[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 86 Laatste
Acties:
  • 617.466 views

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 23:12
SafariFlow schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:56:
[...]

Bij Vodafone zit je ook op 1800 ipv 800, maar 2600 heeft de laagste prio en dus zul je in de praktijk eerder op 800 zitten ipv 2600. Let wel op dat dit de absolute prio is en je ook rekening moet houden met drukte op de cel en de kwaliteit van het signaal.
Behalve bij de 2600-mast in Maastricht, die heeft wel hogere prio. Daar zie je ook duidelijk hoeveel sterker het 800-signaal is trouwens. Waarom is ervoor gekozen om op andere plekken 2600 een lagere prio te geven? (bijv. Eindhoven Airport)
ArcticWolf schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:30:
[...]

Idem hier, zit eigenlijk altijd op LTE800 echter heeft de mast hier ook LTE1800 en op 1 of andere manier werkt LTE-A hier niet echt goed... ding staat "maar" 500 meter hier vandaan.
Een reden kan zijn dat er een andere LTE800-antenne dichtbij staat en hij daarvoor de voorkeur geeft ipv de LTE-A-antenne.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:38
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 07:16:
[...]

Behalve bij de 2600-mast in Maastricht, die heeft wel hogere prio. Daar zie je ook duidelijk hoeveel sterker het 800-signaal is trouwens. Waarom is ervoor gekozen om op andere plekken 2600 een lagere prio te geven? (bijv. Eindhoven Airport)

[...]

Een reden kan zijn dat er een andere LTE800-antenne dichtbij staat en hij daarvoor de voorkeur geeft ipv de LTE-A-antenne.
De 2 genoemde sites hebben exact dezelfde instellingen.

Alle sites hebben dezelfde instellingen wat betreft (re)selection.

• Sorcerer8472
SafariFlow schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 07:57:
[...]

De 2 genoemde sites hebben exact dezelfde instellingen.

Alle sites hebben dezelfde instellingen wat betreft (re)selection.
Ok, apart dat het dan lijkt dat hij liefst op 2600 zit en pas als dat zwak wordt terugvalt op 800 (wat een heel stuk harder binnenkomt), eind vorige week was dat nog. Weet natuurlijk niet zeker of het 800 van dezelfde site was. In Eindhoven heb ik dat nooit gezien en is het me nog nooit gelukt om op 2600 te komen.

• Sorcerer8472
De Vodafone-dekkingskaart is vernieuwd: juli 2015 is veranderd in oktober 2015 en oktober 2015 is veranderd in januari 2016.

Hij lijkt nu wel wat beter te kloppen. Op sommige plekken wordt de 4G+-dekking in 2016 iets minder, maar dat kan komen doordat er non-4G+ antennes worden bijgeplaatst op die gebieden; op plekken waar je voorheen zwak 4G+ kon ontvangen, ontvang je dat daardoor niet meer. Voorbeeldje waar dit duidelijk is te zien is Heerlen. Ik vermoed dat ze de mast bij de IKEA pas na oktober gaan upgraden en dan zonder 4G+.

Ben benieuwd hoe Vodafone intern aankijkt tegen KPN's enorme 4G+ upgradeslag. Zullen ze niet ook de drang voelen om meer 4G+ uit te rollen?

Vodafone is even helemaal verdwenen in Antenneregister. Misschien loopt er nu een update?

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 31-07-2015 18:08 ]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-11 16:18

The Wizard

Moderator Mobile
Blijkbaar niet, net een update gedraaid, Vodafone is totaal verdwenen uit het AT. Zal maandag wel weer gecorrigeerd worden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Sorcerer8472
The Wizard schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:25:
Blijkbaar niet, net een update gedraaid, Vodafone is totaal verdwenen uit het AT. Zal maandag wel weer gecorrigeerd worden.
Staat er weer in, inclusief een nieuwe locatie die ik toevallig al had opgemerkt: in Nieuwegein bij de Ravenswade aan een hoogspanningsmast: was 3G-only, nu 2G/3G/4G, paar dagen geleden nog omgebouwd van klein 3G-paneeltje naar 2 grote units die lijken op de nieuwe ronde units die KPN nu ook gebruikt (met alle banden in 1 paneel).

Blijft verder apart, 3G-onyl plekken ombouwen terwijl je in Overvecht nog steeds locaties hebt die geen 4G doen. Indoor staat er op de kaart wel dekking, maar dat valt toch tegen op sommige plekken, ondanks dat aangegeven staat dat het er zou moeten zijn. Gelukkig daar wel 3G. Ik gok dan maar dat ze eerst vervangen op plekken waar de databehoefte het grootst is ;)

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
Ik ervaar de laatste aantal dagen problemen met het Vodafone netwerk. Het geval is voornamelijk bij het browsen van pagina's; het laden duurt ontzettend lang of de pagina's laden maar voor de helft (bv alleen de tekst en geen foto's). Het probleem is niet alleen lokaal, ik reis veel omg Leiden/Bollenstreek en overal is het probleem hetzelfde.

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-11 11:18
Upbeat schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:11:
Ik ervaar de laatste aantal dagen problemen met het Vodafone netwerk. Het geval is voornamelijk bij het browsen van pagina's; het laden duurt ontzettend lang of de pagina's laden maar voor de helft (bv alleen de tekst en geen foto's). Het probleem is niet alleen lokaal, ik reis veel omg Leiden/Bollenstreek en overal is het probleem hetzelfde.
Ja hier ook de sinds vorige week slecht ladende pagina's / pagina's laden niet / mega traag.
Een spel zegt steeds dat de verbinding verbroken is.

3g, h, h+, 4g of 4g+ maakt geen verschil!

Omgeving Enschede, Glanerbrug, Oldenzaal & Hengelo (ov)

[ Voor 5% gewijzigd door kmichael op 18-08-2015 10:19 ]

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-11 20:31
Proxyserver die weer loopt te klooien? Was een tijd geleden ook al een probleem.

Probeer het volgende eens: Zet tethering aan op je smartphone en ga dan op je PC surfen. Als je telkens op data moet wachten op bv 4.4.4.4, dan is dit weer het beroemde proxy probleem. Zoek maar eens op het forum.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Ik wilde net zeggen, toch niet weer zoiets als dit: [Vodafone] Slecht ladende pagina's (1.1.1.* probleem) Dat was voor mij de reden om in de beruchte maand april Vodafone vaarwel te zeggen en een tijdje bij KPN te blijven. Echt we konden klagen bij Vodafone maar het was alsof je tegen een muur aanpraatte. Arnoud pakte dat op en na een bericht op de frontpage en opgepikt door andere media kwam pas Vodafone in actie en kon ik weer een tijdje normaal internetten.
nieuws: Vodafone-klanten klagen over traag internet door niet uit te schakelen proxy
(bv alleen de tekst en geen foto's)
Vooral dit komt mij erg bekend voor :X

[ Voor 12% gewijzigd door swv op 18-08-2015 10:29 ]

• Upbeat
Ah, dat probleem ja! Ik zat destijds ook bij Vodafone en heb dat probleem bewust meegemaakt. Het lijkt erg op dat probleem van toen ja.

• dgerding
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-11 11:56
Ik had hier ook al last van. Eerst gaf Vodafone aan dat het aan mijn simkaart lag en heb ik een nieuwe simkaart gekregen. Vervolgens Vodafone gebeld en toen gaven zij aan dat dit probleem in onderzoek is, maar mevrouw kon niet zeggen waar het precies aan ligt..

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:08
Same here, Amsterdam/Zaanstad

Sowieso schrijf je zo!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Zelfde ervaring hier. Op 15 augustus 2015 zowel in Utrecht (Noord) als in Amsterdam (centrum).

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Idem hier... Nieuwegein. Sinds vandaag geen last meer van.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik heb de laatste dagen ook last van haperende verbindingen. Ik merk vooral dat Google Maps het dan bijv. niet doet terwijl Twitter wel snel inlaadt.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik merkte ook dat het 4G minder prettig was/is. Misschien dat de straalverbindingen minder strak werken met dit weer?

• Upbeat
Ik heb ook een multisim, die heb ik zojuist in een ander toestel geprobeerd en precies dezelfde problemen! Het ligt dus niet aan het toestel/simkaart.

• SafariFlow
Wordt aan gewerkt ;)

• swv
  • Nu online

swv

d:)b

• Upbeat
Verklaar je nader :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Idem hierzo, merk het met bijvoorbeeld laden van de ING app, maar ook met Whatsapp, gewone berichten gaan als een malle, maar voiceberichten en media blijven soms hangen, door ze opnieuw te versturen (soms tot 3x aan toe) komen ze pas aan.

Op g, e, h, h+ en 4G, van Rotterdam tot Roosendaal.

Dus ben wel benieuwd wat het probleem precies is, er is verder niets over te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Vorkie op 18-08-2015 11:47 ]

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:49
Hier in Veenendaal inderdaad hier ook last van. Vreemd is wel dat Vodafone dit nergens gemeld heeft.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-11 01:06
Vodafone erkent het probleem en geeft op Twitter en op haar eigen forum aan 'ermee bezig te zijn'. Is bij mij al sinds gisteren, het valt me op dat het nog niet echt in de media is verschenen, aangezien men bij de storing T-Mobile ook als haaien hapte. Dit zal een iets minder groot effect hebben, gezien niet iedereen er last van heeft. Overigens zelf op de grens Noord/Zuid-Holland. Whatsapp berichten versturen lukt wel, maar media en safari blijven vaak hangen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-11 20:31
Als ik het niet dacht.. ik ben ook mede door dit gedonder weg gegaan bij Voda, plus de slechte LTE dekking. Nu bij KPN 0,0 problemen, en daar ga ik voorlopig ook nie tmeer weg.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• MarcoC
  • Nu online
Ze zijn wel gelukkig minder stoïcijns geworden in het erkennen van netwerkproblemen.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier de laatste dagen ook last van een trage verbinding, zowel op 3 als 4G. Ik dacht eerst nog dat de regen invloed had op de straalverbindingen.

• wmrichard
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10 22:43
Hier ook al sinds ongeveer 4 dagen erg traag internet via 3 en 4g. Normaal is het op deze locaties erg snel (Drenthe).

[ Voor 38% gewijzigd door wmrichard op 18-08-2015 16:33 . Reden: Tweakers heeft al over de storing bericht. ]

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-10 19:44
Hier het zelfde probleem.
Mijn vriendin en ik hebben beide een HTC one m8 en beide traag internet. Normaal lekker snel op 4g...

Omgeving emmen (drenthe)

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik meld mij ook even, dat ik traag internet heb, maar dat is niet altijd zo?

• JornZ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:48
Ik merk de afgelopen twee dagen ook dat de 4G een stuk langzamer is. Gebruik het veel in de trein tussen Den Bosch en Utrecht.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-11 12:00
Vandaar dat afgelopen zaterdag de Parkline app niet wilde inloggen totdat ik het met de WiFi van de naastgelegen AH probeerde.

Het lijkt trouwens niet regionaal te zijn. Zondag ben ik met de auto van Eindhoven naar Den Helder gereden. Onderweg zat de bijrijder via tethering met een laptop op internet. Soms was de verbinding OK, soms erg langzaam. De signaalsterkte leek hierbij ook niet uit te maken. En ja, de telefoon had op die momenten gewoon 3G verbinding (4G krijg ik niet omdat ik een oud abonnement heb).

Telefoon is een iPhone 6 met een SIM-only abonnement Mocht dat er nog wat mee te maken hebben...

[ Voor 10% gewijzigd door ShadowLord op 18-08-2015 16:52 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-11 09:31

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Merkte al dagen op dat 4G niet meer 4G snelheid gaf.
Gelukkig zat ik vaker wel dan niet op WiFi.
Tijden dat ik op 4G zat was het helaas om te huilen Amsterdam -> Den Haag en van Den Haag -> Amsterdam met de auto (A12/A4/A9).

Ook met bellen last van een wegvallende verbinding of ruis op de lijn.

Blij dat Vodafone het tenminste erkent en onderzoekt.

[ Voor 11% gewijzigd door crzyhiphopazn op 18-08-2015 17:11 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Vodafone geeft aan dat de storing opgelost is. Helaas heb ik er nog wel last van

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:12

robertwebbe

Robert Webbe

P3 Group: Vodafone netwerk beste van Nederland en behoort tot internationale top

24-08-2015

- Vodafone behaalt meeste punten in eerste grootschalige onafhankelijke netwerkvergelijking

Het netwerk van Vodafone is uitgeroepen tot het beste van Nederland en behoort tot de internationale top. Dat maakt onderzoeksbureau P3 Group vandaag bekend. Gedurende 14 dagen heeft P3 Group in heel Nederland 200.000 telefoongesprekken en bijna 30.000 datasessies vergeleken. P3 onderzocht stedelijke en landelijke gebieden en de tussenliggende verbindingsroutes. Vodafone scoorde 881 van de 1.000 punten en scoorde daarmee net iets hoger dan KPN. Het onderzoek van P3 is de eerste onafhankelijke netwerkvergelijking op grote schaal in Nederland en onderdeel van een internationale reeks. Afgelopen jaren onderzocht P3 netwerken in onder andere het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en de Verenigde Staten.

P3 Group heeft naar zowel dekking, capaciteit als netwerkkwaliteit gekeken vanuit het perspectief van een klant. Wat kan een klant doen met de mobiele verbinding op diverse tijdstippen en locaties? Er is daarbij rekening gehouden met gebruikte toestellen, veelgebruikte apps en andere mobiele toepassingen. Providers konden tijdelijke of lokale verstoringen doorgeven, zodat deze het resultaat niet vervuilden.

Rob Shuter, CEO Vodafone Nederland: “Geweldig om te zien dat onze investeringen en het harde werk van collega’s, partners en leveranciers zich vertalen in goede onderzoeksresultaten. Maar, onderzoek naar de kwaliteit van mobiele netwerken blijft altijd een momentopname. Daarnaast zijn de verschillen erg klein, ook andere Nederlandse netwerken scoren hoog op het wereldtoneel: waar een klein land toch groot in kan zijn! We gaan daarom niet achterover leunen, maar juist keihard werken om ons netwerk nog beter te maken.

Bron: http://over.vodafone.nl/n...rt-tot-internationale-top

Vodafone netwerk ‘beste jongetje van de klas’

Mallik Rao
24 augustus 2015

Onderzoek naar de kwaliteit van mobiele netwerken; ik schreef er enige tijd geleden al een blog over. Een ingewikkelde opgave, omdat ik van mening ben dat er bij vergelijkingen meer gekeken zou moeten worden naar de totale klantervaring bij regulier gebruik van apps en andere toepassingen via het mobiele netwerk, dan alleen naar losse netwerkelementen zoals bijvoorbeeld dekking of snelheid.

P3 netwerk benchmark
De afgelopen weken heeft het in Aken gevestigde netwerkconsultancybureau P3 Group, dat eerder vele internationale benchmarks heeft uitgevoerd in onder andere de Verenigde Staten, Spanje, Australië, Engeland, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, ook de Nederlandse netwerken onder de loep gelegd. Het is voor het eerst in Nederland dat een vergelijking op deze schaal gedaan wordt door een onafhankelijk bureau.

Met behulp van speciaal uitgeruste meetauto’s heeft P3 Group 14 dagen lang, aan de hand van 200.000 testgesprekken en bijna 30.000 datasessies, de kwaliteit in stedelijk en landelijk gebied en de tussenliggende verbindingsroutes in kaart gebracht. Een testgebied, goed voor ruwweg 30-40 procent van de Nederlandse bevolking.

De belangrijkste doelstelling van de benchmark was het verkrijgen van een duidelijk en onafhankelijk overzicht van enerzijds de technische prestaties van de mobiele netwerken in Nederland, zoals beschikbare dekking en capaciteit, kwaliteit van het signaal en beschikbare technologieën, maar anderzijds ook de netwerkprestaties vanuit het perspectief van de klant, waarbij onder andere rekening werd gehouden met gebruikte toestellen, veelgebruikte apps en andere mobiele toepassingen die bepalend zijn voor de klantervaring. Een methodiek die aansluit bij waar ik in mijn eerdere blog voor pleitte: een voor klanten relevante aanpak in het meten van netwerkprestaties.

Hoogste score
De P3 benchmarkresultaten per categorie zijn hier terug te lezen, maar kortgezegd heeft Vodafone de hoogste overall-score in Nederland behaald! Een score waarmee we zelfs tot de internationale top behoren. Project Spring, het project dat voorziet in forse investeringen in zowel het mobiele als het vaste netwerk van Vodafone, begint overduidelijk vruchten af te werpen! Maar met alleen geld ben je er niet. Ik wil dan ook alle collega’s, partners en leveranciers die hebben bijgedragen aan dit fantastische resultaat bedanken voor al hun inspanningen. Dit is een prestatie van formaat waar we ontzettend trots op mogen zijn!

En niet alleen ons netwerk, maar ook de andere netwerken scoren hoog. T-Mobile wilde weliswaar niet meegenomen worden, maar dat betekent niet dat ze een slecht netwerk hebben. De benchmarkresultaten onderstrepen het feit dat de Nederlandse mobiele netwerken tot de beste telecominfrastructuren van Europa, ja zelfs de wereld, behoren. Maar het gegeven dat we het al erg goed doen, betekent niet dat we dit resultaat in onze broekzak steken en achterover gaan leunen. Benchmarking stimuleert nog betere prestaties. Het is een extra aanmoediging om te blijven zoeken naar nieuwe ideeën, deze te testen en implementeren. We moeten dus blijven investeren. Een mobiel netwerk is namelijk nooit af en beweegt mee met het continu veranderende landschap om ons heen. Onze netwerk engineers zijn daarom 24 uur per dag bezig met het uitbreiden, moderniseren, herinrichten en ‘fine-tunen’ van het netwerk. Onderzoek naar de prestaties van een mobiel netwerk blijft daarom altijd een momentopname. We zijn natuurlijk heel blij met dit resultaat, maar met zulke kleine verschillen moeten we ook realistisch blijven en niet naast onze schoenen gaan lopen.

Afscheid
Met dit als afsluiter, kan ik heel tevreden het stokje overdragen aan Eben Albertyn, die vanwege mijn overstap naar Vodafone Turkije, per 1 oktober mijn taken in Nederland zal overnemen. Eben komt van MTN, een Zuid-Afrikaanse multinational telecomprovider, waar hij sinds 2013 Chief Technology Officer (CTO). Daarvoor was hij CTO bij Airtel Africa en verantwoordelijk voor Technology in 17 Afrikaanse landen. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij blijft sturen op de beste netwerkervaring voor klanten.

Mallik Rao

Bron: http://blog.vodafone.nl/b...etje-van-de-klas%E2%80%99

Afbeeldingslocatie: http://blog.vodafone.nl/sites/default/files/images/03_Test_Equipment_Antenuatr.jpg

• Chris.nl
  • Niet online
Ook Tele2 komt er 'goed' vanaf in het onderzoek, mooi om te lezen dat de Nederlandse netwerken tot de top behoren.

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:15
Pfff .... al die onderzoeken (Vodafone, maar ook TM) hebben wel een onwijs 'wij van wc-eend'-gehalte.

Vodafone heeft wel een punt mbt TM: het aanleggen van een snelweg terwijl een provinciaals weggetje ook voldoet is in principe ook geldverspilling. Aan de andere kant: meer masten zou uiteindelijk meer bereik moeten opleveren.

Mijn kritiekpunt op Vodafone: hun achterkant lijkt nog wel de meest beperkende factor. Zo hebben KPN en TM ondertussen meer masten direct op glasvezel aangesloten. Wellicht is dat wel de oorzaak waarom ik gisteren weer eens niet kon bellen met al die regen...

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
En T-Mobile heeft niet meegewerkt, dus in principe zegt dit onderzoek niet zoveel. Het is echt een PR oorlog.

Daarnaast is de uitrolstrategie van T-Mobile wel slimmer, ook al heb je niet op alle plekken veel bandbreedte nodig, je hebt wel alvast liggen, en dat scheelt weer toekomstige (dure) uitgaven.

Beter teveel bandbreedte dan te weinig.

[ Voor 52% gewijzigd door The Wizard op 25-08-2015 14:17 ]

• SafariFlow
The Wizard schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:16:
En T-Mobile heeft niet meegewerkt, dus in principe zegt dit onderzoek niet zoveel. Het is echt een PR oorlog.

Daarnaast is de uitrolstrategie van T-Mobile wel slimmer, ook al heb je niet op alle plekken veel bandbreedte nodig, je hebt wel alvast liggen, en dat scheelt weer toekomstige (dure) uitgaven.

Beter teveel bandbreedte dan te weinig.
Er is wel op T-Mobile getest, maar ze wilden niet dat de resultaten gepubliceerd werden.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

SafariFlow schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:18:
[...]
Er is wel op T-Mobile getest, maar ze wilden niet dat de resultaten gepubliceerd werden.
En waarom zou dan dan zijn? })

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:15
Dat is iets anders dan wat er vermeld staat:

'We regret not to be able to publish any results of the T-Mobile network in this first P3 connect Mobile Benchmark NL. During the measurement period in May-June 2015 T-Mobile was in the midst of a nationwide full modernization of their network. This externally contracted work could not be delayed and would have meant that the measurement results would not have been a fair representation of the usual network performance.'

Maar dan testen ze wel Tele2?!

In feite is dit ook appels met peren vergelijken, want je vergelijkt 4G met 3G/2G netwerken... Wat me nog het meest verbaast is dat KPN niet als duidelijke winnaar naar voren komt. Qua 4G dekking zijn zij het verst van iedereen (daar zijn we het toch wel over eens met zn allen? :))...

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ben benieuwd welk gebied ze getest hebben. Ik snap de reactie van T-Mobile wel, je wilt niet dat ze testen in het oude gebied, dat is niet representatief tov het nieuwe netwerk.

De 4G dekking van KPN is idd beter door heel Nederland, dus dat maakt me nog nieuwsgieriger naar het testgebied.

• SafariFlow
http://www.p3-group.com/d...chmark_NL_2015_Report.pdf

Ze zijn door heel NL gegaan. Zie pagina 1.

En zoals ik boven aangaf is er wel getest met T-Mobile, maar wilde ze dus niet dat het gepubliceerd werd. Als het goed zou zijn, hadden we het gezien. ;)

Ps. Vodafone en KPN zijn toch ook continue bezig met het verbeteren van hun netwerk. Tele2 heeft zelfs goed gescoord met een "beginnend" netwerk.

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:24
Fijn dat Vodafone denkt dat ze tot de top behoren. Mijn ervaring is de afgelopen jaren toch anders. De dekkingskaart gaf jarenlang te positief beeld. Geen klacht over 4G bereik kunnen indienen aangezien je daar niet voor betaald. En zo is er nog wel meer. Het kan nog zoveel beter..

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Ze zijn inderdaad door heel NL gegaan, dus niet specifiek 1 gebied. Lijkt me ook wat stug dat Vodafone er als beste uit komt, zal er wel om gaan wie het meeste betaalt ;)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
SafariFlow schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:42:
En zoals ik boven aangaf is er wel getest met T-Mobile, maar wilde ze dus niet dat het gepubliceerd werd. Als het goed zou zijn, hadden we het gezien. ;)
Is ook logisch, ze hebben voor een groot deel ook getest in niet omgebouwd gebied. Dat geeft een verkeerd en vertekend beeld.

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-10 11:45
Nou ja zo logisch is het niet. T Mobile heeft vet meer omhebouwde masten dan vodafone. Door die rare inktvlekmethode zitten ze in hele stukken nog met een baggernet. Dan heeft Vodafone het zo slecht nog niet gezien. Strategisch een stel masten ombouwen zodat je een basisdekking hebt. Die methode komt toch goed uit de test en de klantbeleving.
En bij Vodafone lag er al een heel snel 3g net. Daar plukken ze nog steeds de vruchten van. Zelfs ondanks de 2100 MHz.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
De test geeft niet aan hoeveel op 4G en hoeveel op 3G gezeten heeft. In de straatdekking en kleinere plaatsen is KPN beter.

KPN is vaak beter in HD Youtube, terwijl Vodafone beter is in SD (buiten de grote steden). Dat komt natuurlijk door de snelle 3G verbindingen van Vodafone. Het 3G net is idd erg snel, die van KPN is (ook) stabiel maar een stuk langzamer.

T-Mobile kan ook niet anders dan een inktvlek strategie door de toepassing van 3G900/4G900 en de refarming van 1800. Ook een probleem is dat de oude apparatuur niet compatible met de nieuwe Huawei spul.

• Raider095
The Wizard schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:43:
T-Mobile kan ook niet anders dan een inktvlek strategie door de toepassing van 3G900/4G900 en de refarming van 1800. Ook een probleem is dat de oude apparatuur niet compatible met de nieuwe Huawei spul.
Exact! Bij KPN was dat idem eender bij de migratie van Nokia naar Ericsson. Vodafone was al Ericsson en blijft Ericsson. Dat maakt het op centraal niveau (BSC/RNC/EVO) een stuk eenvoudiger! :)

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 19:03
SafariFlow schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:42:
Als ik het goed interpreteer hebben ze ook bij Tele2 spraak en data getest. Omdat 4G van Tele2 nog niet landelijk dekkend is, en geen VoLTE aanbiedt hebben ze daar dus gewoon T-Mobile getest. Voor spraak geldt dus: Tele2 = T-Mobile.

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe de Nederlandse carriers het doen tov. de Zuid-Koreaanse en Japanse }:O

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-11 22:18

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

henk_dh schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:44:
[...]

Als ik het goed interpreteer hebben ze ook bij Tele2 spraak en data getest. Omdat 4G van Tele2 nog niet landelijk dekkend is, en geen VoLTE aanbiedt hebben ze daar dus gewoon T-Mobile getest. Voor spraak geldt dus: Tele2 = T-Mobile.
Dat is niet helemaal waar, Tele2 gaas weliswaar over het radio netwerk van T-Mobile maar word verder afgehandeld via eigen Tele2 netwerk.

Antenne en masten malloot

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-11 14:48
T-Mobile is wijs dat ze niet meewerkten. Ze weten bijvoorbaat dat ze nog jaren met dit onderzoek om de oren worden geslagen. Of de huidige situatie nu veranderd is of niet. tenslotte zullen er dan ook radiospotjes komen dat Tijl geen T-Mobile "salabim sim" wil.

Ik denk zeker dat Vodafone een heel bruikbaar netwerk heeft gebouwd. Ze zijn snel op 3G-2100 en hebben helemaal geen 3G-900. Als klant wordt je dan naar 2G gezet. op plekken met veel verkeer is er 4G in mega vette uitvoering. Daarbuiten dunnere dekking en trager, maar zeker buiten is 4G te ontvangen.

P3 is een gerenomeerd testbedrijf. In Duitsland voeren ze eens per jaar een grote netwerktest uit die dan echt onafhankelijk is en niet door 1 telecomprovider wordt betaald. De resultaten, daar kan je op vertrouwen, het enige wat nog variabel kan zijn is de route die Vodafone vraagt te rijden en de manier waarop de resultaten worden geinterpreteerd.

Over een jaartje nogmaals, maar dan ook onafhankelijk van 1 provider? (Desnoods door alke providers betaald?, of iets voor Tweakers om te organiseren misschien ;). )

[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 26-08-2015 21:49 ]

• SafariFlow
ucsdcom schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:46:
T-Mobile is wijs dat ze niet meewerkten. Ze weten bijvoorbaat dat ze nog jaren met dit onderzoek om de oren worden geslagen. Of de huidige situatie nu veranderd is of niet. tenslotte zullen er dan ook radiospotjes komen dat Tijl geen T-Mobile "salabim sim" wil.

Ik denk zeker dat Vodafone een heel bruikbaar netwerk heeft gebouwd. Ze zijn snel op 3G-2100 en hebben helemaal geen 3G-900. Als klant wordt je dan naar 2G gezet. op plekken met veel verkeer is er 4G in mega vette uitvoering. Daarbuiten dunnere dekking en trager, maar zeker buiten is 4G te ontvangen.

P3 is een gerenomeerd testbedrijf. In Duitsland voeren ze eens per jaar een grote netwerktest uit die dan echt onafhankelijk is en niet door 1 telecomprovider wordt betaald. De resultaten, daar kan je op vertrouwen, het enige wat nog variabel kan zijn is de route die Vodafone vraagt te rijden en de manier waarop de resultaten worden geinterpreteerd.

Over een jaartje nogmaals, maar dan ook onafhankelijk van 1 provider? (Desnoods door alke providers betaald?, of iets voor Tweakers om te organiseren misschien ;). )
- Vodafone heeft niet betaald hiervoor
- het is onafhankelijk zoals in alle andere landen
- Inkomsten komen van nieuwssites die er een artikel over willen plaatsen (vandaar dat het niet op tweakers of nu geplaatst is. Ze willen (of kunnen) er niet voor betalen.
- de route is bepaald door P3

:)

• Sorcerer8472
Beste netwerk weet ik niet maar in de praktijk zit ik bijna alleen op 4G en soms nog op 3G op plekken waar er vreemd genoeg nog niet is omgebouwd, meestal in steden. De keuze van T-Mobile om alles overal aan te bieden is trouwens wel leuk, maar in dunbevolkte gebieden hebben ze nog altijd vaak minder opstelpunten dan de twee grote providers.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 14:23
Ik heb in mijn woning erg slecht bereik (alleen voorin in de woonkamer iets bereik, midden en achterin het huis niet en in de tuin ook slecht). Nu weet ik dat vodafone een tijdje Femtocellen heeft verkocht onder de naam Signaal+. Is zo'n apparaat een goede oplossing om het bereik in mijn woning wat beter voor elkaar te krijgen? Ze worden 2e hands voor weinig aangeboden.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Chris.nl
  • Niet online
NoepZor schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:15:
Ik heb in mijn woning erg slecht bereik (alleen voorin in de woonkamer iets bereik, midden en achterin het huis niet en in de tuin ook slecht). Nu weet ik dat vodafone een tijdje Femtocellen heeft verkocht onder de naam Signaal+. Is zo'n apparaat een goede oplossing om het bereik in mijn woning wat beter voor elkaar te krijgen? Ze worden 2e hands voor weinig aangeboden.
Ik heb er nog wel 1 thuis liggen DM me maar.

- edit -
O wacht, ik dacht te lezen dat ze weinig worden aangeboden 2e hands.
Ja, zo'n ding werkt prima. Ik had hem in mijn vorige appartement/woning centraal opgehangen en overal goed bereik.

[ Voor 15% gewijzigd door Chris.nl op 31-08-2015 18:39 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 14:23
Ik lees dat die femtocellen niet opgepikt worden door de telefoon zodra deze nog een "vleugje" 4G kan ontvangen. Ook werkt naadloos overschakelen tijdens van mobiel naar femtocell niet, zodat de verbinding alsnog verbroken wordt. Lijkt dus een halfslachtige oplossing.

De wijzen komen uit het Oosten!

• markheloking
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-10 22:18
ik heb zelf in het centrum van delft ook prachtig geen bereik in mijn huis. Aan de ene kant net een half schrammetje G van de ene toren, aan de andere kant een half balkje G van de andere toren. Gevolg: je belt om een storing te melden van je vaste internet terwijl je achter je pc zit en ze zeggen "kunt u hem even uit en aanzetten" terwijl je dat al drie keer geprobeerd hebt *maar dan nog maar eens gaat doen* en ja hoor, verbinding valt weg. Bel je opnieuw, nieuwe muts aan de lijn en daar gaan we weer hoor "hebt u hem al uit en aan gezet? doe dat nog maar eens en ga daarna achter je pc zitten"...

Zelf heb ik ook al gedacht aan een femtocell (eigenlijk alleen voor bellen) aangezien bellen in huis dus praktischerwijs niet gaat (als je al verbinding hebt is het amper te verstaan). Toch eens tweedehands snuffelen dan maar...

• ucsdcom
De Vodafone Femtocellen werken via je eigen vaste internetverbinding. Je verbind de netwerkkabel uit de femtocel met je vaste internet modem. Dat betekent dus dat je je Femtocel niet kan gebruiken als je een internetstoring hebt op je vaste internet verbinding.

Zou je een Vodafone abonnement/databundel nemen als vervanger voor een vaste internetverbinding, dan kan je dus ook geen Femtocel gebruiken.

[ Voor 45% gewijzigd door ucsdcom op 03-09-2015 22:58 ]

• Schrudde
In zo'n geval zou ik geneigd zijn eens T Mobile of KPN te proberen. Die hebben 3g 900, dat blijft het in moeilijke stedelijke condities beter doen. Buitenshuis is de 3G van vodafone sneller en stabieler, maar vrijwel niet meer terugvallen op G is ook wel heel fijn.

• Sorcerer8472
Schrudde schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:46:
In zo'n geval zou ik geneigd zijn eens T Mobile of KPN te proberen. Die hebben 3g 900, dat blijft het in moeilijke stedelijke condities beter doen. Buitenshuis is de 3G van vodafone sneller en stabieler, maar vrijwel niet meer terugvallen op G is ook wel heel fijn.
4G hebben is daarvoor ook een goeie oplossing op de meeste plekken, voor dat niet meer terugvallen op G. Niet alle plekken trouwens. Paar weken terug op Schiphol(!) GPRS via hun picocellen waar nog steeds niet eens 3G-ondersteuning in zit.

Zodra je security door bent heb je maar heel zwakjes 3G/4G daar en kun je terugvallen op een (zeer sterk) 2G-signaal in een flink deel van het gebied daar. KPN heeft wel overal 4G-picocellen op Schiphol inmiddels. Ik vind het heel eigenaardig dat Vodafone dat nu tegen het einde van 2015 nog steeds niet heeft verbeterd :{

Bij sommige vertrekgates moest je het tot voor kort ook doen met een relatief zwak 2G-signaal. Da's nu een zwak 4G-signaal geworden. Kun je in ieder geval wel nog iets mee. Hoe dan ook valt de noodzaak voor 3G900 eigenlijk wel weg met 4G800. Enige reden om het wel nu te hebben is HD-Voice, maar hopelijk kunnen we dat binnenkort via VoLTE alsnog verwachten :)

• ArcticWolf
  • Niet online
Vandaag in de ABN-Amro Nieuwegein Stadscentrum (Huawei P8):

B)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aHspTeJl.png

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 08-09-2015 14:57 ]

• Sorcerer8472
ArcticWolf schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:13:
Vandaag in de ABN-Amro Nieuwegein Stadscentrum (Huawei P8):

B)
[afbeelding]
Je plaatje is stuk!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik zag het ja ;(

• Schrudde
@sorcerer. Mee eens. Ik nam aan dat het een telefoon was die geen 4 G had omdat in hartje delft anders vast wel een sprankje dekking van een van die masten had.
Ik vind t zelf trouwens ook bij 4g wel handig om 3g 900 te hebben. Blijft je data werkbaar tijdens bellen. En ik merk dat, al is het een beetje tegen de theorie in, dat 3g 900 het nog net wat langer in kelders en gebouwen doet dan 4G, ook in 4G 900 gebied. Het scheelt me in ieder geval wel ergenis nooit meer G of E te zien, maar dat is stukje emotie.

• Sorcerer8472
Dat kan aan netwerkinstellingen liggen. Ook is het zo dat je telefoon gaat zoeken als hij 4G kwijtraakt en dan het eerste beste pakt dat hij tegenkomt; vaak 3G. Ook al is op dat moment 4G ook alweer vindbaar pakt hij dan toch 3G omdat dat het eerste is dat hij bij het scannen weer ziet.

Data is een goed argument; VoLTE gaat dat hopelijk snel oplossen :)

Geen idee of Vodafone in hartje Delft nog niet-omgebouwde masten heeft. Een belangrijke en drukke locatie van Vodafone bij de Pieterskerk in Leiden is eind augustus pas omgebouwd, voor die tijd had je in de omgeving daar ook nog GPRS als je in een kroeg zat. Er zijn nog wel meer van die locaties. Gelukkig niet heel veel meer, maar je zal maar net in de buurt zitten op zo'n plek :/

• ucsdcom
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:37:
[...]

........Paar weken terug op Schiphol(!) GPRS via hun picocellen waar nog steeds niet eens 3G-ondersteuning in zit.

Zodra je security door bent heb je maar heel zwakjes 3G/4G daar en kun je terugvallen op een (zeer sterk) 2G-signaal in een flink deel van het gebied daar. KPN heeft wel overal 4G-picocellen op Schiphol inmiddels. Ik vind het heel eigenaardig dat Vodafone dat nu tegen het einde van 2015 nog steeds niet heeft verbeterd :{
......
Op schiphol rijdt geen testauto voor netwerktesten. Dan hoef je daar dus ook je netwerk niet om te bouwen...of ben ik nu te cynisch? ;)

Schiphol lijkt mij inderdaad de eerste plaats om je netwerk om te bouwen. Met de smartcells in de binnenstad van Amsterdam als voorbeeld is Vodafone prima in staat om een oplossing te bieden.

Kan het misschien zo zijn dat KPN wat makkelijker toegang krijgt tot haar micro en picocellen op Schiphol? Ze bieden daar ook het WiFinetwerk aan, dus al toegang in de samenwerking daarvoor. Het hoeft natuurlijk niet meteen aan de planactiviteiten of bereidheid tot investeren van Vodafone te liggen.
Anderzijds kan het wel zo zijn dat de prioriteit zelf op snel een soort van landelijke 4G laag buiten is gezet

Verwijderd

Waarom heeft T-mobile dan wel goede 4G op Schiphol? Dat KPN wellicht iets meer toegang krijgt, dat geloof ik wel. Maar VF zou toch net zo 'goed' moeten zijn als bv T-mobile. Of denk ik verkeerd?

• Raider095
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:06:
Geen idee of Vodafone in hartje Delft nog niet-omgebouwde masten heeft. Een belangrijke en drukke locatie van Vodafone bij de Pieterskerk in Leiden is eind augustus pas omgebouwd, voor die tijd had je in de omgeving daar ook nog GPRS als je in een kroeg zat. Er zijn nog wel meer van die locaties. Gelukkig niet heel veel meer, maar je zal maar net in de buurt zitten op zo'n plek :/
In de grootste steden (en centra) heeft Vodafone nog steeds niet-omgebouwde masten staan :( Wordt wel steeds minder maar gaat helaas erg gestaag.

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 22:21
Ik werk op Schiphol en de verbinding is inderdaad echt om te huilen. Vooral in de kelders is het drama. Webpagina's laden duurt gerust 10 minuten of ze laden helemaal niet. Terwijl mijn collega's met T-mobile en vooral met KPN een goede verbinding hebben. Misschien toch maar een KPN abo afsluiten.. Ik geloof namelijk niet dat het ooit beter gaat worden daar. Het is al sinds het begin knudde.

@ucsdcom Schiphol regelt nu trouwens hun eigen wifi netwerk. Het gaat niet meer via KPN wifi hotspots. Misschien dat ze er nog wel aan meewerken maar hun naam zie je nergens meer in terug.

[ Voor 16% gewijzigd door Swift92 op 09-09-2015 01:34 ]

• Sorcerer8472
Op sommige plekken op Schiphol hebben ze wel 3G-picocellen, op veel plekken 2G-picocellen. Nergens 4G-picocellen geloof ik, dat komt van een zendmast die buiten staat vlakbij de hoofdingang van Schiphol.

Kan me niet voorstellen dat Schiphol dit tegenhoudt... KPN heeft erg veel antennes hangen richting alle gates, en het lijkt erop dat Vodafone dezelfde antennes gebruikt voor 2G, maar het is alweer maanden geleden dat ik daar was dus het zou zomaar kunnen dat dat niet klopt en dat dat andere antennes zijn.

Had Schiphol jaren geleden niet ook een plan voor een antennesysteem waarop providers kunnen inprikken, een beetje à la Arena?

• Schrudde
Valt me sowieso op dat op de hoofdwegen de dekking vaak perfect is en in kleine woonstraatjes dichter bij een mast vaak slechter.
Niet dat ik dat dom of manipulerend vind, als je keuzes moet maken met richten enzo dan is het in het belang van de consument het daar het allerbest te hebben.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-11 22:19
Dat op Schiphol had ik ook al gemerkt. Soms zelfs amper bereik als je zit te wachten, maar zodra je in het vliegtuig zit opeens weer een heel bruikbaar 4G signaal. :P

Meer mensen last van storing nu? (Geen service)

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-11 11:27

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep, alles ligt er uit. En het mooie is dat ik ook geen collegas kan bereiken...

I am the great Cornholio!

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 10:28
Hier in Eindhoven ligt het netwerk ook plat.

• MarcoC
  • Nu online
Heb wel 3G, maar 0 streepjes bereik. Toch werkt internet wel.

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 11:58

TheTeek

TheTeek

net te horen gekregen dat drie kwart van de vodafone gebruikers problemen heeft met de telefonie dienst....
Dat is best veel...

No one knows what TheTeek is

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:15
Niks aan de hand, 3G in orde bellen/smsen ook. Collega's hebben ook geen last. Regio Utrecht.

[ Voor 200% gewijzigd door Ruvetuve op 17-09-2015 14:26 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-11 07:49
Hier in Zuid-Limburg nergens last van, in het gebouw (waar het ontvangst niet denderend is) alsnog 2 vd 4 balkjes LTE ontvangst en snelheid is prima/niet anders dan normaal (24Mbit down/10Mbit up).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 11:58

TheTeek

TheTeek

ik heb ook 4G, maar ik kan niemand bellen of gebeld worden. het is ook niet constant.

No one knows what TheTeek is

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-11 13:08
net een uurtje of 2 eruit gelegen in Eindhoven en osmtreken maar nu doet ie t weer :)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• ArcticWolf
  • Niet online
Bellen werkte niet in Sliedrecht, internet wel. Was wel lekker rustig zo :P (zakelijk & prive VF).

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Vandaag nieuw download record gehaald met iPhone op Vodafone 4G netwerk:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5819/21707378555_73b2483d07.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 26-09-2015 19:14 ]

• swv
  • Nu online

swv

robertwebbe schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:48:

[afbeelding]
Dat moet dan wel een iPhone 6s+ geweest zijn? En dan kunnen we ook concluderen dat er geen 4G+ symbool is?

• ArcticWolf
  • Niet online
robertwebbe schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:48:

[afbeelding]
Waar is dat?
sww89 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:59:
[...]

Dat moet dan wel een iPhone 6s+ geweest zijn? En dan kunnen we ook concluderen dat er geen 4G+ symbool is?
Heeft mijn Huawei P8 ook niet.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ja, is een 6s. En inderdaad geen 4G+ icoontje bij Carrier Agregation. De locatie is Arnhem aan het begin van de Marga Klompelaan.

• Sorcerer8472
robertwebbe schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:39:
Ja, is een 6s. En inderdaad geen 4G+ icoontje bij Carrier Agregation. De locatie is Arnhem aan het begin van de Marga Klompelaan.
Plaatje is stuk! Nu kan ik het niet zien ;(

• ArcticWolf
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:20:
[...]

Plaatje is stuk! Nu kan ik het niet zien ;(
Er stond iets van 159mbit/s down en 45mbit/s up als ik het me goed herinner :P

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Zojuist nog wat metingen gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5624/21547268278_9caac9b26e_z.jpg

En hier nog specs van de hoogste meting:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5701/21547436978_c087da79bf.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door robertwebbe op 26-09-2015 20:39 ]

• ucsdcom
In dit artikel staat de laatste stand van zaken van de providers, zowel in snelheid als dekking

http://www.nu.nl/mobiel/4...ink-sneller-geworden.html

Conclusie top 4 van netwerk snelheid:

1. T-Mobile
2. KPN
3. Vodafone
4. Tele2

Top 4 in 4G dekking op dit moment:

1. KPN
2. Vodafone
3. T-Mobile
4. Tele2

Ik ben er zeker van dat Vodafone binnenkort wel weer flink zal inhalen om te voorkomen dat T-Mobile ze naast snelheid ook op dekking voorbij gaat. Die situatie gaat anders de komende maanden ontstaan. KPN komt opeens weer terug op snelheid doordat er alsnog flink bijgebouwd wordt met 4G-1800. Tele2 bouwt ook gestaag door.

[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 26-09-2015 23:06 ]

• Schrudde
Ik ben daar helemaal nog niet zo zeker van. Het is ook een geldkwestie. KPN heeft het aantal aandelen flink moeten uitbreiden, zelfs tegen dumpprijzen, om die 4G uitrol te kunnen betalen zonder om te vallen. Dat ze er nog 1800 bij gingen doen verrast me.
T-Mobile had nauwelijks centjes dus laat begonnen. Maar die hebben een flinke zak geld gehad van het moederbedrijf die T-Mobile VS had verkocht.
Vodafone heeft ook wel wat van hun moederbedrijf maar moet meer uit eigen omzet regelen. Tja dat gaat trager.
Het maakt ze wel creatief. Door een uitgekiende spreiding van minder 4g masten, Iphone5 geschiktheid en veel reclame hebben ze wat neergezet wat nauwelijks als minder wordt beschouwd door de meeste mensen.
En de dekking is gewoon ook met minder masten groter dan die van T-Mobile, die grondige regiouitbouw is nog duidelijk niet klaar. En dat met de capaciteitspuntjes bij KPN en je strijdt toch echt serieus nog mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Schrudde op 01-10-2015 14:26 ]

• Sorcerer8472
En zoals ik al zei zit ik eigenlijk altijd op 4G. Heel uitzonderlijk zo nu en dan in een werfkelder in Utrecht even 3G of niks, maar meestal 4G.

En de snelheid is prima. Op 4G+-locaties is die ook vaak ruim 100 Mbps. KPN en T-Mobile gaan dan misschien wel hoger, maar in termen van gebruikerservaring met gewone apps is er gewoon geen verschil.

Als Vodafone eindelijk de laatste 800-1000 masten heeft omgebouwd dan zal haar binnendekking voor 4G nog meer solide zijn en is er nauwelijks verschil met KPN. Dat verschil is er nu wel, afhankelijk van of je de pech hebt op zo'n locatie te wonen/werken, maar je moet toegeven dat ze het met 25% onomgebouwde masten nog prima doen nu.

Plus het is wel heel fijn om lekker 4G te hebben in het buitenland hoor :)

• SafariFlow
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:23:
Plus het is wel heel fijn om lekker 4G te hebben in het buitenland hoor :)
Inmiddels in 77 landen. Dat gaat wel hard.

• Sorcerer8472
SafariFlow schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:34:
[...]

Inmiddels in 77 landen. Dat gaat wel hard.
Op de site gaat het nog om 61 (nu net gecheckt), even snel bijwerken! :P

In de voordeellanden heel relaxed, daarbuiten is het een klein beetje eng als je op 4G zit en naar een onbekende website gaat waar wellicht ineens een video gaat autoplayen en je binnen een paar seconden vele MB's erdoorheen jaagt :+

• SafariFlow
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:38:
[...]

Op de site gaat het nog om 61 (nu net gecheckt), even snel bijwerken! :P

In de voordeellanden heel relaxed, daarbuiten is het een klein beetje eng als je op 4G zit en naar een onbekende website gaat waar wellicht ineens een video gaat autoplayen en je binnen een paar seconden vele MB's erdoorheen jaagt :+
Haha moet inderdaad bijgewerkt worden.

Ja, daar ben ik het zeker mee eens. Kosten buiten de voordeellanden zijn (helaas) hoog.

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-11 19:46
Binnenkort ook weer terug naar Vodafone, 3 jaar tevreden op het KPN netwerk te hebben gezeten.
Met mijn werk telefoon zat ik al op Vodafone maar dan alleen 2G (jaja die werkgevers bestaan nog).

Het enigste verschil wat ik ga merken is het 4G netwerk, ben benieuwd hoe dit gaat bevallen en of ik ook daadwerkelijk meer MB's ga verstoken..

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-11 19:46
SafariFlow schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:37:
[...]

Haha moet inderdaad bijgewerkt worden.

Ja, daar ben ik het zeker mee eens. Kosten buiten de voordeellanden zijn (helaas) hoog.
Maar de kosten in voordeellanden zijn zo laag dat het zeker een voordeel is.

Dat is ook een van de redenen waarom ik overstap. Omdat bij andere providersin het buitenland bellen en internetten duur is terwijl je bij Vodafone voordeel landen hebt.

• ucsdcom
Nou, wat is je voordeel. Ik ga juist weg bij Vodafone omdat hun voordelige buitenlandbundels slechte alternatieven hebben gekregen. Je hebt nu slechts een beperkt alles in 1 bundeltje waar je dagelijks voor moet betalen ook als je 1sms stuurt of 1 MB gebruikt. En zelfs als je een inkomende belpoging krijgt met een seconde voicemail. Daarbuiten betaal je de losse minuut sms en MB prijs.

KPN en T-Mobile zijn de beste keus binnen Europa. Buiten Europa is dat niet Vodafone, maar een lokaal prepaidje. De alles in 1 bundel van de wereld is zo klein dat je met angst en beven moet internetten daarmee.
Pagina: 1 ... 41 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.