dat zou uitmonden in ca. 13/14% sneller dan een Titan, en dat met rauwe drivers. Die +20-30% uiteindelijk zie ik wel zitten.Toettoetdaan schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:33:
[...]
Volgens AMD zelf 23,8% beter dan een GTX780 op 2160p
Niet op voorraad.
Als je het verschil ziet tussen de 13.11 b1 en b5 drivers is dat al een groot verschil. Ik kan me voorstellen dat ze nog wel wat meer winst kunnen behalen in de toekomst. Er zitten hier en daar toch grote veranderingen die je opnieuw moet optimaliseren in de drivers.edward2 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:48:
[...]
Heel netjes!, dat zou uitmonden in ca. 13/14% sneller dan een Titan, en dat met rauwe drivers. Die +20-30% uiteindelijk zie ik wel zitten.
Ja denk het ook, er zitten grote uitschieters tussen (Skyrim en MaxPayne doen het goed zeg!!!) dus wie weet hoeveel rek er nog mogelijk is.Astennu schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:50:
[...]
Als je het verschil ziet tussen de 13.11 b1 en b5 drivers is dat al een groot verschil. Ik kan me voorstellen dat ze nog wel wat meer winst kunnen behalen in de toekomst. Er zitten hier en daar toch grote veranderingen die je opnieuw moet optimaliseren in de drivers.
Ik speel veel Skyrim met een shitload aan mods, enb, sweetfx en ssaa en stap straks over naar een 2650x1440 res 27"scherm, dus ik voel alweer een onbedwingbare drang opkomen om 2 290X's te veroveren
Niet op voorraad.
Ik zit namelijk te denken dat als ik games wil maxen toch echt deze kaart moet hebben. ^.^
Steam: Ryada.
Verwijderd
Vraag me wel af wat nVidia gaat doen met drivers... Het zou me niks verbazen als ze een of twee dagen voor de launch "toevallig" nog wat extra performance uit de Titan weten te persen.edward2 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:48:
[...]
Heel netjes!, dat zou uitmonden in ca. 13/14% sneller dan een Titan, en dat met rauwe drivers. Die +20-30% uiteindelijk zie ik wel zitten.
Op zich volg ik die redenering echter is de R9 290X nog niet uit, de GTX 780 en Titan al een tijdje. Sowieso zal Nvidia ook niet stil blijven staan bij de nieuwe AMD GPU's dus waarschijnlijk dalen de prijzen (lichtjes) en/of komen er (lichtjes) versies van de topkaarten.Astennu schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:06:
En Titan dan? 10% sneller en je mag er 400 euro extra voor betalen nee dat is lekker?
En zowel AMD als nVidia vragen premiums voor dat laatste beetje extra performance. 20% extra betalen voor 10% prestatie is niet raar.
En op dat moment is het niet meer AMD R9 290X vs GTX 780 of Titan maar AMD R9 290 X vs GTX 790 en Titan Ultra (of hoe ze de heteluchtovens gaan noemen).
Dus: nu wel een financiële "win", binnenkort wordt het mogelijk weer wat spannender. Ik heb schrik dat de mensen geinteresseerd in de R9 290X (zoals ik) nu binnenkort 650+€ mogen gaan betalen voor een kaart die over een maand nog maar 550€ of lager kost, omdat de realiteit zich snel terug herstelt.
Verwijderd
Dus, slimmer om een maand langer te wachten als je dat vol kan houdenPhuncz schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:10:
[...]
Op zich volg ik die redenering echter is de R9 290X nog niet uit, de GTX 780 en Titan al een tijdje. Sowieso zal Nvidia ook niet stil blijven staan bij de nieuwe AMD GPU's dus waarschijnlijk dalen de prijzen (lichtjes) en/of komen er (lichtjes) versies van de topkaarten.
En op dat moment is het niet meer AMD R9 290X vs GTX 780 of Titan maar AMD R9 290 X vs GTX 790 en Titan Ultra (of hoe ze de heteluchtovens gaan noemen).
