Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Ricmaniac schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 01:08:
Pff, ik dungeon roulette doen zodat ik me level 58 broek kon vervangen terwijl ik op ilvl 166 zat, dus helemaal blij om 170 te worden.... dungeon gedaan > broek gekocht > equiped > ilvl 169 :/ nu duurt het nog langer lol, en heb al zo weinig tijd momenteel
Mogen misschien stats gewijs niet de beste keuze zijn. Maar richt je bij vervanging eerst op de juwelen. Die zijn vaak 50% van de prijs van de upgrade van de meeste armor en wapen stukken, maar doen wonderen voor het ilevel berekenen. Doordat de juwelen goedkoper zijn, kun je daarmee de beginboost verhogen. Uiteraard gaat het op het eind dan een stuk langzamer, omdat je dan de dure stukken aan het vervangen bent :) Ik zit daardoor op ilevel 176, terwijl ik head, chest, leg, hand en boot nog moet vervangen. Wapen, riem en alle juwelen op ilevel 180 inmiddels.

Omdat je zelf aangeeft iets minder te spelen. De hunt seals upgrade van i170 naar i180 bijvoorbeeld heb je voor 150 seals (dagelijk 3 daily hunt bills geven 110 in totaal (5 x 3, 5 x 4 en 5 x 15), waardoor je per 3 dagen 2 juweelstukken kan vervangen of 1 duurdere armor piece. Is maar een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

-MD- schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:46:
[...]

Niet dat ik je wil ontmoedigen hoor, maar je hebt nog wel even te gaan dan...
http://ffxiv.gamerescape....egory:Main_Scenario_Quest is een mooi overzicht.

Ik dacht dat ik bij het behalen van lvl 50 in de MQ wel het grootste deel er op had zitten, maar toen begon het pas :p.
Oh, kheb Shiva al dood en al zooitje quests daarna gedaan dus moet goed komen, toch? Zolang ik m'n daily dungeon doe op SMN en daarna MSQ ga doen, komt het goed :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fitznl schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:25:
[...]

Mogen misschien stats gewijs niet de beste keuze zijn. Maar richt je bij vervanging eerst op de juwelen. Die zijn vaak 50% van de prijs van de upgrade van de meeste armor en wapen stukken, maar doen wonderen voor het ilevel berekenen. Doordat de juwelen goedkoper zijn, kun je daarmee de beginboost verhogen. Uiteraard gaat het op het eind dan een stuk langzamer, omdat je dan de dure stukken aan het vervangen bent :) Ik zit daardoor op ilevel 176, terwijl ik head, chest, leg, hand en boot nog moet vervangen. Wapen, riem en alle juwelen op ilevel 180 inmiddels.

Omdat je zelf aangeeft iets minder te spelen. De hunt seals upgrade van i170 naar i180 bijvoorbeeld heb je voor 150 seals (dagelijk 3 daily hunt bills geven 110 in totaal (5 x 3, 5 x 4 en 5 x 15), waardoor je per 3 dagen 2 juweelstukken kan vervangen of 1 duurdere armor piece. Is maar een idee :)
ja accessoires had ik al gedaan, alle 170 gear die ik al had is al geupgrade naar 180 (op die broek van gisteren na dan) maar die ringen en earring enzo had k als eerste gedaan ja.alleen me belt, boots en weapon is nu nog geen 170+

Dat is wel apart vind ik dat je zo hoog bent O_o als je dat allemaal nog moet vervangen. kan je is je lodestone linken?

Hier mijne: http://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/1584429/ dacht alle ringen al te hebben maar blijkbaar nog 1 niet .. Maar wapen zal ook wel grote impact hebben want die heb ik nog ilvl 145 :P is niet eens een lvl 60 wapen haha, ik vond zonde om die te upgraden als ik misschien bismarck / ravana wapen ging halen. maarja duurde me net wat langer allemaal als intended dus nu kan ik hem net zo goed upgraden en naar alexander gaan

[ Voor 18% gewijzigd door Ricmaniac op 21-07-2015 11:58 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkdag zit er bijna op, eindelijk naar huis over een half uur.

Kijken of ik vanavond alle stenen kan farmen om me wapen iig nog effe te kopen en dan ben k sowieso wel 170+

Misschien de nieuwe PVP area ook even bekijken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 11:51
Ik heb vandaag het pvpen voor het eerst een kans gegeven.

Frontlines bevalt mij goed, het is leuk en de alliance moet wel duidelijk communiceren om te kunnen winnen met de nieuwe gamemode.

Ik blijf dit doen tot ik max rank ben voor de glamour items. Vandaag rank 12 gehaald, nog 38 te gaan.

50 law en 20 nieuwe tomestones per potje is ook wel lekker.

FFXIV: Zodiark, Teddy Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Ricmaniac schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:54:
[...]
ja accessoires had ik al gedaan, alle 170 gear die ik al had is al geupgrade naar 180 (op die broek van gisteren na dan) maar die ringen en earring enzo had k als eerste gedaan ja.alleen me belt, boots en weapon is nu nog geen 170+

Dat is wel apart vind ik dat je zo hoog bent O_o als je dat allemaal nog moet vervangen. kan je is je lodestone linken?

Hier mijne: http://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/1584429/ dacht alle ringen al te hebben maar blijkbaar nog 1 niet .. Maar wapen zal ook wel grote impact hebben want die heb ik nog ilvl 145 :P is niet eens een lvl 60 wapen haha, ik vond zonde om die te upgraden als ik misschien bismarck / ravana wapen ging halen. maarja duurde me net wat langer allemaal als intended dus nu kan ik hem net zo goed upgraden en naar alexander gaan
Volgens mij beginnen ze beetje door te schieten. Er zijn nieuwe seals bijgekomen. Voor 350 seals kun je dan een ilvl 200 ring kopen. Voor het runnen van fractal krijg je 40 seals. Per week wel een maximum van 450, maar toch. De gear gaat nu wel heel snel omhoog in ilvl. Zal proberen de lodestone te linken een volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:42
fitznl schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:33:
[...]

Volgens mij beginnen ze beetje door te schieten. Er zijn nieuwe seals bijgekomen. Voor 350 seals kun je dan een ilvl 200 ring kopen. Voor het runnen van fractal krijg je 40 seals. Per week wel een maximum van 450, maar toch. De gear gaat nu wel heel snel omhoog in ilvl. Zal proberen de lodestone te linken een volgende keer :)
Niet sneller dan anders hoor :p.

Eerste mini boss in alexander savage is alast een leuke DPS check :9. Laatste try zojuist op 1%, argh! Nog even doorbijten, ben benieuwd hoe de 1e boss gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfoe ,

Ik had gehoopt vanavond te beginnen aan dit spel , maar een de update van een ziljoen GB brengt daar eventjes een einde aan ..

Morgen dan maar beginnen! ,
Kan ik me mooi nog even inlezen on-line over met wat voor ras enz. ik nou ga beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 21:34
Afgelopen vrijdag is mijn gratis 30 dagen afgelopen en omdat ik aanstaande zaterdag voor een week in Frankrijk zit ga ik nog geen subscribe aanzetten op dit moment, beetje zonde. Het plan is dus om volgende week zondag (2 aug) te gaan beginnen met betaald spelen. Ik las over die recruit a friend codes en dat lijkt me toch erg lucratief!

