[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 86 Laatste
Acties:
  • 617.301 views

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:22
Als de prijzen hetzelfde zijn: KPN!!!

Het 4G netwerk is over het algemeen redelijk soepel te noemen bij Vodafone, maar bij KPN voelt het gewoon net weer even een generatie nieuwer, ook qua betrouwbaarheid.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-10 21:16
Ik heb sims van alle 3 de providers. Vodafone is niet slecht, maar stelt wel wat teleur als je ziet wat KPN en T-Mobile bereiken. KPN is als momentopname op dit moment veel beter in dekking, snelheid en stabiliteit. De Vodafone dekking is er wel, maar die is op de grote steden na best dun. In de auto prima, maar in gebouwen of in moderne treinen merk je grote verschillen met KPN en T-Mobile.

Kies tussen T-Mobile en KPN (en submerken Hi, simyo) en straks Tele2. Over Telfort (ook KPN netwerk) durf ik niet veel te zeggen. Op 3G heb ik daar veel problemen mee ervaren, terwijl mijn KPN verbinding mijn KPN sim op dezelfde plaats prima werkte.

Ik denk dat Simyo + de 4G upgrade voor 5,- euro per maand de gouden tip is samen met tijdelijke Hi acties die je soms ziet. Let wel op dat dat ook KPN nog lang niet overal dekking heeft ondanks de landelijke 4G claim. (Www.coveragechecker.nl en inzoomen). Je valt dan terug naar 3G of 4G. Zie ook het KPN en T-Mobile 4G topic. Voordeel van T-Mobile en KPN is ook dat ze veel transparanter zijn dan Vodafone. O.a. Over de uitrol op 3G-900 met betere 3G dekking.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:00

swv

Arjant2 schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:46:
[...]

ik haal met mijn red business wel dik boven de 30Mbit, in centrum den haag zit ik gewoon rond de 50Mbit down
Die snelheden haal je over het algemeen alleen in 4G1800 gebied. In 4G800 gebied ligt dat samen met de upload een stuk lager is mijn ervaring.
BDHowner schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:01:

4G (de download is weer teleurstellend, dit had makkelijk het dubbele kunnen zijn en eindstand is zelfs trager dan 3G):
8,22 Mbps down
4,40 Mbps up
Deze lage snelheden haal ik in Alkmaar ook op de onlangs geactiveerde mast waar ik mee verbonden ben. Ik snap niet dat ze dat zelf niet door hebben. Hier thuis ook een zakelijk Vodafone 4G abo die dezelfde snelheden haalt. Dit is toch geen goede reclame? De eerste ervaring met 4G moet goed zijn en dan zorg je er voor dat het meteen goed werkt, zoals bij KPN en T-Mobile het geval is. Toch??
Jassy schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:21:
Precies. Als ik de 11GB bundel niet had gehad was ik allang weg bij VF..
Untouchablezz20 schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:15:
Heb zelf ook 11GB, maar het enige wat ik zie(terecht) is de ergernis omtrent 4G van Vodafone. Dan ga je je afvragen of je niet bijv. beter 3/4GB bij KPN kunt afnemen. Werkt prettiger en geen ergernis meer.
Het is natuurlijk je eigen afweging die je moet maken, maar voor mij was het simpel: 11GB en niet tevreden zijn OF genoegen nemen met minder bij de concurrent en wel tevreden zijn?
ucsdcom schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:53:
Ik denk dat Simyo + de 4G upgrade voor 5,- euro per maand de gouden tip is samen met tijdelijke Hi acties die je soms ziet.
Momenteel is een Sim Only bij Hi wel heel aantrekkelijk inderdaad. Met die 4GB Sim Only kom je al een heel eind en dat vanaf €23,- zolang je abonnement loopt.

Het moge duidelijk zijn; ik ben weg bij Vodafone zoals ik al in een eerdere post had gemeld. Het is voor mij een combinatie van een opeenstapeling van gebeurtenissen en kuch 'hoge eisen' die ik zelf stel aan mijn mobiele verbinding. Ik bedoel, een werkende vlotte internetverbinding afkomstig van een nieuwe techniek zonder gezeur over proxy's en 1.1.1.1 gedoe moet toch niet teveel gevraagd zijn??

Ik heb vandaag op de heenweg in de trein tussen Alkmaar en Den Haag met mijn nieuwe Hi simkaart zonder dataverbinding gekeken of het KPN netwerk echt zo goed dekkend is. Dit was prima in de gaten te houden tijdens het kijken van offline filmpjes :9. Alleen in de Velsertunnel en tussen Heemstede-Hillegom kwam Edge even in beeld. Ja dan denk ik; deze manier van uitrollen is veel prettiger dan die 'popcornaanpak' :F van Vodafone.

Op 5 mei ben ik weg bij Vodafone en dan zal ik meemaken of ik de goede keuze heb gemaakt.

Verwijderd

Veel mensen klagen over de lage snelheden, maar hou er rekening mee dat het KPN netwerk in het begin ook zulke snelheden haalde. Pas toen ze ver over de helft van de uitrol waren, begon het een beetje vorm te krijgen richting de 30 á 40 Mbps.

Ik denk dat Vodafone nu eerst de prio legt op dekking?

• swv

swv

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:25:
Veel mensen klagen over de lage snelheden, maar hou er rekening mee dat het KPN netwerk in het begin ook zulke snelheden haalde. Pas toen ze ver over de helft van de uitrol waren, begon het een beetje vorm te krijgen richting de 30 á 40 Mbps.

Het is denk ik meer dat wij het gevoel krijgen dat er niet voldoende capaciteit is of met een slecht netwerk te maken hebben als je van die belabberde resultaten haalt zoals bij BDHowner. Het gaat er niet zozeer om dat ik perse die 50 Mbit wil halen maar als ik zelfs 's nachts 9 Mb up en 4 Mb down haal dan klopt er gewoon iets niet. En als het bij de andere providers wel goed werkt allemaal dan ga ik toch wel even achter de oren krabben..

Ik vind echter dat 1.1.1.1-probleem het grootste irritatiepunt momenteel.

tha_bulldog vat het mooi samen:
tha_bulldog schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:49:
Het 4G netwerk is over het algemeen redelijk soepel te noemen bij Vodafone, maar bij KPN voelt het gewoon net weer even een generatie nieuwer, ook qua betrouwbaarheid.

[ Voor 49% gewijzigd door swv op 08-04-2014 06:31 ]

• chrissey123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-10 09:54
Hier ook een ontevreden klant, met 11GB bundel + 4G Blox. Heb een iPhone 5, en kom nauwelijks meer op het 4G netwerk terecht. Bijna overal waar 1800MHz dekking zou moeten zijn houdt het netwerk (?) me gewoon op 3G.

Ik heb vaak genoeg geklaagd bij VF, en zelfs een simwissel werkt niet. Samen met het alsmaar slechter wordende 3G netwerk (1.1.1.x probleem of niet) voldoende reden dus om straks over te stappen.

Ik hoef geen tientallen Mbits/sec, maar wel een stabiele verbinding.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:36
Heb ondertussen wel iets los weten te krijgen.
De Blox snelheid hoort dus 30/15 te zijn. Mooi dat we dat iig nu zeker weten. ;)

http://forum.vodafone.nl/...-Blox-snelheid/m-p/150401

Als ik de kans had, was ik nu ook overgegaan naar Hi, zit echter nog tot begin 2015 vast aan dit abo. Vind dat afkopen net iets te prijzig. Ik hoop er maar op dat ze tegen die tijd het allemaal wel op orde hebben, en overstappen niet meer hoeft. :p

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Prima dat er nu een vlaag van klachten te lezen is hoor. Maar in de tussentijd blijf ik lekker gebruik maken van 4G alsof ik met wifi verbonden ben, voer ik geen (alleen maar frusterende?) speedtests meer uit en neem ik niet de moeite om te checken of ik nu wel of geen 1.1.1.1 issues heb. Het is zo dat ik in dit topic vooral positieve opmerkingen maak, maar ik wil er gewoon niet aan dat het 4G netwerk plots echt zo belabberd is als ik hier proef.

• P.K.
Dat issue met 1.1.1.1 is ook niet iets wat je opzoekt, dat gebeurt gewoon bij normaal gebruik. Een verbinding die een halve minuut niet werkt, pushberichten die daardoor niet aankomen... dat is echt wel irritant.

Wat betreft de snelheid ben ik het met je eens, dat zie je alleen in een speedtest. Als dat 1.1.1.1 probleem wegblijft werkt heb ik ook totaal geen klagen over 4G.

Alleen bij die Blox gaat het voor mij om het principe dat je hoort te krijgen waar je voor betaald. Vodafone is met mij overeengekomen dat ik toegang krijg op 4G, met een snelheid van 30/15. Dat komt Vodafone op dit moment niet na.

