Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Grumpmeister schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:02:
[...]

Ik ken het, ik blijf wel subbed maar ik speel het ook in zo'n golfbeweging. Tussendoor probeer ik nog speedruns te leren, wat games casual te spelen, etc. Etc. En dan moet ik ook aandacht aan m'n vrouw en hond geven (al speelt m'n vrouw nu ook). Dus hardcore doorspelen zit er niet in.

Dan kan je dus net zo goed met ShB weer starten, dan knaagt het nu in ieder geval niet dat je MOET spelen. Dat is ook iets wat de producer altijd zegt, neem ook lekker je tijd voor andere games. Dit hoeft niet het enige te zijn wat je doet. :P
Hardcore gamen doe ik sowieso niet meer echt. Wat dat betreft is XIV echt wel een hele verbetering ten opzichte van XI. Even inloggen, half uurtje tot een uurtje spelen en weer wat anders doen.
In XI was het: "LFP aanzetten, 30 minuten wachten, de boot net missen, 20 minuten wachten en na een uur en een kwartier na inloggen eindelijk wat kunnen levellen." :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorrtty
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05-2024
Hoi allemaal

Als oud WoW speler ben ik begonnen met FF14 op de PS4. Heb vroeger ook FF7-10 en 12 gespeeld.

Heb een nieuwe char op omega server maar ik zoek voor later eigenlijk een free company.

Nou vroeg ik me af of hier mensen zijn die in een (nl/be) free company zitten aangezien ik er niet echt 1 kan vinden.
Speel zelf nu de ps4 versie zodat ik me grote tv ook blijf gebruiken. xD Verder heb ik nu op de omega server een character.

Weet niet hoeveel de servers uitmaken in FF14 voor free company maar zou later wel een nl/be FC willen joinen of een internationale aanrader.

Ben pas level 3 en ja ik moet eerst nog dingen leren en verkennen maar voordat ik echt verder ga wilde ik dit eerst even vragen hoe het zit enz.

Groetjes. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:40
Scorrtty schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:45:
Hoi allemaal

Als oud WoW speler ben ik begonnen met FF14 op de PS4. Heb vroeger ook FF7-10 en 12 gespeeld.

Heb een nieuwe char op omega server maar ik zoek voor later eigenlijk een free company.

Nou vroeg ik me af of hier mensen zijn die in een (nl/be) free company zitten aangezien ik er niet echt 1 kan vinden.
Speel zelf nu de ps4 versie zodat ik me grote tv ook blijf gebruiken. xD Verder heb ik nu op de omega server een character.

Weet niet hoeveel de servers uitmaken in FF14 voor free company maar zou later wel een nl/be FC willen joinen of een internationale aanrader.

Ben pas level 3 en ja ik moet eerst nog dingen leren en verkennen maar voordat ik echt verder ga wilde ik dit eerst even vragen hoe het zit enz.

Groetjes. ^^
Instances zoals dungeons en raids gaan via het gehele datacenter. Vrij binnenkort komt er een tweede Europese datacenter, worden de servers verdeeld en komt ook de mogelijkheid om andere servers binnen het datacenter te bezoeken. Ook krijg je in die periode de mogelijkheid om gratis van server te wisselen.

Lidmaatschap van een FC is en blijft echter server gebonden. Zit zelf op Phoenix, dus ben op Omega ook absoluut niet bekend. Kan je daarin dus niet echt helpen.
Meeste Tweakers zitten denk ik op Zodiark. Odin is hier ook nog redelijk vertegenwoordigd. Maar over het algemeen komen de meeste van ons binnenkort wel in het nieuwe Light datacenter uit. Omega daarentegen blijft in Chaos zitten. De verdeling wordt als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/eb46c17lizy11.png

Het is uiteraard aan jou zelf hoe je daar mee om wilt gaan.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorrtty
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05-2024
Bedankt voor je reactie.

Mijn character is pas level 4 dus als het zinvol is(?) kan ik ook van server switchen en dus van datacenter.

Dit vraag ik voordat ik me suf speel op omega server en daar geen nl/be fc blijkt te zijn maar wel op een andere server. Wil als het kan er later wel 1 joinen zodra ik door me trial account gelopen ben en een abbo. heb. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Scorrtty schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:59:
Bedankt voor je reactie.

Mijn character is pas level 4 dus als het zinvol is(?) kan ik ook van server switchen en dus van datacenter.

Dit vraag ik voordat ik me suf speel op omega server en daar geen nl/be fc blijkt te zijn maar wel op een andere server. Wil als het kan er later wel 1 joinen zodra ik door me trial account gelopen ben en een abbo. heb. Vandaar.
Ik dacht dat Omega ook wel wat had, maar aangezien ik op Odin zit ben ik er niet zeker van.

Verder heeft de keynote van vandaag me wel gehyped. Gunbreaker als Tank class (wat al wel de verwachting was), waarbij de Gunblade in de stijl van FFVIII gemaakt wordt. FFVIII is m'n favoriete FF, een die ik nog steeds met plezier weer doorspeel, dus ik ben wel erg blij met die aankondiging. Daar komt dan nog bij dat ik normaliter als tank speel (PLD), maar ik ga nu 100% zeker over op Gunbreaker.

De 24 man raid als een fanservice naar NieR: Automata met YoRHa: Dark Apocalypse. De volle NieR serie draag ik een warm hart toe. De eerste was erg underrated en NieR: Automata was echt een schitterend spel. Er werd al vaak om een cross-over gevraagd, maar ik had het niet op de schaal van de 24 man raids verwacht.

Viera kan me gestolen worden, maar ik heb dan ook weinig met FFXII (wil het nog wel een keer aanschaffen en doorspelen), maar ik verwacht dat 50% van de population straks een Fantasia neemt naar Viera.

Dit gaat voor het eerst in een lange tijd worden dat ik 6 februari de Square Enix store loop te refreshen om een physical collector's edition op te pakken. Ik kan niet wachten tot 28 juni iig _/-\o_

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe class met de volgende expansion is Gunblader <3

Nieuwe 24man raid is een crossover van NIER Automata lol

[ Voor 13% gewijzigd door Ricmaniac op 02-02-2019 22:04 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Pre-order voor Shadowbringers is nu live. Dit is een van de weinige instanties waar ik nog blind durf te preorderen (Monster Hunter is een andere die ik blind pre-order), zeker deze expansion aangezien het zoveel van m'n favoriete dingen brengt.

Dussss...
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyuKqEBX0AA665q.jpg

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:57
FFxiv ook maar weer eens opgestart.. en meteen idee.. waar te beginnen hahaha ^^;;

Aangezien ik destijds RDM enkel unlocked had en er verder niets mee gedaan had die maar een leuk pakje aangedaan en wat geoefend op dummies mbt skills. Vervolgens met naar mijn idee een leuke rotatie meteen maar zo'n raid ingedoken (eerst syrcus tower en daarna world of darkness) en.. dat ging nog best goed eigenlijk.
Afgezien van die paar keer dat ik een aoe vol op m'n staart kreeg en de "oh ja.. ik had daar moeten staan nu.. " gevallen wist ik het meeste nog gelukkig.
Zit nu enkel te prutsen met de rotatie, naar mijn idee cast ik te traag en is de dmg die ik doe te laag.
Al wel door dat ik iets meer dat anti-enmity knopje moet indrukken >.<;;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Poekie McPurrr schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:37:
FFxiv ook maar weer eens opgestart.. en meteen idee.. waar te beginnen hahaha ^^;;

Aangezien ik destijds RDM enkel unlocked had en er verder niets mee gedaan had die maar een leuk pakje aangedaan en wat geoefend op dummies mbt skills. Vervolgens met naar mijn idee een leuke rotatie meteen maar zo'n raid ingedoken (eerst syrcus tower en daarna world of darkness) en.. dat ging nog best goed eigenlijk.
Afgezien van die paar keer dat ik een aoe vol op m'n staart kreeg en de "oh ja.. ik had daar moeten staan nu.. " gevallen wist ik het meeste nog gelukkig.
Zit nu enkel te prutsen met de rotatie, naar mijn idee cast ik te traag en is de dmg die ik doe te laag.
Al wel door dat ik iets meer dat anti-enmity knopje moet indrukken >.<;;
RDM heeft de rotatie dat je de 'grote' casts om de spell moet doen. Dus cast een Jolt, en daarna bijv. Verfire (even onzeker van de namen, heb al een tijdje geen RDM gespeeld). Verfire op zichzelf had een 4 seconden casttime, maar doordat iedere 2de cast van een RDM instant is, gebruik je die veelal na een Jolt.

En herkenbaar, na een tijdje niet meer ingelogd te zijn geweest wordt alles opeens vrij overwelmend. Er is eigenlijk best veel te doen... Zelf m'n Pyros wapen afgerond voor PLD, dus ik kan straks lekker Hydatos in. Gaat dit dan de eerste expansion zijn waar ik current ben met de relic?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
Verthunder en Veraero zijn de 5s cast spells. Verfire en Verearth zijn spells die alleen werken met een buff actief, maar die vervangen Jolt wanneer je betreffende buffs triggered (stukje rng). Scatter voor de grotere packs. Als je mana boven de 80 is een charge en je melee skills. Het nodige verandert uiteraard later, maar daar kom je tijdens het levelproces wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:57
Ah danke, dan zit ik op dat stuk wel in de goede richting gelukkig.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:46
ben naar lange tijd ook weer begonnen met ffxiv en vermaak mer er goed mee.
Speel nu zelf op phoenix, Mensen hier nog tips voor een Free company met discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
De meeste FCs die adverteren hebben over het algemeen ook wel een discord, maar het is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van wat je zoekt.

In de fc waar ik in zit is zeker wel een plekje vrij. Is internationaal, hebben zo'n 70+ leden, hebben een medium huis, discord en tijdens normale uren is er altijd wel iemand online. Elke dag fc buffs, een voor de combat exp en de tweede volgt een vaste roulatie. Mensen zijn echt wel te porren samen iets te ondernemen of te helpen, maar het is ook weer niet zo dat er wekelijkse activiteiten zijn. Verwacht ook geen tientallen mensen online tegelijkertijd.

Mocht dat je interesseren kan je de fc opzoeken via de link in m'n handtekening (zodra maintainance voorbij is dan).

[ Voor 6% gewijzigd door MokonaNL op 12-02-2019 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

heb je stormblood nodig om shadowbringers te spelen? Ik wil ook weer, maar anthem, sekiro, monster hunter league. Teveel dingen die m'n interesse hebben momenteel.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ye-roon schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:46:
heb je stormblood nodig om shadowbringers te spelen? Ik wil ook weer, maar anthem, sekiro, monster hunter league. Teveel dingen die m'n interesse hebben momenteel.
Same here dus nog geen speeltijd gekocht :P misschien ga ik met Shadowbringers wel weer spelen.

Denk wel dat je Stormblood nodig heb ja want om naar 70 te levelen moet je content in dat gebied doen. Opzich wel logisch ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Bij aanschaf van Shadowbringers zitten ook alle andere uitbreidingen, inclusief Stormblood. Het is dan wel weer zo dat als je met een eventuele preorder van Shadowbringers je pas toegang krijgt tot de uitbreidingen vanaf de release van Shadowbringers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ah, mja dan is het toch slimmer om het los te halen denk. Ik zag ook dat bij de pre-order een 30% xp necklace zit vanaf 1 maart. Laat dat goed uitkomen met Anthem en Sekiro.

Wel een dingetje van die datacenter change. Ik speel op Moogle nu, niet heel actief en ze hebben me nog steeds niet uit de guild getrapt. Maar meeste mensen met wie ik speel zitten op Phoenix :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
In de periode van de datacenter split heb je de optie om gratis een world transfer aan te vragen. Geen idee hoe sterk je banden met Moogle zijn, maar als je vooral met mensen van Phoenix speelt zou het optie kunnen zijn in die gratis periode de overstap te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Volgens mij krijg je voor een bepaalde periode gewoon een gratis transfer vanwege de split. Dus als je niet te veel waarde hecht aan Moogle kan je gewoon overstappen.

Maar ook hier, ik speel wel maar niet super actief momenteel. Vind het juist fijn om ook wat andere games te kunnen spelen en niet constant verplicht te voelen om FFXIV te doen. Dat is ook weer een enorm voordeel, want echt ver achter kom je niet te liggen als je een paar weken (zeer) casual speelt.

Daarnaast heb ik deze maand veel overwerk te doen, dus ik heb al amper tijd. Verwacht dan ook dat ik pas rond maart Hydatos in stap. Of misschien toch dit weekend maar...

Desondanks wel veel zin in Shadowbringers. Ik blijf wss wel op Odin, voornamelijk omdat m'n vrouw niet echt zin heeft in een transfer.

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Grumpmeister schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:16:
[...]

Ik dacht dat Omega ook wel wat had, maar aangezien ik op Odin zit ben ik er niet zeker van.
Ik zit ook op Odin, én in een Nederlandstalige FC. Moet er alleen wel bij zeggen dat alleen ik en m'n vriendin voorlopig online zijn, denk dat de rest Shadowbringers aan het afwachten is, want ik heb ze al een tijdje niet gezien :+

Ik speel overigens pas recentelijk weer vrij actief. Even een paar patches aan story content in gehaald en nu net klaar met Eureka Pagos.

[ Voor 13% gewijzigd door Denzo op 28-02-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Datums voor de datacenter split en de gratis world transfers is bekend.
Overgang voor Europa op 2 april, gratis transfers van 2 tot 15 april.
https://na.finalfantasyxi...3f22e0b0885d1ebf675536bb9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
FFXIV staat ook hier even op een laag pitje. Mijn vriendin is overigens nog wel erg actief. Wij zitten ook op Phoenix met een eigen FC. Nu volop plezier beleven aan wat andere games en met shadowbringers ben ik sowieso weer terug :)

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Denzo schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:18:
[...]

Ik zit ook op Odin, én in een Nederlandstalige FC. Moet er alleen wel bij zeggen dat alleen ik en m'n vriendin voorlopig online zijn, denk dat de rest Shadowbringers aan het afwachten is, want ik heb ze al een tijdje niet gezien :+

Ik speel overigens pas recentelijk weer vrij actief. Even een paar patches aan story content in gehaald en nu net klaar met Eureka Pagos.
Ik merk dat heel veel Nederlandstalige mensen op Odin zitten, had dat niet gedacht. Een vriend van mij zat altijd al op Odin, dus daar ben ik ook maar op begonnen.

Inmiddels ben ik nu zelf begonnen met de Heavensward content en de story is tot nu toe super en wordt steeds beter. Daarnaast ben ik ook begonnen met streamen (in het Engels) wat ook best leuk is. Probeer met games zoals Final Fantasy een beetje mensen te lokken naar m'n channel. Vooral ook omdat Final Fantasy niet in het overvloedige wordt gestreamed.

Verder heb ik nog heel veel content te doen zoals het kopen van een appartement/huis. Professions moet ik nog doen, maar nog genoeg story te behalen dus dat komt nog eerst :).

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik ben vorige week ook begonnen met FF XIV en tot nu toe bevalt het me wel. Heb in het begin wat liggen rondlopen ipv de MSQ te doen, wat voor een 5+ level gap zorgt nu, oops. Momenteel zit ik nog op de Free Trial op de Loisoix server, hopelijk heb ik dat goed geschreven.

Ik ben momenteel aan het twijfelen of ik het spel zou kopen als ik level 35 ben. Begrijp me niet verkeerd, ik amuseer me wel, maar ik vind de availability van de expansions een beetje vreemd. Wat ik hiermee bedoel: de nieuwste expansion bevat de voorgaan expansions ook, maar je krijgt deze pas ter beschikking wanneer SB effectief uitkomt.
Ik kan momenteel vrij zeker zeggen dat ik geen 3 maanden bezig ga zijn om tot aan level 50 te geraken voor als ik de base game + sub zou kopen. Wat ik normaalgezien zou doen, is dan de vorige expansions kopen om verder te kunnen. Doordat de release date echter zo dichtbij is, lijkt me dit een beetje een verkwisting om te doen.

Mijn plan is om in de free trial enkele jobs naar 35 te halen en daarna de base game + Shadowbringers te kopen (+ FATTER CAT AWW YEAH). Ik wil echter voorkomen dat ik tijdens mijn sub time in een "dode" periode kom, waarbij ik eigelijk vast zit tot ik mijn expansions heb. Aangezien ik nergens iets kan vinden van hoelang ik bezig ben tot het einde van de base game, hoop ik hier een beetje een antwoord te vinden.

Momenteel ben ik Conjurer en dat zal dan op level 30 naar White Mage gaan. Andere jobs die ik zeker ga levelen zijn de andere healer jobs en de tank jobs. DPS ben ik nog niet helemaal uit. Enkel snap ik niet zo goed hoe ik van job kan wisselen. Is dit gewoon naar de desbetreffende Guild gaan en die dan joinen? Als ik het goed heb begrepen, verlies ik niets van mijn oude job, maar hoe zit het dan juist met gear?

Ik zit nu dus ook op Loisoix, maar is dit effectief een goede server om op te zitten?

Bedankt!

BNet tag: whodares#1162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Louisoix is een van de rustigste servers in Europa. Wil overigens niet zeggen dat het dood zal zijn.
Vanaf 2 april komt de datacenter split. Meeste mensen hier spelen op Phoenix, Odin of Zodiark. Geen van die drie komt in hetzelfde datacenter als Louisoix.
Een slechte server bestaat niet, maar als je ooit met iemand hier zou willen samenspelen in het een of ander zit je daar niet goed. Je kan voor kiezen om gebruik te maken van de gratis world transfer periode van 2 tot 15 april mocht je willen verhuizen.

Hoe lang je erover doet vind ik moeilijk te zeggen. Kan verder ook niet zeggen hoeveel je speelt en hoe snel je gaat, want ook dat is uiteraard voor iedereen anders. Het is in elk geval niet zo dat je klaar bent zodra je level 50 aantikt. Na de laatste quest in 2.0 heb je ook nog de MSQ van alle patches van de main game.
Verder heb je uiteraard ook nog de toenmalige endgame om je tanden in te zetten. Optionele dungeons en raids bijvoorbeeld.
Je kunt je tijd verdrijven met craften, gatheren, pvp etc., mits je interesses daar liggen.
Ik kan je dus niet echt advies over wanneer te gaan kopen, maar er is in elk geval content genoeg tussen nu en Shadowbringers release, zelfs met alleen de base game.

Jobs wisselen is inderdaad een kwestie van de guild joinen. Daarna switch je jobs door je wapen te wijzigen. Zodra je een tweede class/job unlocked krijg je in-game uitleg over gear sets, een systeem waarmee je de huidige equipment kunt opslaan en daar tussen kunt switchen.
Maakt het switchen van gear tussen de classes een druk op de knop.
Verder zorgt de Armory Chest ervoor dat je voldoende ruimte hebt voor gear zonder dat je inventory vol loopt.

Verder hoef je ook echt niet altijd voor elke class opnieuw de gear te verzamelen.
Pre-50 heb je gedeelde gear voor:
- Healers en Magic DPS
- Tanks
- Overige DPS.