Lang verhaal kort: wie wil hier mijn recruit vriendje zijn? En hoe werkt dat dan? :p

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Ik ben natuurlijk al je inname vriendje :p. Maar het is een kwestie van email uitwisselen en aanmelden. Niet zo heel ingewikkeld hoor. Maar de items zijn leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:28

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:17:
Pfoe ,

Ik had gehoopt vanavond te beginnen aan dit spel , maar een de update van een ziljoen GB brengt daar eventjes een einde aan ..

Morgen dan maar beginnen! ,
Kan ik me mooi nog even inlezen on-line over met wat voor ras enz. ik nou ga beginnen
Vergeet niet je ingame character naam hier even neer te zetten als je die hebt gemaakt, dan kunnen we je inviten. Tot morgen! :)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 21:34
-MD- schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:39:
Ik ben natuurlijk al je inname vriendje :p. Maar het is een kwestie van email uitwisselen en aanmelden. Niet zo heel ingewikkeld hoor. Maar de items zijn leuk.
Haha, true that! Denk dat jij het dan ook wel het meeste verdient eerlijk gezegd. PB me maar even met je email tegen die tijd!

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Heerlijk dat Ziggo. Zeker nu het eigenlijk UPC is en de service daarmee ineens crap geworden is.. Goed ik moet nu een of ander meer doen voor de MSQ. Dat is een duty. Ik speel tank. Tanken met een verbinding waar je elke keer 5 seconden stil staat, 5 seconden wat kan doen, 5 seconden stil staat, 5 seconden wat kan doen etc etc. Dat is nou niet iets wat handig is. Thanks ziggo. M'n SMN is nu 43, ik zou die even door kunnen poweren, de 110gear die ik van MSQ heb gekregen kunnen equippen en dan de MSQ verder doen met die, is ook betere besteding van exp, want 4800xp op level 52 waar je 1.2m nodig hebt. Kan ik beter die exp gebruiken op me SMN :)

Maja, wat doe je er aan. Vanavond weer dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:44
ye-roon schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:33:
Heerlijk dat Ziggo. Zeker nu het eigenlijk UPC is en de service daarmee ineens crap geworden is.. Goed ik moet nu een of ander meer doen voor de MSQ. Dat is een duty. Ik speel tank. Tanken met een verbinding waar je elke keer 5 seconden stil staat, 5 seconden wat kan doen, 5 seconden stil staat, 5 seconden wat kan doen etc etc. Dat is nou niet iets wat handig is. Thanks ziggo. M'n SMN is nu 43, ik zou die even door kunnen poweren, de 110gear die ik van MSQ heb gekregen kunnen equippen en dan de MSQ verder doen met die, is ook betere besteding van exp, want 4800xp op level 52 waar je 1.2m nodig hebt. Kan ik beter die exp gebruiken op me SMN :)

Maja, wat doe je er aan. Vanavond weer dag :)
Elke keer als jij het over ziggo problemen hebt, heb ik er ook last van lijkt het wel.

Dat voorval van:
problemen met ziggo, websites worden niet geladen . Kon apps op telefoon niet updaten omdat hij aant wachten was op wifi(ondanks dat hij gewoon verbonden was) en op de 5Ghz band kon geen 1 apparaat meer verbinden. In ARR was het enorme packet loss and lag.
Had ik ook op de dag dat jij het postte. ( Heb ik wel vaker de laatste tijd )

En gisteren had ik ook dat 5 seconden stil staan probleem.

Woon jij toevallig in de omgeving Bollenstreek?

Voor de rest gaat het lekker, Langzaam aan het levelen richting de 60. Nu rond de 52 met al mijn crafters.
Over een half jaar ben ik er wel hihi :)

[ Voor 5% gewijzigd door wPlayNL op 22-07-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:24

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Leuk die 'thok as thok', mijn 'nog nooit gewiped sinds ik speel' status is nu wel veranderd in 'maximaal wipen op 1 baas' status. Maar ik krijg ook de indruk dat de PUGs in de heavenward content erg 'wow' aanvoelt. Hiervoor altijd duidelijke instructies/vragen en communicatie. Nu rent iedereen erop af, DPS staat nonstop in de rode gebeieden, healer is na 5min mana kwijt, bard wilt manasong niet aanzetten, elke 'swoop' gaat iedereen niet bij een muurtje staan, vlindertjes laten ze rondvliegen (en na elke wipe weer verbaasd zijn dat ze die tussen aanval niet overleefd hebben en normaal wel - terwijl ik al 10x uitgelegd had dat het met die zwaardjes+vlindertjes te maken heeft 8)7 ) etc.etc.
Hoe zijn al deze players uberhaupt lvl 50+ geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

flash2adv schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:57:
[...]

Elke keer als jij het over ziggo problemen hebt, heb ik er ook last van lijkt het wel.

Dat voorval van:

[...]

Had ik ook op de dag dat jij het postte. ( Heb ik wel vaker de laatste tijd )

En gisteren had ik ook dat 5 seconden stil staan probleem.

Woon jij toevallig in de omgeving Bollenstreek?

Voor de rest gaat het lekker, Langzaam aan het levelen richting de 60. Nu rond de 52 met al mijn crafters.
Over een half jaar ben ik er wel hihi :)
Ik woon in groene hart, zuid holland, waddinxveen. Zie dit topic: Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III heb heeeeeeeeeeeelleeeeeeeee lange post gemaakt daar.

Ik werdt maandag dus gebeld dat er meerdere problemen waren in "waddinxveen" maar ik hoor inderdaad dat het over is zo'n beetje. Collega van me uit Leiden, in ziggo topic reageerde iemand uit bodegraven. Het is gewoon groter, waarschijnlijk iets met overgaan op UPC systeem. Goed, genoeg /rant.

Ik ben ook langzaam aan het levelen. Zeker nu, haha... Maja, SMN is ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren mazzel gehad met een drop. Ik deed de nieuwe DR Ex om tomestones of law te farmen voor me wapen want ik gebruikte nog een ilvl 145 weapon. Toen kwam ik in de dungeon Fractual Continuum en dropte uiteindelijk bij de laatste boss een NIN weapon van level 60 (ilvl 160) toen door die te equipen mooi van ilvl 169 naar 171 gegaan :) Denk dat ik nu maar gelijk door farm zodat ik over 2 weken gewoon het ilvl 200 wapen kan kopen. Misschien dat ik in de tussentijd nog bismarck / ravana weapon kan halen maar dat zie ik eigenlijk niet gebeuren.

Tevens nu begonnen met me 2e combat class naar 60 te levelen. Nu met die fate buffs zie ik het wel weer zitten :) ook zijn er weer aardig wat groepjes die de fates doen, dat scheelt ook veel.

En een leuk reddit postje gezien gisteren :P

How AST uses their cards

Afbeeldingslocatie: https://40.media.tumblr.com/1a5f34d0c24cf2f7d984f85ae1c7b912/tumblr_nro7obemg71sgqz82o1_500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
CT schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:28:
Leuk die 'thok as thok', mijn 'nog nooit gewiped sinds ik speel' status is nu wel veranderd in 'maximaal wipen op 1 baas' status. Maar ik krijg ook de indruk dat de PUGs in de heavenward content erg 'wow' aanvoelt. Hiervoor altijd duidelijke instructies/vragen en communicatie. Nu rent iedereen erop af, DPS staat nonstop in de rode gebeieden, healer is na 5min mana kwijt, bard wilt manasong niet aanzetten, elke 'swoop' gaat iedereen niet bij een muurtje staan, vlindertjes laten ze rondvliegen (en na elke wipe weer verbaasd zijn dat ze die tussen aanval niet overleefd hebben en normaal wel - terwijl ik al 10x uitgelegd had dat het met die zwaardjes+vlindertjes te maken heeft 8)7 ) etc.etc.
Hoe zijn al deze players uberhaupt lvl 50+ geworden?
Is bij de release van iedere nieuwe trial hetzelfde. Het probleem verschuift zich keer op keer alleen maar gezien in de eerdere trials men al snel gecarried wordt door spelers welk trial roulettes doen voor de rewards.

Het zou fijn zijn als dit soort trials geen onderdeel van de story zouden uitmaken. Houdt het niveau gemiddeld gezien net een trede hoger. Hoewel zelfs dan het vaak nog huilen met een rietje is :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ye-roon schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:38:
[...]

Ik woon in groene hart, zuid holland, waddinxveen. Zie dit topic: Ziggo Internet vragen & problemen topic deel III heb heeeeeeeeeeeelleeeeeeeee lange post gemaakt daar.

Ik werdt maandag dus gebeld dat er meerdere problemen waren in "waddinxveen" maar ik hoor inderdaad dat het over is zo'n beetje. Collega van me uit Leiden, in ziggo topic reageerde iemand uit bodegraven. Het is gewoon groter, waarschijnlijk iets met overgaan op UPC systeem. Goed, genoeg /rant.

Ik ben ook langzaam aan het levelen. Zeker nu, haha... Maja, SMN is ook leuk.
Dan zijn we buren :P ,
Geboren en getogen Gouwenaar hier :) ..

Mijn updates zijn eindelijk klaar ,
Vanavond als ik thuis ben kan ik eindelijk gaan beginnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

psychodude schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:54:
[...]

Is bij de release van iedere nieuwe trial hetzelfde. Het probleem verschuift zich keer op keer alleen maar gezien in de eerdere trials men al snel gecarried wordt door spelers welk trial roulettes doen voor de rewards.

Het zou fijn zijn als dit soort trials geen onderdeel van de story zouden uitmaken. Houdt het niveau gemiddeld gezien net een trede hoger. Hoewel zelfs dan het vaak nog huilen met een rietje is :p.
Zo erg elke keer? Heden avond 2x een PUG, en allebei zovaak gewiped omdat de DPS de butterflies niet aan kon .. laatste PUG zat de 2e tank ook iedereen uit te schelden :'( kwam de sfeer niet erg ten goede maar ik snapte het wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
CT schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:21:
[...]
Zo erg elke keer? Heden avond 2x een PUG, en allebei zovaak gewiped omdat de DPS de butterflies niet aan kon .. laatste PUG zat de 2e tank ook iedereen uit te schelden :'( kwam de sfeer niet erg ten goede maar ik snapte het wel O-)
Yep. De combinatie van one-shot mechanics, en ingebouwde dps/awareness checks zorgt altijd toch wel weer voor de nodige wipes. Simpelweg omdat veel spelers enkel story e.d. spelen, compleet baggere DPS voor hun class doen en geen raid awareness hebben :p.

Het is dat ze geforceerd de trial moeten doorlopen om de story quest te doorlopen.
Ricmaniac schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:58:
Net me eerste try Alexander gedaan.. ik had tactics online gelezen Maar ben 1 van de weinige blijkbaar die dat wil doen >_> .. keihard gefaalt
Faust in ieder geval gedowned? :p Hier uiteindelijk bij oppressor gekomen tot de 1e boss jump. Bij landen, party dood. Morgen weer verder. Ben benieuwd of er een clear in gaat zitten in deze 1e week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:58:
Net me eerste try Alexander gedaan.. ik had tactics online gelezen Maar ben 1 van de weinige blijkbaar die dat wil doen >_> .. keihard gefaalt
Ik wil wel helpen haha :P ,

Maar aangezien ik nog level 0 ben en ik moeite heb om een karakter te maken en on-line te komen , ben ik denk ik pas vannacht on-line :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:25:

Faust in ieder geval gedowned? :p Hier uiteindelijk bij oppressor gekomen tot de 1e boss jump. Bij landen, party dood. Morgen weer verder. Ben benieuwd of er een clear in gaat zitten in deze 1e week.
Ja faust ging fucking easy, eyes closed.. maar toen bij the opressor heb je die tactic dat die adds dood moeten onder die lazers... dat snapte niet iedereen zelfs niet na 30 keer uitleggen
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:27:
[...]

Maar aangezien ik nog level 0 ben en ik moeite heb om een karakter te maken en on-line te komen , ben ik denk ik pas vannacht on-line :P
Balen :(

[ Voor 23% gewijzigd door Ricmaniac op 22-07-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:27:
[...]

Ah, dat is balen. Op de meeste servers heb je pas laat in de avond of vroeg in de ochtend kans om een character te creëren. Morgenochtend moet je het dan wel voor 8:00H gedaan hebben, want daarna gaat de boel 4 uur lang offline voor een nieuwe patch/uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Jeej, ineens een PUG met een pally (eens is niet MT, als DK) en geen vragen(?) dus maar erin gegaan, zelfs alle butterflies dood geen mid-dmg, alle dps stond buiten de aoe, wel 1 healer die eraf swoopte (lol) maar de ene healer die er nog was bracht het hele zooitje tot een perfect einde. Zo kan het gelukkig ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang gaat Rested door?

Ben door de drukte op het werk de afgelopen 3 dagen niet toe gekomen om in te loggen.
05:00 opstaan 19:00 weer thuis. Enige wat ik dan wil is slapen :P.

Hoop vanavond weer even in te loggen, dan zijn er vast ook wel wat mensen van Moogle online om een invite te geven in de FC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren ook me eerste PvP battle gedaan sinds een ruime jaar ofzo denk ik.. toen PvP geintroduceerd werd heb ik het tot rank 9 gedaan in dezelfde 2 weken gelijk. Daarna nooit meer gedaan :P

Moet zeggen dat ik die nieuwe frontline wel dik vond. En nog gewonnen ook :D

Denk dat ik toch maar even naar rank 50 moet :P (of 60 als dat de nieuwe max is) dit zal alleen heel lang gaan duren want de queue tijden zijn helaas ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:01:
Hoelang gaat Rested door?

Ben door de drukte op het werk de afgelopen 3 dagen niet toe gekomen om in te loggen.
05:00 opstaan 19:00 weer thuis. Enige wat ik dan wil is slapen :P.

Hoop vanavond weer even in te loggen, dan zijn er vast ook wel wat mensen van Moogle online om een invite te geven in de FC?
Ja die mensen zijn sowieso online, helaas zitten sommige alleen niet actief in het forum en zien het niet. Ik zelf bijv ben pas later online (21:30) denk.

Ik denk dat het handigste is dat je vanavond deze link er bij pakt

http://na.finalfantasyxiv...33364398528005676/member/

En dan gewoon gaat zoeken wie online is voor een invite via de player search :P
dat zijn alle members van SnR. Sowieso is Lina Doodle (FC leider) elke avond wel online in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ricmaniac schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:07:
[...]

