Bij Vodafone switcht mijn iPhone naar 2G (GPRS), wanneer ik bel of gebeld wordt.
Ik heb het zojuist nog eventjes getest, m'n iPhone 5 switcht vrijwel direct na het eindigen van het gesprek terug naar 4G.
Er zit misschien nog niet eens een seconde tussen.
Bij een inkomend gesprek is zelfs al 1 à 2 seconden voor het daadwerkelijke inkomende gesprek te zien krijgt, dat je telefoon spontaan naar 2G overschakelt, waardoor je dus eigenlijk al door hebt dat iemand je belt.
De eerste keer had ik dat nog niet door en begreep ik eventjes niet waarom m'n telefoon spontaan naar 2G switchte.
De laatste tijd is het trouwens wel flink versnelt. Waar het voorheen soms nog wel een seconde of 3 duurde, duurt het nu nog niet eens een seconde na het overschakelen naar 2G, dat m'n telefoon over gaat.
Edit: ik heb trouwens ook in een heel zeldzaam geval meegemaakt dat m'n telefoon naar 3G overschakelde.
Het duurde best wel een stuk lange voordat ik een inkomend gesprek had.
Het leek er eigenlijk meer op alsof mijn telefoon geen goede 4G signaal meer had en dus overschakelde naar 3G. Echter was op die plek vol 4G bereik.
Ook het terugschakelen naar 4G ging extreem langzaam, of beter gezegd, dat gebeurde volgensmij helemaal niet. Pas na ongeveer een minuut schakelde hij terug naar 4G, maar volgensmij had dat niks meer te maken met mijn gevoerde telefoongesprek. Waarschijnlijk was mijn telefoon bezig met een datasessie oid.
Het blijft toch uiterst opmerkelijk dat bij Vodafone m'n telefoon overschakelt naar 2G.
Aan de ene kant snap ik wel dat het opzetten van een gesprek sneller gaat dan, maar waarom kan het bij KPN dan wel?
Hoe zit het eigenlijk bij T-Mobile? Schakelt je telefoon dan over naar 2G? Of 3G?
Hoe snel gaat dat dan?
[
Voor 68% gewijzigd door
AlesT op 13-03-2014 15:07
]