[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 86 Laatste
Acties:
  • 616.772 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• semve
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-06 11:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2mPVSfu5thpzVlEUrsg8ajj970=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QYKDAjL8uFFoZxCHuzvMHw3Y.png?f=fotoalbum_large

5g roaming op Telekom.de! Leuk om te zien dat Vodafone veel moeite steekt in 5g roaming, nu twee providers in Duitsland met 5g (naast Vodafone.de)

[ Voor 23% gewijzigd door semve op 19-02-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, Vodafone gaat lekker daarmee. Maar nog belangrijker: ze realiseren nu ook VoLTE-bellen in het buitenland. Aangezien veel 2G- en 3G-netwerken uit gaan is dat erg belangrijk.

Intussen kun je bij KPN niet meer roamen op Proximus en dat soort geintjes. Onbegrijpelijk beleid hebben die lui 8)7

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:22

knakworst

Get more sats!

Ferruginous Hwk schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:25:
[...]
(scenario brand in de meterkast en dan niet in staat zijn om 112 te kunnen bellen.) |:(
Dat is dan ook het enige scenario dat overblijft, want met voice over wifi kun je tegenwoordig 112 bellen, voorheen kon dat niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semve
Sorcerer8472 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:37:
Ja, Vodafone gaat lekker daarmee. Maar nog belangrijker: ze realiseren nu ook VoLTE-bellen in het buitenland. Aangezien veel 2G- en 3G-netwerken uit gaan is dat erg belangrijk.

Intussen kun je bij KPN niet meer roamen op Proximus en dat soort geintjes. Onbegrijpelijk beleid hebben die lui 8)7
Ah, dat is idd nog handiger. In het buitenland val je snel terug naar 2g bij bellen zonder VoLTE dus dat is fijn. Heb je dit zelf al ergens werkend kunnen zien? Ik was gisteren in Duitsland maar heb niet gebeld dus heb dit helaas niet kunnen testen.

En wat betreft kpn: ik merk zelf ook dat daar een flink verschil in zit. Vodafone schakelt eigenlijk binnen een minuut van het passeren van een grens over op een ander netwerk terwijl KPN 5 tot 10 minuten op geen service of edge blijft plakken.

[ Voor 15% gewijzigd door semve op 20-02-2022 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:10
Hoezo niet? Heb gisteren gewoon op Proximus gezeten met mijn KPN abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semve
Incognitum schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:18:
[...]

Hoezo niet? Heb gisteren gewoon op Proximus gezeten met mijn KPN abbo.
Heb je een zakelijk abonnement? Voor zover ik weet kunnen zakelijke abonnementen bij KPN wel op Proximus en particuliere klanten niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:10
semve schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:35:
[...]

Heb je een zakelijk abonnement? Voor zover ik weet kunnen zakelijke abonnementen bij KPN wel op Proximus en particuliere klanten niet
Nee gewoon particulier. En ook de Youfone sim in de radio pakt Proximus. Ik kies meestal handmatig een netwerk, daar KPN inderdaad traag is met omschakelen, vandaar dat ik het ook zeker weet. Maar goed, wellicht te veel off-topic voor hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Incognitum op 20-02-2022 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:21

Raar. Ik kon ook nog roamen op Proximus, afgelopen week. Met prive KPN sim. Vodafone ook. (Dualsim)

KPN doet alleen 5G op Vodafone.de. Wellicht kan dat ook komen doordat er de regio Bunde/Leer bij Telekom alleen 4G op band 20 te ontvangen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krakendmodem schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:45:
[...]

Raar. Ik kon ook nog roamen op Proximus, afgelopen week. Met prive KPN sim. Vodafone ook. (Dualsim)

KPN doet alleen 5G op Vodafone.de. Wellicht kan dat ook komen doordat er de regio Bunde/Leer bij Telekom alleen 4G op band 20 te ontvangen was.
Ja, Vodafone stond er destijds bekend om dat je op Telekom alleen 3G kreeg. Echter nu krijg je er zelfs 5G :9

De Proximus-beperking bij KPN geldt dan wellicht niet voor alle abonnementen of is reeds opgeheven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Sorcerer8472 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:21:
[...]

Ja, Vodafone stond er destijds bekend om dat je op Telekom alleen 3G kreeg. Echter nu krijg je er zelfs 5G :9

De Proximus-beperking bij KPN geldt dan wellicht niet voor alle abonnementen of is reeds opgeheven?
Neuh, ik denk eerder dat het een fout aan de kant van KPN is.
Simyo klanten klagen dat ze geen verbinding met Proximus hebben, terwijl Simyo zelf ook aangeeft op hun forum dat ze gewoon een roamingcontract hebben met Proximus. En KPN zelf ook. M'n reisgenoot had Simyo en had inderdaad geen toegang tot Proximus.

Waarschijnlijk heeft het voor KPN niet een hele grote prio, de andere providers vangen die roaming klanten wel op (al was het bij Orange op dat moment echt retetraag).

5G bij Vodafone.de is gek genoeg sneller dan 5G bij VF NL :+. Ik trek midden in Groningen via 5G iets van 60Mb/s, in Duitslang ging het over de 100 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat een provider een roamingovereenkomst heeft betekent sluit niet uit dat ze een netwerk kunnen blokkeren voor een (groot) deel van hun gebruikers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:04
Vodafone heeft weer een update geplaatst: https://antennekaart.nl/k...14-483f-8ff7-439ccdbdd9b1

Ze werken hard om op tijd te voldoen aan de dekkingsverplichting voor 700MHz en de prestatieverplichting die vanaf deze zomer geldt. Ze hebben nu al iets meer dan 10% omgebouwd

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semve
jk-5 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:10:
Vodafone heeft weer een update geplaatst: https://antennekaart.nl/k...14-483f-8ff7-439ccdbdd9b1

Ze werken hard om op tijd te voldoen aan de dekkingsverplichting voor 700MHz en de prestatieverplichting die vanaf deze zomer geldt. Ze hebben nu al iets meer dan 10% omgebouwd
Ook nieuwe locaties met alle frequenties inclusief band 7 erop zie ik! Weet jij toevallig of ze dan ook 3500MHz meenemen in de ombouw? Of plaatsen ze die later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
semve schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:55:
[...]

Ook nieuwe locaties met alle frequenties inclusief band 7 erop zie ik! Weet jij toevallig of ze dan ook 3500MHz meenemen in de ombouw? Of plaatsen ze die later?
Die band nemen ze niet mee nu. De antennes die ze ophangen ondersteunen 3500MHz ook nergens, dus dat komt echt later. T-Mobile is eigenlijk de enige die actief antennes aan het ophangen is waar 3500MHz in kan.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
Is er bij Vodafone een sms storing gaande? Al enkele dagen lijken sms berichten met een vertraging van 5 tot 9 uur binnen te komen en tevens in een willekeurige volgorde. Sommigen raken zelfs onderweg verloren en komen dan helemaal niet aan.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:53
Storing bij Vodafone? Bereik is waardeloos te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:28
Lynx schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:54:
Storing bij Vodafone? Bereik is waardeloos te noemen...
Al dagen niet best vind ik. Ik heb een dubbel nummer in mijn iPhone (T-Mobile) en hiermee geen enkel last. Ik vind Vodafone sowieso een stuk minder dan T-Mobile en ik woon in de randstad.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Ik had nooit problemen maar nu in korte tijd twee keer dat ontvangst belabberd is. Alternatief zou m'n nieuwe iPhone 13 gaar zijn. Vandaar dat ik t vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Lynx schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:24:
Ik had nooit problemen maar nu in korte tijd twee keer dat ontvangst belabberd is. Alternatief zou m'n nieuwe iPhone 13 gaar zijn. Vandaar dat ik t vraag...
Kun je eens op antennekaart.nl zoeken welke mast mogelijk de dichtste bij je in de buurt is? Dan zal ik even kijken of er nu toevallig onderhoud is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
jk-5 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:26:
[...]

Kun je eens op antennekaart.nl zoeken welke mast mogelijk de dichtste bij je in de buurt is? Dan zal ik even kijken of er nu toevallig onderhoud is
Volgens mij zouden het deze twee moeten/kunnen zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6JDdVUOf2GBeyCCk39SsxgQBuw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PZ2Cm0b1G8io01FnZOrrRreg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2RVl4klueu7dcapIRCkRrSqonA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4jQGLoPkT17RBI7mMe8KzvHM.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je kan zien op de screens heb ik slechts twee streepjes. 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:59
Lynx schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:02:
[...]
Volgens mij zouden het deze twee moeten/kunnen zijn.
Dat zijn 2 T-Mobile locaties. Daar ben je dus niet mee verbonden met je Vodafone simkaart. Maar op vodafone.nl is te vinden dat er werkzaamheden op deze locatie zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laXuVWu29bvgNuG9IbE4spRYYiE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g2ELheckdKIYvgSMgq9hKRQr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door henk_dh op 28-02-2022 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
@henk_dh dank je. Geduld dus.

Opvallend dat m'n internet ook traag is en zelf twee keer weggevallen is vandaag (ziggo)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Heeft Vodafone zijn abonnementen aangepast ik had een red 12,5 (verdubbeld omdat ik ook ziggo heb) maar nu zag ik in de app dat ik in totaal 30 gb per maand heb

Net ff gechecked op de site en het is veranderd in red 15 ipv red 12,5

[ Voor 18% gewijzigd door baco101 op 01-03-2022 10:36 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 12:16
Mijn Start L is sinds vandaag van 4G naar 5G gegaan en ik heb nu 5GB databundel ipv 4GB. Dus lijkt op een upgrade :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
baco101 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:33:
Heeft Vodafone zijn abonnementen aangepast ik had een red 12,5 (verdubbeld omdat ik ook ziggo heb) maar nu zag ik in de app dat ik in totaal 30 gb per maand heb

Hier nog altijd Red Super, 12 Gb + zo'n onzinnig aanbod te upgraden naar een nieuw abonnement (waarbij voor 'n paar euro per maand minder mijn twee inbegrepen multi-sims stilzwijgend zouden verdwijnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Vodafone heeft de data in mijn Red abonnement verhoogd van 25 naar 30 GB.

https://act.vodafone.nl/g...ent=CRPXGM1015_01_SMS_b_T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Gwaihir schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:45:
[...]

Hier nog altijd Red Super, 12 Gb + zo'n onzinnig aanbod te upgraden naar een nieuw abonnement (waarbij voor 'n paar euro per maand minder mijn twee inbegrepen multi-sims stilzwijgend zouden verdwijnen).
Mijn twee gratis multi-sims zijn al twee keer stilzwijgend meegenomen met een nieuw f&f abonnement. Vorige verlenging was november '21

Ik durf dus te betwijfelen of ze echt verdwijnen als je je abonnement uit +/- '12 verlengd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:45:
Mijn twee gratis multi-sims zijn al twee keer stilzwijgend meegenomen met een nieuw f&f abonnement. Vorige verlenging was november '21

Ik durf dus te betwijfelen of ze echt verdwijnen als je je abonnement uit +/- '12 verlengd...
Oh! Hoe 'stilzwijgend' is dat? Op het eigen forum van Vodafone staan diverse verhalen van mensen die ze onbedoeld kwijt zijn geraakt en met geen mogelijkheid meer terug kregen.

Is het op basis van 'puur geluk' gebeurd, of stond het ook echt in je nieuwe contract? En zo ja, hoe heb je dat geregeld?

Ik wil er echt geen risico mee lopen, want de constructie is ideaal voor mij. (Ik gebruik geen data op mijn telefoon sim en heb de andere twee echt nodig en met een 'burstable' hoeveelheid. D.w.z. meestal gebruik ik weinig, maar het kan zo ineens 10GB zijn als ik een paar dagen bij een klant zit (of in een hotel) waar geen (goede) gast WiFi is.)

(Uit '14, trouwens. En ik betaal nu ca 36,5 euro/ maand, incl. dus 12GB over 3 sims, onbeperkt bellen en SMS, een uur naar buitenland bellen, en Zwitserland, GB, Turkije op 'EU roaming'. Geen idee of dat laatste nog altijd zo is, maar die eerste twee gebruik ik regelmatig.. Het is een uitstekende match voor mij, maar m.i. niet zo'n top prijs.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baco101 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:33:

Vodafone heeft inderdaad eenzijdig hun abbo's aangepast. Als je daar niet mee eens bent kan je nu dus zonder kosten je abbonement ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:06:
[...]

Vodafone heeft inderdaad eenzijdig hun abbo's aangepast. Als je daar niet mee eens bent kan je nu dus zonder kosten je abbonement ontbinden.
Ik vind het dit minder erg dan een prijsverhoging 😉😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Gwaihir schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:57:
[...]

Oh! Hoe 'stilzwijgend' is dat? Op het eigen forum van Vodafone staan diverse verhalen van mensen die ze onbedoeld kwijt zijn geraakt en met geen mogelijkheid meer terug kregen.
Ok, als het forum van Vodafone zelf vol staat met andere ervaringen, zou ik ook het zekere voor het onzekere willen nemen.
Is het op basis van 'puur geluk' gebeurd, of stond het ook echt in je nieuwe contract? En zo ja, hoe heb je dat geregeld?
Ik heb gewoon verlengd via f&f (dus nieuw contract) en aangeven dat ik geen nieuwe sim nodig heb.
Stond/staat niets over multi-sims in m'n contract, dus elke verlening beetje spannend. De (nog steeds) gratis geactiveerde simkaarten kan ik ook gewoon vinden in de myVodafone omgeving.
Ik wil er echt geen risico mee lopen, want de constructie is ideaal voor mij. (Ik gebruik geen data op mijn telefoon sim en heb de andere twee echt nodig en met een 'burstable' hoeveelheid. D.w.z. meestal gebruik ik weinig, maar het kan zo ineens 10GB zijn als ik een paar dagen bij een klant zit (of in een hotel) waar geen (goede) gast WiFi is.)

(Uit '14, trouwens. En ik betaal nu ca 36,5 euro/ maand, incl. dus 12GB over 3 sims, onbeperkt bellen en SMS, een uur naar buitenland bellen, en Zwitserland, GB, Turkije op 'EU roaming'. Geen idee of dat laatste nog altijd zo is, maar die eerste twee gebruik ik regelmatig.. Het is een uitstekende match voor mij, maar m.i. niet zo'n top prijs.)
Hier €17,50 voor 3 sims, onbeperkt bel/sms en nu 30Gb, daarna afgeknepen. Roaming heb ik niet gecheckt, maar ook vast prima.

Voor €36,50 multi-sims willen behouden met 12GB kan ik me ergens indenken. Maar voor hetzelfde geld kan je bijvoorbeeld tijdens black-friday kortingen twee abonnementen van 30Gb afsluiten... Ik zou me nog eens achter het hoofd krabben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:28
Klanten van Ziggo, met een oud Ziggo Mobiel hebben dikke vette pech !!
( Red essential special )

Deze krijgen geen data meer, omdat het abonnement niet meer wordt ondersteund.

https://www.nu.nl/tech/61...-en-red-abonnementen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 14:21

SebasFM

BOFH

Verwijderd schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:06:
[...]

Dat kan toch alleen als de wijziging nadelig uitpakt voor de klant? Gratis meer data aan de klant bieden zou ik niet bepaald nadelig willen noemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, Vodafone wijzigt het van hun kant, maar er zullen inderdaad weinig mensen zijn die om meer data hun abbo opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
londemanmp schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:43:
Klanten van Ziggo, met een oud Ziggo Mobiel hebben dikke vette pech !!
( Red essential special )

Deze krijgen geen data meer, omdat het abonnement niet meer wordt ondersteund.

https://www.nu.nl/tech/61...-en-red-abonnementen.html
Nou, dan ben ik misschien de uitzondering met een Red Essential Special.

Nog met een oud Ziggo abonnement naar Vodafone onbeperkt bel/sms + 2x 10GB + 10 GB voor 16 EUR.
Dat is nu dus 40GB + onbeperkt bel/sms voor dezelfde prijs, nouja iedere 1e oktober inflatiecorrectie dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xad83SI1cAtmWRveRNSnvnjobs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q7KVKJKsoCyzIFlp9xqzZdVg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Odeklontje op 02-03-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:40:
Hier €17,50 voor 3 sims, onbeperkt bel/sms en nu 30Gb, daarna afgeknepen. Roaming heb ik niet gecheckt, maar ook vast prima.
Dat is wel 'n flink verschil! Maar alleen met Ziggo/Vodafone combivoordeel, vermoed ik?
Voor €36,50 multi-sims willen behouden met 12GB kan ik me ergens indenken. Maar voor hetzelfde geld kan je bijvoorbeeld tijdens black-friday kortingen twee abonnementen van 30Gb afsluiten... Ik zou me nog eens achter het hoofd krabben...
Ik zou er dan wel 3 moeten hebben; ik gebruik de SIMs alle drie. En die 30Gb zijn er voor mij 15, vermoed ik?
En ik heb geen idee of het een beetje werkt wanneer op een (gewoon) abonnement geen telefoon zit maar bijv. een laptop (of een MiFi-router, of t.z.t. een robotmaaier). Vrees dat het lastig wordt met instellingsdingetjes die "vanaf je eigen telefoon" moeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Klopt, ik heb idd Ziggo data verdubbeling en korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gebruikt ieder zn abbo eigenlijk? Ikzelf lift mee met een tablet op het 4g netwerk van mn telefoon, verder kan ik overal stadia gebruiken.
100Gb bundel krijg ik net niet op in de maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:25:
Hoe gebruikt ieder zn abbo eigenlijk?
49 weken per jaar zonder na te denken (wel thuis op WiFi) en dan maar zo'n 8gb data per maand verbruiken.

3 vakantieweken per jaar in de EU berekenend of ik niet over de max kom. Welke voetbalwedstrijd of film ik in HD kan gaan streamen, want hotel / camping WiFi is niet altijd sjiek bruikbaar. (Luxe probleem)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Wel weer een beetje waardeloos. Tweede keer op rij een Vodafone update waar alle nieuwe sites en nieuw spectrum in ontbreken. Je mag ervan uit gaan dat alle sites waar je nu een hoogte aanpassing ziet zijn omgebouwd. Maar er zijn veel meer. Ik zal eens kijken of ik via-via iemand bij Vodafone ernaar kan laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:48
Ben vandaag in de Vodafone winkel geweest en heb daar een unlimited contract afgesloten met een iPhone 13 ben benieuwd hoe het bevalt, kom vanaf T-mobile. (Maar ja kon het niet laten iPhone 13 voor €600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semve
jk-5 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:48:
[...]

Wel weer een beetje waardeloos. Tweede keer op rij een Vodafone update waar alle nieuwe sites en nieuw spectrum in ontbreken. Je mag ervan uit gaan dat alle sites waar je nu een hoogte aanpassing ziet zijn omgebouwd. Maar er zijn veel meer. Ik zal eens kijken of ik via-via iemand bij Vodafone ernaar kan laten kijken.
Erg jammer inderdaad. Heb je hier inmiddels al wat meer over kunnen horen?

Een site bij mij in de buurt waarvan ik eerder al heb gezien dat deze is omgebouwd met 5g (was eerst alleen band 20) staat in de laatste update idd alleen als hoogte aanpassing. Dus je theorie daarover lijkt te kloppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jk-5
semve schreef op zondag 17 april 2022 @ 14:30:
[...]

Erg jammer inderdaad. Heb je hier inmiddels al wat meer over kunnen horen?

Een site bij mij in de buurt waarvan ik eerder al heb gezien dat deze is omgebouwd met 5g (was eerst alleen band 20) staat in de laatste update idd alleen als hoogte aanpassing. Dus je theorie daarover lijkt te kloppen.
Ik heb inmiddels wel contact gehad met iemand van Antennebureau, die gaan er achteraan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeffrey87
De Vodafone Runners zijn er weer.
Red Unlimited voor €25,00 per maand of voor €22,50 per maand via Friends & Family (beiden icm Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:03
Jeffrey87 schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:49:
Red Unlimited voor €25,00 per maand of voor €22,50 per maand via Friends & Family (beiden icm Ziggo).
Sim only:
https://www.vodafone.nl/abonnement/mobiel/sim-only%20
404, lekker man!

https://www.vodafone.nl/abonnement/mobiel/sim-only werkt uiteraard wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menkoro
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:54
Jeffrey87 schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:49:
In combinatie met een telefoon zelfs €20 als je Ziggo en Friends & Family hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• protected22
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-09 19:44
Is de overstap van Ben (8GB 4G internet - 200Bel/sms 12,50) naar Vodafone (10 GB, 5G internet -150bel/sms 14,-) het waard? Mensen die ervaring hebben hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

protected22 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:37:
Is de overstap van Ben (8GB 4G internet - 200Bel/sms 12,50) naar Vodafone (10 GB, 5G internet -150bel/sms 14,-) het waard? Mensen die ervaring hebben hiermee?
Wat bedoel je met waard?

Via friends en family kan het zelfs voor 13 euro.
Dan heb je 2GB meer en 50 minuten minder voor 50 cent meer. Of je het daar vindt ligt aan je verbruik. Kom je die 2 GB tekort en heb je die 50 minuten over?
Dat is een afweging die alleen jij kunt maken denk ik.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@protected22 Dan zou ik eerder naar Simpel overstappen. Dan heb je 12GB en onbeperkt bellen voor 10euro per maand.

Meer GB's, meer minuten en minder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• protected22
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-09 19:44
EWK schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:06:
[...]

Wat bedoel je met waard?

Via friends en family kan het zelfs voor 13 euro.
Dan heb je 2GB meer en 50 minuten minder voor 50 cent meer. Of je het daar vindt ligt aan je verbruik. Kom je die 2 GB tekort en heb je die 50 minuten over?
Dat is een afweging die alleen jij kunt maken denk ik.
Ik bel zelf nooit tot nauwelijks. dus met mn huidige bundel heb ik gemiddel 180 tot 160 belminuten altijd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
Mogelijk heeft iemand van jullie recent ervaring opgedaan met het roaming in het VK. Volgens de website van Vodafone (https://www.vodafone.nl/abonnement/buitenland) valt het VK onder het EU tarief, terwijl de klantenservice mijn vrouw vandaag vertelde dat je in het VK gewoon roamingkosten betaalt. Twijfel nu wat klopt. Iemand die weet hoe het zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Yoshimi schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:18:
Mogelijk heeft iemand van jullie recent ervaring opgedaan met het roaming in het VK. Volgens de website van Vodafone (https://www.vodafone.nl/abonnement/buitenland) valt het VK onder het EU tarief, terwijl de klantenservice mijn vrouw vandaag vertelde dat je in het VK gewoon roamingkosten betaalt. Twijfel nu wat klopt. Iemand die weet hoe het zit?
In je link staat zwart op wit dat het onder EU-tarief valt. Lijkt me voldoende.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mumsel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:12
Ik ben op dit moment in Engeland en het gebruik valt gewoon onder mijn bundel zoals ook in de EU het geval is. Heb zelfs op sommige plekken 5G.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey87
Ik zou in dit geval uitgaan van de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Volgens mij las ik laatst (2 mnd geleden ongeveer de landenwebsite nog bestudeerd) ook dat de UK toen nog gewoon bij je abbo inzat. Alleen wat mij wel opviel was dat de lijst met een Vodafone prepaid toen anders was voor een aantal landen dan die voor abonnementen. Bij prepaid in minder landen mogelijk. Heeft ze een abbo, zo te zien wel? Misschien zit daar hier het verschil in? En weet ook niet of dat "eerder" ook al was (in minder landen roaming bij prepaid dan bij een abbo)?

Edit: is het ook niet zo te zien, want op deze link staat Verenigd Koninkrijk ook gewoon bij prepaid vermeld (alhoewel er bij prepaid wel echt minder landen bijstaan dan bij de link voor abbo's):
https://www.vodafone.nl/prepaid-internetten-in-europa/

Geen idee dan verder. Zou maar afgaan op de bovenstaande gebruikers en de link voor abbo's. En eventueel een chat ofzo starten en het nog een keer opnieuw vragen. Waarschijnlijk hebben ze zich vergist en geven ze nu wel correct antwoord. Heb je weer wat meer "bewijs" alles bij elkaar. Als ze weer komen met "nee kan niet/moet je voor betalen in het VK", dan vragen waarom niet en vragen waarom het dan wel bij de landenpagina vermeld staat etc.

[ Voor 49% gewijzigd door michael4500 op 03-05-2022 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@Yoshimi
EWK schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:34:
[...]

In je link staat zwart op wit dat het onder EU-tarief valt. Lijkt me voldoende.
En die andere twee (Turkije en vooral Zwitserland) heb ik door de jaren heen al regelmatig gebruikt. Dus 't lijkt me echt bizar als VK ondanks zo'n tekst ineens gedoe op zou leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fafi
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yeluDAgvcLBAlm0LV7c-cQyvG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Idmt991N3AgGm8Bf9kZQEY9S.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was er woensdag. Exact hetzelfde als overig EU. (zelfde bericht als in AT/DE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Vandaag is me nummer overgezet van T-mobile naar Vodafone, netwerk snelheid in huis is er op vooruit gegaan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYwGPavJzV81-Xvn1lhsIG04G1k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UvA558FdTWxku4GfjwKddqxx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgG1SS0pldJ8x3MvRP5i444br20=/x800/filters:strip_exif()/f/image/91GT2aXL5qbzQuyQ5Bh5WAGX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy Tollenaar schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:36:
Vandaag is me nummer overgezet van T-mobile naar Vodafone, netwerk snelheid in huis is er op vooruit gegaan. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Loop je tegen problemen aan die ik had opgenoemd?

En je snelheid buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:44:
[...]

Loop je tegen problemen aan die ik had opgenoemd?

En je snelheid buiten?
Geen probleem verder 2GB aanvuller kan meteen worden geactiveerd. Snelheid buiten is ongeveer gelijk met T-mobile.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tinVgSPArtui1it_lXur5RjZ8Fc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8jhy9nMMRMoopK1rSQAddb2M.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy Tollenaar schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:46:
[...]

Geen probleem verder 2GB aanvuller kan meteen worden geactiveerd. Snelheid buiten is ongeveer gelijk met T-mobile.
[Afbeelding]
Geen achterlopende app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Nee zowel bij mij als me broertje is de app heel accuraat, als je iets download en moet bijvullen weet de app ook dat je mag bijvullen omdat je nog minder dan 200mb over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy Tollenaar schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:57:
[...]

Nee zowel bij mij als me broertje is de app heel accuraat, als je iets download en moet bijvullen weet de app ook dat je mag bijvullen omdat je nog minder dan 200mb over hebt.
Wat krijg je als je niet bijvult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:00:
[...]

Wat krijg je als je niet bijvult?
Nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:36:
Vandaag is me nummer overgezet van T-mobile naar Vodafone, netwerk snelheid in huis is er op vooruit gegaan. [Afbeelding]

[Afbeelding]
5Mb down? Is dat binnenshuis?

Het is nogal euh, niet bepaald snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
krakendmodem schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:43:
[...]

5Mb down? Is dat binnenshuis?

Het is nogal euh, niet bepaald snel.
Ja binnenshuis (t-mobile antennes stralen echt net langs me huis, in de achtertuin haalde ik altijd 60-70mbps) maar ja met WiFi bellen is het ook niet zo’n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semve
Die Vodafone updates op de Antennekaart laten ook lang op zich wachten zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
semve schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:45:
Die Vodafone updates op de Antennekaart laten ook lang op zich wachten zeg..
Ja echt. En de laatste twee updates waren ook al incompleet. Dus we hebben echt al een paar maanden geen goede data gehad. Ik heb al contact gehad met antennebureau over die brakke updates. Maar dat komt daar helemaal onderop de stapel qua prioriteit. Echt irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEen
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:39
Maar als het antennebureau dan zo traag is hoe komt het dan dat de KPN ombouw items wel al een week later op Antennekaart staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
PrinsEen schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:37:
Maar als het antennebureau dan zo traag is hoe komt het dan dat de KPN ombouw items wel al een week later op Antennekaart staan?
Het antennebureau is traag met doorgeven aan Vodafone dat hun export stuk of te laat is. Dat checken ze zelf helaas nooit, dus ze zijn afhankelijk van externe input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Iemand die ook bepaalde apps/website niet kan benaderen? Kom niet op instagram, Netflix, YouTube en Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy Tollenaar schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:08:
Iemand die ook bepaalde apps/website niet kan benaderen? Kom niet op instagram, Netflix, YouTube en Twitter.
https://twitter.com/robst...&t=c_kkvImhkQ0cYclj7_P1tA

https://twitter.com/Psvu2...&t=iNm3FQmiMgiIrqzOR5Psxw

https://twitter.com/djerh...&t=kYA8v_U12ULhlAuTzdX06w

twitter staat vol met klachten over dit soort dingen als je op vodafonenl filterd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2022 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Oja zie het,
zit nu op iemand z’n hotspot die KPN heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy Tollenaar schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:38:
[...]

Oja zie het,
zit nu op iemand z’n hotspot die KPN heeft.
Zo zou je toch niet willen internetten?😂 afhankelijk van iemand anders zijn….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:46:
[...]

Zo zou je toch niet willen internetten?😂 afhankelijk van iemand anders zijn….
Eigenlijk niet maar beter dan geen internet. Was juist zo tevreden over Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy Tollenaar schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:53:
[...]

Eigenlijk niet maar beter dan geen internet. Was juist zo tevreden over Vodafone.
Nu nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Nou kan met Vodafone gewoon online gamen met Max 20ms Ping, dit was bij T-mobile altijd 35~40ms. 40GB in de EU is ook zeker lekker. Bij vullen via sms werkt gewoon beter dan via een app.
Dus ben nog steeds tevreden, storing is ondertussen verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy Tollenaar schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:16:
[...]

Nou kan met Vodafone gewoon online gamen met Max 20ms Ping, dit was bij T-mobile altijd 35~40ms. 40GB in de EU is ook zeker lekker. Bij vullen via sms werkt gewoon beter dan via een app.
Dus ben nog steeds tevreden, storing is ondertussen verholpen.
dat kan je met tmobile en KPN ook met 4/5g 20ms ping
kpn kan ook gewoon blijven smsen zonder dat je 80% verbruikt heb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:59
jk-5 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:51:
[...]
Ja echt. En de laatste twee updates waren ook al incompleet.
En inmiddels is hij zo te zien wel compleet. Een flink aantal compleet nieuwe sites (101) en op veel locaties upgrades.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:03
henk_dh schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:27:
[...]

En inmiddels is hij zo te zien wel compleet. Een flink aantal compleet nieuwe sites (101) en op veel locaties upgrades.
Yup, 480 veranderingen!
https://antennekaart.nl/k...e5-4428-acfd-0b7247398e14

Ik denk dat we wel kunnen stellen door de aanmoediging van onze Jef.
Eindelijk overal de B28 (B32) sites zichtbaar.

Mooi voorbeeld van een recente setup:
https://antennekaart.nl/k...e5-4428-acfd-0b7247398e14

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IcpNNLsS0Q0QyVOUWUQ5DJFaEaE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njy0qyD9hZrWM6mOn9UwK4w3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tT5srMOe27YXe01EvADvqhXZ1WI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QPFJeUzDo0Ssi5s6cXNbFVJP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEZDyvzyeX8Bzc4M705NLPpMFrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chidf9x74uW5NpMjs0D8AXma.jpg?f=fotoalbum_large

Boven: Vodafone
Onder: KPN

Dit is de kleine 2 meter nieuwe antenne die Vodafone gebruikt. Huawei: 2L6H AOC4518R21v06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pn-IO079Myu2F97oUyrc9_TLIts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SA5ZEZYdV6yvM9OgfP8WMa1f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Misschien de verkeerde plaats, heeft iemand een idee wanneer bellen via wifi werkt in het buitenland ?

Ik heb een werk telefoon en onlangs een nieuw huis in belgie waar het bereik zeer slecht is. Volgens mij de enige oplossing daarvoor is bellen via WiFi maar dat werkt nog niet helaas. En 5G femtocellen zijn ook niet te koop.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Cyrus The Virus schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:29:
Misschien de verkeerde plaats, heeft iemand een idee wanneer bellen via wifi werkt in het buitenland ?

Ik heb een werk telefoon en onlangs een nieuw huis in belgie waar het bereik zeer slecht is. Volgens mij de enige oplossing daarvoor is bellen via WiFi maar dat werkt nog niet helaas. En 5G femtocellen zijn ook niet te koop.
Als het goed is gaat dat nooit werken. Operators blokkeren meestal het gebruik van VoWiFi buiten het eigen land. Dus als je wilt dat het werkt moet je een Belgisch abonnement nemen van een aanbieder die VoWiFi heeft geactiveerd.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:12:
[...]

Als het goed is gaat dat nooit werken. Operators blokkeren meestal het gebruik van VoWiFi buiten het eigen land. Dus als je wilt dat het werkt moet je een Belgisch abonnement nemen van een aanbieder die VoWiFi heeft geactiveerd.
Ah oke, ik las in wat vodafone documentatie dat het nog niet werkt.

https://community.vodafon...-VoLTE-VoWiFi/ba-p/124334

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 20:28

JB

Cédric roelt!

Zucht…! Gisteren na regelmatig gezeik fysieke simkaart (meerdere toestellen geprobeerd) mijn esim geactiveerd. So far so good maar nu kan ik weer/ineens niet meer bellen icm data. Onder telefoongesprek “geen internetverbinding”. Anno 2022 is dit dus nog steeds een issue?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:04:
Zucht…! Gisteren na regelmatig gezeik fysieke simkaart (meerdere toestellen geprobeerd) mijn esim geactiveerd. So far so good maar nu kan ik weer/ineens niet meer bellen icm data. Onder telefoongesprek “geen internetverbinding”. Anno 2022 is dit dus nog steeds een issue?
Ik zit wel eens onder “vodafonenl”
Te filteren op twitter, zie daar relatief nog veel problemen voor komen, en die ene die jij aankaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:44
JB schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:04:
Als je een wat onbekender merk telefoon hebt, kan het zijn dat voLTE niet werkt en kan je dus niet over 4G bellen en schakelt je toestel terug naar 2G. Voice en data tegelijk is daarop niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 20:28

JB

Cédric roelt!

Naafkap schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:06:
[...]

Als je een wat onbekender merk telefoon hebt, kan het zijn dat voLTE niet werkt en kan je dus niet over 4G bellen en schakelt je toestel terug naar 2G. Voice en data tegelijk is daarop niet mogelijk.
iPhone 13 Mini. Ik heb dit alleen bij T-Mobile gezien (zakelijk) jaren terug en nu ineens met de esim weer bij Vodafone.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:44
JB schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:50:
[...]

iPhone 13 Mini. Ik heb dit alleen bij T-Mobile gezien (zakelijk) jaren terug en nu ineens met de esim weer bij Vodafone.
Dan is dat inderdaad het probleem niet. Dit zou feilloos moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:33
Even een ervaring droppen. Wij hebben met zijn drieën een red together en we zijn in Turkije op vakantie geweest! Nu blijkt dat we per sim 40GB hadden! Heerlijk onbezorgd TV kijken 's avonds. Je kan gewoon het snelste netwerk selecteren en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Ik heb gister contact gehad met Vodafone om wat informatie te vragen over internetten in de EU alleen kreeg ik naar mijn idee foute informatie. Ik heb de volgende vraag gesteld: ik ga over een maandje voor 9 dagen naar Frankrijk/Spanje alleen wat betaal ik als mijn 40GB EU bundel op is?.
Hier kreeg ik het volgende antwoord op:
Het is na de 40GB niet meer mogelijk om te internneten.
Dit lijkt mij vreemd en ook niet praktisch, iemand die weet of dit klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:44:
Ik heb gister contact gehad met Vodafone om wat informatie te vragen over internetten in de EU alleen kreeg ik naar mijn idee foute informatie. Ik heb de volgende vraag gesteld: ik ga over een maandje voor 9 dagen naar Frankrijk/Spanje alleen wat betaal ik als mijn 40GB EU bundel op is?.
Hier kreeg ik het volgende antwoord op:
Het is na de 40GB niet meer mogelijk om te internneten.
Dit lijkt mij vreemd en ook niet praktisch, iemand die weet of dit klopt?
In principe verandert er niks aan de situatie dat je in Frankrijk bent omdat de roam like at home regels gelden. Dus dan doe je hetzelfde als je in NL doet wanneer je bundel op is. Maar volgens mij heeft VF boven 40GB niet nog een grotere bundel. Bij onbeperkt val je onder andere regels waarbij ze wel een europees limiet mogen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
jk-5 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:48:
[...]

In principe verandert er niks aan de situatie dat je in Frankrijk bent omdat de roam like at home regels gelden. Dus dan doe je hetzelfde als je in NL doet wanneer je bundel op is. Maar volgens mij heeft VF boven 40GB niet nog een grotere bundel. Bij onbeperkt val je onder andere regels waarbij ze wel een europees limiet mogen stellen.
Ik heb een unlimited abonnement alleen bij mijn vorige provider (T-Mobile) betaalde ik gewoon €2,99 per GB maar kon dus gewoon blijven internneten. Dus bij Vodafone is het na die 40GB echt klaar en moet je maar zien hoe je zonder navigatie thuis komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semve
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAChteII6pNLHbTqRdc7VpWUlug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ID2Z93GMLGtjW6G5jGndZFYS.jpg?f=fotoalbum_large

Na 40 gb dus dezelfde kosten als bij T-Mobile (3 euro per GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:58:
Dus bij Vodafone is het na die 40GB echt klaar en moet je maar zien hoe je zonder navigatie thuis komt?
Ik heb die betaalde extra data uit staan en dan heeft dat hierboven getoonde bericht het over 'verlaging van de snelheid' wanneer de bundel op is. Ik zou dus nog 'n druppelstroompje gratis data verwachten, waarschijnlijk juist voor dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Gwaihir schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:55:
[...]

Ik heb die betaalde extra data uit staan en dan heeft dat hierboven getoonde bericht het over 'verlaging van de snelheid' wanneer de bundel op is. Ik zou dus nog 'n druppelstroompje gratis data verwachten, waarschijnlijk juist voor dat soort zaken.
Heb even door de my Vodafone app zitten zoeken en heb het idd gevonden, nu is 64kbps niet veel maar ja navigatie apps zullen waarschijnlijk wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Kun je bij een lopend Voda abo nog steeds nummerportering doen, dus naar Voda toe? Of alleen tijdens afsluiten nieuw Voda abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik ben in discussie met de Vodafone-klantenservice over het vier keer afschrijven van €5,00 voor de Alles in 1 Wereld-bundel. In het buitenland (buiten EU) geweest, dataroaming uiteraard uit, mobiele data uit en op de gespecifieerde rekening niks te zien van verstookte data. Maar nee * CLB 's telefoon heeft "contact gehad met het netwerk". Daarin zou in vier sessies totaal 159kb aan data verstuurd zijn en ze willen gewoon dat ik dat volledig betaal. Inmiddels "willen we de helft compenseren", maar ook dat is natuurlijk crazy. To be continued!

Echt precies dit dus: reviews: Roaming uit en toch kosten - Ongewenst dataverkeer in het buitenland

EDIT: "Eenmalige uitzondering, wordt volledig vergoed", kostte wel heel wat berichten, maar dat siert Vodafone wel deze ronde.

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 25-06-2022 13:44 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 12:59:
Ik ben in discussie met de Vodafone-klantenservice over het vier keer afschrijven van €5,00 voor de Alles in 1 Wereld-bundel. In het buitenland (buiten EU) geweest, dataroaming uiteraard uit, mobiele data uit en op de gespecifieerde rekening niks te zien van verstookte data. Maar nee * CLB 's telefoon heeft "contact gehad met het netwerk". Daarin zou in vier sessies totaal 159kb aan data verstuurd zijn en ze willen gewoon dat ik dat volledig betaal. Inmiddels "willen we de helft compenseren", maar ook dat is natuurlijk crazy. To be continued!

Echt precies dit dus: reviews: Roaming uit en toch kosten - Ongewenst dataverkeer in het buitenland

EDIT: "Eenmalige uitzondering, wordt volledig vergoed", kostte wel heel wat berichten, maar dat siert Vodafone wel deze ronde.
Ze hebben speciaal voor dit soort gevallen een systeem wat de bundels pas activeert na een paar kB(?) aan data. Helaas was dat in jouw geval niet genoeg blijkbaar. Opvallend dat het zo veel is ondanks dat data roaming uit stond bij jou.

In welk land was dit? Ik vraag me af of dit niet op eoa manier verband houdt met VoLTE die toch wordt meegeteld voor data (ook al heb je ook niet gebeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het betrof Mexico waarbij er op vier dagen wat data verstuurd zou zijn.
37kb, 29kb, 29kb en 64kb om precies te zijn, oftewel 4x gebruik van een dagbundel aldus Vodafone.

De 'conversatie' via DM op Twitter duurde even, maar is goed en zoals het hoort opgelost imo.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1 ... 81 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.