Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Ik neem aan dat je refereert naar de Z-wobble vanwege een mogelijke afwijking in het tapeind?

De X carriage zit niet fysiek verbonden aan de tapeinden, deze ligt los op op de anti Z-wobble onderdelen. Dan zou ik daar toch geen last van moeten hebben lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:52
Denk dat het dan wel meevalt. Waar het om gaat, is dat de Z-as draadeind maar 1 functie heeft: de Z as in hoogte verplaatsen. Dat is het enige wat hij moet doen, doet hij meer dan komt dat in conflict met bijvoorbeeld je lagers en dergelijke en dan gaat elke spelling tellen en kan je daar last van krijgen. In principe kan je dus het onderste blok net zo goed weg laten, aangezien dat verder niet echt een functie heeft.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Helemaal mee eens :-) Onze gedachte was alleen dat we het gewicht van de X carriage niet volledig aan de motor assen wilden laten hangen. vandaar dat de onderste steunen het meeste van het gewicht opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Hm daar heb je wel een punt ja. Al zouden de lagers in de motor dat wel moeten kunnen opvangen, zoveel gewicht hangt er nu ook weer niet aan, zeker omdat je het over 2 motors verdeelt. Onze Felix printer heeft een enkele motor voor de Z as beneden zitten, zonder verdere lagering. Die motor tilt dus als het ware het gewicht van het bed + ophanging. Geen problemen tot nu toe ;)

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:43
@-DUS-

Als je kijkt naar de Prusa i2 zie je eigenlijk een soort gelijke constructie, namelijk dat twee stepper motors het gewicht van de x-as dragen.

[ Voor 1% gewijzigd door johiem op 23-01-2014 12:22 . Reden: Ninja ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepee
  • Laatst online: 20:55
Zijn er nog mensen van hier die naar http://www.rapidpro.nl/ gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelleD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-11-2023
databeestje schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:24:
[...]

Overweeg Autodesk inventor fusion, deze is gratis voor de PC en Mac en compleet. Je omweg is overbodig.
Wel waar kan men de gratis versie vinden? Zie op de site enkel maar een trail staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee dit jaar ga ik niet, ben ben 2 jaar geleden geweest, maar je moet vooral wel geinteresseerd zijn in de grotere machines want op reprap gebied ga je er niet veel vinden Dus 100K in de zak.
Op zich wel interessant maar was er niet van onderste boven, maar misschien ben ik wel een beetje biased door mn werk.

lagers om je Z assen is niet handig daar wordt ie overbepaald van. normaal hebben je gladde assen de begeleidende functie maar de draadas gaat dit ook overnemen. elke kromming in je draad as ga je dan gedempt terug zien

[ Voor 18% gewijzigd door WeeDzi op 23-01-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:34
Klinkt als een interessante mogelijkheid om een beetje te netwerken voor Layered Prints. Misschien moet ik eens overwegen om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P91
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:45

P91

Pakketje binnengekregen, twee kogelomloopspindels 500mm lang.
€30 per stuk incl verzenden vanuit maleisië :?

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/jncw5x8ch/IMG_20140123_161107.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeeDzi schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:44:
[...]

Nee dit jaar ga ik niet, ben ben 2 jaar geleden geweest, maar je moet vooral wel geinteresseerd zijn in de grotere machines want op reprap gebied ga je er niet veel vinden Dus 100K in de zak.
Op zich wel interessant maar was er niet van onderste boven, maar misschien ben ik wel een beetje biased door mn werk.

lagers om je Z assen is niet handig daar wordt ie overbepaald van. normaal hebben je gladde assen de begeleidende functie maar de draadas gaat dit ook overnemen. elke kromming in je draad as ga je dan gedempt terug zien
RapidPro 2014 kent dit jaar vele printers voor wat wij noemen de Home Professional; dus op RepRap gebied veel te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepee
P91 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:22:
Pakketje binnengekregen, twee kogelomloopspindels 500mm lang.
€30 per stuk incl verzenden vanuit maleisië :?

[afbeelding]
SEXY !!!! heb je hier een link van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P91
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:45

P91

Quepee schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:37:
[...]

SEXY !!!! heb je hier een link van ?
http://www.aliexpress.com...rocessing/1494656340.html

Gratis verzenden doen ze blijkbaar alleen als je er eentje bestelt. Ik wilde er twee hebben, toen kwam er ineens 39 dollar verzenden bij.. Beetje raar vond ik, ik heb er toen maar twee keer los 'eentje' besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepee
ongelofelijk voor 30 euro gratis verzending.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Quepee schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:19:
@Fixel , ik zou eens met je baas praten voor 1000e heb je een 5daagse inventor cursus inc inventor student en certificaat en je baas krijgt een hoop vergoed via stichting OOM.

Altijd handig en hoef je niet heel je leven bij een freesbank te staan ;)
Not gonna happen... Zeurde al jaren geleden om een cursus CAD/CAM, net als een andere collega die een paar jaar geleden wel op cursus mocht. Einde van het verhaal: Hij kan er in de praktijk niks mee omdat ie daar de mogelijkheid niet voor krijgt. Dus weggegooid geld want hij weet er nu inmiddels niks meer van. Speelt ook mee dat de persoon die het CAD/CAM gedeelte voor zijn rekening neemt bij ons op de zaak zijn baantje een beetje beschermt, en liever niet ziet dat de frezers een deel van zijn werk overnemen.

Beetje wat simpele contourtjes en graveerprogramma's maken met Cimco wordt nog wel geduld, maar de rest? Dat doe je maar lekker thuis.

Maar ik krijg binnenkort wel cursus... Een hijs cursus voor de 4-10 tons bovenloop kranen die ik nu bijna 7 jaar zonder papieren bedien om zware werkstukken en andere zooi te hijsen. :/
P91 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:59:
[...]

http://www.aliexpress.com...rocessing/1494656340.html

Gratis verzenden doen ze blijkbaar alleen als je er eentje bestelt. Ik wilde er twee hebben, toen kwam er ineens 39 dollar verzenden bij.. Beetje raar vond ik, ik heb er toen maar twee keer los 'eentje' besteld :+
Hmm, dat is wel interessant idd! Ik heb tijdens het bouwen van mn printer ook wel aan kogelomloop zitten denken, maar voor zulke prijzen wordt het zeker interessant om naar te kijken. Zeker met de lengtes aan drive belt die op een rostock zitten kan dit flink schelen in backlash.

Owja, wat je ook doet, haal NOOIT de moer van de spindel af, want je krijgt em niet meer inelkaar! Vorige week heeft de freesbank waar ik achter sta nieuwe lagers voor de X-as gekregen, en de monteur heeft ook de kogelomloop moer nagekeken aangezien de hele as eruit moest. Die wist te vertellen dat je nooit de moer eraf moet halen omdat de kogels er dan uit vallen, en dat krijg niet niet meer in elkaar.

Iig, de revisie van mn printer is al goed op weg, hopelijk dit weekend opnieuw kalibreren en mijn nieuwe J-head houder testen!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/97iBKlc1RWgNJMGvmlEvq5Ra/medium.jpg

De originele deed het op zich wel, maar nu ik twee nozzles heb was het een hoop gekloot om even een kopje te wisselen. Dat moest echt anders, en wat me ook opviel was dat tijdens het printen de eerste layers vrijwel ooze-vrij waren, en de sliertenbende pas later begon. Met de gedachte dat het peek misschien te heet werd, een alu mount gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qUkO9wOTckxS3PLJjtsJdBlv/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7VOZNYSc76Zc0u687CDe66g6/medium.jpg

Yep, met Zalman heat sink, die had ik nog liggen, en het leek me een leuk experiment om eens te kijken of ik wat warmte uit het peek kan zuigen om het oozen tegen te gaan. De werking van deze mount is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2mw9ieOebakzNoJuWDu0G63o/medium.jpg

Druk de J-head met peek isolator in de houder....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DH3SSkGc6jux2j0l3sPdzMNW/medium.jpg

Schuif de heatsink erop die hem ook in vertikale richting klemt....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UBlHZ7aCs0tIZSzO9N7qb0zi/medium.jpg

En schroef het borgboutje erin om lostrillen en verdraaien van de isolator tegen te gaan. Helaas moet ik nog een kleine aanpassing doen aan de heatsink, maar het is nu 1 schroefje los, heatsink schuiven, hotend wisselen in plaats van meerdere boutjes. :)

Of het werkt? Tja daar zal ik binnenkort wel achter komen. Het platform is iig ook van aluminium, dus dat zal ook wel wat warmte opnemen. De 140mm fan die aan de printer hangt zal de rest moeten doen.

[ Voor 4% gewijzigd door FiXeL op 23-01-2014 18:19 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik snap het soms ook niet, bestel regelmatig onderdelen voor m'n arduino projectjes op ebay. En ze versturen alles gratis. Soms maar een orderwaarde van 1,5 euro. Voor m'n webshop betaal ik 5 euro binnen nl aan DHL.

@ Fixel: Ziet er goed uit _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Verzending vanuit China wordt voor een groot deel betaald / gesponsord door de Chinese overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@fixel waar komt jou jhead vandaan eigenlijk is dat de echte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelleD
Denk dat ik mij zo eentje ga aanschaffen http://www.aliexpress.com...der-Black/1545264949.html
Dan heb ik een reserve J-Head of voor een tweede printertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
@protheus: Geen idee of dat de echte is, maar de groef voor het klemmen is wel volgens de officiële tekening van de Jhead reprap wiki. Ik heb deze bij Reprapworld vandaan.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeL schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:55:
@protheus: Geen idee of dat de echte is, maar de groef voor het klemmen is wel volgens de officiële tekening van de Jhead reprap wiki. Ik heb deze bij Reprapworld vandaan.
Ik heb hem ook weg bij reprapworld , dat is een namaak, maakt opzicht niks uit maar ik heb veel last van lekkage, hoeveel teflon heb jij om de nozzle gedraaid. Ik heb blijkbaar steeds op net te weinig en lekt het of teveel en krijg ik de nozzle er niet op geschroeft.

Verder mooi constructie wat je gemaakt heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
he maakt dus wel uitwant ik heb nog nooit lekkage gehad en ik heb er ook geen teflon meuk om zitten. De chinese freesboertjes nemen het niet al te nauw met maten, bramen en afwerking. Daarnaast zijn ze bij Bryan zijn ze net zo duur.

Volgens mij is charly van charly3d wel een retailer van Bryan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:28
SnelleD schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:06:
Denk dat ik mij zo eentje ga aanschaffen http://www.aliexpress.com...der-Black/1545264949.html
Dan heb ik een reserve J-Head of voor een tweede printertje.
Als de foto's niet van een ander geleend zijn, houdt er dan rekening mee dat die geen PTFE liner hebben, maar een zwartbuisje peek, voor ABS geen probleem.
Maar voor PLA, heb ik twijfels, omdat je ook koel oppervlak mist, 4 i.p.v. 5 en groef volgt ook niet hetoppervlak

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domba schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:31:
[...]

Als de foto's niet van een ander geleend zijn, houdt er dan rekening mee dat die geen PTFE liner hebben, maar een zwartbuisje peek, voor ABS geen probleem.
Maar voor PLA, heb ik twijfels, omdat je ook koel oppervlak mist, 4 i.p.v. 5 en groef volgt ook niet hetoppervlak
Hoe wilde jij aan de fotos zien dan dat er een liner in zit?? geen enkele foto die de binnenkant ver genoeg laat zien..... een zwart PEEK buisje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
WeeDzi schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:33:
[...]

Hoe wilde jij aan de fotos zien dan dat er een liner in zit?? geen enkele foto die de binnenkant ver genoeg laat zien..... een zwart PEEK buisje??
Omdat ik 1 van heb, als je de foto,s vergroot dan kan ik aan freeswek zien dat om de zelfde foto's gaat.

Edit: kijk ook bij Brain. jheadnozzle.blogspot.nl voor de verschillen voor sommige klonen
Volgens mij is met bij die Heacent Jhead de bedoeling dat je de push in gebruikt om PTFE buisje te plaatsen

Aanvulling: Ik ben tegen nieuw issue bij repetier-host V0.95F aangelopen, na 1 maal honeycomb gebruikt te hebben voor support, krijg ik met en zonder support aan, voor infill met rectilinear, een honeycomb infill, ook voor eerder gebruikte rectilinear oude profielen,
Honeycomb blijft ook als concentric infill pattern kies.

[ Voor 64% gewijzigd door Domba op 24-01-2014 22:27 . Reden: reactie van smartphone verbetert aangevuld ]

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij advies geven wat er mis is gegaan met het printen van onderstaande.

Is geprint met 2 perimeters laaghoogte 0,2mm en 5% infill. Op thingiverse zijn andere die met de zelfde instellingen hele mooie strakke prints hebben met veel detail.
Mijn warrior princess lijkt meer op een wratten/rimpel Koningin

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9ptquXns.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nykpfGHs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ndv6EQJs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welk programma heb je het geprint? Ik heb een keer met cura geprint en had precies hetzelfde. En daarna een J-Head die volledig verstopt zat en niet meer was te redden... Moest zelfs m'n extruder uitboren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slic3r, waar ik steeds meer zat van begin te worden met de vele bugs, zo kan je support layers forceren dat er aantal lagen onder je model wordt gezet, niet de raft. Dat doet die gewoon niet. Wijzigen van settings en dan bij opslaan springt die vrolijk naar de oude grrr. Bij infill vliegt die alle kanten op om maar wat propjes neer te leggen etc. Gisteren een model van een hoorn ingeladen heel simpel ding, 30 minuten later had die de gcode op een high end game pc.

jhead is verder niet verstopt, maar lekt nog wel wat,dat krijg ik maar niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:53:
Slic3r, waar ik steeds meer zat van begin te worden met de vele bugs, zo kan je support layers forceren dat er aantal lagen onder je model wordt gezet, niet de raft. Dat doet die gewoon niet. Wijzigen van settings en dan bij opslaan springt die vrolijk naar de oude grrr. Bij infill vliegt die alle kanten op om maar wat propjes neer te leggen etc. Gisteren een model van een hoorn ingeladen heel simpel ding, 30 minuten later had die de gcode op een high end game pc.

jhead is verder niet verstopt, maar lekt nog wel wat,dat krijg ik maar niet opgelost.
Probeer eens slic3r standalone zelf, dus niet die in repetier-host zit.
Niet de settings vergeten, als je deze apart installeert, dan neemt deze niets over, de manual staat hier voor standalone slic3r, (starten met export gcode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domba schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:38:
[...]

Omdat ik 1 van heb, als je de foto,s vergroot dan kan ik aan freeswek zien dat om de zelfde foto's gaat.

Edit: kijk ook bij Brain. jheadnozzle.blogspot.nl voor de verschillen voor sommige klonen
Volgens mij is met bij die Heacent Jhead de bedoeling dat je de push in gebruikt om PTFE buisje te plaatsen

Aanvulling: Ik ben tegen nieuw issue bij repetier-host V0.95F aangelopen, na 1 maal honeycomb gebruikt te hebben voor support, krijg ik met en zonder support aan, voor infill met rectilinear, een honeycomb infill, ook voor eerder gebruikte rectilinear oude profielen,
Mijn nozzle komt bij Bryan vandaan en heeft een PTFE sleeve er in maar dat kun je aan de buitenkant niet zien. de koelribben zijn er tot zover ingfreesd dat het de core niet raakt je ziet dus altijd PEEK aan de buitenkant. ik ken geen enkele mod (behalve 1 van mjzelf) die een PEEK tubing hebben. Vandaar de vraag, je ziet het namelijk niet aan de buitenkant.... de tubing hoort er daarna in te schuiven

[ Voor 3% gewijzigd door WeeDzi op 24-01-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
WeeDzi schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 23:38:
[...]

Mijn nozzle komt bij Bryan vandaan en heeft een PTFE sleeve er in maar dat kun je aan de buitenkant niet zien. de koelribben zijn er tot zover ingfreesd dat het de core niet raakt je ziet dus altijd PEEK aan de buitenkant. ik ken geen enkele mod (behalve 1 van mjzelf) die een PEEK tubing hebben. Vandaar de vraag, je ziet het namelijk niet aan de buitenkant.... de tubing hoort er daarna in te schuiven
Een Heacent J-head van de foto is zeker geen orginele RPW

Aan de buitenkant kan je inderdaad niet zien of dat er een PTFE liner in zit, maar wel dat het een kloon is met zijn 4 koelsleuven (origineel heeft 5) en het is oppassen daarmee als de aanbieder niet specifiek werft met dat er PFTE inzit
Op de een of andere manier hebben die chinesen gebrek aan set screws, orgineel is 5/16-24 hollow-lock set screw McMaster-Carr 91301A150

Van wat ik in handen heb gehad aan klonen met 4 koelsleuven:
Er zit alleen een 3,4-4 mm boring in (EEN Ebay verkoper, heeft nu nwe batch en laat PTFE buisje zien), peek buisje met push in 1/8" PT met kleine hex opening opgeboord tot > 3mm(Getech) of een wijde open 1/8" PT push in voor een dun wandige PTFE voor de 3mm (Heacent), voor de 1,75 kan er een normale 4mm OD 2mm ID (reprap.me) in voor een bowden feed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende keer dat je je J-head uit elkaar haalt, laat dan eerst je nozzle even warm worden +/- 100 graden en draai dan het PEEK erop dan kan je hem er veel strakker opzetten dan als ie koud is.

Ik had dat lekken eerst ook, toen ptfe-tape eromheen (2 slagen), opwarmen, uitzetten en in elkaar draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Gisterenavond even de BOM van de Felix zitten maken en die loopt toch sterk in de €600, zonder printed parts en zonder tweede printkop. Ik had niet gedacht dat bij alles op de site van Felix nog eens 21% belastingen zou komen, dat maakt het voor mij voorlopig toch te duur :P

Dat wordt dus een Prusa i3 ipv een Felix ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 25-01-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 15:16
Om de nozzle width te controleren... hoe betrouwbaar is gewoon extruder x mm te laten extruden en dan de diameter van wat er uit kwam te meten? M'n nozzle is 0.4mm maar diameter van wat er uit komt is 0.6mm...

[ Voor 18% gewijzigd door craio op 25-01-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelleD
Heb hier net wat ABS gemeten uit een 0.35 openingen en het filament is tussen de 0.35 en 0.37 dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY3D
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-11-2023
craio schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:34:
Om de nozzle width te controleren... hoe betrouwbaar is gewoon extruder x mm te laten extruden en dan de diameter van wat er uit kwam te meten? M'n nozzle is 0.4mm maar diameter van wat er uit komt is 0.6mm...
Eigenlijk geen goede meting, geeft hooguit een indicatie. Denk daarbij aan gesmolten filament wat uit de opening komt, door zwaartekracht uitgerekt wordt en vervolgens krimpt bij afkoelen.

Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurd als je softwarematig de waarde op .2 zou zetten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ik heb zelfde voor met recente slicer (vanop source compiled), ik print meestal een voetstukje, maar bij infill, ipv complete lijnen te trekken, gaat die tot de helft. En vult die soms wat aan aan de andere kant... Heel bizar...

Edit: net ff cuda aan het testen en ik ben dezelfde dame aan het afprinten... Ik ben voorlopig onder de indruk

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 25-01-2014 18:24 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evertos
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 14:03
Beste mensen,

Het lijkt mij ook erg leuk om zelf te gaan 3d printen en eventueel ooit een printer te kopen.

Ik zoek echter een goed 3d teken programma, ben begonnen met google skechup, maar ik mis hier toch wel wat dingen in. Verder ben ik momenteel bezig met blender, maar mis hier weer erg veel dingen in die je in skechup kan doen, zoals, het simpel op elkaar maken van twee verschillende objecten.

Heeft een van jullie misschien een goeie tip? :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboticPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 14:18
Persoonlijk gebruik ik Solidworks en je hebt ook nog Inventor maar deze zijn niet gratis.

Forum Lurker, Reageer weinig, lees veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 15:21
Solidworks hier.

PTC cocreate/creo elements werken ze bij mij op de zaak mee, heeft ook een gratis versie.

http://www.ptc.com/produc...-direct/modeling-express/

verder zijn nog wel wat opties, ff zoeken in dit forum e nhier http://www.hongkiat.com/b...ions-you-should-not-miss/

[ Voor 15% gewijzigd door reddo op 25-01-2014 21:23 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Hoeveel programma's zijn er wel niet
Thanks, weer een paar om uit te proberen of ze AMF(Additive manufacturing format) uitvoer hebben geschikt voor de slicer voor multihead en/of een blending nozzle,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds donderdag begonnen met Solidworks. Werkt prima! Eerst even wat tutorials gemaakt en dan weet je al snel hoe het programma werkt.

Ik vind het een stuk makkelijker dan Sketchup omdat je daar moet rotzooien om de tekortkomingen te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sketchup is echt lastig te begrijpen vind ik, zelf wat maken is nog te doen, maar bestaand werk precies aan te passen wil mij niet lukken.

Geprobeerd om van de 3DR richrap de base en bovenkant aan te passen zodat die rods kan gebruiken van 8mm ipv 6mm, uiteindelijk heb ik het maar opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uni graphics (NX) van siemens, solidworks en inventor zijn toch wel de meest gangbare programma's voor CAD constructie waarbij ik zelf NX verkies boven Solidworks. inventor heb ik weinig ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY3D
evertos schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:57:
Beste mensen,

Het lijkt mij ook erg leuk om zelf te gaan 3d printen en eventueel ooit een printer te kopen.

Ik zoek echter een goed 3d teken programma, ben begonnen met google skechup, maar ik mis hier toch wel wat dingen in. Verder ben ik momenteel bezig met blender, maar mis hier weer erg veel dingen in die je in skechup kan doen, zoals, het simpel op elkaar maken van twee verschillende objecten.

Heeft een van jullie misschien een goeie tip? :)

Alvast bedankt!
Blender, gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:23
Plugins in sketchup installeren! Fredo6 Curviloft bijvoorbeeld en om aan de STL te komen is er ook een plugin.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Domba schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:38:
[...]
In de repetier-host V0.95F die nu als download staat, is het niet op de plaats blijven van objecten bij verandering van "view point" met de buttons van het linker inschuif menu, verholpen.

Bovenstaande was een gevolg van dat "overwrite slic3r setting" geactiveerd was.
Ik heb geen regelmaat kunnen ontdekken, maar bij opstart van repetier-host V0.95F was die ene keer uit een andere weer aan, dat was me ontgaan omdat ik alleen maar print-profielen gebruik boven in het window en nog nooit de overwrite had gebruikt.
Tot nu toe is die bij verschillende keren openen en sluiten, uitgebleven, zouook verholpen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
Enige verschil met vorige versies van Repetier host die ik voorlopig merk is dat het veel langer lijkt te duren om een STL in te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelleD
Pfff nog geen bericht wanneer de E3d wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
SnelleD schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:46:
Pfff nog geen bericht wanneer de E3d wordt verstuurd.
Er zijn er meer die wachten, schijnen computerproblemen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelleD
Hopelijk staat hij volgende week op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:23
Eens kijken of jullie ideeën hebben. Ik ben al een tijdje bezig om een onderdeel te ontwerpen en te laten 3D printen. Ik heb iemand gevonden die ABS kan printen en in de buurt woont. So far so good.

Ik ontwerp het in SketchUp 2013, controleer met de solid checker of het allemaal goed is en gebruik vervolgens een STL exporter om een STL bestand aan te maken. Dat lees ik dan weer in in NetFabb om te kijken of het allemaal goed is.

Wat ik ook doe, en hoe ik het ook probeer, ik blijf bergen fouten houden. Ik wordt er een beetje -O- van.... SketchUp is uiteraard niet het meest geweldige pakket, en de plugins zijn ook verdacht, dus ik moet waarschijnlijk omzien naar een ander tekenpakket.

Weet iemand wat ik kan gebruiken, liefst een gratis, eenvoudig programma.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]RemcoINC08 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:30:

3D Modeleer Software

Staat een mooi lijstje in de openingspost. En er zijn op de laatste 2 pagina's al heel wat programma's voorbij gekomen met ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Als het écht eenvoudig mag, is TinkerCAD misschien wat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelleD
Weet iemand de prijs van solidworks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelleD
Laat maar, voor die prijs hou ik het maar bij de programma's die gratis zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Dat valt me nog reuze mee, ik geloof dat wij vorig jaar de prijzen van €6000,€8000 en €12000 aangeboden kregen voor standard, professional, premium. Uiteindelijke hebben we wel een flinke korting gehad tijdens een actie periode waardoor we een stuk goedkoper zitten, maar vergeet ook niet de service kosten per jaar die in de duizenden € lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelleD
Juist, maar voor een particulier blijft het onbetaalbaar gelukkig zijn er nog die gratis alternatieve programma's .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over lijsten gesproken in de eerste post, daar staan wat winkels in met voornamelijk filament met uitzondering van printedparts / rrw / rru. Een idee om de lijst verder aan te vullen met winkels met hardware te koop. Naast deze ken ik eigenlijk alleen 3dcharlie, er zijn vast nog meer winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
O.a. Coolblue en 123inkt verkopen ook filament. Als TS wat hulp nodig heeft bij het onderhouden van de startpost, hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
wesleytjuh schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:38:
Dat valt me nog reuze mee, ik geloof dat wij vorig jaar de prijzen van €6000,€8000 en €12000 aangeboden kregen voor standard, professional, premium. Uiteindelijke hebben we wel een flinke korting gehad tijdens een actie periode waardoor we een stuk goedkoper zitten, maar vergeet ook niet de service kosten per jaar die in de duizenden € lopen.
Heeft een professional premium solidworks via open standaard AMF export mogelijkheden?
Ik heb nu solidworks via deze optie, maar dat is een academische versie, waarmee ik niet de werkstukjes kan maken, die ik in de slicer wil stoppen voor de 3d printer.
Namelijk AMF export met minimaal materiaal en kleur info voor mijn triple head en full colour 3D printer in aanbouw (dit weekend begonnen met onderdelen printen, om af te bouwen)

Een AMF file kan ik nu al gebruiken in Slic3r en Cura om er gcode van te maken .
Met slic3r 1.0.0RC2 kan voor multihead 3D printer al een beperkte AMF file gemaakt worden met multi STL's (combine functie), maar nog geen met gradient eigenschappen voor een fullcolour 3D printer nodig om meer dan 1 filament (kleur/materiaal) gelijktijdig te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:56

databeestje

Von PrutsHausen

Ik gebruik nog steeds tevreden AutoDesk Inventor Fusion 2013.
http://forums.autodesk.co...ownload-link/td-p/4299406

Deze verlopen niet.

Er zijn 2 rollen 123inkt.nl binnen maar nog niet aan toe gekomen (wit,zilver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:40

Soul__assasin

de Belbelg

zijn hier mensen die eens een printje zouden kunnen maken voor mij? meer info via DM..

hopelijk mag dit hier en wordt het niet dirrect verwijderd

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:38
Yip heb verleden week ook 2 rollen gekocht, wacht op levering van 123print.nl

Prijs van 123print is overigens stukje lager als coolblue..

[ Voor 29% gewijzigd door Icekiller2k6 op 27-01-2014 16:58 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:17
ctrlaltdelbe leek het leuk om mee te helpen met het schrijven en onderhouden van de startpost. Bij deze heb ik hem mede-auteur gemaakt. Ik vind het een goed voorstel en merk soms bij mezelf dat ik even te druk ben met andere dingen ipv de 3d printer.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
RemcoINC08 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:29:
ctrlaltdelbe leek het leuk om mee te helpen met het schrijven en onderhouden van de startpost. Bij deze heb ik hem mede-auteur gemaakt. Ik vind het een goed voorstel en merk soms bij mezelf dat ik even te druk ben met andere dingen ipv de 3d printer.
Waarvoor dank :) Meteen even van de gelegenheid gebruik gemaakt om 123inkt en Coolblue toe te voegen als filamentverkopers. Ik heb ook een drietal tools voor online 3D-modellering toegevoegd, zijnde Tinkercad, 3DTin en Sketchfab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Is er iemand die wat ervaring heeft met Skeinforge?
Ik probeer de printkwaliteit wat te verbeteren, sinds ik Skeinforge dit weekend in repetier host aan de praat heb.

Op een paar plekken in mijn print (niet cruciaal voor de functie, dit is 4e) wordt geen volledige perimeter gelegd zoals op de linker voorhoek.

Hoe noem je dit of enig idee in welk deel van Skeinforge dit wordt ingesteld?
(Andere tips om te verbeteren zijn ook welkom)

Afbeeldingslocatie: http://greenwatts.nl/Pictures/X-end-motor-2-th.jpg

Printer is net bezig aan een shell (Skeinforge instelling), 3mm ABS-blauw (RRW) 0,2mm@0,35mm nozzle (x-end-motor, mendel90), Ik weet niet wat beter is extra shells of diaphragm om de xx lagen

Edit: hier als die bijna geheel geprint is, wat ik zie dat het overspringt naar endstop steun en als die klaar is over naar lagerhouder en verspringt als de moerruimte z-as begint, naar flatcable steun.
Ik krijg het vermoeden dat ik het in begin en/of eind van een layer moet zoeken, eens kijken waar het terecht komt in de print als ik de volgende de orientatie180 graden draai voor slicen.

[ Voor 23% gewijzigd door Domba op 27-01-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ctrlaltdelbe schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:40:
[...]

Waarvoor dank :) Meteen even van de gelegenheid gebruik gemaakt om 123inkt en Coolblue toe te voegen als filamentverkopers. Ik heb ook een drietal tools voor online 3D-modellering toegevoegd, zijnde Tinkercad, 3DTin en Sketchfab.
Goed bezig! _/-\o_ Nu ook nog mensen die even de moeite nemen om voordat ze een algemene vraag hebben even om de OP te lezen.

Zet je eigen site er trouwens ook even bij, ik zit daar niet zo op te wachten maar er zullen genoeg studenten oid zijn die wat geld willen verdienen zonder al te veel moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:08:
[...]

Goed bezig! _/-\o_ Nu ook nog mensen die even de moeite nemen om voordat ze een algemene vraag hebben even om de OP te lezen.

Zet je eigen site er trouwens ook even bij, ik zit daar niet zo op te wachten maar er zullen genoeg studenten oid zijn die wat geld willen verdienen zonder al te veel moeite!
Als je nu even de moeite genomen had om de OP te lezen, dan had je hem gevonden >:) :D
(Remco had 'm er een tijdje geleden al ingezet :P )

[ Voor 4% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 27-01-2014 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahah touché! Toevallig vandaag nog de OP doorgelezen om de links te kopieren voor Asing maar enkel tot de foto's, daaronder stond nooit tekst.

Sorry, heb ze nu wel gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
Mss ook handig om in de OP te zetten wie kan gecontacteerd worden om iets te laten printen zoals 'Soul__assasin' z'n vraag?
Ik zal alleszins blij zijn als m'n printer betrouwbaar genoeg is om dergelijke opdrachten in te vullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY3D
Oeps, ben even "out of bussines" door een gesmolten connector van mijn HBP.

Afbeeldingslocatie: http://i357.photobucket.com/albums/oo17/vliegvissers/DIY3D/WP_20140125_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i357.photobucket.com/albums/oo17/vliegvissers/DIY3D/WP_20140125_002.jpg

... gesmolten connector van de HBP voeding ...

Iemand een idee of deze connector te koop is in Nederland?

Afbeeldingslocatie: http://media.digikey.com/Photos/Amphenol%20Photos/ELFP0621P0_sml.jpg

http://www.digikey.com/pr...te=us&KeyWords=APC1172-ND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
craio schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:02:
Mss ook handig om in de OP te zetten wie kan gecontacteerd worden om iets te laten printen zoals 'Soul__assasin' z'n vraag?
Ik zal alleszins blij zijn als m'n printer betrouwbaar genoeg is om dergelijke opdrachten in te vullen...
Die is over 30 min klaar haha dus die is al gedaan.
Zon lijst zou kunnen maar dan neem je automatisch contact op met de bovenste persoon lijkt me. Het lijkt me beter om een klant een ontwerp te laten plaatsen en dat de mensen met printers hier op kunnen reageren. Maar ook daar zitten wel wat nadelen aan.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Nog even geduld jongens, eind juni doet Layered Prints dat allemaal voor jullie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 20:21

Brupje

3D nerd

DIY3D schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:03:

[afbeelding]

[afbeelding]

[i]... gesmolten connector van de HBP voeding

[afbeelding]

Bij rs misschien. Maar als dit gebeurd met je connector wil je denk ik een ander type;-)

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
Brupje schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:44:
[...]

Bij rs misschien. Maar als dit gebeurd met je connector wil je denk ik een ander type;-)
Dan vraag ik me eerder af wat er voor dergelijke stroom zorgt dat zo'n component begint te smelten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
DIY3D schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:03:

[afbeelding]

[afbeelding]

... gesmolten connector van de HBP voeding ...

[afbeelding]

Digikey levert toch ook in Nederland? http://www.digikey.nl/pro...te=nl&KeyWords=APC1172-ND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje

Brupje

3D nerd

craio schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:46:
[...]

Dan vraag ik me eerder af wat er voor dergelijke stroom zorgt dat zo'n component begint te smelten.
En of de rest van de electronica dat kan handelen.

Maar er zijn wel hb die > 15A trekken. Heb zelfs 20A dingen liggen. Dus dat is niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelleD
Hier nog een nieuwe voor filament www.mtb3d.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Ik voeg 'm nu gewoon toe, ik maak later wel een tabelletje om gebruikerservaringen te groeperen, zowel met het filament als met de winkel zelf (à la Chinatopic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
Lijkt me voorlopig de goedkoopste (0,5€ minder dan 123inkt).
ctrlaltdelbe schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:15:
Ik voeg 'm nu gewoon toe, ik maak later wel een tabelletje om gebruikerservaringen te groeperen, zowel met het filament als met de winkel zelf (à la Chinatopic).
Was het probleem voor filament niet dat de kwaliteit nogal kan variëren per batch/kleur/stand van de maan?

[ Voor 47% gewijzigd door craio op 27-01-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Brupje schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:09:
[...]

Maar er zijn wel hb die > 15A trekken. Heb zelfs 20A dingen liggen. Dus dat is niet onmogelijk.
Niet al die 5.08 connectors zijn 15A, is het wel een Amphenol 15A of een andere voor 10A en dat haal je met een MK2 HB en de nodige trillingen op connector
[bijv Weidmuller is maar 10A (oranje) Phoenix contact 15A (groen), kleur is geen garantie het gelijk aan origineel is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje

Brupje

3D nerd

Domba schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:47:
[...]

Niet al die 5.08 connectors zijn 15A, is het wel een Amphenol 15A of een andere voor 10A en dat haal je met een MK2 HB en de nodige trillingen op connector
[bijv Weidmuller is maar 10A (oranje) Phoenix contact 15A (groen), kleur is geen garantie het gelijk aan origineel is ]
Deed de aanname dat de link hetzelfde object was als wat gesmolten was. Maar dat is niet terecht misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY3D
Brupje schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:09:
[...]

Ben er inmiddels achtrer dat het om een Molex connector gaat. Deze kan en 12A hebben

Door mechanische belasting is de connector steeds losser gekomen en door vonkvorming gesmolten. Heb vooralsnog geen trek in het de-solderen van de connector op de print ;)

@ctrlaltdelbe
Heb net even gekeken toch wel pittige 18,00 shipping kosten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Geen alternatief te vinden op eBay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
@DIY3D Was aan het zoeken of ik met een ander merk zou kunnen helpen, kwam ik het volgende tegen, je bent niet de enigste :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje

Brupje

3D nerd

DIY3D schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:58:
[...]

Ben er inmiddels achtrer dat het om een Molex connector gaat. Deze kan en 12A hebben

Door mechanische belasting is de connector steeds losser gekomen en door vonkvorming gesmolten. Heb vooralsnog geen trek in het de-solderen van de connector op de print ;)
Hoeft connector niet te desolderen. Gewoon direct op de pins op de onderkant vastsolderen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:54
Hoe stevig zijn zulke 3d prints nou eigenlijk? Kunnen ze er bijvoorbeeld tegen om op +- 5cm diep in het zand begraven te worden om er vervolgens over heen te lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Dat moet wel lukken denk ik. Schattenzoektochtambities? Of geo-caching?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
Voor geocaching ja.
Iemand dat mij kan helpen iets te ontwerpen en printen? natuurlijk tegen vergoeding. DM mij aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een bijzonder onderdeel? anders kan je het vast vinden op Thingiverse.com dan is het alleen een kwestie van printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
br men schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 02:12:
Voor geocaching ja.
Iemand dat mij kan helpen iets te ontwerpen en printen? natuurlijk tegen vergoeding. DM mij aub.
Ik heb je een DM gestuurd met wat voorbeelden.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY3D
Domba schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 00:17:
@DIY3D Was aan het zoeken of ik met een ander merk zou kunnen helpen, kwam ik het volgende tegen, je bent niet de enigste :(
Thanks Domba!

Ik heb inmiddels al vernomen dat dit een bekend probleem is bij de MakerGear M2. De nieuwere versies worden uitgerust met een 24 Volts HBP/voeding.

Zit te denken aan een oplossing via een solidstate relais zoals hier beschreven.

http://softsolder.com/201...ate-relay-and-thermistor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Ik kwam bij een NL, printed parts verkoper voor een ABS visgraat tandwiel het volgende tegen (gaat niet om produkt, maar stelling) :

"The gears are printed with 1 perimeter and 0.85 infill to make them durable and still high quality."

ik kom er niet uit of dat nu theoretisch wel klopt, ik zou tenminste 2 perimeters kiezen, de 2e om de buiten-perimeter te ondersteunen en de ingrijplijn kracht verder te verdelen en als extra vervormings-tolerantie voor de trekkracht van de [45o rectilinear ] infill op de buitenperimeter op te vangen.
De zelfde kracht die wrapping geeft bij ABS, welke ook de tand vorm hol kan trekken.

Wat is het voordelen van gebruik van 1 perimeter bij geprinte tandwielen omdat de rest met 2 perimeters was geprint?

Los van wat werd aangeboden, ik zou voor de visgraat tandwiel niet een heugel tandprofiel hebben genomen met vlakke tandwand, zonder enige evolvente in de STL/tekening.

@DIY3D, Een front en gewone achterinvoer MSTB-2.5 Pheonix contact, heb ik zo nog liggen, over van een ander knutsel-projectje.
Onder de 10A was ik niet eens gaan zoeken, een kleine moeite als ik daarmee vertraging in het posten van leuk print werk zoals de vlinders voorkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY3D
... een kleine moeite als ik daarmee vertraging in het posten van leuk print werk zoals de vlinders voorkom :)
Cool! je hebt een pm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
Wie kan er het volgende model op een 20x20cm formaat maken? http://www.thingiverse.com/thing:3045
Ben er 4 nodig, eerst 1 om even wat mee te proberen en kijken of het 20x20cm formaat goed is. De overige 3 daarna. Echter is het de bedoeling dat deze cache een x aantal jaar blijft liggen. In die tijd kan het natuurlijk voorkomen dat er wat kapot gaat en dan moet ik wel nieuwe kunnen bij bestellen.

Wie voelt zich hiervoor geroepen? natuurlijk tegen een vergoeding.
DM aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Ik wil toch graag kijken of ik in mijn nieuwe ontwerp de kabels tussen mijn ramps en discount lcd kan verlengen. Ik heb dit al een keer geprobeerd met standaard flatcable, maar hierdoor gaf de lcd rare symbolen of deed hij helemaal niks meer...

Ik heb wel eens gelezen dat een geshielde cable zou kunnen helpen, maar wat voor kabel zou ik dan moeten gebruiken? Google geeft een hoop kabels, maar ik durf niet te zeggen wat de juiste is.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou het kunnen proberen met een ferriet kern om je flatcable dat werd vroeger in ieder geval nogal veel gedaan in de pc's. Mijn eerste gedachte zou zijn om utp kabel te gebruiken en dan misschien zelf de stp versie maar dat is natuurlijk maar 8 aderig.
Pagina: 1 ... 18 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je zinvolle informatie, die je graag terug ziet in de topicstart van een nieuw deel waar men momenteel aan werkt? Deel het door @jbhc of @ocf81 aan je bericht toe te voegen.