Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 05:39
quote:
robertwebbe schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 00:25:
[...]

Eerste en tweede kerstdag weer onbeperkt data *O*
Zowel abonnement als prepaid (mits je in de afgelopen 12 maanden een keer hebt opgewaardeerd).

[afbeelding]
Ah mooie manier om met Prepaid het 4G netwerk hier eens te monitoren via Sensorly.
In de A2-tunnel bij Maastricht prima werkend LTE800 via Vodafone trouwens. Erg mooie cleane tunnel trouwens!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• MrDucky
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11-02 19:03
Ik heb nu sinds ik mijn abbonement verlengd heb afgelopen maandag enorm traag 4G. ik heb al meerdere malen aan de telefoon gehangen met de klanten service wat begon met de telefoon opnieuw uit en aan zetten. iets wat ik zelf al geprobeerd had. vervolgens opnieuw gebeld toen zou het aan mijn Data blox liggen die ervoor zorgt dat ik buiten mijn bundel wel kan blijven whatsappen. Die uitgeschakeld nogsteeds hetzelfde probleem. Weer gebeld toen zou het een APN instelling zijn. netjes geluisterd en gevolgd wat ik moest invullen. vervolgens is het probleem er nogsteeds. ik wordt er nu een beetje moe van. Andere vodafone gebruikers ook hetzelfde probleem na verlenging en eventueel een oplossing?

Ook heb ik al verschillende toestellen geprobeerd. ook op 3G is het probleem aanwezig het lijkt alsof mijn snelheid gecappt is zoals bij de blox normaal ook wordt gedaan.

2600K @ 4.6 GHz, 2x4 GB Corsair Vengeance 1600MHZ DDR3, Asus P8P67 Rev. 3.0, PowerColor HD5870 1024MB, 1x Crucial C300 256 GB, 2x WD Black Caviar 640GB Raid 0, 1x Samsung 250gb, 1x Maxtor 500GB IDE, Antec 900, Corsair TX-750.

quote:
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:51:
In de A2-tunnel bij Maastricht prima werkend LTE800 via Vodafone trouwens. Erg mooie cleane tunnel trouwens!
Ha, gisteren ben ik ook speciaal nog even naar Maastricht gereden om te speedtesten en kwam op een gemiddelde download snelheid van 25 Mbps op 4G. Vanuit het zuiden naar het noorden gaat de signaalsterkte in het begin van de tunnel wel even met stijle pieken en dalen maar eenmaal een stukje verder blijft het signaal vol. Geen enkele keer is het signaal onder de -100dBm geweest, VoLTE gesprekken zullen dus prima verbonden blijven.

En het is inderdaad een mooie tunnel. In 1 ruk onder Maastricht door zonder stoplichten. Dat zal een hoop schelen in de doorstroming daar.

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

quote:
MrDucky schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:16:
Ik heb nu sinds ik mijn abonnement verlengd heb afgelopen maandag enorm traag 4G. Ik heb al meerdere malen aan de telefoon gehangen met de klantenservice wat begon met de telefoon opnieuw uit en aan zetten, iets wat ik zelf al geprobeerd had. Vervolgens opnieuw gebeld toen zou het aan mijn Data BloX liggen die ervoor zorgt dat ik buiten mijn bundel wel kan blijven whatsappen. Die uitgeschakeld nog steeds hetzelfde probleem. Weer gebeld toen zou het een APN instelling zijn. Netjes geluisterd en gevolgd wat ik moest invullen. Vervolgens is het probleem er nog steeds, ik word er nu een beetje moe van. Andere Vodafone gebruikers ook hetzelfde probleem na verlenging en eventueel een oplossing?

Ook heb ik al verschillende toestellen geprobeerd. Ook op 3G is het probleem aanwezig het lijkt alsof mijn snelheid gecapt is zoals bij de BloX normaal ook wordt gedaan.
De BloX Beperkt Internet blijft inderdaad hangen. Als je hem al gedeactiveerd hebt en je toestel uit- en aan hebt gezet dan heb je alles gedaan wat je kunt doen. Misschien kan @SafariFlow je case bekijken om te zien wat er mis gaat. Het zal waarschijnlijk te maken met het verlengen gedurende een lopende kalendermaand. Vermoedelijk had je bij je oude abonnement je bundel al verbruikt en is Beperkt Internet geactiveerd. Toen verlengd en zijn er andere regels van toepassing maar blijft Beperkt Internet nog aan staan.

robertwebbe wijzigde deze reactie 18-12-2016 13:07 (74%)

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-02 10:36

The_Wireless_Guy

Cool icon still not found

quote:
Hij staat er inmiddels als, ik reed er vanmiddag langs, blijkbaar is er nog geen electriciteit want er staat nog een groot aggregaat naast. Helaas geen foto kunnen maken, vanaf de N305 staat ie achter een rij bomen.

Redacteur 4Gmasten.nl

• MrDucky
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11-02 19:03
quote:
robertwebbe schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:57:
[...]

De BloX Beperkt Internet blijft inderdaad hangen. Als je hem al gedeactiveerd hebt en je toestel uit- en aan hebt gezet dan heb je alles gedaan wat je kunt doen. Misschien kan @SafariFlow je case bekijken om te zien wat er mis gaat. Het zal waarschijnlijk te maken met het verlengen gedurende een lopende kalendermaand. Vermoedelijk had je bij je oude abonnement je bundel al verbruikt en is Beperkt Internet geactiveerd. Toen verlengd en zijn er andere regels van toepassing maar blijft Beperkt Internet nog aan staan.
Bedankt voor het meedenken, echter is het zo dat mijn bundel nog niet opwas toen ik hem verlengde en nu uiteraard zeker niet op is gezien de onbeperkt internet de eerste 3 maanden. Ik ga maandag nog maar eens bellen want dit schiet natuurlijk niet op. ik surf best veel op internet als ik in de trein zit of op school en dat is nu gewoon ondoenbaar.....@SafariFlow misschien nog een idee?

2600K @ 4.6 GHz, 2x4 GB Corsair Vengeance 1600MHZ DDR3, Asus P8P67 Rev. 3.0, PowerColor HD5870 1024MB, 1x Crucial C300 256 GB, 2x WD Black Caviar 640GB Raid 0, 1x Samsung 250gb, 1x Maxtor 500GB IDE, Antec 900, Corsair TX-750.

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:41
quote:
The_Wireless_Guy schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:01:
[...]

Hij staat er inmiddels als, ik reed er vanmiddag langs, blijkbaar is er nog geen electriciteit want er staat nog een groot aggregaat naast. Helaas geen foto kunnen maken, vanaf de N305 staat ie achter een rij bomen.
Yep, wel glasvezel, heb geen schoteltjes gezien. Zal eentje van ca. 30 meter hoog zijn, met de "standaard" dubbele Air antennes.

Gaat het industrieterrein + Zeewolde Noord (incl. Nieuwbouw) voorzien van dekking. Werd tijd, ontvangst is bedroevend in Noord.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
The Wizard schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:06:
[...]

Yep, wel glasvezel, heb geen schoteltjes gezien. Zal eentje van ca. 30 meter hoog zijn, met de "standaard" dubbele Air antennes.

Gaat het industrieterrein + Zeewolde Noord (incl. Nieuwbouw) voorzien van dekking. Werd tijd, ontvangst is bedroevend in Noord.
Ja zo zag het er wel uit. Ook idd geen schoteltjes idd en ook met de Air antennes in dubbele opstelling. Helemaal standaard Vodafone.

Redacteur 4Gmasten.nl

• mavical
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12:45
Beste meneer/mevrouw van Vodafone. Hopelijk dat jullie hier meelezen en eindelijk is in actie willen komen. Ik ben woonachtig op postcode 7241 (Lochem) Ik heb een 4g abonnement waar ik thuis totaal niets aan heb. Dekking 4g is in mijn woning niet mogelijk. Dit geldt voor de hele noordkant van Lochem ( en de omliggende plaatsen). Er staat maar 1 mast met 4g aan de zuidzijde van Lochem. Vodafone vertikt het gewoon een extra mast te plaatsen zodat bereik eindelijk voldoende zou kunnen zijn. Situatie zoals die nu is dat mijn GSM wordt leeggetrokken. Deze GSM blijft wisselen tussen 4g en H+. Alle andere providers hebben hier prima 4g bereik zoals KPN. T-Mobile en in mindere mate Tele2. Vodafone probeer dit nu is te regelen. Jullie zijn allang niet meer de beste provider in deze.
Het lijkt erop dat 4G binnenkort wordt bijgeplaatst op 7241CW in Lochem. Op de plek waar nu alleen 3G vandaan komt staat namelijk nu ook 2G met "niet bekend" bij datum plaatsing. Dat zie je vaker vlak voordat ze 4G toevoegen. Maar iemand van Vodafone zelf zal hier even op moeten reageren met échte informatie :p

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:41
quote:
mavical schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:57:
Beste meneer/mevrouw van Vodafone. Hopelijk dat jullie hier meelezen en eindelijk is in actie willen komen. Ik ben woonachtig op postcode 7241 (Lochem) Ik heb een 4g abonnement waar ik thuis totaal niets aan heb. Dekking 4g is in mijn woning niet mogelijk. Dit geldt voor de hele noordkant van Lochem ( en de omliggende plaatsen). Er staat maar 1 mast met 4g aan de zuidzijde van Lochem. Vodafone vertikt het gewoon een extra mast te plaatsen zodat bereik eindelijk voldoende zou kunnen zijn. Situatie zoals die nu is dat mijn GSM wordt leeggetrokken. Deze GSM blijft wisselen tussen 4g en H+. Alle andere providers hebben hier prima 4g bereik zoals KPN. T-Mobile en in mindere mate Tele2. Vodafone probeer dit nu is te regelen. Jullie zijn allang niet meer de beste provider in deze.
Het is het beste om een dekkingsklacht bij Vodafone zelf in te dienen, via Tweakers heeft het weinig tot geen effect.

• sww89
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:19
quote:
Alle andere providers hebben hier prima 4g bereik zoals KPN. T-Mobile en in mindere mate Tele2. Vodafone probeer dit nu is te regelen. Jullie zijn allang niet meer de beste provider in deze.
1) Als het een privé abonnement betreft, dan vraag ik mij af: Waarom kies je dan voor Vodafone? Je kunt hun moeilijk de schuld geven van jouw eigen keuzes. Dus dan had je maar KPN of T-Mobile (of MVNO op deze netwerken) moeten nemen.

2) Als het een zakelijk abonnement betreft (dus geen vrije keuze), dan zeg ik: balen, maar ook dan kun je je afvragen hoe belangrijk het is dat je voor je werk bereikbaar bent op een vrije dag. Oke thuiswerken is er dan niet bij. Voor privé heb je dan een dan een eigen nummer mag ik hopen, en dan gaat puntje 1 weer op.

Dus als je snel een oplossing wilt en puntje 1 is aan de orde, dan zou ik ook dat bijbehorende advies ten harte nemen als ik jou was.

Is puntje 2 aan de orde, dan moet je vooral blijven klagen. Maar zo te lezen hierboven zou de situatie binnenkort mogelijk kunnen verbeteren.

• Snow_King
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 15:30

Snow_King

Konijn is stoer!

quote:
Heb je WiFi thuis? Denk dan eens hier aan: nieuws: Vodafone zet bellen via wifi aan op iPhones

Ik heb in mijn nieuwbouwhuis en op ons kantoor ook geen perfecte 4G, 1 of 2 bolletjes op mijn telefoon. Maar Wi-Fi bellen werkt weer super goed bij mij.

Energie verbruik thuis - Ceph, CloudStack en ZFS consultancy: 42on B.V. - "NAT maakt meer kapot dan je lief is"

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:16
quote:
robertwebbe schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 00:25:
[...]

Eerste en tweede kerstdag weer onbeperkt data *O*
Zowel abonnement als prepaid (mits je in de afgelopen 12 maanden een keer hebt opgewaardeerd).
Zie https://vodafone.nl/kerst
Vorig jaar heb ik toen her en der wat metingen gedaan; wat is de beste manier om dit jaar op een nuttige manier een bijdrage te leveren? Met dat 'sensorly' wat hierboven genoemd is, of...?

Edit: en als we het dan toch over sensorly hebben: wat is het verschil tussen active en passive mode? Wordt in passive alleen signaalsterkte doorgegeven en geen speedtest? Want in dat geval mag hij blijven draaien - ik heb geen zin om 'passief' door m'n databundel te gaan...

Hmmbob wijzigde deze reactie 21-12-2016 15:54 (21%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

quote:
Beste meneer/mevrouw van Vodafone. Hopelijk dat jullie hier meelezen en eindelijk is in actie willen komen. Ik ben woonachtig op postcode 7241 (Lochem) Ik heb een 4g abonnement waar ik thuis totaal niets aan heb. Dekking 4g is in mijn woning niet mogelijk. Dit geldt voor de hele noordkant van Lochem ( en de omliggende plaatsen). Er staat maar 1 mast met 4g aan de zuidzijde van Lochem. Vodafone vertikt het gewoon een extra mast te plaatsen zodat bereik eindelijk voldoende zou kunnen zijn.

Situatie zoals die nu is dat mijn GSM wordt leeggetrokken. Deze GSM blijft wisselen tussen 4g en H+. Alle andere providers hebben hier prima 4g bereik zoals KPN. T-Mobile en in mindere mate Tele2. Vodafone probeer dit nu is te regelen. Jullie zijn allang niet meer de beste provider in deze.
[...]
Zoals eerder gezegd, je kunt dan beter een dekkingsklacht indienen bij de klantenservice. Dit speelt zeker mee bij de keuze van netwerkuitbreiding. Hoe meer klachten er geregistreerd zijn, des te meer aandacht het krijgt.
quote:
Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:08:
Het lijkt erop dat 4G binnenkort wordt bijgeplaatst op 7241CW in Lochem. Op de plek waar nu alleen 3G vandaan komt staat namelijk nu ook 2G met "niet bekend" bij datum plaatsing. Dat zie je vaker vlak voordat ze 4G toevoegen. Maar iemand van Vodafone zelf zal hier even op moeten reageren met échte informatie :p
Vodafone medewerkers mogen hier geen uitlatingen over doen, voornamelijk vanwege concurrentie.
Maar laat ik dit zeggen, over een aantal maanden zal het echt een heel stuk beter zijn in Lochem.

En daarnaast wil ik ook nog even toevoegen dat in veel gevallen de providers graag hun netwerk willen uitbreiden maar dat gemeenten of burgers dwars liggen. Ik las laatst een verhaal waar 1 enkele bezorgde burger al jaren de plaatsing van een nieuwe mast tegenhield via allerlei bezwaren. Uiteindelijk hebben een aantal andere burger bezwaar ingediend tegen zijn bezwaar en dat heeft geholpen. Toen mocht er eindelijk een mast worden gebouwd.

robertwebbe wijzigde deze reactie 21-12-2016 21:56 (11%)

Ik stoor mij wel weer asn de misleidende "Tijl bekend" Vodafone reclame die nu op de radio is over de kerstactie. Daar wordt gezegd "voor iedereen gratis onbeperkt internet zonder addertjes". Zie ik tot mojn verbazing een heel lijstje met uitzonderingen op de Vodafone website staan voor abonnementsvormen waarvoor het niet geldt. Zeg dan dat het voor de meeste klanten geldt en dat de voorwaarden op internet in te zien zijn.

In het rijtje snap ik wel het uitsluiten van een ander merk als klanten van Hollandsnieuwe en zakelijke klanten die van hun werkgever geen data mogen gebruiken. Vodafone Scherp en Vodafone Start klanten uitslyiten snap ik niet. Dat zijn ook de kleine bundeltjes, waar je bij een vergissing snel doorheen bent.
Echt jammer, de actie is goed, maar de marketing jongens zoeken telkens de grens op en gaan daar nu dus overheen.

Ik hoop dat Vodafone onwetende gedupeerde klanten die klagen over een hoge rekening en die naar de radioreclame verwijzen ruimhartig voor de eventueel gemaakte extra kosten compenseert.....enne, volgend jaar voor alle klanten die datatoegang hebben.

ucsdcom wijzigde deze reactie 22-12-2016 01:29 (31%)

• mavical
Het betreft inderdaad een zakelijk abonnement. Prive ben ik overgestapt naar KPN. Ik hoop inderdaad dat Vodafone het eea gaat bij plaatsen in Lochem.

• mavical
Beste Sorcerer8472 waar heb jij de info vandaan ? Ik hoop dat je gelijk krijgt. Heb gisteren trouwens via de klantenservice een klacht ingediend.
quote:
Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:08:

• RudyL
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 01-02 11:24
quote:
mavical schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:36:
Het betreft inderdaad een zakelijk abonnement. Prive ben ik overgestapt naar KPN. Ik hoop inderdaad dat Vodafone het eea gaat bij plaatsen in Lochem.
7475 RJ is natuurlijk niet heel ver verwijderd van Lochem. Mede vanwege de 4G dekking heb ik de keuze gemaakt voor KPN. Daarbij kwam ik tot de rekensom dat ik daarmee ook het goedkoopste uit was (dankzij KPN compleet).

Sinds ik vorige week constateerde dat ik wel erg snel uit mijn data bundel loop en de kosten daarvoor t.o.v. mijn abbo extreem hoog oplopen. De keuze gemaakt om over te stappen, zeker nadat de 1GB extra blox niet bleek te werken op mijn 2011 abonnement. Werk nu uitgezonderd de aankomende kerstdagen maar zonder mobiele data en hou goed in de gaten wat mijn buiten de bundel kosten zijn. De blox die ik had aangezet en niet werkt, waren bijv. wel doorbelast als buiten de bundel kosten.

