Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:21
Dennisweb schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:53:
[...]

Zal eens even een kijkje nemen. T-Mobile beloofde ook retegoede dekking en uiteindelijk had ik helemaal nergens bereik. ;)
Dan is je telefoon misschien stuk? Ik heb gewoon bereik in de Action en Bristol in Den Haag (als dat een graadmeter is)

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dennisweb schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:26:
Hoe is de verbinding in Midden-Groningen, eigenlijk? Zijn er hier wat echte ervaringen i.p.v. een dekkingskaart? Mijn tante heeft Vodafone en heeft volle bak 4G bij Action, Bristol en in Zuidbroek.

Op al die locaties heb ik met KPN totaal geen verbinding. Kan niet eens 112 bellen. Zit te overwegen misschien aan het einde contract KPN naar Vodafone over te stappen. Ik heb namelijk ook Ziggo thuis. ;)
112 is netwerk-onafhankelijk. Als er een provider is die wel bereik heeft, bel je via die provider 112.
Als je daar geen 12 kunt bellen heeft geen enkele andere provider daar bereik.

We nominate you to find out and report back.

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:22
EWK schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:57:
[...]

112 is netwerk-onafhankelijk. Als er een provider is die wel bereik heeft, bel je via die provider 112.
Als je daar geen 12 kunt bellen heeft geen enkele andere provider daar bereik.
Aha. Dat wist ik niet. In dat geval zou ik dus 112 bellen via Vodafone. Maar toch, ik erger me eraan dat Vodafone in Midden-Groningen beter lijkt te werken dan KPN. Als ik in de wijk Boswijk sta, is de verbinding perfect want daar staat de mast (dik 150 Mbps).

Maar hier thuis en ook voor het huis is de verbinding niet geweldig. De snelheden liggen op zo’n 18Mbps ook. Zonder heel veel pagina’s door te scrollen, hoe zit dat bij Vodafone?

T-Mobile deed dat wel heel goed met zo’n 100 Mbps. Alleen kon je bijvoorbeeld bij de IKEA in Groningen niet bellen. Hetzelfde in het nieuwe OZG ziekenhuis in Scheemda. Dat terwijl mijn tante met Vodafone wel bereik had en mijn ouders met KPN ook.

De strijd zit ‘m dus een beetje tussen bij KPN blijven of Vodafone proberen.

• theblindman
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14-11 07:57
Dennisweb schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 00:52:
[...]

Maar hier thuis en ook voor het huis is de verbinding niet geweldig. De snelheden liggen op zo’n 18Mbps ook. Zonder heel veel pagina’s door te scrollen, hoe zit dat bij Vodafone?

T-Mobile deed dat wel heel goed met zo’n 100 Mbps. Alleen kon je bijvoorbeeld bij de IKEA in Groningen niet bellen. Hetzelfde in het nieuwe OZG ziekenhuis in Scheemda. Dat terwijl mijn tante met Vodafone wel bereik had en mijn ouders met KPN ook.

De strijd zit ‘m dus een beetje tussen bij KPN blijven of Vodafone proberen.
Hoe is het bereik op plekken waar de verbinding "niet geweldig" is? Op zich is 18Mbps meer dan voldoende voor vrijwel alles wat je op een telefoon/tablet zou willen doen toch? Of haal je die 18Mbps met amper één streepje ontvangst en valt de verbinding binnen helemaal weg?

• Dennisweb
theblindman schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:38:
[...]

Hoe is het bereik op plekken waar de verbinding "niet geweldig" is? Op zich is 18Mbps meer dan voldoende voor vrijwel alles wat je op een telefoon/tablet zou willen doen toch? Of haal je die 18Mbps met amper één streepje ontvangst en valt de verbinding binnen helemaal weg?
Op plekken waar de verbinding van KPN ‘niet geweldig’ is, heb ik één streepje en 3G, of helemaal niks (bij de Action, Bristol, etc). Met T-Mobile had ik bij IKEA ‘geen service’.

Met KPN hier thuis haal ik één streepje bij een snelheid van 18Mbps. Dat terwijl op de parkeerplaats bij de Makro in Groningen de verbinding over de 200 Mbps vliegt.

T-Mobile had beduidend beter bereik in huis met drie tot vier streepjes en een snelheid van 150Mbps.

Vandaar mijn vraag hoe dit met Vodafone zit. Ik heb het overigens maximaal 4 streepjes (iPhone XS Max).

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:08

kraats

Ik rol

@Dennisweb zoals je bij de andere aanbieders ook ziet kan het bereik per locatie sterk wisselen. Gewoon afhankelijk van je positie ten opzichte van de zendmast en wat daar allemaal tussen zit wat je signaal tegenhoudt. Daardoor kun je ook geen eenduidig antwoord krijgen of Vodafone wel goed signaal gaat geven. Dat is te afhankelijk van je locatie

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:12
Als ik bij KPN een speedtest doe, dan zit ik gemiddeld zo rond de 100Mbps. Niet heel slecht, de DSL gaat hier maar tot 50Mbit.

Makkelijkste is om een Vodafone prepaid kaartje in je telefoon te stoppen en dan te kijken of Vodafone op die locaties beter bereik geeft.

Ik heb in Groningen met KPN eigenlijk altijd wel 4G. In het buitengebied ook wel, maar je merkt wel dat je in het buitengebied niet de hoge snelheden haalt als die in Stad zelf. Maar dat boeit me niet zoveel, ik kan er nog steeds alles mee doen.

• ucsdcom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11-11 19:57
Dennisweb schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:26:
Hoe is de verbinding in Midden-Groningen, eigenlijk? Zijn er hier wat echte ervaringen i.p.v. een dekkingskaart? Mijn tante heeft Vodafone en heeft volle bak 4G bij Action, Bristol en in Zuidbroek.

Op al die locaties heb ik met KPN totaal geen verbinding. Kan niet eens 112 bellen. Zit te overwegen misschien aan het einde contract KPN naar Vodafone over te stappen. Ik heb namelijk ook Ziggo thuis. ;)
Het beste antwoord is dan: haal voor een paar euro een Vodafone prepaid kaartje. Bijvoorbeeld bij de kassa van Albertheyn te vinden. En test het op de plaatsen waar je vaak komt. Prepaid heeft tegenwoordig ook 4g.

Verder is ontvangst nog wisselend per toestel.

En over combineren: als je al Ziggo hebt, dan kan je door dit met Vodafone te combineren best een goede deal krijgen. Je zou zelfs Ziggo kunnen bellen of ze een speciaal aanbod kunnen doen bij combineren met een vodafone mobiel abonnement. Kijk ook eens op de friends & family website. Of zoek op het forumtopic hierover. https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily

ucsdcom wijzigde deze reactie 18-07-2019 22:25 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:44
Ik was even de netwerken een het bekijken, en wat me al eerder was opgevallen: TM, Transmission Mode.

Meer info:
https://scdn.rohde-schwar...E_TMs_and_beamforming.pdf
https://blog.mobile-netwo...ty-enhancements/4x4-mimo/

Vodafone:
MIMO Mode/MIMO RI: TBD / 1/2/3/4
Band 20 - 10 MHz: TM:3
Band 3 - 20 MHz: TM:4 (idle TM:2)
Band 1 - 10 MHz: TM:3
Band 7 - 10 MHz: TM:4
Band 7 - 20 MHz: TM:4

KPN:
MIMO Mode/MIMO RI: TBD / 1/2
Band 20 - 10 MHz: TM:3
Band 3 - 20 MHz: TM:3 (idle TM:2)
band 1 - 10 MHz: TM:3
Band 7 - 10 MHz: TM:3
Band 38 - 20 MHz: TM:3

T-Mobile:
MIMO Mode/MIMO RI: TBD / 1/2
Band 8 - 10 MHz: TM:3
Band 3 - 20 MHz: TM:2/3/4 (idle TM:2)
Band 1 - 10 MHz: TM:3
Band 38 - 20 MHz: TM:3

Nu vraag ik me af, in hoeverre deze met 2x2 of 4x4 MIMO te maken hebben en of een hogere TM ook meer snelheid is.

Edit: Vodafone ook TBD 3 en 4, dus 4x4 MIMO?

En nog een update:
Ik was een Band 1 + 20 site aan het testen, meestal slaat de S10+ sites over zonder Band 3.
Ook een Band 20 site in de buurt was niet gelukt, teveel sites in de buurt met Band 3.

Eindelijk de Band 1 + 20 site connected, maar wat zie ik? Er probeert steeds een derde band, Band 3 bij te koppelen. Deze band was veel zachter dan de andere twee banden en liet ook steeds los.
Ik heb gelukkig wel de screenshots.

Iets wat ik wist dat al kon, nog nooit in de praktijk gezien: Carrier Aggregation van sites die niet in dezelfde mast/hetzelfde dak staan. Vodafone doet dit via GHz lucht links. In dit geval op 37.31 GHz. En volgens mij via het register weer via een andere link waar deze naartoe wijst.
Zo zou je theoretisch sites kunnen offloaden die het te druk hebben. Uiteraard moet de ontvangen band wel sterk genoeg zijn. Leuk om te testen. :)

neeecht wijzigde deze reactie 21-07-2019 22:27 (41%)

• jongetje
Wat een gedoe vanmorgen.
Je kunt dus blijkbaar geen vodafone account maken als deze ooit/nu ook voor Ziggo wordt gebruikt. Dus ander mailadres aangemaakt, daarom een vodafone account en dan kun je ze samenvoegen onder het Ziggo account (en mailadres). Lekker omslachtig die samenvoeging van 2 bedrijven dat je niet onder je Ziggo account direct je nummer kunt registreren. Ik was blijkbaar niet de enige die dit probleem had.

Het bereik in mijn woonkamer is 1 streepje (iets met betonnenmuren, HR++ glas en mast die wat verder weg staat) en dus schakelt mijn telefoon over naar VoWi-Fi wat prima is. Alleen elke keer als ie daarop over schakelt krijg ik de melding:
"Noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking". Nu kan ik dat wegdrukken, maar elke keer als ik buiten ben geweest en hij overschakelt naar bellen over het mobiele netwerk en ik weer binnenkom krijg ik opnieuw die melding. Weet iemand hoe ik dit uitzet? Bij T-Mobile nooit die melding gezien.

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08:31
jongetje schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:30:
Wat een gedoe vanmorgen.
Je kunt dus blijkbaar geen vodafone account maken als deze ooit/nu ook voor Ziggo wordt gebruikt. Dus ander mailadres aangemaakt, daarom een vodafone account en dan kun je ze samenvoegen onder het Ziggo account (en mailadres). Lekker omslachtig die samenvoeging van 2 bedrijven dat je niet onder je Ziggo account direct je nummer kunt registreren. Ik was blijkbaar niet de enige die dit probleem had.

Het bereik in mijn woonkamer is 1 streepje (iets met betonnenmuren, HR++ glas en mast die wat verder weg staat) en dus schakelt mijn telefoon over naar VoWi-Fi wat prima is. Alleen elke keer als ie daarop over schakelt krijg ik de melding:
"Noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking". Nu kan ik dat wegdrukken, maar elke keer als ik buiten ben geweest en hij overschakelt naar bellen over het mobiele netwerk en ik weer binnenkom krijg ik opnieuw die melding. Weet iemand hoe ik dit uitzet? Bij T-Mobile nooit die melding gezien.
Welke telefoon heb je?

• jongetje
Een Samsung Galaxy S10E

• Megapaul
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-11 22:37
Ik heb een Samsung S10 en heb ook dezelfde melding wanneer ik via VoWi-fi ben verbonden. Die melding kan je alleen tijdelijk sluimeren en niet uitzetten. Omdat je via VoWi-Fi geen 112 kan bellen. Hou je vinger maar ingedrukt op ims service dan zie je ook staan dat deze melding niet uitgeschakeld kan worden.

Megapaul wijzigde deze reactie 23-07-2019 07:27 (14%)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 05:50
neeecht schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:43:
Ik was even de netwerken een het bekijken, en wat me al eerder was opgevallen: TM, Transmission Mode.

Meer info:
https://scdn.rohde-schwar...E_TMs_and_beamforming.pdf
https://blog.mobile-netwo...ty-enhancements/4x4-mimo/

Edit: Vodafone ook TBD 3 en 4, dus 4x4 MIMO?
Volgens mij hebben alle providers inmiddels wel sites die dit ondersteunen, maar niet landelijk.
En nog een update:
Ik was een Band 1 + 20 site aan het testen, meestal slaat de S10+ sites over zonder Band 3.
Ook een Band 20 site in de buurt was niet gelukt, teveel sites in de buurt met Band 3.

Eindelijk de Band 1 + 20 site connected, maar wat zie ik? Er probeert steeds een derde band, Band 3 bij te koppelen. Deze band was veel zachter dan de andere twee banden en liet ook steeds los.
Ik heb gelukkig wel de screenshots.
Als dat gebeurt terwijl je echt op dezelfde site zit, dan zit die band 3 carrier ook op dezelfde locatie, alleen is deze te zwak of is de signaalkwaliteit te slecht. Meestal trouwens het laatste omdat er dan een andere band 3-locatie vlakbij is. Er zijn setups waar de locaties voor hoge en lage frequenties verschillen waardoor soms het signaal van de lage/hoge frequenties veel sterker is, dan zie je dit gedrag. Ook diep indoor zie je het, zo nu en dan probeert hij er toch een frequentie bij te pakken. Mogelijk gebruikt het systeem de metadata die het hierover ontvangt ook voor optimalisatie van elektrische tilt in hun self-optimizing network shizzle.
Iets wat ik wist dat al kon, nog nooit in de praktijk gezien: Carrier Aggregation van sites die niet in dezelfde mast/hetzelfde dak staan. Vodafone doet dit via GHz lucht links. In dit geval op 37.31 GHz. En volgens mij via het register weer via een andere link waar deze naartoe wijst.
Zo zou je theoretisch sites kunnen offloaden die het te druk hebben. Uiteraard moet de ontvangen band wel sterk genoeg zijn. Leuk om te testen. :)
Dit zijn gewoon de straalverbindingen tussen de sites in. Ik heb bij Vodafone nog nooit gezien dat deze signalen worden gecombineerd. Technisch gezien is dat enorm complex vanwege timing-issues.

Mocht je dit wel ergens actief zien, laat even weten waar dan, zou wel nieuws zijn! KPN en T-Mobile hebben het ook niet zviw.

Overigens loop ik nu ook actief met een KPN-SIM rond en valt het me op dat Vodafone het toch op allerlei plekken wel een stuk beter doet, en dat KPN gemiddeld duidelijk lagere RSRQ en RSRP scores haalt. KPN aggregeert ook op een andere manier frequentiebanden bij. Bij Vodafone krijg je eigenlijk altijd alles maar bij KPN verschilt het per sessie, soms krijg je alleen 1+3, soms 20+1, als je veel data gaat doen krijg je alles. Overigens betekent dat niet dat Vodafone minder efficiënt is, want je kunt ook een kanaal bijvoegen en er vervolgens niets overheen sturen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
Megapaul schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:38:
[...]

Ik heb een Samsung S10 en heb ook dezelfde melding wanneer ik via VoWi-fi ben verbonden. Die melding kan je alleen tijdelijk sluimeren en niet uitzetten. Omdat je via VoWi-Fi geen 112 kan bellen. Hou je vinger maar ingedrukt op ims service dan zie je ook staan dat deze melding niet uitgeschakeld kan worden.
Ik begrijp dat je dan via VoWi-Fi geen 112 kan bellen. Maar om dit tot het oneindige elke dag een aantal keer te melden hoeft van mij dan ook weer niet (doet T-Mobile nl. ook niet). De oplossing van Vodafone om bellen over WIfi dan uit te zetten is natuurlijk best een gekke oplossing. Als ik mijn telefoon uitzet dan is die melding ook weg maar kan ik ook niet bellen.

Uiteindelijk heb ik via een Vodafone Forum een work-around gevonden waar ik dan nog mee uit de voeten kan: https://forum.vodafone.nl...e-nl-wi-fi-melding-299254

• neeecht
@Sorcerer8472
Vodafone lijkt de enige te zijn met 4x4 MIMO.
Op alle nieuwe T-Mobile en KPN sites maximaal 2x2 MIMO.

4x4 MIMO is wel wat lastig testen.
Echter op het werk in een kantine lukt het nu prima.
Je moet dicht bij de mast zitten, maar geen zicht erop hebben.
Juist bij vrij zicht werkt 4x4 MIMO juist minder/niet. :)

Ik neem mijn T-Mobile sim mee en zal nog eens checken. (Zelfde mast. :))

Ja ik weet dat het straalverbindingen zijn, maar toch weet ik het bijna zeker:
Postcode: 1502GS
Band 20 + 1, de site info telefoon:
http://x264.nl/dump/vodafone_band20_band1-2019-07-21.jpg

En Band 3 die niet in het register staat en er steeds bij (probeert) te koppelen:
http://x264.nl/dump/vodafone_band20_band1_weak_band3_carrier_aggregation-2019-07-21.jpg

Uiteindelijk een punt gevonden waar Band 3 gekoppeld bleef op zo'n 100 meter van de site.
Zie ook het duidelijk verschil in RSRP waardes.
Als ik weer eens tijd heb zal ik proberen de site Band 3, PCI: 353 op te speuren.
Maar ik had deze al eerder gezien en ik weet nog waar ik vandaan kwam. :)

Trouwens zie ik alleen TM: 4 op nieuwe sites waar ook TBD 3 en 4 zichbaar zijn, dus mogelijk heeft dat toch met 4x4 MIMO te maken en welke modus gebruikt wordt.

• Sorcerer8472
Als dit idd niet dezelfde site betreft dan kan het bijna alleen 1502CB of 1506SC zijn. Als het Antenneregister up-to-date is tenminste.

Verder weet ik niet wat TM betekent. Ik heb overigens geen PCell TM op mijn SGS9, kan het alleen zien bij SCells. En TM zou corresponderen met deze tabel dan?
https://www.sharetechnote...LTE_TransmissionMode.html

• neeecht
@Sorcerer8472 ja ik had betere links in mijn post bijgevoegd.
Vodafone is de enige met 4x4 MIMO op mijn S10.
De TM info is gewoon zichtbaar hoor, al vanaf mijn S7 zeker.

• Sorcerer8472
neeecht schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:56:
@Sorcerer8472 ja ik had betere links in mijn post bijgevoegd.
Vodafone is de enige met 4x4 MIMO op mijn S10.
De TM info is gewoon zichtbaar hoor, al vanaf mijn S7 zeker.
Bij SCells wel ja, bij PCell niet.

• neeecht
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:14:
[...]

Bij SCells wel ja, bij PCell niet.
Ach kijk nou, was me nooit opvallen.
Nou s10 dus wel. Kleine software update.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14-11 16:30
PcDealer schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:06:
[...]

AboData NL
zonder Ziggo
Data NL
met Ziggo
Data EUData EU met Ziggo
Red Essential5 GB10 GB5 GB10 GB
Red15 GB30 GB15 GB15 GB
Red Together40 GB80 GB20 GB20 GB
Wait. What?!
I'm tricked. Moest een sim-only voor onze zoon hebben. Dus zoeken. Heb nu al jaren KPN met 25GB (ook in EU). Zie ik aanbieding van VF, Red Together. 40GB. Verdubbelaar Ziggo: 80GB. Verdubbelaar met eerste Red Together Extra: 160GB. Ik denk das mooi, heb ik als ik op vakantie ga ook een dikke bundel.
Nu ga ik er wat dat betreft dus op achteruit tov de huidige 25GB van KPN? Damn! -O- -O-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14-11 18:09

robertwebbe

Robert Webbe

@UltraSub Voor de Red Together (Extra) abonnementen geldt een EU datalimiet van 20 GB per sim
per kalendermaand.

Zie https://www.vodafone.nl/_...vodafone_red_together.pdf

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14-11 16:30
robertwebbe schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:12:
@UltraSub Voor de Red Together (Extra) abonnementen geldt een EU datalimiet van 20 GB per sim
per kalendermaand.

Zie https://www.vodafone.nl/_...vodafone_red_together.pdf
Phew. Dat maakt het íets dragelijker. Maar valt me alsnog vies tegen.
Ja, ik weet het, had ik beter moeten lezen. :(
Zo heb ik TM al geskipped vanwege hun "flat-fee" icm EU.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:10

PcDealer

HP ftw \o/

UltraSub schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:24:
[...]

Phew. Dat maakt het íets dragelijker. Maar valt me alsnog vies tegen.
@robertwebbe :? wat is het verschil nu met mijn staatje?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14-11 18:09

robertwebbe

Robert Webbe

@PcDealer Niets. Alleen een toevoeging.

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:10

PcDealer

HP ftw \o/

Was meer voor @UltraSub :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
Weet iemand hoe ik in de Vodafone app kan zien hoeveel ik met Roaming heb gebruikt per maand?
Ik zie dat de data eerst van het normale tegoed af gaat en dan van de extra bundel (vanwege Ziggo voordeel). Ik heb dus 2 bolletjes met 5GB staan, maar hoe weet ik hoeveel ik dan nog aan roaming over heb?

(Ik zou verwachten dat eerst de verdubbeling op gaat en bij roaming het van mijn normale te goed af gaat zodat dit eenvoudig wordt getoond).

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 12:20
jongetje schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:15:
Weet iemand hoe ik in de Vodafone app kan zien hoeveel ik met Roaming heb gebruikt per maand?
Ik zie dat de data eerst van het normale tegoed af gaat en dan van de extra bundel (vanwege Ziggo voordeel). Ik heb dus 2 bolletjes met 5GB staan, maar hoe weet ik hoeveel ik dan nog aan roaming over heb?

(Ik zou verwachten dat eerst de verdubbeling op gaat en bij roaming het van mijn normale te goed af gaat zodat dit eenvoudig wordt getoond).
Volgens mij geldt de verdubbeling door ziggo niet in de eu. Beetje kinderachtig. Bij KPN en T-Mobile geldt de verdubbeling wel gewoon in de eu.

• koendio
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:59
Zo staat het idd op internet. Volgens mij is het wel zo dat je de helft in het buitenland kan gebruiken (anders moet je even chatten met ze)

koendio wijzigde deze reactie 24-07-2019 22:33 (69%)

• neeecht
@Sorcerer8472 ik weet niet of het al bekend was, ik had het nog nooit eerder gecheckt, maar;

Vodafone zet in de nacht op een vijf banden site Band 1 - 10 MHz en Band 7 - 10 MHz uit.

Band 3 - 20 MHz on air
Band 7 - 20 MHz on air
Band 20 - 10 MHz on air

Band 1 - 10 MHz off air
Band 7 - 10 MHz off air

Als ik genoeg data zou hebben had ik enkele keren speedtest gedrukt om te zien of de banden dan weer aan zouden springen, maar helaas. :-)

• Sorcerer8472
Kan ook toeval zijn geweest als je dit maar 1x hebt gezien. Niet altijd worden alle banden erbij geaggregeerd.

• neeecht
Sorcerer8472 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:25:
Kan ook toeval zijn geweest als je dit maar 1x hebt gezien. Niet altijd worden alle banden erbij geaggregeerd.
Nee, zie http://x264.nl/dump/spect...25-2100mhz-kpn-update.jpg
In Band 7 hetzelfde verhaal. Hier in een straal van 5-10km zeker geen signaal aanwezig vannacht.
Nu staan de signalen weer aan.

• Sorcerer8472
Okay! Wel apart dat ze maar kleine stukjes uitschakelen en een groot deel van band 7 wel aan laten staan, maar blijkbaar is dat wel nog nodig of is er een andere technische reden voor.

• Dennisweb
Hoe zijn de ervaringen met Vodafone Zakelijk? Ik heb dit topic even doorzocht, maar er zijn naar vier pagina’s met ‘zakelijk’ erin, met het meeste tussen 2014-2017. Dat vind ik niet heel actueel.

Zakelijk zijn ze voor mij zeer interessant, want ik heb ook Ziggo Zakelijk. Ik heb nu nog KPN als mobiele provider. Ik heb een prepaid van Vodafone gekregen en er een maandbundeltje aan vast geknoopt.

Ik heb véél beter bereik binnenshuis en de datasnelheid ligt op 75-140 Mbps. Bij KPN haal ik op een goede dag 15-25. Ik zit er dus aan te denken over te stappen naar Vodafone.

Maar dan wel zakelijk, want dan heb ik de mogelijkheid 75GB mee te nemen naar de EU en kan ik ook onbeperkt bellen naar EU-nummers, zoals ik bij KPN ook gewend ben. Ik bel vaak naar Roemenië. :)

• jongetje
@Dennisweb Juist thuis maakt de snelheid toch niet uit als je daar Wi-Fi hebt? Ik heb thuis juist minder bereik baar met (Voice over) Wi-Fi is dit helemaal geen probleem.

• Dennisweb
jongetje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:43:
@Dennisweb Juist thuis maakt de snelheid toch niet uit als je daar Wi-Fi hebt? Ik heb thuis juist minder bereik baar met (Voice over) Wi-Fi is dit helemaal geen probleem.
Ik weet niet wat het is, maar mijn klanten klagen over dat ze me slecht kunnen horen. Ook als ik op VoWiFi bij KPN zit. En ik heb een abonnement van 300/50 bij Ziggo Zakelijk.

• jongetje
@Dennisweb Kan ook je toestel zijn, of een hoesje. Met mijn werk iphone, als ik het hoesje op een bepaalde manier vasthoud, horen ze me ook slecht.

jongetje wijzigde deze reactie 01-08-2019 20:25 (59%)

• Dennisweb
jongetje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:23:
@Dennisweb Kan ook je toestel zijn, of een hoesje. Met mijn werk iphone, als ik het hoesje op een bepaalde manier vasthoud, horen ze me ook slecht.
Hnnn ik had dit op zowel de X als de XS Max nu. En met mijn AirPods horen ze ook geen verbetering.

• Sorcerer8472
@Dennisweb: als je eenmaal aangesloten bent en alles draait dan is het helemaal prima. Wat er wel of niet gunstig is hangt helemaal af van je gebruikspatroon verder.

• Dennisweb
Sorcerer8472 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:55:
@Dennisweb: als je eenmaal aangesloten bent en alles draait dan is het helemaal prima. Wat er wel of niet gunstig is hangt helemaal af van je gebruikspatroon verder.
De eerste week met Vodafone is succesvol gebleken. Overal beter bereik en sneller dan met KPN. Dat is mooi.

Eind augustus besluit ik of ik overstap of niet. Maar ik wil graag in aanmerking komen voor de gratis extra’s. Daarvoor moet je Ziggo op je adres hebben. Dat heb ik. Maar mijn broer en ik zijn beide zzp’er en we wonen op hetzelfde adres. Het Ziggo Zakelijk abonnement staat op naam van mijn broer.

Nu lees ik in de voorwaarden dat alle abonnementen op hetzelfde klantnummer moeten staan. Dat heb ik dus niet. Betekent dit dat ik niet in aanmerking kom voor de extra’s?

Edit: Inderdaad. Ik kom er niet voor in aanmerking omdat het Ziggo abonnement niet op mijn naam staat. Ik zal dus of bij KPN blijven of naar T-Mobile gaan, omdat Vodafone mij duidelijk niet als klant wil.

Dennisweb wijzigde deze reactie 03-08-2019 23:56 (10%)

• krakendmodem
Dennisweb schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:18:
[...]

De eerste week met Vodafone is succesvol gebleken. Overal beter bereik en sneller dan met KPN. Dat is mooi.

Eind augustus besluit ik of ik overstap of niet. Maar ik wil graag in aanmerking komen voor de gratis extra’s. Daarvoor moet je Ziggo op je adres hebben. Dat heb ik. Maar mijn broer en ik zijn beide zzp’er en we wonen op hetzelfde adres. Het Ziggo Zakelijk abonnement staat op naam van mijn broer.

Nu lees ik in de voorwaarden dat alle abonnementen op hetzelfde klantnummer moeten staan. Dat heb ik dus niet. Betekent dit dat ik niet in aanmerking kom voor de extra’s?

Edit: Inderdaad. Ik kom er niet voor in aanmerking omdat het Ziggo abonnement niet op mijn naam staat. Ik zal dus of bij KPN blijven of naar T-Mobile gaan, omdat Vodafone mij duidelijk niet als klant wil.
Dat zou wel heel raar zijn als Vodafone beslist wil dat alles op hetzelfde klantnummer moet staan. Dat zou betekenen dat een partner/kinderen met een eigen abonnement het ook niet mogen aanvragen.

Op de website van Vodafone staat trouwens dat je het gewoon kan gebruiken als het adres maar hetzelfde is.

https://www.vodafone.nl/ziggo/gratis-extras/#

Door de benodigde producten op één adres te hebben staan. Ze hoeven trouwens niet op dezelfde naam te staan. Het hele gezin kan dus meedoen!

Zodra je de benodigde producten hebt geïnstalleerd worden de gratis extra’s automatisch voor je klaargezet:

De extra korting zie je op je maandelijkse telefoonrekening
De Dubbele data-bundel vind je in My Vodafone bij je verbruik
en je krijgt een bericht over hoe je het TV-pakket en Veilig online pakket kunt kiezen en installeren

• RDKN-Steven
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 09:15
Oops las reactie erboven niet :X

RDKN-Steven wijzigde deze reactie 04-08-2019 12:34 (96%)

-Steven

• Dennisweb
@krakendmodem Aha! Ook nog even met een vriendin gesproken. Haar vader heeft Ziggo Zakelijk en haar moeder krijgt ook gewoon de extra’s van Vodafone, al is haar moeder particulier. Ze hebben beiden en eigen klantnummer. Het zou dus zeker mogelijk moeten zijn.

Ik heb nu KPN, maar wil een goed beeld vormen voordat ik een keuze maak. Ook even een maandje T-Mobile @ Work besteld. Dan kan ik op verschillende locaties even testen :) Het abonnement van T-Mobile is namelijk met 27 excl. BTW een tientje in de maand goedkoper.

Daar tegenover betaal je bij Vodafone nu tijdelijk geen aansluitkosten en krijg je 2 euro per maand korting. Tempting!

Even rustig testen deze week en dan zullen we het zien en een goed keuze maken. Kom deze week weer op de probleemlocaties. :)

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13-11 08:32
Ik heb al sinds 1 augustus met red together (3 abonnementen) bijna geen internet. Mijn bundel is niet opgevuld en ik kan echt helemaal niets op alle 3 de telefoons, zijn er meer mensen die er last van hebben?

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

• Dennisweb
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:24:
Ik heb al sinds 1 augustus met red together (3 abonnementen) bijna geen internet. Mijn bundel is niet opgevuld en ik kan echt helemaal niets op alle 3 de telefoons, zijn er meer mensen die er last van hebben?
Ja. Momenteel is er een Red Together storing. Op Twitter regent het klachten.

http://vodafone.nl/act/c/StoringMyVodafonetegoed

Dennisweb wijzigde deze reactie 04-08-2019 22:35 (3%)

• Dj Neo Ziggy
Ahh vandaar, het speelt echt al sinds 1 augustus. en niet sinds vanavond.

• Dennisweb
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:35:
Ahh vandaar, het speelt echt al sinds 1 augustus. en niet sinds vanavond.
Ook dat is correct. Ik zie op Twitter meldingen sinds 1 augustus. Vodafone raadt aan het toestel opnieuw op te starten.

• Dj Neo Ziggy
Ik heb dat vanaf 1 augustus elke dag gedaan, schijnt nu pas te werken.

• Dennisweb
krakendmodem schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 09:25:
[...]

Dat zou wel heel raar zijn als Vodafone beslist wil dat alles op hetzelfde klantnummer moet staan. Dat zou betekenen dat een partner/kinderen met een eigen abonnement het ook niet mogen aanvragen.

Op de website van Vodafone staat trouwens dat je het gewoon kan gebruiken als het adres maar hetzelfde is.

https://www.vodafone.nl/ziggo/gratis-extras/#

Door de benodigde producten op één adres te hebben staan. Ze hoeven trouwens niet op dezelfde naam te staan. Het hele gezin kan dus meedoen!

Zodra je de benodigde producten hebt geïnstalleerd worden de gratis extra’s automatisch voor je klaargezet:

De extra korting zie je op je maandelijkse telefoonrekening
De Dubbele data-bundel vind je in My Vodafone bij je verbruik
en je krijgt een bericht over hoe je het TV-pakket en Veilig online pakket kunt kiezen en installeren
De online chatmedewerker had het fout en jij hebt het goed. VodafoneZiggo kijkt alleen naar het adres. Klantnummer maakt dus niets uit. Iedereen op hetzelfde adres mag meedoen. Ik kom dus op zeker in aanmerking.

Dat is mooi, want er zijn nu ook geen aansluitkosten en 2 euro per maand korting extra. Je raadt het dus; Vodafone is besteld. Ik merk dat het bereik en de snelheid in Midden-Groningen echt veel beter is dan met KPN. Zo zal iedere regio zijn eigen 'beste provider' hebben, schat ik zo.

• krakendmodem
Dennisweb schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:00:
[...]

De online chatmedewerker had het fout en jij hebt het goed. VodafoneZiggo kijkt alleen naar het adres. Klantnummer maakt dus niets uit. Iedereen op hetzelfde adres mag meedoen. Ik kom dus op zeker in aanmerking.

Dat is mooi, want er zijn nu ook geen aansluitkosten en 2 euro per maand korting extra. Je raadt het dus; Vodafone is besteld. Ik merk dat het bereik en de snelheid in Midden-Groningen echt veel beter is dan met KPN. Zo zal iedere regio zijn eigen 'beste provider' hebben, schat ik zo.
Waar in Midden-Groningen? ;)

Ik zit momenteel rondom de stad Groningen, bereik is hier eigenlijk wel prima. Maargoed, het platteland is sowieso een beetje tricky. Bij Leek - boerakker - Niekerk is het met elke provider niet zo heel best.

• joco
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13-11 16:21
zelfde klantnr geld toch alleen voor Red Together en dan de Extra abo's die daar aan gekoppeld moeten zijn?

Dan moet je hetzelfde klant nr hebben, maar voor de extra (in combinatie met ziggo dus) moet het adres overeen komen.

• Dennisweb
krakendmodem schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:08:
[...]

Waar in Midden-Groningen? ;)

Ik zit momenteel rondom de stad Groningen, bereik is hier eigenlijk wel prima. Maargoed, het platteland is sowieso een beetje tricky. Bij Leek - boerakker - Niekerk is het met elke provider niet zo heel best.
Hoogezand-Sappemeer en Scheemda. In Hoogezand-Sappemeer is het bereik hier binnenshuis veel beter en sneller. In het OZG-ziekenhuis in Scheemda (waar ik toch al snel om de twee weken zit) is de verbinding met KPN en Vodafone helemaal uitstekend, terwijl T-Mobile daar 'geen service' heeft.

Inderdaad, afgelegen gebieden hebben minder bereik. Ik heb dat ook met Vodafone prepaid en Zuidbroek. De mast deed daar eerst 4/5, maar is inmiddels teruggezakt naar 1/5 en 10Mbps. Mijn tante woont daar en is er niet echt blij mee. Volgens VF zelf ligt het aan een verstoring die er onlangs is geweest. KPN doet in Zuidbroek helemaal niets, T-Mobile weet ik niet.

@joco: Helemaal correct!

• ucsdcom
Als je bij Vodafone online een simonly aanschaft, krijgje dannog altijd iemand thuis van Dynafix die kopiën komt maken en waarbij je moet pinnen? Of gaat dat tegenwoordig net als bij Belsimpel etc. via een ideal verificatie vooraf?

• -MD-
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10:37
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:39:
Ik heb dat vanaf 1 augustus elke dag gedaan, schijnt nu pas te werken.
Ik heb gisteren een half uur in de wacht gestaan bij de klantenservice, toen heb ik het opgegeven. Later tijdens het werk tussendoor (indirecte collega, weet je nog ;) ) via de Vodafone chat geholpen. Kennelijk is er een Red Together storing waardoor 'het systeem' denkt dat je geen data hebt. Hierdoor heb je de buitenbundelsnelheid van 64 kbps (uit m'n hoofd). Ze hebben data weer geactiveerd en nadat ik daarna mijn toestel opnieuw had opgestart weer een vlotte verbinding. Jammer dat je hiervoor wel contact moet hebben gehad met de klantenservice en zij dus iets moeten doen...

Noodgedwongen drie dagen in de auto naar de radio moeten luisteren ipv Spotify. Dat was afzien.

Steam: -MiDe- Uplay: MiDe- PSN: MiDe-- Origin: -8-MiDe-4-

• Dennisweb
ucsdcom schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:51:
Als je bij Vodafone online een simonly aanschaft, krijgje dannog altijd iemand thuis van Dynafix die kopiën komt maken en waarbij je moet pinnen? Of gaat dat tegenwoordig net als bij Belsimpel etc. via een ideal verificatie vooraf?
Ik heb een zakelijk abonnement van Vodafone besteld. Aan de hand van mijn KVK-nummer heeft Vodafone de rest ingevuld. Ik hoefde alleen mijn eigen ID-info nog in te geven. Ik heb inmiddels een 'klaar voor verzending'. Volgens Vodafone status-check moet ik nu een afspraak maken aan de hand van de link in de e-mail die ik niet gekregen heb :?

Vodafone zelf zegt dat ze de simkaart waarschijnlijk gewoon door de bus gooien.

Edit: Net Zakelijk even gebeld. Zij zeggen dat DynaLogic langskomt om mijn ID-kaart te controleren en een uittreksel van de KVK. De mijne is ouder dan zes maanden, dus weer 7,50 EUR er tegenaan gegooid om ‘m weer te downloaden.

Anyway. Ik heb de link dus niet gehad. Zakelijk heeft me doorgezet naar de klantenservice, maar die is om 20:00 dicht. Verbinding verbroken. :+

Dennisweb wijzigde deze reactie 05-08-2019 20:41 (19%)

• Sorcerer8472
Via Facebook kun je een berichtje sturen, dat werkt vaak nog het beste.

• Dennisweb
Sorcerer8472 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:51:
Via Facebook kun je een berichtje sturen, dat werkt vaak nog het beste.
Inmiddels blijkt de status niet te kloppen. Het pretpakket is niet klaar voor verzending, maar ‘de order is ontvangen’, vertelt de medewerker me nu. DynaLogic zal me vannacht een mail sturen of morgenochtend bellen. Zo niet, dan mag ik rechtstreeks met de afdeling orders bellen morgen.

Ik ben aardig door de prepaid belminuten heen, dus dat abonnement mag nu wel komen.

Edit: Vodafone heeft een algehele storing in het verkoopsysteem. Daardoor komen orders niet goed door en kunnen orders ook niet worden ingezien. Er is me verteld dat er momenteel van alles fout gaat bij Vodafone en dat ik morgen maar weer moet bellen.

Ik heb nog nooit zoveel moeite moeten doen om een abonnement af te sluiten. 8)7

Dennisweb wijzigde deze reactie 06-08-2019 12:42 (23%)

• joco
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13-11 16:21
ik ben benieuwd naar mijn volgende factuur
Heb een Red Together met 2 personen + ziggo dus 160GB gezamenlijk
die nu al tijden op 0 staat aangegeven
Tot nu toe niet echt problemen gehad met de verbinding zelf (buiten de gebruikelijke)
Maar ik heb nu al voor 6 euro (over 2 dagen) aan buiten bundel gebruik.... (in NL)

• Dennisweb
joco schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:46:
ik ben benieuwd naar mijn volgende factuur
Heb een Red Together met 2 personen + ziggo dus 160GB gezamenlijk
die nu al tijden op 0 staat aangegeven
Tot nu toe niet echt problemen gehad met de verbinding zelf (buiten de gebruikelijke)
Maar ik heb nu al voor 6 euro (over 2 dagen) aan buiten bundel gebruik.... (in NL)
Dat wordt automatisch rechtgezet. Zo niet, neem dan contact met ze op. Dan maken ze het in orde. :)

Mijn bestelling: order is niet doorgekomen bij DynaLogic door een systeemstoring bij Vodafone. Wanneer mijn simkaart geleverd wordt is onbekend. Wat wel duidelijk is, is dat ik voor de dagen geen simkaart heb, wel ga betalen. Maar dat wordt dan later weer gecompenseerd.

Dennisweb wijzigde deze reactie 06-08-2019 17:00 (27%)

• Megapaul
Ik reis op het treintraject Hoorn - Amsterdam, wat mij hierbij opvalt is dat bij dat bij het uitkomen van de Hemtunnel in Zaandam de telefoon op 3G oppakt en daarop blijft staan en dus niet automatisch teruggaat naar
4G(+). Dit moet ik steeds handmatig forceren op mijn Samsung S10. Ik ga dan naar mobiele netwerken, netwerkmodus en dan handmatig 3G/2G selecteren en gelijk daarna 4G/3G/2G. Dan heb ik weer 4G(+)
Bij mijn Samsung S8 is dit ook zo. Ligt dit aan Samsung of is het zendvermogen van 3G beter dan 4G?

Ook als ik dan een video aan het streamen ben, de telefoon blijft verbinding houden met 3G waarbij vaak
de video blijft hangen of het beeld teruggaat naar een lagere kwaliteit. Is er een optie om je telefoon puur op 4G te forceren?

• neeecht
@Megapaul pas als je geen data sessie(s) meer hebt, zal de S10(+) en andere telefoons terugschakelen naar 4G.
Ik test die tunnel ook wel eens, zorg dat je alles afsluit en je zult zien hoe snel je weer 4G hebt.

Zelfs KPN die 4G 800 MHz de tunnel in blaast haalt het net niet met de S10 en ook hier gaat de telefoon naar 3G.
De S10 is iets gevoeliger voor signaal uitval. (Of de ontvangers/antennes zijn net iets minder gevoelig voor de signalen.) Dat is de uitkomst van zoveel banden tegelijk kunnen.

De S7 blijft wel op 4G (bij KPN). :)

• Dennisweb
Ik heb het niet voor elkaar gekregen succesvol online een Vodafone Business abonnement af te sluiten. Ze hebben een nieuw ordersysteem dat niet lekker werkt.

Ik ben maar naar de winkel gegaan. Ook daar hadden ze de grootste moeite een order te plaatsen. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en heb ik nu eindelijk een Vodafone abonnement. :)

• Megapaul
neeecht schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:17:
@Megapaul pas als je geen data sessie(s) meer hebt, zal de S10(+) en andere telefoons terugschakelen naar 4G. Ik test die tunnel ook wel eens, zorg dat je alles afsluit en je zult zien hoe snel je weer 4G hebt.
Zelfs KPN die 4G 800 MHz de tunnel in blaast haalt het net niet met de S10 en ook hier gaat de telefoon naar 3G. De S10 is iets gevoeliger voor signaal uitval. (Of de ontvangers/antennes zijn net iets minder gevoelig voor de signalen.) Dat is de uitkomst van zoveel banden tegelijk kunnen.

De S7 blijft wel op 4G (bij KPN). :)
@neeecht
Nog een toevoeging wanneer ik mobiele data uit en aan zet (je stopt de datasessie lijkt mij)
Dan blijft de telefoon op 3G hangen.

Dank je voor de toelichting,Vodafone heeft in de tunnel wel 3G ontvangst alleen het hangt er vanaf
waar ik zit in de trein en wat voor soort trein het is. Zit ik boven bij het raam in een oude dubbeldekker (rode bankjes) dan blijf ik ontvangst houden (minimaal) Zit ik in boven in een "nieuwe" dubbeldekker bij het raam dan valt de verbinding evengoed vaak weg en beneden helemaal.

Ik zag op antennekaart.nl dat vodafone weer een update heeft geplaatst (3 augustus) Wel een uitbreiding in Hoorn alleen helaas nog steeds niet in mijn woonplaats Wognum. Men Zegt nu dat het medio maart 2020 gaat worden (site op 1688JG), ik wacht al een paar jaar elke keer stellen ze het uit...

@SafariFlow Weet jij toevallig waarom upgrade de site op 1688JG telkens wordt opgeschoven?

Megapaul wijzigde deze reactie 08-08-2019 08:04 (8%)

• RDKN-Steven
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 09:15
De laatste tijd valt het me op dat als ik in gesprek ben op 4G en het toestel tijdens het gesprek overschakelt naar voWIFI ik de andere kant niet meer hoor.

Hebben meer van jullie de laatste tijd hier last van?

Kreeg overigens van Vodafone het advies om voWIFI uit te zetten |:(

-Steven

• Dennisweb
RDKN-Steven schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:23:
De laatste tijd valt het me op dat als ik in gesprek ben op 4G en het toestel tijdens het gesprek overschakelt naar voWIFI ik de andere kant niet meer hoor.

Hebben meer van jullie de laatste tijd hier last van?

Kreeg overigens van Vodafone het advies om voWIFI uit te zetten |:(
Nee, ik merkte juist dat de kwaliteit van het gesprek veel beter is. Ik gebruik een iPhone XS Max.

• Sorcerer8472
Megapaul schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:32:
Ik reis op het treintraject Hoorn - Amsterdam, wat mij hierbij opvalt is dat bij dat bij het uitkomen van de Hemtunnel in Zaandam de telefoon op 3G oppakt en daarop blijft staan en dus niet automatisch teruggaat naar
4G(+). Dit moet ik steeds handmatig forceren op mijn Samsung S10. Ik ga dan naar mobiele netwerken, netwerkmodus en dan handmatig 3G/2G selecteren en gelijk daarna 4G/3G/2G. Dan heb ik weer 4G(+)
Bij mijn Samsung S8 is dit ook zo. Ligt dit aan Samsung of is het zendvermogen van 3G beter dan 4G?

Ook als ik dan een video aan het streamen ben, de telefoon blijft verbinding houden met 3G waarbij vaak
de video blijft hangen of het beeld teruggaat naar een lagere kwaliteit. Is er een optie om je telefoon puur op 4G te forceren?
Overigens heeft KPN heel expliciet aangekondigd dat ze vóór het uitschakelen van 3G in alle tunnels ook 4G toevoegen. Ik vermoed dat Vodafone dit ook zal doen hoewel er natuurlijk een kans bestaat dat ze toch nog 3G-plukjes actief laten rondom dit soort locaties. Anders is je probleem sowieso over 5 maanden voorbij als 3G uit gaat ;)

Evt. kan het zin hebben om contact op te nemen met hun network crew want volgens mij is er vaak wel optimalisatie mogelijk die je extra snel van 3G naar 4G schopt als je de tunnel uit komt :)

• fredgroes
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13-11 21:18
Heb sinds vandaag op mijn oneplus6, nadat de laatste update 9.08 vandaag op mijn telefoon is geïnstalleerd, volte in beeld. Ik dacht dat dit een kansloos verhaal zou worden een oneplus toestel en Vodafone.

• Yunghui
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 13-11 09:00
Megapaul schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:32:

Heb ik ook last van, ik moet mijn toestel (iPhone X) op vliegtuigmodus zetten, om van 3g af te komen...

• Megapaul
Yunghui schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:45:
[...]

Heb ik ook last van, ik moet mijn toestel (iPhone X) op vliegtuigmodus zetten, om van 3g af te komen...
Dat ga ik maandag ook ff doen, scheelt weer een handeling.

• Marco1994
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online
Heeft vodafone een netwerk update gedaan tussen het traject Venlo - Nijmegen. Tot vorige week meer slecht/geen bereik dan wel. Maar sinds vandaag het volledige traject stabiel 4g. Ik kan er weinig over vinden helaas.
Weet iemand toevallig of er (recent) een datalek is geweest bij Vodafone of een van de partners die misschien ingezet is voor aanvragen voor gratis prepaid SIM’s? Ik merk dat ik opeens MLM-spam krijg op een uniek email-adres (verre van generiek :P) dat ik speciaal voor een simaanvraag bij Vodafone had aangemaakt, nooit en te nimmer elders gebruikt, was een wegwerpertje. De kans dat iemand dat emailadres exact heeft weten te raden is echt zeer extreem klein. Ik weet alleen niet hoelang ik er al spam op krijg, kan best zijn dat het al een tijdje is maar dit de eerste is die door de spamfilter heeft weten te komen. Moet denk ik wel ergens dit jaar geweest zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:50

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Marco1994 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:49:
Heeft vodafone een netwerk update gedaan tussen het traject Venlo - Nijmegen. Tot vorige week meer slecht/geen bereik dan wel. Maar sinds vandaag het volledige traject stabiel 4g. Ik kan er weinig over vinden helaas.
Volgende update afwachten op 4gmasten.nl, huidige update loopt tot begin augustus dus je zal nog tot begin september moeten wachten.

Redacteur 4Gmasten.nl

• Sorcerer8472
WhatsappHack schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:48:
Weet iemand toevallig of er (recent) een datalek is geweest bij Vodafone of een van de partners die misschien ingezet is voor aanvragen voor gratis prepaid SIM’s? Ik merk dat ik opeens MLM-spam krijg op een uniek email-adres (verre van generiek :P) dat ik speciaal voor een simaanvraag bij Vodafone had aangemaakt, nooit en te nimmer elders gebruikt, was een wegwerpertje. De kans dat iemand dat emailadres exact heeft weten te raden is echt zeer extreem klein. Ik weet alleen niet hoelang ik er al spam op krijg, kan best zijn dat het al een tijdje is maar dit de eerste is die door de spamfilter heeft weten te komen. Moet denk ik wel ergens dit jaar geweest zijn.
Zou niet de eerste keer zijn. Op unieke mailadressen die maar 1 partij heeft zie je dat vaker gebeuren. Denk dat het vaak op allerlei manieren lekt en dat in veel gevallen deze bedrijven het niet eens weten dat er een database is gelekt via een lekke versie van php ofzo...

• WouTer14
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 00:54
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:12:
[...]

Zou niet de eerste keer zijn. Op unieke mailadressen die maar 1 partij heeft zie je dat vaker gebeuren. Denk dat het vaak op allerlei manieren lekt en dat in veel gevallen deze bedrijven het niet eens weten dat er een database is gelekt via een lekke versie van php ofzo...
Ik ervaar iets soortgelijks, ook een Prepaid SIM besteld en sindsdien loopt mijn mailbox over met MLM-spam. Heb een melding gedaan bij Vodafone. Zodra ik meer weet laat ik dit hier even weten.

• ferrantufan
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 06:40
Vodafone heeft bij mij in de regio nog veel locaties met alleen 800 MHz. Dat vind ik in principe niet erg aangezien ik geen problemen heb met de snelheid, echter is het wel zeer irritant als mijn telefoon (SM-G955F) toch blijft plakken op een ander opstelpunt waardoor deze met meer vermogen zendt. Dat kan niet erg bevordelijk zijn voor de accuduur. Is dat fine te tunen ergens?

Voorbeelden: op slechts tientallen meters afstand van 4147BN of 4121KR blijf ik erg lang op 4143HT plakken. Mijn telefoon geeft dan al één streepje bereik aan wat dus betekent dat RSRP < -110 is. Ook tussen 4156JJ en 4157JB (met perfect signaal van deze opstelpunten) lijk ik regelmarig op 4181CH te zitten.

• Dommels2010
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 06:47
Update over bereik camping Geversduin (tussen Castricum en Heemskerk):
Het mobiele bereik is daar al jaren een drama..
Bij deze kan ik melden dat ik geïnformeerd ben dat afgelopen week Vodafone is begonnen met de aanleg van een nieuwe zendmast op de rand van de camping. Het fundament daarvoor is inmiddels gestort. Hopelijk is binnen enkele weken/maanden deze mast dan actief.

• Sorcerer8472
ferrantufan schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:22:
Vodafone heeft bij mij in de regio nog veel locaties met alleen 800 MHz. Dat vind ik in principe niet erg aangezien ik geen problemen heb met de snelheid, echter is het wel zeer irritant als mijn telefoon (SM-G955F) toch blijft plakken op een ander opstelpunt waardoor deze met meer vermogen zendt. Dat kan niet erg bevordelijk zijn voor de accuduur. Is dat fine te tunen ergens?

Voorbeelden: op slechts tientallen meters afstand van 4147BN of 4121KR blijf ik erg lang op 4143HT plakken. Mijn telefoon geeft dan al één streepje bereik aan wat dus betekent dat RSRP < -110 is. Ook tussen 4156JJ en 4157JB (met perfect signaal van deze opstelpunten) lijk ik regelmarig op 4181CH te zitten.
Doet KPN ook op die manier met 4G 800 plekken. Kun je zelf vrij weinig aan finetunen want het is een "feature". Je telefoon op een plek leggen met minder dekking is de enige manier. Als je telefoon idle is en niet veel doet zal het niet heel ontzettend veel uitmaken trouwens, bij heftig uploaden, speedtest of ook bekijken van video dan weer wel.

• henkyyyyyyy
  • Nu online
Contract overdragen... wat een drama....

Alles online ingevuld daarna krijg je een referentienummer mocht je daarna nog vragen hebben.
Zou binnen 5 dagen geregeld kunnen worden.
Na 8 werkdagen krijg ik een mailtje dat er iets ontbreekt, maar er staat niet bij wat en of ik nogmaals het formulier wil invullen.
Ik ga bellen en wil het referentienummer geven en ze vertellen mij doodleuk dat ze niks met dat nummer kunnen want ze hebben geen contact met die afdeling 8)7 ook ikzelf kan niet in contact komen met die afdeling. Waarvoor dan een referentienummer ??

Ook kon niemand mij vertellen wat er bij mijn aanvraag mistte wat dat konden ze uiteraard niet zien, ze adviseerde mij om het maar in de winkel te regelen. 8)7

15 jaar klant samen met vriendin, zelfde adres enz, we willen dus Red Together, hoe moeilijk kan het zijn.... :(

/rant

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• jongetje
[b]henkyyyyyyy schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:07:
15 jaar klant samen met vriendin, zelfde adres enz, we willen dus Red Together, hoe moeilijk kan het zijn.... :(
Dan hoef je toch geen contract overdracht te doen? Je kunt die nummers toch samenvoegen naar Red Together (hoop ik).

Ach, zo heb ik 2 klantnummer gekregen, waarvan er 1 dus leeg is en niets aanhangt. Gevraagd die lege op te heffen, krijg ik een SMS na 2 maanden dat het niet kan vanwege privacy en ik het online moet regelen, maar dat lukt juist niet...

• ucsdcom
Dennisweb schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 20:18:
[...]

Ik heb een zakelijk abonnement van Vodafone besteld. Aan de hand van mijn KVK-nummer heeft Vodafone de rest ingevuld. Ik hoefde alleen mijn eigen ID-info nog in te geven. Ik heb inmiddels een 'klaar voor verzending'. Volgens Vodafone status-check moet ik nu een afspraak maken aan de hand van de link in de e-mail die ik niet gekregen heb :?

Vodafone zelf zegt dat ze de simkaart waarschijnlijk gewoon door de bus gooien.

Edit: Net Zakelijk even gebeld. Zij zeggen dat DynaLogic langskomt om mijn ID-kaart te controleren en een uittreksel van de KVK. De mijne is ouder dan zes maanden, dus weer 7,50 EUR er tegenaan gegooid om ‘m weer te downloaden.

Anyway. Ik heb de link dus niet gehad. Zakelijk heeft me doorgezet naar de klantenservice, maar die is om 20:00 dicht. Verbinding verbroken. :+
Voor een particuliere simonly komt men naar nu blijkt niet meer langs voor de krabbels. Dynalogic verstuurd de sim met post.nl. Mogelijk alleen als je een laag risico profiel hebt/ze al gegevens van je hebben van een vorig abonnement? Of zou dat de nieuwe standaard zijn? Voorheen moest je zelf thuis zijn en zelf de gebruikte legitimatie tonen en tekenen. Nu lag de simkaart lag in de brievenbus. De postbode had zelf getekend....

ucsdcom wijzigde deze reactie 02-09-2019 00:00 (5%)

• vw23a
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:40
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Ik heb sinds een maand een 500+500 MB abonnement en heb dit eigenlijk nog helemaal niet gebruikt. Nu kijk ik op My Vodafone en daar staat naast "beperkt internet" en "0,5 GB gratis extra data" ook "Alles in 1 wereld" aan. En die laatste kost € 5 per dag! Die heb ik toch niet aangezet? Ik ben toch niet gek? Ik heb hem gelijk uitgezet maar ik ben wel een beetje bang voor de rekening. Gebeurt dit wel vaker bij Vodafone?

• jongetje
vw23a schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:06:
ook "Alles in 1 wereld" aan. En die laatste kost € 5 per dag! Die heb ik toch niet aangezet? Ik ben toch niet gek? Ik heb hem gelijk uitgezet maar ik ben wel een beetje bang voor de rekening. Gebeurt dit wel vaker bij Vodafone?
Die staat standaard aan om je juist voor kosten de behoeden. Die blox gaat pas in werking als je belt of datagebruikt buiten Europa (30 minuten bellen, 30 minuten gebeld worden en 30MB).

• henkyyyyyyy
  • Nu online
jongetje schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:50:
[...]

Dan hoef je toch geen contract overdracht te doen? Je kunt die nummers toch samenvoegen naar Red Together (hoop ik).

Ach, zo heb ik 2 klantnummer gekregen, waarvan er 1 dus leeg is en niets aanhangt. Gevraagd die lege op te heffen, krijg ik een SMS na 2 maanden dat het niet kan vanwege privacy en ik het online moet regelen, maar dat lukt juist niet...
Nee alletwee de nummers moeten op 1 contractant staan bij Red Together.

Was het maar zo makkelijk.
Het is weer afwachten tot nu toe weer niks gehoord.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Dennisweb
Hnnn. Mijn buren en ik hebben gisternacht geen NL-Alert gehad in verband met een zeer grote brand. Buurman en ik hebben iOS 13. Zijn vrouw heeft iOS 12. We hebben allemaal Vodafone. De rest van de familie hier in huis met KPN heeft wel allemaal een melding gehad.

• Sorcerer8472
Dennisweb schreef op woensdag 4 september 2019 @ 00:44:
Hnnn. Mijn buren en ik hebben gisternacht geen NL-Alert gehad in verband met een zeer grote brand. Buurman en ik hebben iOS 13. Zijn vrouw heeft iOS 12. We hebben allemaal Vodafone. De rest van de familie hier in huis met KPN heeft wel allemaal een melding gehad.
Kan te maken hebben met dat je met Vodafone net in een andere regio zit als je op de rand van meerdere regio's woont. Had je hem wel gehad moeten hebben of woon je idd wellicht net ver genoeg weg?

In het ergste geval is het een fout waarbij bij sommige regio's een bericht niet juist wordt verstuurd.

• Dennisweb
Sorcerer8472 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 01:32:
[...]

Kan te maken hebben met dat je met Vodafone net in een andere regio zit als je op de rand van meerdere regio's woont. Had je hem wel gehad moeten hebben of woon je idd wellicht net ver genoeg weg?

In het ergste geval is het een fout waarbij bij sommige regio's een bericht niet juist wordt verstuurd.
Nee. Ik woon centraal in Sappemeer (Midden-Groningen, Margrietpark). Heel vreemd dit!

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:56
Erg fijn zit je in het buitenland net op een dag dat je dacht lekker je telefoon te kunnen gebruiken voor een trip, hebben ze storing met roaming:

https://www.nu.nl/tech/59...uitenland.html?redirect=1

• Empo
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14-11 20:48
Ik wacht al 3 weken op de "migratie" van 2 telefoonnummers naar mijn klantnummer zodat ik ze over kan laten zetten naar red together extra... Ze hebben het wel druk daar bij Vodafone...

• Marcel19710401
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14-11 16:44
Op dit moment heb ik ook een hele vervelende ervaring met Vodafone.
11/08 online een toestel met abonnement en nummerbehoud besteld voor mijn dochter die 17/08 jarig is.
13/08 staat koerier Dynalogic voor de deur, bekijkt het bijgevoegde contract (dat mogen ze pas aan de deur) en constateert dat het IBAN nummer + naam rek.houder ontbreekt, ondanks dat ik dat wel online ingevuld had. Ik had zelf het eerder al gemailde contract niet zo aandachtig bekeken dat me dat opgevallen was. Conclusie, koerier mag het pakketje niet afgeven en moet retour…

De volgende dag bel ik met Vodafone hierover, en er blijkt iets mis te zijn met een nieuw in gebruik zijnde systeem. Ik was niet de enige blijkbaar met dit probleem.
De bestelling wordt geannuleerd, en ik plaats meteen telefonisch een nieuwe zelfde bestelling.
Ik krijg deze keer wel een correct contract gemaild, echter geen email met een link om de leveringsafspraak met Dynalogic te maken.
Het is inmiddels 15/08, veel kans te laat om nog een toestel voor mijn dochters verjaardag binnen te krijgen.
Het blijkt dat de 1e bestelling in hun systeem niet op de correcte manier is geannuleerd, waardoor de 2e bestelling geen doorgang kan vinden.
Deze 2e bestelling moet dus ook weer geannuleerd worden. Hier gaat enkele dagen overheen…

Inmiddels is mijn dochters verjaardag gepasseerd (het was gelukkig toch nog best gezellig), en plaats ik op 20/08 telefonisch een 3e bestelling.
Kudos aan de telefonist die me een korting op de eenmalige bijbetaling van 48 euro geeft vanwege de perikelen.
Maar helaasch…..ook deze order gaat mis, op het contract staat een willekeurig nummer+vervaldatum van mijn ID-kaart. Dit ontdek ik voortijdig, dus de koerier hoeft niet voor mij in zijn busje te stappen.

Vervolgens gaat het helemaal de verkeerde kant op…
Ik zie in My Vodafone dat het nummerbehoud en abonnement inmiddels al wel is ingegaan, maar we hebben dus nog altijd geen toestel.
Tot op heden krijgt Vodafone het (nog) niet voor elkaar om mijn laatste bestelling correct te annuleren en uit het systeem te halen.
Het is blijkbaar niet mogelijk om een nieuwe bestelling te plaatsen voordat de oude correct geannuleerd is, mede omdat er een abonnement + nummerbehoud aanhangt; dat deel ging wel goed.

Nu diverse malen telefonisch contact gehad met Vodafone, (inmiddels is de korting opgelopen tot 60 euro, hulde!), en ik heb een klein beetje door nu hoe het daar werkt: de telefonisten die je aan de lijn krijgt kunnen maar tot op een bepaald niveau acties verrichten. Iets (schijnbaar) ingewikkelds als dit wordt doorgestuurd naar hun back office. Maar met die back office kunnen zij zelf geen direct contact leggen, waardoor alle issues in “het systeem” geduwd worden, op een lijst terecht komen, en dan is het maar afwachten wanneer je aan de beurt bent bij de back office medewerkers.

Laatste contact heb ik vandaag gehad, en de telefoniste kon alleen maar zien in het systeem dat gisteren 05/09 de issue “opgepikt” is, (whatever that may be!)
Het zou nu nog maar 1 a 2 dagen moeten duren, maar ze durfde daar uiteraard geen harde uitspraken over te doen.
Krijg als troost nog wel een chocolaatje opgestuurd….ik zeg zal em aan m’n dochter geven, maar ik denk dat ze toch liever een nieuw toestel heeft….

Wordt vervolgd…

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:16

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

jongetje schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:50:
[...]

Nee, bij Red Together is er altijd maar 1 contractant. In de oude situatie van de persoon waar je op reageert zijn er twee. Het nummer van de ene moet dus naar het contract van de ander.

Hier trouwens ook wat gezeur met Red Together icm F&F. Ik heb zelf al een Red Together abo afgesloten, afgelopen woensdag heb ik daar 3 anderen aan toegevoegd. Alle drie komen ze bij Tele2 vandaan, ik had in feite genoeg aan telefoonnummer en klantnummer om ze te porteren (waanzin als je het mij vraagt, maar goed).

De vriendelijke vrouw aan de lijn die me ermee hielp zei dat elk abonnement me dus €12,50 extra ging kosten. Maar wacht even, je krijgt toch ook €1 F&F-korting per extra Red Together Extra abonnement? Dat is letterlijk wat de rekenhulp zegt op https://directsales.vodafone.nl/together. Dat moest ze even navragen. Na een tijdje wachten vroeg ze me of ze mij daar de volgende dag over terug kon bellen (gisteren dus), tot nu toe nog geen telefoontje gehad. Heb er maar een mailtje achteraan gestuurd. Het is kennelijk een lastige vraag 8)7.

We were doomed from the start. I guess all that remains now is for the captain to go down with the ship.
- That's surprisingly noble of you, sir.
No, it's noble of you, Kif! As of now, you're in command. Congratulations, Captain!

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11:55
Dennisweb schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:17:
[...]

Nee. Ik woon centraal in Sappemeer (Midden-Groningen, Margrietpark). Heel vreemd dit!
Volgens mij ging dat sowieso niet helemaal goed, een vriendin van mij woont bij de shell in hgz (in de buurt) en die kreeg wel 1 van vodafone midden in de nacht, pff... lijkt wel of ze de verkeerde mast te pakken hadden.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• EWK
  • Niet online

EWK

.oisyn schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:38:
[...]

Nee, bij Red Together is er altijd maar 1 contractant. In de oude situatie van de persoon waar je op reageert zijn er twee. Het nummer van de ene moet dus naar het contract van de ander.

Hier trouwens ook wat gezeur met Red Together icm F&F. Ik heb zelf al een Red Together abo afgesloten, afgelopen woensdag heb ik daar 3 anderen aan toegevoegd. Alle drie komen ze bij Tele2 vandaan, ik had in feite genoeg aan telefoonnummer en klantnummer om ze te porteren (waanzin als je het mij vraagt, maar goed).

De vriendelijke vrouw aan de lijn die me ermee hielp zei dat elk abonnement me dus €12,50 extra ging kosten. Maar wacht even, je krijgt toch ook €1 F&F-korting per extra Red Together Extra abonnement? Dat is letterlijk wat de rekenhulp zegt op https://directsales.vodafone.nl/together. Dat moest ze even navragen. Na een tijdje wachten vroeg ze me of ze mij daar de volgende dag over terug kon bellen (gisteren dus), tot nu toe nog geen telefoontje gehad. Heb er maar een mailtje achteraan gestuurd. Het is kennelijk een lastige vraag 8)7.
Ik zit met een week of 2 in het zelfde schuitje, wil je laten weten hoe het afloopt?

• zunrob
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-11 22:37
Ik zit al enkele jaren bij T-Mobile, naar tevredenheid. Nu mag ik weer verlengen, maar de prijzen komen niet in de buurt van die van Vodafone. Daarom denk ik er dan ook sterk over om over te stappen. Hoe is jullie ervaring met het Vodafone netwerk, en zeker in vergelijking met T-Mobile? Iemand dezelfde overstap gemaakt recent?

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:13
@zunrob Beide netwerken hebben hun sterke en zwakkere plekken. Hier heeft trouwens alleen KPN fatsoenlijke dekking waardoor ik gedwongen werd over te stappen naar KPN. Het beste kijk je even op sites als 4gmasten welke antennes gunstig staan in jouw specifieke geval.

Lekker!

• zunrob
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-11 22:37
Napsju schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 00:54:
@zunrob Beide netwerken hebben hun sterke en zwakkere plekken. Hier heeft trouwens alleen KPN fatsoenlijke dekking waardoor ik gedwongen werd over te stappen naar KPN. Het beste kijk je even op sites als 4gmasten welke antennes gunstig staan in jouw specifieke geval.
Bedankt! Hoe zit het met de klantenservice? Ik heb nooit iets te klagen gehad over T-Mobile, maar online vind je veel slechte reviews van beide bedrijven...

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:13
De beste klantenservice is die je niet nodig hebt. Ik ben van mening dat de klantenservices van VF, TM en KPN alle drie niet al te best zijn en ook vaak afhankelijk zijn van de medewerker die je te spreken krijgt. Het zit ‘m in de meerwaarde die een aanbieder voor jou persoonlijk geeft. Lagere prijs, betere dekking, beschikbaarheid van diensten als eSIM etc. Allemaal afwegingen die alleen jij kunt maken.

Lekker!

• EWK
  • Niet online

EWK

EWK schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:43:
[...]

Ik zit met een week of 2 in het zelfde schuitje, wil je laten weten hoe het afloopt?
Hoe is het afgelopen?

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Ik communiceerde direct met iemand persoonlijk, die was een aantal dagen afwezig. Van de week heb ik een toezegging gekregen dat het in orde gemaakt zou worden. Ik ga er voor nu dus even vanuit dat het goedkomt, of dat ook zo is gaan we zien op de eerstvolgende factuur :)

Simkaarten zijn inmiddels al binnen, maar de nummerportering vind pas volgende maand plaats.

.oisyn wijzigde deze reactie 14-09-2019 16:01 (10%)

We were doomed from the start. I guess all that remains now is for the captain to go down with the ship.
No, it's noble of you, Kif! As of now, you're in command. Congratulations, Captain!

• thejoker80
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Hmmm, ik heb sinds een dag of 4 problemen met mijn 4g verbinding. Als in, hij doet het niet. Whatsapp werkt nu we maar andere apps (chrome / linkedin) werken niet. Op wifi verder geen problemen... Omgeving den haag.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Ok, Red Together Extra is dus iets wat je echt niet via live chat af moet willen sluiten. Ik wilde weer een nummer toevoegen, en wederom werd er moeilijk gedaan over de F&F korting. Deze persoon was wat stelliger, en stelde gewoonweg dat zij het niet kon en dat het via de "website" moest. Maar er is niet echt een manier om het via de website te regelen. Nadat ik dat gezegd had, en gevraagd had waar dat dan moest, is ze wat na gaan vragen en heeft ze het uiteindelijk toch kunnen regelen. Van deze weet ik in ieder geval zeker dat het gelukt is, daar ze zei dat op het factuur €14 zal staan ipv €15 wegens de korting (de €2,50 Ziggo korting komt er pas bij na activatie).

Maar goed, na nog eens goed de tekst lezen die op https://directsales.vodafone.nl/together staat, denk ik dat je gewoon dat formulier moet invullen cq moet bellen met dat nummer. Ik vond het eerst klinken alsof je daar alles in 1 keer moest doen (dus ook de Red Together zelf), maar het is op zich ook interpreteerbaar als "ik wil gewoon een Red Together Extra afsluiten" I guess... Ik vind het iig maar erg onduidelijk allemaal.

(@EWK voor de zichtbaarheid)

Pagina: 1 ... 63 64 65 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True