[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 86 Laatste
Acties:
  • 617.520 views

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:06

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb in beide pilots de OV mogen testen en moet zeggen dat het product wat vandaag gelanceerd is fijn werkt. Voor mij het grootste pluspunt: je kunt zien dat je ingecheckt bent. Grootste nadeel: ik kan mijn NS BusinessCard nog niet toegevoegen. Daarom gebruik ik nu mijn mobiel voor privéreizen en mijn kaart voor zakelijke reizen.
ucsdcom schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:26:
[...]

Reken daar maar niet op. Vodafone kijkt doorgaans vooral naar KPN en een beetje naar de andere concurrenten. Daarnaast bouwt Vodafone het netwerk erg conservatief uit. Ze hebben dus nu ruim voldoende capaciteit en 4G dekking om je een goede ervaring te bieden. Maar anderzijds duidelijk niet de overcapaciteit, zoals bijvoorbeeld T-Mobile dat heeft en ook niet de uitgebreide 4G+ dekking, zoals de andere providers wel bieden. Gemiddeld zijn hun 4G snelheden niet de hoogste. De plaatsen met uitschieters zijn onvoldoende. Kortom: Vodafone zou aggresief moeten bijbouwen om mee te kunnen doen. Dat is nu gewoon te kostbaar ten opzichte van de winst die het brengt. Ze blijven zich als premium merk presenteren met relatief hoge prijzen, die door de acties en zogenaamde kortingen dan uiteindelijk toch aanlokkelijk worden. Net als bij KPN trouwens.

Zowel KPN als Vodafone geven nu voor nieuwe klanten of verlengers korting en grotere databundels voor hetzelfde geld. Zij gaan er vanuit dat dat voldoende is voor de klanten en dat unlimited dan overkill is en de klant dat niet meer als voordeel ziet als deze voor een actieprijs 12; 25 of 50 GB kan krijgen.
Vodafone bouwt nog steeds in steden locaties met alleen LTE800 bij. Bijv. 3562GJ. Zul je zien dat er over een jaar weer LTE1800 wordt bijgeplakt :+

Maareh, daarover gesproken: wordt de 4gmasten.nl-kaart nog bijgewerkt? Vodafone is alweer een weekje bij in het AR, met o.a. deze bovenstaande site.

KPN lijkt intussen vrij agressief veel aan te passen nu, ook op de afsluitdijk hebben ze geupgrade naar LTE1800 terwijl dat volgens mij echt niet heel hard nodig is daar :?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 14:48
Sorcerer8472 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:52:
[...]

Vodafone bouwt nog steeds in steden locaties met alleen LTE800 bij. Bijv. 3562GJ. Zul je zien dat er over een jaar weer LTE1800 wordt bijgeplakt :+

Maareh, daarover gesproken: wordt de 4gmasten.nl-kaart nog bijgewerkt? Vodafone is alweer een weekje bij in het AR, met o.a. deze bovenstaande site.

KPN lijkt intussen vrij agressief veel aan te passen nu, ook op de afsluitdijk hebben ze geupgrade naar LTE1800 terwijl dat volgens mij echt niet heel hard nodig is daar :?
Het is vaak voordeliger om afgelegen sites maar in 1 keer aan te pakken dan daar meerdere keren heen te gaan. Ook werkt KPN aan vrijwel landelijke uitrol 4G+, de capaciteit op 800 Mhz is natuurlijk uiteindelijk relatief beperkt.

Edit: ook bij de schoonfamilie nu 4G+ met KPN, die wonen in een dorp in Overijssel met nog geen 3000 inwoners. Zijn idd hard aan het uitrollen ook op de wat minder logische locaties!

[ Voor 10% gewijzigd door PWA777 op 22-05-2017 22:13 ]

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Sorcerer8472 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:52:
[...]

Bedankt voor het opmerken, update hedenavond opgehaald en verwerkt. Morgen op groot scherm kaart bijwerken en dan publiceren op 4gmasten.nl

Antenne en masten malloot

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-10 11:45
Zo'n afsluitdijkzender hoeft niet eens heel onbenut te zijn hoor. Die dekt flink deel van de weg en grote wateroppervlakten. De bruggen staan wel eens in storing dan gaan grote groepen maar bellen of internetten. En op die camping en op allerlei bootjes met scholieren, vissers en rijkelui wordt er misschien ooo geregeld radio of TV gestreamd.
Maar het hangt ook van je design af. Paar jaar geleden had vodafone een oud, maar goed ingeregeld 2g net en supersnel multicarrier 3G.

Ze hebben er dus alleen een 4g kastje bij hoeven zetten.
T-Mobile had een verschrikkelijk overbelast prutnet op 3G bestaande uit 2 oude providers met zenders die amper op elkaar waren ingeregeld. En 2G zat veel op 1800, dus ze hadden veel.meer sites nodig voor minder binnendekking.
T-Mobile heeft maar besloten het hele net te vernieuwen, 3G liep bij hun al voorbij hun laatste pootjes. Ze hebben toen een multirannsysteem genomen waarbij je 1 unitkast had die op alle banden alle technologieen kan inzetten. Dan is het zonde dat niet aan te zetten. In onbevolkt gebied kan je ook nog wat 4G voor thuis slijten.
De plekken waar T-Mobile niet alles aanzet daar is een harde reden, dan hangt er een antenne die niet alles aankan en moeilijk vervangbaar is op een hoogspanningsmast ofzo.
Maar vodafone doet meer dan je denkt. Paar jaar geleden zakte de ooit zo vooruitstrevend goede 3G dekking in veel wijken behoorlijk in. Flinke overbelasting, naweeen brand, tijdelijk vervangen door 4G, of gewoon slijtage. Ik kende allerlei straten en daar was het altijd no service op 3G. Ze hebben daar enorm aan lopen sleutelen, ik heb op 3G buiten nu heel vaak volle bak. Soms nog meer dan KPN en T-Mobile die ook 3G op 900 hebben wat meer dekking geeft. Ook hebben zij vaak meer sites.
Daar is echt een behoorlijke inhaalslag gemaakt.
Vodafone vernieuwt ook alles zover ik weet; dus ook 2G en 3G vernieuwen zodra 4G wordt vernieuwd. Houdt dus in dat je bij 2G en 3G zowel oude als nieuwe locaties door elkaar hebt (zoals T-Mobile ook tijdens de ombouwperiode). Self-optimizing Network zorgt er deels ook voor dat het nu beter presteert, ook op 4G merkbaar dat hij het net wat langer volhoudt soms.

Ik dacht juist dat KPN alleen de lage frequenties aanpakte tijdens haar ombouwperiode: dus 2G, 4G en 3G900, terwijl 3G2100 onaangeraakt blijft, daar waar Vodafone juist wel gelijk alles verving. Dit heb ik hier gelezen volgens mij.

Overigens val ik zo nu en dan nog terug op 3G, bijvoorbeeld in de Schipholtunnel, en dan merk ik toch wel dat dat een stuk minder lekker presteert. Wel juist op de momenten dat iedereen in de trein terugvalt dus wellicht niet een goed punt om op te vergelijken.

Op de afsluitdijk hadden als ik het me goed herinner zowel KPN als Vodafone 2 sectoren actief die in beide richtingen van de dijk keken. Lijkt erop dat alleen Vodafone dat nu nog heeft, met dan LTE800 toegevoegd. Vodafone heeft er ook maar één 3G-carrier actief dus tja, dan is het verschil niet groot. Overigens zijn er ook plekken met 3 3G-carriers actief waar ze ook alleen LTE800 toevoegen, dan is er dus meer bandbreedte in gebruik voor 3G dan voor 4G. Maar wie weet is LTE1800 daar nu wel alvast bijgebouwd, of is er een andere site gepland die het kan opvangen. Who knows...

• PWA777
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:47:
Vodafone vernieuwt ook alles zover ik weet; dus ook 2G en 3G vernieuwen zodra 4G wordt vernieuwd. Houdt dus in dat je bij 2G en 3G zowel oude als nieuwe locaties door elkaar hebt (zoals T-Mobile ook tijdens de ombouwperiode). Self-optimizing Network zorgt er deels ook voor dat het nu beter presteert, ook op 4G merkbaar dat hij het net wat langer volhoudt soms.

Ik dacht juist dat KPN alleen de lage frequenties aanpakte tijdens haar ombouwperiode: dus 2G, 4G en 3G900, terwijl 3G2100 onaangeraakt blijft, daar waar Vodafone juist wel gelijk alles verving. Dit heb ik hier gelezen volgens mij.
Nog voor de frequentieveiling in 2008, dus voordat KPN licenties had, zijn zij begonnen met compleet vervangen van hun 2G infra in het hele netwerk (maw alle 2G sites). Ze hebben toen 2G900 op GPRS vervangen door panelen met 2G op EDGE en 3G900 toegevoegd. Na de veiling kon KPN heel rap 4G uitrollen op 800 Mhz doordat alle sites al voorbereid waren. Dit zorgde ook voor betere dekking KPN 4G800 tov VF omdat VF tot 2016 bezig was met hun macro-sites te voorzien van 4G.

In de laatste 2 jaar is KPN hard bezig met het opdoeken van het oude 3G netwerk; dat wordt vervangen door een nieuw 3G netwerk wat ook 4G1800 uitzendt. In stedelijke gebieden is dit zo goed als klaar, ze zijn nu met de landelijke gebieden bezig. Dus ook het KPN netwerk is compleet nieuw, maar tsja de 4G800 antennes naderen alweer de leeftijd van 9 jaar... (time flies!)

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

De update van Vodafone is ook weer te zien op 4gmasten.nl

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:50
Misschien een hele stomme vraag, maar heb nu een vodafone simkaart en zou graag voor de grap met mijn oude 6310i op interne willen gaan via GRPS.

is dit nog mogelijk , want ben het aan het proberen namelijk maar het lukt niet.

[ Voor 15% gewijzigd door dutchnltweaker op 23-05-2017 23:10 ]

dutchnltweaker schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:09:
Misschien een hele stomme vraag, maar heb nu een vodafone simkaart en zou graag voor de grap met mijn oude 6310i op interne willen gaan via GRPS.

is dit nog mogelijk , want ben het aan het proberen namelijk maar het lukt niet.
Volgens mij kan de 6310i geen EGSM (de laagste GSM900-frequenties) aan. Dus het gaat niet werken. In een beperkt aantal gebouwen kan het trouwens wel, daar waar indoor dekking op GSM1800 wordt geboden, bijvoorbeeld in de A2-tunnel :+

• PWA777
Sorcerer8472 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:03:
[...]

Volgens mij kan de 6310i geen EGSM (de laagste GSM900-frequenties) aan. Dus het gaat niet werken. In een beperkt aantal gebouwen kan het trouwens wel, daar waar indoor dekking op GSM1800 wordt geboden, bijvoorbeeld in de A2-tunnel :+
Dit kan hoor, 6310i heeft EGSM. Er is echter tegenwoordig geen één (mobiele) website met enig praktisch nut licht genoeg voor de browser van de 6310i. Zelfs simpele sites als google.nl laten het toestel crashen. Daarnaast ga je beseffen hoe langzaam het is.

In het menu dien je naar kopje internet te gaan en daar naar de internet/wap profielen te gaan. Misschien heet dit diensten oid. Daar moet je een leeg profiel selecteren en instellen of kijken of er een vodafone profiel tussen zit. Kans is nl groot dat je nu met oude settings zit of settings van een ander netwerk - tegenwoordig past je telefoon dat vrijwel altijd automatisch aan na een sim wissel, maar dat vonden we in de 6310i tijd nog soort van dark magic.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:50
PWA777 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 03:54:
[...]

Dit kan hoor, 6310i heeft EGSM. Er is echter tegenwoordig geen één (mobiele) website met enig praktisch nut licht genoeg voor de browser van de 6310i. Zelfs simpele sites als google.nl laten het toestel crashen. Daarnaast ga je beseffen hoe langzaam het is.

In het menu dien je naar kopje internet te gaan en daar naar de internet/wap profielen te gaan. Misschien heet dit diensten oid. Daar moet je een leeg profiel selecteren en instellen of kijken of er een vodafone profiel tussen zit. Kans is nl groot dat je nu met oude settings zit of settings van een ander netwerk - tegenwoordig past je telefoon dat vrijwel altijd automatisch aan na een sim wissel, maar dat vonden we in de 6310i tijd nog soort van dark magic.
Dat is het hem nu juist haha, de juiste instellingen wat zullen die zijn? Want vraag me af of iemand bij vodafone dit überhaupt nog weet?

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Schrudde schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:18:
T-Mobile had een verschrikkelijk overbelast prutnet op 3G bestaande uit 2 oude providers met zenders die amper op elkaar waren ingeregeld.
Huh?

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-10 09:55
Voormalig Ben en Orange netwerk doelt ie waarschijnlijk op.

• Raider095
Daarvan is helemaal niets samengevoegd, dus ik snap de opmerking niet helemaal...

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08
Mijn vriendin heeft vandaag een nieuwe simkaart opgehaald in de winkel, zodat ze haar nieuwe iPhone kan gebruiken, en nu heeft ze opeens een nieuw nummer. Heel vreemd, dus Vodafone gebeld en zij vertellen haar dat er dus een storing is opgetreden en bij meerdere mensen hun telefoonnummer is geweizigd.

Iemand dit ooit meegemaakt? Als ik nu naar haar nummer bel dan krijg ik een melding dat dat nummer geblokkeerd is...

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik heb een vraagje, ik ben sinds dinsdag bij Vodafone en nu wil ik in de app/in mijn Vodafone kijken naar mijn tegoed maar ik krijg niks te zien behalve dat er iets stuk is. Heeft dit te maken met de storing?

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
MissShadows schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:08:
Ik heb een vraagje, ik ben sinds dinsdag bij Vodafone en nu wil ik in de app/in mijn Vodafone kijken naar mijn tegoed maar ik krijg niks te zien behalve dat er iets stuk is. Heeft dit te maken met de storing?
Nee, bij mij werkt de app prima qua abonnement en you prepaid. Kan je al wel iets zien in de online myVodafone omgeving? Wellicht een kwestie van even geduld hebben of de klantenservice bellen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Afgelopen dagen toch afentoe wat vreemds, dan wordt ik gebeld, neem ik op en dan krijg ik te horen dat het nummer niet bereikbaar/beschikbaar is? #zeghalloikbelniet

Iemand een idee wat dit kan zijn? Of is het gewoon een toeval van een schakeling 3G/4G? (WiFi bellen staat uit)

• MissShadows
Chris.nl schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:43:
[...]

Nee, bij mij werkt de app prima qua abonnement en you prepaid. Kan je al wel iets zien in de online myVodafone omgeving? Wellicht een kwestie van even geduld hebben of de klantenservice bellen.
Als ik in my Vodafone wil kijken staat er : Er ging iets niet helemaal goed.
Foutcode: BSL-14001
En omdat er eerder deze week een storing was dacht ik dat het misschien daarmee te maken heeft. Dus ik dacht ik vraag het hier, als dat dan niet het geval is kan ik altijd nog contact opnemen met de klantenservice

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:13
Sinds gister mijn nieuwe s8+ ;)
4g en wifi bellen werkt goed!

• Schrudde
Raider095 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:38:
Daarvan is helemaal niets samengevoegd, dus ik snap de opmerking niet helemaal...
Jawel, eerst alles naar T-Mobile, toen kwam er een dwangsom van AT wegens braak laten van het Orangenet. En toen begon t net vast e lopen door de zeer succesvolle introductie van de Iphone waar ze tijd alleenrecht op hadden. Toen zijn er oude Orangezenders bij geschakeld, dat was een ander type apperatuur. Ik heb wel eens begrepen dat mensn aannamen dat dit een van de redenen was voor de wat mindere performance die het net toen had. Je ziet dat soort info bijv hier enigzims terugkomen:

nieuws: T-Mobile: netwerkproblemen zijn voorbij
Nu is t keurig op orde en vernieuwd.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:34

aex351

I am the one

Momenteel heb ik nog 3G internet van Vodafone en ik ervaar weinig motivatie om over te stappen naar 4G. Ik kan voor €2,50 4G internet activeren. Alles werkt momenteel prima, Spotify / YouTube, noem het maar op. Afgelopen paar dagen heb ik me verder ingelezen over 4G internet dit omdat ik aan het kijken ben voor een andere abonnement, en ik weet dat 4G een groter potentieel in de toekomst heeft. Maar 3G werkt prima en ik snap eerlijk ook niet waarom 4G zo gehyped is. In diverse forums lees ik over VoLTE en VoWIFI, maar vervolgens wanneer je wat verder leest schiet je er nog echt weinig mee op en heeft het nagenoeg 0,0 toegevoegde waarde tegenover de huidige implementaties. Verder is het zo dat mijn huidige 3G internet van Vodafone sneller is dan menig 4G internet van andere providers.

< dit stukje webruimte is te huur >

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:57

RSB

MissShadows schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:02:
[...]

Als ik in my Vodafone wil kijken staat er : Er ging iets niet helemaal goed.
Foutcode: BSL-14001
En omdat er eerder deze week een storing was dacht ik dat het misschien daarmee te maken heeft. Dus ik dacht ik vraag het hier, als dat dan niet het geval is kan ik altijd nog contact opnemen met de klantenservice
Ik ben eigelijk benieuwd of dit opgelost? En hoe je dat gedaan heb?
Ik ervaar namelijk het zelfde probleem.

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

• Schrudde
4g heeft wel duidelijke voordelen. Ook juist voor simpel even het nieuws lezen ofzo; als je dat met 3G in een rijdend voertuig doet heb je geregeld paginas die langszaam laden of dood eindigen. Bij 4G gaat de overgang tussen zendmasten naadlozer en met nauwrlijks streepjes blijft t nog heel lang doorwerken.
Bij Vodafone heb je bovendien nog een bandvoordeel, 3g zit bij hun op 2100, 4G zit (oa) op 800. De lagere frequenties komen veel dieper gebouwen en begroeiingen door.
Bij andere providers is dat verschil minder, die hebben ook 3G op lage frequenties(900).

• Raider095
Schrudde schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:06:
Jawel, eerst alles naar T-Mobile, toen kwam er een dwangsom van AT wegens braak laten van het Orangenet. En toen begon t net vast e lopen door de zeer succesvolle introductie van de Iphone waar ze tijd alleenrecht op hadden. Toen zijn er oude Orangezenders bij geschakeld, dat was een ander type apperatuur. Ik heb wel eens begrepen dat mensn aannamen dat dit een van de redenen was voor de wat mindere performance die het net toen had.
Je zegt het zelf, aannames...

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:40
Schrudde schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:56:
4g heeft wel duidelijke voordelen. Ook juist voor simpel even het nieuws lezen ofzo; als je dat met 3G in een rijdend voertuig doet heb je geregeld paginas die langszaam laden of dood eindigen. Bij 4G gaat de overgang tussen zendmasten naadlozer en met nauwrlijks streepjes blijft t nog heel lang doorwerken.
Bij Vodafone heb je bovendien nog een bandvoordeel, 3g zit bij hun op 2100, 4G zit (oa) op 800. De lagere frequenties komen veel dieper gebouwen en begroeiingen door.
Bij andere providers is dat verschil minder, die hebben ook 3G op lage frequenties(900).
Minpuntje van Vodafone is dat het de enige is die 3G niet op de lagere frequenties heeft, de 3G dekking van Vodafone is dus vaak minder dan 3G van KPN of Tmobile die wel op 3G900 draaien, naast de 3G2100 die ook nog bij KPN en T actief is. Op het platteland hier in het Noorden is dat wel jammer, zodra je een dorp uit gaat komt er keihard E in beeld.

Hier een zakelijk Vodafone sim, maar alleen 3G. Op het platteland dus knallen met een snelle EDGE verbinding. Power to you >:)

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 24-05-2017 22:33 ]

• krakendmodem
aex351 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:18:
Momenteel heb ik nog 3G internet van Vodafone en ik ervaar weinig motivatie om over te stappen naar 4G. Ik kan voor €2,50 4G internet activeren. Alles werkt momenteel prima, Spotify / YouTube, noem het maar op. Afgelopen paar dagen heb ik me verder ingelezen over 4G internet dit omdat ik aan het kijken ben voor een andere abonnement, en ik weet dat 4G een groter potentieel in de toekomst heeft. Maar 3G werkt prima en ik snap eerlijk ook niet waarom 4G zo gehyped is. In diverse forums lees ik over VoLTE en VoWIFI, maar vervolgens wanneer je wat verder leest schiet je er nog echt weinig mee op en heeft het nagenoeg 0,0 toegevoegde waarde tegenover de huidige implementaties. Verder is het zo dat mijn huidige 3G internet van Vodafone sneller is dan menig 4G internet van andere providers.
Mijn 4G snelheid zit vrijwel altijd boven de 60Mbps, piekt op 170Mbps.. Dat lukt je niet op 3G :P. En als je je op een druk evenement bevindt, dan is 3G sneller "plat/overbelast" dan 4G. Je snapt ook wel dat heel veel klanten al op 4G zitten tegenwoordig, dat haalt de druk en belasting op het 3G netwerk ook weg, dus die netwerken zitten niet meer zo vol als voor het 4G tijdperk. En dan loopt het wat beter :P

Daarnaast bieden de grotere providers gewoon volle snelheid 4G. Enkele kleine providers hebben er een cap op, maar lang niet allemaal.

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 24-05-2017 22:41 ]

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-11 22:07
krakendmodem schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:31:
[...]

Minpuntje van Vodafone is dat het de enige is die 3G niet op de lagere frequenties heeft, de 3G dekking van Vodafone is dus vaak minder dan 3G van KPN of Tmobile die wel op 3G900 draaien, naast de 3G2100 die ook nog bij KPN en T actief is. Op het platteland hier in het Noorden is dat wel jammer, zodra je een dorp uit gaat komt er keihard E in beeld.

Hier een zakelijk Vodafone sim, maar alleen 3G. Op het platteland dus knallen met een snelle EDGE verbinding. Power to you >:)
Jij hebt nog mooi EDGE. Hier heb ik nog gewoon GPRS oftewel helemaal niks. En ik kom ook nog wel eens delen tegen waar ik "NO SERVICE" in beeld heb. :P Met EDGE kun je nog prima muziek streamen en VoIP bellen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• krakendmodem
timmie1 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:06:
[...]

Jij hebt nog mooi EDGE. Hier heb ik nog gewoon GPRS oftewel helemaal niks. En ik kom ook nog wel eens delen tegen waar ik "NO SERVICE" in beeld heb. :P Met EDGE kun je nog prima muziek streamen en VoIP bellen.
VoIP bellen over EDGE? Wel eens geprobeerd, was niet bepaald te doen Haha. Via 3G uurtje Skypen dan wel weer.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:34

aex351

I am the one

krakendmodem schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:38:
[...]

Mijn 4G snelheid zit vrijwel altijd boven de 60Mbps, piekt op 170Mbps.. Dat lukt je niet op 3G :P. En als je je op een druk evenement bevindt, dan is 3G sneller "plat/overbelast" dan 4G. Je snapt ook wel dat heel veel klanten al op 4G zitten tegenwoordig, dat haalt de druk en belasting op het 3G netwerk ook weg, dus die netwerken zitten niet meer zo vol als voor het 4G tijdperk. En dan loopt het wat beter :P

Daarnaast bieden de grotere providers gewoon volle snelheid 4G. Enkele kleine providers hebben er een cap op, maar lang niet allemaal.
Hoe meer mensen op 4G hoe beter 3G voor mij wordt. Dus deze thread moet ik eigenlijk meer promoten. Kom op mensen, 4G! :P Maar inderdaad, ja de vraag voor mij is dus vooral in hoeverre ervaar ik de toegevoegde waarde van 4G, qua gebruikerservaring. Ik moet zeggen dat 3G dekking met Vodafone niet overal optimaal is. Maar is dan vraag ik me af in hoeverre ik wel dekking zou hebben met 4G.

< dit stukje webruimte is te huur >

• MissShadows
RDKN-Steven schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:29:
[...]

Ik ben eigelijk benieuwd of dit opgelost? En hoe je dat gedaan heb?
Ik ervaar namelijk het zelfde probleem.
Het probleem is nog niet opgelost maar in de app heb ik wel gebruik gemaakt van de chat optie en mij werd verteld dat ze Dit probleem herkenden en al die nummers aan het verzamelen zijn en aan het doorzetten zijn. Ook zou diegene het probleem bij de technici voorleggen

• krakendmodem
aex351 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 01:14:
[...]

Hoe meer mensen op 4G hoe beter 3G voor mij wordt. Dus deze thread moet ik eigenlijk meer promoten. Kom op mensen, 4G! :P Maar inderdaad, ja de vraag voor mij is dus vooral in hoeverre ervaar ik de toegevoegde waarde van 4G, qua gebruikerservaring. Ik moet zeggen dat 3G dekking met Vodafone niet overal optimaal is. Maar is dan vraag ik me af in hoeverre ik wel dekking zou hebben met 4G.
De dekking van 4G is veel beter dan 3G, 4G zit op een lagere freqentie van 800mhz en reikt dus veel verder. 4G is ook nog eens sneller, stabieler en zuiniger met de accu van je telefoon. De verbindingen voelen ook smooth aan omdat er op 3G verbindingen een hogere latency zit dan op 4G

Probeer maar eens een weekje 4G, je wil dan niet meer terug ;)

Of probeer eens 3G bij een andere provider als je dat wil gebruiken :+

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 25-05-2017 08:52 ]

Of geef die 2,50 uit en kijk naar het verschil zodat je voor keuze nieuw abo kunt bepalen hoe belangrijk het voor je is...

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:59
Sorcerer8472 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:11:
Of geef die 2,50 uit en kijk naar het verschil zodat je voor keuze nieuw abo kunt bepalen hoe belangrijk het voor je is...
Inderdaad: zet die 4G gewoon een maandje aan en kijk wat het verschil is. Ik ben er zeker van dat je niet meer terug wilt. Juist bij Vodafone hapert de 3G dekking buiten de stedelijke gebieden nog, sinds de komst van 4G is die volledig opgelost. Volgens mij kan je het na een maandje via my vodafone of de app weer uitzetten.

De 4G dekking is flink uitgebreid, dus je zal veel meer plezier en snelheid van je abonnement ervaren. Bijna nul aan 4G dekking geeft nog steeds een vlotte goed werkbare verbinding. Probeer dat maar eens bij 3G. Ook heb je met 4G actief de keuze uit meer frequenties, dus de kans dat je ook bij minder bereik nog prima verbindingen hebt is groter, je toestel heeft wat te kiezen in binnen en buitenland.

En vergeet niet dat de tijd al gekomen is bij de andere providers waarbij 2G en 3G in Nederland ook al flink wordt afgebouwd ten voordele van de 4G capaciteit.

[ Voor 35% gewijzigd door ucsdcom op 25-05-2017 17:35 ]

• Schrudde
Kost het echt 2.50? Ik heb twee vfprepaidkaarten , waarvan zelfs 1 gratis was waarbij de 4G blox 0 euro is als je maar beltegoed hebt
Als ze dan wel oude klanten dat vragen vind ik dat niet heel netjes. Misschien kunnen ze t gratis aanzetten als je klaagt bij de klantenservice.

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:58

Sometimes you need to plan for coincidence

Dat is al maanden live, wtf? :+

Maareh, mijn VoLTE is ineens verdwenen, de optie in m'n telefoon ook. Sinds een paar dagen geloof ik. Dus ik bel ineens weer via 2G en da's best kut bij mij thuis, plus alles ineens in dof SD-voice :{

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Vodafone is hier sinds gisteravond erg traag op het 4G netwerk en moet het op VPN zetten om een beetje snelheid te krijgen.

Meer mensen last van?

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-11 16:29

mindcre8r

Tradepedia

ik heb helemaal geen 4g meer sinds gisteravond (Regio kop Noord Holland)

Bears and Bulls

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:30

knakworst

Get more sats!

In omgeving Den Haag / Rotterdam werkt voor mij alles zoals het zou moeten, gewoon 4G+ op plekken met gooede ontvangst.

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-08 10:20
Hier ook geen 4g omgeving Heerhugowaard (NoordKop).
In Utrecht geen enkel probleem, maar dus alleen geen VoLTE meer en alle opties daarvan verdwenen op m'n telefoon. Weet jij hier iets van @robertwebbe , or @SafariFlow ?

Wifi-calling staat wel nog in het menu maar de ervaring is dat de handover van wifi naar macro niet goed werkt als ik buiten bereik loop waardoor ik eerst 20-30 seconden bijna niets hoor voordat hij eindelijk overschakelt. Weet niet of dat intussen weer veranderd is maar is niet gemakkelijk uitproberen in je eentje.

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Meer dan GPRS komt er niet binnen, ook na herstart van de telefoon werkt het niet.

Bears and Bulls

• alwaysleft
Kortom, toch wat mensen met problemen. Hier komen sommige webpagina's en apps met moeite binnen. Zet ik VPN aan is het opgelost. Strange.

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

er zijn meer mensen in meerdere regios zo te zien via alle storingen

Bears and Bulls

• Chris.nl
  • Niet online
Op het Vodafone Forum lopen ook een paar topics. VoLTE en VoWiFi lijken vanaf maandag niet te werken. 'k Heb er zelf ook last van.

- edit - 16.50 hem maar op 3G only gezet. Pfff

- edit - Sinds 16 juni doet VoWiFi het weer bij mij, nog geen VoLTE gezien.
- edit - Per 11.45 dezelfde dag doet VoLTE het ook weer bij me. Op het Vodafone forum wordt gezegd dat de werkzaamheden klaar zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door Chris.nl op 16-06-2017 11:58 ]

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11 18:11
Vodafone heeft mogelijk een update gedaan in het antenneregister

• alwaysleft
Chris.nl schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:35:
Op het Vodafone Forum lopen ook een paar topics. VoLTE en VoWiFi lijken vanaf maandag niet te werken. 'k Heb er zelf ook last van.

Ik ook. Is onwerkbaar op 4G. Sites vaker moeten refreshen omdat anders alles niet fatsoenlijk laad qua gegevens. Jij ook?

• Chris.nl
  • Niet online
alwaysleft schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:53:
[...]

Ik ook. Is onwerkbaar op 4G. Sites vaker moeten refreshen omdat anders alles niet fatsoenlijk laad qua gegevens. Jij ook?
Jup.. WhatsApp komt met vertraging door, en sites laden niet of niet fatsoenlijk. Het lijkt met horten en stoten te gaan maar een officiële storing is er niet. 3G is stabieler maar ook niet meer perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 15-06-2017 20:13 ]

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:53

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:19
alwaysleft schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:53:
[...]

Balen zeg! Bij mij in Rotterdam en Zoetermeer geen enkel probleem, werkt als altijd, terwijl de storingskaart op allestoringen.nl toch wel vrij rood ziet in Den Haag en Alphen aan den Rijn :?

• alwaysleft
Sirhc_95 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:36:
[...]

Balen zeg! Bij mij in Rotterdam en Zoetermeer geen enkel probleem, werkt als altijd, terwijl de storingskaart op allestoringen.nl toch wel vrij rood ziet in Den Haag en Alphen aan den Rijn :?
Yep. Heb storingsformulier aangemaakt.
Binnen 5 werkdagen wordt er contact gezocht. Is nu al een kleine 24 uur.

• ucsdcom
En dat terwijl het nieuwtje van vandaag juist is dat Hollandsnieuwe op het Vodafone netwerk de meerkosten van 4G heeft laten vallen. Ik weet trouwens niet of bestaande abonnees daarvoor eerst moeten overstappen naar de nieuwe tarieven.

nieuws: Vodafone-dochterbedrijf HollandsNieuwe schrapt meerkosten voor 4g

[ Voor 29% gewijzigd door ucsdcom op 16-06-2017 02:23 ]

Chris.nl schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:35:

- edit - Sinds 16 juni doet VoWiFi het weer bij mij, nog geen VoLTE gezien.
Ja, wat een verschil blijkt het dan te zijn met VoLTE zeg. Naast het feit dat er geen HD Voice is is er bij mij thuis een situatie waarin hele happen uit het gesprek vallen omdat hij naar een "slechte" 2G-cel schakelt en dan pas 5-10 seconden later terugschakelt :(

Maar het zal wel een goede reden hebben. Liever bereikbaar maar dan wat minder dan dat het perfect werkt. Wel heel duidelijk dat VoLTE de toekomst heeft zo!
HcBlids schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:22:
Vodafone heeft mogelijk een update gedaan in het antenneregister
Ten noorden van Utrecht een tijdelijke 3G-mast op de plek waar 20 juni Soenda is. Dus zal wel een update gedaan zijn ja!

[ Voor 15% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-06-2017 09:58 ]

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-11 01:38
Probleem met trage data is opgelost. VoLTE staat inmiddels ook weer aan.

• alwaysleft
Hier nog steeds trage data op 4G. Maar minder traag in vergelijking met gisteren.

• Chris.nl
  • Niet online
alwaysleft schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:52:
Hier nog steeds trage data op 4G. Maar minder traag in vergelijking met gisteren.
Bij mij lijkt alles weer vlotjes te gaan...

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:58
Was de afgelopen dagen in Nederland en Duitsland, maar ook met m'n prepaidje was het prima roamen op de bundel. Kudos voor het VF.de netwerk trouwens, op heel veel plaatsen volle bak 4G.

Sometimes you need to plan for coincidence

SafariFlow schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:01:
Probleem met trage data is opgelost. VoLTE staat inmiddels ook weer aan.
Vanaf de avond werkt VoLTE weer en is de optie ineens weer verschenen in het netwerkmenu. Staat het trouwens nu inmiddels ook al automatisch aan voor de grote massa, bijv. voor iPhone? Of moeten gebruikers het nu nog handmatig aanzetten?

• wowzie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04:09
Hopeloos met Vodafone de laatste week. Hele week half 4G waarbij sites over SSL nauwelijks inladen, nu werkt het wel maar kom niet boven de 1-2mbps.

Amsterdam en Almere.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

De update in het Antenneregister van Vodafone verwerkt op 4gmasten.nl.

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-11 01:38
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 11:22:
[...]

Vanaf de avond werkt VoLTE weer en is de optie ineens weer verschenen in het netwerkmenu. Staat het trouwens nu inmiddels ook al automatisch aan voor de grote massa, bijv. voor iPhone? Of moeten gebruikers het nu nog handmatig aanzetten?
Moet automatisch voor iedereen werken

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:01
Zijn er toevallig tweakers hier die info hebben over de uitrol van nieuwe zendmasten? Het gaat om regio Wognum.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Ik schakel inmiddels weer regelmatig onnodig terug naar 3G omdat hij van 4G1800 naar 3G2100 gaat ipv naar 4G800. Ook tijdens calls schakelt hij sneller terug naar 3G/2G dan voor het weekend. Da's in principe trouwens wel minder erg dan wanneer dat buiten calls gebeurt terwijl je alleen data gebruikt.

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:57

RSB

K merk sinds vandaag dat er Vodafone 4g is in de tunnel van Wilhelminaplein tot Rotterdam centraal ;D

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:06

robertwebbe

Robert Webbe

Nieuw persoonlijk record qua download snelheid:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4266/35204040900_425d287d39.jpg

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:28
Word het niet is tijd voor Vodafone en KPN dat ze ook naar Unlimited gaan? Of zit het allemaal wel snor, omdat ze toch weten dan mensen niet gaan overstappen door al die combi pakketten?
robertwebbe schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:21:
Nieuw persoonlijk record qua download snelheid:

[afbeelding]
Gorinchem, op die locatie kun je in theorie 300 Mbps halen inderdaad ;)
Nu nog LTE2100 erbij. Heb je daar nieuws over @robertwebbe?

Wat betreft unlimited: liever niet. Vodafone en KPN kunnen dat denk ik ook niet zomaar aanbieden ivm capaciteitsredenen + aantallen klanten. Ook is het een andere doelgroep. Ik heb liever een netwerk dat ook op piekmomenten nog lekker draait en bij T-Mobile hoor ik inmiddels weer verhalen over dichtslibbend netwerk tijdens evenenemten en in stadia (zie ook het T-Mobile-topic hier). Bij Vodafone nog geen last van gehad.

[ Voor 42% gewijzigd door Sorcerer8472 op 28-06-2017 20:36 ]

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:45
Sorcerer8472 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:34:
[...]

Gorinchem, op die locatie kun je in theorie 300 Mbps halen inderdaad ;)
Nu nog LTE2100 erbij. Heb je daar nieuws over @robertwebbe?

Wat betreft unlimited: liever niet. Vodafone en KPN kunnen dat denk ik ook niet zomaar aanbieden ivm capaciteitsredenen + aantallen klanten. Ook is het een andere doelgroep. Ik heb liever een netwerk dat ook op piekmomenten nog lekker draait en bij T-Mobile hoor ik inmiddels weer verhalen over dichtslibbend netwerk tijdens evenenemten en in stadia (zie ook het T-Mobile-topic hier). Bij Vodafone nog geen last van gehad.
Je kan het ook omdraaien, liever wel, zodat ze de capaciteit moeten creëren om dat te kunnen aanbieden. :P
In de Arena heb ik het al regelmaitg meegemaakt dat Vodafone vastliep trouwens.
Ook op piekmomenten kan de snelheid flink inkakken.

• ucsdcom
P.K. schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:04:
[...]

Je kan het ook omdraaien, liever wel, zodat ze de capaciteit moeten creëren om dat te kunnen aanbieden. :P
In de Arena heb ik het al regelmaitg meegemaakt dat Vodafone vastliep trouwens.
Ook op piekmomenten kan de snelheid flink inkakken.
Ik dacht dat in de Arena het netwerk gedeeld wordt tussen de verschillende providers. Dan hebben ze allemaal het zelfde probleem in het radio netwerk. Hoogstens dat de achterliggende netwerkdeling het verschil per provider nog maken.

• Raider095
ucsdcom schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:40:
Ik dacht dat in de Arena het netwerk gedeeld wordt tussen de verschillende providers. Dan hebben ze allemaal het zelfde probleem in het radio netwerk. Hoogstens dat de achterliggende netwerkdeling het verschil per provider nog maken.
Dat staat helemaal los van elkaar. Als er 1 gedeeld netwerk ligt dan kunnen capaciteitsproblemen altijd nog verschillen per provider. Het antennedeel is passief, als 1 provider -bij wijze van spreken- de apparatuur uitschakelt dan hebben de anderen daar geen last van. Dat is meteen het antwoord; capaciteit zit in de apparatuur, niet in de antennes (dat is het "netwerk" in deze).

• AMD and INTEL
Gaat vodafone ooit meerdere banden gebruiken in dorpen? Hier is 3g sneller dan 4g ( ja echt... )

Ik ben tevreden over het bereik maar de snelheid...
En dan betaal ik ook nog eens 7 euro pm te veel...
AMD and INTEL schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:29:
Gaat vodafone ooit meerdere banden gebruiken in dorpen? Hier is 3g sneller dan 4g ( ja echt... )

Ik ben tevreden over het bereik maar de snelheid...
En dan betaal ik ook nog eens 7 euro pm te veel...
Vodafone bouwt als enige nog steeds nieuwe locaties met alleen LTE800, terwijl ze wel ook tijd spenderen om in steden nu LTE800 om te bouwen naar LTE800+1800. Ook op locaties waar 3G met 3 carriers (= 15 MHz) actief is bouwen ze soms alleen LTE800 (= 10 MHz) bij. Beetje dubbel werk dus. Of apparatuurtekort.

Overigens kan het feit dat 3G sneller is dan 4G meerdere redenen hebben. Er zijn ook nog locaties die alleen 3G en nog geen 4G hebben (KPN heeft die ook), dan is er gewoon meer capaciteit maar wordt dat opgelost zodra die locatie nog wordt omgebouwd (heb je een postcode?)

• AMD and INTEL
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:48:
[...]

Vodafone bouwt als enige nog steeds nieuwe locaties met alleen LTE800, terwijl ze wel ook tijd spenderen om in steden nu LTE800 om te bouwen naar LTE800+1800. Ook op locaties waar 3G met 3 carriers (= 15 MHz) actief is bouwen ze soms alleen LTE800 (= 10 MHz) bij. Beetje dubbel werk dus. Of apparatuurtekort.
Overigens kan het feit dat 3G sneller is dan 4G meerdere redenen hebben. Er zijn ook nog locaties die alleen 3G en nog geen 4G hebben (KPN heeft die ook), dan is er gewoon meer capaciteit maar wordt dat opgelost zodra die locatie nog wordt omgebouwd (heb je een postcode?)
5854 Maar 4g hoort toch sneller te zijn?
Ik haal vaak maar 4mbps :(

[ Voor 8% gewijzigd door AMD and INTEL op 01-07-2017 10:05 ]

AMD and INTEL schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:03:
[...]

5854 Maar 4g hoort toch sneller te zijn?
Ik haal vaak maar 4mbps :(
Vodafone heeft in dat gebied 1 mast met 10 MHz 4G en 10 MHz 3G. Kan allerlei redenen hebben dat 3G er sneller is echter. Is het midden in de nacht veel sneller? En wat haal je op 3G dan?

KPN heeft op die locatie ook alleen 4G800, alleen hebben ze sinds kort een nieuwe locatie iets noordelijker. Zou best kunnen dat Vodafone daar ook gaat bijbouwen en dan wordt capaciteit ineens over 2 masten verdeeld, scheelt nogal :)

• AMD and INTEL
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:29:
[...]

Vodafone heeft in dat gebied 1 mast met 10 MHz 4G en 10 MHz 3G. Kan allerlei redenen hebben dat 3G er sneller is echter. Is het midden in de nacht veel sneller? En wat haal je op 3G dan?

KPN heeft op die locatie ook alleen 4G800, alleen hebben ze sinds kort een nieuwe locatie iets noordelijker. Zou best kunnen dat Vodafone daar ook gaat bijbouwen en dan wordt capaciteit ineens over 2 masten verdeeld, scheelt nogal :)
In de nacht haal ik 15/20 mbps en 3g meestal ietsje meer.. En ja er zijn soms uitschieters naar 30 mbps maar dat is bijna nooit ( meer )

En srs heeft kpn 2 masten? Omg wrm zit ik vast aan deze slome overpriced met goede dekking provider :P

[ Voor 13% gewijzigd door AMD and INTEL op 01-07-2017 13:30 ]

Vodafone is overdreven traag vandaag zeg :(

Op allestoringen.nl is ook een spike te zien van meldingen, landelijk. Zien jullie hetzelfde hier?

• alwaysleft
Sorcerer8472 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:36:
Vodafone is overdreven traag vandaag zeg :(

Op allestoringen.nl is ook een spike te zien van meldingen, landelijk. Zien jullie hetzelfde hier?
Hier ook. 3G is nog sneller. :z

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:42
Ik ben sinds begin deze maand over op het Vodafone netwerk. Die hebben sinds 2016 de beste 4G dekking op Texel.

Ik snap alleen niets van hun uitrol in apparatuur. Neem de antenne's bijvoorbeeld. In Den Burg zitten de oude panelen van 2G/4G op 43 meter hoogte, en van 3G rond de 30 meter. Niet vernieuwd.

Oudeschild: wel nieuwe panelen geplaatst. Om maar even een voorbeeld te noemen. Vraag me af wat de criteria zijn.

Hiervoor zat ik overigens bij KPN. De groene en de rode provider ontlopen elkaar niet veel, maar er is één verschil: Vodafone zoekt oplossingen. De twee hadden tot een jaar geleden beide geen 4G in De Koog. Ze zitten in dezelfde C2000 mast (KPN doet daar overigens alleen 3G in).

KPN: Uw netwerkklacht is (weer) doorgegeven meneer. U bent niet de enige die dit gemeld heeft (begin van een 2-jarig abonnement). Einde van de 2 jaar: geen upgrade.

Vodafone: "Hey vakantiepark eigenaar. Kan ik een deal sluiten? Wij bouwen een kleine mast voor een straalverbinding naar De Koog en doen daar naast de financiele afwikkeling nog 3G/4G dekking via small cells voor uw park bij".

Tuurlijk, even heel kort door de bocht, maar Vodafone flikt het gewoon. Die hebben nu een straalverbinding vanaf een vakantiepark naar die C2000 mast in De Koog. Waarom zou KPN zoiets niet kunnen in twee jaar tijd?

Zoiets beloon ik graag. Niet stil blijven staan, maar doorgaan. Daarom ben ik er nu klant.

Ik heb even puur naar dekking gekeken overigens, niet naar capaciteit.

• ucsdcom
WiseDise schreef op maandag 3 juli 2017 @ 00:11:
Ik ben sinds begin deze maand over op het Vodafone netwerk. Die hebben sinds 2016 de beste 4G dekking op Texel.

Ik snap alleen niets van hun uitrol in apparatuur. Neem de antenne's bijvoorbeeld. In Den Burg zitten de oude panelen van 2G/4G op 43 meter hoogte, en van 3G rond de 30 meter. Niet vernieuwd.

Oudeschild: wel nieuwe panelen geplaatst. Om maar even een voorbeeld te noemen. Vraag me af wat de criteria zijn.

Hiervoor zat ik overigens bij KPN. De groene en de rode provider ontlopen elkaar niet veel, maar er is één verschil: Vodafone zoekt oplossingen. De twee hadden tot een jaar geleden beide geen 4G in De Koog. Ze zitten in dezelfde C2000 mast (KPN doet daar overigens alleen 3G in).

KPN: Uw netwerkklacht is (weer) doorgegeven meneer. U bent niet de enige die dit gemeld heeft (begin van een 2-jarig abonnement). Einde van de 2 jaar: geen upgrade.

Vodafone: "Hey vakantiepark eigenaar. Kan ik een deal sluiten? Wij bouwen een kleine mast voor een straalverbinding naar De Koog en doen daar naast de financiele afwikkeling nog 3G/4G dekking via small cells voor uw park bij".

Tuurlijk, even heel kort door de bocht, maar Vodafone flikt het gewoon. Die hebben nu een straalverbinding vanaf een vakantiepark naar die C2000 mast in De Koog. Waarom zou KPN zoiets niet kunnen in twee jaar tijd?

Zoiets beloon ik graag. Niet stil blijven staan, maar doorgaan. Daarom ben ik er nu klant.

Ik heb even puur naar dekking gekeken overigens, niet naar capaciteit.
Wat een top actie door Vodafone. Ik ben juist bijna 2 jaar aan het lijntje gehouden met een 3G dongle met abonnement, waar ik alleen 2G-EDGE op ontving na een verhuizing naar een andere stad. Pas met hun 4G uitrol heb ik nu 2G en 4G. Vooral die 4G is juist bij Vodafone een enorme sprong vooruit.

En geloof mij, de snelheden zijn bij Vodafone op 4G vaak genoeg iets lager, maar de verbindingen werken bij 4G dekking uitstekend in het gebruik. Vooral bij online het web afstruinen natuurlijk.De capaciteit inschatten kunnen ze prima.

Gaan ze van de camping oplossing geen showcase maken, zoals ze ook deden bij de 4G uitrol op het strand in Zeeland? Dan wegen de kosten van de investeringen + onderhoud er wel tegen op. Anders niet vrees ik. Vodafone is overigens alleen innovatief als daar publiciteit of extra euro's aan vast hangen. In principe kunnen alle providers dit. Maar die kijken minder naar kleine projecten en zullen dit wel te duur vinden.

Heb je een redelijk groot bedrijf en ga je bedrijfstelefonie afnemen, dan zijn alle providers bereid om picocellen te plaatsen. Bij ons heeft bijvoorbeeld juist KPN die hangen om indoor dekking te garanderen. Maar dat is weer wat anders dan small cells die volgens mij alleen Vodafone in Nederland veelvuldig inzet.

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:42
ucsdcom schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:18:
[...]
Gaan ze van de camping oplossing geen showcase maken, zoals ze ook deden bij de 4G uitrol op het strand in Zeeland? Dan wegen de kosten van de investeringen + onderhoud er wel tegen op. Anders niet vrees ik. Vodafone is overigens alleen innovatief als daar publiciteit of extra euro's aan vast hangen. In principe kunnen alle providers dit. Maar die kijken minder naar kleine projecten en zullen dit wel te duur vinden.
Ik stond er ook oprecht van te kijken. Ik kan Vodafone's strategie inderdaad wel inschatten: het moet rendabel zijn en net zoals je zegt met wat publiciteit er bij: nooit verkeerd.

Opmerkelijk genoeg is dat hier niet het geval. Het lijkt écht te gaan om een (bijzondere) oplossing voor de klant: 4G dekking creëren op een punt waar dat er nog niet is. Waarom ze dan niet de KPN mast in Den Burg gebruiken (zoals voor al hun andere sites hier op het eiland, geen idee).

Of het uit kan, ja, dat is de grote vraag. Ze hebben er in ieder geval om die reden één klant bij. ;)

• Raider095
WiseDise schreef op maandag 3 juli 2017 @ 00:11:
Dat ben ik dan wel met je eens. KPN heeft misschien een betere, stabielere strategie, waar Vodafone er soms een onverklaarbare strategie op na houdt maar weer wel denkt in bijzondere oplossingen :)

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-11 20:50
Leuk en aardig dat er nu op 1 plek 4G is, maar in grote delen van het land is er nog veel 4G 800mhz in gebruik wat steeds meer overbelast raakt... in dat opzicht lopen ze echt achter.

• alwaysleft
Mijn 4G is zo traag de laatste paar dagen.

Ga maar weer eens 2de klacht indienen in een maand tijd bij VF.

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
<verplaatst vanuit ander topic>
Ik heb al maanden slecht bereik in de omgeving waar ik woon. Snelheid op 4G (als ik daar al verbinding mee krijg) is dramatisch, variërend van 1.5 tot 5 Mbps, met een negatieve uitschieter laatst in Apeldoorn naar 0.30 Mbps. Maar ook in Amsterdam en Rotterdam had ik bedroevend slechte verbindingen. Op 3G is de snelheid wel wat hoger. Klacht ingelegd en na een week antwoord dat ze hier niets aan gingen veranderen, ik hoefde niet eens een kruistest te doen of op andere locaties te meten. Kon kiezen tussen 20% korting of per direct weg kunnen. Omdat ik niet wil betalen voor een dergelijke slechte performance, zelfs niet met 20% korting, heb ik ervoor gekozen om per direct weg te gaan. Dááág Vodafone-relatie sinds 1996, het Libertel-tijdperk dus. De ontvangst bij T-Mobile is allerhartelijkst.

[ Voor 4% gewijzigd door Frank S op 05-07-2017 10:36 ]

• AMD and INTEL
Frank S schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:35:
<verplaatst vanuit ander topic>
Ik heb al maanden slecht bereik in de omgeving waar ik woon. Snelheid op 4G (als ik daar al verbinding mee krijg) is dramatisch, variërend van 1.5 tot 5 Mbps, met een negatieve uitschieter laatst in Apeldoorn naar 0.30 Mbps. Maar ook in Amsterdam en Rotterdam had ik bedroevend slechte verbindingen. Op 3G is de snelheid wel wat hoger. Klacht ingelegd en na een week antwoord dat ze hier niets aan gingen veranderen, ik hoefde niet eens een kruistest te doen of op andere locaties te meten. Kon kiezen tussen 20% korting of per direct weg kunnen. Omdat ik niet wil betalen voor een dergelijke slechte performance, zelfs niet met 20% korting, heb ik ervoor gekozen om per direct weg te gaan. Dááág Vodafone-relatie sinds 1996, het Libertel-tijdperk dus. De ontvangst bij T-Mobile is allerhartelijkst.
Hoe krijg je dat voormekaar? BIj mij ligt het aan mij ( tuurlijk s8+ ) 3g is nog sneller Zoals ik al eerder heb gezegt... Iedereen heeft 4g+ behalve Vdf 8)7

• ucsdcom
Het lijkt er inderdaad op dat de snelheden op 4G bij Vodafone flink aan het dalen zijn. Ik kom op 1/3e tot de helft minder snelheid dan een maand of 2 terug op plaatsen waar ik regelmatig kom. Ik moet zeggen dat ik 4G+ ontvang, maar van de ca. 27 Mbp/s heb ik er nu nog zo'n 7 tot 12 Mbp/s over afhankelijk van het tijdstip van de dag. Zou dit het effect zijn van de gratis dubbele data na de goedkope Red acties? Stel je voor dat ze unlimited zouden gaan bij Vodafone, dan kunnen we wel inpakken.
Raider095 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:48:
[...]

Dat ben ik dan wel met je eens. KPN heeft misschien een betere, stabielere strategie, waar Vodafone er soms een onverklaarbare strategie op na houdt maar weer wel denkt in bijzondere oplossingen :)
Heb het gevoel dat Vodafone heel erg reactief werkt, evt. op basis van feedbackgegevens van hun netwerk. Dat ze bijv. kijken naar bepaalde capaciteitsmetrics en gaan upgraden als een bepaalde locatie een bepaalde grens bereikt.

Kan voordelen hebben, maar ook het gevaar dat je soms te laat bent en het risico dat je altijd op het randje gaat zitten op een gegeven moment, en dat je meerdere keren onnodig naar eenzelfde locatie moet uitrukken om weer uit te breiden ipv dat je je tijd efficiënter benut, itt T-Mobile en KPN die meer een deken van 4G+ neerleggen nu.

Vodafone bouwt nog steeds 4G800-only locaties op plekken in steden, zelfs op plekken waar na ombouw meer 3G-frequentiebandbreedte beschikbaar is dan 4G. Strategie lijkt ook nog niet te zijn veranderd.

• Frank S
AMD and INTEL schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:40:
[...]

Hoe krijg je dat voormekaar? BIj mij ligt het aan mij ( tuurlijk s8+ ) 3g is nog sneller Zoals ik al eerder heb gezegt... Iedereen heeft 4g+ behalve Vdf 8)7
Tja, zoals het bij Ziggo altijd aan je eigen kabels ligt, zegt Vodafone dat het aan je toestel ligt. Wat dat betreft passen die 2 prima bij elkaar. Ik heb overigens wel een kruistest gedaan, maar omdat ik het zelf wil uitzoeken. Daaruit bleek dat het wel degelijk een netwerkprobleem in mijn wijk (5706) is, hetgeen Vodafone ook gewoon (zwart op wit) toegegeven heeft. Dat ik in Apeldoorn, Amsterdam en Rotterdam ook slechte performance heb is mogelijk een capaciteitsprobleem, maar dat zullen ze niet snel toegeven.
Frank S schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:23:
[...]

Tja, zoals het bij Ziggo altijd aan je eigen kabels ligt, zegt Vodafone dat het aan je toestel ligt. Wat dat betreft passen die 2 prima bij elkaar. Ik heb overigens wel een kruistest gedaan, maar omdat ik het zelf wil uitzoeken. Daaruit bleek dat het wel degelijk een netwerkprobleem in mijn wijk (5706) is, hetgeen Vodafone ook gewoon (zwart op wit) toegegeven heeft. Dat ik in Apeldoorn, Amsterdam en Rotterdam ook slechte performance heb is mogelijk een capaciteitsprobleem, maar dat zullen ze niet snel toegeven.
Als je het overal hebt dan is het mogelijk weer een probleem met die proxy van ze. In Amsterdam haal ik over het algemeen echt heel erg hoge snelheden met Vodafone, wellicht ook mede dankzij die LTE small cells van ze, zijn er echt heel veel.

• Frank S
Sorcerer8472 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:30:
[...]

Als je het overal hebt dan is het mogelijk weer een probleem met die proxy van ze. In Amsterdam haal ik over het algemeen echt heel erg hoge snelheden met Vodafone, wellicht ook mede dankzij die LTE small cells van ze, zijn er echt heel veel.
Niet overal, maar wel op veel plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-zAhmS4EWATQ/WV4HIz_ydiI/AAAAAAAAo78/qRBgLYJu0wYTqSgjlXgYRqLeRI8ijopkACL0BGAYYCw/h976/2017-07-06.jpg

De bovenste test is op T-Mobile (bij mij thuis), de tweede een paar kilometer van mij vandaan, bij Vodafone en de derde test is bij mij thuis, bij Vodafone. Die laatste was echt representatief, want hogere snelheden haalde ik vrijwel nooit thuis. De prestatie van T-Mobile ziet er wat mij betreft dus goed uit.

• alwaysleft
Nog steeds traag mobiel internet met VF, ga toch eens belletje plegen klantenservice.

Hier de huidige snelheid, 12mbit download :D

http://pho.to/AkuMj

[ Voor 38% gewijzigd door alwaysleft op 06-07-2017 17:11 ]

• Chris.nl
  • Niet online
alwaysleft schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:58:
Nog steeds traag mobiel internet met VF, ga toch eens belletje plegen klantenservice.
Het is de afgelopen week inderdaad flink achteruit gegaan. Zelfs het NOS journaal terugkijken via de NOS app (nog geen 720p stream volgens mij) gaat niet zonder haperen op sommige plekken... Jammer.

• alwaysleft
Chris.nl schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:10:
[...]

Het is de afgelopen week inderdaad flink achteruit gegaan. Zelfs het NOS journaal terugkijken via de NOS app (nog geen 720p stream volgens mij) gaat niet zonder haperen op sommige plekken... Jammer.
Zie mijn screenshot. Het is megetraag. Waar ik eerst met gemak 40mbit/s haalde is er nu nog maar 1/4 van over. Serieus netwerk probleem.

• AMD and INTEL
alwaysleft schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:12:
[...]

Zie mijn screenshot. Het is megetraag. Waar ik eerst met gemak 40mbit/s haalde is er nu nog maar 1/4 van over. Serieus netwerk probleem.
Ik haal soms maar 2/3 mbps );
gemiddeld wel 10 but still 3g wins..
Vodafone needs to do something.

[ Voor 6% gewijzigd door AMD and INTEL op 06-07-2017 18:42 ]

• alwaysleft
AMD and INTEL schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:41:
[...]

Ik haal soms maar 2/3 mbps );
gemiddeld wel 10 but still 3g wins..
Vodafone needs to do something.
Case aanmaken en klacht indienen.
Kan gewoon in My Vodafone.

• alwaysleft
Vandaag nog trager.

Zelfs bijna geen upload snelheid meer. Nu 7mbps.

Er is serieus wat aan de hand met het 4G netwerk bij Vodafone.

http://pho.to/AkwUD

[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 07-07-2017 09:53 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik zag in de app bij 'Meer' dat je nu ook MB's kunt doneren. Vodafone schiet de waarde van de MB's dan door naar het Leger des Heils, toffe actie vind ik, ik heb bijna m'n hele bundel al gedoneerd (heb toch een simkaart van de zaak ook) :)

https://www.vodafone.nl/mbs-doneren/

[ Voor 17% gewijzigd door MensionXL op 07-07-2017 11:52 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• alwaysleft
MensionXL schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:50:
Ik zag in de app bij 'Meer' dat je nu ook MB's kunt doneren. Vodafone schiet de waarde van de MB's dan door naar het Leger des Heils, toffe actie vind ik, ik heb bijna m'n hele bundel al gedoneerd (heb toch een simkaart van de zaak ook) :)

https://www.vodafone.nl/mbs-doneren/
Kan ik een hoop doneren met mijn 4G snelheid _O- Mooie actie, maar dat ze zich maar wat meer met hun netwerk bezig houden :>
Pagina: 1 ... 52 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.