CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 126 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 26 Laatste
Acties:
  • 109.322 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:01:
Blijkbaar. Voorheen kwam de eerste batch vaak uit dezelfde fabriek. Nja ik heb eigenlijk nooit problemen met C3D gehad.
Dat dacht ik vroegah ook, maar ik betwijfel of dat zo is geweest en als het zo was dan is dat vast al even geleden.
witeken schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:59:
[...]

Paar dagen geleden op Tweakers was men nog aan het opscheppen dat de 290X zo (technisch) superieur was door de kleinere die size en hogere density. Zoals verwacht is de performance/watt, m.i. de beste maatstaf voor de kracht van een chip, niet echt om over naar huis te schrijven.
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/AMD/R9_290X/images/perfwatt_2560.gif
Zo raar lijkt het niet op Uber modus. Ding draait op 1GHz en dan doet die het aardig beter als een HD7970 GHz en zelfs beter als een standaard HD7970 die de GPU frequentie lager heeft staan. Lagere frequentie is altijd beter namelijk, als de R9 280X op 800MHz draaiende maximaal met een veel lagere spanning op de GPU dan had die natuurlijk een nog veel betere performance/watt gehad, maar op 1GHz doet die het helemaal niet raar.

Vergeleken met Titan en GTX 780 is het idd iets minder maar heel erg groot is het verschil nu ook weer niet.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 24-10-2013 19:28 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 16:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

witeken schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:37:

Er lijkt mij niets mis te zijn met de 700-serie. Over AMD's rebrands zijn de kritieken veel negatiever.
Hoezo niet? De prijzen die ze er de laatste tijd voor vragen zijn het echt niet waard. De 700 serie is niks meer dan een rebrand van de 600 serie waarom zouden mensen dan negatiever zijn over de AMD rebrands, dat is werken met een dubbele standaard.

Kan je mij een voorbeeld geven waar mensen "negatiever" zijn over de AMD rebrands? Het enige dat ik mij kan voorstellen waarom mensen het niet leuk vinden is omdat AMD normalitair nauwelijks aan rebranding doet i.t.t. Nvidia.

Maar genoeg van dat, het is heel leuk voor Nvidia dat ze een overclockte GTX780 gaat uitbrengen maar dat verandert niks aan de zaak dat AMD op het moment de snelste kaart heeft voor de beste prijs/prestatie verhouding.
Nieuws over die GTX780 TI zie ik liever terug in het Nvidia nieuwstopic in plaats van hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

[...]

Paar dagen geleden op Tweakers was men nog aan het opscheppen dat de 290X zo (technisch) superieur was door de kleinere die size en hogere density. Zoals verwacht is de performance/watt, m.i. de beste maatstaf voor de kracht van een chip, niet echt om over naar huis te schrijven.
Dat is hij dus ook, alleen is het met een kleinere chip moeilijk om de warmte goed af te voeren. Meer warmte betekent ook dat een chip iets minder efficient is.
De performance per watt valt trouwens hardstikke mee, helemaal als je het gaat vergelijk met de fantastische GTX480, alleen toen deze uitkwam was de beste maatstaaf voor de kracht van een chip ineens niet performance/watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Wel een flinke binnenkomer die nieuwe 290x voor die prijs. Ik ben zelf aan het kijken voor een vervanger voor mijn antieke 6790, en dat gaat toch wel de 280x worden. Ik denk dat ik voor die €260 weinig beters kan vinden qua bang for the buck. Kan ik weer even vooruit.

Alleen even kijken hoe het zit met mijn huidige waterblock. Als het goed is moet die passen, maar anders toch een andere full size block misschien.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:56:
[...]

Dat is hij dus ook, alleen is het met een kleinere chip moeilijk om de warmte goed af te voeren. Meer warmte betekent ook dat een chip iets minder efficient is.
De performance per watt valt trouwens hardstikke mee, helemaal als je het gaat vergelijk met de fantastische GTX480, alleen toen deze uitkwam was de beste maatstaaf voor de kracht van een chip ineens niet performance/watt.
Ik denk overigens dat er weinig NVIDIA 'veteranen' echt blij werden van die GTX480's, dus dat 'tegenargument' is ook een beetje vermoeiend. Ik vind persoonlijk de R9 290X niet echt een briljante chip, maar gelukkig redelijk veel bang for buck voor een dure kaart. Overigens zou het echt belachelijk zijn als de R9 290X als doorontwikkeling van GCN niet een betere performance/Watt zou hebben dan de HD7970...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

PatrickH89 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:18:
[...]
Ik denk overigens dat er weinig NVIDIA 'veteranen' echt blij werden van die GTX480's, dus dat 'tegenargument' is ook een beetje vermoeiend. Ik vind persoonlijk de R9 290X niet echt een briljante chip, maar gelukkig redelijk veel bang for buck voor een dure kaart. Overigens zou het echt belachelijk zijn als de R9 290X als doorontwikkeling van GCN niet een betere performance/Watt zou hebben dan de HD7970...
Wat vind je dan wel een briljante chip? Ik vind het behoorlijk knap dat ze met een vergroting van 20% in die-size 30% meer performance kunnen halen. Dat zonder in te leveren op compute performance (die nu meer functies heeft gekregen).
Hetzelfde geldt voor de memory controller die ondanks dat het nu een 512bits is i.p.v. een 384bits 20% kleiner is.
Misschien is het dan beter te vragen wat is jouw definitie van "briljant"?

Als je het plaatje van "-The_Mask-" bekijkt dan zie je dat hij een beter performance/watt heeft ten op zichte van een HD7970ghz editie, dat hij maar 6% slechter scored dan een GTX780 in performance/watt.

Misschien doordat de die-size kleiner is dat er meer volt nodig is zodat hij stabiel is doordat er meer lekstroom is? Hier weet ik jammer genoeg te weinig van af :P. Het kan ook zijn dat ze een ander procede hebben gepakt, dit was ook het geval met de HD4890. Deze kon veel hoger worden geclockt dan de HD4870. Het nadeel daarvan was dat er meer power leakage was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:54:
Wat wel een probleem kan zijn voor de 290x is de temperatuur, 95 graden is wel erg warm... ik hoop niet dat kaarten daardoor sneller stuk gaan.
Dat is geen probleem. Vijf jaar geleden werd daar bij de release van de 4800 serie een hoop stampij over gemaakt, mensen waren overtuigd dat het wel problemen op moest leveren. Vijf jaar zijn gepasseerd en er zijn nooit berichten over grote aantallen kapotte 4800 kaarten gekomen. Ook die van mij doet het tot op de dag van vandaag nog steeds prima. AMD en TSMC hebben dus al bewezen een chip te kunnen ontwerpen en produceren die dergelijke temperaturen prima aan kan, ook lange tijd na het aflopen van de garantieperiode. :)

Voor wat betreft het hoge stroomverbruik van de 290X: ten tijde van de GTX 480 was dat nog veel ongebruikelijker dan nu. Toen kwam er ineens een enorme stroomslurper uit terwijl AMD dat helemaal niet nodig had. De afgelopen jaren hebben het stroomverbruik echter steeds meer toe zien nemen. Niemand zit echt te wachten op een dergelijk hoog stroomverbruik (ik omschreef het eerder al als een nadeel van de kaart) maar we willen allemaal wel een hoge performance. Er is behoorlijk geklaagd over het lang uitblijven van een nieuwe serie kaarten. Bij gebrek aan een nieuwe process node is het een kwestie van kiezen of delen, dit prestatieniveau kan niet zonder een dergelijk stroomverbruik, dat is helaas niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
[...]

een hogere density levert logischerwijze een warmere chip op
het is eerder opvallend dat ze zo'n kleine chip kunnen maken die zoveel stroom verbruikt

performance per watt is ook geen goede maatstaf, je kan perfect deze kaart wat onderklokken (dan zal die een stuk minder verbruiken) en nog steeds goede resultaten bieden

ik koop nooit van deze dergelijke kaarten, maar ben er wel heel blij mee: door de scherpe prijs gaat nVidia ongetwijfeld z'n 780ti gelijkaardig prijzen en zakt de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 13:59
[...]