Dus: nu wel een financiële "win", binnenkort wordt het mogelijk weer wat spannender. Ik heb schrik dat de mensen geinteresseerd in de R9 290X (zoals ik) nu binnenkort 650+€ mogen gaan betalen voor een kaart die over een maand nog maar 550€ of lager kost, omdat de realiteit zich snel terug herstelt.
Nou weet ik niet meer of ik deze hier voorbij heb zien komen op of een ander forum. Maar dit zijn toch net even wat andere prijzen dan newegg bijvoorbeeld hanteerd:Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:31:
Wat alleen nog een gemis is, zijn de officiële prijzen vd 290 en 290x. Die moeten gewoonweg niet te hoog zijn, zodat de nieuwe amd kaarten aantrekkelijk blijven.
http://www.shopblt.com/cg...P.shtml&order_id=!ORDERID
Maar het is gewoon wachten tot de officiële prijzen.
Inderdaad, echter komt BF4 over 10 dagen uit en dan wordt het moeilijk om het mezelf wijs te maken dat het "slimmer is om te wachten"...Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:20:
[...]
Dus, slimmer om een maand langer te wachten als je dat vol kan houden
[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 18-10-2013 15:09 ]
Ik heb ME3 ook nog bewaartPhuncz schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:08:
[...]
Inderdaad, echter komt BF4 over 10 dagen uit en dan wordt het moeilijk om het mezelf wijs te maken dat het "slimmer is om te wachten"...
Ik wacht nog 1 maand dan koop ik een R9 290X en dan ga ik ME3 pas spelen in volle glorie
Misschien moet je dat met BF4 ook gewoon doen
Had mijn oog laten vallen op de volgende kaarten..
pricewatch: Club3D Radeon HD 7970 royalAce Tahiti XT2
pricewatch: MSI R9 280X GAMING 3G
pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC
Als je de keuze hebt altijd voor de nieuwste generatie gaan.Ilias1991 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:51:
Aangezien de prijzen van de 7970 en de r9 280x niet zoveel meer verschillen van elkaar, is het dan beter om een r9 280x te kopen of een 7970 Ghz edition?
Had mijn oog laten vallen op de volgende kaarten..
pricewatch: Club3D Radeon HD 7970 royalAce Tahiti XT2
pricewatch: MSI R9 280X GAMING 3G
pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 179,- | € 179,- |
1 | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | € 113,50 | € 113,50 |
1 | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SM, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 0,- | € 0,- |
1 | Zalman CNPS10X Performa | € 29,22 | € 29,22 |
2 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 72,50 | € 145,- |
1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 466,72 |
Had ergens gelezen dat ik een 750 watt cpu daarvoor nodig heb?
Zoja, dan ben ik geinteresseerd in de MSI versie, schijnt die goed te zijn?
En loop ik dan niet een gold voucher mis?
Trackmania 1 is heel erg CPU-limited. Destijds merkte in nauwelijks verschil nadat ik mn HD5850 had vervangen door een HD7970, de upgrade van een Phenom II 955 naar een FX8150 zette meer zoden aan de dijk. En dan haal ik in TM2 nu hogere framerates met hogere instellingen dan in TM1.Astennu schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:38:
[...]
Als je goede air flow hebt en dan bv Sapphire Vapor X of bv Gigabyte Windforce kaarten gebruikt zou het nog best stil moeten kunnen zijn. Maar je hebt altijd meer warmte te verwerken dan met een single card setup.
En heel af en toe heeft een game nog geen CF profile. Ik zou Trackmania 1 en Flatout UC weer eens moeten proberen zodra ik mijn Vervangende Gigabyte 7990 terug krijg zal ik dat eens testen. Maar in het verleden werd de FPS lager door CF. Moest je CF echt uit zetten wilde je lekker kunnen spelen. En Trackmania liet gewoon geen winst zien.
Men draait een GTX Titan met een Core i7-4770K (beide standaard clocks) al een tijdje op een 450W SFX (kleiner dan ATX) voeding. Meeste high end GPU's met een recente Intel stock CPU komen zelden boven de 400W tenzij je FurMark draait (onrealistische benchmark voor verbruik).Ilias1991 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:08:
Had ergens gelezen dat ik een 750 watt cpu PSU daarvoor nodig heb?
