De oplossing die een snuggere Vodafone medewerker bedacht had, nl. de datum van het abonnement veranderen, zodat er een verlenging met toestel op los gelaten kon worden, blijkt helemaal niet te kunnen.Marcel19710401 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:28:
Op dit moment heb ik ook een hele vervelende ervaring met Vodafone.
11/08 online een toestel met abonnement en nummerbehoud besteld voor mijn dochter die 17/08 jarig is.
13/08 staat koerier Dynalogic voor de deur, bekijkt het bijgevoegde contract (dat mogen ze pas aan de deur) en constateert dat het IBAN nummer + naam rek.houder ontbreekt, ondanks dat ik dat wel online ingevuld had. Ik had zelf het eerder al gemailde contract niet zo aandachtig bekeken dat me dat opgevallen was. Conclusie, koerier mag het pakketje niet afgeven en moet retour…
De volgende dag bel ik met Vodafone hierover, en er blijkt iets mis te zijn met een nieuw in gebruik zijnde systeem. Ik was niet de enige blijkbaar met dit probleem.
De bestelling wordt geannuleerd, en ik plaats meteen telefonisch een nieuwe zelfde bestelling.
Ik krijg deze keer wel een correct contract gemaild, echter geen email met een link om de leveringsafspraak met Dynalogic te maken.
Het is inmiddels 15/08, veel kans te laat om nog een toestel voor mijn dochters verjaardag binnen te krijgen.
Het blijkt dat de 1e bestelling in hun systeem niet op de correcte manier is geannuleerd, waardoor de 2e bestelling geen doorgang kan vinden.
Deze 2e bestelling moet dus ook weer geannuleerd worden. Hier gaat enkele dagen overheen…
Inmiddels is mijn dochters verjaardag gepasseerd (het was gelukkig toch nog best gezellig), en plaats ik op 20/08 telefonisch een 3e bestelling.
Kudos aan de telefonist die me een korting op de eenmalige bijbetaling van 48 euro geeft vanwege de perikelen.
Maar helaasch…..ook deze order gaat mis, op het contract staat een willekeurig nummer+vervaldatum van mijn ID-kaart. Dit ontdek ik voortijdig, dus de koerier hoeft niet voor mij in zijn busje te stappen.
Vervolgens gaat het helemaal de verkeerde kant op…
Ik zie in My Vodafone dat het nummerbehoud en abonnement inmiddels al wel is ingegaan, maar we hebben dus nog altijd geen toestel.
Tot op heden krijgt Vodafone het (nog) niet voor elkaar om mijn laatste bestelling correct te annuleren en uit het systeem te halen.
Het is blijkbaar niet mogelijk om een nieuwe bestelling te plaatsen voordat de oude correct geannuleerd is, mede omdat er een abonnement + nummerbehoud aanhangt; dat deel ging wel goed.
Nu diverse malen telefonisch contact gehad met Vodafone, (inmiddels is de korting opgelopen tot 60 euro, hulde!), en ik heb een klein beetje door nu hoe het daar werkt: de telefonisten die je aan de lijn krijgt kunnen maar tot op een bepaald niveau acties verrichten. Iets (schijnbaar) ingewikkelds als dit wordt doorgestuurd naar hun back office. Maar met die back office kunnen zij zelf geen direct contact leggen, waardoor alle issues in “het systeem” geduwd worden, op een lijst terecht komen, en dan is het maar afwachten wanneer je aan de beurt bent bij de back office medewerkers.
Laatste contact heb ik vandaag gehad, en de telefoniste kon alleen maar zien in het systeem dat gisteren 05/09 de issue “opgepikt” is, (whatever that may be!)
Het zou nu nog maar 1 a 2 dagen moeten duren, maar ze durfde daar uiteraard geen harde uitspraken over te doen.
Krijg als troost nog wel een chocolaatje opgestuurd….ik zeg zal em aan m’n dochter geven, maar ik denk dat ze toch liever een nieuw toestel heeft….
Wordt vervolgd…
Hier kwam ik na een zoveelste belletje achter, afgelopen vrijdag 13/09.
Schijnbaar de enigste manier om het nummer vrij te maken is het abonnement op een zogenaamd 0 euro contract te zetten, dit zou vlgs. deze vriendelijke medewerker 3 dagen duren.
Vandaag 18/09 weer es gevraagd naar de status, en uiteraard ben ik eerder verkeerd geinformeerd, deze actie duurt namelijk 5 tot 10 werkdagen.....dus nog steeds compleet vast omdat ik het nummer wil behouden en dit bij hun nog niet vrijgegeven is....zucht....