Okidoki, mag ik dan even?

GK110: 7080 miljoen transistors op 561mm^2 -> 12,62 miljoen transistors per mm^2
Hawaii: 6200 miljoen transistors op 438mm^2 -> 14,16 miljoen transistors per mm^2

Voltages en kloksnelheden liggen verder heel dicht bij elkaar, wat betekent dat AMD per vierkante millimeter gewoon meer hitte genereert. Daarnaast is door die hoge dichtheid ook de efficiëntie van elke transistor lager. Ze hebben minder oppervlak om hun hitte kwijt te raken en als je ook maar enig idee hebt van hoe electronica werkt, weet je dat dat betekent dat ze meer stroom zullen trekken om hun werk te doen op de voorgeschreven kloksnelheden.

Als ik moet gokken (momenteel geen zin om te gaan rekenen, want ook dit is te berekenen) denk ik dat de 290X op eenzelfde verbruik als de 780 zit, als de chip diezelfde grootte had gehad.

En als we dan toch even de lul gaan uit hangen, wat weldegelijk indruk maakt is dat AMD hun memory controller heeft weten te verkleinen, maar dat hij (zoals uit resultaten blijkt) toch gewoon 1500 MHz kan hebben. Sterker nog, met wat stikstof doet hij 1650. Om je de rekensommen te besparen, dat is respectievelijk 384 GB/s en maar liefst 422,4 GB/s bandbreedte. Jij en Springstof willen wellicht niet toegeven dat AMD hier weldegelijk een mooi product neer zet, maar de rest van de wereld is het niet met jullie eens. En dan nog denk ik dat het het debacle van GF100 toch echt wel groter was, maar daar hoor je nu niemand over. Nu is performance/watt ineens WEL belangrijk. Goh |:( |:(

Overigens voor Vipeax en Toet: ik zal nog wat berekeningen draaien, maar ik heb weinig tijd gehad i.v.m. werk en ik heb de afgelopen paar dagen grotendeels in bed door gebracht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Nah dat deed de 6950. Die kon je naar full 6970 flashen.
Qua bang for bucks zal een 290 altijd wel beter zijn zeker met zo'n bios zodat de clocks op gelijk niveau zijn met de 290X.

Het probleem is de cooling. Refferenced 290X kaarten kunnen al hun potentieel niet benutten een 290 kan dat makkelijker aangezien er minder shader clusters ingeschakeld zijn.

Het wordt pas leuk zodra er kaarten op de markt komen met coolers die de kaart koel genoeg kunnen houden.
Bullus schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:03:
[...]

Dit brengt me op een idee, om een keer mijn 7950's te flashen naar 7970's of R9 280
Je moet dan wel even een goede bios zien te vinden. Vooral versies met custom PCB zijn soms lastig. Maar ik heb wel eens een 7950 succesvol met 7970 bios geflashed.
Je moet dan eigenlijk een 7970 kaart met hezelfde PCB zien te vinden en die bios gebruiken.
lassieman schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:28:
Als dat echt zou kunnen koop ik waarschijnlijk de 290. Ik hoop het!
Waarom zou het kunnen? het PCB enz is waarschijnlijk identiek. Enige wat er gebeurd is hogere max boost clocks, hogere voltage en hogere OC limits.

Dit kan al heel lang. GPU's zelf zijn alleen gelazer cut. Dus de shader units worden niet ingeschakeld.
BIj oudere kaarten zoals de 9500Pro. X800 en recent de HD6950 kon je de shaders wel inschakelen.

Maar clocks en voltages boosten met een XT / HDxx70 bios kon altijd al.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 17:48
http://www.extremetech.co...s-high-end-product-line/3

Hier hebben ze wat GPGPU prestaties getest. En de 290X is nog eens een boost op de 7970. Dus op dit vlak is nVidia helemaal weggeblazen.

https://erazerbrecht.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:41:
[...]

Wat vind je dan wel een briljante chip? Ik vind het behoorlijk knap dat ze met een vergroting van 20% in die-size 30% meer performance kunnen halen. Dat zonder in te leveren op compute performance (die nu meer functies heeft gekregen).
Hetzelfde geldt voor de memory controller die ondanks dat het nu een 512bits is i.p.v. een 384bits 20% kleiner is.
Misschien is het dan beter te vragen wat is jouw definitie van "briljant"?

Als je het plaatje van "-The_Mask-" bekijkt dan zie je dat hij een beter performance/watt heeft ten op zichte van een HD7970ghz editie, dat hij maar 6% slechter scored dan een GTX780 in performance/watt.

Misschien doordat de die-size kleiner is dat er meer volt nodig is zodat hij stabiel is doordat er meer lekstroom is? Hier weet ik jammer genoeg te weinig van af :P. Het kan ook zijn dat ze een ander procede hebben gepakt, dit was ook het geval met de HD4890. Deze kon veel hoger worden geclockt dan de HD4870. Het nadeel daarvan was dat er meer power leakage was.
Ik vind persoonlijk dat dat ding een afschuwelijke hoeveelheid stroom verbruikt. In principe is performance/W wat mij betreft de waarde om te meten hoe men ervoor staat tegenover elkaar en dan is AMD dus niet beter dan de GTX780 (mij interesseert de die grootte weinig), wat ik jammer vind. Ik vind het een slechte trend dat videokaart fabrikanten überhaupt steeds meer overboord gaan met energieverbruik (koeling is a bitch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hier wat interessante uitleg over de nieuwe XDMA Crossfire engine: http://www.anandtech.com/...e-radeon-r9-290x-review/4

De Frame time problemen zijn helemaal weg en soms zelfs beter dan nVidia SLi. Alleen de latency is in zijn geheel hoger (2x zo hoog als SLI) maar de frame times zijn heel constant.
Misschien kan dit nog verder getweaked worden en omlaag gebracht worden door het overclocken van de PCI-E bus / De move naar PCI-E 4.0.

Het zal natuurlijk ook erg liggen aan de PCI-E controller die gebruikt wordt. En zoals aangegeven of er bridge chips gebruikt worden.

Met een Single card heb je er ook last van maar in het geval van Crossfire heb je er gewoon meer last van.
Meanwhile 290X Crossfire performance also ended up being a much welcomed surprise thanks in large part to AMD’s XDMA engine. The idea of exclusively using the PCI-Express bus for inter-GPU communication on a high-end video card was worrying at first given the inherent latency that comes PCIe, but to the credit of AMD’s engineers they have shown that it can work and that it works well. AMD is finally in a position where their multi-GPU frame pacing is up to snuff in all scenarios, and while there’s still some room for improvement in further reducing overall variance we’re to the point where everything up to and including 4K is working well. AMD still faces a reckoning next month when they attempt to resolve their frame pacing issues on their existing products, but at the very least going forward AMD has the hardware and the tools they need to keep the issue under control. Plus this gets rid of Crossfire bridges, which is a small but welcome improvement.

[ Voor 50% gewijzigd door Astennu op 25-10-2013 08:45 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

PatrickH89 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:07:
Ik vind persoonlijk dat dat ding een afschuwelijke hoeveelheid stroom verbruikt. In principe is performance/W wat mij betreft de waarde om te meten hoe men ervoor staat tegenover elkaar en dan is AMD dus niet beter dan de GTX780 (mij interesseert de die grootte weinig), wat ik jammer vind. Ik vind het een slechte trend dat videokaart fabrikanten überhaupt steeds meer overboord gaan met energieverbruik (koeling is a bitch).
Kijk op die manier is het duidelijk, ja de trend dat kaarten steeds meer verbruiken is niet leuk. Maar de fabrikanten zowel Nvidia en AMD kunnen weinig anders als ze de performance 28nm nog hoger willen hebben. Het is dus niet zozeer de 290x die je niet bevalt maar meer de trend van het stroomverbruik dat omhoog gaat (en niet eens zozeer de perf/w).
Wat je vergeet is dat de performance/watt een stuk beter is dan de oude generatie (HD6xxx of GTX5xx), dus er is wel zeker vooruitgang geboekt.

Het enige wat de fabrikanten zouden kunnen doen is een kaart maken zoals AMD de HD78xx en lager en Nvidia de GTX670/680770 en lager te maken met veel minder compute mogelijkheden. Maar dat betekent dat je voor je professionele kaarten dus een apparte chip moet gaan ontwerpen wat natuurlijk extra kosten met zich meebrengt.
Dus voor nu is het wachten op een 20nm productie process, aangezien TMSC pas begin volgend jaar daarmee begint kan je er van uit gaan dat het nog een aantal maanden extra duurt voordat er nieuwe grafische kaarten aankomen.
AMD_Aero schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 07:57:
http://www.extremetech.co...s-high-end-product-line/3

Hier hebben ze wat GPGPU prestaties getest. En de 290X is nog eens een boost op de 7970. Dus op dit vlak is nVidia helemaal weggeblazen.
Zo te zien is de performance/watt een stuk beter als het gaat om compute :P.
Afbeeldingslocatie: http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2013/10/BitCoinMining1.png

[ Voor 14% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 25-10-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

En gezien het stroomverbruik van de CPU en chipset (toch bij Intel) bij elke release weer daalt, compenseert dat mooi :)

Ik had ook liever zuinigere GPU's gezien maar blijkbaar is de vraag naar efficiëntie daar niet zo belangrijk. Ik hecht meer belang dat de idle-waarde tegenwoordig laag uitvalt zodat de PC in zijn geheel minder verbruikt. Dat was een aantal jaar geleden toch wel behoorlijk anders:

PowerColor X1900 XT - idle: 146W - load: 315W
System: AMD Athlon 64 FX-55 (2.6 GHz) - NVIDIA nForce 4 - 1 GB OCZ 2:2:2:6 DDR400 RAM - Seagate 7200.7 120 GB Hard Drive - OCZ 600 W PowerStream Power Supply

AMD Radeon R9 290X - idle: 88W - load: 375W
System: Intel Core i7-4960X (4.2GHz) - ASRock Fatal1ty X79 Professional - G.Skill RipjawZ DDR3-1866 4 x 8GB (9-10-9-26) - Samsung SSD 840 EVO (750GB) - Corsair AX1200i Power Supply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
De R9 290X heeft een betere performance per watt dan de 7970 GHz:

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/AMD/R9_290X/images/perfwatt_2560.gif

Dus het is nog steeds vooruitgang. Niet veel maar wel iets. Daarnaast gaat het hier ook over High end kaarten. De meeste mensen gebruiken niet van dit soort dure kaarten.

Wat hier boven ook al wordt gezegd bij 20nm kan het verbruik weer verder omlaag.
Of je moet performance op offeren.

Ik denk dat de performance per watt van de 290X ook nog wel beter had gekund (iets lagere voltages)

de R9 290 zal denk ik een veel betere verhouding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Geweldige kaart alleen heel jammer dat crossfire voor Eyefinity nog niet goed werkt, check.
De frame pacing-technologie werkt enkel voor resoluties tot 2560x1440 pixels en dus niet voor EyeFinity opstellingen of 4K-schermen. Daar zijn alle Crossfire-problemen zoals die eerder dit jaar aan het licht kwamen nog altijd aanwezig. Dat is toch knap lastig wanneer multi-monitor opstellingen en 4K flink aan populariteit winnen.

Een reden lijkt te zitten in het feit dat de Crossfire brug zoals AMD die gebruikt om frame-data van de secundaire kaart naar de primaire kaart te transporteren qua bandbreedte beperkt is. Of AMD de Crossfire problemen met bestaande kaarten bij EyeFinity en 4K überhaupt in de toekomst nog kan oplossen, is onduidelijk. AMD doet er in ieder geval erg vaag over; het wordt bevestigd noch ontkend. Dat is vaak geen goed teken, is onze ervaring.
Ene kant denk ik, kan beter wachten tot dat alles goed werkt. Andere kant, nu draai ik crossfire al ruim een jaar en heb nog nergens last van, tenminste niet de problemen waar zij over praten. Misschien zijn ze er wel maar valt het mij nog niet op.

Nu een pijnlijke vraag, een kleine 6 maanden geleden heb ik € 800 betaalt voor 2 x 7970 van Club3D, de snelste versie. Hoeveel is dit volgens jullie waard? Denk zelf 400/500e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Versteegrob schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:28:
Geweldige kaart alleen heel jammer dat crossfire voor Eyefinity nog niet goed werkt, check.

[...]

Ene kant denk ik, kan beter wachten tot dat alles goed werkt. Andere kant, nu draai ik crossfire al ruim een jaar en heb nog nergens last van, tenminste niet de problemen waar zij over praten. Misschien zijn ze er wel maar valt het mij nog niet op.

Nu een pijnlijke vraag, een kleine 6 maanden geleden heb ik € 800 betaalt voor 2 x 7970 van Club3D, de snelste versie. Hoeveel is dit volgens jullie waard? Denk zelf 400/500e.
Ik weet niet hoe ze dat dan getest hebben. Want andere sites laten duidelijk zien dat het opgelost is. De Frame time variatie is zo goed als weg. De MS is wel iets hoger maar dat komt door de PCI-E bus.

7970 GHz kaarten kosten nu 250 euro nieuw. Dus eerder 400 euro.

Maar waarom zou je upgraden? Volgende maand komt de Frame Pacing fix voor de oudere kaarten. Dan heb je meer dan genoeg performance lijkt mij. En stuttering is dan ook aanzienlijk minder of weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 17:02
Om een beetje een inzicht te krijgen wat de R9 290X prijzen hier ook worden.
http://www.heise.de/preis...s=r9%20290x&cat=gra16_512

Bij sommige al op vooraad!

[ Voor 34% gewijzigd door FNale op 25-10-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ChrisdeW schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:44:
Om een beetje een inzicht te krijgen wat de R9 290X prijzen hier ook worden.
http://www.heise.de/preis...s=r9%20290x&cat=gra16_512

Bij sommige al op vooraad!
Gister waren ze ook al op voorraad bij Alternate.nl.
Ik krijg er zo een binnen kan vanavond gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:08
Bij de buren zijn de specs van de 780Ti opgedoken. Geen 290x killer :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 19:20

westergas

rikkie_pc

Versteegrob schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:28:
Geintje zeker. Je wil deze kaarten met verlies verkopen om vervolgens FPS in te leveren met een 290X? 79x0 crossfire wint het volgens mij nog steeds van een 290X.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
winwiz schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:08:
Bij de buren zijn de specs van de 780Ti opgedoken. Geen 290x killer :)
Ik vind de 780 Ti een dikke middelvinger naar de mensen die een Titan gekocht hebben.
Je hebt 1000 euro betaald en nu komt er een 780 model wat even snel is maar waarschijnlijk maar 500-600 euro kost.

Eigenlijk zou nVidia de Titan users een gratis bios moeten geven om die laatste SMX te unlocken.

Edit: Het Fanboy gehalte in de posts op HWI is erg hoog.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 25-10-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Astennu schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:05:
[...]

Gister waren ze ook al op voorraad bij Alternate.nl.
Ik krijg er zo een binnen kan vanavond gaan spelen.
Dat is snel nou ik hoor het graag van je hoe de kaart is!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
westergas schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:12:
[...]

Geintje zeker. Je wil deze kaarten met verlies verkopen om vervolgens FPS in te leveren met een 290X? 79x0 crossfire wint het volgens mij nog steeds van een 290X.
Nee, als ik upgrade dan komen er twee 290X. Merk dat ik nu af en toe te weinig FPS heb maar ik kijk het even aan. Ben benieuwd wat de software nog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ChrisdeW schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:19:
[...]

Dat is snel nou ik hoor het graag van je hoe de kaart is!
:)
Zal ik doen. Ik ga vanmiddag al even spelen. Ben wel benieuwd naar die nieuwe powertune en zo.
Ik ga hem vergelijken met een Sapphire Dual-X 7970 Boost op 1100-1600 MHz.
Versteegrob schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:24:
[...]

Nee, als ik upgrade dan komen er twee 290X. Merk dat ik nu af en toe te weinig FPS heb maar ik kijk het even aan. Ben benieuwd wat de software nog kan doen.
met welke settings heb je daar last van? Draai je Eyefinity?
En op welke clockspeeds draaien de kaarten?

Als het echt een GPU bottelnek is heb je gelijk. Misschien kan je dan beter voor 2x R9 290 gaan en dan de 290X bios er in flashen. Heb je misschien 5% lagere performance maar scheelt wel 200 euro. (uitgaande van een prijs verschil van 100 euro per kaart.)

[ Voor 47% gewijzigd door Astennu op 25-10-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
PatrickH89 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:07:
[...]
Ik vind persoonlijk dat dat ding een afschuwelijke hoeveelheid stroom verbruikt. In principe is performance/W wat mij betreft de waarde om te meten hoe men ervoor staat tegenover elkaar en dan is AMD dus niet beter dan de GTX780 (mij interesseert de die grootte weinig), wat ik jammer vind.
Vind ik een beetje rare opmerking.

Dus je maakt je druk over het stroomverbruik, echter heb jezelf een energieslurpend GTX460 SLi systeem gehad. Een systeem dat meer verbruikt dan een GTX480 systeem ;)

Daarnaast geef je aan dat volgens jou "in principe is performance/W de waarde om te meten hoe men ervoor tegenover elkaar staat".

Ik ben echter van mening dat:
  • prijs/performance
  • performance/mm2
Belangrijkere maatstaven zijn om de producten met elkaar te vergelijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Indy91 op 25-10-2013 11:44 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Eigenlijk moet je het nog anders bekijken :) dan moet je eigenlijk beide kaarten kopen en dan gaan tweaken en dan kijken welke performance per watt je kunt halen. Wil je dat echt goed doen moet je dat met 5 kaarten van ieder merk doen. Zodat je niet toevallig een cherry picked kaart hebt.

En dan pas kun je echt kijken welke architectuur betere performance per watt geeft. Nu is het gewoon de afstelling. nVidia ging voor een lager verbruik. AMD ging voor meer performance.

Daarnaast heeft AMD een lagere prijs waar nVidia een duurdere cooler gebruikt. Ze pakken het beide gewoon anders aan.
Het een is niet beter dan het ander in mijn ogen. Het zijn allebei top kaarten. Zelf ga ik liever voor meer performance en ik tweak hem zelf wel voor performance per watt en vervang de cooler wel. Maar dat is ook omdat ik het leuk vind om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Astennu schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:32:
[...]

Zal ik doen. Ik ga vanmiddag al even spelen. Ben wel benieuwd naar die nieuwe powertune en zo.

[...]

met welke settings heb je daar last van? Draai je Eyefinity?
En op welke clockspeeds draaien de kaarten?

Als het echt een GPU bottelnek is heb je gelijk. Misschien kan je dan beter voor 2x R9 290 gaan en dan de 290X bios er in flashen. Heb je misschien 5% lagere performance maar scheelt wel 200 euro. (uitgaande van een prijs verschil van 100 euro per kaart.)
Goede tips, ja ik draai EyeFinity. Wacht eerst even op de software, zodra dit niet werkt is jou advies een goeie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Astennu schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:32:
[...]

[...]
Msi ab beta16 is uit, alleen er staat niets in over r9 290x, je zult het waarschijnlijk nog met CCC moeten doen.

http://www.guru3d.com/fil...burner_beta_download.html

Ben benieuwd naar je review.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 13:01
Ik heb hier even een vraagje over de reference models van de 290X:

- Maakt niet uit bij welk merk ik ze koop, ze zijn allemaal hetzelfde toch?
- Hebben reference kaarten dezelfde OC mogelijkheden als nonreference kaarten?
- In het artikel van Tweakers wordt een prijs van 480 genoemd, echter zie ik voorlopig alleen prijzen van rond de 550 verschijnen. Waar komt die 480 dan vandaan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
Indy91 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:40:
[...]

Vind ik een beetje rare opmerking.

Dus je maakt je druk over het stroomverbruik, echter heb jezelf een energieslurpend GTX460 SLi systeem gehad. Een systeem dat meer verbruikt dan een GTX480 systeem ;)

Daarnaast geef je aan dat volgens jou "in principe is performance/W de waarde om te meten hoe men ervoor tegenover elkaar staat".

Ik ben echter van mening dat:
  • prijs/performance
  • performance/mm2
Belangrijkere maatstaven zijn om de producten met elkaar te vergelijken.
Dat GTX460 SLi systeem heb ik grofweg 1 maand gehad. Stuttering issues en warmte (en dus stroomverbruik) hebben mij doen besluiten hier vanaf te stappen. Inmiddels heb ik een R9 280X overigens, ik ben misschien ook gewoon niet het juiste publiek voor een R9 290X (die performance is mij het geld gewoon niet waard, ondanks dat ie voor een topkaart veel performance voor zijn geld geeft).

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickH89 op 25-10-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
PatrickH89 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:06:
[...]
Dat GTX460 SLi systeem heb ik grofweg 1 maand gehad. Stuttering issues en warmte (en dus stroomverbruik) hebben mij doen besluiten hier vanaf te stappen.
Ah...oké, ik wist niet dat je de SLi set-up maar zo kort heb gehad. ;)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

tobitronics schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:52:
Ik heb hier even een vraagje over de reference models van de 290X:

- Maakt niet uit bij welk merk ik ze koop, ze zijn allemaal hetzelfde toch?
Niet voor de kaart, wel voor accessoires, garantie en eventuele games. Ik weet nog niet eens meer welk merk ik heb gekocht, enkel dat het een BF4 Edition was. Er zijn wel momenteel twee types geheugen in omloop bij de fabrikanten, er bestaat een lijstje van maar hoe accuraat die is...
- Hebben reference kaarten dezelfde OC mogelijkheden als nonreference kaarten?
Nee, doorgaans gaan custom PCB's het beste overclocken, het heeft weinig nut om een andere reden een ander PCB te gebruiken.
- In het artikel van Tweakers wordt een prijs van 480 genoemd, echter zie ik voorlopig alleen prijzen van rond de 550 verschijnen. Waar komt die 480 dan vandaan?
480€ is de adviesprijs van 550$ prijs rechtstreeks geconverteerd, maar dat is zonder BTW.

[ Voor 11% gewijzigd door Phuncz op 25-10-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:51:
[...]

Msi ab beta16 is uit, alleen er staat niets in over r9 290x, je zult het waarschijnlijk nog met CCC moeten doen.

http://www.guru3d.com/fil...burner_beta_download.html

Ben benieuwd naar je review.
Ik zag het bij Guru3D. Als ik de voltages kan instellen ben ik al blij, Ik wil daar gewoon even mee spelen.
Een echte review ga ik niet maken. Gewoon wat kleine dingen vergelijken en hoe het geluid en verbruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Als je klem komt te zitten met de voltages Astennu, Shamino heeft een bios gepost die de huidige limieten weghaald.
ok, dont need to do Vcore/VDDCI ocp mods, just flash this bios:

OCBIOS (PT1 for vdroop, PT3 No Vdroop)
http://www.mediafire.com/?y5j1e8lkhzy8q2f

[ Voor 12% gewijzigd door FNale op 25-10-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:17
Phuncz schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:45:
[...]
Nee, doorgaans gaan custom PCB's het beste overclocken, het heeft weinig nut om een andere reden een ander PCB te gebruiken.
Een goedkoper PCB betekent meer winst.
In het begin kun je niet teveel besparen omdat je gewoon goede producten moet leveren, na een paar maanden (als het proces onder controle is) kun je (materiaal) besparingen gaan doorvoeren.
Zo klokten de 7950 boost en 7970GHz versies doorgaans ook slechter over dan de eerdere versies vlak na release.

Dat is natuurlijk anders voor de echt speciale kaarten die gemaakt worden OM te overklokken (bv de MSI lightning kaarten), maar die zijn doorgaans ook fors duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Astennu schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:13:
[...]

Ik vind de 780 Ti een dikke middelvinger naar de mensen die een Titan gekocht hebben.
Je hebt 1000 euro betaald en nu komt er een 780 model wat even snel is maar waarschijnlijk maar 500-600 euro kost.

Eigenlijk zou nVidia de Titan users een gratis bios moeten geven om die laatste SMX te unlocken.

Je bedoeld dat er nu, na 8 maanden, een snellere kaart uitkomt? Dat is toch niet zo raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ChrisdeW schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:16:
Als je klem komt te zitten met de voltages Astennu, Shamino heeft een bios gepost die de huidige limieten weghaald.

[...]
Thanks.

Maar het gaat me vooral om undervolt. Overvolt ga ik toch niet meer doen. Is qua performance per watt niet interessant. Het is alleen leuk voor benschmarks.
t!n0 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:19:
[...]

Je bedoeld dat er nu, na 8 maanden, een snellere kaart uitkomt? Dat is toch niet zo raar?
Daar heb je ook wel gelijk in. Maar echt sneller is hij niet. Ach ja het maakt ook niet echt uit. De Titan is alleen niet echt meer de Titan. Andere kaarten met dezelfde chip zijn even snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Astennu schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:13:
Ik ben al heel lang opgehouden met reacties te lezen daar. Met name de reacties van mensen die blind voor merk X gaan (gebeurt overigens ook bij moederborden en dergelijke, hilarisch)...die vervolgens met belachelijke typfouten gemaakt worden. In dezelfde post bijvoorbeeld "nvidia", "nividia", "nvidea", "nvida" zien of figuren die het consequent over "radon" hebben :P

Laat me raden, commentaar is van het kaliber "HAHA AMD WAS LAAT" en "Nvidia wist al dat hun mid-end goed genoeg was voor 7970 toen!!!"? Die laatste blijft het grappigste. Ho maar dat ze toe zullen geven dat Fermi gewoon slap was en dat GF1x4 eigenlijk op Cypress/Cayman niveau had moeten zitten (wat ze met Kepler wel gelukt is) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ja inderdaad op dat soort niveau. AMD verbruikt te veel stoom en maakt te veel herrie dus is troep dat soort dingen.

Ik ben het wel eens met de mening van Anandtech. Slechte producten bestaan niet. Alleen de prijs van een product kan slecht zijn waardoor het product niet interessant is.

Dat gaat hier ook op. AMD geeft veel bang for buck maar verbruikt iets meer en maakt meer geluid.
nVidia is een stuk duurder maar verbruikt minder en is stiller door de duurder cooler.

Het is net wat je wilt Gelukkig is er keuze en concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 20:54
Bij overclockers.co.uk verkopen ze nu ook een 290X waar ze zelf een Prolimatech MK-26 op hebben gezet.

http://www.overclockers.c...duct.php?prodid=WC-055-TL

Prestaties zijn awesome vergeleken met reference model (wat natuurlijk te verwachten is).

"stock clocks and fan speeds
85'C in heaven on stock
55'C in heaven on MK-26 cooler

Overclocked at 1200 Core + 1.4V

stock cooler at 85'c with 100% fan speed
MK-26 cooler at 72'C with silent fans.

En wat benchmarks

http://forums.overclocker...p?p=25171636&postcount=37

Dit laat wel zien dat zodra de custom coolers uitkomen de echte performance pas te voorschijn komt. Wat je dus wel doet afvragen waarom AMD die niet meteen toestaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Daar hebben ze ook een versie met EK waterblock, dat lijkt me wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Voor de liefhebber, de inhoud van de Club3D R9 290X van Alternate. Je krijgt er twee T-Shirts bij :P.

AMD R9 290X
Club3D R9 290X Unbox
Kaart apartKaart naast een Club3D HD7950 RoyalKingT-Shirt Club3D
T-Shirt AMDInhoudSleeve + doos
Doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Astennu schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:21:
Maar het gaat me vooral om undervolt. Overvolt ga ik toch niet meer doen. Is qua performance per watt niet interessant. Het is alleen leuk voor benschmarks.
Ik ben heel benieuwd in hoeverre je jouw 290X stiller en koeler kunt maken d.m.v. Powertune en/of undervolten en wat voor invloed dat heeft op de performance. :)

Ik heb sterk het gevoel dat AMD dat ook eigenlijk wel wilde doen, maar dat ze de reference kaarten simpelweg hebben uitgeknepen om ervoor te zorgen dat hij in de reviews als "Titan-killer" kon worden bestempeld. Het is geen slecht product, maar AMD had er beter aan kunnen doen als ze bij launch ook alle partners met hun aftermarket koelers hadden toegelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Astennu schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:35:
Ja inderdaad op dat soort niveau. AMD verbruikt te veel stoom en maakt te veel herrie dus is troep dat soort dingen.

Ik ben het wel eens met de mening van Anandtech. Slechte producten bestaan niet. Alleen de prijs van een product kan slecht zijn waardoor het product niet interessant is.
Dit is het grote punt.

Dit ding heeft dezelfde problemen als GF100: veel kabaal, veel verbruik (hoewel in mindere mate dan dat onding). Daarnaast had GF100 een hitte probleem; 95 graden is hier een gekozen doel met variabele clocks (overigens is AMD's electronica daarvoor ook erg indrukwekkend, hij schakelt ontzettend rap met z'n clocks...maar dat terzijde :D).

Wat deze niet als probleem heeft, is z'n prijs. GF100 was maar liefst $120/€120 duurder dan de 5870. In ruil daarvoor kreeg je 10% betere prestaties met alle nadelen van dien. Je betaalt nu vooralsnog $50/€50 minder voor hetzelfde; met de nadelen in mindere mate dan toen. Stel nu dat Nvidia meteen €150 zakt met de 780, dan is het weer een ander verhaal :P
Zeara schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:45:
En wat benchmarks

Dit laat wel zien dat zodra de custom coolers uitkomen de echte performance pas te voorschijn komt. Wat je dus wel doet afvragen waarom AMD die niet meteen toestaat....
Nou, 290X + Accelero Hybrid (of zelfs "slechts" een Extreme") en kijken waar het beest eindigt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Voor mij is de koeler sowieso het grootste nadeel en CF ben ik nog niet volledig van overtuigd.
Dus ik wacht met moeite nog eventjes tot de versies met custom koelers zoals de windforce uitkomen. Dan is er ook meer duidelijk over CF progressie in de drivers en mantle.

Vind het jammer dat je op launch niet gelijk al kaarten kunt kopen met reference PCB en custom koelers. ;(

Maar wens iedereen die m wel al binnenkrijgt veel speel plezier. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Help!!!! schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:08:
Voor mij is de koeler sowieso het grootste nadeel en CF ben ik nog niet volledig overtuigd.
Dus ik wacht met moeite nog eventjes tot de versies met custom koelers zoals de windforce uitkomen. Dan is er ook meer duidelijk over CF progressie in de drivers en mantle.

Vind het jammer dat je op launch niet gelijk al kaarten kunt kopen met reference PCB maar custom koelers.

Maar wens iedereen die m wel al binnenkrijgt veel speel plezier:)
Waterblokken van EK zijn al te koop bij highflow en freezinghardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ja alleen ben ik een verstokte "luchtkoeler" :P

Als je WC doet is dat natuurlijk fijn.

En al zouden er al losse luchtkoelers zijn, ik koop gewoon liever e.e.a. kant en klaar. Denk ook dat dat meestal voordeliger is. Zeker als je dit evt. in CF wilt draaien (wat ik van plan ben) dan heb ik niet zoveel zin om ook nog een keer twee extra losse koelers te kopen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Misschien nuttig voor anderen die vandaag of morgen een R9 290X binnen krijgen.... De 13.11 beta van de AMD site kent hem nog niet. Je moet minstens 13.11 beta 3 hebben. Als het goed is komt vandaag beta 5 beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zeara schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:45:
Bij overclockers.co.uk verkopen ze nu ook een 290X waar ze zelf een Prolimatech MK-26 op hebben gezet.

http://www.overclockers.c...duct.php?prodid=WC-055-TL

Prestaties zijn awesome vergeleken met reference model (wat natuurlijk te verwachten is).

"stock clocks and fan speeds
85'C in heaven on stock
55'C in heaven on MK-26 cooler

Overclocked at 1200 Core + 1.4V

stock cooler at 85'c with 100% fan speed
MK-26 cooler at 72'C with silent fans.

En wat benchmarks

Dat ziet er wel gaaf uit. Ik heb er de ruimte voor dus zou ook zo iets kunnen doen :)
Propane schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:00:
Voor de liefhebber, de inhoud van de Club3D R9 290X van Alternate. Je krijgt er twee T-Shirts bij :P.

AMD R9 290X
Club3D R9 290X Unbox
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Cool nieuwe bed shirts! :D

Edit: Kan die Prolimatech MK 26 nog niet bij nederlandse winkels vinden. Vanavond eens goed zoeken. In de PW van tweakers en HWI staat hij niet.

Edit2:
Duur speeltje:

http://www.caseking.de/sh...ti-VGA-Kuehler:_:632.html

Wel een interessante cooler. Ik ga alleen wachten tot hij R9 290X compatible is. Zo meteen heb je niet genoeg mem of VRM heatsinks of zo zit je daar weer mee. Maar hij is zeker het overwegen waard.

die van Geilid of Arctic zijn ook erg mooi. Vooral die eerste is een heel stuk goedkoper.

[ Voor 49% gewijzigd door Astennu op 25-10-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Even gauw een vraagje trouwens, als ik upgrade van een radeon 7850 naar een 290X, moet ik dan catalyst opnieuw installeren? Ik draai al de laatste 13.11 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zoals hierboven gezegd wordt minimaal de 13.11 b3 of de b5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Propane schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:00:

AMD R9 290X
Club3D R9 290X Unbox
[afbeelding]
Nice, welke drivers zitten er trouwens op de cd? beta5 ? :)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hier heb je de 3 coolers in een vergelijkende test: http://www.silentpcreview.com/article1301-page5.html

Het is wel een wat oudere versie van de Icy Vision. Maar ik weet niet of dat veel uit maakt voor de cooling performance. (ik verwacht daar geen wonder)

Jammer dat ze de VRM temp niet getest hebben. Dit is ook altijd belangrijk bij dit soort coolers omdat de airflow bij de stille coolers erg tegen valt en dan worden de VRM's tegen of over de 100c.

[ Voor 33% gewijzigd door Astennu op 25-10-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 20:54
Astennu schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:22:

Edit2:
Duur speeltje:

http://www.caseking.de/sh...ti-VGA-Kuehler:_:632.html

Wel een interessante cooler. Ik ga alleen wachten tot hij R9 290X compatible is. Zo meteen heb je niet genoeg mem of VRM heatsinks of zo zit je daar weer mee. Maar hij is zeker het overwegen waard.
Jup, en dan zitten er niet altijd fans bij.

Wachten is waarschijnlijk wel verstandig. Ik weet niet wat er allemaal bij zit, maar bij overclockers proppen ze van alles en nog wat op (ook van andere merken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 19:20

westergas

rikkie_pc

Versteegrob schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:24:
[...]

Een echte graphics junkie...respect! *O*

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Astennu schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:21:
[...]
Psst. heel de 290x is qua performance per watt niet interessant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Werelds schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:22:
[...]

Ik ben al heel lang opgehouden met reacties te lezen daar. Met name de reacties van mensen die blind voor merk X gaan (gebeurt overigens ook bij moederborden en dergelijke, hilarisch)...die vervolgens met belachelijke typfouten gemaakt worden. In dezelfde post bijvoorbeeld "nvidia", "nividia", "nvidea", "nvida" zien of figuren die het consequent over "radon" hebben :P

Laat me raden, commentaar is van het kaliber "HAHA AMD WAS LAAT" en "Nvidia wist al dat hun mid-end goed genoeg was voor 7970 toen!!!"? Die laatste blijft het grappigste. Ho maar dat ze toe zullen geven dat Fermi gewoon slap was en dat GF1x4 eigenlijk op Cypress/Cayman niveau had moeten zitten (wat ze met Kepler wel gelukt is) :P
Ik zit me echt af te vragen waar die fierce loyaliteit vandaan komt :o. Ik geef toe dat ik een AMD fan ben om dat ik hun handelswijze mij meer aanspreekt doordat ze geen spellen express saboteren, dat wil niet zeggen dat ik overal spam dat AMD beter is dan Nvidia, ik probeer juist mijn post objectief te houden met hier en daar voorkeur voor AMD.
Wat doet Nvidia om er voor te zorgen dat mensen haast een jihad voeren dat het beter is, krijgen ze gratis kaarten ofzo :/.
AMD "fanboys" zijn over het algemeen veel rustiger en zitten niet express de competitie af te kraken of zuur te maken. Kan ook zijn dat ik het sfeertje van tweakers te veel gewend ben :+ (hoewel daar ook wel eens uitzondering bij zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
westergas schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:58:
[...]

Een echte graphics junkie...respect! *O*
Zekers alleen eerst 2 x 7970 verkopen en dan misschien 290/290X. Komen mooie tijden aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mijn huidige videokaart (HD6950) is stuq en ben dus opzoek naar een nieuwe, voor zo'n ongeveer €200.

Mijn vraag is, heeft een R9 280x enig voordeel boven een HD7970? Een HD7970 kan ik redelijk goedkoop halen van V&A dus dat heeft eigenlijk mijn voorkeur.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:08
Misschien moet je eerst een eigen onderzoek doen? Er staat meer dan genoeg informatie

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat heb ik wel gedaan. Zover ik weet heeft de R9 280x gewoon dezelfde GPU als de HD7970, maar wordt ie opnieuw uitgebracht onder een lagere introductieprijs. De huidige prijs van de HD7970 is echter nog lager, en ik vind het moeilijk te geloven dat de R9 280x dus eigenlijk geen voordeel heeft.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hopelijk begin volgende week komt mijn Club3D R9 290X BF4 Edition binnen van Alternate Belgium, mijn eerste high-end kaart tijdens launch ooit denk ik. Heb het altijd gedaan met mainstreamkaarten, ik ben benieuwd :)

Zeker aangezien het mijn HD 7770 gaat vervangen juist op tijd voor BF4.
Compizfox schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:48:
Mijn huidige videokaart (HD6950) is stuq en ben dus opzoek naar een nieuwe, voor zo'n ongeveer €200.

Mijn vraag is, heeft een R9 280x enig voordeel boven een HD7970? Een HD7970 kan ik redelijk goedkoop halen van V&A dus dat heeft eigenlijk mijn voorkeur.
Eigenlijk niet, de HD 7970 GE is oude stock en moet er gewoon uit. De HD 7970 GE is eigenlijk lichtjes sneller zelfs.

[ Voor 45% gewijzigd door Phuncz op 25-10-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:20:
Wat doet Nvidia om er voor te zorgen dat mensen haast een jihad voeren dat het beter is, krijgen ze gratis kaarten ofzo :/.
In de meeste gevallen is dit -ongeacht of het nu Nvidia, AMD, Intel of wat dan ook is- om hun eigen aankoop van een (vaak veel te duur) product goed te praten. Daarnaast zijn er nog steeds idioten die over drivers en dergelijke zeuren, hoewel ik met 100% zekerheid durf te zeggen dat we in de afgelopen 5 jaar even veel blunders aan beide kanten hebben gezien op dat vlak. Daarvoor was het ATI die belabberde drivers hadden...en dáárvoor was het Nvidia. Stuck in the past, zullen we maar zeggen.

Ik zit ook nog vast in het verleden, ik mis de simpelere tijden met m'n Voodoo :(
AMD "fanboys" zijn over het algemeen veel rustiger en zitten niet express de competitie af te kraken of zuur te maken. Kan ook zijn dat ik het sfeertje van tweakers te veel gewend ben :+ (hoewel daar ook wel eens uitzondering bij zitten).
Ook dat is wel eens anders geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
Moet persoonlijk zeggen (ondanks dat ik momenteel een AMD kaart heb) dat Catalyst wel echt een ontzettend onding is qua interface, net iets minder dan NVIDIA Control Panel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:06
Ik vind het juist omgekeerd :+
Wel mag het wat minder fancy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 05:24
PatrickH89 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:08:
Moet persoonlijk zeggen (ondanks dat ik momenteel een AMD kaart heb) dat Catalyst wel echt een ontzettend onding is qua interface, net iets minder dan NVIDIA Control Panel :+
Dat ben ik dus niet helemaal met je eens. De drivers/controlpanel van ATI is nu juist DE reden waar ik sinds vanmiddag een R9 290x in mijn systeem heb zitten:

Ik draai een niet permanent opgestelde eyefinity setup in de avond en gebruik een dell 30" overdag.
Zo juist heb ik de volgende profielen aangemaakt:

ALT+S = Middelste Scherm Samsung UE55D7000
ALT+D= Dell UE3011
ALT+E= Eyefinity

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img689/3377/gridxb.jpg

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Henkus schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:15:
[...]

Dat ben ik dus niet helemaal met je eens. De drivers/controlpanel van ATI is nu juist DE reden waar ik sinds vanmiddag een R9 290x in mijn systeem heb zitten:

Ik draai een niet permanent opgestelde eyefinity setup in de avond en gebruik een dell 30" overdag.
Zo juist heb ik de volgende profielen aangemaakt:

ALT+S = Middelste Scherm Samsung UE55D7000
ALT+D= Dell UE3011
ALT+E= Eyefinity

[afbeelding]
Ik heb sinds gister de 13.11b3 geinstalleerd, maar krijg het niet voorelkaar dat ie switch naar andere profielen(eyefinity/normal extended view), tenminste er gebeurt niets.Met vorige drivers 13.10b2 geen problemen ermee.
Welke drivers gebruik je?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Werelds schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:59:
[...]

In de meeste gevallen is dit -ongeacht of het nu Nvidia, AMD, Intel of wat dan ook is- om hun eigen aankoop van een (vaak veel te duur) product goed te praten. Daarnaast zijn er nog steeds idioten die over drivers en dergelijke zeuren....
Klopt, zowat de helft van de forumleden weet daar steevast na ieder AMD nieuwtje te melden dat:
  • AMD drivers slecht zijn
  • nVidia altijd met een beter antwoord komt
  • dat nVidia altijd betere en snellere producten heeft
Het heeft daar geen enkele nut om te discusieren over videokaarten omdat het leeuwendeel van de forumleden daar toch vooringenomen (vooral nVidia minded) zijn. Het lijkt wel haast of daar een aantal leden van de nVidia FOCUS Group zitten, zo groot is daar liefde voor nV.
hoewel ik met 100% zekerheid durf te zeggen dat we in de afgelopen 5 jaar even veel blunders aan beide kanten hebben gezien op dat vlak. Daarvoor was het ATI die belabberde drivers hadden...en dáárvoor was het Nvidia.
Ik heb vanaf 2003 (9800Pro) enkel AMD/ATi kaarten gehad. Ik kan me niet heugen dat er slechte drivers tussen zaten. De eerlijkheid gebied me te stellen dat ik destijds wel vaker de 3e party drivers heb gebruikt puur vanwege een betere kleurenpalet en/of meer performance (Omega drivers/DriverHeavenZero point drivers).

Ten tijden van RagePro waren de drivers inderdaad niet best, maar ik durf wel te stellen dat vanaf de Radeon 8500/7500 de drivers prima waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Bullus schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:27:
[...]

Ik heb sinds gister de 13.11b3 geinstalleerd, maar krijg het niet voorelkaar dat ie switch naar andere profielen(eyefinity/normal extended view), tenminste er gebeurt niets.Met vorige drivers 13.10b2 geen problemen ermee.
Welke drivers gebruik je?
Ik gebruik dezelfde 13.11b3.

Misschien (waarschijnlijk zeker) is dit de oplossing:

Vink bij CCC bij voorkeuren de standaard weergave aan ipv de geavanceerde weergave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Thanks, zal het proberen zodra ik thuis ben.

Offtopic
Je mag je onderschrift wel aanpassen :P

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Het is jammer dat die koelers weer zo matig zijn. Deze GPU klokt net als de Titan, terug als de target temp bereikt wordt. Je kan zo 20% meer power halen indien goed gekoeld (lees onder de target temp.).
In de meeste benchmarks hebben ze eerst de GPU opgestookt en vervolgens pas gaan benchen.
Soms "throttlelt" die terug naar 800 mhz.

De R290x is een interessante GPU die zoals verwacht bij hoge res. bij de Titan wegloopt dankzij z'n grotere geheugen bandbreedte en z'n extra ROP's. Ideaal voor 4K en downsampling/SSAA.

Jammer dat die Prolimatech MK-26 3 slots of meer is. Hopelijk komen er ook betere dubbelslot oplossingen

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Waterkoeling he, het zal deze kaart wel beter doen presteren én stil maken. Ik hou het in ieder geval in het achterhoofd. Je hebt wel gelijk dat de koeler beter kan maar de vraag is natuurlijk hoeveel.

Uiteindelijk willen de OEM's waarschijnlijk een goedkope kaart en de fabrikanten willen juist dat de standaard koeler niet té goed is. Dat zie je bij de GTX 780: daar moet men al met serieus goede koelers afkomen, wil het een duidelijk verschil maken tov. de standaard koeler.

[ Voor 59% gewijzigd door Phuncz op 25-10-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Ja dat is eigenlijk de enige optie, met 2 slots luchtkoeling zal de winst (te) beperkt zijn. Het is dat ik nogal vaak van GPU wissel, anders zou dit zeker een optie zijn. Stel je voor, met 1200 mhz, zit je zo op Titan +30-40% met toekomstige drivers denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door edward2 op 25-10-2013 17:05 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Indy91 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:30:
Ten tijden van RagePro waren de drivers inderdaad niet best, maar ik durf wel te stellen dat vanaf de Radeon 8500/7500 de drivers prima waren.
Klopt wat stabiliteit betreft (hoewel R500 toch echt wat problemen had). De eerste Radeon drivers waren echter ook de drivers waar ATI toentertijd wat smerige trucjes had. Quack 3, anyone? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

edward2 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:02:
Ja dat is eigenlijk de enige optie, met 2 slots luchtkoeling zal de winst (te) beperkt zijn. Het is dat ik nogal vaak van GPU wissel, anders zou dit zeker een optie zijn. Stel je voor, met 1200 mhz, zit je zo op Titan +30-40% met toekomstige drivers denk ik.
Als je vaak wisselt is het inderdaad weinig zinvol. Zelf ben ik van plan mijn R9 290X toch redelijk wat jaren bij te houden dus ik overweeg het wel om de boel te waterkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Bullus schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:48:
[...]

Nice, welke drivers zitten er trouwens op de cd? beta5 ? :)
Geen idee, ik heb geen optische drive in mijn setup :P. Was dus ook even gekloot toen de beta van de AMD site niet werkte. Heb beta 3 van Guru3D afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Op mijn CD van Club3D staat Beta V3.

Heeft iemand de Coupon van BattleField 4 al geactiveerd ?
Mij is het niet gelukt met 2 Coupons niet misschien vanaf 29 Oktober?

[ Voor 64% gewijzigd door kmichael op 25-10-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Krijg mijn BF4 code ook niet geactiveerd.

Error: UID is not valid

[ Voor 29% gewijzigd door BarryKohne op 25-10-2013 19:39 ]

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Wat is nu eigenlijk het nadeel van de stock coolers op de 290X? Is het alleen het lawaai? Want ik speel altijd met een headset dus dat is voor mij geen nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Was wel enigzins te verwachten. Hopelijk gaan we niet weer lange periode met lage stock tegemoet....

http://techreport.com/new...eon-r9-290x-scarce-online

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Reken er maar wel op. Er is altijd wel even een schaarste als AMD met een nVidia naai kaart komt. Ik denk dat 290 en 290X nog wel in prijs omhoog zullen gaan i.v.m. de schaarste. Hetzelfde was destijds het geval bij de HD58xx kaarten.

"AMD says demand for its new card is "massive." The supply apparently isn't."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
madmaxnl schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:13:
Reken er maar wel op. Er is altijd wel even een schaarste als AMD met een nVidia naai kaart komt. Ik denk dat 290 en 290X nog wel in prijs omhoog zullen gaan i.v.m. de schaarste. Hetzelfde was destijds het geval bij de HD58xx kaarten.

Daarom ben ik ook blij dat ik gisteren gelijk om 9:00 uur mijn kaart besteld heb. :)

Alternate heeft nu de prijs al 20 euro omhoog gedaan en de levertijd loopt ook al op.

Ik overweeg ook watercooling en een 2e R9 290x in de toekomst, maar ik vraag me wel af of een aparte loop niet beter zal zijn, omdat 2 R9 290X nog al wat warmte in de loop van de CPU toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Ze vinden het leuk bij AMD om zichzelf in de voet te schieten door het te goedkoop op de markt te zetten. Te goedkoop is natuurlijk m.b.t. de beschikbaarheid.

[ Voor 8% gewijzigd door madmaxnl op 25-10-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
AMD Catalyst 13.11 BETA6 (13.250.18.0 October 24) :)
You have to uninstall the previous version of the drivers first, or the driver won't install since it's the same build version of b3.
Directlink
http://www2.ati.com/drive...catalyst_13.11_betav6.exe

[ Voor 52% gewijzigd door Bullus op 25-10-2013 22:11 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Inderdaad :) Eerste performance upgrade voor de R9 290(X) users
Feature Highlights of The AMD Catalyst 13.11 Beta​​6 Driver for Windows

Includes all Feature Highlights of AMD Catalyst 13.11 Beta
Includes support for the new prod​ucts:
AMD Radeon​™ R9 290X
AMD Radeon R9 290
​Performance improvements
​Batman: Arkham Origins - improves performance up to 35% with MSAA 8x enabled
Total War™: Rome 2 - improves performance up to 10%
Battlefield 3 - improves performance up to 10%
GRID 2 - improves performance up to 8.5%
DiRT Showdown - improves performance up to 10%
Formula 1™ 2013 - improves performance up to 8%
DiRT 3 - improves performance up to 7%
Sleeping Dogs - improves performance up to 5%
​Automatic AMD Eyefinity Configuration​
Automatic "plug and play" configuration of supported Ultra HD/4K tiled displays
Ik ben al een beetje aan het spelen met de kaart.
Core OC wil niet echt 1100 haalt die van mij niet. 1050 wel. Hij zal wel tot iets van 1070 kunnen.
Mem daar in tegen van 1050-1250 MHz 37 FPS in Furmark 1080p AA naar 1050-1625 MHz 44 FPS.
met 1500 Mem zat ik rond de 42 FPS.

Dus mem OC wil wel jammer dat de core niet mee komt. Max fan speed was toen 56/57%.
Nu eens die Beta 6 drivers downloaden want die Beta 3 lopen niet overal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Er is een unlocked Asus BIOS met voltage control, even goed zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Geen verschil als je naar de uber mode switch?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullus schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:04:
Geen verschil als je naar de uber mode switch?
Uber mode is snellere fan speed, als de videokaart ziet dat het nog wat speel ruimte heeft omdat de chip niet aan zijn hitteplafond zit gaat het sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Ik heb 2 kaarten beide maken een piepend geluid bij hoge belasting (ook apart getest).
Het zijn de fans niet want die heb ik even stop gezet toen die nog niet zo hard draaiden.
Het lijkt wel geluid van transistoren / kortsluiting.
Horen meer mensen dit?

klik hier voor de audio Fragment vanaf ca. 14 seconden is het geluid.

Hardware:
Moederbord: Asus P6T ws Pro PCI-E 2.0 Dual 16X
voeding: Corsair AX1200i
Videokaart: 2x Club3D R9 290X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
Coil whine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
De link van de asus bios en gpu tweak
http://kingpincooling.com/forum/showthread.php?t=2473

Anders ff w8en op msi ab

[ Voor 13% gewijzigd door Bullus op 26-10-2013 11:20 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:06
Coil whine idd, bij bepaalde activiteit of belasting begint de kaart de fluiten.
Heb het destijds ook gehad met mijn HD3870x2 kun je niet veel aan doen.

Mijn workaround was headset op en geluid vol patat.

[ Voor 15% gewijzigd door Axelfoley007 op 26-10-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht te hebben gelezen dat als je van coil whine af wil dat je dan een geruime tijd een demo moet laten lopen uur of 4 of langer?

Natuurlijk hoef je niet aanwezig te zijn tijdens de demo loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:39

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Vroegah deden ze vaker een druppeltje lijm op de spoelen laten vallen waardoor je het ook kon weghalen

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Henkus schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:32:
[...]

Ik gebruik dezelfde 13.11b3.

Misschien (waarschijnlijk zeker) is dit de oplossing:

Vink bij CCC bij voorkeuren de standaard weergave aan ipv de geavanceerde weergave :)
Thanks, het werkte meteen met standaard weergave d:)b

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 09:41
madmaxnl schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:13:

Exact, mijn huidige HD5870 was destijds ook een crime om op de kop te tikken :X Laat ik nu net interesse hebben in het nieuwe AMD vlaggenschip als vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

sain onez schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:54:
Vroegah deden ze vaker een druppeltje lijm op de spoelen laten vallen waardoor je het ook kon weghalen
Wel opletten dat je geen conductieve lijm neemt, Loctite zou hier specifieke lijm voor hebben. Ik krijg de tip voor nagellak, deze zou niet geleidend zijn maar kan na een tijdje uitharden en dan pas je het best opnieuw toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Ik ben verbaast hoe goed Xfire nu werkt!
Ik heb een stukje Crysis 3 getest (in het begin op de boot )

Settings: 1080P Alles Very High / AA MSAA High 8X

Op PCI-E 2.0 Dual 16X

Waar ik op een bepaalde stuk met 1 kaart 28-34 FPS haal, haal ik met 2 kaarten 55-60 FPS met piekjes boven de 60 FPS.

Met 1 kaart getest Club3D R9 290X (in uber modes):
Afbeeldingslocatie: http://www.michaelk.tweak.nl/290X/Crysis31kaartk.jpg

Met 2 kaarten getest Club3D R9 290X (in uber modes):
Afbeeldingslocatie: http://www.michaelk.tweak.nl/290X/Crysis32kaartenk.jpg

Bijna het dubbele, zal wel niet met alle spellen zijn..

P.S. Ik zie geen verschil in Quit mode.

[ Voor 13% gewijzigd door kmichael op 26-10-2013 13:07 . Reden: Op PCI-E 2.0 Dual 16X ]

Pagina: 1 ... 18 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Denk eraan: vragen over levertijden, 'ik heb hem al!!1', etc. horen niet in dit topic!~~~[/html]