Dus een goede 500W PSU zal al voldoende zijn in de meeste gevallen zelfs met wat overclocking. De 650W XFX PSU die je hebt staat niet zo hoog aangeschreven maar zal nog steeds ruim voldoende zijn.
Haha, zei nog tegen mijzelf psu en type ik vervolgens cpu..Phuncz schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:12:
[...]
Men draait een GTX Titan met een Core i7-4770K (beide standaard clocks) al een tijdje op een 450W SFX (kleiner dan ATX) voeding. Meeste high end GPU's met een recente Intel stock CPU komen zelden boven de 400W tenzij je FurMark draait (onrealistische benchmark voor verbruik).
Dus een goede 500W PSU zal al voldoende zijn in de meeste gevallen zelfs met wat overclocking. De 650W XFX PSU die je hebt staat niet zo hoog aangeschreven maar zal nog steeds ruim voldoende zijn.

Vreemd, had toen met behulp van een stel een pc samen topic die juist van verschillende personen aangeraden.
En hoe zit het met de versie van r9 280x MSI?

bron: http://videocardz.com/469...160p-performance-17-games
[ Voor 4% gewijzigd door Teun. op 18-10-2013 16:32 ]
Geen idee wat men voorstelde daar, maar ik kijk naar de feiten:Ilias1991 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:15:
Vreemd, had toen met behulp van een stel een pc samen topic die juist van verschillende personen aangeraden.

Eerste grafiek = game
Tweede grafiek = benchmark (onrealistisch zwaar)
Dit zijn grafieken met als waarde het verbruik van de muur, waar je dus vanuit mag gaan dat het nog 10% meer trekt uit de muur dan dat het in de PC nodig heeft.
De rest van het systeem:
CPU: Intel Core i7-4960X @ 4.2GHz
Motherboard: ASRock Fatal1ty X79 Professional
Power Supply: Corsair AX1200i
Hard Disk: Samsung SSD 840 EVO (750GB)
Memory: G.Skill RipjawZ DDR3-1866 4 x 8GB (9-10-9-26)
Dus zoals je ziet, is er weinig behoefte aan een 500W PSU tenzij je met een bak extra Vcore overclockt of meer dan 1 GPU gebruikt.
Danku voor je antwoord!
Zojuist aangekondigd. Geen cijfers, enkel dat het de snelste enthusiast GPU card (TITAN is eigenlijk meer compute, I guess) en hij zou koel blijven en weinig verbruiken, zegt Nvidia.Phuncz schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:10:
En op dat moment is het niet meer AMD R9 290X vs GTX 780 of Titan maar AMD R9 290 X vs GTX 790 GTX 780Ti en Titan Ultra (of hoe ze de heteluchtovens gaan noemen).
Dus in plaats van 14 van de 15, alle 15 de units inschakelen.Phuncz schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:36:
[...]
Zojuist aangekondigd. Geen cijfers, enkel dat het de snelste enthusiast GPU card (TITAN is eigenlijk meer compute, I guess) en hij zou koel blijven en weinig verbruiken, zegt Nvidia.
+7% performance
Eigenlijk verkies ik een AMD op dit moment omdat ik toch van plan ben om BF4 te gaan spelen, maar ik hoop dat deze kaart meer druk gaat leggen op AMD zodat de prijzen gaan zakken. Echter lijkt dat niet te gebeuren deze maand.
Bleh ik denk dat ik een maandje de pauper ga uithangen met mijn HD 7770 totdat de R9 290(X) op zijn echte prijspunt staat.
[ Voor 62% gewijzigd door Phuncz op 18-10-2013 18:01 ]
Bij gelijke prijzen zou ik persoonlijk voor de 280x gaan. Ik meen wel gelezen te hebben dat sommige 7970's gewoon te flashen zijn naar een 280x bios.Ilias1991 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:51:
Aangezien de prijzen van de 7970 en de r9 280x niet zoveel meer verschillen van elkaar, is het dan beter om een r9 280x te kopen of een 7970 Ghz edition?
Ja, dat zal best wel eens kunnen kloppen. Ik test Battlefield 3 en Crysis 3 nog een keer met multi sampling en dan kijken we wel, wat het doet. Wat ik wel zeker weet, is dat het inderdaad een stuk mooier en beter uitziet.Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:51:
[...]
Ik weet niet zo veel van de nieuwe AMD driver, maar supersampling geeft over het algemeen een heel goed resultaat - hoewel je wel moet inleveren betreft framerates, meer dan met andere AA methodes. Dus het is heel mooi, maar het kost ook wat. Wellicht heeft AMD supersampling efficienter weten te maken, in die games?
Ja, dat is me wel een beetje bekend (FXAA verhaal), maar ik zal het nog eens met Multisampling draaien, want extra fps kan ook geen kwaad, dan moet ik er maar niet te veel op lettenAstennu schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:06:
[...]
En Titan dan? 10% sneller en je mag er 400 euro extra voor betalen nee dat is lekker?
En zowel AMD als nVidia vragen premiums voor dat laatste beetje extra performance. 20% extra betalen voor 10% prestatie is niet raar. Intel kan er ook wat van met hun Extreme Editions. Ram geheugen fabrikanten hetzelfde. Dan heb je het over meer dan 20% bij betalen voor 10% extra.
Ik vind het trouwens apart dat bij Anandtech de kaart het zo slecht doet op ultra settings. Waar bij andere review sites toch grote winst te zien is. Ik wordt nu wel heel erg nieuwsgierig naar de volledige review
[...]
Ik weet er niet super veel van (Dus als iemand het beter weet corrigeer me of vul het aan)
Maar sommige games zoals BF3 gebruiken FXAA. Dat is een AA filter wat de Game def zelf ontwikkeld heeft en is anders dan de modes die je via de driver kan kiezen. Voordeel er van is dat de impact op de performance vaak veel lager is. Maar de kwaliteit is ook lager.
Super Sampling is de zwaarste vorm van AA. Volgens mij wordt hier het beeld minimaal 2x gedenderd en dan een pixel verschoven (even heel simpel gezegd) Maar je kaart moet dus heel veel extra werk doen. Als je FPS goed genoeg hebt is dit wel de beste keuze voor het mooiste beeld.
Dit is eigenlijk wel een vraag die meer thuis hoor in het ervaringen topic.
[...]
Dit ziet er wel nice uit. Maar ik vraag me af waarom Anandtech zo'n andere score laat zien. Misschien werkt de AMD kaart daar minder goed door drivers en hebben ze de nVidia kaart daar misschien met nieuwere drivers dan de rest getest? waardoor het verschil uiteindelijk kleiner is?
Bedankt voor de brede uitleg
En wellicht wat hoger geclockt. +7% is te laag om enigzins interessant te zijn, dat valt met een overclock op een 780 ook nog wel te behalen. Als AMD met de 290X minimaal 115% van de 780 zou halen, is het nog maar de vraag of nVidia's statement nog wel zo waar is. Er vanuit gaande dat de 780Ti inderdaad wordt wat jij zegt.Toettoetdaan schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:55:
[...]
Dus in plaats van 14 van de 15, alle 15 de units inschakelen.
+7% performance
Moet AMD alleen nog wat verzinnen op Gsync
Zou je daar niet mantle tegenover kunnen zetten, als unique selling point.
Ik zij het verkeerd, ik dacht aan een GTX Titan Ti...Phuncz schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:58:
Dus eigenlijk een Titan met maar 3GB geheugen (waarschijnlijk) en de extra GPGPU features uitgeschakeld ?
GTX 780 heeft 12 van de 15
GTX 780 Ti zal 13 van de 15 krijgen gok ik (Tesla K20)
GTX Titan heeft 14 van de 15 (Tesla K20x)
Tesla K40 heeft 15 van de 15
Edit:
In dat geval is de performance winst 8,3% zeg maar 10% als de GPU boost ook nog iets omhoog is gegaan
[ Voor 13% gewijzigd door Toettoetdaan op 18-10-2013 18:23 . Reden: 8,3 tot 10% dus ;) ]
Mantle is, itt Gsync, wel open. Dus nVidia zou daar zonder problemen gebruik van kunnen gaan maken.Zeara schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:08:
[...]
Zou je daar niet mantle tegenover kunnen zetten, als unique selling point.
Dat is zeker waar, maar het is afwachten of Nvidia het daadwerkelijk gaat gebruiken. Ik zie het ze zelf niet zo snel doen eigenlijk.Fid3lity schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:10:
[...]
Mantle is, itt Gsync, wel open. Dus nVidia zou daar zonder problemen gebruik van kunnen gaan maken.
Dat is inderdaad maar de vraag. Maar om dit soort technieken te laten slagen is een brede adoptie wel nodig. Als nVidia niet met een open standaard in zee wil gaan is het gewoon pure arrogantie omdat ze er zelf niet mee gekomen zijn. Dat ze daarna met een proprietary stukje tech komen is gewoon een dikke middelvinger naar adoptie. Het is een beetje hetzelfde verhaal als met PhysX: leuk stukje tech met potentie maar gewoon het graf in gejaagd omdat de adoptie er nauwelijks was. Support kwam immers toen ook maar van 1 kant en game devs willen dat liever niet. Nou is dat met Gsync misschien een net wat ander verhaal, maar ook dat zullen we moeten afwachten.Zeara schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:15:
[...]
Dat is zeker waar, maar het is afwachten of Nvidia het daadwerkelijk gaat gebruiken. Ik zie het ze zelf niet zo snel doen eigenlijk.
* we mogen niet vergeten hoeveel GPU's gekocht worden op basis van een merk, want er zijn wel zeer veel fanboys bij beide GPU merken, evenals de CPU merken.
De XFX is juist wel een prima voeding die twee high-end kaarten aan kan.Phuncz schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:12:
De 650W XFX PSU die je hebt staat niet zo hoog aangeschreven maar zal nog steeds ruim voldoende zijn.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Die vlieger gaat bij mij in elk geval niet op, ik switch te graag tussen de beide fabrikanten.
[ Voor 24% gewijzigd door Werelds op 18-10-2013 19:06 ]
OK mijn comment aangepast. Ik meen gelezen te hebben dat deze niet zo goed waren, my bad.-The_Mask- schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:49:
[...]
De XFX is juist wel een prima voeding die twee high-end kaarten aan kan.
Precies, zeer interessante technologie maar waarom niet open en evt. gewoon relatief kleine licence fee vragen.Werelds schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:05:
G-Sync is leuk en aardig, maar het betekent ook meteen dat je voor de levensduur van je dure monitor (want reken maar dat die krengen duur worden) ook aan Nvidia vast zit wil je datgene waar je het ding voor aan hebt geschaft ook gebruiken; en je mag er ook donder op zeggen dat het hun nieuwe selling point wordt om de prijs goed te praten. Een game koop je niet omdat er PhysX of Mantle in zit, zo'n monitor wel. Gemiste kans om wat goodwill te creëren door er niet voor te zorgen dat AMD gewoon mee kan doen.
Die vlieger gaat bij mij in elk geval niet op, ik switch te graag tussen de beide fabrikanten.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 18-10-2013 19:21 ]
En dan laat ik het ding nog XBMC er naast draaien ook.
Nee, al deze aankondigingen kan ik niet warm of koud van worden. De 780 Ti en Shadowplay waren te verwachten en zijn nog wel enigzins boeiend, maar de rest? Nee.
Verkeerde topic overigens, maar goed, het is AMD's concurrentie en wat mij betreft bieden ze niet veel (om er toch maar even een on-topic spin aan te geven *kuch*)
[ Voor 4% gewijzigd door Werelds op 18-10-2013 19:28 ]
Zou ik eventueel 2 kaarten kunnen draaien op die psu? Denk dan aan een r9 280x..-The_Mask- schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:49:
[...]
De XFX is juist wel een prima voeding die twee high-end kaarten aan kan.
Alvast bedankt!
En ontopic, denk dat ik de msi versie ga kopen (r9 280x), goede keuze? Vergeleken met de 7970 GHz edition van club 3d (10 euro verschil).
Verwijderd
Vsync aanzetten is voor mij voldoende. Daarnaast is het ook nog maar afwachten hoe de beeldkwaliteit van de 'Nvidia-monitoren' is.
Zeker waar, single card is over het algemeen koeler en verbruikt minder, is zeker in sommige games nog steeds stabieler en geeft je de mogelijkheid er later nog een bij te zetten,Astennu schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:25:
[...]
CF en SLI hebben voor en nadelen. Ondanks dat het nu veel beter werkt gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar Single GPU mits de fps dan wel hoog genoeg is. Met 4K kan dat lastig worden.
maar dit inderdaadwestergas schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:33:
[...]
Ik ben wel fan van CF. Haperingen en frame drops behoren echt tot het verleden, ik kan het echt niet meer ontdekken. Wat voor mij een nadeel is is de herrie die twee van die kacheltjes maken. CF onder water zetten is een leuk project maar voor deze simpele ziel gewoonweg te duur op het moment.
Maar ik blijf m'n opties open houden, wellicht dat de 290x droppen in prijs rond kerst
[ Voor 0% gewijzigd door BradKing op 18-10-2013 20:50 . Reden: 'in benchmarks' ]
Essential principle #4: Don’t break games
While Mantle is uniquely optimized for PCs containing the Graphics Core Next architecture, we recognize there other architectures in the market. Gamers with these architectures deserve good gameplay just as much as anyone else, and we have t designed Mantle in a way that respects their right to game well.Developers using Mantle are free to implement whatever optimizations they choose to maximize the performance of their game for everyone. Now, more than ever, Mantle assures that the choices a developer must make to optimize their game code for the leading PC graphics architectures are non-interfering choices.
[ Voor 67% gewijzigd door Bullus op 19-10-2013 00:47 ]
|2600k|Asus 290|
Marketing Bullcrap.
Maar als er ook maar iets waar van zal zijn worden ze op handen gedragen door de developers.
Yep. Activision heeft al laten weten dat ze het zullen gebruiken en ik denk Star Citizen ook (?) dus dat wil zeggen Mantle support in CryEngine. Dit samen met FrostBite 3 zal denk ik een beetje een domino effect hebben dus ik verwacht dat Unreal Engine en Ubisoft ook zullen volgen aangezien ze wss niet willen onderdoen voor de concurrentie. En eigenlijk halen devs en de end-users alleen maar voordelen eruit dus het is denk ik voor de meeste grote developes een no-brainer.MaXeRs schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:50:
Maar als er ook maar iets waar van zal zijn worden ze op handen gedragen door de developers.
Verwijderd
Er zullen in november ongetwijfeld meer devs (of eigenlijk engines) onthuld worden die mantle gaan ondersteunen.
Alleen blijft het wel extra werk voor de devs om naast de huidige api's ook mantle te ondersteunen. Het is niet zo dat als een dev ook mantle gaat ondersteunen naast de huidige api's, ze geen extra tijd/geld/moeite in de ontwikkeling hoeven te steken.
Dat is dus ook een vd zaken waar ik benieuwd naar ben, hoe staan devs hier tegenover. Als blijkt dat devs hier niet volledig voor openstaan, dan kan de omarming van mantle vertragen (wat ik iig niet hoop).
Dan komt er nog bij dat veel games gewoon een 3rd party engine gebruiken dus als de engine het support krijgen de game devs Mantle support voor niets.
En dan is er ook nog TrueAudio welke niet alleen beter geluid gaat brengen maar alle sound processing (die tegenwoordig redelijk zwaar is voor de CPU in games als Battlefield) offload naar de GPU's DSP's.
Of de r9 280x Gigabyte versie?Ilias1991 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:32:
[...]
En ontopic, denk dat ik de msi versie ga kopen (r9 280x), goede keuze? Vergeleken met de 7970 GHz edition van club 3d (10 euro verschil).
[ Voor 5% gewijzigd door Ilias1991 op 19-10-2013 13:40 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Daar is dit topic niet voor bedoeld he.
Maar dan wordt 95% van de pc-gamers hun videokaart niet ondersteund.Hyperz schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:18:
Indien dit echt het geval is zou het zelfs aantrekkelijker zijn dan DirectX omdat je dan één render path slechts hoeft te tweaken om PS4+XBOX+PC (Windows/Linux/OSx) te ondersteunen.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Bij elke generatie worden vergelijkbare cijfers gepresenteerd, dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen problemen met microstuttering zijn. Zeker nu hier in reviews meer de aandacht op gevestigd is met frame metering (Techreport) wil ik eerst wel eens die resultaten zien voordat ik deze grafiekjes voor waar aanneem.
...and your ass will follow
Let wel op dat deze momenteel erg slecht leverbaar is, Alternate had hem volgens mij op voorraad maar was gelijk de duurste in pricewatch. Net even gekeken maar hij is bij alternate inmiddels ook in prijs omlaag gegaan. Had die van mij op 12 Oktober in bestelling gedaan, en kreeg gisteren bericht dat ie eind volgende week in huis moet zijn. Tevens schijnt die Gigabyte nogal een luid fanprofiel te hebben in tegenstelling tot vorige Windforce kaarten, ze hebben nu een lagere temperatuur icm met hoge fan profiel. Hij kan dus best luidruchtig zijn. (ben zelf koptelefoon gebruiker tijdens gamen, dus ik heb er geen last van
Er zijn al maanden geen problemen meer met microstuttering, behalve als je Eyefinity gebruikt. En ook dat wordt nog deze herfst opgelost.hidde212 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:16:
[...]
Bij elke generatie worden vergelijkbare cijfers gepresenteerd, dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen problemen met microstuttering zijn. Zeker nu hier in reviews meer de aandacht op gevestigd is met frame metering (Techreport) wil ik eerst wel eens die resultaten zien voordat ik deze grafiekjes voor waar aanneem.
LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam
Eyefinity, 4k zijn nog grote problemen mee. In CF is werkt alleen DX10 en DX11 titles. DX9 en OGL werkt nog niet.Nightquest77 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:37:
[...]
Er zijn al maanden geen problemen meer met microstuttering, behalve als je Eyefinity gebruikt. En ook dat wordt nog deze herfst opgelost.
Tuurlijk AMD is ermee bezig en ze doen voorpspellingen maar opgelost is het allerminst en deze herfst is behoorlijk optimistisch.
Dus "al maanden geen problemen meer mee" is wat mij betreft zwaar overdreven.
Ik zou zeggen: AMD is op de goede weg maar is er nog niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 20-10-2013 10:06 ]
PC Specs
Verwijderd
Als ik het goed heb werkt de driver met alle DX11 games, niet alleen bepaalde. Ze hebben inderdaad niet alles op orde, maar we moeten het beeld ook weer niet slechter schetsen dan het is.Help!!!! schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:18:
[...]Alleen select DX11 titles worden ondersteund. DX9 en OGL werkt sowieso nog niet.
Het is vooral jammer dat het nog niet goed werkt met meerdere schermen en 4K - mensen die dat soort setups willen zouden waarschijnlijk eerder voor CF gaan.
De vraag is : Heb JIJ er last van ?hidde212 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:16:
Voor mij persoonlijk is het antwoord al 2 jaar lang NEE en heb ik alleen maar lol met mijn Crossfire setup incl. Eyefinity
Dat het probleem er is en het opgelost moet worden is natuurlijk belangrijk, maar als je er geen last van hebt dan vind ik dat je eigenlijk jezelf een hoop lol ontneemt.
Het is net als bij LCD schermen met LED backlight die sommige mensen zien knipperen : Ga je dan ook expres op zoek naar een CCFL variant
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Sorry je hebt gelijk het werkt idd met alle DX10 en 11 games, heb het aangepast.Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:14:
[...]
Als ik het goed heb werkt de driver met alle DX11 games, niet alleen bepaalde. Ze hebben inderdaad niet alles op orde, maar we moeten het beeld ook weer niet slechter schetsen dan het is.
Desalniettemin moeten we het ook niet rooskleuriger schetsen
Zeker.Het is vooral jammer dat het nog niet goed werkt met meerdere schermen en 4K - mensen die dat soort setups willen zouden waarschijnlijk eerder voor CF gaan.
Persoonlijk vind ik dit een rare argumentatie. Je geeft veel geld uit en je krijgt en kreeg gewoon (in de verste verte) niet wat je zou moeten krijgen.nero355 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 01:34:
[...]
De vraag is : Heb JIJ er last van ?
Voor mij persoonlijk is het antwoord al 2 jaar lang NEE en heb ik alleen maar lol met mijn Crossfire setup incl. Eyefinity
Maar inderdaad als dat je niet boeit en als je toch al niet ziet dat het niet goed werkt dan is het natuurlijk prima om veel geld uit te geven aan zaken die niet werken zo als ze zouden moeten werken.
Ik ga in ieder geval real life issues niet bagatalliseren in dit soort topics. Is het goed dan is het goed en als niet goed is dan is het niet goed.Dat het probleem er is en het opgelost moet worden is natuurlijk belangrijk, maar als je er geen last van hebt dan vind ik dat je eigenlijk jezelf een hoop lol ontneemt.
Het is net als bij LCD schermen met LED backlight die sommige mensen zien knipperen : Ga je dan ook expres op zoek naar een CCFL variant
PC Specs
Rooskleuriger dan het is hoef je het niet te maken, maar ze zijn er duidelijk mee bezig en dan kun je ze dus ook het voordeel van de twijfel geven?Help!!!! schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:02:
[...]
Sorry je hebt gelijk het werkt idd met alle DX10 en 11 games, heb het aangepast.
Desalniettemin moeten we het ook niet rooskleuriger schetsen
[...]
Persoonlijk vind ik dit een rare argumentatie. Je geeft veel geld uit en je krijgt en kreeg gewoon (in de verste verte) niet wat je zou moeten krijgen.
Maar inderdaad als dat je niet boeit en als je toch al niet ziet dat het niet goed werkt dan is het natuurlijk prima om veel geld uit te geven aan zaken die niet werken zo als ze zouden moeten werken.
[...]
Ik ga in ieder geval real life issues niet bagatalliseren in dit soort topics. Is het goed dan is het goed en als niet goed is dan is het niet goed.
Daarnaast zijn Eyefinity en 4K resoluties nou niet bepaald doorsnee, ergens wel logisch dat hier problemen mee zijn?
Herinner mijzelf nog goed dat ik een 8800GTX had gekocht en zat problemen had, één game (SC:DA) kon ik zelfs niet spelen totdat er een update was. Puur omdat de kaart net nieuw was, was er geen goede ondersteuning. Zelfde met SLI destijds, liep vaker slechter dan een enkele videokaart.
Wat ik hiermee wil aangeven is dat je inderdaad bakken met geld neertelt voor hardware die eigenlijk nog slecht werkt. Maar je betaalt dan ook voor het nieuwste van het nieuwste. De ondersteuning komt heus wel, dat heeft niks met bagatelliseren te maken maar met een iets positievere blik op dingen.
Wat is trouwens het verschil tussen 'real life issues' en een normaal 'issue'?
http://videocardz.com/470...king-temperatures-exposed
Maar met een goede koeler(twin frozer/dcII) kan dit uiteraard wel flink verbeterd worden.
[ Voor 23% gewijzigd door calsonic op 20-10-2013 17:51 ]
Furmark — 94 °C
3DMark — 52 °C
3DMark + OC — 55 °C
Metro 2033 — 70 °C
FurMark is enkel en alleen om je GPU 100% te stressen, wat tegenwoordig in een game onmogelijk is. Hierdoor krijg je vertekende beelden zoals onrealistisch hoge verbruik- én temperatuurcijfers. Dit is geen nieuw gedrag en komt ook enkel en alleen voor bij FurMark.
Degene die het bericht postte zei het zelf al:
Yes, I do know Furmark is not the appropriate way of temperature/load testing of the GPU, but since I’m not the one who made this test then I suggest you stop complaining about it.
BTW: what the eff is "Core Edition" ? Zou het van XFX zijn om de verschillende versies van de kaart aan te duiden ?

[ Voor 36% gewijzigd door Phuncz op 20-10-2013 18:27 ]
Beetje overdreven lijkt me.
PC Specs
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Denk eraan: vragen over levertijden, 'ik heb hem al!!1', etc. horen niet in dit topic!~~~[/html]