[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 86 Laatste
Acties:
  • 617.514 views

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

PWA777 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:21:
[...]

Tele2 heeft nog geen 2500 4G locaties in Nederland, loopt daarmee ver achter op de concurrentie (die ook nog 3G sites hebben) en zit nu op een tempo van 19 sites per maand... Zelfs KPN en Vodafone (met meer sites) gaan sneller dan Tele2.
Vergeet niet dat de roaming met T-Mobile er deze zomer af gaat - dat worden een hoop teleurgestelde Tele2 klanten als ze in de tussentijd niet was significants doen met hun netwerk.
  • Het zijn er bijna 3000
  • Tele2 moet nieuw bouwen, KPN en Vodafone bouwen om, toch een andere insteek, je weet ook niet wat de reden is van het lage tempo. Soms hebben operators een freeze om bepaalde redenen.
  • Het National Roaming contract loopt nog tot zeker najaar 2018, het is in 2013 voor 5 jaar verlengd

Antenne en masten malloot

Heb nog eens even zitten kijken naar de Vodafone-update, en interessant is dat er nu vaker ineens LTE1800 wordt gebouwd bij bestaande UMTS2100 (nog geen LTE800 dus, alsof de antennes daarvoor nog moeten worden vervangen).

Lijkt er trouwens op dat een aantal LTE800-locaties onterecht als small cell worden gezien, bijv. 8495NG, 9979XT. Bij erg plat landschap + weinig bebouwing is dat niet per se heel onlogisch.

En irl gezien: volgens mij staat er een nieuwe mast tegenover Maartensdijk, aan de andere kant van het spoor, waarmee eindelijk het dekkingsgat tussen Utrecht en Hilversum wordt gedicht. Dus geen upgrade van de bestaande locatie op een sportveld bij Maartensdijk, maar een totaal nieuwe locatie. Lijkt wel actief maar nog niet terug te vinden in het Antenneregister.

Niet goed naar kunnen kijken dus kan ook zijn dat ik het mis heb. Zag er trouwens wel uit alsof het een topzware locatie is dus misschien is het nog een tijdelijke mast ofzo.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-10 11:45
Bedoel je niet die mast in Hollandse Rading? Die valt door weggegroeide begroeing idd meer op maar staat er al sinds eind jaren 90. Die is van KPN met alleen 3G en 2G.
Maar een gat? Dat valt toch nog wel mee, op de snelweg houden KPN, Vodafone en T-Mobile alledrie dekking en in de trein is t stuk minder met stukken terugval.
Met 3G is T-mobile nog t beste tijdens terugval. Verderop de Nootweg richting loosdrecht zit bij Vodafone een gat met alleen Edge en bij T-mobile een heel stroperige 3g verbinding die vaak doodslaat. In de bossen bij Lage Vuursche zijn ze allemaal slecht tot dramatisch. Vodafone valt stukken helemaal weg, kpn zwak tot weg, T-Mobile 1 streepje 3g900 waar je vrijwek 1 richtingsverkeer op hebt , vrijwel geen of geen geen upload.
T-Mobile is dan weer dramatisch op de weg van Maartensdijk naar Lage Vuursche. De hoogspanningsmast antenne is maar gedeeltelijk omgebouwd, alleen 1800 ofzoiets. En dan zijn er net te veel schaduwen.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Sorcerer8472 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:48:
<knip>

Lijkt er trouwens op dat een aantal LTE800-locaties onterecht als small cell worden gezien, bijv. 8495NG, 9979XT. Bij erg plat landschap + weinig bebouwing is dat niet per se heel onlogisch.
<knip>
Alle cellen die aan bepaalde voorwaarden voldoen worden aangemerkt als small cell zoals lage hoogte en laag vermogen.Het onmogelijk om alle sites te beoordelen of ze ook werkelijk small cell zijn.

Schrudde schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:22:
Bedoel je niet die mast in Hollandse Rading? Die valt door weggegroeide begroeing idd meer op maar staat er al sinds eind jaren 90. Die is van KPN met alleen 3G en 2G.
Maar een gat? Dat valt toch nog wel mee, op de snelweg houden KPN, Vodafone en T-Mobile alledrie dekking en in de trein is t stuk minder met stukken terugval.
Met 3G is T-mobile nog t beste tijdens terugval. Verderop de Nootweg richting loosdrecht zit bij Vodafone een gat met alleen Edge en bij T-mobile een heel stroperige 3g verbinding die vaak doodslaat. In de bossen bij Lage Vuursche zijn ze allemaal slecht tot dramatisch. Vodafone valt stukken helemaal weg, kpn zwak tot weg, T-Mobile 1 streepje 3g900 waar je vrijwek 1 richtingsverkeer op hebt , vrijwel geen of geen geen upload.
T-Mobile is dan weer dramatisch op de weg van Maartensdijk naar Lage Vuursche. De hoogspanningsmast antenne is maar gedeeltelijk omgebouwd, alleen 1800 ofzoiets. En dan zijn er net te veel schaduwen.
Er staat volgens mij nog een nieuwe bij Hollandse Rading, aan de westkant van de snelweg en een stukje zuidelijker dan de KPN-mast (die deed al heel lang 3G daar). Kan zijn dat ik me vergis hoor.. :)

Bij Vodafone in de auto is het nog te doen met 4G maar in de trein daar valt je signaal terug naar 2G. Tenminste, zo was het een paar weken geleden nog. Geen idee hoe het nu is maar op de snelweg is het signaal een stuk sterker nu daar dus ik vermoed dat het in de trein ook blijft werken nu.

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:13
Raider095 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:07:
[...]

Klopt, het is 2 weken vertraagd. Men start in de week van 20 februari.
Oke... We wachten nog steeds op de uitslag ;)
Vorig jaar was het toch ook rond 15 maart?

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-11 18:29
Ben overgestapt van Simyo prepaid naar Vodafone Red, om precies te zijn Vodafone Red Essential, helaas heb ik 2x een "Bedankt voor uw bestelling" Email ontvangen, vodafone een bericht gestuurd op Facebook maar tot nu toe geen enkele reactie helaas, ik zal een feedback achterlaten als alles in orde is :)

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
nilsson1234 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:44:
Ben overgestapt van Simyo prepaid naar Vodafone Red, om precies te zijn Vodafone Red Essential, helaas heb ik 2x een "Bedankt voor uw bestelling" Email ontvangen, vodafone een bericht gestuurd op Facebook maar tot nu toe geen enkele reactie helaas, ik zal een feedback achterlaten als alles in orde is :)
Wordt er 2x een ander bestelnr / ordernr genoemd? Zo nee, dan ben je dubbel bedankt :+

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-11 18:29
Chris.nl schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:15:
[...]

Wordt er 2x een ander bestelnr / ordernr genoemd? Zo nee, dan ben je dubbel bedankt :+
Nope, 2x dezelfde ordernummer en mijn nummerbehoud is geweigerd wat nogal irritant is :X hopelijk is de wachtrij bij Vodafone niet al te groot anders heb ik wel een klein probleem :P

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
AMD and INTEL schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:15:
Oke... We wachten nog steeds op de uitslag ;)
Vorig jaar was het toch ook rond 15 maart?
Metingen zijn begin deze week voltooid. Geen idee wanneer men met de uitslag komt...

• AMD and INTEL
Raider095 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 23:10:
[...]

Metingen zijn begin deze week voltooid. Geen idee wanneer men met de uitslag komt...
Ik zou het maar al te graag willen weten ;)
Weten jullie nog die mast die ik had gezien langs de A27 van Vodafone? Die er zo topzwaar uitzag? Die lijkt weer verdwenen te zijn, of iig zag hem niet meer :+
Zit me nu af te vragen of ik het heb gedroomd ofzo. Of is het puur voor die P3-metingen?

