CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 126 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 26 Laatste
Acties:
  • 109.322 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me alleen af, sommige webshops hebben de 7990 zwaar in de aanbieding, qua performance ligt deze kaart toch hoger.. dilemma..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Dus een R9 290X, zonder BF4 zou op zo'n 489,00 Euro uit kunnen komen.

Erg scherp geprijsd! :)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 19:53
Over BF4, iemand een review gevonden waarin ze BF4 beta draaien?

Overigens, ik quote niet graag mezelf, maar ik zat toch erg dichtbij mijn prijzen had alleen niet gedacht dat bij elke R9 290X BF4 zou zitten. Vraag me af of dat ook voor de R9 zo gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben. Maar de kaart wordt wel heel erg tegen gehouden door de cooling. Dus kaarten met andere cooling gaan het veel beter doen!

Ik vraag me ook af waarom AMD het voltage zo hoog gemaakt heeft. Als ze daar iets voorzichtiger mee waren geweest had je ook vaker tegen de max clocks aan kunnen zitten. Maar het zal wel met Yields te maken hebben.
Daarnaast vraag ik me ook af of het voltage mee schaalt met de clocks. Het zou best kunnen dat die het meeste van de tijd gewoon 1.15v blijft ipv ook mee naar beneden gaat.

Dan het volgende punt de R9 290. Als de cooling het zelfde is kan deze waarschijnlijk beter voor de dag komen en minder vaak capped zijn.

Ik ben dus erg benieuwd wanneer we de eerste non refferenced cooling kaarten gaan zien. Want als je hem koel genoeg kunt houden is de performance echt extreem goed.

de 4K performance is ook fantastisch: http://www.hardocp.com/ar...rd_review/14#.UmjJRtLIY4M
Ultra HD 4K Summary
Amazingly, when the resolution is cranked up to Ultra HD resolutions like 3840x2160, the new Radeon R9 290X outperforms the GeForce GTX TITAN. We saw as much as a 23% performance jump over the much more expensive GeForce GTX TITAN. In all of the previous pages the R9 290X was in-between the GTX 780 and GTX TITAN, closer to TITAN, but at Ultra HD 4K it just owns the GeForce GTX TITAN.
En dan nog even over de prijs: 550 dollar en niet de 700 waar iedereen zo bang voor was. Zo zie je maar soms moet je gewoon even geduld hebben en niet te veel doemdenken.

[ Voor 22% gewijzigd door Astennu op 24-10-2013 09:22 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Laat mij er buiten he :P

Deze prijs was wel te verwachten, als je nog een maand of 2 kan wachten zullen ze wel op 450 zitten met betere cooling.
fast-server schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:51:
Ik denk zelf dat het zo iets zou moeten worden:

280x - 300,-
290 - 400,-
290x - 500,-

Alle bedragen +/- 25,-
fast-server schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 00:29:

De 780TI OC versies zullen nog een stukje sneller zijn, als de gewone 780OC versies dus nog goedkoper worden (+/- 500,- verwacht ik) dan is dit het prijsniveau waarop de 290X maximaal zou mogen zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door fast-server op 24-10-2013 09:28 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik zou de "buy now" knop nu inrammen als ik er niet een paar weken geleden een slechte ervaring mee had: kaart besteld, geld onmiddellijk overgeschreven, kaart werd door Alternate verkocht aan iemand anders voordat betaling binnenkwam, 3 weken mogen wachten op terugbetaling.

Prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 13:59
Mooi werk AMD.

Beetje jammer van dat stroomverbruik en de hitte die er mee gepaard gaat. Geluid is sowieso niet erg boeiend, tegenwoordig zijn ze altijd lawaaiig. That said: als Nvidia dit wil verslaan met hun 780 Ti moeten hun base clocks al erg hoog liggen. Die ene SMX extra gaat geen sodemieter uit maken, het komt op hun clocks aan. Ze moeten al echt tegen de GHz aan zitten willen ze de 290X voor blijven op hogere resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Phuncz schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:32:
[...]

Ik zou de "buy now" knop nu inrammen als ik er niet een paar weken geleden een slechte ervaring mee had: kaart besteld, geld onmiddellijk overgeschreven, kaart werd door Alternate verkocht aan iemand anders voordat betaling binnenkwam, 3 weken mogen wachten op terugbetaling.

Prutsers.
Grrrr nu jeuken mijn handen! damm it :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Werelds schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:34:
Mooi werk AMD.

Beetje jammer van dat stroomverbruik en de hitte die er mee gepaard gaat. Geluid is sowieso niet erg boeiend, tegenwoordig zijn ze altijd lawaaiig. That said: als Nvidia dit wil verslaan met hun 780 Ti moeten hun base clocks al erg hoog liggen. Die ene SMX extra gaat geen sodemieter uit maken, het komt op hun clocks aan. Ze moeten al echt tegen de GHz aan zitten willen ze de 290X voor blijven op hogere resoluties.
Inderdaad jammer. Ik heb het idee dat AMD beter voor 950 MHz met 1.05v had kunnen gaan. Hierdoor was het verbruik veel lager geweest. De top prestaties zijn dan ook iets lager maar je haalt die 950 wel vaker.

Maar goed leuk voor ons tweakers :) ik ga zeker met voltages enz aan de slag.

Ik wil nog even wachten tot er wat goed Dual fan of Tripple fan oplossingen op de markt komen. Het kan zo maar zijn dat die kaarten bijna de hele tijd 1000 halen omdat de temp de 95c niet haalt.

Met een Accelero Xtreme kun je ook een heel eind komen. Ik ben wel benieuwd naar de VRM temps. OF die dan een beetje mee vallen (en de vrms dus niet te krap bemeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:16:
Vraag me alleen af, sommige webshops hebben de 7990 zwaar in de aanbieding, qua performance ligt deze kaart toch hoger.. dilemma..
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/P/2/406550/original/bf3-19-and-25-fr.png

Is de helft sneller voor de zelfde prijs.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
HD7990 blijft de beste FPS geven. Maar met Eyefinity heb je bv nog steeds microstuttering. Tot dat de patch daar voor uit komt blijft een Single card in mijn ogen nog een betere optie.

