Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:13
Ricmaniac schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:27:
Zooo terug van mijn weekendje londen!

Zie dat het FFXV & FFXIV collaboration event is begonnen.
Even kijjken of we soon die 4 persoons mount kunnen halen :D
Gelukkig is het niet zo moeilijk als je de MGP al van te voren verzameld hebt :P

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:41
Had een stash staan van 2.4 miljoen MGP dus alles is al weer binnen.
Leuk event, maar je bent er in no-time weer doorheen.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
MokonaNL schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:45:
Had een stash staan van 2.4 miljoen MGP dus alles is al weer binnen.
Leuk event, maar je bent er in no-time weer doorheen.
Vind het event leuk maar inderdaad wel heel erg kort... Had op meer gehoopt.
Zelfs de Orchestrion scrolls heb je door de fate 2x extra te doen klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Arcalite op 17-04-2019 07:22 ]

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koop je alles van dit event met MGP dan ? of heb je ook nog ergens een andere vendor?
En is die ene fate met die robot die je als eerste doet de enige FATE?

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 17-04-2019 08:30 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Ricmaniac schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:29:
Koop je alles van dit event met MGP dan ? of heb je ook nog ergens een andere vendor?
En is die ene fate met die robot die je als eerste doet de enige FATE?
De mount, hairstyle en TT card koop je voor MGP.
De scrolls koopt je voor de items van de enige FATE bij de vendor in de 3 steden of dat dorpje in de buurt.

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grind voor die auto gaat echt lekker snel met die events. Heb vanavond in +- 3 uur speeltijd ruime 50k gemaakt en dat is exclusief die weekly challenges

dus die 200k voor de wagen gaat zeker wel lukken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-06 13:13
Ricmaniac schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:47:
Grind voor die auto gaat echt lekker snel met die events. Heb vanavond in +- 3 uur speeltijd ruime 50k gemaakt en dat is exclusief die weekly challenges

dus die 200k voor de wagen gaat zeker wel lukken :P
Vrijdag kan je ook lekker simpel 80k vangen met het Fashion event, vaak 2 simpele items ergens vandaan plukken, even equippen en langs de NPC gaan bij de Gold Saucer :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:55:
[...]

Vrijdag kan je ook lekker simpel 80k vangen met het Fashion event, vaak 2 simpele items ergens vandaan plukken, even equippen en langs de NPC gaan bij de Gold Saucer :D
Oh nice.. hoe werkt dat dan? zegt hij welke items je moet vinden ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:06:
[...]

Oh nice.. hoe werkt dat dan? zegt hij welke items je moet vinden ofzo ?
Op dit moment zal de NPC hints geven voor de stijl van de items, maar op vrijdag is er vaak een gedetailleerde post op Reddit te vinden met welke items de hoogste score geven. Door gewoon alle normale gear ge-equipped te hebben en 2 van die specialere (vaak vendor items zelfs) kan je een score van 80+ krijgen, welke je de volledige rewards geeft voor die week (dus ~80k MGP).

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:54:
[...]

Op dit moment zal de NPC hints geven voor de stijl van de items, maar op vrijdag is er vaak een gedetailleerde post op Reddit te vinden met welke items de hoogste score geven. Door gewoon alle normale gear ge-equipped te hebben en 2 van die specialere (vaak vendor items zelfs) kan je een score van 80+ krijgen, welke je de volledige rewards geeft voor die week (dus ~80k MGP).
Oke mooi. Zie het op reddit inderdaad :) vanavond mooi ff die auto halen dan :P zit op 140k nu en dan vanavond die fashion doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo RDM imiddels 70 en straks met de reset na de huts genoeg ceturio seals om die gehele set te kopen :)

edit: Inmiddels 330 set volledig gekocht :) nu op de twijjfel of ik ook dat wapen koop of dat ik de 380 crafted weapon koop voor de extra jump in iLVL

Job quests nog even afmaken want die stond nog steeds op level 65 haha

[ Voor 55% gewijzigd door Ricmaniac op 22-04-2019 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-06 22:43
In de 7 gratis dagen heb ik geprobeerd vanaf level 64 mij door de MSQ van stormblood heen te ploeteren. Dat heeft twee dagen langer geduurd, maar ik ben er! Level 70 warrior en vervolgens de laatste twee quest gedaan tot en met 'stormblood'.

Ik snap nu dat ik de definitie casual mmo anders heb begrepen. Voor mij is een casual MMO een MMO die je leven niet beheerst. Een MMO die je niet 40 uur per week hoeft te spelen om ergens te komen. Dat was namelijk het pijnpunt bij de eerder mmo's die ik heb gespeeld. Ik kon het gewoon niet recht praten om 3 avonden per week 4 a 5 uur te gaan raiden. Waarbij er dan eigenlijk ook nog werd verwacht dat je nog meer tijd in voorbereidingen stak (reputation, currency, enz).

Echter bij FF Online wordt met casual bedoelt dat de content gewoon erg makkelijk is en de game er wel voor zorgt dat de speler zich niet overstrekt door per ongeluk iets te moeilijke content te doen. Gaat er iets mis dan is iedereen daar heel erg 'chill' mee. (Dat is ook echt zo).

Hoe dan ook heb ik een maand game time en heb ik zin de raids te zien. Dus we gaan binnenkort de MSQ maar weer eens afronden. Ik vrees wek dat de skip cutscene veelvuldig gebruikt zal worden :P .

Lange versie:
spoiler:
Voor wie overigens een indicatie wil over hoe lang het allemaal duurt. Ik zit officieel op dag 62 van mijn subscription (+7 gratis dagen + 1 dag trial). De 'playtime' bedraagt 7 dagen en 14 uur; 182 uur. Ik heb dus een story skip boek gebruikt en daarmee het volledige verhaal van de basegame (ARR) en Heavensward (HW) overgeslagen. Dat zijn totaal 422 overgeslagen quests. Levelen moet je nog wel zelf doen. Wat ik wel in die tijd heb gedaan:

[list]
• fates om level 15 te worden op diverse classes
• alle 14 guildhests (soort intro voor dungeons)
• alle 12 leveling dungeons van de basegame (meerdere keren, want ik heb geen quests gedaan)
• alle 3 leveling trials
• circa 80% van de 15 level 50 trials
• alle 5 leveling dungeons van heavenward
• 2 van de 4 normale trials van heavensward (random duty)
• circa de helft van de level 50/60 dungeons (random duty)
• alle 5 leveling dungeons van stormblood
• de msq van stormblood (main scenario quest)
• de eerste 3 stormblood trials
• alle jobs geleerd (alle classes)
[/list]

Totaal zijn dat tot nu toe 192 dungeons geweest over 50 verschillende instances. Dus wie dungeons tof vind kan ik Final fantasy online echt wel aanraden, mits je dus zo'n story skip boekje aanschaft.

Ik verwachtte, achteraf stom, dat er op level 70 een sloot content beschikbaar zou komen. Zo gaat dat immers in andere mmo's en nadat ik het story skip boek gebruikt had kon ik mij ook verheugen op tientallen dungeons. Maar niets is minder waar. Met hulp van wiki heb ik via een quest twee andere dungeons kunnen unlocken; kugane castle en temple of the fist. Met level 295 gear ook deze dungeons direct en zonder problemen gedaan. Om het interessant te houden nog het maximaal aantal mobs gepulled (3 packs, 15 a 30 mobs ofzo). Dat werd natuurlijk heel krap maar holmgang hielp ons er doorheen. De healer vonden die gekke tank met 54K hp geweldig hetgeen 3 player commendations aan het eind opleverde.

Dus op naar de volgende set dungeons van itemlevel 300 en 310. Vrij snel daarna bleek echter dat de quest NPC nergens te bekennen was. Advies gevraagd in de novice chat en wat blijkt? Dit vereist dat ik weer verder ga met de MSQ en zo patch 4.1 tot en met 4.3 uitspeel :X . Tevens nu vernomen dat geen van de dungeons echt uitdagend zijn, tenzij je hardmodes aan zet. Maar die kun je weer niet zomaar aanzetten. De raids zouden wel interessant zijn. Echter ook daar moet men eerst de normale difficulty doen voor de moeilijkere difficulty vrij komt (an sich normaal). Op raiden zelf had ik eigenlijk helemaal niet gerekend. Vandaar ook de keuze voor de warrior. Want zeg nou zelf, wie zit er te wachten op een niet gegearde tank zonder kennis van encounter. Ik zelf in ieder geval niet! Dus eigenlijk kan ik daarvoor ik mijn level 60 SCH beter levelen. Dat wordt echter nog wel een klusje, duty roulette op 60 geeft 600K van de 4.8M XP. De vijf losse dungeons van HW ben ik natuurlijk ook wel beu. Wellicht dat het palace een betere optie is om de SCH te levelen, we gaan het zien.

[ Voor 44% gewijzigd door sdk1985 op 23-04-2019 01:52 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sdk1985 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 01:23:
In de 7 gratis dagen heb ik geprobeerd vanaf level 64 mij door de MSQ van stormblood heen te ploeteren. Dat heeft twee dagen langer geduurd, maar ik ben er! Level 70 warrior en vervolgens de laatste twee quest gedaan tot en met 'stormblood'.

Ik snap nu dat ik de definitie casual mmo anders heb begrepen. Voor mij is een casual MMO een MMO die je leven niet beheerst. Een MMO die je niet 40 uur per week hoeft te spelen om ergens te komen. Dat was namelijk het pijnpunt bij de eerder mmo's die ik heb gespeeld. Ik kon het gewoon niet recht praten om 3 avonden per week 4 a 5 uur te gaan raiden. Waarbij er dan eigenlijk ook nog werd verwacht dat je nog meer tijd in voorbereidingen stak (reputation, currency, enz).

Echter bij FF Online wordt met casual bedoelt dat de content gewoon erg makkelijk is en de game er wel voor zorgt dat de speler zich niet overstrekt door per ongeluk iets te moeilijke content te doen. Gaat er iets mis dan is iedereen daar heel erg 'chill' mee. (Dat is ook echt zo).

Hoe dan ook heb ik een maand game time en heb ik zin de raids te zien. Dus we gaan binnenkort de MSQ maar weer eens afronden. Ik vrees wek dat de skip cutscene veelvuldig gebruikt zal worden :P .

