Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Vandaag ook voor het eerst 1 streepje 4G in Huizen (waar ik vol bereik 3G/HSPDA heb), 't was alweer weg voordat ik mijn speedtest app geopend had
Zou mooi zijn in Sittard, maar eigenlijk is er naast Maastricht geen enkele andere stad bijgekomen in de afgelopen 3 maanden. Maar ja zoals altijd loopt Limburg achter.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:36:
[...]
Gokje: Heerlen / Landgraaf / Sittard ergens rond half 2014, rest 2015. Beetje zoals het met 3G ook ging. Die plaatsen zijn ook al langsgekomen op het forum trouwens dus ik gok dat er al een aantal antennes geschikt zijn.
Aangezien ik zelf in Alkmaar Noord woon even een verduidelijking (ik was al bijna happyrobertwebbe schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:00:
Een collega meldde me dat hij in Alkmaar Noord nu ook sinds vandaag 4G dekking heeft.
Waar ik precies naar toe wil met mijn verhaal is het volgende. Volgens het forum van Vodafone hebben er in het centrum van Alkmaar halverwege oktober vlak achter elkaar twee werkzaamheden aan één locatie plaatsgevonden. Een paar dagen later was er 4G beschikbaar. Nu in de Beverkoog waarschijnlijk hetzelfde verhaal. Er hebben halverwege november twee werkzaamheden aan één locatie plaatsgevonden, en nu een week later dus 4G ontvangst. Wellicht valt er hier een patroon in te herkennen dat als je tweemaal werkzaamheden hebt op een locatie de kans op 4G veel groter is. Nou ben ik niet bekend in Arnhem, maar volgens mij is daar hetzelfde patroon zichtbaar.
Edit: Ik had op bedrijventerrein Beveland in Heerhugowaard afgelopen zaterdag trouwens 2 streepjes 4G. Wellicht afkomstig van dezelfde mast.
[ Voor 11% gewijzigd door swv op 26-11-2013 22:27 ]
Klopt, 1 mast, net zoals 1 mast in Leeuwarden, 1 mast in Apeldoorn en 1 mast in Eindhoven. De logica ontgaat me nog steedssww89 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:38:
En weer een update van de dekkingskaart met dit keer een stukje Groningen erbij.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
[ Voor 10% gewijzigd door Gaston op 27-11-2013 10:39 ]
Zo ineens
Zie Google Maps: https://maps.google.de/ma...O1wIDwBA&ved=0CKcBEPwSMA4
En foto van het pand: http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/11082203694/
Het is een 800 MHz only en die heeft best een flink bereik. Ik heb ook een rondje door de stad en omgeving gereden en volgens mij is dit de enige die er is. Ik zag alleen maar minder bereik en soms kwam het signaal weer terug op grotere afstand maar dat was dan omdat het daar hoger ligt of dat er een betere line of sight was. Het verst dat ik gezien heb was op de N387, de verbindingsweg van Schuytgraaf-Zuid naar de A50 nabij de golfbaan. Het ligt daar redelijk hoog dus het lijkt me dat dat zender van het Bruishuis moet zijn geweest. Al was het maar 1 streepje ontvangst.
[ Voor 38% gewijzigd door robertwebbe op 27-11-2013 13:12 ]
Geen idee of er toen al apparatuur werd geplaatst die LTE-geschikt is, maar lijkt me dom om dat niet te doen als je een site verhuist.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Is het echt dat 1 antenne zo'n groot 4G bereik over Arnhem heeft zoals Robert Webbe omschrijft?
[ Voor 26% gewijzigd door Paul01 op 27-11-2013 12:45 ]
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Waar ergens in stad heb je gemeten Paul?
[ Voor 18% gewijzigd door robertwebbe op 27-11-2013 13:14 ]
Speedtestjes gedaan voor het gemeente huis. Hier was gisteren nog geen bereik.
[ Voor 23% gewijzigd door Paul01 op 27-11-2013 13:43 ]
Op het strand bij Monster kon ik alle Britse providers + Orange F oppikken. Als er niet tig zendmasten op dezelfde frequenties zaten dan zou je op 3G misschien wel kunnen bellen ermee...
Dat kan echt niet.tha_bulldog schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:01:
Heb wel eens op het strand in Bretagne 2G vodafone NL bereik gehad. Kreeg geen GPRS bolletje maar kon wel bellen. In Noordwijk ook eens 3G O2 - UK gehad. Kreeg toen gelijk de welbekende Welkom in het buitenland, nu mag je flink gaan betalen smsjes
3G reikt amper ver, en zeker die afstand is niet mogelijk...
Misschien een (pico) cel aan boord van een veer- of vrachtboot?BDHowner schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:06:
[...]
Dat kan echt niet.
3G reikt amper ver, en zeker die afstand is niet mogelijk...
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Off topic: Cruiseschepen hebben vaak een overeenkomst met een provider via de satelliet. Dan kan je bijvoorbeeld TIM Italië of Telenor Noorwegen ontvangen in de buurt van een haven in hele andere landen. Ook zijn er providers met steunzenders op boorplatforms/platforms op zee. Daarnaast bestaat long range GSM wat wordt ingezet op scheepsroutes en in druk bevaren kustgebieden en berggebieden. (Bijvoorbeeld in Noorwegen). Bestaat er long range 4G?
On Topic: Vodafone zal relatief snel 4G gaan bieden in de wat grotere steden. Wat mij betreft is het activeren van 1 mastje per stad een signaal. Blijkbaar wordt het spectrum getest. bij de uitrol van 3G startte KPN met zeer hoog geplaatste "paraplu zenders". Hiermee kon een groot gebied snel bedekt worden. Is dit niet iets voor Vodafone bij 4G om snel de dekking bij te trekken in de landelijke gebieden?
Long range GSM is er omdat er door bepaalde timing een max van 35km aan de normale 2G zit. Long range kan dan twee keer zo ver aan half de capaciteit van de cell. 3G en 4G hebben dit niet en kunnen mits lage frequentie (800/900MHz) en een goede antenne ontvangst hebben tot 200km line of sight. Tenzij je mast op een berg staat is 200km LOS niet echt haalbaar door de kromming van de aarde.ucsdcom schreef op woensdag 27 november 2013 @ 23:48:
De ontvangst is zeker mogelijk onder goede omstandigheden en met name als je aan zee staat. Je zal bij netwerk zoeken wel deze netwerken kunnen vinden, maar niet kunnen inloggen op deze netwerken. Laat staan bellen.
Off topic: Cruiseschepen hebben vaak een overeenkomst met een provider via de satelliet. Dan kan je bijvoorbeeld TIM Italië of Telenor Noorwegen ontvangen in de buurt van een haven in hele andere landen. Ook zijn er providers met steunzenders op boorplatforms/platforms op zee. Daarnaast bestaat long range GSM wat wordt ingezet op scheepsroutes en in druk bevaren kustgebieden en berggebieden. (Bijvoorbeeld in Noorwegen). Bestaat er long range 4G?
Als er geen enkele andere mast zou staan en geen enkele andere gebruiker was dan zou verbinden via Orange F (900 MHz 3G) misschien wel kunnen lukken vanaf het strand in Nederland, met baggersnelheden vanwege de slechte ontvangst, maar het zou kunnen
ucsdcom: volgens mij had kpn niet per se heel veel van die paraplu-cellen hoor, alleen in een paar landelijke gebieden. Vodafone doet dit in Utrecht al een beetje door de hoge cel die ze hebben staan op het Beatrixtheater (43 meter). Da's de mast die het grootste deel van het centrum moet bedekken voorlopig. T-Mobile en KPN hebben volgens mij geen enkele mast die zo hoog staat waar ze LTE mee doen in Utrecht
Vodafone en tethering: knijpt Vodafone YouTube?
[ Voor 71% gewijzigd door markiebiboy op 28-11-2013 13:17 ]
Ja merk ook dat ik dan weer 4G heb , en dan weer niet, dan weer wel etc etcrobertwebbe schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:35:
Ik zag hem ook staan. Alleen erg jammer dat die weer uit staat. Net als die andere in Arnhem op het Bruishuis.
Op precies dezelfde plek.
Bij KPN is het mast inschakelen op 4G en die blijft aan. Aan de vermogens (volgens antenneregister tenminste) wordt (nog) niet gesleuteld.
Je ziet zo'n verschil in de uitrol van de diverse providers, jammer dat we niet in de planningskoppies kunnen kijken
http://www.nu.nl/internet...werk-drukke-locaties.html
Vodafone zet een combinatie van 3G en 4G-small cells in op 'drukke locaties in stedelijke gebieden'. De kwaliteit van het mobiele internet moet op die locaties dan verbeteren. Ook worden de small cells in Vodafone- en Belcompanywinkels ingezet om klanten ervaring te laten opdoen met 4G.
[ Voor 46% gewijzigd door Chris.nl op 28-11-2013 21:29 ]
[ Voor 4% gewijzigd door markiebiboy op 29-11-2013 09:07 ]
Zou toch denken dat het wettelijk verplicht is die wijzigingen binnen een redelijke tijd aan het Antenneregister door te geven. Toch jammer dat ze het niet doen. Nu kan sws zijn kaart niet uitbreiden.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 14:38:
Antenneregister is geüpdate! Maar Vodafone lijkt al een tijdje geen wijzigingen door te voeren. Hun LTE-mast in Leeuwarden staat er na een maand of 2(?) ook nog steeds niet in. Foei!
Klopt, veruit de meeste antennes worden niet vervangen bij KPN, wat ik begreep zijn alle antennes van na 1995 al geschikt voor multi-frequentie.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:11:
KPN vervangt op sommige locaties antennes, maar niet op alle geloof ik. Of in bepaalde gevallen alleen de 2G-panelen, 3G-panelen blijven hangen. Is me niet helemaal duidelijk.
Ze zijn het ook verplicht, kan alleen niet terug vinden waar het precies staat.GWashington schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:07:
[...]
Zou toch denken dat het wettelijk verplicht is die wijzigingen binnen een redelijke tijd aan het Antenneregister door te geven. Toch jammer dat ze het niet doen. Nu kan sws zijn kaart niet uitbreiden.
Aldus een medewerker van Antenneregister.De gegevens in het register worden ingelezen aan de hand van uploads van de mobiele operators of veranderingen in het vergunningensysteem van Agentschap Telecom
Heb in een paar gevallen gezien dat "dubbeltraps" antennes zijn vervangen, dus antennes waarbij 2G onderaan hangt en 3G direct erboven zit. Dit zijn nu enkele panelen, zien er ook blinkender/witter uit, dus ook nieuwere antennes zijn volgens mij soms vervangenThe Wizard schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:09:
[...]
Klopt, veruit de meeste antennes worden niet vervangen bij KPN, wat ik begreep zijn alle antennes van na 1995 al geschikt voor multi-frequentie.
O ja? Nog niet gezien. Je hebt toevallig geen foto's?Sorcerer8472 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:20:
[...]
Heb in een paar gevallen gezien dat "dubbeltraps" antennes zijn vervangen, dus antennes waarbij 2G onderaan hangt en 3G direct erboven zit. Dit zijn nu enkele panelen, zien er ook blinkender/witter uit, dus ook nieuwere antennes zijn volgens mij soms vervangen
@GWashinton: Ik had Vodafone aan de telefoon vandaag en kreeg het aanbod om voor €7,50 p/m 3GB extra af te nemen bij mijn Red Super abonnement.
Vodafone op twitter heeft het over een sms die je ontvangen moet hebben, anders kan het nietjonspencerbx schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 21:42:
Nee, ik kom vooralsnog niet over mijn 4GB (Red Super) heen, dus heb het (nog) niet nodig. Was overigens geen speciale aanbieding ofzo, als je belt naar 1200 moet je dit kunnen regelen. Ik weet niet of dit specifiek is voor de Red Super abonnementen.
Wim @WlosW 13m
@vodafoneNL waneer krijg je zo'n sms dan ?
Vodafone Webcare @vodafoneNL 8m
@WlosW Daar heb ik helaas geen antwoord op. ^TS
[ Voor 16% gewijzigd door wimstradamus op 01-12-2013 15:28 ]
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
Probeer het eens.. Misschien krijg je deze sms als je bijna over je 4GB bundel heen gaat?
Uit? Wat zou daar nou voor reden achter zitten? Ze zullen toch niet aan het testen zijn?
Had ik ook al gevonden:Wisey schreef op zondag 01 december 2013 @ 16:03:
"Wil jij je databundel vergroten met 3GB? Activeer dan de 3GB BloX voor €7,50 per maand door 3GB EXTRA AAN naar 4000 te sms-en. Geen info via SMS, log in bij My Vodafone"
Probeer het eens.. Misschien krijg je deze sms als je bijna over je 4GB bundel heen gaat?
"u kunt zich voor deze blox niet aanmelden" krijg je terug.
morgen wel eens bellen.
Bij mij staat hij sinds een maandje terug aan.wimstradamus schreef op zondag 01 december 2013 @ 18:20:
[...]
Had ik ook al gevonden:
"u kunt zich voor deze blox niet aanmelden" krijg je terug.
morgen wel eens bellen.
Het hilarische is dat ik dus zo'n 10 GB bundel heb (Bel + SMS + web).
Ik heb nu 1 GB standaard + 10 GB extra + 3 GB (tijdelijke?) bonus = 14 GB totaal.
Hij is er volgens mij bijgekomen nadat ik geklaagd had dat mijn tarief zomaar verhoogd was, dat is toen ongedaan gemaakt en sindsdien heb ik ook direct die 3 GB. Tevens had ik een storing op 3G doorgegeven, maar denk niet dat het daar mee te maken heeft...

top nu 7 gig
jonspencerbx thanks voor de tip.
Ik heb sinds vanochtend op Strijp-S (Eindhoven) ook 4G bereik, staat niet aangegeven op de dekkingskaart.Untouchablezz20 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:31:
Ja dit was al zo, het betreft een klein stukje van Eindhoven. Verder nog geen ontwikkelingen helaas.
[ Voor 27% gewijzigd door Grumsel op 02-12-2013 11:42 ]
Ik heb nog geen enkele keer 4G in Arnhem gehad en dit is ook de reden dat ik weer terug ben gegaan naar de oude provider instellingen (geen 4G maar een 3G switch).Telfordia schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:22:
De laatste weken gaan er op dinsdag steeds weer nieuwe zenders op actief. Ben benieuwd welke er morgen weer bij komen en of Arnhem weer aan gaat.
Ook op de dekkingskaart staat Arnhem nog niet bij; https://www.vodafone.nl/s...kking/dekkingskaart.shtml
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
zeker een 1800 signaal ?? gezien de dBm en de afstand.
down 6.8
up 2.12
ping 53 ms
goed om te zien dat er snel meer 4g masten aangezet worden.
[ Voor 72% gewijzigd door wimstradamus op 02-12-2013 22:15 ]
Station Gouda heeft ook 4G, maar de wijk Goverwelle nietwimstradamus schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:02:
Vanaf vandaag 4g in Waddinxveen zal wel een mast uit Gouda zijn.
Ja, net zo binnenkort als met de rest van hen, over een jaar dus.Untouchablezz20 schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:08:
Iemand de postcode checker kunnen spotten? Zou 'binnenkort' online staan volgens vodafone.
was alles maar zo snel als vodafone 4gGWashington schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:16:
[...]
Ja, net zo binnenkort als met de rest van hen, over een jaar dus.
Haha precies! Zou het wel willen vragen aan ze via twitter, maar daar weten we allemaal het antwoord wel op.GWashington schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:16:
[...]
Ja, net zo binnenkort als met de rest van hen, over een jaar dus.
Binnenkort. Op een tijdschaal van de oerknal tot nu is 1 jaar idd best binnenkort.Untouchablezz20 schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:24:
[...]
Haha precies! Zou het wel willen vragen aan ze via twitter, maar daar weten we allemaal het antwoord wel op.
Was in Hilversum ook zo. Had al 3 weken 4G voordat het op de dekkingskaart te zien was.Grumsel schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:48:
[...]
Ik heb sinds vanochtend op Strijp-S (Eindhoven) ook 4G bereik, staat niet aangegeven op de dekkingskaart.
[ Voor 33% gewijzigd door GWashington op 02-12-2013 22:36 ]
Gokje: Over 4 weken heeft KPN 80% dekking op 4G en daar zal KPN vooruitlopend op landelijke 4G dekking in het eerste kwartaal 2014 flink reclame voor maken. Vodafone moet daar iets tegenover zetten. Schermen met dekking voor de Iphone 5 gaat je kont niet langer redden als de concurrentie goede dekking biedt voor de Iphone 5C en 5S. Ik reken dan ook nog altijd op een plotselinge Vodafone 4 G dekking in alle steden met bijvoorbeeld 70.000 inwoners of meer. Die dekking zal Vodafone dan eind december 2013 of in het eerste kwartaal 2014 proberen rond te maken evenals volledige randstad dekking. Al staat er in elke stad maar 1 mast met 4G, de Vodafone marketing machine zal vast wel weer posters in bushokjes willen hangen met de tekst dat ze 4G dekking hebben van Amsterdam tot Groningen en van Alkmaar tot Maastricht.
[ Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 02-12-2013 23:39 ]
Ja, daar zijn ze wel ijzersterk in. Marketing. Net na/voor het nieuwe jaar kan natuurlijk een goede marketing zet zijn van Vodafone.ucsdcom schreef op maandag 02 december 2013 @ 23:36:
Ik ga er vanuit dat Vodafone nu eerst 4G bouwt op de plaatsen waar het netwerk druk is (randstad en grote steden) en op plaatsen waar het netwerk regelmatig overbelast is (stations, voetbalstadions, stadscentra door het hele land). Daar is al glasvezel of het bestaande netwerk krijgt een boost door er glasvezel naartoe te brengen en daarnaast 4G.
Gokje: Over 4 weken heeft KPN 80% dekking op 4G en daar zal KPN vooruitlopend op landelijke 4G dekking in het eerste kwartaal 2014 flink reclame voor maken. Vodafone moet daar iets tegenover zetten. Schermen met dekking voor de Iphone 5 gaat je kont niet langer redden als de concurrentie goede dekking biedt voor de Iphone 5C en 5S. Ik reken dan ook nog altijd op een plotselinge Vodafone 4 G dekking in alle steden met bijvoorbeeld 70.000 inwoners of meer. Die dekking zal Vodafone dan eind december 2013 of in het eerste kwartaal 2014 proberen rond te maken evenals volledige randstad dekking. Al staat er in elke stad maar 1 mast met 4G, de Vodafone marketing machine zal vast wel weer posters in bushokjes willen hangen met de tekst dat ze 4G dekking hebben van Amsterdam tot Groningen en van Alkmaar tot Maastricht.
Ik kom nu een beetje over alsof ik volledig ontevreden ben met Vodafone. Dit ben ik natuurlijk niet, ik heb eigenlijk altijd prima bereik. De 4G uitrol gaat mij alleen wat te traag en vooral het gebrek aan communicatie over de 4G uitrol stoort mij. Ik hoop dat ze die postcode vergelijker snel online gooien.
Trouwens heeft iemand recent meer dan 30-40Mbit gehaald. Want de laatste tijd zijn mijn 4G snelheden niet al te goed.
Op welke plekken zijn je 4G-snelheden niet al te goed trouwens? En wat bedoel je met 'niet al te goed'? Als ze nou op wat meer locaties binnen een stad uitrollen dan heeft Vodafone qua radiospectrum juist de meeste ruimte van alle providers, namelijk 25 MHz per locatie (KPN: 10, T-Mobile: 20). Qua fijnmazigheid e.d. heeft T-Mobile nu de meeste capaciteit in de 3 grote steden
Ja niet zo goed is natuurlijk relatief maar ik noem 15-20Mbit toch niet echt denderend voor een 4G verbinding.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:48:
@GWashington: ben het helemaal eens met jouw post. Op zich best tevreden met Vodafone, maar ik stap pas over naar een 4G-abo als de dekking in de stad net zo goed is als op 2G
Op welke plekken zijn je 4G-snelheden niet al te goed trouwens? En wat bedoel je met 'niet al te goed'? Als ze nou op wat meer locaties binnen een stad uitrollen dan heeft Vodafone qua radiospectrum juist de meeste ruimte van alle providers, namelijk 25 MHz per locatie (KPN: 10, T-Mobile: 20). Qua fijnmazigheid e.d. heeft T-Mobile nu de meeste capaciteit in de 3 grote steden
KPN gaat trouwens ook komen met LTE-Advanced dus Vodafone heeft dat ook niet echt meer als unique selling point.
http://tweakers.net/nieuw...orlopig-datalimieten.html
Ze geven trouwens aan dat nu 20% van hun klanten over hun datalimiet gaat met 4G. Ik hoop dus dat ze wat ruimer gaan zitten met die datalimieten. Want 4GB bij het hoogste abbonement van Vodafone en 5GB bij het hoogste abbonement van KPN is natuurlijk peanuts.
En nu staat het weer aan.jonspencerbx schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 19:22:
4G in Alkmaar (1811) lijkt weer uitgeschakeld te zijn. Helaas...
In Arnhem ook weer toevallig?
[ Voor 23% gewijzigd door swv op 04-12-2013 07:41 ]
Misschien heeft dit er iets mee te maken? http://forum.vodafone.nl/...verbeteringen/td-p/115106Grumsel schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:59:
Zag vanochtend ook 4G op mijn telefoon in Breda (centraal, bij treinstation).
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Gok ook dat de snelheid nog omhoog gaat als er meer glasvezel wordt getrokken overal en als er meer antennes actief worden zodat je niet zoals in Utrecht 3x zo weinig masten en dus ook (grofweg) capaciteit hebt als T-Mobile.
Zag net dat ze in Utrecht-oost nu ook "netwerkverbeteringen" doen, wie weet krijgt de Maliebaan dan ook 4G dat sterker is dan -120 dBm
Zou trouwens heel gaaf zijn als ze op termijn alle 3G-only-locaties gaan upgraden met LTE1800, alle 2G-locaties dualmode LTE800/LTE1800
[ Voor 22% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-12-2013 17:12 ]
Beter dan dit heb ik het nog niet gezien in Maastricht. Heb wel 4G blox en geen red abonnement.GWashington schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:47:
Mwaw, die resultaten zijn ook niet echt super. De snelheid van Vodafone 4G, op de meeste plekken, valt mij toch een beetje tegen. Zeker als je de resultaten hebt gezien in de T-Mobile topic.
Dit is het hoogste dat ik tot nu toe in Maastricht gehaald heb, ongeveer 50m van de mast.
Bij een andere provider aan de gang...al was het maar bijnwat Nederlandse providertjes diezelfs in 2015 nog steeds aan het uitrollen zijnSorcerer8472 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 17:10:
Zou trouwens heel gaaf zijn als ze op termijn alle 3G-only-locaties gaan upgraden met LTE1800, alle 2G-locaties dualmode LTE800/LTE1800Denk dat KPN ook wel langetermijnplannen in die richting heeft trouwens. Ben benieuwd wat hun netwerkbouwers gaan doen als LTE800 landelijk dekkend is in april en als de laatste losse eindjes zijn geregeld.
Prima als je een 30 Mbps-abo hebt toch?Gastje8 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:02:
http://www.speedtest.net/my-result/i/697219314
Dit is het hoogste dat ik tot nu toe in Maastricht gehaald heb, ongeveer 50m van de mast.
Ongeveer de helft van de stad heeft nu stabiel 4G.

Ben benieuwd of de snelheden na de uitrol ook nog langzaam omhoog gaan.
[ Voor 14% gewijzigd door Impstoker op 07-12-2013 14:14 . Reden: Screenshot toegevoegd ]
Snelheid is wel bedroevend slecht te noemen:
Ping: 56ms
Down: 3,31Mbps
Up: 1,94Mbps
valt me wel op dat de dekkingskaart van Vodafone bij lange na niet up to date is.
Wat voor nut heeft zo'n dekkingskaart als hij niet klopt...
Ze zijn wel actief bezig in Utrecht op een paar plekken nu in zowel noord als oost, dus da's een goed teken!
Maar ondanks dat het met die nieuwe AIR-antennes allemaal heel snel moet gaan doen ze toch 4 dagen over de vervanging van alle basisapparatuur, bekabeling + nieuwe antennes, waar T-Mobile het volgens mij in 2 a 3 dagen doet.
Ik denk dat heel veel plaatsen nog in een testfase zitten en dat er nog veel getuned moet worden. Daarom zal de kaart niet helemaal bijgewerkt zijn. De normale consument wil graag realistische informatie en dat het ook gelijk goed werkt.Mistermo schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:48:
valt me wel op dat de dekkingskaart van Vodafone bij lange na niet up to date is.
Wat voor nut heeft zo'n dekkingskaart als hij niet klopt...
En als ik op de dekkingskaart kijk was dat waar nu hsdpa+ aangeboden wordt (paars) 2 vlekken in Gouda en daar was bij mij 4g het sterkst.
Waar precies? Ik heb enkel 3G, ik zit vlakbij het einde van de Haarlemmerstraat nu.menalert schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:30:
Hier ook 4G in Leiden ook Haarlemmerstraat (Haven kant). Eindelijk.
PM gestuurd.MarcoC schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:48:
[...]
Waar precies? Ik heb enkel 3G, ik zit vlakbij het einde van de Haarlemmerstraat nu.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Verwijderd

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 13:35 ]
Als je wilt weten of 4G beschikbaar op jouw postcode kijk dan even hier http://t.co/Is8wD1hm6I
Dat is dus gewoon de dekkingskaart, dus aangegeven dat ik weet dat hier geen 4G beschikbaar is maar dat ik wil weten per wanneer dat wel het geval is. Krijg je weer zo'n standaard antwoord:
We werken continue aan verbetering van ons netwerk. Updates en nieuwe info over 4G zal op onze site worden vermeld.
Ook echt geen 4G-blox of zoiets?robertwebbe schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 07:22:
Nee, geldt niet voor prepaid.
Jammer, snijden ze zichzelf mee in de vingers.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Dit topic is gesloten.
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.