Ja die mensen zijn sowieso online, helaas zitten sommige alleen niet actief in het forum en zien het niet. Ik zelf bijv ben pas later online (21:30) denk.

Ik denk dat het handigste is dat je vanavond deze link er bij pakt

http://na.finalfantasyxiv...33364398528005676/member/

En dan gewoon gaat zoeken wie online is voor een invite via de player search :P
dat zijn alle members van SnR. Sowieso is Lina Doodle (FC leider) elke avond wel heel de dag wel online in principe.
^fixed.

Anyways, weer geen progress in MSQ. Heel m'n woonplaats zonder internet gister, voor degrap is zoeken op ziggo storingskaart lol ^^

Maar positief niews! wel level 44 geworden op m'n SMN. Iig nog iets positiefs meegenomen gisteravond. Vanavond 45 worden, Garuda-egi halen, tenminste als ik wel mag internetten van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:58

Neelon

FOR PONY!!!

psychodude schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:54:
[...]

Het is dan ook Ravana Extreme met de vlinders en de zwaarden. En geen onderdeel van de story en ook niet van het roulette systeem.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Neelon schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:15:
[...]

Het is dan ook Ravana Extreme met de vlinders en de zwaarden. En geen onderdeel van de story en ook niet van het roulette systeem.
In dat geval zou ik sowieso niet puggen, maar gewoon een guild groep gebruiken. Uit het verhaal van CT is in ieder geval niet op te maken dat het de extreme mode betreft.

Hard mode kent namelijk ook vlinders en zwaarden. Rond 60% spawnen deze vlinders, en bij het falen van het tijdig doden van de add dropped deze een zwaard.
Ik meen mij te herinneren dat het tot 5 levels rested max is.

[ Voor 14% gewijzigd door psychodude op 23-07-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ja het is hard mode, extreme versie zou ik denk ik niet met een pug doen :P
Overigens zeggen sommige dat je alleen de 'moon' vlinders in hard hoeft te killen, maar het lijkt erop dat alle vlinders zwaarden gooien als ze te lang leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:58

Neelon

FOR PONY!!!

psychodude schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:27:
[...]

In dat geval zou ik sowieso niet puggen, maar gewoon een guild groep gebruiken. Uit het verhaal van CT is in ieder geval niet op te maken dat het de extreme mode betreft.

Hard mode kent namelijk ook vlinders en zwaarden. Rond 60% spawnen deze vlinders, en bij het falen van het tijdig doden van de add dropped deze een zwaard.

[...]

Ik meen mij te herinneren dat het tot 5 levels rested max is.
Kan dan zijn dat ik met vergis met het extreme commentaar. Ik zat te denken aan de 1/2/3/4 zwaarden die je over je hoofd krijgt op een bepaald moment, en je dan naar 4 specifieke plekken moet rennen.

Maar goed, ik doe zelf geen trial roulettes, alleen maar om te voorkomen dat ik in een Bismarck from Hell oid terecht kom.

Ik ben zelf geen perfecte, of zelfs een zeer goede speler, maar de meeste dingen pak ik toch wel redelijk snel op.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
CT schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:54:
Ja het is hard mode, extreme versie zou ik denk ik niet met een pug doen :P
Overigens zeggen sommige dat je alleen de 'moon' vlinders in hard hoeft te killen, maar het lijkt erop dat alle vlinders zwaarden gooien als ze te lang leven?
Ze droppen beide de zwaarden. Moon Gana's droppen ze echter sneller dan Spirit Gana's. Prioriteit is dan ook moon eerst, dan spirit. Het netste is om de Spirit Gana's ook te doden. Maar met 2 die blijven leven is het vaak nog geen instant wipe.

Ik zie het echter een beetje als een PUG fail tactic om ze maar te laten leven en healers simpelweg doorheen te laten healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit..
Never mind...
Heb een compleet nieuw e-mail adres gemaakt en uiteindelijk doet die het nu.. :)..

Eindelijk begonnen 8)

Mijn karakternaam is..

Aiya Avichayil

En ik loop rond in Moogle (volgens mij :P :P ).
Nogal wennen aan alles momenteel :o

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb tot level 5 gespeeld vanavond , wel eventjes wennen zo'n MMORPG..
Heb het eerste uur alleen maar op X gedrukt volgens mij , daarna kwamen gelukkig de eerste vijanden ..

Kwam nog op het geniale idee om als level 4 een level 12 giant turtle boos te maken , dat was geen goed plan :P .
Eerste indruk is wel leuk , neem aan dat de eerste X aantal levels introductie is en je daarna iets meer in de actie word gegooid..

Morgen weer lekker verder spelen , kijken hoe snel het levelen gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:27:
Heb het eerste uur alleen maar op X gedrukt volgens mij , daarna kwamen gelukkig de eerste vijanden ..

Kwam nog op het geniale idee om als level 4 een level 12 giant turtle boos te maken , dat was geen goed plan :P .
Eerste indruk is wel leuk , neem aan dat de eerste X aantal levels introductie is en je daarna iets meer in de actie word gegooid..

Tot ongeveer level 20 ~ 25 is redelijk een introductie te noemen. Vanaf dat punt heb je veel van de basis elementen kunnen zien. En tevens je mount unlocked. Wordt vanzelf alleen maar beter ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:27:

Top! Welke class ben je?
Levelen gaat lekker rap nu, op zich zou je theoretisch gezien alleen al met de Main Story Questline de pre-Heavensward content moeten kunnen doorkomen.

Over de actie en de opbouw van de gameplay: wat ik zelf zo goed vind aan FFXIV, is het tempo van de introductie van nieuwe gameplay elementen
elementen. Als je er later op terug kijkt, dan pas zie je hoeveel diverse content er is, en hoe dit allemaal zo goed is geïntroduceerd.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 08:10:
[...]

Als je er later op terug kijkt, dan pas zie je hoeveel diverse content er is, en hoe dit allemaal zo goed is geïntroduceerd.
Dit dus inderdaad :P ik denk dat nieuwe spelers best wat dingen voorbij lopen en niet eens weten dat het er is. Shit als Goldsaucer in het begin bijvoorbeeld enz omdat ze gelijk doorgaan naar lvl 60

Maar dat is ook het leuke als je blijft spelen. tot nu toe heeft SE nog steeds volgehouden om hun belofte na te leven door elke 3 maanden nieuwe content erbij te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas nog steeds niet tijd weten te vinden om in te kunnen loggen.

Vanochtend even snel voor het werk ingelogd, maar niemand online op Moogle van SnR.
Heb de eerste 10 namen geprobeerd en toen opgegeven (FC search zou dingen zo veel makkelijker maken).

Ben vandaag wel tussen 17:30 en 18:00 eventjes online - misschien dat ik het dan wel weer even probeer.

Al een week niet kunnen spelen, hoeveel rested levert dat nu op? of zit er ook een 2 level cap op zoals in WoW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:42:
Edit..
Never mind...
Heb een compleet nieuw e-mail adres gemaakt en uiteindelijk doet die het nu.. :)..

Eindelijk begonnen 8)

Mijn karakternaam is..

Aiya Avichayil

En ik loop rond in Moogle (volgens mij :P :P ).
Nogal wennen aan alles momenteel :o
Nice, ben je al uitgenodigt in de FC? Ik zal er iig vanavond ff op letten dan ^^

Gisteren niet veel zin. Word beetje moe van ziggo. Gelukkig wel level 45 op me SMN. Hallo Garuda-egi!

Welke class ben je gestart @Just_jan?

@Lengie: Lina Doodle is vandaag tussen 17.30-18.00 wel online denk ik :) Anders kan je Ric of mij vragen, mijn character is: Yeroon Crowfeather. Yup, die achternaam gaat nog veranderen.

@Ric: had al antwoord voor je /brofist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
Ik ga vanavond beginnen met de free trail. En als ik hrt leuk vind hebben jullie een nieuwe tweaker er bij voor in de guild(hoop dat hij er is eigenlijk O-)

Denk dat ik voor de glad/paladin ga.

Nu vroeg ik mij af of crafting het waard is op low level? Bij 90% is crafting op low level useless(sommige zelfs op high level |:( .

En als ik in tijdens een duty finder groep ineens weg moet. Kan iemand dan mijn spot overnemen? Of is de hele groep dan de sjaak zoals bij nwo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
loki504 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:56:
Ik ga vanavond beginnen met de free trail. En als ik hrt leuk vind hebben jullie een nieuwe tweaker er bij voor in de guild(hoop dat hij er is eigenlijk O-)

Nu vroeg ik mij af of crafting het waard is op low level? Bij 90% is crafting op low level useless(sommige zelfs op high level |:( .

En als ik in tijdens een duty finder groep ineens weg moet. Kan iemand dan mijn spot overnemen? Of is de hele groep dan de sjaak zoals bij nwo?
Crafting is geheel optioneel. geld is heel makkelijk te verdienen dus het craften is niet echt noodzakelijk.

Als jij weg gaat uit een DF groep, dan krijgt de partyleader een melding om een nieuwe member te zoeken als vervanging voor jou. Als je als DPS weg gaat dan komt er meestal gelijk wel weer een nieuwe DPS. Als tank of healer kan dit iets langer duren.

Net rank 17 geworden met het PVPen. Ik merk wel dat mijn grandcompany (Mealstorm) niet vaak wint. Wanneer er niemand command neemt over de alliance dan is het gegarandeerd een loss.

[ Voor 8% gewijzigd door Henri_G op 24-07-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Kijk. Dan zal ik in de middag uren als dps gaan(kleine licht te slapen. En dat varieert van 45 min tot 3 uur). Goed te horen dat ik vervangen kan worden.

Kan ik met crafting nog dingen maken die gelijk aan dungeon/raid gear zijn? Of zit er een stuk onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

loki504 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:56:

Let wel dat je geen toegang hebt tot Free Companies, Link Shells en de Duty Finder in de 14day free trial. Daar krijg je pas toegang toe zodra je paying customer bent. Maja, genoeg screenshots van mensen die in hun 14day trial alle classes naar 20 levelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx,

Ga ik tussen 17:30 - 18:00 wel even invite scoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
ye-roon schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:23:
[...]

Let wel dat je geen toegang hebt tot Free Companies, Link Shells en de Duty Finder in de 14day free trial. Daar krijg je pas toegang toe zodra je paying customer bent. Maja, genoeg screenshots van mensen die in hun 14day trial alle classes naar 20 levelen :p
Goed om te horen. En krijg je die eerste maand gratis altijd. Of alleen als je een abonnement neemt met cc? Heb makkelijk geen cc. En zou toch wel leuk zijn als je voor 10 euro een maandje kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
loki504 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:41:
[...]

Goed om te horen. En krijg je die eerste maand gratis altijd. Of alleen als je een abonnement neemt met cc? Heb makkelijk geen cc. En zou toch wel leuk zijn als je voor 10 euro een maandje kan proberen.
Als je het spel koopt dan krijg je de eerste maand gratis erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

loki504 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:41:
[...]

Je kan je 14day trial doorzetten door maandelijks te gaan betalen. Je hebt dan 14dagen gratis kunnen spelen(zonder FC/LS/DF), dan betaal je 13 euro voor dagen en dus heb je de game dan "gratis". Totaal dus 44 dagen gespeeld voor 13 euro.

Echter de main game is nu 9,99 en dan krijg je 30 dagen speeltijd er bij, plus je krijgt toegang tot alle online features. Misschien kan je de game op g2play nog goedkoper halen, maar tientje in de eu se store is goeie deal.

De vraag is dus: wil je 14dagen gratis spelen om te zien of het wat is, maar niet het online deel kunnen doen. Of wil je eigenlijk direct het online dele doen. In het laatste geval: betaal je liever 13 euro voor 44 dagen, waar je dus tijdje geen toegang hebt tot het online gedeelte of betaal je liever 10 euro(of minder op andere websites) voor 30 dagen en direct toegang tot alles.

Ik weet niet of er ook de optie is om die trial te starten, dan voor tientje de game te halen en die key dan toe te voegen voor 44 dagen voor tientje.

[ Voor 6% gewijzigd door ye-roon op 24-07-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ye-roon schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:52:
[...]

Nice, ben je al uitgenodigt in de FC? Ik zal er iig vanavond ff op letten dan ^^

Gisteren niet veel zin. Word beetje moe van ziggo. Gelukkig wel level 45 op me SMN. Hallo Garuda-egi!

Welke class ben je gestart @Just_jan?

@Lengie: Lina Doodle is vandaag tussen 17.30-18.00 wel online denk ik :) Anders kan je Ric of mij vragen, mijn character is: Yeroon Crowfeather. Yup, die achternaam gaat nog veranderen.

@Ric: had al antwoord voor je /brofist ?
Mijn klasse is Thaumaturge ,

Ben vannacht nog eventjes tot 02:00 doorgegaan dus ben nu level 12.

Het enige wat ik tot dusver op het spel aan te merken heb is de radar/map , ik weet waarschijnlijk nog niet hoe dat goed werkt maar ben me soms de pleuris aan het zoeken waar ik nou heen moet om een quest in te leveren :P

Ik ben nergens toe geinvite volgens mij , alleen een friendrequest van Ricmaniac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

We zitten helaas niet allemaal op dezelfde server. De twee grootste groepen Tweakers zitten volgens mij nu op Moogle en Zodiark.
In ieder geval veel plezier met spelen Justt_jan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrasher schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:09:
We zitten helaas niet allemaal op dezelfde server. De twee grootste groepen Tweakers zitten volgens mij nu op Moogle en Zodiark.
In ieder geval veel plezier met spelen Justt_jan. :)
Ik zit op Moogle ja , jij niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Zie mijn sig, ik zit op Zodiark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Ricmaniac schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 08:37:
[...]

Dit dus inderdaad :P ik denk dat nieuwe spelers best wat dingen voorbij lopen en niet eens weten dat het er is. Shit als Goldsaucer in het begin bijvoorbeeld enz omdat ze gelijk doorgaan naar lvl 60

Maar dat is ook het leuke als je blijft spelen. tot nu toe heeft SE nog steeds volgehouden om hun belofte na te leven door elke 3 maanden nieuwe content erbij te knallen.
Overigens een dusdanig grote hoeveelheid content dat dit voor mij de eerste mmo is waarbij ik nog nooit zonder iets te doen gezeten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:55:
[...]

Zal je vanavond wel even inviten
Is goed ,

Level 17 alweer :P .

Ben nu eventjes verdwaald in het spel , moet een zooi quests doen maar weet me god niet waar :P...

Enn ,
Voor mensen die mij inviten voor hun party enz , ik weet nog niet echt hoe alles werkt enz :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:28:
[...]

Is goed ,

Level 17 alweer :P .

Ben nu eventjes verdwaald in het spel , moet een zooi quests doen maar weet me god niet waar :P...

Enn ,
Voor mensen die mij inviten voor hun party enz , ik weet nog niet echt hoe alles werkt enz :P
Hihi, dat laatste zal voor mij bedoeld zijn ;) Game je op de Pc of een PS4?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrace Grumble schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:55:
[...]

Hihi, dat laatste zal voor mij bedoeld zijn ;) Game je op de Pc of een PS4?
Op de PS4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Zie PB hier op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hee ThraceG hoe gaat het daar op Moogle? Heb je een nieuwe character gemaakt daar? :)
Ben weer een huis aan het bouwen in onze workshop (prototype restaurant) en straks hebben we een tweede Airship in onze FC. Altijd genoeg te doen in FFXIV. :D.

[ Voor 5% gewijzigd door Chrasher op 24-07-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Chrasher schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:57:
Hee ThraceG hoe gaat het daar op Moogle? Heb je een nieuwe character gemaakt daar? :)
Ben weer een huis aan het bouwen in onze workshop (prototype restaurant) en straks hebben we een tweede Airship in onze FC. Altijd genoeg te doen in FFXIV. :D.
Hey! :) Gaat goed hoor, bevalt me goed in SnR. Gezellige bunch met mensen :) Heb mn char getransferd, maar op die server had ik al een (low)lvl char met dezelfde naam. Kon dus zo mooi een geslachtsonafhankelijk naam kiezen, en dat is Riku geworden!
Goed bezig met de FC dus, mooi om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag werken.. alle patchkabels vervangen..... >_> gaat me gametijd =p maarja 200% betaald
vriend verder lekker avond dienst dus dan wel lekker gamen rest van het weekend haha
Ga maar even wat DR ex runnen denk ik en me estonic tomestones cappen

[ Voor 16% gewijzigd door Ricmaniac op 25-07-2015 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel zelf ook net ook zo'n anderhalve maand nu. Dit is DE mmo waar ik jaren lang naar op zoek geweest ben. Grafisch is het top en voor het eerst vind ik het echt leuk om quests te doen in een spel. Geweldig verhaal en er is altijd genoeg te doen in dit spel. Ook een zeer vriendelijke community wat ik tot nu toe nog heb meegemaakt :)

Ik speel op Moogle, IGN: Iris Vinosh

Mocht je zin hebben in een praatje of iemand nodig hebben voor LTW. Je mag me altijd toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

Omdat ik het eigenlijk niet duidelijk gevonden krijg op het interwebs hier maar even vragen.

Ik heb vandaag, na bijna anderhalf jaar, m'n account weer geactiveerd en m'n Heavensward Expo zit op de post maar nu moet ik dus weer verder met de game waar ik 4 maanden heel veel plezier aan heb gehad (launch > januari 2014). Echter heb ik de grote content patches allemaal gemist...

Waar kan ik het beste beginnen met de quests/storyline etc? Zojuist in Mor Dhana alles opgepakt omdat m'n char. daar stond, maar logisch begin of kan ik beter ergens anders beginnen?

Thanks alvast =)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Dawn schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:55:
Omdat ik het eigenlijk niet duidelijk gevonden krijg op het interwebs hier maar even vragen.

Ik heb vandaag, na bijna anderhalf jaar, m'n account weer geactiveerd en m'n Heavensward Expo zit op de post maar nu moet ik dus weer verder met de game waar ik 4 maanden heel veel plezier aan heb gehad (launch > januari 2014). Echter heb ik de grote content patches allemaal gemist...

Waar kan ik het beste beginnen met de quests/storyline etc? Zojuist in Mor Dhana alles opgepakt omdat m'n char. daar stond, maar logisch begin of kan ik beter ergens anders beginnen?

Thanks alvast =)
In Mor Dhona zul je in ieder geval je main story quest waarschijnlijk weer opgepikt hebben. Dit is eigenlijk het enige belangrijke qua questen indien je al een level 50 class hebt. Je moet de main story line namelijk doorlopen om de Heavensward content te unlocken. Heavensward alleen geeft je namelijk wel de software, maar je character nog niet direct toegang. Dit laatste vereist een story line quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexander 1 vandaag weer geprobeerd.. echt een super clean groep gekregen :) eerste try gelijk goed gehaald. Dit keer wist eidereen gewoon wat er moest gebeuren . Nou kijken of we 2 iig nog kunnen doen voor de reset maar heb weinig tijd dus vermoed dat het volgende week moet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

psychodude schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:03:
[...]

In Mor Dhona zul je in ieder geval je main story quest waarschijnlijk weer opgepikt hebben. Dit is eigenlijk het enige belangrijke qua questen indien je al een level 50 class hebt. Je moet de main story line namelijk doorlopen om de Heavensward content te unlocken. Heavensward alleen geeft je namelijk wel de software, maar je character nog niet direct toegang. Dit laatste vereist een story line quest.
o/

Thanks!
Ik zal maar een beginnen met rondhuppelen en wat questen om m'n BLM (in Darklight) maar weer te verkennen. Hopelijk herken ik dan ook weer eea :)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend invite gekregen tot SnR. Zowel guild als linkshell.

Leuke mensen, die graag willen helpen en toch veel plezier hebben!

Ben van 31 naar 42 gegaan van het weekend met (denk ik) 4-5 uur playtime.
Vind het spel zeer fijn om te spelen,
Verhaallijn is goed - combat mag iets sneller (al is dit wel overzichtelijker).
Speleffects zijn gewoon amazing, zelfs voor de melee classes/jobs.

Vanavond hopelijk 44-45, als ik een beetje optijd van mn werk af kan. En dan een (als het meezit eind volgende week 60? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ja de verhaallijn is met name op 50 (als je echt enorm veel story moet doen voordat je überhaupt bij heavansward bent) ineens een drag.. cutscene na cutscene, ik heb alles toen maar zsm doorgeklikt.
Nu op heavansward is het weer balanced en leuk :)

Dit weekend mijn weaver van 0 op 35 gekregen, als ik weer levemete's over heb door naar 50 :-)
Moet mijn DK namelijk naar 57 krijgen om met de story verder te gaan, maar behalve weer uren fates runnen is er niet gek veel te doen. XP van dungeons is gewoon te laag als je het af zet tegen fates, hopelijk komt daar wat meer balance in want die fates zijn ook hersendodend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

CT schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:18:
Ja de verhaallijn is met name op 50 (als je echt enorm veel story moet doen voordat je überhaupt bij heavansward bent) ineens een drag.. cutscene na cutscene, ik heb alles toen maar zsm doorgeklikt.
Nu op heavansward is het weer balanced en leuk :)

Dit weekend mijn weaver van 0 op 35 gekregen, als ik weer levemete's over heb door naar 50 :-)
Moet mijn DK namelijk naar 57 krijgen om met de story verder te gaan, maar behalve weer uren fates runnen is er niet gek veel te doen. XP van dungeons is gewoon te laag als je het af zet tegen fates, hopelijk komt daar wat meer balance in want die fates zijn ook hersendodend.
Ik ben benieuwd wat me te wachten staat.
ik heb de story gespeeld t/m Praetorium (e.d.), dat was in December 2013 het laatste wat je echt kon doen icm je Relic. vanaf daar mag ik gaan inhalen/bijspelen.

Al is de story wel juist waarom ik weer wil gaan spelen :)

de FATE's stonden me altijd al een beetje tegen; al hoop ik dat er nog lowbie FATE's gerund worden tegenwoordig zodat ik de andere caster classes nog kan levelen. Iemand hier ervaring mee atm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zag in mijn leveling experience van de afgelopen 2 weken is dat ze overal nog wel wat fates doen.

Echter tussen 10-20 kwam ik voornamelijk andere spelers van de zelfde level tegen en geen downscaled groepen.

Nu ik tussen de 30-45 zit, kom ik geregeld grote groepen van ± 15-20 man tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dawn schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:59:
[...]

Ik ben benieuwd wat me te wachten staat.
ik heb de story gespeeld t/m Praetorium (e.d.), dat was in December 2013 het laatste wat je echt kon doen icm je Relic. vanaf daar mag ik gaan inhalen/bijspelen.

Al is de story wel juist waarom ik weer wil gaan spelen :)

de FATE's stonden me altijd al een beetje tegen; al hoop ik dat er nog lowbie FATE's gerund worden tegenwoordig zodat ik de andere caster classes nog kan levelen. Iemand hier ervaring mee atm?
Fates worden juist nu weer regelmatig gedaan ja, Ik doe het zelf nu ook voor me andere classes. vooral DPS classes is het fijn om te FATE grinden want gaat stuk sneller dan elke keer die dungeon queues.

December 2013, de bekende tijd dat vele afhaakte :P Helaas zijn er veel ook niet terug gekomen daarna terwijl er al zoo veel content bij was gekomen. Nu met heavensward zijn er wel veel terug gekomen maar die moeten dus inderdaad allemaal die hele story line doorlopen haha.
Maar goed dat je zegt dat je het daarvoor doet want de story line is goed en dan vind je het misschien niet zo erg om verder te gaan. Maar volgens mij ben jij dus gestopt bij letterlijk 2.0 en moet je dus 5 a 6 patches doorlopen voor je heavensward content kan doen. Je hebt een aardige verhaal lijn te doorlopen dus met de story line zit het goed.

Zat jij ook bij ons op Moogle of speelde je ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ricmaniac schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:24:
[...]

Zat jij ook bij ons op Moogle of speelde je ergens anders?
Ik ben ooit begonnen op Moogle en volgensmij heb ik er nog steeds een character staan, alleen ben ik met Launch al geswitched omdat de queue's op Moogle in het begin niet te overzien waren en spelen op een avond er niet eens in zat. (vanuit kantoor gaan queuen zodat je na het eten kon spelen was niet de beste manier)

Character staat momenteel op Phoenix EU en zal daar ook verder gaan, anders wist ik jullie te vinden voor een invite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:10

Radeon

Today is a good day to die

Ben nu aangekomen dat ik moet kiezen tussen Storm, Serpent of Flame.
Welke is het beste voor een cnj of maak het maar weinig uit wat je kiest?

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radeon schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:54:
Maakt in principe helemaal geen reet uit. alleen in PVP strijden de 3 grand companies tegen elkaar dus je kan als je bijvoorbeeld serpent ben niet met mij samen PVP doen omdat ik bij malestrom zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Ricmaniac schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:56:
[...]

Maakt in principe helemaal geen reet uit. alleen in PVP strijden de 3 grand companies tegen elkaar dus je kan als je bijvoorbeeld serpent ben niet met mij samen PVP doen omdat ik bij malestrom zit
Daarnaast bepaald je huidige grand company welk van de grand company vanity items je kunt aanschaffen. Dus indien cosmetics iets is waar je belang aan hecht, kijk van tevoren even welke outfits je het meest liggen. Scheelt achteraf weer switchen en opnieuw levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren na veel random AFK's toch nog 3 leveltjes weten te behalen.

Nu 45! en door de NIN items van de quest meteen 9 ilvl's omhoog!

Vanavond verder met de MSQ (lvl41), gisteren geen zin in omdat ik dan om 23:15 nog een instance moest doen ;) Dus als mensen van Moogle zich geroepen voelen om te helpen! Graag ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Gisteren MSQ unlocked tot een trial waar ik een draak op een brug moet killen. Ben ff de naam vergeten. Maja, was laat, geen zin om te queuen. Komt vanavond wel.

Vanavond maar is een groepje level 50 mobs zoeken, en me kip wat exp geven. Challenge log reset ftw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook al Machinist een beetje aan het spelen?

Ben van plan zodra ik ninja op 60 heb een Machinist te levelen.
Heb met redelijk wat gespeeld, en leek me best leuk.

Maar eerst maar even door levelen, ben zeker nog wel een week bezig met m'n ninja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:13:
Iemand ook al Machinist een beetje aan het spelen?

Ben van plan zodra ik ninja op 60 heb een Machinist te levelen.
Heb met redelijk wat gespeeld, en leek me best leuk.

Maar eerst maar even door levelen, ben zeker nog wel een week bezig met m'n ninja :P
Ik heb het even gespeeld tot level 33, Maar het is allemaal zo saai ivm Ninja animaties XD dat heeft sommige classes echt verpest voor mij denk ik, ik ga ze sowieso nog wel levelen maar echt leuk vind ik die class niet als in animaties..

Uiterlijk vind ik wel weer tof en dat je gewoon kan kiten enzo is ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag is altijd de reset toch ? Ik moet nu deze week iig ESO cappen en dan volgende week ook dan kan ik het ilvl 200 wapen kopen :)

Deze week helaas niet aan toegekomen, had er maar 130 ofzo

[ Voor 18% gewijzigd door Ricmaniac op 28-07-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:42:
[...]

Ik heb het even gespeeld tot level 33, Maar het is allemaal zo saai ivm Ninja animaties XD dat heeft sommige classes echt verpest voor mij denk ik, ik ga ze sowieso nog wel levelen maar echt leuk vind ik die class niet als in animaties..

Uiterlijk vind ik wel weer tof en dat je gewoon kan kiten enzo is ook wel fijn.
Mja, dat heb ik dus ook, al moet ik zeggen dat mnk ook wel gaaf is met alle glows die ze om zich heen krijgen.

Machinist spreek mij inderdaad aan qua uiterlijk, al moet ik eerlijk zeggen, als ik echt voor uiterlijk zou gaan spelen zou ik ASTRO moeten gaan, ik vind die Star Globes gewoon gaaf als wapen :P.

Echter vind ik healer spelen gewoon k*t met peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:49:
[...]

Machinist spreek mij inderdaad aan qua uiterlijk, al moet ik eerlijk zeggen, als ik echt voor uiterlijk zou gaan spelen zou ik ASTRO moeten gaan, ik vind die Star Globes gewoon gaaf als wapen :P.