Ik heb zelf een HD7990 met een monitor en dat draait wel super soepel. Al denk ik toch dat ik straks naar een R9 290X ga. (ik vind nieuwe hardware gewoon te leuk)

Een HD7990 voor iets van 500 euro is echt een top deal. Ik verwacht dat ze snel een stuk duurder zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Je kan je HD7990 waarschijnlijk nu verkopen voor bijna dezelfde prijs als een R9 290X en dat lijkt me geen slechte deal gezien de nieuwe technologie (geluidstechniek), lagere verbruik en minder kans op Crossfire issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Vraag is of je die nieuwe geluidstechniek nodig hebt, voor single monitor setups is Crossfire sowieso al geen issue.

Energie verbruik scheelt ook maar iets van 35W

Wat wel een probleem kan zijn voor de 290x is de temperatuur, 95 graden is wel erg warm... ik hoop niet dat kaarten daardoor sneller stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:47:
HD7990 blijft de beste FPS geven. Maar met Eyefinity heb je bv nog steeds microstuttering. Tot dat de patch daar voor uit komt blijft een Single card in mijn ogen nog een betere optie.

Ik heb zelf een HD7990 met een monitor en dat draait wel super soepel. Al denk ik toch dat ik straks naar een R9 290X ga. (ik vind nieuwe hardware gewoon te leuk)

Een HD7990 voor iets van 500 euro is echt een top deal. Ik verwacht dat ze snel een stuk duurder zullen zijn.
Ik game enkel op 1920x1080, micro stuttering is gefixed sinds de laatste driver update toch? (zolang je maar games boven DX9 speelt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 15:16
Enter XDMA, exit connectors, all needed data is now pulled over the PCIe bus via DMA. A requesting card can reach out to the required target and essentially grab, or at least ask nicely, for what it needs. This also allows for an unlimited number of cards in Crossfire but we forgot to ask how many. In any case eight cards should be doable if something else doesn’t bottleneck things first.

What is the XDMA engine? It is really just a display controller connected to the display engine so it can be timing aware but unlike the older way it isn’t timing dependent. This is a subtle but key difference. The card with the monitor connected is now able to prefetch the data it needs long before it needs it. The old Crossfire basically requested when it was needed, not before, and if anything burped things got ugly. The new XDMA version has much more flexible algorithms to both predict and fetch what it needs long before it needs the data. Storage is also larger and more flexible, again based on algorithmic control rather than fixed.

In short as soon as a render surface is enabled on the displaying card the data can be requested from the source. The storage space is also guaranteed to be adequate as well and nothing is just in time delivery so minor bumps in the night don’t turn in to missed frames. This should not only allow more scaling for card count, display counts, and screen sizes, but also higher reliability too. It will be interesting to see if this opens up multi-card, multi-monitor Crossfire solutions, with a bit of clever software hacks, multiple cards each with connected monitors is at least theoretically possible. Hmmm, Pi.
Bron: http://semiaccurate.com/2...nic-islands-architecture/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Astennu schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:47:

Denk dat dit wel mee gaat vallen, 2x een 7970 of 280X is ongeveer de zelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:54:
knip

Wat wel een probleem kan zijn voor de 290x is de temperatuur, 95 graden is wel erg warm... ik hoop niet dat kaarten daardoor sneller stuk gaan.
Van de Guru3d review:

"Again AMD On This: We have designed the 290 Series to operate at a steady state of 95C. By running at 95C, we are both maximizing the performance and minimizing the acoustics of the product. Be assured, that 95C is a perfectly safe temperature at which the GPU can operate for its entire life. There is no technical reason to reduce the target temperature below 95C. "

http://www.guru3d.com/art...review_benchmarks,30.html

Komt natuurlijk van AMD zelf, maar volgens AMD moet dit geen enkel probleem zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

http://www.komplett.nl/ko...d5-4gb-pci-e/details.aspx

Nog een winkel met voorraad !

EDIT: Wat misleidende info: Beschikbaarheid: Genoeg voorraad. 5 stuks op voorraad. Verwacht op 07 november.
2 weken wachten is NIET op voorraad... Ik denk dat je best belt om zeker te zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Phuncz op 24-10-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Custom designs pas in December volgens Hilbert:
"Bare in mind though that initially only reference boards will be available in the channel, later on in the
December time-frame you might see a couple of custom build boards from AIB partners. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Persoonlijk ben ik daar heel blij mee want ik zoek juist een blower-fan koeling aangezien dat voor kleine mITX cases wenselijk is. Deze is juist niet te krijgen voor de 280X, waarschijnlijk is het daar omgekeerde wereld of hij komt helemaal niet uit, zoals met de GTX 770 waar het ook een moeite is om eentje te vinden met een Titan-cooler. Tenzij je GTX 780 prijzen wilt betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 24-10-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

Ik ben benieuwd hoe hoog de zware overklokkers onder ons de 290x zullen kunnen krijgen.
Denk aan water/stikstof koeling.
Lijkt mij interessant om te weten hoe hoog de kloks komen dan, en wat de frame winst is.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Gurneyhck schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:24:
Custom designs pas in December volgens Hilbert:
"Bare in mind though that initially only reference boards will be available in the channel, later on in the
December time-frame you might see a couple of custom build boards from AIB partners. "
Dit maakt het wachten voor mij iets lastiger, aangezien Batman en BF4 er al rap aankomen.
Mijn huidige videokaart is net naar MSI voor reparatie, dus gaat nog poosje duren voordat deze weer hier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Adviesprijs in euro's volgens ons eigen tweakers.net:
"Hoewel AMD niet in alle benchmarks de snelste is, kan Nvidia op een gebied echt niet tippen aan AMD. Dat is de adviesprijs van 480 euro, die AMD aanhoudt. "
reviews: AMD R9 290X: Olympiër voor de Titan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Die is dus zonder BTW zoals in de US gewoonte is, dus daarmee dat we eerder 550-600€ zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verbruik is wel echt ziekelijk hoog. Doet me denken aan de 480. Performance per watt is echt belachelijk slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 05:24
Ik heb em net bij alternate besteld voor 539,- :9~

Morgen is de R9 290x binnnen.

