Acties:
  • 0 Henk 'm!
What job do you plan to level to 80 first in Shadowbringers?
https://www.strawpoll.me/18061559/

Ik denk dat ik als eerst gunbreaker ga levelen en dan met Shadowbringer story als gunbreaker er doorheen ga.
(als de class bevalt)

Denk dat je in het begin van de expansion de minste qeueue tijd als healer hebt.
Aan die poll te zien veel tanks. En door Dancer zullen er veel DPS zijn denk ik.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 11:04
Ricmaniac schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:18:

Ik denk dat ik als eerst gunbreaker ga levelen en dan met Shadowbringer story als gunbreaker er doorheen ga.
(als de class bevalt)

Denk dat je in het begin van de expansion de minste qeueue tijd als healer hebt.
Aan die poll te zien veel tanks. En door Dancer zullen er veel DPS zijn denk ik.
Gewoon lekker WHM als eerste daarna eerst DoL en DoH 8)7

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:49
White Mage is sinds het begin al m'n main. Daar heb ik de hele MSQ mee gedaan en dat zie ik niet snel veranderen.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-06 11:22

ye-roon

knaak

Ricmaniac schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:18:

(als de class bevalt)

As of today, Dark Knight. Ligt aan of ik PLD op level 70 krijg voor ShB. Dan waarschijnlijk PLD. Gunbreaker zoals in de skills video, dunno, zag er beetje meh uit. Plus de gunblade was echt veel te klein imho. Ga het sowieso proberen, want tank class en ik ben wel een tank. Maar cap closer als pld, ik hoop dat die beschikbaar komt op lagere levels, want anders worden roulettes echt een pain in the ass.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRK is ook wel heeel dope met die shadowclone in die skill trailer.

Dacht hetzelfde over die gunbreaker maar nu we die skill leaks hebben gezien lijkt het me wel een toffe class hoor. Ben benieuwd. Die gunblade in die trailer ziet er wel lame uit idd maarja denk dat daar wel grotere modellen van zijn/komen.

Machinist rework ziet er trouwens ook wel vet uit. Misschien word die class eindelijk leuk om te spelen :P

[ Voor 79% gewijzigd door Ricmaniac op 28-05-2019 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-06 13:13
Ik ga sowieso GNB. Lekker in de early access de class naar level 70 knallen en daarna doorzetten in de MSQ. Dit gaat mijn eerste 'main class' wisseling worden, ook al zag PLD (m'n normale main) er ook erg goed uit (alleen z'n charge op level 74 :( ).

Maar GNB is de ultieme droom voor mij, dus daarom toch de wisseling bij mij :D

Ook nog even bedenken wat ik nu voor de expansion nog gedaan wil hebben. Mogelijk toch even de relic afronden, ik ben daar zo dicht bij mee. En DRK / Warrior richting 70, die gaan vrij hard vanaf de level 65 dungeon (Sui-no-Sato is zo sloom qua exp).

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Ricmaniac schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:26:
Ik word zooo lijp he dat ik die jump puzzle in Kugane niet kan halen. echt al 50x geprobeerd denk ik
Zo moeilijk is die niet :+

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Dat zou dan best wel een lange lijst (kunnen) worden denk ik. De (Crossworld) Linkshells aanhalen is absoluut de bedoeling. Als je een lijst van de spelers wilt maken zou ik dat eerder in een Google Spreadsheet doen en dat in TS linken. Wil namelijk ook niet voor iedereen bepalen of ze in de TS willen komen staan.
sdk1985 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:57:
Ik vind meeste voorgestelde de veranderingingen positief. Ik vond de focus op dps voor tank en healers een beetje vreemd en niet altijd terecht. Op het moment dat je 2 van de 4 dps dood ziet gaan en de healer op dat moment een steen ziet gooien dan gaan mijn wenkbrouwen frozen. Als tank ook weleens dood gegaan op een damage van 37k terwijl ik normaal 87k health heb. DPS is leuk maar niet als het ten koste gaat van. Met de nieuwe veranderingen lijkt square enix dit aan te willen pakken. De vraag is alleen hoe. Persoonlijk lijkt het mij logisch om, net als in de meeste mmo's, gewoon de DPS significant meer damage te laten doen dan de tanks healers. Dus waar een tank nu 4-6K dps doet is prima, maar dan moet een goede dps dus 20-30K dps doen. Maar Square enix lijkt het meer over een nerf te hebben dus dat wordt even afwachten.

Verhogen naar 8 cross-world linkchats is ook handig. Mis nog steeds wel een guild finder, chatten/social menu's tijdens dungeons en raids en addon suppport.

Zelf ondertussen i380 met Warrior en daarmee afgelopen week Wreath of Snakes Extreme gedaan (trial met het hoogste item level requirement). Best een leuk gevecht, heel anders dan alle 'normale' endgame content. Zelfs de offtank had wat te doen :+ .

Over een week of 4 is alle gear die je nu hebt niets meer waard dus ben ik plaats van gear te grinden naar 400 daarna eigenlijk vooral met mijn SCH healer verder gegaan. Deze is sinds gisteren ook level 70 :).
Als een tank sterft na een 37k tankbusters terwijl de healer DPS aan het doen is, dan doet de healer inderdaad z'n werk niet goed, raises liggen wat mij betreft wel even wat anders.

Een raise heeft een base cast time van 8 seconden, ruim 3 GCDs. Als m'n swiftcast op cooldown is, moet ik me gaan afvragen of ik ruim 3 GCDs wil opofferen om een DPS terug te halen die of 25% of 50% minder effectief is door de debuff, afhankelijk van hoe vaak hij al dood ging binnen een tijdsbestek. Dat soort beslissingen zijn afhankelijk van het gevecht, de noodzaak van de raise, m'n MP pool (een raise is ruim 20% van m'n MP), en waar de cooldown van Swiftcast zich bevind.
Heb ik op m'n Swiftcast nog 5-7 seconden te gaan, is het natuurlijk effectiever om 2-3 damage GCDs te doen, en de raise met een Swiftcast. Meer damage output, en een snellere raise.

Er zullen echt wel gevallen zijn waarin healers inderdaad meer de focus moeten leggen op healen/raisen, maar er zijn echt wel meer overwegingen dan "er zijn 2 DPS dood".

Ik heb verder overigens niet het gevoel dat er echt een "nerf" aankomt. Damage stance voor tanks gaat weg, maar de vermindering van damage dealt in tank stance ook.

https://gamerescape.com/2...gers-media-tour-overview/
Een overzicht van alle actions voor alle jobs, inclusief de role actions en traits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:42
MokonaNL schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:09:
[...]

