Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Marcel19710401
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:16
Marcel19710401 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:28:
Op dit moment heb ik ook een hele vervelende ervaring met Vodafone.
11/08 online een toestel met abonnement en nummerbehoud besteld voor mijn dochter die 17/08 jarig is.
13/08 staat koerier Dynalogic voor de deur, bekijkt het bijgevoegde contract (dat mogen ze pas aan de deur) en constateert dat het IBAN nummer + naam rek.houder ontbreekt, ondanks dat ik dat wel online ingevuld had. Ik had zelf het eerder al gemailde contract niet zo aandachtig bekeken dat me dat opgevallen was. Conclusie, koerier mag het pakketje niet afgeven en moet retour…

De volgende dag bel ik met Vodafone hierover, en er blijkt iets mis te zijn met een nieuw in gebruik zijnde systeem. Ik was niet de enige blijkbaar met dit probleem.
De bestelling wordt geannuleerd, en ik plaats meteen telefonisch een nieuwe zelfde bestelling.
Ik krijg deze keer wel een correct contract gemaild, echter geen email met een link om de leveringsafspraak met Dynalogic te maken.
Het is inmiddels 15/08, veel kans te laat om nog een toestel voor mijn dochters verjaardag binnen te krijgen.
Het blijkt dat de 1e bestelling in hun systeem niet op de correcte manier is geannuleerd, waardoor de 2e bestelling geen doorgang kan vinden.
Deze 2e bestelling moet dus ook weer geannuleerd worden. Hier gaat enkele dagen overheen…

Inmiddels is mijn dochters verjaardag gepasseerd (het was gelukkig toch nog best gezellig), en plaats ik op 20/08 telefonisch een 3e bestelling.
Kudos aan de telefonist die me een korting op de eenmalige bijbetaling van 48 euro geeft vanwege de perikelen.
Maar helaasch…..ook deze order gaat mis, op het contract staat een willekeurig nummer+vervaldatum van mijn ID-kaart. Dit ontdek ik voortijdig, dus de koerier hoeft niet voor mij in zijn busje te stappen.

Vervolgens gaat het helemaal de verkeerde kant op…
Ik zie in My Vodafone dat het nummerbehoud en abonnement inmiddels al wel is ingegaan, maar we hebben dus nog altijd geen toestel.
Tot op heden krijgt Vodafone het (nog) niet voor elkaar om mijn laatste bestelling correct te annuleren en uit het systeem te halen.
Het is blijkbaar niet mogelijk om een nieuwe bestelling te plaatsen voordat de oude correct geannuleerd is, mede omdat er een abonnement + nummerbehoud aanhangt; dat deel ging wel goed.

Nu diverse malen telefonisch contact gehad met Vodafone, (inmiddels is de korting opgelopen tot 60 euro, hulde!), en ik heb een klein beetje door nu hoe het daar werkt: de telefonisten die je aan de lijn krijgt kunnen maar tot op een bepaald niveau acties verrichten. Iets (schijnbaar) ingewikkelds als dit wordt doorgestuurd naar hun back office. Maar met die back office kunnen zij zelf geen direct contact leggen, waardoor alle issues in “het systeem” geduwd worden, op een lijst terecht komen, en dan is het maar afwachten wanneer je aan de beurt bent bij de back office medewerkers.

Laatste contact heb ik vandaag gehad, en de telefoniste kon alleen maar zien in het systeem dat gisteren 05/09 de issue “opgepikt” is, (whatever that may be!)
Het zou nu nog maar 1 a 2 dagen moeten duren, maar ze durfde daar uiteraard geen harde uitspraken over te doen.
Krijg als troost nog wel een chocolaatje opgestuurd….ik zeg zal em aan m’n dochter geven, maar ik denk dat ze toch liever een nieuw toestel heeft….

Wordt vervolgd…
De oplossing die een snuggere Vodafone medewerker bedacht had, nl. de datum van het abonnement veranderen, zodat er een verlenging met toestel op los gelaten kon worden, blijkt helemaal niet te kunnen.
Hier kwam ik na een zoveelste belletje achter, afgelopen vrijdag 13/09.
Schijnbaar de enigste manier om het nummer vrij te maken is het abonnement op een zogenaamd 0 euro contract te zetten, dit zou vlgs. deze vriendelijke medewerker 3 dagen duren.
Vandaag 18/09 weer es gevraagd naar de status, en uiteraard ben ik eerder verkeerd geinformeerd, deze actie duurt namelijk 5 tot 10 werkdagen.....dus nog steeds compleet vast omdat ik het nummer wil behouden en dit bij hun nog niet vrijgegeven is....zucht....

• jk-5
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 13-10 20:57
Vodafone heeft weer een antenneregister update geplaatst met weer een flink aantal nieuwe locaties
https://antennekaart.nl/m...20-47c6-87f6-6c745cb29f54

https://antennekaart.nl

• c2h5oh
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-10 11:13
geen mobiel internet met bepaalde telefoons:

"Door een aanpassing op ons netwerk kunnen klanten met bepaalde toestellen van het merk Motorola, Asus of Lenovo problemen ondervinden met het gebruik van mobiel internet.

Om dit om te lossen dien je de APN instellingen van je toestel te wijzigen. Hieronder staat stapsgewijs uitgelegd hoe je dit kunt doen.

https://forum.vodafone.nl...torola-lenovo-asus-299941

Wat ik me nu afvraag:
1) waarom staat de oplossing wel op het forum van vodafone, maar niet op de support pagina ? Ik belde na drie dagen van wifi-punt naar wifi-punt hobbelen maar eens met de klantenservice en werd in de welkomstboodschap op het forum gewezen

2) waarom stuurt vodafone niet proactief een email of sms bericht.? filteren op "geen mobiele gebruik sinds ..." i.c.m. "wel mobiel gebruik voor die datum" en evt abovorm lijkt me niet heel ingewikkeld
Elke maand een bericht sturen dat de maandfactuur online staat kunnen ze wel....

• RDKN-Steven
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21:11
c2h5oh schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:23:
geen mobiel internet met bepaalde telefoons:

"Door een aanpassing op ons netwerk kunnen klanten met bepaalde toestellen van het merk Motorola, Asus of Lenovo problemen ondervinden met het gebruik van mobiel internet.

Om dit om te lossen dien je de APN instellingen van je toestel te wijzigen. Hieronder staat stapsgewijs uitgelegd hoe je dit kunt doen.

https://forum.vodafone.nl...torola-lenovo-asus-299941

Wat ik me nu afvraag:
1) waarom staat de oplossing wel op het forum van vodafone, maar niet op de support pagina ? Ik belde na drie dagen van wifi-punt naar wifi-punt hobbelen maar eens met de klantenservice en werd in de welkomstboodschap op het forum gewezen

2) waarom stuurt vodafone niet proactief een email of sms bericht.? filteren op "geen mobiele gebruik sinds ..." i.c.m. "wel mobiel gebruik voor die datum" en evt abovorm lijkt me niet heel ingewikkeld
Elke maand een bericht sturen dat de maandfactuur online staat kunnen ze wel....
Aah dat wist ik dus niet!
Ik heb een samsung A8 maar heb ook problemen met het netwerk laatste tijd.
VOLTE die om de 10 seconde de verbinding verbreekt.
Advies was om mijn mobiel te herstarten vanwege 'een nieuw netwerkprofiel' dat klaar stond voor me.
Uiteindelijk opnieuw gestart maar nu ook met internet problemen... (Helaas helpt de APN settings die genoemd zijn in het forum topic niks voor mij..... :'( )

-Steven

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 11-10 19:12
Ik overweeg red together. Paar vragen hierover. Privacy technisch lijkt het me gek dat je in elkaars rekening kan kijken maar ik begrijp dat dat niet anders kan? Zou iemand me met red together eens kunnen vertellen hoe dat eruit ziet als je bv de app opent?

Verder vroeg ik me af hoeveel van de 80 (of 160gb) gebruikt kan worden in het buitenland.

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:54
giantgiantus schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:27:

Verder vroeg ik me af hoeveel van de 80 (of 160gb) gebruikt kan worden in het buitenland.
Volgens mij was dat 20gb per sim. In elk geval toen ik vorig jaar er info over vroeg was dat het antwoord.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:23
giantgiantus schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:27:
Ik overweeg red together. Paar vragen hierover. Privacy technisch lijkt het me gek dat je in elkaars rekening kan kijken maar ik begrijp dat dat niet anders kan? Zou iemand me met red together eens kunnen vertellen hoe dat eruit ziet als je bv de app opent?

In de app kun je, als beheerder, inderdaad alle facturen zien. Hierdoor heb je ook toegang tot de nummers waarmee is gebeld of gesms’t. En natuurlijk zie je per telefoonnummer het data-tegoed en verbruik.

• giantgiantus
oohh schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:47:
[...]

In de app kun je, als beheerder, inderdaad alle facturen zien. Hierdoor heb je ook toegang tot de nummers waarmee is gebeld of gesms’t. En natuurlijk zie je per telefoonnummer het data-tegoed en verbruik.
Dank helder.

Ga maar gewoon als individu een red together afsluiten dan. 80gb is ook wel genoeg en ik gebruik met name veel in het buitenland waarbij je Sowieso gelimiteerd wordt tot 20 gb....

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:33
giantgiantus schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:52:
[...]

Dank helder.

Ga maar gewoon als individu een red together afsluiten dan. 80gb is ook wel genoeg en ik gebruik met name veel in het buitenland waarbij je Sowieso gelimiteerd wordt tot 20 gb....
Waarom dan niet tele2 of T-Mobile? Dan krijg je unlimited data, voor minder kosten.

• giantgiantus
Krijg gratis ziggo van hbo. Tele2 valt af door het buitenland. En T-Mobile heb ik een paar jaar gehad toen de iPhone nog exclusief via tmobile te krijgen was en dat vond ik echt een extreem slecht netwerk/klantenservice.

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 00:14

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

oohh schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:47:
[...]

giantgiantus schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:52:
[...]

Dank helder.

Het is zelf zo dat alle telefoonabonnementen op naam van de :"Red Together" contractant komen te staan.
De 06-nummers die als "Together Extra" mee lopen in het abonnement zijn onderdeel van het hoofdabonnement, dus eigendom/kosten etc.

Je krijgt dus 1 maandelijkse factuur, aan de hoofdaansluiting, hoe je dit onder elkaar verrekkend moet je natuurlijk zelf weten.

Cogitationis poenam nemo patitur

• joco
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 26-09 19:57
Toen ik 6a7mnd geleden red together (extra) afsloot was mij het direct duidelijk dat je dat niet echt via online kon doen

Ik moest van alles in vullen maar dat genereerde weer formulieren die ik dan toch weer zelf naar vodafone moest brengen of sturen

Als je contracten wilt samen voegen is echt het beste om gewoon even een winkel binnen te lopen met beide personen, toen was het voor mij binnen no time geregeld

ik snap trouwens nog steeds niks van "de beheerder" kan alles zien maar "normale gebruikers?" niet
het is bij mij voor beide alles of niets.. niet dat het voor mij uit maakt maar mijn vriendin ziet in haar vodafone app gewoon alles, we zijn beide beheerder, hoe dat andes kan is mij een vraag

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:10
The_Wireless_Guy schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:05:
Nieuwe kaart update met aanpassingen van Vodafone, T-Mobile en Tele2 op 4gmasten.nl.
Heel gaaf zo het overzicht.
Ik wist helemaal niet dat Vodafone nog 2G op 1800 MHz heeft.

Jammer dat het lastig zoeken is op de kaart waar deze staan.
Misschien zoeken op frequentie of iets dergelijks mogelijk maken?

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:31

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

neeecht schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:00:
[...]

Heel gaaf zo het overzicht.
Ik wist helemaal niet dat Vodafone nog 2G op 1800 MHz heeft.

Jammer dat het lastig zoeken is op de kaart waar deze staan.
Misschien zoeken op frequentie of iets dergelijks mogelijk maken?
Misschien nog een filtertje erbij maar hierbij een lijstje met plaatsen en postcodes

Amsterdam1018WBDelft2611ADDen Bosch5222AELandgraaf6371EA
Amsterdam1044ANDelft2622JBDen Bosch5223MBLandgraaf6372KZ
Amsterdam1082MDRotterdam3012CNDen Bosch5232BDHeerlen6413WJ
Schiphol1118CBRotterdam3013AMDen Bosch5235AMKerkrade6467JE
Schiphol-Rijk1119PZRotterdam3077AAVeldhoven5504DMNijmegen6525ED
Almere1314CLSchiedam3125KAVeldhoven5504DRWijchen6602NA
Velsen-Zuid1981AVUtrecht3511CEEindhoven5624EMArnhem6828HZ
Noordwijk2201CZUtrecht3526LAEindhoven5632DRLochem7241NN
Rijswijk2288GDSoesterberg3769ADSon en Breugel5691NGApeldoorn7334DL
Rijswijk2288GDHarderwijk3841ECHelmond5709NVEnschede7543GJ
Den Haag2511VX's-Gravenpolder4431ARVenlo5928PJLelystad218AD
Den Haag2595AJGoes4461DZRoermond6041ATDronten8251PV
Den Haag2595ANBreda4815CAMaasbracht6051KNDronryp9035VE
Den Haag2595TG's-Gravenmoer5109TKBeek6191XTAssen9408CT
Delft2611ADGilze5126VXBerg en Terblijt6325PE

Redacteur 4Gmasten.nl

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:37
Vodafone is interessant bezig met acties die gaan leiden tot het afbouwen van 3G. Op meerdere postcodes zijn 3G-only sites omgebouwd tot 2+3+4G. Echter de hardware is alleen geschikt voor hoge frequenties, dus 2G is op 1800 MHz ingeschakeld. Op de site is 1800 MHz actief (2G,4G) en 2100 MHz (3G,4G).

Straks als 3G helemaal uit gaat moet de 2G-dekking wel minstens zo goed zijn, en met het uitschakelen van 3G is het op zich een slimme zet om op deze locatie 2G op een andere frequentie te activeren. Wellicht wordt er later nog een upgrade gedaan naar 900 MHz.

Ik gok dat de omliggende sites op deze locaties gewoon 20 MHz aan LTE1800 doen, dus als je te ver van de site af gaat dan zul je snel naar GSM900 switchen met je telefoon.

Hoe dan ook interessante zet, met nog maar zo'n 3 maanden te gaan. Voorbeeldpostcodes: 5691NG, 6371EA, 6372KZ met dank aan @The_Wireless_Guy :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:27

robertwebbe

Robert Webbe

joco schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:55:
[...]
ik snap trouwens nog steeds niks van "de beheerder" kan alles zien maar "normale gebruikers?" niet
het is bij mij voor beide alles of niets.. niet dat het voor mij uit maakt maar mijn vriendin ziet in haar vodafone app gewoon alles, we zijn beide beheerder, hoe dat andes kan is mij een vraag
De beheerder is degene die de settings kan doen. Als je dit beiden kan dan vermoed ik dat jullie beiden met hetzelfde My Vodafone ingelogd zijn. Niet beheerders kunnen alleen verbruik bekijken en niet gedeelde bundels activeren.

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• joco
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 26-09 19:57
robertwebbe schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:39:
[...]

De beheerder is degene die de settings kan doen. Als je dit beiden kan dan vermoed ik dat jullie beiden met hetzelfde My Vodafone ingelogd zijn. Niet beheerders kunnen alleen verbruik bekijken en niet gedeelde bundels activeren.
ja ik snap het principe, maar hoe ik ook probeer hoe mijn vriendin ook probeert in te loggen ze is nooit als "niet beheerder"

Ze had natuurlijk hier voor al een vodafone account... Dat lijkt gewoon niet goed te gaan

• Raider095
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:33
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:13:
Vodafone is interessant bezig met acties die gaan leiden tot het afbouwen van 3G. Op meerdere postcodes zijn 3G-only sites omgebouwd tot 2+3+4G. Echter de hardware is alleen geschikt voor hoge frequenties, dus 2G is op 1800 MHz ingeschakeld. Op de site is 1800 MHz actief (2G,4G) en 2100 MHz (3G,4G).
Heuh erg vaag. 2G1800 wordt in principe niet gebruikt bij macro sites omdat dat kan storen met LTE1800.
Ben het zelf nog niet tegengekomen, gebouwd zien worden of van gehoord...

• Sorcerer8472
Raider095 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:28:
[...]

Heuh erg vaag. 2G1800 wordt in principe niet gebruikt bij macro sites omdat dat kan storen met LTE1800.
Ben het zelf nog niet tegengekomen, gebouwd zien worden of van gehoord...
Zie Antenneregister met de postcodes die ik plaatste. Ik denk dat het uitzonderingen zijn. Heb zelf deze locaties niet kunnen checken nog.

Ik denk dat het puur gedaan wordt als dekkingsboost voor devices die alleen 2G+3G doen, omdat 3G over een paar maanden wegvalt.

• Max.Visser
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 20:39
Hallo iedereen, weet iemand hier iets over factuurkortingen? Ik heb een abbonement afgesloten bij vodafone voor 2 jaar en deze loopt bijna af (in december).

Opbouw van mijn abonnementskosten:
Red Essential 36,26
Korting €15,00
Extra korting (Omdat Ziggo) €4,99
Factuur korting €2,00
Totale maandelijkse kosten: €14,27

Nu zegt vodafone dat de factuurkorting stopt na de einddatum van mijn 2-jarig afgesloten abonnement. Ik vind het alleen lastig om uit te zoeken of dit klopt. Misschien heeft iemand dit al eerder meegemaakt en kan mij van een advies voorzien. Alvast bedankt. (of de plek waar ik het kan vinden)

• Thom2289
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:36
Max.Visser schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:39:
Hallo iedereen, weet iemand hier iets over factuurkortingen? Ik heb een abbonement afgesloten bij vodafone voor 2 jaar en deze loopt bijna af (in december).

Opbouw van mijn abonnementskosten:
Red Essential 36,26
Korting €15,00
Extra korting (Omdat Ziggo) €4,99
Factuur korting €2,00
Totale maandelijkse kosten: €14,27

Nu zegt vodafone dat de factuurkorting stopt na de einddatum van mijn 2-jarig afgesloten abonnement. Ik vind het alleen lastig om uit te zoeken of dit klopt. Misschien heeft iemand dit al eerder meegemaakt en kan mij van een advies voorzien. Alvast bedankt. (of de plek waar ik het kan vinden)
Staat er iets in je contract over de korting? De korting laat me trouwens denken dat dit gaat om een f&f-abonnement.

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

@Max.Visser als de factuurkorting blijft door lopen kan je in de bevestigingsmail van je abonnement vinden, een email van zo'n 2 jaar oud dus ;-)

Alleen de Friends and Family abonnement hebben een doorlopende korting, afgesloten via een winkel, webwinkel anders dan F&F = 2 jaar korting, daarna vervalt deze.

• Max.Visser
@Thom2289 @Bullet NL Ik heb alle e-mails nog uit 2017. Ik heb mijn abonnement afgesloten bij Belsimpel. Zij praten in hun contract met mij niet over de kortingen alleen over de €14,00

Het gaat bij mij om een Red Essential 2 jaar (Verlenging van een oud abonnement)

• Megapaul
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:00
Max.Visser schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:58:
@Thom2289 @Bullet NL Ik heb alle e-mails nog uit 2017. Ik heb mijn abonnement afgesloten bij Belsimpel. Zij praten in hun contract met mij niet over de kortingen alleen over de €14,00

Het gaat bij mij om een Red Essential 2 jaar (Verlenging van een oud abonnement)
De korting komt te vervallen alleen combinatie korting van Ziggo en Vodafone (5 euro) blijft intact.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Max.Visser
@Megapaul bedankt! Hoe ik het van Vodafone begreep blijft ook de €15,00 korting intact. Maar alleen de €2 korting dus niet. Alleen ben ik wel benieuwd wat deze 'factuurkorting' dan zo speciaal maakt. Vooral omdat op mijn contract bij belsimpel er gewoon €14,- staat.

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Bullet NL schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:57:
@Max.Visser als de factuurkorting blijft door lopen kan je in de bevestigingsmail van je abonnement vinden, een email van zo'n 2 jaar oud dus ;-)
Ik heb die korting nog nooit in mijn mails gezien. Dat is het funeste van het hele zaakje, er wordt op geen enkele manier goed gecommuniceerd wat je nou precies hebt afgesloten. Bij je contract zitten die kortingen er ook niet bij.

En bij mij is de F&F korting na een jaar dus gewoon opgehouden.

Ik heb de mails van vorig jaar er even bijgepakt. Allereerst krijg je een "bevestiging van je bestelling". Daar staat verder totaal geen informatie in.
Dan krijg je een mail "<ordernummer> | Bedankt voor je bestelling". Daar staan details van je bestelling in. Zo zie ik daar een Galaxy S9+ die ik toen heb besteld, samen met een Vodafone Red a €29 per maand. Effectief wordt dat €21 door €5 Ziggo korting en €3 F&F korting, maar daar is *niets* van te zien.
Dan krijg je een mail "<ordernummer> | Alsjeblieft, je contract". Daarin staan wederom de maandelijkse kosten van €29, en niets over een F&F korting.

Je moet Vodafone dus maar gewoon geloven dat je de korting krijgt, er is geen enkel bewijs van. En ze zetten hem dus ook gewoon doodleuk stop toen de contractperiode erop zat. Nou heb ik mijn geld teruggehad, omdat ik alweer verlengd had voordat ik erachter kwam dat ik een paar maanden de korting was misgelopen, maar dat was uit coulance en niet omdat ze toegaven een fout te hebben gemaakt. "Nee meneer, 'zolang uw abonnement loopt' betekent alleen de eerste contractperiode".

.edit: ik zie nu wel een verschil overigens met mijn nieuwe contract. Dat is een 1-jarig Red Together voor €24, met €5 Ziggo korting, €3 F&F korting. Op mijn rekening staat deze vermeld als €55 Red Together, €24 korting "zolang je abonnement loopt", €2 factuurkorting en €5 Ziggo korting. Bij elkaar kom ik dan op €24 uit. Het gekke is, de F&F korting is €3, maar die staat dus niet vermeld. Die lijkt nu bij de €24 "zolang je abonnement loopt" korting te zitten. Die €2 factuurkorting is volgens mij de extra korting die ik kreeg omdat ik een toestel erbij kocht. En die korting stopt inderdaad na een jaar.

Vorig jaar had ik €40 Red, €11 "zolang je abonnement loopt", €5 Ziggo en €3 factuurkorting. Er was toen geen verschil tussen sim only en abo+toestel, en die €40-€11=€29 kwam precies overeen met de normale prijs van Red (zonder F&F korting). Ik gok dus dat ze hem gewoon verkeerd hebben gespecificeerd.

.oisyn wijzigde deze reactie 25-09-2019 09:18 (76%)

It was almost the perfect crime. But you forgot one thing: rock crushes scissors.
But scissors cuts paper... and paper covers rock...
Kif! We have a conundrum! Search them for paper! And bring me a rock.

• thejoker80
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op maandag 16 september 2019 @ 08:56:
Hmmm, ik heb sinds een dag of 4 problemen met mijn 4g verbinding. Als in, hij doet het niet. Whatsapp werkt nu we maar andere apps (chrome / linkedin) werken niet. Op wifi verder geen problemen... Omgeving den haag.
Om even mezelf te quoten, onderstaand bericht kreeg ik gister van Vodafone, nadat ik al een nieuwe telefoon heb aangeschaft en ingesteld.... Inmiddels doet mijn oude telefoon het weer prima
Door een aanpassing op ons netwerk kunnen klanten met bepaalde toestellen van het merk Motorola, Asus of Lenovo problemen ondervinden met het gebruik van mobiel internet.

• Sorcerer8472
Is het trouwens niet misschien handig om een separaat abonnementen-topic per provider te hebben om de tech discussie te scheiden?

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:53
.oisyn schreef op woensdag 25 september 2019 @ 02:02:
[...]

Ik heb die korting nog nooit in mijn mails gezien. Dat is het funeste van het hele zaakje, er wordt op geen enkele manier goed gecommuniceerd wat je nou precies hebt afgesloten. Bij je contract zitten die kortingen er ook niet bij.

Ik heb de mails van vorig jaar er even bijgepakt. Allereerst krijg je een "bevestiging van je bestelling". Daar staat verder totaal geen informatie in.
Dan krijg je een mail "<ordernummer> | Bedankt voor je bestelling". Daar staan details van je bestelling in. Zo zie ik daar een Galaxy S9+ die ik toen heb besteld, samen met een Vodafone Red a €29 per maand. Effectief wordt dat €21 door €5 Ziggo korting en €3 F&F korting, maar daar is *niets* van te zien.
Dan krijg je een mail "<ordernummer> | Alsjeblieft, je contract". Daarin staan wederom de maandelijkse kosten van €29, en niets over een F&F korting.

Je moet Vodafone dus maar gewoon geloven dat je de korting krijgt, er is geen enkel bewijs van. En ze zetten hem dus ook gewoon doodleuk stop toen de contractperiode erop zat. Nou heb ik mijn geld teruggehad, omdat ik alweer verlengd had voordat ik erachter kwam dat ik een paar maanden de korting was misgelopen, maar dat was uit coulance en niet omdat ze toegaven een fout te hebben gemaakt. "Nee meneer, 'zolang uw abonnement loopt' betekent alleen de eerste contractperiode".

.edit: ik zie nu wel een verschil overigens met mijn nieuwe contract. Dat is een 1-jarig Red Together voor €24, met €5 Ziggo korting, €3 F&F korting. Op mijn rekening staat deze vermeld als €55 Red Together, €24 korting "zolang je abonnement loopt", €2 factuurkorting en €5 Ziggo korting. Bij elkaar kom ik dan op €24 uit. Het gekke is, de F&F korting is €3, maar die staat dus niet vermeld. Die lijkt nu bij de €24 "zolang je abonnement loopt" korting te zitten. Die €2 factuurkorting is volgens mij de extra korting die ik kreeg omdat ik een toestel erbij kocht. En die korting stopt inderdaad na een jaar.

Vorig jaar had ik €40 Red, €11 "zolang je abonnement loopt", €5 Ziggo en €3 factuurkorting. Er was toen geen verschil tussen sim only en abo+toestel, en die €40-€11=€29 kwam precies overeen met de normale prijs van Red (zonder F&F korting). Ik gok dus dat ze hem gewoon verkeerd hebben gespecificeerd.
Toevallig ook contact gehad met webcare van Vodafone omdat ik bestookt wordt met emails over verlengen, maar ik er eigenlijk in alle gevallen erop achteruit ga.
Ze zeiden dus tegen mij, gewoon niks doen, dan behoudt je de huidige kosten, daarnaast vermelde ze nog "Het kan weleens zijn dat er een factuurkorting vervalt na 24 maanden, maar dat is bij jou niet het geval".

Geen idee waarom wel/niet die factuurkorting vervalt, maar ik ben wel benieuwd naar de eerste rekening nadat mijn abonnement nu verlopen is.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• neeecht
Let niet op de bestandsnaam, maar leuk om te zien:

Vodafone 2G GSM zichtbaar in het spectrum.

1825.400 MHz
1825.800 MHz
http://x264.nl/dump/t-mobile-1800mhz-gsm-2019-09-29-ant-outside.jpg

Op eerdere screenshots nooit eerder gezien, mogelijk door de regendruppels die als 1800 MHz antenne werken? Geen idee. :)

• Sorcerer8472
Wat ook nog kan, is dat er een plan is om een deel van de 900 MHz in te gaan zetten voor 4G, waarbij de 1800 MHz-band wordt gebruikt om wat ontlasting te bieden op plekken waar 2G heel druk is, maar men toch ook 900 MHz 4G wil aanbieden.

Geen idee of dat echt zo is hoor, want er zijn ook heel veel argumenten om dat niet te doen; in principe is het alleen handig om upload-capaciteit toe te voegen en dan ook nog eens specifiek in 'moeilijke' gevallen zoals in gebouwen waarin ze geen microcellen hebben.

• jk-5
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 13-10 20:57
https://antennekaart.nl/k...20-47c6-87f6-6c745cb29f54

Hier is goed inzichtelijk dat vodafone inderdaad een flink aantal GSM1800 heeft toegevoegd. De datums erop zijn wel recent, maar als je op de 4G laag klikt lijken het allemaal locaties zonder low-band. Waarschijnlijk gaat het hier om oude 3G-only locaties die zijn omgebouwd voor 4G 1800/2100 en dan om een vorm van 2G aan te kunnen bieden maar met GSM1800. Het lijkt me in ieder geval niet dat dit allemaal nieuwe locaties zijn, ondanks de datums

https://antennekaart.nl

• Sorcerer8472
Van een aantal locaties weet ik het sowieso zeker idd, zat al te wachten tot die werden omgebouwd :)

Wel bijzonder dat er dan GSM1800 bij komt, maar da's wellicht toch om kleine dekkingsgaten te voorkomen. En wellicht kan het heel eenvoudig met de hardware die ze nu hebben geplaatst?

• Sijhtam
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:17
Ik ben waarschijnlijk sinds maandagavond (terugkomst uit Praag 28-30 september), laatse voiceoproep was donderdag 26-09. niet meer bereikbaar voor inkomende gesprekken (uitgaande gesprekken, SMS in en uit, internet werken wel gewoon). Al geprobeerd:

Inkomende oproepen doorschakelen uitgeschakeld (via 12333)
Herstarten telefoon (kort en lang wachten)
Simkaart in andere telefoon (geen veranderd resultaat)

Iemand een idee? Vraag staat ook uit bij de klantenservice.

Simwissel en een openstaande order in het systeem verwerken waren de oplossingen blijkbaar.

Sijhtam wijzigde deze reactie 04-10-2019 21:13 (15%)
Reden: Probleem opgelost

huidige opstelling

• fl2001
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 22:25
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat ook vodafone met onbeperkt internet komt.

Nu KPN het ook heeft, kunnen ze denk ik niet achterblijven?

• Sorcerer8472
Misschien gaan zij het ook alleen doen voor Ziggo-klanten. Ik ben alleen een beetje bang voor het dichtslibben van netwerken als men dit gaat doen. T-Mobile en KPN hebben daar al last van, Vodafone laatste keer dat ik het gebruikte nog niet.

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:27

robertwebbe

Robert Webbe

Maar heb je het echt nodig? Als je een Red Together hebt met je familie en je hebt 160GB per maand, dan krijgen de meeste mensen dit bij lange niet op, al doen ze er moeite voor. Het is volgens mij alleen het idee van onbeperkt. Hetzelfde ging volgens mij op toen onbeperkt bellen werd geïntroduceerd, zoveel meer zijn mensen niet gaan bellen volgens mij.

robertwebbe wijzigde deze reactie 08-10-2019 21:40 (3%)

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23:55

AtlAntA

BANAAN!

.oisyn schreef op woensdag 25 september 2019 @ 02:02:
[...]

Ik heb vanmorgen een abonnement bij Vodafone afgesloten welke pas in februari ingaat maar door het recente nieuws over die nieuwe KPN abbonnementen ben ik wel een beetje klaar met KPN.

In mijn bevestigingsmail en in het contract staat de volgende regel: "En let op: je eventuele extra factuurkorting en non-stop gratis extra’s zijn nog niet verwerkt in dit overzicht. Maar geen zorgen, deze worden automatisch toegepast op je maandelijkse factuur."

Dit maakt het nogal 'vrijblijvend' van hun kant om het zo maar te noemen. Nu heb ik geen extra factuurkorting dus an sich maakt het voor mij niks uit maar het viel me toch op.

Avatar does not reflect reality. *much*

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Je moet inderdaad behoorlijk je best doen om over 160gb te komen, verwacht wel dat Vodafone uiteindelijk de data ook omhoog gaat gooien, het zal wel weer Maart worden dat ze dit doen. Overigens... ik heb liever dat de roaming data omhoog gaat...

• fl2001
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 22:25
ach echt nodig heb je het waarschijnlijk niet, en ja 160 gb haal je idd ook niet zomaar.

Maar in dat geval kan het ook geen kwaad om ook onbeperkt aantebieden, als toch vrijwel niemand meer dan 160 gb per maand verbruikt.

En het verkoopt waarschijnlijk toch net wat makkelijker.

wat betreft roaming data, kans lijkt mij eerder groter dat ze het verlagen dan verhogen, net zoals ze net bij kpn hebben gedaan.

• jongetje
Bullet NL schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:37:
Je moet inderdaad behoorlijk je best doen om over 160gb te komen
Die 160GB krijg je alleen als je ook Ziggo hebt en minimaal 2 SIMS erop hebt geregistreerd, anders wordt het de helft (dus 80 met ziggo en 40 zonder). Stel je hebt toghether met z'n 5-en dan heb je gemiddeld 32GB per SIM per maand. Ik begrijp wel dat Vodafone het niet onbeperkt maakt want onbeperkt of 32GB per sim is wel een groot verschil. Zeker als je tieners hebt die in de bus, trein op hun kamer (waarom zou je wifi aanzetten) op youtube, netflix etc. zitten.

• Sorcerer8472
Bullet NL schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:37:
Je moet inderdaad behoorlijk je best doen om over 160gb te komen, verwacht wel dat Vodafone uiteindelijk de data ook omhoog gaat gooien, het zal wel weer Maart worden dat ze dit doen. Overigens... ik heb liever dat de roaming data omhoog gaat...
Bij roaming heb ik hetzelfde: ik gebruik in het buitenland vaak meer mobiele data dan in Nederland. Om die reden zat ik ook bewust bij Vodafone, omdat dat gewoon de beste provider daarvoor is (meeste 4G, zaken zoals HD Voice op veel netwerken, etc.).

Buiten de EU, VS en Canada neem ik toch nog weleens een losse sim als het verblijf langer dan een paar dagen is. Want buiten de EU is het wat prijzig, zou tof zijn als ze daar nog iets voor doen. Zo zou ik bijvoorbeeld wel 10 euro per maand extra betalen (120 per jaar) voor een beperkte bundel in het buitenland die na volledig gebruik naar minimale snelheid teruggaat. Snelheid weer upgraden kan met een dagbundel. Gebeld worden ook voor 10 ct/minuut zo houden (is al zo bij zakelijk, bij een dagbundel gewoon bellen en gebeld worden vanuit die dagbundel). Als er dan nog een paar voordeelnetwerken helemaal binnen de bundel vallen (Japan, Nieuw-Zeeland, Australië, Zuid-Afrika?) dan zou het helemaal geweldig zijn. Dan switchen echt wel veel minder mensen naar een lokale sim hoor... want de kosten zijn zo overzichtelijk en laag te houden. Zeker als je dit ook gewoon voor een maand aan kunt zetten is het ideaal.

Dit lijkt een beetje op het Amerikaanse T-Mobile-aanbod, maar daar betaal je er niet voor bij. Volgens mij moet het bovenstaande zeker wel een winstgevende propositie kunnen zijn.

Sorcerer8472 wijzigde deze reactie 09-10-2019 15:13 (5%)

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:16:
Ok, Red Together Extra is dus iets wat je echt niet via live chat af moet willen sluiten. Ik wilde weer een nummer toevoegen, en wederom werd er moeilijk gedaan over de F&F korting. Deze persoon was wat stelliger, en stelde gewoonweg dat zij het niet kon en dat het via de "website" moest. Maar er is niet echt een manier om het via de website te regelen. Nadat ik dat gezegd had, en gevraagd had waar dat dan moest, is ze wat na gaan vragen en heeft ze het uiteindelijk toch kunnen regelen. Van deze weet ik in ieder geval zeker dat het gelukt is, daar ze zei dat op het factuur €14 zal staan ipv €15 wegens de korting (de €2,50 Ziggo korting komt er pas bij na activatie).

Maar goed, na nog eens goed de tekst lezen die op https://directsales.vodafone.nl/together staat, denk ik dat je gewoon dat formulier moet invullen cq moet bellen met dat nummer. Ik vond het eerst klinken alsof je daar alles in 1 keer moest doen (dus ook de Red Together zelf), maar het is op zich ook interpreteerbaar als "ik wil gewoon een Red Together Extra afsluiten" I guess... Ik vind het iig maar erg onduidelijk allemaal.

(@EWK voor de zichtbaarheid)
Nou ik kan inmiddels melden dat er gisteren 3 sims zijn toegevoegd aan mijn Red Together. Alle drie kwamen ze van Tele2. Bij 2 ging het zoals de bedoeling was - ze kregen eerst een smsje op hun oude sim, en na het overzetten van de eerste simkaart kon ik mijn Red Together activeren. Online althans, de app kwam met een mooie knop en crashte zodra ik daarop drukte 8)7. Uiteindelijk de app geupdate, maar het liep alsnog niet helemaal lekker. Ook via de website ging het erg stroef, en het is sowieso echt een onoverzichtelijke navigatiestructuur, in eerste instantie stond een handige link in de dashboard maar toen ik daar op een later moment nog eens naar terug wilde (en de link stond er niet meer) was ik echt een kwartier aan het zoeken waar ik nou moest zijn. Via de app kun je namen toekennen aan de telefoonnummers. Dit lijkt (?) via de website niet te kunnen, daar staat elk telefoonnummer op je eigen naam.

Ik zei dat het bij 2 op de normale manier ging, de derde kreeg dat smsje niet. De simkaart is toen gewoon op goed geluk gewisseld, maar het toestel bleek vervolgens in limbo tussen twee providers oid :). Hij gaf Tele2 aan (terwijl het een VF sim was), ze kon wel bellen met haar eigen nummer, maar ze was niet bereikbaar op dat nummer. Later op de avond nog eens geprobeerd en toen was alles wel goed.

Het is nog even de nieuwe rekening afwachten om te zien of ik de F&F korting nou heb gekregen.

It was almost the perfect crime. But you forgot one thing: rock crushes scissors.

• Da.Rock
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:45:
[...]

Die 160GB krijg je alleen als je ook Ziggo hebt en minimaal 2 SIMS erop hebt geregistreerd, anders wordt het de helft (dus 80 met ziggo en 40 zonder). Stel je hebt toghether met z'n 5-en dan heb je gemiddeld 32GB per SIM per maand. Ik begrijp wel dat Vodafone het niet onbeperkt maakt want onbeperkt of 32GB per sim is wel een groot verschil. Zeker als je tieners hebt die in de bus, trein op hun kamer (waarom zou je wifi aanzetten) op youtube, netflix etc. zitten.
Je kunt per nummer een limiet instellen.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Da.Rock schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 18:16:
[...]
Je kunt per nummer een limiet instellen.
Je kunt instellen dat je een notificatie krijgt als je er overheen gaat. Ik lees nergens dat het een harde limiet is.

• Da.Rock
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 18:32:
[...]

Je kunt instellen dat je een notificatie krijgt als je er overheen gaat. Ik lees nergens dat het een harde limiet is.
Je hebt gelijk inderdaad. Je kunt na het berichtje wel handmatig het betreffende nummer pauzeren waarbij er alleen nog met 64 kb/s geïnternet kan worden tot het einde van de maand.
Hoe werkt de Pauzeknop?
De Pauzeknop is alleen beschikbaar voor de beheerder. De beheerder kan de knop aan- en uitzetten bij een of meerdere groepsleden. Door het aanzetten van de Pauzeknop wordt de datasnelheid van die persoon verlaagd tot 64 kb/s, in NL en de EU. Met deze snelheid kun je nog wel WhatsApp berichten sturen, maar Youtube kijken is niet meer mogelijk. De lagere snelheid gaat meteen in en wordt aan het einde van de maand automatisch gedeactiveerd.

Betaal ik voor het dataverbruik, wanneer ik op de Pauzeknop heb gedrukt?
Nee, wanneer je als beheerder voor een gebruiker op de Pauzeknop hebt gedrukt, heeft deze gebruiker in Nederland en de EU alleen nog data met een lage snelheid. Deze data is gratis.

Werkt de Pauzeknop ook in het buitenland?
De Pauzeknop werkt in Nederland en EU en kan aangezet worden op alle abonnementen die deel uitmaken van de Red Together groep.

• jongetje
Heeft T-Mobile sinds kort HD-Voice aangezet met Vodafone? Zojuist een gesprek met met een Simpel (T-Mobile netwerk) abonnement gehad in HD -voice!

• neeecht
@Sorcerer8472
Hier een voorbeeldje van hoe 4G en 5G samen gebuikt worden.

Screenshots van een video:
http://x264.nl/dump/vodafone-uk-5g-nr-nsa-1.jpg

http://x264.nl/dump/vodafone-uk-5g-nr-nsa-2.jpg

Telefoons gaan dus LTE en NR-NSA samen gebruiken.
Het gaat hier om het NR-NSA gedeelte;

NSA:
Non-standalone mode
The non-standalone (NSA) mode of 5G NR refers to an option of 5G NR deployment that depends on the control plane of an existing LTE network for control functions, while 5G NR is exclusively focused on the user plane. This is reported to speed up 5G adoption, however some operators and vendors have criticized prioritizing the introduction of 5G NR NSA on the grounds that it could hinder the implementation of the standalone mode of the network.
SA:
Standalone (SA) mode of 5G NR refers to using 5G cells for both signalling and information transfer. It includes the new 5G Packet Core architecture instead of relying on the 4G Evolved Packet Core, to allow the deployment of 5G without the LTE network. It is expected to have lower cost, better efficiency, and to assist development of new use cases.
Wikipedia: 5G NR

Lang verhaal kort: Omdat er nu zoveel 4G telefoons zijn, blijven de 4G banden on air.
En met een 5G (NR-NSA) telefoon, worden daar banden aan toegevoegd.

Net als 3G nu bijna niet weer gebruikt wordt, zal 4G ooit ook niet meer gebruikt gaan worden.
Maar mede door de NR-NSA techniek, kan dit juist nog langer worden uitgesteld.

Het 5G Packet Core zal pas worden ingezet wanneer een provider bijvoorbeeld kan kiezen om nog maar één of enkele 4G banden on air te houden. En de rest dan om te zetten naar 5G NR-SA.

Volgend jaar hebben we dus het huidige 4G netwerk + toegevoegde 5G NR-NSA banden.
700/1400/2100 worden geveild, maar mogelijk worden alleen 700/1400 MHz ingezet voor 5G of zoals ik denk voorlopig alleen 700 MHz.

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:47
jongetje schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:04:
Heeft T-Mobile sinds kort HD-Voice aangezet met Vodafone? Zojuist een gesprek met met een Simpel (T-Mobile netwerk) abonnement gehad in HD -voice!
Ik heb net even getest tussen Vodafone en T-Mobile maar helaas nog geen HD-voice. Tussen T-Mobile en KPN heb je, mits je via 3G belt, wel HD-voice.

Zit simpel niet op het KPN-netwerk?

• Sorcerer8472
KPN - T-Mobile kan ik ook bevestigen. Met KPN kun je dus met ieder netwerk in HD Voice bellen :9

• Raider095
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:33
neeecht schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:24:
Volgend jaar hebben we dus het huidige 4G netwerk + toegevoegde 5G NR-NSA banden.
Plus Spectrum Sharing. De huidige voor 4G beschikbare frequentieblokken worden op basis van vraag dynamisch verdeeld over de 4G en 5G gebruikers. Dat zal in het begin 99% 4G en 1% 5G zijn en zal uiteindelijk langzaam maar zeker naar 5G verschuiven. 4G blijft dan inderdaad 'de baas', deze bestuurt ook de 5G. Maar dat maakt de uitrol inderdaad eenvoudiger, aangezien de frequentieruimte dus niet in vaste blokken maar naar vraag wordt verdeeld.

• Sirhc_95
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15-10 09:35
Steven.w schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:44:
[...]

Ik heb net even getest tussen Vodafone en T-Mobile maar helaas nog geen HD-voice. Tussen T-Mobile en KPN heb je, mits je via 3G belt, wel HD-voice.

Zit simpel niet op het KPN-netwerk?
Thanks voor de tip @jongetje ! Ik heb net even getest, als ik via Vodafone VoLTE naar een Simpel nummer bel geen HD voice. Als ik met hetzelfde Simpel nummer naar mijn Vodafone nummer bel wel HD voice! Leuke ontwikkeling.

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:47
Sirhc_95 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:36:
[...]

Thanks voor de tip @jongetje ! Ik heb net even getest, als ik via Vodafone VoLTE naar een Simpel nummer bel geen HD voice. Als ik met hetzelfde Simpel nummer naar mijn Vodafone nummer bel wel HD voice! Leuke ontwikkeling.
Interessant. Net ook even getest. Van Vodafone naar T-Mobile: geen HD-voice. Van T-Mobile naar Vodafone: wel HD-voice. Overigens wel via 3G bellen met T-Mobile. Via 4G (VoLTE) werkt het sowieso niet.

• boner
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:08

boner

misantropisch altruïst

Hoe werkt dit tussen twee, of meerdere, telefoons binnen een home of zakelijk netwerk? Deze twee telefoons hebben dan een netwerk dat binnen het eigen netwerk valt. Dus een private ip-adres. Hoe kan Vodafone deze dan adresseren? Een tweede vraag is UDP verkeer. Wordt dat lokaal afgehandeld of gaat ook het UDP (voice) verkeer eerst naar vodafone en dan weer terug? geeft dat niet enorme overhead en delay?

• theblindman
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:01
boner schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:08:
Hoe werkt dit tussen twee, of meerdere, telefoons binnen een home of zakelijk netwerk? Deze twee telefoons hebben dan een netwerk dat binnen het eigen netwerk valt. Dus een private ip-adres. Hoe kan Vodafone deze dan adresseren? Een tweede vraag is UDP verkeer. Wordt dat lokaal afgehandeld of gaat ook het UDP (voice) verkeer eerst naar vodafone en dan weer terug? geeft dat niet enorme overhead en delay?
Volgens mij is er een deel van je bericht weggevallen? :)
In principe gaat al het verkeer naar Vodafone en dan pas naar een ander toestel.
Pagina: 1 ... 63 64 65 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True