Weet er iemand of de eis voor actieve displayport adapater voor eyefinity is komen te vervallen of niet?
Ik heb nl. nu wel 1, maar dat is een mini display port aansluiting

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
wambamNL schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:28:
Ik ben benieuwd hoe hoog de zware overklokkers onder ons de 290x zullen kunnen krijgen.
Denk aan water/stikstof koeling.
Lijkt mij interessant om te weten hoe hoog de kloks komen dan, en wat de frame winst is.
1435core ,quad crossfire, hoogste score 3dm11
http://hwbot.org/submissi...adeon_r9_290x_41531_marks

Afbeeldingslocatie: http://img.hwbot.org/u23621/image_id_1043897.png
Afbeeldingslocatie: http://img.hwbot.org/u23621/image_id_1043894.jpeg

Ook hoogste score 3dmark vantage
http://hwbot.org/submissi...adeon_r9_290x_96500_marks
Hoogste score fire strike
http://hwbot.org/submissi...adeon_r9_290x_34246_marks

:)

[ Voor 30% gewijzigd door Bullus op 24-10-2013 10:52 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Hebben ze mooi gedaan.
Nu wachten want er komen waarschijnlijk nog wel hogere scores uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het gaat nog niet evident worden er voor het weekend eentje te kopen heb ik de indruk, tot nu toe nog geen enkele met zekerheid in voorraad gezien in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Phuncz schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:50:
Je kan je HD7990 waarschijnlijk nu verkopen voor bijna dezelfde prijs als een R9 290X en dat lijkt me geen slechte deal gezien de nieuwe technologie (geluidstechniek), lagere verbruik en minder kans op Crossfire issues.
Klopt later misschien zelfs voor meer dan ik er voor betaald heb.
Maar dat ga ik niet doen :)

De HD7990 gaat naar mijn broer. Ik koop voor relatief veel geld zijn Refferenced 7970 over. Die gaat weer naar mijn andere broer die een Refferenced 6970 heeft. En die gaat mijn verzameling in. De 7970 en 7990 volgen later weer zodra er weer door geschoven gaat worden.

Ik heb zelf toch maar een R9 290X besteld. 540 inc verzend met BF4 is geen slechte deal. BF4 wil ik toch hebben. En ik gooi er wel een mooie aftermarket cooler op. Accelero Xtreme of zo.

Overigens erg mooie scores van die Quad CF setup.
1450 core is niet slecht al had ik nog wel iets hoger verwacht. Zou me niets verbazen als je met een single card de 1550-1600 MHz gaat zien zodra de lightning kaarten uit komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 24-10-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Waar heb je een BF4 edition gevonden voor 540€ als ik vragen mag ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Alternate, was al eerder gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Argh dan hoop ik dat ik deze keer wél kan betalen voordat ze hem weer verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:21:
Argh dan hoop ik dat ik deze keer wél kan betalen voordat ze hem weer verkopen...
Rembours toch :) Waar maak jij je druk om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben voorkeur voor de reference 290x? Vanwege waterkoeling, of jezelf niet in kunnen houden om te wachten op de non reference 290x? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.sicomputers.nl...isplay-port-vga-card.html

Als je deze 7990 in de winkelmand stopt dan kost hij €487,-... voor €42,50 (BF4 prijs) = €529.50

Meer bang voor Buck dan de R9 290X lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:22:
Jullie hebben voorkeur voor de reference 290x? Vanwege waterkoeling, of jezelf niet in kunnen houden om te wachten op de non reference 290x? :)
Ik hoop dat ik wel kan wachten op de non reference kaart. Zelf ga ik niet aan de slag met een aftermarket koeler opzich zou dat wel een ervaring zijn maar dat geld zou ik ook gewoon kunnen besparen en voor iets als de XFX ghost uit te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Vraag me dit ook af.

Persoonlijk neig ik nu naar niet kunnen wachten op non reference :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet gaat waterkoelen zou ik echt wachten op de non reference jongens, ff wachten nog, jullie kunnen het :p

Of je moet gewoon kicken op het reference design, dat kan natuurlijk ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:27:
Persoonlijk ben ik daar heel blij mee want ik zoek juist een blower-fan koeling aangezien dat voor kleine mITX cases wenselijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een punt idd om voor reference te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 13:01
2 vraagjes hierzo:

- De BF4 Editie van de 290X is inclusief BF4 en premium, right?

- Is de club3D reference kaart een verstandige keuze? Er gaat een waterblok op dus voor de koeling hoef ik het niet te doen, maar zit een beetje met het merk. Is het PCB ook door hun gemaakt, en is club3d betrouwbaar? Of kan ik beter op een reference kaart van sapphire of asus wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Niet in kunnen houden. En ik spaar refferenced kaarten. Dus dat is voor mij een rede. Ik ga zelf wel een Accelero monteren. Achteraf kan hij dan terug naar de refferenced cooling.
http://www.sicomputers.nl...isplay-port-vga-card.html

Als je deze 7990 in de winkelmand stopt dan kost hij €487,-... voor €42,50 (BF4 prijs) = €529.50

Meer bang voor Buck dan de R9 290X lijkt mij..
Ja maar CF blijft gewoon nadelen hebben. Dus is niet altijd een optie.
tobitronics schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:35:
2 vraagjes hierzo:

- Is de club3D reference kaart een verstandige keuze? Er gaat een waterblok op dus voor de koeling hoef ik het niet te doen, maar zit een beetje met het merk. Is het PCB ook door hun gemaakt, en is club3d betrouwbaar? Of kan ik beter op een reference kaart van sapphire of asus wachten?
Al die kaarten komen in het begin uit dezelfde frabriek. En C3D is prima. Ik heb heel veel refferenced C3D kaarten gehad. Nooit problemen ondervonden.

Zo ver ik weet zit er inderdaad BF4 premium bij. Dus het spel van 40 euro + 30-40 euro premium access.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 24-10-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
tobitronics schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:35:
2 vraagjes hierzo:

Dit probeer ik ook al een tijdje te achterhalen, maar ik ben bang dat ik je moet teleurstellen. Op de website van Club3D staat geen enkele verwijzing naar BF4 Premium en zegt enkel dat de volledige game erbij zit. Volgens mij kreeg je alleen Premium bij de exclusieve pre-orders die we in Nederland nooit hebben gekregen, correct me if I'm wrong.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
l1m1t schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:41:
[...]

Dit probeer ik ook al een tijdje te achterhalen, maar ik ben bang dat ik je moet teleurstellen. Op de website van Club3D staat geen enkele verwijzing naar BF4 Premium en zegt enkel dat de volledige game erbij zit. Volgens mij kreeg je alleen Premium bij de exclusieve pre-orders die we in Nederland nooit hebben gekregen, correct me if I'm wrong.. :)
Ik ga nu alternate bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 14:00
Zijn er niet meer mensen die net als ik, niet geheel positief zijn over 1 zorgelijk nieuwtje, dat er tijdens Far Cry 3 microstuttering aanwezig is, dat voor een single GPU kaart? Ikzelf ben erg gevoelig ervoor, samen met frame pacing... zou het nog worden 'gefixed' of is het net als de vorige generaties nog steeds aanwezig blijven.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-09 07:43
[...]

Is gewoon de limited edition en geen premium. Zie hier de officiele docs van AMD.

http://sites.amd.com/us/D...ttlefield4_Limited_Ed.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Confirmed, ALternate meldt ook dat het alleen BF4 is dat erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[...]

Zou kunnen. Ach ja dan maar geen premium. Was leuk geweest maar geen must.
JinShepard schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:42:
Zijn er niet meer mensen die net als ik, niet geheel positief zijn over 1 zorgelijk nieuwtje, dat er tijdens Far Cry 3 microstuttering aanwezig is, dat voor een single GPU kaart? Ikzelf ben erg gevoelig ervoor, samen met frame pacing... zou het nog worden 'gefixed' of is het net als de vorige generaties nog steeds aanwezig blijven.
Frame Pacing = Crossfire.
Micro stuttering zou gewoon een foutje kunnen zijn in driver. Bv memory controller aansturing of zo. Ik maak me daar niet druk om. Bij de HD79xx serie hebben ze het achteraf opgelost. En dat zal bij de R9 290X in het geval van FC ook wel gebeuren.

Het is een nieuwe kaart met beta drivers. Dat soort kleine dingen heb je in het begin wel vaker.
Ik ben vooral benieuwd hoeveel extra performance ze er in de komende maanden extra uit kunnen persen door de drivers te optimaliseren. Het is toch even een andere chip dan de 7970. Nieuwe memory controller enz. Ik kan me voorstellen dat er nog wel het een en ander te optimaliseren valt.

[ Voor 45% gewijzigd door Astennu op 24-10-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Astennu schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:38:

Ja maar CF blijft gewoon nadelen hebben. Dus is niet altijd een optie.
Op Uber doet de 290x het ook niet echt "super"

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph7457/59337.png

Hopelijk verbeteren ze dit nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
fast-server schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:50:
[...]

Op Uber doet de 290x het ook niet echt "super"

[afbeelding]

Hopelijk verbeteren ze dit nog wel.
Kan inderdaad beter.
Maar goed wat ik al zij. Dit zijn net als bij de 7970 driver optimalisaties. De 7970 deed het eerst ook belabberd. Met de eerste patch die daar aandacht aan bestede werd het al beter. En nu zitten we op een goed niveau.

Het gaat pas echt heel goed worden zodra we 2 jaar verder zijn en de GPU's die dan uitkomen hardware support hebben voor dingen als Frame Pacing. Misschien dat de volgende generatie het al heeft. Maar het zou kunnen dat we nog een generatie langer moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:06
Zouden ze over een tijdje nog weer aan de Dual GPU doen of zullen ze er mee stoppen omdat het toch net niet is. te duur, te warm ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 19:53
Lord Maximus schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:43:
[...]

Is gewoon de limited edition en geen premium. Zie hier de officiele docs van AMD.

http://sites.amd.com/us/D...ttlefield4_Limited_Ed.pdf
Hmmm in het document/folder/algemene voorwaarden staat: Eligible AMD Products: AMD RADEON™ R9 290X Battlefield 4 Limited Edition Graphics Card

Zou de R9 290 (non-X) dan geen Battlefield 4 voucher krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Wat me trouwens erg tegen valt van de R9 290X is de tesselation performance:

http://www.computerbase.d...adeon-r9-290x-im-test/13/

Op de levels waar het echt belangrijk is is hij amper sneller dan de 7970. Ondanks dat hij 2x zo veel tesslator units heeft. Ik vind dit erg raar. Ik had bijna over al 2x zo hoge prestaties verwacht.

Op deze manier ben je met hoge tesselation factors net zo snel als met een 7970. Dat lijkt me niet echt goed. nVidia doet dit echt stukken beter.
Zit de bottelnek dan ergens anders of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Zoals het er naar uit ziet niet, maar uiteindelijk betaal je BF4 toch zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Axelfoley007 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:58:
Zouden ze over een tijdje nog weer aan de Dual GPU doen of zullen ze er mee stoppen omdat het toch net niet is. te duur, te warm ect.
Het kan maar je schiet er weinig mee op. Je bent gewoon TDP limited. Dat zie je al met de 7990. Je kan er dan misschien 10% bij krijgen. Maar dat is de moeite gewoon niet.

Ook wel interessant Scaling bij diverse dingen zoals AA en AF:

http://www.computerbase.d...sotrope-filterung-risen-2

valt me op dat de performance hit met AF erg hoog is. Hopelijk is dit nog te verminderen met nieuwe drivers.

[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 24-10-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 13:59
JinShepard schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:42:
Ik niet nee.

Dunia 2 is een stuk stront. Het is een van de minst geoptimaliseerde engines. Je zit altijd met een CPU bottleneck zonder dat daar reden voor is. Voeg daarbij toe dat de engine een duidelijke voorkeur voor Nvidia heeft maar zelfs dan nog geen 60 FPS haalt op een Titan. Dan wijs ik eerder naar de engine als het probleem dan AMD. Ze zullen er vast wel een workaround voor kunnen bouwen, maar eerlijk gezegd vind ik FC3/Dunia 2 niet bijzonder boeiend. CE3, UE3.5, FB3 zijn stuk voor stuk belangrijkere engines die je in meerdere games ziet (of zullen zien, in het geval van FB3).

