Lekkerboeie86 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:40:
Van het weekend was ik een beetje zoekende naar wat ontspanning. En kwam ik btje per ongeluk op Diablo uit. Eerst maar eens een Starter edition gedownload. Ik dacht ff kijken of het wat is. Vond het eigenlijk gelijk al best wel leuk
Helaas is er nog geen datum voor de PS4 bekend. Lijkt me leuker om op een console te spelen. Maar daar denken jullie wellicht anders over?
De kosten zijn niet erg hoog voor deze game, wellicht dat ik hem ook wel voor de PC koop. Maar ga eerst nog een paar keer die gratis versie spelen voor ik de knoop door hak.
Nog wat beginner tips? Ben nu een Monk gestart

Ik vind het op de console leuk, alleen vind ik de PS controller er een stuk minder voor gemaakt. Daarnaast drijft een game als Diablo op vendor-patches & updates, en dat kan op de PS een stuk minder, en je zit natuulijk veel minder in een community. Het feit dat panelen die anders op een klein venstertje staan die nu ineens full screen zijn is ook een stuk minder (ik heb zowel XBox, PS als PC gespeeld). Ja, de XBox versie is heerlijk, beter dan de PS versie puur door de controller, maar dit is als je voor online, diepgang, en gear + community gaat toch hoofdzakelijk een PC-game, puur vanwege de interview, het stat-spelen, vendor-knoeien, en wat hierboven verteld werd over gear-tweaken en de "metagame" zul je gewoon niet in de console krijgen. Al was het maar omdat je vastzit aan voice, geen patches krijgt (of later + veel minder), en een zwaar versimpelde UI hebt op volledig scherm. Zie mijn Hellfire ring post een stukkie terug in dit topic... dat "werkt" gewoon niet.
Ik raad je aan, voor besturing, diepgang, en alles: haal hem toch op de PC. Ik heb hem op de Xbox, speelt heerlijk en met z'n vieren op de bank is het ook leuk (zeker omdat Loot 2.0 er al in zit), maar op de PS... liever helemaal niet dan. Symmetrische sticks gaan je opbreken namelijk.
Ingame advies: het spel begint pas op lvl60

en speel wat je leuk vind! Iedereen is zich aan het voorbereiden op de expansion, Laat je niet intimideren door ziek gegearde mensen zoals, well, iedereen hier zo'n beetje, want dat komt vanzelf wel! En durf om hulp te vragen, zelfs al snap je het niet helemaal, we zijn volwassen en je een "noob" noemen zullen we hopelijk niet doen.
[
Voor 8% gewijzigd door
Umbrah op 27-01-2014 16:12
]