Dat zou dan best wel een lange lijst (kunnen) worden denk ik. De (Crossworld) Linkshells aanhalen is absoluut de bedoeling. Als je een lijst van de spelers wilt maken zou ik dat eerder in een Google Spreadsheet doen en dat in TS linken. Wil namelijk ook niet voor iedereen bepalen of ze in de TS willen komen staan.
Dat zou inderdaad vrijwillig moeten gebeuren. Tot heden stelt de CSW einig voor, er zitten 4 mensen in en 'ik' vul 50% daarvan in. Reden zal ongetwijfeld zitten in dat je er nu in maar één tegelijk mag en in ieder geval twee andere tweakers die ik ken die spelen er daardoor net in willen. Een lijst met characters per server werkt in dat geval ongetwijfeld beter, daar heb je geen limitaties qua CSW/FC. Maar dit alles gaat met shadowbringers natuurlijk veranderen. Aangezien dat over een aantal weken is kun je dan de CSW natuurlijk een nieuwe kans geven. Ook prima.
Een raise heeft een base cast time van 8 seconden, ruim 3 GCDs. Als m'n swiftcast op cooldown is, moet ik me gaan afvragen of ik ruim 3 GCDs wil opofferen om een DPS terug te halen die of 25% of 50% minder effectief is door de debuff, afhankelijk van hoe vaak hij al dood ging binnen een tijdsbestek. Dat soort beslissingen zijn afhankelijk van het gevecht, de noodzaak van de raise, m'n MP pool (een raise is ruim 20% van m'n MP), en waar de cooldown van Swiftcast zich bevind.
Heb ik op m'n Swiftcast nog 5-7 seconden te gaan, is het natuurlijk effectiever om 2-3 damage GCDs te doen, en de raise met een Swiftcast. Meer damage output, en een snellere raise.
Het is in ffxiv inderdaad wat complexer want in min of meer elke andere mmo's praat je over een 'instant' combat resurrect met een cooldown van bijvoorbeeld 5 minuten. Healers overleggen dan vaak over wie en wanneer iemand terug wordt gehaald. In FFXIV kun je in theorie bezig blijven, zo lang de dps maar netjes mana transfer blijft gebruiken richting de healers. Of dit een wenselijk fenomeen is,dat is inderdaad een hele andere discussie want het kost inderdaad erg veel tijd zonder swiftcast.

Wat dat betreft moet ik je gelijk geven dat er inderdaad wel wat nuances te bedenken zijn. Echt een som van maken durf ik eerlijk gezegd nog niet aan. Daarvoor weet ik gewoon te weinig van de DPS classes af. Ik kan mij voorstellen dat als een DPS terug komt met alle cooldowns beschikbaar om vervolgens dus een flinke burst dps doe het wel waard is, ondanks weakness. Ik weet in ieder geval dat mijn warrior aardig wat damage kan doen in een minuutje fell cleaven. Maar je moet dat inderdaad wel even afzetten tegen je eigen verloren dps in die tijd.

Zelf heb ik nu de 70 SCH en daar gisteren toevallig Orbonne mee gedaan (24 speler raid via duty finder). Als de DoT's erop zitten dan blijft primair Broil over en die kan ik wel missen wat mij betreft. Zoals ongetwijfeld bekend is het bij te weinig dps op 'The Thunder God' een gegarandeerde whipe. Dus toen ben ik zo nu en dan mensen in de andere Alliance raids gaan helpen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn dat al jou characters? Ik neem aan dat je wel op de hoogte bent van alle classes op 1 character spelen toch ? :P

Nog nooit een reden gevonden om een 2e char te spelen. heb er wel 3 maar dat waren eigenlijk name reservations in de beta :P verder altijd maar met 1 char gespeeld.

--------------------------------------------------------------------------

Gisteren mooie progressie verder gemaakt met de anima van DRK.
Nog 2 stappen dan heb ik ze allemaal. Ga de grind toch maar eventjes doorzetten ondanks dat ik die laatste minder tof vind haha.

Misschien dat ik daarna ninja nog ga doen.

Ben wel benieuwd hoe ze het gaan oplossen met de Eureka relics. Of je daarmee exact hetzelfde moet blijven doen of dat het straks ook generfed word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ricmaniac schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 07:10:
[...]

Zijn dat al jou characters? Ik neem aan dat je wel op de hoogte bent van alle classes op 1 character spelen toch ? :P

Nog nooit een reden gevonden om een 2e char te spelen. heb er wel 3 maar dat waren eigenlijk name reservations in de beta :P verder altijd maar met 1 char gespeeld.
Nee hoor :o .Ik heb de eerste. De tweede is van tweaker ecopowers en de derde is een maat van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 14:41

Radeon

Today is a good day to die

Zo gisterenavond de story Line van heavensward incl de patches uitgespeeld. Nu op naar Stormblood, even kijken hoever ik daar mee kom voordat Shadowbringers uitkomt.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radeon schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:57:
Zo gisterenavond de story Line van heavensward incl de patches uitgespeeld. Nu op naar Stormblood, even kijken hoever ik daar mee kom voordat Shadowbringers uitkomt.
Nice moet te doen zijn :) ik ben ook nog steeds niet klaar XD speel al weer 2 maanden of langer maar vermaak me telkens met andere dingen die ik wil doen haha. Maar als je gewoon main story ff door zet is dat echt heel goed te halen.

Ninja nu ook bijna 70 :) had gehoopt alles 70 te kunnen krijgen voordat ShB uitkomt maar dat gaat me helaas echt niet lukken.. tenzij ik 1 maand vrij neem en een 60 boost voor elk resterende job koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik had gister avond wel goede FF14 avond. Goede progressie in de MSQ van SB. Echter, ik moet nu level 67 om verder te kunnen en ik ben level 66. Gelukkig had ik nog wat hunts en ik had nog niet alle aether currents in de drie zones van SB waar ik ze alle 3 kon hebben op dat moment. Dus beide gecombineerd. Ik ben daar zo'n 2m exp mee opgeschoten dus dat was fijn. Bijna 67 nu. Ik moet ook de meest recente DRK quest nog doen, dus die staat vanavond op het programma. Daarna wat hunts doen denk ik en de laatste paar aether currents in de eerste zone(voor zover ik daar nu bij kan) halen. Dat moet me wel naar 67 brengen.

Ook is m'n chocobo Rank 9 nu. Ik moest nog klein beetje exp en dacht: even wat level 66 mobs zoeken en beetje chainen zodat hij Rank 9 is, gezien de reset vandaag is en ik anders misschien minder xp voor de challenge log had gekregen en dat is zonde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 07:28:
Ik had gister avond wel goede FF14 avond. Goede progressie in de MSQ van SB. Echter, ik moet nu level 67 om verder te kunnen en ik ben level 66. Gelukkig had ik nog wat hunts en ik had nog niet alle aether currents in de drie zones van SB waar ik ze alle 3 kon hebben op dat moment. Dus beide gecombineerd. Ik ben daar zo'n 2m exp mee opgeschoten dus dat was fijn. Bijna 67 nu. Ik moet ook de meest recente DRK quest nog doen, dus die staat vanavond op het programma. Daarna wat hunts doen denk ik en de laatste paar aether currents in de eerste zone(voor zover ik daar nu bij kan) halen. Dat moet me wel naar 67 brengen.

Ook is m'n chocobo Rank 9 nu. Ik moest nog klein beetje exp en dacht: even wat level 66 mobs zoeken en beetje chainen zodat hij Rank 9 is, gezien de reset vandaag is en ik anders misschien minder xp voor de challenge log had gekregen en dat is zonde :)
Wat voor levelen echt een aanrader is tussendoor zijn de alliance raids duty finder. Die geven donders veel xp op dat level wat je nu bent. en duurt maar 15-20 minuten.

Ik level het meeste van me jobs door gewoon elke dag 3 roulettes te doen (alliance raids, MS, 50/60 roulettem leveling roulette) een leveltje per dag ongeveer van 60-70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

@Ricmaniac oh had gekund, maar het was al 23.00 en had geen zin in nog een dungeon. Ondanks insta queue times als tank. Plus ik kan die centurio seals nog wel ergens voor gebruiken denk ik. Het kunnen vliegen in 3 van de 6 zones is ook mooie plus, zeker als je onderwater ben geweest en gewoon mounted blijft is mooie QoL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
@Ricmaniac en @ye-roon , jullie zitten op het andere datacenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

@sdk1985 wij zitten op Chaos op de server Moogle. Er zijn hier volgens mij wel meedere tweakers. Ook in dezelfde FC en hij heeft zooitje golden feathers van mij omdat hij RAF naar mij gestuurd heeft. Al had je dit natuurlijk kunnen weten als je gewoon de link in de signature van Ric had geklikt :)

Edit:
Dagboekje. Gisteren level 67 geworden. Verder gegaan met MSQ, maar ik was moe en naar bed gegaan. Vanavond weer een kans. Zeker gezien ik steeds meer en meer aan het twijfelen ben om LoL gewoon te deinstalleren...

[ Voor 27% gewijzigd door ye-roon op 05-06-2019 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:06:
@Ricmaniac oh had gekund, maar het was al 23.00 en had geen zin in nog een dungeon. Ondanks insta queue times als tank. Plus ik kan die centurio seals nog wel ergens voor gebruiken denk ik. Het kunnen vliegen in 3 van de 6 zones is ook mooie plus, zeker als je onderwater ben geweest en gewoon mounted blijft is mooie QoL.
Ja je kan die centurio seals zeker goed gebruiken nog. Zodra je 70 ben kan je ilvl 330 gear kopen.. 1 volledig setje zonder wapen kost maar 600-700 seals ofzo en wapen is 100 seals.. maar het wapen kan je beter 380 HQ crafted van de market board kopen voor +-100k- 300k

je kan erg makkelijk 150 seals per dag halen (elke dag de tier 3 hunts doen) en 2x per week 100 seals voor de elite hunting bill. totaal zo'n 1200 seals per week te behalen. Kan je zo per week een class volledig prima gear geven.

[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 05-06-2019 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
ye-roon schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:54:
@sdk1985 wij zitten op Chaos op de server Moogle. Er zijn hier volgens mij wel meedere tweakers. Ook in dezelfde FC en hij heeft zooitje golden feathers van mij omdat hij RAF naar mij gestuurd heeft. Al had je dit natuurlijk kunnen weten als je gewoon de link in de signature van Ric had geklikt :)
Waar jij speelt kan ik verder natuurlijk niet uit zijn sig halen ;) .Moogle van hem klopt, maar ik weet niet welke worlds onder welk datacenter vallen. Ik dacht eerlijk gezegd zo nu en dan Moogle spelers te hebben gezien, maar zal me dan vergist hebben.

Wat dat betreft wel jammer dat er überhaupt een dergelijke split is én dat het geld kost om te wisselen. Het is natuurlijk leuker als de mogelijkheid om samen te spelen in ieder geval bestaat.

Ondertussen zit bij mij de teller op de 382 WAR, 373 SCH, 361SMN (gratis bij de SCH) en dragoon gisteren op level 50 gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 05-06-2019 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ninja 69 :) morgen even 70 maken en dan zijn we weer 1 dichter bij alles :P dan ga ik me denk ik even verder focussen op me relic af te maken en een gatherer naar 70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

M'n DRK is gister 67 geworden. Doma dungeon gedaan. Daarna wat hunts voor centurio seals zodat ik wat gear kan halen op 70.

380 wapen op MB is rond de 350k :( dunno of ik dat waard vind. Maar met de premise dat ik minimaal ilevel 360 moet zijn voor final SB dungeon, moet ik wel wat werken aan m'n ilevel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:04:
M'n DRK is gister 67 geworden. Doma dungeon gedaan. Daarna wat hunts voor centurio seals zodat ik wat gear kan halen op 70.

380 wapen op MB is rond de 350k :( dunno of ik dat waard vind. Maar met de premise dat ik minimaal ilevel 360 moet zijn voor final SB dungeon, moet ik wel wat werken aan m'n ilevel :)
Nou ik had die 380 wapen wel nodig.. want gisteren ben ik ook even verder gegaan met de main story.
Me RDM had alleen maar die 330 gear en toen was ik blijkbaar niet hoog genoeg ilvl om verder te gaan voor dat gevecht.

Wisselde ik naar DRK waar ik 330 armor heb en wel 380 wapen kon ik hem wel doen :P Hoop niet dat er straks nog meer hogere ilvl dungeons komen anders duurt het even voor ik SB kan afmaken denk ik haha omdat ik meer aan het levelen ben dan gearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ricmaniac schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:46:
[...]

Nou ik had die 380 wapen wel nodig.. want gisteren ben ik ook even verder gegaan met de main story.
Me RDM had alleen maar die 330 gear en toen was ik blijkbaar niet hoog genoeg ilvl om verder te gaan voor dat gevecht.

Wisselde ik naar DRK waar ik 330 armor heb en wel 380 wapen kon ik hem wel doen :P Hoop niet dat er straks nog meer hogere ilvl dungeons komen anders duurt het even voor ik SB kan afmaken denk ik haha omdat ik meer aan het levelen ben dan gearen.
Ik had gister ff reddit post gemaakt over gearing etc. Daar kreeg ik de response dat de laatste SB dungeon min ilevel van 360 vereist. Dus ja, dat is nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ricmaniac schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:46:
[...]

Die gaan zeker komen. De 'experts' zijn 340, 340 en 360. Lijstje: https://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Dungeons . Zoals je in de lijst ziet krijg je uit de 330 dungeon bijvoorbeeld 345 gear. Vanaf 340 kun je in de dungeon die 345 geeft. Dus je moet er echt doorheen en de laatste kun je überhaupt niet halen vanuit alleen dungeon gear . Een level 380 wapen zal dat vermoedelijk wel oplossen.

Je kunt er ook omheen. Persoonlijk ben ik namelijk pas verder gegaan met het verhaal ná alphascape. Als je tank bent dan zijn de alliance raids ook een mooie manier om aan gear te komen. Alles voor de tanks dat krijg jij, er is namelijk maar één tank per groep van 8 spelers.

Hoeft allemaal overigens niet onwijs lang te duren. Ik was binnen de eerste 4 weken van level 70 wel door het verhaal heen.

[ Voor 35% gewijzigd door sdk1985 op 06-06-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ricmaniac schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 00:27:
Main scenario afgerond :) wel vet richting het einde.
Hoe ben je aan de ilevel requirement gekomen? Lina lief aangekeken? Of gewoon gefarmed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ricmaniac schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:21:
[...]

tomestones of genesis en mendacity
Die kan ik volgens mij nog niet krijgen :) ach, ben er bijna :) Nu level 68, heb 825+ centurios. Dus zo ff class quest doen, en dan verder met MSQ.

[ Voor 16% gewijzigd door ye-roon op 08-06-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Ricmaniac schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:13:
Dark knight Anima relic complete! :) Nu gewoon rustig weer verder voor Ninja (A)
En de laatste stap, Lux, sla je voor het gemak over? xD
Gelukkig niet de moeilijkste stap.

Edit: Launch Trailer voor Shadowbringers net gezien: YouTube: FINAL FANTASY XIV: SHADOWBRINGERS Launch Trailer

[ Voor 22% gewijzigd door MokonaNL op 11-06-2019 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Launch trailer looks amazing! Wel oppassen voor spoilers, want volgens mij zit het er vol mee.

Plus het lijkt dat veel van de Viera in de trailer een mannetje zijn. Plus ze gebruiken job actions. Zou het zijn dat we toch mannetjes krijgen?

Maar de muziek van ShB. Oh man, die is zoooooooooooo goed. Nier:Automata vibes in de muziek. Op zich wel logisch met de aangekondigde N:A raid. Maar door die muziek nog meer zin in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Op je profiel zie ik Cronus, ilvl 270. Laatste stap is Cronus Lux, ilvl 275.
Dus of je profiel is niet up-to-date, of je hebt die stap niet.
ye-roon schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:03:
Launch trailer looks amazing! Wel oppassen voor spoilers, want volgens mij zit het er vol mee.

Plus het lijkt dat veel van de Viera in de trailer een mannetje zijn. Plus ze gebruiken job actions. Zou het zijn dat we toch mannetjes krijgen?

Maar de muziek van ShB. Oh man, die is zoooooooooooo goed. Nier:Automata vibes in de muziek. Op zich wel logisch met de aangekondigde N:A raid. Maar door die muziek nog meer zin in de game.
Heb geen mannelijke Viera gezien. Krijg vooral niet te veel hoop. Er zit veel werk in. En ze hebben al extra doorgewerkt om dingen werkend te krijgen op vrouwelijke Viera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MokonaNL schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:35:
[...]

Op je profiel zie ik Cronus, ilvl 270. Laatste stap is Cronus Lux, ilvl 275.
Dus of je profiel is niet up-to-date, of je hebt die stap niet.

[...]

Heb geen mannelijke Viera gezien. Krijg vooral niet te veel hoop. Er zit veel werk in. En ze hebben al extra doorgewerkt om dingen werkend te krijgen op vrouwelijke Viera.
Oh ja wacht heb hem nog niet inderdaad.. had effe niet door dat ik al die trials moest doen. dat is het allerlaatste nog wat ik moet. Had al wel de quest geaccepteerd maar vond de queue tijden wat te lang toen dacht ik komt morgen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Zo, level 69 ^^. Inmiddels 40% xp dus nog maar 60% en max level op eerste character. Als ik zo de wiki bekijk moet ik nog maar een paar quests tot de laatste MSQ quest van 4.0. Daarna beginnen aan de 4.x quests. Ik denk wel dat ik het redt voor de 28ste, ik denk alleen niet dat ik het ook nog redt om m'n paladin naar 70 te halen voor die tijd. Zeker niet met Collection of Mana shadowdrop en Cadence of Hyrule. Maar gelukkig heb ik league of legends uninstalled en is dat dus geen afleiding meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Jullie zijn lekker bezig :D

Ik heb zelf eigenlijk alleen maar de tijd om een Alliance Raid roulette te doen en een MSQ roulette voor m'n off-classes. Verder wel even ilvl 270 gear klaargezet voor GNB zodra Early Access start en de CE alvast betaald. Zoals het er nu naar uit ziet zit ik de 28ste al redelijk fatsoenlijk in m'n nieuwe woning, dus dat weekend kan ik lekker no-lifen. Het scheelt dat de tijd nu vrij vlug richting de 28ste gaat omdat ik iedere dag wel iets te doen heb mbt het verhuizen :')

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Zo, 60% in level 69. Nog maar 40% te gaan. Ennnnnnnnnnn de volgende quest is level 70 :(. Nu heb ik nog 2 HW quests voor optional dungeons uit 3.X en ik begreep dat die nodig zijn om optional dungeons te doen in 4.X dus 2 vliegen in 1 klap. Daarna bam bam level 70 quests en de game uitspelen. Daarna de 4.X quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:58:
Zo, 60% in level 69. Nog maar 40% te gaan. Ennnnnnnnnnn de volgende quest is level 70 :(. Nu heb ik nog 2 HW quests voor optional dungeons uit 3.X en ik begreep dat die nodig zijn om optional dungeons te doen in 4.X dus 2 vliegen in 1 klap. Daarna bam bam level 70 quests en de game uitspelen. Daarna de 4.X quests.
de 4.0 + quests zijn nog erg lang :P was nog een stuk langer bezig dan gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
ye-roon schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:58:
Het verhaal heb je dan uitgespeeld, maar de game ben je dan nog niet klaar mee. Genoeg (extreme) trails en (savage/alliance) raids om je op te storten. De game begint dan eigenlijk pas. Tenzij je een MMO veteraan bent, dan vlieg je er nu wel snel doorheen omdat de meeste spelers i400 gear hebben en content dus makkelijker is geworden.

Ik heb daar ongeveer 3 weken over gedaan. Dus reken op minimaal 60 uur. Heb wel een combinatie gedaan van content en dan pas de MSQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik hoef alleen nog de 4.X quests, niet die 4.0 quests gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL

Laat de voorbereiding beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net een sturdy window te pakken met me relic voor de Ninja :P tot dit punt ging alles donders snel nu ik het al eens gedaan had met me DRK.

Maar na 1 uurtje hauke manor farm met 4 minuut per run vond ik het even mooi om toch naar bed te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:09

Snappie88

Mr. Hollywood

Na een lange tijd afwezig te zijn geweest, zit ik te overwegen FFXIV weer op te starten. Ik heb op dit moment alleen de basegame en op Moogle een level 26 Thaumaturge en op Ragnarok een level 15 lancer / level 13 pugilist. Wat is wijsheid? :)

Edit: ugh, ik kom er zojuist achter dat ik nog ergens een account heb slingeren met een character en zooi jobs erop, maar dat mailadres kan ik niet meer bij helaas... Jammer, want daar was ik iets verder in het spel. Was wel een trial editie, dus geloof dat ik daar eigenlijk helemaal niets meer aan heb.

[ Voor 38% gewijzigd door Snappie88 op 18-06-2019 19:23 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Snappie88 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:44:
Na een lange tijd afwezig te zijn geweest, zit ik te overwegen FFXIV weer op te starten. Ik heb op dit moment alleen de basegame en op Moogle een level 26 Thaumaturge en op Ragnarok een level 15 lancer / level 13 pugilist. Wat is wijsheid? :)

Edit: ugh, ik kom er zojuist achter dat ik nog ergens een account heb slingeren met een character en zooi jobs erop, maar dat mailadres kan ik niet meer bij helaas... Jammer, want daar was ik iets verder in het spel. Was wel een trial editie, dus geloof dat ik daar eigenlijk helemaal niets meer aan heb.
Op zulke levels maakt het niet echt uit wat je doet :P voor je het weet ben je weer waar je nu was en er voorbij bent. Tot 27 juni kan je heavensward (de eerste expansion) gratis kopen. Dus je kan imo net zo goed opnieuw beginnen als je er echt niet meer uit komt.

Ik speel ook nog steeds op Moogle. Drukke server (fijn druk) en over het algemeen de goedkoopste server in de data center met betrekking tot items kopen van de market board. Niet dat dat een rede moet zijn om daar te spelen hoor. Nadeel is de hoeveelheid Fransen. merk je eigenlijk vooral in de Novice Chat. (chat voor beginners/returning players en mentors) Maar de rest word eigenlijk altijd engels gepraat.

Moet wel zeggen dat ik zelf geen ervaring heb met de andere servers (op de market boards na dan :P ) maar ik weet dat er wel een aantal spelers zijn hier die op Zodiark spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Betrap me er continue op dat ik levelen gewoon leuk vind nu haha. Nadat ik Ninja 70 had en begon met de anima relic ben ik ondertussen ook weer een andere gaan levelen. Monk naar 61 maar toch terug gevallen naar warrior :P Die is nu ook 61 en ga die nog even naar 70 brengen voordat ik op vakantie ga na het weekend. Ninja Anima relic afmaken en dan bij terug komst van de vakantie kunnen we lekker shadowbringer spelen :) Helaas mis ik die eerste 2 weken.

Me plan is wel om bij Shadowbringers de volledige "current content" te doen XD Nu met Shadowbringers heb ik eigenlijk heel veel niet echt gedaan omdat ik alleen maar bezig ben met de oude heavensward content (relics) en levelen.

Wel vette warrior gear gekocht :P (Bearliege set) helaas niet zo goed te zien door de achtergrond.

Afbeeldingslocatie: https://img2.finalfantasyxiv.com/f/51120acf7574f4e49ec69e8e28af43d2_d7a9d5f85a29d6278ec1c7adc2c8d242fl0_640x873.jpg?1560920195

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Snappie88 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:44:

Op die levels maakt het inderdaad niet veel uit wat je doet. Zoals @Ricmaniac is Heavensward nu gratis, maar zodra je besluit om Shadowbringers aan te schaffen, krijg je Heavensward en Stormblood er ook bij (volgens mij confirmed vanaf 2 juli dus?).

Als je nog genoeg weet te herinneren dan kan je net zo goed met je Thaumaturge verder gaan, maar je zit ook op een level waarbij opnieuw starten geen ramp is.

Zelf probeer ik nog in ieder geval iedere avond een MSQ dungeon en Alliance Raid mee te pakken om m'n sub-60 classes te levelen en de Moogle-tomes te krijgen. De Pegasus er al mee gehaald, maar mogelijk dat ik ook nog een paar van de minions pak en de Answers orchestrion (volgens mij was dat een lastige craft waarmee je meerdere scrolls moest krijgen van oa. Bahamut, etc. Ik kan de eerste wing (t/m Twintania) wel solo'en, maar volgens mij waren de Second Coil wat lastiger toentertijd. Heb ook weer een hele tijd niet meer geprobeerd er iets mee te doen.

Ook nog even proberen m'n WAR en DRK naar 70 te knallen zodat ik volle dungeon gear heb voor die levels voor GNB uiteindelijk. Eigenlijk wil ik ook nog m'n SB relic afronden (mis voornamelijk wat crystals) en heb de laatste 24 man raid nog niet gedaan. Verhuizen maakt het niet makkelijker :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 06:46
Hoi,

Ik ben het eerlijk gezegd even kwijt,
Ik wil beginnen met deze game, ik ben dus volledig nieuw tot deze game maar niet tot de soort game, heb WoW, GW2 gespeeld etc.

Alleen wil ik graag even advies betreft aankopen,
Snap dat ik de standaard game moet kopen en maandelijks moet betalen echter lees ik ook dat er een nieuwe uitbreiding gaat komen namelijk shadowbringers.

Wat kan ik het beste doen, ik wil eerlijk gezegd vanavond al de game kunnen spelen, dus koop ik dan eerst gewoon de basis game voor 10-12 euro en dan 2 juli de uitbreiding shadowbringers ?
En zit in de shadowbringers dan ook gelijk stormblood ?

ik weet even niet de volgorde, bij WoW koopte ik namelijk netjes elke addon als deze uit werd gebracht dus heb ik nooit alles ineen keer hoeven kopen voor betreft eerder uitgebrachte addons.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
Jeroenzer schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:00:
Hoi,

Ik ben het eerlijk gezegd even kwijt,
Ik wil beginnen met deze game, ik ben dus volledig nieuw tot deze game maar niet tot de soort game, heb WoW, GW2 gespeeld etc.

Alleen wil ik graag even advies betreft aankopen,
Snap dat ik de standaard game moet kopen en maandelijks moet betalen echter lees ik ook dat er een nieuwe uitbreiding gaat komen namelijk shadowbringers.

Wat kan ik het beste doen, ik wil eerlijk gezegd vanavond al de game kunnen spelen, dus koop ik dan eerst gewoon de basis game voor 10-12 euro en dan 2 juli de uitbreiding shadowbringers ?

ik weet even niet de volgorde, bij WoW koopte ik namelijk netjes elke addon als deze uit werd gebracht dus heb ik nooit alles ineen keer hoeven kopen voor betreft eerder uitgebrachte addons.
Welkom :)

Je kan FFXIV in principe met een trial account starten. Deze is (logischerwijs) gratis en je kan ermee tot level 35 (per job, dus je kan bijv. iedere job tot level 35 levelen als je zou willen. Je hebt wel een paar restricties mbt traden en Free Companies (de guilds in FFXIV)). Om verder te gaan heb je daarna FFXIV: A Realm Reborn nodig, welke losstaand aan te schaffen is, of via een Complete edition (die bevat momenteel ARR, Heavensward en Stormblood). Ik verwacht dat vlak na Shadowbringers daar ook wel een Complete edition voor komt. Zo niet, dan is A Realm Reborn niet heel prijzig.

Shadowbringers zou ik pas aanschaffen als je in de buurt van level 50 komt en je door wilt spelen. Met Shadowbringers krijg je automatisch ook Heavensward en Stormblood (tenminste, zo hebben ze het aangekondigd), dus daarmee kan je lekker doorspelen en ben je direct helemaal bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:09

Snappie88

Mr. Hollywood

Jeroenzer schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:00:
Inderdaad eerst de trial spelen >> https://freetrial.finalfantasyxiv.com/gb/ (kan je slechtst een keer doen trouwens)

Je hebt trouwens ook allemaal pakketten zoals deze met de base game, Heavensward, en Stormblood.

Shadowbringers zie ik dan weer overal los online aangeboden worden, maar meestal staat er weer zoiets bij:
Final Fantasy: Shadowbringers Complete Edition includes:
-Final Fantasy XIV: Shadowbringers
-Final Fantasy XIV Online Complete Edition
Waarmee ik denk dat je dus het hele pakket krijgt.

Laat weten welke server je start, ik ga waarschijnlijk ook opnieuw starten! (Hoewel ik twijvel tot 2 juli te wachten, de Vierra is natuurlijk ook leuk)

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Snappie88 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:45:
[...]

Shadowbringers zie ik dan weer overal los online aangeboden worden, maar meestal staat er weer zoiets bij:

[...]

Laat weten welke server je start, ik ga waarschijnlijk ook opnieuw starten! (Hoewel ik twijvel tot 2 juli te wachten, de Vierra is natuurlijk ook leuk)
Wat snappie zegt kan inderdaad maar als je shadowbringers koopt waarbij je dus base game + 2 expansions (heavensward en stormblood) krijgt kan je pas spelen vanaf 2 juli wanneer shadowbringers uit komt en je ook dan pas al die game keys ontvangt. Wil je vanavond als spelen zou ik lekker een trial downloaden @Jeroenzer Daar kan je echt wel even mee vooruit. Vooral omdat in deze game zoals je waarschijnlijk wel weet alle jobs (classes) op 1 character kan doen. en in de trial kan je elke job tot level 35 levelen. Dus je maakt een character die bijvoorbeeld op een gegeven moment level 10 gladiator is dan kan je een level 1 lance aan trekken en ben je level 1 lancer. Zo kan je dus denk ik tot 2 juli prima vooruit met de trial en dan is het het wel voordeligst om gewoon shadowbringer te kopen.

Natuurlijk alleen als je verwacht tot en met die content te spelen en niet na 1 maand te stoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
Duidelijk. Bedankt voor de duidelijke antwoorden, much appreciated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
[...]

[...]

Ik wil Phoenix, daar zitten dus ook mensen op die ik ken die het ook spelen.
Echter Phoenix neemt geen nieuwe chars meer aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Jeroenzer schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:49:
[...]

Ik wil Phoenix, daar zitten dus ook mensen op die ik ken die het ook spelen.
Echter Phoenix neemt geen nieuwe chars meer aan :(
Probeer je charachter vroeg in de ochtend te maken! (06:00 of vroeger) dan kom je er wel op :)

GMKTec NucBox K8 Plus | AMD Ryzen 7 8845HS | AMD Radeon 780M | Kingston Fury 2x32GB 5600C30 | Samsung 990 Evo Plus 2TB | be quiet! MC1 Pro | MediaTek MT7925

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
[...]

Inderdaad eerst de trial spelen >> https://freetrial.finalfantasyxiv.com/gb/ (kan je slechtst een keer doen trouwens)

Je hebt trouwens ook allemaal pakketten zoals deze met de base game, Heavensward, en Stormblood.

[...]

Trial> 10 euro basegame > shadowbringers. Dan ben je compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 22:31

MetalPool

Boe!

Is er trouwens een NL guild actief hier? Heb TS gelezen maar niks gevonden....en een aantal pagina`s terug ook helaas niet.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
MetalPool schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:26:
Is er trouwens een NL guild actief hier? Heb TS gelezen maar niks gevonden....en een aantal pagina`s terug ook helaas niet.
Op welke world speel je?

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalPool schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:26:
Ja TS is helaas outdated as fuck :P zijn bezig met een nieuwe. Maar de mensen hier in dit topic zitten een beetje verspreid. Aantal op Moogle, Aantal op Zodiark en een paar op Cerberus volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Moogle, Zodiark, Phoenix en Odin zijn de meeste. Er is er eentje na de datacenter split van Phoenix naar Cerberus gegaan, maar verder ken ik er daar geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ricmaniac schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:28:
[...]

Ja TS is helaas outdated as fuck :P zijn bezig met een nieuwe. Maar de mensen hier in dit topic zitten een beetje verspreid. Aantal op Moogle, Aantal op Zodiark en een paar op Cerberus volgens mij.
Op Phoenix zitten er een stel. Heb recent wat lodestone profiles gelinked in dit topic. Het wordt tijd dat Square Enix gratis transfers gaat inzetten dan heb je als speler niet zo'n last van de fragmentatie.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 22-06-2019 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 22:31

MetalPool

Boe!

Arcalite schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 22:42:
[...]

Op welke world speel je?
Ik zit op Moogle :)

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

Zonet de MSQ van Stormblood afgemaakt. Laatste Dungeon en trail waren heel leuk. Vooral de trail was wel intens voor de eerste keer en dan ook als healer.
Deze week maar even proberen voor de early acces de patches af te ronden. Het is toch veelste warm buiten om daar wat nuttigs te doen.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

sdk1985 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:14:
[...]

Op Phoenix zitten er een stel. Heb recent wat lodestone profiles gelinked in dit topic. Het wordt tijd dat Square Enix gratis transfers gaat inzetten dan heb je als speler niet zo'n last van de fragmentatie.
Met de data center split een maand geleden kreeg iedereen een gratis transfer. Dit is ook veel vuldig gepost hier.
Radeon schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:42:
Zonet de MSQ van Stormblood afgemaakt. Laatste Dungeon en trail waren heel leuk. Vooral de trail was wel intens voor de eerste keer en dan ook als healer.
Deze week maar even proberen voor de early acces de patches af te ronden. Het is toch veelste warm buiten om daar wat nuttigs te doen.
Ik heb heb juist veel te warm om te gaan zitten grinden. Ik ben eergisteren 70 geworden en moet nog 2 SB quests, maar ik heb het gewoon te warm om actief te gaan zitten grinden lol. Ik ga SB story dan ook niet afkrijgen voor die tijd. Zeker gezien vanavond sporten, morgen avond John Wick 3 en dan blijft alleen donderdag over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
Dan blijft er niets over, donderdag is 24-uur maintainance dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:23
Toch misschien maar weer terugkomen. Alleen dan wel met een doel om met een groep meer content te kunnen zien. Alleen waar kan je snel een vaste groep vinden? In WoW had je guilds die eigenlijk constant aan het recruiten waren, maar in FFXIV merk ik dat het vooral een "ons kent ons" wereldje is.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

Bah, loop tegen een muur op. Moet voor Castrum Fluminis minimaal 330 ilvl zijn maar ben nog maar 308. Moet ik nu veel Gil uitgeven om het marketboard of gewoon even wachten tot SB uitkomt en daar goedkoop gear van een vendor te kopen? Of is er nog een alternatief?

It's never easy.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Radeon schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:43:
Bah, loop tegen een muur op. Moet voor Castrum Fluminis minimaal 330 ilvl zijn maar ben nog maar 308. Moet ik nu veel Gil uitgeven om het marketboard of gewoon even wachten tot SB uitkomt en daar goedkoop gear van een vendor te kopen? Of is er nog een alternatief?
beste is van de marketboard een 380 wapen kopen en voor centurio seals een setje 330 gear in rhalgars reach. volledige set inclusief assessoiries is dacht ik 600-700 seals. dat kan je in 1 dag halen volgens mij door alle hunting bills te doen inclusief de 2 weekly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
Combineren met duty roulettes die mendacity en Genesis opleveren voor 360/390 gear.
Laatste dungeon vereist ilvl 360, dus je hebt daar meer aan. Eventueel kijken naar crafted 350 gear voorlopig is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:23
Radeon schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:43:
is dit nu al SB? Dus we hebben:

ARR -> HW -> SB -> SB :+

maar ik zit op hetzelfde, alleen net wat hoger. Ik kan de dungeon in die soort desolate waste niet doen. Want te lage items :-( The Burn! zo heet dat ding :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:11:
[...]

is dit nu al SB? Dus we hebben:

ARR -> HW -> SB -> SB :+

maar ik zit op hetzelfde, alleen net wat hoger. Ik kan de dungeon in die soort desolate waste niet doen. Want te lage items :-( The Burn! zo heet dat ding :D
Shadowbringers word refered to as ShB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Andere oplossing voor iLvl problemen: Als je als volledige party de queue in gaat word de iLvl eis genegeerd. Misschien iets minder praktisch voor de 8-man content, maar als je een groep bij elkaar kunt verzamelen kunnen ze je ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoo me Warrior is bijna 69.5 dus morgen moet het sowieso lukken om 70 te worden :) Nog net even voor de vakantie. verder de resterende tijd maar even gebruiken om me inventory etc op te schonen zodat ik straks wanneer ik terug kom gewoon gelijk hard kan gaan! heb even 2 weekjes in te halen dan XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben er klaar voor :) Ninja jobquests afgemaakt. Warrior 70 + Jobquests afgemaakt. Main story afgemaakt.
Nu kan ik rustig op vakantie gaan en bij terug komst lekker aan de slag met GUN

Zal ook de informatie even op een rijtje zetten om de TS te updaten en dan kunnen we wat mij betreft een nieuw deel aanmaken voor shadowbringers

[ Voor 28% gewijzigd door Ricmaniac op 26-06-2019 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
ye-roon schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 07:29:
[...]

Met de data center split een maand geleden kreeg iedereen een gratis transfer. Dit is ook veel vuldig gepost hier.
Redelijk onzinnige reactie. De gratis transfer na de datacenter split betrof een extreem beperkte periode van 2 weken en dit was in april, niet een maand geleden;
Free World Transfers for Characters on the European Data Center

Tuesday, April 2, 2019 (after maintenance) through Tuesday, April 16, at 8:00 p.m. (PDT)
De callback campaign liep pas vanaf 25 april.

Overigens heeft eu nog 'geluk', circa 50% van de Amerikaanse worlds staan op congested en daar mag je ook betaald niet naar toe verhuizen. Tevens zijn er nog een bak restricties:
* Characters in any of the following situations will not be able to utilize the Home World Transfer service until 90 days have elapsed:
- Characters transferred to a New World
- Characters created on a New World
- Characters transferred from a Congested World to a Preferred World
- Characters created on a Preferred World
Dus als jij toevallig een new world of preferred world hebt gepakt, wat de game standaard adviseert, dan kun je een transfer de eerste 3 maanden uberhaupt op je buik schrijven. Dus nogmaals; de game zou er goed aan doen om transfers gratis te maken. Rift heeft al bewezen dat dit werkt. Dat systeem regelt zichzelf, als de queue oploopt verhuizen er weer een stel spelers.

In de kleine lettertjes staat overigens dat de service gratis is bij verhuizen naar een 'new world'. Als dat werkt dan is dat positief. Moet je vervolgens wel iedereen zo ver krijgen daar heen te verhuizen binnen de tijd dat de wereld nog de 'new' status heeft. Momenteel zijn dat voor ons Twintania (light) en Spriggan (choas). Ik gok dat er zo'n 6 tweakers op light zitten nu, geen idee hoeveel er op chaos zitten. In ieder geval 2 op basis van de berichten die ik voorbij zag komen de laatste tijd ;).

