[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 86 Laatste
Acties:
  • 614.155 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Ik heb even het topic doorgespit maar kon het niet zo gauw vinden. Ben zojuist gebeld om te verlengen met de huidige runners deal, maar aangegeven te willen wachten.

Nu vroeg ik mij af, hoe zit het met onderhandelen bij Vodafone verlenging. Ik ben het gewend bij ziggo. Maar nooit gedaan bij telefoon abonnementen omdat ik vaak gewoon overstap naar de beste actie. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Vodafone komt opnieuw als minste uit de test van opensignal
https://www.opensignal.co...mobile-network-experience

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:55
Ik kan maar geen family & friends code aanvragen, vorig jaar is me het wel gelukt en nu lukt het niet ik heb al ik weet niet hoeveel emailadressen geprobeerd maar ik krijg de medeling dit emailadres mag geen family & friends code generen. Is er iets veranderd in de procedure. Hoe werkt het tegenwoordig?

update: inmiddels heb ik een code bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door baco101 op 10-10-2022 16:56 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-05 23:16
Hier ook geen idee hoe je aan een code komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamic83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-05 08:58
bjornricardo33 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:03:
Hier ook geen idee hoe je aan een code komt.
Als je er een wil stuur je me maar een pb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De enige reden dat ik bij Vodafone zit, is de koppeling met Ziggo. Aangezien ik buiten de bebouwde kom woon, is dat de enige behoorlijke internet provider. Het bereik is echter matig waar ik woon, waar ik regelmatig kom en tijdens de treintrajecten die ik gebruik.

Wellicht is het gras niet zo groen bij de rest als dat het soms lijkt en heb ik gewoon pech, maar dit rapport komt ook niet helemaal uit de lucht vallen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Laatst online: 11-05 23:16
Zit zelf te kijken voor een nieuwe gsm bijvoorbeeld een iphone 14 pro de korting valt bij Vodafone erg tegen. Zelf met friend code en Ziggo tv/internet ben ik 200 euro duurder uit dan bij Tele2/T-Mobile.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:15
Er is weer een Vodafone update voor de antennekaart: https://antennekaart.nl/k...50-4bed-a37b-ef8cd401503b

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Ik heb vorige week mijn abonnement verlengt met een telefoon, ik betaal de telefoon in 1 keer weet iemand wanneer dat wordt afgeschreven. Gebeurt dit bij de eerstvolgende factuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-04 14:14

Niek_1981

Think Different.

baco101 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:04:
Ik heb vorige week mijn abonnement verlengt met een telefoon, ik betaal de telefoon in 1 keer weet iemand wanneer dat wordt afgeschreven. Gebeurt dit bij de eerstvolgende factuur?
Eerstvolgende factuur idd, wel beetje afhankelijk vanaf wanneer ze je factuur opmaken natuurlijk anders is het de factuur er op.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plh1MNuJohhwq3FwMUSAZJg2Cvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtkBe6ZUOJBJYL0KANaL0iHt.jpg?f=fotoalbum_large

September perioden 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bijzonder dat T-Mobile het wint bij coverage availability en niet KPN.

Vraag me af wat voor biases er in deze data zitten verder. Iemand een idee?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:55
Sorcerer8472 schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:45:
Bijzonder dat T-Mobile het wint bij coverage availability en niet KPN.

Vraag me af wat voor biases er in deze data zitten verder. Iemand een idee?
Niet meer dan toevallige test keuze van lokatie?
Zeker kwa 5G en dan vooral binnen is het bij KPN zoveel beter dan TMO in Zaanstad bijvoorbeeld.
Maar dan moet je wel in heel Zaanstad testen.

Lang verhaal kort: Deze test is waardeloos om er wat aan te koppelen.
Wil je weten hoe en wat? Check dan https://antennekaart.nl/kaart/

En wil je specifiek wat weten? Stel je vraag en dan kijken we ernaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-03 18:24
Iemand een idee of er nog een leuke black friday actie aankomt om een red together sim only af te sluiten?
Bij friends and family staat er nog niks op de website. Ook via chat contact gezocht maar ook zij weten nog niks.

Wat zijn verder jullie ervaringen met red together?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
Vodafone heeft een update geplaatst. Opvallend is dat ze op een aantal plekken 2600MHz sites in het buitengebied bouwen, waarmee ze de zwaarste opstelling hebben die mogelijk is. Daar zit vast een strategische gedachte achter, maar die weten wij natuurlijk niet.

https://antennekaart.nl/k...a3-4150-a99b-ad74b8d72649

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:36
* knip* Dit is hier offtopic.

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 14-12-2022 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@kevertje1977 dat klinkt eerder als een (nare) vorm van tinnitus.
jk-5 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:31:
Vodafone heeft een update geplaatst. Opvallend is dat ze op een aantal plekken 2600MHz sites in het buitengebied bouwen, waarmee ze de zwaarste opstelling hebben die mogelijk is. Daar zit vast een strategische gedachte achter, maar die weten wij natuurlijk niet.

https://antennekaart.nl/k...a3-4150-a99b-ad74b8d72649
In het buitengebied wel maar in de stad worden nog lichte vormen gebouwd, dus vreemd.

Overigens bouwden ze een tijd geleden al de (toen) zwaarste vorm in buitengebieden en in dorpen waar het niet meteen zinnig leek, maar waardoor ze er nu nog steeds geen onderhoud aan hebben hoeven doen.

Enige wat ik kan verzinnen is daarom dat ze het zo inplannen dat ze met het oog op apparatuur-tekorten ervoor zorgen dat plekken waar hoogwerkers/kranen nodig zijn al gelijk volledig worden ingericht, en plekken die later uitgebreid moeten worden eenvoudig te voet bereikbaar zijn?

5G/LTE-ondersteund internet in het buitengebied is ook nog een optie, maar dat lijkt in NL sowieso niet echt een ding te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt het dat je nu de sim gelijk vanuit de app kan downloaden? na bestellen
met abbo sim only, eerst kon dat nog niet
en werd de esim voucher via de post verstuurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:27

hullemah

hullie

Afgelopen week ook geprobeerd om e-sim via app aan te vragen,werkt dus niet.

Voucher aangevraagd en de e-sim werkt nu als een speer.

• raoulj
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-05 11:22
Anoniem: 767041 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:50:
klopt het dat je nu de sim gelijk vanuit de app kan downloaden? na bestellen
met abbo sim only, eerst kon dat nog niet
en werd de esim voucher via de post verstuurt
https://community.vodafon...-om-via-de-My/ba-p/214402
hullemah schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:05:
Afgelopen week ook geprobeerd om e-sim via app aan te vragen,werkt dus niet.

Voucher aangevraagd en de e-sim werkt nu als een speer.
Welke melding kreeg je? op welke device en software versie?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jk-5
Vodafone heeft weer een update geplaatst in het antenneregister. In de laatste maand zijn veel dingen veranderd. Op alle sites met RRU's die 2100MHz ondersteunen (en waar geen tweede baseband nodig is) hebben ze deze band nu ingeschakeld. Vorig jaar hebben ze hetzelfde gedaan in Januari. Heeft ongetwijfeld te maken met de Umlaut tests die later deze maand beginnen.

Ze beginnen nu ook weer meer 2600MHz te plaatsen, zelfs in het buitengebied. Een andere interessante ontwikkeling is dat Vodafone sinds vorige maand inter-site CA ondersteunt, als eerste provider in NL. Als je primair met een site bent verbonden die geen 2100MHz of 2600MHz heeft, maar een site in de buurt heeft het wel en het signaal is sterk genoeg, dan kun je die carrier secundair bijkoppelen. Werkt eigenlijk op dezelfde manier als waarop we ook al inter-site ENDC zagen (koppelen van 4G + 5G over verschillende sites).

https://antennekaart.nl/k...9a-4f7e-a15a-bb13fb46fd1f

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gave ontwikkeling bij Vodafone, ben heel benieuwd naar de performancewinst die inter-site CA oplevert! Kan me voorstellen dat het erg nuttig kan zijn bijv. op locaties waar je veel piekverkeer hebt maar die snelheid niet continu nodig hebt. Meerdere locaties kunnen zeker in dichtbebouwde gebieden dan elkaar ondersteunen.

Werkt het ook trouwens ook tussen micro en macro cells? En waar heb je deze informatie vandaan @jk-5?

Ik heb begrepen dat dit onwijs ingewikkeld is ivm timing issues en dat klokken van basisstations enorm precies moeten worden gesynct om dit mogelijk te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
Sorcerer8472 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:39:
Gave ontwikkeling bij Vodafone, ben heel benieuwd naar de performancewinst die inter-site CA oplevert! Kan me voorstellen dat het erg nuttig kan zijn bijv. op locaties waar je veel piekverkeer hebt maar die snelheid niet continu nodig hebt. Meerdere locaties kunnen zeker in dichtbebouwde gebieden dan elkaar ondersteunen.

Werkt het ook trouwens ook tussen micro en macro cells? En waar heb je deze informatie vandaan @jk-5?

Ik heb begrepen dat dit onwijs ingewikkeld is ivm timing issues en dat klokken van basisstations enorm precies moeten worden gesynct om dit mogelijk te maken.
Ik ontdekte het toevallig nadat een paar mensen me erop hadden gewezen. Ik was met de kerstdagen bij mijn ouders die dicht bij een site wonen zonder L21, maar op niet al te grote afstand een site hadden met L21, die gewoon werd gekoppeld. Dus toen een paar dagen later wat rond gaan rijden en bleek dat overal zo te zijn.

Ik heb van iemand al een screenshot gezien waar een b3-only indoordekking bij een ziekenhuis een b1 carrier van buiten het ziekenhuis koppelde. Het lijkt er dus idd op dat dit ook werkt voor micro sites. Maar waarschijnlijk is dit een DAS systeem gevoed uit normale basebands en RRU’s. Maar het gedrag zal niet heel anders zijn op de echte micro cells.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorilla
  • Laatst online: 07-05 17:52
Is hier iemand met een iPhone en Red Unlimited die het lukt om GB's aan te vullen per sms ('GB aanvullen' naar 4000)? Ik krijg constant de foutmelding: "Wij kunnen je opdracht niet verwerken." Terwijl het bij een ander met Android wel gewoon werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

jorilla schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:52:
Is hier iemand met een iPhone en Red Unlimited die het lukt om GB's aan te vullen per sms ('GB aanvullen' naar 4000)? Ik krijg constant de foutmelding: "Wij kunnen je opdracht niet verwerken." Terwijl het bij een ander met Android wel gewoon werkt...
Dit is al heel lang een probleem bij vodafone, 2/3jaar geleden inmiddels zat ik ook bij vodafone, problemen aangekaart maar ik zie ook op Twitter dat het nog steeds niet is opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:53
jorilla schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:52:
Is altijd al een probleem geweest bij Vodafone, mijn contract is toen ontbonden en ben toen naar een andere provider overgestapt. Daar werkt het wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Weet iemand of er verschil zit in Vodafone zakelijk versus prive qua beschikbaarheid of bijvoorbeeld roaming MB's? vroeger was het zo dat sommige providers bij overbelasting zakelijke klanten voorrang gaven op particuliere klanten bijvoorbeeld. En bij T-Mobile zat bijvoorbeeld Zwitserland roaming wel in zakelijke maar niet in particuliere abonnementen.

Reden dat ik het vraag, we hebben zakelijk de mogelijkheid om het abonnement via de zaak te laten lopen of via een onkostenvergoeding te krijgen dat je het zelf afsluit. Dus ik probeer een onderbouwde keuze te maken welke oplossing te kiezen.

Overigens zit ik prive met mijn mobiel en internet bij KPN, dus voor de zakelijke wil ik voor Vodafone gaan omdat t-mobile hele slechte dekking heeft op mijn werk, en een 2de provider een mooie backup is mocht KPN storing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:25
jk-5 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:56:
[...]

Ik ontdekte het toevallig nadat een paar mensen me erop hadden gewezen. Ik was met de kerstdagen bij mijn ouders die dicht bij een site wonen zonder L21, maar op niet al te grote afstand een site hadden met L21, die gewoon werd gekoppeld. Dus toen een paar dagen later wat rond gaan rijden en bleek dat overal zo te zijn.

Ik heb van iemand al een screenshot gezien waar een b3-only indoordekking bij een ziekenhuis een b1 carrier van buiten het ziekenhuis koppelde. Het lijkt er dus idd op dat dit ook werkt voor micro sites. Maar waarschijnlijk is dit een DAS systeem gevoed uit normale basebands en RRU’s. Maar het gedrag zal niet heel anders zijn op de echte micro cells.
Hele gave ontwikkeling ja!

Werkt dit ook met sites die enkel high-band doen? Wordt er dan low band van een andere site bij gekoppeld?
Kom regelmatig op een locatie waar Vodafone 2 sites heeft maar de ene (in het dorp) enkel L18/L21 doet. De site verderop in de vuurtoren doet wél alle banden en sinds kort ook n28!
Ben er nog niet geweest om dit zelf in de praktijk te testen.

Gaat om deze VF site, verder zit ook nog TM in deze C2000 mast met enkel L18/L21 (en GSM1800).

Ik vermoed dus dat óf de mast geen extra gewicht aankan óf dat ze bang zijn voor interferentie.
Dat laatste is nog wel eens besproken hier op GoT en ook op antennekaart, maar ik weet niet of de C2000 interferentie issues ondertussen zijn opgelost? had dit niet enkel met één specifieke (harmonische) frequentie te maken?

In ieder geval, de antennes van TM en VF in deze C2000 mast zijn vrij oud en ik durf met vrij grote zekerheid te stellen al ruim 8/10 jaar niet vervangen.
Misschien krijgen ze geen toestemming om in de mast te klimmen, plus is het ook nog eens een eiland dus je stuurt er ook niet zo snel een aannemer heen.

TM heeft trouwens ook nog een nieuwere site vlakbij het voetbalveld (dit was een Tele2 site die nog géén maand voor de overname door TM actief werd :P)
Maar het lijkt erop dat zowel VF en TM in de C2000-mast actief blijven voor dekking in het dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
AlesT schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:00:
[...]

Hele gave ontwikkeling ja!

Werkt dit ook met sites die enkel high-band doen? Wordt er dan low band van een andere site bij gekoppeld?
Kom regelmatig op een locatie waar Vodafone 2 sites heeft maar de ene (in het dorp) enkel L18/L21 doet. De site verderop in de vuurtoren doet wél alle banden en sinds kort ook n28!
Ben er nog niet geweest om dit zelf in de praktijk te testen.

Gaat om deze VF site, verder zit ook nog TM in deze C2000 mast met enkel L18/L21.

Ik vermoed dus dat óf de mast geen extra gewicht aankan óf dat ze bang zijn voor interferentie.
Dat laatste is nog wel eens besproken hier op GoT en ook op antennekaart, maar ik weet niet of de C2000 interferentie issues ondertussen zijn opgelost? had dit niet enkel met één specifieke (harmonische) frequentie te maken?

In ieder geval, de antennes van TM en VF in deze C2000 mast zijn vrij oud en ik durf met vrij grote zekerheid te stellen al ruim 8/10 jaar niet vervangen.
Misschien krijgen ze geen toestemming om in de mast te klimmen, plus is het ook nog eens een eiland dus je stuurt er ook niet zo snel een aannemer heen.

TM heeft trouwens ook nog een nieuwere site vlakbij het voetbalveld (dit was een Tele2 site die nog géén maand voor de overname door TM actief werd :P)
Maar het lijkt erop dat zowel VF en TM in de C2000-mast actief blijven voor dekking in het dorp.
Ik heb het zelf nog niet zien gebeuren dat een lage band van een andere site wordt gekoppeld met zo'n site als je beschrijft. Maar dat komt eerder doordat er niet zoveel sites zijn, dus het zal me weinig verbazen als dat gewoon werkt hier.

Blijft inderdaad een bijzondere situatie op Schiermonnikoog. Kijkend naar de richtingen van beide T-Mobile sites verwacht ik dat de nieuwe site ooit is bedoeld als vervanging voor de oude. Door het land zijn genoeg C2000 masten waar aardig modernere sites in hangen, dus het is niet onmogelijk. Dat maakt het inter-site CA stukje van Vodafone ook zo mooi, dat je weinig last hebt van zo'n oude site. Dat is bij T-Mobile helaas anders. Maar wie weet wat de Ericsson toekomst daar brengt voor Schiermonnikoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
jk-5 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:17:
[...]

Ik heb het zelf nog niet zien gebeuren dat een lage band van een andere site wordt gekoppeld met zo'n site als je beschrijft. Maar dat komt eerder doordat er niet zoveel sites zijn, dus het zal me weinig verbazen als dat gewoon werkt hier.

Blijft inderdaad een bijzondere situatie op Schiermonnikoog. Kijkend naar de richtingen van beide T-Mobile sites verwacht ik dat de nieuwe site ooit is bedoeld als vervanging voor de oude. Door het land zijn genoeg C2000 masten waar aardig modernere sites in hangen, dus het is niet onmogelijk. Dat maakt het inter-site CA stukje van Vodafone ook zo mooi, dat je weinig last hebt van zo'n oude site. Dat is bij T-Mobile helaas anders. Maar wie weet wat de Ericsson toekomst daar brengt voor Schiermonnikoog.
Ja high-band only masten komen niet zo heel vaak voor, maar het komt toch nog wel eens voor in hoogspanningsmasten?

Ik ga binnenkort weer naar Schiermonnikoog (ouders wonen er) dus dan zal ik het zeker even uittesten en laat ik het hier weten! :P

Inderdaad denk ik ook dat die nieuwe T-Mobile site bedoelt was ter vervanging, maar tot op heden staat de C2000-mast ook nog aan, en zijn ze al best wel lang tegelijk actief, stoort dat niet mega? (Twee sectoren staan inderdaad vrijwel direct op elkaar gericht en op enkele honderden meters van elkaar, apart).

Zal wel eens proberen na te vragen bij Vodafone wat er met deze site gaat gebeuren, want het zou wel kunnen profiteren van low-band frequenties, op sommige plekken in het dorp is indoor nauwelijks bereik met Vodafone, bijvoorbeeld in de supermarkt wat nog wel eens onpraktisch is, want ze hebben er binnen ook geen (publieke) WiFi hotspot.

[ Voor 8% gewijzigd door AlesT op 15-01-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59

JB

Cédric roelt!

Heeft iemand hier al eens een prepaid nummer toegevoegd (in dit geval aan een My Vodafone Red Together account) :?

Ik zie het prepaid gebeuren nergens terug na toevoegen.
Beste Meneer JB,

Goed zo! Het abonnement 316xxxxx is toegevoegd aan je My Vodafone account.

Vanaf nu kun je altijd je tegoed, verbruik en facturen bekijken en je instellingen aanpassen via My Vodafone en de My Vodafone App.

Veel plezier met je nieuwe abonnement!

Met vriendelijke groet,

Vodafone
Alleen als ik nogmaals via Service (dus niet via de My Vodafone app) naar "Hoe voeg ik een extra mobiel nummer toe aan My Vodafone?" ga, zie ik dat prepaid account ook staan, maar zodra ik daar op klik, kom ik weer terug op de Red Together gegevens. Kan ik dat prepaid gebeuren gewoonweg niet zien omdat het prepaid is :? Ze noemen het hierboven een abonnement, dus dat is ook al een beetje vreemd...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jk-5
Weer een Vodafone update! Ze zijn vooral druk bezig om L2100 aan te zetten op sites die al zenders hebben die deze band ondersteunen. Ook worden er op een aantal sites nu daadwerkelijk RRU's voor 2100MHz bijgeplaatst, heb daar al een paar van gezien. En nu voor het eerst ook een uitbreiding qua spectrum op indoor sites, waar hier en daar ook L21 toe wordt gevoegd. Waarschijnlijk hingen ook daar al RRUs die dit konden (voor 3G2100), die ze nu op de baseband voor 4G hebben aangesloten.

https://antennekaart.nl/k...d6-454d-a339-7c3321962d5f

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlesT
Ik weet niet of het hier al eens is benoemd maar in het Verenigd Koninkrijk werkt VoLTE Roaming op Vodafone UK met een Vodafone NL sim nu ook, sinds enige tijd :)

Toch zie ik nergens iets op Vodafone NL's website staan over VoLTE Roaming, daar wordt zelfs op meerdere plekken genoemd dat 4G Bellen nog niet werkt in het buitenland (outdated dus).
Behalve dan in een forumpost van een Vodafone medewerker uit oktober 2021, waarin werd aangegeven dat ze bezig waren met VoLTE Roaming op Vodafone DE en IT.

Maar het werkt dus ook al met Vodafone UK, zowel 4G als 5G. VoWiFi heb ik nog niet werkend gekregen, in tegenstelling tot wat hier een aantal maanden geleden werd geschreven door iemand die VoLTE-roaming én VoWiFi werkend had op Telenor (in Noorwegen neem ik aan?)
Ik neem trouwens ook (terecht?) aan dat het ook vice versa zal werken voor Vodafone UK klanten als ze roamen in Nederland op Vodafone NL?
Het lijkt er dus in ieder geval op dat Vodafone NL volop bezig is om (in ieder geval in de EU) overal VoLTE-Roaming werkend te krijgen (plus natuurlijk de VS waar praktisch geen 2G/3G meer is).

Is het misschien een idee om een lijstje te maken van de landen waar VoLTE-Roaming nu werkt met Vodafone NL? In het Verenigd Koninkrijk lijkt het enkel te werken op Vodafone UK (logisch ook ergens), dus ik vermoed dat Vodafone als groep zijnde prioriteit geeft aan het werkend krijgen van VoLTE roaming op hun eigen 'Group netwerken'.
Hoe ver zijn KPN en T-Mobile NL hierin eigenlijk? Het is best wel jammer dat in ieder geval KPN en Vodafone hier totaal niets over schrijven op hun website en eigenlijk alleen T-Mobile volgens mij op hun roaming webpagina bijhoudt per land op welk netwerk je mag roamen en wat er dan ondersteunt wordt (3G/4G/5G), al vraag ik me af hoe up-to-date dat is, aangezien er niks wordt gerept over VoLTE-Roaming. Ik weet ook van een aantal buitenlandse providers in de EU die ook een soortgelijk lijstje bijhouden, in ieder geval voor binnen de EU/EEA.

Voor sommigen kan dit best wel van belang zijn als ze van plan zijn om een nieuw abonnement te nemen, je kan soms echt een kat in de zak hebben zonder dat je het door hebt, zoals die Tele2 ongein een paar jaar terug met enkel 3G roaming in de EU, waar de ACM ze ook voor heeft teruggefloten.

Is hier geen regelgeving voor dat ze hier openheid over moeten geven? (in ieder geval wat betreft roaming binnen de EU/EEA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Laatst online: 26-04 13:46

Franko P.

Hit it.

Vraag me af of er meer mensen zijn omgeving Eindhoven die momenteel niet kunnen bellen of gebeld worden.
Toevallig net een software update van mijn telefoon gedaan dus dacht eerst dat het daar in zou zitten. Maar dat blijkt zover ik kan zien niet zo te zijn.

Heb bereik en 5g maar als ik wil bellen krijg ik de melding "Kan niet verbinden"

Iemand?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:05

The Wizard

Moderator Mobile
Franko P. schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 11:09:
Vraag me af of er meer mensen zijn omgeving Eindhoven die momenteel niet kunnen bellen of gebeld worden.
Toevallig net een software update van mijn telefoon gedaan dus dacht eerst dat het daar in zou zitten. Maar dat blijkt zover ik kan zien niet zo te zijn.

Heb bereik en 5g maar als ik wil bellen krijg ik de melding "Kan niet verbinden"

Iemand?
Er is blijkbaar een storing bij Vodafone, zie ook https://allestoringen.nl/storing/vodafone/. Ik kan de voicemail niet bereiken maar wel een KPN nummer.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:05
Bellen gaat hier over 2G maar het duurt enorm lang voordat er een verbinding tot stand komt. Als die al komt.

4G data werkt wel trouwens.

Friesland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Nu online
Storing zou verholpen moeten zijn:
https://nos.nl/artikel/24...eidelijk-weer-gaan-werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlesT schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:01:
Ik weet niet of het hier al eens is benoemd maar in het Verenigd Koninkrijk werkt VoLTE Roaming op Vodafone UK met een Vodafone NL sim nu ook, sinds enige tijd :)
Ze hebben al een hele tijd HD Voice via Vodafone UK, 5+ jaar al via 3G. Dat is sowieso al fijn.
Maar het werkt dus ook al met Vodafone UK, zowel 4G als 5G. VoWiFi heb ik nog niet werkend gekregen, in tegenstelling tot wat hier een aantal maanden geleden werd geschreven door iemand die VoLTE-roaming én VoWiFi werkend had op Telenor (in Noorwegen neem ik aan?)
Het lijkt erop dat NL operators bang zijn om omzet mis te lopen als men via wifi gaat bellen. Als je een VS provider hebt dan kun je wel in NL gewoon wifi-bellen gebruiken.

Het zou heel praktisch zijn om het wél in het buitenland te kunnen gebruiken. Zat plekken waar er geen fatsoenlijk mobiel netwerk is in het buitenland (en ook de VS) en je echt afhankelijk bent van wifi-bellen. Alleen is men zich daar niet voldoende bewust van, of weegt dat niet op tegen de misgelopen kosten oid.
Voor sommigen kan dit best wel van belang zijn als ze van plan zijn om een nieuw abonnement te nemen, je kan soms echt een kat in de zak hebben zonder dat je het door hebt, zoals die Tele2 ongein een paar jaar terug met enkel 3G roaming in de EU, waar de ACM ze ook voor heeft teruggefloten.
Denk dat het vrij weinig mensen zijn die dit wat boeit helaas. Geen regelgeving ook zviw. Problemen waar sommigen hier tegenaan lopen zijn blijkbaar niet pijnlijk of boeiend genoeg voor anderen.

En zo'n lijstje geeft dan niet de ongein weer van random van netwerken getrapt worden wat bij KPN vrij veel gebeurt in de EU. Bij Vodafone nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32
Sorcerer8472 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:04:
[...]
Het lijkt erop dat NL operators bang zijn om omzet mis te lopen als men via wifi gaat bellen. Als je een VS provider hebt dan kun je wel in NL gewoon wifi-bellen gebruiken.
Welke inkomsten lopen ze dan mis? De belminuten worden toch nog steeds gewoon tegen het geldende tarief afgerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Laatst online: 12-05 11:37
Sorcerer8472 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:04:
[...]

Ze hebben al een hele tijd HD Voice via Vodafone UK, 5+ jaar al via 3G. Dat is sowieso al fijn.

[...]

Het zou heel praktisch zijn om het wél in het buitenland te kunnen gebruiken. Zat plekken waar er geen fatsoenlijk mobiel netwerk is in het buitenland (en ook de VS) en je echt afhankelijk bent van wifi-bellen. Alleen is men zich daar niet voldoende bewust van, of weegt dat niet op tegen de misgelopen kosten oid.

[...]

Denk dat het vrij weinig mensen zijn die dit wat boeit helaas. Geen regelgeving ook zviw. Problemen waar sommigen hier tegenaan lopen zijn blijkbaar niet pijnlijk of boeiend genoeg voor anderen.

En zo'n lijstje geeft dan niet de ongein weer van random van netwerken getrapt worden wat bij KPN vrij veel gebeurt in de EU. Bij Vodafone nooit last van gehad.
Bellen via WiFi is alleen mogelijk als je een IP adres hebt met GEO locatie NL. Anders is dit niet mogelijk.

Als je in het buitenland bent en je hebt een eigen router met VPN verbinding naar NL kan je met je NL tegoed gewoon bellen en vaak ook nog in HD voice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
ikbenjoeri schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:49:
[...]

Bellen via WiFi is alleen mogelijk als je een IP adres hebt met GEO locatie NL. Anders is dit niet mogelijk.

Als je in het buitenland bent en je hebt een eigen router met VPN verbinding naar NL kan je met je NL tegoed gewoon bellen en vaak ook nog in HD voice.
Oftewel een hotspot maken op een andere telefoon met Nederlandse simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 19-04 12:03
hoe werkt het eigenlijk bij vodafone als vodafone een nummer heeft overgenomen maar je nog binnen de 14 dagen zit en wilt annuleren? ben je dan je nummer kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Laatst online: 17-03 21:35

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Zijn er toevallig meer mensen die dit weekend ineens bizar hoog verbruik hebben? Ik schijn volgens V meer dan 5GB verbruikt te hebben sinds vrijdag. Mijn telefoon geeft echter aan sinds 10 feb niet meer dan 2GB verbruikt te hebben.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OhjIGmxRYHjH9NjsZ-g7SH_xuck=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UIf0oiRc3J2BZHCI9wx2TUvy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRtWoF0n7McxaKArZ1sucM7rQA8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W3GgV37tD9xGsp2F5GJsqjZj.png?f=fotoalbum_large

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32
Tormbo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 07:55:
Zijn er toevallig meer mensen die dit weekend ineens bizar hoog verbruik hebben? Ik schijn volgens V meer dan 5GB verbruikt te hebben sinds vrijdag. Mijn telefoon geeft echter aan sinds 10 feb niet meer dan 2GB verbruikt te hebben.[Afbeelding]

[Afbeelding]
En welke app heeft dit gebruikt? Dat lijkt me relevant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Laatst online: 17-03 21:35

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

jongetje schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:25:
[...]

En welke app heeft dit gebruikt? Dat lijkt me relevant....
Op android heeft er dus weinig verbruikt, niet meer dan normaal. Het Vodafone overzicht heeft verder geen details, het enige wat ze weergeven is je hebt die dag binnen zoveel tijd zoveel data gebruikt.

Edit: Heb je mijn bericht wel goed gelezen? Ik geef duidelijk aan dat er een enorm verschil zit in het gebuik dat V aangeeft en dat mijn telefoon aangeeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Tormbo op 20-02-2023 08:46 ]

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Ik heb op ios dat ik niet meer kan inloggen in de app, geef gebr. naam en ww in dan krijg ik de code per SMS en dan komt er in beeld dat er iets kapot is bij hun en dan kan ik niet inloggen, app al 2x verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Is op iPhone 13 en met de laatste ios update

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:17:
[...]

Welke inkomsten lopen ze dan mis? De belminuten worden toch nog steeds gewoon tegen het geldende tarief afgerekend?
NL providers zouden roaming-belminuten mislopen als wifi-bellen wel mogelijk was.
ikbenjoeri schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:49:
[...]

Ik kan met mijn Amerikaanse simkaart overal ter wereld via wifi bellen. Dat bedoel ik. Daar geen geo-restricties dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:17
https://www.umlaut.com/en/benchmarking/Netherlands de befaamde umlaut benchmark test is er weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:31
Zijn er meer mensen waar bij er na het inloggen op DigiD 50 cent excl. btw in de My Vodafone app staat vermeld als buiten bundelkosten voor het ontvangen van een SMS van DigiD?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3PaABXCTB2vMS_o6Tx6IWVd3rw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QbuOI8zAC1h4OkoUtaHuZ8xs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semve
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:25
Dit heb ik ook twee keer!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jk-5
Goedemorgen! Vodafone heeft gisteren weer een antenneregister update geplaatst. Ze blijven flink doorzetten op de indoorlocaties met het toevoegen van L2100.

Wederom veel verdwenen locaties, door een fout in het Antenneregister. Deze zijn in werkelijkheid niet weg. In de volgende update wordt de geschiedenis automatisch gefixt.

https://antennekaart.nl/k...dc-4cf1-9f61-0967dc13d2d1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
jk-5 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:31:
Vodafone heeft een update geplaatst.
De site met enb 108433 hang al zeker sinds augustus 2022 in de mast daar. En is een vervanging van de hoogspanning mast setup noordelijk ervan. De hoogspanningsmasten gaan uit het dorp verdwijnen.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij staat er op 3584BA (of daar dichtbij, in de buurt van het provinciehuis van Utrecht) ook een Vodafone-locatie die al een paar jaar niet meer in het AR terug te vinden is trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Sorcerer8472 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:03:
Volgens mij staat er op 3584BA (of daar dichtbij, in de buurt van het provinciehuis van Utrecht) ook een Vodafone-locatie die al een paar jaar niet meer in het AR terug te vinden is trouwens :+
Waarschijnlijk bedoel je deze? Staat daar nog een 2G-only site op het dak. https://antennekaart.nl/k...oom=19&providers=vodafone

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• semve
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYBuNMvl1nee8RMtwjWUmWJu0t8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RRr5AaIRMAV4LXiQR8sZJXS4.png?f=fotoalbum_large

Hoge upload! Download valt me toch tegen voor het zwaarste type locatie: https://antennekaart.nl/k...oom=16&providers=vodafone

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jk-5
Ook Vodafone heeft weer een update geplaatst. Naast de gebruikelijke 700MHz uitrol deze maand ook weer veel extra 2100MHz en 2600MHz. https://antennekaart.nl/k...a3-43ab-92be-4e37f5c9c22a

Wat betreft de incorrecte verwijderingen heb ik contact gezocht met het Antennebureau. Het probleem zit aan hun kant en zij zullen het moeten oplossen. Meestal duurt het minstens 2 weken voordat ze reageren op mails, en nog veel langer voordat het probleem wordt opgelost. Tot die tijd kan ik er helaas weinig aan veranderen, hoe irritant het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:21

netblade

Sunrise

jk-5 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:43:
Ook Vodafone heeft weer een update geplaatst. Naast de gebruikelijke 700MHz uitrol deze maand ook weer veel extra 2100MHz en 2600MHz. https://antennekaart.nl/k...a3-43ab-92be-4e37f5c9c22a

Wat betreft de incorrecte verwijderingen heb ik contact gezocht met het Antennebureau. Het probleem zit aan hun kant en zij zullen het moeten oplossen. Meestal duurt het minstens 2 weken voordat ze reageren op mails, en nog veel langer voordat het probleem wordt opgelost. Tot die tijd kan ik er helaas weinig aan veranderen, hoe irritant het ook is.
2481NC staat eindelijk actief. Die site hangt daar al 2 jaar. Toen Tele2 wegging heeft Vodafone zn spullen opgehangen. Ik vermoed dat deze site al een hele poos actief staat

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 02:40
Op het moment heb ik een Tele2 sim only unlimited abbo, ik twijfel om over te stappen vaan Vodafone vanwege de Ziggo korting en de 5G, is de dekking vergelijkbaar met Tele2?
En als ik de dekkingskaart van Vodafone nu zie is de dekking nog niet volledig, is dit ook jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:03
Kapot schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 01:27:
En als ik de dekkingskaart van Vodafone nu zie is de dekking nog niet volledig, is dit ook jullie ervaring?
Dan vraag ik me af welke dekkingskaart je gebruikt, Vodafone heeft gewoon landelijk 4G/5G. Als je wilt weten waar de Vodafone antennelocaties ten opzichte van T-Mobile (Tele2) staan kun je https://antennekaart.nl/ raadplegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:56
Kapot schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 01:27:
Op het moment heb ik een Tele2 sim only unlimited abbo, ik twijfel om over te stappen vaan Vodafone vanwege de Ziggo korting en de 5G, is de dekking vergelijkbaar met Tele2?
Ik ga juist weg bij Vodafone (zakelijk), waarschijnlijk vervroegd door een slechtere dekking dan T-Mobile (prive). Ik heb twee sims in m’n iPhone en met Vodafone veel problemen en met T-Mobile nooit. Ik heb laatste maanden weer veel last van gemiste oproepen en wegvallende verbindingen. Ik ga nu naar KPN, omdat ik altijd twee verschillende aanbieders wil hebben zodra er één storing heeft.

Ik woon in Leiden, maar heb er overal last van. Bovendien vind ik Vodafone een dinosaurus, want ze gaan nooit met de tijd mee en ik word een beetje allergisch voor dit soort bedrijven. Geen sim voor de Apple Watch, geen visual voicemail en het alternatief zijn ze mee gestopt: voicemail to mail. Ze zitten gewoon vastgeroest lijkt het.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:05

IkWilbert

Het is mij!

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:06
Kwam er ook net achter, heb one-way audio....maar daar kom je pas in de 3e poging achter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Redondo1982 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 07:49:
[...]

Ik ga juist weg bij Vodafone (zakelijk), waarschijnlijk vervroegd door een slechtere dekking dan T-Mobile (prive). Ik heb twee sims in m’n iPhone en met Vodafone veel problemen en met T-Mobile nooit. Ik heb laatste maanden weer veel last van gemiste oproepen en wegvallende verbindingen. Ik ga nu naar KPN, omdat ik altijd twee verschillende aanbieders wil hebben zodra er één storing heeft.

Ik woon in Leiden, maar heb er overal last van. Bovendien vind ik Vodafone een dinosaurus, want ze gaan nooit met de tijd mee en ik word een beetje allergisch voor dit soort bedrijven. Geen sim voor de Apple Watch, geen visual voicemail en het alternatief zijn ze mee gestopt: voicemail to mail. Ze zitten gewoon vastgeroest lijkt het.
Laat ik nu ook omgeving Leiden wonen, niet best, hier ben ik dus eenbeetje bang voor, ik heb op zich geen klagen nu, dus misschien verstandiger om nog even te blijven zitten waar ik zit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Kapot schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:37:
[...]

Laat ik nu ook omgeving Leiden wonen, niet best, hier ben ik dus eenbeetje bang voor, ik heb op zich geen klagen nu, dus misschien verstandiger om nog even te blijven zitten waar ik zit.....
Zowel Tele2 als Vodafone komen dan uit op €25 per maand. Zou lekker bij Tele2 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Vodafone op 22,50, en met 40Gb in de EU en 5G.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Kapot schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:41:
Vodafone op 22,50, en met 40Gb in de EU en 5G.....
Dan heeft iedereen andere prijzen, ik zie nog gewoon €25 staan :O
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIEY0J8c6w743JJava5hk_k3eLo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lRUWU7PSrj0IIwk8DiGjBcVI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Roy Tollenaar op 14-04-2023 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Kapot schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:37:
[...]

Dan adviseer ik je T-Mobile netwerk of KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:56:
[...]

Dan heeft iedereen andere prijzen, ik zie nog gewoon €25 staan :O
[Afbeelding]
Via Directsales kom je wel op € 22,50. Daar wordt op gedoeld denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Redondo1982 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:59:
[...]

Via Directsales kom je wel op € 22,50. Daar wordt op gedoeld denk ik
Exactly!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:23
Woon zelf ook in Leiden maar geen enkel probleem met verbindingen. Veel mensen met kpn hebben problemen in het gebied bij rhijnhof zeg maar. Slechte verbindingen waar in alles gewoon op 5g heb altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

Goedemorgen wat een ervaring met vodafone kreeg ik mee deze week.
Ik sta deze winter op een camping in portugal en kreeg duits nederlandse buren de vrouw des huizes heeft een abbo afgesloten in Emmen helaas stopte de sim er deze week mee en dan begint het gezeur.
Ze kan niet inloggen bij vodafone om een nieuwe sim te bestellen want ze kan geen sms meer ontvangen ter controle en de nederlandse helpdesk verklaart dat bij hun alles goed staat.
In een toestel van mij verklaart die van defecte sim dus dat is wel duidelijk.
Er kan geen sim worden afgegeven zonder identificatie in de winkel dus dochterlief even een simmetje scoren en opsturen wordt het ook niet.
Een fraai kip en ei verhaal en de helpdesk verschuilt zich achter de in beton gegoten voorwaarden.
Daar sta je dan met je nog anderhalf jaar abonnement waar je niks mee kan en vodafone portugal kan je uiteraard ook niet helpen want grensoverschrijdend gedrag kan natuurlijk niet.

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jk-5
Vodafone heeft vanmorgen weer een update geplaatst: https://antennekaart.nl/k...81-4a4f-b766-e5d75f6190c9

Laatste tijd veel veranderingen bij Vodafone. Ik zal binnenkort een update schrijven op de site op Antennekaart.nl, er zijn namelijk een aantal interessante ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:27
Het valt me op dat Vodafone regelmatig indoor dekking plaatst in overheidsgebouwen. Doen de andere providers dat ook of maken ze dat niet bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:22

RSB

richard1074 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:01:
Het valt me op dat Vodafone regelmatig indoor dekking plaatst in overheidsgebouwen. Doen de andere providers dat ook of maken ze dat niet bekend?
Volgens mij verzorgde Vodafone het mobiele verkeer voor medewerkers van het Rijk.

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
In navolging van Ziggo lijkt Vodafone nu ook aan schimmige praktijken te beginnen...

Zojuist kreeg ik een SMS van Vodafone over een aanvraag die in behandeling was genomen. Ik heb helemaal niks aangevraagd, dus mijn eerste gedachte was dat het een scam betrof. Maar de SMS was wel afkomstig van Vodafone zelf, dus toch maar even de klantenservice bellen om te vragen wat dit is en waar het vandaan komt.

Volgens hun systeem had ik 15 minuten eerder telefonisch een bestelling geplaatst om mijn contract te verlengen met een nieuw Red 2 abonnement van twee jaar. Pardon? Ik heb helemaal niks besteld; sterker nog, ik heb helemaal niemand aan de telefoon gehad vandaag. Ik heb ook geen andere telefoonnummers en mijn mobiele nummer is nog door de klantenservice geverifieerd, dus de kans dat iemand anders uit mijn naam heeft gebeld lijkt nihil. Ik heb meteen maar de bestelling laten annuleren met een notitie dat ik deze nooit geplaatst heb.

Maar dit zette me naderhand aan het denken. Normaal gesproken zou een contractverlenging niet zo'n punt zijn; ik ga zelfs er vanuit dat dit automatisch verlengd wordt. Maar een bestelling voor een nieuw Red 2 contract had me opnieuw voor twee jaar vastgelegd bij Vodafone, terwijl ik nou juist aan het denken ben om te switchen van provider (overigens volledig ongerelateerd aan dit alles), dus het laatste wat ik nu kan gebruiken is vastzitten aan een tweejarig contract.

Het lijkt erop dat ergens in hun systeem automatisch een bestelling is geplaatst voor een verlenging zonder het aan mij te vragen. Dit is toch op z'n minst opmerkelijk te noemen. Sterker nog, is dit niet ronduit illegaal om te doen volgens EU wetgeving? Het kan best zijn dat het een eenmalig foutje betreft en dat het niet vaker gebeurt, maar het leek me wel het melden waard en iets om in de gaten te houden, denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:32
Recent is er hier in de buurt in een mast nieuwe antennes opgehangen. Zouden deze van Vodafone zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TkQbnyti-Z-dyGcOk6svU97JMsc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WWY6XTn19Y1lowRHkOn29EHg.png?f=fotoalbum_large

Het gaat om de onderste set antennes. De bovenste zijn van KPN, de hele mast is pas eind 2022 gebouwd.
Mij lijkt Vodafone het meest logische kijkende naar de masten in de buurt van Vodafone.

Ik kan er helaas ook nog niet met zowel T-Mo als Vodafone sim mee verbinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jk-5
vandeven66 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:57:
Recent is er hier in de buurt in een mast nieuwe antennes opgehangen. Zouden deze van Vodafone zijn?
[Afbeelding]

Het gaat om de onderste set antennes. De bovenste zijn van KPN, de hele mast is pas eind 2022 gebouwd.
Mij lijkt Vodafone het meest logische kijkende naar de masten in de buurt van Vodafone.

Ik kan er helaas ook nog niet met zowel T-Mo als Vodafone sim mee verbinden.
Ja! Vodafone gebruikt sinds kort antennes van Commscope. Niet meer van Huawei dus. Daarnaast zijn ze heel hard b7 aan het uitrollen overal. De site op je foto heeft zo te zien ook b7 gekregen. Nice!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jk-5
Vodafone heeft vanmorgen weer een update geplaatst. Weer wat ombouwlocaties, en meer focus op de uitrol van b7. Zie hier: https://antennekaart.nl/k...e5-4a46-bf1b-aad2cfc5c1ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lodu
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:44
Moet mijn vodafone abbo verlengen na 2 jaar, betaal nu 25 euro inclusief toestel, maar dat wordt 23 euro exlusief toestel (100 GB inclusief ziggo).

Wat is de beste manier om met zo'n hoog mogelijke korting te verlengen? want ik vind 23 al best veel als ik voor 25 euro onbeperkt naar tele2 kan.

- Bellen naar vodafone heb ik gedaan, maar kreeg geen aanbieding van ze ofzo wellicht dat ik niet naar het juiste heb gevraagd.

- Ik zie hier veel het directsales vodafone domein langskomen, maar ik heb daar geen code voor en ken ook niemand die zakelijk bij vf zit.

- Na wat gegoogle zie ik dat er een vodafoneZiggo winkel 20 minuten rijden verderop zit, wellicht ik hier kan vragen voor korting bij verlengen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

lodu schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:59:
Moet mijn vodafone abbo verlengen na 2 jaar, betaal nu 25 euro inclusief toestel, maar dat wordt 23 euro exlusief toestel (100 GB inclusief ziggo).

Wat is de beste manier om met zo'n hoog mogelijke korting te verlengen? want ik vind 23 al best veel als ik voor 25 euro onbeperkt naar tele2 kan.

- Bellen naar vodafone heb ik gedaan, maar kreeg geen aanbieding van ze ofzo wellicht dat ik niet naar het juiste heb gevraagd.

- Ik zie hier veel het directsales vodafone domein langskomen, maar ik heb daar geen code voor en ken ook niemand die zakelijk bij vf zit.

- Na wat gegoogle zie ik dat er een vodafoneZiggo winkel 20 minuten rijden verderop zit, wellicht ik hier kan vragen voor korting bij verlengen?
In de winkel geven ze vaak wel korting is mijn ervaring.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Vergeef me als dit niet de juiste plek is maar heeft iemand misschien nog een F&F code voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:02

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

FlipFlink schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:43:
Vergeef me als dit niet de juiste plek is maar heeft iemand misschien nog een F&F code voor me?
Zie PM :)

Jamesbond007uk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jk-5
Vodafone heeft gisteren weer een upload naar Antenneregister gedaan. Zie hier: https://antennekaart.nl/k...f3-44d3-b93b-9597791f49bf

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• jk-5
In het laatste halve jaar is er veel veranderd in het netwerk van Vodafone. Zo hebben ze een nieuwe leverancier gekozen voor passieve antennes, en zijn ze begonnen met de uitrol van 3500MHz. Dat en meer lees je (eindelijk) op: https://antennekaart.nl/b...r-antennes-3500mhz-uitrol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
jk-5 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:30:
In het laatste halve jaar is er veel veranderd in het netwerk van Vodafone. Zo hebben ze een nieuwe leverancier gekozen voor passieve antennes, en zijn ze begonnen met de uitrol van 3500MHz. Dat en meer lees je (eindelijk) op: https://antennekaart.nl/b...r-antennes-3500mhz-uitrol
Goed en uitgebreid artikel, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Meer mensen die op dit moment niet kunnen bellen met Vodafone?

In ieder geval hier in Utrecht-Centrum (3511) een no-go.

Update: Allestoringen.nl geeft aan dat er mogelijk iets mis is. https://allestoringen.nl/storing/vodafone/

[ Voor 31% gewijzigd door Jeffrey87 op 13-07-2023 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:12:
Meer mensen die op dit moment niet kunnen bellen met Vodafone?

In ieder geval hier in Utrecht-Centrum (3511) een no-go.
038 lijkt ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vodafone heeft op 3514AX haar antennes vervangen. Dit waren AIR-antennes, nu iets anders.
T-Mobile heeft ook tegelijkertijd de antennes daar vervangen.

Eén van de twee heeft er nu 3500 MHz-antennes hangen, maar ik weet nu niet of het T-Mobile of Vodafone is omdat het tegelijkertijd is gebeurd. Vermoed de eerste :)

Intussen is er nog steeds geen datum bekend voor de veiling toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Laatst online: 12-05 11:37
Sorcerer8472 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:49:
Vodafone heeft op 3514AX haar antennes vervangen. Dit waren AIR-antennes, nu iets anders.
T-Mobile heeft ook tegelijkertijd de antennes daar vervangen.

Eén van de twee heeft er nu 3500 MHz-antennes hangen, maar ik weet nu niet of het T-Mobile of Vodafone is omdat het tegelijkertijd is gebeurd. Vermoed de eerste :)

Intussen is er nog steeds geen datum bekend voor de veiling toch?
Als je een foto kan delen is het makkelijk te achterhalen.

Door het demissionair kabinet kan het gaan uitlopen:
https://www.computable.nl...ghz-band-pas-in-2024.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:52
Sinds december bij Vodafone. Vijf jaar daarvoor via mijn oude werkgever bij KPN gezeten. Maar wat een verschrikking is Vodafone als je in winkels staat in de grote steden (Rotterdam, Den Haag, Amsterdam). Denk aan een Bijenkorf, H&M, Hema maar ook gewoon de Albert Heijn. Gewoon twee streepjes bereik, 5g maar totaal geen internetverbinding of traag als dikke… Gecombineerd met een iPhone 12 Pro. Vriendin destijds ook overgestapt op Vodafone, vanwege de ziggo korting, met een zelfde iPhone en ook dit geëmmer. Balen erg dat we een jaar vast zitten aan ze.

Is dit iets waar jullie allemaal tegen aanlopen? Buiten is het prima, maar binnen een drama. Bij KPN nooit last van gehad en mijn vriendin met Tele2 ook zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kartmans1 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:08:
Sinds december bij Vodafone. Vijf jaar daarvoor via mijn oude werkgever bij KPN gezeten. Maar wat een verschrikking is Vodafone als je in winkels staat in de grote steden (Rotterdam, Den Haag, Amsterdam). Denk aan een Bijenkorf, H&M, Hema maar ook gewoon de Albert Heijn. Gewoon twee streepjes bereik, 5g maar totaal geen internetverbinding of traag als dikke… Gecombineerd met een iPhone 12 Pro. Vriendin destijds ook overgestapt op Vodafone, vanwege de ziggo korting, met een zelfde iPhone en ook dit geëmmer. Balen erg dat we een jaar vast zitten aan ze.

Is dit iets waar jullie allemaal tegen aanlopen? Buiten is het prima, maar binnen een drama. Bij KPN nooit last van gehad en mijn vriendin met Tele2 ook zelden.
Antennekaart.nl zie je sws al dat de masten veel minder sterk zijn dan de concurrentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Anoniem: 767041 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:12:
[...]

Antennekaart.nl zie je sws al dat de masten veel minder sterk zijn dan de concurrentie
Lekker dan. Is er door klagen een mogelijkheid om het jaarcontract kosteloos te ontbinden dat je weet? Of is het huilen met de pet op en het contract uitzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kartmans1 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:57:
[...]

Lekker dan. Is er door klagen een mogelijkheid om het jaarcontract kosteloos te ontbinden dat je weet? Of is het huilen met de pet op en het contract uitzitten?
Ja, ik ben er ook onderuit gekomen nadat ik 3 dekkingsklachten had ingediend en de app aanvullers werkte niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 11-05 21:58

Als ik mijn iPhone 13 Pro of S22 Ultra als voorbeeld neem, ja in winkels kan het bereik soms echt slecht zijn (hangt af van het pand).

En hoewel ik dan nog steeds 4G logo zie, vaak voelt het meer als de eerste dagen van 3G dan.

Maar

Mijn oude LG die ik hiervoor had, had daar nooit last van met Vodafone.

Altijd minimaal 3 van de 4 streepjes bereik en altijd bruikbare 4G snelheden.

Dus soms vraag ik mij af, of het gewoon aan nieuwere telefoons ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:54

Zo herkenbaar. In mijn auto altijd KPN gehad maar nu toch goedkoper gegaan voor Vodafone. Wat een dekkingsgaten hier in zuid-Limburg, verschrikkelijk. Hele stukken waar de ontvangst volledig wegvalt. Ik ga ook maar eens klagen en proberen eronder te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
‘Blij’ dat wij niet de enige zijn. Maar wel belachelijk dat dit anno 2023 nog zo kan zijn. Voelt inderdaad als begin 3G tijden, terwijl ze 3G volledig hebben uitgeschakeld dus je daar überhaupt niet meer op terug kan vallen.

Het werd vandaag nog gekker. We zaten vandaag in een restaurant in de serre in Amsterdam, naast het raam, en zelfs toen met twee streepjes bereik en 4g gebeurde er helemaal niets. Kon geen enkele website bereiken. Even later toen ik naar de wc ging kwam alles weer binnen op whatsapp. Terug bij de tafel, weer niets. Echt bizar. En ditzelfde dus met twee iPhones.

[ Voor 45% gewijzigd door Kartmans1 op 16-07-2023 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 23:25:
[...]

Als ik mijn iPhone 13 Pro of S22 Ultra als voorbeeld neem, ja in winkels kan het bereik soms echt slecht zijn (hangt af van het pand).

En hoewel ik dan nog steeds 4G logo zie, vaak voelt het meer als de eerste dagen van 3G dan.

Maar

Mijn oude LG die ik hiervoor had, had daar nooit last van met Vodafone.

Altijd minimaal 3 van de 4 streepjes bereik en altijd bruikbare 4G snelheden.

Dus soms vraag ik mij af, of het gewoon aan nieuwere telefoons ligt.
Hoe lang geleden was het met de oude LG? Verbaast me ook niets dat deze ellende is ontstaan sinds de introductie van 5g. Want nu zie ik vaak genoeg een 5g symbool zonder enige snelheid. Je zou verwachten dat je dan in ieder geval bruikbare snelheid krijgt op 4g, maar zelfs dat niet, terwijl ik dan vaak genoeg minimaal twee streepjes bereik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:43
Even ervaringen delen. Ik heb al een tijdje een 4G Huawei b618s router met Vodafone. In gebruik als back up voor mijn zakelijk glasvezel (gigabit Caiway).

Nieuwe recent geplaatste mast op plm. 300 meter afstand.

Met die Huawei een mooie gemiddelde ruim 100 Mbps down en 35 Mbps. up. Veel met de instellingen gerommeld (er zijn allerlei hacking tools voor dit type modem/router om banden te kiezen, te combineren e.d.), dit is wel het maximum. Latency wel wat aan de hoge kant rond de 30 ms.

Ik dacht, laat ik eens met de tijd meegaan, dus een 5G router, de Oppo T1a, aangeschaft. Staat op zelfde locatie, zelfde mast… resultaat iets betere latency, iets hogere download maar upload slechts rond de 8 Mbps.

Kortom, zoals al zoveel gezegd… 5G bij Vodafone op 1800 MHz. is marketing, verder geen nuttige upgrade.

Wachten op de 3.5Ghz veiling. Denk dat deze nieuwe mast (april dit jaar) al voorbereid zal zijn voor 3.5Ghz. Hoop dat het dan snel beter wordt.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
Bij mij thuis haal ik met 4G ongeveer 100 Mb down en 30 Mb up met 30 ms latency, als ik 5G inschakel loopt dit op tot 130 Mb down en 60 Mb up met 20 ms latency.

In een aantal gevallen kan de 5G DSS implementatie van Vodafone dus wél positief uitpakken, maar in de meeste gevallen is het te verwaarlozen, buiten de vaak snellere latency.

Meestal lock ik mijn toestel op 4G om zo de batterij te sparen, en eind dit jaar stap ik over op hollandsnieuwe, en heb ik sowieso toch geen toegang meer tot 5G. Voor mijn gebruik (navigatie, Spotify, messaging en af en toe wat social media) heb ik toch geen snelle verbinding nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door Jeffrey87 op 16-07-2023 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:43
Jeffrey87 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:00:
Bij mij thuis haal ik met 4G ongeveer 100 Mb down en 30 Mb up met 30 ms latency, als ik 5G inschakel loopt dit op tot 130 Mb down en 60 Mb up met 20 ms latency.

In een aantal gevallen kan de 5G DSS implementatie van Vodafone dus wél positief uitpakken, maar in de meeste gevallen is het te verwaarlozen, buiten de vaak snellere latency.
Ik denk dat als ik veel testen doe ook wel dat verschil tussen 4G en 5G zie, maar bundel is 10Gb. per dag. Met veel testen, zeg elk uur, loopt het datagebruik wel op.

Overigens zie ik ‘s-nachts slechts 30-40 Mbps., ik heb begrepen dat Vodafone dat doet om energie te besparen.

RIPE Atlas probe: 1005104

Pagina: 1 ... 83 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.