LOETKE

quote:
mavical schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:26:
Beste Sorcerer8472 waar heb jij de info vandaan ? Ik hoop dat je gelijk krijgt. Heb gisteren trouwens via de klantenservice een klacht ingediend.

[...]
Vaker gezien bij Vodafone; lijkt erop dat ze deze info per ongeluk doorzetten naar het Antenneregister, ook als er eigenlijk nog geen 2G draait, en 2G+4G voegen ze tegelijkertijd toe aan masten die nu alleen 3G doen :)

• AMD and INTEL
  • Registratie: april 2016
  • Nu online
quote:
ucsdcom schreef op donderdag 22 december 2016 @ 01:21:
Ik stoor mij wel weer asn de misleidende "Tijl bekend" Vodafone reclame die nu op de radio is over de kerstactie. Daar wordt gezegd "voor iedereen gratis onbeperkt internet zonder addertjes". Zie ik tot mojn verbazing een heel lijstje met uitzonderingen op de Vodafone website staan voor abonnementsvormen waarvoor het niet geldt. Zeg dan dat het voor de meeste klanten geldt en dat de voorwaarden op internet in te zien zijn.

In het rijtje snap ik wel het uitsluiten van een ander merk als klanten van Hollandsnieuwe en zakelijke klanten die van hun werkgever geen data mogen gebruiken. Vodafone Scherp en Vodafone Start klanten uitslyiten snap ik niet. Dat zijn ook de kleine bundeltjes, waar je bij een vergissing snel doorheen bent.
Echt jammer, de actie is goed, maar de marketing jongens zoeken telkens de grens op en gaan daar nu dus overheen.

Ik hoop dat Vodafone onwetende gedupeerde klanten die klagen over een hoge rekening en die naar de radioreclame verwijzen ruimhartig voor de eventueel gemaakte extra kosten compenseert.....enne, volgend jaar voor alle klanten die datatoegang hebben.
De ACTIE geld WEL voor mensen MET SCHERP en START _/-\o_ Alleen niet voor de abbos zonder databundels (dus bijv scherp s ) 8)7
Kijk anders nog een keertje op de website https://www.vodafone.nl/kerst/
Nou, blijkbaar snap ik de Vodafone tarieven dan onvoldoende. De klanten met een "S" variant van Start en scherp abonnementen kunnen wel internet gebruiken staat er op de product pagina. Zij hebben geen maandelijkse bundel, maar betalen dan gewoon bij? Of begrijp ik die productpagina niet, en zijn de S klanten volledig geblokkeerd voor internet gebruik? ook dan heeft Vodafone werk om dit duidelijker te vermelden. Dan zou er op de kerstpagina kunnen staan dat de actie alleen geldt voor wie een internet bundel actief heeft. Bij prepaid gaat dit weer niet op, ook zonder tegoed kan je mee doen. En als klanten afgesloten zijn van internet bij hun tariefplan, hoe verwarrend maak je het door dan alle tariefplannen te gaan noemen. Wat is er onduidelijk aan dat iemand die een dienst niet heeft deze niet kan gebruiken? Vaag.

Eigenlijk is de enige vraag: komen er mensen met een onverwachtte rekening te zitten?

Maar goed, wat het ook is, Het blijft een leuke actie om te mappen met Sensorly of Rootmetrics.

ucsdcom wijzigde deze reactie 22-12-2016 17:27 (22%)

• AMD and INTEL
  • Nu online
quote:
ucsdcom schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:24:
Nou, blijkbaar snap ik de Vodafone tarieven dan onvoldoende. De klanten met een "S" variant van Start en scherp abonnementen kunnen wel internet gebruiken staat er op de product pagina. Zij hebben geen maandelijkse bundel, maar betalen dan gewoon bij? Of begrijp ik die productpagina niet, en zijn de S klanten volledig geblokkeerd voor internet gebruik? ook dan heeft Vodafone werk om dit duidelijker te vermelden. Dan zou er op de kerstpagina kunnen staan dat de actie alleen geldt voor wie een internet bundel actief heeft. Bij prepaid gaat dit weer niet op, ook zonder tegoed kan je mee doen. En als klanten afgesloten zijn van internet bij hun tariefplan, hoe verwarrend maak je het door dan alle tariefplannen te gaan noemen. Wat is er onduidelijk aan dat iemand die een dienst niet heeft deze niet kan gebruiken? Vaag.

Eigenlijk is de enige vraag: komen er mensen met een onverwachtte rekening te zitten?

Maar goed, wat het ook is, Het blijft een leuke actie om te mappen met Sensorly of Rootmetrics.
Alleen deze mogen niet meedoen Uitzonderingen
We willen het liefst iedereen laten genieten van gratis MB's. Toch zijn er een paar uitzonderingen:

Scherp S ( geen databundel )
Start S ( geen databundel )
Vodafone Thuis ( logisch? )
Hollandsnieuwe ( is een dochterbedrijf dus is miss ook nog logisch al was het vorig jaar wel zo. )
EN
Zakelijke abonnementen waarbij in het contract is vastgelegd dat er geen data gebruikt kan worden

Dus Als je gewoon een andere abbo hebt kom je niet met kosten te zitten lijkt me.
Dat rijtje heb ik ook kunnen lezen, maar de onduidelijkheid zit er in wat dat betekent bij Scherp S en Start S abonnementen de tekst "geen databundel". Zijn zij volledig geblokkeerd voor internet gebruik bij deze abonnementen? Mogen zij nooit internet gebruiken?

Is het antwoord daarop "ja" dus volledig geblokkeerd voor internet gebruik, dan is het hele rijtje uitzonderingen weer onzin om te vermelden. Je hebt de dienst niet of niet gekozen, maar je doet dus in het geheel net mee! Logisch net zoals "thuis" niet meedoet.

ucsdcom wijzigde deze reactie 22-12-2016 17:40 (39%)

• AMD and INTEL
  • Nu online
quote:
ucsdcom schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:37:
Dat rijtje heb ik ook kunnen lezen, maar de onduidelijkheid zit er in wat dat betekent bij Scherp S en Start S abonnementen de tekst "geen databundel". Zijn zij volledig geblokkeerd voor internet gebruik bij deze abonnementen? Mogen zij nooit internet gebruiken?
Ze kunnen volgensmij inderdaad geen internet gebruiken
(Op het Scherp S prijsplan is het gebruik van data niet mogelijk) staat op hun tarievenplan op hun site.

alhoewel volgens deze link zegt dat ze gratis 64 kbps internet kunnen krijgen https://www.gsminfo.nl/abonnementen/vodafone/start-s

AMD and INTEL wijzigde deze reactie 22-12-2016 17:46 (9%)

Helder, bedankt voor het uitpluizen. Er zullen na deze info dus geen klanten zijn die voor verrassingen komen te staan.

Top actie dan!
quote:
AMD and INTEL schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:45:
[...]

Ze kunnen volgensmij inderdaad geen internet gebruiken
(Op het Scherp S prijsplan is het gebruik van data niet mogelijk) staat op hun tarievenplan op hun site.

alhoewel volgens deze link zegt dat ze gratis 64 kbps internet kunnen krijgen https://www.gsminfo.nl/abonnementen/vodafone/start-s
De informatie op gsminfo.nl klopt niet. Start S (en voorheen Scherp S) heeft geen data.
Je kunt ook geen bundels aanschaffen en ook niet buitenbundel internetten. Internet staat gewoon uit.

Dit abonnement is bedoeld voor de mensen met zo'n oud, simpel toestelletje waar ook geen internet op zit.

robertwebbe wijzigde deze reactie 22-12-2016 22:13 (13%)

Ah, fijn dat je die info aanvult. Dan snap ik de positie in het aanbod van die abonnementen. Dat is dan ook niet de groep die geinteresseerd is in de kerstactie.

Eens kijken welke gaten we in Sensorly op de kaart vol kunnen mappen met kerst.

Edit: zie nu je plaatje van de Nokia 5110. Heerlijke nostalgie, maar had die al E-GSM? Die klanten zitten al bij KPN.........nee, ik zit te dollen. Fijn plaatje. Dat waren nog eens "slimme phones". ha,ha!

ucsdcom wijzigde deze reactie 22-12-2016 22:19 (29%)

• Raider095
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 22-02 08:55
quote:
ucsdcom schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:15:
Edit: zie nu je plaatje van de Nokia 5110. Heerlijke nostalgie, maar had die al E-GSM?
Nokia, E-GSM; NetMonitor.. Whaa dat waren de betere tijden _/-\o_
quote:
Raider095 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:15:
[...]

Nokia, E-GSM; NetMonitor.. Whaa dat waren de betere tijden _/-\o_
Ach, netmonitor, die was ik alweer vergeten, ja dat was fun! Inderaad

• sww89
quote:
ucsdcom schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:15:

Edit: zie nu je plaatje van de Nokia 5110. Heerlijke nostalgie, maar had die al E-GSM? Die klanten zitten al bij KPN.........nee, ik zit te dollen. Fijn plaatje. Dat waren nog eens "slimme phones". ha,ha!
Over nostalgie gesproken, dan ken jij dit item nog niet zeker video: Gathering of the Tweakers - Telefoonverzameling :p

sww89 wijzigde deze reactie 24-12-2016 00:47 (21%)

quote:
sww89 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 00:44:
[...]

Over nostalgie gesproken, dan ken jij dit item nog niet zeker video: Gathering of the Tweakers - Telefoonverzameling :p
Eerlijk gezegd begon ik spontaan te kwijlen bij het zien van al die mobieltjes ;)

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13:04
Weet iemand of morgen de 4G toegang zal worden vrijgegeven voor prepaid simkaarten zonder 4G blox?

............

• PWA777
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 24-02 22:13
quote:
timmie1 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:34:
Weet iemand of morgen de 4G toegang zal worden vrijgegeven voor prepaid simkaarten zonder 4G blox?
Nee deze blijven op 2G/3G maar wel onbeperkt data. Je kunt nu nog de blox activeren dan heb je wel 4G.

• timmie1
quote:
PWA777 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 21:00:
[...]

Nee deze blijven op 2G/3G maar wel onbeperkt data. Je kunt nu nog de blox activeren dan heb je wel 4G.
Prima. Ik geloof trouwens dan de onbeperkte periode al is ingeschakeld, want er komt al data binnen op simkaarten zonder tegoed of bundel.

............

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11:22
Heuj, maar is gebruik maken van het onbeperkt internet van Vodafone.

• Hmmbob
Hmm, best ok eigenlijk...

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
Behalve de ping, die is dramatisch laag voor LTE.

Redacteur 4Gmasten.nl

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10:01

MensionXL

Optimaliseren!

quote:
The_Wireless_Guy schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:25:
[...]

Behalve de ping, die is dramatisch laag voor LTE.
Mooi toch als die dramatisch laag is? Of bedoel je hoog? ;)

Gratis hardware! - Goedkoop bellen via VoIP

• timmie1
Het is te merken dat het Vodafone netwerk het zwaar heeft. Gisterenavond amper 8Mbit downstream via 4G+ en 100+ ping, nu net 16Mbit down... Upstream blijft wel redelijk stabiel tussen 10~15Mbit.

............

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11:22
Waarschijnlijk kunnen we van de week het dataverbruik van Q4 van Vodafone op Tweakers lezen. Ben benieuwd :D
quote:
timmie1 schreef op maandag 26 december 2016 @ 12:27:
Het is te merken dat het Vodafone netwerk het zwaar heeft. Gisterenavond amper 8Mbit downstream via 4G+ en 100+ ping, nu net 16Mbit down... Upstream blijft wel redelijk stabiel tussen 10~15Mbit.
Nou, dat is als zoveel smartphone users data zitten te trekken een prima test voor het netwerk. Wie weet krijgt jouw locatie door deze hoge belasting die nu naar voren komt zelfs een hoger plekje op de prioriteitenlijst om capaciteit bij te gaan schakelen/bijbouwen/ombouwen. In de theorie vinden we dit nu enkele jaren na de 4G introductie al een hele lage snelheid. Best grappig als je terug denkt hoe blij we waren met de 3G snelheden die juist boj Vodafone flink hoog Waren in vergelijking met de concurrentie. Waar je vroeger bij 2G in je scherm onderweg even wachtte tot je weer 3G zag, doe ik dat nu soms als ik 3G zie. Bijvoorbeeld in de trein de dataverbinding stoppen tot 4G weer verschijnt.

....en als je kijkt naar je gebruikerservaring in de praktijk nog steeds een prima prestatie. Vanaf 1,5 tot 2 Mbp/s heb je een geweldige surf ervaring. Dus met 8 Mbp/s kan het Vodafone netwerk nog steeds wel een stootje hebben.

Gisteren weer gemapt. De 4G dekking van Vodafone is echt flink toegenomen de afgelopen maanden. Gisteren nergens meer zonder 4G gezeten. Dat was een jaar terug nog heel anders. Vodafone rolt misschien wat trager uit, maar wel heel efficient. Soms nog wat dunne 4G, en nog weinig 4G+. De gebruikservaring is echter toch prima ook met half Nederland op de smartphone.

NB. Voor 3G is Vodafone al een "Self Optimizing Network" (SON) is dit inmiddels ook op 4G actief? De kerstactie zou daar een leuke test voor zijn.

ucsdcom wijzigde deze reactie 26-12-2016 13:18 (4%)

• sww89
Ik vind het een teken aan de wand dat de 4g netwerken helemaal niet klaar zijn voor onbeperkte databundels. Op de frontpage lees je bij elk nieuwsbericht over abonnementen en 4g dat gezeik over prijzen, kleine bundels, 'waarom nou de snelheid verhogen, en niet eerst zorgen voor betere dekking?' etc. Er valt niet tegenop te beargumenteren. Zie hier het antwoord wat er gebeurt als je iedereen vol gas laat geven. Mensen kunnen daar dan niet verantwoordelijk mee omgaan (en ik geef ze geen ongelijk).

Natuurlijk is het n=1, maar deze speedtest kwamen vorig jaar toch al voorbij?

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
quote:
timmie1 schreef op maandag 26 december 2016 @ 12:27:
KPN doet hier gewoon 60/20 met 30ms ping.

Vodafone deed onderweg 30/10 met een ping rond de 60/70.

Verder is het de vraag hoeveel data Vodafone klanten gebruiken tijdens de kerstdagen. KPN gaf klanten 5GB extra voor heel december, ik gok dat de gemiddelde klant (ook bij Vodafone) misschien 1 of 2 GB extra gebruikt. De meeste mensen doen namelijk geen speedtesten continue en zijn al blij dat alles werkt.

De locatie waar ik nu ben zitten de meeste VF klanten op de wifi, er is hier alleen 2G dekking met VF :+ 8Mbit ADSL is hier momenteel het snelste :P

KPN heeft nog net 4G. Toch nog gek, aangezien VF en KPN in één mast hangen en we beiden dezelfde telefoon (iphone 6s) hebben.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
MensionXL schreef op maandag 26 december 2016 @ 12:03:
[...]

Mooi toch als die dramatisch laag is? Of bedoel je hoog? ;)
ja is maar net hoe je het ziet. Hij is inderdaad hoog maar heeft daarmee ene laag resultaat.
Op LTE zou je een ping van max. 30 mogen verwachten, liefst nog wat lager.
Ik zit net mijn speedtest resultaten te kijken maar daar zie ik ook wel wat slechtere pings tussen zitten maar daar waren de behaalde snelheden ook dramatisch slecht maar meestal zo rond de 20 met als beste 13 ms en als slechtste 39. Er staan nog slechtere in maar die waren op 3G in Frankrijk op 3G met pings tussen de 83 en 139

Redacteur 4Gmasten.nl

Vroeger had Vodafone de beste pings op 3G van alle providers. Komt vast wel goed ;)
De manier waarop Speedtest ping meet is heel anders dan de ping die je ook merkt tijdens het browsen.

Als je een grotere payload gebruikt en veel sneller / meer pings uitvoert dan zul je bij alle providers een heel ander gedrag zien, en da's veel relevanter voor de daadwerkelijke gebruikservaring. Mogelijk is Vodafone inderdaad langzamer bij een kleine payload, maar juist sneller/efficienter als je er meer en grotere stuurt. Het netwerk als geheel kan met name onder grote drukte dus sneller/beter performen hoewel het iets minder goed lijkt te performen als je er in je eentje op zit. Zo werkt dat in de praktijk.

Het is maar net wat je wil meten precies...

• wonderwout
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15:21
quote:
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:48:
Vroeger had Vodafone de beste pings op 3G van alle providers. Komt vast wel goed ;)
De manier waarop Speedtest ping meet is heel anders dan de ping die je ook merkt tijdens het browsen.

Als je een grotere payload gebruikt en veel sneller / meer pings uitvoert dan zul je bij alle providers een heel ander gedrag zien, en da's veel relevanter voor de daadwerkelijke gebruikservaring. Mogelijk is Vodafone inderdaad langzamer bij een kleine payload, maar juist sneller/efficienter als je er meer en grotere stuurt. Het netwerk als geheel kan met name onder grote drukte dus sneller/beter performen hoewel het iets minder goed lijkt te performen als je er in je eentje op zit. Zo werkt dat in de praktijk.

Het is maar net wat je wil meten precies...
"De manier waarop Speedtest ping meet is heel anders dan de ping die je ook merkt tijdens het browsen"

Dit klopt niet voor Ookla. Ookla bepaald latency (ping, delay, RTT, whatever) op basis van HTTP request RTT. Het zijn andere servers dus resultaat is altijd anders maar manier/protocol is wel gelijk aan browsen.

https://support.speedtest...-is-the-result-calculated-

wonderwout wijzigde deze reactie 27-12-2016 17:19 (4%)

• Hmmbob
Mij viel op dat OVH in Parijs gepingt werd, dus dan vind ik 60ms nog niet eens zo heel schokkend.

• Tweakriez
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 24-02 22:23

Tweakriez

Hold the door!

Ben na een uitstapje van een jaar naar Vodafone nu weer terug naar T-mobile. De huidige prijzen van Vodafone zijn imo totaal niet in lijn met de service en professionaliteit vam Vodafone. Vanaf het begin al slechte ervaringen met de klantenservice gehad (V/F beloftes van geen aansluitkosten en nummer meenemem gingen niet goed) en werd steeds van de ene naar de andere helpdesk medewerker gestuurd en meerdere keren eruit gegooid. Heb sterk het vermoeden dat ze via dat bagger callcentre in Ede werken. T-mobile had mij daarentegen jarenlang altijd prima en netjes te woord gestaan. In de winkel van Vodafone maakten ze collega's van T-mobile belachelijk toenze vroegen welke provider ik eerst zat terwijl bij de T-mobile winkel ik nog netjes een gratis tijdelijke nanosim kreeg voor mijn al ontvangen toestel vam Vodafone zodat ik nog even mijn abbo van t-mobile kon gebruiken tot de overzetting rond was. Nee Vodafone is voor mij niks gebleken!

i7-4790K, Asus Maximus vii Hero, 16GB, Samsung 830 240 GB, WD Black 1 TB

In de winkels van Vodafone denken, nee geloven ze nog steeds dat ze de beste zijn. Dat is nooit zo geweest en al was het zo geweest, dan is dat nu niet meer het geval.De klantenservice, en de problemen in administratie, vertragingen bij de afdeling nummerporteringen, storingen in My Vodafone en de apps en tenslotte de onmacht van de online shop zijn echt opvallend. Dat de uitrol van het 4G netwerk traag gaat is nog het minste probleem. En wat dat betreft blijft de netwerk ervaring best nog OK te noemen.

We zijn vet verwend in Nederland. En dan valt de enorme vooruitgang van T-Mobile en de monster uitrol van Tele2 op. Toch zal dat stuivertje wisselen blijven tussen de providers. Tele2 heeft het maximum aan frequentieruimte ingezet en kan alleen nog maar nieuwe dure locaties bijbouwen als capaciteit krap wordt. Heb je traag internet na verloop van tijd, reken er bij Tele2 maar op dat dat nog even duurt, want een nieuwe mast accepteert Nederland en de gemeenten niet zomaar. Als T-Mobile komend jasr opeens dekkingsgaten gaat dichten met nieuwe eigen masten, of inhaakt op nieuw gebouwde Tele2 sites, dan gaan KPN en Vodafone toch wel een flinke tik krijgen. Vodafone profileert zich als kwaliteitsprovider en levert de dienstverlening van een budget provider. KPN zet ook in op premium, maar rekent dat premium bedrag 3 keer af voor 1 dienst lijkt het wel. Anderzijds: de Vodafone Marketing jongens doen hun werk. Dat scheelt miljoenen aan niet gebouwde masten. Vodafone bouwt efficient, daar waar iets nodig is, maar nooit teveel. Het kan stiekem wel eens de provider met de hoogste inkomsten zijn in verhouding tot wat geinvesteerd is. En voor de bevolking dat door krijgt.......

Reken er maar op dat Vodafone voor het netwerk niet stil zit. En de klantenservice is de afgelopen maanden blijkbaar met vereende krachten op het voormalige Ziggo/UPC niveau gebracht, of tewel daarnaar verlaagd. ;)

Maar oh, wat is het klagen toch heerlijk. Ben ook meteen weer klant geworden, haha.

ucsdcom wijzigde deze reactie 28-12-2016 01:29 (33%)

• Tweakriez

Tweakriez

Hold the door!

Die storingen zijn idd ook echt bizar, bijna elk weekend op een gegeven moment wel de app down wegens "onderhoud" jarenlang kreeg T-mobile het stigma budget provider met slechte dekking en service te zijn. Nou waren mijn ervaringen prima (was al sinds ze nog Ben waren klant) maar nu ik een jaar Vodafone gehad heb weet ik pas hoe erg het echt kan zijn. Vodafone is arrogant geworden en beseft volgens mij nog niet dat ze achterlopen nu, ze hanteren KPN prijzen en leveren Dutchtone service.

quote:
wonderwout schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:09:
[...]

"De manier waarop Speedtest ping meet is heel anders dan de ping die je ook merkt tijdens het browsen"

Dit klopt niet voor Ookla. Ookla bepaald latency (ping, delay, RTT, whatever) op basis van HTTP request RTT. Het zijn andere servers dus resultaat is altijd anders maar manier/protocol is wel gelijk aan browsen.

https://support.speedtest...-is-the-result-calculated-
Da's nog altijd niet hetzelfde als daadwerkelijk browsen met een grotere payload. Zo bleek uit die test (van M3?) waar T-Mobile laatst het beste netwerk uit bleek te hebben dat Vodafone vaak sneller was met het afspelen van YouTube-video's als ik me niet vergis. Zij hadden echt real-life tests gebouwd waarbij de timeline van Facebook, een YouTube-video etc. werd geladen.

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
quote:
ucsdcom schreef op woensdag 28 december 2016 @ 01:18:
In de winkels van Vodafone denken, nee geloven ze nog steeds dat ze de beste zijn. Dat is nooit zo geweest en al was het zo geweest, dan is dat nu niet meer het geval.De klantenservice, en de problemen in administratie, vertragingen bij de afdeling nummerporteringen, storingen in My Vodafone en de apps en tenslotte de onmacht van de online shop zijn echt opvallend. Dat de uitrol van het 4G netwerk traag gaat is nog het minste probleem. En wat dat betreft blijft de netwerk ervaring best nog OK te noemen.

We zijn vet verwend in Nederland. En dan valt de enorme vooruitgang van T-Mobile en de monster uitrol van Tele2 op. Toch zal dat stuivertje wisselen blijven tussen de providers. Tele2 heeft het maximum aan frequentieruimte ingezet en kan alleen nog maar nieuwe dure locaties bijbouwen als capaciteit krap wordt. Heb je traag internet na verloop van tijd, reken er bij Tele2 maar op dat dat nog even duurt, want een nieuwe mast accepteert Nederland en de gemeenten niet zomaar. Als T-Mobile komend jasr opeens dekkingsgaten gaat dichten met nieuwe eigen masten, of inhaakt op nieuw gebouwde Tele2 sites, dan gaan KPN en Vodafone toch wel een flinke tik krijgen. Vodafone profileert zich als kwaliteitsprovider en levert de dienstverlening van een budget provider. KPN zet ook in op premium, maar rekent dat premium bedrag 3 keer af voor 1 dienst lijkt het wel. Anderzijds: de Vodafone Marketing jongens doen hun werk. Dat scheelt miljoenen aan niet gebouwde masten. Vodafone bouwt efficient, daar waar iets nodig is, maar nooit teveel. Het kan stiekem wel eens de provider met de hoogste inkomsten zijn in verhouding tot wat geinvesteerd is. En voor de bevolking dat door krijgt.......

Reken er maar op dat Vodafone voor het netwerk niet stil zit. En de klantenservice is de afgelopen maanden blijkbaar met vereende krachten op het voormalige Ziggo/UPC niveau gebracht, of tewel daarnaar verlaagd. ;)

Maar oh, wat is het klagen toch heerlijk. Ben ook meteen weer klant geworden, haha.
Ik kan mij vinden in jouw verhaal. De arrogantie is om van te walgen. Matige service voor een belachelijk hoge prijs. Zowel KPN als T-Mobile leveren veel betere service. Vooral de prijs-kwaliteitsverhouding van T-Mobile vind ik erg goed.

• Tweakriez

Tweakriez

Hold the door!

quote:
Steven.w schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:03:
[...]

Ik kan mij vinden in jouw verhaal. De arrogantie is om van te walgen. Matige service voor een belachelijk hoge prijs. Zowel KPN als T-Mobile leveren veel betere service. Vooral de prijs-kwaliteitsverhouding van T-Mobile vind ik erg goed.
Ik ook, heb van de week een t-mobile abbo kunnen afsluiten voor 26 euro p/mnd met onbeperkt bellen en 6GB i-net (en op dit moment nog datavrije muziek) en daar kan ik nog eens 2,50 per maand afkrijgen door mijn broertje en moeder toe te voegen als vriend en krijg ik en mijn broertje beide eenmalig 25 euro factuurkorting. Moto Z play erbij voor 21 euro eenmalig!

Wat kan ik bij Vodafone voor een "deal"krijgen bij hetzefde toestel? Onbeperkt bellen en 5 GB voor "maar" 38 euro per maand 8)7 en dan kost het toestel zelf 5 euro meer eenmalig.

Tweakriez wijzigde deze reactie 28-12-2016 10:34 (2%)
Reden: typefouten

• SuperKneus
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:38

SuperKneus

SuperKneus was here

Ik heb nog een oud F&F abbo voor 17,35 per maand 75min bellen, 4gb 4g data en onbeperkt sms. Ze hebben dan misschien een slechte service maar ik kan geen goedkoper abbo vinden bij kpn of tmobile.

De groente en tot sinas

• sww89
quote:
SuperKneus schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:12:
Ik heb nog een oud F&F abbo voor 17,35 per maand 75min bellen, 4gb 4g data en onbeperkt sms. Ze hebben dan misschien een slechte service maar ik kan geen goedkoper abbo vinden bij kpn of tmobile.
Je kunt bij T-Mobile momenteel voor ¤17,50 een 120 min 6GB abo krijgen. Voorwaarde is dat je dan wel het toestel naar keuze meteen afbetaalt, maar die kan je direct weer verkopen. Dat heb ik in september gedaan bij een Huawei P9, en doorverkocht aan Flobbi. Ik heb daar netto ¤3 aan verdiend :7 Niet dat het mij daarom ging, maar zo hield ik een sim only abo over die ik nu gebruik voor mijn iPhone 7 Plus. Beetje creatief zijn dus. Natuurlijk; als je dat gedoe niet wilt dan is ¤17,35 ook zeker niet slecht voor jouw abo, maar je kan momenteel wel beter krijgen dus voor ongeveer hetzelfde bedrag ;)

• Tweakriez

Tweakriez

Hold the door!

quote:
sww89 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:41:
[...]

Je kunt bij T-Mobile momenteel voor ¤17,50 een 120 min 6GB abo krijgen. Voorwaarde is dat je dan wel het toestel naar keuze meteen afbetaalt, maar die kan je direct weer verkopen. Dat heb ik in september gedaan bij een Huawei P9, en doorverkocht aan Flobbi. Ik heb daar netto ¤3 aan verdiend :7 Niet dat het mij daarom ging, maar zo hield ik een sim only abo over die ik nu gebruik voor mijn iPhone 7 Plus. Beetje creatief zijn dus. Natuurlijk; als je dat gedoe niet wilt dan is ¤17,35 ook zeker niet slecht voor jouw abo, maar je kan momenteel wel beter krijgen dus voor ongeveer hetzelfde bedrag ;)
Exact dit, ik ga denk ik de Moto Z play ook doorverkopen als deze binnen is

• SuperKneus
  • Laatst online: 15:38

SuperKneus

SuperKneus was here

En blijft die korting ook doorlopen na het contract? Want dat is nu wel het geval met het F&F abbo. Die ik hebt. Maar goed sowieso bedankt voor de tip want ik dacht serieus dat er niets goedkopers was.

De groente en tot sinas

• Tweakriez

Tweakriez

Hold the door!

Daar ben ik niet zeker van maar dar zie ik over twee jaar wel weer :)

• sww89
Volgens mij niet, dus dat is wel belangrijk om rekening mee te houden. Gelukkig zit je nu prima bij Vodafone dus is er geen haast om over te moeten stappen.

• TripleQ
  • Niet online
Ja datzelfde heb ik nu ook.
Vorig jaar een f&f simonly afgesloten voor 1 jaar 14 euro per maand.

150 minuten
500+500mb data
4G.
Voorwaarden blijven gelijk zolang ik niks wijzig.

Ik bel eigenlijk amper en die 150 minuten is wel 10x teveel voor mij. Maar zo langzamerhand ga ik steeds vaker over die ene gigabyte heen.

Wil best verlengen bij Vodafone, maar sim only komt er gewoon niks in de buurt. Twijfel er nu over om na 10 jaar over te stappen naar Ben (maandelijks opzegbaar)

TripleQ wijzigde deze reactie 28-12-2016 12:58 (5%)

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
quote:
SuperKneus schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:12:
4GB/200min/onbeperkt sms/gratis Spotify

14.95.
Bij KPN :7

Goed onderhandelen ;). Maar ik zit al wat langer bij kpn, met een nieuwe abonnement zal het waarschijnlijk niet lukken nee.

• MensionXL

MensionXL

Optimaliseren!

Ben van de week een 4G-antenne tegengekomen met als cell id eindigend op '-70' en '-193'. 800MHz hangt altijd aan '-1', '-2' etc en 1800MHz aan '-10', '-11', etc. Zijn -70 en -193 dan 2100MHz en 2600MHz?

Iemand enig idee op welke frequentie dit moet zijn geweest? :)

• Hmmbob
En dat zie je... Hoe?

quote:
TripleQ schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:57:
Vorig jaar een f&f simonly afgesloten voor 1 jaar ¤ 14 per maand..

150 minuten
500+500mb data
4G.

Ik bel eigenlijk amper en die 150 minuten is wel 10x teveel voor mij. Maar zo langzamerhand ga ik steeds vaker over die ene gigabyte heen.

Wil best verlengen bij Vodafone, maar sim only komt er gewoon niks in de buurt. Twijfel er nu over om na 10 jaar over te stappen naar Ben (maandelijks opzegbaar)
F&F Smart M is 1,5 GB en is slechts ¤ 17,50 per maand. Of F&F Smart L (5 GB) voor ¤ 21,50

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een Friends & Family sim-only aanbieding, PM me dan even je mailadres en ik stuur je een bestelcode.

robertwebbe wijzigde deze reactie 30-12-2016 14:53 (68%)

quote:
MensionXL schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:59:
Ben van de week een 4G-antenne tegengekomen met als cell id eindigend op '-70' en '-193'. 800MHz hangt altijd aan '-1', '-2' etc en 1800MHz aan '-10', '-11', etc. Zijn -70 en -193 dan 2100MHz en 2600MHz?

Iemand enig idee op welke frequentie dit moet zijn geweest? :)
Wat was de locatie dan?
Ik dacht dat 2600 MHz eindigde op -31, -32, -33, maar weet ik niet zeker. @SafariFlow wel gok ik trouwens ;)

NB: is er geen abonnemententopic om de discussie over abo's en 4G te scheiden?

Sorcerer8472 wijzigde deze reactie 30-12-2016 15:36 (7%)

• MensionXL

MensionXL

Optimaliseren!

quote:
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:35:
[...]

Wat was de locatie dan?
Ik dacht dat 2600 MHz eindigde op -31, -32, -33, maar weet ik niet zeker. @SafariFlow wel gok ik trouwens ;)

NB: is er geen abonnemententopic om de discussie over abo's en 4G te scheiden?
Rotterdam, in de buurt van de Euromast :)

• Hmmbob
Hoe zie je die cell id's? Ik zie ze niet in sensorly noch in *#*#4636#*#*

G-Nettrack (Lite). Afwijkende Cell ID's zijn wellicht small cells? (dunno)

Sorcerer8472 wijzigde deze reactie 03-01-2017 21:10 (60%)

• Cerberus_tm
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Heeft iemand toevallig een algemene indruk van de qualiteit van de netwerken van KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2, tegenwoordig, zowel qua dekking als qua betrouwbaarheid, en qua bereik binnenshuis? Is KPN nog steeds het stabielst met de beste dekking, of niet meer?

Cerberus_tm wijzigde deze reactie 11-01-2017 00:40 (5%)

In de steden doet T-Mobile het vaak net wat beter dan de anderen. KPN en Vodafone gaan redelijk gelijk op, met een paar pijnpunten voor beiden in de steden meestal. Tele2 heeft de minste dekking, soms verrassend goed en zelfs beter dan de rest, maar soms ook afwezig (en dan heb je T-Mobile 3G op die plekken, hoewel T-Mobile dat ten koste van 4G langzaam aan het afbouwen is nu).

Advies is om te testen met prepaid-simkaartje van beoogde provider op de plekken waar je het meest komt.

• x-boxer
  • Laatst online: 10:39

x-boxer

ik ben moe

quote:
TripleQ schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:57:
Vorig jaar een f&f simonly afgesloten voor 1 jaar 14 euro per maand.

150 minuten
500+500mb data
4G.

Ziggo Mobiel? Zelfde netwerk.

Grover!

• Cerberus_tm
  • Niet online
quote:
Sorcerer8472 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:12:
In de steden doet T-Mobile het vaak net wat beter dan de anderen. KPN en Vodafone gaan redelijk gelijk op, met een paar pijnpunten voor beiden in de steden meestal. Tele2 heeft de minste dekking, soms verrassend goed en zelfs beter dan de rest, maar soms ook afwezig (en dan heb je T-Mobile 3G op die plekken, hoewel T-Mobile dat ten koste van 4G langzaam aan het afbouwen is nu).

Advies is om te testen met prepaid-simkaartje van beoogde provider op de plekken waar je het meest komt.
Dank voor de informatie! Bij mij thuis heb ik inderdaad Vodafone en KPN wel getest, beide prima. In de bossen waar wij vaak met vacantie gaan, bij Ommen, heeft KPN als enige goede dekking. Daarom vroeg ik mij af of dat strookt met de algehele indruk.

In steden zijn Vodafone en KPN dus minder dan T-Mobile maar nog steeds prima; en op het platteland? Heb je wat meer kans op dekking, stabiliteit, en bereik binnenshuis met KPN op het platteland? Ik weet nog dat ik in de trein opeens betere dekking kreeg rond het Naardermeer, toen ik overstapte van T-Mobile naar Vodafone; maar dat was vele jaren geleden.
Bij KPN dan de meeste kans waarschijnlijk. Maar ik heb ook al meegemaakt dat ik met m'n Vodafone-abo de enige was met goede dekking in een Center Parcs-huisje jaren geleden waar KPN/T-Mobile in mindere mate aanwezig waren :p

Vodafone heeft nog steeds wat vreemde gaten in haar 4G-netwerk maar in de praktijk zit ik eigenlijk alleen nog maar op 4G nu, nergens problemen :)

• Mir64za
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 13:56
Ik heb een vraagje over dat Vodafone Next gedoe, ik heb geprobeerd te googlen maar kom er niet uit.

Kennis van mij heeft een Sim only abonnement lopen van 8 Euro Bellen + SMS bij VF 2 jaar lang het contract loopt nog een jaar door maar nu wil die graag een Toestel + Internet erbij

Is dat mogelijk bij Vodafone of moet die echt wachten tot de verleng datum en hoe zit het met Next moet die eerst ze oude abonnement afkopen of?

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:53
quote:
Mir64za schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:31:
Ik heb een vraagje over dat Vodafone Next gedoe, ik heb geprobeerd te googlen maar kom er niet uit.

Kennis van mij heeft een Sim only abonnement lopen van 8 Euro Bellen + SMS bij VF 2 jaar lang het contract loopt nog een jaar door maar nu wil die graag een Toestel + Internet erbij

Is dat mogelijk bij Vodafone of moet die echt wachten tot de verleng datum en hoe zit het met Next moet die eerst ze oude abonnement afkopen of?
Hier staat alles volgens mij:

https://www.vodafone.nl/vodafone-next/

• Mir64za
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 13:56
quote:
Ah dus moet toch 2 Maanden voor dat het contract afgelopen is wachten voordat ik kan verlengen. begrijp of kan ik na 2maanden dat de sim only is ingegaan dat ik kan switchen van abonnoment?

Bijvoorbeeld het Sim Only abonnement loopt nu nog een jaar

Kan ik dus dit abonnement pakken met Vodafone Next zonder extra kosten?

Die hier bijkomen?

Mir64za wijzigde deze reactie 11-01-2017 16:21 (23%)

• Cerberus_tm
  • Niet online
quote:
Sorcerer8472 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:04:
Bij KPN dan de meeste kans waarschijnlijk. Maar ik heb ook al meegemaakt dat ik met m'n Vodafone-abo de enige was met goede dekking in een Center Parcs-huisje jaren geleden waar KPN/T-Mobile in mindere mate aanwezig waren :p

Vodafone heeft nog steeds wat vreemde gaten in haar 4G-netwerk maar in de praktijk zit ik eigenlijk alleen nog maar op 4G nu, nergens problemen :)
OK, dank. Kan me inderdaad voorstellen dat het soms varieert. Maar dan blijf ik dus bij mijn plan om naar KPN te gaan, waarschijnlijk Telfort (mijn excuses, topic!).
quote:
Mir64za schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:11:
[...]

Ah dus moet toch 2 Maanden voor dat het contract afgelopen is wachten voordat ik kan verlengen. begrijp of kan ik na 2maanden dat de sim only is ingegaan dat ik kan switchen van abonnoment?

Bijvoorbeeld het Sim Only abonnement loopt nu nog een jaar

Kan ik dus dit abonnement pakken met Vodafone Next zonder extra kosten?

Die hier bijkomen?
Ik adviseer je even op de website van Vodafone Nederland zelf te kijken, naar de abonnementen en toestellen van dit moment. Omzetting gaat via Vodafone zelf, voor zover ik weet niet via resellers en vergelijkingssites.
Bij een simonly kan je na 2 maanden abonnement al wisselen naar een abonnement met toestel. Bel vervolgens de klantenservice even via nummer 1201 om je voor te laten rekenen wat voor jou de nogelijkheden zijn en wat je meer gaat betalen voor een abonnement met toestel.

Niets is voor niets, dus je zal het toestel wel moeten betalen via je abonnementskosten die verhoogd worden of via een eenmalige toestelbetaling.

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 24-02 16:09
Is het zo dat wanneer Vodafone nieuwe sites bouwt ze altijd AIR antennes inzetten?

In de mast in 7631 Ootmarsum heb ik een vierde antennegroep gespot. KPN, T-mobile en Tele 2 zijn daar allemaal al voorzien dus dat kan alleen maar voor Vodafone zijn. Het zijn echter geen AIR antennes maar normale antennes.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Nee, ze gebruiken ook non-AIR. AIR vooral op plekken die goed zichtbaar zijn ofzo, weet niet precies wat de criteria zijn. Heel vaak ook alleen AIR voor hoge frequenties en non-AIR voor lage frequenties.

• Jassy
Dank je wel voor je antwoord.

Verderop in Lattrop hebben ze ook een nieuwe site gebouwd maar die heeft wel AIR antennes terwijl daar alleen de lage 4G band wordt gebruikt, naast overigens 3G en 2G.

Dan zullen deze antennes wel voor Vodafone zijn, die hiermee een belangrijk voordeel gaat kwijtraken.

Op dit moment is hun site midden in het dorp en alleen Vodafone heeft ook indoor dekking in het centrum. De site waar ze nu zitten wordt verbouwd en wellicht wil de nieuwe eigenaar geen antennes aan de gevel of moeten ze tijdelijk verhuizen.

Aangezien de mast buiten het centrum staat is dekking in het centrum niet al te best. Daar komt nog bij dat de nieuwe antennes veel lager hangen dan de concurrentie dus ze gaan wat dat betreft in één klap van de beste dekking naar de slechtste dekking.

• timmie1
Waarom heeft Vodafone nog steeds geen cells in de spoortunnel tussen Rotterdam Zuid en Rotterdam Centraal hangen? Is dat uit economische overwegingen of een technisch issue? Je rijdt die tunnel binnen en hebt gelijk geen verbinding meer met Vodafone, terwijl KPN 2G en 3G met volledige signaalsterkte heeft. Luxeprobleem, ik weet het, maar ik vind het wel vreemd dat het KPN (en T-Mobile op Blaak) wel lukt en Vodafone niet...

............

• Raider095
AIR zit geen logica in. Er was een periode dat alles AIR moest zijn, want dat waren "de" antennes. Later kwam men daar toch op terug (geen idee op basis waarvan) en wordt de laatste tijd alleen voor de hoge band nog AIR gebruikt en voor de lage band een passieve antenne (meestal Kathrein). Ook is er een periode geweest waarin bepaalde antennes niet goed leverbaar waren en om toch maar te kunnen (om)bouwen zijn Huawei antennes ingezet, die T-Mobile meestal gebruikt.

Simpel gezegd (natte vingerwerk) :

1e fase (2012-2013) : 2x passief
2e fase (2014-2015) : 2x AIR
3e fase (2015-heden): laag passief, hoog AIR

Laag is dus 800/900 en hoog 1800/2100.

Met dus wat Huawei antennes als uitzondering en de sites waar tevens 2600 staat worden wisselende configuraties gebruikt, volgens mij kom je daar niet snel AIR tegen. (dit alles om het makkelijk te houden, uiteraard).
Zo nu en dan zie je ook nog lage AIRs volgens mij, en AIR gebruikte men iig in juli 2013 ook al. Nadeel van de hoge AIR is trouwens dat ze hun toch wel aanzienlijke nieuwe deel 2600 MHz-spectrum van Ziggo nu niet kunnen gaan inzetten (totaal hebben ze nu 30 MHz!). Dat zou ze de mogelijkheid geven om flink capaciteit uit te breiden en te concurreren met T-Mobile. Ze zouden snelheden tot 375 Mbps kunnen aanbieden nu met 800+1800+2600. En dan heb ik het nog niet over 2100 :)

Intussen al even niets gehoord van de plannen van Vodafone. Ze zouden testen met 2100 MHz, maar toen ik ten zuidwesten van Eindhoven rondreed een tijdje terug kon ik daar niets van zien. Ben benieuwd of er nog spannende ontwikkelingen zijn, maar het lijkt even niet zo snel te gaan?

• MensionXL

MensionXL

Optimaliseren!

quote:
Raider095 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:53:
AIR zit geen logica in. Er was een periode dat alles AIR moest zijn, want dat waren "de" antennes. Later kwam men daar toch op terug (geen idee op basis waarvan) en wordt de laatste tijd alleen voor de hoge band nog AIR gebruikt en voor de lage band een passieve antenne (meestal Kathrein). Ook is er een periode geweest waarin bepaalde antennes niet goed leverbaar waren en om toch maar te kunnen (om)bouwen zijn Huawei antennes ingezet, die T-Mobile meestal gebruikt.

Simpel gezegd (natte vingerwerk) :

1e fase (2012-2013) : 2x passief
2e fase (2014-2015) : 2x AIR
3e fase (2015-heden): laag passief, hoog AIR

Laag is dus 800/900 en hoog 1800/2100.

Met dus wat Huawei antennes als uitzondering en de sites waar tevens 2600 staat worden wisselende configuraties gebruikt, volgens mij kom je daar niet snel AIR tegen. (dit alles om het makkelijk te houden, uiteraard).
Weet je toevallig op welke locatie de Huawei antennes zijn ingezet? Ben wel benieuwd namelijk :)

• Raider095
quote:
MensionXL schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:30:
Weet je toevallig op welke locatie de Huawei antennes zijn ingezet? Ben wel benieuwd namelijk :)
Op veel locaties. Niet slechts een handvol, maar tientallen, zo niet honderden :)

• MensionXL

MensionXL

Optimaliseren!

quote:
Raider095 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:46:
[...]

Op veel locaties. Niet slechts een handvol, maar tientallen, zo niet honderden :)
Geef eens een voorbeeld dan? Nog nooit gezien bij Vodafone namelijk en ik hou het behoorlijk in de gaten (niet goed genoeg blijkbaar ;)).

• PWA777
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 24-02 22:13
quote:
MensionXL schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:18:
[...]

Geef eens een voorbeeld dan? Nog nooit gezien bij Vodafone namelijk en ik hou het behoorlijk in de gaten (niet goed genoeg blijkbaar ;)).
Naast het Concertgebouw Amsterdam (bovenop een hotel in de Jan Willem Brouwersstraat), makkelijk zichtbaar en te fotograferen vanaf de straat. Heb je morgen gelijk wat te doen ;)

• Raider095
quote:
MensionXL schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:18:
Ik wil best voorbeelden noemen, maar ik weet ze niet uit mijn hoofd. Ik kom ze vaak genoeg tegen, maar dit is niet echt iets wat ik normaal gesproken onthou, temeer omdat het waarschijnlijk minder bijzonder is dan je denkt. Volgens mij zag ik ze laatst op een hoge flat in Hoek van Holland (zoveel flats staan daar volgens mij niet). Als ik ze weer eens zie dan wil ik best een foto maken maar dan moet het me wel opvallen :)
Volgens mij op Nijenoord 1 in Utrecht ook (was 1 van de eerste LTE-sites in Utrecht in 2013), maar weet ik niet helemaal zeker. Is iig geen AIR en het paneel ziet er vrij breed uit.

• Jassy
Merken jullie ook dat, zodra je gebeld wordt, de handover van 4G naar een lagere band niet altijd betrouwbaar werkt?

Bij mijn vriendin beland je voor ongeveer 50% van de tijd in de voicemail omdat het netwerk/toestel (Huawei P8) geen handover naar 3G/2G doet. Omdat ze vandaag een belangrijk telefoontje verwacht heeft ze haar toestel geforceerd op 2G zodat ze zeker weet dat ze bereikbaar is. Niet erg handig, want mobiel internet kan je zo wel vergeten (GPRS!).

Is dit een netwerkprobleem, of komt dit door de aggresieve energiebesparing van Huawei op hun toestellen?

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
Jassy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:16:
Merken jullie ook dat, zodra je gebeld wordt, de handover van 4G naar een lagere band niet altijd betrouwbaar werkt?

Bij mijn vriendin beland je voor ongeveer 50% van de tijd in de voicemail omdat het netwerk/toestel (Huawei P8) geen handover naar 3G/2G doet. Omdat ze vandaag een belangrijk telefoontje verwacht heeft ze haar toestel geforceerd op 2G zodat ze zeker weet dat ze bereikbaar is. Niet erg handig, want mobiel internet kan je zo wel vergeten (GPRS!).

Is dit een netwerkprobleem, of komt dit door de aggresieve energiebesparing van Huawei op hun toestellen?
Als een toestel op 4G zit en er komt een inkomend gesprek binnen die op laten we zeggen 3G aangeboden gaat worden dan moet het netwerk het toestel inlichten er op 3G een gesprek gaat binnenkomen zodat het toestel de tijd heeft het 4G netwerk te verlaten en het 3G netwerk te kiezen. Kan dus zijn dat dat bericht niet verstuurd word, het bericht niet aankomt bij toestel of dat toestel niet op het bericht reageert.

Redacteur 4Gmasten.nl

• Jassy
quote:
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:22:
[...]

Als een toestel op 4G zit en er komt een inkomend gesprek binnen die op laten we zeggen 3G aangeboden gaat worden dan moet het netwerk het toestel inlichten er op 3G een gesprek gaat binnenkomen zodat het toestel de tijd heeft het 4G netwerk te verlaten en het 3G netwerk te kiezen. Kan dus zijn dat dat bericht niet verstuurd word, het bericht niet aankomt bij toestel of dat toestel niet op het bericht reageert.
Klopt, dit is de handover van het 4G data netwerk naar het 3G/2G Circuit Switched Network.

Ik ben er alleen nog niet achter of dit een probleem is in de cell, het toestel of dat het een dekkingsprobleem is. Normaal is de dekking hier geen probleem, maar kan het zijn dat als je op de rand van het 3G dekkingsgebied zit er geen goede handover plaatsvind?

Ze is in elk geval dermate onzeker dat ze nu haar toestel op 2G heeft gezet, wat sowieso werkt maar volgens mij niet de bedoeling moet zijn. Naja, over een paar maanden gaat ze weg bij Vodafone en dan is dit probleem hopelijk opgelost.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

quote:
Jassy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:26:
[...]

Klopt, dit is de handover van het 4G data netwerk naar het 3G/2G Circuit Switched Network.

Ik ben er alleen nog niet achter of dit een probleem is in de cell, het toestel of dat het een dekkingsprobleem is. Normaal is de dekking hier geen probleem, maar kan het zijn dat als je op de rand van het 3G dekkingsgebied zit er geen goede handover plaatsvind?

Ze is in elk geval dermate onzeker dat ze nu haar toestel op 2G heeft gezet, wat sowieso werkt maar volgens mij niet de bedoeling moet zijn. Naja, over een paar maanden gaat ze weg bij Vodafone en dan is dit probleem hopelijk opgelost.
Heb je het al bij Vodafone nagevraagd? Ze kunnen bij elk gesprek zien wat er allemaal op de achtergrond gebeurt tussen netwerk en toestel.

Redacteur 4Gmasten.nl

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12:55
Heeft Vodafone nog steeds geen EDGE actief op hun 2G netwerk? EDGE is tenminste *iets* meer werkbaarder dan GPRS.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:01
quote:
Pilovali schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:37:
Heeft Vodafone nog steeds geen EDGE actief op hun 2G netwerk? EDGE is tenminste *iets* meer werkbaarder dan GPRS.
Jawel, op mijn vorige telefoon (zonder 4G) heb ik vaak genoeg gebruik gemaakt van Edge. Volgens mij nam Vodafone dit in gebruik toen men over ging naar Single RAN. :)

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12:55
quote:
oohh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:42:
[...]

Jawel, op mijn vorige telefoon (zonder 4G) heb ik vaak genoeg gebruik gemaakt van Edge. Volgens mij nam Vodafone dit in gebruik toen men over ging naar Single RAN. :)
Ah, laatste keer dat ik Vodafone had was iets meer dan 1 jaar geleden (dec 2015 ging ik naar T-Mobile) en toen was er overal GPRS behalve op één kleine plek in Coevorden, daar was EDGE 8)7

• Raider095
quote:
oohh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:42:
Sinds de netwerkmodernisatie. Single RAN staat er los van. Er zijn nog steeds situaties waar er aparte kasten zijn per systeem, maar de 'modernere' apparatuur, in combinatie met meer capaciteit staan Edge toe. Vroeger moest voor elk datalijntje (capaciteitsuitbreiding) fysiek een extra lijn getrokken worden, soms (of eigenlijk vaak) zelfs tussen verschillende sites. Nu draaien de meeste sites volledig op IP en is zo'n uitbreiding veel makkelijker te realiseren. Zonder zo'n uitbreiding zou Edge te traag zijn om überhaupt aan te zetten.
Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*