Na 50 krijg je gedeelde gear voor:
- Healers
- Magic DPS
- Monk/Samurai
- Ninja
- Dragoon
- Ranged DPS
- Tanks

Accessories zijn gedeeld voor:
- Healers
- Melee DPS excl ninja
- Ranged DPS en Ninja
- Tanks

Overigens, voorlopen op de main quests die je aan het doen bent is snel gebeurd. Pak een paar FATEs of Hunting logs mee en je bent zo een paar levels voor. Als je op een van de preferred servers Zodiark of Lich zou spelen zorgt de exp boost die je daar krijgt daar alleen maar sneller voor. Persoonlijk vind ik de exp daar iets te snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Bedankt voor het antwoord. Je hebt me overtuigd om toch vrij snel de base game te kopen in plaats van eventjes te wachten. Vooral het stuk waar je wat vertelt over de content heeft me over de streep getrokken.

Aangezien gear voor de healers altijd voor ze allemaal toegankelijk is, ga ik beginnen met mijn 3 healer jobs omhoog te halen. Moest ik dat wat beu worden, switch ik wel naar iets anders.

Of ik de world transfer ga gebruiken, weet ik nog niet. Tot nu toe had ik de indruk dat Loisoix tijdens mijn speeluren toch vrij druk bezet is. Hierover zal ik nog wat moeten zoeken, maar ik vermoed dat ik gewoon op Loisoix zal blijven zitten. Ik ben meer een casual solo-speler, dus echt endgame savage/ultimate raids ligt (momenteel) niet in mijn visier. Voor alles daarbuiten is de Duty Finder denk ik wel voldoende om altijd bij een groep te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Diigii schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:19:
[...]

Ik merk dat heel veel Nederlandstalige mensen op Odin zitten, had dat niet gedacht. Een vriend van mij zat altijd al op Odin, dus daar ben ik ook maar op begonnen.

Inmiddels ben ik nu zelf begonnen met de Heavensward content en de story is tot nu toe super en wordt steeds beter. Daarnaast ben ik ook begonnen met streamen (in het Engels) wat ook best leuk is. Probeer met games zoals Final Fantasy een beetje mensen te lokken naar m'n channel. Vooral ook omdat Final Fantasy niet in het overvloedige wordt gestreamed.

Verder heb ik nog heel veel content te doen zoals het kopen van een appartement/huis. Professions moet ik nog doen, maar nog genoeg story te behalen dus dat komt nog eerst :).
Laat je character naam maar eens weten, of schiet me maar eens aan als je mij online ziet (al zit ik deze dagen voornamelijk in Hydatos). En over het streamen van FFXIV, ik zit daar telkens in een dubio... Ik heb het gevoel dat mij zien spelen in FFXIV helemaal niet zo interessant is. Ik doe niks qua endgame, grind wat levels, etc. Niks speciaals. Wat nogal in contrast staat tot m'n 'normale' streams, waar de meest belachelijke
/ slechte games langskomen. Mogelijk dat ik tzt met Shadowbringers wel wat stream, voornamelijk het levelen van Gunbreaker.

Afgelopen woensdag daar eens een goede start mee gemaakt, meteen van elemental level 50 naar 55 geknald. Hoewel ik voornamelijk voor het wapen ga (waar ik nog geen light voor heb gegrind), twijfel ik toch ook over de armor. Het ziet er wel geinig uit en alle logograms heb ik toch al gehaald. Misschien dat ik dan eerst nog wat Pyros doe voor light + crystals om daar armor te kopen, en vervolgens in Hydatos begin met m'n wapen upgraden (dus nadat ik in ieder geval een paar keer m'n wapen infused heb).

Aan de andere kant, ik ga sowieso switchen naar Gunbreaker, dus het wapen is voor mij alleen maar iets wat er flashy uitziet voor deze expansion. Echt verdere endgame ga ik wss toch niet aanraken (wat op zich jammer is, ik wil eigenlijk toch de Extreme primals nog eens doen, maar dat zeg ik al te lang :X ).

Voor de expansion richt ik me waarschijnlijk verder nog wat op het levelen van m'n andere classes, want alleen m'n PLD is 70. En nu is het met de pre-order earring toch wat makkelijker. Meteen ook gear klaarleggen voor Gunbreaker :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Grumpmeister schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:31:
[...]

Laat je character naam maar eens weten, of schiet me maar eens aan als je mij online ziet (al zit ik deze dagen voornamelijk in Hydatos). En over het streamen van FFXIV, ik zit daar telkens in een dubio... Ik heb het gevoel dat mij zien spelen in FFXIV helemaal niet zo interessant is. Ik doe niks qua endgame, grind wat levels, etc. Niks speciaals. Wat nogal in contrast staat tot m'n 'normale' streams, waar de meest belachelijke
/ slechte games langskomen. Mogelijk dat ik tzt met Shadowbringers wel wat stream, voornamelijk het levelen van Gunbreaker.

Afgelopen woensdag daar eens een goede start mee gemaakt, meteen van elemental level 50 naar 55 geknald. Hoewel ik voornamelijk voor het wapen ga (waar ik nog geen light voor heb gegrind), twijfel ik toch ook over de armor. Het ziet er wel geinig uit en alle logograms heb ik toch al gehaald. Misschien dat ik dan eerst nog wat Pyros doe voor light + crystals om daar armor te kopen, en vervolgens in Hydatos begin met m'n wapen upgraden (dus nadat ik in ieder geval een paar keer m'n wapen infused heb).

Aan de andere kant, ik ga sowieso switchen naar Gunbreaker, dus het wapen is voor mij alleen maar iets wat er flashy uitziet voor deze expansion. Echt verdere endgame ga ik wss toch niet aanraken (wat op zich jammer is, ik wil eigenlijk toch de Extreme primals nog eens doen, maar dat zeg ik al te lang :X ).

Voor de expansion richt ik me waarschijnlijk verder nog wat op het levelen van m'n andere classes, want alleen m'n PLD is 70. En nu is het met de pre-order earring toch wat makkelijker. Meteen ook gear klaarleggen voor Gunbreaker :D
Ik zal je naam even opschrijven en als ik FFXIV aan het spelen ben dan zal ik je wel een bericht sturen :).
En ja, het is soms ook kijken hoe dat gaat met streamen. Zelf heb ik ook wel van "vinden mensen mij of de stream wel leuk". Want je hebt vaak mensen die een paar minuten kijken en dan gaan ze weer weg. Maar ik denk dat zulke dingen ook wel tijd nodig hebben. Af en toe heb ik mensen die je dan volgen en ook regelmatig een praatje komen maken. Dat maakt het allemaal wel leuker.
Ik denk dat het vooral het blijven praten wel een ding is waar mensen wel van houden, al gaat het soms nergens over :P.

Gunbreaker ziet er ook vet uit, maar als het goed is komt er nog 1 andere class had ik begrepen? En wat zijn die pre-order earrings precies? Zijn dat van die EXP earrings die je krijgt?

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Stomme vraag misschien, maar hoe komen jullie aan gear als jullie nieuwe jobs levelen? Ik krijg enkel dat level 1 wapen en dan sta je daar maar. Kopen jullie gear bij de merchants om dan op level 15 die trials te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Diigii schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 00:20:
[...]

Ik zal je naam even opschrijven en als ik FFXIV aan het spelen ben dan zal ik je wel een bericht sturen :).
En ja, het is soms ook kijken hoe dat gaat met streamen. Zelf heb ik ook wel van "vinden mensen mij of de stream wel leuk". Want je hebt vaak mensen die een paar minuten kijken en dan gaan ze weer weg. Maar ik denk dat zulke dingen ook wel tijd nodig hebben. Af en toe heb ik mensen die je dan volgen en ook regelmatig een praatje komen maken. Dat maakt het allemaal wel leuker.
Ik denk dat het vooral het blijven praten wel een ding is waar mensen wel van houden, al gaat het soms nergens over :P.

Gunbreaker ziet er ook vet uit, maar als het goed is komt er nog 1 andere class had ik begrepen? En wat zijn die pre-order earrings precies? Zijn dat van die EXP earrings die je krijgt?
Klopt, de andere class krijgen we zeer waarschijnlijk 23 maart wat van te zien tijdens de Japanse Fan Fest. De earrings krijg je inderdaad bij het preorderen van Shadowbringers. Je kan dan direct een code unlocken die je vervolgens aan je account kan koppelen. Daarbij zitten de meeschalende earrings en een baby gremlin (die de WoL in de trailer loopt te taunten).

En het klopt idd wel, van het blijven praten en uiteindelijk krijg je wat vaste viewers. Ik heb er zelf een paar, maar die kijken voornamelijk ook voor de slechte games. Dus met FFXIV zou ik een heel ander publiek opeens aanspreken. Maar goed, tzt...
whodares schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 08:51:
Stomme vraag misschien, maar hoe komen jullie aan gear als jullie nieuwe jobs levelen? Ik krijg enkel dat level 1 wapen en dan sta je daar maar. Kopen jullie gear bij de merchants om dan op level 15 die trials te doen?
Op lage levels idd gear kopen bij de merchants. Zelf wilde ik nog wel eens wapens craften in HQ omdat ze dan ook wat meer damage doen, maar dat deed ik heel gericht. Voor 50+ gebruik ik voornamelijk dungeon gear. Zeker als tank krijg je zat items door gewoon te greeden op spul wat je niet hebt.

Veel mensen levelen ook in Palace of the Dead en/of de SB variant. Daarbij is gear niet relevant meer. Wat uiteindelijk ook niet heel handig is, maar goed.
Bluh, naar Utrecht op een werkdag... dat gaat 'm niet worden voor me. Sowieso stom, email subject moet 'Amsterdam Fan Gathering' zijn, terwijl het in Utrecht is :')

[ Voor 7% gewijzigd door Grumpmeister op 09-03-2019 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Grumpmeister schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 11:38:
[...]

Op lage levels idd gear kopen bij de merchants. Zelf wilde ik nog wel eens wapens craften in HQ omdat ze dan ook wat meer damage doen, maar dat deed ik heel gericht. Voor 50+ gebruik ik voornamelijk dungeon gear. Zeker als tank krijg je zat items door gewoon te greeden op spul wat je niet hebt.

Veel mensen levelen ook in Palace of the Dead en/of de SB variant. Daarbij is gear niet relevant meer. Wat uiteindelijk ook niet heel handig is, maar goed.
Ter aanvulling: Op level 1 heb je niet echt gear, behalve de start gear waarmee je begint en andere "glamour" gear, items zonder stats. Verder haal je ook gewoon gear via de class quests elke 5 levels.
Grumpmeister schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 11:38:
[...]

Bluh, naar Utrecht op een werkdag... dat gaat 'm niet worden voor me. Sowieso stom, email subject moet 'Amsterdam Fan Gathering' zijn, terwijl het in Utrecht is :')
Een donderdagavond lijkt me inderdaad ook niet echt de makkelijke avond om zoiets te plannen maar goed, ik heb sowieso al iets gepland staan die avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Dat levelen gaat wel als een trein zeg. OP een 2-tal uurtjes naar level 15, class quests gedaan voor gear naar 16 en dan de dungeon in. 1 Dungeon en meteen level 19. De queue time daarentegen valt wel wat tegen. Ik ben als tweede voor Arcanist gegaan om door te groeien naar Scholar en die DPS queue is wel lang.

Mogelijks als derde iets van tank en vierde iets van dps, kwestie van dat ik in alle rollen wat kan doen. Aanraders voor iets specifieks?

Nog een expansion-vraagje: hoe snel is je gear irrelevant? Stel dat ik stop op het einde van de base game, hoe snel is mijn gear dan ingehaald als ik de expansions koop? Is dat dan al van bij de eerste drops die ik vind, of kan dat wat langer duren?

Ik zie ook dat het spel Steam-locked kan zijn. Ik zie daar overal vrij veel geklaag over, maar buiten de expansions aan te kopen of het spel te spelen is er toch geen nadeel aan Steam? Is er een reden waarom zoveel volk daarover klaagt? Ik was van plan om het via Steam aan te kopen, omdat ik daar nu 10% korting kan krijgen als ik ARR+SB koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
whodares schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:25:
Dat levelen gaat wel als een trein zeg. OP een 2-tal uurtjes naar level 15, class quests gedaan voor gear naar 16 en dan de dungeon in. 1 Dungeon en meteen level 19. De queue time daarentegen valt wel wat tegen. Ik ben als tweede voor Arcanist gegaan om door te groeien naar Scholar en die DPS queue is wel lang.

Mogelijks als derde iets van tank en vierde iets van dps, kwestie van dat ik in alle rollen wat kan doen. Aanraders voor iets specifieks?

Nog een expansion-vraagje: hoe snel is je gear irrelevant? Stel dat ik stop op het einde van de base game, hoe snel is mijn gear dan ingehaald als ik de expansions koop? Is dat dan al van bij de eerste drops die ik vind, of kan dat wat langer duren?

Ik zie ook dat het spel Steam-locked kan zijn. Ik zie daar overal vrij veel geklaag over, maar buiten de expansions aan te kopen of het spel te spelen is er toch geen nadeel aan Steam? Is er een reden waarom zoveel volk daarover klaagt? Ik was van plan om het via Steam aan te kopen, omdat ik daar nu 10% korting kan krijgen als ik ARR+SB koop
Ja, het levelen tot aan level 50 is een stuk versneld, en is al helemaal erg als je op een van de 'bonus' servers zit. In de expansion kan je level 50 gear (mits je de ilvl 120 items van de Poetics tomestones hebt (nu nog niet druk om maken)) een paar levels mee. Zo niet, dan is de gear eigenlijk direct wel te vervangen voor vendor gear, die begint op ilvl 115. De gear kan je sowieso al wel krijgen, hetzij via de Market Board, of beter nog, gewoon iemand die de expansion heeft de gear laten kopen.

Steam is idd z'n eigen platform. Voor de expansions zijn er rond release vaak wel deals te vinden waarmee je het goedkoper kan krijgen (ik haalde 'm meestal bij Green Man Gaming, de digital collectors edition). Je kan daarmee een stuk goedkoper uit zijn dan dat je het via Steam haalt. Ik weet niet of er verder nog echt restricties aan hangen, met mogstation of iets, ik denk het eigenlijk niet. Voor mij was het meer de vrijheid hebben om iets aan te schaffen waar ik zelf wilde, ipv aan Steam en de hogere prijzen vast te zitten.

Bijv. GMG is momenteel ook goedkoper (al is het een paar cent) dan Steam voor de Complete Edition. Of beter nog, check Budgetgaming maar eens, dat scheelt je toch al gauw wat ten opzichte van Steam. Dat in combinatie met dat best wat spelers slechte ervaringen hebben tussen Steam en FFXIV zou mij toch richting de losstaande game doen neigen.

[ Voor 5% gewijzigd door Grumpmeister op 09-03-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Grumpmeister schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:42:
Steam is idd z'n eigen platform. Voor de expansions zijn er rond release vaak wel deals te vinden waarmee je het goedkoper kan krijgen (ik haalde 'm meestal bij Green Man Gaming, de digital collectors edition). Je kan daarmee een stuk goedkoper uit zijn dan dat je het via Steam haalt. Ik weet niet of er verder nog echt restricties aan hangen, met mogstation of iets, ik denk het eigenlijk niet. Voor mij was het meer de vrijheid hebben om iets aan te schaffen waar ik zelf wilde, ipv aan Steam en de hogere prijzen vast te zitten.

Bijv. GMG is momenteel ook goedkoper (al is het een paar cent) dan Steam voor de Complete Edition. Of beter nog, check Budgetgaming maar eens, dat scheelt je toch al gauw wat ten opzichte van Steam. Dat in combinatie met dat best wat spelers slechte ervaringen hebben tussen Steam en FFXIV zou mij toch richting de losstaande game doen neigen.
STel dat ik het via GMG zou kopen, kan ik het dan nog steeds via Steam launchen zoals ik nu mijn trial launch of gaat dat niet meer? Ik vind het handig om via steam al mijn games te hebben, maar de pricing policy is inderdaad soms ... speciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
whodares schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:02:
[...]

STel dat ik het via GMG zou kopen, kan ik het dan nog steeds via Steam launchen zoals ik nu mijn trial launch of gaat dat niet meer? Ik vind het handig om via steam al mijn games te hebben, maar de pricing policy is inderdaad soms ... speciaal.
Nee, dat helaas dus niet. Daarom is het een raar 'gesloten' platform via Steam. Maar ach, als je het liever via Steam hebt, wat maken die paar euro's dan uit? :P

Ik kan er verder niet heel veel nuttigs over zeggen, alleen was het in het begin mogelijk nog erger en waren best wat spelers die van Steam naar niet-Steam zijn overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Je service account voor FFXIV wordt in geval van steam ook bestempeld als een account-type steam. Het zou zo maar eens kunnen zijn dat je opnieuw zou moeten beginnen als je buiten steam om zou gaan omdat je account dan niet meer werkt.
Zag overigens geen prijsverschil tussen steam en GMG voor Shadowbringers.

Verder: ik speel via steam. Gisteren was er de aankondiging dat het binnenkort onmogelijk word de client te starten buiten steam om, maar ik weet niet in hoeverre ik daar überhaupt wat van ga merken. Ik heb momenteel in elk geval nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
MokonaNL schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:51:
Je service account voor FFXIV wordt in geval van steam ook bestempeld als een account-type steam. Het zou zo maar eens kunnen zijn dat je opnieuw zou moeten beginnen als je buiten steam om zou gaan omdat je account dan niet meer werkt.
Zag overigens geen prijsverschil tussen steam en GMG voor Shadowbringers.

Verder: ik speel via steam. Gisteren was er de aankondiging dat het binnenkort onmogelijk word de client te starten buiten steam om, maar ik weet niet in hoeverre ik daar überhaupt wat van ga merken. Ik heb momenteel in elk geval nergens last van.
Hm, ik ging in dit geval er van uit dat hij ARR + Stormblood bedoelde, maar ik kan er idd naast zitten. De Complete Edition is iig wel goedkoper te vinden dan op Steam. Voor Shadowbringers (en voorgaande expansions) was het voornamelijk 1-2 weken voor de release dat er wat deals voor kwamen.

Deze keer heb ik Shadowbringers via Square besteld, maar dat is dan ook omdat ik de physical CE wilde hebben.

Je kan ook gewoon los FFXIV later kopen en aan je account koppelen. Je character blijft wel bewaard iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Ik ga waarschijnlijk gewoon via Steam kopen. Die paar euro kunnen me dan idd niet zo veel schelen als ik mijn library allemaal gecentraliseerd kan krijgen. Er zijn zo al genoeg verschillende launchers...

Ik bedoelde eigelijk ARR + ShadowBringers, de laatste nieuwe expansion. Daar zouden namelijk alle voorgaande expansions ook al inzitten. 3 maanden is echter een heel lange periode, dus de kans bestaat wel dat ik uiteindelijk ook nog gewoon Stormblood apart erbij koop, gewoon om die periode te overbruggen. Dat is momenteel echter niet het plan en ik hoop met ARR die 3 maanden toch wel te kunnen overbruggen. Als ik dan echter bekijk dat ik op 1 week al tegen de cap van de Trial aanloop, is dat wel een beetje ontmoedigend. Ik ben vermoedelijk een beetje te actief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
whodares schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:54:
Ik ga waarschijnlijk gewoon via Steam kopen. Die paar euro kunnen me dan idd niet zo veel schelen als ik mijn library allemaal gecentraliseerd kan krijgen. Er zijn zo al genoeg verschillende launchers...

Ik bedoelde eigelijk ARR + ShadowBringers, de laatste nieuwe expansion. Daar zouden namelijk alle voorgaande expansions ook al inzitten. 3 maanden is echter een heel lange periode, dus de kans bestaat wel dat ik uiteindelijk ook nog gewoon Stormblood apart erbij koop, gewoon om die periode te overbruggen. Dat is momenteel echter niet het plan en ik hoop met ARR die 3 maanden toch wel te kunnen overbruggen. Als ik dan echter bekijk dat ik op 1 week al tegen de cap van de Trial aanloop, is dat wel een beetje ontmoedigend. Ik ben vermoedelijk een beetje te actief :P
Och, je eerste class gaat het vlugste aangezien je veel experience van de main story quest krijgt. De andere classes duren toch iets langer :)

Daarnaast moet je op level 50 ook nog de story tussen 2.0 en 2.55 doorlopen, dat zijn best een hoop quests. Als je dan al wel een expansion hebt, krijg je daar ook exp voor en kan je dus al level 52-53 zijn voordat je in de expansion aankomt. Al lijkt me dat persoonlijk minder leuk. In de tussentijd kan je sowieso nog wat classes levelen, en evt. naar je ARR relic wapen kijken (puur als een tijdvuller, die wordt sowieso na een paar levels vervangen). Aan de andere kant... hoe vlug wil je met de flow van ShadowBringers mee? Maar goed, dat is allemaal aan jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Grumpmeister schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:40:
[...]

Och, je eerste class gaat het vlugste aangezien je veel experience van de main story quest krijgt. De andere classes duren toch iets langer :)

Daarnaast moet je op level 50 ook nog de story tussen 2.0 en 2.55 doorlopen, dat zijn best een hoop quests. Als je dan al wel een expansion hebt, krijg je daar ook exp voor en kan je dus al level 52-53 zijn voordat je in de expansion aankomt. Al lijkt me dat persoonlijk minder leuk. In de tussentijd kan je sowieso nog wat classes levelen, en evt. naar je ARR relic wapen kijken (puur als een tijdvuller, die wordt sowieso na een paar levels vervangen). Aan de andere kant... hoe vlug wil je met de flow van ShadowBringers mee? Maar goed, dat is allemaal aan jou :P
Het hangt er wat vanaf. Ik vind dat die tweede class ook best vooruit gaat. Een dagje redelijk casual gespeeld en al bijna level 30. Aangezien mijn tweede class ook een healer gaat zijn, verwacht ik niet echt problemen qua snelheid van leveling :P

Hetgene waar ik het meeste schrik voor heb, is de "dode" tijd die ik zou kunnen hebben als ik HW enzo niet zou hebben. Ik zou inderdaad een ARR relic wapen kunnen grinden, maar dat is na een uurtje ofzo in HW alweer achterhaald. Dan kan ik imo beter die expansion bijkopen en ineens de volledige game hebben. Het zou me stom lijken om 2 weken te grinden voor een hard-cap die ik zou kunnen verwijderen als ik 35 euro investeer om de expansion te kopen.

Om specifiek met Shadowbringers mee te draaien: dat kan me momenteel nog niet veel schelen. Ik wil gewoon niet het gevoel hebben dat ik vastzit omdat ik geen geld wil geven aan de huidige expansions. Ik vermoed dat ik op 3 maanden tijd aan mijn speeltempo wel zeker aan de endgame moet kunnen geraken van alle bestaande content, op de savage/ultimate raids na dan. Maar level 70 met een deftige gearset op 3 maanden tijd zie ik zeker en vast als doenbaar, mogelijks voor meerdere jobs.

Aka ik game gewoon teveel 8)7

EDIT: Goed, vandaag nog een beetje verder gespeeld en mijn Arcanist heeft nu zijn beide main jobs unlocked. Summoner vind ik wel leuk spelen en handig om sneller door de story te gaan. Dat ik dan kan wisselen naar een Scholar om sneller Dungeons binnen te geraken is een heel leuke perk :)

[ Voor 6% gewijzigd door whodares op 10-03-2019 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Radeon

Today is a good day to die

Na een hele lange tijd FF niet meer gespeeld te hebben wil ik het toch weer een keer oppakken. Aangezien WoW een beetje begint te vervelen. Heb alleen de base game + heavensward. Me White mage is circa level 43. Kan ik voorlopig nog even vooruit met heavensward met lvlen of moet ik wel meteen recente uitbreiding aanschaffen?

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Radeon schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:02:
Na een hele lange tijd FF niet meer gespeeld te hebben wil ik het toch weer een keer oppakken. Aangezien WoW een beetje begint te vervelen. Heb alleen de base game + heavensward. Me White mage is circa level 43. Kan ik voorlopig nog even vooruit met heavensward met lvlen of moet ik wel meteen recente uitbreiding aanschaffen?
Kijk het gewoon even aan met base + Heavensward. Als je op de cap zit en je Stormblood nodig hebt, dan kan je het altijd nog aanschaffen. Tenzij je heel graag Samurai of Red Mage wilt spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Er is toevallig net een sale op de officiële site, dus heb ik daar maar alles gekocht. De complete editon voor 17 euro is geen slechte deal en dan heb ik er maar ineens de laatste nieuwe expansion bijgepakt voor die pre-order bonussen. In totaal net geen 52 euro, dat wil ik er zeker nog wel aan geven.

Dus voor zij die het nog nodig zouden hebben, er is een sale in de officiële store op vanalles en nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik heb vrijdag m'n account weer aangeslingerd. Bij wijze van "terug" komen ben ik m'n DRK gaan levelen(van 30 naar 44 nu). M'n main is PLD van 53. Plan is nu om DRK naar 53 te halen en dan MSQ van HW verder te doen. Ik heb wel SB gehaald (want 60% korting momenteel(tot 4 april)) en ShB ook want ik wilde die 30% earing. Ik heb bijna heel de zaterdag en zondag gespeeld en had het super naar me zin, dus vandaar dat ik ze gekocht heb :)

Enige waar ik beetje moe van word is dat ik op Moogle zit en iedereen daar zegt "salut" :s Ik hoop met de datacenter change dat de FC gaat verhuizen naar ergens waar er meer "hello" gezegd word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Hier ook een Moogle speler, zit uiteraard in de beginners chat, die echt volledig Franstalig is.

Inmiddels level 34 archer en lvl 31 White mage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Inmiddels 51 DRK, bijna bij met m'n paladin. Zag wel dat die op 53 en 98% zat of zo, dus die knal ik vandaag eerst naar 54 zodat ik tot aan 54 bonus xp heb op m'n DRK. Dan verder met HW story.

@Mariekeb hoe bevalt het tot nu toe? Having fun? Ik zie een gnome avatar dus niet je eerste mmo. Moest je wennen aan de 2.5GCD tenopzichte van de 1.5 in wow? En het verhaal? Ik was echt helemaal bezig met het verhaal rond dat level :) Also, ben je meer een healer of een dps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:15
Als ik nu zou beginnen. Wat is dan de server waar ik op zou moeten komen? Moogle veel Frans hoor ik. Maar waar dan wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
@ye-roon Bevalt goed. Ik had net gisteren een stuk in het verhaal ,waar ik zowaar echt iets bij voelde. Doe nu ook een tijd alleen de main quest en zo goed als geen enkele side quest.
Voorkeur voor DPS ( heb al genoeg verantwoordleijkheid in m'n werk ) maar Healing is zo lekker als je een groep zoekt :)

En ja die GCD .... daar moet ik aan wennen, ik ben m'n ritme kwijt :D

@jaydenjarno Moogle bevalt me wel tot nu toe ( vriendelijke community), maar als lvl 36 heb ik natuurlijk maar een heel beperkt beeld. Ben erg benieuwd naar input van anderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MokonaNL
De community voor FFXIV is over het geheel genomen gewoon goed, dat zal per server niet veel verschillen.
Meeste mensen hier hangen rond op Odin, Phoenix of Zodiark.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
MokonaNL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:25:
De community voor FFXIV is over het geheel genomen gewoon goed, dat zal per server niet veel verschillen.
Meeste mensen hier hangen rond op Odin, Phoenix of Zodiark.
Dit dus, de community is over het algemeen gewoon goed. D'r zijn wat rustigere servers en Moogle staat idd bekend als de Franse server, maar het is net wat je zelf wilt. Het is ook de moeite waard om even te kijken welke servers waar naar toe gaan met de datacenter split, want dat gaat impact hebben met wie je kan spelen. Volgens mij zitten de meeste hier in het datacenter wat 'Light' wordt. Hieronder vallen: Lich, Odin, Phoenix, Shiva en Zodiark.

Zelf zit ik op Odin en heb er echt niks over te klagen. Voornamelijk Engelse community, zo nu en dan een woordje Duits (wat niet zo'n probleem is), maar verder wel naar m'n zin.

Mocht je over willen stappen naar een andere server, dan is er van 2 tot 15 april een mogelijkheid om gratis te transferren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MokonaNL
Samenvatting van de punten van de keynote van de fan fest in Tokyo

Norvrandt, een regio in de "Eerste Wereld', een van de 13 reflecties van de wereld die we kennen.
In deze Eerste Wereld heeft het licht de overhand en is er gebrek aan aan donkerte.
spoiler: Heavensward Patch 3.4
De Warriors of Darkness komen van deze wereld.

Het wordt onze taak om de donkerte weer terug te brengen. Waarom we hierheen gaan houden ze nog geheim om spoilers te voorkomen.

We beginnen in de stad The Crystarium. Preview.
Verder laten ze de stad Eulmore zien, waar de rijken feesten tot het einde nadert, terwijl de armen in sloppenwijken ervoor hopen binnen te komen. Preview

Nieuw gebied: Lakeland.
Preview.

Raid
De 24-man raid wisten we natuurlijk al, maar de nieuwe raid serie wordt Eden.
Gaia gaat een rol spelen. Image.

Class
Tweede nieuwe class wordt Dancer, een ranged DPS. Gebruikt 'throwable weapons'. Wouden gaan voor Chrakrams, maar dan moest alles rond worden en ze wouden wat meer variatie maken.
Heeft naast damage ook wat buffs voor de party.

Nieuw ras
De Hrothgar. Alleen mannelijke characters.
De Viera kunnen alleen vrouwelijk zijn.

Alle rassen hebben in de Eerste Wereld andere namen:
Hyur - > Humen
Miqo'te -> Mystel
Elezen -> Elves
Roegadyn -> Galdjent
Au Ra -> Drahn
Lalafell -> Dwarves
Viera -> Viis
Hrothgar -> Ronso

Beast Tribes
Dwarves. Met baard en met helm. De primal is "Sin Eater".
Afbeeldingslocatie: https://assets.rpgsite.net/images/images/000/074/886/article/FFXIV_PUB_FANFESTIVAL_2019_TOKYO_58.png

Volledige Trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Waren Sin Eaters niet de Light-equivalents van Voidsent? 'Gewoon' een soort van licht-demonen. Zo begreep ik het iig. (Een van de?) Main antagonists was Innocence.

Ik vind het wel leuk wat ze met Dancer gedaan hebben, past op deze manier goed in de support role die het normaal heeft. De nieuwe races heb ik maar weinig mee, maar leuk voor degene die het wilde hebben.

Ik ben toch wel hyped, al deed deze fan Fest me minder dan de vorige (aangezien ik erg uitkijk naar Gunbreaker). Maar dit lijkt er dan toch op dat we mogelijk toch niet Garlemald gaan. En deze wending opent erg veel opties voor het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Grumpmeister schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:57:
Waren Sin Eaters niet de Light-equivalents van Voidsent? 'Gewoon' een soort van licht-demonen. Zo begreep ik het iig. (Een van de?) Main antagonists was Innocence.
Klopt, heb een samenvatting van het internet genomen en losjes vertaald om te voorkomen dat ik iets zou vergeten, om vervolgens de fout niet te zien.

Letter of the Producer Live L had niet bijzonder veel nieuws. Wel de tijdlijn voor de toekomst.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/f6747682d05eaea968ab54c578c60a26.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Gisteren het verhaal van Stormblood afgerond en ik vond het ergens jammer dat ze iets vertraging hadden met de patch. De impact van de conclusie is gewoon een stuk minder door de informatie vanuit de fanfest. Het was eerder ook het idee dat de patch voor de laatste fanfest gereleased zou worden.

Maar goed, ik heb wel zin in Shadowbringers. Tot die tijd nog even wat questlines afronden (oa. Hildibrand, die heb ik van HW en SB nog niet gedaan) en rustig wat classes naar level 70 tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Grumpmeister schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:43:
Gisteren het verhaal van Stormblood afgerond en ik vond het ergens jammer dat ze iets vertraging hadden met de patch. De impact van de conclusie is gewoon een stuk minder door de informatie vanuit de fanfest. Het was eerder ook het idee dat de patch voor de laatste fanfest gereleased zou worden.

Maar goed, ik heb wel zin in Shadowbringers. Tot die tijd nog even wat questlines afronden (oa. Hildibrand, die heb ik van HW en SB nog niet gedaan) en rustig wat classes naar level 70 tillen.
Ik probeer al die informatie redelijk te mijden totdat ik m'n account weer reactiveer na de release van Shadowbringers. Irritant overigens dat de naam naar dezelfde afkorting neigt als Stormblood. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Mugwump schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:54:
[...]

Ik probeer al die informatie redelijk te mijden totdat ik m'n account weer reactiveer na de release van Shadowbringers. Irritant overigens dat de naam naar dezelfde afkorting neigt als Stormblood. :P
Daarom heb ik het zo vaag mogelijk gehouden, ik snap dat niet iedereen alle sources van informatie meekrijgt :)

En idd, ShB typt niet zo lekker weg als gewoon SB. Hopelijk zit ik ten tijde van de release in m'n nieuwe woning, dus dan kan ik in m'n nieuwe gameroom even nolifen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Grumpmeister schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:57:
[...]

Daarom heb ik het zo vaag mogelijk gehouden, ik snap dat niet iedereen alle sources van informatie meekrijgt :)

En idd, ShB typt niet zo lekker weg als gewoon SB. Hopelijk zit ik ten tijde van de release in m'n nieuwe woning, dus dan kan ik in m'n nieuwe gameroom even nolifen :D
Misschien dat ik nog wel ergens een weekje vrijneem zodat ik wat meer tijd heb, maar het gevaar van dit soort games bingen is toch altijd wel dat ik het dan ook weer heel snel zat ben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het raar dat zo veel mensen zitten te zeiken over het feit dat Dancer een dps class is op reddit.
En dat die rassen gender locked zijn.

De FFXIV community is echt top.. de FFXIV community die erg actief is op reddit enz zijn echt een heel stuk minder top :P alleen maar over alles klagen en zeiken terwijl er geen enkele mmo is die zo veel content continue uit brengt dan bij deze game.

Ook maar pre-ordered. moet alleen de hele story nog door. heb volgens mij 4.0 niet eens afgerond. Probleem met MMO's is alleen dat ik gewoon niet echt de vrijetijd meer voor heb met een newborn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
@Ricmaniac wen er maar aan, die tijd krijg je nooit meer terug. ( ooit 11 jaar geleen toen ik zwanger was en verplicht niets moest doen, kon ik een paar maanden 8 uur per dag wow spelen .... )
@MokonaNL dankjewel voor de korte update , hopelijk red ik het om klaar te zijnvoor de uitbreiding tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:51
Beste Tweakers leden,

Ik ben sinds de laatste trailer en nieuwtjes geïnteresseerd om weer verder te gaan waar ik gebleven was. Ik probeerde net in te loggen maar bij het resetten van mijn WW wordt mijn mail adres niet meer herkent waar ik alles op heb geregisterd. Ik heb blijkbaar ooit een keer het volgende mailtje gekregen:

Dear Valued Square Enix Customer,

Thank you for using the Square Enix Account Management System.

We are writing to inform you that we have temporarily restricted access to your Square Enix Account. This was done for your protection as unusual access to your account was detected on our system. For your protection, we have temporarily closed the account.

Ik kan hier niks mee omdat ik geen reset kan plegen omdat blijkbaar ook mijn mail van dit account is ontkoppeld.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Marvin. schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 23:46:
Beste Tweakers leden,

Ik ben sinds de laatste trailer en nieuwtjes geïnteresseerd om weer verder te gaan waar ik gebleven was. Ik probeerde net in te loggen maar bij het resetten van mijn WW wordt mijn mail adres niet meer herkent waar ik alles op heb geregisterd. Ik heb blijkbaar ooit een keer het volgende mailtje gekregen:

Dear Valued Square Enix Customer,

Thank you for using the Square Enix Account Management System.

We are writing to inform you that we have temporarily restricted access to your Square Enix Account. This was done for your protection as unusual access to your account was detected on our system. For your protection, we have temporarily closed the account.

Ik kan hier niks mee omdat ik geen reset kan plegen omdat blijkbaar ook mijn mail van dit account is ontkoppeld.

Iemand hier ervaring mee?
Even contact opnemen met de helpdesk, lijkt me. Mocht je 'm terug kunnen krijgen dan zou ik er direct een authenticator bij opzetten (sowieso een fijn idee, en je krijgt er een gratis teleport location bij :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Nu online

Radeon

Zo gisteren weer me eerste Dungeon gehealed op me White mage na dik 2 jaar geen FF te hebben gespeeld. Was wel weer even wennen in vergelijking met healen in WoW maar wel leuk. Me FC op Zodiark is helaas niet meer. Weet iemand hier nog een gezellige FC op Zodiark?

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:51
Grumpmeister schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:14:
[...]

Even contact opnemen met de helpdesk, lijkt me. Mocht je 'm terug kunnen krijgen dan zou ik er direct een authenticator bij opzetten (sowieso een fijn idee, en je krijgt er een gratis teleport location bij :P )
Gelukt! Ik kan er eindelijk weer bij. Ik zie nu dat er specifiek benoemd wordt vanaf wanneer je de pre order items kan gebruiken. Wat ik alleen niet kan vinden is of ik vanaf maart ook alle voorgaande expansions kan spelen als je pre orderd, ik heb nu nog geen van alle uitbreidingen. Als dat niet het geval is (dus pas vanaf juli) moet ik of heel veel meer betalen of wachten tot juli 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Marvin. schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:42:
[...]

Gelukt! Ik kan er eindelijk weer bij. Ik zie nu dat er specifiek benoemd wordt vanaf wanneer je de pre order items kan gebruiken. Wat ik alleen niet kan vinden is of ik vanaf maart ook alle voorgaande expansions kan spelen als je pre orderd, ik heb nu nog geen van alle uitbreidingen. Als dat niet het geval is (dus pas vanaf juli) moet ik of heel veel meer betalen of wachten tot juli 8)7
De expansions die binnen Shadowbringers zitten (dus HW en Stormblood) unlocken naar mijn weten pas bij de release van Shadowbringers zelf. Stormblood (dus inclusief HW) is echter maar iets van 12 euro momenteel (fysiek), dus dat valt op zich wel mee. Tenzij je de Steam versie hebt, dan weet ik niet hoe veel het nu is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Marvin. schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:42:
[...]

Je kan helaas niet direct SB in als je Shadowbringers pre-ordered. Echter, er is momenteel een sale(tot 4 april dacht ik) daarmee heb je SB voor 15euro(daarmee ook direct HW mocht je die nog niet hebben). Persoonlijk heb ook ShB pre-order gedaan voor de 30% xp oorbel van de pre-order, de ShB pre-order is "maar" 35 euro in SE store, dus voor 50 euro heb je nu beide wat in vergelijk met een andere mmo een tientje minder is en die heeft geen voiceacting in 5 talen.

Ik wilde die oorbel graag, want die gaat me helpen bij het levelen van alt jobs(of gunbreaker als main, one can never have too much edgelords).

PS: ik denk dat ik full edgelord ga vanmiddag en de motor van FF7 haal. Al is het alleen voor de muziek :p

[ Voor 4% gewijzigd door ye-roon op 28-03-2019 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
Gisteren eindelijk de Seiryu Extreme clear gehaald. Had de mount in de tweede kill.
Zoveel geluk heb ik niet vaak.
Volgende uitdaging: Midgardsormr in Alphascape Savage 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:36
Radeon schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:34:
Zo gisteren weer me eerste Dungeon gehealed op me White mage na dik 2 jaar geen FF te hebben gespeeld. Was wel weer even wennen in vergelijking met healen in WoW maar wel leuk. Me FC op Zodiark is helaas niet meer. Weet iemand hier nog een gezellige FC op Zodiark?
Wat zoek je precies voor een soort FC? (en uit nieuwsgierigheid, welke FC zat je in?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:36

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

ye-roon schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:17:
[...]

Je kan helaas niet direct SB in als je Shadowbringers pre-ordered. Echter, er is momenteel een sale(tot 4 april dacht ik) daarmee heb je SB voor 15euro(daarmee ook direct HW mocht je die nog niet hebben). Persoonlijk heb ook ShB pre-order gedaan voor de 30% xp oorbel van de pre-order, de ShB pre-order is "maar" 35 euro in SE store, dus voor 50 euro heb je nu beide wat in vergelijk met een andere mmo een tientje minder is en die heeft geen voiceacting in 5 talen.

Ik wilde die oorbel graag, want die gaat me helpen bij het levelen van alt jobs(of gunbreaker als main, one can never have too much edgelords).

PS: ik denk dat ik full edgelord ga vanmiddag en de motor van FF7 haal. Al is het alleen voor de muziek :p
Die oorbel krijg je direct, toch? Is wel een idee om die specifiek voor alts te gebruiken inderdaad. 30% is nogal een flinke boost!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

@Thrace Grumble yup, die oorbel krijg je direct bij de ShB preoder. Werkt niet alleen voor alts, ook voor je main character. En je kan het gebruiken op level 70 om sneller 71 te worden. Daarna is het nutteloos voor die job. Niet dat je voor je eerste job dat nodig hebt, maar het zorgt er wel voor dat je een zooi sidequests over kan slaan en alleen MSQ kan volgen en dan toch genoeg xp krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nog een free key voor de starters edition van de game.
Zat bij me Twitch Prime

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Plaats even je reactie als je hem gebruikt hebt. Wel zo netjes voor de andere

[ Voor 65% gewijzigd door Ricmaniac op 03-04-2019 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Nu online

Radeon

Arcalite schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:21:
[...]

Wat zoek je precies voor een soort FC? (en uit nieuwsgierigheid, welke FC zat je in?)
Heb alleen een WM op 49 en een ARC op 28 dus voorlopig ben ik niet op zoek naar iets specifieks in een FC tbh. Zat in Living Dreams.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Radeon schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:24:
[...]

Heb alleen een WM op 49 en een ARC op 28 dus voorlopig ben ik niet op zoek naar iets specifieks in een FC tbh. Zat in Living Dreams.
Indien je interesse hebt om Moonlight Guardians te joinen kan je me vanavond (wss na half 9) een whisper sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeel raar. Ik wil nu met die free login campaign weer even spelen. lukt het inloggen niet.
Doe ik forgot password zegt die dat er geen account op mijn email adres bestaat. Heb ook gewoon een 2factor token op me account staan :s nu maar wachten op support.

edit: Omg XD blijkbaar is de forgot password beveiliging bij SE case sensitive. Dus ik had me email ingevuld met een hoofdletter maar geregistreerd zonder hoofdletter. Hierdoor kreeg ik die confirmation code niet >_>

[ Voor 29% gewijzigd door Ricmaniac op 09-04-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd of er met Shadowbringers een nieuwe boost komt voor characters. De huidige boosts waren laatst in de aanbieding maar zie zo voor me dat ik een job naar 60 boost en over 2 maanden is er een boost naar 70 =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Ricmaniac schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:10:
Ben benieuwd of er met Shadowbringers een nieuwe boost komt voor characters. De huidige boosts waren laatst in de aanbieding maar zie zo voor me dat ik een job naar 60 boost en over 2 maanden is er een boost naar 70 =p
Dat zou mij zeer zeker niet verbazen. Ik ben nog steeds geen voorstander van die dingen maar voor ieder wat wils :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arcalite schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:57:
[...]

Dat zou mij zeer zeker niet verbazen. Ik ben nog steeds geen voorstander van die dingen maar voor ieder wat wils :)
was ik eerst ook niet.. nu gewoon geen tijd meer irl om alles handmatig te levelen :P kan ik beter even een 2 uurtjes werken om vervolgens een class te boosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er hier niet iemand die de taak op zich wil nemen om voor dit topic een geüpdate / nieuwe TS te maken voor Shadowbringers? Ik heb er gewoon echt totaal geen tijd meer voor om heel eerlijk te zijn en denk dat ik sowieso niet meer de juiste persoon ben momenteel met mijn current kennis van de game ondanks ik nu weer net speel ofcourse.

Maar ik zou het wel tof vinden om ook voor nieuwe mensen die twijfelen om te spelen de TS gewoon duidelijk te hebben met geüpdatet informatie en het topic weer een beetje in glorie te zetten :P

Indien je dit zou willen doen kan je een PM sturen.

Tenzij @Phoenix_the_II het wil doen maar denk niet dat jij nog wat met de game doet of wel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee allemaal!

Eerste keer dat ik hier post maar ik vraag mij af of er een discord of andere ''community'' is met Nederlandse mensen die ffxiv spelen. Lijkt mij leuk om met meer dutchies te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 01:48:
Hee allemaal!

Eerste keer dat ik hier post maar ik vraag mij af of er een discord of andere ''community'' is met Nederlandse mensen die ffxiv spelen. Lijkt mij leuk om met meer dutchies te spelen!
Ik weet niet of er een "algemene" tweakers ffxiv discord is. Ik zit wel met aantal van hier in de Swords & Roses discord van onze FC op Moogle(Chaos data center). Plus ik hang in een discord van ex-streamer turned chef en we spelen regelmatig samen. Wel goede internationale discord: The Balance: https://discord.gg/CjQkEn3 maar die is vooral bedoeld voor vragen over je class en how to play en zo.

@Ricmaniac en ja, die accounts bij SE zijn best raar idd. Maar een mail adres invullen met hoofdletter, moet je maar net op komen om dat te proberen(of gewoon in je mail geschiedenis gekeken hoe het ooit bij je is aangekomen).

[ Voor 13% gewijzigd door ye-roon op 11-04-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Laatst online: 15-12-2020
Ricmaniac schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:34:
Is er hier niet iemand die de taak op zich wil nemen om voor dit topic een geüpdate / nieuwe TS te maken voor Shadowbringers? Ik heb er gewoon echt totaal geen tijd meer voor om heel eerlijk te zijn en denk dat ik sowieso niet meer de juiste persoon ben momenteel met mijn current kennis van de game ondanks ik nu weer net speel ofcourse.

Maar ik zou het wel tof vinden om ook voor nieuwe mensen die twijfelen om te spelen de TS gewoon duidelijk te hebben met geüpdatet informatie en het topic weer een beetje in glorie te zetten :P

Tenzij @Phoenix_the_II het wil doen maar denk niet dat jij nog wat met de game doet of wel? :P
Kheb het al een tijdje niet meer gespeeld nee... Teveel anderen dingen aan mijn hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren avond level 69 geworden :) helaas geen tijd meer om te spelen tot woensdag wegens kort reisje.
Maar kijk er naar uit om volgende week gewoon verder te gaan en 70 te worden en de story completen.

SB geleveld als RDM maar ik denk dat zodra die 70 is dat ik weer lekker terug ga naar Tank main. Mis de snelle queue tijden en het voelt toch wel erg goed om met dungeons enz gewoon de main target van mobs te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Gister er achter gekomen dat ik een dungeon moest doen voor main story en gezien ik al bijna in slaap viel... Dat maar niet gaan doen :)

Level 61 DRK. Bezig met m'n glamour, maar dat gaat ook goed komen. Ik hoop HW wel af te krijgen dit weekend, moet wel lukken als ik de hoeveelheid quests zie.

[ Voor 37% gewijzigd door ye-roon op 12-04-2019 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Is bij jullie de dungeon queue ook een stuk langer geworden sinds de data center split?
Merk dat sindsdien de PF ook redelijk dood is...

[ Voor 3% gewijzigd door Arcalite op 12-04-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

@Arcalite Ik speel een tank job en tot nu toe ook alleen maar een tank job, dus merk er zefl niet zo veel van. Maar begrijp van andere dat het inderdaad rustiger is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arcalite schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:01:
Is bij jullie de dungeon queue ook een stuk langer geworden sinds de data center split?
Ik heb een hele tijd niet gespeeld dus weet niet hoe het voorheen was maar gisteren avond duurde het zonder healer of tank in me party 16-20 minuten voor de 50/60 roulette, leveling roulette en een specific. Vond het opzich wel oke. Alhoewel je liever gewoon 5 minuten uiterlijk hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Spelen jullie op Chaos of op Light.
Ik hoor het vooral veel terug komen bij mij op de server (Zodiark - Light) :<

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
Ricmaniac schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:34:

Heb het redelijk druk, maar mocht niemand zich melden dan wil ik het eventueel wel oppakken.
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 01:48:
Hee allemaal!

Van een discord heb ik niet gehoord, maar afhankelijk van je server hebben we een crossworld linkshell voor Tweakers op de Light datacenter. Is nog niet erg gevuld met mensen, maar hoop daar in de toekomst toch wel wat meer leven in te krijgen.
Arcalite schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:01:
PF gebruik ik eigenlijk alleen voor de snelle ARR primals runs voor Wondrous Tails, dus daar heb ik nog niet heel veel gemerkt., maar de duty finder voelt wel een stukje trager dan voorheen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

MokonaNL schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:34:
[...]

Heb het redelijk druk, maar mocht niemand zich melden dan wil ik het eventueel wel oppakken.

[...]

Van een discord heb ik niet gehoord, maar afhankelijk van je server hebben we een crossworld linkshell voor Tweakers op de Light datacenter. Is nog niet erg gevuld met mensen, maar hoop daar in de toekomst toch wel wat meer leven in te krijgen.

[...]

PF gebruik ik eigenlijk alleen voor de snelle ARR primals runs voor Wondrous Tails, dus daar heb ik nog niet heel veel gemerkt., maar de duty finder voelt wel een stukje trager dan voorheen ja.
Volgens mij heb ik samen met jou die LS nog opgericht :). Pas FFXIV weer opgepakt na een poos niet gespeeld te hebben. Zal es kijken of ik nog ik de LS zit, anders zou ik wel graag een invite krijgen weer :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Thrace Grumble schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:55:
[...]

Volgens mij heb ik samen met jou die LS nog opgericht :). Pas FFXIV weer opgepakt na een poos niet gespeeld te hebben. Zal es kijken of ik nog ik de LS zit, anders zou ik wel graag een invite krijgen weer :)
Je bent weg-geMoogled door de server split :(

Volgens mij kan je nu nog gratis een transfer doen, maar op de Light datacenter leeft de LS nog :P . Ik weet niet hoeveel (actieve) spelers van hier op Chaos zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
Gratis transfer is nog tot morgen. Voor zover ik uit recente activiteiten hier zie zijn er 3 mensen op Chaos, waarvan twee recentelijk net opnieuw zijn begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:04
Ricmaniac schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:10:
Mits je geen problemen hebt met de group content dan is de combinatie van weinig spelen en XP eigenlijk geen probleem. De duty roulette bonus die elke dag om 5 uur reset tikt aardig aan. Zit je met een job lager dan het hoogste level dan krijg je iets van 200% xp dus ook dat gaat aardig rap.

Waar ik persoonlijk wel een probleem mee had is de tijd die de main story quest inneemt in combinatie met het verplichte karakter. Je kunt letterlijk dungeons en zones niet in wanneer jij niet bij bent het de MSQ. Persoonlijk vind ik die MSQ content niet leuk. Te veel story padding (ga een fles water vullen) en te houterig gebracht. Vanavond nog een poging gedaan verder te komen, gratis login. Werd snel getrakteerd op een cutscene van iemand die 'ons' toesprak en vervolgens zoomed de camera in op een gezicht, dit gezicht gaat fronzen. Prima maar dit herhaalt zich daarna nog 3 keer (!). Alsof iedereen omstebeurt gaat zitten fronzen 8)7 .

Natuurlijk kun je de cutscene's overslaan (de meeste), maar door het simpele karakter van de quests blijft er dan weinig van de ervaring over. Je bent dan letterlijk van A naar B aan het lopen om vervolgens de opdracht te krijgen om C te verzamelen. Net als in WoW 20 jaar geleden ;).

De job potion heb ik dus niet gebruikt en is wat mij betreft dus ook totaal niet nodig. Die XP komt vanzelf wel. Maar de story skip potion was voor mij echt onmisbaar. Helaas ging die maar tot en met heavensward.

[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 15-04-2019 23:42 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Nu online

Radeon

Ja het duurt zeker lang om door de MSQ hen te gaan. Ben nu net klaar met ARR content en begin nu met Heavensward. Maar FF staat bekend om de story en je hoefd het maar gelukkig 1 keer te doen dus neem ik het maar voor lief.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Radeon schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:53:
Ja het duurt zeker lang om door de MSQ hen te gaan. Ben nu net klaar met ARR content en begin nu met Heavensward. Maar FF staat bekend om de story en je hoefd het maar gelukkig 1 keer te doen dus neem ik het maar voor lief.
Er staat je nog wel wat te wachten dan; https://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Main_Scenario_Quests

Overigens merk ik wel op dat final fantasy de vriendelijkste mmo community is die ik ken. Zojuist scholar van stal gehaald (level 59) en in het begin is het altijd even aftasten tussen healen en damage doen. Dat gaat dan een enkele keer mis. Maar geen piep gehoord. In menig ander MMO wordt je dan gerust uitgescholden dan wel gekicked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Gisteren de 3.2 story afgemaakt. Vandaag maar is verder met 3.3.

Iemand trouwens de FF15 auto al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

sdk1985 schreef op maandag 15 april 2019 @ 23:39:
[...]

Mits je geen problemen hebt met de group content dan is de combinatie van weinig spelen en XP eigenlijk geen probleem. De duty roulette bonus die elke dag om 5 uur reset tikt aardig aan. Zit je met een job lager dan het hoogste level dan krijg je iets van 200% xp dus ook dat gaat aardig rap.

Waar ik persoonlijk wel een probleem mee had is de tijd die de main story quest inneemt in combinatie met het verplichte karakter. Je kunt letterlijk dungeons en zones niet in wanneer jij niet bij bent het de MSQ. Persoonlijk vind ik die MSQ content niet leuk. Te veel story padding (ga een fles water vullen) en te houterig gebracht. Vanavond nog een poging gedaan verder te komen, gratis login. Werd snel getrakteerd op een cutscene van iemand die 'ons' toesprak en vervolgens zoomed de camera in op een gezicht, dit gezicht gaat fronzen. Prima maar dit herhaalt zich daarna nog 3 keer (!). Alsof iedereen omstebeurt gaat zitten fronzen 8)7 .

Natuurlijk kun je de cutscene's overslaan (de meeste), maar door het simpele karakter van de quests blijft er dan weinig van de ervaring over. Je bent dan letterlijk van A naar B aan het lopen om vervolgens de opdracht te krijgen om C te verzamelen. Net als in WoW 20 jaar geleden ;).

De job potion heb ik dus niet gebruikt en is wat mij betreft dus ook totaal niet nodig. Die XP komt vanzelf wel. Maar de story skip potion was voor mij echt onmisbaar. Helaas ging die maar tot en met heavensward.
Je MSQ ervaringen gelden vooral voor ARR content, in HW en SB is dit (gelukkig) al stukken beter. Persoonlijk vind ik de MSQ juist wel tof, geeft toch meer een doel aan de hele game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Thrace Grumble schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:26:
Persoonlijk vind ik de MSQ juist wel tof, geeft toch meer een doel aan de hele game.
Dat is ook wel zo. Zonder dat wordt het een loshangende benden van willekeurige dungeons en quests. An sich is het prima dat het in de game zit.
Thrace Grumble schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:26:
Je MSQ ervaringen gelden vooral voor ARR content, in HW en SB is dit (gelukkig) al stukken beter.
In mijn geval niet, de MSQ was ik in ARR vrij snel zat. Daarna heb ik de story skip potion aangeschaft en dus zowel het gros van ARR en HW volledig overgeslagen. Mijn ervaringen betreffen dus vooral de MSQ van stormblood. De wenkbrauw frons scene die ik gisteren kreeg zit net over de helft:
De kwaliteit van de MSQ in SB is exact de reden dat ik persoonlijk na 2 maanden niet verder ben gegaan met de game.

Het concept van de MSQ vind ik in de basis goed, maar de huidige implementatie houdt letterlijk spelers weg van de game. De kwaliteit van de MSQ in ARR is de reden dat 4 van mijn vrienden zijn afgehaakt voor level 30, sommige kwamen niet verder dan level 15. Diezelfde vrienden heb ik wel o.a. WoW, LOTRO, Rift en Wildstar mee gespeeld. Zonde want de kwaliteit van de dungeons en trials die ik tot nu toe heb gezien zijn echt goed. Dat was voor mij de reden dat ik geld investeren in een story skip wel aan durfde. Zeker in het begin is FATE's grinden minder irritant dan de normale quests.

Ik denk dat een goede eerste stap het schrappen van het verplichte karakter is. Unlock dungeons en trails gewoon op basis van level en niet op basis van MSQ. Dan kun je daarna eens gaan praten hoe die MSQ interessant te maken is.

Wat dat betreft is het voor mijzelf vrij duidelijk:
  • De mix van interessante combat, travel time en fetch quests is zoek. Kijk eens naar andere games zoals WoW en Rift (die laatste had gouden quests en daarnaast optionele kill X /fetch Y quest). Ik geloof dat WoW het al tijdens The Burning Crusade goed begon te doen. Daar zat je direct ineens op een vogel bommen te gooien, dat was in 2007.
  • De MSQ kun je momenteel niet echt samen doen. Zodra je een keer een interessant gevecht krijgt dan gaat dat via een paars wolkje dat een instance opstart en vereist dat je niet in een groep zit. Ik wil dat gewoon samen kunnen doen.
  • Storytelling zelf tijdens de cutscene's moet natuurlijker. Dus geen camera panning naar characters die omstebeurt een emote doen. Het doet me nu denken aan The Big Bang theory zonder lachband
Het is allemaal wel op te lossen, maar dan moet er wel consensus zijn dat er iets mis is. Lastig want door natuurlijke selectie blijven natuurlijk vooral de spelers over die hier geen probleem mee hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door sdk1985 op 16-04-2019 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zooo terug van mijn weekendje londen!

Zie dat het FFXV & FFXIV collaboration event is begonnen.
Even kijjken of we soon die 4 persoons mount kunnen halen :D

Pagina: 1 ... 83 ... 85 Laatste

Let op:
Offtopic en slowchat wordt nergens op tweakers gewaardeerd, hier dus ook niet