Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
[ Voor 3% gewijzigd door BDHowner op 22-06-2014 14:22 ]
Nu is het weer GPRS nu 3G terug is. Nog geen 4G op die plek toen ik er voor het laatst was, maar het zijn nu wel AIR-antennes
Het spannendste bij Vodafone blijft voorlopig even de vraag wat er nou gaat gebeuren in september: de dekking per antenne wordt op hun dekkingskaart magisch een stuk groter. Maar wat gebeurt er dan nou in real life om zo'n verschil te bewerkstelligen? Of gebeurt er eigenlijk niets maar wordt de kaart alleen optimistischer? (dan ben ik dus snel over naar KPN)
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Je merkt echt een groot verschil tussen h+ en lte.
Met h+ veel haperingen en met lte een vloeiende stream.
vanaf Vianen tot Gouda ging de stream vlekkeloos het enigste is dat als je uit lte gebied kwam en daarna weer erin reed ik de stream moest stoppen om weer op lte terug te vallen en dan de stream weer opnieuw te starten.
Ik zeg kom maar op met landelijke dekking onderweg lekker tv kijken
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
[ Voor 19% gewijzigd door robertwebbe op 22-06-2014 20:26 ]
Wel vreemd dat er de afgelopen maand vrijwel niks aan dekking is toegevoegd.robertwebbe schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:25:
Eind september zou het zover moeten zijn. Nog maar 3 maanden.
Het was mooi weer en dan test het netwerkteam de dekking op het strand
Nee serieus: Vodafone heeft zijn planning aangepast en reken maar dat er achter de schermen in toptempo gewerkt wordt om landelijke dekking in september zo goed mogelijk waar te maken. Er zullen dan zeker op enkele plaatsen noodgedwongen nog flinke dekkingsgaten zijn, maar op de belangrijkste plaatsen en langs de snelwegen en provinciale wegen verwacht ik toch gewoon dat keurig dekking gerealiseerd is.
Voorheen lanceerde Vodafone bij dit soort marketing stunts een dekkingskaart met bijna volledig opgeblazen dekking. De maand er na is de dekking op de kaart dan weer een stuk minder. Zal het deze keer ook weer zo gaan? Puur door marketing heeft Vodafone jaren het imago van "het beste netwerk" kunnen houden. Onafhankelijk of dit ook echt zo was natuurlijk als je naar meetwaarden ging kijken.
Hoe meer 4G-antennes er komen hoe beter ze samen moeten kunnen werken trouwens hè, dus zou best kunnen dat ze bewust om de zoveel weken een aantal antennes activeren. Bovendien zie je bepaalde activaties nauwelijks op de kaart omdat de dekking overlapt.
Ehhh, volgens mij heeft VF nooitt gepretendeerd het beste netwerk te hebben, die claim kwam (meer dan terecht ook) van KPN.ucsdcom schreef op zondag 22 juni 2014 @ 23:20:
Dat was speciaal om je te pesten
Voorheen lanceerde Vodafone bij dit soort marketing stunts een dekkingskaart met bijna volledig opgeblazen dekking. De maand er na is de dekking op de kaart dan weer een stuk minder. Zal het deze keer ook weer zo gaan? Puur door marketing heeft Vodafone jaren het imago van "het beste netwerk" kunnen houden. Onafhankelijk of dit ook echt zo was natuurlijk als je naar meetwaarden ging kijken.
Netwerk van VF is minder dan dat van KPN, mensen die ervaring hebben met beide providers weten dat ook
En ook die meningen verschillen. Ik heb twee dezelfde smartphones: 1 op kpn netwerk en 1 op vodafone netwerk. Ik heb al in vrijwel heel Nederland beide telefoons tegelijk gebruikt en de Vodafone-dekking is zeker niet slechter dan die van KPN.stijnec1 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:42:
[...]
Ehhh, volgens mij heeft VF nooitt gepretendeerd het beste netwerk te hebben, die claim kwam (meer dan terecht ook) van KPN.
Netwerk van VF is minder dan dat van KPN, mensen die ervaring hebben met beide providers weten dat ook
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Meningen zijn irrelevant, feiten des te meer. KPN heeft meer 2G-capaciteit, meer 3G-masten, meer 4G-masten, wél 3G900. De ervaring kan van persoon tot persoon verschillen, maar objectief gezien is het KPN-netwerk duidelijk beter.tcf schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:27:
[...]
En ook die meningen verschillen. Ik heb twee dezelfde smartphones: 1 op kpn netwerk en 1 op vodafone netwerk. Ik heb al in vrijwel heel Nederland beide telefoons tegelijk gebruikt en de Vodafone-dekking is zeker niet slechter dan die van KPN.
Please correct me if I'm wrong.
En meer dan eens meegemaakt, terwijl ik daar zelf eigenlijk weinig last van had, dat ik de enige was zonder. Nu de laatste maanden KPN en T-Mobile flink aan de weg timmeren hebben ze Vodafone wel snel ingehaald trouwens, vooral met indoor broadband-dekking, die Vodafone zelf met haar 4G-netwerk ook nog niet overal biedt (zelfs als je omgeven wordt door 4G-masten val je nog terug naar een sterk 2G-signaal van diezelfde masten).
Aan de andere kant is het wel zo dat ik met KPN gewoon 200 km door het land kan rijden en één telefoongesprek kan voeren zonder dat het wegvalt. Bij Vodafone is me dat al heel erg lang niet gelukt. Vooral overdag vallen gesprekken gewoon weg. Ook gewoon op de ring A10 in Amsterdam, gewoon dropped call. Capaciteitsprobleem waardoor je niet op tijd kunt handoveren ofzo?
Buiten voor de deur redelijk bereik maar niet super, loop ik 50m naar rechts/links goed bereik.
Snelheid in A'dam was met mijn Note3 5.2MB/s download en 4.3MB/s upload (bij die Scientology mafkazen in de straat). Thuis schommelt het maar tussen de 2 en 3 down en 4-4.5 up. Ik praat hier over Mega Byte p/s niet Mega Bit oid.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Lekker op de WC gaan zitten dusprutser001 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:13:
Het is bij mij heel vreemd als het om 4G bereik gaat. Op de wc midden in het huis goede 4G ontvangst maar bij het raam zowel voor als achter zeer slecht ?
Volgens mij heb je hier gewoon last van de omliggende gebouwen die het signaal redelijk sterk blokkeren. Bij een raam staan betekent niet automatisch dat het bereik beter is.
Dat is hier op werk niet anders, binnen 2 streepjes 4G van Vodafone, buiten gaat die terug naar 3G.prutser001 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:13:
Het is bij mij heel vreemd als het om 4G bereik gaat. Op de wc midden in het huis goede 4G ontvangst maar bij het raam zowel voor als achter zeer slecht ?
Buiten voor de deur redelijk bereik maar niet super, loop ik 50m naar rechts/links goed bereik.
Snelheid in A'dam was met mijn Note3 5.2MB/s download en 4.3MB/s upload (bij die Scientology mafkazen in de straat). Thuis schommelt het maar tussen de 2 en 3 down en 4-4.5 up. Ik praat hier over Mega Byte p/s niet Mega Bit oid.
Misschien weerkaatsingen van gebouwen die het signaal vervormen?
3G is hier ongeacht het bereik over het algemeen sneller dan 4G, dan moet ik er wel even bijzeggen dat ik via Vodafone Prepaid 4G test, reguliere abo's krijgen wellicht voorrang?
[ Voor 10% gewijzigd door netblade op 23-06-2014 16:01 ]
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
In huis 0-1 streepjes ontvangst (bellen niet mogelijk of je moet van lettergrepen gesprekken houden).
Buiten 1 streepje (bellen zo goed als niet mogelijk, soms hele woorden maar minimaal 75% lettergrepen gesprekken of robot taal).
Onderweg naar het werk (Arnhem - Almelo verbinding valt 2 a 3 keer tijdens de rit compleet weg, geen data niet bellen).
Met 3G had ik nergens last van maar ik heb echt spijt dat ik voor sneller ben gegaan want dat heeft averechts uitgepakt.
Er loopt al een ticket bij VF maar dat staat pas een week open dus ik verwacht niet op echt korte termijn een reactie of eventuele oplossing.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Mijn iPhone 5s kan dat niet, daarbij moet ik eerst alle apps handmatig sluiten en het toestel even in slaapstand zetten. Pas dan gaat de iPhone weer zoeken of er 4G is en schakelt dan weer op.
Zou de chipset van de terminal dan een beperkende factor zijn in deze? Waarom kan de SGS5 het nu wel en andere toestellen niet?
Galaxy Note 3.Koldur schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:36:
Welke telefoon heb je? Ik heb de S5
YepSorcerer8472 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:28:
Ook nieuw toestel genomen?
Mijn telefoon schakelt ook automatisch terug naar 4G, alleen helaas niet bij een slecht signaal. Het moet beter zijn dan -110 dBm ofzo wil hij terugschakelen. Slechter dan -115 is al een reden om terug te vallen naar 3g of 2g soms, terwijl het signaal nog redelijk bruikbaar is. Als 2g en 3g ook zwak zijn schakelt hij minder snel terug.
Zal het vandaag eens testen op meerdere lokaties.
Dat 3G weg is kan ik niet verklaren. Dat 2G nu problemen geeft is nog wel te verklaren: Vodafone heeft andere GSM/2G 900 frequenties toegewezen gekregen. Dat kan een klein verschil maken. Verklaring 2: de Samsung S5 is laatst getest in het laboratorium van Connect. De 3G en 4G ontvangst zijn OK. De 2G/GSM ontvangst is echter een stukje verslechterd ten opzicht van bijvoorbeeld de Samsung S4. Had je vroeger ter indicatie een stabiele 1 of wisselende 1 tot 2 blokjes 2G ontvangst met een probleemloze spraakverbinding, dan houd je nu een onstabiele 2G ontvangst over. Trouwens: de blokjes ontvangst zeggen over het algemeen niet alles omdat het ene toestel bij een beetje signaal net 1 streepje geeft en een ander toestel bij wijze van spreke al volle ontvangst aangeeft.
Edit: het gaat om de HTC One M8 in plaats van de Samsung S5. Dat laatste toestel is verbeterd ten opzichte van de S4. Trouwens: tov. De HTC One M7 is bij de One M8 de 3G en 4G ontvangst verbeterd.
[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 25-06-2014 00:09 ]
Andersom trouwens ook.
Oude 3G simkaarten heb ik niet meer om te testen.
Ik wacht gewoon het onderzoek van VF af wat al loopt.
Verwijderd
Als het al een verschil maakt (wat echt te verwaarlozen is), dan zou het juist *beter* moeten zijn. De EGSM frequenties liggen immers aan de ondergrens van de (ex-GSM) 900 band, dat zou de propogatie cq penetratie juist positief moeten beinvloeden.ucsdcom schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:47:
Dat 2G nu problemen geeft is nog wel te verklaren: Vodafone heeft andere GSM/2G 900 frequenties toegewezen gekregen. Dat kan een klein verschil maken.
Als druppel in de volle emmer heb ik een simpele standaard e-mail terug gehad op mijn klacht van twee weken terug, waar ik diep ben ingegaan op de vele nukken die ik heb met het mobiele data netwerk.
Als vervanging heb ik het dikste abonnement van Hi (ook met iPhone) gehaald en ik ben tevreden. Nu ben ik nog niet op weg geweest, maar waar ik met Vodafone een belabberde gprs verbinding heb bij mijn ouderlijk huis, heb ik nu een prima 4G verbinding met KPN. Morgen maak ik de reis weer van Roosendaal naar Amsterdam Bijlmer Arena en dan kan ik eens gaan kijken wat het verschil zal zijn (wat zal ik balen als het verschil minimaal is
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Ik verwacht ook dat de nieuwe frequenties op zich niet het verschil maken, maar je weet niet wat Vodafone nog meer heeft verandert bij het opnieuw inregelen.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:14:
Die nieuwe frequenties gaan echt geen verschil maken hoor, dat zou heel erg raar zijn. Heb je een linkje voor dat onderzoek trouwens?
Voor wat betreft de mindere toestelontvangst: Het betrof een toestelbespreking in het papieren blad, maar blijkt te gaan over de HTC M8 in plaats van over de Samsung S5. Ik heb het ook even als edit toegevoegd. Op: http://www.connect.de/tes...ures-release-2136727.html een weergave. De website is een monster van een site. Zeer onoverzichtelijke weergaves met overal reclame. Gelukkig is het blad 200% serieuzer. Sommige Nederlandse tijdschriftenwinkels hebben het in het rek staan. Het papieren blad voegt vaak nog wat extra info toe. Na enkele maanden volgen bij Connect de resultaten van gebruikerstests bij langduriger gebruik.
[ Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 25-06-2014 00:20 ]
Vanmorgen weer Arnhem --> Almelo en de verbinding blijft aktief zonder uit te vallen op diverse plaatsen.
Bellen in en buitenshuis is weer mogelijk alleen op de plek waar ik nu zit is de dekking met 3G waarschijnlijk gewoon slecht en heb ik 1 streepje met een G verbinding.
Al met al kan ik nu thuis weer bellen en gebeld worden.
4G is dus niet dekkend op de plaatsen waar ik mij dagelijks bevind, ik zal dit ook doorgeven aan VF.
4G 800Mhz
- Maarheeze
- Vlieringsbeek - Afferden
- Ravenstein
- Tussen Hoorn en Middenmeer
- Oldenzaal
- Uitbreiding rond Den Ham
- Uitbreiding in Kampen
- Uitbreiding ten oosten van Markesse
- Schoonoord
- Uitbreiding ten oosten van Winschoten
- Winsum
- Uitbreiding rond Feanwâlden en Oentsjerk
- Uitbreiding ten noord-westen van Emmeloord
[ Voor 64% gewijzigd door Gaston op 25-06-2014 10:56 ]
Wat is een "G verbinding" in jouw wereld?SteveV schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:53:
Bellen in en buitenshuis is weer mogelijk alleen op de plek waar ik nu zit is de dekking met 3G waarschijnlijk gewoon slecht en heb ik 1 streepje met een G verbinding.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Als ik het handmatig vast zet op 4G of op 3G heb ik veel langer signaal.
Herkennen meer mensen dit?
Jamesbond007uk
Moeizame connectie naar 4G. Na het aanzetten van de 4g blox en dataverbinding bleef hij koppig staan op gsm/gprs met één streepje in huis. Even telefoon gereset en extra netwerk zoeken, toen kwam ik op het 4g-netwerk. Binnen heb ik momenteel één tot twee streepjes 4g, buiten haal ik wel eens drie. Heel af en toe switcht hij terug naar gprs. Hsdpa slaat hij vaak over. Vreemd!
De eerste speedtest:
Een stabiele 10Mbit up en down met een ping van 57ms. De officieel opgegeven snelheid weet ik even niet... Streaming radio werkt veel beter dan met 3g, Skype video ook. Surfen is ook veel sneller en vloeiender. Vorige week t-mobile 3g gebruikgemaakt, wat is Vodafone dan een verademing zeg!
Ik zag dat ze sinds kort meer tvzenders aanbieden. Klopt het dat surfen op Vodafone live en die online tv niks van je bundel kosten? Ook bij prepaid?
[ Voor 6% gewijzigd door timmie1 op 25-06-2014 14:12 ]
Dat soort info staat gewoon op de vodafone website.timmie1 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:02:
Ik zag dat ze sinds kort meer tvzenders aanbieden. Klopt het dat surfen op Vodafone live en die online tv niks van je bundel kosten? Ook bij prepaid?
_██_
(ಠ_ృ)
Ja maar dat gaat over abonnementen. Ik heb prepaid. Dit is trouwens mijn 3G snelheid:Atomsk schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:13:
[...]
Dat soort info staat gewoon op de vodafone website.

Edit: zojuist gechat met Vodafone, data van de tvsteams gaat bij prepaid wel van de databundel af.
Erg jammer!
[ Voor 35% gewijzigd door timmie1 op 25-06-2014 15:00 ]
Nou ja zeg. Dan zou ik op mijn werk buiten op de parkeerplaats theoretisch ontvangst moeten hebben! Jammer dat mijn Nexus 5 ter reparatie is aangeboden, anders had ik dat zeker getest.4G 800MHz
Oldenzaal
Allee 800MHz zo te zien en geen 1800MHz. Bereik ziet er voor 800MHz erg klein uit dus wellicht laag vermogen?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik heb daar vandaag naar gevraagd bij Vodafone. Ze zeiden dat de masten die nu geactiveerd zijn voor 4G op vol vermogen draaien. Na onderzoek ben ik ook tot de conclusie gekomen dat dat zo moet zijn, de enige 4G mast hier(800mhz, 66m hoog) staat redelijk ver maar ik heb alsnog 2/3streepjes LTE. Op ong 1 km hiervandaan staat ook een Vodafone unit op een gebouw, deze heeft nu alleen 2G/3G aan, anders zou ik makkelijk vol LTE signaal hebben.Jassy schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:54:
[...]
Allee 800MHz zo te zien en geen 1800MHz. Bereik ziet er voor 800MHz erg klein uit dus wellicht laag vermogen?
Ook staat er een soortgelijke installatie in een dorp hier even verderop die ook in z'n eentje een heel gebied dekt. Andere vodafone installaties zijn nog gewoon 2/3G only.
Is trouwens niet alleen m'n telefoon maar ook een dongle die ik hier heb. Op zich zou 4G het toch ongeveer even goed moeten doen als 2G toch? Dus wat is er aan de hand dan?
Waar was T-Mobile dan zo slecht? Was dat ook op de nieuwe antennes?timmie1 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:02:
Streaming radio werkt veel beter dan met 3g, Skype video ook. Surfen is ook veel sneller en vloeiender. Vorige week t-mobile 3g gebruikgemaakt, wat is Vodafone dan een verademing zeg!
Ik heb het nagevraagd bij de webcare.Sorcerer8472 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 18:21:
Waar heb je nagevraagd dan?
T-Mobile is gewoon dieptriest. Zowel met een virtuele provider op hun netwerk(*Bliep) als met prepaid via hun eigen netwerk. Hele hoge pings, vele timeouts, te lage snelheden, kortom prut.MensionXL schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:38:
[...]
Waar was T-Mobile dan zo slecht? Was dat ook op de nieuwe antennes?
Ik denk dat het ergens in hun core netwerk zit, want ik heb het tot nu toe gehad van Den Haag tot Vlissingen.
T-Mobile hier tussen de 29ms en de 35ms, altijd maximale snelheid (in mijn geval 30Mbit). Dus dat verhaal over 'in de core van hun netwerk' lijkt me erg sterk. Op 3G vergelijkbare ping, enkel op EDGE heb ik een ping van 130ms, wat ik nog erg netjes vind. Buiten het omgebouwde gebied is het inderdaad soms niet al te best, maar dat probleem lost zich gelukkig snel op. Hier heb ik juist diezelfde ervaring die jij met T-Mobile hebt met Vodafone, zo is elke locatie anderstimmie1 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:35:
[...]
Ik heb het nagevraagd bij de webcare.
[...]
T-Mobile is gewoon dieptriest. Zowel met een virtuele provider op hun netwerk(*Bliep) als met prepaid via hun eigen netwerk. Hele hoge pings, vele timeouts, te lage snelheden, kortom prut.
Ik denk dat het ergens in hun core netwerk zit, want ik heb het tot nu toe gehad van Den Haag tot Vlissingen.
[ Voor 5% gewijzigd door netblade op 25-06-2014 20:57 ]
Het is wel zo dat UMTS900 net wat zwakker is in de gevallen die ik heb gezien, maar LTE800 zou dan wel véél zwakker zijn. Bij KPN is mijn ervaring met LTE wel beter trouwens... had het gevoel dat het daar meer vergelijkbaar was. Als 4G wegviel dan had je ook bijna geen 2G meer... als het bij Vodafone wegvalt kan mijn telefoon nog volle bak 2G weergeven.ucsdcom schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:49:
Nou ik heb de indruk dat de dekking die LTE/4G900 in de praktijk biedt zeker niet te vergelijken is met de dekking van GSM900. In andere topics is toch ook al aangegeven dat het 4G signaal complexer is en daardoor al minder ver zal komen dan een "eenvoudig" GSM900 signaal. Wie geeft ons uitsluitsel?
Als ik dan -85 dBm 2G zie dan zou je zeggen dat je bij een 10 MHz kanaal een RSRP van -105 over zou moeten houden (mijn telefoon geeft tegen de -120 aan voordat het wegvalt), dus dat zou nog genoeg moeten zijn en blijven werken tot een equivalent van ongeveer -105 dBm RSSI 2G... wat voor 2G ook wel zo'n beetje de grens is van wat werkbaar is. Als allebei even sterk zou zijn dus.
KPN geeft op haar 4G-dekkingskaart trouwens marginaal betere 4G-dekking weer dan 2G-dekking. Geen idee waar dat op gebaseerd is. Vodafone zelf geeft ook aan dat de dekking in september beter wordt op haar kaarten, dus als ze al op vol vermogen draaien, is er dan nog wat anders wat invloed kan hebben zoals tilt?
-edit-
Ik hou er nu over op trouwens, het wordt oud
[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 25-06-2014 21:26 ]
Dat zeg je nou al zo lang...Sorcerer8472 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:57:
[...]
-edit-
Ik hou er nu over op trouwens, het wordt oudWe zien wel in september. Indien niet beter, ben ik er na heel wat jaren toch weg, sorry!
Het blijkt dat op mijn werk (Almelo) een mast is weg gehaald ivm een vergunning die niet vernieuwd werd en de eerst volgende mast een kilometer verder staat.
Dit is zowel voor gprs, 3G en 4G dat verklaard dus de slechte dekking.
Er is bij mij thuis (Huissen) zeer slechte dekking op 4G in huis maar buitenshuis zou het geen probleem moeten zijn.
Dit is helaas wel het geval en morgen bel ik terug en gaan ze een meting doen op 4G en aan de hand daarvan bepalen of er iets op de mast verkeerd staat (1km van ons huis).
Ze zijn er dus mee bezig

De officieel aangegeven snelheid heb ik even opgezocht, het hoort 25Mbit/12.5Mbit te zijn.
Onder welke omstandigheden? Hoeveel bolletjes/streepjes heb je?timmie1 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:23:
Ik weet niet waarom, maar de snelheid valt vandaag wel erg tegen... [afbeelding]
De officieel aangegeven snelheid heb ik even opgezocht, het hoort 25Mbit/12.5Mbit te zijn.
Die snelheid haalde ik ook met mijn prepaid 4G kaart, probeer het eens over 3G, ik ben benieuwd of je dan wel de 10Mbit aantikt. Dat was hier in de avond namelijk wel het geval. Overdag begin ik niet aan speedtesten over 3G bij Vodafonetimmie1 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:58:
Deze test is stilstaand gedaan met 3 streepjes bereik.
3.89Mbit down, bijna 1Mbit up. Ik heb hier.met Vodafone nog nooit hoger dan 5Mbit gezien, zowel met abo als prepaid
Edit: nog een keertje dan:
[ Voor 29% gewijzigd door timmie1 op 26-06-2014 15:35 ]
Ah sorry daar keek ik even over heen, hmm dan zit je nog in een 3,6Mbit gebied als ik het zo even bekijk.timmie1 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:25:
Paar posts hierboven staat mijn 3G speedtest:
3.89Mbit down, bijna 1Mbit up. Ik heb hier.met Vodafone nog nooit hoger dan 5Mbit gezien, zowel met abo als prepaid
Edit: nog een keertje dan:
[afbeelding]
Ik zou hier maximaal 42 moeten halen, maar nee dat haal ik dus nooit, in de avond 10Mbit is de max die ik heb aangetikt. Overdag is het rondom jouw waardes.
Dat 3.6Mbit gebied, heeft dat met capaciteit te maken? Want ik heb wel keurig dc-hsdpa(h+) dus daaraan moet het niet liggennetblade schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:40:
[...]
Ah sorry daar keek ik even over heen, hmm dan zit je nog in een 3,6Mbit gebied als ik het zo even bekijk.
Ik zou hier maximaal 42 moeten halen, maar nee dat haal ik dus nooit, in de avond 10Mbit is de max die ik heb aangetikt. Overdag is het rondom jouw waardes.
Ik ben dan bang van wel, weet jij hoeveel masten van Vodafone bij jou in de omgeving staan?timmie1 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:42:
[...]
Dat 3.6Mbit gebied, heeft dat met capaciteit te maken? Want ik heb wel keurig dc-hsdpa(h+) dus daaraan moet het niet liggen
Hier staan er over de gehele stad 9 tegenover 18 en 19 van KPN en T-Mobile, en dat verschil merk je wel degelijk. Vodafone gooit wel flink wat vermogen per mast uit maar dat gaat ten koste van capaciteit en snelheid. Daarom is Vodafone qua netwerk nu nog niet de eerste keuze hier, maar ik ben wel heel erg benieuwd als een hoop air masten er bij komen of dat wat verschil gaat maken.
Ik heb wat (kleine) foto's van de small cells die wel door Vodafone worden gebruikt. Er zijn twee versies:

Het lijkt een flink ding maar het is het formaat van een schoenendoos.
[ Voor 14% gewijzigd door robertwebbe op 27-06-2014 09:39 ]
[ Voor 24% gewijzigd door MarcoC op 27-06-2014 21:15 ]
Ja, maar ik verwees naar september. Wel gek dat ze beweren dat in september het netwerk landelijk dekkend is en dekkingskaart naar oktober verwijst.robertwebbe schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:29:
4 Maanden denk ik. De maand oktober duurt tot de 31e.
[ Voor 13% gewijzigd door netblade op 27-06-2014 22:50 ]
Vandaag trouwens bijna een hele treinreis 4G-bereik gehad, alleen een deadspot in/om Roosendaal meegemaakt en uiteraard in de tunnels rondom Rotterdam Centraal en Blaak. Surfen ging perfect, Spotify en Skype ook. Helaas jaag ik er nu wel mijn databundel doorheen...
Haha dat laatste herken ik wel, sinds ik 4G heb koop ik met regelmaat databundeltjes bij omdat 64Kbit om te huilen is. Ik snap niet hoe ze dit nog durven te verkopen met 4G in het achterhoofd. Zodra de landelijke dekking is uitgerold hoop ik ook dat ze dit naar 368Kbit zetten om het nog een beetje redelijk te houden. 3G wordt immers ook ontlast als er steeds meer mensen op 4G zitten. En 4G kan even wat beter met veel traffic (en het managen daarvan) omgaan dan 3G.timmie1 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:09:
Vandaag in Rotterdam ook weer aantal speedtests gedaan, weer via LTE 7Mbit down en 10Mbit up. Via HSPA+ weer 3.5Mbit en 0,8Mbit. Ofwel zit er een geweldige cap op(QoS) ofwel is er iets met mijn toestel aan de hand.
Vandaag trouwens bijna een hele treinreis 4G-bereik gehad, alleen een deadspot in/om Roosendaal meegemaakt en uiteraard in de tunnels rondom Rotterdam Centraal en Blaak. Surfen ging perfect, Spotify en Skype ook. Helaas jaag ik er nu wel mijn databundel doorheen...
Juist om wat je in je eerste zin zegt, dat je met regelmaar databundeltjes koopt, zullen ze het 64Kb laten, dit is precies wat ze willen.netblade schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:14:
[...]
Haha dat laatste herken ik wel, sinds ik 4G heb koop ik met regelmaat databundeltjes bij omdat 64Kbit om te huilen is. Ik snap niet hoe ze dit nog durven te verkopen met 4G in het achterhoofd. Zodra de landelijke dekking is uitgerold hoop ik ook dat ze dit naar 368Kbit zetten om het nog een beetje redelijk te houden. 3G wordt immers ook ontlast als er steeds meer mensen op 4G zitten. En 4G kan even wat beter met veel traffic (en het managen daarvan) omgaan dan 3G.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik had hier een tijd geleden ook 'last' van. Prima ontvangst op 4G maar mijn upload was altijd (een stuk) hoger dan mijn download, op welke plek in Nederland ik ook testte. Ik dacht ook aan een cap. 3G snelheid was echt om te huilen: 1.25 Mbps down en 0.59 up.timmie1 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:09:
Vandaag in Rotterdam ook weer aantal speedtests gedaan, weer via LTE 7Mbit down en 10Mbit up. Via HSPA+ weer 3.5Mbit en 0,8Mbit. Ofwel zit er een geweldige cap op(QoS) ofwel is er iets met mijn toestel aan de hand.
Ik moet zeggen dat het de laatste weken echter uitstekend gaat. Ik haal hoge downloadsnelheden op 4G, gisteren zelfs mijn max ( 30 Mbps ) en upload is nog steeds soms hoger dan mijn max. 17 en 18 Mbps gehaald terwijl 15 de max zou moeten zijn voor mijn abonnement. 3G is nog heel erg wisselend qua snelheden. Er blijven echter een paar masten waar ik problemen mee blijf houden op 3G/4G en laat 1 van die masten toevallig degene zijn die een paar honderd meter van mijn huis vandaan staat
Lijkt dus niet aan mijn toestel maar aan de instellingen/drukte/capaciteit van de mast te liggen?
Tja wat moet ik dan, ik heb een afkeer van wifi hotspots en gezien ik een hoop stream qua muziek zal ik wel moeten. Ik snap je punt maar ik snij mijzelf in m'n vingers als ik het niet doe.Koldur schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 09:46:
[...]
Juist om wat je in je eerste zin zegt, dat je met regelmaar databundeltjes koopt, zullen ze het 64Kb laten, dit is precies wat ze willen.
Hoezo dat nou weer? Als je
Doet dangezien ik een hoop stream qua muziek
IMOzal ik wel moeten
Wifispots : IMO instabiel en onveilig. Ik zit alleen thuis op wifi, daar buiten overal 4G, public wifi's moet ik niks van hebben ik vind het zelfs frequentievervuiling waardoor de 2,4 ghz band helemaal volzit. Maar dat is uiteraard mijn mening.CyBeR schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:33:
[...]
Hoezo dat nou weer? Als je
[...]
Doet dan
[...]
IMODat kun je veel beter via datalimietloos-wifi doen.
Ik zou de tunes kunnen syncen maar ik gebruik meestal een random geselecteerde playlist gebaseerd op de muziek die ik voorheen heb geluisterd.
Lekker boeiend voor je online-radio. En als je gevoelige data onversleuteld over het internet stuurt doe je dat thuis op je eigen wifi en via 4G net zo goed fout.
En 2.4GHz zit voller met mensen zoals jij (en ik) die thuis een wifi-router hebben dan met publieke hotspots hoor.
[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 28-06-2014 14:52 ]
Haha ik denk niet dat wij het eens zullen worden, nogmaals ik begrijp je punt maar ik heb er niets mee.CyBeR schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:46:
[...]
Lekker boeiend voor je online-radio. En als je gevoelige data onversleuteld over het internet stuurt doe je dat thuis op je eigen wifi en via 4G net zo goed fout.
En 2.4GHz zit voller met mensen zoals jij (en ik) die thuis een wifi-router hebben dan met publieke hotspots hoor.
Plus dat ik thuis op de 5ghz zit omdat de 2,4 ghz band helemaal vol zit (letterlijk elk kanaal, apartementencomplex).
Publiek wifi gebruik ik inderdaad ook niet vanwege o.a. veiligheid. En ook gedoe trouwens
00... vodafone NL 4G
Had ook gewoon een dataverbinding! Of mijn telefoon ging in de fout, of VoLTE wordt getest! Het kan bijna geen 3G zijn (amper dekking) en 2G is 4 bolletjes ipv 2 hier. Toestel: iPhone 5S. Screenshots komen vanavond!
http://www.howardforums.c...rk-and-not-wait-for-Apple
Maar ik denk eigenlijk dat het misschien toch een bug is en je toch over 3G aan het bellen was. Of je buffer vol genoeg was om over 2G te bellen
Lees dit eens:CyBeR schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:46:
[...]
https://decorrespondent.n...netwerk/25988820-b2a600e1
4G is een stuk veiliger. Zelfs 3G is nog niet gekraakt; apparaten die bedoeld zijn om het af te luisteren zenden nu nog ruis uit op 3G/4G-banden zodat je telefoon wil connecten met 2G, wat wel kraakbaar is.
Ja, denk je dat ik dat allemaal niet weet? Als jij wachtwoorden onversleuteld verstuurt ben je dom bezig. Of je dat nou thuis of over 3/4G doet of over een hotspot maakt niet uit.
Maar voor een publiek beschikbare online radio stream maakt dat nou net weer geen drol uit.
Voor streamen niet nee, maar voor andere dingen wel. En het maakt zeker wel uit of je dat over 3G/4G verstuurt of wifi. Data via wifi is heel gemakkelijk te onderscheppen, data via 3G/4G niet.CyBeR schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:42:
[...]
Ja, denk je dat ik dat allemaal niet weet? Als jij wachtwoorden onversleuteld verstuurt ben je dom bezig. Of je dat nou thuis of over 3/4G doet of over een hotspot maakt niet uit.
Maar voor een publiek beschikbare online radio stream maakt dat nou net weer geen drol uit.
Dit inderdaad, en al stream ik op de voorgrond misschien alleen, op de achtergrond gaat alles gewoon door; email, verbindingen met mijn thuisserver (wel via ssl), whatsapp, facebook enzovoorts. Dat synct als er een dataverbinding is gewoon door.TMC schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:12:
[...]
Voor streamen niet nee, maar voor andere dingen wel. En het maakt zeker wel uit of je dat over 3G/4G verstuurt of wifi. Data via wifi is heel gemakkelijk te onderscheppen, data via 3G/4G niet.
Wifi staat hier zodra ik de deur uitloop uit en gaat pas weer aan als ik dat nodig heb thuis. Iedereen met een beetje technische kennis (of google vaardigheden en interesse) kan dit voor een paar tientjes regelen en sneaky in een eettentje gaan zitten (of waar meer mensen komen of voorbij lopen) om vervolgens flink wat data te sniffen. Dat de overheid en diens 'inlichtingendiensten' al alles van mij weten als ze dat willen tot daar aan toe, maar Jan met de pet gaat dit al helemaal niks aan. Daarom ben ik uit princiepe tegen openbare wifinetwerken afgezien van mijn eerdere opmerkingen over instabiliteit, traagheid en frequentievervuiling.
[ Voor 7% gewijzigd door netblade op 30-06-2014 21:15 ]
Op mijn werk springt de verbinding ook naar 4G als ik iemand bel. Verder heb ik daar alleen maar GPRS binnen, dus ik vond dat nogal opvallend. De verbinding schakelt wel snel terug naar GPRS als het gesprek is afgelopen.tha_bulldog schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:22:
Gisteren tijdens de wedstrijd liep ik buiten in Harderwijk. Radio Brasil aan en ik werd gebeld. Ik heb af en toe last van een bugje dat audio door blijft lopen tijdens het gesprek. Is vrij irritant, dus haal mijn telefoon uit mijn zak om TuneIn stil te krijgen. Tot zover geen interessant verhaal. Maar nu:
00... vodafone NL 4G
Had ook gewoon een dataverbinding! Of mijn telefoon ging in de fout, of VoLTE wordt getest! Het kan bijna geen 3G zijn (amper dekking) en 2G is 4 bolletjes ipv 2 hier. Toestel: iPhone 5S. Screenshots komen vanavond!
Even getest in Harderwijk met een Nexus 5 op Android L, maar bij het bellen springt ie gelijk naar GPRS (ipv 3G, dus HD Voice is blijkbaar ook nog niet geïmplementeerd).tha_bulldog schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:22:
Gisteren tijdens de wedstrijd liep ik buiten in Harderwijk. Radio Brasil aan en ik werd gebeld. Ik heb af en toe last van een bugje dat audio door blijft lopen tijdens het gesprek. Is vrij irritant, dus haal mijn telefoon uit mijn zak om TuneIn stil te krijgen. Tot zover geen interessant verhaal. Maar nu:
00... vodafone NL 4G
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
helaas voor VF is het 3G netwerk hier een keer zo snel als het 4G netwerk
ruim 22mbit down en 3 mbit up over 3G.
waar 4G blijft steken op 10,5 en 0,95mbit.
Morgen eens verder dan de tuin kijken
404 Signature not found
4G 800Mhz:
- Uitbreiding in Maastricht-West
- Verschillende uitbreidingen in en rond Parkstad Limburg (Heerlen, Kerkrade, etc.)
- Uitbreiding ten oosten van Sittard
- Uitbreiding in Roermond Zuid-Oost
- Someren
- Uitbreiding ten noorden van Venlo
- Maasbree
- Overloon - Sint Anthonis
- Zeeland (dorp)
- Uitbreiding in Best
- Schijndel
- Uitbreiding ten oosten van 's-Hertogenbosch
- Uitbreiding ten noord-westen van 's-Hertogenbosch
- Groede - Oostburg
- Uitbreidingen rond Arnhem
- Doetinchem
- Amerongen
- Wekerom - Otterlo
- Uitbreiding in Almere
- Uitbreiding ten zuid-oosten van Almere
- Uitbreiding ten westen van Purmerend
- Uitgeest - Castricum
- Andijk
- Anna Paulowna
- Wijhe
- Raalte
- Barchem
- Uitbreiding in Oldenzaal
- Dalfsen
- Uitbreiding bij de Beulakerheide
- Uitbreiding tussen Meppel en Hoogeveen
- Ommen
- Schoonebeek - Zandpol
- Smilde
- Rolde
- Buinen
- Uitbreiding in Winschoten
- Siddeburen
- Uitbreiding rond Zuidlaren
- Mantgum - Winsum
- Doetinchem
- Winschoten
[ Voor 81% gewijzigd door Gaston op 02-07-2014 09:22 ]
Dat betekent vooral dat hij niet terugvalt naar 3G, maar zegt niks over HD VoiceThe Wizard schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:29:
[...]
Even getest in Harderwijk met een Nexus 5 op Android L, maar bij het bellen springt ie gelijk naar GPRS (ipv 3G, dus HD Voice is blijkbaar ook nog niet geïmplementeerd).
Gastje8: heb je toevallig een vergelijking van de 2 kaarten? Ik heb op een paar locaties het idee dat er inderdaad betere dekking is terwijl er geen masten bij zijn gekomen, zou dus inderdaad kunnen wijzen op hogere vermogens, of wellicht andere tilt-instelling (dit kan ook vele dB's verschil maken). Heb wel het idee dat 3G/2G nog altijd een stuk beter te ontvangen zijn, hoewel het verschil iets kleiner is geworden.
Maar toch nog veel plekken waar je gewoon terugvalt op 3G of 2G helaas, ook gewoon in Amsterdam en Utrecht.
Hoe dan ook gaat het redelijk snel de goede kant op, maar toch!
Ik heb een 40-tal screenshots van de dekkingskaart van 25 juni. Kun je me aangeven van welke plaatsen/gebieden je precies een vergelijking wilt? Dan zet ik die wel even naast elkaar.Sorcerer8472 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:48:
[...]
Gastje8: heb je toevallig een vergelijking van de 2 kaarten? Ik heb op een paar locaties het idee dat er inderdaad betere dekking is terwijl er geen masten bij zijn gekomen, zou dus inderdaad kunnen wijzen op hogere vermogens, of wellicht andere tilt-instelling (dit kan ook vele dB's verschil maken). Heb wel het idee dat 3G/2G nog altijd een stuk beter te ontvangen zijn, hoewel het verschil iets kleiner is geworden.
[...]
Op welke plekken zie je een vergroting van dekking die lijkt op hogere vermogens dan? Ik zie het niet bij Ameland bijvoorbeeld (da's de makkelijkste plek om te vergelijken).Gastje8 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:42:
[...]
Ik heb een 40-tal screenshots van de dekkingskaart van 25 juni. Kun je me aangeven van welke plaatsen/gebieden je precies een vergelijking wilt? Dan zet ik die wel even naast elkaar.
nieuws: Vodafone activeert HD Voice op hele 3g-netwerk.
Ik ben zeer benieuwd naar de wijzigingen van het gebied rondom Arnhem.Gastje8 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:42:
[...]
Ik heb een 40-tal screenshots van de dekkingskaart van 25 juni. Kun je me aangeven van welke plaatsen/gebieden je precies een vergelijking wilt? Dan zet ik die wel even naast elkaar.
Dit topic is gesloten.
![]()
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.