Z'n voorganger had overigens hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Axelfoley007 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:58:
Lol, een 290x in crossfire op 1 kaart. Dan heb je op full-load >600 watt verbruik op 1 videokaart. (hoe gaan ze al die 6/8pins pci-stekkers een plaatsje kunnen geven :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Dan krijg je een kolen reactor'tje bij die je er direct aan knoopt :P

Zou wel een beesd! zijn dan :9~

[ Voor 20% gewijzigd door Axelfoley007 op 24-10-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Crossfire/4k is nog niet perfect (meer hiccups dan bij SLI) en werkt ook nog steeds niet naar behoren in DX9 (bijv. Skyrim) helaas.

Wel is men aanzienlijk positiever.

http://www.pcper.com/revi...re-and-4K-Preview-Testing

Op zich jeuken mijn handen om er 2 in CF te zetten maar wacht denk ik toch nog even op
A ) kaarten met betere koelers en
B ) op wat meer doorontwikkeling qua CF in de drivers.

Er moet zeker bij de 290X nog meer in het verschiet zitten qua CF. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 24-10-2013 12:33 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Help!!!! schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:28:
Crossfire is nog niet perfect (meer hiccups dan bij SLI) en werkt ook nog steeds niet naar behoren in DX9 helaas.

Op zich jeuken mijn handen om er 2 in CF te zetten maar wacht denk ik toch nog even op

Hier ook maar 6 maanden geleden heb k nog 2 x de 7970 gehaald. Deze kaart is natuurlijk weinig meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kan me voorstellen dat dit dan wat vroeg komt.

Maar 2x 7970 is, zeker als ze CF/4k nog wat beter fixen voor de oude generatie, imo snel zat en ook toekomstgericht genoeg gezien de 3GB geheugen. Veel nvidia kaarten hebben helaas maar 2gb wat nu langzamerhand soms te weinig lijkt te zijn.

Kun je het wel mee doen tot de 20nm over een jaar op de markt komt. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 24-10-2013 12:36 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik hoop dat mantle nog een aardige boost gaat geven, ik speel voornamelijk Battlefield.
Battlefield 5 zal pas in 2015 komen en tot die tijd moet mijn 7990 nog mee, als BF5 maar iets zwaarder is dan kan ik er tegen die tijd nog altijd een goedkope 7970 of 280X bijzetten indien nodig.

En dan zijn we al weer 4 jaar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-04-2024
Belangrijk aspect voor de mensen die willen gaan overklokken is dat er meerdere soorten geheugen worden gebruikt bij de 290x modellen die nu worden aangeboden, hierbij is het Hynix gehuegen beter te overklokken. Dit las ik op http://videocardz.com/47200/amd-launches-radeon-r9-290x

"Speaking of memory, there’s one important thing you should know before choosing the best sample. Some cards use Elpida memory, which is known to offer worse overclockability than Hynix modules. According to the post from OCUK, and previously leaked photos this is quick overview of already known models:

Sapphire R290X BF4 – SK Hynix
Sapphire R290 – Elpida
Asus R290X BF4 – SK Hynix
Gigabyte R290X BF4 – Elpida
AMD Press R290X – SK Hynix
HIS R290X – SK Hynix / Elpida
Hynix-based models can overclock up to 6,2 GHz, while Elpida cards can only reach 5,7 GHz clock. I would take this under consideration before buying reference card. Hopefully non-reference models will use Hynix memory only."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:38:
[...]

Al die kaarten komen in het begin uit dezelfde frabriek. En C3D is prima. Ik heb heel veel refferenced C3D kaarten gehad. Nooit problemen ondervonden.
Nee ze maken ze zelf of laten dat doen, AMD levert een design, schema e.d. aan en de fabrikanten maken ze dan zelf. Zo kan je dus kleine verschillen krijgen, maar dit zullen alleen kleine zijn. Zoals bijvoorbeeld geheugenchips zoals hierboven wordt genoemd.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Help!!!! schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:28:
Crossfire/4k is nog niet perfect (meer hiccups dan bij SLI) en werkt ook nog steeds niet naar behoren in DX9 (bijv. Skyrim) helaas.

Klopt. Het kan nog wel; wat beter worden. Maar nVidia heeft Frame Pacing in hardware en AMD doet dat helaas nog in software. Maar het is met de 290x al stukken beter dan met de 7970. En daar is ook nog meer te verbeteren door de het nieuwe soort crossfire.
mikep_577 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:44:
Belangrijk aspect voor de mensen die willen gaan overklokken is dat er meerdere soorten geheugen worden gebruikt bij de 290x modellen die nu worden aangeboden, hierbij is het Hynix gehuegen beter te overklokken. Dit las ik op http://videocardz.com/47200/amd-launches-radeon-r9-290x

"Speaking of memory, there’s one important thing you should know before choosing the best sample. Some cards use Elpida memory, which is known to offer worse overclockability than Hynix modules. According to the post from OCUK, and previously leaked photos this is quick overview of already known models:

Sapphire R290X BF4 – SK Hynix
Sapphire R290 – Elpida
Asus R290X BF4 – SK Hynix
Gigabyte R290X BF4 – Elpida
AMD Press R290X – SK Hynix
HIS R290X – SK Hynix / Elpida
Hynix-based models can overclock up to 6,2 GHz, while Elpida cards can only reach 5,7 GHz clock. I would take this under consideration before buying reference card. Hopefully non-reference models will use Hynix memory only."
Good to know. We gaan er wel achter komen wat er op zit :) morgen meteen even een testje draaien.
-The_Mask- schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:57:
[...]