Als álle tweakers op light óf chaos zitten dan is samenspelen in ieder geval een optie :).

[ Voor 21% gewijzigd door sdk1985 op 26-06-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

Helaas net niet gered om de MSQ af te maken voor ShB. Had niet genoeg ilvl om The Ghimlyt Dark te doen. Maar ja, dan vrijdag maar even de laatste tombstones verzamelen voor wat gear en het laatste stukje afmaken.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 17:51

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Radeon schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:27:
Helaas net niet gered om de MSQ af te maken voor ShB. Had niet genoeg ilvl om The Ghimlyt Dark te doen. Maar ja, dan vrijdag maar even de laatste tombstones verzamelen voor wat gear en het laatste stukje afmaken.
Kijk ook even naar nieuwe gear bij vendors. Vaak krijgen die ook behoorlijk hoge ilvl dingen erbij bij een expansion. Volgens mij stond er in de patchnotes iets over een vendor in Kugane

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
sdk1985 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:01:
Ik gok dat er zo'n 6 tweakers op light zitten nu, geen idee hoeveel er op chaos zitten. In ieder geval 2 op basis van de berichten die ik voorbij zag komen de laatste tijd ;).

Als álle tweakers op light óf chaos zitten dan is samenspelen in ieder geval een optie :).
Het zijn er meer dan 6.We hebben er al 5 in de crossworld linkshell, en er zijn er nog best een aantal die daar niet in zitten. En ook chaos heeft er zeker 4 of meer.

Maar goed, alle tweakers op 1 datacenter zie ik niet als realistisch, of the transfer nu gratis is of niet.
Je hebt over het algemeen ook wel een verbinding met world specifieke zaken als een free company, een huis etc. Van mensen verlangen dat ze die verbinding verbreken voor een datacenter verhuizing is niet geheel redelijk en zou voor mezelf in elk geval ook geen optie zijn.

Zodra Shadowbringers uit is komt er een nieuw topic met nieuwe OP. Daar laten we in elk geval een sectie om sociale stukken aan te halen om het makkelijker te maken om mensen binnen ons datacenter te vinden: linkshells, free companies, spelerlijst etc. Veel meer kunnen we niet doen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even gauw 3 minuten voor maintenance de ena laatste relic stap afgemaakt voor NIN :P

Ik was niet eens op de hoogte van de crossworld linkshell :P althans vergeten. zit er zelf volgens mij nog niet in. Is opzich wel een goeie met shadowbringer ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Crossworld linkshell is op Light. Je zit op Chaos, dus gaat niet op. Wil niet zeggen dat de mensen daar zich moeten weerhouden van er eentje opzetten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

sdk1985 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:01:
[...]

Redelijk onzinnige reactie. De gratis transfer na de datacenter split betrof een extreem beperkte periode van 2 weken en dit was in april, niet een maand geleden;
Offtopic:
Zo poehee, 2 maanden in plaats van een maand geleden, wat een verschil.

Over zinloze reacties gesproken, je klaagt over "we zouden een gratis transfer moeten hebben" Ik reageer hier op met dat we een gratis transfer gehad hebben tijdens de datacenter split. Mijn reactie was daarom dus redelijk zinvol. Over de gratis periode, 2 weken is redelijk normale periode in een situatie als deze. Ik weet niet waarom je zo cynisch bent over de lengte van de periode of dat het 2maanden geleden is, ik wil niet speculeren, al heb ik wel ideeën. Wat ik wel weet is dat het niets toevoegt aan dit topic.

Back to Shadowbringers.

Helaas niet gelukt om de MSQ af te maken, gelukkig heb ik straks wel het voordeel dat ik niet ilevel gebonden ben aan dungeons, wat de boel versneld. Ik ga wel als een Hrothgar verder denk ik. Al ben ik bang dat ik toch weer terug wil naar m'n elezen. We'll see :)

Nog tip voor Shadobringers, als je de FF7 motor mount hebt, die rijdt vanaf het begin op de 1star snelheid omdat de devs vonden dat het op de unupgraded snelheid te langzame animatie had ingame. Dus als je die hebt, gebruik het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
MokonaNL schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:21:
[...]

Het zijn er meer dan 6.We hebben er al 5 in de crossworld linkshell, en er zijn er nog best een aantal die daar niet in zitten. En ook chaos heeft er zeker 4 of meer.

Maar goed, alle tweakers op 1 datacenter zie ik niet als realistisch, of the transfer nu gratis is of niet.
Je hebt over het algemeen ook wel een verbinding met world specifieke zaken als een free company, een huis etc. Van mensen verlangen dat ze die verbinding verbreken voor een datacenter verhuizing is niet geheel redelijk en zou voor mezelf in elk geval ook geen optie zijn.

Zodra Shadowbringers uit is komt er een nieuw topic met nieuwe OP. Daar laten we in elk geval een sectie om sociale stukken aan te halen om het makkelijker te maken om mensen binnen ons datacenter te vinden: linkshells, free companies, spelerlijst etc. Veel meer kunnen we niet doen denk ik zo.
Je hoeft niemand te dwingen. Het is wel opmerkelijk dat er in een topic dat zou veel jaar loopt er nog niets is opgezet. Ik zie zo nu en dan toch echt de vraag voorbij komen waar iemand het beste kan starten. Een standaard wereld aanwijzen lijkt mij heel logisch. Dan kan iedereen zelf bepalen of hij al dan niet zin heeft daar te starten of zelfs naar toe te verhuizen. Een lijst met spelers is voor mij ook heel normaal (al eerder gepost). Maar goed, niet iedereen in FFXIV heeft natuurlijk evenveel behoefte aan het sociale deel.

Voor mij persoonlijk maakt het mij niet uit op welke wereld ik speel. Echter 18 euro uitgeven om naar een wereld te verhuizen waar je 90 dagen vast zit en daarna weer 18 euro moet betalen om weg te verhuizen is natuurlijk een ander verhaal. De twee nieuwe worlds geven nu wel een unieke kans om het een en ander recht te trekken. Wie nu op Chaos zit zou gratis naar Light kunnen komen. Maar dan moet daar wel animo voor zijn en zo te zien is die er niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:43:
[...]

Je hoeft niemand te dwingen. Het is wel opmerkelijk dat er in een topic dat zou veel jaar loopt er nog niets is opgezet. Ik zie zo nu en dan toch echt de vraag voorbij komen waar iemand het beste kan starten. Een standaard wereld aanwijzen lijkt mij heel logisch. Dan kan iedereen zelf bepalen of hij al dan niet zin heeft daar te starten of zelfs naar toe te verhuizen. Een lijst met spelers is voor mij ook heel normaal (al eerder gepost). Maar goed, niet iedereen in FFXIV heeft natuurlijk evenveel behoefte aan het sociale deel.

Voor mij persoonlijk maakt het mij niet uit op welke wereld ik speel. Echter 18 euro uitgeven om naar een wereld te verhuizen waar je 90 dagen vast zit en daarna weer 18 euro moet betalen om weg te verhuizen is natuurlijk een ander verhaal. De twee nieuwe worlds geven nu wel een unieke kans om het een en ander recht te trekken. Wie nu op Chaos zit zou gratis naar Light kunnen komen. Maar dan moet daar wel animo voor zijn en zo te zien is die er niet ;).
Was er in het begin wel. Toen hadden we Moogle gekozen als server waar bijna alle tweakers speelde. Was ook een FC GoT maar zoals met elke MMO na een paar maanden stopte veel met spelen en toen besloten we met een andere FC te mergen. ook daar uiteindelijk veel die gestopt waren.. Nooit iemand geweest die de recruiting daarvoor up hield. Ben zelf ook meerdere keren gestopt. Uiteindelijk gewoon uit elkaar gegroeid zeg maar. Je hebt het ook inmiddels wel over 6 jaar geleden alweer. (24 aug 2013 :9 )

In de TS die we gauw willen gaan updaten staan ook nog een paar ouwe polls over die servers :P

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/5ad9f5e72ea1991c524164d502766dedc8eeb57d/?url=http%3A%2F%2Fpoll.dezeserver.nl%2Fresults.cgi%3Fpid%3D387368%26amp%3Blayout%3D6%26amp%3Bsort%3Dprc

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 27-06-2019 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ricmaniac schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:33:
[...]

Was er in het begin wel. Toen hadden we Moogle gekozen als server waar bijna alle tweakers speelde. Was ook een FC GoT maar zoals met elke MMO na een paar maanden stopte veel met spelen en toen besloten we met een andere FC te mergen. ook daar uiteindelijk veel die gestopt waren.. Nooit iemand geweest die de recruiting daarvoor up hield. Ben zelf ook meerdere keren gestopt. Uiteindelijk gewoon uit elkaar gegroeid zeg maar. Je hebt het ook inmiddels wel over 6 jaar geleden alweer. (24 aug 2013 :9 )

In de TS die we gauw willen gaan updaten staan ook nog een paar ouwe polls over die servers :P

[Afbeelding]
Die poll is wel duidelijk ja :o . Wellicht dat er in de topic warning een advies kan komen. Maar gezien wat Mokka aangaf zal er nu een ander beeld uitkomen vrees is.

Een tweakers FC zal in ieder geval een brug te ver zijn met het aantal tweakers dat hier actief is. Wat dat betreft is het jammer dat je niet makkelijk in meerdere fc's kunt zitten. (Niet dat dit in andere MMO's wel kan). Light of Chaos advies zou we moeten lukken toch? Kan iemand dat niet turven :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:07:
[...]

Die poll is wel duidelijk ja :o . Wellicht dat er in de topic warning een advies kan komen. Maar gezien wat Mokka aangaf zal er nu een ander beeld uitkomen vrees is.

Een tweakers FC zal in ieder geval een brug te ver zijn met het aantal tweakers dat hier actief is. Wat dat betreft is het jammer dat je niet makkelijk in meerdere fc's kunt zitten. (Niet dat dit in andere MMO's wel kan). Light of Chaos advies zou we moeten lukken toch? Kan iemand dat niet turven :P ?
Daar zijn linkshells eigenlijk voor. FC is er volgens mij gewoon in geduwd om een beetje dat Guild gevoel te krijgen zoals we het uit andere MMO's kennen. origineel zou alleen LS er in zitten.

Die poll klopt helemaal niet meer idd. was puur voor de release

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 27-06-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ricmaniac schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:12:
[...]

Daar zijn linkshells eigenlijk voor. FC is er volgens mij gewoon in geduwd om een beetje dat Guild gevoel te krijgen zoals we het uit andere MMO's kennen. origineel zou alleen LS er in zitten.

Die poll klopt helemaal niet meer idd. was puur voor de release
An sich in theorie geen gek concept. Alleen in de praktijk is het hele sociale deel van FFXIV is niet heel sterk omdat je 9 van de 10 keer niet bij de UI kunt en dus helemaal niet weet wie er wel of niet online zijn. Iemand een /tell sturen gaat ook niet. Vreemd want juist als je een nieuwe speler een tip wil geven zonder die persoon te kijk te zetten kan dat nog weleens een goede manier zijn.
ye-roon schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:04:
[...]

Offtopic:
Zo poehee, 2 maanden in plaats van een maand geleden, wat een verschil.

Over zinloze reacties gesproken, je klaagt over "we zouden een gratis transfer moeten hebben" Ik reageer hier op met dat we een gratis transfer gehad hebben tijdens de datacenter split. Mijn reactie was daarom dus redelijk zinvol. Over de gratis periode, 2 weken is redelijk normale periode in een situatie als deze. Ik weet niet waarom je zo cynisch bent over de lengte van de periode of dat het 2maanden geleden is, ik wil niet speculeren, al heb ik wel ideeën. Wat ik wel weet is dat het niets toevoegt aan dit topic.
Dit is dus het probleem waar meer FFXIV spelers last van hebben. Zodra je een verbetering voorstelt wordt opgevat als persoonlijke belediging en moet alles verdigd/aangevallen worden. De Japanse don't ask don't tell cultuur zit er goed in... In de lastigere content zie je dit ook terug. De eerste 2-3 whipes is er niemand die iets zegt. Dan begint er één het pijnpunt aan te wijzen en dan gaat iedereen los, of de boel disband simpelweg of een combinatie daarvan. Constructief een probleem analyseren en een verbetering voorstellen is alles behalve de norm. Op basis van de (extreme) trials, alphascape en alliance raids die ik heb gedaan schat ik dat ik dan op 1 op 30 uit kom.

Hoe dan ook, je reactie was niet zinvol omdat je impliceert dat ik had moeten weten dat er een free transfer was. Dat is onzinnig want ik had gehoord van het bestaan van die actie, maar ik had toen geen subscription én geen reden om te verhuizen. De tweaker waarmee ik speel en mijn eigen vrienden zitten immers op Phoenix.

Ik heb het over permanente gratis transfers, niet éénmalig, geen tijdelijke acties, enz. Het voordeel van altijd kunnen verhuizen is dat de bevolking zich door queue times vanzelf verspreid over de worlds. Het nadeel is dat SE wat geld mis loopt. Volgens mij verdienen die genoeg momenteel...

[ Voor 56% gewijzigd door sdk1985 op 27-06-2019 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe bevalt de expansion jullie? Ik krijg me client niet geüpdate door de slechte wifi overal omdat het ruim 7gb is dus word toch pas spelen als ik terug kom van vakantie vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Vermaak me prima. Inmiddels level 74, kan alweer vliegen in twee gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vermaak me ook prima. Halverwege naar level 77 op dit moment. Die Aether currents komen later wel. Ik mis het vliegen of de mount speed upgrade nog niet. Ik vindt het ook wel fijn dat als je de MSQ + Class quest line + enkele blauwe quests doet je nog steeds net niet voldoende experience opdoet om vloeiend door te kunnen gaan. Je moet wel je dailies blijven doen.

Binnenkort eens op zoek naar een FC, hoop dat de nieuwe TOS daar wat in kan gaan betekenen. Voelt wel als een echt gemist tot nu toe dat je geen FC finder of iets dergelijks ingame hebt.

[ Voor 60% gewijzigd door Lukin op 30-06-2019 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Door de verhuizing nog geen tijd gehad om echt te spelen. GNB wel geunlocked, maar die hangt nog op level 60 daardoor. Hopelijk morgen wel weer tijd.

De rest lijkt lekker bezig te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voor de ge-intresseerde beetje iets offtopic:

https://www.concertgebouw...monisch-orkest/05-07-2019

a.s. vrijdag is er in het concertgebouw in amsterdam weer een final fantasy orkest (official licensed)
niet FFXIV related want ze zullen veel van andere final fantasy games spelen maar just so u know :)

Kaartjes vind ik ook niet te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanwege de release vandaag van de nieuwe uitbreiding Shadowbringers hebben we een nieuw topic met nieuwe geupdate info en TS dankzij @MokonaNL

Laten we daar in verder praten over de nieuwe uitbreiding en deze top MMO!

Final Fantasy XIV: Shadowbringers "Deel 3"

Hier mag een mod een slotje op zetten

Pagina: 1 ... 84 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet