[Vodafone] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 86 Laatste
Acties:
  • 617.287 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet eens zo'n cheape sdr-usbstick kopen en scripts schrijven om spectrumgebruik geautomatiseerd te analyseren. Dan is gebruik van 3G900 gelijk zichtbaar, ipv dat het via een onhandige netmonitor moet die de helft van z'n gegevens niet prijsgeeft :P

Iemand nog tips voor een goede sdr-stick, evt. met ervaring met bovenstaande?

[ Voor 13% gewijzigd door Sorcerer8472 op 12-03-2014 10:10 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:52
Er is een RTL-SDR topic op Tweakers. Wellicht dat je daar iets mee kan? Dus dan krijgen we van jou dezelfde soort analyses die ArChie doet voor het Ziggo topic? Zou ideaal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:43
Extra: Leiden nu ook gedeelte 1800Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Is het mensen met een 10GB abbo trouwens opgevallen dat zij nergens meer boven de 15Mbit uit komen? Ik althans niet meer terwijl een collega met red super gewoon 50Mb down haalt op Utrecht CS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:59
tha_bulldog schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:57:
Is het mensen met een 10GB abbo trouwens opgevallen dat zij nergens meer boven de 15Mbit uit komen? Ik althans niet meer terwijl een collega met red super gewoon 50Mb down haalt op Utrecht CS..
Mij ook inderdaad. De uploadsnelheid is wel hoog, ik haal meer dan 30mbit/s upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Wat haalde je eerst dan? Met de blox kun je een snelheid van 30/15 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Untouchablezz20 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:42:
[...]

Wat haalde je eerst dan? Met de blox kun je een snelheid van 30/15 halen.
Mijn hoogste resultaat (Rotterdam, december): 29/12. Meest recente meting was 12/29 :P . Apart toch? Lijkt wel omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik kom er ook niet meer bovenuit. Destijds was de snelheid van die 10GB bundel 14,4Mb/s misschien dat dit gehandhaafd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
Dat zou wel heel apart zijn als ze nu 14,4Mbits hanteren. Hebben meer mensen met een 10GB bundel hier last van? Kan het zelf helaas niet testen op dit moment. Upload blijkt inderdaad niks mis mee te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:10

Coach4All

I'm a Coach 4 All

MarcoC schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:06:
[...]

Mijn hoogste resultaat (Rotterdam, december): 29/12. Meest recente meting was 12/29 :P . Apart toch? Lijkt wel omgedraaid.
Voor mij hetzelfde, was van het weekend in de randstad en ging er al bijna vanuit dat speedtest de waardes verkeert om weergaf.....

:o

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05:32
Meldt dat bij de klantenservice. Geef ook specifiek aan dat je die blox gebruikt en iemand anders op die locatie wel de juiste snelheden haalt met een ingebouwde 4G optie.

Lijkt zo inderdaad dat de QoS waardes omgedraaid zijn voor down/up

0900-1000-140 kom je meteen bij afdeling data/"smartphone crew" uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 21:40

swv

Het lijkt er inderdaad op dat het is omgedraaid. Net een testje gedaan via hotspot (Den Haag 4G1800):

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3365623579.png

Ik merk heel erg dat het metertje zich moet inhouden want die doet een beetje spastisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:30
Ik heb er ook last van (10GB abbo met 4G-BloX). Jammer, want nu heeft 4G ineens veel minder meerwaarde. Vandaag in Maastricht 13,87 down en 8,23 up. Ook een veel lagere upload voor mij dus.

In februari haalde ik bijna altijd 30 down en 15 up.
Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:04:
Gastje8 is ook een undercover Vodafone-medewerker hier? :P
Want dit ga je niet als hobby uitzoeken neem ik aan? :D
Dan heb ik blijkbaar toch een vreemde hobby ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Gaston op 12-03-2014 16:12 . Reden: Toev. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wees blij dat jullie 10 GB hebben voor zo weinig geld zeg, wou dat ik dat had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Aub melden, er zijn nl. voorbeelden (mobiele nummers) nodig om iets op te kunnen pakken. Zonder klokkenluiders gebeurt er niks...

Net ook getest in Maastricht:
Ping: 59ms
Down: 37.26
Up: 22.06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-10 07:45
Ik heb hier ook een 10GB abonnement, met 4G blox.
Ik haal in Zierikzee (iPhone 5 > LTE1800) nog steeds 30.45 / 17.85 mbps. Absoluut niets te klagen dus hier.

Merk echter wel in de randstad lagere snelheden dan vroeger. Zal dit binnenkort weer eens testen.
Afbeeldingslocatie: http://c.codeconverters.nl/image/3516223b0G1h/IMG_1364.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Welke APN gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
Zelfde probleem met 4G, matige snelheden max. 15Mbit download en upload 9Mbit. Live.vodafone.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:02

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier ook sinds vandaag ( denk ik? Enschede zuid) ineens 4G.
Met deze snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/iphone/790452865.png
Nog niet top dus...

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19

The Wizard

Moderator Mobile
Vanavond in het dorp nog even foto's gemaakt van de Vodafone masten.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/masten/IMG_4325.JPG
Dit is een 2G900, met oude antennes (ze roesten nog net niet van de mast af :)), volgens Antenneregister zijn ze van 2000. Locatie is aan de rand van het dorp. De microwave zit op de 33 GHz band (de rechter, de linker staat (nog) niet op Antenneregister) en is in december 2013 geplaatst. Dus ik vermoed dat het al voorbereidende werkzaamheden zijn.

In het dorp staat deze jongen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/masten/IMG_4331.JPG
Het is een 2G900 variant, een omniodirectionele. Een oude jongen, uit 1997. Worden deze nog gebruikt? Ik vermoed dat deze (totaal) niet geschikt is voor meerdere frequenties en vervangen wordt. De microwave is van januari 2013, ook op 33 GHz.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die laatste heb ik nog nooit ergens gezien. Ik wist niet dat omnidirectionele macrocellen nog überhaupt door providers gebruikt werden. Wat is de locatie precies en welke frequenties doen ze?

In theorie kun je er wel 4G800 op doen waarschijnlijk, alleen is de hele antenne dan maar 1 cel en gaat dat ten koste van je capaciteit en efficiëntie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
Kan iemand mij uitleggen hoe de dekkingskaart van Vodafone in elkaar steekt? Hoe kun je nu 1 straat wel voorzien van 4G en de andere niet? Of zijn ze voorzichtig op de dekkingskaart en dat op die plekken wel gewoon bereik is?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oPQgIgC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:37:
Die laatste heb ik nog nooit ergens gezien. Ik wist niet dat omnidirectionele macrocellen nog überhaupt door providers gebruikt werden. Wat is de locatie precies en welke frequenties doen ze?

In theorie kun je er wel 4G800 op doen waarschijnlijk, alleen is de hele antenne dan maar 1 cel en gaat dat ten koste van je capaciteit en efficiëntie.
Hier staat de mast: http://goo.gl/ee7W7Z. Je ziet ze idd niet vaak. Ik ben benieuwd of ze hem gaan vervangen. Die andere mast moet voldoende sterk zijn om het centrum en grote delen van het dorp te voorzien van 4G, net zoals KPN het nu doet, terwijl die mast ongunstiger staat voor het centrum.

Er staat centraal in het dorp een mast, maar daar hebben KPN en Vodafone alleen 3G in zitten, T-Mobile heeft daar 2G900/1800 en 3G in zitten, die hebben straks (en dus ook Tele2) met die mast een goede dekking.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/masten/IMG_4337.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Untouchablezz20 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 00:43:
Kan iemand mij uitleggen hoe de dekkingskaart van Vodafone in elkaar steekt? Hoe kun je nu 1 straat wel voorzien van 4G en de andere niet? Of zijn ze voorzichtig op de dekkingskaart en dat op die plekken wel gewoon bereik is?
Aanbieders kopen kaarten waarin hoogtes en bebouwing staan. Als je dan ergens een zender neerzet dan kun je een aardige voorspelling doen hoe het signaal uitstraalt. Hogere gebieden zullen betere resultaten geven en achter bebouwing krijg je een soort voor schaduwwerking. Daardoor krijg je verschillende signaalsterktes. Maar het is allemaal op basis van die kaarten berekend, in de praktijk kan het anders zijn. Of als er zaken gewijzigd zijn (nieuwe aanbouw of aanleg) kan het ook niet meer kloppen. Het is dus puur indicatief. Je eigen test is dan de beste waarneming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10 10:09

TMC

As we speak is 4G weer zeer traag. Tweakers doet er meer dan 10 seconde over om in te laden, met wifi is alles nagenoeg instant. Wordt wel een beetje vervelend. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
TMC schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:40:
As we speak is 4G weer zeer traag. Tweakers doet er meer dan 10 seconde over om in te laden, met wifi is alles nagenoeg instant. Wordt wel een beetje vervelend. :(
Misschien handig om je locatie erbij te zeggen, want als ik het test werkt Tweakers.net wel nagenoeg instant via 4G (Zwolle 10GB+4G blox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Ja inderdaad. En het abonnement.

Het gaat om een 10 GB-abo in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik ervaar hetzelfde nu. Rotterdam Ommoord, iPhone 5, 10GB-abonnement met 4G blox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09-2024

tcf

Sinds deze week hele goede 4G ontvangst in vrijwel heel Leerdam. Vandaag speedtest:

12.26 down, 14.39 up
Toestel IPhone 5s
Afstand tot antenne ongeveer honderd meter binnenshuis.

Ook hier is dus de upload beter dan de download. Abonnement is red essential.

Ik klaag niet want jaren lang niet eens 3G gehad op deze locatie, vorig jaar 3G en nu 4G :)

[ Voor 32% gewijzigd door tcf op 13-03-2014 14:32 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
tcf schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:26:
Sinds deze week hele goede 4G ontvangst in vrijwel heel Leerdam. Vandaag speedtest:

12.26 down, 14.39 up
Toestel IPhone 5s
Afstand tot antenne ongeveer honderd meter binnenshuis.
Mooie upload, download valt tegen. Ook een 4G blox? Waar bij fieldtest kun je precies zien hoe ver je van de antenne zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf

tcf

Klopt. Haal meestal maar een lage download. Bij Fieldtest kun je het zien aan het aantal dbm linksboven (ipv de bolletjes). Hoe lager de waarde hoe beter de ontvangst. En ik weet waar de zender staat toevallig 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Bij KPN ga je direct terug naar 4G nadat je een gesprek hebt gehad (op 3G). Dat was eerst niet zo, het duurde eventjes voordat de verbinding overgenomen werd. Ook het opzetten van een gesprek gaat nu een stuk sneller.

Kan iemand met een Vodafone 4G even testen of dit ook bij Vodafone ook zo is? Je hoeft geen gesprek te voeren, alleen maar een nummer te bellen en daarna weer ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:15
Bij Vodafone switcht mijn iPhone naar 2G (GPRS), wanneer ik bel of gebeld wordt.

Ik heb het zojuist nog eventjes getest, m'n iPhone 5 switcht vrijwel direct na het eindigen van het gesprek terug naar 4G.
Er zit misschien nog niet eens een seconde tussen.

Bij een inkomend gesprek is zelfs al 1 à 2 seconden voor het daadwerkelijke inkomende gesprek te zien krijgt, dat je telefoon spontaan naar 2G overschakelt, waardoor je dus eigenlijk al door hebt dat iemand je belt.
De eerste keer had ik dat nog niet door en begreep ik eventjes niet waarom m'n telefoon spontaan naar 2G switchte.

De laatste tijd is het trouwens wel flink versnelt. Waar het voorheen soms nog wel een seconde of 3 duurde, duurt het nu nog niet eens een seconde na het overschakelen naar 2G, dat m'n telefoon over gaat.

Edit: ik heb trouwens ook in een heel zeldzaam geval meegemaakt dat m'n telefoon naar 3G overschakelde.
Het duurde best wel een stuk lange voordat ik een inkomend gesprek had.
Het leek er eigenlijk meer op alsof mijn telefoon geen goede 4G signaal meer had en dus overschakelde naar 3G. Echter was op die plek vol 4G bereik.

Ook het terugschakelen naar 4G ging extreem langzaam, of beter gezegd, dat gebeurde volgensmij helemaal niet. Pas na ongeveer een minuut schakelde hij terug naar 4G, maar volgensmij had dat niks meer te maken met mijn gevoerde telefoongesprek. Waarschijnlijk was mijn telefoon bezig met een datasessie oid.

Het blijft toch uiterst opmerkelijk dat bij Vodafone m'n telefoon overschakelt naar 2G.
Aan de ene kant snap ik wel dat het opzetten van een gesprek sneller gaat dan, maar waarom kan het bij KPN dan wel?

Hoe zit het eigenlijk bij T-Mobile? Schakelt je telefoon dan over naar 2G? Of 3G?
Hoe snel gaat dat dan?

[ Voor 68% gewijzigd door AlesT op 13-03-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Goeie zaak, dan zijn de providers dus al bezig met optimaliseren :). Bedankt voor het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10 17:49
In Delft Zuid inmiddels ook 4G op de 1800 band gesignaleerd en dus waarschijnlijk ook LTE800 maar dan kan ik niet controleren, iPhone 5.

Snelheid niet bijzonder, Red Super.
Afbeeldingslocatie: http://d.pr/i/mfsk+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

MarcoC schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:19:
Ik ervaar hetzelfde nu. Rotterdam Ommoord, iPhone 5, 10GB-abonnement met 4G blox.
We worden gewoon langzaam weggepest met onze abonnementjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
AlesT schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:52:
Bij Vodafone switcht mijn iPhone naar 2G (GPRS), wanneer ik bel of gebeld wordt.

Ik heb het zojuist nog eventjes getest, m'n iPhone 5 switcht vrijwel direct na het eindigen van het gesprek terug naar 4G.
Er zit misschien nog niet eens een seconde tussen.

Bij een inkomend gesprek is zelfs al 1 à 2 seconden voor het daadwerkelijke inkomende gesprek te zien krijgt, dat je telefoon spontaan naar 2G overschakelt, waardoor je dus eigenlijk al door hebt dat iemand je belt.
De eerste keer had ik dat nog niet door en begreep ik eventjes niet waarom m'n telefoon spontaan naar 2G switchte.

De laatste tijd is het trouwens wel flink versnelt. Waar het voorheen soms nog wel een seconde of 3 duurde, duurt het nu nog niet eens een seconde na het overschakelen naar 2G, dat m'n telefoon over gaat.

Edit: ik heb trouwens ook in een heel zeldzaam geval meegemaakt dat m'n telefoon naar 3G overschakelde.
Het duurde best wel een stuk lange voordat ik een inkomend gesprek had.
Het leek er eigenlijk meer op alsof mijn telefoon geen goede 4G signaal meer had en dus overschakelde naar 3G. Echter was op die plek vol 4G bereik.

Ook het terugschakelen naar 4G ging extreem langzaam, of beter gezegd, dat gebeurde volgensmij helemaal niet. Pas na ongeveer een minuut schakelde hij terug naar 4G, maar volgensmij had dat niks meer te maken met mijn gevoerde telefoongesprek. Waarschijnlijk was mijn telefoon bezig met een datasessie oid.

Het blijft toch uiterst opmerkelijk dat bij Vodafone m'n telefoon overschakelt naar 2G.
Aan de ene kant snap ik wel dat het opzetten van een gesprek sneller gaat dan, maar waarom kan het bij KPN dan wel?

Hoe zit het eigenlijk bij T-Mobile? Schakelt je telefoon dan over naar 2G? Of 3G?
Hoe snel gaat dat dan?
Check een aantal pagina's eerder. Heb ik een uitleg gegeven over de 2G fallback en de reden hiervoor. Na het gesprek wordt er een fast return geïnitieerd naar 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:31

netblade

Sunrise

Bij T-Mobile ga je terug naar 3G en na het gesprek (mits je 3G signaal van een omgebouwde mast komt) ga je direct weer terug naar 4G. Hier in Alphen is het allemaal wat betreft T-Mobile nog niet 100%, ik woon bv naast het station en daar staat een oude UMTS mast die zo hard straalt dat ik vanaf het station tot aan het centrum (waar zowel T-Mobile als Vodafone om wat voor reden dan ook geen 4G aan kunnen bieden) 3G heb ook al is er zeker een redelijk 4G signaal aanwezig. Tele2 lijkt hier haar netwerk flink uitgerold te hebben en bied als enige naast KPN ook dekking in het centrum.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SafariFlow schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 18:00:
[...]

Check een aantal pagina's eerder. Heb ik een uitleg gegeven over de 2G fallback en de reden hiervoor. Na het gesprek wordt er een fast return geïnitieerd naar 4G.
Wordt die via 2G geïnitieerd? Ben wel benieuwd hoe dat werkt. Ik wacht nog even op de nieuwe HTC One voordat ik definitief op 4G overga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
sww89 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:55:
[...]

Is het al opgelost? Of ervaar je nog steeds hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 21:55
Untouchablezz20 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:37:
[...]

Is het al opgelost? Of ervaar je nog steeds hetzelfde?
Op 3G heb ik hier in elk geval geen problemen meer en haal ik mijn 11Mb/1,3Mb weer.. Dat is ook wel een hele tijd anders geweest. 4G kan ik helaas niet testen, en dat gaat nog wel een tijdje duren als ik de kaarten mag geloven :'(

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
sww89 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:55:
[...]

Wanneer ik 14,4Mb/s krijg is dat de snelheid waarvoor ik die 10GB bundel gehaald heb, destijds was dat de theoretische snelheid, met de 4G blox is dat nu zelfs de praktijk. Ik zie het probleem niet zo, ben eerder blij dat de 4G blox er achteraf nog bij kon.

- edit -

Realiseer me nu dat je waarschijnlijk doelde op de trage 4G die sommigen ervaren.

[ Voor 10% gewijzigd door Chris.nl op 13-03-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
Chris.nl schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:39:
[...]

Wanneer ik 14,4Mb/s krijg is dat de snelheid waarvoor ik die 10GB bundel gehaald heb, destijds was dat de theoretische snelheid, met de 4G blox is dat nu zelfs de praktijk. Ik zie het probleem niet zo, ben eerder blij dat de 4G blox er achteraf nog bij kon.
Maar als de blox je toegang geeft tot 30/15, dan wil je dat toch ook? Anders had je net zo goed die 4G blox niet kunnen nemen. Het gaat er hier gewoon om, waarom de snelheden eerst wel worden gehaald en nu niet meer. Daarbij lijkt het er op dat DL/UP omgewisseld zijn geworden.

Uiteraard ben ik ook blij dat ik de 4G blox heb kunnen activeren, maar dan wil ik ook het maximale uit de 10GB bundel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Met 4G het maximale uit je bundel halen is toch precies wat gebeurd?

Ik heb bij het afsluiten van die blox niet te horen gekregen dat mijn maximale snelheid opgehoogd werd. Ik wist bij 3G zelfs dat die maximale snelheid theoretisch was en daar in de praktijk nog niet de helft hiervan hoefde te verwachten.

Kortom: al zou ik met 4G afgeknepen worden naar 14,4Mb/s dan haal ik het maximale uit mijn bundel. Zo'n idee had ik oktober 2012, ben dus tevreden dat dit soort van uitgekomen is.

- edit 11:05 -

Zojuist zat ik met een speedtest toevallig weer boven de 15Mb/s down. Er valt ergens dus ook nog geen pijl op te trekken. Kan me indenken dat er hier en daar wat aan het systeem gesleuteld word, 't niet zo dat het 4G netwerk af is hé.

[ Voor 21% gewijzigd door Chris.nl op 14-03-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoowgii
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 16:35
Bij mij staat Vodafone red, snelheid 30mbit.
Kom bij speed tests in Huizen ook niet verder dan 12/17.. Wat overigens wel prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Precies wat Chris.nl zegt, de genoemde snelheden zijn theoretisch maximum snelheden. Het is wel erg naïef om te denken dat je dan altijd die snelheden behaalt. Bij 4G ervaar je wel een hogere praktische snelheid en een veel lagere pingtijd dus de 4G BloX heeft zeker meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ik zou zeggen, kijk en vergelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3365623579.png

VS

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1403/61927/jchXx.jpg

Ik heb via Webcare mijn nummer opnieuw laten aanmelden op het netwerk en ik haal nu snelheden die ik nog nooit gehaald heb. Bij mij is het snelheidsprobleem opgelost. Nu hopen dat de haperingen op 4G ook voorbij zijn :)

Zoals je ziet heb ik al meer dan 500 speedtests erop zitten, dus dat het mis was met mijn snelheden valt dan wel op ;) De laatste drie resultaten zijn van Amsterdam Sloterdijk waar lekker veel capaciteit is.

Overigens was ik ook tevreden geweest met de snelheden die oorspronkelijk bij mijn abonnement hoorden maar zoals al gezegd is weet ik gewoon dat het anders kan en dan wil ik ook het maximale eruit halen.

[ Voor 33% gewijzigd door swv op 14-03-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Laatste plaatje werkt niet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geeft gelijk ook een probleem aan met dat hele Vodafone-gebeuren; die superlelijke proxy die ertussen zit, die syntactisch correcte javascript sloopt, afbeeldingen lelijk comprimeert en video's op onvoorstelbare manieren vernaggelt met realtime transcoding (wat hij gewoon halverwege afbreekt als het niet lukt, zit je dan met een halve video).

Als dat ertussen zit dan snap ik wel dat je niet de volledige 4G-snelheid haalt omdat die proxy echt alleen nuttig is als je op een langzame legacy 3G- of 2G-verbinding zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

sww89 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:04:
Ik zou zeggen, kijk en vergelijk:

[afbeelding]

VS

[afbeelding]

Ik heb via Webcare mijn nummer opnieuw laten aanmelden op het netwerk en ik haal nu snelheden die ik nog nooit gehaald heb. Bij mij is het snelheidsprobleem opgelost. Nu hopen dat de haperingen op 4G ook voorbij zijn :)

Zoals je ziet heb ik al meer dan 500 speedtests erop zitten, dus dat het mis was met mijn snelheden valt dan wel op ;) De laatste drie resultaten zijn van Amsterdam Sloterdijk waar lekker veel capaciteit is.

Overigens was ik ook tevreden geweest met de snelheden die oorspronkelijk bij mijn abonnement hoorden maar zoals al gezegd is weet ik gewoon dat het anders kan en dan wil ik ook het maximale eruit halen.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Bellen en vragen of ze hem opnieuw aan willen melden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:52:
Geeft gelijk ook een probleem aan met dat hele Vodafone-gebeuren; die superlelijke proxy die ertussen zit, die syntactisch correcte javascript sloopt, afbeeldingen lelijk comprimeert en video's op onvoorstelbare manieren vernaggelt met realtime transcoding (wat hij gewoon halverwege afbreekt als het niet lukt, zit je dan met een halve video).

Als dat ertussen zit dan snap ik wel dat je niet de volledige 4G-snelheid haalt omdat die proxy echt alleen nuttig is als je op een langzame legacy 3G- of 2G-verbinding zit...
Zit er een (extra) proxy tussen? Net zoals T-Mobile vroeger had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, sww89 stuurt deze url, daar zie je het:
http :// 1.1.1.4/bmi/static.afbeeldinguploaden.nl/1403/61927/jchXx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Net op Utrecht Centraal weer speedtest gedaan en weer 15Mbit down en 30Mbit up. Nog steeds heerlijk snel natuurlijk maar heb liever 30 down en 15 up ;) Heb het weer gemeld bij Webcare via Twitter, ben benieuwd of ze het door willen zetten naar de netwerkbeheerders :)

EDIT: Is na wat doorzeuren aangemeld met een referentienummer. Hebben andere 10GB BloX users dit ook al aangekaart?

[ Voor 18% gewijzigd door RadioAir op 14-03-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:35:
Ja, sww89 stuurt deze url, daar zie je het:
http :// 1.1.1.4/bmi/static.afbeeldinguploaden.nl/1403/61927/jchXx.jpg
Ah, vandaar. Zag wel dat IP adres, maar kon het niet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Sorry als het plaatje niet werkte, ik had nog getest en bij mij werkt ie wel. Het is lastig een post te plaatsen met een iPhone ;)

Enfin, ik had het hele zaakje via Twitter geregeld. Eerst de standaard procedure moeten doorlopen voordat ze overgingen op het opnieuw aanmelden van mijn nummer op het netwerk.

Hoewel ik nu wel fijne snelheden haal, lijken de resultaten nog de helft van de tijd in het oude patroon te vallen. Ik heb vanmiddag ook weer een tijdje getest in Den Haag met wisselende resultaten (en masten). Soms 25/25, dan weer vaak 15/30 en sporadisch 40/30, 10/15 en net op Den Haag Centraal 47/2 tot twee maal aan toe. De trein gaat rijden en even verderop 13/7.

Overigens: De hoge resultaten haalde ik meestal NA een herstart van de iPhone (dit ben ik nog aan het nagaan), of na het wisselen van de server in de Speedtest app. Iemand met dezelfde problemen die dit ook eens wil testen op een locatie met veel capaciteit?

Er zijn dus zoveel variabelen dat ik niet meer weet of het aan het netwerk ligt, mn toestel of de Speedtest app (of de servers daarvan) of dat er niks aan de hand is. Feit is wel dat ik nu snelheden haal die ik nog nooit gehaald heb.

Kortom, misschien moet ik me maar niet zo blind staren op de cijfertjes. Ik vind het erger als de verbinding stroperig is zoals vanmorgen na de reset nog steeds gebeurde.

[ Voor 4% gewijzigd door swv op 14-03-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik gebruik altijd de Speedtest server van Ookla in Amsterdam, die is sowieso geschikt voor snelheden > 200 Mbit. De resultaten die ik haal met KPN 4G speedtests zijn over het algemeen wel constant, maar wordt wel gedaan met een Nexus 5. Het kan ook aan de iPhone app liggen, maar dan moeten meer mensen er last van hebben. Met WiFi wel alles stabiel? Dan kun je de app uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ik denk dat dat het 'probleem' is: dat de snelheden niet constant zijn (of ogen). Dit, samen met de stroperigheid van de verbinding geeft mij gewoon het gevoel dat het netwerk niet stabiel is en dat is wat mij eigenlijk het meeste irriteert. Over Wifi haal ik namelijk wel gewoon stabiele snelheden dus ik denk dat ik de app kan uitsluiten.

In de praktijk merk ik natuurlijk weinig van al die getallen die in de speedtest voorbij komen omdat ik op een iPhone in iedergeval nooit zie hoe snel ik een app binnen haal bijvoorbeeld. Maar toch is het voor mij een principe kwestie.

Het is voor mij verder lastig om verder te testen aangezien ik zelf alleen in 4G800 gebied woon en de extremen vooral voorkomen in 4G1800 gebied. Dus ik ga na het weekend weer even verder met testen. Ik heb er volgens mij vandaag heel wat GB's doorheen gejaagd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
Sinds kort in Stein (Limburg) waar ik vaak kom ook 4G. Helaas maar 1 bolletje (800Mhz) met als resultaat;
DL: 8,43 UL: 1,23. Hopelijk wordt dit snel beter.

[ Voor 10% gewijzigd door Untouchablezz20 op 15-03-2014 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:26

D33F

Tweelingtemmer

Hier sinds vandaag ook 1 streepje 4G ontvangst in Kerkrade ^^

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Speedtest is eigenlijk niet een optimale manier van testen, iedereen gebruikt een andere testserver en daarnaast gaat die slecht om met buffering. Mobiele Vodafone verbindingen test ik altijd met de Vodafone server in Utrecht, vanaf een Vodafone mobiele verbinding haal ik daar de beste resultaten mee. Blijkbaar is er een goede peering met deze server. Om snelheden goed met elkaar te kunnen ter vergelijken stel ik voor dat we allemaal deze server gebruiken.

Voor WiFi is het weer heel wat anders, ieder netwerk is weer anders opgebouwd. Je zou kunnen onderzoeken hoe je provider zijn peering heeft geregeld en hoe de verbindingen naar het internet verlopen. Het best is als je provider zelf een test server heeft want wat je wilt meten is eigenlijk alleen het stukje tussen jouw toestel en het netwerk van je provider. Als je een externe server gebruikt meet je ook nog eens de internetverbinding tussen provider en de testserver erbij.

Iet anders.... Ik merk dat de dekkingskaart bij mij in de wijk bij iedere update iets gewijzigd is. De gaatjes in de dekking worden steeds nauwkeuriger met de werkelijkheid. De enige mogelijkheid die ik kan bedenken hoe dat kan is dat dit komt omdat ik als "rare hobby" de 4G dekking in mijn wijk redelijk nauwkeurig in kaart heb gebracht met de CoverageMap app. Deze informatie wordt door Root Metrics in een database geplaatst en deze informatie zal ongetwijfeld gekocht kunnen worden door de providers. Ik vermoed dat de leverancier van de Vodafone dekkingskaart deze informatie ook periodiek raadpleegt, de informatie komt iedere keer beter overeen met mijn eigen scan resultaten.

Wel even een waarschuwing voor de app: hij gebruikt extreem veel data! Vooral als je een goede 4G verbinding hebt ben je in no time een paar honderd MB verder. Iedere maand reset ik mijn datateller op de 1e van de maand, op dit moment zit ik 12,3 GB alleen voor deze app alleen al en dan test ik af en toe eens. Nu snap ik hoe die ene tweaker aan meer dan 200 GB kon komen tijdens de Tweaker test, gewoon deze app continue laten scannen in een gebied met goede dekking, dan zit je er zo aan. Ik durf te beweren dat ik dat record met gemak kan breken (maar laat ik dat maar niet doen).

[ Voor 41% gewijzigd door robertwebbe op 15-03-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
Vandaag weer een speedtest gedraaid in Sittard. Heb als server Vodafone Utrecht gebruikt. Beide resultaten zijn op de 800Mhz frequentie.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cyiQCvql.png

En een straat verder op krijg ik dit;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vjqDvdQl.png

Vervelend dat het zoveel verschilt. Waarom doet KPN dit beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-10 21:16
Ik wist niet dat je in de speedtestsoftware zo makkelijk zelf je voorkeursserver kunt instellen: even naar de instellingen. Rechtsboven servers zoeken. Vodafone Utrecht selecteren en deze vastleggen als voorkeursserver. Dan weten we in ieder geval dat de server identiek is tussen onze metingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik 10/10 up/down heb ben ik al tevreden. De indoor dekking blijf ik het belangrijkst vinden toch. KPN heeft inderdaad ook nog niet overal 4G live in stadscentra op het postkantoor bij Neude wel 2G/3G maar geen 4G bijvoorbeeld met als gevolg geen 4G indoor in sommige plekken in de omgeving.

Ik verwacht dat T-Mobile vanalles gaat doen met 3G900/4G900 om gaten zoals in de Efteling op te vullen. Alleen wanneer, dat is een tweede...

Vodafone lijkt eerst de drukke masten te vervangen en daarbij een om-en-om-strategie toe te passen; niet gelijk alles ombouwen maar eerst een "dunne" dekking opbouwen waarmee je op veel plekken nét nog 4G hebt, en deze daarna helemaal op te vullen. Nadeel is dat je relatief vaak nog naar 2G/3G terugvalt. Ik sluit niet uit dat we binnenkort ook zien dat ze op de omgebouwde plekken ook in hoog tempo 3G900 uitrollen; op een paar plekken heb ik 2G1800 actief zien worden kortgeleden (op AIR-antennes) en het zou best kunnen dat ze dat gaan gebruiken om de ontbrekende 2G-capaciteit op te vangen rondom de momenten dat 3G900 actief gaat worden.

Pure speculatie allemaal, ben benieuwd in hoeverre ik gelijk blijk te krijgen straks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

sww89 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:11:
Klopt want in Utrecht zie je die antenne's van de bovenste foto ook met 4G, zoals bijvoorbeeld op het dak van Hogeschool Utrecht Nijenoord.

De mast waar ik doorgaans over 3G mee verbonden ben in Alkmaar ziet er ook zo uit (of die is dan van TMobile, daar ben ik nog niet over uit :p). Er waren in augustus netwerkverbeteringen op die locatie maar nog altijd geen 4G.
Sinds donderdag voor de 2e keer werkzaamheden op deze locatie (1825 Alkmaar (oude foto!)) en sindsdien ook 4G800 ontvangst van de antenne's zoals op de foto van Robert. De locatie staat nog wel in de steigers en op het Vodafone forum zijn de werkzaamheden nog niet afgemeld dus wellicht komen er nog AIR antenne's en/of glasvezel. Wel bijzonder dat de locatie pas na een half jaar geactiveerd wordt.

Gisteren heb ik trouwens meer dan 5GB gedoneerd aan de Speedtest servers :*) Ik gebruik meestal ook de Vodafone Utrecht server maar de afgelopen weken testte ik ook op Ookla/KPN Amsterdam en A2B Alkmaar maar dat heeft geen zin want het netwerk lijkt zo onstabiel zoals Untouchablezz20 mooi laat zien.

Wellicht nog even geduld hebben op fase 3 van het Fast Forward programma wanneer de netwerkcentrales worden vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-10 23:15

RobertowNL

For your gear!

Sinds vandaag ook LTE vanaf vlak boven Heerenveen tot net iets voorbij grou-jirnsum. Sprong daarna overigens vrijwel direct op de mast van Leeuwarden (5-10 seconden geen 4g).

Kreeg tevens een melding of ik mij wou aanmelden op VF LTE tot nu toe nooit eerder zo'n melding gehad.

[ Voor 23% gewijzigd door RobertowNL op 17-03-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sww89: op die foto staan antennes van T-Mobile/Tele2. Die van Vodafone zien er iets anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb op dit moment nog een oude Vodafone abonnement zonder 4G maar ben er niet super met internet. Waar ik last van heb op dit moment is dat ik heel vaak op een 2G netwerk zit, of als ik 3G/HSPDA+ heb dat internet nog steeds niet werkt (vooral op Utrecht Centraal).

Zou 4G mijn problemen oplossen? Is het naast snelheid, voor stabiliteit en dekking een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Op Utrecht Centraal is de dekking meer dan uitstekend. Haal daar zelfs in de spits nog de Max van mijn abbo.

Het netwerk is natuurlijk nog wel in aanbouw, vergeet dat niet. Vanuit Utrecht naar Leiden blijft de 4G ontvangst tot Woerden prima, maar richting Zwolle valt hij al heel snel weg. Ligt dus aan je locatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
tha_bulldog schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:31:
Op Utrecht Centraal is de dekking meer dan uitstekend. Haal daar zelfs in de spits nog de Max van mijn abbo.

Het netwerk is natuurlijk nog wel in aanbouw, vergeet dat niet. Vanuit Utrecht naar Leiden blijft de 4G ontvangst tot Woerden prima, maar richting Zwolle valt hij al heel snel weg. Ligt dus aan je locatie :)
Uitstekend met 4G bedoel je? Ik heb op dit moment geen 4G he :)

Ik merk vooral in de trein naar Den Haag op station Gouda / Gouda Goverwelle heel veel gezeik. Springt vaak naar 2G, maar internet zelf werkt compleet niet. Zie op de site van Vodafone dat er daar wel 4G moet zijn.. zou dus mijn probleem moeten kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:57

RnB

Bij stations Gouda (Goverwelle) heb ik ook een gprs verbinding, 4G ben ik daar nog niet tegen gekomen. Dus dat zul je blijven hebben met een 4G abo.

[ Voor 3% gewijzigd door RnB op 17-03-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
RnB schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:53:
Bij stations Gouda (Goverwelle) heb ik ook een gprs verbinding, 4G ben ik daar nog niet tegen gekomen. Dus dat zul je blijven hebben met een 4G abo.
Grappig, Vodafone website geeft aan dat er wel volop 4G op het station daar is.. Wat zou daar aan de hand zijn? Het is in ieder geval wel super irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:57

RnB

Geen idee, staat er een datum bij?
De laatste keer dat ik er doorheen ben gereden was vorige week, dus dat is nog redelijk recent. Ik geloof dat ik tot Woerden een matige 4G verbinding had, daarna een hele slechte 3G of gprs verbinding tot aan Rotterdam Alexander. Dan krijg ik weer 4G in beeld (traject Amsterdam Bijlmer Arena - Rotterdam CS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Oke ik ben er uit. Ik krijg dus alleen de hoge juiste snelheden als ik mij opnieuw aanmeld op het netwerk. Vliegtuigmodus aan/uit is voldoende. Ik kan niet precies aangeven hoelang maar na verloop van tijd verandert mijn max snelheid weer naar de verhouding 15/30. Net weer problemen met het laden van internetpagina's, maar het uitvoeren van een speedtest werkt dan weer wel..

Zonde van mijn betoog van vorige week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
Vodafone is lekker bezig: uitbreiding van 1800Mhz 4G in Leiden en in heel Zwartsluis ook 1800Mhz 4G (staat alleen nog 800Mhz op dekkingskaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10 17:49
menalert schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:20:
Vodafone is lekker bezig: uitbreiding van 1800Mhz 4G in Leiden en in heel Zwartsluis ook 1800Mhz 4G (staat alleen nog 800Mhz op dekkingskaart).
Ja, heb het idee dat Vodafone nu is begonnen met de uitrol van LTE1800 op een grotere schaal. De laatste tijd erg veel LTE1800 locaties toegevoegd in vergelijking met een tijdje geleden. Ook in Delft Zuid is nu LTE1800 terwijl het nog niet op de kaart staat en er ook nog geen LTE800 is, athans op de kaart en kan niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-10 11:26
Net even met coverage map getest (zoals ik ook had gedaan met de Tweakers-Vodafone test) op 1km van centraal station in Den Haag, download 41Mbps/Upload 32Mbps. Valt me prima mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
Kan iemand uit ervaring vertellen, hoe lang het duurt voordat er uitbreiding aanwezig is binnen een gebied waar op dit moment 1 tot 2 bolletje(s) aanwezig is. Krijg nu namelijk boven in huis 2 bolletjes 4G. Onder schakelt die gelijk over naar 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf

tcf

Dat is een lastige..Geen garanties, maar zover ik gemerkt heb meestal binnen ongeveer een maand a zes weken. ( Diezelfde ervaring met 3 totaal verschillende gebieden in Zuid-Holland en Brabant ). Al lijkt het de laatste weken echt rap te gaan met de uitbreiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 21:55
Lijkt erop dat de manschappen die bij KPN bezig waren nu de planning vol hebben staan met Vodafone. De uitrol gaat nu echt snel! Ik hoop dat ze dit tempo vast houden en de uitrol vlotter gaat als gepland.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Bij KPN zijn ze nog niet klaar hoor ;). Daar doen ze nog steeds 80/90 per week. In ieder geval deze en volgende week. http://4gmasten.nl/2013-06-16-07-20-28/onderhoud-kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:30
Update dekkingskaart 19 maart 2014:

Huidige dekking
Wijzigingen LTE800:
  • Beek en Maastricht-Airport
  • Grathem
  • Uitbreiding in Eindhoven
  • Veldhoven
  • Tussen Oedenrode en Veghel
  • Boxtel
  • Den Dungen
  • Uitbreiding in Den Bosch
  • Uitbreiding in Tilburg
  • Sint-Maartensdijk
  • Arnemuiden - Middelburg Noord-Oost
  • Uitbreiding in Nijmegen
  • Uitbreiding in Leiden
  • Uitbreiding rond Stolwijk
  • Delft-Zuid
  • Uitbreiding in Zoetermeer
  • Lelystad-Zuid
  • Uitbreiding in Apeldoorn
  • Uitbreiding in Hengelo
  • Uitbreiding in Almelo
  • Beilen
  • Uitbreiding in Assen
  • Akkrum
Wijzigingen LTE1800 (iPhone 5):
  • Eindhoven-Centrum
  • TU Eindhoven
  • Veldhoven
  • Uitbreiding in Den Bosch-Centrum
  • Oosterhout
  • Dinteloord
  • Nijmegen-Centrum
  • Uitbreiding in Leiden
  • Delft-Zuid
  • Zoetermeer-West
  • Uitbreiding in Vleuten
  • Uitbreiding in Haarlem
  • Hengelo-Oost
  • Genemuiden

[ Voor 24% gewijzigd door Gaston op 19-03-2014 07:45 . Reden: Uitbreiding lijst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Ik heb de Blox maar aangezet voor 4G op mijn Sony Xperia Z.

Praktijk thuis
Met het doen van een speedtest vanuit huis of kantoor haal ik mooie snelheden. Ze zijn gelijkwaardig aan mijn WiFi verbindingen thuis en op kantoor.
Wat de praktische toegevoegde waarde is? Nauwelijks. Alleen in de 'dode hoek' van mijn WiFi netwerk thuis is 4G van toegevoegde waarde.

Praktijk in de trein
Ook onderweg in de trein tussen Rotterdam en Utrecht lijk ik constant op 4G te zitten in de bebouwde wereld. Alleen merk ik dat ik regelmatig zit te wachten op de start van een download. Druk ik op reageren in de Facebook app, dan gebeurt er soms een minuut gewoon helemaal niets, terwijl ik wel 2/3 streepjes heb op 4G.
Dit doet me denken aan het T-Mobile 3G issue rond 2009, wel verbinding hebben met de provider, maar in de wacht staan om data daadwerkelijk binnen te halen.
Nu gebeurt het in de trein natuurlijk dat je van zendmast wisselt, en dat dit ook met H+ wel eens voorkomt. Maar nu heb ik dit issue opvallend vaak.
Overall merk ik bij het rondsurfen op mijn telefoon eigenlijk nauwelijks verschil tussen H+ en 4G. Wat wel een voor voordeel is, is dat 'Uitzendinggemist' moeiteloos in hoge kwaliteit kan worden bekeken.

Overall
Ik heb ietsjes voordeel van 4G ten opzichte van 3G/H+, en voor 2,50 per maand extra... tsja. Het is een dubbeltje op zijn kant of ik het dat nu waard vind.

[ Voor 0% gewijzigd door Stpan op 19-03-2014 11:21 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
Bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Gastje8 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 07:27:
Update dekkingskaart 19 maart 2014:

Wijzigingen LTE1800 (iPhone 5):
  • Eindhoven-Centrum
  • TU Eindhoven
  • Veldhoven
  • Uitbreiding in Den Bosch-Centrum
  • Oosterhout
  • Dinteloord
  • Nijmegen-Centrum
  • Uitbreiding in Leiden
  • Delft-Zuid
  • Zoetermeer-West
  • Uitbreiding in Vleuten
  • Uitbreiding in Haarlem
  • Hengelo-Oost
  • Genemuiden
Tilburg-Zuid heeft ook een klein stukje LTE1800 erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-10 21:16
Fijn lijstje. Het gaat nu toch best hard bij Vodafone 4G. Dankzij de concurrentie en de snelle uitrol door KPN zie je nu dat in ieder geval Vodafone toch een flink tempo heeft ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf

tcf

Volle bak 4G in omgeving Waalwijk/Kaatsheuvel/Sprang-Capelle sinds een paar minuten. Snelheid valt nog tegen maar zal nog ingeregeld worden denk ik:

8 down en 8 up

Update:
En weer weg helaas...Hopen dat het weer snel terugkomt.

Update 21-3: En weer terug :)

[ Voor 23% gewijzigd door tcf op 22-03-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-10 08:48
Ik merk ook dat mijn 4G blox capped is op 15mbit. Hij pakt eerst ruim 20-23 mbit en valt daarna stabiel terug naar 15mbit max. Zowel up als down :(

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

knny schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:40:
Ik merk ook dat mijn 4G blox capped is op 15mbit. Hij pakt eerst ruim 20-23 mbit en valt daarna stabiel terug naar 15mbit max. Zowel up als down :(
Herstart eens je toestel (of vliegtuigmodus aan/uit oid). Merk je dan tijdelijk verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is het cronjobje dat de iptables-rules zet op je verbinding nog niet langsgeweest om je nieuwe IP andere settings te geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zojuist in (centrum) Amsterdam getest met vol 4G bereik, maar download komt niet boven de 15Mbit uit. Upload zat rond de 25Mbit. Dit terwijl Vodafone enkele dagen geleden m'n nummer opnieuw aangemeld heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-03-2014 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
En dat helpt niet. Ze snappen bij Webcare niet dat de download en upload omgedraaid zijn. Heb een casenr aan laten maken maar ze geven me ook geen updates hoe het er voor staat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
De webcare komt toch nooit verder dan "heb je al een andere telefoon of simkaart geprobeerd?". Ik probeer het niet eens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoowgii
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 16:35
Allen getest op de Vodafone server:
Huizen 'Zuid': 1,92 Down/ 0,84 up (72 ping) :');
Huizen 'Noord': 10 Down / 19 up (47 ping) :);
Amstelveen op de A9 bij dat KPMG gebouw 30 down 9 up (ping 65).

Dus dat suggereert dat het puur aan de mast/hetgeen na de mast ligt?

@MarcoC mooie racties onder die tweet hehe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

MarcoC schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:24:
De webcare komt toch nooit verder dan "heb je al een andere telefoon of simkaart geprobeerd?". Ik probeer het niet eens meer.
Dan bel je waarschijnlijk 1201, probeer de smartphone crew eens (0900 - 1000 140), zij weten vaak veel meer van dit soort kwesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
robertwebbe schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:18:
[...]

Dan bel je waarschijnlijk 1201, probeer de smartphone crew eens (0900 - 1000 140), zij weten vaak veel meer van dit soort kwesties.
Ik stuurde tweets naar de Twitter webcare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Mocht je nu weer een vraag of probleem hebben, bel dan eens naar de smartphone crew. Mijn ervaringen met hen zijn erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-10 23:15

RobertowNL

For your gear!

Gisteren viel het op dat ik in Steenwijk EDGE had, zojuist springt ook LTE aan. :)
Ben benieuwd op welke mast, mocht het die vlak bij huis zijn dan is 4g sneller dan de levervare koper verbinding. (tijd voor onbeperkt 4g dan :P)

[ Voor 5% gewijzigd door RobertowNL op 21-03-2014 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-10 08:48
sww89 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:19:
[...]

Herstart eens je toestel (of vliegtuigmodus aan/uit oid). Merk je dan tijdelijk verbetering?
Geen verschil. Ik denk dat Vodafone alle oude 4G blox bundels gewoon capped op 15Mbit :(
Maarja met 11GB per maand wil ik mijn abo niet veranderen :9~

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Pagina: 1 ... 18 ... 86 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over Prepaid horen thuis in: [Vodafone Prepaid] Ervaringen & Discussie.