Nee ze maken ze zelf of laten dat doen, AMD levert een design, schema e.d. aan en de fabrikanten maken ze dan zelf. Zo kan je dus kleine verschillen krijgen, maar dit zullen alleen kleine zijn. Zoals bijvoorbeeld geheugenchips zoals hierboven wordt genoemd.
Blijkbaar. Voorheen kwam de eerste batch vaak uit dezelfde fabriek. Nja ik heb eigenlijk nooit problemen met C3D gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Hopen dat er nog kaarten komen met Samsung geheugen, dan is er tenminsten 8000mhz mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 16:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Als ik die review van Anandtech doorlees dan valt me echt wat op, het enige wat ik kon denken is wat een monster is deze kaart in Crossfire :o. Singlecard gaat hij al makkelijk de GTX780 voorbij, maar op hoge resoluties in Crossfire dan rent hij rondjes om een GTX780 SLI setup.
Het verbruik is natuurlijk wat minder leuk in "Uber Mode" :p. In ieder geval kunnen de Nvidia mensen daar niet echt over klagen aangezien die de GTX480/GTX580 ook fantastisch vonden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verbruik onder load vind ik niet zo'n issue. Zolang idle / desktop maar ok is. En dat verbruik ligt wel hoger maar is nog goed te doen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:27:
Als ik die review van Anandtech doorlees dan valt me echt wat op, het enige wat ik kon denken is wat een monster is deze kaart in Crossfire :o. Singlecard gaat hij al makkelijk de GTX780 voorbij, maar op hoge resoluties in Crossfire dan rent hij rondjes om een GTX780 SLI setup.
Het verbruik is natuurlijk wat minder leuk in "Uber Mode" :p. In ieder geval kunnen de Nvidia mensen daar niet echt over klagen aangezien die de GTX480/GTX580 ook fantastisch vonden :+.
En de 4K performance is op dit moment nog veel mooier! Mensen die Eyefinity op hoge resolutie gebruiken hebben hier ook veel baat bij.

Op 1080p en 1440/1600p doet hij het wel leuk. Maar bij 4K laat hij pas echt zijn spierballen zien.
Help!!!! schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:31:
Verbruik onder load vind ik niet zo'n issue. Zolang idle / desktop maar ok is. En dat verbruik ligt wel hoger maar is nog goed te doen.
Inderdaad. Vind het wel apart dat AMD bij 2 monitors al een veel hoger verbruik heeft. Komt volgens mij door die 2d speeds die dan niet meer gebruikt worden. Dan gaat hij al een stapje hoger (500/600 MHz of zo) met afterburner kun je hem gewoon terug drukken naar de 160-300 clocks.

Bij nVidia gaat het verbruik met 3 schermen ook heel erg omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Ik moet de 290x gewoon hebben denk ik zouden jullie hem aanraden als ik op 6020x1080 game.
:P
Het reference design ziet er ook ziek nice uit moet ik eerlijk toegeven veel beter dan die van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaky73
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-01-2021
Even een vraagje tussendoor :)

Ik heb de volgende PC

Intel i7 2600K @ 3,8 Ghz
8GB DDR3 1333 Corsair RAM
Asus Sabertooth p67 -=Rev 3.0=-
2 x XFX 6970 2GB in Crossfire

Nu wil ik mijn PC upgraden door een R9 280X of een R9 290X. Nu is mijn vraag, kan ik deze kaarten volledig gebruiken/benutten op mijn moederbord die een PCI Express 2.0 poort heeft?

Of heb ik echt een PCI Express 3.0 nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
wambamNL schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:40:
Ik moet de 290x gewoon hebben denk ik zouden jullie hem aanraden als ik op 6020x1080 game.
:P
Het reference design ziet er ook ziek nice uit moet ik eerlijk toegeven veel beter dan die van Nvidia.
Ik denk dat dit momenteel de beste single card is voor die resoluties.
HD7990 is wel sneller maar daar is nog geen frame pacing fix voor. Dus ik zou hem zeker aanraden.

Persoonlijk vind ik de cooler van de Titan ook prachtig. Maar die van AMD vind ik ook erg mooi.
Die van de Titan ziet er wel luxer uit.
Tweaky73 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:41:
Even een vraagje tussendoor :)

Ik heb de volgende PC

Intel i7 2600K @ 3,8 Ghz
8GB DDR3 1333 Corsair RAM
Asus Sabertooth p67 -=Rev 3.0=-
2 x XFX 6970 2GB in Crossfire

Nu wil ik mijn PC upgraden door een R9 280X of een R9 290X. Nu is mijn vraag, kan ik deze kaarten volledig gebruiken/benutten op mijn moederbord die een PCI Express 2.0 poort heeft?

Of heb ik echt een PCI Express 3.0 nodig?
Zolang je geen CF gebruikt gaat PCI-E 2.0 prima en is de performance impact minimaal.
Een CPU OC zou mogelijk wel een beetje kunnen helpen in games die CPU limited zijn.

En je kunt altijd je PCI-E bus nog iets overclocken maar ik denk niet dat het nodig is. Voor de nieuwe CF mode van de R9 290X is PCI-E 3.0 wel aan te raden. Alles gaat dan over de PCI-E bus en het geheugen wordt ook gedeeld tussen beide kaarten. Dus dan kun je veel meer bandbreedte benutten dan met een enkele kaart.

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 24-10-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:08
Als je dit leest http://www.tomshardware.c...awaii-review,3650-29.html (dit zou VGA only zijn) valt het gebruik relatief nog wel mee alleen onder idle situaties aan de hoge kant, maar misschien is dit in de driver nog wel op te lossen. We hebben wel eerder zoiets meegemaakt met de 5000 serie als ik me niet vergis.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

zou mijn systeem dan een 290x eigenlijk wel aankunnen zie signature voor mijn systeem :)
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaky73
@ Astennu

Ok thanks. Ja CPU overklokken durf ik eigenlijk niet zonder waterkoeling. En aangezien ik dat niet meer wil in deze PC (juli 2011) is een GPU upgrade het makkelijkste. Ik wil er voornamelijk BF4 goed mee kunnen draaien. De BF4 beta draaide ik met 45 fps maar door de Crossfire toch redelijk veel last van hick ups, ditzelfde had ik bij Far Cry 3. Dus wil weer terug naar een single GPU en waarom dan geen waar ik meteen BF4 bij krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
wambamNL schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:02:
zou mijn systeem dan een 290x eigenlijk wel aankunnen zie signature voor mijn systeem :)
Alvast bedankt.
Het kan, maar je zult hem niet vol vermogen kunnen gebruiken. Zou ik eerder kiezen voor een R9 280x en een SSD'tje erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Ik zil heel graag een 290x (obsessie :P)
Dus ik zal zowiezo een paar upgrades moeten uitvoeren wat ik wel ga doen ivm dat ik later ook crossfire wil en dan heb ik een pci-e 3.0 nodig ^.^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Interessante kaart die 290X. Ook interessant dat de 7990 rond dezelfde prijs zit.. deze is dacht ik nog niet officieel EOL maar ik denk dat dit niet lang meer gaat duren.
Natuurlijk zitten er nadelen aan de 7990 maar een gros van de issue's zijn gefixed, en crossfire tja de ene keer schaalt het wat beter dan de andere keer dat blijft.
Toch als ik naar de portemonnee kijk en wat nu het meeste waar voor mijn geld geeft dan denk ik toch dat de 7990 het meeste geeft kwa bang for the buck.

De vraag is alleen wat voor impact gaat Mantle hebben op deze nieuwe serie kaart en op de oudere 7000 series.
Iets wat we helaas nog niet weten, wat me trouwens wel wat minder positief bevalt is de standaard koeling die AMD gebruikt op deze 290 serie.
Het lijkt of hier toch wel op is bezuinigd gezien de reviews die er niet over te spreken zijn, ben dus benieuwd naar de andere koelers en hoe die gaan presteren.

Ik zelf twijfel echt zit nu met mijn 7970 ghz en die draait alles nog wel op high en de BF4 beta gewoon alles op ultra met gemiddeld 50 fps( wel zo nu en dan drops!) en me cpu wel overclockt(2600K) maar toch het gaat wel kriebelen :p
Ook erg benieuwd naar de 780ti en in hoeverre deze de titan gaat benaderen. It are good times in hardware land ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
winwiz schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:59:
Als je dit leest http://www.tomshardware.c...awaii-review,3650-29.html (dit zou VGA only zijn) valt het gebruik relatief nog wel mee alleen onder idle situaties aan de hoge kant, maar misschien is dit in de driver nog wel op te lossen. We hebben wel eerder zoiets meegemaakt met de 5000 serie als ik me niet vergis.
Ik gok inderdaad ook op een niet goed werkende powertune implementatie. Want het verbruik is gewoon onnodig hoog. Het lijkt net of dat ZeroCore of hoe dat ook al weer heet gewoon niet werkt.
Tweaky73 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:06:
@ Astennu

Ok thanks. Ja CPU overklokken durf ik eigenlijk niet zonder waterkoeling. En aangezien ik dat niet meer wil in deze PC (juli 2011) is een GPU upgrade het makkelijkste. Ik wil er voornamelijk BF4 goed mee kunnen draaien. De BF4 beta draaide ik met 45 fps maar door de Crossfire toch redelijk veel last van hick ups, ditzelfde had ik bij Far Cry 3. Dus wil weer terug naar een single GPU en waarom dan geen waar ik meteen BF4 bij krijg :)
Kan makkelijk mits je maar een goede air cooler hebt. Onder de 80 met LinX / Intelburntest is er niets aan de hand. Daar boven beter van niet al is 85 met 90 piek ook geen issue.
Ik draaide 4,8 GHz met een 2500K met een simpele coolermaster cooler.

Ik weet niet wat voor een cooling je hebt? de boxed cooler gaat niet veel verder komen dan 4.0 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Nu nog een week wachten op R290 (non-X), daar ben ik nu helemaal benieuwd naar. Twee van die kaarten in CFX zou wel eens enorm véél bang for buck kunnen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaky73
Astennu schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:14:

Kan makkelijk mits je maar een goede air cooler hebt. Onder de 80 met LinX / Intelburntest is er niets aan de hand. Daar boven beter van niet al is 85 met 90 piek ook geen issue.
Ik draaide 4,8 GHz met een 2500K met een simpele coolermaster cooler.

Ik weet niet wat voor een cooling je hebt? de boxed cooler gaat niet veel verder komen dan 4.0 GHz.
Ik heb een Deepcool Ice Warrior

http://www.deepcoolglobal.com/Product/ICE_WARRIOR/

Ben alleen echt aan het twijfelen tussen de 280x en de 290x, zolang is BF4 zonder micro stuterring/hick-ups/lag noem maar op kan spelen vindt ik 45 fps prima. En volgens de reviews liep de BF4 beta in combinatie met de 280x en de 2600k prima op 45 fps - 60 fps. Daarnaast speel ik maar op 1 Monitor op 1080p. Dus ik vraag me af, heb ik die kracht van de 290x wel nodig??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Tweaky73 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:21:
[...]

Ben alleen echt aan het twijfelen tussen de 280x en de 290x, zolang is BF4 zonder micro stuterring/hick-ups/lag noem maar op kan spelen vindt ik 45 fps prima. En volgens de reviews liep de BF4 beta in combinatie met de 280x en de 2600k prima op 45 fps - 60 fps. Daarnaast speel ik maar op 1 Monitor op 1080p. Dus ik vraag me af, heb ik die kracht van de 290x wel nodig??? 8)7
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaky73
Duidelijk antwoord :D. Dacht ikzelf ook al hehe :P. + de 280x is niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ligt er maar net aan hoe jij je settings instelt en wat je eist als gamer. Jij vind 45 frames voldoende( ik bv niet) ik eis eigenlijk minimaal 60 frames zeker in FPS.

Hoe stel jij alles in? ik stel alles custom altijd op het aller hoogste in en dan ben ik er toch met allerlei high end kaarten achtergekomen dat zelfs op * full HD* dit echt een enorme aanslag is op je frames. :)( graphic hoer) kan je me noemen.
Kort ja of kort nee is dus niet echt te zeggen omdat het afhankelijk is van wat je instelt.
Ook is er altijd nog de discussie hoe lang je met de kaart verwacht te doen, koop je elk jaar een nieuwe kaart of om de 2 of om de 3 jaar? er zijn mensen die zweren bij om de paar jaar een nieuwe kaart halen en dus elke keer een echte high end kaart aan te schaffen.
Anderen kopen een kaart die ook alles op high/ultra kan draaien voor bv een jaar en upgraden dan weer.
Afhankelijk van hoe je dit doorgaans doet kan je ook een keuze maken voor een wat mindere kaart of juist een nog snellere.
Maar in jou geval als ik je reacties lees denk ik dat je echt geen 290X nodig hebt nee ;)

[ Voor 140% gewijzigd door pino85 op 24-10-2013 14:57 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaky73
Nou als ik geen AA kan aanzetten en niet alles op Ultra kan maar aantal dingen op High, vindt ik het prima :). Ik neem aan dat het antwoord dan gewoon "Nee" blijft haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Heb je de R9 290X nodig in plaats van de R9 280X? Nee. Gaat in principe voor iedereen op lijkt me.

Los van dat je misschien een dikkere videokaart leuker vindt of dan nog net wat meer AA aan kan zetten, maar als je er puur naar kijkt mbt prijs/prestatie is een R9 290X wat mij betreft niet te verantwoorden (zoals altijd met de top end kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tweaky73 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:21:
[...]

Met zo'n cooler kun je makkelijk 1.25v op je CPU zetten. En dan is 4200 MHz en misschien zelfs 4400 prima mogelijk. Gewoon uit testen zou ik zeggen.

Voor 1080p is een 290X imo nog overkill. Zeker als Mantle nog wat leuks voor de BF performance kan doen. Maar goed een 290X is natuurlijk wel meer future proof. 280X heeft meer bang for bucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaky73
Astennu schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:49:
[...]

Met zo'n cooler kun je makkelijk 1.25v op je CPU zetten. En dan is 4200 MHz en misschien zelfs 4400 prima mogelijk. Gewoon uit testen zou ik zeggen.

Voor 1080p is een 290X imo nog overkill. Zeker als Mantle nog wat leuks voor de BF performance kan doen. Maar goed een 290X is natuurlijk wel meer future proof. 280X heeft meer bang for bucks.
Hou hier wel rekening mee, dat ik af en toe FPS games speel. De meest gespeelde game is League of legends met Skype chat. Komend jaar zal ik dus alleen LoL, Heartstone en BF4 op mijn pc spelen. Rest wordt op Console gespeeld (Xbox one). Dus ik spaar me dat geld liever inderdaad.

Ok ik zal vanavond eens opzoeken hoe ik mijn cpu moet overklokken.

Thanks voor de info en hulp iedereen :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Tweaky73 op 24-10-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tweaky73 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:53:
[...]

Hou hier wel rekening mee, dat ik af en toe FPS games speel. De meest gespeelde game is League of legends met Skype chat. Komend jaar zal ik dus alleen LoL, Heartstone en BF4 op mijn pc spelen. Rest wordt op Console gespeeld (Xbox one). Dus ik spaar me dat geld liever inderdaad.

Ok ik zal vanavond eens opzoeken hoe ik mijn cpu moet overklokken.

Thanks voor de info en hulp iedereen :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Tja dan kun je beter BF4 op de Xbox One gaan spelen dan heb je nog maar een HD7790 nodig voor LOL en Heartstone. Die hebben na genoeg geen performance nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-09 09:41
Ik vind het moeilijk bij een videokaart om er een te kiezen. Qua budget kom ik uit op een 280x en die vind ik goed zat :P. Maar als je die gaat opzoeken in de pricewatch dan heb je 19 verschillende modellen met de een nog grotere naam dan de andere.
Ze beginnen rond de 250 euro en loopt op tot 310 euro maar hoe kom ik er achter welke keuze de beste investering is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus R9 280X Direct CU2 FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Dit brengt me op een idee, om een keer mijn 7950's te flashen naar 7970's of R9 280

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Als dat echt zou kunnen koop ik waarschijnlijk de 290. Ik hoop het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 08:44:
Wat hier zo spannend aan is? Dat na talloze (twijfelachtige) leaks eindelijk de harde cijfers op tafel komen en het blijkt dat Nvidia een stevige butt-kick heeft gekregen, omdat AMD deze zeer goed presterende kaart voor bijna de helft van de prijs van een Titan op de markt zet.
De Titan is helemaal niet bedoeld als een videokaart met de best prijs/kwaliteit. Het is een luxekaart met 6GB RAM en andere van die zaken. Heb je de reviews van AnandTech gelezen van de Titan? Er zijn 2 systemen getest: één met 3 Titans en een compacte desktop met een enkele Titan.

Voor gamers die geen luxe maar prijs/kwaliteit willen heeft Nvidia de GTX 780. Binnenkort komt de 780 Ti uit die volgens Nvidia Nvidia's best gpu voor gaming zal zijn: "the best GPU that's ever been built."
Dat vind ik best spannend, zelfs al gaat het om dezelfde proces node met een iets verbeterde architectuur.
En nee, de 290x is niet perfect (ik ga wachten op een aftermarket 290 (non X) i.v.m. matige reference koeler).
Waar het mij om gaat is dat Nvidia nu misschien eens wat 'normalere' prijzen gaat vragen voor zijn kaarten.
Dit is goed voor jou en voor mij.
Er lijkt mij niets mis te zijn met de 700-serie. Over AMD's rebrands zijn de kritieken veel negatiever.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Paar dagen geleden op Tweakers was men nog aan het opscheppen dat de 290X zo (technisch) superieur was door de kleinere die size en hogere density. Zoals verwacht is de performance/watt, m.i. de beste maatstaf voor de kracht van een chip, niet echt om over naar huis te schrijven.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:43

User

S3

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 08:44:
AMD zorgt met deze release hopelijk voor een prijzenoorlog. Dit lijkt mij veel belangrijker dan een reference koeler die matig presteert, die later vervangen zal worden door aftermarket koelers, die ongetwijfeld beter zullen presteren (qua koeling EN geluid).
Heeft iemand hier toevallig wat meer informatie over? De één zegt dat er geen non-reference kaarten komen, de ander zegt van wel.

Ik zit zelf te azen op een 290X, maar ik heb weinig behoefte aan een bak 'herrie' in mijn kast. Ik zit nu op een 670 met OC, maar ik wil binnenkort wat met OpenCL gaan doen dus ik 'moet' overstappen naar AMD. En om prestaties als dit voor ~€500 te laten liggen... naah. :9 Dus als er inderdaad wel non-reference kaarten komen, haal ik er daar één van. Als die er niet komen, haal ik een reference kaart en druk ik mijn oren wel dicht. :+

Edit: Zelf een andere koeler installeren gaat hem denk ik niet worden. Zo heel handig ben ik niet, met het installeren van mijn 3930k heb een bak lopen zweten dat ik zo'n geintje niet nóg een keer ga doen. :P

[ Voor 10% gewijzigd door User op 24-10-2013 19:00 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Denk eraan: vragen over levertijden, 'ik heb hem al!!1', etc. horen niet in dit topic!~~~[/html]