Op de dekkingskaart zat ook een extra 4G+-vlek bij Maartensdijk die nu weer verdwenen is, ook in de planning niet meer te zien. Wel vanaf juli 2017 (eerst maart 2017, daarvoor december 2016) een vlek van minder 4G+ wat suggereert dat er een LTE800-locatie wordt geactiveerd binnenkort daar.

[ Voor 17% gewijzigd door Sorcerer8472 op 19-03-2017 18:22 ]

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:46
meer mensen hier die vanmiddag in eens niet meer gebeld kunnen worden op hun mobiele telefoon van Vodafone?

http://allestoringen.nl/storing/vodafone

het aparte is dat ik net een nieuwe prepaid kaart voor mijn moeder heb geactiveerd die wel gewoon werkt.

ik kan wel bellen maar niet gebeld worden dan geeft hij aan dat ik ingesprek ben

• MichaelNL85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 18:50
hjvg schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:11:
meer mensen hier die vanmiddag in eens niet meer gebeld kunnen worden op hun mobiele telefoon van Vodafone?

http://allestoringen.nl/storing/vodafone

het aparte is dat ik net een nieuwe prepaid kaart voor mijn moeder heb geactiveerd die wel gewoon werkt.

ik kan wel bellen maar niet gebeld worden dan geeft hij aan dat ik ingesprek ben
Zowel mijn vrouw als ikzelf hebben problemen. Uitgaand bellen naar niet Vodafone nummers werkt wel, bereikbaar zijn wij niet.
Ook 3G en 4G zijn hier uit de lucht. (net als mijn 3G Femtocell van Vodafone...)

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10 00:45
Kan wel bellen maar krijg dan te horen dat de nummers niet in gebruik of bereikbaar zijn .

Game PC

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:17
Bellen weet ik niet maar wel problemen met data. 4G is uit de lucht en 3G werkt wisselvallig.

Had net in Amsterdam helemaal geen verbinding, nu in Utrecht wel 3G

Edit: lees net op twitter dat er sprake is van een landelijke storing.

[ Voor 18% gewijzigd door Silversin op 23-03-2017 16:46 ]

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 14:48
Storing bevestigd door Vodafone

Impact is landelijk

Bij terugzetten van telefoon naar 2G lijken er geen issues te zijn met bellen / gebeld worden. Lijkt op storing in CSFB / 4G infra.

[ Voor 28% gewijzigd door PWA777 op 23-03-2017 17:52 ]

Gisteren stond VoLTE nog steeds uit bij Vodafone trouwens. Vandaag staat het weer aan zo te zien :)

Bellen via VoLTE lijkt weer stuk te zijn... Handig.

• Chris.nl
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:38:
Bellen via VoLTE lijkt weer stuk te zijn... Handig.
VoLTE en VoWIFI werkt hier gewoon (1211) maar wellicht zijn onze persoonlijke ervaringen niet representatief om een landelijk beeld te krijgen.
Chris.nl schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:56:
[...]

VoLTE en VoWIFI werkt hier gewoon (1211) maar wellicht zijn onze persoonlijke ervaringen niet representatief om een landelijk beeld te krijgen.
Bij de storing van de week had ik er geen last van, nu wel. Nog steeds trouwens nu. Voicemail 1233 kan ik niet bellen en andere (KPN-)nummers ook niet...

Blijft op dialing staan. Vervolgens gebeurt er niets.

-edit: werkt inmiddels weer, heb 1x CSFB gezien en 1x gewoon weer VoLTE-

[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 26-03-2017 19:19 ]

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:59
Prettig nieuws! In het Vodafone topic Het Vodafone bestaande abonnementen & verlengingstopic wordt hier al flink discussie over gevoerd. Je krijgt een sms als het geactiveerd is.

• ucsdcom
Het zou van Vodafone een leuke troef kunnen zijn om ook de Multisim nog gratis bij "compleet" Vodafone Red Ziggo klanten te geven. Dan troeft Vodafone T-Mobile weer af die hun multisim niet met Go biedt. Dan zullen er zat mobiel + tablet klanten ook eerder gaan voor een grotere Vodafone bundel tegen meerprijs.

[ Voor 14% gewijzigd door ucsdcom op 04-04-2017 22:23 ]

De Vodafone-kaart is weer aangepast: nu ook 4G op Schiermonnikoog @ 9166RW! :p
Even wachten op de 4gmasten-update ;)

Wordt langzaam allemaal minder spannend nu alle netwerken wel zo'n beetje af zijn, maar toch!

• ucsdcom
Verschil is er gelukkig nog genoeg: naast de eilanden, ook nog de Veluwe, grensregio's, Zeeland, strand dekking in Noord holland, op zee en het Ijsselmeer. Hebben we dat compleet, dan volgt nog dekking en prestatie in de trein en binnenshuis op drukke plaatsen, zoals winkelcentra, metrotunnels, restaurants, pretparken, stations, ziekenhuizen.

Helaas is dit niet meer in dekkingskaarten of andere wat meer onafhankelijk overzicht te vangen. Op papier kruipen de providers behoorlijk dicht naar elkaar toe, maar er blijven voldoende relevante verschillen.
Dat zijn allemaal losse locaties met soms flinke verschillen. Waarbij er ook nog verschil is tussen spraak- en (breedband)datadekking. Op de ene plek is Vodafone met stip de beste, op de andere KPN of T-Mobile. Tja...

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

De kaarten op 4gmasten.nl hebben een update gehad. Ook de Vodafone kaart. Bijbehorende berichten zullen van het weekend volgen.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 07-04-2017 13:08 ]

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:58
Vraagje. Mijn vrouw heeft een iPhone 5s. Recent heeft ze haar abonnement verlengd en zou nu toegang moeten hebben tot het 4G netwerk van Vodafone. Helaas heeft ze tot op heden nog geen 4G ontvangst gehad. Het lijkt er op dat het probleem in de telefoon zit want met mijn simkaart in haar telefoon werkt het ook niet. In mijn telefoon (iPhone 7) heb ik wel gewoon goed 4G bereik.

Heeft iemand een idee wat er met haar iPhone 5s (dus niet de normale 5) aan de hand is? Is er iets dat we in moeten stellen voor het netwerk van Vodafone? 4G staat in ieder geval aan in het 'Instellingen -> Mobiel Netwerk -> opties mobiele data' menu.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:48

swv

ShadowLord schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:07:
Heeft iemand een idee wat er met haar iPhone 5s (dus niet de normale 5) aan de hand is? Is er iets dat we in moeten stellen voor het netwerk van Vodafone? 4G staat in ieder geval aan in het 'Instellingen -> Mobiel Netwerk -> opties mobiele data' menu.
Doe eens het toestel herstarten met de juiste sim erin? Dan gaat de iPhone opnieuw naar een netwerk zoeken. Heeft ie dat gevonden en er staat nog steeds Vodafone 3G, laat hem dan even 5 minuten liggen. Springt ie daarna nog steeds niet naar 4g, dan zit er mogelijk toch een instellingen (of APN) niet goed.

Op welke iOS versie zit de 5s? Het kan zijn dat je ook nog nieuwe aanbiedersinstellingen moet accepteren. Sinds kort ondersteunt Vodafone bellen over WiFi. Hoewel ik niet denk dat daar het probleem zit, kan het geen kwaad om even in de instellingen te navigeren naar Algemeen > Info. Verschijnt er een pop-up met aanbiedersinstellingen? Dan dien je die te accepteren.

Het laatste redmiddel die gegarandeerd resultaat zou moeten geven: Mobiele netwerk > Opties mobiele data > Mobieledatanetwerk > Stel opnieuw in? Dan worden de netwerkinstellingen gereset. Mogelijk moet je dan ook weer alle bekende WiFi wachtwoorden opnieuw invoeren. Ik weet niet of dat een probleem is? Met de standaard instellingen zou het gewoon moeten werken.

• ShadowLord
sww89 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:39:
[...]

Doe eens het toestel herstarten met de juiste sim erin? Dan gaat de iPhone opnieuw naar een netwerk zoeken. Heeft ie dat gevonden en er staat nog steeds Vodafone 3G, laat hem dan even 5 minuten liggen. Springt ie daarna nog steeds niet naar 4g, dan zit er mogelijk toch een instellingen (of APN) niet goed.

Op welke iOS versie zit de 5s? Het kan zijn dat je ook nog nieuwe aanbiedersinstellingen moet accepteren. Sinds kort ondersteunt Vodafone bellen over WiFi. Hoewel ik niet denk dat daar het probleem zit, kan het geen kwaad om even in de instellingen te navigeren naar Algemeen > Info. Verschijnt er een pop-up met aanbiedersinstellingen? Dan dien je die te accepteren.

Het laatste redmiddel die gegarandeerd resultaat zou moeten geven: Mobiele netwerk > Opties mobiele data > Mobieledatanetwerk > Stel opnieuw in? Dan worden de netwerkinstellingen gereset. Mogelijk moet je dan ook weer alle bekende WiFi wachtwoorden opnieuw invoeren. Ik weet niet of dat een probleem is? Met de standaard instellingen zou het gewoon moeten werken.
Helaas werken deze oplossingen niet. Herstarten van de telefoon is inmiddels al meerdere keren gedaan (ik ben geen fan van sim wisselen terwijl de telefoon aan staat).
De iOS versie is de nieuwste (10.3.1) en er zijn geen provider updates als we naar het 'info' scherm gaan. Kun je deze ook nog forceren? Want ik weet niet of mijn vrouw ze in het verleden heeft geaccepteerd of afgewezen.
Het 'stel opnieuw' in onder 'Mobieledatanetwerk' hebben we ook al geprobeerd maar deed niets.

Wel valt me op dat het selecteren van 4G op de 5s anders werkt dan op de iPhone 7. Bij de 7 heb ik onder Mobiele netwerk > Opties mobiele data de menuoptie ''Schakel 4G in" met als keuzes 'Uit', 'Gesprekken en data' en 'Alleen data'. Bij de iPhone 5s heet de menuoptie anders (Gesprekken en data) en kun je enkel kiezen tussen 2G, 3G of 4G. Uiteraard is daar 4G geselecteerd :)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:48

swv

ShadowLord schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:05:
[...]

Helaas werken deze oplossingen niet. Herstarten van de telefoon is inmiddels al meerdere keren gedaan (ik ben geen fan van sim wisselen terwijl de telefoon aan staat).
De iOS versie is de nieuwste (10.3.1) en er zijn geen provider updates als we naar het 'info' scherm gaan. Kun je deze ook nog forceren? Want ik weet niet of mijn vrouw ze in het verleden heeft geaccepteerd of afgewezen.
Het 'stel opnieuw' in onder 'Mobieledatanetwerk' hebben we ook al geprobeerd maar deed niets.

Wel valt me op dat het selecteren van 4G op de 5s anders werkt dan op de iPhone 7. Bij de 7 heb ik onder Mobiele netwerk > Opties mobiele data de menuoptie ''Schakel 4G in" met als keuzes 'Uit', 'Gesprekken en data' en 'Alleen data'. Bij de iPhone 5s heet de menuoptie anders (Gesprekken en data) en kun je enkel kiezen tussen 2G, 3G of 4G. Uiteraard is daar 4G geselecteerd :)
Ok. Ik heb namelijk met KPN ook weleens gehad dat ik op 3g bleef hangen terwijl ik echt 4g zou moeten hebben. Ik weet niet exact meer wat bij mij toen geholpen had, maar het was in ieder geval een kwestie van herstarten en geduld (eventueel netwerkreset).

iOS 10.3.1 heeft volgens mij al de meest recente aanbiedersinstellingen. Dat is dus het probleem niet zo blijkt. De reden dat ik daar naar vroeg had er mee te maken dat Vodafone onlangs VoLTE en VoWiFi had geactiveerd. De iPhone 5s ondersteunt alleen bellen over WiFi (VoWiFi) en de iPhone 7 ondersteunt zowel bellen over WiFi als bellen over 4g (VoLTE). Dat laatste is de reden dat het menu er tussen de 5s en 7 zo verschillend uitziet ;)

Ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen wat er verder nog kan helpen. De iPhone 5s heeft alles in huis om 4g van Vodafone normaal te ondersteunen. Ik had nog gehoopt dat met het resetten van de netwerkinstellingen de APN instellingen van Vodafone opnieuw werden ingesteld. Al weet ik ook niet zeker of dat een reden kan zijn.

Mijn laatste hoop: Ik lees jouw vraag nog eens terug, en het is mij niet duidelijk of jij haar simkaart nou ook nog in jouw iPhone 7 hebt getest? Ik weet niet zeker wat je bedoelt met "In mijn telefoon (iPhone 7) heb ik wel gewoon goed 4G bereik." Was dat met jouw sim of met die van haar? Zo nee, dan kan een simkaart wissel de oplossing zijn. Oudere simkaarten ondersteunen geen 4g namelijk. Hoe dan ook kan je het beste nog even contact opnemen met Vodafone mocht dit het geval zijn.
Even Vodafone bellen om te vragen of simkaart en abo het ondersteunt. Misschien is er per ongeluk bij verlenging een schakelaartje niet omgezet!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:06

robertwebbe

Robert Webbe

Er staat weer een blog over 4G op de Vodafone website (https://www.vodafone.nl/o...ieuws.html?post_id=279579):

Hoe wij ons netwerk verfijnen

Klanten laten genieten van een ijzersterk mobiel netwerk. Dat is waar we bij Vodafone, iedere dag weer, keihard aan werken. En dat werpt gelukkig vruchten af: benchmarks onderstrepen het feit dat de Nederlandse mobiele netwerken tot de beste telecominfrastructuren van Europa, ja zelfs de wereld, behoren.

Het is natuurlijk fijn om te horen dat we het erg goed doen. Daar mogen we ook best trots op zijn, maar dat betekent niet dat we achterover gaan leunen. Integendeel, we blijven investeren. Zo'n pluim stimuleert ons juist om nóg beter te presteren. Het is een extra aanmoediging om te blijven zoeken naar nieuwe ideeën, technieken te testen en in te voeren. Een mobiel netwerk is namelijk nooit af en beweegt mee met het continu veranderende Nederlandse landschap. Onze netwerkengineers zijn daarom 24 uur per dag bezig met het uitbreiden, moderniseren, herinrichten en 'finetunen' van het mobiele netwerk.

Ik blik graag even terug op het afgelopen jaar, waarin we de meest hardnekkige uitdagingen in het mobiele netwerk hebben aangepakt. Deze zijn grofweg te verdelen in twee onderdelen: algemene bereikbaarheid (dekking en capaciteit) en specifieke lokale netwerkinstellingen.

"Hallo? Ben je er nog?"

Waar klanten het hardst van balen, is het opeens wegvallen van de mobiele verbinding. "Hallo? Ben je er nog?" De boosdoener achter deze 'dropped calls' is meestal verminderde of ontbrekende dekking in het gebied waar de klanten vandaan bellen. Zeker als de bellers bewegen, wisselt de afstand tussen de dichtstbijzijnde telefoonantennes natuurlijk continu. Soms is dat een ingewikkelde puzzel. Maar het kan ook liggen aan specifieke lokale netwerkinstellingen die een verbinding stabiel horen te houden. Die instellingen werden voorheen handmatig, en niet 24/7 beheerd.

In ons netwerk hebben we daarom de technologieën SON (Self-Optimizing Network) en 'call re-establishment' geïmplementeerd. SON is een automatische piloot, die zorgt voor een optimale balans tussen kwaliteit, capaciteit en dekking van het mobiele netwerk. Niet alleen kan de technologie configureren, plannen en beheren, het beschikt tevens over een zelf herstellend vermogen. Mocht er ergens bepaalde hardware uitvallen door een defect, dan kan SON het netwerk omleiden zodat het effect van de storing beperkt blijft en het netwerk optimaal blijft functioneren. Als er bijvoorbeeld een zendmast wegvalt, dan passen omringende zendmasten hun antennes automatisch aan zodat de dekking van het netwerk gegarandeerd blijft.

