Overal? Want ik zag het alleen op het grote plein bij de schouwburg duidelijk de logo's erop. Daar komt een LTE1800-signaal vandaan en kon ik 44/44 down/up halen bij zeer beperkte drukte op het plein; speciale settings die goed performen bij grote menigten? Ik weet ook niet of ik zo'n grote mast nog small zou noemen

(straalzender staat gericht op de grote KPN-mast in het centrum?)
De 44/44 is niet eens zo veel meer dan de 42/20 die ik haalde op het Pancratiusplein op LTE2600. Ik kon de antenne(s) daarvoor niet vinden. Er hangt overal heel veel meuk voor broadcastdingen e.d. dus het is niet zo makkelijk als normaal om de juiste antenne te vinden
Snelheden zijn trouwens minder dan het LTE1800-signaal van Q-Park de Putgraaf: dat was 85/29. 4G+ is uitgeschakeld voor de gelegenheid, is hier wel actief geweest. Op één van de sectoren gebruiken ze 15 MHz ipv 20 als ik het goed zie (of dat is toch een small cell, heb geen cell-id's bijgehouden).
Ander spannend nieuws: de Vodafone-boom langs de A2 vlakbij Weert is eindelijk omgebouwd. Hier viel het signaal altijd terug naar 3G of 2G (geen idee waarvan het afhankelijk is naar welke tech je terugvalt, maar ik heb soms het idee dat het samenhangt met het wel of niet terugvallen naar 2G bij gesprekken).
Ook een 3G-only locatie in Landgraaf (6373AS) is omgebouwd tot 2G/3G/4G (4G nog niet zichtbaar op Antenneregister maar is wel live op LTE800). De 2G-only camouflage schoorsteen-site die ernaast ligt (6373AX) leek ook nog aan te staan, maar die zal opgedoekt kunnen worden binnenkort gok ik; naast de nieuwe site heeft ook 6371LD 2 nieuwe GSM-sectoren gekregen waardoor de dekking verdicht is (had er alleen eentje op 60gr + 3x UMTS).
Tot zover de spannende bevindingen. Interessant vind ik vooral dat Vodafone GSM nog steeds aan het verdichten is: UMTS-only krijgt heel vaak naast LTE ook GSM erbij. Zou goed kunnen dat zij straks ook net als KPN synchronized frequency hopping willen gaan doen. Dat heeft allerlei voordelen en kan op termijn ervoor zorgen dat ze wellicht nog 5 MHz overhouden voor iets anders in de 900-band... (om dat te gebruiken moeten ze wel alle masten weer langs dus het zal niet snel gaan, Vodafone kennende

)
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.