[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 86 Laatste
Acties:
  • 617.007 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Handig die kaart! Woon zelf in zuid-limburg maar kan niet goed zien of het nu 2014 is of 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Volgens mij doen ze dat expres. Ik zag KPN ook al gebruik maken van zulke kaarten in reclames en door die vierkantjes kan je lastiger zien waar wat komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
Maar kpn heeft wel een postcode checker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Haha ja das waar, maar vind het geen gekke gedachte. In de randstad lijkt het me vrij duidelijk waar je dekking krijgt. Maar daarbuiten zie ik veel van die nietszeggende stipjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

Wat een faalhazen. Tijd om na 15 jaar over te stappen naar KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 16:56

TMC

Knap staaltje PR van Vodafone. 'Versneld', versneld t.o.v. wat dan? Ze hebben nooit iets gezegd. :/
Ti2 schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:09:
Wat een faalhazen. Tijd om na 15 jaar over te stappen naar KPN :)
KPN is wel echt véél duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

TMC schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:33:
Knap staaltje PR van Vodafone. 'Versneld', versneld t.o.v. wat dan? Ze hebben nooit iets gezegd. :/

[...]
Wie had het over prijzen?
-> "goedkoop": belofte 4G maar in de praktijk pas in 2015
-> "duurder": 4G

Wie neemt wie in de maling? Vodafone welke goedkoper is maar geen/ nauwelijks 4G biedt (maar dat wel beweert), of KPN welke meer kost maar wel gewoon 4G biedt?

Gelukkig kunnen we kiezen :)

Heb afgelopen weekend eens 4G mogen ervaren - en ik vond het erg fijn. Heb ik best een paar €€ voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Laatst online: 09:39
Heb je vragen over de uitrol van 4G bij Vodafone, dan kun je vanmiddag van 16:00 tot 17:00 uur al je vragen afvuren op de Network Crew tijdens een informatiesessie op Twitter. Zorg dat @vodafonenl_pr en de hashtag #FastForward in je vraag aanwezig zijn.

van iphoneclub.nl. Allemaal twitteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 11:01

The Wizard

Moderator Mobile
sww89 schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:02:
Volgens mij doen ze dat expres. Ik zag KPN ook al gebruik maken van zulke kaarten in reclames en door die vierkantjes kan je lastiger zien waar wat komt ;)
KPN heeft een gedetailleerde dekkingskaart online staan. (www.coveragechecker.nl), dat scheelt :). Voor de huidige werkzaamheden zijn deze ingekleurd op een kaartje (http://www.4gmast.nl/2013-06-16-07-20-28/onderhoud-kpn), dat geeft een goed beeld van waar 4G op relatieve korte termijn geactiveerd wordt.
TMC schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:33:

[...]
Volgens mij hadden ze ooit gezegd dat het eind 2014 afgerond moest zijn, maar kan het niet meer terugvinden.

KPN is relatief duur, Hi is een goed alternatief.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

The Wizard schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:25:
[...]

KPN heeft een gedetailleerde dekkingskaart online staan. (www.coveragechecker.nl), dat scheelt :). Voor de huidige werkzaamheden zijn deze ingekleurd op een kaartje (http://www.4gmast.nl/2013-06-16-07-20-28/onderhoud-kpn), dat geeft een goed beeld van waar 4G op relatieve korte termijn geactiveerd wordt.
Ja klopt, maar ik moest even denken aan dit 'kaartje':

Afbeeldingslocatie: http://www.4gproviders.nl/wp-content/uploads/2013/11/ffbdb352-02b4-4a29-8868-f924ed2a6d4e_NL-kaart_938x723-e1383873190284.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 16:01
Hadden ze niet eerst beweerd dat er eind 2014 een landelijk dekkend netwerk zou zijn? Dit lijkt mij dus helemaal niet versneld maar zelfs vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik had verwacht dat 4G in Flevoland eind 2014 wel actief zou zijn. Ik ben dan ook erg teleurgesteld in de trage uitrol van Vodafone 4G. Eerder slow forward dan fast forward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomvdG
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-09 19:45
Voor mij na een aantal negatieve ervaring geen vodafone meer. Jammer genoeg zit ik nog dik een jaar aan ze vast. Wat ik raar vind (maar vanaf vodafone zijde snap ik t wel) waarom krijg ik een sms dat ik mijzelf kan aanmelden voor 4G, terwijl ik zelf niet eens in het 4G gebied woon en eigenlijk ook niet of nauwelijks kom (dat laatste kunnen ze dan ook weer niet weten). Stuur dan een sms naar mensen die ook echt in het gebied wonen.

[ Voor 5% gewijzigd door TomvdG op 18-11-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Als ik dat kaartje zie, dan zou het kunnen zijn dat Enschede in april 2014 of 2015 4G heeft. Dan weet ik genoeg en laat ik die 4G blox nog wel even voor wat het is. Vodafoneshop had het over half december dit jaar.... Heb weinig zin 2,50 euro per maand te betalen voor die enkele keer dat ik in 4G gebied kom en dan moet je ook nog afwachten of het de 4G versie voor de iPhone 5 is. Daar zie je ook weinig van terug op de kaart.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

TomvdG schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:13:
[...]
Wat ik raar vind (maar vanaf vodafone zijde snap ik t wel) waarom krijg ik een sms dat ik mijzelf kan aanmelden voor 4G, terwijl ik zelf niet eens in het 4G gebied woon en eigenlijk ook niet of nauwelijks kom (dat laatste kunnen ze dan ook weer niet weten). Stuur dan een sms naar mensen die ook echt in het gebied wonen.
Vanmiddag van 16:00 tot 17:00 uur kun al je vragen afvuren op de Network Crew tijdens een informatiesessie op Twitter, dit is wel een goede.

Bericht sturen naar @vodafonenl_pr en de hashtag #FastForward gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 18-11-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomvdG
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-09 19:45
Robert,

Ik heb geen Twitter! Ikzelf woon in Dordrecht en heb in het verleden regelmatig netwerkproblemen gehad met vodafone. Dan viel weer mijn 3G weg, dan had ik weer helemaal geen bereik. Volgens vodafone zou dit mogelijk aan mijn iPhone 5 liggen (maar via AppleCare was ik al met mijn 3e iPhone 5 begonnen en op allen had ik die problemen). Ook een nieuwe simkaart verhielp het probleem niet. Op een gegeven moment zou er door vodafone gewerkt zijn aan het probleem en tot op heden heb ik de problemen bijna niet meer gehad. Wel heb ik op sommige plekken binnenshuis geen bereik daar waar KPN gewoon wel vol bereik heeft. Ik wilde zojuist mijn abonnement verlagen maar moest hiervoor 50 euro betalen en overstappen op de nieuwe Red abonnementen. Gezien de netwerkproblemen die ik had vind ik dat ze me die 50 euro wel mogen besparen. Bij hi heb ik in het verleden ook van abonnement verlaagd en hiervoor hoefde ik niks te betalen.

Nee ik zit jammer genoeg mijn abonnement uit en stap weer terug naar hi/KPN. Dan maar iets meer betalen maar wel overal dekking en tegen die tijd wel een volledige 4g dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:25
Helaas zit Groningen er nog niet bij dit jaar :(

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Ik zal het voor je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 03-10 14:49
Het wordt eens tijd voor Vodafone NL om aan de roaming contracten te gaan werken.

http://www.telecompaper.c...ess-to-4g-roaming--978725
Roemenië heeft nu al 4G roaming met Spanje, Italië, Griekenland, Portugal en vice versa!

In de tussentijd kan een NL 4G klant geen 4G krijgen in England, Duitsland of waar dan ook..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kreeg trouwens op Twitter te horen dat ze 4G versneld uitrollen. Wat was dan de oorspronkelijke planning vraag ik mij af. Landelijke dekking eind 2016? Ze lopen in ieder geval dik achter op KPN.

[ Voor 50% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-11-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 29-09 20:10
Een vrij nietszeggende mededeling en een plaatje over de uitrol die ook vrij weinig zegt. Wat een nieuws. :p

Het enige nieuws is dat er in april 4G-dekking zal zijn in de grote steden. En een jaar later in het hele land. (maar het lijkt mij stug dat ze in april pas de knop omzetten, dat zal geleidelijk gaan, dus hier heb je ook weinig aan)

Al nieuwe gebieden met 4G dekking ontdekt vandaag?

[ Voor 11% gewijzigd door P.K. op 18-11-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In een eerder persbericht (begin dit jaar) stond:
Het aantal smartphones en tablets dat werkt op 4G zal de komende maanden flink toenemen. Om deze 4G toestellen optimale snelheid te bieden zullen na de zomer grote delen van Nederland 4G dekking van Vodafone hebben.
Aan de andere kant hadden ze wel eerder al bekend gemaakt dat FastForward tot 2015 zou gaan duren. Het is nu alleen nog steeds niet heel duidelijk hoe het zit met de uitrol. Ook wel een beetje vaag dat Lelystad pas heel laat lijkt te komen.

Misschien worden er vanmiddag nog een paar dingen duidelijk mbt bijvoorbeeld UMTS900 en wat meer details in uitrol qua welke stad wanneer...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Sorcerer8472 schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:47:
In een eerder persbericht (begin dit jaar) stond:

[...]

Aan de andere kant hadden ze wel eerder al bekend gemaakt dat FastForward tot 2015 zou gaan duren. Het is nu alleen nog steeds niet heel duidelijk hoe het zit met de uitrol. Ook wel een beetje vaag dat Lelystad pas heel laat lijkt te komen.

Misschien worden er vanmiddag nog een paar dingen duidelijk mbt bijvoorbeeld UMTS900 en wat meer details in uitrol qua welke stad wanneer...
Naja, misschien dat Lelystad in de zomer van 2014 komt. Er zit wel een groot gat tussen april 2014 en april 2015. Het is echt niet zo dat ze na april 2014 verder gaan met ombouwen maar niks activeren, lijkt mij tenminste.

Had Vodafone trouwens aangegeven dat eind 2014 er landelijk 4G zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:51

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Hopen dat ze in de loop van de dag ook de "actuele" dekkingskaart online zetten.
Nu is het blokjes gokken of je wel of niet ontvangst "zou moeten hebben".

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coach4All schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:55:
Hopen dat ze in de loop van de dag ook de "actuele" dekkingskaart online zetten.
Nu is het blokjes gokken of je wel of niet ontvangst "zou moeten hebben".
http://business.vodafone....en_dekking/dekkingskaart/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:51

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Daar zie ik rechtsonder staan bijgewerkt tot 13 november. Wellicht de proxy dan, dan zou ik thuis even moeten kijken....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 11:33
is ook voor t laatst bijgewerk 13 november. Zullen ze wellicht niet elke dag bijwerken of er is niets veranderd in 5 dagen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 23:17
Vodafone zegt op Twitter dat een postcodechecker zeer binnenkort gaat volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Gastje8 schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:18:
Vodafone zegt op Twitter dat een postcodechecker zeer binnenkort gaat volgen!
Leuk! Kunnen we per postcode opvragen hoe traag het gaat met de uitrol -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coach4All schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:10:
[...]

Daar zie ik rechtsonder staan bijgewerkt tot 13 november. Wellicht de proxy dan, dan zou ik thuis even moeten kijken....
Wat zou er dan moeten zijn veranderd in 3 werkdagen tijd? Kaart is al sinds augustus bijna onveranderd. Ben benieuwd of de postcodechecker veel preciezer gaat zijn dan "april 2014" en "april 2015" :+

Er is niet heel erg veel opzienbarends gezegd in die chat trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-09 13:10
Nou.. Er zijn wel degelijk wat opzienbarende dingen verteld hoor volgensmij.

Zoals het feit dat er begin volgend jaar ook 100mbit/s snelheden gehaald kunnen worden
én misschien nog wel interessanter: Vodafone gaat volgend jaar ook op beperkte schaal
LTE-Advanced uitrollen, wat potentieel nóg hogere snelheden mogelijk maakt.
Hiermee zijn ze dan waarschijnlijk de eerste Nederlandse provider :)

Ook is er dus wat gezegd over de aankomende postcode check plus nog wat kleins over de inzet van Small-Cell technologie.

Ook is er bevestigt wat ik eerder al vertelde over de selectieve uitrol van EDGE.
Het is zo dat Vodafone dit alleen inschakelt op plekken waar er veel capaciteit wordt gevraagd van het 2G netwerk, wat voornamelijk op plekken zo is waar 3G niet of alleen beperkt beschikbaar is.

Al met al weer genoeg informatie om onze 4G honger (voor nu eventjes) te kunnen stillen :)

Het is trouwens ook inderdaad zo dat eigenlijk altijd wel wanneer er netwerk werkzaamheden gedaan worden op het Vodafone forum en er niet iets bij staat over 2G óf 3G, het gaat om de vervanging van de mast en dus ook het geschikt maken van 4G.

Wat ik jullie ook misschien nog wel kan vertellen, en wat niet echt verteld is in de vragensessie, is dat Vodafone momenteel eigenlijk nagenoeg wel op elke mast ook LTE1800 uitrolt.
Dit vanwege het feit dat ze momenteel toch alleen nog per stad 4G uitrollen.
Het is dus niet zo dat de LTE1800 dekking blijft bij de 4 steden waar nu 4G beschikbaar is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
@AlesT: dat is inderdaad opzienbarende info. Dank voor deze toevoeging! Vooral LTE advanced is een spectaculair nieuwtje voor Nederland. Zijn die topsnelheden alleen mogelijk op het LTE-1800 netwerk of ook al op de LTE-800 band?

Ook Vo-LTE is een mooi nieuwtje. Ik heb thuis en op het werk met Vodafone alleen 2G dekking. Thuis alleen GPRS en op het werk EDGE. Beide plaatsen dus een dikke onvoldoende voor dataverkeer voor Vodafone. Als er straks op deze plaatsen Vo-LTE gebruikt wordt hoop ik mijn spraakverbindingen ook in glasheldere kwaliteit op het 4G netwerk te kunnen doen. Nu val je bij KPN en Vodafone nog terug naar 3G of 2G als je wilt bellen binnen het 4G dekkingsgebied.

Mijn conclusie is dat je bij KPN straks 4G hebt, snel en stabiel met landelijke dekking in het eerste kwartaal van 2014. Bij Vodafone heb je een veel meer High-tech netwerk met ondersteuning van 4G 800 en 1800 met hogere snelheden en voice op het 4G netwerk. Vooral als je in de randstad woont of een Iphone 5 hebt, dan wordt Vodafone wel een goede keus denk ik. Woon je daarbuiten, dan is KPN de betere keuze.

Voor wie niet in de randstad woont is de manier van uitrollen van Vodafone wel verschrikkelijk. Zelfs T-Mobile heeft een uitrol die meer is gericht op dekking creëren in een groot deel van een gebied. KPN doet het helemaal perfect door een hele regio in 1 keer goed en volledig te bedekken. Vodafone geeft een zeer gefragmenteerde dekking, waarbij je buiten de randstad niet alleen lang moet wachten op dekking, maar je ook nog eens niet zeker weet of je ergens in het land wel 4G dekking zal hebben.

Ik ben benieuwd hoe snel we nu eindelijk uitbreiding van het dekkingsgebied gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
@ ucsdcom: Hoger dan 50mbit/s op de 800 MHz is met LTE niet echt mogelijk.
Met de nieuwe technieken van LTE-Advanced is dit echter zeker wel mogelijk.

Met het 'normale' LTE, zoals het nu uitgerold wordt, is het alleen op de 1800 MHz band mogelijk om snelheden van meer dan 50 mbit/s te halen, namelijk 70 of 100 mbit/s, afhankelijk van de door de provider gekozen bandbreedte van respectievelijk 15 of 20 MHz.
Dit kunnen zowel KPN, Vodafone en T-Mobile doen.

Over VoLTE heb ik inderdaad niets gezegd, maar daar is wel iets over gezegd! Helemaal vergeten eigenlijk.

Ookal is het alleen maar dat Vodafone bezig is met deze techniek, iets wat ze eigenlijk al eerder hadden aangekondigd in hun initiële Fast Forward filmpje een jaar geleden (YouTube: Vodafone Nederland versnelt netwerkinnovatie).
Daarin wordt verteld dat de laatste stap van het Fast Forward programma de overgang naar een volledig IP netwerk bedraagt. Dit is niets anders dan het implementeren van VoLTE.
Waarschijnlijk gaat dit nu, net zoals de uitrol van 4G, sneller gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

AlesT schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:00:
[...]
Ook is er bevestigt wat ik eerder al vertelde over de selectieve uitrol van EDGE.
Het is zo dat Vodafone dit alleen inschakelt op plekken waar er veel capaciteit wordt gevraagd van het 2G netwerk, wat voornamelijk op plekken zo is waar 3G niet of alleen beperkt beschikbaar is.
Enig idee waarom dat zo selectief is? Er zitten toch alleen maar voordelen aan deze techniek? Waarom dan heel 2G niet op EDGE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even doorgelezen, maar ik snap het EDGE-verhaal ook niet. Kost het ze zo veel extra licentiekosten als ze het aanzetten ofzo? Want anders is ~250 kbps toch beter dan de ~50 kbps die je met GPRS haalt?

En zover ik begrijp kiezen ze inderdaad eerst voor dekking in een groot gebied en gaan ze daarna de dekking pas verbeteren (anders dan KPN die gewoon per gebied direct een goede dekking neerzet). Da's wel een minpunt eigenlijk...

Zou me trouwens niks verbazen als je nu in Utrecht betere ontvangst hebt met T-Mobile dan met Vodafone op veel plekken, zeker in het centrum rond Oudegracht enzo. T-Mobile heeft zo ontzettend veel meer 4G-antennes dat het absoluut niet meer boeit dat Vodafone 800 MHz gebruikt. Met een iPhone 5 ben je sowieso duidelijk beter af bij T-Mobile dan bij Vodafone zodra T-Mo dekking op jouw locatie heeft.

Wat betreft 3G900 lijkt het erop dat je daar beter niet op kunt wachten bij Vodafone, terwijl het redelijk duidelijk lijkt dat KPN en T-Mobile het binnenkort overal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 18:39
knny schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:43:
Helaas zit Groningen er nog niet bij dit jaar :(
Ik heb sinds vandaag 4G van Vodafone in de stad Groningen (Paddepoel/Selwerd/Zernike in ieder geval, de rest nog niet gecheckt) :)

Heb een 4G blox, snelheden: 8,62-10,12 download / 2,65-8,16 upload / ping 41-46

[ Voor 12% gewijzigd door williamvdh op 19-11-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 11:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Sorry moet even venten (hier dus geen 4G en wel vanwege onderstaande):

Ik bestel begin oktober een Red Super abo met gratis 2e tablet/data sim-kaart (daar ging het eigenlijk vooral om zodat ik die in m'n Touchpad 4G kan gebruiken want telefoon is toch slechts 3G). 1e sim volgende dag binnen, abbo zou ingaan op 8 november i.v.m. nummerportatie. Op 8 november inderdaad nummerportatie uitgevoerd, mailtje dat 2e sim onderweg is en binnen 2 werkdagen binnen zou zijn.

Op 12e een mailtje dat de vraag naar de multi-sims te hoog is en ze verwachten dat het nog 3 weken gaat duren voordat ze uitgeleverd worden :'( Lekker dan....

Die 2e sim hadden ze ook meteen begin oktober kunnen opsturen of in ieder geval al vast kunnen bestellen zodat die op 8 november binnen zou zijn....

Nu gaat abonnement dus op 8 november in maar zonder 2e sim die wel deel uitmaakt van het abo. Kan ik hier nu nog iets voor gaan claimen bij Vodafone vanwege niet geleverde diensten?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:22:
Even doorgelezen, maar ik snap het EDGE-verhaal ook niet. Kost het ze zo veel extra licentiekosten als ze het aanzetten ofzo? Want anders is ~250 kbps toch beter dan de ~50 kbps die je met GPRS haalt?

En zover ik begrijp kiezen ze inderdaad eerst voor dekking in een groot gebied en gaan ze daarna de dekking pas verbeteren (anders dan KPN die gewoon per gebied direct een goede dekking neerzet). Da's wel een minpunt eigenlijk...

Zou me trouwens niks verbazen als je nu in Utrecht betere ontvangst hebt met T-Mobile dan met Vodafone op veel plekken, zeker in het centrum rond Oudegracht enzo. T-Mobile heeft zo ontzettend veel meer 4G-antennes dat het absoluut niet meer boeit dat Vodafone 800 MHz gebruikt. Met een iPhone 5 ben je sowieso duidelijk beter af bij T-Mobile dan bij Vodafone zodra T-Mo dekking op jouw locatie heeft.

Wat betreft 3G900 lijkt het erop dat je daar beter niet op kunt wachten bij Vodafone, terwijl het redelijk duidelijk lijkt dat KPN en T-Mobile het binnenkort overal hebben.
Ga je nu uit van die foutief ingevoerde aantal T-Mobile antennes, waardoor ze er 2x instaan? :P Tegen 1 LTE800 mast heb je 3 tot 4 LTE1800 masten nodig...
800Mhz boeit niet, maar 3G900 weer wel? Met 4G op 800Mhz heb je 3G900 niet eens nodig...
Bovendien heeft Vodafone eerder landelijke dekking dan TMobile als we de uitrolinfo van beide providers mogen geloven. Ik snap niet hoe je deze conclusie kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:25
williamvdh schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:57:
[...]

Ik heb sinds vandaag 4G van Vodafone in de stad Groningen (Paddepoel/Selwerd/Zernike in ieder geval, de rest nog niet gecheckt) :)

Heb een 4G blox, snelheden: 8,62-10,12 download / 2,65-8,16 upload / ping 41-46
Klopt :) sinds vandaag ook hier soms een 4G signaal. Snelheid is nog niet echt super 4G qua upload.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
Het Antenneregister is al ruim anderhalve maand niet meer geüpdatet, dus een hoop nieuwe masten, plus alle verbeteringen in de 4 grote steden, staan er nog niet op.

Daarnaast kampt umts/ltemasten.nl met een aantal problemen.
Een hoop T-Mobile LTE masten worden 2x meegerekend waardoor het lijkt alsof T-Mobile enórm veel masten heeft geplaatst.
Daarnaast is de site ook nog niet geüpdatet met de nieuwste frequentieverdeling op de 900MHz band.
Zodoende worden Vodafone's GSM900 masten gezien als KPN masten, T-Mobile's masten als die van KPN en die van KPN als van Vodafone.

Het is op dit moment eigenlijk niet concreet te zien hoeveel en vooral waar er nieuwe masten staan.

Eigenlijk alleen sww89 zijn Google Mapsengine kaart met alle Vodafone masten is nog een beetje duidelijk, maar helaas is die ook voor het laatst geüpdatet op 31 augustus 2013 :(
Tenzij sww89 (eventueel met behulp van anderen hier) bereid is om zijn kaart te updaten :)

Om nog even terug te komen op Vodafone's 2G/EDGE uitrolplannen; hiervan ben ik helaas niet goed op de hoogte en ik kan er helaas niet verder op in gaan, hoe graag ik het zelf ook met jullie zou willen delen.
Deze beslissing wordt door een afdeling van Vodafone gemaakt en zal waarschijnlijk qua capaciteit of financieel gezien het meest rendabel/efficiënt zijn.
Hoe logisch het ook misschien wel klinkt dat Vodafone alle masten van EDGE zou moeten voorzien.
Misschien gebeurd dat in de toekomst ook nog wel, EDGE staat in ieder geval niet onderaan van Vodafone's plannen.
Daarnaast is het trouwens ook nog vrij toestelafhankelijk, sommige toestellen schakelen soms heen en weer tussen GPRS en EDGE, terwijl dat niet zozeer met de EDGE dekking te maken hoeft te hebben.
Het toetstel bekijkt zelf welk netwerk op dat moment het beste is en ook het meest capaciteit/kwaliteit biedt.

[ Voor 9% gewijzigd door AlesT op 19-11-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P.K. schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:23:
[...]

Ga je nu uit van die foutief ingevoerde aantal T-Mobile antennes, waardoor ze er 2x instaan? :P Tegen 1 LTE800 mast heb je 3 tot 4 LTE1800 masten nodig...
800Mhz boeit niet, maar 3G900 weer wel? Met 4G op 800Mhz heb je 3G900 niet eens nodig...
Bovendien heeft Vodafone eerder landelijke dekking dan TMobile als we de uitrolinfo van beide providers mogen geloven. Ik snap niet hoe je deze conclusie kan trekken.
Allebei boeien wel natuurlijk!

Wat staat er trouwens dubbel hier?
http://www.ltemasten.nl/4g-netwerk/uitrol/Utrecht

Vodafone heeft er 16 (alleen LTE800 aangevinkt), T-Mobile 68 (alleen LTE1800 aangevinkt)... Ik zie verder op het niveau Utrecht-stad geen dubbele antennes. Het is wel heel duidelijk hoe ontzettend veel fijnmaziger T-Mobile is. KPN zit trouwens op 48 stuks LTE800.

En wat betreft 3G900: dat maakt vooral uit voor mensen die nog geen 4G-telefoon hebben (zoals ik :+), en ik zou niet weten waarom je dat níet zsm uit zou willen rollen aangezien het veel efficiënter is dan 2G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
De providers zijn zelf verantwoordelijk voor het doorspelen van de antennegegevens, ze zijn dit verplicht om te doen. Soms gaat dat fout en verschijnt er verkeerde informatie op Antenneregister.

Dubbele antennes heb ik niet kunnen vinden op ltemasten.nl. En Sorcerer8472 heeft gelijk, 3G900 is erg belangrijk, veel toestellen ondersteunen 4G nog niet en als 3G900 gemeengoed is, kan er ook begonnen worden met het afbouwen van het 2G netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
Dat UMTS900 van belang kan zijn vindt ik ook.

Het is inderdaad zo dat de providers die gegevens door moeten spelen, het Antennebureau zal deze gegevens ook vast wel hebben. Echter is het alleen zo dat hun publieke Antenneregister niet geüpdatet is.

Daarnaast is het zo dat je voornamelijk in Amsterdam veel dubbele antenne's ziet bij T-Mobile, in Utrecht zie ik ze inderdaad ook niet staan.

Wat echter wel zo is dat lang niet alle Vodafoone 4G masten (zowel 800 als 1800) op ltemasten.nl staan in Utrecht.
Zelfs als je sww89's (nog oudere) kaart bekijkt met alle masten zie ze er zelfs nog meer staan in Utrecht.
https://mapsengine.google...zlSLZ9QLHpZY.kQ1kTMsrNghE

Daarnaast zijn er ook nog een hele hoop bijgekomen, momenteel staan er een 10-tal LTE1800 masten op ltemasten.nl en 16 LTE800 masten.
Op het antenneregister zie je er al een stuk of 3/4 meer staan die nog niet toegevoegd zijn aan ltemasten.nl
Daarnaast zijn er de afgelopen tijd nog een flink aantal bijgeplaatst en is het in totaal zelfs wel verdubbeld.

Het afbouwen van het 2G netwerk zal echt nog wel een aantal jaren op zich laten wachten, aangezien er ook nog veel 2G only telefoons zijn in Nederland plus het feit dat er ook een heleboel M2M oplossingen zijn en laat nou net Vodafone het grootste aandeel M2M verbindingen hebben ;)
GSM1800 zie ik op termijn nog wel verdwijnen, misschien zelfs al ergens volgend jaar.
Voornamelijk om meer capaciteit te geven aan 3G (en 4G) én dan is er ook de mogelijkheid om LTE1800 op de volle 20MHz te laten uitzenden, zodat er snelheden van maximaal 100 mbit/s gehaald kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

De reden dat ik mijn kaart al een tijdje niet heb kunnen updaten is het feit dat ik afhankelijk ben van het Antenneregister. Geef mij eens een locatie van een mast die recent is geüpdatet? Een tijd lang was 6 augustus de meest recente activering die ik kon vinden. Locaties als Haarlem/Heemstede, Alkmaar, Apeldoorn, Leeuwarden, Heerenveen en omgeving Groningen staan er niet op. Ik kijk ook regelmatig op de dekkingskaart van Vodafone om aan de hand daarvan nieuwe locaties te ontdekken.

Tevens is mijn methode (kaarten naast elkaar houden) niet lang houdbaar omdat het aantal masten met de komst van T-Mobile 4G nu onoverzichtelijk groeit waardoor je verbeteringen bij Vodafone in bestaand gebied sneller over het hoofd ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlesT: ik zie er een paar die er inderdaad niet op staan, maar kijk bijv. naar het centrum. Als je op de oudegracht bent dan moet je toch wel een afstand afleggen om bij een mast te komen. Om eoa reden zijn de locaties bij het Lepelenburg, aan de Nobelstraat, aan de Lange Nieuwstraat en die op de V&D aan de Rijnkade niet geüpdate. Allemaal locaties waar T-Mobile en/of KPN wel locaties hebben (of heel dicht in de buurt hebben). Ik snap niet dat Vodafone als enige niet alle locaties update, voelt alsof hun strategie heel rommelig is.

Aan de Nobelstraat hangen wel al maandenlang van die hippe spierwitte antennes (sinds augustus zelfs geloof ik), maar bij de vorige Antenneregister-update stond 4G ze nog niet aan.

Maargoed, laten we de eerstvolgende update even afwachten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 19-11-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 21:32
De EDGE uitrol zou in elk geval heel goed nieuws zijn, want dat zou voor mij de enige reden zijn om naar een provider op het KPN Netwerk te gaan, ondanks dat ik bij Vodafone een F&F 11GB Abo heb. Ik had de hoop namelijk al opgegeven om ook in de buitengebieden een redelijke internetverbinding te hebben. Het is goed om te horen dat dit nog niet in de ijskast is gezet.

Overigens geldt dit ook voor UMTS900. Ik hoop dat Vodafone dit ook gaat doen en hiermee in de buitengebieden een goede UMTS verbinding gaat opzetten, mits haalbaar binnen de huidige frequenties.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
Ik snap niet wat jullie allemaal opgewonden zijn over Edge. Bij mij werkt dat altijd voor geen meter. Zou veel en veel liever 3G900 zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
Ik heb iets vaags. Als ik op 4G zit, dan kan ik bellen, maar ik ben onbereikbaar voor anderen. Als ik de telefoon op 3G zet, werkt het inkomend weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Fakir schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:37:
Ik heb iets vaags. Als ik op 4G zit, dan kan ik bellen, maar ik ben onbereikbaar voor anderen. Als ik de telefoon op 3G zet, werkt het inkomend weer.
Dat komt door CSFB.

Je kan niet bellen via 4G, dus moet je 4G-verbinding worden "overgedragen" (d.m.v. Circuit Switched Fallback) aan het 2 of 3G-netwerk. Dit laatste mislukt nog weleens helaas (wat zich uit in een langere periode voordat je uitgaande gesprek opgezet word, of zoals in jouw geval missende oproepen van buitenaf)...

In Barendrecht is mijn signaal trouwen ietsiepietsie beter sinds gisteren. Ik heb nu beneden vaak net 4G en op zolder is 30 Mbps nu weer makkelijk haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

De dekkingskaart is geüpdatet. Wat ik zo snel zie is dat Haarlem-zuid is toegevoegd (toch?). Het viel me gister al op dat ik daar in de binnenstad een (weliswaar matige) dekking had. Beter dus dan de kaart laat zien.

Edit: Haarlem-zuid was in ieder geval al op 13 november zichtbaar zie ik. Dan is inderdaad alleen wat meer lichtblauw toegevoegd blijkbaar.

[ Voor 36% gewijzigd door swv op 20-11-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston
Ook LTE1800 is lichtelijk uitgebreid in Amsterdam, Utrecht en Maastricht volgens de dekkingskaart. In mijn woonplaats Maastricht had ik dat al gemerkt met mijn iPhone 5.

Jammer dat er weer bijna geen nieuw terrein is toegevoegd, had gehoopt op meer na de aankondiging afgelopen maandag.

[ Voor 56% gewijzigd door Gaston op 20-11-2013 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
Had ook de verwachting om de postcodechecker aan te treffen maar helaas. Vrij weinig bij gekomen op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, ze lezen mee in het topic hier. Ineens werkzaamheden @ 3512EN (Nobelstraat). Kijken of 4G nu aan gaat daar ;)

Die postcode staat er trouwens 5x in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet dat als Vodafone telkens een enkele mast blijft activeren, ze dan niet beginnen op stations als Haarlem maar vooral Leiden Centraal ;-) Op Leiden kun je het tot 9 uur echt vergeten qua data. Overigens is de 4G dekking die ik enkele weken geleden ontdekte ongewijzigd. De 1800MHz dekking is echter groter dan het kaartje doet vermoeden: tot vlak voor de opstelsporen van Hlm kan ik 2/5 4G meepakken. Behalve vermogende mensen in Heemstede is er echter geen groot bedrijf dat de dekking hier kan verklaren. De dekking op het Mediapark in Hilversum bijvoorbeeld begrijp ik helemaal.

Ik heb ook m'n zoveelste mailtje met dead spots naar de klantenservice gestuurd waarin ik nogmaals vraag om info over UMTS900. Symbolisch, aangezien ik toch weet dat daar niks tot weinig over gezegd wordt, laat staan actie ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 22:41
GWashington schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:10:
Ik snap niet wat jullie allemaal opgewonden zijn over Edge. Bij mij werkt dat altijd voor geen meter. Zou veel en veel liever 3G900 zien.
Dat komt omdat het Edge netwerk van Vodafone over het algemeen een stuk minder goed werkt, bij mij zelfs slechter dan GPRS. 8)7 Althans, zo was dat hier een jaar geleden toen ik nog Vodafone had zo.
Bij KPN bijvoorbeeld (wat ik nu dus heb) werkt het (zeker op rustige tijden) allemaal een stuk vlotter, met downloadsnelheden tot 25 KByte/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je toevallig hoe het komt dat dezelfde techniek bij verschillende providers heel anders uitpakt? Verschil in zendapparatuur of het gebruik van straalverbindingen i.p.v. glas zouden als eerste in me opkomen, maar het antwoord weet ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3G draait op dezelfde masten waar EDGE op draait, dus uplink zou geen factor mogen zijn. Allocatie van te weinig kanalen voor data bij 2G zou een reden kunnen zijn, of zwaar falende software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:48:
Weet je toevallig hoe het komt dat dezelfde techniek bij verschillende providers heel anders uitpakt? Verschil in zendapparatuur of het gebruik van straalverbindingen i.p.v. glas zouden als eerste in me opkomen, maar het antwoord weet ik helaas niet.
Dat heeft simpel gezegd gewoon eigenlijk met alles te maken.

De ene provider kan weer antennes hebben van type ***, de andere weer van ***. Buiten dat heb je dan nog dat de een misschien net op glas zit, terwijl de andere weer straal gebruikt. Dan heb je nog dat de een misschien een vrij basic netwerk heeft qua data-afhandeling, terwijl de ander misschien een heel geavanceerd systeem heeft die echt aan load balancing doet etc. Er kan gewoon zoveel apparatuur en software net iets anders zijn...

Dat merk je thuis al met verschillende type routers. Op papier doen ze allemaal hetzelfde, maar toch kan de een beter "aanvoelen" dan de ander. Het kan zelfs nog aan je telefoon liggen (andere chipset, misschien is je telefoon wat trager dan die van iemand anders etc.). Ook dat is met Wi-Fi goed te merken. Mijn iPhone 4 verbond altijd heel goed, mijn Xperia Z weigert regelmatig, of doet er langer over.

Ik houd het persoonlijk vooral op de software tegenwoordig. Qua apparatuur geloof ik wel dat we er zo goed als zijn tegenwoordig, maar qua software erger ik me dagelijks nog aan dingen.

Buiten dit alles ben ik ook nog steeds van mening dat EDGE bij Vodafone niet traag is, maar onbruikbaar. Voor de grap maar weer eens een testje gedaan:
Slaapkamer (vol bereik): 635 ms, 3,6 kB/s down, 5,8 kB/s up.
Zolder (ook vol bereik dus): 870 ms, 4,1 kB/s down, 7,7 kB/s up.

Oftewel, onbruikbaar voor zo'n beetje alles buiten tekstberichtjes versturen.

Ik ben trouwens stiekem wel benieuwd: hoe gaan de netwerken v/d providers het dit jaar rond de jaarwisseling doen. Strikt gezien is de capaciteit toch flink uitgebreid nu? Zeker nu er aardig wat RED-abonnees straks over 4G kunnen appen...

[ Voor 17% gewijzigd door BDHowner op 20-11-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
Zoals de meesten hier al gezien hebben is vandaag, 20 november 2013, is het dekkingskaartje van Vodafone geüpdatet.
Het meest opvallende is nog wel de enorme verbetering van LTE1800 in de 4 grote steden.
Alle masten die al sinds eind vorige maand uitgebreid waren met LTE1800 zijn nu ook daadwerkelijk opgenomen op het kaartje :)
Zo zie je dat in het centrum van Amsterdam nagenoeg overal LTE1800 dekking is.

Naar aanleiding van sww89 zijn reactie wilde ik eigenlijk al een aantal antennelocaties opnoemen die ook op de 1800MHz uitzenden, maar nu is het eigenlijk al zelf wel te zien :p
Een volledige lijst met alle locaties kan ik echter niet plaatsen.

Tuurlijk zijn er nog veel meer locaties waar nu ook 4G dekking is, maar welke niet op dit kaartje aangegeven zijn (denk aan buiten deze vier steden). Hier worden nog een hoop verbeteringen doorgevoerd en testen uitgevoerd. Zoals iemand van de Network Crew op Twitter al vertelde: De antenne's worden in clusters geactiveerd (denk daarbij aan een wijk of gebied)
Ik verwacht zelf wel dat deze nog voor het eind van het jaar ook opgenomen zijn in het dekkingskaartje.

Helaas is het Antenneregister nog steeds niet bijgewerkt met alle nieuwe antenne's/locaties, maar ik heb mogen vernomen dat dit maar eens per maand gedaan wordt.

Op de vraag van Fly8466 over hoe het verschil bij de providers soms zo groot is zijn wel hele A4-tjes over vol te schrijven. Het meeste is hier inderdaad wel al beantwoord.
Echter moet de kracht van de hardware ook niet onderschat worden.
Denk maar eens bij Vodafone aan hun AIR antenne's, waar ze de enige mee is, in Nederland.
Natuurlijk doet hardware niets zonder software, dus dat ik zeker ook belangrijk :)

@Sorcerer8472: Hoe bedoel je precies met EDGE draait op dezelfde masten als waar 3G draait?
Dat er nu netwerkverbeteringen zijn op het netwerk op jouw locatie kan ook toeval zijn.
Zulke verbeteringen worden vaak ruim van te voren al ingepland. Niet zelden zijn er namelijk ook vergunningen nodig of moet er toestemming gevraagd worden aan een betrokken partij.
Desalniettemin wordt er zeker wel (op verschillende niveau's) meegelezen (en soms ook we eens meegediscussieerd :p) op verschillende fora, ook door wel meerdere bedrijven.
Het is een van de meest ultieme manieren om feedback en ervaringen (danwel positief soms helaas negatief) te horen, denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door AlesT op 20-11-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik denk niet dat de AIR antennes nou zoveel uitmaken. Tuurlijk zal het de laatste stand van zaken zijn, maar een antenne is ook maar een antenne, beter bereik is minimaal, de meeste antennes zijn al zo efficiënt mogelijk ingericht qua vermogen uitstraling. Het kan wel zijn dat de nieuwe generatie antennes minder hoeven te stralen in vergelijking met de oudere types, maar dat geeft (voor de klant) geen beter bereik. Het maximale vermogen is vaak al afgesteld om onderlinge verstoring te minimaliseren (op dezelfde frequenties).

Hoe deze antennes meer capaciteit en hogere snelheden leveren is mij een raadsel en is volgens mij puur een marketing term. Het grote voordeel is wel (ook weer voor de provider) dat je een all-in-one oplossing hebt (van 800 t/m 2100 MHz).

Als die AIR antennes echt zoveel beter zijn, hadden de overige providers deze vast ook wel gebruikt.

Antenneregister brengt de antenne gegevens 1x per maand uit, meestal enkele dagen in de nieuwe maand.

Voor zover ik weet kunnen providers altijd hun data inleveren/doorsturen naar het Antennebureau, dat hoeft niet 1x per maand.

Wat Sorcerer8472 bedoeld is dat EDGE geactiveerd is op masten waar ook 3G is, dus er is meer dan genoeg capaciteit (qua down/uplink) aanwezig om EDGE te "voeden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Onder het motto: "omdat het kan" ga ik eens wat vogelen hier.

Ik heb namelijk een Duo SIM (paar jaar al) waarmee je dus 2 telefoons tegelijk aan kan hebben op dezelfde SIM-kaart (de telefoonfunctie kan er maar op één actief zijn, degene die als laatste ingeschakeld is (vliegtuig-toggle telt ook), OF degene waarmee als laatste gebeld is). Ik ga eens een paar dagen rondlopen met beide toestellen op zak. De één calls-only (simpel Samsung geval @ € 11,-, welke trouwens voor dat bedrag o.a. waterdicht is, Bluetooth, FM-radio, een camera en zaklamp bevat), de andere (Xperia Z) op LTE-only d.m.v. service menu.

Ik ben dan vooral benieuwd of ik nu meer 4G in mijn scherm zie staan en hoe de batterij het afbrengt (nu hij enkel nog 4G actief hoeft te houden). Mocht ik het niks vinden dan kan ik hem met één toggle weer helemaal overnemen op alle technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:28
Is dat niet op hetzelfde netwerk? Heb vaak zat met mn duo sim een toestel tegelijkertijd op 2G en 3G actief gehad zonder een centje pijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
BDHowner schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:42:
[...]

Dat komt door CSFB.

Je kan niet bellen via 4G, dus moet je 4G-verbinding worden "overgedragen" (d.m.v. Circuit Switched Fallback) aan het 2 of 3G-netwerk. Dit laatste mislukt nog weleens helaas (wat zich uit in een langere periode voordat je uitgaande gesprek opgezet word, of zoals in jouw geval missende oproepen van buitenaf)...

In Barendrecht is mijn signaal trouwen ietsiepietsie beter sinds gisteren. Ik heb nu beneden vaak net 4G en op zolder is 30 Mbps nu weer makkelijk haalbaar.
bij bellen gaat dat vlekkeloos. Maar ik heb nu mijn telefoon even op 2g gezet, daarna weer terug op 4g en nu lijkt alles het te doen. Als dit de workaround is, kan ik er mee leven. Alleen is het vervelend dat je niet weet wanneer je niet bereikbaar bent.
@AlesT: dat van dat onderhoud was ook maar een grapje hoor ;)
Is het niet zo dat er juist LTE800/1800-antennes bij zijn gekomen waardoor ook LTE800 beter is geworden? Volgens mij stonden er in Amsterdam sowieso al bijna geen LTE800-only antennes van Vodafone, toch? Zeker niet in het centrumgedeelte waar de dekking zo sterk is verbeterd. Ik vermoed dat de LTE800-dekking ook flink is verbeterd, alleen zie je dat niet omdat de kaart binair is (wel/geen dekking).

@The Wizard: onderschat niet hoe belangrijk een goede antenne is voor goede ontvangst. Mijn ervaring met de AIR-antennes is dat ze mijn telefoon nog prima horen en ik een goede latency heb, zelfs als m'n UMTS-ontvangst nihil is (nul streepjes). Heb het idee dat dit op oudere locaties iets minder is, maar da's natuurlijk heel lastig te checken.

@BDHowner: vorige jaarwisseling had ik prima ontvangst met Vodafone, bleef bereikbaar en internet bleef snel. In Utrecht hebben ze dan ook een erg goed 3G-netwerk vind ik. Op de route van het centrum naar de Uithof is er geen enkele provider die zo veel 3G-opstelpunten heeft als Vodafone, iets van 10 stuks zullen het er zijn, één elke 500 meter. Denk dat het eerder beter wordt dan slechter.

• AlesT
@Sorcerer8472: Haha, dat ik had dat ook al wel een beetje begrepen :p
Alsnog is best toevallig hoor.

@The Wizard: Dat de AIR antenne's niet veel beter kunnen zijn, omdat de andere providers ze ook zouden gebruiken hoeft helemaal niet zo te zijn hoor.
Misschien zijn ze wel zoveel beter, maar zijn ze voor de andere providers te duur of hebben die een contract met een andere leverancier, bijvoorbeeld Nokia-Siemens of Huawei, voor de levering van de Antenne's.
Ook andere voor of nadelen kunnen bepalend zijn voor een provider om voor een bepaalde leverancier van netwerkapparatuur te kiezen.

Er is wel degelijk een verschil te merken door de nieuwe AIR antennes.
Buiten het feit dat het technisch echt wel vernieuwend ten opzichte van de gebruikelijke antenne's, is ook de software van Ericsson echt nieuwer.
Natuurlijk is dit altijd wel ook bij oudere antenne's up te daten, maar qua hardware zit er echt wel veel vernieuwend spul in die AIR antenne's

Naast het feit dat die antenne's er vanaf de buitenkant ook gewoon slick uitzien merk ik ook zeker wel een verschil in de praktijk:

Zonder SignaalPlus had ik hier voorheen binnenshuis op de begane grond 1 tot 2 streepjes 3G dekking (+- -96 dBm), met T-Mobile helemaal geen dekking en met KPN geen tot 1 streepje dekking. Op zolder had ik met Vodafone voorheen 3 tot 4 streepjes.

Nu, na de plaatsing van de AIR antenne's, heb ik beneden stabiel 3 streepjes (-87 dBm) bereik en op zolder nu altijd vol 3G bereik.
Nu heb ik momenteel 4G en thuis natuurlijk Wi-Fi, dus thuis gebruik ik thuis niet tot nauwelijks mijn mobiele data verbinding.
Natuurlijk is het ook zo dat er altijd meerdere factoren kunnen meespelen die invloed hebben op het bereik.

[ Voor 3% gewijzigd door AlesT op 21-11-2013 01:09 ]

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Maar zitten alle providers dan in dezelfde mast? Wijzen de antennes van al die providers ook allemaal in dezelfde richting? En zenden ze allemaal op dezelfde vermogen uit? Draaien ze allemaal op 900 MHz of 1800 MHz? Heel veel vraagstukken, en als ze niet allemaal met ja beantwoord kunnen worden, kun je er geen conclusie aan verbinden :).

Persoonlijk geloof ik er niet zo in, ik geloof meer in voldoende opstelpunten, en daar schort het bij Vodafone nog wel aan in veel gevallen. Ze bieden niet voor niets Signaal Plus kastjes aan.

Voorbeeld, globaal in mijn gemeente (ca. 20 km doorsnede) staan 23 Vodafone masten, 48 T-Mobile en 67 KPN masten. Dan kunnen de antennes nog zo goed zijn, maar die gaan echt geen 500 meter extra verder komen dan de oude jongens. Dekking wordt toch voornamelijk bepaald door het aantal opstelpunten, zeker voor binnendekking in (nieuw)bouw.

Toch interessante discussies :). Ik zou graag alles onderbouwd willen hebben, dus als je testrapporten hebt waaruit blijkt dat die antennes beter zijn, graag. In mijn werk moet alles onderbouwd en gereproduceerd kunnen worden en gevoelsmatige zaken/onderbuik gevoelens zijn niet representatief :P.

Nou, ik heb wel echt het gevoel dat die AIR-antennes mijn telefoon beter horen. Alsof ze betere ontvangstversterking hebben. Ik weet niet hoe het bij KPN zit, maar volgens mij kan Vodafone met deze antennes ook bij 3G MI(MO) doen wat met name tot betere ontvangst van de handset kan leiden, en tot het meer kunnen onderscheiden van verschillende handsets op drukke momenten.

Ben hoe dan ook wel geïnteresseerd in rapporten of dingen waaruit de technische voordelen / verschillen blijken.

AlesT: Buiten de Randstad heb ik ook een paar recent vervangen Vodafone-antennes gezien. Deze zien er minder slick uit maar lijken geen externe kastjes meer te hebben. Zijn dit minder mooie versies van dezelfde AIR-antennes? Weet je dat toevallig?

[ Voor 32% gewijzigd door Sorcerer8472 op 21-11-2013 10:48 ]

• BDHowner
Ik wil niet heel lullig doen, maar als ik naar het T-Mobile topic kijk word ik toch wat enthousiaster...

Ik zie daar snelheden tot bijna 100 Mbps down en vaak min. 30 Mbps.

Eigenlijk vraag ik me af of T-Mobile stiekem niet toch de grote winnaar is. Lekker goedkoop de frequenties kopen, vervolgens alle masten (o.i.d.) op 1800 MHz laten uitzenden, waardoor je 1. Nog steeds betere dekking dan 3G bied. 2. VEEL meer capaciteit hebt dan de andere providers. 3. Lekker 3G op 900 MHz straks voor een relatief goede snelheid bij veel dekking. en 4. De iPhone 5 gebruikers naar je toe trekt.

Zo onmogelijk is 1800 MHz landelijk zeker niet als je het vergelijkt met de 2100 MHz van 3G.

• P.K.
Ik hoop toch echt op een betere verbinding dan wat 3G2100 momenteel biedt, dat is buiten de stad, en soms zelfs in steden ronduit belabberd.

En maakt die snelheid echt zoveel uit? Leuk om naar die speedtestjes te staren, maar wat is er het praktische nut van die hogere snelheid op dit moment? Zodra je 4G hebt kan je toch al alles doen wat je wil. Dat er 4G-dekking is, is veel belangrijker. In de steden zal het straks, gok ik, weinig uitmaken welke provider je hebt. In landelijke gebieden zullen de andere 3 veel makkelijker 4G kunnen aanbieden.

Extra snelheid kan in de toekomst een voordeel zijn, maar tegen die tijd praten we al over LTE-A, waar verschillende frequenties met elkaar gecombineerd kunnen worden en dan is de extra frequentieruimte in de 800 band weer een dik pluspunt. Misschien heeft TMobile tegen die tijd LTE900 en Vodafone 'gewoon' 3G900, we weten het allemaal niet... (ookal heb je daar dan weinig aan met een apparaat dat gewoon LTE800 aankan)

Overigens heeft TMobile nog steeds bijna een miljard betaald, een paar honderd miljoen minder dan KPN en Vodafone, dat is waar, maar echt goedkoop zou ik het ook weer niet willen noemen. :p

LTE staat op dit moment gewoon nog teveel in de kinderschoenen om conclusies te gaan trekken. Het is afwachten hoe de uiteindelijke netwerken straks presteren.

[ Voor 5% gewijzigd door P.K. op 21-11-2013 17:45 ]

• Untouchablezz20
  • Nu online
Hoe zit het eigenlijk met de 4G blox, is de snelheid het enige verschil? Bij blox krijg je 30/15, maar zullen wij geknepen worden of andere verschillen in vergelijking met Red abonnementen?

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Untouchablezz20 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:46:
Hoe zit het eigenlijk met de 4G blox, is de snelheid het enige verschil? Bij blox krijg je 30/15, maar zullen wij geknepen worden of andere verschillen in vergelijking met Red abonnementen?
Hoger dan 22/26 ben ik nog niet gekomen met de 4G blox. Helaas ook nog niet veel gebruik kunnen maken van 4G.

• BDHowner
Untouchablezz20 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:46:
Bij mij is er nooit over een limiet gepraat.

Ik heb met die BloX dan ook een keer 48 Mbps gehaald...

• Untouchablezz20
  • Nu online
Ow vreemd want op het vodafone forum geeft de moderator aan dat het 30/15 is. Nou mooi als er geen cap zit op de 4G blox.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/70bsaH4l.png

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Zoals meer mensen hier, had ik dinsdag in Groningen even 4G. Enkel op mijn tablet (Note 10.1 2014) en niet op mijn telefoon (HTC One), allebei zelfde VF-abo.
Maar sindsdien heb ik het 4G ook niet meer teruggezien. Was dit een test?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Untouchablezz20 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 23:14:
Ow vreemd want op het vodafone forum geeft de moderator aan dat het 30/15 is. Nou mooi als er geen cap zit op de 4G blox.

[afbeelding]
Het antwoord dat ze daar geeft gaat over abo's en dat klopt idd ook. (het blijft behelpen met die smartphone crew als het even iets ingewikkelder wordt)

Meen me te herinneren dat er op de 4G Blox geen cap zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Geen cap betekent tot 50 Mbps down en tot 25 Mbps up. Alleen Red Super heeft dit (en Red Business en Red Business Super). De rest heeft volgens mij wel een cap van max 30 Mbps down en 15 Mbps up.

[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 22-11-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Sinds enkele dagen is mijn GPRS verbinding thuis opeens EDGE geworden. Ik hoop natuurlijk dat het NU omzetten van een mast naar EDGE betekent dat het basisstation en de antennes worden klaargemaakt voor 4G (andere masten hier zijn een jaar terug al omgezet in de gebieden met slechte dekking). Laten we zeggen: dat zou goed nieuws zijn vanwege de afwezigheid van 3G verbindingen. Is het net zoals bij KPN dat masten die nu pas EDGE krijgen inderdaad snel 4G krijgen? Iemand ervaring op een andere plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
robertwebbe schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:30:
Geen cap betekent tot 50 Mbps down en tot 25 Mbps up. Alleen Red Super heeft dit (en Red Business en Red Business Super). De rest heeft volgens mij wel een cap van max 30 Mbps down en 15 Mbps up.
Hmm, heb al een tijdje niet echt meer snelheidstesten gedaan, maar dat verklaart wel dit soort resultaten: http://www.speedtest.net/my-result/i/675938266
:P

Was dat in het begin ook al? Heb er echt een paar keer dik boven gezeten. Red Super snelheden zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
Ik heb wel Red Super maar kom toch echt maar zeer zelden snelheden boven de 30Mbps tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Laatst online: 03-10 16:56

TMC

Maakt het uit of je 30 mbps of 50 mbps hebt? Dat is toch gerommel in de marge.

Ik heb liever een stabiel, goed bereik. En voorlopig levert Vodafone dat met 4G. Ik ben tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ucsdcom: geen flauw idee, bij nieuwe EDGE-activaties lijkt dat wel waarschijnlijk. Waar ongeveer is het?

@TMC: nou, Oudegracht Utrecht (gedeelte van ongeveer Wed tot Ledig Erf) buiten: 1 a 2 streepjes, binnen: 2G of 3G... T-Mobile: 4G, binnen en buiten. KPN: 4G, binnen en buiten... Ik ben het er niet helemaal mee eens. De dekkingskaart gaat blijkbaar alleen over dekking buitenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
Je kan je afvragen in hoeverre de kaart überhaupt klopt. Volgens de kaart zou er zelfs in Maasmechelen 4G zijn van Vodafone. Het is afwachten tot er een postcode checker online komt, omdat de andere kaart met toekomstige plekken ook niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
TMC schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:08:

Ik heb liever een stabiel, goed bereik. En voorlopig levert Vodafone dat met 4G. Ik ben tevreden. :)
Ik haal geen 50Mbps omdat de verbinding niet zo stabiel is. Er is in de speedtest app vaak ook een zaag patroon te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
TMC schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:08:

Nou, eigenlijk wel...

Waarom? Omdat ik geïrriteerd raak aan de slechte communicatie van bedrijven tegenwoordig. Mij is nooit iets verteld over een cap, mij is niet eens verteld dat ik er de rest van mijn contract aan vast zit (en dus mag ik, net zoals alle andere BloX, ervan uitgaan dat ik deze maandelijks op kan zeggen). Tevens probeerden ze mij al eerder van de korting op mijn F&F te beroven (uiteraard gewoon stil, ineens een hoger factuur), dus een officiële klacht zou (als ze zo doorgaan) zomaar eens kunnen gaan volgen binnenkort...

Tevens heb ik die 4G-BloX ook een beetje omdat ik een Tweaker ben, en ik het dus leuk vind om te testen wat er mogelijk is. Buiten dat ben ik vaak één v/d eerste die problemen met masten e.d. in mijn leefgebied aankaart (waarop dan weer een Voda-muts in eerste instantie aan komt zetten met een standaard SIM-kaart-wissel-verhaal, ondanks dat er vrijwel alleen maar technische berichten in mijn Facebook-chat staan). Dus eigenlijk ben ik bijna in dienst van Vodafone bezig...

[ Voor 3% gewijzigd door BDHowner op 24-11-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 18:36
Inmiddels in de omgeving van Alphen aan den Rijn ook 4G zichtbaar op mijn S4. Snelheid binnenshuis valt nog wel een beetje tegen 10mbit download en 20mbit upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston
Het lijkt erop dat Vodafone vandaag weer een aantal 1800Mhz-masten in Maastricht heeft geactiveerd. Op de dekkingskaart is dit gebied al een tijdje aangegeven, maar sinds vandaag heb ik er ook daadwerkelijk bereik met mijn iPhone 5.

Zou Vodafone eerst nog zijn dekking in de huidige grote steden willen verbeteren, alvorens de dekking uit te breiden naar nieuwe gebieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 11:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Wat is nu een beetje een betrouwbare speedtest? Kan ik gewoon de www.speedtest.net gebruiken of hebben jullie andere aanraders? Ik krijg als het goed is nu eindelijk snel m'n 4G data-sim binnen van Vodafone en wil wel eens kijken wat voor snelheden ik kan halen met m'n Sierra MC7710 in m'n HP TouchPad 4G t.o.v. de originele Ericsson F5521gw die er eerst inzat :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 14:21
robertwebbe schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:30:
Ik heb vandaag nog een Speedtest gedaan waarbij de download gewoon keurig boven de 46 Mb/s uitkwam. Dit i.c.m. met een Bel+SMS+Web abonnment nabij station Amsterdam Sloterdijk. Lijkt mij dus niet dat er een constraint op zit :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/iphone/695471162.png

Moet wel zeggen dat ik vaker 20 - 30 Mb/s haal in Amsterdam dan bovengenoemde snelheid }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Ik vind Speedtest niet echt de beste speedtest app, hij geeft niet de gemiddelde snelheid van de hele sessie maar van de laatste seconden. Vooral als de snelheid niet constant is (wat nu nog redelijk vaak het geval is) dan geeft die teveel aan. Vooral door de buffering kom je dan soms ineens hoger uit dan het theoretisch maximum, wat niet kan. Beter is de CoverageMap app (van Root metrics) en deze dan 2 keer volledig te laten draaien. Let wel: als je echt een goede verbinding hebt verstookt die als snel meer dan 200MB dus let op je bundel!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3681/11055806434_5457ecd46c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 14:21
robertwebbe schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:04:
Ik vind Speedtest niet echt de beste speedtest app, hij geeft niet de gemiddelde snelheid van de hele sessie maar van de laatste seconden. Vooral als de snelheid niet constant is (wat nu nog redelijk vaak het geval is) dan geeft die teveel aan. Vooral door de buffering kom je dan soms ineens hoger uit dan het theoretisch maximum, wat niet kan. Beter is de CoverageMap app (van Root metrics) en deze dan 2 keer volledig te laten draaien. Let wel: als je echt een goede verbinding hebt verstookt die als snel meer dan 200MB dus let op je bundel!

[afbeelding]
Klopt inderdaad wat je zegt v.w.b. de "gemiddelde" snelheid. Zal morgen, mocht ik het niet vergeten, even die test draaien.

offtopic:
Gelukkig heb ik een databundel van 4GB en nu nog 1,5GB over 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Iemand vernomen wanneer de postcode check online gaat? Binnenkort is namelijk nogal een ruim begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedtest geeft imo niet te hoge resultaten maar vaak juist te laag (als ik transfer van/naar eigen servers dan zijn dat vaak hogere snelheden dan bij Speedtest).

Heb Speedtest bij een mobiele test nog niet een te hoog resultaat zien teruggeven. Het Vodafone-netwerk draait op 15 MHz bandbreedte op 1800 MHz en kan theoretisch circa 75 Mbps aan, wat ongeveer overeenkomt met de hoogste tests die in dit topic geplaatst zijn. Als ze inmiddels snelheden wel afkappen zul je dat niet meer halen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:59:
Iemand vernomen wanneer de postcode check online gaat? Binnenkort is namelijk nogal een ruim begrip.
[trolmode] April 2015 is de postcode checker online [/trolmode]

Inderdaad een goede vraag, ik hou zelf iig dit topic in de gaten... Als je het echt graag wil weten kan je misschien zelf contact opnemen met Vodafone en ons ook het antwoord laten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Sinds vandaag ook Vodafone 4G dekking in Arnhem. Het viel me op toen ik langs het Gelredome reed en ook in het centrum is er dekking. Dat was even een 4Goedemorgen:)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3796/11063611364_c5b0d678f6.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3723/11063583186_f621a9fb0a.jpg

Gezien de 10 MHz bandbreedte alleen nog 800 MHz dekking:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3760/11063495875_713ef3ca90.jpg

Een collega meldde me dat hij in Alkmaar Noord nu ook sinds vandaag 4G dekking heeft.

Was alles maar snel als Vodafone 4G... *O*

[ Voor 84% gewijzigd door robertwebbe op 26-11-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 17:03
Collega van mij heeft op zijn iPhone 5s met Vodafone in Arnhem ook 4G!

EDIT:

In Huissen (dichtbij Arnhem) heb ik nu ook 4G met een iPhone 5s!

[ Voor 35% gewijzigd door TZC-T1-FX op 26-11-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 15:55
Hier ook 4G in Arnhem
Alleen haal minder als op 3G qua snelheid

edit :
Upload is wel stukken beter

[ Voor 24% gewijzigd door mregeling op 26-11-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Laatst online: 01-10 10:13
Op mijn werk in het centrum van Arnhem geen 4g alleen H+.

edit. Ik gebruik geen IPhone zou alleen op de 1800 band 4g ingeschakeld zijn? Gebruik een Nokia Lumia 925.

[ Voor 49% gewijzigd door Paul01 op 26-11-2013 10:57 ]

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Untouchablezz20 schreef op maandag 18 november 2013 @ 08:50:
Handig die kaart! Woon zelf in zuid-limburg maar kan niet goed zien of het nu 2014 is of 2015.
Gokje: Heerlen / Landgraaf / Sittard ergens rond half 2014, rest 2015. Beetje zoals het met 3G ook ging. Die plaatsen zijn ook al langsgekomen op het forum trouwens dus ik gok dat er al een aantal antennes geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Laatst online: 01-10 10:13
Buiten in het centrum van Arnhem heel even 4G gehad thv de rechtbank. Bereik is daar nog heel minimaal. Misschien dat de verbinding nu alleen nog ten zuiden van de Rijn aan de kant van Huissen goed is.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Ik het idee dat de mast ergens in de buurt van de Rijnhal staat, daar had ik vol signaal.
Pagina: 1 ... 9 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.