Echter vind ik healer spelen gewoon k*t met peren.
Dat ja, astro vind ik ook super tof. Maar zou denk ik ook de enige class zijn dat k echt healer kan spelen
En waarschijnlijk is dat omdat k dan niet op 1 hoef te beginnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Radeon schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:54:
Zoals anderen ook al opmerkten, afgezien van de vanity look (vaak alleen verschil in kleur), is het meer iets van doe je pvp of niet. Sommige doen de pvp voor de look van sommige kledingstukken om deze als glamour te gaan gebruiken. Wil je pvp gaan doen, dan is het verstandig om te kijken wat a. je ingame vrienden hebben gekozen en b. wat de meeste actieve spelers binnen je eigen free company hebben gekozen. Dan kun je eventueel met bekenden pvp proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Beste mensen. Ik ben op zoek naar een nieuwe leuke uitgebreide MMO om te spelen. Zelf voornamelijk GW1 / GW 2 & eve online gespeeld maar ben ik allemaal beetje op uitgekeken. Nou vroeg ik me af hoe deze game is. Is het een aanrader om te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ricmaniac schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:45:
[...]

Dat ja, astro vind ik ook super tof. Maar zou denk ik ook de enige class zijn dat k echt healer kan spelen
En waarschijnlijk is dat omdat k dan niet op 1 hoef te beginnen 8)7
Scholar begint als dps class Arcanist, je kan pas queuen als healer zodra je scholar soul equipped hebt. Dus net als AST een healing class vanaf level 30 ^^. Voordeel: als je scholar niet leuk vind om te levelen, level je verder als SMN :p

[ Voor 5% gewijzigd door ye-roon op 28-07-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Ricmaniac schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:26:
Ja klopt, heb het ook geprbeerd hoor :P maar caster class is blijkbaar gewoon niks voor mij, telkens denk ik weer: meh, duurt te lang dat aanvallen
Ik hoop dat ze de casters (met name BLM) in de toekomst nog eens grondig herzien. In veel MMO's zijn casters vrij dynamische classes, vaak met mogelijkheden om ook on the move te blijven DPS'en. Interuptions te kunnen blokkeren. Etcetera.

In FFXIV is het helaas toch nog altijd erg statisch. Zeker endgame maakt dit het voor veel spelers erg oninteressant. Al helemaal als je daar fast paced DPS classes zoals ninja tegenover zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:02
Hebben we nou een tweakers guild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omniferious schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:02:
Hebben we nou een tweakers guild?
niet officiele tweakers guild, maar veel van ons zitten in Swords and Roses op Moogle en ook een aantal in Nightbreed op Zodiark. en een paar randoms op andere servers =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Pfff, Cerberus master server!

Onze raidgroep is nog niet echt lekker van de grond gekomen. Één van de tanks heeft z'n gfx opgeblazen schijnbaar en de andere was zo weg van machinist dat hij en ik van rol hebben gewisseld. Gelukkig zag ik het al een tijdje aankomen en heb ik enkel 1 dex ring gehaald (die je van de alexander quest kreeg) en de rest bewaard. Nu wordt het dus tijd voor het gearen van m'n PLD en het levelen van de andere 2 tank classes. Jammergenoeg zijn esoterics (net als myth gear) gekoppeld aan een specifieke class ipv één set die elke tank kan gebruiken.

Totdat de andere tank een nieuwe gfx kaart heeft doen we nog even neelonrokk/katsuoy misbruiken als tweede tank :P vind ie vast niet erg :P. Gisteren nog toevallig na een ingame bruiloft met de guild opnieuw faust lopen tackelen. Warempel hebben we hem ook nog neer gekregen ook (op de enrage). Daarna nog even lopen spelen met oppressor maar dat was niet echt serieus en we zijn amper tot de tankbuster gekomen.

Als laatste gister nog de wondere wereld gevonden van Ishgardian Muffins. M'n Culinarian liep nog wat achter op m'n andere crafts (52 tov 55) maar ik heb/had nog 100 leve's om te gebruiken. Die Ishgardian Muffins (een lv53 recept voor een lv52 leve) is super simpel te maken (2 vendor items en 1 yak milk). Even in een klein half uur meteen naar 54 doorgestoten. Nu nog even wat nieuwe mainhand en offhands maken en dan ga ik binnenkort maar eens Cul naar 60 helpen zodat ik tenminste raid food kan gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat het even weten of dat nog lukt - dan installeer ik vanavond ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik draai al maanden op WIN10 als Insider, en heb nog geen enkel probleem gehad. Enige issues die ik door de jaren van testen heb gehad waren voornamelijk in het begin toen de UI enorm veranderde per update, kwa performance of drivers of crashes heb ik nog nooit iets meegemaakt. Dus dat komt allemaal goed!
MacrosSimga schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:55:
Beste mensen. Ik ben op zoek naar een nieuwe leuke uitgebreide MMO om te spelen. Zelf voornamelijk GW1 / GW 2 & eve online gespeeld maar ben ik allemaal beetje op uitgekeken. Nou vroeg ik me af hoe deze game is. Is het een aanrader om te spelen?
Als je WoW wel okay vond en RIFT leuk dan zal FFXIV je 'mind blowen' >:) Beste MMO sinds gesneden brood.

[ Voor 24% gewijzigd door CT op 29-07-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CT schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:24:
Ik draai al maanden op WIN10 als Insider, en heb nog geen enkel probleem gehad. Enige issues die ik door de jaren van testen heb gehad waren voornamelijk in het begin toen de UI enorm veranderde per update, kwa performance of drivers of crashes heb ik nog nooit iets meegemaakt. Dus dat komt allemaal goed!

[...]

Als je WoW wel okay vond en RIFT leuk dan zal FFXIV je 'mind blowen' >:) Beste MMO sinds gesneden brood.
Oh ik draaide eerst ook windows 10 als insider (weet ff niet meer welke build) en toen kreeg ik dus best veel issues met games dus ben toen weer terug gegaan.

Maar verwacht idd niet veel problemen nu met de build die nu released is.

Ja ui kijk ik jiust naar uit :P draai gewoon paar jaar nu windows 8 / 8.1 en ben eraan gewend al jaren wat ook fijn werkt hoe ik het ingesteld heb maar toch vind ik het fijn hoe ze het nu met windows10 doen.
Maargoed het is geen windows toppic natuurlijk O-)

Ik vind het moeilijk om me crafting op te pakken nu met heavensward. Het is gewoon zooo veel info en mats wat je voor dingen te maken nodig hebt. en me gear is heel omdat k alleen maar naar 50 gelevelt ben door spullen te kopen op market board en levequests in te leveren :P

Ik doe wel zo ver het kan af en toe die provisioning missions. die geven toch wel leuk beetje extra XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
Enigste wat ik soms wel vervelend vind is dat als je als dps signed voor duty, en dat soms tussen de 15 en 20 minuten duurt, je tijdens het spelen geen gebruik mag maken van de chocobo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt prima hoor :) haha

Enige vreemde is dat ik de melding krijg dat me windows niet geactiveerd kan worden , nu herinner ik niet meer of ik eerst nou een illegale versie had of niet :S (heel eerst was die sowieso legaal) ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
fitznl schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:38:
Enigste wat ik soms wel vervelend vind is dat als je als dps signed voor duty, en dat soms tussen de 15 en 20 minuten duurt, je tijdens het spelen geen gebruik mag maken van de chocobo :(
Ergens in een dev interview is al wel eens aangegeven dat er naar gekeken zal worden om dit te veranderen. Ondertussen wel al weer een maand of 6 - 9 geleden. Hopelijk staat dit nog steeds op de planning.
Pagina: 1 ... 70 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet