Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Ik krijg exact hetzelfde SMS met mijn iPhone 13 Pro.Pudding94 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 04:54:
Hier een Oppo A91, en voorheen KPN toen altijd gebruik kunnen maken van HD-bellen, sinds Vodafone krijg ik het niet voor elkaar en ook blijf ik telkens een SMS ontvangen dat mijn toestel nog niet geschikt is gemaakt voor gebruik op Vodafone, support Vodafone HD bellen o.a. niet en iemand enig idee waarom ik SMS blijf ontvangen?
Maar als ik de settings nakijk klopt alles, Vodafone zelf beweert 2 dingen afhankelijk wie je aan de lijn krijgt.
De ene keer zeiden ze tegen mij "dit stopt op ten duur wel als de settings kloppen" (ik krijg nog steeds die SMS eens in de zoveel tijd)
De andere keer zeggen ze dat je die SMS krijgt als dingen niet kloppen, en dat het weleens zo kan zijn dat mijn toestel minder populair is (ja hoor
Minder populair zeggen ze, mijn oude LG G8S kreeg die SMS nooit en dat toestel is alles behalve populair geweest.
In ieder geval alles werkt hier wel, maar ik krijg die SMS alsnog.
Wat je eventueel kan proberen is de settings wissen en opnieuw instellen, misschien helpt dat wel (dat deed het bij mijn partner met een Motorola wel, maar ook pas na 2 keer)
Als ik het internet mag geloven zou ik een HD Voice switch (of dergelijke) moeten zien op mijn iPhone.Pudding94 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:32:
Dankjewel @Mizgala28 , en werkt HD bellen bij jouw wel dan ondanks die SMS? Want daar baal ik wel flink van dat, dat niet meer werkt want lever fors in op de gesprekskwaliteit.
Die zie ik niet dus ik ga er vanuit dat het of niet werkt, of dat in Nederland deze niet van toepassing is (dit omdat ik wel kraakheldere audio hoor met mensen van wie hun toestel dat wel ondersteund)
Ik vraag me alleen af of jullie niet via 2G bellen? Volgens mij was bij Vodafone HD voice alleen op 4G (en vroeger 3G).
-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)
Heel erg raar, ga zo even contact met Vodafone opnemen dan. Mijn Oppo A91 werkte gewoon met HD Voice bij Lebara, KPN, T-Mobile.Mizgala28 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:59:
[...]
Als ik het internet mag geloven zou ik een HD Voice switch (of dergelijke) moeten zien op mijn iPhone.
Die zie ik niet dus ik ga er vanuit dat het of niet werkt, of dat in Nederland deze niet van toepassing is (dit omdat ik wel kraakheldere audio hoor met mensen van wie hun toestel dat wel ondersteund)
Van de ACM mag het niet, maar doet Vodafone er ook iets tegen? Of boeit ze het niet? Ik weet dat de zakelijke sims van ons bedrijf het gewoon doen, en ook langdurig. Zelfs de Sims waar gewoon een 06 opstaat. Maar dat zijn wellicht andere afspraken….
De 12gb limiet is verder geen probleem.
[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 08-07-2022 00:08 ]
Het is regel vanuit ACM dat providers het niet mogen doen. Zover mij bekend is zal de provider hier niet echt op handhaven tenzij je unlimited sim hebt die veel data verbruikt.FreakNL schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 00:07:
Heeft er iemand ervaring met een simkaart (Red unlimited) in een 4g router (bijvoorbeeld een Teltonika of Huawei).
Van de ACM mag het niet, maar doet Vodafone er ook iets tegen? Of boeit ze het niet? Ik weet dat de zakelijke sims van ons bedrijf het gewoon doen, en ook langdurig. Zelfs de Sims waar gewoon een 06 opstaat. Maar dat zijn wellicht andere afspraken….
De 12gb limiet is verder geen probleem.
Als je data uit hebt staan dan zouden gesprekken nog steeds via 4G moeten gaan trouwens.Mizgala28 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:21:
@RSB "Gesprekken en Data" staat op 4G bij mij maar ik zet mobiele data altijd uit als ik thuis ben, deed ik ook met Android (ik gebruik geen 5G, voegt in mijn omgeving te weinig toe voor slechtere stand-by)
@Pudding94 Ben benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Met duo sim haal je een lagere snelheid omdat je 1CA mist. Het beste is om te testen met 1 sim actie.Roy Tollenaar schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:00:
Naast het huis van me vader zijn nieuwe Vodafone antennes geplaatst en die doen het prima. [Afbeelding]
Thx. Heb nu Red Unlimited voor op de camping, jaar-abbo, 23,50 per maand (Friends & Family).ikbenjoeri schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:49:
[...]
Het is regel vanuit ACM dat providers het niet mogen doen. Zover mij bekend is zal de provider hier niet echt op handhaven tenzij je unlimited sim hebt die veel data verbruikt.
Ik had een Ierse “pay as You Go” Vodafone X Sim, die was unlimited voor 20 euro per 28 dagen. Die was iets goedkoper omdat ik hem effectief zo’n 8 tot 10 keer per jaar opwaardeerde. Maar met de vernieuwde EU roaming wetgeving is “Roam as Home” de nek omgedraaid en is het nu 30gb voor 28 dagen. En ik kijk er ook TV mee (Ziggo Go) dus dat redt ik niet meer..
Er komt in 2023 WiFi op de camping dus ik hoop het zo nog net te overbruggen.
Nee, maar bij mij was wel ineens de Ziggo korting van 5 euro verdwenen.Waffle33 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:25:
Zijn er meer mensen met een oud vodafone friends and family abonnement waar de korting verdwenen is? Sinds deze maand betaal ik ineens 15 euro meer per maand voor mijn Bel-sms-web-2 met 10GB bundel. Ik heb het abonnement al bijna 10 jaar denk ik en werd stilzwijgend steeds verlengd.
Toen ik belde werd het afgedaan met: Oh is een glitch, wordt volgende maand wel weer rechtgetrokken.
https://antennekaart.nl/k...63-40f4-b151-7a7e8adc7712
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
GrRPBakker
Zal het inderdaad ook nog wel even in de winkel proberen en anders de rechtsbijstandsverzekering benaderen. Kijken of die wat kunnen doen.
Was je reis misschien buiten de EU?
Ben je misschien gebeld of heb je gebeld?
Heb je in de My Vodafone app gekeken waar die kosten precies voor waren?
[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 29-07-2022 15:54 ]
/f/image/s72fRXSWCMf5NKodWRiWRYn7.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door herrieschopper op 30-07-2022 08:41 ]
Mijn abonnement is opeens een paar cent duurder geworden, de klantenservice snapt er niks van en kan er ook niks aan veranderen. Zeer professioneel allemaal...Waffle33 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:25:
Zijn er meer mensen met een oud vodafone friends and family abonnement waar de korting verdwenen is? Sinds deze maand betaal ik ineens 15 euro meer per maand voor mijn Bel-sms-web-2 met 10GB bundel. Ik heb het abonnement al bijna 10 jaar denk ik en werd stilzwijgend steeds verlengd.
Via Sales/klantenservice kreeg ik te horen dat er helemaal geen zakelijke family&friend codes zouden zijn. Onmogelijk. Want het woord zou het al zeggen, je familie en vrienden en geen bedrijven.
Waarom bestaat er dan de mogelijkheid om met zo’n code een aanvraag te doen voor zakelijk abbo bij f&f?
[ Voor 33% gewijzigd door timmie1 op 21-08-2022 20:10 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Volgens mij behoudt je je huidige abonnement als je toch nog voor een toestel kiest. In een winkel van Vodafone is veel meer mogelijk dan online trouwens.cbr600f4i schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:09:
Ik heb een paar maanden geleden mijn abonnement iets ge-upgrade naar het goedkoopste red abonnement. Sim-only. Nu begeeft mijn telefoon het langzaam en zie ik dat het voordelig is om een toestel icm red abonnement te nemen, is dat mogelijk? Volgens mij kan je wel upgraden met toestel maar kan je ook hetzelfde 'abonnement' omzetten + toestel? Ik zie dat dat ook weer een paar euro scheelt.
Als t goed is ben ik morgen in de buurt van een winkel, misschien toch even verstandig om daar binnen te lopen. Vanuit myvodafone lijkt 't allemaal geen probleem. Zitten wel weer aansluitkosten van 25 euro op, dat is wel jammer maar altijd nog voordeliger dan los kopen.Roy Tollenaar schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:18:
[...]
Volgens mij behoudt je je huidige abonnement als je toch nog voor een toestel kiest. In een winkel van Vodafone is veel meer mogelijk dan online trouwens.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik heb al 3x meegemaakt dat ze in de winkel de aansluitkosten konden kwijtschelden. Als je dus toch in de buurt bent kan het je maar zo €25 besparen.cbr600f4i schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:26:
[...]
Als t goed is ben ik morgen in de buurt van een winkel, misschien toch even verstandig om daar binnen te lopen. Vanuit myvodafone lijkt 't allemaal geen probleem. Zitten wel weer aansluitkosten van 25 euro op, dat is wel jammer maar altijd nog voordeliger dan los kopen.
Is er iemand bekend mee? Of is dit juist een service die ze bieden met een goede deal? Ik heb het nu 2x afgehouden omdat ik het niet echt vertrouw.. Je krijgt zoveel vage telefoontjes tegenwoordig.
VoWifi werkt alleen als je op dat netwerk zit? Bij T-Mobile USA VoWifi kun je op ongeveer elk wifi gewoon bellen. Of heeft Vodafone dat nu ook mogelijk gemaakt?timmie1 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:08:
Bij deze wil ik even laten weten dat ik op het netwerk van Telenor in combinatie met een Vodafone simkaart zowel van VoLTE-roaming als VoWiFI gebruik heb kunnen maken.Wisselen van netwerk is ter plaatse echter niet meer toegestaan. Ondanks tientallen pogingen op verschillende plaatsen kregen we enkel toegang tot het netwerk van Telenor.
Mijn ouders gaan verhuizen, leuk huisje gekocht op kleine 3km (rechte lijn) afstand van de Duitse grens.
Ze zijn nog niet verhuisd, maar mijn moeder wou wel weten hoe het zit met haar abonnement (4GB data (want Ziggo) en onbeperkt bellen), of het dan net als in Nederland werkt mocht de toestel wisselen naar een Duitse netwerk. (ik weet dat qua data dit weinig zou moeten uitmaken, maar geen idee hoe het zit met onbeperkt bellen en dergelijke)
Aangezien ze ook hun vaste lijn opgeven, ze vindt haar onbeperkt bellen bundel met haar Vodafone abonnement voldoende.
Ik kan de info hierover niet echt vinden (tenzij dit allemaal gewoon onder een EU bundel valt), wel had ik contact met Vodafone opgenomen aangezien ze niet direct een antwoord hadden, maar daar heb ik na ruim 2 weken nog steeds niks over gehoord (ondertussen weer contact opgenomen, maar alweer kreeg ik te horen dat ze "terugbellen")
De winkel zelf inlopen resulteerde in "u kunt het beste ons klantenservice bellen of mailen", maar daar heb ik ook weinig aan.
[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 25-08-2022 11:05 ]
Volgens mij kun je je abonnement op een Duits netwerk net zo gebruiken als in Nederland behalve bij redtogether en unlimited daar geldt een limiet van 40GB per maand. moet dus niet uitmaken als de telefoon op een Duits netwerk aanmeldt.Mizgala28 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:01:
Een vraag voor mensen die in de grensstreek wonen, of die info hebben over mijn vraag.
Mijn ouders gaan verhuizen, leuk huisje gekocht op kleine 3km (rechte lijn) afstand van de Duitse grens.
Ze zijn nog niet verhuisd, maar mijn moeder wou wel weten hoe het zit met haar abonnement (4GB data (want Ziggo) en onbeperkt bellen), of het dan net als in Nederland werkt mocht de toestel wisselen naar een Duitse netwerk. (ik weet dat qua data dit weinig zou moeten uitmaken, maar geen idee hoe het zit met onbeperkt bellen en dergelijke)
Aangezien ze ook hun vaste lijn opgeven, ze vindt haar onbeperkt bellen bundel met haar Vodafone abonnement voldoende.
Ik kan de info hierover niet echt vinden (tenzij dit allemaal gewoon onder een EU bundel valt), wel had ik contact met Vodafone opgenomen aangezien ze niet direct een antwoord hadden, maar daar heb ik na ruim 2 weken nog steeds niks over gehoord (ondertussen weer contact opgenomen, maar alweer kreeg ik te horen dat ze "terugbellen")
De winkel zelf inlopen resulteerde met "u kunt het beste ons klantenservice bellen of mailen", maar daar heb ik ook weinig aan.
Het is een Start M abonnement + onbeperkt bellen extra bovenop.Roy Tollenaar schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:07:
[...]
Volgens mij kun je je abonnement op een Duits netwerk net zo gebruiken als in Nederland behalve bij redtogether en unlimited daar geldt een limiet van 40GB per maand. moet dus niet uitmaken als de telefoon op een Duits netwerk aanmeldt.
In dat geval is dat wel goed nieuws, want qua data zat het wel goed alleen dat bellen was datgene waar zij zich zorgen over maakte.
Van KPN daarentegen wel eens een melding gehad dat ik in de afgelopen 4 maanden meer verbruikt had in de EU dan NL, en ook mijn vriendin met T-Mobile kreeg toen een SMS.
Ik denk dat Vodafone NL er niet zo'n issue van maakt, al helemaal niet als je op hun Vodafone zuster netwerken roamt (Vodafone DE, UK, IT, etc). Ook heb je dan het voordeel dat je straks ook kunt bellen over 4G in Duitsland met Vodafone DE (en straks ook Vodafone IT)
Je kunt dus het beste de telefoons automatisch het netwerk laten kiezen.
Hoe het zit met de MVNO's en dochtermerken van de drie providers in Nederland weet ik niet, alleen dat die er soms wel hun verdienmodel van maken met roaming en buitenbundelkosten, dus dat ze er daar meer bovenop zitten lijkt me wel aannemelijk.
Ze zijn momenteel de enige die nog 2000+ locaties heeft met een enkele of dubbele carrier, en waar je vaak slechts enkele megabits haalt, terwijl de concurrentie daar vaak ver boven de 200 Mb uitkomt.
Ik mag volgend jaar weer verlengen of overstappen, en overweeg nu toch om eens bij KPN te gaan kijken als Vodafone zo ver achterblijft.
NB: zviw gaat het om dagen waarop je niet op een Nederlands netwerk bent die worden geteld. Grenswerkers mogen dus iedere dag roamen.Naafkap schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:22:
Volgens mij zijn er wel voorwaarden gesteld aan het roam like home-principe. Je moet volgens mij vaker in Nederland zijn dan in het buitenland. Hoe het precies zit weet ik niet, maar semi permanent op een Duits netwerk kan wel problemen geven, al verwacht ik dat Vodafone eerst netjes een waarschuwing zal sturen voordat het een probleem wordt.
Nee ik weet het niet, het voelt alsof ZiggoVodafone deze ontwikkeling niet hoog op de agenda heeft staan. Daarnaast denk ik niet dat de bulk dataklanten bij Vodafone zitten, die heeft Tmobile al aangetrokken in de afgelopen jaren (gevoel). Ze zullen waarschijnlijk op hun netwerk monitoring actief hebben en de drukke masten upgraden.Jeffrey87 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 13:35:
Iemand een idee wat Vodafone van plan is met hun netwerk?
Ze zijn momenteel de enige die nog 2000+ locaties heeft met een enkele of dubbele carrier, en waar je vaak slechts enkele megabits haalt, terwijl de concurrentie daar vaak ver boven de 200 Mb uitkomt.
Ik mag volgend jaar weer verlengen of overstappen, en overweeg nu toch om eens bij KPN te gaan kijken als Vodafone zo ver achterblijft.
Heeft de licentie verplichting van 5G/700Mhz bij Vodafone al de gewenste dekking? Hoe zit dat ook alweer @jk-5 ?
Dat is exact het gevoel dat ik ook heb: Vodafone zet alleen de noodzakelijke capaciteit in, en investeert niet in onnodige upgrades op plekken waar de capaciteit toch niet nodig is.stormfly schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:30:
[...]
Nee ik weet het niet, het voelt alsof ZiggoVodafone deze ontwikkeling niet hoog op de agenda heeft staan. Daarnaast denk ik niet dat de bulk dataklanten bij Vodafone zitten, die heeft Tmobile al aangetrokken in de afgelopen jaren (gevoel). Ze zullen waarschijnlijk op hun netwerk monitoring actief hebben en de drukke masten upgraden.
Probleem is alleen dat dit juist de plekken zijn waar ik regelmatig kom.
Begrijp me niet verkeerd, over het algemeen is de dekking meer dan voldoende, alleen ik heb het idee dat de commerciële uitspraken van Vodafone over hun 5G netwerk zo niet serieus genomen kunnen worden als de concurrentie snelheden haalt die soms een factor 2 tot 3 hoger ligt.
Ik heb dan meer vertrouwen in de ambitie van KPN dan die van Vodafone.
[ Voor 10% gewijzigd door Jeffrey87 op 29-08-2022 10:13 ]
Technisch ben ik het helemaal met je eens. KPN ziet mobiel als core inkomsten, en ZiggoVodafone zit er minder toekomstgericht in.Jeffrey87 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:38:
[...]
Dat is exact het gevoel dat ik ook heb: Vodafone zet alleen de noodzakelijke capaciteit in, en investeert niet in onnodige upgrades op plekken waar de capaciteit toch niet nodig is.
Probleem is alleen dat dit juist de plekken zijn waar ik regelmatig kom.
Begrijp me niet verkeerd, over het algemeen is de dekking meer dan voldoende, alleen ik heb het idee dat de commerciële uitspraken van Vodafone over hun 5G netwerk zo niet serieus genomen kunnen worden als de concurrentie snelheden haalt die soms een factor 2 tot 3 hoger ligt.
Ik heb dan meer vertrouwen in de ambitie van KPN dan die van Vodafone (T-Mobile houd ik hier even buiten omdat dit echt een "bulk data" provider is die alleen maar de hoogste snelheid en de hoogste klantjepik ratio wil halen, maar weinig investeert in een goede en stabiele VoLTE en VoWiFi ervaring).
Heb een cheap hollandsnieuwe abo privé en T-Mobile onbeperkt zakelijk, je merkt het wel dat ook T-Mobile echt een heel goed netwerk heeft gebouwd. Wij zijn al 15 jaar T-Mobile klant, en ik heb ook hun eerste netwerken meegemaakt. Dat je in centrum Rotterdam bij een klant binnen tegen het raam geplakt stond te bellen. Ik denk dat T-mobile de provider is met de meeste wendbaarheid over de afgelopen jaren, KPN had gewoon al vet veel kleine GSM sites en een hele goede dekking toen GSM werd uitgerold. Volgens mij verdwijnen er wel meer en meer van die kleine KPN sites omdat andere KPN locaties daar nu ook dekking geven.
https://directsales.ziggo.nl/ziggovoordeel > Bekijk Sim Only
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MuihyeUSaURdm1pRcNlY1tVR.jpg?f=user_large)
Werkt niet met een verlening. Echter een telefoontje naar sales resulteerde wel in een aanbieding van 22,50 EUR voor unlimited voor 2 jaar.ikbenjoeri schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:16:
Als je internet via Ziggo hebt kan je voor €20 per maand unlimited abonnement afnemen.
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
Vodafone is momenteel het hardste bezig om het netwerk te vernieuwen. Dus het staat zeker op de agenda. Ze hebben al meer dan 1000 sites die 700MHz ondersteunen (ongeveer een kwart van het totaal dus). Omdat deze sites vooral in het buitengebied staan kunnen ze hier nu al makkelijk mee voldoen aan de dekkingsverplichting. Ik denk dat ook bij Vodafone het doel is om binnen een jaar of 2 alle sites te hebben omgebouwd met een nieuwere generatie apparatuur. En daarbij dus ook meer capaciteit dan de oude sites.stormfly schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:30:
[...]
Nee ik weet het niet, het voelt alsof ZiggoVodafone deze ontwikkeling niet hoog op de agenda heeft staan. Daarnaast denk ik niet dat de bulk dataklanten bij Vodafone zitten, die heeft Tmobile al aangetrokken in de afgelopen jaren (gevoel). Ze zullen waarschijnlijk op hun netwerk monitoring actief hebben en de drukke masten upgraden.
Heeft de licentie verplichting van 5G/700Mhz bij Vodafone al de gewenste dekking? Hoe zit dat ook alweer @jk-5 ?
https://antennekaart.nl/k...oom=15&providers=vodafone
[ Voor 24% gewijzigd door Roy Tollenaar op 30-08-2022 22:47 ]
Ja dat soort stukjes antiek kom je best nog wel eens tegen. Die in Oldebroek is misschien nog wel een van de gekste voorbeelden. Maar bijvoorbeeld ook in Rotterdam op het plein voor het treinstation staat een mooie locatie op een dak. Alleen jammer dat er niet meer dan 2G uit komt.Roy Tollenaar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:46:
Er zijn ook plekken waar andere antennes al vervangen zijn maar een andere site alleen 2G heeft. Zou wel mooi zijn als ze die nog ombouwen
https://antennekaart.nl/k...oom=15&providers=vodafone
Er komt zo een Vodafone update aan. Duurt een klein uurtje om alles te verwerken.
Vroeger was er een website die foto's had van dit soort locaties, kan hem nu niet meer vinden. Is deze nog ergens te vinden nu?jk-5 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:41:
[...]
Ja dat soort stukjes antiek kom je best nog wel eens tegen. Die in Oldebroek is misschien nog wel een van de gekste voorbeelden. Maar bijvoorbeeld ook in Rotterdam op het plein voor het treinstation staat een mooie locatie op een dak. Alleen jammer dat er niet meer dan 2G uit komt.
Er komt zo een Vodafone update aan. Duurt een klein uurtje om alles te verwerken.
Kwam bij de zoektocht wel weer dit artikeltje tegen
nieuws: Vodafone belooft betere dekking met nieuwe antennes
Foto's, dat is een gevoelig onderwerp. Ik wil heel graag op Antennekaart bij elke mast een foto hebben staan. Ik heb door de jaren heen heel veel foto's van mensen gekregen (of zelf gemaakt), die ik graag wil kunnen tonen.Sorcerer8472 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:23:
[...]
Vroeger was er een website die foto's had van dit soort locaties, kan hem nu niet meer vinden. Is deze nog ergens te vinden nu?
Kwam bij de zoektocht wel weer dit artikeltje tegen
nieuws: Vodafone belooft betere dekking met nieuwe antennes
Goh, de AIRs bij Vodafone. "De telecomprovider claimt de eerste Europese provider te zijn die de antennes zowel op de 1800MHz- en 2100MHz-band als op de 800MHz- en 900MHz-band inzet". Ja, de kleine AIR is actief voor 2100MHz en heeft passieve poorten waar je een 1800MHz RRU op kunt aansluiten. Wat is daar zo bijzonder aan? Zelfde bij de grote AIR. Actief op 900MHz, passieve poorten voor 800MHz.
https://antennekaart.nl/k...d4-4c4b-9828-e89d371e5081
Ze hebben de prijzen pijlsnel aangepast op de site vergelijkbaar met de prijzen op de Vodafone site. Weg extra voordeeltje. Ik had nog een tab open van vanochtend en als ik nu naar de site ga is het voordeel weg. Zoals de Start M. Kostte vanochtend 9,50, is de prijs nu 11 euro voor een 2 jarig abonnement.ikbenjoeri schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:16:
Als je internet via Ziggo hebt kan je voor €20 per maand unlimited abonnement afnemen.
https://directsales.ziggo.nl/ziggovoordeel > Bekijk Sim Only
[Afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door JoeZuCK op 31-08-2022 11:42 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Gevoelig onderwerp? Dat klinkt alsof er redenen zijn waarom het nu niet kan? Hoe zit dat?jk-5 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:29:
[...]
Foto's, dat is een gevoelig onderwerp. Ik wil heel graag op Antennekaart bij elke mast een foto hebben staan. Ik heb door de jaren heen heel veel foto's van mensen gekregen (of zelf gemaakt), die ik graag wil kunnen tonen.
Valt mee. Eerder dat ik dat al lang graag wil maar er nog niet aan toe ben gekomen om verschillende redenen. Maar de laatste periode heb ik weer de tijd die ik graag wil. Ik ben al weer bezig met nieuwe content op de siteSorcerer8472 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 23:17:
[...]
Gevoelig onderwerp? Dat klinkt alsof er redenen zijn waarom het nu niet kan? Hoe zit dat?
Ik zit ook een beetje te twijfelen of ik bij Vodafone blijf.Jeffrey87 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 13:35:
Iemand een idee wat Vodafone van plan is met hun netwerk?
Tot nu toe altijd tevreden geweest, tot ik sinds paar maanden terug slechtere snelheden op 4G (en 5G) haal.
Ook thuis, inclusief slechtere GSM bereik en dat ligt niet aan mijn toestel want als ik de kaart in mijn oudere telefoon stop heb ik precies hetzelfde probleem (en mijn partner dus ook)
En dit was natuurlijk vroeger niet zo.
Nou klaag ik niet perce over de snelheid an sich, in 90% van de gevallen is dat voldoende, maar als je ineens van 140 tot 190mbps download en 35 tot 48mbps upload (op 4G) naar ineens op beide 4G en 5G niet hoger uitkomt dan 40/40, dan klopt er iets niet.
En ik merk dat bij mijn ouders de snelheid ook inmiddels lager is, alleen daar zat je meestal rond de 60/20 dus die drop naar max 30/20 valt nog mee.
Dan ook het bereik, ik had altijd vol bereik thuis en mijn partner ook maar dit is inmiddels meestal 2 van de 4 streepjes tegenwoordig.
Vodafone zegt dat het aan mijn toestel ligt, dat geloof ik niet want de issues zijn ontstaan sinds dat ze hier in Juni met de toren begonnen de klooien (want de Vodafone mast staat op het dak van onze flat)
Overigens slechter bereik zorgt ook voor meer accu verbruik in stand-by, vooral bij mijn partner.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dit hebben mijn vriendin en ik gisterenavond ook gehad. Heb net gebeld met Vodafone en dat e-mail adres wat gebruikt is shop@vodafone.nl is niet van hun.CLB schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:22:
Ik kijk net in de app en kan verlengen, leuk, even kijken wat dat moet kosten. Veel te duur ten opzichte van wat ik nu betaal en ik ontvang net drie 'samenvattingen van de overeenkomst' achter elkaar, wat is dit nou weer.
Wachtwoord wijzigen en adres blokkeren werd aangeraden.
PSN: bollsie
Maar het is een "samenvatting van het product waarin je geïnteresseerd bent", eind goed, al goed.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De mast straalt opzij en niet naar boven/beneden. Dus dat is juist wel logisch....Mizgala28 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:06:
[...]
Vodafone zegt dat het aan mijn toestel ligt, dat geloof ik niet want de issues zijn ontstaan sinds dat ze hier in Juni met de toren begonnen de klooien (want de Vodafone mast staat op het dak van onze flat)
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Maar zoals ik in die comment eerder zei was dit allemaal geen issue voordat ze daar aan de slag gingen in juni.Coach4All schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:28:
[...]
De mast straalt opzij en niet naar boven/beneden. Dus dat is juist wel logisch....
En ja ik weet hoe een mast straalt, maar dan zou deze issue voor de onderhoud ook aanwezig moeten zijn geweest.
Meestal wordt er niet 1 mast alleen aangepakt, best kans dat die op jouw flat wat sterker is afgesteld en omliggende iets minder sterk (jouw kant op) om elkaar net weg te drukken.Mizgala28 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:17:
[...]
Maar zoals ik in die comment eerder zei was dit allemaal geen issue voordat ze daar aan de slag gingen in juni.
En ja ik weet hoe een mast straalt, maar dan zou deze issue voor de onderhoud ook aanwezig moeten zijn geweest.
Maar om daar achter te komen moet je al gaan spelen met tools als opensignal. https://www.opensignal.co...erlands/vodafone-coverage
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Nu heb ik een vreemd 'probleem', als ik in de settings ga dan kan ontbreekt de instelling 'Bellen via WIFI' en 'Bellen via 4G'.
De telefoon is dual sim, als 2de sim heb ik een T-Mobile kaartje, voor deze sim zijn deze opties wel aanwezig.
Als ik de SIMS omwissel dan blijft het probleem hetzelfde, wel de opties bij T-mobile niet bij Vodafone.
Gebruik ik de SIMS apart (dus bv T-mobile uit de telefoon) dan heb ik hetzelfde effect, met de T-mobile kaart is de optie er wel, met de Vodafone kaart niet.
Nu zou je denken het zit in de SIM, als ik echter mijn vodafone Sim in een andere telefoon stop, geprobeerd met een S10 en S20 dan heb ik ineens de optie WEL van het bellen via 4g en bellen via WIFI met mijn vodafone kaartje.
Dus mijn S22 heeft wel de optie bellen via 4G/Wifi maar dit werkt niet met Vodafone, met andere sim kaarten T-Moble (heb ook een KPN sim geprobeerd) heb ik in mijn toestel deze opties dus wel.
Herkend iemand dit probleem en belangrijker nog, weet iemand een oplossing hoe ik dit wel krijg?
Om via 4G/WiFi te kunnen bellen moet je nummer zijn ingesteld in de IMS, geen registratie in IMS dan kan je er geen gebruik van maken.rob3rt schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:05:
Ik heb sinds kort een nieuwe Telefoon (Samsung S22) en een Vodafone Red Unlimited abo.
Nu heb ik een vreemd 'probleem', als ik in de settings ga dan kan ontbreekt de instelling 'Bellen via WIFI' en 'Bellen via 4G'.
De telefoon is dual sim, als 2de sim heb ik een T-Mobile kaartje, voor deze sim zijn deze opties wel aanwezig.
Als ik de SIMS omwissel dan blijft het probleem hetzelfde, wel de opties bij T-mobile niet bij Vodafone.
Gebruik ik de SIMS apart (dus bv T-mobile uit de telefoon) dan heb ik hetzelfde effect, met de T-mobile kaart is de optie er wel, met de Vodafone kaart niet.
Nu zou je denken het zit in de SIM, als ik echter mijn vodafone Sim in een andere telefoon stop, geprobeerd met een S10 en S20 dan heb ik ineens de optie WEL van het bellen via 4g en bellen via WIFI met mijn vodafone kaartje.
Dus mijn S22 heeft wel de optie bellen via 4G/Wifi maar dit werkt niet met Vodafone, met andere sim kaarten T-Moble (heb ook een KPN sim geprobeerd) heb ik in mijn toestel deze opties dus wel.
Herkend iemand dit probleem en belangrijker nog, weet iemand een oplossing hoe ik dit wel krijg?
Even contact opnemen met klantenservice lijkt me.
Antenne en masten malloot
Yup..Roy Tollenaar schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:04:
Meer Vodafone klanten geen service of een E?
Heb ze in Nederland regelmatig gebruikt maar in het buitenland (Luxemburg) was in augustus voor het laatst, toen nog 17GB in 3 dagen gebruikt. Binnen Nederland een keer 190GB in 2 dagen gebruikt. Nog nooit afgesloten of iets van gehoord (en anders koop ik weer een nieuw kaartje:)Verwijderd schreef op zondag 18 september 2022 @ 14:01:
[Afbeelding]
iemand hier verder ervaring mee? ik zit binnenkort weer een week in griekenland, nu wil ik niet afhankelijk zijn van de wifi... dus vodafone prepaid valt onder EU.... 14eur is niks natuurlijk
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
:strip_exif()/f/image/ukwLe9UUsbL9opBpy5FeIrxJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Enige wat ik me hierbij kan bedenken is dat er of een duo sim is of dat er een extra nummer aan je red together is toegekend.bjornricardo33 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:36:
Wij hebben een red together abbo dus ik kijk nooit naar me verbruik nu kijk ik toevallig eens naar de factuur details en ik zie meerdere keren per maand een hoog data verbruik in Luxemburg op me factuur. Geen idee waarom want ik ben al jaren niet meer in Luxemburg geweest. Iemand een idee hoe dit kan ? Gebruik geen vpn diensten [Afbeelding]
Dataverbruik wordt geregistreerd op een IMSI (dat is het interne nummer van je simkaart)
Laat Vodafone maar een vebruiksoverzicht maken op IMSI. Verbruiksoverzicht moet Datum/tijd, IMSI, mobiel nummer en vooral locatie(de zendmast) bevatten. Ergens moet dan blijken dat er iets niet goed zit.
Het duo sim verhaal heb ik zelf een keer meegemaakt in mijn mobiele carriere. Daarbij kwam uit het verbruiksoverzicht ook naar voren dat de sim op 2 plaatsen tegelijk actief was.
Snelste manier om hier af te komen is om een simwissel te doen.
Hier ook (en ben niet in Luxemburg geweest) ga er zaterdag wel weer heen dus benieuwd of het dan wel goed gaat. Ik ben trouwens ook echt EU data kwijt.bjornricardo33 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:36:
Wij hebben een red together abbo dus ik kijk nooit naar me verbruik nu kijk ik toevallig eens naar de factuur details en ik zie meerdere keren per maand een hoog data verbruik in Luxemburg op me factuur. Geen idee waarom want ik ben al jaren niet meer in Luxemburg geweest. Iemand een idee hoe dit kan ? Gebruik geen vpn diensten [Afbeelding]
/f/image/hgJL7OBisZJHnQ1LKmdxSW9W.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/21emXrk79Tdh1IzKsvVGuBrM.png?f=fotoalbum_large)
Kan ook zijn dat VF iets niet goed heeft staan en dus binnenlands verbruik ergens aanmerkt als verbruik in Luxemburg. Dan zou ik even contact opnemen met klantenservice of naar een winkel gaan.Roy Tollenaar schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:18:
[...]
Hier ook (en ben niet in Luxemburg geweest) ga er zaterdag wel weer heen dus benieuwd of het dan wel goed gaat. Ik ben trouwens ook echt EU data kwijt. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb all een tweetje gestuurd want om nou met 14GB naar het buitenland te gaan is ook een beetje karig.The_Wireless_Guy schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:28:
[...]
Kan ook zijn dat VF iets niet goed heeft staan en dus binnenlands verbruik ergens aanmerkt als verbruik in Luxemburg. Dan zou ik even contact opnemen met klantenservice of naar een winkel gaan.
Verwijderd
vodafone prepaidRoy Tollenaar schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:37:
[...]
Heb all een tweetje gestuurd want om nou met 14GB naar het buitenland te gaan is ook een beetje karig.
Als ik me data niet terug krijg doe ik dat ook, nog goedkoper dan 2gb buiten de bundel roamen.
Verwijderd
als ik jou was zou ik gewoon eventjes een prepaid kaartje bestellen en 14eur er op gooien heb je een week onbeperkt internetRoy Tollenaar schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:28:
Klantenservice heb je veel aan. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Zit al in me telefoon.Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:29:
[...]
als ik jou was zou ik gewoon eventjes een prepaid kaartje bestellen en 14eur er op gooien heb je een week onbeperkt internet
:strip_exif()/f/image/SpXqaqM8k3QVzAyTURR9GXcA.jpg?f=fotoalbum_large)
Klantenservice heeft me gewoon standaard linkje naar de FUP gestuurd en negeert me, niet echt de service die ik van concurrent T-Mobile gewend wasRoy Tollenaar schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:28:
Klantenservice heb je veel aan. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd
je bent ook een pannenkoek...Roy Tollenaar schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:39:
[...]
Klantenservice heeft me gewoon standaard linkje naar de FUP gestuurd en negeert me, niet echt de service die ik van concurrent T-Mobile gewend was
Ja maar ik snap het niet als T-mobile het kan en KPN bij me stiefpa waarom Vodafone dan niet?Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:56:
[...]
je bent ook een pannenkoek...ik heb je in de tijd dat je zit bij vodafone meer zien klagen dan TM
Verwijderd
vodafone is gewoon een 3de hands partij kwa providers... hun hele systeem is traag en een zooitje ook in de tijd dat ik bij hun zat wist ik niet hoe snel ik weg moes en hun app is nog steeds traag met het prepaid kaartje,Roy Tollenaar schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:17:
[...]
Ja maar ik snap het niet als T-mobile het kan en KPN bij me stiefpa waarom Vodafone dan niet?
ik ben niet voor niks terug gegaan naar TM, in jouw geval zou KPN beter zijn kwa data op dit moment
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2022 16:20 ]
Ja over anderhalf jaar maar niet verlegen bij Vodafone.Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:19:
[...]
vodafone is gewoon een 3de hands partij kwa providers... hun hele systeem is traag en een zooitje ook in de tijd dat ik bij hun zat en hun app is nog steeds traag met het prepaid kaartje,
ik ben niet voor niks terug gegaan naar TM, in jouw geval zou KPN beter zijn kwa data op dit moment
Verwijderd
daar hoef je niet eens op te wachten, 4problemen vinden die ze niet kunnen oplossen en je bent van ze af via de klantenservice breken ze je contract open...Roy Tollenaar schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:20:
[...]
Ja over anderhalf jaar maar niet verlegen bij Vodafone.
Ga wel test files downloaden totdat ik misbruik maak van het abonnement dan weten ze niet hoe snel ze van me af moeten.Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:23:
[...]
daar hoef je niet eens op te wachten, 4problemen vinden die ze niet kunnen oplossen en je bent van ze af via de klantenservice breken ze je contract open...
Ze gaan niet meer op problemen in van mij ik zeur teveel en krijg standaard linkjes en daarna wordt ik genegeerd.Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:23:
[...]
daar hoef je niet eens op te wachten, 4problemen vinden die ze niet kunnen oplossen en je bent van ze af via de klantenservice breken ze je contract open...
Verwijderd
ja maar je moet het met tickets aanmaken in de app, dan komt het bij de technische afdeling terecht, als die het niet vroegtijdig of niet kunnen oplossen, de klantenservice bellen en ben je er vanafRoy Tollenaar schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:25:
[...]
Ze gaan niet meer op problemen in van mij ik zeur teveel en krijg standaard linkjes en daarna wordt ik genegeerd.
Gewoon via: https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/?Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:26:
[...]
ja maar je moet het met tickets aanmaken in de app, dan komt het bij de technische afdeling terecht, als die het niet vroegtijdig of niet kunnen oplossen, de klantenservice bellen en ben je er vanaf
Verwijderd
uhm ja in dit geval wel, sinds ik zonet zie dat ze het ticket systeem uit de app hebben gesloopt
Werd teveel geklaagd denk ikVerwijderd schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:30:
[...]
uhm ja in dit geval wel, sinds ik zonet zie dat ze het ticket systeem uit de app hebben gesloopt
[ Voor 99% gewijzigd door herrieschopper op 26-09-2022 20:32 ]
https://antennekaart.nl/k...b0-4115-8025-8a3dcd363256
Dit topic is gesloten.
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.