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:18
[b][message=42054045,noline]Alleen bij die Blox gaat het voor mij om het principe dat je hoort te krijgen waar je voor betaald. Vodafone is met mij overeengekomen dat ik toegang krijg op 4G, met een snelheid van 30/15. Dat komt Vodafone op dit moment niet na.
Waar heb je dit gevonden? Heb je een linkje naar deze voorwaarden? :-)

Ik ben trouwens wel erg tevreden over Vodafone. Heb eigenlijk niet merkbaar last van het 1.1.1.1 probleem. Verder is 4G in Zeeland toch wel fijn, waar ik vroeger vaak nog geen 3G had. Met speedtest haal ik rond de 26mbit, wat meer dan genoeg is. Ik vind dat ze vergeleken met T-Mobile juist de dekking enorm snel verbeteren, misschien is daarom de snelheid nog iets lager?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:28
Chris.nl schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:09:
Prima dat er nu een vlaag van klachten te lezen is hoor. Maar in de tussentijd blijf ik lekker gebruik maken van 4G alsof ik met wifi verbonden ben, voer ik geen (alleen maar frusterende?) speedtests meer uit en neem ik niet de moeite om te checken of ik nu wel of geen 1.1.1.1 issues heb. Het is zo dat ik in dit topic vooral positieve opmerkingen maak, maar ik wil er gewoon niet aan dat het 4G netwerk plots echt zo belabberd is als ik hier proef.
Voorlopig betaal ik 2.50 per maand extra (iets dat bij het aanmelden op die Blox zogenaamd later ook weer uit kon worden gezet, hetgeen een pure leugen was) maar is 3G vrijwel altijd sneller. Dus ja, ik zou graag van 4G áf willen en daarmee een nutteloze 30 Euro per jaar besparen dan wel een hogere snelheid willen hebben.
En hier ook last van de immense vertraging(en) bij het surfen/tetheren.

Nickname does not reflect reality

• tcf
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09-2024

tcf

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:25:

Juist Jeffrey. Geef Vodafone nu gewoon eens rustig de tijd om het netwerk op orde te maken. Je kan toch niet verwachten dat het nu al perfect werkt als men nog bezig is met het netwerk opbouwen? Daar horen ook fijntunen, storingen en dat soort praktijken bij. Ik heb persoonlijk helemaal niks te klagen ondanks dat de snelheid nogal schommelt. Het werkt en het gaat alleen maar beter worden. Geef ze alleen even de tijd...

• P.K.
iMick schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:29:
[...]

Waar heb je dit gevonden? Heb je een linkje naar deze voorwaarden? :-)

Ik ben trouwens wel erg tevreden over Vodafone. Heb eigenlijk niet merkbaar last van het 1.1.1.1 probleem. Verder is 4G in Zeeland toch wel fijn, waar ik vroeger vaak nog geen 3G had. Met speedtest haal ik rond de 26mbit, wat meer dan genoeg is. Ik vind dat ze vergeleken met T-Mobile juist de dekking enorm snel verbeteren, misschien is daarom de snelheid nog iets lager?
Vodafone heeft dat eind augustus gemeld op hun forum, mede daardoor heb ik toen die BloX aangevraagd.

En heb ook voor de zekerheid nog maar even de vraag opnieuw gesteld:
http://forum.vodafone.nl/...-Blox-snelheid/m-p/150401

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:28
tcf schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:12:
[...]
Geef ze alleen even de tijd...
Als ze dan ook even de tijd geven voordat je er voor moet betalen zou het minder irritant zijn imho.

Nickname does not reflect reality

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 15:20
Dat heet toch early adobters. Een nieuwe telefoon (waar nog kinderziektes in kunnen zitten) is toch ook duurder als een model van een jaar oud. Als je geduld hebt en het toestel wat later koopt heb je geen kinderziektes meer. Je hóeft je natuurlijk nog niet aan te melden voor 4g....

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:17

The Wizard

Moderator Mobile
Beetje flauwekul, als je betaalt voor een dienst, dient deze ook naar tevredenheid geleverd te worden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Maar het klopt dat je de 4G blox in eerste instantie wel kon uitschakelen, en plots niet meer.
Als je e.e.a. zwart-wit hebt staan, kan je ze er misschien schriftelijk/telefonisch op attenderen met de vraag de blox (handmatig) weer te deactiveren. Wanneer je pech hebt, vriendelijk bedanken en gewoon opnieuw bellen/mailen totdat je geholpen wordt.

Zo heb ik het ooit voor elkaar gekregen om de "telefoon als modem blox" die toegang geeft tot office.vodafone.nl aangesloten te krijgen, terwijl die officieel niet eens bij het 11gb abonnement kan.
Kwestie van opnieuw proberen totdat je een medewerker treft die de klant "out of the box" kan helpen.

• Paul01
In Arnhem zijn ze ook weer aan het netwerk aan het sleutelen. Sinds vanochtend goed 4g bereik in het kantoorgebouw waar ik werk. Gisteren was dit nog niet. Hopen dat het zo blijft.

Edit: en weer weg :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Paul01 op 08-04-2014 14:23 ]

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Buiten dat, ik investeer zelf in een 4G toestel, en help daar de overige 3G gebruikers ook mee. Als je dan echt een premium dienst krijgt voor die € 2,50, ok, maar voorlopig is het een wazige uitrol, en waar het is uitgerold is het allemaal gehaper...

Ik heb overigens nu gewoon direct verzocht om te stoppen met het gekloot door mij op de web.vodafone.nl APN te zetten. Als ze dat niet doen ga ik eens kijken of ik er met een VPN omheen kan werken. Met een beetje mazzel kan ik dan ook TV kijken via UPC als ik Wi-Fi ook nog ff fake... Dan mogen ze trouwens de BloX ook stopzetten, want dan gaat mijn download toch niet verder meer dan 6 Mbps. Ik heb als het goed is nooit gehoord dat die permanent aangesloten zit.

Wat heeft zo'n proxy trouwens voor invloed m.b.t. netneutraliteit? Weet iemand daar iets over te zeggen? Of is dat echt te ver gezocht?

Ook vind ik de standaard reactie irritant worden, ik ben een gebruiker met inmiddels enkele honderden (!) snelheidsmetingen achter zijn naam. Kom dan a.u.b. niet met standaard "drukte, afstand, omstandigheden-literatuur" aan. Ik weet dat ik bij de Kuip dikke snelheden van 70 Mbps gezien heb, net zoals op zolder bij mij thuis om 05:00 met maar twee balkjes bereik.

Gisteren in Ridderkerk ook, hij pompt naar 20-25 and it's gone... 15 Mbps als eindresultaat.

[ Voor 31% gewijzigd door BDHowner op 08-04-2014 17:23 ]

Netneutraliteit is een ingewikkelde zaak, maar het kan inderdaad dat ze aan bepaalde voorwaarden niet helemaal voldoen met de proxy.

Ik weet dat dat voor KPN een reden was om heel terughoudend te zijn met het toepassen van transparante proxies binnen hun netwerk.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-10 23:15

RobertowNL

For your gear!

BDHowner schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 17:17:
Gisteren in Ridderkerk ook, hij pompt naar 20-25 and it's gone... 15 Mbps als eindresultaat.
Viel overigens op, toen de masten bij Herenveen, Wolvega, Leeuwarden en Steenwijk/Oldemarkt 1/2 dagen aan stonden haalde ik met gemak rond de 20Mbps, nu een seconde 20 en daarna direct 14-15Mbps.

Kan het gevoel van knijpen dan ook niet onderdrukken.

• BDHowner
markiebiboy schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:56:
[...]

Om het nog leuker te maken. Voor 5euro kan je je cap weer laten verwijderen bij t-mobile. Dus als je 10gb bundel hebt, krijg je er voor 5 euro nog eens 10gb bij. Denk dat t-mobile nog wel eens interessant kan gaan worden, zeker omdat ze ook 4G op 900mhz kunnen gaan inzetten, omdat ze een aardig pakket frequenties hebben gekocht. http://www.t-mobile.nl/kl...eik/datasnelheid-verhogen
Naja, je betaald een tientje meer t.o.v. 5 GB. Dan kun je beter die 5 GB een keer laten resetten.

Werkt dat zeker weten bij die SIM-only?

Ik zou dan best wel voor € 19,50 5 GB willen. Voor spraak zoek ik dan iets als VoIP...

• TMC
  • Laatst online: 29-10 10:09

TMC

Ik zou gewoon voor KPN gaan. Vodafone en T-Mobile is lood om oud ijzer. KPN heeft altijd een degelijk netwerk. Voordat ik anderhalf jaar geleden naar VF ging zat ik ook bij KPN, ik had toen echt zelden GPRS of EDGE, bereik binnenshuis was nagenoeg even goed als buitenshuis. Met Vodafone had ik dat niet, veel vaker switchen en binnenshuis valt het bereik heel vaak weg.

• BDHowner
Ik herinner me trouwens ook ineens afgelopen zondagochtend onderweg naar de stad. Was om 00:07 op station Barendrecht (mast stond honderd meter verder, als het goed is dual 800/1800, ik had dan ook 3-4/4 streepjes bereik). Doe eens een gok: 15,08 Mbps. Er reden ook door onderhoud geen treinen meer, en we stonden met 7 man op de vervangende bus te wachten.

De eerste medewerker die nu aankomt met een capaciteitsverhaal gaat een discussie tegemoet...

[ Voor 4% gewijzigd door BDHowner op 08-04-2014 19:50 ]

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:03

robertwebbe

Robert Webbe

Telfordia schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:03:
In Arnhem zijn ze ook weer aan het netwerk aan het sleutelen. Sinds vanochtend goed 4g bereik in het kantoorgebouw waar ik werk. Gisteren was dit nog niet. Hopen dat het zo blijft.

Edit 14:23: en weer weg :'(
Waar was dat?

Rondom Arnhem is nu ook steeds meer dekking. Sinds 1,5 week heeft ook Wolfheze 4G dekking :)

[ Voor 12% gewijzigd door robertwebbe op 08-04-2014 19:52 ]

• markiebiboy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
BDHowner schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:48:
Ik herinner me trouwens ook ineens afgelopen zondagochtend onderweg naar de stad. Was om 00:07 op station Barendrecht (mast stond honderd meter verder, als het goed is dual 800/1800, ik had dan ook 3-4/4 streepjes bereik). Doe eens een gok: 15,08 Mbps. Er reden ook door onderhoud geen treinen meer, en we stonden met 7 man op de vervangende bus te wachten.

De eerste medewerker die nu aankomt met een capaciteitsverhaal gaat een discussie tegemoet...
Vodafone gebruikt 14k4 modems voor hun 4G masten :p

Verwijderd

tha_bulldog schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:49:
Als de prijzen hetzelfde zijn: KPN!!!

Uiteindelijk is de keus dus op KPN gevallen, mede gekeken naar het aantal storingen van het netwerk, en de voorwaarden van de abonnementen.

Ik heb momenteel Ziggo Mobiel welke op het Vodafone netwerk zit, en 3G is op zich wel prima, maar merk op bepaalde momenten dat zelfs telefoneren lastig gaat bij Vodafone (de tegenpartij hoort mij wel, maar ik hoor de tegenpartij niet).

Uiteraard blijf ik dit topic wel volgen, want ben benieuwd hoe Vodafone de huidige problemen gaat oplossen :)

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 16:37
Wat heb je nu dan gekozen bij KPN?

Verwijderd

iPhone 5S 16GB Space Gray, KPN Alles-in-1 Standaard met onbeperkt bellen en SMS en 2000 MB data voor €55 per maand. Toestel is zonder bijbetaling bij Phone House, bij KPN rechtstreeks kost ie €99 extra ofzo.

2000 MB is voor mij meer dan voldoende, verbruik nu ongeveer 700 MB per maand, maar aangezien 4G een stuk sneller is, is een dubbele bundel geen overbodige luxe. En als m'n bundel op is word ik gecapped op 64 Kb/s, dus dan kan ik meestal nog wel de rest van de maand doorkomen met Whatsapp..

Ik woon en werk in Utrecht-Centrum op een steenworp afstand van het centraal station, en 3G is altijd al een ramp geweest hier, dus hopelijk biedt 4G een verbetering :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2014 20:48 ]

• Paul01
Eusebiusplein bij de Weertjesstraat

[ Voor 6% gewijzigd door Paul01 op 08-04-2014 20:48 ]

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-10 21:16
Nou zie het dan maar als een mengsel van verbazing en irritatie dat je met een abonnement wat voor 75,- per maand in de prijslijsten staat maar een schamele HSDPA snelheid haalt op je dure 4G abonnement. Het wordt als premium gebracht, maar het voelt zeker niet zo. Die ervaring wordt nog versterkt als je zoals ik kan vergelijken met de prestatie van KPN en T-Mobile. Die presteren echt zoals je verwacht: mobiel 4.0

• TMC

TMC

4G is de afgelopen weken heel 'stroperig' geworden. Het idee dat je nooit zeker weet of een pagina instant laadt of dat je een paar seconde moet wachten voordat het laden begint is heel frustrerend. Dat versterkt de klachten wel denk ik.

• BDHowner
TMC schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:07:
[...]
4G is de afgelopen weken heel 'stroperig' geworden. Het idee dat je nooit zeker weet of een pagina instant laadt of dat je een paar seconde moet wachten voordat het laden begint is heel frustrerend. Dat versterkt de klachten wel denk ik.
Net ook weer, een voetbalwebsite die niet door wilde laden, vervolgd door allerlei missende plaatjes. Met wat gekloot (de broncode bekijken lukte me even niet op m'n telefoon) toch weer een 1.1.1* adres.

Triest dat een live netwerk zo ondermaats presteert en dat al weken duurt...

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:20
Er is weer een update van de dekkingskaart van Vodafone beschikbaar (9 april 2014):

Wijzigingen 4G 800Mhz:
  • Heeswijk
  • Uitbreiding in Oudenbosch
  • Hoogerheide
  • Kamperland
  • Uitbreiding in Vlissingen
  • Hellevoetsluis
  • Minder dekking in Boxmeer (kaartcorrectie?)
  • Uitbreiding in Waddinxveen
  • Uitbreiding in Tiel
  • Millingen aan de Rijn
  • Vroomshoop
  • Den Ham
  • Uitbreiding in Heemstede
  • Uitbreiding in Harderwijk
  • Kerkrade
  • Ten zuid-oosten van Liessel
Wijzigingen 4G 1800Mhz:
  • Uitbreiding in Eindhoven
  • Uitbreiding in 's-Hertogenbosch
  • Uitbreiding in Tilburg
  • Kamperland
  • Waddinxveen
  • Uitbreiding in Nijmegen
  • Den Ham
  • Uitbreiding in Heemstede
  • Hoorn
  • Uitbreiding in Groningen
  • Kerkrade
  • Uitbreiding in Heerlen
NB: Omdat deze lijst handmatig is gecreëerd kan deze fouten bevatten dan wel incompleet zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Gaston op 09-04-2014 04:31 ]

• swv

swv

Ondanks de klaagzang hier gaat het leven gewoon door en wordt er elke week trouw een lijstje geserveerd. Wordt zeer gewaardeerd :) Nu de dekking wat fijner wordt vallen mij de wijzigingen niet meer zo op en dan is dat lijstje erg handig!

Mooi om te zien dat 4G1800 overal en nergens opduikt. Hopelijk is dat dan een teken dat een hele stad uiteindelijk wordt voorzien en dat het niet bij random masten blijft. Voor mij voelt 4G bij Vodafone alleen in de 4 grote steden echt compleet en daar heb (had) ik ook de beste ervaring. Zo zou je kunnen beredeneren dat ze wat dat betreft ongeveer net zo ver zijn in hun uitrol als T-Mobile :D

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:54
Jeej, nu hier op het werk ook 1800Mhz gelukkig. Althans volgens de dekkingskaart, is er ook een mogelijkheid om op je telefoon te zien welke banden je gebruikt (Android)?

Overigens moet ik wel zeggen dat het VF netwerk de laatste tijd bij mij ook wat slechter is geworden. Bellen met mijn vriendin lukt nagenoeg niet meer (allebei 4G, dus schakelen beide terug) en valt vaak weg of er wordt iemand 'gemute'. Dat is wel erg vervelend.

Ook lijkt de dekking in Oss en tussen Oss en Den Bosch minder te zijn geworden, helaas.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Bij een Samsung kun je dat controleren door *#0011# in te typen, je kunt dan de frequentie band zien. Bij overige toestellen is dat helaas niet in te zien.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:49

The Executer

Lekker belangrijk!

Volgens de dekkingskaart van VF komt er rond april 2015 rond mijn dorp (8433, Haulerwijk) 4G dekking, maar het dorp zelf helaas niet. Ik weet een aantal GSM-masten te vinden, volgens mij ook 1 van Vodafone maar dit weet ik niet zeker. 1 van de masten is onlangs ook 4G aan toegevoegd.

Nu weet ik niet van welke providers de masten zijn. Het Antenneregister geeft deze informatie ook niet. Kan ik ergens achterhalen van wie een specifieke mast is?

Daarnaast valt het mij op dat ik in Zevenhuizen (9354) totaal 0 signaal heb. Vooral op het moment dat ik langs de mast rij die daar staat valt mijn signaal compleet weg, gesprekken worden verbroken etc.

[ Voor 18% gewijzigd door The Executer op 09-04-2014 11:05 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Executer: kijken naar de gebruikte frequenties, vooral bij 3G makkelijk te zien (2G klopt nog niet overal omdat ze net pas klaar zijn met grote frequentiewissel).

Bij 3G gebruikt Vodafone: 2112, 2117, 2121 MHz. Bij 4G is het 806 MHz (of 1827,5 MHz). Door een fout zie je ook dingen rond de 1100 MHz bij GSM900 bij Vodafone; dit zijn EGSM-frequenties die ze gebruiken.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:49

The Executer

Lekker belangrijk!

In elk geval een VF mast bij ons in het dorp. 4G dekking zal dus wel veel later komen als april 2015. Jammer!

Afbeeldingslocatie: http://i20.photobucket.com/albums/b215/TheExecuter/Tweakers/VFDekkingS_zps8154833c.png
Klikbaar

Vraag me af wat voor apparatuur er überhaupt in de mast hangt:
Afbeeldingslocatie: http://i20.photobucket.com/albums/b215/TheExecuter/Tweakers/VFDekkingK_zpsaf5f4460.png

[ Voor 20% gewijzigd door The Executer op 09-04-2014 11:46 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• markiebiboy
Zoals beloofd nog even de foto van een onbekend type antenne die ik in Dieren(Bij Zutphen) heb gespot. Hij hangt sinds kort in de mast. Denk dat hij van KPN is gezien de strepen. Als eerste van onder zie je T-mobile 900mhz antennes, daarboven zit dit vreemde exemplaar. Wat zeggen jullie ervan? KPN heeft helemaal bovenin de top de LTE 900 antennes.

P.S. Het valt me mee dat het nemen van de foto's redelijk is gelukt met mijn Moto G. >:)

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/eucklm9yn/IMG_20140409_180424138.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/y84bayy1t/IMG_20140409_180408182.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door markiebiboy op 09-04-2014 20:35 ]

Lijkt op het nieuwe soort antennes dat T-Mobile(/Tele2?) op meerdere plekken heeft hangen. Vaak wordt daarbij klein/groot gecombineerd (net als bij Vf AIR).

Geen idee verder.

• menalert
  • Laatst online: 20:01
Twee weken geleden offiiceel geklaagd over de snelheid bij Vodafone en gisteren weer gebeld en er is spoed achter gezet en vandaag opeens dit resultaat (11GB en 4G blox):

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2ius0n8.png

Daarvoor altijd max. 15Mbps download en upload 5Mbps

[ Voor 6% gewijzigd door menalert op 09-04-2014 20:41 ]

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:54

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Sinds een jaar heb ik Vodafone 11GB met 4G (consument abonnement). Kwam vandaag achter dat ook office.vodafone.nl werkt. (Huidig is live.vodafone.com).

Ik weet dat Office=zakelijk is en Live=consument. Wie weet wat anders dan dat de verschil(len) zijn?

Jamesbond007uk

Hebben ze misschien gedaan vanwege de problemen met hun ByteMobile-proxy (1.1.1.x)

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

@Sorcerer8472, dat vroeg ik mijzelf ook af...Ben benieuwd of dat zo is :)

Jamesbond007uk

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:07
Office werkt hier niet, alleen live.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:59
Toevallig merk ik dat mijn telefoon sinds vandaag niet meer terugschakelt naar 2G, maar naar 3G.
Dit is zowel bij inkomende gesprekken als de uitgaande gesprekken vallen direct terug naar 3G, om na het gesprek weer direct terug te schakelen naar 4G.
Wat mij eigenlijk nog meer opvalt, is dat zodra ik overschakel naar 3G, ik echt overal 5 bolletjes 3G heb, zelfs binnenshuis.
Zou het dan toch UMTS900 zijn?

Thuis heb ik dus maar 2 bolletjes 3G (2100M MHz en ook 2 bolletjes 4G (1800 MHz).
2G is wel 5 bolletjes (GSM900).

Als ik nu dus een gesprek voer terwijl ik op 4G zit, schakelt m'n telefoon echt enorm snel om naar 3G, zelfs sneller dan dat ooit met 2G ging, om dan veel sterker 3G bereik te hebben op plekken waar ik dat eigenlijk nooit had.

Merken meer mensen dit?

Ik ga nu eens uitzoeken in m'n iPhone, of ik op 2G/3G netwerken ook uit kan vinden op welke frequentieband je zit, wat in ieder geval op 4G wél kan op de iPhone (Fieldtest)

[ Voor 12% gewijzigd door AlesT op 09-04-2014 21:19 ]

@AlesT: ze moeten wel naar 3G gaan overschakelen als ze ooit van 2G af willen ;) Anders zorgen 4G-gebruikers er juist voor dat er méér 2G-verkeer plaatsvindt.

Op je iPhone zie je bij 3G ook het bandnummer ernaast toch? Ben in ieder geval benieuwd naar je bevindingen + de locaties waarop je ze hebt.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ze gaan eerder van 3G af dan van 2G lijkt me, dus meer verkeer is niet erg.

Leesvoer voor je:
reviews: Mobiele netwerken: het tweede leven van 2g

[ Voor 56% gewijzigd door EWK op 09-04-2014 21:49 ]

Hoi!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

AlesT schreef op woensdag 09 april 2014 @ 21:17:
Toevallig merk ik dat mijn telefoon sinds vandaag niet meer terugschakelt naar 2G, maar naar 3G.
Dit is zowel bij inkomende gesprekken als de uitgaande gesprekken vallen direct terug naar 3G, om na het gesprek weer direct terug te schakelen naar 4G.
Wat mij eigenlijk nog meer opvalt, is dat zodra ik overschakel naar 3G, ik echt overal 5 bolletjes 3G heb, zelfs binnenshuis.
Zou het dan toch UMTS900 zijn?

Thuis heb ik dus maar 2 bolletjes 3G (2100M MHz en ook 2 bolletjes 4G (1800 MHz).
2G is wel 5 bolletjes (GSM900).

Als ik nu dus een gesprek voer terwijl ik op 4G zit, schakelt m'n telefoon echt enorm snel om naar 3G, zelfs sneller dan dat ooit met 2G ging, om dan veel sterker 3G bereik te hebben op plekken waar ik dat eigenlijk nooit had.

Merken meer mensen dit?

Ik ga nu eens uitzoeken in m'n iPhone, of ik op 2G/3G netwerken ook uit kan vinden op welke frequentieband je zit, wat in ieder geval op 4G wél kan op de iPhone (Fieldtest)
Ook gemerkt!

Jamesbond007uk

• Jassy
Misschien dat ze HD Voice willen gaan activeren?

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Jassy schreef op woensdag 09 april 2014 @ 21:02:
Office werkt hier niet, alleen live.
Bij mij werkt het nog steeds. Wat ik ook nog kan bedenken, kan het zijn dat ik "Als Modem gebruiken/Tetheren" aan heb in VF Blox?

Jamesbond007uk

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
markiebiboy schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:22:
Zoals beloofd nog even de foto van een onbekend type antenne die ik in Dieren(Bij Zutphen) heb gespot. Hij hangt sinds kort in de mast. Denk dat hij van KPN is gezien de strepen. Als eerste van onder zie je T-mobile 900mhz antennes, daarboven zit dit vreemde exemplaar. Wat zeggen jullie ervan? KPN heeft helemaal bovenin de top de LTE 900 antennes.

P.S. Het valt me mee dat het nemen van de foto's redelijk is gelukt met mijn Moto G. >:)

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een bakbeest! En vreemd dat er maar eentje is. Sectorstrepen wordt eigenlijk alleen door KPN gebruikt, vroeger ook door Ben als ik het me goed herinner.

Op Kathrein heb ik maar 1 model kunnen vinden die er op lijkt, en dat een 80010727:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/antenne_.jpg

• markiebiboy
The Wizard schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:05:
[...]

Wat een bakbeest! En vreemd dat er maar eentje is. Sectorstrepen wordt eigenlijk alleen door KPN gebruikt, vroeger ook door Ben als ik het me goed herinner.

Op Kathrein heb ik maar 1 model kunnen vinden die er op lijkt, en dat een 80010727:
[afbeelding]
Het is inderdaad een grote antenne. Het lijkt een uit de kluiten gewassen dienblad. Aan de achterkant gaan er trouwens 2 kabels in het paneel. Blijft vreemd dat er maar één is geplaatst, maar het zou me niks verbazen als er de komende tijd nog meer bij zal komen. Wel lijkt het een exemplaar dat geschikt is voor 1800, 1900, 2100, 2600mhz gezien de specificaties. Aangezien de mast bij de telefooncentrale staat en men bezig is met de aanleg van glasvezel in het dorp, hoop ik dat er vaker mensen aanwezig zijn op de telefooncentrale en zal eens vragen wat zij ervan af weten.

[ Voor 11% gewijzigd door markiebiboy op 10-04-2014 09:54 ]

• AlesT
Ik zit momenteel ook te twijfelen tussen KPN of Vodafone (of een van hun virtuele dochterondernemingen).
Of misschien zelfs wel T-Mobile.
Zit momenteel nog wel aan een Vodafone Sim Only met 11GB aan data, dus ik heb niet echt de neiging om daar snel vanaf te willen.
Nu heb ik dus van zowel KPN en T-Mobile via m'n werk een test sim gekregen met beide ongeveer 500 MB aan tegoed.

Het bereik is van alledrie ongeveer hetzelfde op mijn thuislocatie (UMTS2100). Het signaal van Vodafone (dBm) is nét ietsje sterker dan de twee concurrenten, en heeft ook 3 bolletjes ipv 2 bij KPN en T-Mobile.
Echter heeft KPN hier ook UMTS900 (en ik vermoed Vodafone ook, zie m'n vorige post hierboven)

Wat mij vooral afvraag is het batterijverbruik per provider.
Bij welke gaat deze het langst mee?
Bij welke provider staat m'n telefoon over het algemeen het hardst te zenden?
En vooral: hoeveel energie verbruikt m'n telefoon per provider.

Zou dit te zien zijn via de Fieldtest app?

Ik heb al aan een aantal collega's gevraagd of zij weten hoe de fieldtest app in elkaar staat, maar ik dacht ik vraag het hier ook maar even.
Ik zat al wat rond te speuren en m'n oog viel op "Energy per Chip", wat varieert tussen de -3 dBm en -15 dBm, afhankelijk van het aantal bolletjes/dBm bereik van mijn telefoon.

Kan ik hieruit opmaken met hoeveel energie mijn telefoon terugzendt naar de mast? Of is er een andere manier om dat uit te vinden, op een iPhone.
Of kan dit alleen op Android?

Er zij namelijk enorm veel termen, waarvan ik nog nooit gehoord hebt.

Ik hoop dat er iemand is die hier meer vanaf weet; bij voorbaat alvast bedankt.
EWK schreef op woensdag 09 april 2014 @ 21:36:
Ze gaan eerder van 3G af dan van 2G lijkt me, dus meer verkeer is niet erg.

Leesvoer voor je:
reviews: Mobiele netwerken: het tweede leven van 2g
Dit is lange termijn, het gaat mij om korte termijn. KPN doet al wat ik zeg; halveren 2G900-capaciteit ten faveure van 3G900 + zo veel mogelijk 2G-verkeer naar 2G1800. Vodafone lijkt ook serieus zich voor te bereiden op de komst van 3G900 (leegmaken helft van hun spectrum, iets meer 2G1800 in gebruik).

2G zal blijven bestaan maar ik verwacht dat het een veel kleinere footprint gaat krijgen per provider. 3G900 gaat efficiënter om met bandbreedte en ik verwacht dat Vodafone zo veel mogelijk 4G wil laten fallbacken naar 3G2100/3G900 omdat het anders het 2G-spectrum juist drukker maakt.

Hoe dan ook lijken al deze aanwijzingen erop dat 3G900 ook bij Vodafone eraan zit te komen.

Op een Samsung-telefoon kun je met *#0011# zien op welke band je verbonden bent. Standaard zal Vodafone je waarschijnlijk op de 2100-band zetten, maar als je die band niet meer ontvangt dan zul je naar UMTS900 gaan (capaciteit op 900 MHz is 3x zo klein als op 2100 MHz namelijk). Je ziet dan je ontvangst van 1 of 0 blokje naar 3 a 4 ofzo springen terwijl je zou verwachten dat je ontvangst weg zou vallen.

• BDHowner
Ik heb een interessant nieuwtje die ik sinds gisteravond meerdere malen heb kunnen herproduceren:

"elke" speedtest die ik zomaar doe lijkt op 15 Mbps te blijven hangen, maar, zodra ik vliegtuigmodus toggle (dus aan/uit) begint de speedtest op 15 Mbps en gaat dan ineens vaart maken naar tot wel 40 Mbps (hierboven kan capaciteit wel echt een issue worden natuurlijk). Ik heb dit in Barendrecht en Rotterdam succesvol kunnen reproduceren.

Enkele feiten:
- De laatste echt hoge speedtest van mij was op 11-03-2014 (63,03 Mbps, en kort daarvoor zelfs 69,65 Mbps). Dit was bij de Kuip in Rotterdam (22:15).
- Na die speedtest niet of nauwelijks (hooguit enkele Mbps hoger) boven de 15 Mbps gezeten.
- Sinds gisteren (vliegtuigmodus-truuk) weet ik weer relatief gemakkelijk (wel even naar zolder gaan, maar dat deed ik altijd al) boven de 30 Mbps te komen. Meer dan de BloX zou moeten kunnen zelfs: 37,69 Mbps.

Al met al zeker geen gevalletje capaciteit, en ik hoop nu een shitload aan dezelfde ervaringen te vinden straks hier, waarmee we Vodafone eens tot een echt antwoord kunnen dwingen i.p.v. "het zal wel druk geweest zijn".

Edit:
Nog wat praktijktestjes gedaan:
1. Ik leg de telefoon om 16:39 neer op zolder (na de toggle): 39,76 Mbps.
2. Ik kom even later (16:51) terug en doe een nieuwe speedtest: 37,16 Mbps.
3. Ik ga naar beneden (incl. telefoon) waardoor mijn 4G terugvalt naar 3G. Ik loop vervolgens terug naar zolder (ff wachten op 4G :)) om op 17:05 nog maar 15,04 Mbps te halen.
4. Ik toggle opnieuw en haal om 17:06 weer 34,39 Mbps.

Op deze manier is het best handig dat de benedenverdieping zulk slecht 4G bereik heeft. Bovenstaande lijkt me lastiger te testen voor andere gebieden...

Edit 2:
Bovenstaande stappen heel snel nog eens uitgevoerd, en opnieuw hetzelfde resultaat.

Wellicht heb ik het euvel nu gevonden; de fallback heeft mogelijk iets te maken met de snelheid. Volgende test: mijn toestel locken op 4G (servicemenu) en dan even wachten. Ook ga ik even voor de zekerheid straks kijken of ik dit in verband kan brengen met de 1.1.1.1 klachten, you never know.

[ Voor 33% gewijzigd door BDHowner op 10-04-2014 17:19 ]

• swv

swv

De vliegtuigmodusmethode heb ik een week of 3 geleden ook al aangegeven in dit topic, maar geen reactie op gehad. Ik kan jouw verhaal in ieder geval bevestigen.

• BDHowner
sww89 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:41:
De vliegtuigmodusmethode heb ik een week of 3/4 geleden ook al aangegeven in dit topic, maar geen reactie op gehad. Ik kan jouw verhaal in ieder geval bevestigen.
Ok, ik ben wel even uit dit topic geweest ook, dus ik kan dat hebben gemist.

Nu even op 4G gelocked, beneden even mijn handen om de telefoon geklemd zodat 4G wegvalt (ja, zo slecht is het bereik ja). Vervolgens naar boven gelopen en een test gedaan: 19 Mbps. Niet heel hoog dus (na 30 Mbps net), maar na vliegtuigmodus haal ik nog steeds 19 Mbps waardoor het i.i.g. een capaciteitsding zou moeten zijn (en het is natuurlijk alsnog hoger dan die 15 Mbps "barrière") :).

Ik ga nu even kijken of er nog met 1.1.1.1 gepraat word, ik open wel ff netstat.

Edit:
De 1.1.1.1 zooi blijft er gewoon tussen zitten (niet geheel onverwachts, maar gezien de snelheidswinst wilde ik dat ff checken). De rauwe snelheid is niet super, maar zou voor het browsen perfect moeten zijn volgens speedtest.net (9,96 Mbps down/4,06 Mbps up, een ping van 44 ms waar ik totaal niet achter sta aangezien 8.8.8.8 constant meer dan 100 ms aangeeft). Het browsen is on-ge-loof-lijk traag. Het laden van bijna elke website duurt tientallen secondes voordat er uberhaubt iets gebeurd. Zelfs zo erg dat ik mijn hele setup herstart heb voor de zekerheid.

Ik ga denk zo eens aan Vodafone vragen of ik niet een mailadres van een network engineer o.i.d. kan krijgen. Ik zit werkloos thuis en wil best wat duidelijke informatie doorschuiven, maar niet om een ingestudeerd bericht terug te krijgen dat het aan de huidige drukte ligt.

[ Voor 36% gewijzigd door BDHowner op 10-04-2014 18:02 ]

mailadres is via ripe.net te vinden

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Op zoek naar ervaringsgenoten ;( ;(

Ik heb via Vodafone een data abonnement op een ipad air, voornamelijk voornhet reizen op het traject Hoorn-Amsterdam Sloterdijk

Bereik is om te huilen zo slecht zowel 4G als 3G pagina's laden totaal niet als ik op dit traject reis.

Vodafone geeft aan wacht maar tot juli dan is 4G klaar en kan je het gebruiken.... Ik voorzie dat het dan nog steeds niet werkt

In Amsterdam zelf en in hoorn werkt het op zich prima Maarja heb het nou juist voor in de trein

(Ipad en sim zijn al eens vervangen)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

In juli is 4G nog lange niet klaar, of bedoelden ze juli 2016?

Hoi!

• Wognummer
  • Nu online
Juli 2014 idd lol

• TMC

TMC

Momenteel is 4G weer niet te doen, elke pagina moet minimaal 10 seconde laden. Speedtest geeft wel gewoon 15 mbit/s aan (hetgeen een duidelijke cap is) met lage ping, maar de praktijk is anders. Als ik gebruik maak van tethering is het continu "waiting for 1.1.1.x". Nouja, de problemen zijn bekend zo ondertussen, maar echt verbetering zie ik niet. :'(

[ Voor 29% gewijzigd door TMC op 10-04-2014 21:21 ]

• Jassy
Blijven melden in het daarvoor bedoelde topic, dan worden de problemen ook opgepikt...

• TMC

TMC

Jassy schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:29:
Blijven melden in het daarvoor bedoelde topic, dan worden de problemen ook opgepikt...
Ik hoop het, maar ik geloof er niet echt in. Het probleem speelt nu al weken en er is geen enkele verbetering zichtbaar. :'(

• AlesT
Waarschijnlijk juli 2080 :-)
Ik heb echt sterk de neiging om naar het KPN netwerk te switchen, alleen Alles-in-een Op Reis en Multisim houden mij op dit moment nog tegen, daarnaast zijn ook de databundels bij KPN (zonder KPN Compleet) in vergelijking met Vodafone (en die roze provider) nog uit het jaar 2007
T-Mobile laat ik sowieso even links liggen, alleen visual voicemail en de hoge databundels zijn noemenswaardig.

Was er nou maar een superprovider die alle voordelen van alledrie heeft.

Voorlopig kunnen wij daar alleen nog maar over dromen..

• TMC

TMC

AlesT schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:59:
Waarschijnlijk juli 2080 :-)
Ik heb echt sterk de neiging om naar het KPN netwerk te switchen, alleen Alles-in-een Op Reis en Multisim houden mij op dit moment nog tegen, daarnaast zijn ook de databundels bij KPN (zonder KPN Compleet) in vergelijking met Vodafone (en die roze provider) nog uit het jaar 2007
T-Mobile laat ik sowieso even links liggen, alleen visual voicemail en de hoge databundels zijn noemenswaardig.

Was er nou maar een superprovider die alle voordelen van alledrie heeft.

Voorlopig kunnen wij daar alleen nog maar over dromen..
Hi heeft een bundel van 4 GB voor een redelijke prijs. En daar kan je ook een buitenlandbundel nemen, alleen de voorwaarden daarvan zijn iets minder gunstig dan van Vodafone. Multi-sim kan dan weer niet.

• P.K.
sww89 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:41:
De vliegtuigmodusmethode heb ik een week of 3 geleden ook al aangegeven in dit topic, maar geen reactie op gehad. Ik kan jouw verhaal in ieder geval bevestigen.
Dit net even getest, buiten, met vrij zicht op een 4G-mast...

Voor flightmode:
https://www.dropbox.com/s/pblb7hn0z6nptvq/foto%204.PNG

Na flightmode:
https://www.dropbox.com/s/naq90yummdh52vm/foto%205.PNG

8)7

• Wognummer
  • Nu online
Jassy schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:29:
In welk topic is dat ? Volgens mij iets gemist

• swv

swv

P.K. schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 07:36:
[...]

Dit net even getest, buiten, met vrij zicht op een 4G-mast...

Voor flightmode:
https://www.dropbox.com/s/pblb7hn0z6nptvq/foto%204.PNG

Na flightmode:
https://www.dropbox.com/s/naq90yummdh52vm/foto%205.PNG

8)7
Ja bizar toch? Er zit dus iets in het netwerk dat na een bepaalde tijd besluit om er een cap op te gooien.

Wat ik mij dan afvraag: Kunnen mensen met een RED abonnement en max 30Mbit ook tijdelijk hogere snelheden halen na de vliegtuigmodus? Iemand die dit kan testen op 4G1800? Dit om het e.e.a. uit te kunnen sluiten.

Even een gekke gedachte: Zouden ze al bezig zijn met het migreren van oude abonnementen naar nieuwe it-systemen zoals laatst in het nieuws was (en als we dat moeten geloven)? Misschien gaat het daar fout en hebben we daarom 15/30 en 1.1.1.1 gezeur.

[ Voor 5% gewijzigd door swv op 11-04-2014 08:09 ]

• Jassy

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10 17:49
sww89 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:07:
[...]
Wat ik mij dan afvraag: Kunnen mensen met een RED abonnement en max 30Mbit ook tijdelijk hogere snelheden halen na de vliegtuigmodus? Iemand die dit kan testen op 4G1800? Dit om het e.e.a. uit te kunnen sluiten.
Ben een RED Super abonnee en zit op LTE1800, want iPhone 5. Maar de snelheden die ik hier haal, Delft, zijn echt belabberd.

Voor airplane mode: http://d.pr/i/98PL+
Na airplane mode: http://d.pr/i/wqWN+
3G: http://d.pr/i/4I3R+

Haal dus nog niet een de helft van die 30Mbit max. Is wel eens waar binnen getest maar dit moet toch wel beter kunnen zeker met 3 bolletjes/streepjes bereik en -104dBm.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:44
BDHowner schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:32:
Ik heb een interessant nieuwtje die ik sinds gisteravond meerdere malen heb kunnen herproduceren:

"elke" speedtest die ik zomaar doe lijkt op 15 Mbps te blijven hangen, maar, zodra ik vliegtuigmodus toggle (dus aan/uit) begint de speedtest op 15 Mbps en gaat dan ineens vaart maken naar tot wel 40 Mbps (hierboven kan capaciteit wel echt een issue worden natuurlijk). Ik heb dit in Barendrecht en Rotterdam succesvol kunnen reproduceren.

Enkele feiten:
- De laatste echt hoge speedtest van mij was op 11-03-2014 (63,03 Mbps, en kort daarvoor zelfs 69,65 Mbps). Dit was bij de Kuip in Rotterdam (22:15).
- Na die speedtest niet of nauwelijks (hooguit enkele Mbps hoger) boven de 15 Mbps gezeten.
- Sinds gisteren (vliegtuigmodus-truuk) weet ik weer relatief gemakkelijk (wel even naar zolder gaan, maar dat deed ik altijd al) boven de 30 Mbps te komen. Meer dan de BloX zou moeten kunnen zelfs: 37,69 Mbps.

Al met al zeker geen gevalletje capaciteit, en ik hoop nu een shitload aan dezelfde ervaringen te vinden straks hier, waarmee we Vodafone eens tot een echt antwoord kunnen dwingen i.p.v. "het zal wel druk geweest zijn".

Edit:
Nog wat praktijktestjes gedaan:
1. Ik leg de telefoon om 16:39 neer op zolder (na de toggle): 39,76 Mbps.
2. Ik kom even later (16:51) terug en doe een nieuwe speedtest: 37,16 Mbps.
3. Ik ga naar beneden (incl. telefoon) waardoor mijn 4G terugvalt naar 3G. Ik loop vervolgens terug naar zolder (ff wachten op 4G :)) om op 17:05 nog maar 15,04 Mbps te halen.
4. Ik toggle opnieuw en haal om 17:06 weer 34,39 Mbps.

Op deze manier is het best handig dat de benedenverdieping zulk slecht 4G bereik heeft. Bovenstaande lijkt me lastiger te testen voor andere gebieden...

Edit 2:
Bovenstaande stappen heel snel nog eens uitgevoerd, en opnieuw hetzelfde resultaat.

Wellicht heb ik het euvel nu gevonden; de fallback heeft mogelijk iets te maken met de snelheid. Volgende test: mijn toestel locken op 4G (servicemenu) en dan even wachten. Ook ga ik even voor de zekerheid straks kijken of ik dit in verband kan brengen met de 1.1.1.1 klachten, you never know.
Als ik dit zo lees, dan lijkt het mij dat je op 3G gecapt wordt qua snelheid, en dat deze cap op 4G gehandhaafd wordt. Zodra je echter geen verbinding hebt gehad via 3G, dan wordt de cap nooit actief en blijft 4G snel.

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:20
MarcoC schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:54:
[...]

Als ik dit zo lees, dan lijkt het mij dat je op 3G gecapt wordt qua snelheid, en dat deze cap op 4G gehandhaafd wordt. Zodra je echter geen verbinding hebt gehad via 3G, dan wordt de cap nooit actief en blijft 4G snel.
Inderdaad, ik heb vanmorgen op mijn iPhone 5S airplanemode aan en uit gezet en sindsdien niet meer teruggevallen naar 3G en haal nu nog steeds 25Mbps down en 18Mbps up op LTE1800 in Maastricht.

• BDHowner
sww89 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:07:
[...]

Ja bizar toch? Er zit dus iets in het netwerk dat na een bepaalde tijd besluit om er een cap op te gooien.

Even een gekke gedachte: Zouden ze al bezig zijn met het migreren van oude abonnementen naar nieuwe it-systemen zoals laatst in het nieuws was (en als we dat moeten geloven)? Misschien gaat het daar fout en hebben we daarom 15/30 en 1.1.1.1 gezeur.
Het 1.1.1.1 gezeur zou hier volgens mijn tests los van moeten staan. Dit is gewoon een proxy die ze er tussenuit moeten halen. Die gebruiken ze gewoon om het dataverkeer lager te houden, maar wij hebben er gewoon last van.

Ik ben er ook zeker van inmiddels dat tijd er weinig mee te maken heeft, het is puur de fallback.

Waarom dat naar een bepaalde snelheid is, is heel vaag. Mijn abbo heeft zonder BloX wel een max. van 14,4 Mbps, maar die is nooit meer aangehouden na die BloX. Ik heb ook gewoon op Dual Carrier HSDPA+ meer dan 25 Mbps gezien, dus ook op 3G zou je hoge snelheden moeten kunnen halen... Ik zie Vodafone het stiekem ook wel best vinden zo, hoe meer mensen op 15 Mbps, hoe minder belasting op je netwerk/en dus sneller het is voor anderen...

Ik vind het eerlijk gezegd wel spijtig dat er anno 2014 nog met proxy's gekloot word (zeker als het allemaal zo slecht werkt). Ik dacht dat dat uit het GPRS tijdperk was...

• TMC

TMC

Ik heb Vodafone gebeld vanwege stroperig 4G en is er een 'case' aangemaakt. De medewerker vertelde dat er vanochtend een storing bekend was gemaakt m.b.t APN-beheer, en hij dacht dat mijn klacht daar ook onder viel. Toen ik zei dat ik er al enkele weken last van had, begon hij te twijfelen of die storing wel met mijn probleem te maken had. Hoe dan ook, ze gaan het uitzoeken en er wordt binnen 1-2 weken contact met mij opgenomen.

Ik vraag me echt wat nou de connectie is tussen de verkeerde 30/15-cap, 1.1.1.x en het trage 4G. :+

[ Voor 12% gewijzigd door TMC op 11-04-2014 16:47 ]

• swv

swv

MarcoC schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:54:
[...]

Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben als ik het reflecteer op mijn gebruik vanuit die gedachte!

@ BDHowner en TMC:
Ik zeg toch, gekke gedachte :p

[ Voor 25% gewijzigd door swv op 11-04-2014 16:49 ]

• BDHowner
Ik heb een paar uur geleden nog even de moeite genomen om met de auto naar 2 Dual Carrier HSDPA+ antennes te rijden. Ik ben bij beide blijven hangen op 14 Mbps, ook na vliegtuigmodus (ik heb op één van deze twee locaties ooit 26 Mbps over 3G gezien op zelfs een drukker moment). Het lijkt er dus op dat 3G daadwerkelijk een cap heeft, en 4G niet. Door een foutje word de 3G cap dus (die conclusie lag er eigenlijk al) meegenomen naar 4G.

Ik heb ook even schone APN's aangemaakt (zonder MNC etc.) in mijn toestel, en ook alle drie mogelijke. Ik kan helaas enkel op live.vodafone.com en de plaatjes zijn helaas nog steeds gecached. Een makkelijke manier om dit te testen (in Android bedoel ik dan) is naar de desktopversie van tweakers.net gaan, en dan op het logo "afbeelding openen in nieuw venster" aanklikken. Dan zie je direct dat je het plaatje vanaf 1.1.1.1 laad.

Het internet voelt wel snappy tot nu toe, daar kan ik niet omheen (al zal dat wel met het rustige tijdstip te maken hebben), maar ik wil sowieso hoe dan ook die proxy er tussenuit...

Voor de rest wat torrents gedownload, waarbij opvalt dat de snelheid alles behalve stabiel is. Ik bedoel dan niet dat ik van torrents 5 MB/s constant verwacht, maar dat het echt inkakt tot 50 KB/s en dan ineens opschiet naar 5 MB/s en dan weer terug... Uiteindelijk komt alles binnen, maar totaal niet soepel... Het voelt net als die webpagina's die af en toe niet laden...

Edit:
Wat mij trouwens ook opviel is dat apps uit de Play Store updaten met iets van 40 KB/s af en toe, terwijl een speedtest op datzelfde moment 10 Mbps oplevert. Ook zoiets raars waardoor alles traag aanvoelt.

Ik ga denk eens wat tijd investeren in een VPN thuis, ik heb het idee dat het 4G-netwerk juist prima functioneert, maar de zooi in het datacenter gewoon zeer slecht geconfigureerd is...

Ik vind trouwens dat mijn toestel wel wat sneller naar 4G zou mogen schakelen, soms duurt dat een halve minuut terwijl ik weet dat ik dekking heb (als ik naar zolder loop bijv.). Soms doet mijn toestel ook net alsof 4G niet mogelijk is (bijv. in het goed geïsoleerde huis van een vriend van mij), maar als ik hem dan forceer (servicemenu) dan heb ik ineens wel één balkje wat dan ineens toch 16 Mbps is...

[ Voor 28% gewijzigd door BDHowner op 12-04-2014 04:46 ]

Verwijderd

Hier rondom mijn huis in Utrecht staan meerdere DC-HSPA+ masten, en maak gebruik van Ziggo Mobiel welke op het netwerk van Vodafone zit.

Ik haal hier overdag ongeveer 4 tot 10 Mbps, terwijl ik 's avonds en 's nachts regelmatig de 25 Mbps aantik. Upload ligt dan zo rond de 3.5 Mbps.

• Hoowgii
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 16:35
Vandaag de kans gehad om wat testen te doen tbv de bovenstaande vraag (heb een abbo met 30mbit 'cap?'):
Elburg: 3 down/0,45 up ping 62 (119 dB) 2x;
Nunspeet: 17/5 en 13/5 down/up (79 dB) 2x;
Huizen: 7/4 en 9/1 down/up (98 dB) 2x;

Dus weinig verschil tussen voor en na vliegtuig modes. Denk dat alle tests op de 800 Mhz band zijn gedaan (kan ik niet zien op mijn HTC m7). Mijn ervaring is inderdaad ook dat er eerst veel hogere snelheden gehaald werden (30/30 met gemak). Zou wel vreemd zijn als er nu al capaciteits problemen zijn.. In Elburg en Nunspeet wordt al jaren 500Mbit abo's aangeboden via glasvezel (internet via glasvezel is ook stabiel) dus aan de kabels in de grond hierzo lijkt het niet te liggen.

Gelukkig geen last van het 1.1.1.x probleem :), moest erbij komen:D.

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 16:37
Hoowgii schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 19:17:
Vandaag de kans gehad om wat testen te doen tbv de bovenstaande vraag (heb een abbo met 30mbit 'cap?'):

Dus weinig verschil tussen voor en na vliegtuig modes. Denk dat alle tests op de 800 Mhz band zijn gedaan (kan ik niet zien op mijn HTC m7). Mijn ervaring is inderdaad ook dat er eerst veel grotere snelheden gehaald werden (30/30 met gemak). Zou wel vreemd zijn als er nu al capaciteits problemen zijn.. In Elburg en Nunspeet wordt al jaren 500Mbit abo's aangeboden via glasvezel (internet via glasvezel is ook stabiel) dus aan de kabels in de grond hierzo lijkt het niet te liggen.

Dat zijn toch wel echt hele slechte resultaten voor 4G.
Het 1.1.1.x-probleem kan ook voor problemen met speedtests zorgen. Als een speedtest via http gaat dan kan het zo zijn dat hij door een proxy wordt geleid wat er weer voor kan zorgen dat die proxy de bottleneck wordt (omdat die proxy's sowieso al druk zijn).

Ik denk dat VF er goed aan zou doen om een APN te maken voor 4G-users waar al die meuk sowieso uit staat...

Verder vraag ik me af wat die popcorn(?)-uitrol nou in gaat houden voor Vodafone: ik zag laatst bijvoorbeeld geen enkele AIR-antenne tussen Utrecht-west en Zoetermeer op de A12. Overal oude modellen antennes langs de snelwegen. Alleen locaties in steden zelf lijken te zijn geüpdate. Daarmee is Vodafone een minder goede keuze voor treinreizigers die 4G willen gebruiken; op 3G in de trein in de spits kan redelijk dramatisch zijn zoals velen hier weten, dus daar wil je juist 4G... zeker bij een lange reis.

[ Voor 40% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-04-2014 10:03 ]

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
AIR is trouwens niet verplicht voor 4G heb ik me laten vertellen door een woordvoerder.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:22
Het vervelende is ook dat 2G/3G van Vodafone in de nieuwe intercity dubbeldekkers echt dramatisch slecht doorkomt. Alleen 4G is werkbaar...

• AlesT
Zoals the Wizard zegt is het inderdaad niet noodzakelijk om de AIR antenne's te gebruiken, om 4G te kunnen aanbieden.
Op een aantal plekken in Amsterdam bijvoorbeeld hangen er antenne's die nagenoeg identiek zijn aan die van T-Mobile.
(Van Kathrein zijn die geloof ik)
Hier komt dan wel 4G vanaf, zowel 800 als 1800.

De écht hele oude antenne's van Vodafone, welke de lange golf antenne's aan de onderkant een soort kromming naar boven toe hebben zijn niet geschikt voor 4G.
Ze zouden misschien wel gebruikt kunnen worden voor 4G op de 2100/900 Mhz band, maar daar hebben ze op dit moment niks aan.
Is er simpelweg niet de mogelijkheid om twee verschillende technieken naast elkaar te draaien, ook is de maximale bandbreedte daar te laag voor.

De AIR antenne's bieden een hoop extra voordelen, ze zijn een stuk efficienter, waardoor ze ook een stuk beter bereik geven.

Daar kom je ook meteen op het grootste verschil tussen Vodafone en KPN, Vodafone is volgens mij tijdens de eerste fase niet van plan om al zijn antennelocaties om te bouwen, alleen wat uiterst noodzakelijk is om een landelijke dekkend 4G netwerk te creeëren. Dit is denk ik in ieder geval het plan tot en met begin 2015 het plan, om zo snel mogelijk landelijk 4G aan te kunnen bieden.
Ik denk dus dat de AIR antenne's vooral in de plaatselijke gebieden alleen maar gebruikt zullen worden, heeft iemand er buiten de Randstad al eentje gespot?

[ Voor 3% gewijzigd door AlesT op 13-04-2014 21:16 ]

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:03

robertwebbe

Robert Webbe

Ja, in Arnhem in omgeving zie ik veel Air's hangen. Heb er eerder al foto's van gepost,

• AlesT
robertwebbe schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:40:
Ja, in Arnhem in omgeving zie ik veel Air's hangen. Heb er eerder al foto's van gepost,
Ah oké, dus wel.
Waar ik nou heel erg benieuwd naar ben is het batterijverbruik tussen Vodafone, KPN en T-Mobile.
Aangezien hier in de buurt de verzadiging KPN en T-Mobile opstelpunten bijna twee keer zo hoog is als Vodafone opstelpunten.
Toch is het bereik van Vodafone nagenoeg hetzelfde, vaak binnenshuis soms beter, in het geval dat de Antenne van Vodafone even ver staat als die van KPN en T-Mobile.
Dit is toevallig op mijn thuislocatie van toepassing.
Voor alledrie de providers heb ik alleen een verbinding met één mast, waar van alledrie de providers hun apparatuur in hebben hangen.
Nu is het wel zo dat die van Vodafone bovenin hangen, op zo'n 31 meter (volgens het Antenneregister)
Die van KPN hangen er maar liefst 10 meter (!) onder en die van T-Mobile er nog geen meter daaronder.

In dit specifieke geval is het natuurlijk logisch dat het signaal van Vodafone sterker is, aangezien hun (AIR) antenne's een stuk hoger hangen.

Mijn vraag is echter meer, is het batterijverbruik van mijn telefoon ook hoger?
Aangezien het niveau in vermogen wat gebruikt wordt om terug te zenden, misschien wel een van de grootste verbruikers is van de accu van een telefoon, als ik het goed heb begrepen.

Hoeveel verschil kan daar maximaal in zitten?

Wat is precies de reden dat Vodafone eenzelfde dekking creëert met toch minder opstelpunten?
Zit het hem in dat de AIR atenne's niet alleen beter kunnen zenden, maar ook beter kunnen ontvangen?

Mij lijkt het namelijk zo dat het verschil in zendvermogen per telefoon, min of meer het verschil is tussen het feit dat de ene telefoon op een bepaalde plek wél signaal ontvangt en de andere niet.

Of zit ik nu in een verkeerde gedachtegang?

Ik hoop dat er hier iemand is die dit een beetje kan verduidelijken :)
AIR zal niet zo veel beter kunnen ontvangen dat het merkbaar wordt in je batterijverbruik. Afstelling van software zal daarin een veel grotere rol spelen (fast dormancy e.d.)... Denk dat het hooguit een paar dB scheelt..

Dezelfde dekking hebben ze niet overal hoor, verschilt enorm per locatie. Binnenshuis rondom de Oudegracht ga je geen of weinig 4G vinden omdat heel veel masten in die buurt niet zijn omgebouwd. KPN en T-Mobile hebben er wel 4G... Maar Vodafone zendt het niet uit vanaf de Catharijnesingel en de Lange Nieuwstraat. Dat snap ik dus niet :{ KPN en T-Mobile hebben in die hele omgeving wel alles omgebouwd waardoor de 2G en 4G-dekking er nagenoeg gelijk is. Het is niet "eenzelfde dekking" dus; die van de andere providers is echt wel beter. Maar da's ook weer niet overal zo natuurlijk; buiten de Randstad helemaal geen T-Mobile bijvoorbeeld...

Wat mij voor Vodafone de optimale strategie lijkt is vanuit de randstad werken en dan álles in de stad ombouwen (ook heel handig voor 3G900-uitrol); en dat dan per stad doen. Daarna de drukste verkeersaders terwijl je verder gaat met andere steden. Maar dan wel alles ombouwen in een stad, en niet een beetje half. Dus ook de wat minder drukke masten ombouwen, zodat je gebruikers een consistente ervaring hebben en niet terugvallen op 2G en 3G op de wat minder drukke plekken in de stad. Zeker als 3G indoor ook nog eens niet werkt en je met je dure 4G-abo telkens op traag 2G terugvalt.

Da's het probleem bij Vodafone; hun strategie lijkt op papier prima (drukste plekken ombouwen), maar in de praktijk geeft het bij veel mensen toch een suboptimale gebruikservaring omdat ze geen consistente 4G-dekking krijgen, zonder dat dit bijv. wordt opgelost met 3G900 (want dat moet van dezelfde cellen komen die dus nog niet omgebouwd zijn :+) Het ontlasten van de drukke 3G-locaties lijkt vooralsnog het enige voordeel van de strategie van Vodafone.

Overigens maakt het mij persoonlijk niet uit als 4G net wat trager is bij Vodafone, als het maar op minimaal 10/10 blijft ongeveer, heel snel reageert (latency), en in de toekomst maar wel sneller wordt. Dekking vind ik belangrijker dan snelheid, zolang die snelheid maar boven dit minimum blijft.

• BDHowner
Hoowgii schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 19:17:

Dus weinig verschil tussen voor en na vliegtuig modes. Denk dat alle tests op de 800 Mhz band zijn gedaan (kan ik niet zien op mijn HTC m7). Mijn ervaring is inderdaad ook dat er eerst veel hogere snelheden gehaald werden (30/30 met gemak). Zou wel vreemd zijn als er nu al capaciteits problemen zijn.. In Elburg en Nunspeet wordt al jaren 500Mbit abo's aangeboden via glasvezel (internet via glasvezel is ook stabiel) dus aan de kabels in de grond hierzo lijkt het niet te liggen.

Jouw snelheden zijn te laag om te spreken van het "15 Mbps probleem". Zolang je eerste test niet rond de 14 Mbps zit, hoef je ook niet te togglen, daar gaat het om. Fijn dat je je dB erbij vermeld, dit is mijn idee van jouw tests:

Elburg: te ver v/d mast, bij 120 dB verlies je in Android zelfs al je balkjes! Niet eens onaardig dat je de test af kan maken. Met wat mazzel haal je soms alsnog wel hoger, maar dan moet je wel echt alleen zijn is mijn ervaring.
Nunspeet: zou hoger moeten kunnen, kan wel met belasting te maken hebben. 17 Mbps is wel iets meer dan 14 Mbps, dus ik denk niet dat je daar van het "15 Mbps probleem" kan spreken.
Huizen: zou hoger moeten kunnen, maar door de lage snelheid niet het probleem waar we voor togglen.

Zouden jullie trouwens graag een los topic zien voor het "15 Mbps tafereel"? Ik zou die in navolging van het 1.1.1.1 topic ook wel willen maken eventueel :).

Als klap op de vuurpijl na al deze problemen ben ik nu ook nog eens mijn 3G-signaal in de woonkamer kwijt, ook mijn slaapkamer heeft ineens maar de helft bereik. Keep going like this, Vodafone!

[ Voor 7% gewijzigd door BDHowner op 14-04-2014 01:02 ]

• TMC

TMC

BDHowner schreef op maandag 14 april 2014 @ 00:55:
[...]

Zouden jullie trouwens graag een los topic zien voor het "15 Mbps tafereel"? Ik zou die in navolging van het 1.1.1.1 topic ook wel willen maken eventueel :).
Ja. :)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zou iemand mij kunnen uitleggen of ik kan 4G'en of niet in de Randstad met Vodafone icm:

OnePlus One krijgt banden: 1/3/4/7/17/38/39/40/41

In Nederland wordt er door Vodafone gebruikt:

2100 MHz gepaard (FDD) = band 1:
Vodafone heeft 20 MHz: (4 x 5): 2110-2125 MHz icm 1920-1935 MHz en 2155-2160 MHz icm 1965-1970 MHz
KPN heeft 20 MHz (4 x5): 2125-2140 MHz icm 1935-1950 MHz en 1960-1965 MHz icm 2150-2155 MHz
T-Mobile heeft 20 MHz (4 x 5): 2140-2150 MHz icm 1950-1960 MHz en 2160-2170 MHz icm 1970-1980 MHz

1800 MHz gepaard (FDD) = band 3:
KPN heeft 20 MHz (4 x 5): 1710-1730 MHz icm 1805-1825 MHz
Vodafone heeft 20 MHz (4 x 5): 1730-1750 MHz icm 1825-1845 MHz
T-Mobile heeft 30 MHz (6 x 5): 1750-1780 MHz icm 1845-1875 MHz
Er is overigens ook nog een 5 MHz vergunningvrij blok voor picocellen: 1780-1785 MHz icm 1875-1880 MHz

2600 MHz gepaard (FDD) = band 7:
Vodafone heeft 10 MHz (2 x 5): 2500- 2510 MHz icm 2620-2630 MHz
Ziggo (ZUM) heeft 20 MHz (4 x 5): 2510-2530 MHz icm 2630-2650 MHz
T-Mobile heeft 5 MHz (1 x 5): 2530-2535 MHz icm 2650-2655 MHz
KPN heeft 10 MHz (2 x 5): 2535-2545 MHz icm 2655-2665 MHz
Tele2 heeft 20 MHz (4 x 5): 2545-2565 MHz icm 2665-2685 MHz

Kan ik met Vodafone in de Randstad wel lekker 4G'en of nicht?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Alleen op 1800 MHz, dus zelfde dekking als iPhone 5. Stuk minder relaxed dan met 800 MHz dus.

• CLB
  • Niet online
En op deze kaart kan ik dus bekijken op welke plaats, ik gebruik kan maken van welke masten?
Waaruit ik dus kan afleiden op welke plekken in de Randstad ik nog 4G heb en op welke niet...?

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 14-04-2014 10:21 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• TMC

TMC

CLB schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:20:
En op deze kaart kan ik dus bekijken op welke plaats, ik gebruik kan maken van welke masten?
Waaruit ik dus kan afleiden op welke plekken in de Randstad ik nog 4G heb en op welke niet...?
Je kan beter hier kijken:

https://www.vodafone.nl/s...ng/dekkingskaart-4g.shtml

• CLB
  • Niet online
Maar daar zie ik dus geen onderscheid tussen welke band er wordt gebruikt...
Het gaat erom dat een eventuele nieuwe potentiële telefoon, geen LTE-band 20 aan boord heeft :)

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:44
CLB schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:29:
Het gaat erom dat een eventuele nieuwe potentiële telefoon, geen LTE-band 20 aan boord heeft :)
Kijk naar 4G-dekking iPhone 5.

• markiebiboy
CLB schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:29:
Hey, Ik ben zelf ook al met Oneplus in contact getreden. Wat betreft het missen van de band 20 (800mhz). KPN, Vodafone gebruiken primair deze frequentie. Groter probleem is Tele2, die rolt bijna 800mhz only uit. Dus klanten kunnen met Tele2 en de Oneplus one niet op het 4G netwerk van hun.
Ik hoop toch nog dat er een model uitkomt die wel ondersteuning biedt. Het zou jammer zijn, want deze telefoon was anders bijna perfect.

• CLB
  • Niet online
MarcoC schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:44:
Kijk naar 4G-dekking iPhone 5.
Slim :)

Pagina: 1 ... 21 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.