Lange versie:
spoiler:
Voor wie overigens een indicatie wil over hoe lang het allemaal duurt. Ik zit officieel op dag 62 van mijn subscription (+7 gratis dagen + 1 dag trial). De 'playtime' bedraagt 7 dagen en 14 uur; 182 uur. Ik heb dus een story skip boek gebruikt en daarmee het volledige verhaal van de basegame (ARR) en Heavensward (HW) overgeslagen. Dat zijn totaal 422 overgeslagen quests. Levelen moet je nog wel zelf doen. Wat ik wel in die tijd heb gedaan:

[list]
• fates om level 15 te worden op diverse classes
• alle 14 guildhests (soort intro voor dungeons)
• alle 12 leveling dungeons van de basegame (meerdere keren, want ik heb geen quests gedaan)
• alle 3 leveling trials
• circa 80% van de 15 level 50 trials
• alle 5 leveling dungeons van heavenward
• 2 van de 4 normale trials van heavensward (random duty)
• circa de helft van de level 50/60 dungeons (random duty)
• alle 5 leveling dungeons van stormblood
• de msq van stormblood (main scenario quest)
• de eerste 3 stormblood trials
• alle jobs geleerd (alle classes)
[/list]

Totaal zijn dat tot nu toe 192 dungeons geweest over 50 verschillende instances. Dus wie dungeons tof vind kan ik Final fantasy online echt wel aanraden, mits je dus zo'n story skip boekje aanschaft.

Ik verwachtte, achteraf stom, dat er op level 70 een sloot content beschikbaar zou komen. Zo gaat dat immers in andere mmo's en nadat ik het story skip boek gebruikt had kon ik mij ook verheugen op tientallen dungeons. Maar niets is minder waar. Met hulp van wiki heb ik via een quest twee andere dungeons kunnen unlocken; kugane castle en temple of the fist. Met level 295 gear ook deze dungeons direct en zonder problemen gedaan. Om het interessant te houden nog het maximaal aantal mobs gepulled (3 packs, 15 a 30 mobs ofzo). Dat werd natuurlijk heel krap maar holmgang hielp ons er doorheen. De healer vonden die gekke tank met 54K hp geweldig hetgeen 3 player commendations aan het eind opleverde.

Dus op naar de volgende set dungeons van itemlevel 300 en 310. Vrij snel daarna bleek echter dat de quest NPC nergens te bekennen was. Advies gevraagd in de novice chat en wat blijkt? Dit vereist dat ik weer verder ga met de MSQ en zo patch 4.1 tot en met 4.3 uitspeel :X . Tevens nu vernomen dat geen van de dungeons echt uitdagend zijn, tenzij je hardmodes aan zet. Maar die kun je weer niet zomaar aanzetten. De raids zouden wel interessant zijn. Echter ook daar moet men eerst de normale difficulty doen voor de moeilijkere difficulty vrij komt (an sich normaal). Op raiden zelf had ik eigenlijk helemaal niet gerekend. Vandaar ook de keuze voor de warrior. Want zeg nou zelf, wie zit er te wachten op een niet gegearde tank zonder kennis van encounter. Ik zelf in ieder geval niet! Dus eigenlijk kan ik daarvoor ik mijn level 60 SCH beter levelen. Dat wordt echter nog wel een klusje, duty roulette op 60 geeft 600K van de 4.8M XP. De vijf losse dungeons van HW ben ik natuurlijk ook wel beu. Wellicht dat het palace een betere optie is om de SCH te levelen, we gaan het zien.
Wat je nu het beste kan doen denk ik ipv dungeons voor die item level <310 is elke dag even de daily hunts doen (en beide weeklys die 100 seals ea geven)
Kost mij +- 45min per dag om die hunts te doen. Door middel van deze site kan je aanvinken welke je die dag moet killen en stippeld die een route ala google maps uit om ze allemaal te killen.

Totaal maakt dat aan alleen hunting boards al een 870 seals per week volgens mij.

Je hebt dan ook nog de A en S rank hunts in gebieden natuurlijk die best wat seals geven.

Een volledige set 330ilvl koop je namelijk voor +- 920 seals dacht ik incl wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook maar weer even bezig gegaan met wat relics te unlocken :) Nu bezig met DRK en gaat wel vrij rap moet ik zeggen :) jammer though dat je niet van de Zodiac relic alle fases een replica hebt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik ben op de momenten dat ik wat kan spelen voornamelijk bezig met classes naar boven te knallen. Alle standaard classes zitten nu op minimaal level 57 (behalve BLM met nog een paar 1000 exp tot dat level). Healers level ik voornamelijk ik normale dungeongroepen, dus daar gaan we mee de Vault in. De DPS-classes level ik via de Command Missions, daar knal je echt doorheen. Zodra we op 60 zitten gaat het een ander verhaal worden, maar dat zie ik dan wel weer.

Verder (veels) te druk met verhuizing en alles ervoor regelen. Het plan is om eind juni in de nieuwe woning te zitten, dus dan kan ik lekker Shadowbringers no-lifen in de nieuwe gameroom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:45:
Ik ben op de momenten dat ik wat kan spelen voornamelijk bezig met classes naar boven te knallen. Alle standaard classes zitten nu op minimaal level 57 (behalve BLM met nog een paar 1000 exp tot dat level). Healers level ik voornamelijk ik normale dungeongroepen, dus daar gaan we mee de Vault in. De DPS-classes level ik via de Command Missions, daar knal je echt doorheen. Zodra we op 60 zitten gaat het een ander verhaal worden, maar dat zie ik dan wel weer.

Verder (veels) te druk met verhuizing en alles ervoor regelen. Het plan is om eind juni in de nieuwe woning te zitten, dus dan kan ik lekker Shadowbringers no-lifen in de nieuwe gameroom :D
Wat zijn command missies?

Wat je het beste voor leveling kan doen als je 60+ bent is je hoogst mogelijke dungeon gewoon specific queuen. Vaak heb je dan ook nog een speler er bij zitten die het voor het eerst doet wat je weer lekker bonus xp geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MokonaNL
Ricmaniac schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:52:
[...]

Wat je het beste voor leveling kan doen als je 60+ bent is je hoogst mogelijke dungeon gewoon specific queuen. Vaak heb je dan ook nog een speler er bij zitten die het voor het eerst doet wat je weer lekker bonus xp geeft.
Command missions zijn dungeon runs met je squadron.
Iets wat je kunt unlocken als Second Lieutenant en je nodig gaat hebben voor je promoties naar de twee ranks die daarboven zitten, First Lieutenant en Captain.
Squadron moet level 2 zijn voor Command missies, level 3 voor de eerste promotie.

Meer info:
Squadrons
Command missies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:52:
[...]

@MokonaNL heeft al een prima uitlegje neergezet :) . Met die command missions heb je als DPS iig geen queue tijd en kan je direct beginnen met de dungeon. Het enige waar je voor moet zorgen is dat je squadron wel op het goede level zit, maar daar heb ik nu een tank op lvl 60, een healer op 57 en dps op 57-58. Met perks die elkaar ook nog helpen, waardoor ik iedere dungeon ook kans heb op DoL en DoH materia.

In Shadowbringers gaan ze dat doorpakken met het Trust systeem, waarmee je dus met de bekendere NPCs kan queuen voor een dungeon.

En idd, het levelen in Stormblood dungeons gaat prima, maar ik ben toch wat bezorgd over de queue times van DPS. Als healer / tank is het vrijwel instant in ieder geval. Mogelijk ook Heaven on High eens unlocken, nog steeds niet gedaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Vreemd fenomeen overigens dat adventure squad. Dat is wel heel erg gericht op single player voor een MMO. Dit viel mij ook al op in de MSQ, daarin is het niet mogelijk om deze samen met iemand te doorlopen. Grote delen zijn instanced en in tegenstelling tot andere mmo's kun je deze niet met twee spelers tegelijk doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren ook weer een stapje gemaakt met de relic van DRK.
de eerste 3 dungeons gedaan die je met dat wapen moet doen. Kwam er achter dat me poetics al die tjid al gecapped waren :P dus geen rewards die 3 dungeons gekregen wat wel zonde is omdat ik voor de volgende stap straks iets van 10.000 poetics totaal moet uitgeven.

Was blij te lezen dat dat maar 1 keer hoeft te gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
sdk1985 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 01:59:
Vreemd fenomeen overigens dat adventure squad. Dat is wel heel erg gericht op single player voor een MMO. Dit viel mij ook al op in de MSQ, daarin is het niet mogelijk om deze samen met iemand te doorlopen. Grote delen zijn instanced en in tegenstelling tot andere mmo's kun je deze niet met twee spelers tegelijk doorlopen.
Het (Command Missions) is volgens mij toentertijd voornamelijk geimplementeerd om de DPS queue wat af te laten nemen, want je kan als DPS direct aan de slag. Je kan niet iedere dungeon ermee runnen, maar voor ieder level is er wel iets te vinden. Ik vind het een prima oplossing in ieder geval, al is een goede player groep alsnog vlugger. Nadeel is dat je dan soms 20 minuten moet wachten als DPS zijnde.

Verder vind ik het juist erg fijn dat de MSQ zich toch meer op single player richt. Het verhaal richt zich ook met name op jou (en de ragtag band of adventurers die toevallig in de buurt aan het vissen zijn (was het Alisae of Hien die de opmerking maakte bij een instance?)). Om daarbij ook grotere (instanced) gevechten erbij te hebben geeft ze meer ruimte om hier en daar het verhaal wat scripted te laten verlopen. Zoals bijv. Zenos vroeg in het Stormblood verhaal (al vond ik het gevecht zelf niet heel speciaal). Ik vind het persoonlijk echt een verademing vergeleken met de elite-zerg in WoW.

Maar goed, aangezien je zelf voornamelijk voor de group-content speelt, snap ik jouw standpunt verder ook wel hoor. Maar juist die instanced quest-fights zijn voor mij een dik pluspunt. De MSQ was echter niet altijd zo. Een paar van de (belangrijke) story dungeons zijn 8 man instances (volgens mij was het op een bepaald moment zelfs 24 man? Pin me er niet op vast). Het probleem was dat iedereen die de dungeon al gedaan had alle story cutscenes ging skippen, waardoor het voor een nieuwe speler eigenlijk een reeks aan cutscenes werd zonder gameplay omdat de groep er hard doorheen knalde. Volgens mij was 1 van de eerste momenten dat ik iets kon doen in de Omega-dungeon het Omega gevecht zelf (de laatste 10%), dus alle content ervoor had ik al gemist. Om dit te voorkomen hebben ze de cutscenes uiteindelijk unskippable gemaakt, maar de les die ze eruit getrokken hadden was dat je het verhaal buiten dungeons om moet doen.

Nou is bijv. de Ghimlyt Dark echt een story-dungeon, waarbij alles om je heen gebeurt terwijl je zelf aan het spelen bent. Ik denk dat dat toch de beste middenweg is. Mooie dungeon is dat in ieder geval (maar daar kom je nog wel :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk normaliter is het natuurlijk zo dat je summoner gelijk staat aan het levelen van je scholar.
Is dit ook zo met de boost?

Als je de boost voor summoner koopt of SCH krijg je de andere job dan ook 60 ? (dat je bijv alleen de jobquests nog moet doen. of werkt het niet zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Ricmaniac schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:36:
Kijk normaliter is het natuurlijk zo dat je summoner gelijk staat aan het levelen van je scholar.
Is dit ook zo met de boost?

Als je de boost voor summoner koopt of SCH krijg je de andere job dan ook 60 ? (dat je bijv alleen de jobquests nog moet doen. of werkt het niet zo ?
Het is en blijft de base class Arcanist dus lijkt mij wel.

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arcalite schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:39:
[...]

Het is en blijft de base class Arcanist dus lijkt mij wel.
ja dat dacht ik zelf dus ook maar vind het dus raar dat je in de store moet kiezen of je SCH of SMN koopt =p

Maar bedacht me nu terwijl ik dit typ dat dat misschien gewoon die jobquest progression enz is natuurlijk en de shire gear die je er bij krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Zo ik heb afgelopen vrijdag de eerste raids gezien: deltascape, sigmascape en alphascape. Natuurlijk moet je geheel in de stijl van Final Fantasy Online na élke boss een paar gesprekken doorlopen, dus het heeft even geduurd :9 . De rijdende trein omgeving van sigma scape was tof en uniek te noemen. In de raids is meer te doen dan in de dungeons, dus ook dat is positief. Een duty finder voor een raid is ook handig. Dan hoef je niet persé bij een guild en blijft het allemaal lekker casual.

Momenteel heb ik nog niet het idee dat het niveau van mijn favoriete raids waaronder Naxxramas (wow), Ulduar (wow), Hammerknell (rift) en Planebreaker Bastion (rift) wordt gehaald. Dat is niet persé één ding maar meer een verzameling van verschillen.

-Het zijn steeds losse gevechten, baas dood is de instance uit. Echt een gevoel dat je ergens bent en daar progressie maakt is er niet. Raids in Rift En WoW hadden meer dan 10 bazen waar je echt doorheen moest vechten (natuurlijk kun je altijd wel links of rechts). Dat gaf toch meer sfeer en wellicht meer groepsgevoel.
-De offtank heeft eigenlijk niets te doen, waar zijn de taunt stacks voor de swap tank mechanics?
-Er is minder tot geen communicatie nodig, er lijken geen spelers te zijn met individuele taken. Bij een raid zie je vaak dat er een paar spelers iets moeten doen zodat het niet mis gaat. Iets met een item doen, een robot besturen, de groep in 2 stukken splitsen, enz. Kan ook aan mij liggen, dat ik het niet door heb gehad.
-Het aantal 'combat' resurrects lijkt oneindig. Ik ben gewend aan maximaal 3 spelers per gevecht van 10-15 minuten
-Weinig adds, dus weinig mogelijkheden voor AoE
-Weinig multi phase
-Zones zijn klein
-Gevechten zijn vergevend (niet dat alles in één keer goed ging). Disclaimer: Kan nog komen op 'savage' en 'extreme'

Gezien puntje van de offtank ben ik mijn SCH maar aan het levelen. Linkje: https://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/21969794/

@Grumpmeister
Ik speel inderdaad meestal met anderen. Van mij mogen ze de instanced fights gewoon co-op maken. In ieder geval zou je niet uit je groep hoeven gaan.
Ricmaniac schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:46:
[...]

ja dat dacht ik zelf dus ook maar vind het dus raar dat je in de store moet kiezen of je SCH of SMN koopt =p

Maar bedacht me nu terwijl ik dit typ dat dat misschien gewoon die jobquest progression enz is natuurlijk en de shire gear die je er bij krijgt.
Je SMN gear werkt op intelligence en je SCH gear op wisdom. Dus dat is een volledig andere set. Ben toevallig mijn SCH aan het levelen en merkte dat mijn SMN set nog op <150 zat :+ . Voor +-400K koop je overigens een redelijke level 60 set bij de vendor in 'foundation' en dan 'jeweled cozier'.

[ Voor 100% gewijzigd door sdk1985 op 28-04-2019 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
sdk1985 schreef op zondag 28 april 2019 @ 03:13:

-Het zijn steeds losse gevechten, baas dood is de instance uit. Een echt een gevoel dat je ergens bent en daar progressie maakt is er niet. Raids in Rift En WoW hadden meer dan 10 bazen waar je echt doorheen moest vechten (natuurlijk kun je altijd wel links of rechts).
-De offtank heeft eigenlijk niets te doen, waar zijn de taunt stacks voor de swap tank mechanics?
-Er is minder tot geen communicatie nodig, er lijken geen spelers te zijn met individuele taken. Bij een raid zie je vaak dat er een paar spelers iets moeten doen zodat het niet mis gaat. Iets met een item doen, een robot besturen, de groep in 2 stukken splitsen, enz. Kan ook aan mij liggen, dat ik het niet door heb gehad.
-Het aantal 'combat' resurrects lijkt oneindig. Ik ben gewend aan maximaal 3 spelers per gevecht van 10-15 minuten
-Weinig adds, dus weinig mogelijkheden voor AoE
-Weinig multi phase
-Zones zijn klein
-Gevechten zijn vergevend (niet dat alles in één keer goed ging). Disclaimer: Kan nog komen op 'savage' en 'extreme'
Extreme en Savage gaan inderdaad het nodige veranderen.
- Het blijven wel losse gevechten. Dat zal gewoon een andere stijl zijn dan WoW/Rift. Het is in het begin wel zo dat je voor savage elke week weer mag beginnen met de eerste boss. Die progressie heeft een wekelijkse reset.
Die reset gaat er in de loop van de tijd wel van af. Dat is inmiddels al het geval voor alle raids.
- Tank swaps zijn een must een zekere Extreme en Savage raids. Pas daar komen de Role skills Provoke, Ultimatum en Shirk tot hun recht komen.
Zonder tank swaps heb je een dode tank, of zelfs dode party.
- 'combat' resurrects zijn nog steeds 'eindeloos', maar te veel dood gaan zorgt voor zodanige DPS loss dat je de enrage timer niet meer gaat halen. Je zult het gevecht echt moeten leren wil je het halen. Dat zal met de oudere raids Deltascape en Sigmascape misschien wat minder zijn, omdat de gear nu zoveel beter is, maar je hebt altijd nog de optie om het te syncen naar minimal item level als je de uitdaging van toen wilt houden.
- Er zijn inderdaad niet te al te veel adds en AoE hebben niet erg ruimte in raids. En soms is het zelfs onverstandig. Seiryu Extreme adds ontploffen voor 10-20k damage als ze doodgaan. Je healers krijgen het zwaar als ze te snel achter elkaar dood gaan.
- Multi phase gevechten zijn inderdaad zeldzaam. Voor zover ik weet heeft de vierde savage boss twee fases. Ex-Death -> Neo Ex-Death voor Deltascape, Kefka -> 'God Kefka' voor sigmascape, Omega-M/Omega-F -> Omega voor Alphascape.
- Zones blijven klein. Er zijn gevallen waar de normal versie een 'barrier' rondom een platform heeft wat met savage/extreme wegvalt en tot knock-offs kan leiden.
- De gevechten zijn een stuk minder vergevend. Een fout kan een wipe zijn, te veel dood een enrage/wipe.

Zoals al gezegd, je hebt de optie om raids te doen met minimale item level te doen voor een extra dosis uitdaging. En als dat allemaal nog niet genoeg was, je hebt een de ultimate raids nog.
The Unending Coil of Bahamut (Ultimate) die je unlockt door Deltascape 4.0 Savage te clearen.
The Minstrel's Ballad: The Weapon's Refrain (Ultimate), die je unlockt door Sigmascape 4.0 Savage to clearen.

Raiden zal heel anders zijn dan WoW of Rift waarschijnlijk, maar er is echt wel wat uitdaging te vinden als je daarnaar zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
@MokonaNL
Als ik dat zo lees komt het op de hogere difficulities wel goed dan :).

Final fantasy is voor een MMO overigens heel efficient met resources, ik meet 700MB ram en <10% cpu verbruik. Waarschijnlijk is dat mede te danken aan de kleine zones. Je ziet eigenlijk ook wel verschil tussen het begin (elke kamer een andere zone) en stormblood. Wellicht kunnen ze eens een 1.0 remake doen zoals WoW ooit heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
een Garo collaboration event gaat verdwijnen.

Wist niet eens dat het een event was XD had lang geleden al op me ninja die set gehaald. Maar nu ik zie dat het weg gaat ga ik ze toch nog even famen voor een paar classes denk ik want er zitten vette tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 17:03

ye-roon

knaak

@sdk1985 De remake is A Realm Reborn. Het was eerst allemaal nog smaller en zo in 1.0. Toen kwam 2.0, A Realm Reborn. Daarmee hebben ze echt veel veranderd. Dat is vervolgens met de HW en SB uitgebouwd. Plus elke expansion is een upgrade van de engine waar je alleen toegang tot hebt als je de expansion hebt toegevoegd aan je account. Ik heb bij m'n return een tijd gespeeld op HW alleen. Toen toch geupgrade voor de 30% earring, daarna inloggen en de game zag er significant beter uit. Ik denk dat ze dit voor ShB weer doen.

In ander nieuws. Gisteren de 3.3 story uitgespeeld. Super vet gedaan. Wat SE met ingame cinematics uit de engine weet te halen is echt knap. Hoe de npc's van de draken af komen(wat eigenlijk gewoon een jump animatie is) is goed in beeld gebracht.

Ik ben nu bij de volgende dungeon, maar had geen zin daar in. Dat doe ik vandaag wel na GoT. Ik heb wel echt plezier in de DRK. Maar mis stiekem m'n PLD ook beetje. Misschien toch maar is checken of ik ze beide op 70 kan hebben voor ShB. Plus ik hoop dat GNB echt de shit word, maar dat zal vast wel want fotm :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18:42
@ye-roon Die 1.0 versie was me toch een teleurstelling na jarenlang FFXI gespeeld te hebben. :'(
Heeft ook heel lang geduurd voordat ik uiteindelijk besloot ARR een kans te geven. Blij dat ik dat gedaan heb uiteindelijk. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit een hele vette docu van 3 episodes op youtube. waar episode 1 vooral over het falen van 1.0 gaat. met interviews van paar van die SE gasten. echt leuk om te kijken!

Part 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squatto
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:34
De docu van NoClip is zeker intressant, met name die interviews met de developers.

Er is ook een andere docu over 1.0 genaamd The Fall and Rise of Final Fantasy XIV.
Die vond ik persoonlijk net wat meer info geven over de game zelf (de beta en de content patches bijvoorbeeld).

In de eerste aflevering is de voice-over nog een beetje irritant, maar dat wordt beter:
YouTube: The Fall and Rise of Final Fantasy XIV | Episode One | A World is Born

Dat kanaal biedt trouwens ook nog veel meer info over de verschillen tussen 1.0 en 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
ye-roon schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:26:
@sdk1985 De remake is A Realm Reborn. Het was eerst allemaal nog smaller en zo in 1.0. Toen kwam 2.0, A Realm Reborn. Daarmee hebben ze echt veel veranderd. Dat is vervolgens met de HW en SB uitgebouwd. Plus elke expansion is een upgrade van de engine waar je alleen toegang tot hebt als je de expansion hebt toegevoegd aan je account. Ik heb bij m'n return een tijd gespeeld op HW alleen. Toen toch geupgrade voor de 30% earring, daarna inloggen en de game zag er significant beter uit. Ik denk dat ze dit voor ShB weer doen.
Nog kleiner? :o

Ik denk overigens niet dat je de expansion hoeft te kopen om eventuele verbeteringen mee te krijgen. Ik heb zelf namelijk geen verschil opgemerkt tussen de de trail en de aanschaf van de complete edition (HW+SB). De download ?30? GB+ aan extra files zal betrekking hebben tot de zones die bij die expansion horen.

Ze hebben de grootte van de zones wel flink uitgebreid want als je in Ul'dah loopt dan zijn daar echt vreselijk veel sub-zones terwijl in 'foundation' alles mega groot is. Ook buiten in stormblood is veel groter dan de startzones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
sdk1985 schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:37:
[...]

Nog kleiner? :o

Ik denk overigens niet dat je de expansion hoeft te kopen om eventuele verbeteringen mee te krijgen. Ik heb zelf namelijk geen verschil opgemerkt tussen de de trail en de aanschaf van de complete edition (HW+SB). De download ?30? GB+ aan extra files zal betrekking hebben tot de zones die bij die expansion horen.

Ze hebben de grootte van de zones wel flink uitgebreid want als je in Ul'dah loopt dan zijn daar echt vreselijk veel sub-zones terwijl in 'foundation' alles mega groot is. Ook buiten in stormblood is veel groter dan de startzones.
Nou ja... Het was groter, maar gevoelsmatig veel kleiner vanwege gangetjes (wat er weer was omdat grafisch het spel een stuk hoger lag dan nu, maar daardoor was het veels te demanding). Met ARR hebben ze veel meer vrijheid gegeven. Een map van 1.0:

Afbeeldingslocatie: https://img2.finalfantasyxiv.com/accimg2/e5/34/e534308265528fd171d1c25c6b5fe0db12cc65aa.jpg
Constant kleine gangetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Wow, dan raak je toch de weg kwijt op gegeven moment. Of je moet het pad onthouden zoals the lost woods in zelda...

In ander nieuws. Net 3.4 Xelphatol gedaan en daar vertellen de warriors of darkness waarom ze in eorzia zijn. Eigenlijk is de dit al de foreshadow van Shadowbringers! :D Super vet. En de dungeon zelf, 1 van de betere tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 14:41

Radeon

Today is a good day to die

Zonet met me eerste playthrough van FFXIV, The Vault gehealed op me White Mage. Hele leuke dungeon voor het eerst echt me best moeten doen. Want wat is die laatste fight zwaar vooral de laatste phase, vaak oom omdat ik een dps moest ressen (misschien niet verstandig). Misschien lag het wel aan me healing skills als white mage maar na 2 wipes hadden we hem gelukkig neer en toch nog 2 upgrades gelooted, dus happy.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:25:
[...]

Nou ja... Het was groter, maar gevoelsmatig veel kleiner vanwege gangetjes (wat er weer was omdat grafisch het spel een stuk hoger lag dan nu, maar daardoor was het veels te demanding). Met ARR hebben ze veel meer vrijheid gegeven. Een map van 1.0:

[Afbeelding]
Constant kleine gangetjes.
Hier geeft je dan ook wel het beste en slechste voorbeeld in 1 van 1.0 haha
De ergste map uit 1.0 als het neerkomt op texture copy pastings :P letterlijk die hele map was hetzelfde op 1 of 2 openingen na.

Maargoed dit hebben ze allemaal 10x dubbel goed gemaakt met de release van ARR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radeon schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:44:
Zonet met me eerste playthrough van FFXIV, The Vault gehealed op me White Mage. Hele leuke dungeon voor het eerst echt me best moeten doen. Want wat is die laatste fight zwaar vooral de laatste phase, vaak oom omdat ik een dps moest ressen (misschien niet verstandig). Misschien lag het wel aan me healing skills als white mage maar na 2 wipes hadden we hem gelukkig neer en toch nog 2 upgrades gelooted, dus happy.
Nice dat je dat gered hebt :) volgende keer moet de DPS gewoon beter positioneren ipv dood gaan

Pers niet veel ervaring met healen. Conjurer op 16. SCH nog niet unlockt en AST 31 waar ik maar 2 dungeons mee heb gedaan dus kan er niet echt over mee praten maar wat ik als Tank merk heb ik het idee dat WHM het moeilijkst is om mee te healen. niet echt een idee of het klopt oid maar zo lijkt het altijd als ik gehealed word.

[ Voor 21% gewijzigd door Ricmaniac op 30-04-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:00:
[...]

Nice dat je dat gered hebt :) volgende keer moet de DPS gewoon beter positioneren ipv dood gaan

Pers niet veel ervaring met healen. Conjurer op 16. SCH nog niet unlockt en AST 31 waar ik maar 2 dungeons mee heb gedaan dus kan er niet echt over mee praten maar wat ik als Tank merk heb ik het idee dat WHM het moeilijkst is om mee te healen. niet echt een idee of het klopt oid maar zo lijkt het altijd als ik gehealed word.
WHM voelt zo als tank zijnde wel aan, maar dat valt wel mee. AST en SCH hebben het voordeel dat heel wat spells ook een shield plaatsen, waardoor de damage minder lijkt te spiken. In eerste instantie vond ik AST juist het lastigste vanwege het spelen met de kaarten, maar dat begint nu wel te wennen (op level 57, met als kanttekening dat ik een hele tijd geen AST meer gespeeld had).

Eigenlijk zijn alle healers op zich prima mee te spelen, waarbij WHM toch het meest straight-forward is. SCH heeft (als je de moeite wilt nemen) pet management, en AST zit dan met de Sects en kaarten. Ik vind het wel leuk dat ze juist wat verschillend aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:38:
[...]

WHM voelt zo als tank zijnde wel aan, maar dat valt wel mee. AST en SCH hebben het voordeel dat heel wat spells ook een shield plaatsen, waardoor de damage minder lijkt te spiken. In eerste instantie vond ik AST juist het lastigste vanwege het spelen met de kaarten, maar dat begint nu wel te wennen (op level 57, met als kanttekening dat ik een hele tijd geen AST meer gespeeld had).

Eigenlijk zijn alle healers op zich prima mee te spelen, waarbij WHM toch het meest straight-forward is. SCH heeft (als je de moeite wilt nemen) pet management, en AST zit dan met de Sects en kaarten. Ik vind het wel leuk dat ze juist wat verschillend aanvoelen.
Ik vind het oprecht knap wat jij doet =p zo gelijdelijk elke class level voor level omhoog
Dan moet je helemaal veel onthouden. Ik doe het lekker 1 voor 1 naar 70 =p RDM 2 weken terug. DRK tik ik vanavond de 70 aan. Dan ga ik denk ik een healer maar is doen zodat ik iig van alles 1 hebt. AST ligt dan het meest voor de hand liggend. Was idd even wennen met die kaarten maar als je ze kent gaat het vrij rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:50:
[...]

Ik vind het oprecht knap wat jij doet =p zo gelijdelijk elke class level voor level omhoog
Dan moet je helemaal veel onthouden. Ik doe het lekker 1 voor 1 naar 70 =p RDM 2 weken terug. DRK tik ik vanavond de 70 aan. Dan ga ik denk ik een healer maar is doen zodat ik iig van alles 1 hebt. AST ligt dan het meest voor de hand liggend. Was idd even wennen met die kaarten maar als je ze kent gaat het vrij rap.
Ik doe het ook voornamelijk vanwege inventory management. Zodra bijv. de healers op 57 zitten, kunnen de 55 dungeon items vlug ingeleverd worden voor company seals, waardoor ik m'n inventory en retainers stukje bij beetje opschoon :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ah kijk dit bedoelde ik dus met individuele taken in een raid:

Dat zit er dus inderdaad in op savage.

Verder ben ik Alphascape gaan puggen en toen kreeg ik ook een stuk meer mee van de mechanics. Zo sloopte ik in 4.0 twee keer de twee healers met die meteor :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Grumpmeister schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:38:
[...]

Denk dat het naast die shields ook wel meespeelt dat SCH de pet heeft die de basis healing al op zich neemt, en AST al vroeg een heal oGCD heeft op level 15, die je tijdens je cooldown kunt gebruiken, en op 34 een instant cast GCD (met regen/shield).
WHM is aangewezen op casting GCD tot Regen op 35 en dat is dan alleen nog maar HoT. Zeker als je dat probeert te combineren met dps is dat in het begin even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRK ook 70 :) had gelijk genoeg centurio seals om een volledige 330 set te kopen.
Nu maar even kijken wat me volgende class word. Twijfel tussen AST PLD WAR NIN

miss moet ik gewoon een grumpmeistertje droppen en alle jobs 1 level per keer =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ricmaniac schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:00:
[...]

Persoonlijk vind ik SCH de moeilijkste healer. Dit omdat je erg veel DPS tools hebt en dus een groot deel van de tijd met DPS bezig bent. Dan is het opletten geblazen zodat je niet te laat omwisselt.

Om het even te duiden, doe net een duty roulette en op de baas als SCH de DPS in The Aery:

YOU 218
DRG 533
PAL 354
SMN 251

Ondertussen doet je pet 472 HPS en doe ik zelf 238 HPS.

Op trash wordt het nog gekker:
YOU 591
DRG 623
PLD 384
SMN 328

In de lagere dungeons (<30) kun je letterlijk op follow gaan en je pet laten healen :+ . Wat dat betreft is SCH heerlijk voor dungeons, zo lang de tank een beetje lef heeft. In de raids zag ik WHM zonder gear met gemak 10K HPS trekken terwijl AoE DPS zelden nodig is over überhaupt voor komt. Ik ben dus maar gestart met het levelen van een AST en een WHM. Totaal zit ik zelf nu op SCH 62, AST 37 en CNJ 21. De AST lijkt beetje tussen de WHM en de SCH in te zitten plus een soort mechanic van League of Legend's Twisted Fate dat je een kaartje trekt. Dat kaartje geeft 20% damage reduction, bonus mana, bonus crit, bonus TP, enz. Zijn er stuk of 5-6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 22:36

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

SCH main hier, een hele poos niet gespeeld, zit nog maar op lvl 64. Heerlijke class, snelle queues, en (preemptive) healen is echt wel tof (dmv het grote aantal 'galvanize' effecten)! Het grote voordeel van een SCH is inderdaad dat je tussendoor ook flink nog kunt DPS-en wel, alhoewel het aantal spells voor DPSing wel meevalt. Toch kan je zo op meerdere manieren een flinke steen bijdragen :)
Aanrader!

Sinds kort ook maar buiten de dungeons om SMN opgepakt, omdat die lekker gelijktijdig levelt met SCH. Speelt dan stiekem ook best wel leuk.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Thrace Grumble schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:26:
SCH main hier, een hele poos niet gespeeld, zit nog maar op lvl 64. Heerlijke class, snelle queues, en (preemptive) healen is echt wel tof (dmv het grote aantal 'galvanize' effecten)! Het grote voordeel van een SCH is inderdaad dat je tussendoor ook flink nog kunt DPS-en wel, alhoewel het aantal spells voor DPSing wel meevalt. Toch kan je zo op meerdere manieren een flinke steen bijdragen :)
Aanrader!

Sinds kort ook maar buiten de dungeons om SMN opgepakt, omdat die lekker gelijktijdig levelt met SCH. Speelt dan stiekem ook best wel leuk.
Ik vind het voor een healer een behoorlijk arsenaal. Je hebt Bio (2), Miasma en Miasma 2 als DoT. Daarnaast moet je dan nog spreaden met Bane. Vervolgens kun je ook nog een ground AoE (shadow flare) plaatsen. Als het echt goed gaat kun je nog Energy Drain gebruiken. Tussendoor is het blasten met Ruin II (Ruin I op lage levels, die is niet instant).

Ik zie WHM vaak maar 2 of 3 spells gebruiken (Stone, aero, holy) :P.

[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 02-05-2019 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Gebruik Ruin II alleen als je aan het bewegen bent. Als je stationair bent is Ruin I beter, aangezien de casttime gelijk is aan de GCD, de manacost (correct me if I'm wrong) de helft is van Ruin II en de damage gelijk is. Dit is natuurlijk tot level 54 oid waar Ruin I vervangen wordt door een betere damage spell. Ruin II is dus vanwege de GCD niet 'sneller' dan Ruin I, ook al is de cast instant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Gisteren de 3.4 story uitgespeeld en de quest gestart voor de 3.5 quests. Die redt ik wel vanavond denk. Dan misschien vananvond of morgen beginnen aan SB. Wel cool de foreshadow van het zusje van Alphi met haar zwaard :D

Ik wil wel even wat kwijt over dps en "ik zie mensen alleen X". FF14 is een geweldig spel, met super leuke community, maar dat gepraat over wat andere spelers wel en niet gebruiken en "hij doet geen dps" en dergelijke vind ik geen toegevoegde waarde. De game werkt fijn zoals het is, niemand heeft die parsers nodig en zeker niet als het gebruikt word om andere mensen in een negatief daglicht te zetten. Want ja, dat is wat je doet als je jezelf neer zet als beter.

Ik zou zeggen hou het lekker civil, zoals de community de game ook houd. Als je zelf parsers gebruikt, gebruik het dan om jezelf te verbeteren en hou het daarbij. Laten we van FF14 geen WoW maken en zeker niet in dit topic.

En voordat ik gequote word en er dingen uit context gerukt worden: Dit betekend niet dat ik me niet frustreer als er mensen "niets" doen. Of wanneer ik het gevoel heb dat ze niets doen. Ik gebruik bewust geen parsers omdat ik tot nu toe merk dat ik ze niet nodig heb omdat de content zonder problemen door te komen is. Plus als ik het wel zou gebruiken dan is de kans zeer groot dat ik me ga frustreren als ik zie dat andere "niets doen" of "minder doen" of "de healer dps-ed niet". Ik vind alleen praten er over geen toegevoegde waarde gezien de content toch neer gaat en dan doe ik daar maar 5min langer over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Aangezien ik wel het gevoel heb dat het wat betrekking heeft tot mijn post, om het een beetje toe te lichten: Het was zeker niet de bedoeling om hiermee aan te vallen, al snap ik dat het mogelijk wel een beetje op die manier leest. Die blame leg ik even op dat ik een vlug een post op de telefoon wilde maken terwijl ik al druk bezig was :D. Het is echter wel weer handig om (ter compleetheid) aan te geven hoe het tussen de skills zit, en we moeten nou ook weer niet doorslaan dat het taboe wordt om op of aanmerkingen te geven. Of er verder iets mee gedaan wordt zal me een worst wezen. En daar laat ik het verder bij :)

Persoonlijk vind ik het ook wel fijn als iemand iets opmerkt wat bij mij niet goed gaat. Zo had ik een spell van AST niet goed door en een paar keer in de dungeon verknald. Aan het einde van de run kreeg ik wat tips hoe die spell te gebruiken van een DPSer. Prima, alleen maar fijn, weer wat geleerd :D

Verder ben ik het ook zeker ermee eens dat parsers gebruiken hoogstens voor jezelf zou moeten zijn. Dat is ook de reden waarom ze gedoogd worden. Zodra je (ingame) iemand daarmee confronteert loop je ook het risico om geband te worden (en terecht. WoW was idd verziekt door damage meters en al helemaal later door gearscore).

Het grootste probleem is echter wel als iemand haast loopt te trollen waardoor de content niet te clearen is. Zo zat ik een keer in een dungeon waarbij AoE damage nodig was, maar beide BLM's (samen gequeued) alleen maar Ice spells gebruikten. Prima als je dit een beetje onder de knie hebt, dan kan je nog vrij redelijke damage doen. Maar zodra je niet doorhebt dat de AoE alleen maar om je heen gebeurd en je dus 2 BLM's, zonder iets om zich heen, Blizzard 2 ziet spammen... Dan is het wel handig om in ieder geval de tip te geven om OF Fire 2 te gebruiken, of naar de mobs te lopen als ze zo nodig alleen maar Blizzard willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
ye-roon schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:17:
Gisteren de 3.4 story uitgespeeld en de quest gestart voor de 3.5 quests. Die redt ik wel vanavond denk. Dan misschien vananvond of morgen beginnen aan SB. Wel cool de foreshadow van het zusje van Alphi met haar zwaard :D

Ik wil wel even wat kwijt over dps en "ik zie mensen alleen X". FF14 is een geweldig spel, met super leuke community, maar dat gepraat over wat andere spelers wel en niet gebruiken en "hij doet geen dps" en dergelijke vind ik geen toegevoegde waarde. De game werkt fijn zoals het is, niemand heeft die parsers nodig en zeker niet als het gebruikt word om andere mensen in een negatief daglicht te zetten. Want ja, dat is wat je doet als je jezelf neer zet als beter.

Ik zou zeggen hou het lekker civil, zoals de community de game ook houd. Als je zelf parsers gebruikt, gebruik het dan om jezelf te verbeteren en hou het daarbij. Laten we van FF14 geen WoW maken en zeker niet in dit topic.

En voordat ik gequote word en er dingen uit context gerukt worden: Dit betekend niet dat ik me niet frustreer als er mensen "niets" doen. Of wanneer ik het gevoel heb dat ze niets doen. Ik gebruik bewust geen parsers omdat ik tot nu toe merk dat ik ze niet nodig heb omdat de content zonder problemen door te komen is. Plus als ik het wel zou gebruiken dan is de kans zeer groot dat ik me ga frustreren als ik zie dat andere "niets doen" of "minder doen" of "de healer dps-ed niet". Ik vind alleen praten er over geen toegevoegde waarde gezien de content toch neer gaat en dan doe ik daar maar 5min langer over.
Soms is parsen nodig. Als jij bijvoorbeeld bij de 4e baas van Alphascape komt dan cast deze een lightning shower. Als deze cast af is dan is iedereen dood. Hij moet dus binnen x seconde dood, wat dus een dps check is. Gaat dat mis dan moet je gaan parsen om te achterhalen waar het probleem zit. Ook dat is onderdeel van Final Fantasy XIV.

Tijdens het levelen is dat inderdaad niet aan de orde. Overigens zie je ingame nooit iemand aangesproken worden op te lagen dps, volgens mij is dat verboden.

Het valt mij wel op dat de de community in alphascape een stuk zuurder wordt. Lukt het niet dan wordt er vrij snel een vote disband ingezet. Niemand neemt eigenlijk de moeite om de taktieken uit te leggen aan de spelers waarbij het mis gaat. Ook mentored players houden de kaken stijf op elkaar. In de dungeons is dat heel anders, daar worden noobs bij elke baas vaak even medegedeeld wat wel en niet handig is.
Grumpmeister schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:52:
Gebruik Ruin II alleen als je aan het bewegen bent. Als je stationair bent is Ruin I beter, aangezien de casttime gelijk is aan de GCD, de manacost (correct me if I'm wrong) de helft is van Ruin II en de damage gelijk is. Dit is natuurlijk tot level 54 oid waar Ruin I vervangen wordt door een betere damage spell. Ruin II is dus vanwege de GCD niet 'sneller' dan Ruin I, ook al is de cast instant.
Goede tip, ik heb er eerlijk gezegd nooit naar gekeken of Ruin II wel meer damage deed dan Ruin I. Zelf ben ik overigens niet graag stationair. Ik gooi die dingen er vaak tijdens het lopen tussendoor.

[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 02-05-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
sdk1985 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:25:
[...]

Het valt mij wel op dat de de community in alphascape een stuk zuurder wordt. Lukt het niet dan wordt er vrij snel een vote disband ingezet. Niemand neemt eigenlijk de moeite om de taktieken uit te leggen aan de spelers waarbij het mis gaat. Ook mentored players houden de kaken stijf op elkaar. In de dungeons is dat heel anders, daar worden noobs bij elke baas vaak even medegedeeld wat wel en niet handig is.
Dit. Dit is inderdaad zo jammer. Als je niet de eerste week mee hebt gedaan, wordt er zo'n beetje verwacht dat je al weet wat je moet doen. En dit is ook precies waarom ik terughoudend ben met het proberen van de (oudere) EX primals. Soms zit er wel een goede groep tussen, bijv. degene waar ik toentertijd m'n eerste Ravana EX kill mee had, maar vaak is het inderdaad 2 kansen, daarna disband. En dat is zelfs de makkelijkere versie van Alphascape... En als tank heb je dan meteen ook een flinke burden op je :P

Gelukkig kan je dat bij Alphascape Savage niet echt maken omdat de meeste groepen daar een static voor gebruiken, maar dan nog.

Toch wil ik sommige primals alsnog eens doen, zoals Lakshmi... Schijnbaar niet heel lastig, maar toch te terughoudend vanwege de disband-cultuur

Om nog even op parsen terug te komen, ik doe het soms zelf ook wel. Voornamelijk omdat ik een beetje een indicatie wil hebben of ik de class zelf wel goed speel. Leukste moment was wel toen ik als Ninja in de level 51 dungeon zat met nog een andere Ninja (die max level was, etc). Uiteindelijk heb ik het afgelegd qua damage, maar het gaf toch wel de indicatie dat m'n rotatie / skill use al wel redelijk tot goed was.

In de 24 man raids begin ik er echter niet aan (het parsen), dat is altijd zo'n crapshoot...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
ye-roon schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:17:

Zolang het het gaat om casual content ben ik het daar absoluut mee eens.
Persoonlijk gebruik ik parsers alleen voor mezelf. Verder klaag ik ook niet over healers die niet dps-en. Dat maakt voor casual werkelijk niets uit.
Voor de serieuze concent als Extreme trials en Savage raids zijn healers die niets aan het doen zijn wat mij betreft niet acceptabel.

Gelukkig heb ik daar in m'n static geen problemen mee. We hebben allemaal dezelfde instelling als het dit soort dingen aankomt.
Grumpmeister schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:52:
Als je efficiënt wilt zijn ga je voor een zo hoog mogelijke uptime van je GCD. Daarom zie ik twee gevallen waarin Ruin II beter is dan Ruin (III)/Broil (II)
1. Als je moet bewegen;
2. Als je een oGCD wilt 'weaven'.
Tijdens casten kun je niets anders doen. Dus een oGCD tussen casts betekent dat je een stukje uptime van je GCD inlevert. Met instant cast GCD heb je daar geen last van, omdat je de GCD periode kunt gebruiken voor de oGCD.
Maar dat is zo'n klein detail waar je naar gaat kijken als je ook bezig bent met de lastige content als savage en je probeert elk stukje efficiëntie eruit te halen die er in zit.
Grumpmeister schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:52:
[...]

Dit. Dit is inderdaad zo jammer. Als je niet de eerste week mee hebt gedaan, wordt er zo'n beetje verwacht dat je al weet wat je moet doen. En dit is ook precies waarom ik terughoudend ben met het proberen van de (oudere) EX primals. Soms zit er wel een goede groep tussen, bijv. degene waar ik toentertijd m'n eerste Ravana EX kill mee had, maar vaak is het inderdaad 2 kansen, daarna disband. En dat is zelfs de makkelijkere versie van Alphascape... En als tank heb je dan meteen ook een flinke burden op je :P

Gelukkig kan je dat bij Alphascape Savage niet echt maken omdat de meeste groepen daar een static voor gebruiken, maar dan nog.

Toch wil ik sommige primals alsnog eens doen, zoals Lakshmi... Schijnbaar niet heel lastig, maar toch te terughoudend vanwege de disband-cultuur

Om nog even op parsen terug te komen, ik doe het soms zelf ook wel. Voornamelijk omdat ik een beetje een indicatie wil hebben of ik de class zelf wel goed speel. Leukste moment was wel toen ik als Ninja in de level 51 dungeon zat met nog een andere Ninja (die max level was, etc). Uiteindelijk heb ik het afgelegd qua damage, maar het gaf toch wel de indicatie dat m'n rotatie / skill use al wel redelijk tot goed was.

In de 24 man raids begin ik er echter niet aan (het parsen), dat is altijd zo'n crapshoot...
Tja, dat stukje ongeduld dat er in zit is een van de weinige minpunten van de community.
Wat dat betreft zou het fijn zijn als de Crossworld linkshell van de grond zou komen. Dan zou je via die weg een groep kunnen opzetten, of tenminste een deel ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Overigens gaan de cutscene's vanaf 4.1 ineens met sprongen vooruit qua story telling niveau :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Gisteren de HW story uitgespeeld. Plus de eerste crystal in SB content unlocked. Vanavond verder met Storm and Blood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:52:
[...]

Moet je niet door laten beinvloeden man! gewoon lekker die primals doen. fuck andere als ze gaan haten. Lees je anders gewoon even globaal in over de tactics zodat je de basis weet voor je eigen gevoel.

In de meeste gevallen ken je de basis al want die is vaak een beetje hetzelfde als hardmode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi productief weekend gehad :) Relic van DRK een heel stuk verder. nog een gear set die ik graag wilde kunnen halen. SCH naar 60 geleveld en ook tot 60 gelijk die job quests van SMN dan maar even mee gepakt :) we gaan richting de goeie kant op van alles 70 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Hmm dit is jammer! Je wordt vanzelf na x tijd uit novice chat gezet. Dat was eigenlijk altijd wel een gezellige chat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sdk1985 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 01:02:
Hmm dit is jammer! Je wordt vanzelf na x tijd uit novice chat gezet. Dat was eigenlijk altijd wel een gezellige chat!
ja je bent 1 maand returnig player. en ook 1 maand een new player volgens mij. daarna word je daar uitgegooid. Maar als je Mentor word kan je er weer in =p
- Mentor Requirements
To qualify to become a mentor, players must first have earned certain achievements. There are two sets of prerequisites, one for Disciples of War and Magic, and one for Disciples of the Hand and Land. After earning the required achievements for either set, speak with one of the Smiths to become a mentor.

Achievement Requirements for Disciples of War and Magic
・Complete at least one level 60 job quest as a tank, healer, and DPS.
・Complete 1,000 dungeons, raids, or trials.
・Receive 300 player commendations.
Ik kan het bijna zijn in principe. moet nog +-65 commendations.

Je kan ook mentor worden voor gathering/crafting
daarvoor moet je deze achievements halen:
・level 60 with at least one Desciple of the Land and Hand.
・Synthesize 100 collectables.
・Gather or catch 300 collectables.

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 06-05-2019 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ricmaniac schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:05:
[...]

ja je bent 1 maand returnig player. en ook 1 maand een new player volgens mij. daarna word je daar uitgegooid. Maar als je Mentor word kan je er weer in =p
Returning player is inderdaad een maand. Ze hebben new player aangepast. Je bent een sprout totdat je de main story van HW uitspeeld(inclusief de 3.X content). Ik was returning voor een maand en daarna nog tijdje een sprout en ben vrijdag m'n sprout kwijt geraakt toen ik SB in liep.

Inmiddels bijna 63 en ik ga nu onderweg naar Kugane? anyway, bevalt me prima. Bijna het level wat ik wil voor de glamour die ik wil. Dan die glamour maken en gaannnn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oke nice.

Ik heb een persoonlijk mini goal gehaald! Zojuist me eerste Craft max level! Culinarian. Het heeft wat jare geduurd haha maar de eerste is er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Stormblood story tot nu toe is echt super vet. Ik zit er veel meer in dan met HW en ondanks dat ik een sneeuw mens ben vind ik de zones in SB veel toffer tot nu toe. Al lijkt het wel alsof ze de aether currents veel meer verstopt hebben dan in HW.

Enige nadeel wat, maar dat is tot nu toe heel de story vanaf ARR al geweest: Je komt in een stad en krijgt een serie praat met X quests die je een zooi gear geven. Op het moment dat je de eerste quest krijgt en je ziet die gear dan weet je al: okay, ik ben een tijdje in deze stad. Ik hoop dat ze dat wat veranderen, al denk ik van niet want het is iets wat in Japan heel gewenst is.

Wat ik wel beter vind tot nu toe is dat de MSQ af en toe splitst en dat je meerdere quests moet doen om door te gaan. Ze hadden dit natuurlijk net zo goed in volgorde kunnen doen, maar 3 quests van 3 personen tegelijk voelt toch fijner aan dan van 3 personen 1 quest maar dan in volgorde na elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCH nu ook bijna 70 :) nog 2.5 leveltjes te gaan. Echt prima levelen zo met elke dag de roulettes.
Ook gathering maar weer eens opgepakt en een beetje casual miner aan het levelen. wat ook erg rap gaat nu door die collectables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik heb overigens een cross-world linkshell gemaakt; GatheringOfTweakers.

@Ricmaniac
Lekker bezig, ik zit nog op 64 met SCH/SMN :P.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 14-05-2019 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
sdk1985 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:10:
Ik heb overigens een cross-world linkshell gemaakt; GatheringOfTweakers.

@Ricmaniac
Lekker bezig, ik zit nog op 64 met SCH/SMN :P.
Als ik het me goed herinner speel je op Phoenix niet?
We hebben er op het Light datacenter al en tijd een, al is het maar 3 man op het moment. Ben vanavond online. Kan je een invite geven.
Zou niet heel handig zijn als we er twee naast elkaar hebben lopen op hetzelfde datacenter als dat niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
MokonaNL schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:16:
[...]

Als ik het me goed herinner speel je op Phoenix niet?
We hebben er op het Light datacenter al en tijd een, al is het maar 3 man op het moment. Ben vanavond online. Kan je een invite geven.
Zou niet heel handig zijn als we er twee naast elkaar hebben lopen op hetzelfde datacenter als dat niet nodig is.
Phoenix inderdaad. Dat is niet zo handig nee! Worden die namen niet geclaimed dan? Bij mij zijn we met 4 overigens. Verder zit @ECP0WERS zit ook nog op Phoenix, maar die had al een crossworld linkchat. Lastige is dat je online moet zijn om iemand te inviten, zowel via linkshell als friend 8)7 .

edit: Opgelost ik zit erbij hoor :o .

Wellicht handig om de lodestone te vermelden in de TS?

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 19-05-2019 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
sdk1985 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:34:
[...]

Phoenix inderdaad. Dat is niet zo handig nee! Worden die namen niet geclaimed dan? Bij mij zijn we met 4 overigens. Verder zit @ECP0WERS zit ook nog op Phoenix, maar die had al een crossworld linkchat. Lastige is dat je online moet zijn om iemand te inviten, zowel via linkshell als friend 8)7 .

edit: Opgelost ik zit erbij hoor :o .

Wellicht handig om de lodestone te vermelden in de TS?
TS loopt sowieso al 2 expansions achter. Ben bezig met een nieuwe, daar komt het zeker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog 1 Alliance raidje doen als 69 SCH en dan hebben we die ook 70 :) vermaak me echt nog steeds prima gewoon. Kijk wel uit naar Shadowbringers maar tot die tijd wil ik gewoon zo veel mogelijk nog naar 70 halen maar wel in een casual way. Zo dan RDM, DRK, SCH, SMN op 70.. Volgende word NIN denk ik. Was me main in Heavensward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaferSephy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11-2020

SaferSephy

Nanda yo?!

Na een afwezigheid van bijna 4 jaar heb ik gister maar weer eens een sub genomen. Mijn laatste patch was 3.1 dus ik heb wel ff wat in te halen. Echter voel ik mij nogal alleen. Mijn FC is dood en niemand in mijn friendlist van destijds is online. Ik heb een lvl 60 WHM (main) en lvl 50 BRD (alt), en ben nogal rusty, maar heb wel weer zin om de boel te verkennen!

Ik zit op Zodiark en vroeg mij af of er meer mensen hier daarop actief zijn waar ik aan kan haken?

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
SaferSephy schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:35:
Na een afwezigheid van bijna 4 jaar heb ik gister maar weer eens een sub genomen. Mijn laatste patch was 3.1 dus ik heb wel ff wat in te halen. Echter voel ik mij nogal alleen. Mijn FC is dood en niemand in mijn friendlist van destijds is online. Ik heb een lvl 60 WHM (main) en lvl 50 BRD (alt), en ben nogal rusty, maar heb wel weer zin om de boel te verkennen!

Ik zit op Zodiark en vroeg mij af of er meer mensen hier daarop actief zijn waar ik aan kan haken?
Op Zodiark zit er een NL FC The Unduchtables, actieve en leuke mensen

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Gisteren de Alphascape 2 Savage clear gehaald. Nu nog even optimaliseren zodat een latere farm voor items wat vlotter loopt.

En vanavond maar eens gaan zitten voor de Letter of the Producer live. Eens zien wat voor veranderingen we gaan zien in Shadowbringers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

!!!
Stuff belangrijk voor mijn persoon: Paladin gets gap closer, Dark Knight goes full PERSONA! en gunbreaker zit er beetje wacky uit omdat het wapen beetje klein is. Plus blijkbaar moet ik ninja en samurai spelen.

De benchmark is ook uit, maar #work dus die doe ik vanmiddag wel :)

[ Voor 14% gewijzigd door ye-roon op 24-05-2019 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Dark Knight ziet er idd gaaf uit zo en de gapcloser van PLD was ook echt nodig (wist niet dat ik het zo erg miste totdat ik WAR/DRK speelde). MCH lijkt ook flink gereworked te zijn (met z'n eigen robot), NIN ziet er ook heerlijk flashy uit (al heb ik die nog niet op 70, dus ik weet niet of ze dat effect al hadden alsof ze met z'n 2'en staan te stabben).

Heb nog steeds erg zin in Gunbreaker, de meeste moves lijken wel wat 'impact' te hebben (net als WAR). Bij PLD en DRK had ik dat iig in de huidige versie minder. Na werk me ook maar wat verder verdiepen in wat er nou allemaal announced is, want door de streamproblemen van gisteren heb ik niet heel veel meegekregen uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik had de game even op de backburner gezet. Maar na die job actions trailer. I'm hyped. Vanavond echt weer die hard verder met SB story. Het moet wel lukken om die af te hebben voor het einde van volgende maand :)

Gunbreaker nog steeds interesant, echter, veranderingen voor DRK en PLD is waar ik meeste naar uit kijk. Plus de samurai is eigenlijk een spell fencer? Met de ice sword, fire sword, lighting sword attacks? EN OMG NINJA, ninja ziet er zooooooooooooooooooooooooo vet uit. Waarom speel ik dat niet?

#toomuchtodotoolittletime

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja Gunbreaker ziet er idd een beetje underwelming uit. Misschien valt het ingame wel mee en heb je wat grotere wapens.

PLD Gapcloser <3 .. veel classes hebben wel wat vette changes vind ik :)

Zo te zien machinist ook grote rework. Was ook wel nodig imo =p

[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 24-05-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
MokonaNL schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:02:
[...]

TS loopt sowieso al 2 expansions achter. Ben bezig met een nieuwe, daar komt het zeker in.
Ik bedoel een link naar het character profile op de lodestone. Deze kunnen er in ieder geval bij:

https://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/21969794/
https://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/9734986/
https://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/22104027/

Ik vind meeste voorgestelde de veranderingingen positief. Ik vond de focus op dps voor tank en healers een beetje vreemd en niet altijd terecht. Op het moment dat je 2 van de 4 dps dood ziet gaan en de healer op dat moment een steen ziet gooien dan gaan mijn wenkbrouwen frozen. Als tank ook weleens dood gegaan op een damage van 37k terwijl ik normaal 87k health heb. DPS is leuk maar niet als het ten koste gaat van. Met de nieuwe veranderingen lijkt square enix dit aan te willen pakken. De vraag is alleen hoe. Persoonlijk lijkt het mij logisch om, net als in de meeste mmo's, gewoon de DPS significant meer damage te laten doen dan de tanks healers. Dus waar een tank nu 4-6K dps doet is prima, maar dan moet een goede dps dus 20-30K dps doen. Maar Square enix lijkt het meer over een nerf te hebben dus dat wordt even afwachten.

Verhogen naar 8 cross-world linkchats is ook handig. Mis nog steeds wel een guild finder, chatten/social menu's tijdens dungeons en raids en addon suppport.

Zelf ondertussen i380 met Warrior en daarmee afgelopen week Wreath of Snakes Extreme gedaan (trial met het hoogste item level requirement). Best een leuk gevecht, heel anders dan alle 'normale' endgame content. Zelfs de offtank had wat te doen :+ .

Over een week of 4 is alle gear die je nu hebt niets meer waard dus ben ik plaats van gear te grinden naar 400 daarna eigenlijk vooral met mijn SCH healer verder gegaan. Deze is sinds gisteren ook level 70 :).

[ Voor 64% gewijzigd door sdk1985 op 25-05-2019 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Na het zien van de nieuwe expansion trailer ben ik ook maar weer eens gestart. Het is alweer een tijdje geleden sinds ik FFXIV gespeeld heb. Ik denk zo'n 2-3 jaar waarbij ik het toen een maandje of 2-3 vrij casual gespeeld heb.

Toendertijd een boost gekocht voor Scholar maar uiteindelijk Whitemage gaan levelen en gestopt op level 40 en 15 arcanist. Gezien de korte tijd tot de relatief korte tijd tot Shadowbringers en de aanbieding van boosts in de winkel heb ik maar even de portemonnee getrokken. Ben nu 60 WHM/SCH/ASTR/ARC en speel op Zodiark. Ik heb dus weer even in te komen.

Ik las dat de Undutchables op deze server zaten maar ik kan geen Guildfinder achtig iets vinden. Hoe kom je als nieuwe speler er achter welke guilds er zijn en welke recruiten? Ingame: Luhaine Xanatos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Lukin schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:28:
Na het zien van de nieuwe expansion trailer ben ik ook maar weer eens gestart. Het is alweer een tijdje geleden sinds ik FFXIV gespeeld heb. Ik denk zo'n 2-3 jaar waarbij ik het toen een maandje of 2-3 vrij casual gespeeld heb.

Toendertijd een boost gekocht voor Scholar maar uiteindelijk Whitemage gaan levelen en gestopt op level 40 en 15 arcanist. Gezien de korte tijd tot de relatief korte tijd tot Shadowbringers en de aanbieding van boosts in de winkel heb ik maar even de portemonnee getrokken. Ben nu 60 WHM/SCH/ASTR/ARC en speel op Zodiark. Ik heb dus weer even in te komen.

Ik las dat de Undutchables op deze server zaten maar ik kan geen Guildfinder achtig iets vinden. Hoe kom je als nieuwe speler er achter welke guilds er zijn en welke recruiten? Ingame: Luhaine Xanatos.
Vier keer een boost gekocht? Je hebt nogal wat plannen :P ?

Ik ga er eigenlijk vanuit dat je straks een boost naar 70 kunt kopen. Alleen de vraag is even hoe lang na de launch dat beschikbaar komt. Vergis je verder niet in de tijd die de MSQ kost. Wanneer je ARR+HW overslaat en dan in de endgame wil komen moet je denken aan 7 days playtime voor je helemaal bij bent met het verhaal inclusief de gear die nodig is om verder te komen. Dat was overigens wel vanaf level 1.

Wat betreft guild, via de lodestone is er een lijst met guilds en daarbij de status of ze recruiten of niet. Meer dan dat is er helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop echt dat ze met Shadowbringers de glamour dresser vergroten. Heb nu 120 van de 200 items er in zitten maar heb nog genoeg bestaande sets die ik er niet in heb. wil toch alles soort van hebben uiteindelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:14:
Ik hoop echt dat ze met Shadowbringers de glamour dresser vergroten. Heb nu 120 van de 200 items er in zitten maar heb nog genoeg bestaande sets die ik er niet in heb. wil toch alles soort van hebben uiteindelijk :P
Volgens mij wel, was iets over gezegd maar pin me er niet op vast. Probeer die items ook eerst in je Armoire te plaatsen, dan zijn ze in de Glamour Dresser gewoon bruikbaar maar nemen ze geen slot in beslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:40:
[...]

Volgens mij wel, was iets over gezegd maar pin me er niet op vast. Probeer die items ook eerst in je Armoire te plaatsen, dan zijn ze in de Glamour Dresser gewoon bruikbaar maar nemen ze geen slot in beslag.
ja alles wat in de armoire kan heb ik ook in de armoire

Acties:
  • 0 Henk 'm!
What job do you plan to level to 80 first in Shadowbringers?
https://www.strawpoll.me/18061559/

Ik denk dat ik als eerst gunbreaker ga levelen en dan met Shadowbringer story als gunbreaker er doorheen ga.
(als de class bevalt)

Denk dat je in het begin van de expansion de minste qeueue tijd als healer hebt.
Aan die poll te zien veel tanks. En door Dancer zullen er veel DPS zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Ricmaniac schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:18:

Ik denk dat ik als eerst gunbreaker ga levelen en dan met Shadowbringer story als gunbreaker er doorheen ga.
(als de class bevalt)

Denk dat je in het begin van de expansion de minste qeueue tijd als healer hebt.
Aan die poll te zien veel tanks. En door Dancer zullen er veel DPS zijn denk ik.
Gewoon lekker WHM als eerste daarna eerst DoL en DoH 8)7

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
White Mage is sinds het begin al m'n main. Daar heb ik de hele MSQ mee gedaan en dat zie ik niet snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ricmaniac schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:18:

(als de class bevalt)

As of today, Dark Knight. Ligt aan of ik PLD op level 70 krijg voor ShB. Dan waarschijnlijk PLD. Gunbreaker zoals in de skills video, dunno, zag er beetje meh uit. Plus de gunblade was echt veel te klein imho. Ga het sowieso proberen, want tank class en ik ben wel een tank. Maar cap closer als pld, ik hoop dat die beschikbaar komt op lagere levels, want anders worden roulettes echt een pain in the ass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRK is ook wel heeel dope met die shadowclone in die skill trailer.

Dacht hetzelfde over die gunbreaker maar nu we die skill leaks hebben gezien lijkt het me wel een toffe class hoor. Ben benieuwd. Die gunblade in die trailer ziet er wel lame uit idd maarja denk dat daar wel grotere modellen van zijn/komen.

Machinist rework ziet er trouwens ook wel vet uit. Misschien word die class eindelijk leuk om te spelen :P

[ Voor 79% gewijzigd door Ricmaniac op 28-05-2019 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik ga sowieso GNB. Lekker in de early access de class naar level 70 knallen en daarna doorzetten in de MSQ. Dit gaat mijn eerste 'main class' wisseling worden, ook al zag PLD (m'n normale main) er ook erg goed uit (alleen z'n charge op level 74 :( ).

Maar GNB is de ultieme droom voor mij, dus daarom toch de wisseling bij mij :D

Ook nog even bedenken wat ik nu voor de expansion nog gedaan wil hebben. Mogelijk toch even de relic afronden, ik ben daar zo dicht bij mee. En DRK / Warrior richting 70, die gaan vrij hard vanaf de level 65 dungeon (Sui-no-Sato is zo sloom qua exp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Ricmaniac schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:26:
Ik word zooo lijp he dat ik die jump puzzle in Kugane niet kan halen. echt al 50x geprobeerd denk ik
Zo moeilijk is die niet :+

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Dat zou dan best wel een lange lijst (kunnen) worden denk ik. De (Crossworld) Linkshells aanhalen is absoluut de bedoeling. Als je een lijst van de spelers wilt maken zou ik dat eerder in een Google Spreadsheet doen en dat in TS linken. Wil namelijk ook niet voor iedereen bepalen of ze in de TS willen komen staan.
sdk1985 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:57:
Ik vind meeste voorgestelde de veranderingingen positief. Ik vond de focus op dps voor tank en healers een beetje vreemd en niet altijd terecht. Op het moment dat je 2 van de 4 dps dood ziet gaan en de healer op dat moment een steen ziet gooien dan gaan mijn wenkbrouwen frozen. Als tank ook weleens dood gegaan op een damage van 37k terwijl ik normaal 87k health heb. DPS is leuk maar niet als het ten koste gaat van. Met de nieuwe veranderingen lijkt square enix dit aan te willen pakken. De vraag is alleen hoe. Persoonlijk lijkt het mij logisch om, net als in de meeste mmo's, gewoon de DPS significant meer damage te laten doen dan de tanks healers. Dus waar een tank nu 4-6K dps doet is prima, maar dan moet een goede dps dus 20-30K dps doen. Maar Square enix lijkt het meer over een nerf te hebben dus dat wordt even afwachten.

Verhogen naar 8 cross-world linkchats is ook handig. Mis nog steeds wel een guild finder, chatten/social menu's tijdens dungeons en raids en addon suppport.

Zelf ondertussen i380 met Warrior en daarmee afgelopen week Wreath of Snakes Extreme gedaan (trial met het hoogste item level requirement). Best een leuk gevecht, heel anders dan alle 'normale' endgame content. Zelfs de offtank had wat te doen :+ .

Over een week of 4 is alle gear die je nu hebt niets meer waard dus ben ik plaats van gear te grinden naar 400 daarna eigenlijk vooral met mijn SCH healer verder gegaan. Deze is sinds gisteren ook level 70 :).
Als een tank sterft na een 37k tankbusters terwijl de healer DPS aan het doen is, dan doet de healer inderdaad z'n werk niet goed, raises liggen wat mij betreft wel even wat anders.

Een raise heeft een base cast time van 8 seconden, ruim 3 GCDs. Als m'n swiftcast op cooldown is, moet ik me gaan afvragen of ik ruim 3 GCDs wil opofferen om een DPS terug te halen die of 25% of 50% minder effectief is door de debuff, afhankelijk van hoe vaak hij al dood ging binnen een tijdsbestek. Dat soort beslissingen zijn afhankelijk van het gevecht, de noodzaak van de raise, m'n MP pool (een raise is ruim 20% van m'n MP), en waar de cooldown van Swiftcast zich bevind.
Heb ik op m'n Swiftcast nog 5-7 seconden te gaan, is het natuurlijk effectiever om 2-3 damage GCDs te doen, en de raise met een Swiftcast. Meer damage output, en een snellere raise.

Er zullen echt wel gevallen zijn waarin healers inderdaad meer de focus moeten leggen op healen/raisen, maar er zijn echt wel meer overwegingen dan "er zijn 2 DPS dood".

Ik heb verder overigens niet het gevoel dat er echt een "nerf" aankomt. Damage stance voor tanks gaat weg, maar de vermindering van damage dealt in tank stance ook.

https://gamerescape.com/2...gers-media-tour-overview/
Een overzicht van alle actions voor alle jobs, inclusief de role actions en traits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
MokonaNL schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:09:
[...]

Dat zou dan best wel een lange lijst (kunnen) worden denk ik. De (Crossworld) Linkshells aanhalen is absoluut de bedoeling. Als je een lijst van de spelers wilt maken zou ik dat eerder in een Google Spreadsheet doen en dat in TS linken. Wil namelijk ook niet voor iedereen bepalen of ze in de TS willen komen staan.
Dat zou inderdaad vrijwillig moeten gebeuren. Tot heden stelt de CSW einig voor, er zitten 4 mensen in en 'ik' vul 50% daarvan in. Reden zal ongetwijfeld zitten in dat je er nu in maar één tegelijk mag en in ieder geval twee andere tweakers die ik ken die spelen er daardoor net in willen. Een lijst met characters per server werkt in dat geval ongetwijfeld beter, daar heb je geen limitaties qua CSW/FC. Maar dit alles gaat met shadowbringers natuurlijk veranderen. Aangezien dat over een aantal weken is kun je dan de CSW natuurlijk een nieuwe kans geven. Ook prima.
Een raise heeft een base cast time van 8 seconden, ruim 3 GCDs. Als m'n swiftcast op cooldown is, moet ik me gaan afvragen of ik ruim 3 GCDs wil opofferen om een DPS terug te halen die of 25% of 50% minder effectief is door de debuff, afhankelijk van hoe vaak hij al dood ging binnen een tijdsbestek. Dat soort beslissingen zijn afhankelijk van het gevecht, de noodzaak van de raise, m'n MP pool (een raise is ruim 20% van m'n MP), en waar de cooldown van Swiftcast zich bevind.
Heb ik op m'n Swiftcast nog 5-7 seconden te gaan, is het natuurlijk effectiever om 2-3 damage GCDs te doen, en de raise met een Swiftcast. Meer damage output, en een snellere raise.
Het is in ffxiv inderdaad wat complexer want in min of meer elke andere mmo's praat je over een 'instant' combat resurrect met een cooldown van bijvoorbeeld 5 minuten. Healers overleggen dan vaak over wie en wanneer iemand terug wordt gehaald. In FFXIV kun je in theorie bezig blijven, zo lang de dps maar netjes mana transfer blijft gebruiken richting de healers. Of dit een wenselijk fenomeen is,dat is inderdaad een hele andere discussie want het kost inderdaad erg veel tijd zonder swiftcast.

Wat dat betreft moet ik je gelijk geven dat er inderdaad wel wat nuances te bedenken zijn. Echt een som van maken durf ik eerlijk gezegd nog niet aan. Daarvoor weet ik gewoon te weinig van de DPS classes af. Ik kan mij voorstellen dat als een DPS terug komt met alle cooldowns beschikbaar om vervolgens dus een flinke burst dps doe het wel waard is, ondanks weakness. Ik weet in ieder geval dat mijn warrior aardig wat damage kan doen in een minuutje fell cleaven. Maar je moet dat inderdaad wel even afzetten tegen je eigen verloren dps in die tijd.

Zelf heb ik nu de 70 SCH en daar gisteren toevallig Orbonne mee gedaan (24 speler raid via duty finder). Als de DoT's erop zitten dan blijft primair Broil over en die kan ik wel missen wat mij betreft. Zoals ongetwijfeld bekend is het bij te weinig dps op 'The Thunder God' een gegarandeerde whipe. Dus toen ben ik zo nu en dan mensen in de andere Alliance raids gaan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn dat al jou characters? Ik neem aan dat je wel op de hoogte bent van alle classes op 1 character spelen toch ? :P

Nog nooit een reden gevonden om een 2e char te spelen. heb er wel 3 maar dat waren eigenlijk name reservations in de beta :P verder altijd maar met 1 char gespeeld.

--------------------------------------------------------------------------

Gisteren mooie progressie verder gemaakt met de anima van DRK.
Nog 2 stappen dan heb ik ze allemaal. Ga de grind toch maar eventjes doorzetten ondanks dat ik die laatste minder tof vind haha.

Misschien dat ik daarna ninja nog ga doen.

Ben wel benieuwd hoe ze het gaan oplossen met de Eureka relics. Of je daarmee exact hetzelfde moet blijven doen of dat het straks ook generfed word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ricmaniac schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 07:10:
[...]

Zijn dat al jou characters? Ik neem aan dat je wel op de hoogte bent van alle classes op 1 character spelen toch ? :P

Nog nooit een reden gevonden om een 2e char te spelen. heb er wel 3 maar dat waren eigenlijk name reservations in de beta :P verder altijd maar met 1 char gespeeld.
Nee hoor :o .Ik heb de eerste. De tweede is van tweaker ecopowers en de derde is een maat van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 14:41

Radeon

Today is a good day to die

Zo gisterenavond de story Line van heavensward incl de patches uitgespeeld. Nu op naar Stormblood, even kijken hoever ik daar mee kom voordat Shadowbringers uitkomt.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radeon schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:57:
Zo gisterenavond de story Line van heavensward incl de patches uitgespeeld. Nu op naar Stormblood, even kijken hoever ik daar mee kom voordat Shadowbringers uitkomt.
Nice moet te doen zijn :) ik ben ook nog steeds niet klaar XD speel al weer 2 maanden of langer maar vermaak me telkens met andere dingen die ik wil doen haha. Maar als je gewoon main story ff door zet is dat echt heel goed te halen.

Ninja nu ook bijna 70 :) had gehoopt alles 70 te kunnen krijgen voordat ShB uitkomt maar dat gaat me helaas echt niet lukken.. tenzij ik 1 maand vrij neem en een 60 boost voor elk resterende job koop.

Pagina: 1 ... 84 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet