Het is gewoon het referentie model.Grudgie schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:38:
Als ik me niet vergis is de "Core Edition" met 1 enkele koeler erop.
Iedere andere koeler op deze kaart zal zeker een betere temp neerzetten.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Het is gewoon het referentie model.Grudgie schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:38:
Als ik me niet vergis is de "Core Edition" met 1 enkele koeler erop.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Denk dat ze dit meer doen omdat een hoop mensen een el cheapo voeding kopen, waarom een duurdere kopen als er op deze ook 750W staat...Help!!!! schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:31:
Minimum recommended PSU = 750W.
Beetje overdreven lijkt me.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Jamaar dat zijn vet goede voedingenPhuncz schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:18:
Inderdaad, dat is niets nieuws, zoiets zien we al vele jaren dankzij dit soort rommel.
Verwijderd
Het komt eerder door computer kasten die daarbij een voeding stoppen. Vaak kost zo'n case 5 tientjes met daarin een 'afdoende' voeding.Phuncz schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:18:
Inderdaad, dat is niets nieuws, zoiets zien we al vele jaren dankzij dit soort rommel.
Dit.Sp3ci3s8472 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:40:
Furmark geeft in het geval van een AMD kaart een onmogelijk verbruik weer en is dus geen goede maatstaaf. Bij Nvidia wordt er gekeken of Furmark draait en geeft dus ook een onrealistisch beeld weer vandaar dat ook de temperatuur bij Metro Last Night vaak hoger is.
Furmark is niet nutteloos door nvidia of AMD. Dat is nutteloos omdat het kaarten om zeep helpt door onnodig de vrm's te belasten wat bewezen slecht is voor de levensduur van je kaart.Werelds schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:44:
[...]
Dit.
Behalve dan dat het Metro: Last Light is
Furmark is al jaren nutteloos, omdat Nvidia daar actief de temperatuur beperkt. Ik heb geen idee wat ze bij Kepler doen, maar bij Fermi gingen ze gewoon doodleuk op lagere clocks en voltages draaien. Zo kan ik het ook ja
Dan is het dus een goed stukje software om te kijken of je kaart goed is ontworpen. Als deze stukgaat door maximale belasting op stock snelheden is dat een fout van de kaart - niet de software.t!n0 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:59:
[...]
Furmark is niet nutteloos door nvidia of AMD. Dat is nutteloos omdat het kaarten om zeep helpt door onnodig de vrm's te belasten wat bewezen slecht is voor de levensduur van je kaart.
Er zijn voldoende voorbeelden waar zelfs stock draaiende kaarten zijn gesneuveld door dit stukje 'software'.
Om de consument te beschermen zouden ze deze troep gewoon moeten weren.
Draai gewoon Heaven/3dmark en een handjevol games om te kijken of je kaart doet wat het doen moet.
Let me rephrase: Furmark is nutteloos als enige vorm van vergelijkend materiaal.t!n0 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:59:
Furmark is niet nutteloos door nvidia of AMD.
Verwijderd
Niet alleen OC wereld , niemand draait die troep nog , komt nog steeds wel voor in Tweakers reviews. Maar echte tech websites gebruiken het al jaren niet meer.t!n0 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:17:
Nee dat is het niet. Het is een onnodig hoge belasting, met name van je VRM's en powerdraw. Iets wat in de praktijk nooit op deze schaal voorkomt.
Ter vergelijk, ik kan ook wel een furmark voor je mobiele telefoon ontwikkelen die hem binnen 5 minuten laat smelten, dat maakt het nog geen goede software.
Doe met mijn informatie wat je ermee wilt, het is algemeen bekend binnen de OC scene dat het rommel is.
Als de videokaart stuk gaat tijdens Furmark op stocksnelheid dan is het sowieso de vraag hoe lang die het zonder Furmark zou volhouden. Dan was die bij Folding waarschijnlijk ook stuk gegaan. Dat er nu geen software bekend is die zo zwaar kan belasten wil ook niet zeggen dat die er niet komt of niet al is. In mijn ogen mag een videokaart sowieso niet stuk gaan door zware belasting, dan heb je toch echt een ontwerpfout gemaakt.t!n0 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:17:
Nee dat is het niet. Het is een onnodig hoge belasting, met name van je VRM's en powerdraw. Iets wat in de praktijk nooit op deze schaal voorkomt.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dat is maar hoe je het bekijkt, maar goede hardware zou niet kapot mogen gaan door software.t!n0 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:09:
Dus het light altijd aan de hardware volgens jou. Software is nooit de boosdoener, immers, het product was dan waarschijnlijk toch al niet goed volgens jou.
Ik deel die mening niet
Volgens mij staat er echt totaal iets anders....t!n0 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:09:
Dus het light altijd aan de hardware volgens jou. Software is nooit de boosdoener, immers, het product was dan waarschijnlijk toch al niet goed volgens jou.
Ik deel die mening niet
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 30% gewijzigd door Gurneyhck op 21-10-2013 13:52 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ik heb er screenshots van gemaaktVerwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:08:
http://videocardz.com/471...9-290x-review-charts-leak
Deze performance charts werken nog wel
[ Voor 41% gewijzigd door StraightOn.NL op 21-10-2013 16:17 ]
Als je puur kijkt naar het verschil met de Titan en HD7990 in uber-modus, dan denk ik dat de mensen die voor een prikkie de HD7990 op de kop hebben getikt inderdaad een goede koop hebben gedaan.fast-server schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:15:
De 290X heeft zeer goed prestaties echter doet de 7990 het een heel stuk beter en deze is nog goedkoper ook.
1920x1080 | 5760x1080 | |
HD 7990 | 145.6 fps | 57 fps |
R9 290X Uber Mode | 108.1 fps | 45.9 fps |
Titan | 102.5 fps | 41 fps |
Wees maar zeker. Mijn HD7990 heeft me €470 gekost. Dezelfde kaart staat nu €660l1m1t schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:02:
[...]
Als je puur kijkt naar het verschil met de Titan en HD7990 in uber-modus, dan denk ik dat de mensen die voor een prikkie de HD7990 op de kop hebben getikt inderdaad een goede koop hebben gedaan.
[ Voor 8% gewijzigd door fast-server op 21-10-2013 19:22 ]
Verwijderd
Hoe zie je dat? Volgens mij is de 290x doorgaans sneller of gelijk, alleen bij een van de Metro benchmarks is de 780 significant sneller. Overigens heb je niet veel aan de meeste van die benchmarks, gezien de resultaten nauwelijks van elkaar verschillen. Op 1 of 2 fps verschil kan je geen winnaar aanwijzen..StraightOn.NL schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:24:
[...]
Het is een beetje hetzelfde of minder dan de 780 zoals ik het zie, tenzij het onderstaande prijskaartje in euros klopt ben in teleurgesteld.
Verwijderd
Ik zeg zelfs nog minder. De 290X voor 450 (het is onwaarschijnlijk...helaas) maar met wat goed zoeken vind je nu al een 780 voor 500. Een 780Ti zal ook op dat prijspunt gaan zitten.Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:26:
R9 290x zal toch echt rond de 550 euro moeten gaan kosten om goed aantrekkelijk te zijn.
R9 290 rond de 450 euro.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Daar zou ik happy mee zijn, maar lijkt me niet erg waarschijnlijk.fast-server schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:51:
Ik denk zelf dat het zo iets zou moeten worden:
280x - 300,-
290 - 400,-
290x - 500,-
Alle bedragen +/- 25,-
Ik weet niet hoe goed men moet zoeken, maar in de meeste webshops (NL) is een GTX780 nog altijd €550 op z'n best.StraightOn.NL schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:40:
[...]
Ik zeg zelfs nog minder. De 290X voor 450 (het is onwaarschijnlijk...helaas) maar met wat goed zoeken vind je nu al een 780 voor 500. Een 780Ti zal ook op dat prijspunt gaan zitten.
Maar belangrijker nog. AMD heeft anders echt een groot gat in zijn line up. 280x voor 350 en dan een 290X voor 550 zou echt onwaarschijnlijk dom zijn. Een gat van 200 euro voor nvidia...all for the taking met de 770 780. Het is niet dat AMD daar iets heeft, als we uitgaan van een eol van 78xx en79xx
Maar ik ben er bang voor...analisten die gouden bergen zien...
Verwijderd
Vergeet niet dat 780ti eraan zit te komen. Ik verwacht dat die het op gaat nemen tegen de 290x, wellicht ook qua prijs.Freaky Maus schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 00:02:
[...]
Ik weet niet hoe goed men moet zoeken, maar in de meeste webshops (NL) is een GTX780 nog altijd €550 op z'n best.
Daarnaast heeft de 290X geen probleem om een GTX780 voor te blijven, dus een prijs van minimaal €550 voor een 290X zou ik niet gek vinden. En als de kaart samen met BF4 gebundeld wordt dan is €600 een mooie deal.
Een 280X is nu al te krijgen vanaf €260 ongeveer, dus waar jij 350 ziet? Die dingen verkopen straks als warme broodjes, nu al zo te zien op dit forum. NVidia heeft niks dat voor die prijs zulke prestaties levert?
Geen idee waarom men allemaal loopt te lurken over die 'belachelijk' hoge prijzen? NVidia doet dit al zo lang? De 290X is het topmodel met ditto prijs, als hij concurrerend is met de kaarten uit het groene kamp zou het stom zijn om geen winst te willen pakken als AMD zijnde toch?
Klopt. Die dingen zijn 550 watt piek voor een korte duur. Ga je er overheen gaan ze meteen kapot. Ik heb wel eens wat tests bij jonnyguru gezien. Dingen fikte dan meteen door als je over de max ging.Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 03:42:
[...]
Het komt eerder door computer kasten die daarbij een voeding stoppen. Vaak kost zo'n case 5 tientjes met daarin een 'afdoende' voeding.
Recom was daar eentje van.. Die verkocht op grote schaal redelijke computer cases met daarin een "550W" voeding > Vaak plugde daar men een dik Core 2 duo systeem erop wat binnen 2 maanden alweer retour was...
Afijn. Die marges zijn inderdaad met een korrel zout te nemen. Ik weet nog dat ik een Antec 380W op een best grof oc'ed systeem had > en het ging jaren prima.
Ik snap dat het de baseline is maar daar heb je zo'n kaart echt niet voor nodig. Dan loop je tegen hele andere limieten aan. Als je driver dan iets minder goed met CPU cycles om gaat wordt je op lage resoluties genekt. Dat je dan nog steeds 150 fps haalt maakt dan ook niet uit.Werelds schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:20:
Kijkend naar 1080p met AA (wat voor veel mensen toch nog steeds de baseline is):
290X > Titan: Fire Strike, Skyrim, BF3, MP3, Hitman, TR,
290X > 780 (onder Titan): FC3
290X > 780 (geen Titan aanwezig): Dirt, Bioshock (280X zit zelfs nog hoger..)
290X < 780: Crysis 3, Metro
Al met al behoorlijk aardig lijkt me. Metro kijk ik niet van op, Crysis wel. That said, er zitten wat typische HWI fouten in, waar een 280X of 7970GE in sommige games ook boven Titan eindigt
Nog even een paar dagen wachten op fatsoenlijke reviews
[ Voor 43% gewijzigd door Astennu op 22-10-2013 08:11 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Dat zou betekenen dat de HD6990 en HD7990 niet in die kast passen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:58:
Ik ga eerst ook een maandje wachten met de gpu kopen, scheelt vast wel wat qua prijs. Aankomend weekend zal ik wel alvast de nieuwe cpu/mobo/ram aanschaffen.
Heb nu een Antec Three Hundred en ben benieuwd of de 290(x) hierin gaat passen.
Dit staat op Antec.com: "Maximum video card size: 11"/279mm
Op Videocardz.com staat aangegeven dat de 290x 11" lang is..
True, niet mijn beste stukje proza, maar dat leert me dan ook gelijk af dit op een tablet te tikken:Freaky Maus schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 00:02:
[...]
Ik weet niet hoe goed men moet zoeken, maar in de meeste webshops (NL) is een GTX780 nog altijd €550 op z'n best.
Daarnaast heeft de 290X geen probleem om een GTX780 voor te blijven, dus een prijs van minimaal €550 voor een 290X zou ik niet gek vinden. En als de kaart samen met BF4 gebundeld wordt dan is €600 een mooie deal.
Een 280X is nu al te krijgen vanaf €260 ongeveer, dus waar jij 350 ziet? Die dingen verkopen straks als warme broodjes, nu al zo te zien op dit forum. NVidia heeft niks dat voor die prijs zulke prestaties levert?
Geen idee waarom men allemaal loopt te lurken over die 'belachelijk' hoge prijzen? NVidia doet dit al zo lang? De 290X is het topmodel met ditto prijs, als hij concurrerend is met de kaarten uit het groene kamp zou het stom zijn om geen winst te willen pakken als AMD zijnde toch?
Verwijderd
Die gaan idd zeker niet passen. 7990 is 12.1" = 30,7cmAstennu schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:30:
[...]
Dat zou betekenen dat de HD6990 en HD7990 niet in die kast passen.
Als die wel passen past een R9 290X zeker.
En dat laatste is waar ik een upgrade voor wil - 120 Hz, niet 3D en ook niet op een TN paneelAstennu schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 07:58:
Ik snap dat het de baseline is maar daar heb je zo'n kaart echt niet voor nodig. Dan loop je tegen hele andere limieten aan. Als je driver dan iets minder goed met CPU cycles om gaat wordt je op lage resoluties genekt. Dat je dan nog steeds 150 fps haalt maakt dan ook niet uit.
In mijn ogen is dat gewoon nutteloos. Tenzij je 3D gebruikt dan wil je steady 120 fps hebben.
Hè? Waarom zou een 290X ruim 100 Euro onder een 780, die hij verslaat, moeten gaan zitten? Zelfs al vervangt de 780 Ti de 780 op z'n prijs punt (waar ik dus m'n twijfels over heb), dan nog lijkt het er vooralsnog op dat de 290X zich daar gewoon mee kan meten.StraightOn.NL schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:40:
Ik zeg zelfs nog minder. De 290X voor 450 (het is onwaarschijnlijk...helaas) maar met wat goed zoeken vind je nu al een 780 voor 500. Een 780Ti zal ook op dat prijspunt gaan zitten.
Nee dat is het niet. Dat heet marktwerking / vraag en aanbod.Phuncz schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:34:
Ik hoop dat de kaart tussen 550 en 600€ is, anders ga ik toch hard moeten nadenken. Eventueel wil ik meer betalen voor eentje waar Battlefield 4 bij zit, maar dit lijkt nog wazig te zijn. Heel die preorder shizzle is eigenlijk slecht geregeld, dit hadden ze beter kunnen regelen.
Ja 120Hz IPS zou top zijn! liefst met 4K maar dan moeten we ook nog even wat snellere video kaarten krijgenWerelds schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:41:
[...]
En dat laatste is waar ik een upgrade voor wil - 120 Hz, niet 3D en ook niet op een TN paneel
Ik snap echter niet waar sommige van de opmerkingen hierboven vandaan komen. Deze bijvoorbeeld:
[...]
Hè? Waarom zou een 290X ruim 100 Euro onder een 780, die hij verslaat, moeten gaan zitten? Zelfs al vervangt de 780 Ti de 780 op z'n prijs punt (waar ik dus m'n twijfels over heb), dan nog lijkt het er vooralsnog op dat de 290X zich daar gewoon mee kan meten.
We zagen soortgelijke dingen met Tahiti en toen wisten we niet eens of Nvidia er wel bij de buurt kon komen. Sinds Read aan het hoofd staat is AMD gewoon aggressiever met hun prijzen. Hoog in zetten, hard zakken wanneer het nodig is. Vooralsnog lijkt dat te werken en wederom heeft AMD meer ruimte om te zakken dan Nvidia door hun veel kleinere chip. Maar nee, blijkbaar mag alleen Nvidia hoog inzetten.
[ Voor 55% gewijzigd door Astennu op 22-10-2013 10:40 ]
http://raptr.com/amdWhat is the AMD Gaming Evolved App Powered by Raptr?
The AMD Gaming Evolved App is a desktop gaming app that allows users to:
Keep their favorite games optimized, based on data collected from other Raptr members of the AMD community
Earn real rewards, just for playing games
Have instant access to in-game tools, such as broadcasting live video via Twitch, taking screnshots, web browsing, and chatting with their friends!
Users will also have Raptr's community of 18 million (and growing!) gamers at their fingertips and be able to take part in the latest in gaming discussions, streams, and more!
|2600k|Asus 290|
Je hoop is niet tevergeefsAstennu schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:34:
Ja 120Hz IPS zou top zijn! liefst met 4K maar dan moeten we ook nog even wat snellere video kaarten krijgenmaar ik hoop wel dat het gaat komen.
[ Voor 6% gewijzigd door Bullus op 22-10-2013 11:44 ]
|2600k|Asus 290|
Verwijderd
Het draait op mijn laptop ik wilde weten wat het eigenlijk allemaal doet, de interface is zeer aardig ontworpen je wordt wel een beejte moe van die browser.Bullus schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:24:
[...]
http://raptr.com/amd
Zelf nog niet getest..
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Verwijderd
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Verwijderd
Op een Nvidia evenement zitten twee van Nvidia's trouwste partners (waarvan een het nota bene voor elkaar kreeg een game te releasen die niet eens werkte op AMD kaartenwiteken schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:29:
Een (het laatste) stukje uit de Q&A met Tim Sweeney, Johan Andersson en John Carmack op het Nvidia event. Je moet vanonder beginnen lezen. Het begint bij Mantle.
[...]
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:16:
[...]
Op een Nvidia evenement zitten twee van Nvidia's trouwste partners (waarvan een het nota bene voor elkaar kreeg een game te releasen die niet eens werkte op AMD kaarten) en de (mede)ontwerper van Mantle. Wat blijkt: de trouwe Nvidiapartners worden niet meteen heel enthousiast van Mantle, de (mede)ontwerper juist wel. Leuk stukje PR maar dat is net zo verbazingwekkend als het feit dat ik geen vliegende varkens zie als ik uit het raam kijk.
Verwijderd
Nee, je moet tussen de regels door lezen, juist bij Andersson.Toettoetdaan schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:35:
[...]
[afbeelding]
Ik vind ze eigenlijk wel positief, meer van, nu is Mantle vet en straks heeft het er voor gezorgd dat DX en OGL een stuk sneller zijn
Gelukking zijn EPIC (Sweeney) en ID Software (Carmack) lang niet meer zo dominant in de game industrie als destijds in 1999 (Quake III, UnrealTournament).Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:16:
[...]
Op een Nvidia evenement zitten twee van Nvidia's trouwste partners (waarvan een het nota bene voor elkaar kreeg een game te releasen die niet eens werkte op AMD kaarten) en de (mede)ontwerper van Mantle. Wat blijkt: de trouwe Nvidiapartners worden niet meteen heel enthousiast van Mantle, de (mede)ontwerper juist wel. Leuk stukje PR maar dat is net zo verbazingwekkend als het feit dat ik geen vliegende varkens zie als ik uit het raam kijk.
Fijn voor je Sweeney....leuk dat je die andere 50% van de PC gamers negeert. Arrogante kwal.Sweeney: we primarily use NV hardware at Epic, and we buy most of it
Doel je hier op Doom III die bij release nauwelijks speelbaar was op ATi kaarten. ATi medewerker Humus heeft er destijds een goede fix ("Humus fix") voor geschreven. Ironisch genoeg heeft nVidia Humus kort daarna ingelijfd.waarvan een het nota bene voor elkaar kreeg een game te releasen die niet eens werkte op AMD kaarten
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Ik vond het toch wel een beetje door klinken in zijn antwoorden dat hij pro nV is. Inderdaad jammer als je een Engine maakt die in zo veel games gebruikt wordt.Indy91 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:26:
[...]
Gelukking zijn EPIC (Sweeney) en ID Software (Carmack) lang niet meer zo dominant in de game industrie als destijds in 1999 (Quake III, UnrealTournament).
Dit toont weer eens de slaafse houding van EPIC ten opzichte.van nVidia:
[...]
Fijn voor je Sweeney....leuk dat je die andere 50% van de PC gamers negeert. Arrogante kwal.
[...]
Doel je hier op Doom III die bij release nauwelijks speelbaar was op ATi kaarten. ATi medewerker Humus heeft er destijds een goede fix ("Humus fix") voor geschreven. Ironisch genoeg heeft nVidia Humus kort daarna ingelijfd.
Verwijderd
Het zal eerder andersom zijn. Als bedrijf wat games op meerdere platform wil bedienen ga je niet nog eens geld in een EPIC engine steken. Dat gaat je gewoon een hoop extra werk kosten en de optimalisaties per platform gaan dus weer extra kosten meebrengen.Astennu schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:50:
[...]
Ik vond het toch wel een beetje door klinken in zijn antwoorden dat hij pro nV is. Inderdaad jammer als je een Engine maakt die in zo veel games gebruikt wordt.
Tweakblog van de maand
Verwijderd
Nee, op ID's meest recente game, RAGE. De game was gemaakt voor een beta driver die niet openbaar beschikbaar was op het moment van release en werkte domweg niet op oudere drivers. Een driver vereisen waarvan de release niet gegarandeerd is, is ronduit dom. Dat de game op oudere drivers niet eens werkte is al helemaal slecht aangezien lang niet iedereen regelmatig z'n videodrivers update. De game had op z'n minst een check moeten doen.Indy91 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:26:
[...]
Doel je hier op Doom III die bij release nauwelijks speelbaar was op ATi kaarten. ATi medewerker Humus heeft er destijds een goede fix ("Humus fix") voor geschreven. Ironisch genoeg heeft nVidia Humus kort daarna ingelijfd.
Lees ik je vraag nu verkeerd, of zeg je hier dat de Unreal engine niet multi-platform is?Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:03:
[...]
Het zal eerder andersom zijn. Als bedrijf wat games op meerdere platform wil bedienen ga je niet nog eens geld in een EPIC engine steken. Dat gaat je gewoon een hoop extra werk kosten en de optimalisaties per platform gaan dus weer extra kosten meebrengen.
[ Voor 21% gewijzigd door Werelds op 23-10-2013 20:25 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Phuncz op 23-10-2013 21:10 ]
Tweakblog van de maand
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Tweakblog van de maand
[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 23-10-2013 22:44 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Toch knap om twee verschillende tijden te plaatsen en het dan na uren nog niet in de gaten hebben.Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:59:
Datums m.b.t. einde nda's eindelijk bekend:
http://videocardz.com/471...-24th-r9-290-october-31st
Verwacht morgen dus de eerste officiele reviews
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
http://wccftech.com/sapph...efield-4-bundle-tomorrow/Sapphire Radeon R9 290X Officially Costs €499.99, €519.99 For Battlefield 4 Bundle – Available Tomorrow
Das gewoon vragen om een Sinterklaas respons he?Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:41:
Heerlijk die spanning op alle forums, lijkt wel pakjesavond![]()
witeken schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:55:
Vandaag is het woensdag, niet donderdag?
Morgen doet nVidia een pers bericht de deur uit met de shaders(2496) en de clocks(900 tot 1050) van de GTX780Ti, waarbij deze de prijs zal krijgen van de GTX780 en de GTX780 een prijs drop van 10% krijgt.Nees schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:12:
Ik wil de reactie van NVIDIA morgen zien! Pricecuts! Ze zullen het in elk geval niet lang kunnen volhouden aan deze prijzen als de 290X de GTX780 en Titan zou verslaan voor een lagere prijs!
Wat is er eigenlijk zo spannend? Er zijn m.i. wel spannendere dingen dan een videokaart op dezelfde proces node met een iets getweakte architectuur.Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:41:
Heerlijk die spanning op alle forums, lijkt wel pakjesavond![]()
[ Voor 53% gewijzigd door witeken op 24-10-2013 00:07 ]
Tweakblog van de maand
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Interessante manier heeft AMD gevonden om probleem op te lossen.Meanwhile 290X Crossfire performance also ended up being a much welcomed surprise thanks in large part to AMD’s XDMA engine. The idea of exclusively using the PCI-Express bus for inter-GPU communication on a high-end video card was worrying at first given the inherent latency that comes PCIe, but to the credit of AMD’s engineers they have shown that it can work and that it works well. AMD is finally in a position where their multi-GPU frame pacing is up to snuff in all scenarios, and while there’s still some room for improvement in further reducing overall variance we’re to the point where everything up to and including 4K is working well. AMD still faces a reckoning next month when they attempt to resolve their frame pacing issues on their existing products, but at the very least going forward AMD has the hardware and the tools they need to keep the issue under control. Plus this gets rid of Crossfire bridges, which is a small but welcome improvement.
[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 24-10-2013 08:31 ]
PC Specs
Microstuttering in AGP/PCI?Help!!!! schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 08:27:
Belangrijkste stukje uit Anand zijn review:
[...]
Interessante manier heeft AMD gevonden om probleem op te lossen.
Ben wel benieuwd of AMD het ook voor vorige non-pcie generatie volledig weet te tackelen.
Heb wel
Verwijderd
Wat hier zo spannend aan is? Dat na talloze (twijfelachtige) leaks eindelijk de harde cijfers op tafel komen en het blijkt dat Nvidia een stevige butt-kick heeft gekregen, omdat AMD deze zeer goed presterende kaart voor bijna de helft van de prijs van een Titan op de markt zet.witeken schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 00:06:
Ik denk dat de R9 290X door de GTX 780 Ti niet lang de snelste kaart zal zijn (Titan moet je niet echt meerekenen aangezien dat een luxekaart is).
[...]
Wat is er eigenlijk zo spannend? Er zijn m.i. wel spannendere dingen dan een videokaart op dezelfde proces node met een iets getweakte architectuur.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 08:55 ]
Dit dus
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 09:02 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq