• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 16:56
Ik heb een Vodafone sim-only abonnement met 10 GB data per maand. Werkt prima.

Soms maak ik ook gebruik van tethering, zoals vandaag. Internet is snel, responsief, ik merk bijna niet dat ik tether via 3G, maar YouTube werkt helaas niet. Zodra ik een filmpje wil bekijken, blijft het beeld zwart, het filmpje laadt simpelweg niet. De mobiele app op mijn telefoon werkt wel (en snel ook), maar zodra ik via mijn laptop naar YouTube.com ga en een filmpje wil bekijken, gebeurt er niks.

YouTube is dus de enige website die consequent niet werkt. Ik krijg daarom de indruk dat Vodafone YouTube knijpt, hetgeen mij niet legaal lijkt vanwege de wet voor Netneutraliteit.

Zouden anderen met Vodafone kunnen testen of zij dezelfde ervaring hebben?

Toestel: iPhone 5
Tethering: via USB
Abonnement: Vodafone Bel+sms+web Altijd met 10 GB data
Geteste browsers: Chrome, Internet Explorer

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-10 10:49

robertwebbe

Robert Webbe

Bij mij doet die het gewoon, althans met MacBook met OS-X en Safari browser.

[ Voor 55% gewijzigd door robertwebbe op 28-11-2013 17:49 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er staat mij iets bij dat VDF tethering in zijn geheel niet toestond. Kan zijn dat dat veranderd is intussen, dat weet ik niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:59

Leejow(saait)

Blater

The Eagle schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:01:
Er staat mij iets bij dat VDF tethering in zijn geheel niet toestond. Kan zijn dat dat veranderd is intussen, dat weet ik niet.
In het verleden was tethering bij geen van alle providers toegestaan. Tegenwoordig is het echter wettelijk geregeld dat providers geen verkeer mogen 'afknijpen' om klanten te laten betalen voor bepaalde aparte diensten.

[edit]
Ook even getest (laptop via WiFi) en zowel in Chrome als IE krijg ik gewoon youtube.

[ Voor 9% gewijzigd door Leejow(saait) op 28-11-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:46
al eens geprobeerd met een andere browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die andere bworser zou ik sowieso proberen.
Verder is youtube een flash site, en dat wil nog wel eens niet lekker lopen. Dan bokt meestal de hele browser gewoon. Kan ook zijn dat er ergens een plugin niet lekker zit. Maar pak er even Portable Firefox bij en je weet het :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1