De technologie call re-establishment is net zo slim, misschien nog wel slimmer dan SON: het herstelt de lijn na een dropped call zó snel dat de beller geen onderbroken gesprek ervaart. Mede dankzij deze innovaties hebben we het aantal ongewenst afgebroken gesprekken weten te verlagen met maar liefst 25%!

Openbare plekken, geen blinde vlekken

Uiteraard streven we naar de beste dekking voor onze klanten. Niet alleen blijven we zendmasten bijbouwen, ook verzorgen we oplossingen op maat op openbare plekken. Het verzorgen van adequate dekking in bijvoorbeeld grote bouw- en infraprojecten zoals weg-, spoor- en metrotunnels is essentieel voor een goede netwerkervaring. Zo hebben we in december 2G-, 3G- en 4G-netwerken aangelegd in de Maastrichtse Koning Willem-Alexandertunnel en hebben we in januari de Ketheltunnel op de A4 van mobiele dekking voorzien.

Het waren complexe klussen, vooral vanwege de strenge veiligheidseisen in zo’n tunnel. Daarnaast houden de opdrachtgevers en bouwers van zulke projecten zelden rekening met het feit dat een minimale dekking van de mobiele netwerken verplicht is. Daarom hebben we eerder bij de betrokken partijen aangedrongen op een kritische herziening van het Nederlands Bouwbesluit, zodat we efficiënter kunnen samenwerken en sneller de mobiele oplossingen kunnen realiseren.

4G Bellen en Wifi Bellen

Ook de nieuwe technieken 4G Bellen en Wifi Bellen hebben de bereikbaarheid verbeterd en het aantal verbroken verbindingen teruggedrongen. Dankzij deze technologieën zijn klanten telefonisch beter bereikbaar op locaties waar de 2G- of 3G-dekking niet optimaal is. Ook zorgen ze voor een betere gesprekskwaliteit en een kortere tijd om verbinding te maken. Daarnaast blijft de snelle 4G-verbinding tijdens het telefoongesprek bestaan, waardoor andere applicaties die internetverbinding gebruiken, niet worden onderbroken.

Inmiddels maken ongeveer 600.000 klanten actief gebruik van deze technologieën, goed voor zo'n 11 miljoen gespreksminuten per dag.

Netwerktevredenheid

De hamvraag is; hebben alle inspanningen geleid tot een betere netwerktevredenheid bij onze klanten?

Een van de instrumenten die we gebruiken om de netwerktevredenheid te meten is NPS. Daarbij interviewen we op reguliere basis klanten en leggen we ze o.a. de vraag voor: “Gebaseerd op uw ervaringen met ons netwerk, in welke mate zou u ons aanbevelen aan vrienden/familie/collega’s?” Als we de NPS-resultaten van maart 2017 vergelijken met maart vorig jaar, dan zien we een stijging van maar liefst +7 NPS punten. Een prachtig resultaat en een kroon op het werk van de betrokken collega’s.

Ik ben me ervan bewust dat NPS alléén niet zaligmakend is, maar ik ben er trots op dat we een ijzersterk netwerk beter hebben weten te maken. En we blijven ons inzetten om het nóg beter te maken.

Eben Albertyn
CTO VodafoneZiggo

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-11 20:31
Ik heb een dagje een Vodafone SIM in mijn toestel. Ik kwam in het buitengebied en daar was dan de welbekende G. Al lang niet meer gezien.

Het aparte is echter dat deze site ook LTE aanbied! Ik was in de veronderstelling dat LTE ook automatisch E betekende. Is dit eej foutje of hebben ze het gsm deel op deze site (Rossum ov) niet aangepakt?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• jant
  • Niet online
Wat bedoel je met G?

Wat bedoel je met E?

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:20
jant schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:33:
Wat bedoel je met G?

Wat bedoel je met E?
GPRS en EDGE :)

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-11 20:23

mb1

Jassy schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:35:
Ik heb een dagje een Vodafone SIM in mijn toestel. Ik kwam in het buitengebied en daar was dan de welbekende G. Al lang niet meer gezien.

Het aparte is echter dat deze site ook LTE aanbied! Ik was in de veronderstelling dat LTE ook automatisch E betekende. Is dit eej foutje of hebben ze het gsm deel op deze site (Rossum ov) niet aangepakt?
Van dit soort plekken kan ik je er ook nog wel tientallen opnoemen bij Vodafone al wordt het wel steeds minder.
Ik zit nu in Groenlo of all places gewoon op Vodafone 4G!
Helaas is de download met 0,8Mbps (op 4G!!!) zo traag dat het laden van een site met wat foto's minuten lang duurt.....
Upload is wel een prima 10Mbps.
Zit nu maar even op de hotspot van het vrouwtje (KPN 4G) die is met 30Mbps down lekker vlot.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-11 20:31
jant schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:33:
Wat bedoel je met G?

Wat bedoel je met E?
G GPRS

E EDGE

Het verhaal is dat een LTE site geen GPRS meer doet, maar deze aantoonbaar wel

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Klopt inderdaad niet: ik dacht dat wel/niet GPRS ook te maken had met de verbinding naar de site toe. Soms zijn 2G en 4G op een andere manier verbonden (bijv. 2G via koper, 4G via straalverbinding). En dan is er niet altijd voldoende capaciteit voorhanden op 2G. Als ik het goed begreep toen iemand het hier een tijdje terug over had.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Iemand die het volgende weet;
Momenteel draai ik een PHN Firmware op mijn S6, aangezien ik na ruim een maand geen update toch graag naar Nougat wil (update blijft gewoon onnodig lang uit) wil ik gaan overflashen naar de Vodafone FW (welke oorspronkelijk op dit toestel stond). De daarbij horende CSC code is VDF. Er is al eens eerder aangegeven dat dit de ENIGE CSC code is waarop VoLTE werkt. Nu is het zo, hang ik mijn S6 aan Smart Switch dan komt hier doodleuk een SIM (SLOVENIA) CSC code op. Dit komt omdat de VDF in een Multi CSC pakket zit en SIM uitgekozen word.
Geen idee hoe ik weer terug kom naar VDF zonder allerlei ingewikkelde truukjes uit te halen dus mijn vraag: werkt VoLTE ook op de SIM CSC code? Zo niet dan ben ik wel de sjaak want ook op PHN werkt dit gewoon niet en dat vind ik erg jammer.

• AMD and INTEL
mb1 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:06:
[...]

Van dit soort plekken kan ik je er ook nog wel tientallen opnoemen bij Vodafone al wordt het wel steeds minder.
Ik zit nu in Groenlo of all places gewoon op Vodafone 4G!
Helaas is de download met 0,8Mbps (op 4G!!!) zo traag dat het laden van een site met wat foto's minuten lang duurt.....
Upload is wel een prima 10Mbps.
Zit nu maar even op de hotspot van het vrouwtje (KPN 4G) die is met 30Mbps down lekker vlot.
Ondertussen bij mijn kpn sim 0.2 mbps ( 4g )
en mijn Vodafone sim krijgt 60+ zelfs 3g 30 mbps ;)

• ucsdcom
Dit klinkt als KPN prepaid snelheid. Heb je wel een KPN abonnee sim met op 4G aangepaste apn? Of woon je in een bunker;) Met een zeer beperkte 4G dekking haal je doorgaans toch duidelijk nog flink meer snelheid dan 0,2 mbps.

[ Voor 5% gewijzigd door ucsdcom op 22-04-2017 20:52 ]

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:40
AMD and INTEL schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:52:
[...]

Ondertussen bij mijn kpn sim 0.2 mbps ( 4g )
en mijn Vodafone sim krijgt 60+ zelfs 3g 30 mbps ;)
Vodafone 4G zakelijk. Alleen edge in dit gebied.

KPN doet rustig 50Mb. ;)

Oftewel, maakt dus ut waar je zit. Kilometer verderop is het weer goed.

[ Voor 11% gewijzigd door krakendmodem op 23-04-2017 19:38 ]

• AMD and INTEL
krakendmodem schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:38:
[...]

Vodafone 4G zakelijk. Alleen edge in dit gebied.

KPN doet rustig 50Mb. ;)

Oftewel, maakt dus ut waar je zit. Kilometer verderop is het weer goed.
Edge met vodafone is prima te doen zelfs grps is nog prima snelheid vind ik ;P
Met alle andere is 2g gewoon niks..

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-11 20:50
Netwerken vergelijking op basis van 1 locatie gaat natuurlijk nergens over

• ucsdcom
Gezien het bovenstaande: Ik moet zeggen dat de WiFi bellen optie van Vodafone voor bellen op het platteland bij bekenden binnen zeker een uitkomst is bij matige dekking. De klank is nog steeds robotachtig, maar in ieder geval ben je bereikbaar en kan je bellen. Het zou mooi zijn als dit ooit ook internationaal in te zetten gaat worden in landen met minder dekking dan in Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door ucsdcom op 23-04-2017 23:28 ]

• krakendmodem
AMD and INTEL schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:53:
[...]

Edge met vodafone is prima te doen zelfs grps is nog prima snelheid vind ik ;P
Met alle andere is 2g gewoon niks..
Het werkt. De applicaties die gebruikt worden nemen wel wat meer bandbreedte in beslag waardoor het veel langer duurt.

Trouwens amper problemen gehad met 2G/EDGE bij KPN, Heb er prima radio mee kunnen streamen.

• jaydenjarno
  • Laatst online: 07-11 15:27
Helaas op het moment een grote storing op Vodafone netwerk. Randstad eng roningen sowieso. rest weet ik nog niet

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:30

knakworst

Get more sats!

Hier in Amsterdam mooi 4g+ in beeld maar internet werkt zeer moeizaam. Bellen werkt wel gewoon. Op 3G geen internetverbinding mogelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door knakworst op 24-04-2017 16:01 ]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:21

Pixeltje

Woo-woohoo!

knakworst schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:53:
Hier in Amsterdam mooi 4g+ in beeld maar internet werkt zeer moeizaam. Bellen werkt wel gewoon. Op 3G geen internetverbinding mogelijk.
Hmm dit herken ik wel. Dacht eerst dat ik op een of andere manier gecapped was omdat whatapp berichten bijvoorbeeld (muv foto's etc) wel binnenkomen, maar websites of andere internet-afhankelijke apps doen mooi niks.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• jaydenjarno
  • Laatst online: 07-11 15:27
Lijkt op te zijn gelost. Nu weer gewoon Inter er

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:30

knakworst

Get more sats!

Hier nog niet helaas.

• AMD and INTEL
Hier in noord limburg en DE werkt alles nog goed!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:58
Hebben meer mensen last dat ze met hun iphone op 4G naar een ander nummer bellen en dan de telefoon niet horen overgaan? De verbinding komt mits er wordt opgenomen wel tot stand, maar het is wat verwarrend omdat je niets hoort terwijl de telefoon bij de ander wél overgaat.
Helpdesk van vodafone is op de hoogte en zet desgewenst bellen op 4G (VoLTE) uit totdat Apple met een oplossing komt.

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10 00:45
Ik maak gebruik van bellen over wifi omdat ik geen bereik in huis heb maar sinds de storing van afgelopen zondag werkt over wifi bellen helemaal niet meer .
Opnieuw opstarten van de toestellen maakt niks uit , in en uitschakelen van wifi bellen ook niet .

Dit is zowel op een s8+ en s7edge .

Anderen hier ook last van ?

Game PC

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
connos schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:29:
Hebben meer mensen last dat ze met hun iphone op 4G naar een ander nummer bellen en dan de telefoon niet horen overgaan? De verbinding komt mits er wordt opgenomen wel tot stand, maar het is wat verwarrend omdat je niets hoort terwijl de telefoon bij de ander wél overgaat.
Helpdesk van vodafone is op de hoogte en zet desgewenst bellen op 4G (VoLTE) uit totdat Apple met een oplossing komt.
Klopt, heb dat ook al eens gehad :)

• ShadowLord
connos schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:29:
Dit heb ik ook regelmatig. Minimaal de helft van de keren dat ik bel. Ben er inmiddels aan gewend geraakt.

Ik had wel dat de telefoon van de ander overging, dat hij opneemt, maar dat ik daarna niks meer hoor (de ander mij wel). Dusss... geen idee of de ander op 4G zat te bellen maar ik iig wel.

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-10 11:45
Dat heb ik vaak als de vriendin belt, die heeft een Apple 6s op het Tele2 net. Laatste week niet maar was een tijdje erg vevelend.

• krakendmodem
Ik gok dat dit een iPhone probleem is: ik heb er ook last van (gehad) bij KPN. Als iemand mij belde, hoorde die persoon niks. Belde ik terug, dan was er niks aan de hand. Ook wanneer ik opnieuw werd gebeld was het opgelost.

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:57

RSB

Wisten jullie dat er op Vodafone 4G ook SON actief is?

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

• ucsdcom
RDKN-Steven schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:15:
Wisten jullie dat er op Vodafone 4G ook SON actief is?
Ja, dat is bekend, zie vorige pagina de post van Robert Webbe van 12 april waar hij onder andere de uitleg van SON (Self Optimizing Network) in heeft staan.

Mooie techniek, dat wel!

[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 27-04-2017 15:09 ]

De VoLTE-kwaaltjes rijzen de pan uit:
* de ander niet kunnen horen
* onbereikbaar zijn
* lijn die helemaal niet overgaat (direct Call Ended)

Daarnaast op een plek waar ik vaak bel een rare signaaldip (wat heel raar is aangezien ik daar altijd de volle bak aan streepjes zie en de zendmast echt heel dichtbij staat). Met 3G/2G is deze dip er totaal niet. Op andere plekken overigens juist betere ontvangst en minder dipjes dan met 3G/2G!

Dus heb het maar uitgezet op m'n SGS7 :{

• Chris.nl
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:44:
De VoLTE-kwaaltjes rijzen de pan uit:
* de ander niet kunnen horen
* onbereikbaar zijn
* lijn die helemaal niet overgaat (direct Call Ended)

Daarnaast op een plek waar ik vaak bel een rare signaaldip (wat heel raar is aangezien ik daar altijd de volle bak aan streepjes zie en de zendmast echt heel dichtbij staat). Met 3G/2G is deze dip er totaal niet. Op andere plekken overigens juist betere ontvangst en minder dipjes dan met 3G/2G!

Dus heb het maar uitgezet op m'n SGS7 :{
Ik had ook een VoLTE kwaaltje met m'n Samsung A5 2017 maar 't bleek dat ik iets te veel gedebloat had. Na enkele services weer in te schakelen werkt 't weer prima.

Ben jij volledig stock, of heb je wellicht ook iets te veel aan de ROM zitten tweaken?
Helemaal stock! Ik zal hem eens rebooten. Maar dit moet niet te vaak gebeuren want ik ben onbereikbaar blijkbaar zelfs :{

[ Voor 77% gewijzigd door Sorcerer8472 op 03-05-2017 19:01 ]

Ja, de vertraging bij roaming is inderdaad wel een dingetje. Zeker als je echt ver weg zit zoals in Australië dan merk je het wel. Ik gok dat daar in de komende jaren heel langzaam iets aan gedaan gaat worden en Vodafone bijvoorbeeld verkeer in verschillende regio's naar verschillende PoPs gaat routeren.

Maar zal nog jaren duren voordat men de noodzaak hiertoe voelt vermoed ik. Partijen als Truphone hebben dit wel al (deels) voor elkaar... Omdat men niet heel veel data gebruikt in gebieden die echt ver weg zijn, ligt er nu geen prioriteit. Maar nu bijv. de 3 grootste providers in Nederland ook bundels hebben met de VS erin (en Canada voor alleen Vodafone en KPN), zal de druk heel langzaam iets hoger worden.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:20
Vanochtend kreeg ik op mijn iPhone nieuwe carrier settings. "vf nl 28.3." Is er voor de eindgebruiker nog wat veranderd?
Hebben mensen hier ook weleens last van wegvallende delen van zinnen etc. tijdens VoLTE-bellen? Ook bij maximale ontvangst als je vlakbij een zendmast zit?

Heb het idee dat er ergens een bottleneck zit en dat dat niet op het radio-gedeelte zit maar iets veel dieper in de core... Als ik zelf bel had ik er bij een bepaalde persoon wel last van, bij gebeld worden niet.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Sorcerer8472 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:55:
Hebben mensen hier ook weleens last van wegvallende delen van zinnen etc. tijdens VoLTE-bellen? Ook bij maximale ontvangst als je vlakbij een zendmast zit?

Heb het idee dat er ergens een bottleneck zit en dat dat niet op het radio-gedeelte zit maar iets veel dieper in de core... Als ik zelf bel had ik er bij een bepaalde persoon wel last van, bij gebeld worden niet.
Wat voor toestel gebruik je. Ik heb zelf een Samsung S5 en bel via Tele2 over VoLTE en heb daar eigenlijk alleen last van als bereik wat matig is. Bij goed bereik heb ik eigenlijk nooit last, dan klinkt het echt helder.

• Chris.nl
  • Niet online
Hier nog geen gedoe met VoLTE gehad, bel dagelijks, maar ben pas 2 maand terug bij Vodafone dus heb nog een beperkt referentiekader.

De ene keer dat ik wel gedoe had was omdat ik zelf iets te veel van m'n stock ROM had gedebloat.

• ucsdcom
Bij zowel KPN als bij Vodafone heb ik last van echo's bij bellen via VoLTE. Alleen bij Tele2 komt dat niet voor. Bij Vodafone geen wegvalkende stukjes in het gesprek op 4G, dat komt juist voor op 2G/3G bij Vodafone. Wel blijft de klank en verstaanbaarheid van 4G bellen bij Vodafone in mijn geval wat achter in vergelijking met Tele2 en KPN. Bij Vodafone zie ik puur op mijn scherm dat ik via 4G bel, maar veel verschil hoor ik niet met 3G van Vodafone. Bij KPN en Tele2 maak je een behoorlijke klap terug in kwaliteit als je midden in een VoLTE overschakelt naar 3G. Gek genoeg gebeurt dat ook wel eens als je prima 4G dekking hebt. (De ervaringen heb ik op meerdere locaties opgedaan met een Iphone, Samsung S7 en S8) Bij de S7 heb ik het privilege gehad het met 3 Samsung S7's tegelijkertijd te kunnen testen. Opvallend verschil dan.

[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 14-05-2017 17:06 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Schrudde schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:22:
Laatst op vakantie (roaming) hetzelfde probleem: het signaal kwam binnen met -95dBm maar vervolgens enorm veel packet loss en gewoon geen bruikbare verbinding. Vervolgens van netwerk veranderd waarbij het bereik zelfs iets slechter werd (-100dBm) maar dat werkte als een tierelier.

Gevalletje slechte antenne (slecht in ontvangen) en een gigantisch hoog vermogen om uit te zenden? Of zou er nog iets anders een rol kunnen spelen (behalve interconnects tussen de buitelandse provider en Vodafone NL)? :)

Goedkoop bellen via VoIP

ucsdcom schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:48:
Bij zowel KPN als bij Vodafone heb ik last van echo's bij bellen via VoLTE. Alleen bij Tele2 komt dat niet voor. Bij Vodafone geen wegvalkende stukjes in het gesprek op 4G, dat komt juist voor op 2G/3G bij Vodafone. Wel blijft de klank en verstaanbaarheid van 4G bellen bij Vodafone in mijn geval wat achter in vergelijking met Tele2 en KPN. Bij Vodafone zie ik puur op mijn scherm dat ik via 4G bel, maar veel verschil hoor ik niet met 3G van Vodafone. Bij KPN en Tele2 maak je een behoorlijke klap terug in kwaliteit als je midden in een VoLTE overschakelt naar 3G. Gek genoeg gebeurt dat ook wel eens als je prima 4G dekking hebt. (De ervaringen heb ik op meerdere locaties opgedaan met een Iphone, Samsung S7 en S8) Bij de S7 heb ik het privilege gehad het met 3 Samsung S7's tegelijkertijd te kunnen testen. Opvallend verschil dan.
Ik hoor het wel heel duidelijk bij Vodafone, bij bellen met Vodafone- en KPN-klanten. Of bedoel je dat je nog verschil hoort tussen HD Voice en VoLTE?

Ben trouwens wel benieuwd wanneer Vodafone ook VoLTE en HD Voice in het buitenland gaat aanbieden. Volgens mij doet AT&T het al in sommige landen bijvoorbeeld. Soms is het wel wenselijk, en op allerlei plekken begint 4G-dekking ook beter te worden dan 3G-dekking bij dezelfde provider (bijv. T-Mobile USA 4G is beter dan 3G, dus soms kun je wel data gebruiken en niet bellen -- overigens is data bij T-Mobile echt duidelijk sneller dan bij AT&T merk ik vaak).

• AMD and INTEL
Iemand enig idee of vodafone onbeperkt krijgt?

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:46
AMD and INTEL schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:23:
Even mijn glazen bol erbij pakken.

Ik zie een mooie aanbieding komen op het moment dat Jupiter verdwijnt in Uranus.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Chris.nl
  • Niet online
Vodafone biedt als geen andere provider gratis een 2e simkaart en VoWiFi (naast VoLTE). Ik gok dat Vodafone meer mikt op service en kwaliteit dan op 'de goedkoopste' te zijn met onbeperkt data. Zelf ben ik content met 24GB die ik op vakantie in de EU volledig kan gebruiken ipv de 6GB bij Tele2 of 10GB bij T-Mobile (sluit je een andere bundel af bij Tele2 dan kan je die wel volledig gebruiken in de EU).

De huidige onbeperkte internet abonnementen hebben voorwaarden die geschreven zijn in een geest die tethering verbieden. Vrijwel niemand zal zijn vaste aansluiting met internet & TV opzeggen. Thuis kan je dus nog altijd op WiFi (wat ook minder accuduur slurpt dan 4G) ipv echt onbeperkt internet is het imo meer 'onbezorgd internet op 1 device'.

Ik blijft makkelijk binnen de 24GB van Vodafone, verbruik die nog niet voor de helft, misschien alleen tijdens m'n vakantie. Dus voel me even onbezorgd en ik heb flink gemak van m'n 2e simkaart. Vanuit mijn perspectief denk ik dus niet dat Vodafone met onbeperkt internet komt, wellicht eerder nog een verdubbeling.

Mochten ze echter een leegloop van klanten ervaren dan wordt de kans groter.

• alwaysleft
Chris.nl schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:35:
Vodafone biedt als geen andere provider gratis een 2e simkaart en VoWiFi (naast VoLTE). Ik gok dat Vodafone meer mikt op service en kwaliteit dan op 'de goedkoopste' te zijn met onbeperkt data. Zelf ben ik content met 24GB die ik op vakantie in de EU volledig kan gebruiken ipv de 6GB bij Tele2 of 10GB bij T-Mobile (sluit je een andere bundel af bij Tele2 dan kan je die wel volledig gebruiken in de EU).

De huidige onbeperkte internet abonnementen hebben voorwaarden die geschreven zijn in een geest die tethering verbieden. Vrijwel niemand zal zijn vaste aansluiting met internet & TV opzeggen. Thuis kan je dus nog altijd op WiFi (wat ook minder accuduur slurpt dan 4G) ipv echt onbeperkt internet is het imo meer 'onbezorgd internet op 1 device'.

Ik blijft makkelijk binnen de 24GB van Vodafone, verbruik die nog niet voor de helft, misschien alleen tijdens m'n vakantie. Dus voel me even onbezorgd en ik heb flink gemak van m'n 2e simkaart. Vanuit mijn perspectief denk ik dus niet dat Vodafone met onbeperkt internet komt, wellicht eerder nog een verdubbeling.

Mochten ze echter een leegloop van klanten ervaren dan wordt de kans groter.
Je zou zeggen dat ze niet achter kunnen blijven, Tele2 is nu wel heel veel bang for your bucks :9

Ik heb nu 10GB onbeperkt bellen voor 19 euro, kleine maand geleden verlengd bij VF......maar baal nu toch wel een klein beetje met die prijzen van Tele2.

Hier mooi achtergrondverhaal van mensen die er verstand van hebben:

http://www.ad.nl/economie...ulaire-comeback~af9c03e6/

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Alle berichten over You en Vodafone Prepaid hoort in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie. Berichten met dit onderwerp zijn naar daar verplaatst.

• Chris.nl
  • Niet online
alwaysleft schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:55:
[...]

Je zou zeggen dat ze niet achter kunnen blijven, Tele2 is nu wel heel veel bang for your bucks :9

Ik heb nu 10GB onbeperkt bellen voor 19 euro, kleine maand geleden verlengd bij VF......maar baal nu toch wel een klein beetje met die prijzen van Tele2.

Hier mooi achtergrondverhaal van mensen die er verstand van hebben:

http://www.ad.nl/economie...ulaire-comeback~af9c03e6/
Goed artikel... Mocht Vodafone dan binnenkort het roer omgooien en onbeperkt internet aabieden, dan gun ik ieder dat ze ook hun lopende contract kunnen upgraden, net als bij Tele2 mogelijk is.

Verwijderd

Kwestie van tijd wanneer ook Vodafone op zal moeten. De vraag blijft... wanneer. Is Vodafone qua marktaandeel eigenlijk nog steeds de tweede provider van NL?

• gielie
Ik denk dat ze allemaal om gaan naar onbeperkt. Alleen al het feit dat je bij onbeperkt het eu gedeelte mag beperken en bij een vaste bundel niet. bv de 12/24gb die VF nu aanbied is in hele eu geldig zoals de nieuwe regels dit dicteren, op het moment dat er een onbeperkte bundel is mag de provider een limiet stellen op basis van abonnements-geld, die dan op hetzelfde abo uitkomen op 8gb ongeveer.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:39
Ik heb sinds minstens een maand (op mijn Iphone 6S) dat wannneer ik probeer te bellen, hij gewoon geen verbinding maakt. Ik moet het dan 4-5 keer proberen totdat de 'lijn overgaat'

Ik heb WIFI bellen via VF aan uitgezet en aangezet. Maar dat lijkt het niet te zijn. Het gebeurt zowel wanneer ik contact heb met wifi, als enkel via 4g.

Circa 2 weken geleden kreeg ik een melding dat er aanbiedersettings waren aangepast, en of ik die wilde accepteren. Dat heb ik gedaan. Maar ik heb het probleem nog steeds. Soms gaat het zo 6 keer achter elkaar goed en dan weer meerdere keren niet.

• ShadowLord
meermarco schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:48:
Ik heb sinds minstens een maand (op mijn Iphone 6S) dat wannneer ik probeer te bellen, hij gewoon geen verbinding maakt. Ik moet het dan 4-5 keer proberen totdat de 'lijn overgaat'

Ik heb WIFI bellen via VF aan uitgezet en aangezet. Maar dat lijkt het niet te zijn. Het gebeurt zowel wanneer ik contact heb met wifi, als enkel via 4g.

Circa 2 weken geleden kreeg ik een melding dat er aanbiedersettings waren aangepast, en of ik die wilde accepteren. Dat heb ik gedaan. Maar ik heb het probleem nog steeds. Soms gaat het zo 6 keer achter elkaar goed en dan weer meerdere keren niet.
Maakt hij geen verbinding of loop je tegen de bug aan dat je met 4G bellen het overgaan niet te horen krijgt als je iemand belt? In het laatste geval krijg je gewoon verbinding zodra de andere kant opneemt :+

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:39
Ik krijg na x seconden dan kanniet bellen xxxx. Maar die ander heb ik ook vaak. Ik wacht de update dan wel even af.

• ucsdcom
AMD and INTEL schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:23:
Reken daar maar niet op. Vodafone kijkt doorgaans vooral naar KPN en een beetje naar de andere concurrenten. Daarnaast bouwt Vodafone het netwerk erg conservatief uit. Ze hebben dus nu ruim voldoende capaciteit en 4G dekking om je een goede ervaring te bieden. Maar anderzijds duidelijk niet de overcapaciteit, zoals bijvoorbeeld T-Mobile dat heeft en ook niet de uitgebreide 4G+ dekking, zoals de andere providers wel bieden. Gemiddeld zijn hun 4G snelheden niet de hoogste. De plaatsen met uitschieters zijn onvoldoende. Kortom: Vodafone zou aggresief moeten bijbouwen om mee te kunnen doen. Dat is nu gewoon te kostbaar ten opzichte van de winst die het brengt. Ze blijven zich als premium merk presenteren met relatief hoge prijzen, die door de acties en zogenaamde kortingen dan uiteindelijk toch aanlokkelijk worden. Net als bij KPN trouwens.

Zowel KPN als Vodafone geven nu voor nieuwe klanten of verlengers korting en grotere databundels voor hetzelfde geld. Zij gaan er vanuit dat dat voldoende is voor de klanten en dat unlimited dan overkill is en de klant dat niet meer als voordeel ziet als deze voor een actieprijs 12; 25 of 50 GB kan krijgen.

• alwaysleft
ucsdcom schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:26:
[...]

Reken daar maar niet op. Vodafone kijkt doorgaans vooral naar KPN en een beetje naar de andere concurrenten. Daarnaast bouwt Vodafone het netwerk erg conservatief uit. Ze hebben dus nu ruim voldoende capaciteit en 4G dekking om je een goede ervaring te bieden. Maar anderzijds duidelijk niet de overcapaciteit, zoals bijvoorbeeld T-Mobile dat heeft en ook niet de uitgebreide 4G+ dekking, zoals de andere providers wel bieden. Gemiddeld zijn hun 4G snelheden niet de hoogste. De plaatsen met uitschieters zijn onvoldoende. Kortom: Vodafone zou aggresief moeten bijbouwen om mee te kunnen doen. Dat is nu gewoon te kostbaar ten opzichte van de winst die het brengt. Ze blijven zich als premium merk presenteren met relatief hoge prijzen, die door de acties en zogenaamde kortingen dan uiteindelijk toch aanlokkelijk worden. Net als bij KPN trouwens.

Zowel KPN als Vodafone geven nu voor nieuwe klanten of verlengers korting en grotere databundels voor hetzelfde geld. Zij gaan er vanuit dat dat voldoende is voor de klanten en dat unlimited dan overkill is en de klant dat niet meer als voordeel ziet als deze voor een actieprijs 12; 25 of 50 GB kan krijgen.
Experts zeggen toch anders http://www.ad.nl/economie...ulaire-comeback~af9c03e6/.
Tevens heeft T-Mobile een kleine 100.000 klanten die al gebruik maken van het Unlimited abo in een aantal maanden gebruik.
Als ze slim zijn counteren ze snel, anders gaan mensen die kunnen overstappen snel rondkijken naar een andere telco.

• AMD and INTEL
alwaysleft schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:29:
[...]

Experts zeggen toch anders http://www.ad.nl/economie...ulaire-comeback~af9c03e6/.
Tevens heeft T-Mobile een kleine 100.000 klanten die al gebruik maken van het Unlimited abo in een aantal maanden gebruik.
Als ze slim zijn counteren ze snel, anders gaan mensen die kunnen overstappen snel rondkijken naar een andere telco.
Ik hoop het ;)

Wil graag unlimited maar ja..

• ucsdcom
Ze zullen het zo lang mogelijk proberen uit te stellen, en het dan in de reclame gaan brengen alsof ze het zelf hebben uitgevonden...

Zowel KPN als Vodafone geven nog onbeperkte data door met een flink gecapte snelheid onbeperkt data na het opmaken van je snelle bundel te bieden. Tele2 had dit juist net afgeschaft om geen prijsverhoging te hoeven doen. Ik zie eerder dat ze eerst nog de stap nemen om buiten je bundel wat meer snelheid te gaan geven om door te internetten als je snelle bundel op is.

.....en je ziet nu al dat Tele2 en T-Mobile "unlimited" inperken, door de EU bundel terug te schroeven van onbeperkt naar 10GB (T-Mobile) en dat Tele2 kiest geen 4G roaming aan te bieden (ook niet op hun eigen buitenlandse Tele2 netwerken") en alvast aangeeft dat je in het buitenland maar 6GB krijgt.

De concurrentie is in ieder geval terug.

[ Voor 25% gewijzigd door ucsdcom op 18-05-2017 22:16 ]

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:42
ucsdcom schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:07:
dat Tele2 kiest geen 4G roaming aan te bieden (ook niet op hun eigen buitenlandse Tele2 netwerken") en alvast aangeeft dat je in het buitenland maar 6GB krijgt.

De concurrentie is in ieder geval terug.
He? Echt? Waar staat dat? Lijkt me minder logisch, maar het kan. Tele2 <> Tele2 kan toch goedkoper onderling doorberekend worden? Om maar een voorbeeld te noemen?

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:32
De Vodafone-webshop is offline voor werkzaamheden op dit moment. Zullen er nieuwe abonnementen komen?

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11 09:33
Steven.w schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:32:
De Vodafone-webshop is offline voor werkzaamheden op dit moment. Zullen er nieuwe abonnementen komen?
Nope, ze zijn hun systemen verder wft proof aan het maken.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• ucsdcom
WFT: Wet op Financieel Toezicht.

Ik dacht even dat je "WTF!" Proof had geschreven, ik hoop dat ze dat ook nog gaan doen voor als je bestellingen doet of diensten wijzigt. Dan val je van het ene probleem in het andere. Het wordt tijd dat ze eens een professionele goed toegankelijke en misschien zelfs een werkende website maken. ;)

Verwijderd

ucsdcom schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:39:
WFT: Wet op Financieel Toezicht.

Ik dacht even dat je "WTF!" Proof had geschreven, ik hoop dat ze dat ook nog gaan doen voor als je bestellingen doet of diensten wijzigt. Dan val je van het ene probleem in het andere. Het wordt tijd dat ze eens een professionele goed toegankelijke en misschien zelfs een werkende website maken. ;)
Helemaal mee eens, abonnement afgesloten kreeg foutieve prijzen en contract.
Support is waardeloos tevens is de website in mijn ogen erg verouderd dus ik ben benieuwd.

• gielie
ucsdcom schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:07:
Tele2 kiest geen 4G roaming aan te bieden (ook niet op hun eigen buitenlandse Tele2 netwerken") en alvast aangeeft dat je in het buitenland maar 6GB krijgt.
Waar haal je die info vandaan, ik kan dat nergens terug vinden. Graag een bron.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:58

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik hoor van meerdere mensen dat ik slecht te verstaan ben.
Hebben meerdere mensen dit probleem of ligt dit spontaan aan mijn telefoon?
Ik heb 'm al een reboot gegeven maar het problem blijft.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• ucsdcom
gielie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:14:
[...]

Waar haal je die info vandaan, ik kan dat nergens terug vinden. Graag een bron.
Beide zaken zijn terug te vinden op www.tele2.nl onder tab "mobiel" en dan klantenservice (of FAQ daar):

"Tele2 heeft afspraken met buitenlandse providers zodat je in het buitenland gebruik kunt maken van je mobiele telefonie diensten en mobiele data via 3G. Wij hebben nog geen afspraken met buitenlandse providers voor het gebruik van 4G. Je maakt dus alleen gebruik van mobiele data via een 3G-netwerk in het buitenland."

Bron: https://www.tele2.nl/klan...ternet-in-het-buitenland/

"Voor je databundel geldt hetzelfde. Alleen voor de aller-allergrootste databundels zal een wettelijk vastgesteld datalimiet gaan gelden. "

Bron: https://www.tele2.nl/shop...oice=onbeperkt&binding=24 (Doorscrollen naar onderen bij "heb je nog vragen".)

Inmiddels heeft de EU de inhoud van de wettelijke regeling bekend gemaakt die volgens de rekensom van de huidige tarieven op 6GB EU buitenland per maand uit komt bij unlimited. De sommetjes zijn al door een andere user gemaakt in het Tele2 4G topic.

Bron, ook weer onderaan bij de veel gestelde vragen: https://www.tele2.nl/mobiel/bellen-in-het-buitenland/

Voor meer vragen over Tele2-4G adviseer ik je het speciale 4G Tele2 topic te bekijken en je vragen daar te stellen:
Tele2 4G ervaringen

[ Voor 81% gewijzigd door ucsdcom op 22-05-2017 15:44 ]

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 14:48
Momenteel is er een storing in mobiel internet voor een deel van de Vodafone klanten; de problemen begonnen vanmorgen rond 07h00.

http://www.nu.nl/mobiel/4...n-langdurige-storing.html

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:40

• ucsdcom
Dan ook een keer wat leuks te melden over Vodafone:

Je Vodafone NFC toestel/NFC sim is vanaf vandaag bruikbaar als OV chipkaart. Het OV chip logo was al langer te vinden op de NFC simkaarten. KPN doet trouwens ook mee, de andere providers nog niet.

Via de Vodafone "Wallet app" kon je al mobiel betalen met je NFC simkaart en geschikt Android NFC telefoon. En dat nog wel buiten de banken om met bijvoorbeeld je Mastercard. (Dus bij de supermarkt betalen met een geemuleerde bankpas, waarbij de bestedingen daarna van een creditcard afgehaald konden worden). Dit werkte de laatste tijd al heel behoorlijk en ook op niet Vodafone branded toestellen.

Bron: translink systems: https://www.ov-chipkaart.nl/ovchipmobiel.htm

De site om aan te melden blijkt op dit moment overbelast te zijn trouwens. Opvallend: je kan niet via de Google playstore downloaden en aanmelden. Lekker veilig, maar op zijn minst knullig te noemen.

"Wat heb je nodig voor OV-chip mobiel?
Om OV-chip mobiel te installeren, heb je een aantal dingen nodig:

Besturingssysteem Android 4.4 of hoger op je smartphone.
Een abonnement bij Vodafone.
Een smartphone die geschikt is voor NFC (en waarop NFC 'aan' staat). Wat is NFC en hoe werkt dat?
Een NFC+-simkaart. Deze is herkenbaar aan het NFC-logo op de simkaart. Tijdens het installeren, wordt gecontroleerd of je de juiste simkaart hebt. Zo niet, dan kun je deze gratis aanvragen bij je provider.
De Vodafone Wallet app. Als je die nog niet hebt, kan je hem downloaden tijdens de installatie van OV-chip mobiel.
De OV-chip mobiel app. Deze kan je downloaden tijdens het installeren van OV-chip mobiel.
Een aantal toesteltypes met bovengenoemde specificaties werkt toch nog niet goed voor OV-chip mobiel. Dit is bijvoorbeeld het geval bij de Samsung Galaxy S4. Bij het installeren van OV-chip mobiel wordt vanzelf duidelijk of jouw toestel wel geschikt is. Bestel een NFC+-simkaart."

Bron: https://www.ov-chipkaart....pagina-ov-chip-mobiel.htm

[ Voor 97% gewijzigd door ucsdcom op 22-05-2017 16:08 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.